Nauczanie
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(540)
Forma i typ
Książki
(535)
Publikacje dydaktyczne
(92)
Poradniki i przewodniki
(38)
Publikacje naukowe
(33)
Publikacje fachowe
(24)
Publikacje popularnonaukowe
(11)
Proza
(9)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Komiksy i książki obrazkowe
(2)
Programy komputerowe
(2)
Audiobooki
(1)
Czasopisma
(1)
Poezja
(1)
Publikacje religijne
(1)
Dostępność
dostępne
(597)
wypożyczone
(31)
nieokreślona
(1)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(10)
BD40 (Suwalska 11)
(7)
BD52 (Rembielińska 6a)
(6)
BD53 (Bazyliańska 6)
(5)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(7)
CN1 (św. Wincentego 85)
(99)
MW123 (św. Wincentego 64)
(4)
W2 (Bazyliańska 6)
(9)
W29 (Rembielińska 6a)
(6)
W37 (Smoleńska 94)
(4)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(4)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(3)
W64 (Radzymińska 121)
(6)
W72 (Suwalska 11)
(1)
W85 (Jórskiego 41)
(4)
WP130 (św. Wincentego 85)
(454)
Autor
Okoń Wincenty (1914- )
(15)
Kruszewski Krzysztof (1939- )
(11)
Kupisiewicz Czesław (1924- )
(9)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(6)
Niemierko Bolesław (1935- )
(6)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(6)
Lewowicki Tadeusz (1942- )
(5)
Nowacki Tadeusz Wacław (1913- )
(5)
Klus-Stańska Dorota
(4)
Koralewska Anna (nauczyciel)
(4)
Kupisiewicz Czesław
(4)
Marcela Mikołaj (1985- )
(4)
Radzicki Józef
(4)
Czerniawska Ewa
(3)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(3)
Jeruszka Urszula
(3)
Konarzewski Krzysztof
(3)
Kordziński Jarosław
(3)
Kropiwnicki Jan (1936- )
(3)
Kruszewski Krzysztof
(3)
Lech Konstanty
(3)
Lech Konstanty (1899-1973)
(3)
Naprawa Renata
(3)
Szymański Mirosław Stanisław (1954- )
(3)
Tanajewska Alicja
(3)
Włodarski Ziemowit (1925- )
(3)
Arends Richard
(2)
Bandura Ludwik Ryszard (1904-1984)
(2)
Barańska Małgorzata
(2)
Bartosik Jolanta
(2)
Boksa Ewa
(2)
Branna Danuta
(2)
Day Christopher (1943- )
(2)
Dobrakowska Anetta
(2)
Dudzikowa Maria (1938- )
(2)
Fleming Edward (1900-1975)
(2)
Galloway Charles
(2)
Gołębniak Bogusława Dorota
(2)
Hinz Magdalena
(2)
Jabłonowska Małgorzata
(2)
Janowski Andrzej (1935- )
(2)
Jarmuż Sławomir
(2)
Just Monika
(2)
Komorowska Hanna (1946- )
(2)
Koszmider Maria
(2)
Kowalcze-Filar Iwona
(2)
Książek Wojciech
(2)
Kujawiński Jerzy (1928- )
(2)
Kędracka-Feldman Ewa
(2)
Lewandowska-Kidoń Teresa
(2)
Makiełło-Jarża Grażyna (1937- )
(2)
Makola Ewa
(2)
Maćkowiak Antoni
(2)
Michalak Joanna
(2)
Montessori Maria (1870-1952)
(2)
Motylski Janusz (1960- )
(2)
Muchacka Bożena (1953- )
(2)
Młynarczyk Wiesława
(2)
Nakoneczna Danuta
(2)
Niemierko Bolesław
(2)
Ordetx Kirstina
(2)
Petlak Erich
(2)
Petlák Erich
(2)
Pieter Józef
(2)
Pikiel Sylwia
(2)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(2)
Putkiewicz Elżbieta (1948- )
(2)
Półturzycki Józef (1934- )
(2)
Płóciennik Elżbieta (pedagog)
(2)
Rudniański Jarosław
(2)
Rudniański Jarosław (1921-2008)
(2)
Rylke Hanna
(2)
Saniewska Danuta
(2)
Sawiński Julian Piotr
(2)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(2)
Skura Małgorzata
(2)
Stelmaszczyk-Wijaczka Krystyna
(2)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(2)
Szeligowska-Farquhar Joanna
(2)
Szlosek Franciszek
(2)
Szuchta Robert (1962- )
(2)
Szulkin Michał
(2)
Szuman Stefan (1889-1972)
(2)
Szuman Stefan (1889-1972). Dzieła wybrane
(2)
Szymańska Beata
(2)
Sękowski Andrzej Edward (1957- )
(2)
Tatarowicz Jan
(2)
Uszyńska-Jarmoc Janina
(2)
Witkowski Tomasz (1963- )
(2)
Więckowski Ryszard (1935-2002)
(2)
Woźniak Joanna (pedagog)
(2)
Zborowski Jan (1904-1988)
(2)
Zbróg Zuzanna
(2)
Ławecki Tomasz (1952- )
(2)
Adamska-Staroń Monika
(1)
Adasik-Danieluk Ewa
(1)
Adaszyński Zbigniew
(1)
Aebli Hans
(1)
Ajdukiewicz Kazimierz
(1)
Alexander Lawrence T
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(28)
2010 - 2019
(108)
2000 - 2009
(167)
1990 - 1999
(101)
1980 - 1989
(35)
1970 - 1979
(54)
1960 - 1969
(25)
1950 - 1959
(9)
1930 - 1939
(6)
1920 - 1929
(2)
1900 - 1909
(1)
1880 - 1889
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(110)
1901-2000
(12)
1701-1800
(3)
1989-2000
(3)
1801-1900
(2)
1939-1945
(2)
1945-1989
(2)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(536)
Wielka Brytania
(2)
Język
polski
(536)
angielski
(3)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(42)
Studenci
(33)
Nauczyciele
(24)
Dzieci
(17)
Rodzice
(14)
0-5 lat
(10)
6-8 lat
(9)
Klasa 3.
(7)
Szkoły podstawowe
(7)
Nauczyciele przedszkoli
(5)
Szkoły średnie
(5)
Przedszkola
(4)
Psycholodzy
(4)
9-13 lat
(3)
Nauczyciele matematyki
(3)
Nauczyciele szkół podstawowych
(3)
Pedagodzy
(3)
Pedagodzy specjalni
(3)
Pedagodzy szkolni
(3)
Terapeuci
(3)
Terapeuci zajęciowi
(3)
Dyrektorzy szkół
(2)
Klasa 4.
(2)
Klasa 5.
(2)
Klasa 6.
(2)
Logopedzi
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Szkoły specjalne
(2)
14-17 lat
(1)
A1
(1)
Animatorzy kultury
(1)
Asystenci osób z niepełnoprawnością
(1)
Dla filologów, nauczycieli języków obcych, tłumaczy
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele szkół średnich
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Oligofrenopedagodzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Socjoterapeuci
(1)
Studenci germanistyki
(1)
Studenci matematyki
(1)
Studenci pedagogiki
(1)
Wychowawcy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(6)
Literatura amerykańska
(2)
Literatura angielska
(1)
Literatura hiszpańska
(1)
Literatura szwedzka
(1)
Temat
Kobieta
(5222)
Rodzina
(4021)
Przyjaźń
(3839)
Miłość
(3258)
Tajemnica
(2962)
Nauczanie
(540)
Śledztwo i dochodzenie
(2939)
Relacje międzyludzkie
(2520)
Zabójstwo
(2174)
Życie codzienne
(1910)
Magia
(1734)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1593)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1533)
Uczucia
(1405)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1365)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1349)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1133)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(1002)
Trudne sytuacje życiowe
(1001)
Wybory życiowe
(938)
Sekrety rodzinne
(931)
Policjanci
(908)
Żydzi
(894)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Psy
(864)
Władcy
(863)
Historia
(847)
Kultura
(822)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(775)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Arystokracja
(678)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(622)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(559)
Zemsta
(552)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(514)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(506)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(494)
Zarządzanie
(494)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(471)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(456)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Samotność
(445)
Marzenia
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Nauczanie początkowe
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(422)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: dzieło
Szkoła
(1)
Temat: czas
1989-
(21)
1901-
(8)
2001-
(7)
1901-2000
(4)
1701-
(3)
1801-
(3)
1918-
(3)
1939-1945
(2)
1001-1100
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1989-2000
(1)
401-500
(1)
501-600
(1)
601-700
(1)
701-800
(1)
801-900
(1)
901-1000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Francja
(1)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Kwidzyn (woj. pomorskie)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Niemcy
(1)
Programy autorskie (pedagog.)
(1)
Programy nauczania
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Wychowanie
(1)
Gatunek
Poradnik
(52)
Podręcznik
(48)
Podręczniki
(16)
Materiały konferencyjne
(11)
Poradniki dla nauczycieli
(11)
Opracowanie
(9)
Scenariusz zajęć
(9)
Ćwiczenia i zadania
(8)
Praca zbiorowa
(7)
Monografia
(6)
Opowiadania i nowele
(5)
Sprawdziany i testy
(4)
Wydawnictwa popularne
(4)
Dokumenty elektroniczne
(3)
Programy nauczania
(3)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Adaptacja literacka
(2)
Książki dla małych dzieci
(2)
Książki dla przedszkolaków
(2)
Księga pamiątkowa
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Program nauczania
(2)
Publicystyka
(2)
Źródła historyczne
(2)
Aforyzmy
(1)
Antologia
(1)
Biografia
(1)
Cytaty
(1)
Czasopisma pedagogiczne polskie
(1)
Dokumenty audiowizualne
(1)
Encyklopedia
(1)
Film
(1)
Komiks
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(1)
Podręcznik multimedialny
(1)
Poradnik językowy
(1)
Powieść
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Programy nauczania dla szkół podstawowych
(1)
Programy nauczania dla szkół podstawowych specjalnych
(1)
Programy nauczania początkowego
(1)
Programy telewizyjne
(1)
Publicystyka polska
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Raport z badań
(1)
Rozważania i rozmyślania religijne
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół średnich
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Szkice
(1)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy
(1)
Wiersze
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Wykład
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(98)
Psychologia
(8)
Językoznawstwo
(4)
Historia
(3)
Literaturoznawstwo
(3)
Religia i duchowość
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Matematyka
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
540 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Książka, która odmieni twój sposób postrzegania świata.
Intelektualny balsam na współczesne zabiegane dusze. Bestseller „Sunday Timesa”, autorstwa światowej sławy brytyjskiego pisarza Juliana Barnesa, zdobywcy Nagrody Bookera.
Elizabeth Finch to nauczycielka, myślicielka i inspiracja – niezmiennie rygorystyczna, lecz zawsze życzliwa. Obdarzona pełną troski empatią, nakłaniała uczniów, by rozwijali konstruktywne idee i odkrywali źródła autentyczności. Nie jest to jednak tylko książka o wyjątkowej postaci ze świata nauki. Autor tak zestawia fakty, że poznając jej niezwykle wnikliwy umysł, pasję do logicznego myślenia i filozoficzne wywody – zadajemy sobie pytania o współczesne priorytety.
To coś więcej niż powieść. To pełen miłości hołd dla filozofii, uważna ocena historii, zaproszenie do samodzielnego myślenia. To chwila refleksji i zachęta do przyjrzenia się założeniom, które czynimy w życiu. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 821-3 ang. (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1. (dostępność ok. 21.06.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia także przy rozdziałach.
Skrócona wersja historii wychowania, poczynając od czasów starożytnych a kończąc na współczesności. Mimo skrótów jakich musiały dokonać autorki, ujmuje ona wszystkie najistotniejsze zagadnienia, związane z tą dziedziną wiedzy, a niezbędne dla studentów pedagogiki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 44683 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 P (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9769, 5135, 2125 (3 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4221 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na s. red. cop. 2014.
Bibliogr. s. 213-219.
Poradnik "12 zasad skutecznej edukacji" został napisany z myślą o wszystkich nauczycielach i edukatorach, którzy chcą uczyć w taki sposób, aby ich uczniowie rzeczywiście się nauczyli. Opierając się na swojej wiedzy i na doświadczeniu zdobytym podczas prowadzenia licznych warsztatów i szkoleń, autorzy sformułowali dwanaście uniwersalnych zasad skutecznej edukacji, wspólnych dla wszystkich typów, szczebli i form kształcenia. Książka to praktyczny przewodnik pełen przykładów, wskazówek i technik do zastosowania w codziennej pracy w szkołach i innych placówkach edukacyjnych. Autorzy w zrozumiały sposób wyjaśniają znaczenie powiązań teorii z praktyką oraz omawiają między innymi takie zagadnienia, jak: grupowanie materiału, procesy koncentracji, wykorzystanie emocji w nauce, potrzeba przerw czy sposoby motywowania uczniów.
Rozdział 1 * Koncentracja, czyli o kierowaniu uwagą uczniów * Rozdział 2 * Porcjowanie, czyli grupowanie informacji * Rozdział 3 * Powtarzanie, czyli ćwiczenie czyni mistrza * Rozdział 4 * Rozumienie, czyli schodzenie na poziom semantyczny * Rozdział 5 * Kolejność informacji, czyli o znaczeniu miejsca w szeregu * Rozdział 6 * Obraz silniejszy niż słowo, czyli o angażowaniu wyobraźni * Rozdział 7 * Odnoszenie do Ja, czyli o łączeniu wiedzy z osobą ucznia * Rozdział 8 * Uczenie się przez doświadczenie, czyli przeżyć znaczy wiedzieć * Rozdział 9 * Emocje, czyli akumulator pamięci * Rozdział 10 * Czas na przerwę, czyli wiedza musi się uleżeć * Rozdział 11 * Wskazówki do przypominania, czyli jak zapamiętać, żeby sobie przypomnieć * Rozdział 12 * Motywowanie uczniów, czyli o roli wzmacniania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17460, 17729 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: [Saber-tooth curriculum, by J. Abner Peddiwell]. - Na s. 2 okł.: program nauczania jaskiniowców i inne wykłady z zakresu edukacji paleologicznej opowiedziane Raymondowi Wayne przez profesora J. Abnera Peddiwella przy współudziale licznych koktajli margerity z tequilą, z przedmową Harolda Benjamina.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5290, 5291 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [459]-466.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 37 (1 egz.)
Kaucja: 35,00 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44913 (1 egz.)
Kaucja: 31,50 zł
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 327-330.
Skrypt dla studentów pedagogiki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11831, 10750 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 271-284.
Podręcznik akademicki.
Dydaktyka to jedna z najważniejszych nauk pedagogicznych w procesie kształcenia kandydatów na nauczycieli. Przyszły nauczyciel w trakcie studiowania dydaktyki rozumianej jako teoria kształcenia (nauczania - uczenia się i wychowania) powinien zdobyć podstawowe wiadomości i umiejętności dotyczące formułowania celów kształcenia, stosowania zasad, metod, form i środków dydaktycznych. [...]Mając na uwadze ułatwienie studentom pedagogiki i kierunków nauczycielskich nabycia niezbędnych kompetencji ułatwiających start zawodowy, niniejsza publikacja ujmuje podstawową wiedzę dydaktyczną i najważniejsze umiejętności w pracy nauczyciela.Dydaktyka szkolna dla kandydatów na nauczycieli stanowi zmienione i rozszerzone wydanie Zarysu dydaktyki szkolnej (F. Bereźnicki). Zmianie poddano tytuł oraz samą treść, poszerzając ją o wybrane i poprawione zagadnienia zawarte w publikacji Podstawy kształcenia ogólnego (F. Bereźnicki).W niniejszej książce zawarto wiedzę, która wynika z Autora kilkudziesięcioletniej pracy dydaktyczno-naukowej w szkolnictwie ogólnokształcącym i wyższym, a także z własnych przemyśleń teoretycznych przedstawionych w wielu publikacjach dydaktycznych. Wykorzystał tu bogaty dorobek naukowy i poglądy znanych i cenionych dydaktyków, a jednocześnie profesorów uniwersyteckich, m.in. K. Denka, C. Kupisiewicza, T. Lewowickiego, K. Kruszewskiego, S. Palki, J. Półturzyckiego, M. Śnieżyńskiego, W. Zaczyńskiego i najbardziej cenionego W. Okonia, twórcy teorii kształcenia wielostronnego, a także wielu innych. "Ich prace tworzą dzisiaj nowy kształt polskiej teorii kształcenia".Zadaniem niniejszego podręcznika jest prezentacja podstaw wiedzy teoretycznej i praktycznej, która winna być uzupełniona i rozszerzona przy wykorzystaniu dorobku naukowego współczesnych dydaktyków. W książce Autor zwraca uwagę na zagadnienia bezpośrednio przydatne w organizowaniu i kierowaniu procesem uczenia się, a szczególnie na potrzebę wzbogacania i stosowania aktywizujących metod i środków dydaktycznych, na unowocześnianie lekcji, optymalizowanie sprawdzania i oceniania uczniów. Ważnym zagadnieniem jest także samodzielne uczenie się uczniów, dlatego wyeksponowałem problematykę metod uczenia się, które są podstawą ich aktywności poznawczej i samokształceniowej.Poznanie teoretycznej, a częściowo praktycznej strony procesu kształcenia wchodzi w skład przygotowania studentów do zawodu nauczycielskiego. Jest to jednak przygotowanie tylko częściowe, jego uzupełnienie stanowią praktyka i ciągłe doskonalenie teoretyczne.Rozdziały w książce są podporządkowane strukturze wiedzy dydaktycznej. Pracę kończy dość obszerna bibliografia o charakterze dydaktycznym, łącząca się z kształceniem i edukacją szkolną. Wykaz literatury pozwoli na poszerzenie i pogłębienie wiedzy teoretycznej w toku studiów i pracy nauczycielskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18353 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 459-466.
Książka "Podstawy dydaktyki" w opracowaniu Franciszka Bereźnickiego stanowi ogniwo pośrednie między dydaktyką ogólną i dydaktykami przedmiotowymi (metodykami), ma więc walory poznawcze, dydaktyczne i ma walory praktyczne, bowiem szkolnictwo ogólnokształcące stanowi bardzo ważny element struktury systemu oświatowego w Polsce. Dzieł F. Bereźnickiego napisane jest z dużym znawstwem przedmiotu zarówno od strony dydaktycznej, jak i praktyki kształcenia szkolnego. Autor ma spore doświadczenie praktyczne, jest uznanym specjalistą w dziedzinie dydaktyki... [prof. dr hab. Stanisław Palka]
I. Podstawy dydaktyki * II. Wartości i cele kształcenia ogólnego * III. Treści kształcenia ogólnego * IV. Proces kształcenia ogólnego * V. Kształcenie wielostronne * VI. Proces samokształcenia * VII. Zasady kształcenia * VIII. Metody kształcenia * IX. Formy organizacyjne kształcenia * X. Środki dydaktyczne w kształceniu ogólnym * XI. Planowanie i organizacja pracy dydaktycznej * XII. Niepowodzenia w nauce szkolnej * XIII. Sprawdzanie i ocenianie wyników procesu kształcenia * XIV. Problemy dydaktyki kształcenia ogólnego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16927 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 277-289.
Podstawy kształcenia ogólnego stanowią zmienione wydanie Dydaktyki kształcenia ogólnego (I wydanie - 2001, II - 2007) a następnie Podstaw dydaktyki ( II wydanie 2011). Zmianie uległ nie tylko tytuł, ale w pewnym stopniu i treść poprzez wyeksponowanie elementów procesu kształcenia w szkolnictwie ogólnokształcącym. W książce wykorzystano literaturę, która ukazała się w XXI wieku. Umożliwiło to unowocześnienie niektórych treści zgodnie ze współczesnymi tendencjami wskazań terforetycznych.Książka ujmuje podstawowe umiejętności dydaktyczne pracy nauczyciela w analizowanym typie szkół. Autor ma nadzieję, iż lektura okaże się przydatna dla kandydatów przygotowujących się do zawodu nauczycielskiego i doskonalących się młodych nauczycieli. Coraz liczniejsza literatura z zakresu dydaktyki wciąż jest wydawana w niewielkich nakładach, szczególnie w wydawnictwach uczelnianych. Nie zawsze jest znana i dostępna studentom.
I.Kształcenie ogólne i samokształcenie * 1. Pojęcie i zadania kształcenia ogólnego * 2. Proces kształcenia ogólnego * 3. Nauczanie w edukacji szkolnej * 4. Proces uczenia się szkolnego * 4.1. Pojęcie uczenia się * 4.2. Czynniki uczenia się * 4.3. Umiejętność uczenia się * 4.4. Formy uczenia się * 5. Nauczanie a uczenie się * 6. Integracja nauczania z wychowaniem * 7. Wdrażanie do samokształcenia * II. Cele kształcenia ogólnego a wartości * 1. Wartości źródłem celów kształcenia ogólnego * 2. Cele kształcenia ogólnego * 2.1. Pojęcie i funkcje celów kształcenia * 2.2. Taksonomia celów kształcenia ogólnego * 2.3. Konkretyzacja celów kształcenia ogólnego * III. Treści kształcenia ogólnego * 1. Pojęcie programu kształcenia * 2. Rodzaje programów kształcenia * 3. Pojęcie treści kształcenia * 4. Kryteria doboru treści kształcenia * 5. Teorie doboru treści kształcenia ogólnego * 6. Kanon kształcenia ogólnego * 7. Podręczniki szkolne * IV. Realizacja procesu kształcenia * 1. Podstawy psychologiczne procesu kształcenia * 2. Przebieg procesu kształcenia * 2.1. Uświadamianie uczniom celów i zadań kształcenia * 2.2. Poznawanie nowych faktów * 2.3. Nabywanie pojęć * 2.4. Poznawanie prawidłowości i systematyzowanie wiedzy * 2.5. Przechodzenie od teorii do praktyki * 2.6. Wykonywanie zadań praktyczno-wytwórczych * 2.7. Sprawdzanie i ocena osiągnięć * V.Proces kształcenia wielostronnego * 1. Przesłanki fizjologiczne i psychologiczne * 2. Teoria kształcenia wielostronnego * VI. Zasady kształcenia ogólnego * 1. Pojęcie i klasyfikacja zasad kształcenia * 2. Charakterystyka zasad kształcenia * 2.1. Zasada świadomej aktywności uczniów * 2.2. Zasada poglądowości * 2.3. Zasada przystępności * 2.4. Zasady systematyczności i systemowości * 2.5. Zasada łączenia teorii z praktyką * 2.6. Zasada trwałości wiedzy i umiejętności * 2.7. Zasada indywidualizacji i zespołowości * 2.8. Pozostałe zasady * 3. Realizacja zasad w procesie kształcenia * VII. Metody kształcenia ogólnego * 1. Pojęcie metody kształcenia * 2. Klasyfikacja metod nauczania * 3. Charakterystyka metod nauczania * 3.1. Metody podające * 3.2. Metody problemowe * 3.3. Metody eksponujące * 3.4. Metody praktyczne * 3.5. Metody utrwalania materiału * 3.6. Kryteria doboru metod nauczania * 4. Metody uczenia się * 4.1. Metody recepcyjne (uczenie się przez przyswajanie) * 4.2. Metody heurystyczne (uczenie się przez odkrywanie i badanie) * 4.3. Metody ekspresyjne (uczenie się przez przeżywanie) * 4.4. Metody ćwiczebne (uczenie się przez działanie) * VIII. Organizacyjne formy kształcenia ogólnego * 1. Formy kształcenia * 2. System klasowo-lekcyjny * 3. Lekcja jako podstawowa forma nauczania i uczenia się * 4. Struktura i typy lekcji * 5. Rodzaje toków lekcyjnych * 5.1. Tok lekcji podającej * 5.2. Tok lekcji tak zwanej problemowej * 5.3. Tok lekcji ćwiczeniowej * 5.4. Tok lekcji eksponującej * 6. Nauka domowa uczniów * 6.1. Pojęcie i funkcje nauki domowej * 6.2. Rodzaje zadań domowych i ich różnicowanie * 6.3. Sposoby zadawania nauki do domu * 6.4. Przeciążenie nauką domową * 6.5. Organizacja nauki domowej * 6.6. Sprawdzanie i ocena nauki domowej * 7. Zajęcia pozalekcyjne * 7.1. Zadania zajęć pozalekcyjnych * 7.2. Rodzaje zajęć pozalekcyjnych * 7.3. Organizacja zajęć pozalekcyjnych * 8. Wycieczki szkolne * 9. Organizacja pracy uczniów na lekcji * 9.1. Praca indywidualna * 9.2. Praca zbiorowa * 9.3. Praca grupowa * IX. Środki kształcenia ogólnego * 1. Pojęcie i funkcje środków kształcenia * 2. Podział środków kształcenia (dydaktycznych) * 2.1. Środki wzrokowe * 2.2. Środki słuchowe * 2.3. Środki wzrokowo-słuchowe (audiowizualne) * 3. Rola komputera i internetu w kształceniu * 4. Stosowanie środków kształcenia * X. Organizacja i planowanie działalności dydaktycznej * 1. Pojęcia organizacji i planowania * 2. Planowanie pracy dydaktycznej przez nauczyciela * 2.1. Roczny plan pracy * 2.2. Okresowy plan pracy * 2.3. Codzienny plan pracy (konspekt zajęć) * 3. Przygotowanie nauczyciela do lekcji * 4. Kontrola wykonania planu * XI. Sprawdzanie i pomiar w procesie kształcenia ogólnego * 1. Pojęcie, cele i funkcje sprawdzania * 2. Formy sprawdzania * 3. Metody sprawdzania * 4. Formy i metody samokontroli * 5. Testy dydaktyczne * 6. Ilościowe i jakościowe badania efektów kształcenia * XII. Ocenianie w procesie kształcenia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15445 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11916, 11915, 11914 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Od słowa do działania / Danuta Bernacka. - Warszawa : "Żak", 2001. - 209 s. : il. ; 21 cm.
Forma i typ
Temat
Na okł. podtyt.: przegląd współczesnych metod kształcenia.
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9601, 5904, 5905 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 375-388.
Książka dr B. Bilewicz-Kuźni Rozwijanie umiejętności matematycznych dzieci w wieku przedszkolnym to ważna i znacząca publikacja w obszarze badań problematyki wspierania rozwoju umiejętności matematycznych i myślenia dzieci w wieku wczesnoszkolnym Niewiele jest takich publikacji, w których poddaje się empirycznej weryfikacji propozycje zmian w edukacji najmłodszych i podejmuje się wyzwanie przekształcenia dotychczasowego podejścia do sposobów uczenia się dzieci we wczesnej edukacji. Autorka wpisała się w nowy nurt myślenia o zmianie podejścia do edukacji matematycznej, odejścia od dominacji ćwiczeń rachunkowych na rzecz zadań związanych z materiałem wizualnym, przestrzennym i podejściem badawczym. [.] W części badawczej w uporządkowany sposób i z zachowaniem rzetelności metodologicznej opisała projekt badań eksperymentalnych, potwierdzając swoje kompetencje naukowe i sprawność badawczą. Struktura pracy jest logiczna, uzasadniona merytorycznie i formalnie. W aneksie znalazły się materiały (scenariusze zajęć) pozwalające zorientować się w sposobie prowadzenia zajęć w ramach eksperymentalnego projektu "Matematyczny dar", które stanowią egzemplifikację prezentowanej koncepcji.Z recenzji dr hab. Małgorzaty Żytko, prof. UW
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19571 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak szybko i łatwo nauczyć się języka / Vera F. Birkenbihl ; tłumaczenie Maria Lubaczewska. - Wydanie IV. - Katowice : Wydawnictwo "Kos", copyright 2004. - 250, [6] stron : rysunki ; 21 cm.
Na okładce: Metoda: szybka i skuteczna! zadziwiająco łatwa!
Bibliografia na stronach [236]-240. Indeks.
Książka opisuje prawdziwą innowację, na Zachodzie uznana została za bestseller. Nauka sama w sobie - a wraz z nią nauka języków obcych - powinna dawać satysfakcję. I to jest możliwe! Książka polecana Samoukom, Rodzicom, Korepetytorom, Nauczycielom. W Niemczech ponad 70 000 sprzedanych egzemplarzy! Nauka języka nie musi być ani trudna, ani czasochłonna! Zapomnij (prawie) wszystko, czego dotychczas dowiedziałeś się o nauce języków obcych... Książka jest wprowadzeniem do nauki języka metodą zgodną z zasadami pracy mózgu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 213-216.
Poradnik zawiera zbiór metod, ćwiczeń i zabaw wykorzystywanych przez Autorkę podczas długoletniej praktyki zawodowej, obejmującej obowiązki m.in. trenera KLANZY, trenera Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, nauczyciela fortepianu, psychologa w szkole muzycznej i psychologa w bursie szkół artystycznych.Książka składa się z części teoretycznej i praktycznej. Część teoretyczna pozwala na usystematyzowanie wiedzy dotyczącej:1) edukacji muzycznej w rozwoju ogólnym i artystycznym dzieci i młodzieży, w tym niepełnosprawnej;2) podstaw metodyki aktywizującej w edukacji szkolnej i pozaszkolnej, ze szczególnym uwzględnieniem kompetencji psychologicznych nauczyciela/animatora.Część praktyczna zawiera szczegółowe opisy kilkuset metod, ćwiczeń i zabaw do wykorzystania na muzycznych zajęciach indywidualnych, grupowych, edukacyjnych i terapeutycznych.Adresatami poradnika są nauczyciele przedszkoli, szkół artystycznych, ogólnokształcących, integracyjnych, doradcy metodyczni, psycholodzy i pedagodzy szkolni, instruktorzy i animatorzy kultury, pracownicy socjalni, studenci wyższych uczelni psychologicznych, pedagogicznych i muzycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20556 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Akademii SUS)
Poprawna nazwa aut.: Paul Black.
Bibliogr. s. 143-147.
"Jak oceniać, aby uczyć" to polskie wydanie publikacji Paula Blacka (i in.) dotyczącej oceniania kształtującego, ilustrowane przykładami z polskich szkół. Książka pokazuje, jak nauczyciel może stać się prawdziwym przewodnikiem w procesie uczenia się.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4659, 16412 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6511 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11452 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Kształcenia Zawodowego)
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13642 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej