Pedagogika specjalna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(121)
Forma i typ
Książki
(121)
Publikacje dydaktyczne
(20)
Publikacje naukowe
(12)
Publikacje fachowe
(8)
Poradniki i przewodniki
(2)
Dostępność
dostępne
(132)
wypożyczone
(9)
nieokreślona
(2)
Placówka
BD40 (Suwalska 11)
(2)
BD53 (Bazyliańska 6)
(2)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(2)
CN1 (św. Wincentego 85)
(28)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(1)
W64 (Radzymińska 121)
(2)
WP130 (św. Wincentego 85)
(105)
Autor
Szumski Grzegorz
(5)
Tomasik Ewa
(5)
Głodkowska Joanna
(4)
Smith Deborah Deutsch
(4)
Barłóg Krystyna
(3)
Dykcik Władysław
(3)
Krause Amadeusz
(3)
Schiefelbusch Richard L
(3)
Wołoszynowa Lidia (1911-2000)
(3)
Wyczesany Janina (1937- )
(3)
Badora Sylwia
(2)
Balcerek Marian
(2)
Borowski Ryszard ( -2007)
(2)
Błeszyński Jacek (1963- )
(2)
Doroszewska Janina
(2)
Dryżałowska Grażyna
(2)
Dykcik Władysław Kazimierz
(2)
Firkowska-Mankiewicz Anna (1941- )
(2)
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(2)
Grzegorzewska Maria (1888-1967)
(2)
Haring Norris G. (1923- )
(2)
Hulek Aleksander
(2)
Kirejczyk Kazimierz (1910-1986)
(2)
Kuczyńska-Kwapisz Jadwiga
(2)
Nartowska Hanna
(2)
Palak Zofia (1951- )
(2)
Pilecki Jan
(2)
Radzicki Józef
(2)
Sowa Józef
(2)
Speck Otto (1926- )
(2)
Sękowska Zofia (1924-1997)
(2)
Zeidler Włodzisław
(2)
Al-Khamisy Danuta
(1)
Balcerek Marian (1935-1992)
(1)
Baran Jolanta
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Bielak Urszula
(1)
Bilewicz Małgorzata
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Borzyszkowska Halina (1929-2008)
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Brągiel Józefa (1941- )
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Burbowa Elżbieta
(1)
Buława-Halasz Joanna
(1)
Byers Richard Lee
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Czajkowska Irena
(1)
Dobrołowicz Witold
(1)
Drewniak-Wołosz Elżbieta
(1)
Dycht Marzena (1976- )
(1)
Dyduch Ewa
(1)
Dąbrowski Kazimierz (1902-1980)
(1)
Firkowska-Mankiewicz Anna
(1)
Firkowska-|Mankiewicz Anna
(1)
Florek Anna
(1)
Gietko Marian
(1)
Grzegorzewska Maria
(1)
Grzywna-Tunk Grażyna
(1)
Górecka Halina (1948- )
(1)
Haring Norris G
(1)
Herda Kazimierz
(1)
Hołówka Tomasz
(1)
Hulek Aleksander (1916-1993)
(1)
Janeczko Roman ( -2002)
(1)
Kaja Barbara
(1)
Kamionka Michał
(1)
Karwowski Maciej (psychologia)
(1)
Keller Helen Adams (1880-1968)
(1)
Kephart Newell C. (1911-1973)
(1)
Klaczak Marzena
(1)
Klöppel Renate
(1)
Korbel Justyna Agata
(1)
Kosakowski Czesław
(1)
Kosakowski Czesław (1940- )
(1)
Kuleta-Hulboj Magdalena
(1)
Lechta Viktor
(1)
Lewicka Agnieszka
(1)
Lipkowski Otton
(1)
Lipkowski Otton (1907-1982)
(1)
Lis Małgorzata (pedagogika)
(1)
Litwińska Zuzanna Saba
(1)
Litwiński Mieczysław Eligiusz
(1)
Lütje-Klose Birgit
(1)
Maciarz Aleksandra (1937- )
(1)
Majewicz Piotr
(1)
Marek-Ruka Marianna
(1)
Mauersberg Stanisław
(1)
Mazanek Ewa
(1)
Mikrut Adam
(1)
Mitchell David (1938- )
(1)
Nadachewicz Katarzyna
(1)
Naumiuk Agnieszka
(1)
Nowak Jadwiga Ewa (1941-1990)
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Olechnowicz Hanna
(1)
Opozda-Suder Sylwia
(1)
Oszustowicz Barbara
(1)
Palak Zofia
(1)
Paluch Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(23)
2000 - 2009
(48)
1990 - 1999
(19)
1980 - 1989
(15)
1970 - 1979
(6)
1960 - 1969
(6)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(17)
1901-2000
(6)
Kraj wydania
Polska
(121)
Język
polski
(121)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(18)
Studenci
(16)
Nauczyciele
(3)
Pedagodzy specjalni
(3)
Nauczyciele wspomagający
(1)
Pedagodzy
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Przedszkola
(1)
Przedszkola specjalne
(1)
Psycholodzy
(1)
Rodzice
(1)
Socjolodzy
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły podstawowe specjalne
(1)
Temat
Kobieta
(5222)
Rodzina
(4021)
Przyjaźń
(3839)
Miłość
(3258)
Tajemnica
(2962)
Pedagogika specjalna
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2939)
Relacje międzyludzkie
(2520)
Zabójstwo
(2174)
Życie codzienne
(1910)
Magia
(1734)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1593)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1533)
Uczucia
(1405)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1365)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1349)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1133)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(1002)
Trudne sytuacje życiowe
(1001)
Wybory życiowe
(938)
Sekrety rodzinne
(931)
Policjanci
(908)
Żydzi
(894)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Psy
(864)
Władcy
(863)
Historia
(847)
Kultura
(822)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(775)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Arystokracja
(678)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(622)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(559)
Zemsta
(552)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(514)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(506)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(494)
Zarządzanie
(494)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(471)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(456)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Samotność
(445)
Marzenia
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Nauczanie początkowe
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(422)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
1989-
(4)
2001-
(4)
1901-2000
(3)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(32)
Publikacje dydaktyczne
(13)
Materiały konferencyjne
(8)
Monografia
(5)
Praca zbiorowa
(5)
Księgi pamiątkowe
(4)
Poradnik
(4)
Listy polskie
(2)
Podręczniki
(2)
Biografia
(1)
Encyklopedie
(1)
Opracowanie
(1)
Pamiętniki amerykańskie
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Raport z badań
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(16)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
121 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 424 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorem rozdz. VII pt. "Praca pedagogiczna z dziećmi chorymi w ujęciu Profesor Janiny Doroszewskiej (wybrane zagadnienia)" jest Roman Janeczko.
Bibliogr. s. 245-251. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3201 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7645, 6493 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Podręczniki i Skrypty Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ISSN 1644-0552 ; nr 70)
Bibliogr. s. 221-227.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6212 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika GWP)
Bibliogr. s. [195]-208. Indeksy.
Idealne wprowadzenie do specjalistycznego kierunku pedagogiki specjalnej, czyli do pedagogiki osób z trudnościami w uczeniu się. Książka jest podsumowaniem obecnego stanu wiedzy, z opisem dotychczasowych tendencji rozwojowych, określeniem aktualnego poziomu wiedzy i wskazaniem potencjalnych perspektyw. Podręcznik zawiera m.in.: - Charakterystykę uczniów określanych mianem osób z trudnościami w uczeniu się. - Próby tworzenia definicji opierające się na różnych perspektywach oglądu problemu. - Historię powstania i rozwoju specjalizacji pedagogiki specjalnej. - Objaśnienie teoretycznych podstaw owej specjalizacji.
Wstęp do wydania polskiego *Przedmowa * Rozdział 1. Zaburzenia uczenia się - próba przybliżenia trudnego pojęcia * Rozdział 2. Powstanie szczególnej pedagogiki dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się * Rozdział 3. Teorie zaburzeń uczenia się * Stanowiska naukowo-teoretyczne * Zaburzenia uczenia się jako indywidualna dysfunkcja * Zaburzenia uczenia się a marginalizacja społeczna * Zaburzenia uczenia się jako konsekwencja selektywnego systemu szkolnictwa * Zaburzenia uczenia się z perspektywy systemowo-konstruktywistycznej * Rozdział 4. Dydaktyka - lekcja dla uczniów przejawiających trudności w uczeniu się * Wybrane koncepcje dydaktyczne * Systemowo-konstruktywistyczne zasady i strategie nauczania wspierającego rozwój i proces uczenia się * Moduły jednostki lekcyjnej wspierającej uczenie się i rozwój * Rozdział 5. Perspektywy wspierania uczniów z trudnościami w uczeniu się * Aktualny stan rozwoju wsparcia udzielanego w ramach pedagogiki specjalnej * Integracyjne szkoły dla uczniów z zaburzeniami uczenia się a placówki segregacyjne * Perspektywy integracyjnego wsparcia pedagogicznego w okresie wczesnoszkolnym * Perspektywy wsparcia pedagogicznego w edukacji ponadpodstawowej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: Children with specific learning difficulties, 1970. - Na k. tyt. nazw. aut. Francis-Williams.
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11336 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 201-222.
Książka podejmuje ważne problemy dotyczące współczesnego poradnictwa. Zawiera także najnowsze trendy związane ze wsparciem osób z niepełnosprawnościami, szeroko pojętym rozwojem, autonomią i zabezpieczeniem ich praw, zachęcaniem do szerokiego uczestnictwa społecznego.Autorzy prezentują własne stanowisko, odwołując się do najnowszej, bardzo dobrze dobranej literatury: psychologicznej, pedagogicznej i socjologicznej. Książka zachęca do przemyśleń, refleksji, a ponadto może stać się źródłem inspiracji do tworzenia praktycznych rozwiązań.W polskiej literaturze nie było dotychczas prac zwartych, które opisywałyby poradnictwo ortopedagogiczne, kreowanie (konstruowanie) indywidualnej biografii życia osób z niepełnosprawnościami. [...]Zgodnie z tym odbiorca tekstu znajdzie w publikacji hierarchicznie uporządkowany układ treści, który obejmuje analityczną deskrypcję pięciu kluczowych zagadnień problemowych.W rozdziale 1 dokonano syntezy kwestii odnoszących się do współczesnych kontekstów poradnictwa ortopedagogicznego, tj. fenomenu niepełnosprawności w aspekcie złożonego splotu sytuacji i uwarunkowań, zagadnień związanych ze specyfiką pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz miejsca poradnictwa w procesie wychowania i rehabilitacji.Rozdział 2 poświęcony został spojrzeniu na poradnictwo z perspektywy biegu ludzkiego życia. Zamiarem bowiem było podjęcie rozważań uka- zujących swoistość zmian w opiece, wychowaniu i kształceniu osób z nie­pełno­sprawnościami, osadzając to zagadnienie w zmienności celów, zadań i problemów przypisanych różnym fazom ich rozwoju.W rozdziale 3 zaprezentowano kwestię związaną z mechanizmami wyjaśniającymi sytuację społeczną osób z niepełnosprawnościami, wyraźnie odwołując się do przemian charakteryzujących współczesne społeczeństwa rozwinięte i zadań poradnictwa w przeciwdziałaniu zjawisku wykluczenia społecznego. W zamyśle miano na względzie ukazanie społecznego kontekstu niepełnosprawności, obejmującego problematykę zagrożonych aspektów interakcji, tożsamości napiętnowanej i znaczenia działań na rzecz normalizacji i partycypacji w oddziaływaniach ortopedagogicznych.Myśl przewodnią rozdziału 4 stanowią zagadnienia związane z ortopedagogicznymi działaniami pomocowymi odnoszącymi się do wzmacniania potencjału rehabilitacyjnego środowiska rodzinnego. Zostały one osadzone w ramach ogólnych rozważań nad naturalnymi siłami i zasobami rodziny oraz kwestii związanej z poszukiwaniem posiadanych rezerw i potencjałów tkwiących w każdym środowisku rodzinnym. Rozdział zamykają rozważania odnoszące się do zakresu i zasad pomocy ortopedagogicznej udzielanej rodzicom dziecka ze specyficznymi potrzebami w rozwoju.Rozdział 5, ostatni, obejmuje zestawienie wybranych tematów odnoszących się do metodyki działań pomocowych w ortopedagogice. Składają się nań rozważania nad znaczeniem diagnozy wspierającej i kompleksowego rozpoznania, kompetencji doradcy i kierunków rozwoju jego profesjonalizmu oraz aksjologicznych wyznaczników postępowania pomocowego wyznaczonych przez kwestie etyczne i deontologiczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18866 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Prowadzony przez autorów dyskurs o charakterze pedagogicznym zwraca uwagę na potrzebę odpowiedniego podejścia pedagogicznego do dziecka i jego rodziny, przygotowania warsztatu pracy i właściwej organizacji procesu dydaktyczno-wychowawczego dziecka. Redaktorom publikacji udało się zgromadzić artykuły autorów o nowatorskim spojrzeniu na prezentowaną problematykę obejmującą ucznia zdolnego, niepełnosprawnego i przewlekle chorego. Zaprezentowane w publikacji artykuły sygnalizują ważne od strony pedagogicznej problemy dotyczące m.in. nieadekwatnych osiągnięć szkolnych uczniów zdolnych, kreatywności czy szeroko rozumianej niepełnosprawności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19139 (1 egz.)
(dostępność ok. 17.06.2024)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Materiały do Nauczania Psychologii / pod red. Lidii Wołoszynowej. Seria 4 ; t. 1)
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14987 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14988 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14989 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy art.
Zebrane w niniejszym tomie rozprawy dotyczą kilku problemów dydaktyki specjalnej najbardziej aktualnych i ważnych w tej dziedzinie wiedzy. Rozprawy te są próbą odpowiedzi na pytania nurtujące studentów, pedagogów specjalnych i terapeutów na co dzień pracujących z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Wprowadzenie * Rozdział 1 * Dydaktyka specjalna a dydaktyka ogólna * Rozdział 2 * Uwarunkowania procesu kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi * Rozdział 3 * Zastosowanie nowoczesnych technologii w edukacji dzieci z niepełnosprawnością * Rozdział 4 * Edukacja ku twórczości w systemie kształcenia specjalnego ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji uczniów niepełnosprawnych intelektualnie * Rozdział 5 * Jedność ciała i psychiki, czyli o powstaniu nurtu zwanego psychomotoryką i stosowanych metodach * Rozdział 6 * Możliwości wykorzystania metody projektów w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi * Rozdział 7 * Integralna działalność nauczyciela w pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi * Rozdział 8 * Edukacja seksualna osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi * Rozdział 9 * Dobór i wykorzystanie środków dydaktycznych na zajęciach edukacyjno-terapeutycznych w szkole podstawowej i gimnazjum * Rozdział 10 * Ćwiczenia kształtujące sprawność językową niesłyszących uczniów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18242 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W 45. rocznicę powstania kierunku pedagogika specjalna na Uniwersytecie Pedagogicznym im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie.
Dzieło zbiorowe pracowników Katedry Pedagogiki Specjalnej i osób współpracujących w dziedzinie wspomagania rozwoju dziecka. Autorzy przedstawiają różne drogi procesu rehabilitacji osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, które mogą mieć decydujące znaczenie dla ich edukacji i jakości życia. Proponują potrzebę modernizacji jakości rehabilitacji oraz różne formy normalizacji życia osób niepełnosprawnych w sferze edukacji, kultury i sztuki. Jedną z dróg służących rozwiązywaniu podejmowanych zadań jest idea kształcenia integracyjnego w myśl hasła "niepełnosprawny pełnosprawny obywatel Europy".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16347 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9686, 8141 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Niezbędnik pedagoga specjalnego to zestaw materiałów dla nauczyciela współorganizującego kształcenie specjalne, pracującego z dziećmi w wieku szkolnym w szkole ogólnodostępnej lub z oddziałami integracyjnymi. Książka zawiera porady, wskazówki oraz wzory dokumentów do wykorzystania w bezpośredniej pracy z podopiecznymi i podczas konsultacji dla rodziców. Publikacja nie tylko pomoże pedagogom specjalnym sprostać wyzwaniom, jakie napotkają w szkole, ale także przypomni im, jak wspaniała, ważna i potrzebna jest ich praca. W skład książki wchodzą m.in.: wzór zgody na zajęcia rewalidacyjne wzór tablicy motywacyjnej dzienniczek korespondencji i informacji dzienniczek obserwacji pakiet szkolnych przywilejów dla ucznia ankieta dla rodziców dotycząca współpracy z pedagogiem specjalnym arkusz obserwacji zachowań niepożądanych u ucznia karty do indywidualnej pracy z uczniem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22434 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 135-141 i przy rozdz.
Książka jest podręcznikiem z zakresu pedagogiki specjalnej. Ma charakter propedeutyczny zapoznający czytelnika z podstawami tej wiedzy. Przedstawia zagadnienia w sposób jasny, zwięzły oraz syntetyczny. Uwzględnia współczesny dorobek pedagogiki specjalnej oraz prezentuje go w ujęciach najnowszych.Dokonany przez autorkę wybór zagadnień jest wynikiem przyjęcia określonej, własnej koncepcji pedagogiki specjalnej, która wyrasta z najlepszych wzorów z przeszłości, nie negując ich, lecz starając się je twórczo kontynuować. Idea napisania książki to chęć wyjścia naprzeciw potrzebom czytelników szukających nowoczesnego i przystępnego podręcznika. Jednocześnie autorka pragnęła aby po lekturze jej pracy czytelnik chętnie sięgnął po literaturę bardziej zaawansowaną.Czytelnik znajdzie na początku fundamentalne informacje o pedagogice specjalnej jako nauce, jej tożsamości, statusie teoretycznym, terminologii oraz podstawowych pojęciach. Następnie zaznajomiony zostanie z wewnętrzną strukturą pedagogiki specjalnej - dawniej i współcześnie wyróżnianych subdyscyplinach oraz pozna krótkie charakterystykami każdej z nich. Następną część książki poświęcono historii myśli z zakresu pedagogiki specjalnej, ze szczególnym i dokładnym omówieniem dziejów polskiej pedagogiki specjalnej od okresu zaborów do roku 1989. Następnie przedstawiono najważniejsze zagadnienia związane z praktyczną stroną tej nauki tj. kształceniem specjalnym. Omówiono tutaj podstawowe pojęcia związane z praktycznym wdrażaniem idei kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, diagnozą pedagogiczną, teleologią oraz kierunkami oddziaływań rehabilitacyjnych. Zagadnienia te omówiono na tle współczesnych przemian normalizacyjnych tego kształcenia. Książkę kończy rozdział przybliżający czytelnikowi problemy człowieka z niepełnosprawnością, jego specyficzną sytuację psychospołeczną oraz złożony proces dostosowywania się do własnej niepełnosprawności.Redagując książkę starano się zwracać uwagę czytelnika na zagadnienia kluczowe stosując w tym celu graficzne formy prezentacji treści. Każdy z rozdziałów zawiera też bloki rozszerzające przeznaczone dla dociekliwszego czytelnika oraz ciekawostki, które urozmaicają lekturę. Na końcu każdego rozdziału znajdziemy blok będący podsumowaniem, zawierający materiały do zapamiętania, ćwiczenia oraz wskazanie dalszej lektury.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16110 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50573 (1 egz.)
Kaucja: 46,67 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3977 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
streszczenie w języku angielskim i niemieckim
Bibliogr. s. 198-224.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 42703 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 188.
Publikacja jest efektem pracy na zajęciach plastycznych z osobami niewidomymi i słabowidzącymi z dodatkowymi dysfunkcjami. Autorka omawia między innymi środki dydaktyczne i techniki plastyczne wykorzystywane na lekcjach plastyki; poprzez sekwencje przedstawia czytelnikowi zadania, jakie stawia się przed uczniem w sposób możliwy przez niego do zaakceptowania i wykonania. Podział na sekwencje daje dziecku możliwość zrozumienia wielu aspektów otaczającego świata, poczynając od tych najbliż­szych dziecku, po bardziej skomplikowane, a kończąc na najważniejszym, czyli budowaniu i podnoszeniu poczucia własnej wartości dziecka jako autora, motywowaniu do dalszych czynności - do poszerzania wiedzy osobie, świecie, relacjach i następstwach zachodzących w przyrodzie. Publikacja realizuje wszystkie podstawowe cele przewidziane w indywidualnych programach edukacyjnych, jednocześnie stawia przed nauczycielem wysokie wymagania: bardzo dobrej znajomości możliwości psychofizycznych ucznia, ale również ze strony dydaktycznej - precyzyjnego przygotowania listy sekwencji, dostosowania do poszczególnych sekwencji technik plastycznych i pomocy dydaktycznych, uwzględnienia podczas realizacji prac plastycznych korelacji międzyprzedmiotowej, ale przede wszystkim sprawienia, by uczeń odczuwał swoje sprawstwo na zajęciach. Część ostatnia - scenariusze przykładowych zajęć zawierają wskazówki, w jaki sposób praktycznie stosować metodę podczas pracy z dziećmi niewidomymi i słabowidzącymi.
Rozdział 1. Opis metody pracy sekwencjami * Rozdział 2. Środki dydaktyczne i techniki plastyczne wykorzystywane w pracy sekwencjami * Rozdział 3. Techniki plastyczne i materiały * 3.1. Papier * 3.2. Masy plastyczne * 3.3. Materiały piszące, rysujące i malujące * 3.4. Sznurki, włóczki * Rozdział 4. Wybrane scenariusze zajęć prowadzonych metodą sekwencji * 4.1. Autoorientacja. Jestem człowiekiem (twarz, postać i ciało ludzkie) * 4.2. Płeć (Rozróżnianie płci człowieka za pomocą charakterystycznych cech i rysów twarzy oraz za pomocą różnic w wyglądzie i stroju człowieka) * 4.3. Higiena osobista. Zastosowanie prostych symboli; odwzorowywanie rzeczywistych przedmiotów służących do higieny * 4.4. Jedzenie i zdrowe produkty spożywcze; prawidłowe zachowanie przy stole. Zdrowe owoce i warzywa; nakrywanie do stołu * 4.5. Pory roku. Strój człowieka w zależności od pory roku * 4.6. Ja i przyroda. Następstwa zachodzące w przyrodzie w zależności od pór roku; rozwój zwierząt i wzrost roślin * 4.7. Ja i rodzina. Święta obchodzone w moim domu; funkcje społeczne człowieka i jego rozwój od niemowlęctwa do starości * 4.8. Ja i rzeczy, które lubię. Zadawać pytania; jeść; robić i oglądać * Bibliografia * Załącznik. Barwne fotografie wykorzystanych w tekście prac plastycznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15851 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Niniejsza publikacja została przygotowana przez jej autorów z potrzeby serca. Część pierwsza poświęcono Pani Profesor Janinie Wyczesany i Jej działalności naukowo-dydaktycznej. W części drugiej i trzeciej znalazły się teksty na temat nauczyciela-pedagoga specjalnego w świetle poglądów Marii Grzegorzewskiej oraz współczesnych koncepcji w edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością.Rozważania zawarte w poszczególnych artykułach wyraźnie wskazują, iż w przyszłości nie grozi nam luka pokoleniowa na drodze rozpoczętej przez Marię Grzegorzewską. Ich autorzy z zadumą i wnikliwością odnoszą się do założeń i idei pedagogicznych Twórczyni pedagogiki specjalnej, mając świadomość, iż współczesne potrzeby społeczne osób z niepełnosprawnością tworzą trudne do pokonania problemy, które stanowią klucz do kreowania polskiej pedagogiki specjalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17387 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej