Teoria umysłu
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
wypożyczone
(2)
Placówka
WP130 (św. Wincentego 85)
(5)
Autor
Ordetx Kirstina
(2)
Keysers Christian
(1)
Kwiatek Łukasz (1988- )
(1)
Lind Karen (1943- )
(1)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Smogorzewska Joanna
(1)
Wellman Henry M
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Odbiorca
Pedagodzy szkolni
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele
(1)
Psycholodzy
(1)
Temat
Kobieta
(5203)
Rodzina
(4009)
Przyjaźń
(3831)
Miłość
(3256)
Tajemnica
(2949)
Teoria umysłu
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2934)
Relacje międzyludzkie
(2513)
Zabójstwo
(2172)
Życie codzienne
(1905)
Magia
(1729)
Zwierzęta
(1606)
Dzieci
(1588)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1527)
Uczucia
(1400)
Nastolatki
(1376)
II wojna światowa (1939-1945)
(1363)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1346)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1014)
Chłopcy
(998)
Trudne sytuacje życiowe
(995)
Wybory życiowe
(931)
Sekrety rodzinne
(929)
Policjanci
(908)
Żydzi
(892)
Relacja romantyczna
(879)
Osoby zaginione
(876)
Władcy
(869)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(820)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(774)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(741)
Walka dobra ze złem
(717)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(693)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Koty
(679)
Arystokracja
(675)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Psychologia
(637)
Poszukiwania zaginionych
(636)
Uprowadzenie
(635)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(621)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(585)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(558)
Zemsta
(551)
Wojsko
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(504)
Zakochanie
(503)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Osobowość
(473)
Spisek
(473)
Seryjni zabójcy
(470)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(454)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Marzenia
(444)
Samotność
(444)
Nauka
(434)
Język angielski
(433)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Ludzie bogaci
(428)
Nauczanie początkowe
(427)
Czarownice i czarownicy
(426)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(419)
Politycy
(409)
Samopoznanie
(409)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Poradnik
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Opracowanie
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Psychologia
(2)
Biologia
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The empathic brain : how the discovery of mirror neurons changes our understanding of human nature, 2011.
Bibliografia na stronach [341]- 350.
Odkrycie neuronów lustrzanych przez zespół neurobiologów z Uniwersytetu w Parmie w latach 90-tych ubiegłego wieku porównywano do rozszyfrowania struktury DNA przez Francisa Cricka i Jamesa Watsona. Szybko ogłoszono, że neurony lustrzane stanowią klucz do zrozumienia wielu unikalnie ludzkich cech - z językiem, teorią umysłu, empatią, moralnością i uspołecznieniem na czele.Autor jej książki, profesor Christian Keysers wniósł duży wkład w odkrycie słuchowych neuronów lustrzanych, a także rozwinął wpływową koncepcję symulacji kognitywnej, jako podstawowej funkcji neuronów lustrzanych.Empatia to opowieść o jednym z najbardziej fascynujących odkryć w historii współczesnej neuronauki oraz ambitna próba zbudowania psychologicznej "teorii wszystkiego". Książka nie tylko popularyzuje naukę, ale także pokazuje, w jaki sposób współczesna nauka może oświecać odwieczne filozoficzne problemy i otwierać nowe pola filozoficznych dyskusji.Jeśli ktokolwiek potrafi pisać o mózgowych mechanizmach empatii, tym człowiekiem jest Keysers. Wciągająca, obowiązkowa lektura. - "The Psychologist"Empatia ukazana w niezwykle żywym zbliżeniu, ekscytująca lektura dla każdego zainteresowanego szlachetniejszą stroną naszej natury. - Profesor Frans de WaalChristian Keysers jest profesorem na Uniwersytecie w Groningen i Uniwersyteckim Centrum Medycznym w Groningen. Kieruje Laboratorium Mózgu Społecznego w Holenderskim Instytucie Neuronauki Królewskiej Holenderskiej Akademii Sztuk i Nauk w Amsterdamie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20387 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 135-139.
Teoria umysłu to jedno z najważniejszych zagadnień w życiu osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Do dziś niewiele materiałów łączyło badania naukowe w tej dziedzinie z praktyką - lukę tę wypełnia książka Kirstiny Ordetx. Dwunastotygodniowy program jej autorstwa można w łatwy sposób wykorzystać w klasie lub gabinecie terapeutycznym. Przygotowanie poszczególnych zajęć nie zajmuje dużo czasu, a ich treść znakomicie motywuje uczniów. Niniejsza książka ma potencjał, by zmienić to, jak osoby ze spektrum rozumieją zachowania społeczne, i ułatwić im budowanie relacji międzyludzkich.dr Brenda Smith MylesOhio Center for Autism and Low IncidenceW niniejszej książce przedstawiono skuteczny, łatwy do wprowadzenia program nauczania, dzięki któremu dzieci z wysoko funkcjonującym autyzmem, zespołem Aspergera i pokrewnymi trudnościami społecznymi mogą rozwinąć rzetelne podstawy teorii umysłu (inaczej: czytania umysłu lub wnioskowania społecznego), czyli zdolności wyciągania wniosków na temat stanów umysłu innych osób i przewidywania na tej podstawie ich zachowania. Program wykorzystuje podejście multisensoryczne i jest przeznaczony do pracy z dziećmi w wieku 5-9 lat. W książce czytelnik znajdzie informacje, jak przeprowadzić kolejne zajęcia krok po kroku, a także kolorowe materiały do wykorzystania oraz wzory listów do rodziców, zawierające wskazówki, jak ćwiczyć w domu.Dr Kirstina Ordetx jest specjalistką z zakresu psychologii rozwoju i terapii poznawczo-behawioralnej. Od ponad 20 lat pracuje jako terapeutka dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i innymi trudnościami społecznymi. Dla swoich podopiecznych założyła szkołę Pinnacle Academy w Sarasocie na Florydzie (USA), w której nauczanie odbywa się według autorskiego programu. Prowadzi również zajęcia dla studentów psychologii i nauk o zachowaniu. Mieszka w Brandenton na Florydzie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21227 (1 egz.)
(dostępność ok. 23.05.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 109-110.
Mam okazję rozmawiać z nauczycielami z całego świata. Często słyszę z ich ust następujące słowa: "Nie chcę czytać wywodów na temat ogólnikowych teorii czy ideałów. Potrzebuję konkretnej i praktycznej pomocy, czyli odpowiedzi na pytanie, jak mam pracować z uczniami w mojej klasie". Niniejsza książka zaspokaja tę potrzebę. Nie każdy ma czas, by godzinami przekopywać się przez raporty z badań i zalecenia na temat metod nauczania osób z zaburzeniem ze spektrum autyzmu, a potem bić się z myślami, które z nich warto wypróbować. Książka doktor Ordetx przedstawia program oraz techniki nauczania metodycznie i precyzyjnie. Jej instruktaż jest przejrzysty, bogato ilustrowany przykładami i wskazówkami.Z przedmowy Susan J. Moreno,założycielki i dyrektorki OASIS M.A.A.P ServicesW niniejszej książce przedstawiono skuteczny, łatwy do wprowadzenia program nauczania, dzięki któremu dzieci z wysoko funkcjonującym autyzmem, zespołem Aspergera i pokrewnymi trudnościami społecznymi mogą rozwinąć rzetelne podstawy teorii umysłu (inaczej: czytania umysłu lub wnioskowania społecznego), czyli zdolności wyciągania wniosków na temat stanów umysłu innych osób i przewidywania na tej podstawie ich zachowania. Program jest przeznaczony do stosowania w niewielkich grupach dzieci i młodzieży w wieku 7-16 lat. W książce czytelnik znajdzie informacje, jak przeprowadzić kolejne zajęcia krok po kroku, a także kolorowe materiały do wykorzystania oraz wzory listów do rodziców, zawierające wskazówki, jak ćwiczyć w domu.Dr Kirstina Ordetx jest specjalistką z zakresu psychologii rozwoju i terapii poznawczo-behawioralnej. Od ponad 20 lat pracuje jako terapeutka dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i innymi trudnościami społecznymi. Dla swoich podopiecznych założyła szkołę Pinnacle Academy w Sarasocie na Florydzie (USA), w której nauczanie odbywa się według autorskiego programu. Prowadzi również zajęcia dla studentów psychologii i nauk o zachowaniu. Mieszka w Brandenton na Florydzie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21228 (1 egz.)
(dostępność ok. 23.05.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 226-265.
Rozwój teorii umysłu u dzieciIndywidualne i społeczne czynniki wpływające na rozwój teorii umysłu u dzieciTeoria umysłu u dzieci bez niepełnosprawności i z niepełnosprawnościąRozwój teorii umysłu u dzieci a formy kształceniaFunkcjonowanie społeczno-poznawcze dzieci w szkołach a rozwój teorii umysłuIndywidualne i rodzinne uwarunkowania rozwoju teorii umysłu u dzieci
1.Rozwój teorii umysłu u dzieci * 1.1 Teoria umysłu – wprowadzenie pojęcia * 1.2 Kierunki badań poprzedzające rozważania nad teorią umysłu * 1.3 Poznawcze koncepcje kształtowania się teorii umysłu * 1.4 Rozwojowy charakter teorii umysłu * 1.5 Podsumowanie * 2. Indywidualne i społeczne czynniki wpływające na rozwój teorii umysłu u dzieci * 2.1 Czynniki indywidualne wpływające na rozwój teorii umysłu u dzieci o typowym rozwoju * 2.2 Czynniki środowiskowe wpływające na rozwój teorii umysłu u dzieci * 2.3 Podsumowanie * 3. Teoria umysłu u dzieci bez niepełnosprawności i z niepełnosprawnością * 3.1 Rozwój teorii umysłu u dzieci bez niepełnosprawności * 3.2 Rozwój teorii umysłu u dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i specyficznymi zaburzeniami rozwoju języka * 3.3 Rozwój teorii umysłu u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną * 3.4 Rozwój teorii umysłu u dzieci z uszkodzeniem słuchu * 3.5 Podsumowanie * 4. Metodologia badania * 4.1 Cele badania i problemy badawcze * 4.2 Hipotezy * 4.3 Uczestnicy badania * 4.4 Narzędzia wykorzystane w badaniu * 4.5 Procedura badania * 5. Rozwój teorii umysłu u dzieci a formy kształcenia * 5.1 Rozwój teorii umysłu u dzieci oceniany za pomocą testów wykonaniowych * 5.2 Rozwój teorii umysłu u dzieci oceniany za pomocą testów wykonaniowych a formy kształcenia * 5.3 Rozwój teorii umysłu u dzieci z perspektywy rodziców * 5.4 Rozwój teorii umysłu u dzieci oceniany przez rodziców, a formy kształcenia * 5.5 Podsumowania i wnioski * 6. Funkcjonowanie społeczno – poznawcze dzieci w szkołach a rozwój teorii umysłu * 6.1 Klimat klasy postrzegany przez dzieci * 6.2 Samoocena kontaktów z rówieśnikami * 6.3 Subiektywna integracja uczniów ze szkołą * 6.4 Szkolne predyktory rozwoju teorii umysłu u uczniów * 6.5 Umiejętności szkolne uczniów * 6.6 Podsumowania i wnioski * 7. Indywidualne i rodzinne uwarunkowania rozwoju teorii umysłu u dzieci * 7.1 Indywidualne uwarunkowania rozwoju teorii umysłu u dzieci * 7.2 Rodzinne uwarunkowania rozwoju teorii umysłu u dzieci * 7.3 Podsumowanie i wnioski
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21737 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: "Teoria umysłu w praktyce".
Skąd wiemy, co czują inni ludzie, jakie są ich nadzieje, obawy, pragnienia, myśli i plany? Profesor Henry M. Wellman pokazuje, że wszyscy potrafimy czytać w umysłach innych osób. Co więcej, uczymy się tej niezwykłej sztuki niemal od narodzin!Henry M. Wellman, psycholog i badacz rozwoju dziecka, w swojej błyskotliwej książce przybliża czytelnikom teorię umysłu, która potrafi wyjaśnić m.in.:- jak rozwijamy nasze umiejętności życia w społeczeństwie,- dlaczego niektórzy z nas zostają ateistami, a inni są religijni,- jak to się dzieje, że jedni kochają horrory, a drudzy ich nie znoszą,- oraz do czego przyda nam się ta wiedza, kiedy to roboty będą nas uczyć, leczyć i się nami opiekować.Jeśli chcemy odnaleźć porządek i przewidywalność w z pozoru chaotycznych ludzkich interakcjach, a przede wszystkim lepiej zrozumieć siebie i innych - ta książka nam w tym pomoże.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21724 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej