Facebook
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(22)
Forma i typ
Książki
(20)
Publikacje popularnonaukowe
(6)
Publikacje naukowe
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(4)
Poradniki i przewodniki
(4)
Audiobooki
(2)
Proza
(2)
Dostępność
dostępne
(27)
wypożyczone
(3)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(2)
BD40 (Suwalska 11)
(1)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(10)
MW123 (św. Wincentego 64)
(2)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(4)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
W85 (Jórskiego 41)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(6)
Autor
Galloway Scott (1964- )
(2)
Kubiak Jolanta
(2)
Popiołek Malwina
(2)
Puławski Krzysztof
(2)
Asher Jay (1975- )
(1)
Beręsewicz Paweł (1970- )
(1)
Cieślak Piotr
(1)
Flores Suzana E
(1)
Georgiew Franciszek Bazyli
(1)
Harris Blake J
(1)
Kaiser Brittany
(1)
Kerpen Dave
(1)
Kosecka Kinga
(1)
Kotliński Daniel
(1)
Kreft Jan
(1)
Krzyżanowski Krzysztof (tłumacz)
(1)
Levinson Paul (1947- )
(1)
Levy Steven
(1)
Lewandowski Filip
(1)
Machnik Marcin
(1)
Mackler Carolyne (1973- )
(1)
McNamee Roger (1956- )
(1)
Mcnamee Roger
(1)
Melosik Zbyszko (1956- )
(1)
Mojkowska Katarzyna
(1)
Roguski Artur
(1)
Skwarek Mirosław
(1)
Smulewska Maria
(1)
Sosnowska Katarzyna (tłumacz)
(1)
Szarota Piotr (1966- )
(1)
Tomys Łukasz
(1)
Ważny Bartłomiej (1990- )
(1)
Zawadzka Maria (1894-1974)
(1)
Żarowska-Mazur Alicja
(1)
Żarowska-Mazur Alicja. Cyfrowy świat 60+
(1)
Żołądkowicz Wojciech
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(15)
Okres powstania dzieła
2001-
(19)
Kraj wydania
Polska
(22)
Język
polski
(22)
Odbiorca
14-17 lat
(2)
Młodzież
(2)
Seniorzy
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(3)
Literatura polska
(2)
Temat
Kobieta
(5203)
Rodzina
(4009)
Przyjaźń
(3831)
Miłość
(3256)
Tajemnica
(2949)
Facebook
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2934)
Relacje międzyludzkie
(2513)
Zabójstwo
(2172)
Życie codzienne
(1905)
Magia
(1729)
Zwierzęta
(1606)
Dzieci
(1588)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1527)
Uczucia
(1400)
Nastolatki
(1376)
II wojna światowa (1939-1945)
(1363)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1346)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1014)
Chłopcy
(998)
Trudne sytuacje życiowe
(995)
Wybory życiowe
(931)
Sekrety rodzinne
(929)
Policjanci
(908)
Żydzi
(892)
Relacja romantyczna
(879)
Osoby zaginione
(876)
Władcy
(869)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(820)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(774)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(741)
Walka dobra ze złem
(717)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(693)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Koty
(679)
Arystokracja
(675)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Psychologia
(637)
Poszukiwania zaginionych
(636)
Uprowadzenie
(635)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(621)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(585)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(558)
Zemsta
(551)
Wojsko
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(504)
Zakochanie
(503)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Osobowość
(473)
Spisek
(473)
Seryjni zabójcy
(470)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(454)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Marzenia
(444)
Samotność
(444)
Nauka
(434)
Język angielski
(433)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Ludzie bogaci
(428)
Nauczanie początkowe
(427)
Czarownice i czarownicy
(426)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(419)
Politycy
(409)
Samopoznanie
(409)
Temat: czas
2001-
(11)
1901-2000
(6)
1989-2000
(6)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Stany Zjednoczone
(1)
Gatunek
Opracowanie
(8)
Poradnik
(4)
Publicystyka
(4)
Powieść
(2)
Biografia
(1)
Raport z badań
(1)
Reportaż
(1)
Dziedzina i ujęcie
Media i komunikacja społeczna
(11)
Informatyka i technologie informacyjne
(9)
Socjologia i społeczeństwo
(8)
Zarządzanie i marketing
(4)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(3)
Hobby i czas wolny
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Psychologia
(1)
22 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The future of us.
Nie byłoby tej całej historii, gdyby nie facet, rzecz jasna. Josh najpierw zepsuł w ich relacjach wszystko (totalnie!), a teraz jeszcze dał Emmie link do tego nieszczęsnego fejsa. Przede wszystkim trzeba wam wiedzieć, że jest rok 1996 i kiedy Emma włącza przeglądarkę, wpisuje adres: "www.facebook.com" i się loguje - patrzy w przyszłość. Przegląda swoje aktualne wpisy (i to aktualne jak diabli, bo sięgające aż piętnaście lat do przodu), by sprawdzić, co się zmieniło. Jaki ma status związku? Kto tym razem dzieli z nią życie, no i najważniejsze - czy jest szczęśliwa? Ciekawość sprawia, że Emma igra z losem - eksperymentuje z teraźniejszością, by przyszłość uległa fascynującym przemianom. Co później? "Zaloguj", "Odśwież". Nowi partnerzy i nowe dorosłe rozterki. Początkowo to wszystko ją kręci, ale sami rozumiecie - co za dużo.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wszystkie lajki Marczuka / Paweł Beręsewicz. - Wydanie III. - Łodź : Wydawnictwo Literatura, 2018. - 126, [1] strona ; 22 cm.
(Plus Minus 16)
W szkole zostaje ogłoszony konkurs na projekt gimnazjalny polegający na spopularyzowaniu postaci miejscowego bohatera. Coraz częściej poprzez Facebooka i komunikatory wyobraźnią młodych zaczyna władać nazwisko "Marczuk". Kim jest Marczuk? Pisarzem science-fiction, pionierem ekologii, doradcą Lady Gagi do spraw koloru paznokci? Interesują się nim wszyscy - i Adam, i didżej Koniu, i dyrektor, a nawet... Kuratorium Oświaty! Cała Polska wręcz huczy od plotek o bohaterze z Choszczówki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sfejsowani / Suzana E. Flores ; [przekład Katarzyna Mojkowska]. - Wydanie I. - Warszawa : Muza, 2017. - 298, [6] stron : ilustracja ; 23 cm.
Na okładce podtytuł: jak media społecznościowe wpływają na nasze życie, emocje i relacje z innymi.
Chwilę przed napisaniem tego zdania rzuciłam okiem na news feed, skrolowałam, zalajkowałam to i owo, być może nawet zostawiłam gdzieś w komentarzu animowaną emotkę. Ot, chwila relaksu, niewinny rytuał przed zabraniem się do pracy. Czyżby? Media społecznościowe stały się nierozerwalną częścią naszego życia. Zapamiętale wpatrujemy się w ekrany komputerów, prawie odruchowo sprawdzamy powiadomienia na smartfonach, postujemy, rzucamy friendsom wirtualne wyzwania i sadzimy wirtualne ziemniaki na farmie. Najnowsze i największe jak dotąd badania sprawdzające skutki zdrowotne wykorzystywania mediów społecznościowych potwierdziły, że nieumiejętne korzystanie z nich ma destrukcyjny wpływ na nas. Ryzyko wzrasta wraz z wydłużeniem czasu spędzonego w wirtualnych społecznościach, jak i zwiększającą się liczbą logowań do poszczególnych serwisów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18681 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
ok. 612 min.
Czyta Wojciech Żołądkowicz.
Publikacja dostępna również w formie drukowanej.
Nagranie w formacie mp3.
Amazon, Apple, Facebook i Google to najbardziej wpływowe firmy na świecie. Prawie każdy uważa, że wie, jak osiągnęły taką pozycję. Prawie każdy się myli. Scott Galloway zadaje fundamentalne pytania: jak wielka czwórka infiltruje nasze życie, że nie sposób jej pominąć ani zbojkotować? Dlaczego rynek i ludzie wybaczają jej grzechy, które pogrążyłyby inne firmy? I czy ktokolwiek jest w stanie się jej przeciwstawić? Ujawnia skrzętnie skrywane strategie wielkiej czwórki i to, jak sprawnie manipuluje ona naszymi podstawowymi potrzebami emocjonalnymi. Pokazuje też, jak wykorzystać wiedzę o niej we własnej drodze na szczyt, bo bez względu na to, czy chce się być dla wielkiej czwórki konkurencją, partnerem w biznesie czy tylko żyć w zdominowanym przez nią świecie, trzeba ją zrozumieć. "Jedyna tego rodzaju książka. Nie tylko informacja i analiza, ale i niezła rozrywka. Już nigdy nie spojrzysz na te cztery firmy w taki sam sposób." - Jonah Berger, autor "Efektu wirusowego w biznesie" "Scott Galloway jest szczery i prowokujący. Jego książka wyzwala reakcję «uciekaj albo walcz» i zmusza do nieszablonowego myślenia." - Calvin McDonald, dyrektor naczelny Sephory "Wielka czwórka jest lekturą obowiązkową i ma niezwykłą siłę rażenia, jak sam Scott Galloway, który przenikliwie, zabawnie i kąśliwie kojarzy fakty. Tak jak podczas swoich legendarnych wykładów MBA Galloway nie owija tu w bawełnę, nie szczędząc zasłużonej krytyki tytanom biznesu i niszczycielskim korporacjom." - Adam Alter, autor Siły podświadomości "Profesor Scott Galloway z Uniwersytetu Nowojorskiego w bezpardonowy sposób ujawnia, jak Amazon, Apple, Facebook i Google budują swoje imperia." -"Publishers Weekly", Dziesięć najważniejszych biznesowych książek jesieni 2017 "Jeżeli jest gdzieś znawca firm z zakresu nowych technologii bardziej bezpardonowy, bardziej opiniotwórczy i szybciej wypowiadający swoje poglądy niż Scott Galloway, to ja go jeszcze nie spotkałem. Albo jej". - Philip Elmer-De Witt, "Fortune" "Scott Galloway jest wirtuozem przykuwania uwagi publiczności i robi to inteligentnie, rozważnie, czasem sarkastycznie, a często zabawnie." - Joanne Tombrakos, "Huffington Post".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. K.33 (1 egz.)
(dostępność ok. 07.06.2024)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The Four: the hidden DNA of Amazon, Apple, Facebook, and Google.
Indeks.
Amazon, Apple, Facebook i Google to najbardziej wpływowe firmy na świecie. Prawie każdy uważa, że wie, jak osiągnęły taką pozycję. Prawie każdy się myli. Scott Galloway zadaje fundamentalne pytania: jak wielka czwórka infiltruje nasze życie, że nie sposób jej pominąć ani zbojkotować? Dlaczego rynek i ludzie wybaczają jej grzechy, które pogrążyłyby inne firmy? I czy ktokolwiek jest w stanie się jej przeciwstawić? Ujawnia skrzętnie skrywane strategie wielkiej czwórki i to, jak sprawnie manipuluje ona naszymi podstawowymi potrzebami emocjonalnymi. Pokazuje też, jak wykorzystać wiedzę o niej we własnej drodze na szczyt, bo bez względu na to, czy chce się być dla wielkiej czwórki konkurencją, partnerem w biznesie czy tylko żyć w zdominowanym przez nią świecie, trzeba ją zrozumieć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 004 (1 egz.)
Kaucja: 24,14 zł
Książka
W koszyku
Pracownicy działów mediów społecznościowych, właściciele małych firm, freelancerzy, mikroprzedsiębiorcy.
Dostępna również jako e-book.
Firma w sieci Facebooka, LinkedIna i Snapchata...... oraz innych mediów społecznościowych. Promowanie swojej biznesowej aktywności w sieci wygląda dziś zupełnie inaczej, niż dziesięć, a nawet pięć lat temu. W każdym razie - wyglądać powinno. Dawno, dawno temu, w czasach, gdy królowały wielkie portale horyzontalne piszące o wszystkim i skierowane do każdego, firmy wydawały majątki na graficzne banery reklamowe, za których wyświetlanie płaciło się właścicielom owych portali. Potem modne stało się prowadzenie własnych blogów, reklamowanie w sieci Google Adwords, wymienianie się linkami i zbieranie leadów sprzedażowych za pomocą landing page`y.Te wszystkie narzędzia nadal działają, jednak...... to nie wystarczy. Jeśli chcesz prowadzić skuteczny marketing online w roku 2020 i w kolejnych latach, musisz szybko zaprzyjaźnić się z mediami społecznymi oraz zaznajomić z formami reklam, jakie te media oferują. Z nich wszystkich najważniejszy jest Facebook i jego młodszy brat - Instagram. To w ich towarzystwie coraz częściej spędzamy wolny czas, to za ich pośrednictwem dowiadujemy się, co słychać u naszych znajomych, to dzięki nim coraz częściej zapoznajemy się z ofertą ulubionych, albo nowych dla nas marek. Jeśli ktoś Ci kiedyś powiedział, że "Facebook nie sprzedaje", włóż tę wypowiedź między bajki - może kiedyś nie, dziś jednak Facebook sprzedaje bardzo skutecznie. O ile oczywiście potrafi się skorzystać z jego prosprzedażowych mocy. Autorzy tej książki potrafią to robić, a swoja wiedzą i umiejętnościami chętnie się z Tobą podzielą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 58059 (1 egz.)
Książka
W koszyku
U dołu okładki: Autor bestsellerowej książki Wojny konsolowe.
Tytuł oryginału: The history of the future : Oculus, Facebook, and the revolution that swept virtual reality.
Wiele firm, które później stały się najpoważniejszymi graczami Doliny Krzemowej, rodziło się w garażach. Historia Oculusa łamie ten schemat - jej założyciel, Palmer Luckey, pragmatyczny ekscentryk, inżynier samouk i wizjoner, stworzył swój start-up w zdezelowanej, sześciometrowej przyczepie kempingowej. Młody człowiek chciał sprawić, aby wirtualna rzeczywistość wreszcie zaistniała. Miała pozwolić każdemu, kto chciał, dotknąć Świętego Graala współczesnej technologii - przenieść się do wygenerowanego przez komputer świata, gdzie wszystko jest możliwe, i wykorzystać go do zabawy, zdobywania wiedzy i komunikacji. Stworzone w Oculusie gogle zachwyciły Marka Zuckerberga do tego stopnia, że Facebook wykupił start-up za niewiarygodną kwotę trzech miliardów dolarów. Wydawać by się mogło, że to happy end fantastycznej opowieści o młodych wizjonerach, z żelazną konsekwencją dążących do spełnienia marzeń o wirtualnej rzeczywistości. Okazało się jednak, że najciekawsza historia dopiero się zacznie. Sklecony niegdyś naprędce start-up, wspierany przez charyzmatycznego, seryjnego przedsiębiorcę, błyskotliwego rosyjskiego programistę i wiele innych barwnych postaci, rozpoczyna rewolucję związaną z wirtualnym światem. Z czasem przeradza się ona w niesamowitą podróż - obfitującą w niezliczone zwroty akcji, wygrane bitwy, bolesne porażki, przełomy i intrygi. Tę książkę można czytać jak pasjonującą powieść o amerykańskim śnie. Może też być potraktowana jako opowieść o biznesie, jakim stały się gry komputerowe. Przedstawia niesamowite zdarzenia i opowiada o nich w wyjątkowy sposób: autor dołożył wszelkich starań, aby trzymać się faktów. Dzięki temu ta książka jest jeszcze bardziej niezwykła - zawarta w niej historia jest prawdziwa!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58029 (1 egz.)
Kaucja: 39,83 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Wiedzą, co kupujesz. Wiedzą, kim są twoi znajomi. Wiedzą, jak tobą manipulować. Pozycja obowiązkowa dla każdego użytkownika internetu.
Dostępna również jako e-book.
Czy Twoje dane stają się bronią przeciwko tobie? Zwycięstwo Trumpa, ingerencja Rosji, afera Wikileaks i Brexit - za tymi sprawami stała jedna firma, która pociągała za wszystkie sznurki: Cambridge Analytica. Na wielką skalę potajemnie gromadziła dane użytkowników Facebooka oraz ich znajomych, które następnie reklamodawcy wykorzystywali do bardzo precyzyjnego targetowania reklam. I do manipulowania: tym, co kupujesz, co robisz, co myślisz i na kogo głosujesz. W wyniku skandalu wokół Facebooka, dotyczącego wycieku wrażliwych danych, Cambridge Analytica upadła w maju 2018 roku. Jednym z dwóch demaskatorów była Brittany Kaiser. W jaki sposób ta młoda, ambitna kobieta o idealistycznym nastawieniu została uwikłana w światową sieć gromadzenia i analizowania oraz - co bardzo kontrowersyjne - sprzedaży danych? I czego może nas ona nauczyć o prywatności w przestrzeni cyfrowej?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress Power)
Media społecznościowe są niczym największa impreza na świecie. Tu prowadzi się równolegle wielopoziomowe rozmowy, w których uczestniczą tysiące osób. Tak jak na prawdziwym przyjęciu, w tej sferze znajdziesz zarówno lubianych, jak i mniej popularnych ludzi oraz firmy... Intuicyjnie wiesz, co sprawia, że niektórzy uczestnicy przyjęcia są interesujący i zabawni, prawda? Niestety, większość firm nie rozszyfrowała jeszcze tej tajemnicy, a przecież zasady są proste. Gdy zastosujesz w internecie te same reguły, które sprawiają, że każdy chce z Tobą rozmawiać na prawdziwym przyjęciu, masz szansę sprawić, by Twoja firma stała się najbardziej lubianą, a jednocześnie najbardziej zyskowną organizacją. Sekret skutecznego marketingu szeptanego w sieci społecznościowej jest prosty. BĄDŹ LUBIANY: * słuchaj uważnie * bądź transparentny * odpowiadaj ludziom * bądź autentyczny * opowiadaj świetne historie.
Wprowadzenie * Rozdział 1. Po pierwsze, słuchaj i nigdy nie przestawaj słuchać * Rozdział 2. Znacznie precyzyjniej niż "kobiety 25 - 54". Określ odbiorców lepiej niż kiedykolwiek wcześniej * Rozdział 3. Myśl - i zachowuj się - tak jak Twój klient * Rozdział 4. Zachęć swoich klientów, aby zostali Twoimi pierwszymi fanami * Rozdział 5. Angażuj. Twórz prawdziwe dialogi z klientami oraz między klientami * Rozdział 6. Odpowiadaj od razu na wszystkie negatywne komentarze * Rozdział 7. Odpowiadaj także na pozytywne komentarze * Rozdział 8. Bądź autentyczny * Rozdział 9. Bądź uczciwy i transparentny * Rozdział 10. Czy powinno się zadawać mnóstwo pytań? * Rozdział 11. Oferuj coś wartościowego (tak, za darmo!) * Rozdział 12. Publikuj historie (to Twoja społecznościowa waluta!) * Rozdział 13. Zainspiruj klientów, aby podzielili się swoimi historiami * Rozdział 14. Uwzględnij media społecznościowe we wszystkich doświadczeniach klienta * Rozdział 15. Zwiększ swoje wpływy za pomocą reklam w sieciach społecznościowych * Rozdział 16. Przyznaj, gdy coś schrzanisz, a potem wykorzystaj swoje błędy * Rozdział 17. Konsekwentnie wzbudzaj ekscytację, zaskoczenie i zachwyt * Rozdział 18. Nie sprzedawaj! Zadbaj jedynie o to, aby kupowanie było łatwe i atrakcyjne * Podsumowanie. Po prostu bądź lubiany * Dodatek A. Krótki przewodnik po najważniejszych sieciach społecznościowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 17754 (1 egz.)
(dostępność ok. 06.03.2023)
Książka
W koszyku
Facebook : oblicza i dylematy / pod redakcją Jana Krefta. - Wydanie I. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, copyright 2017. - 138, [2] strony : ilustracje ; 23 cm.
Bibliografia przy rozdziałach.
"Facebook. Oblicza i dylematy" to książka o "imperium przyjaciół czyniącym świat lepszym", platformie łączącej ludzi, ale i nietransparentnej korporacji wykorzystującej pracę dwóch miliardów użytkowników w biznesowych celach. Traktujemy Facebook jako wielowymiarowy fenomen, komunikacyjną platformę relacji, prawdziwych i fałszywych "społeczności", korporację wykorzystującą monopolistyczną pozycję, demiurga relacji z tradycyjnymi mediami i naturalne środowisko polskich millenialsów. Jest on organizacją atrofii różnic między ludźmi i nieludźmi, a także platformą rozpatrywaną w kategoriach procesowego algorytmu, mediatora relacji międzyludzkich, agregacji wiedzy (także fałszywej, nazywanej modnie postprawdą) i układów odniesienia, które mogą być systemami wartości - relacji ludzi i algorytmu dalekiego od doskonałości, nieskutecznego choćby w konfrontacji z farmami lajków. Facebook to lustro pozwalające użytkownikom odgrywać role, tworzyć własne biografie, serwis-dziennik prawdy i fikcji - środowisko translacji wartości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 56314 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 291-313. Indeks.
Nowe nowe media są nowe w pełnym tego słowa znaczeniu. Cztery lata temu niektóre z nich nawet nie istniały. Autor książki jest nie tylko naukowcem, ale także odkrywcą, zanurzającym się w rzeczywistość MySpace, Facebooka, Twittera, Wikipedii, SecondLife, YouTube i dziesiątek platform blogowych. Pomaga zrozumieć gwałtowne przemiany w świecie współczesnych środków przekazu....bezcenny przewodnik encyklopedyczny po najnowszych nowych mediach.Jeff Jarvis, dyr. New Media Program, Graduate School of Journalism (Nowy Jork); twórca Entertainment Weekly oraz bloga BuzzMachine. Wiele z książek istniejących na polskim rynku, a dotyczących internetu, znacznie się zdezaktualizowało, dlatego książka Levinsona zdecydowanie warta jest rekomendacji. dr hab. Barbara Szmigielska, Uniwersytet JagiellońskiProf. PAUL LEVINSON wykłada na Wydziale Komunikacji i Medioznawstwa w Fordham University w Nowym Jorku. Jest autorem zarówno prac naukowych wysoko cenionych w środowiskach akademickich, jak i popularnych powieści science fiction. Często występuje w telewizji i radiu, publikuje recenzje seriali telewizyjnych na swoim blogu InfiniteRegress.tv. W 2009 roku znalazł się na opracowanej przez The Chronicle of Higher Education liście 10 najlepszych naukowców-użytkowników Twittera.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53551 (1 egz.)
Kaucja: 42,63 zł
Książka
W koszyku
Facebook : a miało być tak pięknie / Steven Levy ; przełożyła Katarzyna Sosnowska. - Wydanie I. - Białystok : Mova, 2022. - 558, [2] strony ; 24 cm.
Indeks.
Książka dostępna także jako audiobook i e-book.
Szokująca. Szczera. Prawdziwa. Zakulisowa historia jednej z najpotężniejszych i najbardziej kontrowersyjnych amerykańskich firm - Facebooka. Jako student drugiego roku Mark Zuckerberg stworzył prostą stronę internetową, która miała służyć jako kampusowa sieć społecznościowa. Dziś Facebook jest największą platformą społecznościową na świecie skupiającą prawie trzy miliardy użytkowników, a jej wartość rośnie z dnia na dzień. Facebook to nie tylko niewinna sieć do publikowania postów. To potężne narzędzie, które niewłaściwie używane może przynieść fatalne skutki. Wycieki danych, manipulacja użytkownikami, rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji. Czy Zuckerberg to komputerowy geniusz rzucony w świat polityki, czy wyrachowany biznesmen? Jak firma radzi sobie ze zmianami i kolejnymi skandalami? Jaka przyszłość czeka sieci społecznościowe? Oparta na setkach wywiadów książka stanowi zapis niesamowitego sukcesu oraz licznych porażek imperium Zuckerberga. "Facebook. A miało być tak pięknie" to opowieść o firmie oraz o ludziach, którzy ją tworzą. To wnikliwy i fascynujący obraz globalnej korporacji, która realnie wpływa na każdy aspekt naszego życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 58511 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Dostępne także jako e-book.
Fascynująca osobista opowieść, ale też bardzo wnikliwa analiza sił, które mogą zniszczyć nasz świat. Książka opowiada o Facebooku i jego twórcach, a zarazem ukazuje historię biznesu związanego z nowymi technologiami oraz ludzi, którzy je tworzyli, a teraz zabrakło im odwagi, by stanąć oko w oko z demonami, które sami powołali do życia. Autor, Roger McNamee, doradca Zuckerberga w pierwszych latach działania Facebooka, potrzebował trochę czasu, by zrozumieć, co tak naprawdę się stało i co z tym zrobić. W rezultacie otrzymaliśmy książkę, która jasno i precyzyjnie wyjaśnia, dlaczego nowe technologie mogą zagrażać demokracji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Dostępne także jako e-book.
Fascynująca osobista opowieść, ale też bardzo wnikliwa analiza sił, które mogą zniszczyć nasz świat. Książka opowiada o Facebooku i jego twórcach, a zarazem ukazuje historię biznesu związanego z nowymi technologiami oraz ludzi, którzy je tworzyli, a teraz zabrakło im odwagi, by stanąć oko w oko z demonami, które sami powołali do życia. Autor, Roger McNamee, doradca Zuckerberga w pierwszych latach działania Facebooka, potrzebował trochę czasu, by zrozumieć, co tak naprawdę się stało i co z tym zrobić. W rezultacie otrzymaliśmy książkę, która jasno i precyzyjnie wyjaśnia, dlaczego nowe technologie mogą zagrażać demokracji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 463-490.
Od autora Współczesny człowiek żyje jednocześnie w dwóch rzeczywistościach. Działanie pierwszej opiera się na zasadzie wolności jednostki w kreowaniu własnej biografii, tożsamości oraz niekończących się (pozornie?) swobodnych wyborów w sferze kultury popularnej i konsumpcji. Tutaj można być kulturowo mozaikowym i tak sfragmentaryzowanym, ,,jak się tylko chce". Nie grożą za to żadne sankcje. Wręcz przeciwnie - przemysł konsumpcji oczekuje od ludzi wyobraźni i nieroztropności w zakresie wyborów. Mamy wrażenie, że w rzeczywistości tej może się zdarzyć wszystko i każdy może się stać każdym.Druga rzeczywistość działa odwrotnie. Ten sam człowiek znajduje się w bezwzględnej niewoli instytucji i biurokracji, prawa, medycyny, formularzy i procedur, a brak dostosowania może mieć poważne konsekwencje. Tożsamość jednostki musi być konformistyczna wobec narzuconych reguł. Jest diagnozowana, monitorowana i wskaźnikowana, a także dyscyplinowana i przymuszana. Miejsca na własne interpretacje pozostaje niewiele.Wydaje się, że taka sytuacja nie wywołuje już u ludzi poczucia schizofrenii. Nauczyli się bowiem ,,przesuwać zwrotnicę" z jednej do drugiej sfery swojej tożsamości. W rezultacie modernistyczna tendencja uniwersalnej biurokratycznej i instytucjonalnej uniformizacji splata się w nich z postmodernistycznym rozproszeniem (pop)kulturowym. Pełne radości i przyjemności dryfowanie w pierwszej, popularnej rzeczywistości stanowi antidotum na zniewolenie czy ubezwłasnowolnienie, któremu podlegają w drugiej. Z kolei druga rzeczywistość jest antidotum na niepewność, rozproszenie i nadmiar wolności, które cechują rzeczywistość pierwszą. Zagubionym często w oszałamiającym zamieszaniu kulturowym ludziom zasady prawa i medycyny oraz działania instytucji i biurokracji, wskaźniki i procedury dają poczucie powrotu do dawnego świata pewności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54836 (1 egz.)
Kaucja: 37,00 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 217-230. Indeksy.
Żyjemy w czasach, w których dostęp do Internetu przestał być wyborem. W dobie sieciowego społeczeństwa informacyjnego niekorzystanie z sieci może skutkować wykluczeniem z wielu sfer życia, zarówno prywatnego, jak i publicznego. Rozwój i upowszechnienie dostępu do Internetu, a także pojawienie się narzędzi Web 2.0 początkowo spowodowały wybuch entuzjazmu. Internet stał się symbolem demokratyzacji, postrzegany był jako remedium na wiele bolączek współczesnego świata. Niektórzy w rozwoju ICT, powszechnej komputeryzacji i informatyzacji dopatrywali się potencjalnego źródła zrównoważonego rozwoju i narzędzi pozwalających redukować nierówności społeczne. Szybko jednak okazało się, że przestrzeń internetowa została zdominowana przez duże firmy świadczące usługi informacyjno-komunikacyjne, a ich działania budzą coraz więcej obaw.W ciągu kilku ostatnich lat Facebook stał się integralnym elementem przestrzeni internetowej. Mimo licznych kontrowersji,związanych zwłaszcza z polityką prywatności, liczba jego użytkowników stale wzrasta, a w 2017 roku przekroczyła dwa miliardy. Coraz częściej można się spotkać z opinią, że Facebook stanowi współcześnie "drzwi do całego Internetu". Rodzą się jednak pytania: Jakie są społeczne konsekwencje tak ogromnej popularności założonego przez Marka Zuckerberga serwisu? Czy korzystaniez Facebooka jest dziś dla internautów wyborem, czy może koniecznością? Jakie są doświadczenia osób, które zdecydowały się opuścić serwis? Co się stanie, kiedy spróbujemy na kilka dni usunąć swój profil? Książka stanowi próbę odpowiedzi na te i wiele innych pytań dotyczących fenomenu amerykańskiego serwisu społecznościowegoKsiążka przedstawia kompletny obraz dylematów stojących przed osobami decydującymi się na zrezygnowanie z korzystania z Facebooka. Można ją określić jako ambitną i interdyscyplinarną próbę analizy zjawiska w kategoriach jakościowych, rozszerzoną o osadzenie omawianej problematyki w kontekście rozwoju społeczeństwa informacyjnego, społeczeństwa sieciowego i mediów społecznościowych. Badanie empiryczne to nadzwyczaj udana jakościowa analiza przyczyn dołączenia i "wypisywania się" ze społeczności FB oraz dyskomfortu i niepokoju z tym związanego (głównie obawy przed missing out, charakterystycznej dla strategii pokolenia FB i konieczności doinformowania się w dobie nadmiaru informacji).Z recenzji prof. dr. hab. Bohdana JungaMalwina Popiołek - doktor nauk społecznych, zatrudniona w Instytucie Kultury na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego na stanowisku adiunkta. Jej zainteresowania badawcze koncentrują się wokół problematyki dotyczącej funkcjonowania mediów (zwłaszcza nowych) i technologii informacyjno- komunikacyjnych we współczesnym świecie. Autorka kilkudziesięciu publikacji naukowych na temat różnych kontekstów rozwoju społeczeństwa informacyjnego, w tym zarządzania prywatnością w Internecie, e-administracji i podziałów cyfrowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20548 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 217-230. Indeksy.
Dostępna również jako e-book.
Żyjemy w czasach, w których dostęp do Internetu przestał być wyborem. W dobie sieciowego społeczeństwa informacyjnego niekorzystanie z sieci może skutkować wykluczeniem z wielu sfer życia, zarówno prywatnego, jak i publicznego. Rozwój i upowszechnienie dostępu do Internetu, a także pojawienie się narzędzi Web 2.0 początkowo spowodowały wybuch entuzjazmu. Internet stał się symbolem demokratyzacji, postrzegany był jako remedium na wiele bolączek współczesnego świata. Niektórzy w rozwoju ICT, powszechnej komputeryzacji i informatyzacji dopatrywali się potencjalnego źródła zrównoważonego rozwoju i narzędzi pozwalających redukować nierówności społeczne. Szybko jednak okazało się, że przestrzeń internetowa została zdominowana przez duże firmy świadczące usługi informacyjno-komunikacyjne, a ich działania budzą coraz więcej obaw.W ciągu kilku ostatnich lat Facebook stał się integralnym elementem przestrzeni internetowej. Mimo licznych kontrowersji,związanych zwłaszcza z polityką prywatności, liczba jego użytkowników stale wzrasta, a w 2017 roku przekroczyła dwa miliardy. Coraz częściej można się spotkać z opinią, że Facebook stanowi współcześnie "drzwi do całego Internetu". Rodzą się jednak pytania: Jakie są społeczne konsekwencje tak ogromnej popularności założonego przez Marka Zuckerberga serwisu? Czy korzystaniez Facebooka jest dziś dla internautów wyborem, czy może koniecznością? Jakie są doświadczenia osób, które zdecydowały się opuścić serwis? Co się stanie, kiedy spróbujemy na kilka dni usunąć swój profil? Książka stanowi próbę odpowiedzi na te i wiele innych pytań dotyczących fenomenu amerykańskiego serwisu społecznościowegoKsiążka przedstawia kompletny obraz dylematów stojących przed osobami decydującymi się na zrezygnowanie z korzystania z Facebooka. Można ją określić jako ambitną i interdyscyplinarną próbę analizy zjawiska w kategoriach jakościowych, rozszerzoną o osadzenie omawianej problematyki w kontekście rozwoju społeczeństwa informacyjnego, społeczeństwa sieciowego i mediów społecznościowych. Badanie empiryczne to nadzwyczaj udana jakościowa analiza przyczyn dołączenia i "wypisywania się" ze społeczności FB oraz dyskomfortu i niepokoju z tym związanego (głównie obawy przed missing out, charakterystycznej dla strategii pokolenia FB i konieczności doinformowania się w dobie nadmiaru informacji).Z recenzji prof. dr. hab. Bohdana JungaMalwina Popiołek - doktor nauk społecznych, zatrudniona w Instytucie Kultury na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego na stanowisku adiunkta. Jej zainteresowania badawcze koncentrują się wokół problematyki dotyczącej funkcjonowania mediów (zwłaszcza nowych) i technologii informacyjno- komunikacyjnych we współczesnym świecie. Autorka kilkudziesięciu publikacji naukowych na temat różnych kontekstów rozwoju społeczeństwa informacyjnego, w tym zarządzania prywatnością w Internecie, e-administracji i podziałów cyfrowych.
Wstęp * CZĘŚĆ I * 1. Serwisy społecznościowe i ich miejsce w przestrzeni medialnej * 1.1. Nowe media w teorii mediów * 1.2. Nowe media czy nowe technologie? * 1.3. Media społecznościowe jako podkategoria nowych mediów * 1.4. Klasyfikacja mediów społecznościowych * 1.5. Serwisy społecznościowe jako podgrupa w ramach mediów społecznościowych * 1.6. Serwisy społecznościowe w rozwoju historycznym * 1.7. Polskie serwisy społecznościowe * 2. Społeczeństwo informacyjne – charakterystyka i modele rozwoju * 2.1. Społeczeństwo informacyjne – zarys teoretyczny i definicyjny * 2.2. Informacja i jej znaczenie w sieciowym społeczeństwie informacyjnym * 2.3. Wizje, modele i scenariusze rozwoju społeczeństwa informacyjnego * 2.4. Władza w sieciowym społeczeństwie informacyjnym * CZĘŚĆ II * 3. Serwisy społecznościowe w sieciowym społeczeństwie informacyjnym – analiza fenomenu Facebooka na podstawie badań własnych * 3.1. Przyczyny korzystania z Facebooka w literaturze przedmiotu * 3.2. Potrzeba kontroli i bezpieczeństwa w zakresie dostępu do informacji * 3.3. Facebook jako podstawowy kanał przepływu informacji w świetle przeprowadzonego eksperymentu * 3.4. Znaczenie Facebooka w przestrzeni społecznej – analiza krytyczna * 4. Osoby niekorzystające z Facebooka – analiza form, przyczyn i konsekwencji niekorzystania z serwisu * 4.1. Osoby niekorzystające z Facebooka – różne podejścia teoretyczne i wyniki badań empirycznych * 4.2. Co to znaczy nie korzystać z Facebooka? * 4.3. Decyzje o usunięciu konta – trudności i dylematy * 4.4. Społeczne postrzeganie osób nieposiadających konta na Facebooku * 4.5. Życie bez Facebooka – co można zyskać, a co stracić * 4.6. Pozory bezpieczeństwa i algorytm zachłanny * Zakończenie * Bibliografia * Podziękowania * Indeks rzeczowy * Indeks osobowy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 58053 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zrozumieć social media / Artur Roguski. - Gliwice : Helion, copyright 2020. - 291, [5] stron : ilustracje ; 21 cm.
(Onepress)
Każdy z nas w pewien sposób z nich korzysta. Piszemy posty i komentarze na Facebooku, wrzucamy zdjęcia na Instagrama, tweetujemy, dzielimy się filmikami na TikToku. Nie masz konta w żadnym z portali społecznościowych i uważasz, że jesteś całkowicie wolny od ich wpływu? Mylisz się. Skoro bowiem z Facebooka, Twittera, albo YouTube`a korzystają ludzie wokół Ciebie, Twoja rodzina, znajomi, politycy i dziennikarze, którzy komentują w telewizji otaczającą Cię rzeczywistość, to i tak masz na co dzień do czynienia z mediami społecznościowymi. A ponieważ są to potężne narzędzia kreowania trendów, wywierania presji politycznej, społecznej i sprzedażowej, dobrze, by każdy z nas wiedział, jak działają i jak się pod ich wpływem zmieniamy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57877 (1 egz.)
Kaucja: 25,92 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 00 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 00 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20843 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dostępna również jako e-book.
Handlowanie na Facebooku? To działa! Internet to błogosławieństwo dla wielu biznesów. Okno na świat, które daje szansę dotarcia z ofertą do osób, z którymi normalnie, w świecie offline`owym nie byłoby okazji nawet się spotkać. O sprzedaży nie wspominając. Sklep internetowy, czat tego sklepu, sprawny system płatności, perfekcyjne zdjęcia produktów, szybka komunikacja w każdym dostępnym kanale social mediów... I nic. Może nie nic, ale niewiele. Tyle się mówi i pisze o promocyjnej roli mediów społecznościowych, a tu proszę - nie działa. Przepalanie czasu i pieniędzy. O, czyżby? A może po prostu, w mediach społecznościowych jest jak w życiu? Jak w handlowaniu face to face? Ten jest skuteczniejszy, kto jest bardziej perswazyjny? Kto potrafi lepiej wywierać wpływ? Bo social media to tak naprawdę nie są media. To współczesny "miejski ryneczek", na którym sprzedawcy spotykają się z potencjalnymi kupującymi, a spośród wielu "stoisk" sukces odnosi to, którego właściciel jest najbardziej przekonujący. Rzecz w tym, by przestać wrzucać na Facebooka posty (bo przecież dziś środa, w środę trzeba coś napisać!) i zaprząc go do prawdziwej gry w sprzedawanie. Na 101 perswazyjnych sposobów. Jesteś na to gotów?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 58279 (1 egz.)
(dostępność ok. 18.06.2024)
Książka
W koszyku
(Społeczne Wyzwania Współczesności. Seria imienia Profesora Tadeusza Tomaszewskiego)
Bibliografia na stronach 147-[162].
Czasy, w których żyjemy, zostały przez Zygmunta Baumana określone mianem płynnej nowoczesności. Ich znakiem jest uwolnienie od więzi i zobowiązań, ale też zwolnienie z reguł i norm, które do niedawna jeszcze wydawały się oczywiste i niepodważalne. Skutkiem tych przemian jest także zatarcie się znaczeniowych granic pojęć dotychczas oczywistych - takich jak przyjaźń. Piotr Szarota przygląda się przeobrażeniom, jakim uległy nasze relacje z bliskimi nam ludźmi. Rozważa zależności między systemami rodziny i przyjaciół, analizuje relacje między przyjaźnią, miłością i erotyzmem. Pokazuje nieobecne dotychczas warianty bliskich relacji: przyjaźń skomercjalizowaną - "za pieniądze", relacje paraspołeczne, na przykład z awatarem lub oparte na antropomorfizacji przyjaźnie ze zwierzętami. Pisze wreszcie o przyjaciołach "uszytych na miarę" - robotach i hiperrealistycznych lalkach. "Przemija postać świata" pisała Hanna Malewska o żmudnym przekształcaniu się jednej postaci świata w drugą. Piotr Szarota pisze o zmianach mniej dramatycznych i współczesnych, a dotyczących przemian bliskich związków międzyludzkich. Zgrabnie łącząc wiedzę z zakresu psychologii, socjologii i antropologii kultury, autor opisuje zachodzące na naszych oczach przemiany postaci rodziny, małżeństwa, relacji między rodzicami i dziećmi, zaś przede wszystkim między przyjaciółmi. Z recenzji prof. dr hab. Bogdana Wojciszke
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19238 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej