Dziecko niepełnosprawne umysłowo
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(77)
Forma i typ
Książki
(77)
Poradniki i przewodniki
(5)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Proza
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(77)
wypożyczone
(4)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(6)
WP130 (św. Wincentego 85)
(74)
Autor
Kielin Jacek
(4)
Olechnowicz Hanna
(4)
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(3)
Głodkowska Joanna
(3)
Piszczek Maria
(3)
Polkowska Irena
(3)
Burno-Nowakowa Helena
(2)
Haring Norris G. (1923- )
(2)
Kirejczyk Kazimierz (1910-1986)
(2)
Krztoń Alicja
(2)
Kulesza Ewa Maria
(2)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(2)
Naprawa Renata
(2)
Ploch Leszek
(2)
Radzicki Józef
(2)
Rola Jarosław
(2)
Schiefelbusch Richard L
(2)
Tanajewska Alicja
(2)
Tomkiewicz-Bętkowska Aleksandra
(2)
Ackerman Andrea
(1)
Balcerek Marian
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(1)
Brauner Alfred
(1)
Brauner Françoise
(1)
Brożek Katarzyna
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Charczuk Ewa
(1)
Chmielewska Joanna Maria
(1)
Cholewczyńska Beata
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Ciszkiewicz Małgorzata
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Czapiga Alina
(1)
Czerwonka Dagna
(1)
Czownicka Ewa
(1)
Fairbairn Gavin (1950- )
(1)
Fairbairn Susan (1947- )
(1)
Feder Aleksandra
(1)
Firkowska-Mankiewicz Anna (1941- )
(1)
Franczyk Anna
(1)
Fus Anna
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Gałkowski Rafał
(1)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(1)
Jelska Wacława
(1)
Karaskova Vlasta (1947- )
(1)
Karwowska Małgorzata
(1)
Kirejczykowa Stefania
(1)
Klimek-Markowicz Katarzyna (1973- )
(1)
Kmita Grażyna
(1)
Korzeniewska Ewa
(1)
Kosmowska Barbara (1958- )
(1)
Kott Tadeusz
(1)
Krajewska Katarzyna
(1)
Krukowska Małgorzata
(1)
Kubińska Olga
(1)
Kulma Beata
(1)
Lewandowski Wojciech
(1)
Lovaas O. Ivar (1927- )
(1)
Mach Cecylia
(1)
Mesibov Gary B
(1)
Miles Mike
(1)
Nieścierowicz Anna
(1)
Nowak Jadwiga Ewa (1941-1990)
(1)
Opiat Jan
(1)
Orkisz Maria
(1)
Ostrowska Agnieszka
(1)
Pilecka Władysława (1948- )
(1)
Pilecki Jan
(1)
Postępska Magdalena
(1)
Sadowska-Krajewska Aleksandra
(1)
Schopler Eric (1927- )
(1)
Serafin Teresa
(1)
Sidor Bożena
(1)
Stawowy-Wojnarowska Irena
(1)
Strumińska Anna
(1)
Strutyńska Mirosława
(1)
Szluz Beata
(1)
Szumski Grzegorz
(1)
Tabisz Wojciech
(1)
Tkaczyk Grażyna (1955- )
(1)
Tylewska-Nowak Beata
(1)
Urban Andrzej
(1)
Witkowska Aleksandra
(1)
Wiśniewska Marta (pedagog)
(1)
Wojciechowski Franciszek (pedagog)
(1)
Wolak Tadeusz
(1)
Wyczesany Janina
(1)
Łaba Agnieszka
(1)
Łubkowska Krystyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(30)
1990 - 1999
(16)
1980 - 1989
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(77)
Język
polski
(77)
Odbiorca
6-8 lat
(1)
Dzieci
(1)
Nauczyciele
(1)
Rodzice
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Kobieta
(5222)
Rodzina
(4021)
Przyjaźń
(3839)
Miłość
(3258)
Tajemnica
(2962)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2939)
Relacje międzyludzkie
(2520)
Zabójstwo
(2174)
Życie codzienne
(1910)
Magia
(1734)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1593)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1533)
Uczucia
(1405)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1365)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1349)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1133)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(1002)
Trudne sytuacje życiowe
(1001)
Wybory życiowe
(938)
Sekrety rodzinne
(931)
Policjanci
(908)
Żydzi
(894)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Psy
(864)
Władcy
(863)
Historia
(847)
Kultura
(822)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(775)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Arystokracja
(678)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(622)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(559)
Zemsta
(552)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(514)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(506)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(494)
Zarządzanie
(494)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(471)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(456)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Samotność
(445)
Marzenia
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Nauczanie początkowe
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(422)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
1989-
(6)
Gatunek
Poradnik
(5)
Podręczniki
(4)
Programy nauczania dla szkół podstawowych specjalnych
(4)
Poradniki dla nauczycieli
(3)
Programy nauczania początkowego
(3)
Podręcznik
(2)
Materiały konferencyjne
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Programy nauczania dla szkół specjalnych
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
77 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10468 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9687 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4787 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11717, 11716 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14351 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5121 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14400 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [101].
Bardzo często brakuje nam pomysłu na to, jak z korzyścią dla rozwoju dziecka spędzać z nim czas w domu, gdy nie mamy do dyspozycji profesjonalnych opiekunów. Książka ta jest bardzo pomocna dla rodziców, gdyż prezentuje zbiór opracowanych ćwiczeń, które można wykonywać w domu z niepełnosprawnym umysłowo i ruchowo dzieckiem. Ćwiczenia są pomyślane w taki sposób, by nie tylko wspomóc rozwój fizyczny dziecka i poprawić stan jego zdrowia, ale także pogłębić emocjonalną więź między nim a rodzicami i opiekunami. Autorka książki przekonuje, iż aktywne spędzanie czasu z dzieckiem sprawia, że czuje się ono kochane i szczęśliwe, podczas przemyślanego ruchu szybciej przyswaja nowe wiadomości i umiejętności oraz nabiera wiary w siebie, stając się odważniejsze i bardziej niezależne w samoobsłudze i prostych domowych czynnościach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6220 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9021 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 357-366.
Krok po kroku to nieocenione źródło wiedzy dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16992 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nowe - poszerzone i uaktualnione - wydanie nieocenionej pomocy dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie pozwoli dokładniej ocenić poszczególne obszary rozwojowe dziecka, a także pomoże w konstruowaniu indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych. Autor więcej uwagi poświęcił dobrej operacjonalizacji poszczególnych prób, aby można było jednoznacznie rozstrzygnąć zaliczenie bądź nie każdego z prezentowanych zadań. Precyzyjniej rozdzielił też sfery rozwojowe na poszczególne skale, co pozwoli lepiej śledzić postępy w rozwoju dzieci wymagających szczególnej opieki. Skale obserwacyjne dotyczą: Ľ percepcji wzrokowej i słuchowej, Ľ dużej i małej motoryki, Ľ koordynacji wzrokowo-ruchowej, Ľ rozwoju społecznego i emocjonalnego, Ľ rozumienia mowy, Ľ wokalizacji i mówienia, Ľ naśladownictwa bezpośredniego i odroczonego, Ľ rozwoju poznawczego, Ľ samodzielności dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17808 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Celem książki "Rozwój daje radość" jest omówienie różnych poziomów funkcjonowania dzieci głęboko upośledzonych oraz przedstawienie zasad postępowania z nimi.Autorzy, oprócz szczegółowego omówienia rozmaitych zajęć, m. in.: muzykoterapii, zajęć muzyczno-rytmicznych, stymulacji polisensorycznej, stymulacji wzroku i słuchu, chromatoterapii, pracy nad poczuciem schematu ciała, przedstawiają:1) podstawowe zasady postępowania dla nauczycieli i rodziców w pracy z osobami niepełnosprawnymi ruchowo,2) propozycje prowadzenia dokumentacji dzieci wraz ze wzorami kart diagnostycznych,3) udział rodziny w edukacji dziecka.Książka jest podręcznikiem, który stanowi doskonałą pomoc dydaktyczną dla nauczycieli i rodziców, którzy podejmują się tak trudnego zadania, jakim jest terapia dzieci upośledzonych w stopniu głębokim.
I. Komunikacja * II. Terapia indywidualna * III. Samodzielne jedzenie i kontrola potrzeb fizjologicznych * IV. Zajęcia w grupie * V. Dokumentowanie pracy * VI. Zestawy ćwiczeń * Aneks-Karty obserwacyjne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 263 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Celem książki jest omówienie różnych poziomów funkcjonowania dzieci głęboko upośledzonych oraz przedstawienie zasad postępowania z nimi. Autorzy, oprócz szczegółowego omówienia rozmaitych zajęć, m. in.: muzykoterapii, zajęć muzyczno-rytmicznych, stymulacji polisensorycznej, stymulacji wzroku i słuchu, chromatoterapii, pracy nad poczuciem schematu ciała, przedstawiają:1) podstawowe zasady postępowania dla nauczycieli i rodziców w pracy z osobami niepełnosprawnymi ruchowo,2) propozycje prowadzenia dokumentacji dzieci wraz ze wzorami kart diagnostycznych,3) udział rodziny w edukacji dziecka.Książka jest podręcznikiem, który stanowi doskonałą pomoc dydaktyczną dla nauczycieli i rodziców, którzy podejmują się tak trudnego zadania, jakim jest terapia dzieci upośledzonych w stopniu głębokim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17016 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11767, 13045 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 52979 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 261, 5975 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2091, 2775 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Dla nauczycieli, psychologów, logopedów, rehabilitantów, muzykoterapeutów i osób innych specjalności pracujących w przedszkolach specjalnych, integracyjnych i ogólnodostępnych.
Streszcz. ang. Spis treści także ang.
Publikacja skierowana jest do osób, które zajmują się organizacją pomocy dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, a zwłaszcza do osób zainteresowanych przebiegiem procesu ich rehabilitacji. Adresatami książki są więc nauczyciele, psycholodzy, logopedzi, rehabilitanci, muzykoterapeuci i inni specjaliści pracujący w przedszkolach specjalnych, integracyjnych i ogólnodostępnych, w ośrodkach wczesnej interwencji oraz w ośrodkach dla dzieci z upośledzeniem umysłowym, studenci kierunków pedagogicznych i psychologicznych, administratorzy nadzorujący placówki opiekuńczo-wychowawcze i rehabilitacyjne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16335 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3217, 8089 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15484, 6486 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 165-181.
Opracowanie podejmuje próbę konsolidacji problemów edukacyjnych dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w płaszczyźnie ich dobra równouprawnienia do udziału w życiu społecznym prawa do autonomicznego funkcjonowania oraz samorealizacji w dorosłości postulowanych w imię humanizmu i zwykłego człowieczeństwa. Całość należy ocenić jako nowatorską i znaczącą dla pedagogiki specjalnej w Polsce wskazuje bowiem możliwości wspomagania dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim przy zastosowaniu atrakcyjnych wywołujących zainteresowanie koncentrujących uwagę i stymulujących rozwój psychospołeczny metod terapeutycznych - konkretnie chodzi o biblioterapię. Praca pozytywnie ukierunkowuje myślenie o możliwościach ludzi z niepełnosprawnością daje nadzieje środowiskom związanym z tymi ludźmi że mogą normalnie żyć i funkcjonować w dorosłości realizując swoje ambicje i wyznaczone role społeczne. Jest to niewątpliwie nowe myślenie i dialektyczno-holistyczny pogląd na potrzebę oraz konieczność wszechstronnego poznania specyficznej sytuacji rozwojowej osoby niepełnosprawnej. Z recenzji dr hab. Marzenny Zaorskiej
CZĘŚĆ TEORETYCZNA * I.Zachowania przystosowawcze dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu * lekkim * 1.1.Istota upośledzenia umysłowego * 1.2.Rozwój społeczny osób z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim * 1.3.Psychopedagogiczne aspekty, kryteria i czynniki przystosowania społecznego * dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim w ujęciu różnych * koncepcji * 1.4.Zachowania przystosowawcze osób z upośledzeniem umysłowym w stopniu * lekkim * 1.5.Środowiska wychowawcze i ich rola w kształtowaniu zachowań * przystosowawczych * II.Biblioterapia i jej oddziaływanie * 2.1.Czytelnictwo i biblioterapia - próba ujęcia problemu * 2.2.Założenia ukierunkowanego czytelnictwa w biblioterapii jako środka * dydaktycznego i wychowawczego * 2.3.Formy biblioterapii w odniesieniu do grup jej odbiorców * 2.4.Konstrukcja modelu biblioterapeutycznego - podejście empiryczne * 2.5.Bajki w procesie biblioterapeutycznym * 2.6.Biblioterapia jako forma rewalidacyjnego oddziaływania na osoby * z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim * CZĘŚĆ ANALITYCZNA * I.Metodologiczne podstawy badań własnych * 1.1.Problematyka badawcza * 1.2.Metoda, techniki i narzędzia badawcze * 1.3.Zbiorowość, teren i organizacja badań * 1.4.Charakterystyka badanych uczniów i ich środowiska wychowawczego * II.Poziomy wiedzy o książce i nastawienia czytelniczego badanych uczniów * - analiza porównawcza wyników badań * 2.1.Stopień zbieżności poziomów wyjściowych z poziomami końcowymi w badanych grupach z zakresu wiedzy o książce * 2.2.Stopień zbieżności poziomów wyjściowych z poziomami końcowymi w badanych grupach z zakresu nastawienia czytelniczego * 2.2.1.Zachowania czytelnicze * 2.2.2.Stosunek emocjonalny * III.Poziom zachowania się uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu * lekkim - analiza porównawcza wyników badań * 3.1.Porównanie poziomów wyjściowych i poziomów końcowych badanych grup * 3.2.Porównywanie poziomów wyjściowych z poziomami końcowymi w badanych grupach * 3.3.Zależności między poziomem wiedzy o książce a nastawieniami czytelniczymi i zachowaniami przystosowawczymi badanych uczniów w grupie eksperymentalnej i kontrolnej * 3.3.1.Zależności między poziomem wiedzy o książce a nastawieniami czytelniczymi uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim przed i po realizacji programu biblioterapeutycznego * 3.3.2.Zależności między poziomem wiedzy o książce a zachowaniami przystosowawczymi uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim przed i po realizacji programu biblioterapeutycznego * 3.3.3.Zależności między nastawieniami czytelniczymi a zachowaniami przystosowawczymi uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim przed i po realizacji programu biblioterapeutycznego * Zakończenie * Literatura * Spis tabel * Spis wykresów * Aneks I * Aneks II * Wybrane metody do oceny zachowania przystosowawczego *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15778 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej