Klasa szkolna (socjologia)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(8)
Forma i typ
Książki
(7)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Filmy i seriale
(1)
Dostępność
dostępne
(8)
wypożyczone
(1)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(1)
MW123 (św. Wincentego 64)
(1)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(6)
Autor
Cenini Alfredo
(1)
Hałgas Maria Jolanta
(1)
Horikoshi Anna
(1)
Kamycz-Zawadzka Urszula
(1)
Kawakami Mieko
(1)
Konarzewska Anna
(1)
Kubica Hanna
(1)
Kud Marzena
(1)
Lew Barbara
(1)
Martyniuk Wiesława
(1)
Paluch Michał (pedagog)
(1)
Pasquale Fabio
(1)
Paszkiewicz Aneta
(1)
Wieczorek Krzysztof
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Odbiorca
Nauczyciele
(3)
Nauczyciele szkół średnich
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoły średnie
(1)
Przynależność kulturowa
Film polski
(1)
Literatura japońska
(1)
Temat
Kobieta
(5227)
Rodzina
(4023)
Przyjaźń
(3840)
Miłość
(3262)
Tajemnica
(2964)
Klasa szkolna (socjologia)
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2940)
Relacje międzyludzkie
(2524)
Zabójstwo
(2175)
Życie codzienne
(1911)
Magia
(1734)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1593)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1533)
Uczucia
(1407)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1367)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1349)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1135)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(1004)
Trudne sytuacje życiowe
(1004)
Wybory życiowe
(940)
Sekrety rodzinne
(934)
Policjanci
(908)
Żydzi
(895)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Psy
(865)
Władcy
(863)
Historia
(847)
Kultura
(823)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(776)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Arystokracja
(681)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(624)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(576)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(560)
Zemsta
(554)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(515)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(506)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(495)
Zarządzanie
(494)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(472)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(457)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Marzenia
(445)
Samotność
(445)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Nauczanie początkowe
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(424)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
2001-
(4)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Japonia
(1)
Gatunek
Poradnik
(2)
Film edukacyjny
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
8 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Heaven / Mieko Kawakami ; z japońskiego przełożyła Anna Horikoshi. - Wydanie I. - Białystok : Mova, 2023. - 260, [1] strona ; 21 cm.
Czternastoletni chłopak z powodu swojego zeza jest pośmiewiskiem całej klasy. Nie potrafi obronić się przed napaścią kolegów, więc godzi się ze swoim losem i cierpliwie znosi wszystkie tortury i upokorzenia, którym jest poddawany. Pewnego dnia znajduje w swoim piórniku list bez nadawcy, którego treść rozpoczyna zdanie „Pasujemy do siebie”. Odnalezienie kogoś, kto być może rozumie to, co przeżywa, sprawia, że w jego życiu pojawia się promyk nadziei. Tym promykiem okazuje się Kojima, dziewczyna z jego klasy, prześladowana za bycie brudną i biedną. Dziewczyna ma w sobie radość życia i pewnego rodzaju zrozumienie dla tego, przez co oboje muszą przechodzić. Spotykają się w tajemnicy, gdyż mają świadomość, że ta przyjaźń mogłaby sprowokować ich prześladowców do znacznie gorszych czynów. Chłopak nadal znosi brutalność kolegów, jednak przyjaźń z Kojimą przynosi mu ulgę i pomaga przetrwać. Mieko Kawakami głosem swojego bohatera opowiada historię przemocy i poniżenia. Snuje opowieść o paraliżującym strachu i samotności. Realistyczna i głęboka, dotkliwa powieść autorki, która w Japonii jest ikoną feminizmu i nie boi się brać na warsztat trudnych tematów. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 821-3 jap. (1 egz.)
(dostępność ok. 08.06.2024)
Książka
W koszyku
Być (nie)zwykłym wychowawcą / Anna Konarzewska. - Warszawa : Warszawska Firma Wydawnicza, 2019. - 217, [9] stron : ilustracje ; 21 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 211-212.
Prezentowana publikacja to zbiór scenariuszy na lekcję wychowawczą, odpowiadającą oczekiwaniom współczesnej młodzieży. Poruszane są tutaj zagadnienia bardzo ważne, a jednocześnie trudne: bliższe poznanie uczniów, nawiązanie z nimi więzi i zbudowanie relacji pozwalającej na rozmowę na każdy temat.Patronat nad wydaniem objęło Polskie Stowarzyszenie im. Janusza Korczaka.Anna Konarzewska - niestrudzona, stale dokształcająca się edukatorka, polonistka. Kreatywna, pełna pasji i energii dyplomowana nauczycielka oraz wieloletnia wychowawczyni kilku pokoleń uczniów. Blogerka "Być nauczycielem." - strony, za pomocą której inspiruje pedagogów na całym świecie - od Ameryki, przez Europę po Azję.Liderka Gdańskiego Projektu Edukacyjnego "Kreatywna Pedagogika", w ramach którego prowadzi od paru lat warsztaty dla nauczycieli, dzieląc się swoją wiedzą, motywacją i doświadczeniem. Nominowana przez swoich uczniów do tytułu "Nauczyciel na medal" w województwie pomorskim w kategorii szkół ponadgimnazjalnych. Finalistka etapu miejskiego i wojewódzkiego tegoż plebiscytu pod patronatem "Dziennika Bałtyckiego" oraz marszałka województwa pomorskiego w 2017 r.Poza nauczaniem, z uczniami dzieli swoje pasje teatralne. Jako szkolny zespół "Makabra" zdobyli kilka nagród na scenie wojewódzkiej w przeglądach teatralnych. Na co dzień współpracuje z Teatrem Wybrzeże, z Gdańskim Teatrem Szekspirowskim oraz z artystami Opery Bałtyckiej, aby wspierać wszechstronny rozwój swoich uczniów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20628 (1 egz.)
Film
DVD
W koszyku
Zgrana klasa [Film] / producent Wydawnictwo Projekt-Kom ; komentarz Hanna Kubica. - Sosnowiec : Wydawnictwo Projekt-Kom, [2011?]. - 1 dysk optyczny (DVD) : dźwiękowy, kolorowy ; 12 cm.
(Nie Zamykaj Oczu)
ok. 39 min.
Oryginalny film wyprodukowano w 2011 r.
Na płycie dodatek pt. Komentarz specjalisty dla wychowawców - pedagogów, w którym Hanna Kubica - pedagog i mediator sądowy udziela wychowawcom wskazówek pozwalających zbudować zgrany zespół klasowy. Podkreśla jak ważne jest motywowanie uczniów, pomoc w znalezieniu własnego miejsca wśród rówieśników oraz kształtowanie umiejętności współpracy z innymi. Udziela odpowiedzi na wiele pytań m.in.: Jak stworzyć zgraną klasę? Jak kształtować dobre relację w zespole klasowym?.
Cykl filmów edukacyjnych na płytach DVD z serii „ NIE ZAMYKAJ OCZU…”. Filmy zalecane są do pokazów edukacyjnych.
Film: "Zgrana klasa" (22:32) ; Film: " Zgrana klasa-specjalistka" (16:11).
Hanna Kubica, Maria Jolanta Hałgas, Urszula Kamycz - Zawadzka, Henryk Wieczorek, uczniowie.
Dla klas III - VI szkoły podstawowej i gimnazjum oraz dla wychowawców i psychologów.
DVD-Video ; obraz 4:3 ; dźwięk Dolby Digital 2.0.
Ścieżka dźwiękowa w języku polskim.
Jak stworzyć zgrany, lubiący się wzajemnie i otwarty na działania społeczne zespół? Jak kształtować dobre relacje między uczniami? Jak sprawić, aby każdy w grupie czuł się bezpiecznie i odnalazł własne miejsce? Jak ważny jest wzajemny szacunek i akceptacja? Bohaterowie filmu - uczniowie 2 klasy Gimnazjum w Chorzowie uznani za najbardziej zgraną klasę w szkole wypowiadają się na temat atmosfery panującej w ich grupie. Młodzi ludzie pokazują, jak istotne są: wzajemne wsparcie, zrozumienie, tolerancja, uczciwość i zaufanie oraz podejście samego wychowawcy. Hanna Kubica - pedagog i mediator sądowy, w osobnej części przeznaczonej dla nauczycieli, udziela wychowawcom wskazówek pozwalających zbudować zgrany zespół klasowy. Podkreśla jak ważne jest motywowanie uczniów, pomoc w znalezieniu własnego miejsca wśród rówieśników oraz kształtowanie umiejętności współpracy z innymi. Udziela odpowiedzi na wiele pytań m.in. Jak stworzyć zgraną klasę? Jak kształtować dobre relację w zespole klasowym? Zgrana klasa to grupa ludzi wspierających się wzajemnie. Zgrana klasa to grupa ludzi, którzy rozumieją się bez słów. Zgrana klasa to grupa przyjaciół. Zgrana klasa zostawia wiele pięknych wspomnień." (opis pochodzi ze strony www.ksiegarniarubikon.pl).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4696 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nauczyciel mentor : zbuduj klasę marzeń / Marzena Kud, Barbara Lew. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2019. - 200 stron : ilustracje ; 22 cm.
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach 195-198.
Poradnik pomocny w budowaniu autorytetu nauczyciela, ustalaniu zasad współpracy z uczniami i rodzicami oraz zarządzaniu emocjami.Książka jest pierwszą pozycją na rynku przekładająca wiedzę biznesową z zakresu budowania zespołu i zarządzania zasobami ludzkimi na grunt szkolny. Idea książki zakłada, że nauczyciel może zbudować w klasie silny zespół wykorzystując potencjał i zasoby uczniów, swoje umiejętności przywódcze i w sposób atrakcyjny sprzedać wiedzę i zaszczepić chęć do nauki. Książka ma być pomocna w budowaniu autorytetu nauczyciela, ustalania zasad współpracy z uczniami i rodzicami i zarządzaniu emocjami. Dzisiaj nauczyciele wychodzą ze studiów nieprzygotowani do rozmów z rodzicami, trudnych sytuacji z uczniami, nie są wyposażeni w umiejętności trenerskie pozwalające im prowadzić lekcje w atrakcyjny sposób, co pozwoliłoby zwiększyć wyniki edukacyjnie uczniów.Poradnik zawiera rozmaite case study i narzędzia zaimplementowane ze świata biznesu, ułatwiające motywację uczniów, wyrabianie dobrych nawyków, radzenie sobie w trudnych sytuacjach - np. niechęć zdolnego ucznia do nauki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20810 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 287-300.
Niniejsze opracowanie, poświęcone najogólniej rzecz ujmując codziennemu życiu ucznia w szkole, lokować można w nurcie badań, które Mary Jane Kehily (2008, s. 26) określa jako "wnoszące wiele w rozumienie dzieciństwa z perspektywy samych dzieci". Z tego powodu dominują w nim dziecięcy głos i dziecięca optyka. Ukazywanie punktu widzenia uczniów odnośnie do kwestii związanych z tym, jak oni sami doświadczają swego codziennego bycia w szkole, wysuwa się tu na plan pierwszy, a katalog znaczeń, jakie uczniowie przypisują szkolnej codzienności, staje się wiodącym rezultatem poszukiwań badawczych.Niniejsza książka składa się z pięciu rozdziałów, z których pierwsze dwa nakreślają teoretyczne tło zrealizowanych przeze mnie badań. Mając na celu ukazanie kontekstu badanego zjawiska, w pierwszym rozdziale nie tylko przybliżono istotę kluczowych kategorii pojęciowych, a mianowicie terminów "doświadczanie", "doświadczenie" oraz "szkolna codzienność", lecz także poprzez próbę rekonstrukcji obrazu szkoły wygenerowaną z migawek jej codziennego życia, których źródłem stały się publikowane w literaturze pedagogicznej wyniki badań na ten temat, uzasadniono potrzebę podjętego wysiłku badawczego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20054 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce, grzbiecie i stronie tytułowej : Jedność edukacja.
Jednym z najpoważniejszych problemów dzisiejszej szkoły jest bez wątpienia przemoc wobec słabszych. Mierzą się z nią sami uczniowie, ich rodzice, a także nauczyciele, których rolą jest nie tylko przekazywanie wiedzy, ale również wychowywanie i kształtowanie odpowiednich postaw. Życie w szkolnej klasie to książka, która prezentuje odkrywczą, a co najważniejsze skuteczną metodę pracy z grupami dzieci i młodzieży, która gwarantuje szybkie i trwałe rezultaty na polu integracji, współdziałania i wzrostu empatii wobec wszystkich członków grupy. Mowa o Circle Time 3.0, która nie wymaga żadnych dodatkowych środków - wystarczy szkolna sala i nauczyciel prowadzący. Co za tym idzie, strategie stosowane w tej metodzie mogą być szybko wykorzystane za każdym razem, gdy zachodzi potrzeba interwencji w wewnętrzne relacje grupy.Zapraszamy do lektury i wcielania metody Circle Time 3.0 w życie!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18883 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Trudne sytuacje w klasie szkolnej : identyfikacja, propozycje rozwiązań / Aneta Paszkiewicz. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2019. - 233, [1] strona ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografie przy rozdziałach.
Publikacja ma na celu wskazanie trudności, jakie mogą pojawić się na gruncie klasy szkolnej oraz sposobów działań, jakie mogą podjąć nauczyciele w celu ich wyeliminowania. Omówiono w niej zagadnienia związane m.in. z: niezdyscyplinowaną klasą, agresją i przemocą w klasie, niską motywacją do nauki, niepowodzeniami w szkole, wagarami, mobbingiem elektronicznym oraz z uczniami różniącymi się kulturowo i językowo. Adresatami książki są wychowawcy, nauczyciele, studenci pedagogiki i psychologii, tj. osoby, którym zależy na dobrym funkcjonowaniu grupy społecznej, jaką jest klasa szkolna. Można w niej znaleźć wiele wskazówek, w jaki sposób polepszyć atmosferę panującą w klasie szkolnej, eliminować pojawiające się w niej trudności. Publikacja może być ponadto wykorzystana jako literatura uzupełniająca do wykładów z zakresu pedagogiki czy teorii wychowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20571 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Uwolnić szkołę od systemu klasowo-lekcyjnego / Bogusław Śliwerski, Michał Paluch. - Wydanie I. - Kraków : Impuls, 2021. - 356 stron : fotografie, ilustracje ; 21 cm.
(Drogowskazy (w) Edukacji)
Bibliografie, netografie przy częściach.
Nie pisalibyśmy tej książki, gdybyśmy byli przekonani, że rozwój polskiej edukacji zmierza w dobrym kierunku. Niestety, już nawet najlepsi nauczyciele, najbardziej oddani kształceniu dzieci i/lub młodzieży mają poczucie straconych kilkudziesięciu lat własnej pracy, zaangażowania i poświęcenia. Uczniom szkoła kojarzy się z nudą, straconym czasem, poczuciem bezsensu, promowaniem konformizmu i oportunizmu. Są też tacy, którzy przywykli traktować szkołę jako konieczność, którą trzeba zaliczyć i szybko o niej zapomnieć. Poczucie bezsilności towarzyszy również rodzicom, którzy pytając swoje dzieci o to, co było w szkole, często słyszą - jakże wymowne - NIC!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21795 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej