Gry komputerowe
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(69)
Forma i typ
Książki
(62)
Proza
(23)
Poradniki i przewodniki
(12)
Filmy i seriale
(5)
Komiksy i książki obrazkowe
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(4)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Audiobooki
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Albumy i książki artystyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(104)
wypożyczone
(21)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(18)
BD40 (Suwalska 11)
(5)
BD52 (Rembielińska 6a)
(8)
BD53 (Bazyliańska 6)
(9)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(19)
CN1 (św. Wincentego 85)
(10)
MW123 (św. Wincentego 64)
(7)
W2 (Bazyliańska 6)
(6)
W29 (Rembielińska 6a)
(7)
W37 (Smoleńska 94)
(5)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(2)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(3)
W64 (Radzymińska 121)
(3)
W72 (Suwalska 11)
(4)
W85 (Jórskiego 41)
(1)
W98 (Kondratowicza 23)
(4)
WP130 (św. Wincentego 85)
(14)
Autor
Hikiert-Bereza Anna
(7)
Graley Sarah (1991- )
(4)
Monster Sfé R
(4)
Czartoryski Bartosz
(3)
De la Motte Anders (1971- )
(3)
Marsh Ryan
(3)
Urbanik Paweł
(3)
Warda Małgorzata (1978- )
(3)
Banaszyk Krzysztof (1970- )
(2)
Baranowski Maciej (tłumacz)
(2)
Bolder Joe
(2)
Gout Leopoldo
(2)
Gutowski Maksymilian
(2)
Harris Blake J
(2)
Hikiert Anna
(2)
Jackman Henry
(2)
Manning James (ilustrator)
(2)
Milton Stephanie
(2)
Purenins Staf
(2)
Purenins Stef
(2)
Schreier Jason
(2)
Sweigart Al
(2)
Ulfik-Jaworska Iwona
(2)
Waliś Robert (1979- )
(2)
Wiejak Urszula
(2)
Ambudkar Utkarsh
(1)
Andrzejewska Anna
(1)
Anotsu Jim (1988- )
(1)
Baddiel David (1964- )
(1)
Bargiel Nina G
(1)
Barker James
(1)
Beck Christophe (1972- )
(1)
Black Thomas Jack (1969- )
(1)
Blain Ser`darius
(1)
Borkowski Tomasz (1978- )
(1)
Bovey Leisa
(1)
Braun-Gałkowska Maria (1939- )
(1)
Braun-|Gałkowska Maria
(1)
Brooks Max (1972- )
(1)
Brzeziński Wojciech
(1)
Burlinson James
(1)
Cannavale Bobby (1971- )
(1)
Cash Hilarie (1952- )
(1)
Chamielec Grażyna
(1)
Chmielowski Marcin
(1)
Ciołkosz Paweł Ignacy (1982- )
(1)
Comer Jodie
(1)
Cordner Theo
(1)
Czerniejewski Patryk
(1)
Davey Joey
(1)
Deaver Jeffery (1950- )
(1)
Deaver Jeffery (1950- ). ColterShaw
(1)
Delaney James
(1)
Dobecka Marta
(1)
Droga Katarzyna (1965- )
(1)
Droga Katarzyna (1965- ). Seria Uczuć
(1)
Duxbury Sarah
(1)
Dąbrowska Agnieszka (polonistka)
(1)
Dąbrowska Katarzyna (1984- )
(1)
Dąbrowski Grzegorz (tłumacz)
(1)
Feibel Thomas (1962- )
(1)
Field Jim (1980- )
(1)
Filiciak Mirosław (1976- )
(1)
Fraszyńska Jolanta (1968- )
(1)
Gadot Gal
(1)
Gillan Karen (1987- )
(1)
Glynn Steffan
(1)
Godzic Wiesław (1953- )
(1)
Gout Leopoldo. Genius series
(1)
Goździkowski Andrzej (1978- )
(1)
Green Jonathan (1948- )
(1)
Góral Agata
(1)
Górniak Mateusz (1996- )
(1)
Hart Kevin (1979- )
(1)
Helten Conrad
(1)
Howery Lil Rel (1979- )
(1)
Humaj Weronika (1993- )
(1)
Hycnar Jędrzej (1997- )
(1)
Iseman Madison
(1)
Izdebski Paweł
(1)
Jakubowicz Ewa
(1)
Jankowski Andrzej (tłumacz)
(1)
Jelley Craig
(1)
Jodliński Mikołaj
(1)
Johnson Dwayne (1972- )
(1)
Johnston Phil (1971- )
(1)
Jonas Nick
(1)
Kalus Agnieszka
(1)
Kasdan Jake (1974- )
(1)
Kasprzykowski Bartłomiej
(1)
Kearney Kirsten
(1)
Keery Joe
(1)
Kneubuhl Rebecca
(1)
Kowalska Justyna
(1)
Kowalski Mateusz
(1)
Krylik Magdalena (1980- )
(1)
Krzysztoń Agnieszka
(1)
Krzywicka Marta (1975- )
(1)
Krzyżanowski Krzysztof (tłumacz)
(1)
Kubiak Michał
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(21)
2010 - 2019
(37)
2000 - 2009
(11)
Okres powstania dzieła
2001-
(55)
Kraj wydania
Polska
(69)
Język
polski
(65)
angielski
(4)
Odbiorca
9-13 lat
(22)
Młodzież
(18)
14-17 lat
(16)
Dzieci
(15)
6-8 lat
(5)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(14)
Literatura polska
(9)
Film amerykański
(4)
Literatura szwedzka
(3)
Literatura angielska
(2)
Literatura kanadyjska
(2)
Literatura meksykańska
(2)
Film kanadyjski
(1)
Film polski
(1)
Literatura brazylijska
(1)
Literatura chińska
(1)
Literatura włoska
(1)
Temat
Kobieta
(5221)
Rodzina
(4020)
Przyjaźń
(3839)
Miłość
(3258)
Tajemnica
(2961)
Gry komputerowe
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2939)
Relacje międzyludzkie
(2520)
Zabójstwo
(2174)
Życie codzienne
(1910)
Magia
(1734)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1593)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1533)
Uczucia
(1405)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1365)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1349)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1133)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(1002)
Trudne sytuacje życiowe
(1001)
Wybory życiowe
(938)
Sekrety rodzinne
(931)
Policjanci
(908)
Żydzi
(894)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Psy
(864)
Władcy
(863)
Historia
(847)
Kultura
(821)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(775)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Arystokracja
(678)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(622)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(559)
Zemsta
(552)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(514)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(506)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(494)
Zarządzanie
(494)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(471)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(456)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Samotność
(445)
Marzenia
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Nauczanie początkowe
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(422)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: dzieło
Jumanji
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
1901-2000
(6)
1989-2000
(6)
1945-1989
(3)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Chiny
(1)
Dolina Krzemowa (Stany Zjednoczone)
(1)
Japonia
(1)
Mokotów (Warszawa ; część miasta)
(1)
New Jersey (Stany Zjednoczone)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Śląsk
(1)
Gatunek
Powieść
(19)
Poradnik
(11)
Fantastyka
(6)
Thriller
(6)
Science fiction
(5)
Komiks przygodowy
(4)
Powieść przygodowa
(4)
Film przygodowy
(3)
Komedia
(3)
Publicystyka
(3)
Publikacja bogato ilustrowana
(3)
Film animowany
(2)
Film fabularny
(2)
Kryminał
(2)
Opracowanie
(2)
Podręcznik
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Adaptacja filmowa
(1)
Album
(1)
Fanatastyka
(1)
Fantasy
(1)
Film akcji
(1)
Film edukacyjny
(1)
Film familijny
(1)
Komiks
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Monografia
(1)
Poradniki
(1)
Programy telewizyjne
(1)
Romans
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Wywiad-rzeka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(10)
Hobby i czas wolny
(9)
Edukacja i pedagogika
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Historia
(2)
Psychologia
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
69 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Trash Story / Mateusz Górniak. - Wydanie I. - Kraków : Wydawnictwo Ha!art, 2022. - 117, [3] strony ; 20 cm.
(Seria Prozatorska)
Książka dostępna także jako e-book.
Trash Story to kołysanka dla epoki telewizji i pępkowe społeczeństwa katastrofy. Historię zaczyna opowiadać Mati, chłopak z małego miasteczka na Śląsku, który pragnie wyjść poza mówienie „ja” i rozsadzić dostępne mu formy snucia opowieści. Narrację przechwytują więc przedmioty, śmieci, postaci z kreskówek i filmowe konwencje. Toster opowiada o dojrzewaniu, brudna fałdka na pościeli o miłości, Krowa żegna się z Kurczakiem, paranoiczny detektyw prowadzi dochodzenie dotyczące konkursu na esej katyński dla podstawówek, a Walduś Kiepski fantazjuje o wielkim wybuchu. Logiką tej fikcji literackiej są nieustające zmiany perspektywy, a recykling, wywrotowy humor i kulturowe przechwycenia pracują na rzecz strategii czułościowych. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 pol. (1 egz.)
Książka
W koszyku
U dołu okładki: Autor bestsellerowej książki Wojny konsolowe.
Tytuł oryginału: The history of the future : Oculus, Facebook, and the revolution that swept virtual reality.
Wiele firm, które później stały się najpoważniejszymi graczami Doliny Krzemowej, rodziło się w garażach. Historia Oculusa łamie ten schemat - jej założyciel, Palmer Luckey, pragmatyczny ekscentryk, inżynier samouk i wizjoner, stworzył swój start-up w zdezelowanej, sześciometrowej przyczepie kempingowej. Młody człowiek chciał sprawić, aby wirtualna rzeczywistość wreszcie zaistniała. Miała pozwolić każdemu, kto chciał, dotknąć Świętego Graala współczesnej technologii - przenieść się do wygenerowanego przez komputer świata, gdzie wszystko jest możliwe, i wykorzystać go do zabawy, zdobywania wiedzy i komunikacji. Stworzone w Oculusie gogle zachwyciły Marka Zuckerberga do tego stopnia, że Facebook wykupił start-up za niewiarygodną kwotę trzech miliardów dolarów. Wydawać by się mogło, że to happy end fantastycznej opowieści o młodych wizjonerach, z żelazną konsekwencją dążących do spełnienia marzeń o wirtualnej rzeczywistości. Okazało się jednak, że najciekawsza historia dopiero się zacznie. Sklecony niegdyś naprędce start-up, wspierany przez charyzmatycznego, seryjnego przedsiębiorcę, błyskotliwego rosyjskiego programistę i wiele innych barwnych postaci, rozpoczyna rewolucję związaną z wirtualnym światem. Z czasem przeradza się ona w niesamowitą podróż - obfitującą w niezliczone zwroty akcji, wygrane bitwy, bolesne porażki, przełomy i intrygi. Tę książkę można czytać jak pasjonującą powieść o amerykańskim śnie. Może też być potraktowana jako opowieść o biznesie, jakim stały się gry komputerowe. Przedstawia niesamowite zdarzenia i opowiada o nich w wyjątkowy sposób: autor dołożył wszelkich starań, aby trzymać się faktów. Dzięki temu ta książka jest jeszcze bardziej niezwykła - zawarta w niej historia jest prawdziwa!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58029 (1 egz.)
Kaucja: 39,83 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wojny konsolowe : Sega, Nintendo i batalia, która zdefiniowała pokolenie / Blake J. Harris ; tłumaczenie Bartosz Czartoryski. - Wydanie I. - Kraków : Sine Qua Non, 2017. - 572 strony, [8] stron tablic : fotografie, ilustracje ; 21 cm.
W 1990 roku rynek gier wideo należał do Nintendo. Sega była słabnącą firmą z wielkimi aspiracjami. Wtedy na scenę wkroczył Tom Kalinske człowiek, który o grach nie wiedział nic, ale miał rzadki talent do zwyciężania batalii skazanych na porażkę. Oto Dawid postanowił zmierzyć się z Goliatem, a świat zapłonął.Bezlitosne starcie przerodziło się w globalną wojnę korporacyjną prowadzoną na wielu frontach: od domowych salonów i szkolnych placów, przez sale zarządów, po Kongres Stanów Zjednoczonych. Brat wystąpił przeciwko bratu, dziecko buntowało się przeciw rodzicowi, Mario starł się z Sonikiem, Ameryka ponownie walczyła z Japonią.Wojny konsolowe to oparta na ponad dwóch setkach wywiadów z byłymi pracownikami wstrząsająca opowieść o przełomie na rynku gier. To także historia o tym, jak skromny, rodzinny człowiek z ponadprzeciętną wyobraźnią zainspirował zespół straceńców do stworzenia interesu wartego 60 miliardów dolarów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58593 (1 egz.)
Kaucja: 35,86 zł
Książka
W koszyku
Internet i gry internetowe : osobisty rozwój czy ryzyko patologii zachowania? / Paweł Izdebski. - Warszawa : PWN, copyright 2019. - 318 stron : ilustracje, fotografie ; 21 cm.
Bibliografia, netografia na stronach [279]-312.
"Książka () jest bardzo wartościowym, znaczącym opracowaniem, zawierającym kompendium wiedzy z obszaru socjologii, psychologii i psychopatologii na temat korzystania z osiągnięć współczesnej technologii. Każdy, kto interesuje się historią i myśli o rozwoju technologii cyfrowej, znajdzie wiele ciekawych informacji, które są wzbogacone przez przykłady zdarzeń z historii zaznajamiania się z Internetem i grami komputerowymi samego Autora." Prof. zw. dr hab. Lidia Cierpiałkowska - Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu "Dzisiaj korzystanie z Internetu i gier z wykorzystaniem połączenia internetowego stało się znaczącym zjawiskiem kulturowym i ważną częścią codziennego życia ludzi. Dla wielu korzystanie z Internetu może być środkiem do innych nałogów. Z kolei pojawienie się sieci społecznościowych i powszechny dostęp do telefonów komórkowych ujawnił zachowania, którym w znacznym stopniu można przypisać charakter nałogowy. () Książka jest adresowana do wszystkich zainteresowanych współczesnymi technologiami i własnymi zachowaniami związanymi z korzystaniem z Internetu, gier wideo czy online, smartfona czy portali społecznościowych. Autor pokazuje zarówno pozytywne, jak i negatywne konsekwencje korzystania z nowych technologii." Prof. zw. dr hab. Zygfryd Juczyński - Społeczna Akademia Nauk w Łodzi
Wstęp * Rozdział 1. Dylematy człowieka w ponowoczesnej cywilizacji * Rozdział 2. Nowe media * 2.1. Zmiany w korzystaniu z nowych technologii - "nowi cyfrowi tubylcy" * 2.2. Internet i sieć * 2.3. Gry komputerowe * 2.3.1. Cechy gier komputerowych * 2.3.2. Subiektywna historia gier komputerowych * 2.3.3. Teraźniejszość i przyszłość gier * Rozdział 3. Gracze i ich motywacja do grania * 3.1. Gracze * 3.2. Motywacje * 3.2.1. Teorie ogólne wyjaśniające motywacje do korzystania z gier i Internetu * 3.2.2. Teorie specyficzne dotyczące motywacji do korzystania z gier * Rozdział 4. Problemy wynikające z korzystania z Internetu * 4.1. "Uzależnienie od Internetu" * 4.1.1. Pierwsze koncepcje "uzależnienia od Internetu" * 4.1.2. Prawdopodobny obraz kliniczny uzależnienia od Internetu * 4.1.3. Teorie wyjaśniające powstawanie uzależnienia od Internetu * 4.1.4. Problemy z oceną występowania i pomiarem * 4.1.5. Podsumowanie - status koncepcji uzależnienia od Internetu * 4.2. Inne zachowania problemowe związane z nowymi mediami * 4.2.1. Problemowe korzystanie z portali spolecznościowych * 4.2.2. Problemowe korzystanie z telefonów komórkowych * - nomofobia * 4.2.3. Cyberseks i sexting * 4.2.4. Stare w nowej szacie zjawiska związane z korzystaniem z nowych technologii: hazard online, cyberchondria, problemowe korzystanie z serwisów randkowych w Internecie, internetowy zakupoholizm * Rozdział 5. Zaburzenie korzystania z gier internetowych (ZKGI). * 5.1. Niejednoznaczność terminologii * 5.2. Zaburzenie grania (Gaming Disorder) w ICD-11 * 5.3. Zaburzenie korzystania z gier internetowych w DSM-5 * 5.4. Inne spojrzenia na nałóg grania * 5.5. Czynniki ryzyka nałogu grania * 5.6. Rozpowszechnienie nałogu grania * 5.7. Problem pomiaru * 5.8. Leczenie i profilaktyka * 5.9. Podsumowanie - problemy metodologiczne w badaniu ZKGI * Rozdział 6. Granice patologii * 6.1. Nałogi i uzależnienia * 6.2. Ryzyko patologii zachowania - status koncepcji zaburzenia * korzystania z gier internetowych * Rozdział 7. Zakończenie * Bibliografia * Załączniki * Załącznik 1. SONKSS-14 * Załącznik 2. IGD9-SF (PL) * Załącznik 3. IGDT-10 PL
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57778 (1 egz.)
Kaucja: 43,07 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20710 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Minecraft. Konstrukcje przestrzenne. Średniowieczny gród to pełen wskazówek, planów i schematów przewodnik po średniowiecznej architekturze w świecie Minecraft. Dzięki szerokiej gamie rozwiązań konstrukcyjnych i szczegółowym instrukcjom możesz stworzyć setki niepowtarzalnych fortyfikacji, dokładnie zaprojektować i wznieść swoją niezdobytą twierdzę. Zbuduj budowle otoczone grubymi murami, których będą strzegły strzeliste wieże obronne. Projektuj majestatyczne sale tronowe i ciemne wilgotne lochy. Zostań panem na swoim średniowiecznym zamku."
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 793 (1 egz.)
Film
DVD
W koszyku
114 cm.
Based on the book "Jumanji" by Chris Van Allsburg.
*Gagi ; *Reportaże o realizacji filmu "Jumanji: Przygoda w dżungli" ; *Poznaj graczy: obsada filmu "Jumanji: Przygoda w dżungli" ; *"Jumanji, Jumanji" - teledysk.
Music by Henry Jackman ; director of photography Gyula Pados.
Obsada: Dwayne Johnson, Jack Black, Kevin Hart, Karen Gillan, Nick Jonas, Bobby Cannavale, Ser`darius Blain, Madison Iseman, Morgan Turner, Alex Wolff.
W wersji polskiej głosu użyczyli: Krzysztof Banaszyk, Bartłomiej Kasprzykowski, Julia Łukowiak, Mateusz Narloch, Patryk Czerniejewski, Mikołaj Jodliński, Weronika Humaj, Justyna Kowalska, Marcel Sabat, Wojciech Brzeziński.
Oryginalny film wyprodukowano w 2017 r.
DVD-Video ; dźwięk: Dolby Digital 5.1 ; obraz: 2.39:1, 16x9 widescreen.
Oryginalna ścieżka dźwiękowa w języku angielskim, polski dubbing, lektor czeski, węgierski, turecki. Napisy m.in. w języku polskim oraz w wielu innych językach.
Czwórka licealistów podczas odbywania szkolnej kary znajduje starą konsolę do gier wideo z nieznaną grą, o której nigdy nawet nie słyszeli. Po jej uruchomieniu, zostają natychmiast wciągnięci do dżungli z wirtualnego świata Jumanji w ciałach swoich awatarów (Dwayne Johnson, Jack Black, Kevin Hart i Karen Gillan). Szybko się orientują, że to nie oni grają w Jumanji, lecz Jumanji gra nimi. Przeżywają emocjonującą przygodę życia, pełną zabawy, ale i całkiem realnych zagrożeń i niebezpieczeństw. Muszą doprowadzić grę do końca, bo w przeciwnym razie utkną w niej na zawsze!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5643 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Minecraft(R), prosta gra komputerowa o układaniu sześcianów, to obecnie światowy fenomen, który porywa wyobraźnie graczy na całym świecie. Książka Zadziwiające Miasta Minecraft(R) opisuje wyjątkowe miejskie krajobrazy wykreowane przez mistrzów gry. Zawiera także instrukcje `krok po kroku`.Mistrzowie konstruowania prezentują 36 niesamowitych projektów: od współczesnych metropolii, przez dawne cywilizacje i fantastyczne królestwa, na futurystycznych zonach kończąc. Po raz pierwszy te niesamowite krajobrazy zostały zebrane razem w jednej kolekcji.W książce znajdują się instrukcje `krok po kroku` oraz porady dotyczą różnych poziomów trudności planowania i kreowania budynków, obiektów ulicznych, detali architektonicznych. Towarzyszy im bogaty materiał graficzny.To pierwsza książka, która pokazuje nie tylko technikę budowania w Minecraft(R), ale również artystyczny kunszt w tworzeniu własnych, niesamowitych światów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 793 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Lupa Obscura)
Bibliografia na stronach [285]-301. Indeks.
Streszczenie w języku angielskim.
Michał Kłosiński kreśli w swojej książce projekt hermeneutyki gier wideo - hermeneutyki o wyraźnym rysie krytycznym i zaangażowanym. Chodzi bowiem o lekturę gier jako utopii i poszukiwane z ich udziałem alternatyw wobec kapitalizmu. Teoretyczną ramę publikacji wyznacza filozoficzna hermenutyka Paula Ricoeura - sposób myślenia o tekście jako nieustannym procesie rozumienia. Ricoeurowska hermeneutyka rozszerzona zostaje przez Autora o teorie utopii; ważnym elementem wywodu jest też analiza zaburzania procesu immersji. Choć Autor porusza tematy bliskie game studies, już we stępie możemy przeczytać, że zadaniem Hermeneutyki gier wideo jest przede wszystkim poszukiwanie nowych języków krytycznych możliwych do zastosowania w analizie gier. Hermeneutyka gier wideo w udany sposób łączy to, co w dyskusji wokół gier dobrze znane, z tematami w game studies poruszanymi sporadycznie. W połączeniu z krytycznym zmysłem Autora prowadzi to do inspirującego efektu, który wpisuje się nie tylko w studia nad pojedynczym medium, ale też w dyskusje dotyczące najszerzej rozumianej humanistyki. Autor - wykraczając poza trybalizm studiów nad grami - nie tylko krytycznie analizuje problemy stwarzane przez gry, ale też proponuje perspektywę pozwalającą szukać z ich wsparciem rozwiązań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 316 (1 egz.)
Kaucja: 42,64 zł
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 927 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ale komputery! : megabajtowe historie cyfrowe / Michał Leśniewski ; ilustracje: Maciej Łazowski. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Egmont Polska, 2019. - 83, [5] stron : ilustracje kolorowe ; 28 cm.
(Art Egmont)
Bibliografia na stronie [84].
Czym były pierwsze komputery? Jak wyglądało przejście od maszyn wielkich jak ciężarówka do zaawansowanych smartfonów mieszczących się w kieszeni? Kto zbudował pierwszy polski komputer? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdują się w książce! "ART. Ale komputery! Megabajtowe historie cyfrowe" to niezwykły ilustrowany przewodnik po komputerowym świecie przeznaczony dla dzieci w wieku 8-13 lat. Podczas fascynującej podróży przez kolejne etapy rozwoju komputerów mali miłośnicy technologii poznają interesujące fakty i ciekawostki, a także dowiedzą się, czym tak naprawdę są maszyny liczące. To doskonały sposób na to, by dzieci w wieku szkolnym z przyjemnością poszerzały wiedzę i odkryły w sobie miłość do czytania! W książce "ART. Ale komputery! Megabajtowe historie cyfrowe" mali czytelnicy znajdą: ? historię komputerów od liczydła aż po smartfony; ? piękne i czytelne ilustracje Macieja Łazowskiego; ? przystępny język i zrozumiałe wyjaśnienia działania maszyn liczących i komputerów; ? dużą dawkę wiedzy na temat, który fascynuje zarówno dzieci, jak i dorosłych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Film
DVD
W koszyku
Free Guy [Film] / reżyseria Shawn Levy ; screnariusz Matt Lieberman, Zak Penn. - Warszawa : Galapagos, copyright 2022. - 1 dysk optyczny (DVD) : dźwiękowy, kolorowy ; 12 cm.
110 min.
Zdjęcia George Richmond ; muzyka Christophe Beck.
Ryan Reynolds, Jodie Comer, Lil Rel Howery, Joe Keery, Utkarsh Ambudkar [i inni].
W polskiej wersji językowej głosów użyczyli: Paweł Ciołkosz, Ewa Jakubowicz, Bartłomiej Nowosielski, Jędrzej Hycnar, Otar Saralidze, Tomasz Borkowski, Krzysztof Banaszyk [i inni].
Oryginalny film wyprodukowano w 2021 r.
DVD-Video ; Dolby Digital 5.1 ; format obrazu: 2.39:1.
Ścieżka dźwiękowa w języku angielskim, czeskim, polski dubbing ; napisy polskie, czeskie, angielskie dla niesłyszących.
Guy to przeciętny urzędnik bankowy, który zupełnie przez przypadek odkrywa, że jest drugoplanowym graczem w otwartej grze wideo. W rzeczywistości pozbawionej ograniczeń postanawia wziąć sprawy w swoje ręce, ocalić swój świat i zostać bohaterem według własnego scenariusza! (opis pochodzi ze strony: https://www.filmweb.pl/film/Free+Guy-2021-828206).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6350 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wiek: 10+.
"Matematyka. Megazadania. 10+" to zbiór ciekawych zadań matematycznych i zaproszenie do niezwykłej przygody w świecie Minecrafta. Książka przeznaczona jest dla dzieci w wieku powyżej 10 lat, ale z pewnością sprawi frajdę fanom gry w każdym wieku. Eksplorowanie kolejnych biomów, podejmowanie wyzwań i rozwiązywanie zagadek osadzonych w minecraftowym uniwersum to doskonała zabawa na 96 stronach i najlepsza forma nauki matematyki, jaką można sobie wyobrazić! Wypełniając kolejne misje, dziecko ćwiczy umiejętności matematyczne i zdobywa wiedzę, która będzie doskonałym powtórzeniem i uzupełnieniem materiału szkolnego. Za każde rozwiązane zadanie adept matematyki zdobywa szmaragdy, które na końcu książki może "wymienić" na nagrody. O odpowiedni poziom zaangażowania dba też wciągająca opowieść o przygodach Oscara i Mai, towarzyszących czytelnikowi przez całą książkę. Minecraft. Megazadania. 10+ to oficjalne wydanie na licencji Mojanga, a edycja polska powstała we współpracy z doświadczonym metodykiem i wieloletnim nauczycielem matematyki. W środku znajdują się zadania z zakresu różnych działów matematyki, takich jak: dodawanie i odejmowanie, mnożenie i dzielenie, ułamki zwykłe i dziesiętne, jednostki miar, czas, pieniądze, geometria, statystyka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Problem trzech ciał [Książka mówiona] / Cixin Liu ; przekład Andrzej Jankowski. - [Warszawa] : Dom Wydawniczy Rebis ; Audioteka, copyright 2016. - 1 dysk optyczny (CD-ROM) : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm.
(Wspomnienie o przyszłości Ziemi / Cixin Liu ; t. 1)
897 min.
Stanowi tom 1. trylogii.
Publikacja dostępna również w formie drukowanej.
Nagranie w formacie mp3.
Publikacja dostępna również w formie drukowanej.
Nagroda Hugo dla najlepszej powieści 2015 r.
Oszałamiający rozmachem chiński bestseller, który stał się wydawniczym fenomenem w USA. Pierwszy tom trylogii "Wspomnienie o przeszłości Ziemi", największego w ostatnich latach wydarzenia w światowej fantastyce naukowej, porównywalnego z klasycznymi cyklami "Fundacja" i "Diuna". Chiński bestseller, który zyskał ogromny rozgłos w USA. W 2015 roku książka otrzymała nagrodę Hugo dla najlepszej powieści, po raz pierwszy.w historii przyznanej tłumaczonemu tekstowi. Znalazła się także w finale nagród Nebula, Prometeusza, Locusa, Johna W. Campbella. Mark Zuckerberg, twórca Facebooka, wybrał ją jako jedną z najbardziej wartych przeczytania książek 2015 roku, a prezydent Barack Obama zabrał ją na urlop na Hawajach. Tajny chiński projekt z czasów Mao przynosi przerażające konsekwencje kilkadziesiąt lat później. Początek XXI wieku - po serii samobójstw wybitnych fizyków śledztwo prowadzi do tajemniczej sieciowej gry Trzy ciała, której celem jest uratowanie mieszkańców planety zagrożonej oddziaływaniem grawitacyjnym trzech słońc. Świat tej gry nie jest jednak fikcją...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. K.821-3 (1 egz.)
(dostępność ok. 18.06.2024)
Książka
W koszyku
Warcross / Marie Lu ; tłumaczenie Andrzej Goździkowski. - Wydanie I. - Słupsk : Młodzieżówka, 2019. - 455, [1] strona ; 21 cm.
Na książce pseudonim autora, nazwa właściwa w copyright: Xiwei Lu.
U góry okładki: - Gra się zaczęła, stawką jest życie.
Stanowi część 1. cyklu.
Świat oszalał na punkcie Warcrossa, ale tylko jedna dziewczyna-hakerka ma dość odwagi, by zgłębić najmroczniejsze tajemnice gry. Dla milionów ludzi, którzy codziennie logują się do Warcrossa, nie jest on już tylko grą, lecz stał się sposobem na życie. Emika Chen, nastoletnia hakerka, stale boryka się z kłopotami finansowymi. Pracuje jako łowczyni nagród, namierza i wyłapuje graczy Warcrossa, którzy zaangażowali się w nielegalne zakłady. Licząc na szybki zarobek, Emika, włamuje się do meczu otwarcia Międzynarodowych Mistrzostw Warcrossa. Za sprawą usterki w programie, zostaje przeniesiona do świata gry i błyskawicznie staje się światową sensacją.Pewna, że wkrótce wyląduje w więzieniu, ku swemu zdziwieniu odkrywa, że kontaktu z nią szuka twórca gry, tajemniczy młody miliarder Hideo Tanaka, który pragnie złożyć jej propozycję nie do odrzucenia. Hideo poszukuje hakera, który w jego imieniu wystąpi jako szpieg w tegorocznych rozgrywkach Warcrossa i zlokalizuje lukę w systemie bezpieczeństwa. Ponieważ sprawa jest pilna, Emika zostaje błyskawicznie przetransportowana do Tokio, gdzie z dnia na dzień staje się gwiazdą i poznaje od środka świat sławy i wielkich pieniędzy, o którym dotychczas mogła tylko marzyć. Wkrótce śledztwo prowadzi ją na trop złowieszczego spisku, który może mieć kolosalne konsekwencje dla całego uniwersum Warcrossa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV F (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cały ten Rock / Remigiusz Maciaszek, Michał Wojtas. - Wydanie I. - Kraków : Znak Horyzont, 2017. - 317, [1] strona, [16] stron tablic : ilustracje, fotografie (w tym kolorowe) ; 22 cm.
Dostępne także jako e-book.
Jego filmy wyświetlono 400 milionów razy. Kanał Remigiusza "Rocka" Maciaszka na YouTubie jest jednym z największych fenomenów w polskim Internecie. Przez ostatnie lata postać ta wywołała niezliczoną ilość kontrowersji - fani i hejterzy zażarcie dyskutowali na temat pracy, rodziny i kariery "Rocka". Wielu chciałoby się dowiedzieć, jaki on jest w realu i jak odniósł tak ogromny sukces. Ta książka opowiada o drodze Remigiusza Maciaszka na szczyt. Od pracy na budowie, przez prowadzenie wypożyczalni filmów, do ikony polskiego YouTube’a. To także historia dzieciństwa wielu dzisiejszych 30- i 40-latków. Dziecięce fortuny stracone w pierwszych salonach gier i kafejkach internetowych. Dźwięk pracy legendarnych komputerów: Commodore, Amiga 500 i pierwszych Pecetów, których posiadanie dawało właścicielowi status osiedlowej gwiazdy. Wypieki na twarzy podczas czytania "Bajtka" i "Secret Service". To barwne początki branży gier aż po moment, gdy jej światowa wartość stanowi jedną piątą PKB Polski. W tle dzieje się jeszcze jedna historia: tego, jak YouTube w ciągu dwunastu lat stał się perłą w koronie Google`a, najważniejszym kanałem marketingu gier i pracodawcą dla tysięcy twórców, z których niektórzy zarabiają dziesiątki milionów dolarów. "Cały ten Rock" jest podróżą od czasów, kiedy odwiedzało się kolegów, aby popatrzeć, jak grają, aż po moment, kiedy ponad milion ludzi ogląda, jak gra "Rock". A czasem wystarczy, że tylko do nas gada.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziecko na cyfrowym odwyku : jak bez krzyku oderwać dziecko od komputera i smartfona / Małgorzata Majewska. - Wydanie I. - Bielsko-Biała : Dragon, copyright 2022. - 220, [4] strony : ilustracje ; 22 cm.
Czy masz wrażenie, że twoje dziecko nie odrywa nosa od komputera? A kiedy już to zrobi, nie rozstaje się ze smartfonem? Próbujesz odciągnąć je od ekranu, ale każda próba kończy się awanturą, która i tak niczego nie zmienia? Obawiasz się, że to uzależnienie i chcesz w końcu coś z tym zrobić? Ten poradnik pomoże ci odzyskać kontrolę nad tym, ile czasu twoje dziecko spędza w sieci. Dowiesz się, jak rozmawiać z dzieckiem o zagrożeniach wynikających z przebywania w przestrzeni wirtualnej, tak byście obydwoje byli po tej samej stronie. Odbudujesz z nim kontakt i nauczysz się, jak zachować równowagę pomiędzy czasem online i offline. Autorka podczas 17 lat pracy w cyfrowych mediach poznała od podszewki świat reklamy i mechanizmy działania firm digitalowych. Przeszła drogę cyfrowego odwyku z własną rodziną. Dziś pomaga innym uniknąć pułapek uzależnienia od internetu. Małgorzata Majewska - pedagożka-terapeutka, coach, trenerka redukcji stresu, praktyczka porozumienia bez przemocy. Propaguje empatię i współpracę opartą na relacji. W stosunkach rodzic-dziecko uważa, że najważniejsza jest więź oraz wzajemna akceptacja. Jeśli naprawdę o nie zadbamy, wychowanie przestanie być walką.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22169 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [352]-353. Indeks.
Pierwsza w Polsce obszerna kronika liczącego prawie 40 lat przemysłu elektronicznej rozrywki. Rozpoczyna się od stworzonego pod koniec lat 50. "Tenis for Two", poprzez powstanie firmy Atari, modę na kawiarniane automaty, inwazję pierwszych konsol, epokę komputerów ośmiobitowych, nadejście Amigi, rozpowszechnienie się komputerów PC, triumf PlayStation do powstania "Sims 3". Książka jest również opowieścią o ludziach, którzy stworzyli wielomiliardowy przemysł gier komputerowych i wideo, o meandrach ich karier oraz o niebanalnych pomysłach, jakie rodziły się w ich głowach. Książka objęta patronatem Pełnomocnika Rządu do Spraw Równego Traktowania patronującego kampaniom edukacyjnym, których celem jest profilaktyka cyberprzestępczości.
Część I. Prehistoria - lata 70 i wcześniej * Część II. Czas cudów - lata 80 * Część III. Filmowa Odyseja - lata 90 * Część IV. Sequele i piksele - po roku 2000
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
U dołu okładki: Mojang wydanie oficjalne. Okładka wliczona w paginację.
Odwiedź legendarne bazy Dwunastki - członków gildii wytrawnych budowniczych, gotowych zaprezentować swoje największe dzieła, w tym m.in. statki powietrzne oraz niezwykłe podwodne siedziby! Poznaj ich najlepsze sztuczki i rady, dzięki którym stworzysz fantastyczne tematyczne bazy, podołasz największym budowlanym wyzwaniom i skonstruujesz skomplikowane mechanizmy z czerwonego kamienia. Ta pełna ciekawych, unikatowych konstrukcji książka pobudzi wyobraźnię zarówno młodszych, jak i starszych fanów Minecrafta.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 793 (1 egz.)
(dostępność ok. 14.06.2024)
Książka
W koszyku
U góry okładki: Poradnik gracza.
Na okładce: Buduj! Graj!
Wiek: 7+.
Nieoficjalny zbiór trików i sztuczek, jakich nie znajdziesz w żadnym innym poradniku!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 793 (1 egz.)
(dostępność ok. 12.06.2024)
Książka
W koszyku
Na okładce: Wydanie uaktualnione.
Wiek: 9+.
Oficjalny "Poradnik dla początkujących" może "ocalić ci życie". Dowiesz się, jak znajdować surowce, budować schronienie, wyrabiać narzędzia, zbroję i broń oraz walczyć z potworami. Rady doświadczonych graczy i samych twórców gry - Jeba i Notcha, pomogą ci przetrwać pierwsze dni w Minecrafcie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 793 (1 egz.)
(dostępność ok. 10.06.2024)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej