Placówki opiekuńczo-wychowawcze
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Publikacje naukowe
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Proza
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(16)
wypożyczone
(1)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(1)
BD40 (Suwalska 11)
(1)
BD52 (Rembielińska 6a)
(1)
BD53 (Bazyliańska 6)
(1)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(3)
W37 (Smoleńska 94)
(1)
W72 (Suwalska 11)
(1)
W85 (Jórskiego 41)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(6)
Autor
Apanel Danuta
(1)
Badora Sylwia
(1)
Brągiel Józefa (1941- )
(1)
Jaworska Anetta
(1)
Kolankiewicz Maria
(1)
Kopińska Justyna
(1)
Nymś-Górna Agnieszka
(1)
Perska-Gradowska Paulina
(1)
Ploch Leszek
(1)
Podlaski Jerzy (pedagogika)
(1)
Rondalska Dorota (1958- )
(1)
Sivers Bowering
(1)
Warżała-Wojtasiak Magdalena
(1)
Wosik-Kawala Danuta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(2)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Odbiorca
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Kobieta
(5203)
Rodzina
(4009)
Przyjaźń
(3831)
Miłość
(3256)
Tajemnica
(2950)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2935)
Relacje międzyludzkie
(2513)
Zabójstwo
(2172)
Życie codzienne
(1905)
Magia
(1729)
Zwierzęta
(1606)
Dzieci
(1588)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1527)
Uczucia
(1400)
Nastolatki
(1377)
II wojna światowa (1939-1945)
(1363)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1347)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1014)
Chłopcy
(998)
Trudne sytuacje życiowe
(996)
Wybory życiowe
(931)
Sekrety rodzinne
(929)
Policjanci
(908)
Żydzi
(892)
Relacja romantyczna
(879)
Osoby zaginione
(877)
Władcy
(869)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(820)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(774)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(741)
Walka dobra ze złem
(717)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(693)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Koty
(679)
Arystokracja
(675)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Psychologia
(637)
Poszukiwania zaginionych
(636)
Uprowadzenie
(635)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(621)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(586)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(558)
Zemsta
(551)
Wojsko
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(510)
Psychoterapia
(504)
Zakochanie
(503)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Osobowość
(473)
Spisek
(473)
Seryjni zabójcy
(470)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(454)
Postawy
(452)
Lekarze
(447)
Marzenia
(444)
Samotność
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Ludzie bogaci
(428)
Nauczanie początkowe
(427)
Czarownice i czarownicy
(426)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(419)
Politycy
(409)
Samopoznanie
(409)
Temat: czas
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
2001-
(3)
1945-1989
(2)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Londyn (Wielka Brytania)
(1)
Zabrze (woj. śląskie)
(1)
Gatunek
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Powieść przygodowa
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Reportaż
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Historia
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Psychologia
(1)
Religia i duchowość
(1)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54818 (1 egz.)
Kaucja: 30,79 zł
Książka
W koszyku
Nazwy autorów wstępu pod tekstem, nazwy autorów na stronie 587.
Bibliografia strony 589-595, bibliografia przy pracach.
Główną treść pracy stanowi prezentacja funkcjonujących obecnie w Polsce najważniejszych instytucji opieki, wychowania i pomocy, opisanych zgodnie z obowiązującymi obecnie przepisami prawnymi oraz najnowszymi wynikami badań i analiz źródłowych. Prezentowane formy zostały podzielone na kilka grup. Pierwszą stanowią placówki opieki i pomocy rodzinie o charakterze uzupełniającym, wspierającym i interwencyjnym. Druga grupa to formy opieki nad dziećmi i młodzieżą, podejmujące zarówno opiekę dzienną, jak i całodobową, a mające charakter opiekuńczy, socjalizacyjny i resocjalizacyjny. W ostatniej grupie przedstawione zostały placówki opieki nad ludźmi starymi i niepełnosprawnymi. Praca dotyczy pedagogiki, a więc adresowana jest przede wszystkim do studentów pedagogiki o specjalności pedagogika społeczna, opiekuńcza, praca socjalna, resocjalizacja oraz do nauczycieli akademickich prowadzących przedmioty metodyczne z zakresu wymienionych specjalności. Może być także przydatna studentom innych kierunków z obszaru nauk społecznych oraz praktykom - wychowawcom, pracownikom socjalnym, kuratorom sądowym.
Wstęp * * Część I - Formy opieki i pomocy rodzinie * Rozdział I- Instytucje uzupełniające funkcje rodziny * 1. Żłobek (Alicja Kurcz) * 2. Przedszkole (Alicja Kurcz) * 3. Szkoła jako środowisko opiekuńczo-wychowawcze(Anna Weissbrot-Koziarska) * 4. Internat i bursa (Beata Zięba-Kołodziej) * 5. Animacja kulturalna i społeczno-wychowawcza(Jan Zebrowski) * 5. Centrum informacji zawodowej (Beata Świątek) * Rozdział II - Instytucje wsparcia * 1. Powiatowe centrum pomocy rodzinie (Alicja Kurcz) * 2. Ośrodek pomocy społecznej (Piotr Sikora) * 3. Poradnie rodzinne (Danuta Kowalczyk) * 4. Poradnie psychologiczno-pedagogiczne (Danuta Kowalczyk) * Rozdział III - Instytucje interwencji kryzysowej * 1. Ośrodek interwencji kryzysowej (Barbara Juszczak) * 2. Dom dla matki i dziecka (Ewa Bogdańska) * 3. System wsparcia osób bezdomnych(Adrian Matuszczyk) * Część II - Formy opieki nad dziećmi i młodzieżą * Rozdział I - Placówki wsparcia dziennego * 1. Świetlica środowiskowa (Iwona Dąbrowska-Jabłońska) * 2. Świetlica socjoterapeutyczna (Anna Róg) * 3. Ognisko wychowawcze (Renata Stojecka-Zuber) * 4. Warsztaty terapii zajęciowej (Wiesław Sikorski) * Rozdział II - Rodzinne formy opieki * 1. Rodzina adopcyjna (Alicja Kalus) * 2. Rodzina zastępcza (Sylwia Badora) * Rozdział III - Placówki opiekuńczo-wychowawcze typu interwencyjnego * 1. Pogotowie opiekuńcze (Józefa Brągiel) * 2. Policyjna izba dziecka (Anna Wawrzczak-Gazda) * Rozdział IV - Placówki opiekuńczo-wychowawcze typu rodzinnego * 1. Rodzinny dom dziecka (Sylwia Badora) * 2. Wioska dziecięca (Anna Róg) * Rozdział V - Placówki opiekuńczo-wychowawcze typu socjalizacyjnego * 1. Dom dziecka (Sylwia Badora) * 2. Placówka wielofunkcyjna (Barbara Czeredrecka, Anna Róg) * 3. Ochotnicze hufce pracy (Anna Glińska-Lachowicz) * Rozdział VI - Formy opieki nad dzieckiem niepełnosprawnym i chorym * 1. Ośrodki szkolno-wychowawcze (Beata Górnicka) * 2. Ośrodek rehabilitacyjno-wychowawczy dla dzieci uzależnionych(Elena Karpuszenko) * 3. Szkoła przyszpitalna (Jolanta Zarczyńska-Hyla) * Rozdział VII - Placówki opiekuńczo-wychowawcze typu resocjalizacyjnego * 1. Młodzieżowy ośrodek wychowawczy (Irena 1bludrecka) * 2. Schronisko dla nieletnich (Irena Mudrecka) * 3. Zakład poprawczy (Irena Mudrecka) * 4. Rodzinny kurator sądowy (Irena Mudrecka) * 5. Ośrodek rehabilitacyjno-readaptacyjny dla uzależnionych (Piotr Sasin) * Część III - Formy opieki nad ludźmi starymi i niepełnosprawnymi * Rozdział I - Formy kreacyjne * 1. Uniwersytet trzeciego wieku (Elżbieta Trafiałek) * 2. Biblioteka terapeutyczna (Nionika Noszczyk) * Rozdział II - Formy wsparcia i opieki * 1. Ośrodki wsparcia dziennego (Piotr Sikora) * 2. Dom pomocy społecznej (Piotr Sikora) * 3. Hospicjum (Przemysław Kaniok) * Wykaz autorów * Bibliografia wybranych opracowań wydanych po 2000 roku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56482 (1 egz.)
Kaucja: 48,88 zł
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 1552 (1 egz.)
(dostępność ok. 20.06.2024)
Książka
W koszyku
Placówki opiekuńczo-wychowawcze : historia i współczesność / Maria Kolankiewicz. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2022. - 211 stron : ilustracje ; 23 cm.
Bibliografia na stronach 201-211.
Placówki opiekuńczo-wychowawcze, nazywane wcześniej domami dziecka, ochronkami, sierocińcami, szpitalami, pełniły zawsze tę samą funkcję wobec dzieci, które z różnych powodów i przez różny okres nie mogły przebywać we własnych rodzinach. Zajmując się opieką i wychowaniem, instytucje te zmieniały się w zależności od sytuacji społecznej rodzin i dzieci, uznawania podmiotowości dziecka i zrozumienia specyfiki jego potrzeb, a także wraz ze zmianami polityki społecznej wobec rodzin. Zmiany te były i są dzisiaj pewnym odzwierciedleniem miejsca, jakie przyznawano dziecku w rodzinie i społeczeństwie, a także relacji między rodziną a instytucjami państwa w zakresie wychowania. W książce przedstawiono zarys historii tych placówek, charakterystykę ich mieszkańców oraz zadania pracowników wobec dzieci i rodzin.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21950 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nagroda PAP im. Ryszarda Kapuścińskiego, wyróżnienie im. Andrzeja Woyciechowskiego, nagroda im. Teresy Torańskiej, Grand Press, European Press Prize.
O dramacie zakończonym skazaniem siostry Bernadetty na więzienie słyszeliśmy wszyscy. Ale jak to, co działo się w Specjalnym Ośrodku Wychowawczym Zgromadzenia Sióstr Boromeuszek w Zabrzu przez ponad trzydzieści lat, w ogóle mogło się stać? A przecież siostra Bernadetta, naprawdę Agnieszka F., uczyła się zawodu wychowawcy, gdy dyrektorką ośrodka była siostra Scholastyka, która miała podobno jeszcze bardziej przerażające "metody wychowawcze". Czy gdyby nie koszmar bitych i molestowanych wychowanków - chłopców i dziewczynek, mężczyzn i kobiet, także tych z niepełnosprawnością umysłową, w wieku od czterech do trzydziestu czterech lat - doszłoby do zamordowania małego Mateusza? W lutym 2006 chłopiec został zgwałcony i zabity przez Tomasza, byłego wychowanka ośrodka, ofiarę tamtejszej "pętli molestowania", który zanim zaczął wykorzystywać chłopców, już jako kilkuletnie dziecko był gwałcony przez starszych wychowanków. Gdy specjaliści orzekli, że Tomasz nie ma zaburzeń pedofilnych, a jego zachowanie było najprawdopodobniej spowodowane przebywaniem w ośrodku, prokurator Joanna Smorczewska - trzydziestolatka, dodajmy, prywatnie osoba wierząca - postanowiła sprawdzić, co dzieje się za okratowanymi oknami budynku sióstr boromeuszek. Pomagał jej policjant Leszek Gajosz, a to, co zobaczyli, usłyszeli i do czego ostatecznie dotarli, nie mieści się w głowie. Zabawki schowane i wyjmowane tylko na pokaz, zakazywanie utrzymywania kontaktów z rówieśnikami poza ośrodkiem po lekcjach albo niechodzenie do szkoły jako. kara za poskarżenie się nauczycielce z zewnątrz to jeszcze nic wobec zmuszania wychowanków do jedzenia własnych wymiocin, nakazu stania godzinami i wymachiwania zasiusianym prześcieradłem, dopóki nie wyschło (wychowankowie nie mogli nic pić od godziny 18.00, żeby się nie moczyli w nocy). To z kolei wydaje się niczym wobec zamykania wszystkich w jednym pomieszczeniu z wiadrem na odchody albo bez niego na długie wieczory i noce, podczas których działy się rzeczy najstraszniejsze. Z prawnego punktu widzenia część spraw uległa przedawnieniu, ale autorka książki nie była ograniczona prawem. Z jej rozmów z wychowankami wyłania się potworna prawda o niewyobrażalnym cierpieniu, nieumiejętności odróżniania dobra od zła, zastraszeniu i sadyzmie, bo jak inaczej nazwać to, co robiły niektóre, niestety najważniejsze, siostry? Uwaga: nie wszystkie. Inne, te "lepsze", tylko przyzwalały, godząc się z zaistniała sytuacją. "Czy Bóg wybaczy siostrze Bernadetcie" - ksiązka opisująca z różnych stron historię koszmaru w ośrodku, przygotowań do procesu i samego niezwykle trudnego procesu z przesłuchaniami zastraszonych wychowanków - to właśnie przede wszystkim porażająca opowieść o przyzwoleniu. Głośnym i cichym. I nie chodzi tylko o same boromeuszki. Dlaczego przez lata sprawy nie nagłośniły nauczycielki, skoro widziały brudnych i pobitych uczniów, przychodzących do szkół z ośrodka? Jak to możliwe, że kontroli nie sprawowało kuratorium? Pytanie: Czy Bóg wybaczy siostrze Scholastyce, Bernadetcie, Monice czy Patrycji, bijącej menażką do utraty przytomności, i próba odpowiedzi na to, kim były i są te kobiety, co spotkało je w życiu, że stały się potworami, oraz dlaczego za potwory wcale się nie uważały, to jeszcze inny problem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 308 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
Tytuły rozdziałów, słowa kluczowe oraz streszczenia w języku angielskim.
Publikacja podejmuje jakże aktualny, a jednocześnie ważny i złożony problem agresywnych zachowań nieletnich. Autorami zamieszczonych w niej analiz są zarówno pracownicy nauki, jak i praktycy. Taka swoista eklektyczność opracowania pozwala z jednej strony na prezentację aktualnych problemów badań nad tym zagadnieniem, różnych jego aspektów fenomenologicznych i etiologicznych, z drugiej zaś ciekawych doświadczeń praktycznych z pracy wychowawczej z nieletnimi i wypływających z nich ogólniejszych wniosków. W większości dotyczą one sposobów przeciwdziałania zachowaniom agresywnym osób z tej grupy wiekowej, analizowanym w szerokim kontekście współczesnej rzeczywistości społecznej, a także instytucjonalnej. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22707 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 313-325.
Głównym celem publikacji jest przedstawienie i opisanie propozycji, wskazówek wychowania włączającego podopiecznych o obniżonej sprawności umysłowej w warunkach systemowego kształcenia i zorganizowanej opieki w placówce specjalnej. Przybliżono zjawiska, procesy, prawidłowości i wskazania strategii włączającej w aspekcie zaspokajania indywidualnych potrzeb rozwojowych podopiecznych, jak też trudnej i skomplikowanej pracy pedagogiczno-integracyjnej. Tym samym prezentowane opracowanie może więc być dowodem na nieograniczone możliwości placówki w strategii włączania społecznego podopiecznych na wspólnej płaszczyźnie z działaniami środowiska i w środowisku.Publikacja adresowana jest przede wszystkim do pedagogów-wychowawców, terapeutów, specjalistów, studentów o kierunku pedagogiczno-nauczycielskim, rodziców oraz osób wspierających podopiecznych z niepełnosprawnością intelektualną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53789 (1 egz.)
Kaucja: 52,20 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16017 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13947 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wiek 10+.
Londyn nie wydaje się wcale taki niesamowity, kiedy wiesz już, co znajduje się pod nim... Jem, Ned i Billy to cwane chłopaki, zawsze chętne, by kogoś naciągnąć, coś wyżebrać, a gdy trzeba - wyłgać się z tarapatów. Aż do dnia, kiedy zostają zamknięci w przytułku. Czy trzej bracia zdołają wydostać się na wolność? Jest tylko jedno, bardzo śmierdzące wyjście...
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III (2 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III (1 egz.)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [303]-325.
W Polsce system opieki nad dzieckiem osieroconym i opuszczonym składa się z form rodzinnych i instytucjonalnych. Obie te formy istnieją obok siebie w zasadzie od początków dziejów opieki nad dzieckiem. Obecnie można jednak zauważyć dążenie ustawodawców do znacznego ograniczania instytucjonalnych form opieki nad dzieckiem na rzecz powstawania form małych, rodzinnych. Dużą wagę przykłada się także do wspomagania rodziny naturalnej, aby pobyt dziecka poza domem był możliwie jak najkrótszy.Książka ukazuje, w sposób wielowymiarowy problematykę opieki nad dzieckiem, które z różnych względów nie może przebywać w domu rodzinnym i musi zostać objęte inną formą opieki. Mimo teoretycznego charakteru, przybliża ona Czytelnika do omawianych zagadnień także poprzez możliwość poznania historii dzieci umieszczanych w zastępczych środowiskach wychowawczych.Prezentowane opracowanie powstało dzięki wielu wspaniałym osobom, które na co dzień pracując z dziećmi i młodzieżą w różnych formach opieki zastępczej (m.in. w domu dziecka, wiosce dziecięcej, Domu Młodzieży czy sprawując opiekę nad dzieckiem jako rodzina zastępcza), zechciały podzielić się z Czytelnikami swoją wiedzą i doświadczeniem.Książka skierowana jest głównie do studentów pedagogiki, zwłaszcza pedagogiki opiekuńczej i pracy socjalnej, a także do wychowawców, pedagogów, nauczycieli, a być może okaże się pomocna także dla tych osób, które stoją przed decyzją podjęcia się rodzicielstwa zastępczego.Danuta Wosik-Kawala
Rozdział I * ANNA PIECH * Rodzina naturalnym środowiskiem wychowawczym * 1.Wyjaśnienie pojęcia "rodzina" * 2.Typy rodzin * 2.1.Kryterium - więzi rodzinne * 2.2.Kryterium - zdolności wychowawcze * 3.Funkcje rodziny * 4.Postawy rodzicielskie * 5.Fazy życia rodzinnego * 6.Rodzina a czynniki patogenne * Rozdział II * MAGDALENA BARABAS * Opieka nad dzieckiem jako przedmiot zainteresowań pedagogiki opiekuńczej * 1.Rozumienie opieki w świetle literatury przedmiotu * 2.Opieka kompensacyjna (zastępcza) * 3.Rodzaje opieki wychowawczej i zasady jej sprawowania * Rozdział III * RENATA BEDNARZ-GRZYBEK * Zarys historii opieki nad dzieckiem opuszczonym - od starożytności do XIX wieku * 1.Zarys kształtowania się opieki nad dzieckiem opuszczonym w Europie * 2.Formy opieki instytucjonalnej nad dzieckiem opuszczonym w Polsce * Rozdział IV * SYLWIA MOKRZYCKA-SKOWRONEK, MARTA KSIĄDZ * Ośrodek adopcyjno-opiekuńczy * 1.Z historii ośrodków adopcyjno-opiekuńczych * 2.Zadania ośrodków adopcyjno-opiekuńczych * 2.1.Kwalifikowanie dzieci do przysposobienia * 2.2.Poszukiwanie rodziny przysposabiającej * 2.3.Szkolenia kandydatów na rodziców zastępczych * 3.Pracownicy ośrodków adopcyjno-opiekuńczych * 4.Popularyzacja rodzinnej opieki zastępczej * 5.Studium przypadku * Rozdział V * DANUTA WOSIK-KAWALA, EWA CZERNIAK, AGNIESZKA GRYMUZA, AGNIESZKA KOŁODZIEJ * Rodzina zastępcza * 1.Instytucja rodzin zastępczych w Polsce - rys historyczny * 2.Powoływanie i funkcjonowanie rodzin zastępczych * 3.Rodzina zastępcza - prawa i obowiązki * 4.Prawa i obowiązki dzieci w rodzinie zastępczej * 5.Typologia rodzin zastępczych * 6.Problemy prawne rodzicielstwa zastępczego * 7.Finansowanie rodzin zastępczych * 8.Studium przypadku * 8.1.Zawodowa rodzina zastępcza państwa Kowalskich * 8.2.Dzieci * Rozdział VI * DANUTA WOSIK-KAWALA, MARTA KSIĄDZ, BARBARA BURY, BEATA STYK * Rodzina adopcyjna * 1.Geneza zjawiska adopcji * 2.Pojęcie "adopcji" * 3.Rodzaje adopcji * 3.1.Przysposobienie niepełne * 3.2.Przysposobienie pełne * 3.3.Przysposobienie całkowite * 4.Fazy adopcji * 5.Orzekanie adopcji * 6.Kryteria kwalifikowania rodzin adopcyjnych * 7.Tajemnica adopcji * 8.Adopcja zagraniczna * 9.Rozwiązanie adopcji * 10.Adopcja ze wskazaniem * Rozdział VII * ANETA PARCHETA, ALICJA OGRODNIK, DANUTA WOSIK-KAWALA * Rodzinne domy dziecka * 1.Geneza rodzinnych domów dziecka * 2.Organizacja rodzinnych domów dziecka * 3.Wychowawcy w rodzinnych domach dziecka * 4.Struktura rodzinnych domów dziecka * 5.Umieszczanie wychowanków w rodzinnych domach dziecka * 6.Wychowankowie rodzinnych domów dziecka * Rozdział VIII * DANUTA WOSIK-KAWALA, RENATA SOCHA-SZYMAŁSKA, BARBARA DERYLAK * Placówka interwencyjna - pogotowie opiekuńcze * 1.Geneza i rozwój pogotowia opiekuńczego w Polsce * 2.Uwarunkowania prawne umieszczania dzieci w pogotowiu opiekuńczym * 3.Zadania, cele i funkcje pogotowia opiekuńczego * 3.1.Funkcja opiekuńczo-wychowawcza * 3.2.Funkcja diagnostyczna * 3.3.Funkcja wyrównawcza * 4.Organizacja pracy w pogotowiu opiekuńczym * 5.Kadra pedagogiczna pogotowia opiekuńczego * 6.Wychowankowie pogotowia opiekuńczego * 6.1.Przyczyny umieszczania dzieci w pogotowiu opiekuńczym * 6.2.Problemy wychowanków pogotowia opiekuńczego * 6.3.Adaptacja wychowanków do warunków pogotowia opiekuńczego * Rozdział IX * ANNA BABIJ, EWA CZERNIAK * Rodzinne pogotowie opiekuńcze * 1.Wyjaśnienie pojęcia "rodzinne pogotowie opiekuńcze" * 2.Cele i zadania rodzinnego pogotowia opiekuńczego * 3.Wymagania stawiane osobom chcącym założyć rodzinne pogotowie opiekuńcze * 4.Zadania opiekunów rodzinnego pogotowia opiekuńczego * 5.Studium przypadku * 5.1.Dzieci w rodzinnym pogotowiu opiekuńczym państwa Nowaków * Rozdział X * ANNA DYLIK, JERZY KLUKOW, DANUTA WOSIK-KAWALA * Placówka socjalizacyjna - dom dziecka * 1.Prawne podstawy funkcjonowania domu dziecka * 2.Funkcje i zadania domu dziecka * 3.Struktura i funkcjonowanie domu dziecka * 4.Kadra domu dziecka * 5.Rola wychowawcy w domu dziecka * 6.Wychowankowie domu dziecka * Rozdział XI * JERZY LEZIAK, WOJCIECH CZEPCZYŁSKI, DANUTA WOSIK-TCAWALA * Wioski dziecięce w Polsce * 1.Geneza wiosek dziecięcych i Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w Polsce * 2.Koncepcja wychowania wg Hermanna Gmeinera * 3.Wioski Dziecięce SOS w Polsce * 3.1.Wychowanie w Wioskach Dziecięcych SOS * 3.1.1.Matka lub rodzice * 3.2.Zadania pracowników psychologiczno-pedagogicznych w Wioskach Dziecięcych SOS * 3.3.Wychowankowie Wiosek Dziecięcych SOS w Polsce * 4.Wioska Dziecięca Fundacji "MAJA" * Rozdział XII * JERZY LEZIAK, DARIUSZ PRAŻMO * Dom Młodzieży SOS, Wspólnota Mieszkaniowa SOS, mieszkanie nadzorowane * 1.Wspólnota mieszkaniowa * 2.Dom Młodzieży SOS * 2.1.Dom Młodzieży SOS w świetle uwarunkowań prawnych * 2.2.Baza lokalowa * 2.3.Struktura opieki i organizacja życia gospodarczego * 2.4.Formy pracy pedagogicznej * 2.5.Zakres czynności wychowawcy * 3.Mieszkania nadzorowane - program opieki ograniczonej SIL (Semi Inde * pendent Living) * 3.1.Program mieszkaniowy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16316 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej