Dziecko niepełnosprawne umysłowo
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(77)
Forma i typ
Książki
(77)
Poradniki i przewodniki
(5)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Proza
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(77)
wypożyczone
(4)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(6)
WP130 (św. Wincentego 85)
(74)
Autor
Kielin Jacek
(4)
Olechnowicz Hanna
(4)
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(3)
Głodkowska Joanna
(3)
Piszczek Maria
(3)
Polkowska Irena
(3)
Burno-Nowakowa Helena
(2)
Haring Norris G. (1923- )
(2)
Kirejczyk Kazimierz (1910-1986)
(2)
Krztoń Alicja
(2)
Kulesza Ewa Maria
(2)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(2)
Naprawa Renata
(2)
Ploch Leszek
(2)
Radzicki Józef
(2)
Rola Jarosław
(2)
Schiefelbusch Richard L
(2)
Tanajewska Alicja
(2)
Tomkiewicz-Bętkowska Aleksandra
(2)
Ackerman Andrea
(1)
Balcerek Marian
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(1)
Brauner Alfred
(1)
Brauner Françoise
(1)
Brożek Katarzyna
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Charczuk Ewa
(1)
Chmielewska Joanna Maria
(1)
Cholewczyńska Beata
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Ciszkiewicz Małgorzata
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Czapiga Alina
(1)
Czerwonka Dagna
(1)
Czownicka Ewa
(1)
Fairbairn Gavin (1950- )
(1)
Fairbairn Susan (1947- )
(1)
Feder Aleksandra
(1)
Firkowska-Mankiewicz Anna (1941- )
(1)
Franczyk Anna
(1)
Fus Anna
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Gałkowski Rafał
(1)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(1)
Jelska Wacława
(1)
Karaskova Vlasta (1947- )
(1)
Karwowska Małgorzata
(1)
Kirejczykowa Stefania
(1)
Klimek-Markowicz Katarzyna (1973- )
(1)
Kmita Grażyna
(1)
Korzeniewska Ewa
(1)
Kosmowska Barbara (1958- )
(1)
Kott Tadeusz
(1)
Krajewska Katarzyna
(1)
Krukowska Małgorzata
(1)
Kubińska Olga
(1)
Kulma Beata
(1)
Lewandowski Wojciech
(1)
Lovaas O. Ivar (1927- )
(1)
Mach Cecylia
(1)
Mesibov Gary B
(1)
Miles Mike
(1)
Nieścierowicz Anna
(1)
Nowak Jadwiga Ewa (1941-1990)
(1)
Opiat Jan
(1)
Orkisz Maria
(1)
Ostrowska Agnieszka
(1)
Pilecka Władysława (1948- )
(1)
Pilecki Jan
(1)
Postępska Magdalena
(1)
Sadowska-Krajewska Aleksandra
(1)
Schopler Eric (1927- )
(1)
Serafin Teresa
(1)
Sidor Bożena
(1)
Stawowy-Wojnarowska Irena
(1)
Strumińska Anna
(1)
Strutyńska Mirosława
(1)
Szluz Beata
(1)
Szumski Grzegorz
(1)
Tabisz Wojciech
(1)
Tkaczyk Grażyna (1955- )
(1)
Tylewska-Nowak Beata
(1)
Urban Andrzej
(1)
Witkowska Aleksandra
(1)
Wiśniewska Marta (pedagog)
(1)
Wojciechowski Franciszek (pedagog)
(1)
Wolak Tadeusz
(1)
Wyczesany Janina
(1)
Łaba Agnieszka
(1)
Łubkowska Krystyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(30)
1990 - 1999
(16)
1980 - 1989
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(77)
Język
polski
(77)
Odbiorca
6-8 lat
(1)
Dzieci
(1)
Nauczyciele
(1)
Rodzice
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Kobieta
(5222)
Rodzina
(4021)
Przyjaźń
(3839)
Miłość
(3258)
Tajemnica
(2962)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2939)
Relacje międzyludzkie
(2520)
Zabójstwo
(2174)
Życie codzienne
(1910)
Magia
(1734)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1593)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1533)
Uczucia
(1405)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1365)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1349)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1133)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(1002)
Trudne sytuacje życiowe
(1001)
Wybory życiowe
(938)
Sekrety rodzinne
(931)
Policjanci
(908)
Żydzi
(894)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Psy
(865)
Władcy
(863)
Historia
(847)
Kultura
(822)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(775)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Arystokracja
(678)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(622)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(559)
Zemsta
(552)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(514)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(506)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(494)
Zarządzanie
(494)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(471)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(456)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Samotność
(445)
Marzenia
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Nauczanie początkowe
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(422)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
1989-
(6)
Gatunek
Poradnik
(5)
Podręczniki
(4)
Programy nauczania dla szkół podstawowych specjalnych
(4)
Poradniki dla nauczycieli
(3)
Programy nauczania początkowego
(3)
Podręcznik
(2)
Materiały konferencyjne
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Programy nauczania dla szkół specjalnych
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
77 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4759, 11009 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11783, 9793 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 313-325.
Głównym celem publikacji jest przedstawienie i opisanie propozycji, wskazówek wychowania włączającego podopiecznych o obniżonej sprawności umysłowej w warunkach systemowego kształcenia i zorganizowanej opieki w placówce specjalnej. Przybliżono zjawiska, procesy, prawidłowości i wskazania strategii włączającej w aspekcie zaspokajania indywidualnych potrzeb rozwojowych podopiecznych, jak też trudnej i skomplikowanej pracy pedagogiczno-integracyjnej. Tym samym prezentowane opracowanie może więc być dowodem na nieograniczone możliwości placówki w strategii włączania społecznego podopiecznych na wspólnej płaszczyźnie z działaniami środowiska i w środowisku.Publikacja adresowana jest przede wszystkim do pedagogów-wychowawców, terapeutów, specjalistów, studentów o kierunku pedagogiczno-nauczycielskim, rodziców oraz osób wspierających podopiecznych z niepełnosprawnością intelektualną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53789 (1 egz.)
Kaucja: 52,20 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16017 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 52997 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11839 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2972, 8059 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8400, 8103 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana książka przeznaczona jest dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym i stanowi materiał do zajęć rewalidacyjnych. Zawarte w niej ćwiczenia wspomagają wszechstronny i harmonijny rozwój ucznia na miarę jego indywidualnych możliwości. Służą do wyrównywania i kompensowania dysharmonii rozwojowych u dzieci, korygowania zaburzonych funkcji. Na materiale tym można pracować z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną, niwelować braki w materiale edukacyjnym, rozwijać motywację do pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21037 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 11754 (1 egz.)
(dostępność ok. 11.03.2024)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3925 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11899, 11898 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(ABC Hipoterapii)
Na okł. inna nazwa wyd.: Państwowe Wydawnictwo Rolnicze i Leśne.
Luźna karta złoż. to gra planszowa.
Bibliogr. przy rozdz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4712 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1537 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 203-215.
Teoretyczne przesłanki prezentowanych w tej pracy badań znajdują się w , toczącej się w światowej pedagogice specjalnej, dyskusji wokół terminu "edukacja włączająca".Niniejsza książka powstała przede wszystkim z przekonania, że niesegracyjne kształcenie niepełnosprawnych ma doniosłe implikacje teoretyczne. Praca dostarcza także dość obszernych informacji na temat aktualnego stanu kształcenia uczniów z lekka niepełnosprawnością intelektualną na pierwszym etapie szkoły podstawowej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 16350 (1 egz.)
(dostępność ok. 17.06.2024)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 50688 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5116, 5115 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 251-253.
Książka ABC pedagoga specjalnego. Razem łatwiej. Nowe doświadczenia, którą polecamy, jest kontynuacją i aktualizacją książki ABC pedagoga specjalnego, której współautorką jest Alicja Krztoń. Zmieniły się rozporządzenia, podstawa programowa, nieco inne jest obecnie nazewnictwo. Również doświadczenia Autorki stały się bogatsze, a warsztat pracy pełniejszy. Tak więc wydanie to uzupełniono o nowe doświadczenia, biorąc pod uwagę cenne uwagi, codzienne rozmowy i spojrzenie na ideę kształcenia integracyjnego osób bardzo zaangażowanych w swoją pracę. Niezmienne pozostały: bardzo dobra współpraca z rodzicami, chęć poszukiwania nowych rozwiązań, satysfakcja z wykonywanej pracy oraz sukcesy - małe i duże - podopiecznych Autorki. Książka została poszerzona, uzupełniona i podzielona na osiem części. W pierwszej - obok krótkiej charakterystyki upośledzenia umysłowego - zawarto najczęściej spotykane przyczyny trudności w uczeniu się, nakreślono edukację dzieci z niepełnosprawnością w szkole masowej, zapoznając tym samym Czytelników z ideą klas integracyjnych, założeniami i warunkami dobrej integracji. Pisząc o klasach integracyjnych, nie sposób podzielić się wszystkimi spostrzeżeniami związanymi z pracą w tego typu oddziałach, dlatego też wybrano te aspekty, na które - zdaniem Autorki - każdy pedagog specjalny w swojej pracy powinien zwrócić uwagę (jak kwestia doboru dzieci do klas integracyjnych, ocenianie uczniów niepełnosprawnych czy też rola pracy w grupach).Część druga została poświęcona organizowaniu i udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej zgodnie z obowiązującym rozporządzeniem.Część trzecia to opis celów i zadań rewalidacji indywidualnej wraz z ramowym programem rewalidacji, a także zbiór wskazówek przydatnych w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością na tego typu zajęciach.W części czwartej zamieszczono przykładowe ćwiczenia zgodne z podanym wcześniej ramowym programem, które z powodzeniem można wykorzystać na zajęciach rewalidacji indywidualnej.Część piąta określa zakres czynności i uprawnienia pedagoga specjalnego pracującego w klasie integracyjnej, jego prawa i obowiązki.Część szósta natomiast zawiera przykładowe opracowania, które - w mniejszym bądź większym stopniu - towarzyszą pedagogom specjalnym w ich pracy. Wybrano te opracowania, które - jak wiadomo Autorce - sprawiają, szczególnie studentom oraz młodym nauczycielom, najwięcej trudności - między innymi opracowanie konspektu, indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego, rozkładu materiału oraz oceny opisowej.W części siódmej zaprezentowano opis i analizę przypadku uczniów z niepełnosprawnościami. Wśród nich znalazł się uczeń z zespołem Aspergera, uczeń z zespołem Downa oraz uczeń niedowidzący.Ostatnia część zawiera wybrane programy wspomagające rozwój uczniów. Program dla ucznia z nadpobudliwością/nadruchliwością, program dla ucznia z niepełnosprawnością sprzężoną - autyzmem i niedosłuchem oraz program dla ucznia z obustronnym niedosłuchem.
Część pierwsza * Miejsce dziecka upośledzonego umysłowo w szkole masowej * Charakterystyka upośledzenia umysłowego * Najczęściej spotykane przyczyny trudności w uczeniu się * Zaburzenia rozwoju ruchowego * Zaburzenia spostrzeżeń wzrokowych * Zaburzenia spostrzeżeń słuchowych * Zaburzenia rozwoju mowy * Edukacja dzieci z niepełnosprawnością w szkole masowej * Teoretyczne założenia i warunki dobrej integracji * Zasady pracy pedagogicznej z uczniem z niepełnosprawnością * Moje refleksje związane z pracą w klasie integracyjnej * Rola pedagoga specjalnego w klasie integracyjnej * Ocenianie uczniów z niepełnosprawnością * Dostosowanie wymagań edukacyjnych * Praca w grupach * Część druga * Organizowanie i udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej we współczesnej szkole * Organizowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole * Część trzecia * Rewalidacja indywidualna jako forma wspierająca kształcenie dziecka z niepełnosprawnością w szkole masowej * Rewalidacja indywidualna - jej cele i zadania * Ramowy program rewalidacji indywidualnej * Wskazówki do pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością podczas zajęć rewalidacji indywidualnej * Przykładowy program terapii logopedycznej * Przykładowy program terapii manualnej * Przykładowy program fizjoterapii dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych * Wybrane metody najczęściej stosowane w fizjoterapii * Słów kilka o zajęciach socjoterapii * Przykładowe scenariusze gier o podłożu socjoterapeutycznym * Część czwarta * Przykładowe ćwiczenia wykorzystywane na zajęciach rewalidacji indywidualnej zgodnie z ramowym programem rewalidacji * Przykłady ćwiczeń według ramowego programu rewalidacji * Przykładowe konspekty zajęć rewalidacji * Część piąta * Zakres czynności i uprawnienia pedagoga specjalnego w klasie integracyjnej * Pedagog specjalny w klasie integracyjnej * Część szósta * Przykładowe opracowania niezbędne w pracy pedagoga specjalnego * Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (wersja I) * Dokumentacja przebiegu nauczania ucznia niepełnosprawnego - indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (wersja II) * Karta obserwacji ucznia * Bilans wiadomości i umiejętności ucznia z niepełnosprawnością * Standardy wymagań i treści nauczania dla ucznia klasy I * Przykładowy rozkład materiału dla uczniów klasy I i IV * Schemat tabeli - dzienny plan dydaktyczno-wychowawczy dla uczniów klasy I * Przykładowy dzienny plan dydaktyczno-wychowawczy (rozkład materiału) dla uczniów klasy I * Schemat tabeli - plan dydaktyczno-wychowawczy (rozkład materiału) dla uczniów klasy IV * Tygodniowy rozkład materiału dla uczniów klasy IV z języka polskiego, matematyki i przyrody * Schemat konspektu * Przykładowe opracowanie konspektów w klasach I-III * Edukacja wczesnoszkolna - konspekt lekcji przeprowadzonej w klasie I integracyjnej * Edukacja wczesnoszkolna - konspekt lekcji przeprowadzonej w klasie II integracyjnej * Edukacja wczesnoszkolna - konspekt lekcji przeprowadzonej w klasie III integracyjnej * Przykładowe oceny opisowe * Część siódma * Opis i analiza przypadku - uczeń z niepełnosprawnością * Dziecko z zespołem Aspergera w klasie integracyjnej * Start szkolny dziecka z zespołem Downa w klasie integracyjnej * Wpływ sytuacji rodzinnej na funkcjonowanie ucznia niedowidzącego w klasie integracyjnej i przyczyny jego trudności edukacyjnych * Biografia szkolna uczennicy z niepełnosprawnością na poziomie szkoły podstawowej * Część ósma * Wybrane programy wspomagające rozwój uczniów * Czym tak naprawdę jest nadpobudliwość? * Program wspomagający rozwój uczniów: "Słyszę ciszę" - uspokajanie i koncentracja * Program rewalidacji dla ucznia z niepełnosprawnością sprzężoną * Program rewalidacji dla ucznia z obustronnym niedosłuchem * Najważniejsze akty prawne dotyczące kształcenia uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17816 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 65-67.
Książka jest zbiorem doświadczeń zawodowych i osobistych autorki. Opisuje w niej bowiem swoje doświadczenia, które zdobyła (i nadal zdobywa) jako matka niepełnosprawnego dziecka oraz jako terapeutka dzieci z głębokimi zaburzeniami w rozwoju.Jest to publikacja niezwykle cenna, gdyż większość książek dostępnych na rynku dotyczy zagadnień teoretycznych. Brakuje natomiast pozycji, która prosto, w zintegrowany sposób przekazywałaby podstawową wiedzę na temat wychowywania i wspomagania rozwoju dziecka niepełnosprawnego. Niniejsza książka znakomicie wypełnia tę lukę. Zawiera bowiem krótkie wprowadzenie teoretyczne, po którym następuje zasadnicza część książki - proste i czytelne wskazówki, jak pomóc dzieciom nauczyć się wielu umiejętności niezbędnych w codziennym funkcjonowaniu, oraz jasne procedury postępowania zweryfikowane w praktyce, a także postępowanie na wypadek problemów z zastosowaniem wskazanych procedur. Ogromnym atutem jest zwięzły i klarowny język.
Część I * Wybrane aspekty wspomagania zaburzonego rozwoju małego dziecka * Teoria * Wprowadzenie * Kilka uwag o procesie wspomagania * Metody terapeutyczne – krotki przegląd * Słowo o zasadach wspomagania rozwoju * Część II * Wybrane aspekty wspomagania zaburzonego rozwoju małego dziecka * Praktyka * Wprowadzenie * Program nauki spożywania posiłków przy stole * Program nauki spożywania posiłków przy użyciu sztućców * Trening czystości, czyli trudna sztuka korzystania z nocnika * Samodzielne zasypianie * Jak nauczyć dziecko posługiwania się własnymi rękoma. * Metoda F. Affolter * Codzienna stymulacja sensoryczna * Domowe zabawy z zakresu metody Integracji Sensorycznej (SI) * Praca z dzieckiem z głęboką niepełnosprawnością * Muzyka w procesie wspomagania zaburzonego rozwoju dziecka * Słowo o wyglądzie zewnętrznym * Zakończenie * Aneks * Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15470 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7717 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Bibliogr. s. 145-146.
Cyfrowo-literowa notacja muzyczna (cylinomuz) powstawała przez wiele lat pracy z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie. Wyrosła z potrzeby gry na instrumentach i ciekawości niepełnosprawnych dzieci. Dotychczasowe i zalecane metody muzykowania (oparte na nutach) są mało skuteczne. Na drodze do łatwiejszego i skutecznego sposobu gry na instrumentach znajdowały się litery - jako znaki pisma oraz jako nazwy nut. Nazwy te zostały przeniesione na płytki instrumentów sztabkowych, które kojarzyły się z dźwiękami. Skoro dzieci mogły sobie pomagać literami w grze na dzwonkach chromatycznych, to dlaczego cyfry miałyby nie spełnić podobnej funkcji w grze na flecie prostym? Dołączona do książki płyta DVD, zawierająca nagrania zespołu muzycznego Promyk, przedstawia praktyczne zastosowanie metody cyfrowo-literowej w muzykowaniu zespołowym uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.
Wstęp * Edukacja muzyczna uczniów z niepełnosprawnością intelektualną * Zdolności muzyczne uczniów z niepełnosprawności intelektualną * a ich wrażliwość muzyczna * Przydatność cyfrowo-literowego zapisu muzyki (cylinomuz) w pracy * z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną * Modyfikacja zasad muzyki w cyfrowo-literowej notacji muzycznej (cylinomuz) * Puls, rytm, metrum, tempo * Cyfry i litery jako zastępcze nuty dla niepełnosprawnych dzieci * Dobór instrumentów i repertuaru do muzykowania dla uczniów * z niepełnosprawnością intelektualną * Muzykowanie na instrumentach perkusyjnych z zastosowaniem * literowej notacji muzycznej (linomuz) * Muzykowanie na instrumentach klawiszowych z zastosowaniem * literowej notacji muzycznej (linomuz) * Muzykowanie na fletach prostych sopranowych z zastosowaniem * cyfrowej notacji muzycznej (cynomuz) * Projekty instrumentów muzycznych dostosowanych do potrzeb * dzieci niepełnosprawnych * Edukacja muzyczna a terapia muzyką i socjalizacja uczniów * z niepełnosprawnością intelektualną * Muzykowanie na przykładzie zespołu muzycznego Promyk * ze Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego Nr 2 w Krakowie * Spis treści nagrania DVD zespołu muzycznego Promyk * Bibliografia * Słowniczek
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15749 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Pedagogika upośledzonych umysłowo : wybrane zagadnienia / Janina Wyczesany. - Wyd. 5 poszerz. i zm. - Kraków : Impuls, 2005. - 204, [1] s. ; 24 cm + dysk optyczny (CD).
Bibliogr. s. 199-[205].
Podręcznik dla studentów pedagogiki specjalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47691 (1 egz.)
Kaucja: 24,00 zł
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej