Kozdroń Agnieszka
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(7)
wypożyczone
(1)
Placówka
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(6)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Kozdroń Agnieszka
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(189)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(166)
Roberts Nora
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(134)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(6)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(6)
angielski
(1)
Odbiorca
Pedagodzy
(2)
Rodzice
(2)
Nauczyciele
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Gry i zabawy
(3)
Dziecko
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Socjalizacja
(2)
Zespół Aspergera
(2)
Gry edukacyjne
(1)
Jednostka
(1)
Kompetencje kluczowe
(1)
Nauczanie
(1)
Osobowość
(1)
Pedagogika zabawy
(1)
Rodzina
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
Rozwój społeczny
(1)
Wychowanie
(1)
Gatunek
Poradnik
(3)
Scenariusze zajęć
(2)
Opracowanie
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Nowe scenariusze zajęć dla nauczycieli pedagogów i rodziców / Agniesznka Kozdroń. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2019. - 206 stron ; 23 cm.
(Engram)
Dzięki tej książce ci, dla których prawidłowy rozwój dziecka jest priorytetem, będą mogli właściwie ten proces kształtować i wspierać. Autorka, opierając się na swoim długoletnim doświadczeniu terapeutycznym, proponuje scenariusze zabaw z dziećmi, zogniskowane wokół zasadniczych obszarów rozwojowych. Omawia i prezentuje zabawy, które rozwijają i kształtują różnego rodzaju kompetencje u dzieci, stymulują sprawność fizyczną, rozwijają kompetencje społeczne, kreatywność i samoświadomość. Agnieszka Kozdroń - Pedagog zdrowia i profilaktyki społecznej, coach, autorka książek i e-poradników dotyczących lepszej jakości życia w wymiarze rodzinnym i jednostkowym.
ROZDZIAŁ 1. Zabawy z charakterem * * * Zabawa nr 1. Drzewo życia * Zabawa nr 2. Serce pełne miłości * Zabawa nr 3. Kropelka dobra * Zabawa nr 4. Magiczne oko * Zabawa nr 5. Świat dźwięków * Zabawa nr 6. Intuicja * Zabawa nr 7. Jak pachnie deszcz * Zabawa nr 8. Mistrzowska pamięć * Zabawa nr 9. Makaron nie jedno ma imię * Zabawa nr 10. Dotyk czyni mistrza * * * ROZDZIAŁ 2. Ruch to życie * * * Zabawa nr 1. Błędny rycerz * Zabawa nr 2. Zaczarowany świat * Zabawa nr 3. Lekkie jak piórko * Zabawa nr 4. Rezerwat „Prządki" * Zabawa nr 5. Zintegrowani * Zabawa nr 6. Wyzwanie * Zabawa nr 7. Uciekaj, chroń się, poinformuj * Zabawa nr 8. Mały poligon * Zabawa nr 9. Ruch to życie * Zabawa nr 10. Spacer inny niż wszystkie * * * ROZDZIAŁ 3. Cztery pory roku * * * Zabawa nr 1. Owocowe szaleństwo * Zabawa nr 2. Pamiątka z wakacji * Zabawa nr 3. Choinka * Zabawa nr 4. Tratwa * Zabawa nr 5. Magiczny ogród * Zabawa nr 6. Szkatuła * Zabawa nr 7. Chmurkowe opowieści * Zabawa nr 8. Papierowy „witraż" * Zabawa nr 9. Motyl - wspomnienie lata * Zabawa nr 10. Zamek z lodu * * * ROZDZIAŁ 4. Zabawy na słońce i deszcz * * * Zabawa nr 1. Zabawa zapoznawcza * Zabawa nr 2. Jesteśmy pozytywną drużyną * Zabawa nr 3. Kreator mody * Zabawa nr 4. Twórca * Zabawa nr 5. Gracz * Zabawa nr 6. Integracja * Zabawa nr 7. Pozdrowienia z wypoczynku * Zabawa nr 8. Odzyskać wieź z naturą * Zabawa nr 9. Ćwiczenie czyni mistrza * Zabawa nr 10. Jak cię widzą tak cię piszą * * * ROZDZIAŁ 5. Scenariusze do indywidualnej pracy z dzieckiem * * * Zabawa nr 1. I ciągle to samo * Zabawa nr 2. Niewygodne ubranie * Zabawa nr 3. Jesteś doskonały * Zabawa nr 4. Wewnętrzna siła * Zabawa nr 5. Emocjonalne porządki * Zabawa nr 6. Otwarcie na naukę * Zabawa nr 7. Myślę, mówię, działam * Zabawa nr 8. Poddasz się jutro * Zabawa nr 9. Odprężenie * Zabawa nr 10. Uśpiony potencjał * * * ROZDZIAŁ 6. Zabawy rodzinne * * * Zabawa nr 1. Rodzinne role * Zabawa nr 2. Ja cię kocham a ty rośniesz * Zabawa nr 3. Książka życia * Zabawa nr 4. Nocni przyjaciele * Zabawa nr 5. Kosmiczna kapsuła * Zabawa nr 6. Truskawkowa eksplozja * Zabawa nr 7. Magiczna siódemka * Zabawa nr 8. Pan kotek był chory i leżał w łóżeczku * Zabawa nr 9. Siła pozytywnego słowa * Zabawa nr 10. Czterolistna koniczynka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19734 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Rozwój przez zabawę, to główne przesłanie książki zawierającej praktyczne scenariusze organizowania czasu wolnego dzieciom i młodzieży w sposób bezpieczny i atrakcyjny zarazem. Zabawa wpływa na rozwój inteligencji wielorakich, kształtuje kompetencje społeczne, wzmacnia poczucie własnej wartości, pomaga w zarządzaniu emocjami, wyposażając dziecko w umiejętności niezbędne do tego, by w dorosłym życiu mogło podjąć z sukcesem określone społeczne role. Książka zawiera scenariusze zabaw, propozycje gier i projektów, które z założenia mają zabezpieczać potrzeby rozwojowe dzieci i młodzieży, nadając oddziaływaniom pedagogicznym i rodzicielskim głębszy wymiar w aspektach: - kształtowania kompetencji komunikacyjnych, - kształtowania kompetencji społecznych,- budowania poczucia własnej wartości, - rozwijania potencjału jednostek, - umiejętnego zarządzania emocjami. Celem zabaw przedstawionych w książce jest ukształtowanie jednostki stabilnej emocjonalnie, świadomej własnych zasobów, o wysokim poczuciu własnej wartości, otwartej na społeczne życie, z poczuciem współodpowiedzialności za tworzenie społecznej rzeczywistości, która ukierunkowana przez pedagogizację dorosłych świadomie w życiu zarządzać będzie swoim wszechstronnym rozwojem. Dzieci i młodzież uczestnicząc w proponowanych zabawach, grach i projektach wzmocnią obszary związane z: - rozwojem intelektualnym, - rozwojem fizycznym, - rozwojem społecznym, - rozwojem emocjonalnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17469 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02.B (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach 281-294.
Zdrowa osoba społeczna to przedmiot zainteresowania szerokiego grona odbiorców, zaczynając od rodziców, po nauczycieli, pedagogów, lekarzy, trenerów, stowarzyszenia i zwykłych czytelników pracujących nad rozwojem osobowym. Przedstawione determinanty rozwojowe w interdyscyplinarnym ujęciu integrują wiedzę w celu: po pierwsze zrozumienia prawidłowości rozwojowych, po drugie przedstawienia metody analizy trzech zmiennych warunkujących mentalne i fizyczne blokady życia: szczególnie fakty społeczne, reguły systemu rodzinnego oraz role poszczególnych jednostek. Po trzecie zawiera narzędzia umożliwiające osobistą pracę nad poprawą jakości życia, intencjonalną pracą z zaburzeniami rozwojowymi. Książka zawiera ponadto informacje związane z taką degradacją struktury biologicznej człowieka w wyniku dewiacyjnej wielopokoleniowej socjalizacji, która finalnie kończy się zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Reasumując, zrozumienie czynników warunkujących konstytuowanie się istoty biologicznej w osobę społeczną, otwiera drzwi do intencjonalnej celowej socjalizacji wtórnej, skutkującej odzyskaniem w wielu wypadkach całkowitego zdrowia jednostki, nawet tej z zaburzeniami rozwojowymi.prof. zw. dr hab. Lesław Hostyński:Publikacja zrodziła się przede wszystkim z chęci poznania etiologii trudności życiowych, chorób, cierpienia, niepowodzeń. Powstała ona jako efekt doświadczenia zawodowego i życiowego Autorki. (...) Prezentuje czytelnikowi publikację, której zaletą jest jasność i precyzja myśli sprawiające, iż może się ona stać lekturą dla szerszego grona odbiorców aniżeli tylko specjaliści. (...) Zawiera przydatne kompendium wiedzy dotyczącej rozwoju człowieka i z powodzeniem może być wykorzystana w procesie dydaktycznym.dr Małgorzata Matusiak:Główne przesłanie książki można zamknąć w stwierdzeniu: «nie musimy być niewolnikami własnych genów». (...) Aby było to możliwe, konieczne jest zrozumienie mechanizmów biologicznego oraz społecznego rozwoju i funkcjonowania człowieka, który jest zawarty w bardzo szczegółowym przeglądzie literaturowym. (...) Autorka wyjaśnia, jak świat wewnętrzny jednostki ukształtowany w wyniku wielopokoleniowej transmisji kulturowej systemu rodzinnego utrwala postawy, będące wielokrotnie źródłem jej cierpienia. Świadomość, iż owo cierpienie nie wynika z zewnętrznych uwarunkowań, tylko z wdrukowanych wzorców zachowań, jest przedmiotem tej książki. Poznanie siebie i własnych zasobów, to klucz do kolejnego kroku, którym jest zdrowienie, wzrastanie, dobre życie. Czytelnik doznaje przejmującego uczucia wagi i znaczenia dotarcia do własnych korzeni i budowania na tej podstawie swojego obecnego - zdrowego - "ja". Uważny odbiorca z pewnością znajdzie dzięki niej drogę do osobistego sukcesu. opinia Czytelnika Adama Kręcisza - właściciela firmy z Berlina:- Czy możliwe jest dziedziczenie doświadczeń, uczuć, emocji, ról społecznych, skutków traumatycznych wydarzeń w życiu przodków?- Czy następne generacje mogą przejmować schematy i mechanizmy zachowań swoich przodków?- Czy istnieją w naszym życiu wydarzenia, które występowały w poprzednich pokoleniach?- Czy genetyczna pamięć tamtych wydarzeń ma wpływ na nasze obecne zachowania?Autorka przytacza, na podstawie badań i obserwacji, dowody wskazujące na taką możliwość. Równocześnie wskazuje, że poznanie tych zależności pomaga znaleźć drogę do korygowania pewnych negatywnych zachowań, czy też zaburzeń psychicznych i osobowościowych. Daje też przykłady skutecznego zastosowania tej terapii zarówno u dzieci, jak i u dorosłych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19431 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 217.
Książka zawiera scenariusze zabaw, propozycje gier i projektów, które z założenia mają zabezpieczać potrzeby rozwojowe dzieci i młodzieży, także tych z deficytami.Zaproponowane aktywności dla dzieci i młodzieży w każdym wieku mają za zadanie wzmocnić wszechstronny rozwój dziecka od poczęcia do dojrzałości, a także przyczynić się do kompensacji deficytów rozwojowych. Dzieci i młodzież uczestnicząc w proponowanych zabawach, grach i projektach wzmocni obszary związane z rozwojem kluczowych kompetencji.
Rozdział 1. Charakter i tożsamość, kształtowane w relacji do ja i w grupie rówieśniczej przez gry i zabawy * Zabawa nr 1. SZCZĘŚLIWY RZUT * Zabawa nr 2. PALETA MOŻLIWOŚCI * Zabawa nr 3. PUZZLE PRZYJAŹNI * Zabawa nr 4. ZAMIANA * Zabawa nr 5. LIKE * Zabawa nr 6. POKOCHAĆ SIEBIE PRAWDZIWIE * Zabawa nr 7. KIJ I MARCHEWKA * Zabawa nr 8. PONIEDZIAŁKOWA REWOLUCJA * Zabawa nr 9. SMAK ZWYCIĘSTWA * Zabawa nr 10. NIETYPOWA SYTUACJA * Rozdział 2. Projekty rozwijające kluczowe kompetencje społeczne, poznawcze, emocjonalne * Zabawa nr 1. WORECZKI PEŁNE MIŁOŚCI * Zabawa nr 2. DROGA DO CELU * Zabawa nr 3. POZA HORYZONT * Zabawa nr 4. WIRUS * Zabawa nr 5. ZOSTAŁ WŁASNYM PREZES * Zabawa nr 6. WIO LEOKADIO * Zabawa nr 7. OGRODNIK * Zabawa nr 8. PO NITCE DO KŁĘBKA * Zabawa nr 9. SCHODY, SCHODY, SCHODY * Zabawa nr 10. TABLICA CHWAŁY * Rozdział 3. Zabawy i gry kompensacyjne dla dzieci i młodzieży z deficytami rozwojowymi * Zabawa nr 1. KONCERT Z POCZUCIEM HUMORU * Zabawa nr 2. ZACZAROWANA SKAŁA * Zabawa nr 3. SOKOLE OKO * Zabawa nr 4. TYGRYS POD ŁAWKĄ * Zabawa nr 5. KONCENTRACJA NA CELU * Zabawa nr 6. GWIAZDKA Z NIEBA * Zabawa nr 7. SZACUNEK * Zabawa nr 8. WODOSPAD * Zabawa nr 9. FIGURY Z CHARAKTEREM * Zabawa nr 10. WIDZĘ, SŁYSZĘ I CZUJĘ MUZYKĘ * Rozdział 4. Projekty kształtujące świadomość i odpowiedzialność dzieci i młodzieży związane ze współczesnymi zagrożeniami * Zabawa nr 1. WIRTUALNA NIESPODZIANKA * Zabawa nr 2. UCZTA * Zabawa nr 3. SMS-OWY WIRTUOZ * Zabawa nr 4. PAJĘCZA SIEĆ * Zabawa nr 5. OSOBISTY HERB * Zabawa nr 6. FIKCYJNA GRA SŁÓW * Zabawa nr 7. 100-letni NASTOLATEK * Zabawa nr 8. KTO PYTA NIE BŁĄDZI, KTO ODPOWIADA MA KŁOPOTY * Zabawa nr 9. ZDJĘCIE – OBRAZ KREOWANY ROZSĄDKIEM * Zabawa nr 10. PANTOMIMA INFORMATYCZNA * Rozdział 5. Scenariusze zajęć do indywidualnej pracy z dzieckiem * Zabawa nr 1. LUSTERECZKO POWIEDZ PRZECIE… * Zabawa nr 2. BRZYDKIE KACZĄTKO… * Zabawa nr 3. MOJE MIEJSCE W ŚWIECIE * Zabawa nr 4. MYŚLĘ, WIĘC JESTEM, BIJĘ WIĘC MNIE NIE MA * Zabawa nr 5. KATHARSIS * Zabawa nr 6. WZIĄĆ BYKA ZA ROGI * Zabawa nr 7. WIRTUALNA TOŻSAMOŚĆ * Zabawa nr 8. POMÓŻ FRANKOWI * Zabawa nr 9. CZASEM DOBRY CZASEM ZŁY, PO PROSTU NORMALNY * Zabawa nr 10. JESTEM SOBĄ I JESTEM Z TEGO DUMNY * Rozdział 6. Zabawy dla rodziców * Zabawa nr 1. UKRYTY SKARB * Zabawa nr 2. DOMOWY TOR PRZESZKÓD * Zabawa nr 3. SKLONOWANE ŻYCIE * Zabawa nr 4. PALUSZEK I GŁÓWKA * Zabawa nr 5. POWIEDZ MI JAK MNIE KOCHASZ * Zabawa nr 6. POZNAJMY SIĘ… * Zabawa nr 7. ETYKIETA * Zabawa nr 8. W KRZYWYM ZWIERCIADLE * Zabawa nr 9. ŚWIAT PRZEŻYĆ DZIECKA * Zabawa nr 10. ŚRUBKOWY ŚWIAT TATY
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 17715 (1 egz.)
(dostępność ok. 29.05.2024)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 257-261.
Książka ma na celu przybliżenie zespołu Aspergera wszystkim tym, którzy w procesie życia mają lub mieć będą kontakt z tymi wyjątkowymi osobami. Autorka daje praktyczne narzędzie, które w jednym miejscu skupia wiedzę adresowaną do pedagogów, rodziców, terapeutów i wszystkich osób zainteresowanych zaburzeniami autystycznymi. Jako mama chłopca z zespołem Aspergera, wie, jak wiele czasu opiekunowie tracą na dotarcie do praktycznej wiedzy, jak wiele energii wydatkują by zrozumieć własne dziecko, nierzadko są to lata. Właśnie dlatego napisała tą książkę, by w jednym miejscu w prosty i praktyczny sposób odpowiedzieć na pytania nurtujące rodziców, pedagogów, nauczycieli i terapeutów, a związanych z dziećmi z zespołem Aspergera od najwcześniejszego okresu ich życia, z krótką charakterystyką rodzin w których jeden z partnerów cierpi na zespół Aspergera.Książka podzielona została na trzy rozdziały. Pierwszy zawiera ogólną charakterystykę zespołu Aspergera. Drugi fragment książki adresowany jest do pedagogów, którzy już od edukacji przedszkolnej mają do czynienia z dziećmi z zespołem Aspergera. Autorka przedstawiła zagadnienia związane z trudnościami i niepowodzeniami edukacyjnymi dziecka z diagnozą zespół Aspergera oraz omówiła praktyczne metody oddziaływań dydaktyczno - wychowawczych na dziecko z zespołem Aspergera w placówkach edukacyjnych. Trzecia część książki skierowana jest do rodziców i zawiera wszystkie te treści, które od momentu podejrzenia zaburzeń rozwojowych, przez proces diagnostyczny i terapeutyczny, aż do osiągnięcia przez dziecko samodzielności, są istotne i ważne w procesie wychowania do dorosłości.
Wstęp * ROZDZIAŁ I. Zespół Aspergera - opis i charakterystyka osób z tym syndromem * 1. Wiadomości podstawowe * 1.1. Czym jest zespół Aspergera? * 1.2. Kryteria diagnostyczne zespołu Aspergera * 1.3. Kliniczne wskazania etiologii syndromu * 1.4. Charakterystyka osobowości dotkniętej zespołem Aspergera * 2. Zaburzenia integracji sensorycznej * 2.1. Zaburzenia integracji sensorycznej w ujęciu Zbigniewa Przyrowskiego * 2.2. Świat zmysłów w praktycznym ujęciu * ROZDZIAŁ II. Poradnik dla pedagogów * 1. Podstawy trudności i niepowodzeń edukacyjnych w kontekście zaburzenia ze spektrum autyzmu * 1.1. Trudności i niepowodzenia dziecka w edukacji formalnej - definicje * 1.2. Niepowodzenia edukacyjne dziecka z zespołem Aspergera * 1.3. Przyczyny powstania trudności i niepowodzeń dziecka z zespołem Aspergera w kontekście procesu integracji w placówkach edukacyjnych * 1.4. Przyczyny trudności i niepowodzeń edukacyjnych dziecka z ZA leżące po stronie kadry dydaktycznej * 1.5. System rodzinny przyczyną trudności i niepowodzeń edukacyjnych dziecka z zespołem Aspergera * 2. Praktyczne metody oddziaływań dydaktyczno-wychowawczych na dziecko z zespołem Aspergera w placówce przedszkolnej * 2.1. Określenie potrzeb dziecka z zespołem Aspergera rozpoczynającego proces edukacji formalnej w placówce przedszkolnej * 2.2. Wspieranie rozwoju dziecka z zespołem Aspergera w placówce edukacyjnej * 2.3. Wspomaganie rozwoju dziecka z zespołem Aspergera w zakresie kompetencji społecznych * 2.4. Adekwatne oddziaływania pedagogiczne w kontekście zaburzeń integracji sensorycznej dziecka z zespołem Aspergera * 2.5. Efektywna współpraca z opiekunami dziecka * ROZDZIAŁ III. Poradnik dla rodziców * 1. Informacje praktyczne * 1.1. Uporządkowanie spraw formalnych * 1.2. Diagnoza * 1.3. Orzeczenie o niepełnosprawności * 2. Terapia dla twojego dziecka * 2.1. Relacja dziecko - terapeuta * 2.2. Współpraca z rodzicami * 2.3. Organizacja pracy podczas terapii * 2.4. Osobowość terapeuty * 2.5. Przebieg terapii * 2.6. Przemoc w terapii * 2.7. Zalecane metody terapeutyczne w pracy z dzieckiem z zaburzeniami autystycznymi * 2.7. Efekty terapeutyczne * 3. Terapeutyczne oddziaływania w środowisku domowym * 3.1. Pokochać dziecko z diagnozą * 3.2. Akceptacja * 3.3. Zaspokojenie potrzeb dziecka w środowisku rodzinnym * 3.4. Postawy rodzicielskie wobec niepełnosprawności * 3.5. Gdy na ZA cierpi ojciec i syn * 3.6. Przemoc w placówkach edukacyjnych * Zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17503 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zespół Aspergera : zrozumieć, aby uzdrowić / Agnieszka Kozdroń. - Wydanie 2. - Warszawa : Difin, 2020. - 316 stron ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach 311-316.
Książka koncentruje się na kilku obszarach istotnych dla tej problematyki.Obszar pierwszy to zagadnienia merytoryczno-naukowe dotyczące tego, czym jest zaburzenie, jak jest klasyfikowane oraz jaka jest najnowsza wiedza dotycząca etiologii zaburzenia w kontekście integracji wiedzy z wielu dziedzin nauki.Obszar drugi skierowany jest do pedagogów, terapeutów, nauczycieli i tych wszystkich, którzy zawodowo zajmują się pracą z dzieckiem z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.Trzeci obszar natomiast związany jest z rodziną i skierowany jest do rodziców na indywidualny tok myślenia i wspierania rozwoju dziecka przy jego pełnej akceptacji i uruchomieniu przez nich działań stymulujących u nich, a pośrednio u dziecka, właściwe zachowania społeczno-emocjonalne. Spajającym całość są dwa unikatowe projekty skierowane do wszystkich odbiorców, dotyczące skutecznej pracy nad lękiem i nad rozwojem kompetencji społeczno-emocjonalnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21718 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej