Wpływ społeczny
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(18)
Forma i typ
Książki
(16)
Poradniki i przewodniki
(5)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Filmy i seriale
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Proza
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje religijne
(1)
Dostępność
dostępne
(22)
wypożyczone
(1)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(1)
BD53 (Bazyliańska 6)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(4)
MW123 (św. Wincentego 64)
(2)
W2 (Bazyliańska 6)
(3)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
W98 (Kondratowicza 23)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(9)
Autor
Capone Patric
(2)
Culkin Kieran (1982- )
(2)
Doliński Dariusz (1959- )
(2)
Goldstein Noah J
(2)
Guzowska Małgorzata
(2)
Lipa Michał
(2)
Martin Steve J
(2)
Nahai Nathalie
(2)
Abbass Hiam
(1)
Abbass Hiam (1960- )
(1)
Armstrong Jesse
(1)
Armstrong Jesse (1970- )
(1)
Borowski Mateusz
(1)
Braum Nicholas
(1)
Braun Nicholas (1988- )
(1)
Bray Kevin
(1)
Britell Nicholas
(1)
Britell Nicholas (1980- )
(1)
Brown Jon
(1)
Chmielecki Michał
(1)
Cialdini Robert B
(1)
Cialdini Robert B. (1945- )
(1)
Cox Brian (1946- )
(1)
Cox Brian (1968- )
(1)
Dutton Kevin
(1)
Fisher Max
(1)
Friedman Peter (1949- )
(1)
Gamian-Wilk Małgorzata
(1)
Glatzer Jonathan (1969- )
(1)
Grabiak Joanna
(1)
Grzyb Tomasz (psycholog)
(1)
Gurijew Siergiej (1971- )
(1)
Hogan Kevin
(1)
Korpanty Jerzy
(1)
Kwiatkowska Grażyna Ewa (1957- )
(1)
Laws Mary
(1)
Madejski Radosław
(1)
Martin Becky
(1)
McKay Adam
(1)
Mylod Mark (1965- )
(1)
Norr Chris
(1)
Ogonowska Agnieszka
(1)
Orlińska Zuzanna
(1)
Parekh Andrij
(1)
Parekh Andrij (1971- )
(1)
Pritchett Georgia (1968- )
(1)
Pulcini Robert (1964- )
(1)
Roche Tony
(1)
Ruck Alan
(1)
Shakman Matt (1975- )
(1)
Snook Sarah
(1)
Springer Berman Shari
(1)
Stanton Susan Soon He
(1)
Strong Jeremy (1949- )
(1)
Strutzel Dan
(1)
Tracy Brian (1944- )
(1)
Tracy Will
(1)
Treisman Daniel
(1)
Wiater Elżbieta (1976- )
(1)
Żak Aleksandra
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(16)
Kraj wydania
Polska
(17)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(16)
angielski
(2)
Odbiorca
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Film amerykański
(2)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Kobieta
(5203)
Rodzina
(4009)
Przyjaźń
(3831)
Miłość
(3256)
Tajemnica
(2949)
Wpływ społeczny
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2934)
Relacje międzyludzkie
(2513)
Zabójstwo
(2172)
Życie codzienne
(1905)
Magia
(1729)
Zwierzęta
(1606)
Dzieci
(1588)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1527)
Uczucia
(1400)
Nastolatki
(1376)
II wojna światowa (1939-1945)
(1363)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1346)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1014)
Chłopcy
(998)
Trudne sytuacje życiowe
(995)
Wybory życiowe
(931)
Sekrety rodzinne
(929)
Policjanci
(908)
Żydzi
(892)
Relacja romantyczna
(879)
Osoby zaginione
(876)
Władcy
(869)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(820)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(774)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(741)
Walka dobra ze złem
(717)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(693)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Koty
(679)
Arystokracja
(675)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Psychologia
(637)
Poszukiwania zaginionych
(636)
Uprowadzenie
(635)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(621)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(585)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(558)
Zemsta
(551)
Wojsko
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(504)
Zakochanie
(503)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Osobowość
(473)
Spisek
(473)
Seryjni zabójcy
(470)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(454)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Marzenia
(444)
Samotność
(444)
Nauka
(434)
Język angielski
(433)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Ludzie bogaci
(428)
Nauczanie początkowe
(427)
Czarownice i czarownicy
(426)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(419)
Politycy
(409)
Samopoznanie
(409)
Temat: czas
1001-1100
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
2001-
(1)
501-600
(1)
601-700
(1)
701-800
(1)
801-900
(1)
901-1000
(1)
Temat: miejsce
Europa
(1)
Rosja
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Poradnik
(7)
Opracowanie
(4)
Dramat filmowy
(2)
Film fabularny
(2)
Serial filmowy
(2)
Film angielski
(1)
Podręcznik
(1)
Powieść
(1)
Reportaż
(1)
Saga rodzinna
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Żywot
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(7)
Zarządzanie i marketing
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Rozwój osobisty
(2)
Historia
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Religia i duchowość
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
18 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Techniki negocjacji i wywierania wpływu / Michał Chmielecki. - Gliwice : OnePress, copyright 2021. - 227, [5] stron ; 21 cm.
Bibliografia na stronach 221-[228].
Dostępna również jako e-book i audiobook.
Porozmawiajmy... Prowadzenie biznesu bez umiejętności negocjowania jest prawie niemożliwe. Negocjować muszą właściciele firm, menedżerowie i kierownicy oraz pracownicy każdego działu, który ma kontakt z klientami lub dostawcami. Zdolność do uważnego wysłuchania potrzeb drugiej strony, a następnie do wypracowania rozwiązania korzystnego i dla nas, i dla partnera biznesowego stanowi warunek budowania owocnych, długotrwałych relacji, pozwalających w efekcie zwiększać wpływy i zyski przedsiębiorstwa. Ta książka wyczerpująco wyjaśnia, na czym polegają profesjonalnie prowadzone negocjacje, oraz podpowiada, z których technik negocjacyjnych warto korzystać i o jakich zasadach negocjatorskich należy zawsze pamiętać. Wskazuje, które tematy warto poruszać w rozmowie biznesowej, a które lepiej pominąć. Pozwala zrozumieć wagę planowania procesu negocjacyjnego i dobrze przygotować się do dyskusji. Nie zabrakło omówienia najważniejszych metod wywierania wpływu oraz skutecznych sposobów na nawiązywanie szczerych i długotrwałych relacji, a także wskazówek, jak radzić sobie z własnymi emocjami i niwelować pojawiające się przy okazji negocjacji konflikty.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21173 (1 egz.)
Książka
W koszyku
MAŁA ZMIANA MOŻE RADYKALNIE ZWIĘKSZYĆ TWOJĄ SIŁĘ PERSWAZJI!Którego słowa powinieneś zacząć dziś używać, by zwiększyć prawdopodobieństwo, że ludzie cię posłuchają, o ponad 50 procent?Czy w sytuacjach nacechowanych rywalizacją, takich jak prezentowanie oferty potencjalnemu klientowi lub rozmowa w sprawie pracy, większe szanse na odniesienie sukcesu ma pierwsza, czy ostatnia osoba?Dlaczego osoba przekonana o wyższości BMW miałaby kupić mercedesa?Czy twoje zęby rzeczywiście wydają się bielsze, kiedy myjesz je pastą produkowaną przez firmę, która wspiera inicjatywy charytatywne?Chciałbyś, żeby koledzy się z tobą zgadzali, dzieci odrabiały zadania domowe, szef dostrzegał twój prawdziwy potencjał, a sąsiedzi przestali śmiecić? Ale jak to wszystko osiągnąć?Poznając sekrety nauki perswazji.Zaktualizowane i rozszerzone wydanie klasycznego, międzynarodowego bestsellera, opartego na wynikach prowadzonych od 70 lat badań nad psychologią perswazji, zawiera wiele wartościowych spostrzeżeń, które pomogą ci zwiększyć siłę przekonywania w pracy i w domu.Autorami są najlepsi na świecie specjaliści od wywierania wpływu na ludzi. Ich książki rozeszły się na całym świecie w ponad 4 milionach egzemplarzy. Tak! zawiera mnóstwo cennych wskazówek, których nie powinieneś przegapić. Wszystkie są oparte na naukowych podstawach i pomogą ci rozwinąć umiejętność perswazji.Niezależnie od tego, czy chcesz, by ktoś dał ci awans, zażył lekarstwo, przestał wnosić do domu błoto na butach czy zagłosował na ciebie, z książki Tak! dowiesz się, w jaki sposób niewielkie zmiany w zachowaniu mogą mieć ogromny wpływ na twój sukces.***To naprawdę świetna rzecz. Nie przegap!Daniel Finkelstein, "The Times"
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19254 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The little book of yes : how to win friends, boost your confidence and persuade others.
Dodatkowe lektury i źródła na stronach 174-176.
W życiu codziennym każdy z nas chciałby częściej słyszeć słowo "tak". "Tak" łączy nas z innymi. Otwiera zamknięte drzwi. Choć "tak" jest prostym słowem, nie znaczy to wcale, że łatwo jest zapewnić sobie to, by słyszeć je od innych.A przynajmniej bez znajomości określonych aspektów procesu perswazji. Niniejsza książeczka, Świat na TAK!, pełna mądrych, przydatnych informacji oraz praktycznych rad i wskazówek, których udzielają autorzy - mistrzowie sztuki wywierania wpływu i perswazji - jest idealnym poradnikiem dla każdego, kto pragnie dla siebie od świata czegoś więcej. 21 praktycznych rozdziałów, z których każdy omawia sposób, w jaki możesz zwiększyć szanse na to, by dana osoba zgodziła się na twoją prośbę lub spełniła twoje żądanie. Te ponadczasowe zasady możesz wykorzystywać w celu pokonywania mnóstwa różnego rodzaju wyzwań - od naprawy popsutych relacji z drugą osobą do wynegocjowania wyższego wynagrodzenia za pracę, od skutecznego przekonywania niezdecydowanego przyjaciela do budowania własnej marki na rynku. Dzięki niej odkryjesz: - jaka pojedyncza zmiana w doborze słów oraz timingu wypowiedzi może zwiększyć szanse na to, że twoja prośba zostanie spełniona; - znaczenie i pozytywne oddziaływanie "osobistego podejścia"; - jak w porównaniu z innymi zrobić jak najlepsze wrażenie. Ten kieszonkowy poradnik to klucz do pomnożenia twoich szans i zwiększenia twoich możliwości, który sprawi, że świat będzie odtąd mówił "tak" tobie, twoim ideom i prośbom. Opis pochodzi od wydawcy
Wstęp * 1. Dawanie * 2. Wymiana * 3. Prezenty * 4. Współdziałnie * 5. Przerwy * 6. Kompromisy * 7. Wiedza * 8. Przyznawanie się do słabości * 9. Proszenie o pomoc * 10. Rzomowy * 11. Humanizowanie * 12. Lubienie * 13. Komplementy * 14. Etykietowanie * 15. Podawanie powodu * 16. Wypełnianie zobowiązań * 17. Realizowanie zamierzeń * 18. Porównywanie * 19. Podążanie za przykładem * 20. Strata * 21. Kończenie w wielkim stylu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 57352 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy pracach. Indeksy.
Żyjąc w grupie społecznej, wywieramy na siebie wpływ. Sprzedawcy próbują nas przekonać do swoich produktów, politycy – podnieść słupki popularności swoich partii. Wpływamy na swoich współpracowników, partnera, rodzinę. Czy każde z tych oddziaływań jest manipulacją? Jaki jest związek pomiędzy manipulacją a kłamstwem i oszustwem? Czy potrafimy zmanipulować samych siebie? Jak wygląda manipulacja w bliskich związkach/w pracy? Przedstawiamy książkę, która jest kompendium wiedzy na temat manipulacji społecznej. Zawarte w niej informacje pozwolą nam odróżnić manipulację od innych form wywierania wpływu, dostrzec przejawy manipulacji w życiu społecznym oraz, co najważniejsze – przeciwdziałać jej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22293 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sto technik wpływu społecznego / Dariusz Doliński, Tomasz Grzyb. - Wydanie pierwsze. - Sopot : Smak Słowa, 2022. - 411 stron ; 21 cm.
Na okładce i stronie tytułowej: Kiedy i dlaczego wywieranie wpływu na innych jest skuteczne.
Bibliografia na stronach [393]-403. Indeksy.
Wchodzisz do sklepu, żeby kupić chleb, makaron i owoce. Po chwili wychodzisz, a w siatce z zakupami, poza tym, co pierwotnie zamierzałeś kupić, masz jeszcze paczkę chipsów, dwie gazety i los na loterię. Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego zdecydowałeś się na zakup tych rzeczy?Któregoś dnia do twoich drzwi puka mężczyzna oferujący nowy rodzaj łączainternetowego. W zasadzie jesteś zadowolony z jakości usług oferowanychprzez twojego obecnego dostawcę, ale po kilku minutach rozmowy postanawiasz przyjąć nową ofertę. Zamykasz drzwi i dopiero wtedy zadajesz sobie pytanie: DLACZEGO?Czy te przykłady brzmią znajomo?A może chciałbyś raczej wywierać wpływ na innych ludzi niż im ulegać?Jeżeli tak, to bez wątpienia zainteresuje cię książka napisana przez dwóch psychologów społecznych, którzy badają najczęściej stosowane techniki wpływu społecznego. Dariusz Doliński i Tomasz Grzyb analizują skuteczność tych technik, a kiedy je opisują, za każdym razem odpowiadają na trzy pytania:(1) Jaka idea przyświeca danej technice wpływu społecznego?(2) Co na ten temat mówią badania?(3) Jaki mechanizm psychologiczny decyduje o skuteczności danej techniki?Rekomendacje wydawnicze:Ta książka przedstawia aż 100 takich technik, obejmujących prawie wszystkie obszary życia codziennego - nie tylko zakupy, lecz także bliskie relacje oraz nasze zachowania, zarówno w sferze publicznej, jak i prywatnej. Każda z opisywanych technik została naukowo zbadana i udokumentowana, autorzy jednak, zamiast skupiać się na analizie statystycznej, koncentrują się na rzeczywistym wpływie tych technik na nasze życie.O autorach:Dariusz Doliński - profesor psychologii, ceniony psycholog społeczny i renomowany badacz wpływu społecznego. Autor licznych artykułów naukowych publikowanych w czołowych czasopismach psychologicznych oraz 21 książek.Tomasz Grzyb - dr hab. psychologii, profesor Uniwersytetu SWPS, psycholog społeczny, prezes Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Społecznej, autor licznych artykułów i książek. Od 2013 roku kształci oficerów NATO i krajów stowarzyszonych w zakresie technik wpływu społecznego.Rekomendacje wydawnicze:Nigdy wcześniej nie widziałem książki opisującej tak wiele technik wpływu społecznego. Autorzy to obecnie największe autorytety w tej dziedzinie, więc jeśli mówią, że te sposoby działają, to możesz im zaufać. A jeśli nadal będziesz mieć jakieś wątpliwości, to przy każdej z technik znajdziesz omówienie badań potwierdzających jej skuteczność. - profesor Christopher J. Carpenter, Western Illinois UniversityDariusz Doliński i Tomasz Grzyb dokonali nadzwyczaj przejrzystego, a przy tym fascynującego przeglądu wielu (tak, aż 100!) technik wpływu społecznego i dokładnie wyjaśnili działanie każdej z nich. Przytoczyli również przykłady eksperymentów, które dowiodły skuteczności tych technik. Czytelnicy, którzy poszukują intrygującego wprowadzenia do sztuki wywierania wpływu społecznego, na pewno nie będą rozczarowani. - profesor Daniel J. O’Keefe, Northwestern UniversityDariusz Doliński i Tomasz Grzyb swoją książką wyświadczyli nam wszystkim wielką przysługę. Nie tylko opisali 100 efektywnych technik wpływu społecznego, lecz także zbadali mechanizmy psychologiczne, które sprawiają, że owe techniki działają. Nie ma bardziej użytecznej książki dla kogoś, kto chciałby osiągnąć mistrzostwo w dziedzinie perswazji. - profesor Robert Cialdini, Arizona State University, autor książek "Wywieranie wpływu na ludzi" i "Pre-swazja"
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21904 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zaklinanie umysłu : perswazja w mgnieniu oka / Kevin Dutton ; przełożył Radosław Madejski. - Wydanie I. - Warszawa : Warszawskie Wydawnictwo Literackie Muza, 2018. - 428, [4] strony : ilustracje, fotografie, nuty, wykresy ; 20 cm.
(Spectrum)
Indeks.
Flipnoza jest szczególną odmianą perswazji. Jej okres wylęgania trwa zaledwie kilka sekund, a niezwykła moc pozwala w mgnieniu oka zawładnąć najbardziej przenikliwym umysłem. To psychologiczna tajna broń, która umożliwia przypieczętowanie każdej umowy, ale w niepowołanych rękach jest śmiertelnie niebezpieczna. Flipnoza to mistrzostwo w panowaniu nad umysłami.Bazując na przełomowych odkryciach naukowych i spotkaniach z największymi mistrzami perswazji - od polityków, speców od reklamy i handlowców po mroczne ale fascynujące postacie oszustów, seryjnych morderców i psychopatów - Dutton po raz pierwszy ujawnia psychologiczne DNA oddziaływania na ludzi, a z jego oryginalnej i odkrywczej książki każdy może się nauczyć, jak zwiększyć swoją siłę przekonywania."Dutton odsłania arkana tajemnej sztuki wpływania na ludzi. Nie można mu zarzucić, że przynudza.""The Scientist".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19561 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The Chaos Machine : The Inside Story of How Social Media Rewired Our Minds and Our World.
"Stworzyliśmy machinę do wywoływania oburzenia, zachęcającą do propagowania bulwersujących treści. [...] Zwyczajni ludzie zaczęli się czuć jak żołnierze cyfrowej armii walczący o wspólną sprawę" - zauważyła Renée DiResta, research manager w Stanford Internet Observatory. Przejście od słów do czynów było tylko kwestią czasu. Mjanma - wzrost ekstremistycznych nastrojów prowadzący do jednego z największych ludobójstw od czasów drugiej wojny światowej i rzezi ludności Rohingja. Sri Lanka - rozruchy na tle religijnym. USA - chaos informacyjny zakończony najbardziej kontrowersyjnymi wyborami prezydenckimi w historii Stanów Zjednoczonych. Genezy wszystkich tych wydarzeń możemy szukać w feedzie mediów społecznościowych. Max Fisher w ramach kilkuletniego dziennikarskiego śledztwa badał aktualności wyświetlane na naszych tablicach oraz to, jak w sieci pogłębiają się podziały i jak zadomawiają się w niej nienawiść i dezinformacja. W swojej książce razem z "uciekinierami" z Doliny Krzemowej szuka źródeł tych zjawisk. Analizuje również społeczne i psychologiczne aspekty naszego funkcjonowania w internecie, krytycznie przyglądając się sterującym nimi algorytmom nastawionym na pochłanianie naszego czasu. Patrzy na ręce gigantów Big Techu: Marka Zuckerberga, Andrew Boswortha, Yishana Wonga, Erica Schmidta, Susan Wojcicki czy Jacka Dorseya, którzy pod przykrywką szerzenia wolności słowa zwiększają polaryzację, a z powstałej dezinformacji czerpią wielomilionowe zyski. Media społecznościowe, które miały służyć integracji i utrzymywaniu kontaktu, na naszych oczach stają się narzędziami szerzenia rasizmu, mizoginizmu czy hejtu. Chaos obecny w przestrzeni wirtualnej rozprzestrzenia się na ulice. Kto ponosi za niego odpowiedzialność? I co ważniejsze: kto tak naprawdę poniesie jego konsekwencje?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 58936 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 316 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1. (dostępność ok. 06.07.2024)
Książka
W koszyku
Dyktatorzy XX wieku, tacy jak Hitler, Stalin i Mao, rządzili, wykorzystując przemoc, strach, brutalne represje, ideologie, a niekiedy także izolację swoich państw od świata zewnętrznego. Współcześni dyktatorzy – dyktatorzy ery globalizacji – by pozostać skutecznymi, muszą być zdecydowanie bardziej wyrafinowani. Zamiast stosować jawne i ciągłe represje, kontrolują obywateli poprzez dezinformację oraz manipulowanie środkami masowego przekazu. Zamiast wprowadzać oficjalną cenzurę, tworzą złudzenie niezależnych mediów – wystarcza im kontrola nad główną stacją telewizyjną i zepchnięcie innych mediów na margines. Zamiast odwoływać wybory – fałszują je. Zamiast zamykać przeciwników w więzieniach, nakładają ograniczenia na Google. Tyrani zmienili strategię, ale ich cel pozostał ten sam: chcą kontrolować obywateli przez kształtowanie w nich pożądanego sposobu postrzegania świata. Spin dyktatorzy XXI wieku stali się mistrzami symulowania demokratycznych procedur. Dyktatura strachu ustąpiła miejsca dyktaturze manipulacji – wydajniejszej w represjonowaniu i bardziej efektywnej w zastraszaniu. Kluczem do utrzymania autorytarnej władzy stała się popularność. Sergei Guriev i Daniel Treisman po latach badań i analizowania raportów przedstawiają wnikliwe portrety współczesnych autorytarnych przywódców, takich jak Viktor Orbán, Recep Tayyip Erdoğan, Lee Kuan Yew czy Alberto Fujimori. W pasjonującej książce wyjaśniają, dlaczego w epoce rosnącej nowoczesności i świadomości demokratycznej spin dyktatorzy mogą wciąż być u władzy, a my nie możemy z tym nic zrobić. [z okładki].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 58932 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nauka perswazji czyli Jak w 8 minut postawić na swoim / Kevin Hogan ; przekład Joanna Grabiak-Pasiok. - Wydanie II poszerzone, uzupełnione i uaktualnione (dodruk). - Poznań : Dom Wydawniczy Rebis, 2021. - 331 stron ; 23 cm.
Tytuł oryginału: The science of influence : how to get anyone to say yes in 8 minutes or less!.
Bibliografia na stronach [323]-328. Indeks.
Udowodniony naukowo, poparty wynikami najnowszych badań psychologicznych system, który pozwoli ci "nie“ rozmówcy zamienić w jego "tak“. Wywieranie wpływu na ludzi to nie tylko sztuka, ale również nauka. Prezentowana książka to Święty Graal w dziedzinie perswazji - udowodniony naukowo, poparty wynikami najnowszych badań psychologicznych system, który pozwoli ci "nie“ rozmówcy zamienić w jego "tak“. To nie tylko poradnik dla ludzi biznesu, polityków, nauczycieli itp. - praca ta zmieni sposób, w jaki się porozumiewasz ze współpracownikami bądź klientami, ale też rodziną i przyjaciółmi. To róg obfitości rozmaitych porad i rewolucyjnych technik, które pomogą ci otworzyć drzwi umysłu potencjalnego oponenta i zyskać jego przychylność. Nauka perswazji to obowiązkowa - inteligentna i praktyczna - lektura dla każdego, kto chce osiągnąć sukces.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Publikacja adresowana do studentów psychologii społecznej.
GRAŻYNA E.KWIATKOWSKA - Zasada poprawności politycznej - technika manipulacji czy wpływ społeczny? * JOANNA POSŁUSZNA - Władza muzyki i jej korzenie * KATARZYNA STASIUK - Modele perswazji * RENATA A.MAKSYMIUK - Porównania społeczne - przegląd teorii,motywów,strategii * RENATA A.MAKSYMIUK,KATARZYNA STASIUK - Utajona identyfikacja z paleniem - pomiar oraz możliwości manipulacji * BARNABA DANIELUK,JACEK PROKOP - Czy czujemy się winni,zatrzaskując komuś drzwi przed nosem? - poczucie winy a technika DITF * JACEK PROKOP,BARNABA DANIELUK - "Jak czarno na białym" - kontrast charakterów próśb w technice "Drzwi zatrzaśnięte przed nosem".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54 (1 egz.)
Film
DVD
W koszyku
572 min.
*Obsada i członkowie ekipy rozkładają zaskakujący finał serii na czynniki pierwsze.
DVD 1: Episode 1, Celebration. Episode 2, Sh*t show at the f**k factory. Episode 3, Lifeboats. DVD 2: Episode 4, Sad sack wasp trap. Episode 5, I went to market. Episode 6, Which side are you on? DVD 3: Episode 7, Austerlitz. Episode 8, Prague. Episode 9, Pre-nuptial. Episode 10, Nobody is ever missing, dodatki specjalne.
Zdjęcia Andrij Parekh, Patric Capone ; muzyka Nicholas Britell.
Obsada: Brian Cox, Jeremy Strong, Kieran Culkin, Sarah Snook, Alan Ruck, Hiam Abbass, Nicholas Braum.
Odcinki sezonu pierwszego wyprodukowano w 2018 roku.
DVD-Video; dźwięk: Dolby Digital 5.1, 2.0 (polski), 5.1 ; obraz: 16:9, 1:78:1.
Ścieżka dźwiękowa w języku angielskim, francuskim, hiszpańskim i polskim. Napisy w języku polskim oraz w wielu innych językach. Wersja dla niesłyszących w języku angielskim.
Nowy serial HBO o władzy, polityce, pieniądzach i walce o wpływy. Produkcja przedstawia historię amerykańskiej rodziny kontrolującej jedną z największych korporacji mediowych na świecie Waystar Royco. Akcja rozgrywa się w Nowym Jorku i przybliża widzom rozterki, z którymi mierzą się członkowie rodziny w chwilach, kiedy waży się ich przyszłość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5625 (1 egz.)
Film
DVD
W koszyku
573 min.
Kompletny sezon drugi, zawiera 10 odcinków.
Zaproszenie na wizutę na planie w towarzystwie scenarzystów ; 10 krótkich filmów z analizą odcinków.
Zawiera: DVD 1.: Odcinki 1-4 ; Dodatki specjalne. DVD 2.: Odcinki 5-7 ; Dodatki specjalne. DVD 3.: Odcinki 8-10 ; Dodatki specjalne.
Zdjęcia Andrij Parekh, Patric Capone, Christopher Norr ; muzyka Nicholas Britell.
Hiam Abbass, Nicholas Braun, Brian Cox, Kieran Culkin, Peter Friedman [i inni].
Oryginalne odcinki serialu wyprodukowano w 2019 r.
DVD-Video ; Dolby Digital 5.1 ; format obrazu: 16:9.
Ścieżka dźwiękowa w języku angielskim (oryginalna), lektor francuski. Napisy w języku polskim, holenderskim, francuskim. Napisy dla niesłyszących w języku angielskim.
Nagrodzony 2 Złotymi Globami, statuetkami Emmy i Bafta! Drugi sezon jednego z najlepszych seriali HBO o władzy, polityce, pieniądzach i walce o wpływy. Fabuła nowej serii skupia się na rodzinie próbującej odzyskać kontrolę nad swoim imperium. Przyszłość jej członków jest niepewna, ale tak naprawdę to przeszłość zagraża im najbardziej. (opis pochodzi ze strony: https://www.empik.com/sukcesja-sezon-2-mylod-mark-parekh-andrij-arkin-adam,p1247466578,film-p).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6332 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeksy.
"Książka odwołuje się do najnowszych idei psychologii, socjologii, biznesu, designu i innych istotnych obszarów. Jest niezbędną lekturą dla wszystkich, którzy pracują w sieci".Jamie BartlettAutor książki The Dark Net"Nathalie Nahai jest najbardziej inteligentną współczesną autorką książek o technologii. Ta książka przemienia każdego czytelnika w eksperta!"Dr Thomas Chamorro-PremuzicProfessor of Business Psychology UCL i Columbia UniversityWiększość biznesowych interakcji odbywa się w sieci, dlatego małe i duże firmy z najróżniejszych sektorów stanęły przed wyzwaniem: jak w tych warunkach zjednać sobie klientów i zatrzymać ich przy sobie?Nathalie Nahai zbiera w tej książce wiedzę z zakresu psychologii, neuronauk i ekonomii behawioralnej, by wyjaśnić dynamikę i motywacje zachowań konsumentów."Sieci wpływu" to praktyczny przewodnik, który pozwoli ci udoskonalić produkty, stronę internetową i marketing twojej firmy oraz umożliwi budowanie wartościowych, bardziej angażujących relacji z klientami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19249 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sieci wpływu : psychologia perswazji online / Nathalie Nahai ; przełożyła Małgorzata Guzowska. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, 2018. - XV, [2] strony, 237 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
U góry okładki: "Szalenie przydatne. Zastosuj opisane tu wskazówki, a twoje wysiłki związane z przedstawieniem siebie, marketingiem i designem trwale się poprawią". Rand Fishkin, załozyciel firmy Moz.
Na okładce: Sekretne strategie sprawiające, że klikamy.
Indeksy.
"Książka odwołuje się do najnowszych idei psychologii, socjologii, biznesu, designu i innych istotnych obszarów. Jest niezbędną lekturą dla wszystkich, którzy pracują w sieci". Jamie Bartlett, autor książki The Dark Net "Nathalie Nahai jest najbardziej inteligentną współczesną autorką książek o technologii. Ta książka przemienia każdego czytelnika w eksperta!" Dr Thomas Chamorro-Premuzic, Professor of Business Psychology UCL i Columbia University Większość biznesowych interakcji odbywa się w sieci, dlatego małe i duże firmy z najróżniejszych sektorów stanęły przed wyzwaniem: jak w tych warunkach zjednać sobie klientów i zatrzymać ich przy sobie? Nathalie Nahai zbiera w tej książce wiedzę z zakresu psychologii, neuronauk i ekonomii behawioralnej, by wyjaśnić dynamikę i motywacje zachowań konsumentów. "Sieci wpływu" to praktyczny przewodnik, który pozwoli ci udoskonalić produkty, stronę internetową i marketing twojej firmy oraz umożliwi budowanie wartościowych, bardziej angażujących relacji z klientami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56957 (1 egz.)
Kaucja: 50,37 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, filmografia na stronach 237-[251] i przy rozdziałach. Indeks.
Książka stanowi kompendium podstawowej wiedzy związanej z psychologią mediów. Przedstawia jej umiejscowienie na tle innych subdyscyplin psychologii oraz filmoznawstwa, medioznawstwa i komunikologii (nauki o mediach i komunikowaniu), genezę powstania, zakres i przedmiot zainteresowań, jak również wykorzystywane metody badawcze. To czyni z psychologii mediów dyscyplinę hybrydyczną, która obejmuje cztery sfery: metodologię (M), etykę (E), teorię (T) i aplikację (w sumie: META); pretenduje ona do roli psychologii zintegrowanej, która w ramach spójnego systemu teoretycznego łączy wiedzę z wymienionych powyżej dyscyplin i subdyscyplin. Ów hybrydyczny charakter powoduje, że zagadnienia psychologiczne są prezentowane w ramie medialnej i na odwrót, po to, by w pełni pokazać specyfikę tej relatywnie nowej subdyscypliny psychologii. Zamieszczone w każdym rozdziale przypisy dolne oraz tzw. literatura rozszerzająca są adresowane do Czytelników, którzy mieliby ochotę pogłębić przedstawioną w książce wiedzę źródłową. Podręcznik bowiem ze swej natury narzuca autorowi pewne ograniczenia związane z możliwie syntetycznym i uproszczonym sposobem prezentowania opisywanych zagadnień, ale powinien oferować wskazówki do indywidualnych poszukiwań, zorientowanych na określone zainteresowania.Osobne miejsce zajmuje w monografii problematyka stosowanej psychologii mediów, zwłaszcza w odniesieniu do edukacji medialnej, profilaktyki oraz terapii uzależnień medialnych, zwanych również patologicznym użytkowaniem mediów. W ten sposób pokazuję, że media mogą być wykorzystane pozytywnie (sprzyjają życiu i rozwojowi człowieka) lub negatywnie [gdy są źródłem zaburzeń tego rozwoju oraz prowadzą do zachowań nałogowych i ryzykownych - (auto)destrukcyjnych form aktywności].Dynamiczny przyrost badań wpisanych w psychologię mediów wiąże się z ekspansywnym rozkwitem cywilizacji medialnej, która stanowi podstawowy kontekst życia i zachowania współczesnego człowieka. Jego rozwój ontogenetyczny (osobniczy, indywidualny) oraz większość kluczowych form aktywności są w coraz większym stopniu połączone z mediami tradycyjnymi i interaktywnymi, wirtualnymi środowiskami społecznymi, e-usługami oraz nowymi formami edukacji, rozrywki i komunikacji, które realizowane są online. Stąd też, obok kompetencji językowych, komunikacyjnych, kulturowych i społecznych, coraz większą rolę odgrywają kompetencje cyfrowe, związane z użytkowaniem mediów, współkreowaniem ich zawartości oraz środowisk medialnych, a także z umiejętnościami wyszukiwania i oceny wiarygodności informacji oraz wykorzystywania ich do zaspokajania indywidualnych potrzeb dotyczących codziennego życia oraz współpracy z innymi ludźmi. Brak wspomnianych kompetencji skutkuje bardzo często uleganiem różnym typom wpływu społecznego (manipulacji społecznej, psychomanipulacji czy przemocy mediów).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19172 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstydu za grosz! / Zuzanna Orlińska. - Warszawa : Nasza Księgarnia, 2020. - 279, [9] stron ; 21 cm.
Forma i typ
Odbiorca
Przynależność kulturowa
Gatunek
Dostępna również jako e-book.
II Nagroda w V Konkursie Literackim im. Astrid Lindgren.
W jaki sposób przetrwać wśród tygrysów, gdy się jest zębiełkiem białawym? Czy w świecie replikantów potrzebni są romantyczni wieszcze? I co zrobić, by przekonać ludzi, że młodość nie zależy od metryki urodzenia? Jeśli szukasz odpowiedzi na podobne pytania, przeczytaj "Wstydu za grosz!". Wciśnij czwórkę, jeżeli wolisz otrzymać darmowy jajowar.Pełna humoru i mądrości powieść Zuzanny Orlińskiej to historia dwóch niezwykłych kobiet, które - każda na swój sposób - próbują walczyć z presją społeczną. Nastoletnia Julianka bardzo się różni od koleżanek z klasy i jest przekonana, że ma więcej z zębiełka niż ze zmysłowej tygrysicy. Z kolei jej przebojowa babcia Delfina to reżyserka, która czuje, że zaczyna być dyskryminowana ze względu na wiek. Z braku lepszych propozycji Delfina postanawia poprowadzić warsztaty teatralne dla koła seniorów w gminnym domu kultury. Gdy zapada decyzja o wystawieniu sztuki, starsza pani nie ma wątpliwości, że muszą to być Dziady. a może po prostu Dziadki?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Rozwój Osobisty)
Tytuł oryginału: The science of influence : how to inspire yoourself and others to greatness. Na okładce nadtytuł: Inspirujące rozmowy z ludźmi sukcesu. Nazwa pierwszego autora wyróżniona typograficznie.
U góry okładki: Inspirujące rozmowy z ludźmi sukcesu.
Na okładce: Autor światowych bestsellerów Zjedz tę żabę! oraz Psychologia sprzedaży.
Książka dostępna także jako e-book.
Chcesz mieć pewność, że nikt nie będzie miał większego wpływu na twoje dziecko niż ty? Chcesz przekonać bliską osobę, by bardziej dbała o siebie i swoje zdrowie? Chcesz miesiąc po miesiącu osiągać najlepsze wyniki sprzedaży w twoim oddziale firmy? Z tej nowatorskiej książki dowiesz się, jak to zrobić. Bez względu na to, czy chcesz przedstawić inwestorom pomysł na biznes, czy zerwać z nawykiem bezmyślnego surfowania po internecie, nie zdołasz przekonać do tego siebie ani innych osób, jeśli nie posiądziesz umiejętności wywierania wpływu. Za wpływaniem na decyzje i działania ludzi stoi rozwijająca się od tysiącleci nauka. Zgromadzona do tej pory wiedza na ten temat jest wciąż poszerzana w wyniku nowych odkryć w dziedzinie neurologii, programowania neurolingwistycznego i badań kognitywnych. Tajniki wywierania wpływu opisują proste, sprawdzone metody umożliwiające zastosowanie tej wiedzy w praktyce. Książka przedstawia wiele zweryfikowanych faktów na temat wywierania wpływu, rozwiewa mity, odrzuca niesprawdzone teorie i daje dostęp do skarbca idei pozwalających inspirować siebie i innych do osiągania pożądanych rezultatów w życiu i w biznesie. Dzięki inspirującej rozmowie Dana Strutzela z Brianem Tracym: Ľ PRZYSWOISZ najlepsze pomysły, strategie i techniki wywierania wpływu, które Brian rozwijał przez 40 lat pracy w branży samorozwoju; Ľ ZGROMADZISZ pomysły na uzyskanie większego wpływu na innych ludzi i wcielisz je w życie; Ľ ODRZUCISZ mity i niesprawdzone teorie powstrzymujące cię przed działaniem; Ľ UZYSKASZ większy wpływ na życie własne oraz ludzi, na których najbardziej ci zależy. Witaj w świecie wywierania wpływu! ***BRIAN TRACY jest prezesem i dyrektorem generalnym firmy Brian Tracy International, która specjalizuje się w szkoleniu ludzi i organizacji oraz pomaganiu im w rozwoju. Jego celem jest umożliwianie klientom szybszego i łatwiejszego osiągania celów osobistych i biznesowych. Tracy pomagał ponad tysiącowi firm, a w jego wykładach i seminariach wzięło udział ponad 5 milionów osób w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i 70 innych krajach świata. DAN STRUTZEL jest prezesem firmy Inspire Productions, byłym wiceprezesem Nightingale-Conant Corporation do spraw wydawniczych oraz weteranem branży rozwoju osobistego, posiadającym 25-letnie doświadczenie w tej dziedzinie. Współpracował z najlepszymi autorami i mówcami z tego sektora, takimi jak: Tony Robbins, Jim Rohn, Robert Kiyosaki, Wayne Dyer i Zig Ziglar. Ukończył anglistykę i psychologię na Uniwersytecie Notre Dame.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22044 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 215-[219].
Dzielne. Mądre. Waleczne. Zakochane w Bogu. Żyjące za klauzurą mniszki i światowej sławy opatki. Zamknięte w pustelniach rekluzy i pielgrzymujące po całej Europie mistyczki. Zamożne, świetnie wykształcone królowe i ubogie analfabetki. Dziewice zachowujące czystość nawet po ślubie i kobiety, które wybrały życie żon oraz matek. Prorokinie w lśniących zbrojach i pokutnice w szorstkich włosienicach. Święte kobiety wieków średnich miały różne oblicza, ale łączyło je jedno: silna i nieugięta wiara w Boga. To one zmieniały bieg historii i oblicze Kościoła. Scholastyka, Brygida z Kildare, Joanna d’Arc, Hildegarda z Bingen, Dorota z Mątów, Katarzyna ze Sieny, Olga Kijowska, Jadwiga Andegaweńska i wiele innych - trzydzieści kobiet, trzydzieści historii, jeden Bóg.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej