Publikacje naukowe
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(2975)
Forma i typ
Książki
(208711)
Proza
(66791)
Filmy i seriale
(6395)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(6271)
Poradniki i przewodniki
(6179)
Publikacje naukowe
(2975)
Audiobooki
(5844)
Publikacje dydaktyczne
(5700)
Publikacje popularnonaukowe
(4849)
Poezja
(3809)
Komiksy i książki obrazkowe
(3670)
Publikacje fachowe
(1276)
Muzyka
(914)
Czasopisma
(770)
Dramat (rodzaj)
(556)
Publikacje informacyjne
(352)
Albumy i książki artystyczne
(284)
Publikacje religijne
(212)
Programy komputerowe
(109)
Gry i zabawki
(45)
Gry komputerowe
(32)
Mapy
(10)
Artykuły
(8)
Publikacje promocyjne
(8)
Nuty
(7)
Rejestracje audio i wideo
(5)
Publikacje urzędowe i akty prawne
(4)
Grafiki
(1)
Komiksy i powieści graficzne
(1)
Rysunki
(1)
Dostępność
dostępne
(3267)
wypożyczone
(214)
nieokreślona
(15)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(15)
BD40 (Suwalska 11)
(28)
BD52 (Rembielińska 6a)
(18)
BD53 (Bazyliańska 6)
(30)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(70)
CN1 (św. Wincentego 85)
(1525)
MW123 (św. Wincentego 64)
(8)
W2 (Bazyliańska 6)
(106)
W29 (Rembielińska 6a)
(61)
W37 (Smoleńska 94)
(93)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(23)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(101)
W64 (Radzymińska 121)
(211)
W72 (Suwalska 11)
(38)
W85 (Jórskiego 41)
(36)
W98 (Kondratowicza 23)
(110)
WP130 (św. Wincentego 85)
(939)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(84)
Autor
Andruszko Robert
(14)
Freud Sigmund (1856-1939)
(12)
Fromm Erich (1900-1980)
(12)
Nowak Andrzej (1960- )
(9)
Dziubiński Zbigniew (1952- )
(8)
Jędrzejko Mariusz
(8)
Plato (427-347 a.C.)
(8)
Witwicki Władysław (1878-1948)
(8)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(8)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(7)
Brückner Aleksander (1856-1939)
(7)
Tatarkiewicz Władysław (1886-1980)
(7)
Brodzka Alina
(6)
Budzyk Kazimierz (1911-1964)
(6)
Camarda Sylwia (1983- )
(6)
Domagała Aneta
(6)
Hołyst Brunon (1930- )
(6)
Montessori Maria (1870-1952)
(6)
Pikiel Sylwia
(6)
Pleskot Patryk (1980- )
(6)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(6)
Skoczek Tadeusz (1955- )
(6)
Błeszyński Jacek (1963- )
(5)
Chodakiewicz Marek Jan (1962- )
(5)
Doliński Dariusz (1959- )
(5)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(5)
Jasienica Paweł (1909-1970)
(5)
Kapera Marta
(5)
Kmieciak Błażej
(5)
Maison Dominika
(5)
McWilliams Nancy
(5)
Mirecka Urszula
(5)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(5)
Siara Olga
(5)
Amsterdamski Piotr (1955-2008)
(4)
Antosiewicz Maciej
(4)
Biegeleisen Henryk (1855-1934)
(4)
Bieńkowska Daria
(4)
Borowy Wacław (1890-1950)
(4)
Brzezińska Anna (1949- )
(4)
Chmielowski Piotr (1848-1904)
(4)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(4)
Gasiul Henryk (1950- )
(4)
Gomola Aleksander
(4)
Grudziewska Ewa
(4)
Głowacka-Penczyńska Anetta
(4)
Hołyst Brunon (1930- ). Bezpieczeństwo jednostki, społeczeństwa i gatunku ludzkiego
(4)
Izdebski Zbigniew (1956- )
(4)
Jeżewski Władysław
(4)
Jureńczyk Łukasz (1981- )
(4)
Kakareko Ksenia
(4)
Kilińska-Pękacz Agnieszka
(4)
Klafkowska-Waśniowska Katarzyna
(4)
Kucharczyk Grzegorz (1969- )
(4)
Laskowska Katarzyna
(4)
Lipoński Wojciech (1942- )
(4)
Michalec Beata
(4)
Morzyńska-Wrzosek Beata
(4)
Mruk Henryk
(4)
Müller Łukasz
(4)
Nowacki Tadeusz Wacław (1913-2011)
(4)
Ogińska-Bulik Nina
(4)
Okuniewski Juliusz
(4)
Owsiak Anna
(4)
Platon (427-347 p.n.e.)
(4)
Popczyński Marcin (1974- )
(4)
Radzicki Józef
(4)
Reszke Robert (1964-2012)
(4)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(4)
Sznajder Andrzej
(4)
Sęk Helena (1938- )
(4)
Trempała Janusz (1953- )
(4)
Wojciszke Bogdan (1952- )
(4)
Zakrzewski Piotr (prawo)
(4)
Zaniewicki Witold
(4)
Zuber Krzysztof
(4)
Śledziński Krzysztof
(4)
Żychlińska Justyna
(4)
Aleksandrowicz Tomasz Romuald
(3)
Bieroń Tomasz (1963- )
(3)
Buchwald Paweł
(3)
Budyn-Kulik Magdalena
(3)
Budzyk Kazimierz
(3)
Chwalba Andrzej (1949- )
(3)
Cierpisz Małgorzata
(3)
Davies Norman (1939- )
(3)
Drozdowski Marian Marek (1932- )
(3)
Dudek Zenon Waldemar
(3)
Fijor Jan M. (1948- )
(3)
Foucault Michel (1926-1984)
(3)
Foucault Michel (1926-1984). Histoire de la sexualité
(3)
Franaszek Andrzej (1971- )
(3)
Frankl Viktor Emil (1905-1997)
(3)
Freud Sigmund (1856-1939). Dzieła
(3)
Friszke Andrzej (1956- )
(3)
Furmanek Waldemar
(3)
Gajewski Artur
(3)
Gamian-Wilk Małgorzata
(3)
Giddens Anthony (1938- )
(3)
Gieysztor Aleksander (1916-1999)
(3)
Rok wydania
2020 - 2024
(740)
2010 - 2019
(1748)
2000 - 2009
(289)
1990 - 1999
(58)
1980 - 1989
(24)
1970 - 1979
(34)
1960 - 1969
(14)
1950 - 1959
(14)
1940 - 1949
(6)
1930 - 1939
(12)
1920 - 1929
(16)
1900 - 1909
(8)
1890 - 1899
(6)
1880 - 1889
(4)
1870 - 1879
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2422)
1901-2000
(326)
1945-1989
(99)
1989-2000
(93)
1801-1900
(38)
1918-1939
(23)
1901-1914
(14)
400-301 p.n.e.
(14)
1501-1600
(5)
1701-1800
(5)
1914-1918
(5)
500-401 p.n.e.
(5)
1939-1945
(4)
1601-1700
(2)
101-200
(1)
1401-1500
(1)
200-101 p.n.e.
(1)
300-201 p.n.e.
(1)
Kraj wydania
Polska
(2957)
Stany Zjednoczone
(5)
Wielka Brytania
(3)
Austria
(2)
Ukraina
(2)
Francja
(1)
Węgry
(1)
Litwa
(1)
Język
polski
(2959)
angielski
(11)
ukraiński
(2)
starogrecki
(1)
litewski
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(330)
Studenci
(62)
Prawnicy
(61)
Psycholodzy
(52)
Nauczyciele
(47)
Pracownicy naukowi
(36)
Psychoterapeuci
(36)
Menedżerowie
(34)
Pedagodzy
(34)
Rodzice
(25)
Radcy prawni
(24)
Adwokaci
(23)
Urzędnicy
(22)
Sędziowie
(21)
Logopedzi
(17)
Lekarze
(16)
Aplikanci
(15)
Przedsiębiorcy
(15)
Pracownicy socjalni
(13)
Terapeuci
(13)
Nauczyciele akademiccy
(12)
Terapeuci zajęciowi
(10)
Doradcy podatkowi
(9)
Ekonomiści
(9)
Policjanci
(8)
Prokuratorzy
(8)
Dyrektorzy szkół
(7)
Psychiatrzy
(7)
Specjaliści ds. kadr
(7)
Pracownicy służby zdrowia
(6)
Fizjoterapeuci
(5)
Notariusze
(5)
Pedagodzy specjalni
(5)
Politycy
(5)
Filozofowie
(4)
Inżynierowie
(4)
Komornicy sądowi
(4)
Księgowi
(4)
Pediatrzy
(4)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(4)
Pracownicy samorządowi
(4)
Rehabilitanci
(4)
Socjolodzy
(4)
Szkoły średnie
(4)
Doktoranci
(3)
Mediatorzy
(3)
Menadżerowie
(3)
Neurolodzy
(3)
Referendarze sądowi
(3)
Studenci pedagogiki
(3)
Zarządcy nieruchomości
(3)
9-13 lat
(2)
Administracja publiczna
(2)
Administratorzy danych osobowych
(2)
Archeolodzy
(2)
Asystenci rodzin
(2)
Bibliotekarze
(2)
Biegli rewidenci
(2)
Doradcy finansowi
(2)
Dzieci
(2)
Dziennikarze
(2)
Główni księgowi
(2)
Inspektorzy ochrony danych
(2)
Inwestorzy indywidualni
(2)
Inżynierowie budownictwa
(2)
Kierownicy projektów
(2)
Konserwatorzy zabytków
(2)
Konsumenci
(2)
Lekarze rodzinni
(2)
Muzealnicy
(2)
Młodzież
(2)
Nauczyciele języka polskiego
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(2)
Pedagodzy resocjalizacyjni
(2)
Politolodzy
(2)
Psycholodzy kliniczni
(2)
Psychologowie
(2)
Rzecznicy patentowi
(2)
Samorząd terytorialny
(2)
Seksuolodzy
(2)
Straż gminna
(2)
Studenci kierunków pedagogicznych
(2)
Służba więzienna
(2)
Trenerzy i instruktorzy sportowi
(2)
Zawody medyczne
(2)
Administracja skarbowa
(1)
Administratorzy bezpieczeństwa informacji
(1)
Alergolodzy
(1)
Analitycy ekonomiczni
(1)
Analitycy rynku
(1)
Architekci
(1)
Architekci krajobrazu
(1)
Arteterapeuci
(1)
Bankierzy
(1)
Biegli
(1)
Biegli sądowi
(1)
Coachowie
(1)
Dermatolodzy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(61)
Literatura angielska
(8)
Literatura amerykańska
(4)
Literatura grecka
(4)
Literatura francuska
(3)
Literatura niemiecka
(2)
Literatura
(1)
Literatura bizantyńska
(1)
Literatura czeska
(1)
Literatura kanadyjska
(1)
Literatura litewska
(1)
Literatura rosyjska
(1)
Literatura walijska
(1)
Literatura węgierska
(1)
Temat
Tematy i motywy
(98)
Dzieci
(70)
Psychoterapia
(62)
Młodzież
(57)
Rodzina
(54)
Zarządzanie
(51)
Kultura
(49)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(45)
Kobieta
(43)
Historia
(42)
Środki masowego przekazu
(42)
II wojna światowa (1939-1945)
(41)
Filozofia
(40)
Nauczyciele
(40)
Pisarze polscy
(40)
Język polski
(38)
Polityka
(37)
Przedsiębiorstwo
(36)
Relacje międzyludzkie
(36)
Internet
(35)
Wychowanie
(35)
Komunikacja społeczna
(33)
Metodologia
(33)
Nauczanie
(33)
Psychoanaliza
(33)
Uczniowie
(33)
Wychowanie w rodzinie
(33)
Psychologia
(32)
Psychologia społeczna
(31)
Socjologia
(30)
Żydzi
(30)
Krytyka literacka
(29)
PRL
(29)
Postawy
(29)
Antropologia społeczna
(28)
Polityka międzynarodowa
(28)
Wsparcie społeczne
(28)
Etyka
(27)
Innowacje
(26)
Literatura
(26)
Osoby w wieku starszym
(26)
Pedagogika resocjalizacyjna
(26)
Antropologia filozoficzna
(25)
Jakość życia
(25)
Opieka społeczna
(25)
Społeczeństwo
(25)
Uczucia
(25)
Prawo karne
(24)
Gospodarka
(23)
Twórczość
(23)
Kształcenie
(22)
Leczenie
(22)
Media społecznościowe
(22)
Mózg
(22)
Osobowość
(22)
Praca
(22)
Psychologia rozwojowa
(22)
Bezpieczeństwo publiczne
(21)
Sztuka
(21)
Zaburzenia mowy
(21)
Bezpieczeństwo międzynarodowe
(20)
Miasta
(20)
Pedagogika
(20)
Prawo międzynarodowe
(20)
Psychologia dziecka
(20)
Bezpieczeństwo narodowe
(19)
Metody nauczania
(19)
Motywacja
(19)
Życie codzienne
(19)
Autyzm
(18)
Badania naukowe
(18)
Poeci polscy
(18)
Prawo
(18)
Rzeczywistość wirtualna
(18)
Uczenie się
(18)
Administracja publiczna
(17)
Ekonomia
(17)
Homoseksualizm
(17)
Prawo autorskie
(17)
Prawo wspólnotowe europejskie
(17)
Społeczeństwo informacyjne
(17)
Stres
(17)
Trauma
(17)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(17)
Świadomość społeczna
(17)
COVID-19
(16)
Diagnostyka medyczna
(16)
Globalizacja
(16)
Marketing
(16)
Politycy
(16)
Reklama
(16)
Samorząd terytorialny
(16)
Szkolnictwo
(16)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(16)
Niedostosowanie społeczne
(15)
Osoby z niepełnosprawnością
(15)
Prawa człowieka
(15)
Prawo administracyjne
(15)
Sport
(15)
Społeczności lokalne
(15)
Temat: dzieło
Konstytucja Polski (1997)
(5)
Biblia
(4)
Apologia
(1)
Ceci n`est pas une pipe
(1)
Chwała Jezusowi przez Maryję Niepokalanie Poczętą
(1)
Dialogi
(1)
Diálogoi
(1)
Dziady
(1)
Ethika Nikomácheia
(1)
Fachowiec
(1)
Hamlet
(1)
Malleus maleficarum
(1)
Mona Liza
(1)
Nowe Ateny
(1)
Osudy dobrého vojáka Švejka za světove války
(1)
Pan Tadeusz
(1)
Peri tou Peloponnisiakou polemou vivlia `okto
(1)
Polski Atlas Etnograficzny
(1)
Principe
(1)
Wojsko Polskie (Warszawa ; 1944)
(1)
Ziemia obiecana
(1)
Temat: czas
2001-
(780)
1901-2000
(665)
1801-1900
(237)
1945-1989
(225)
1989-2000
(218)
1939-1945
(149)
1701-1800
(132)
1918-1939
(119)
1601-1700
(98)
1501-1600
(97)
1401-1500
(77)
1301-1400
(68)
1201-1300
(63)
1101-1200
(62)
1001-1100
(58)
1914-1918
(57)
1901-1914
(56)
901-1000
(49)
801-900
(38)
401-500
(35)
501-600
(34)
1-100
(33)
301-400
(33)
701-800
(33)
601-700
(32)
101-200
(31)
201-300
(30)
400-301 p.n.e
(28)
500-401 p.n.e
(26)
300-201 p.n.e
(22)
100-1 p.n.e
(21)
600-501 p.n.e
(20)
200-101 p.n.e
(19)
700-601 p.n.e
(17)
400-301 p.n.e.
(15)
800-701 p.n.e
(15)
200-101 p.n.e.
(10)
300-201 p.n.e.
(9)
500-401 p.n.e.
(9)
600-501 p.n.e.
(8)
do 801 p.n.e
(8)
100-1 p.n.e.
(7)
700-601 p.n.e.
(7)
800-701 p.n.e.
(6)
do 801 p.n.e.
(6)
1901-2000
(2)
1801-1900
(1)
901-1000
(1)
1000-901 p.n.e
(1)
1701-
(1)
900-801 p.n.e
(1)
DBN
(1)
Dzieci
(1)
Temat: miejsce
Polska
(746)
Europa
(62)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(46)
Niemcy
(45)
Stany Zjednoczone (USA)
(38)
Rosja
(25)
ZSRR
(23)
Kraje Unii Europejskiej
(22)
Starożytna Grecja
(15)
Świat
(15)
Warszawa
(14)
Francja
(13)
Wielka Brytania
(13)
Austria
(10)
Kraków (woj. małopolskie)
(9)
Stany Zjednoczone
(9)
Włochy
(9)
Chiny
(8)
Ukraina
(8)
Azja
(7)
Europa Środkowo-Wschodnia
(7)
Czechy
(6)
Afryka
(5)
Ateny (Grecja)
(5)
Grecja
(5)
Japonia
(5)
Ameryka
(4)
Bliski Wschód
(4)
Galicja (kraina historyczna)
(4)
Izrael
(4)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(4)
Starożytny Rzym
(4)
Słowacja
(4)
Województwo kujawsko-pomorskie (1999- )
(4)
Wołyń (Ukraina)
(4)
Węgry
(4)
Ameryka Łacińska
(3)
Anglia (Wielka Brytania)
(3)
Austro-Węgry
(3)
Egipt
(3)
Europa Zachodnia
(3)
Galicja
(3)
Holandia
(3)
Imperium Osmańskie
(3)
Indie
(3)
Kresy wschodnie Rzeczypospolitej
(3)
Litwa
(3)
Lwów (Ukraina)
(3)
Lwów (Ukraina, obw. lwowski)
(3)
Palestyna
(3)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(3)
Województwo łódzkie (1999- )
(3)
Zabór pruski
(3)
Ziemia Święta
(3)
Armenia
(2)
Brazylia
(2)
Dania
(2)
Górny Śląsk
(2)
Hiszpania
(2)
Irlandia
(2)
Jedwabne (woj. podlaskie, pow. łomżyński, gm. Jedwabne)
(2)
Kanada
(2)
Katowice (woj. śląskie)
(2)
Kielce (woj. świętokrzyskie ; okolice)
(2)
Królestwo Polskie (1815-1915)
(2)
Lizbona (Portugalia)
(2)
Londyn (Wielka Brytania)
(2)
Lublin (woj. lubelskie)
(2)
Meksyk
(2)
Nowa Gwinea
(2)
Persja (państwo dawne)
(2)
Praga (Warszawa ; część miasta)
(2)
Prusy Królewskie
(2)
RFN
(2)
Serbia
(2)
Skandynawia
(2)
Skopje (Macedonia Północna)
(2)
Syberia (Rosja)
(2)
Szwajcaria
(2)
Turcja
(2)
Warszawa (woj. mazowieckie ; okolice)
(2)
Wisła (rzeka)
(2)
Województwo lubelskie (1999- )
(2)
Województwo pomorskie (1999- )
(2)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(2)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(2)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(2)
Zabór rosyjski
(2)
Ziemie Odzyskane
(2)
Łódź (woj. łódzkie)
(2)
Aglomeracja warszawska
(1)
Ameryka Południowa
(1)
Ameryka Północna
(1)
Archangielsk (Rosja)
(1)
Archidiecezja krakowska (obszar)
(1)
Argentyna
(1)
Australia
(1)
Azja Środkowa
(1)
Belgia
(1)
Berlin (Niemcy)
(1)
Gatunek
Monografia
(767)
Opracowanie
(597)
Praca zbiorowa
(431)
Podręcznik
(334)
Raport z badań
(110)
Materiały konferencyjne
(62)
Biografia
(59)
Esej
(56)
Materiały pomocnicze
(45)
Synteza
(37)
Antologia
(32)
Poradnik
(29)
Case study (studium przypadku)
(25)
Komentarz do ustawy
(23)
Podręczniki
(23)
Traktat
(22)
Wydawnictwa popularne
(21)
Analiza i interpretacja
(20)
Publikacje naukowe
(18)
Księga pamiątkowa
(16)
Wydawnictwo źródłowe
(15)
Edycja krytyczna
(13)
Pamiętniki i wspomnienia
(13)
Publikacje
(11)
Źródła historyczne
(11)
Dialog
(10)
Szkic literacki
(10)
Rozprawa doktorska
(9)
Publikacja bogato ilustrowana
(8)
Listy
(7)
Wiersze
(7)
Ćwiczenia i zadania
(7)
Encyklopedia
(6)
Literatura polska
(6)
Wykład
(6)
Wzory dokumentów
(6)
Artykuł naukowy
(5)
Bibliografia
(5)
Dane statystyczne
(5)
Mowy sądowe
(5)
Publicystyka
(5)
Wywiad dziennikarski
(5)
Słownik
(4)
Bibliografia osobowa
(3)
Dramat (gatunek literacki)
(3)
Encyklopedia polska
(3)
Katalog zbiorów
(3)
Komedia
(3)
Komentarz prawny
(3)
Kompendia i repetytoria
(3)
Poezja polska
(3)
Powieść
(3)
Reportaż
(3)
Satyra
(3)
Vademecum
(3)
Album
(2)
Artykuły
(2)
Atlas anatomiczny
(2)
Atlas roślin
(2)
Autobiografia
(2)
Dokumenty
(2)
Encyklopedie
(2)
Kalendarium
(2)
Katalog wystawy
(2)
Legendy i podania
(2)
Materiały pomocnicze dla szkół
(2)
Miscellanea
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Praca magisterska
(2)
Protokoły
(2)
Publicystyka polska
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Referat
(2)
Wydawnictwa naukowe
(2)
Aforyzmy polskie
(1)
Akty prawne
(1)
Artykuł problemowy
(1)
Biogram
(1)
Cytaty
(1)
Dramat (gatunek)
(1)
Dramat angielski
(1)
Dramat historyczny
(1)
Dramat polski
(1)
Dysertacje naukowe
(1)
Dzienniki
(1)
Film
(1)
Fotografia polska
(1)
Informator
(1)
Jednodniówka
(1)
Kazusy
(1)
Klucz do oznaczania roślin
(1)
Komiks
(1)
Konstytucja
(1)
Korespondencja dyplomatyczna
(1)
Książki
(1)
Księgi sądowe
(1)
Lektura z opracowaniem
(1)
Libretto
(1)
Literatura
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(607)
Psychologia
(443)
Socjologia i społeczeństwo
(414)
Edukacja i pedagogika
(412)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(267)
Literaturoznawstwo
(246)
Medycyna i zdrowie
(220)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(215)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(188)
Zarządzanie i marketing
(160)
Filozofia i etyka
(153)
Kultura i sztuka
(118)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(92)
Etnologia i antropologia kulturowa
(87)
Media i komunikacja społeczna
(77)
Językoznawstwo
(59)
Religia i duchowość
(55)
Informatyka i technologie informacyjne
(50)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(40)
Nauka i badania
(40)
Architektura i budownictwo
(37)
Biologia
(29)
Kultura fizyczna i sport
(28)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(21)
Inżynieria i technika
(20)
Geografia i nauki o Ziemi
(15)
Ochrona środowiska
(15)
Matematyka
(13)
Fizyka i astronomia
(11)
Transport i logistyka
(11)
Podróże i turystyka
(9)
Archeologia
(8)
Chemia
(8)
Praca, kariera, pieniądze
(7)
Rozwój osobisty
(6)
Styl życia, moda i uroda
(6)
Rolnictwo i leśnictwo
(5)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(2)
Hobby i czas wolny
(1)
2975 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Tom pierwszy dzieła jest zbiorem pism z lat 1920-1939 z szeroko rozumianej logiki i metodologii nauk. Najwięcej miejsca zajmują prace związane z językiem i jego rolą w poznaniu i rozumieniu znaczeń. Znalazły się tu m.in.: "Pojęcie dowodu w znaczeniu logicznym", "O stosowaniu kryterium prawdy", "Definicja", "O znaczeniu wyrażeń", "Język i znaczenie", "Obraz świata i aparatura pojęciowa", "Kierunki i prądy filozofii współczesnej", "O sprawiedliwości".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 16 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tom 2 dzieła jest zbiorem pism z lat 1945-1963 z szeroko rozumianej logiki i metodologii nauk. Najwięcej miejsca zajmują prace związane z językiem i jego rolą w poznaniu i rozumieniu znaczeń.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 16 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Geje i lesbijki : życie i kultura / pod redakcją Roberta Aldricha ; tłumacznie Piotr Nowakowski. - Kraków : TAiWPN Universitas, copyright 2009. - 383, [1] s. : ilustracje (w tym kolorowe) ; 26 cm.
Bibliografia na stronach 365-377. Indeks.
Od tysięcy lat na świecie żyją mężczyźni i kobiety odczuwający potrzebę fizycznej bliskości z przedstawicielami własnej płci. Ich historia, tak długo ignorowana, fałszowana lub celowo niszczona, stanowi dziś przedmiot intensywnych badań, którym towarzyszy poszerzanie horyzontów nauki oraz podważanie niektórych ugruntowanych stereotypów. Geje i lesbijki. Życie i kultura to praca oparta na rezultatach owych badań, zawierająca żywy i frapujący obraz tego, co jeszcze do niedawna uchodziło za historię tajemną. Na to szczególne dzieło składają się prace historyków z dziewięciu krajów, poświęcone problematyce związków homoseksualnych na przestrzeni wieków.
"Geje i lesbijki. Życie i kultura" to pierwsza poważna próba nakreślenia burzliwej historii, z której wyłoniła się współczesna społeczność gejowsko-lesbijska. [poczytaj.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 C (1 egz.)
Książka
W koszyku
Andragogika : podręcznik akademicki / Tadeusz Aleksander. - Wydanie II uzupełnione. - Radom ; Kraków : Wydawnictwo Naukowe Instytutu Technologii Eksploatacji, 2013. - 460 stron ; 25 cm.
(Biblioteka Pedagogiki Pracy ; t. 199)
Bibliografia na stronach [444]-453.
Streszczenia w języku angielskim, niemieckim.
Czytelnik znajdzie w publikacji informacje dotyczące kilku grup zagadnień. Pierwsze to wybrane elementy z bogatej już dzisiaj teorii kształcenia oraz wychowania dorosłych. Sprawom tym poświęcony został rozdział I podręcznika. Otwierają go informacje na temat ewolucji nazewnictwa oświaty dorosłych oraz opis etapów rozwoju teorii tej edukacji, jej odrębności naukowej i charakterystyka jej stanu naukowego.Zagadnienia następne opisane w podręczniku (rozdziały II-IV) to tradycje polskiej oświaty dorosłych. Z tego zakresu ukazane zostały sylwetki niektórych prekursorów tej oświaty oraz rozwój szkolnictwa instytucji kształcenia dorosłych pod koniec XIX i XX wieku, zwracając szczególną uwagę na organizatorów, formy i osiągnięcia tej edukacji w poszczególnych okresach historycznych w naszym kraju.Najwięcej miejsca (rozdziały V-IX) w podręczniku poświęcono głównym współczesnym instytucjom kształcenia dorosłych.Zagadnienia następne charakteryzowane w książce (rozdziały X-XI) to współczesne trendy i funkcje społeczne oświaty dorosłych w zmieniającym się społeczeństwie polskim i wyraźnie postepujące w niej procesy międzynarodowej integracji i globalizacji.Kwestie ostatnie, scharakteryzowane w końcowych rozdziałach (XII i XIII) podręcznika to stan oświaty dorosłych we współczesnej Polsce i rozwój refleksji naukowej nad kształceniem dorosłych.Na wielu stronach tekst podręcznika zaopatrzony został w przypisy, które potraktować należy jako informacje o pozycjach uzupełniających omawianych w książce zagadnień. Temu celowi służy również załączona do pracy bibliografia. Zamieszczono w niej wykaz prac, głównie polskich, na ogół dostępnych w większych polskich bibliotekach. Uważna lektura wybranych z niej prac może skutecznie rozszerzyć i pogłębić znajomość poruszonych w książce problemów kształcenia i wychowania dorosłych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19134 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka = Science, Didactics, Practice ; t.196)
Bibliografia, netografia na stronach 247-264. Indeksy.
Spis treści także w języku angielskim.
Publikacja składa się z dwóch części: pierwszej - teoretycznej, wprowadzającej w problematykę starości na tle przemian społeczno-kulturowych oraz drugiej - opartej na badaniach empirycznych, dotyczącej zachowań lekturowych ludzi starszych. Część pierwszą rozpoczyna wprowadzenie w problematykę trzeciego wieku opisujące psychospołeczne determinanty starości, konsekwencje starzenia się społeczeństw oraz teorie dotyczące sposobów starzenia się i stylów życia w tym okresie. Część druga oparta jest na badaniach empirycznych przeprowadzonych przez autorkę wśród słuchaczy Uniwersytetu Trzeciego Wieku. Ich lekturowe przeżycia, emocje i refleksje tworzą jedyną w swoim rodzaju panoramę czytelniczych doświadczeń, której część, czy choćby okruch, autorka - oprócz naukowego opisu - starała się w ten sposób zatrzymać w kadrze upływającego czasu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57919 (1 egz.)
Kaucja: 29,25 zł
Książka
W koszyku
Bezpieczeństwo w Unii Europejskiej / Tomasz R. Aleksandrowicz. - Wydanie drugie, zaktualizowane, stan prawny na 1 kwietnia 2018 r. - Warszawa : Difin, 2018. - 243 strony ; 23 cm.
(Bezpieczeństwo)
Zawiera także teksty aktów prawnych.
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach 235-243.
Od poprzedniego wydania Bezpieczeństwa w Unii Europejskiej minęło już ponad siedem lat. We współczesnych stosunkach międzynarodowych to wręcz cała epoka. Zmieniło się środowisko bezpieczeństwa, w jakim funkcjonuje Unia Europejska, zmieniła się sama Unia, zmiany te są dalekie od zakończenia. W ciągu tych lat Unia Europejska musiała stawić czoła kryzysowi bliskowschodniemu i będącego jego konsekwencją kryzysowi imigracyjnemu. Fala uciekinierów z Syrii i innych państw regionu spowodowała znaczące perturbacje polityczne zarówno w poszczególnych państwach członkowskich, jak i w samej Unii. Polityka "otwartych drzwi" kreowana przez kanclerz Republiki Federalnej Niemiec Angelę Merkel spotkała się z narastającym sprzeciwem, przede wszystkim na Węgrzech i w Polsce. Zagrożenia terrorystyczne, głównie ze strony organizacji islamistycznych, nadal powodują w Europie reakcje strachu, a w wielu przypadkach także niechęci, a nawet wrogości wobec imigrantów. Kryzys finansowy, który zaczął się w 2008 r. upadkiem banku Lehman Brothers, miał swoje konsekwencje także w Europie. (...) Coraz częściej zarówno w samej Brukseli, jak i w stolicach poszczególnych państw członkowskich, mówi się o konieczności reformy struktur unijnych i zasad ich funkcjonowania, a ostateczny kierunek tych reform (a przede wszystkim samo ich zapoczątkowanie) nadal pozostaje w sferze bliżej nieskonkretyzowanych zamierzeń.Książka ma charakter podręcznika akademickiego przeznaczonego przede wszystkim dla studentów kierunków tj. bezpieczeństwo wewnętrzne, bezpieczeństwo narodowe, europeistyka, prawo i administracja oraz stosunki międzynarodowe, politologia, czy stosunkowo nowa specjalność, jaką są studia strategiczne. Podręcznik przydatny będzie także słuchaczom szkół resortowych służb policyjnych.Zaprezentowane w książce rozwiązania obejmują stan prawny na dzień 1 kwietnia 2018 roku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20452 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Bezpieczeństwo)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach [272]-292.
Drugie wydanie "Świata w sieci..." zostało uaktualnione oraz wzbogacone o nowy podrozdział dotyczący analizy sieci społecznych - narzędzia, który pozwala lepiej zrozumieć funkcjonowanie świata sieciowego. Także i w tym przypadku autor, pozostając w ramach nauk o bezpieczeństwie, korzystał z osiągnięć innych dziedzin wiedzy, m.in.: z matematyki, a przede wszystkim teorii grafów. Podstawowym zadaniem autora było zdefiniowanie sieciowego paradygmatu bezpieczeństwa państwa i określenie jego elementów dających się wyabstrahować w myśli strategicznej zarówno polskiej, jak i zagranicznej. Praca nosi zatem charakter teoretyczny. W kontekście poznawczym publikacja prezentuje charakter i wpływ analizowanych przemian na kwestie szeroko rozumianego bezpieczeństwa narodowego, tworząc określony wkład do wiedzy ogólnej o bezpieczeństwie i proponując nową interpretację zjawisk determinujących kształt i istotę bezpieczeństwa narodowego. Tym samym autor włącza się do debaty paradygmatycznej toczonej na płaszczyźnie teoretycznej w czasopiśmiennictwie naukowym. Książka może być też potraktowana jako punkt wyjścia do dalszych szczegółowych badań.
Wstęp do wydania 2 * Wprowadzenie * Rozdział 1. Zmiany na arenie międzynarodowej na przełomie tysiącleci * 1.1. Wprowadzenie * 1.2. Koniec świata dwubiegunowego * 1.3. Globalizacja * 1.4.1. Nowi aktorzy na arenie międzynarodowej * 1.4.2. Erozja westfalskiego modelu suwerenności * 1.4.3. Państwo postsuwerenne * 1.4. Pozycja państwa na arenie międzynarodowej * 1.5. Podsumowanie * Rozdział 2. Powstanie społeczeństwa informacyjnego i rozwój środowiska sieciowego * 2.1. Wprowadzenie * 2.2. Powstanie społeczeństwa informacyjnego * 2.3. Społeczeństwo sieci * 2.4. Analiza sieci społecznych * 2.5. Podsumowanie * Rozdział 3. Konsekwencje przemian dla środowiska bezpieczeństwa * 3.1. Wprowadzenie * 3.2. Podmioty kreujące zagrożenia * 3.3. Nowe technologie na współczesnym polu walki * 3.4. Taktyka * 3.5. Podsumowanie * Rozdział 4. Władza i społeczeństwo w sieci informacyjnej. Społeczne konsekwencje zmian cywilizacyjnych * 4.1. Wprowadzenie * 4.2. Dyfuzja władzy * 4.3. Społeczne konsekwencje funkcjonowania w sieci * 4.4. Podsumowanie * Rozdział 5. Użycie siły w stosunkach międzynarodowych – reinterpretacja norm prawa międzynarodowego * 5.1. Wprowadzenie * 5.2. Ius ad bellum we współczesnym prawie międzynarodowym * 5.3. Zmiana charakteru zagrożeń i próba reinterpretacji norm prawa międzynarodowego w zakresie ius ad bellum * 5.4. Ius in bello we współczesnym prawie międzynarodowym * 5.5. Obowiązujące normy prawa międzynarodowego a realia współczesnego środowiska bezpieczeństwa * 5.6. Podsumowanie * Rozdział 6. Sieciowy paradygmat bezpieczeństwa państwa in statu nascendi * 6.1. Wprowadzenie * 6.2. Konieczność wypracowania nowego paradygmatu * 6.3. Państwo jako podmiot bezpieczeństwa * 6.4. Przedmiot bezpieczeństwa * 6.5. Środowisko bezpieczeństwa * 6.6. Państwo w sieci stosunków międzynarodowych – paradygmat in statu nascendi * 6.7. Podsumowanie * Rozdział 7. Bezpieczeństwo Rzeczypospolitej Polskiej w kontekście sieciowego paradygmatu bezpieczeństwa państwa * 7.1. Wprowadzenie * 7.2. Paradygmat sieciowy w myśli strategicznej wybranych państw * 7.3. Strategiczny Przegląd Bezpieczeństwa Narodowego RP * 7.4. Podsumowanie * Rozdział 8. Świat za 25 lat: następne pokolenie * 8.1. Wprowadzenie * 8.2. Megatrendy * 8.3. Czego nie wiemy? * 8.4. Scenariusze * 8.5. Wstrząsy tektoniczne do 2030 r. * 8.6. Czarne łabędzie * 8.7. Zamiast podsumowania * Zakończenie * Bibliografia i źródła
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 327 (1 egz.)
Kaucja: 41,85 zł
Książka
W koszyku
Terroryzm międzynarodowy / Tomasz R. Aleksandrowicz. - Wydanie zaktualizowane. - [Warszawa] : Editions Spotkania, [2015]. - 198 stron : ilustracje ; 24 cm.
(Bezpieczeństwo Dziś i Jutro)
Nr wydania, miejsce oraz rok według "Wstępu do wydania drugiego".
Bibliografia strony [179]-193. Indeks.
Publikacja poświęcona jest podstawowym zagadnieniom terroryzmu międzynarodowego i sposobom jego zwalczania. Autor przedstawia fenomen terroryzmu jako zjawiska interdyscyplinarnego, wymagającego zaangażowania wiedzy z zakresu psychologii i socjologii, prawa karnego, kryminologii, prawa międzynarodowego, nauk politycznych i stosunków międzynarodowych. Od poprzedniego wydania zaszły we współczesnym świecie istotne zmiany; dotyczyły one także zagrożeń ze strony terroryzmu międzynarodowego. Niniejsze wydanie wymagało zatem aktualizacji, zarówno od strony faktograficznej, jak i uwzględnienia zmian prawnych. W nowym wydaniu rozbudowano część poświęconą najnowszej historii terroryzmu, dodano kwestie dotyczące interpretacji współczesnego terroryzmu w kategoriach walki informacyjnej, uzupełniono także część poświęconą omówieniu prawa Unii Europejskiej - było to konieczne wobec wejścia w życie Traktatu Lizbońskiego.
ROZDZIAŁ 1. Zjawisko terroryzmu-ustalenia teoretyczne * 1.1. Uwagi wprowadzające * 1.2. Od Hassana Ben Sabaha do Państwa Islamskiego - historia rozwoju terroryzmu * 1.2.1. Kształtowanie się zjawiska od XVIII do XXI wieku * 1.2.2. Refleksje psychologiczne * 1.3. Definicje terroryzmu * 1.3.1. Cechy aktu terrorystycznego * 1.3.2. Kryteria podziału * 1.4. Medialność terroryzmu * 1.4.1. Terroryzm jako przekaz-strategia komunikacyjna z opinią publiczną i rządami * 1.4.2. Symbioza mediów i terrorystów * 1.5. Terroryzm jako walka informacyjna * 1.6. Koncepcja nowego terroryzmu * 1.6.1. Sieciowość organizacji terrorystycznej * 1.6.2. Fundamentalizm * 1.6.3. Modelowanie zachowań społecznych przez zagrożenie terroryzmem * 1.7. Terroryzm jako konflikt asymetryczny * ROZDZIAŁ 2. Prawno międzynarodowe regulacje dotyczące zwalczania terroryzmu * 2.1. Dorobek prawny Organizacji Narodów Zjednoczonych * 2.1.1. Konwencje: Tokijska, Haska, Montrealska (terroryzm lotniczy * 2.1.2. Konwencje Nowojorskie (o zwalczaniu aktów terrorystycznych przeciwko dyplomatom i walce z porwaniami zakładników) * 2.1.3. Konwencje o ochronie materiałów jądrowych i znakowaniu plastikowych materiałów wybuchowych * 2.1.4. Konwencja w sprawie bezpieczeństwa żeglugi morskiej i Protokół o bezpieczeństwie platform na szelfie kontynentalnym * 2.1.5. Konwencja o zwalczaniu terrorystycznych ataków bombowych * 2.1.6. Konwencja o zwalczaniu finansowania terroryzmu * 2.1.7. Konwencja o zwalczaniu terroryzmu nuklearnego * 2.1.8. Projekt całościowej Konwencji o terroryzmie międzynarodowym * 2.2. Dorobek prawny Rady Europy * 2.2.1. Europejska Konwencja o zwalczaniu terroryzmu wraz z Protokołem zmieniającym * 2.2.2. Konwencja Rady Europy o praniu, ujawnianiu, zajmowaniu konfiskacie dochodów pochodzących z przestępstwa oraz finansowaniu terroryzmu * 2.2.3. Konwencja Rady Europy o zapobieganiu terroryzmowi * 2.3. Regulacje Unii Europejskiej o zwalczaniu terroryzmu * 2.3.1. Rozporządzenie Rady WE z 2001 r., Wspólne Stanowisko * Rady oraz Decyzja Ramowa * 2.3.2. Europejski Nakaz Aresztowania (ENA) * 2.3.3. System Schengen * 2.3.4. Wspólna Polityka Zagraniczna i Bezpieczeństwa * 2.4. Organizacje regionalne o zwalczaniu terroryzmu * 2.4.1. Konwencja Organizacji Konferencji Islamskiej o zwalczaniu terroryzmu międzynarodowego * 2.4.2. Inne konwencje regionalne * 2.5. Podsumowanie dorobku prawno międzynarodowego * ROZDZIAŁ 3. Terroryzm a wojna * 3.1. Terroryzm a walka narodowowyzwoleńcza * 3.2. Prawa i obowiązki uczestników konfliktów zbrojnych * 3.3. Wojna z terroryzmem w świetle prawa międzynarodowego * 3.4. Zwalczanie terroryzmu a użycie siły w prawie międzynarodowym * 3.5. Interwencje humanitarne-koncepcja odpowiedzialności za ochronę * 3.6. Podsumowanie * ROZDZIAŁ 4. Obowiązki państw w zwalczaniu terroryzmu * 4.1. Model współpracy międzynarodowej w zakresie zwalczania terroryzmu w umowach wielostronnych * 4.1.1. Zasada aut punire aut dedere * 4.1.2. Przestępstwo polityczne a działania terrorystyczne * 4.1.3. Spory wokół prawno-międzynarodowych zobowiązań zwalczania terroryzmu * 4.2. Współpraca w zwalczaniu terroryzmu w ramach Unii Europejskiej * 4.3. NATO wobec działań terrorystycznych * 4.4. OBWE a zagrożenie terroryzmem * 4.5. Obowiązek przestrzegania praw człowieka a zwalczanie terroryzmu * 4.5.1. Międzynarodowy Pakt Praw Obywatelskich i Politycznych oraz Europejska Konwencja o ochronie praw człowieka i podstawowych wolności * 4.5.2. ONZ, OBWE, RE o naruszaniu praw człowieka przez terroryzm * 4.5.3. Prawa człowieka w sytuacji ścigania i karania sprawców aktów terrorystycznych w regulacjach międzynarodowych * 4.6. Konwencja z Priim - nowy kierunek rozwoju prawa międzynarodowego w zakresie zwalczania terroryzmu? * 4.7. Patriot Act-ustawa dotycząca zwalczania terroryzmu w Stanach Zjednoczonych * 4.8. Wnioski - między wolnością a bezpieczeństwem * ROZDZIAŁ 5. Zagrożenia terrorystyczne dla Polski * 5.1. Udział Polski w konwencjach antyterrorystycznych * 5.2. Prawnokarne regulacje dotyczące zwalczania terroryzmu w prawie polskim * 5.3. Prognoza rozwój u zagrożeń terrorystycznych Polska jako cel zamachu terrorystycznego * Podsumowanie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 323 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mosty ruchome / Thakaa Al-Khafaji, Henryk Zobel. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2015. - 275 stron : ilustracje (głównie kolorowe) ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 269-[272].
Książka jest adresowana zarówno do studentów wydziałów budownictwa, inżynierii lądowej i architektury, jak i do inżynierów-mostowców. Zainteresuje również wszystkich zainteresowanych ciekawymi rozwiązaniami technicznymi i piękną architekturą.
Mosty ruchome budowano już w starożytności. W średniowieczu powstawały jako element murów obronnych zamków czy też miast. Obecnie są budowane tylko w takich sytuacjach, gdy zapewnienie odpowiedniej skrajni żeglugi wymagałoby stworzenia bardzo długich konstrukcji dojazdowych. (Ze Wstępu) W książce pokazano najnowsze, wybrane rozwiązania światowe najrozmaitszych mostów ruchomych, w tym mosty: obrotowe, typu żurawiowego, podnoszone, o konstrukcji nośnej z ruchomym pylonem, przewozowe i pływające. Starano się pokazać jak największą liczbę mostów zlokalizowanych w Polsce. Autorzy, ograniczając się do spraw związanych z konstrukcją nośną części ruchomej mostów i podpór specyficznych tylko dla tych konstrukcji, przedstawili: klasyfikację mostów ruchomych oraz ich wady i zalety; zakresy odpowiedzialności konstruktorów - mostowców, a także mechaników i elektryków; proces kształtowania mostów z przęsłami ruchomymi oraz stałymi i podstawy analizy obliczeniowej konstrukcji mostów ruchomych; specyficzne zagadnienia projektowania, budowy i eksploatacji mostów ruchomych, w tym: zapewnienie prawidłowej pozycji konstrukcji mostu, wybór systemu otwierania i zamykania mostu, prędkość operacji otwierania i zamykania mostu, dostępność mostu dla ruchu i zapewnienie jego bezpieczeństwa, system obsługi ruchu mostu i monitoring jego pracy. Bogato ilustrowana książka jest adresowana zarówno do studentów wydziałów budownictwa, inżynierii lądowej i architektury, jak i do inżynierów-mostowców. Zainteresuje również wszystkich zainteresowanych ciekawymi rozwiązaniami technicznymi i piękną architekturą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56430 (1 egz.)
Kaucja: 43,20 zł
Książka
W koszyku
Wielkie oblężenie Malty : heroiczne starcie Joannitów z Imperium Osmańskim / Bruce Ware Allen ; przełożył Tomasz Hornowski. - Wydanie I. - Poznań : Dom Wydawniczy Rebis, 2018. - 429, [1] strona, [12] stron tablic : ilustracje, mapy, portrety ; 24 cm.
(Historia)
Tytuł oryginału: The great siege of Malta : the epic battle between the Ottoman Empire and the Knights of St. John.
Bibliografia, netografia na stronach 359-376. Indeks.
Opowieść o rozstrzygającej bitwie, która wyznaczyła granice Europy na 500 lat. Wiosną 1565 roku olbrzymia flota Sulejmana Wspaniałego wysadziła na Malcie 40 tysięcy żołnierzy. Kawalerowie maltańscy uczynili z tej wyspy ostatni bastion broniący podbrzusza Italii - i Europy - przed muzułmańską nawałą. Zjednoczone siły Turków, Arabów oraz korsarzy berberyjskich wielokrotnie przewyższały liczebnie chrześcijańskich obrońców. A jednak tego upalnego lata siedmiuset joannitów i kilka tysięcy żołnierzy pod dowództwem charyzmatycznego Jeana de la Valette stawiło im czoło w krwawej, straceńczej walce o ów centralny punkt Morza Śródziemnego. W "Wielkim Oblężeniu Malty" Bruce Ware Allen przedstawia polityczny kontekst osmańskiego najazdu i objaśnia szczegóły strategii oraz taktyki obu stron. Ukazuje wpływ na bieg wydarzeń osobowości ich przywódców, ale także poświęcenie i przemyślność zwykłych żołnierzy i marynarzy. Oparte na nowych materiałach źródłowych "Wielkie Oblężenie Malty" stanowi żywą opowieść o jednej z najsłynniejszych bitew z początków historii nowożytnej - której reperkusje odczuwamy do dziś.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 94(4) Malta (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera mapy.
Na okładce: Graham Allison zajmuje się jednym z największych wyzwań naszych czasów-kształtowaniem relacji pomiędzy Chinami a Ameryką. Joe Biden, były wiceprezydent USA.
Indeks.
Chiny i Ameryka zmierzają do wojny, której tak naprawdę nikt nie chce. Gdy rosnący w siłę kraj zaczyna zagrażać aktualnemu hegemonowi, ich rywalizacja najczęściej kończy się wojną. Czy tak będzie tym razem? "Jedna z najbardziej wnikliwych i dających do myślenia analiz, jakie do tej pory czytałem na temat najważniejszej relacji we współczesnym świecie - między Chinami a Ameryką. Jeśli Graham Allison ma rację - a tak moim zdaniem jest - Państwo Środka i Stany Zjednoczone muszą uważnie prześledzić lekcje, jakie dała nam historia, aby uniknąć wojny, z której żadna ze stron nie wyjdzie zwycięsko." David Petraeus, generał w stanie spoczynku, były dyrektor CIA. "Graham Allison umiejętnie przybliża najpoważniejsze dylematy polityki zagranicznej Ameryki nie tylko ekspertom, ale i zwyczajnym obywatelom. Dlatego właśnie wielokrotnie korzystałem z jego rad, zarówno jako senator, jak i wiceprezydent." Joe Biden, były wiceprezydent USA. "Przeczytałem tę książkę z wielkim zainteresowaniem. Mogę tylko mieć nadzieję, że konflikt Ameryki i Chin będzie siedemnastym w historii nowożytnej rozwiązanym na drodze pokojowej, a nie trzynastym zakończonym wojną." Henry Kissinger, były amerykański sekretarz stanu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria #Nauka)
Bibliografia na stronach [317]-352. Indeks.
Oderwij wzrok od smartfona i dowiedz się, dlaczego to takie trudne! Żyjemy w epoce uzależnień. Obsesyjnie sprawdzamy, czy pojawiła się nowa wiadomość w naszej skrzynce mailowej, nowy wpis na Facebooku albo polubienie na Instagramie. Godzinami oglądamy kolejne odcinki seriali i filmiki na YouTube’ie. Ale przede wszystkim, średnio przez trzy godziny każdego dnia wpatrujemy się w ekrany naszych smartfonów. Prawie połowa z nas nie wyobraża sobie bez nich życia, a dzieci wychowane w świetle ekranów mają kłopoty z budowaniem więzi z rówieśnikami w świecie rzeczywistym. Adam Alter przekonuje, że w odpowiednich okolicznościach każdy z nas może się uzależnić, a twórcy nowych mediów dbają o to, by takich pokus stworzyć jak najwięcej. Odsłaniając mechanizmy uzależnień behawioralnych, autor wyjaśnia, dlaczego jest nam tak trudno oprzeć się udogodnieniom oferowanym przez współczesne technologie. "Uzależnienia 2.0." tłumaczą, w jaki sposób możemy bardziej świadomie korzystać z nowych mediów, a dzięki temu łatwiej się komunikować, zarządzać finansami i wytyczać granice miedzy pracą a rozrywką. A co najważniejsze, pokazują jak zmniejszyć szkodliwy wpływ nowych uzależnień na zdrowie nasze i naszych dzieci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19630 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Les lois naturelles de l`enfant.
Bibliografia, netografia, filmografia na stronach 405-424.
Dziecko rodzi się zaprogramowane do nauki i kochania. Neuronauka codziennie odkrywa nowe elementy niesamowitego potencjału dzieci. A jednak, w wyniku naszej niewiedzy, narzucamy dziecku zupełnie do niego nieprzystosowany system edukacyjny, który hamuje u niego proces uczenia się i nie wspiera jego wrodzonej pozytywnej postawy. Ponad 40 naszych dzieci kończy szkołę podstawową z brakami, które nieodwracalnie zaburzają ich dalszą edukację.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18779 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja dedykowana prof. Marianowi Sinicy z okazji 65. rocznicy urodzin.
Wykaz publikacji Mariana Sinicy z lat 1973-2004 na stronach 15-21.
Metateoretyczne fundamenty pedagogiki teonomicznej i teonomicznej dydaktyki literatury nie różnią się zasadniczo, a nawet - można powiedzieć - są tożsame. Dlaczego? Pogląd ten uzasadnia identyczność globalnej przestrzeni edukacyjnej, w której są przeprowadzane badania oraz działania jedne i drugie, oraz celów - celów najogólniejszych, edukacji w ogóle i edukacji, której treścią jest literatura, czyli tzw. edukacji literackiej. Wszelka praktyka edukacyjna zmierza do tego, by człowiek osiągnął stan - użyję wyrażenia św. Augustyna -najpełniejszego istnienia". Osiągnięciu owego najpełniejszego istnienia" podporządkowana być musi, a nawet jest w pewnym stopniu, także edukacja literacka. Teoria edukacyjna zajmuje się opisem i- ile to możliwe - usprawnianiem oraz uzasadnianiem działań edukacyjnych, zmierzających do tego wzniosłego celu. Takim opisem, usprawnieniem i wyjaśnieniem działań edukacyjnych interesuje się także dydaktyka literatury, którą trafniej można by nazwać pedagogiką literatury, gdyż to ona zajmuje się (powinna się zajmować) wychowaniem przede wszystkim, chociaż nie wyłącznie, na podstawie treści literackich.Rozumiem, że takie określenie założeń pedagogiki i edukacji znacznie poszerza przedmiot badań i zainteresowań jednej i drugiej dziedziny. Wszystko, co sprzyja w przestrzeni faktów, działań, interpretacji i wartości osiągnięciu przez człowieka najpełniejszego istnienia, staje się domeną badań pedagogicznych, powstających teorii i ich zastosowań.
I. EDUKACJA POLONISTYCZNA W OGLĄDACH NAUKOWYCH * Dorota Amborska-Głowacka, Romuald Jabłoński * Słowo o Jubilacie * Wykaz publikacji Mariana Sinicy z lat 1973-2004 * Wojciech Pasterniak * "Metateoretyczne" założenia pedagogiki teonomicznej i teonornicznej dydaktyki literatury * Barbara Myrdzik * Wpływ zmiany historycznej na cele formacyjne edukacji szkolnej * Barbara Bogołębska * Specjalistyczne podręczniki sztuki pisania dawniej i dziś * Edward Polański * O potrzebie badań odbioru podręczników szkolnych * Dorota Amborska-Głowacka * Sposoby ujęcia tekstu * Jadwiga Kowalikowa * Mówienie i pisanie w kontekstach edukacyjnych * Renata Makarewicz * Składnia strukturalna w szkolnej nauce języka * Ryszard Jedliński * Samodzielne dochodzenie uczniów do wzoru wypowiedzi * Olga Przybyla * Struktura językowa wybranego aktu mowy w języku nauczycieli * II. SŁOWO I OBRAZ W EDUKACJI * Mieczysław Inglot * Kraj i wygnańcy. Obrazy wygnania i powrotów na wybranych przykładach literatury polskiej I poł. XIX w * Aniela Książek-Szczepanikowa * Między wiarą a zabobonem. O II części "Dziadów"Adama Mickiewicza * Małgorzata Mikołajczak * "Zimowy ogród" Zbigniewa Herberta na tle tradycji literackiej * Justyna Bajda * Malarstwo włoskich mistrzów w poetyckich interpretacjach Kazimierza Przerwy-Tetmajera * Anna Szóstak * Elementy fantastyki, futuroloii i groteski w "Akademii pana Kleksa" Jana Brzechwy * Karol Smużniak * Ewaluacja wiedzy o teatrze, filmie, radiu i telewizji wśród studentów Wyższej Szkoły Zawodowej w Wałbrzychu. Próba sondażowa * Małgorzata Latoch-Zielińska * Dlaczego teatr? O roli edukacji teatralnej w rozwoju ucznia * Kordian Bakuła * ?Monitor`; czyli telewizor, w którym każdy nauczyciel swe nauczanie snadnie oględać może * Bogumiła Tarasiewicz * Zadbaj o swój głos - swój warsztat pracy * Marzenna Magda-Adamowicz * Twórcza aktywność uczniów w procesie nauczania języka polskiego * Romuald Marek Jabłoński * Mapy poznawcze i rysunki na lekcjach języka polskiego * III. HORYZONTY EDUKACJI POLONISTYCZNEJ * Teresa Świętosławska * Globalizacja czy ojczyzna-polszczyzna? O horyzontach edukacji polonistycznej * Bogdan Trocha * Chrześcijańska transformacja paidei w kręgach aleksandryjskich i jej uwarunkowania tekstualno-interpretacyjne * Joanna Błażejewska * Dyskusja wokół edukacji polonistycznej na łamach galicyjskiego ?Muzeum" (1885-1918). Zarys problematyki * Zygmunt Kowalczuk * Makrokosmos w mikrokosmosie historii jednostki. Dydaktyczne walory badań nad mentalnością - Kardynał Ledóchowski * Marek Kuczyński * Nauka języka obcego a kategoryzacja rzeczywistości * Wiesław Hładkiewicz * O języku narracji politologicznej * Małgorzata Kolasa * Nowatorskie koncepcje dydaktyczne prezentowane na łamach "Muzeum" w dwudziestoleciu międzywojennym * Katarzyna Węgorowska * Dydaktyczno-gramatyczno-bibliofilski "biały kruk"
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 392 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 493-503.
Pojawiające się do tej pory różnego rodzaju książki, podręczniki czy poradniki dotyczące rozwoju zdolności, talentu czy geniuszu człowieka miały - oczywiście nie wszystkie - jedną zasadniczą wadę: kurczowo trzymały się bądź to jednej dyscypliny wiedzy (najczęściej psychologii lub/i pedagogiki), bądź to zredukowanego obszaru problemów (rozwoju umysłowego, percepcyjnego, emocjonalnego, intuicyjnego). Przypominało to czasami podawanie przepisów w książce kucharskiej. Tyle że każdy, kto chociaż raz gotował lub piekł ad hoc, mając nawet bardzo dobry model działania, przekonał się, iż trudno być od razu kulinarnym geniuszem. Na ogół musiał stwierdzić, że albo nie ma określonych zdolności percepcyjnych, albo operacyjnych, albo brakuje mu pewnej wiedzy o produktach, narzędziach i technikach oraz ich właściwościach, albo, wreszcie, brakuje mu odpowiedniej motywacji do podejmowania tego rodzaju czynności. Okazuje się, iż stworzenie w miarę optymalnego podręcznika wymaga szerszego przygotowania z kilku, a nawet z bardzo wielu dyscyplin naukowych (nie mówiąc o subdyscyplinach) głębokiego wglądu w kulturę, a w zasadzie w to, co transkulturowe, jak również konkretnych obserwacji i doświadczeń w wielu różnych praktykach i dziedzinach życia.Stąd niniejsza książka nie jest typowym poradnikiem odpowiadającym na praktyczne pytania typu "jak", nie jest również typowym podręcznikiem historiozoficznym zbierającym wszystkie możliwe teorie i pytania typu "co", a tym bardziej nie jest typowym dziełem zasad i reguł kanonicznych odpowiadających apodyktycznie na najważniejsze pytania typu "dlaczego". Chociaż w jakiejś mierze stara się odpowiedzieć na nie wszystkie jednocześnie, jakby powiedział Erich Fromm, w metajęzyku logiki paradoksalnej, aby w każdym kroku rodzica, opiekuna, wychowawcy i nauczyciela ukazywać możliwie największą głębię i dynamikę rozwoju oraz strukturalną złożoność przeciwstawnych procesów edukacyjnych. Z jednej strony, ma prowadzić do ukazania najnowszych tendencji, strategii i technik stymulowania zdolności, a z drugiej - wzbudzić refleksję nad historią tego, co istotne w edukacji człowieka; z jednej strony, ma pokazać wielowątkową i wielowarstwową rolę edukowanych, a z drugiej - przedstawić bardzo złożoną i odpowiedzialną rolę edukujących w procesie współtworzenia osobowości dziecka na miarę jego talentu, a nawet geniuszu. Powinno to zainteresować nie tylko faktycznych rodziców i wychowawców, ale również potencjalnych rodziców i tych, którzy mogą i powinni z nimi współpracować: studentów pedagogiki, nauczycieli, opiekunów społecznych, urzędników, dziennikarzy czy polityków, w trudnym procesie optymalnego rozwijania i formowania każdej ludzkiej istoty...[...]Niniejsza książka rozczaruje tego czytelnika, który oczekuje na podstawie atrakcyjnego jej tytułu gotowych (p)odpowiedzi, wskazówek czy metod, dzięki którym mógłby uczynić ze swojego dziecka geniusza. Autor sam o książce pisze tak: Z jednej strony ma ona prowadzić do ukazania najnowszych tendencji, strategii i technik stymulowania zdolności, a z drugiej strony ma wzbudzić refleksję nad historią tego, co istotne w edukacji człowieka, z jednej strony ma pokazać wielowątkową i wielowarstwową rolę edukowanych, z drugiej strony bardzo złożoną i odpowiedzialną rolę edukujących, w procesie współtworzenia osobowości dziecka na miarę jego talentu, a nawet geniuszu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21183 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Tytuł oryginału: "The circle of security intervention : enhancing attachment in early parent-child relationships" 2014.
Bibliografia strony 433-440. Indeks.
Książka jest pierwszą pełną prezentacją skutecznego programu wdrażanego w wielu krajach z udziałem dzieci i rodziców, którzy napotykają trudności w sferze przywiązania. Osadzony w najnowszej wiedzy na temat przywiązania i wczesnej interwencji, Krąg ufności pomaga opiekunom w rozwijaniu większej wrażliwości na emocjonalne potrzeby swoich dzieci. Twórcy tej metody wyjaśniają założenia programu oraz przedstawiają nowatorskie strategie diagnostyczne i terapeutyczne, a także opisują, w jaki sposób ufne więzi między rodzicem a dzieckiem sprzyjają rozwojowi zdrowych, szczęśliwych i dobrze przystosowanych dzieci. Praca jest bezcennym narzędziem dla wszystkich specjalistów, którzy pracują z małymi dziećmi i ich opiekunami, w tym dla psychiatrów, psychologów klinicznych, pracowników socjalnych i wychowawców.Krąg ufności uczy, jak diagnozować problemowe wzorce przywiązaniowe i określać przedmiot, na którym koncentruje się terapia. Autorzy omawiają również procedurę 20-tygodniowej terapii grupowej, której celem jest kształtowanie zdolności rodziców do dodawania dziecku otuchy oraz rozwijania jego eksploracji i autonomii. Prezentację metody uzupełniają liczne przykłady kliniczne."Co za niezwykła książka! Wnikliwa, pełna współczucia, poruszająca, przejrzyście napisana, ogromnie przydatna. Proponuje najlepsze połączenie rzetelnej wiedzy, głębokiego doświadczenia klinicznego i spójnych wskazówek dla terapeutów, z jakim kiedykolwiek miałem do czynienia. To lektura obowiązkowa dla wszystkich, którzy chcą zrozumieć i rozpowszechniać skuteczne rodzicielstwo".Dr Phillip R. Shaver, profesor psychologii, Uniwersytet Kalifornijski, Davis"Prawdziwa mądrość w połączeniu z praktycznymi strategiami terapeutycznymi to prezent dla każdego klinicysty, który chce poprawić jakość opieki nad dziećmi i zapobiec przypadkom ich złego traktowania".Dr Alicia F. Lieberman, Ining B. Harris, Infant Mental Health, Uniwersytet Kalifornijski, San Francisco
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21598 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka RPD)
Bibliografia, orzecznictwo na stronach 241-264.
Publikacja pt. "Ochrona praw dziecka w sytuacjach nadzwyczajnych" autorstwa Małgorzaty Andrzejczak-Świątek, to kolejna pozycja wydana w ramach Biblioteki Rzecznika Praw Dziecka, wyróżniona w konkursie Rzecznika na najlepszą pracę doktorską dotyczącą praw dziecka. Praca koncentruje się na bardzo ważnych społecznie i niezwykle trudnych zagadnieniach związanych z "zawieszeniem" prawa dziecka w sytuacjach nadzwyczajnych. Pozycja rozszerza katalog publikacji dotyczących ochrony praw dziecka o studium przypadku z perspektywy derogacji zobowiązań w dziedzinie praw człowieka. Co istotne, nie ogranicza się wyłącznie do sytuacji konfliktu zbrojnego, ale dotyczy także innych sytuacji wyczerpujących przesłanki pojęcia, którym posługują się traktatowe klauzule derogacyjne: "wojna lub inne niebezpieczeństwo publiczne zagrażające życiu narodu". Autorka przeanalizowała ustawodawstwo światowe i europejskie w tym zakresie oraz dokonała uszczegółowionych analiz sytuacji w perspektywie określonych struktur krajowych i międzynarodowych.- Publikacja stanowi cenne źródło wiedzy o ochronie praw dziecka. Nie ma bowiem wątpliwości, że wszystkie dzieci - bez względu na to, czy są ofiarami kataklizmów, bezdomności, czy są "dziećmi w drodze" - wymagają skuteczniejszej niż zwykle ochrony ich praw - podkreśla Marek Michalak. Praca polecana jest wszystkim podmiotom zajmującym się prawami dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 34 (1 egz.)
(dostępność ok. 10.10.2022)
Książka
W koszyku
SEO marketing : bądź widoczny w Internecie / Adrian Andrzejczyk. - Gliwice : Helion S.A., copyright 2022. - 232 strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
(Onepress)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 220-232.
Książka dostępna także jako e-book.
Daj swoim klientom szansę i pozwól im się odnaleźć w sieci!We współczesnym biznesie, gdy powszechne staje się zjawisko hiperkonkurencji, aby skutecznie konkurować, firma musi prowadzić zaplanowane działania w zakresie komunikacji marketingowej. Wraz z dynamicznym rozwojem technologii na znaczeniu zyskuje internet. Kogo nie ma w sieci, ten sam sobie ogranicza dochody, a za chwilę - kto wie, może sam się wyeliminuje z rynku? Dlatego, jeśli nie prowadzisz firmy, która działa całkowicie lokalnie i z założenia offline, musisz się zgodzić na reguły świata online i mocno w nim zaistnieć. A ponieważ w biznesie online króluje wyszukiwarka Google - szacuje się, że w większości branż odpowiada już za 50 procent przychodów! - to na funkcjonowaniu zgodnie z jej wymogami musisz skupić swoje siły i środki.A skoro wyszukiwarka Google, to SEO. Z angielskiego: search engine optimization, czyli proces polegający na dostosowaniu strony internetowej i działań w zakresie promocji do zaleceń Google. Schemat działania algorytmu jest pilnie strzeżoną tajemnicą. Z tego podręcznika dowiesz się, jak ją rozgryźć - krok po kroku. Książka ma charakter teoretyczno-empiryczny: strona po stronie prowadzi czytelnika po najważniejszych czynnikach decydujących o sukcesie w świecie online.Poznaj wymogi wyszukiwarki Google, dostosuj swój marketing i wskocz na pierwsze miejsca wyników wyszukiwania!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22024 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja dedykowana Prof. dr hab. Sabinie Guz, w 60 - lecie pracy zawodowej.
Bibliografie, netografie przy artykułach.
W zmieniającej się rzeczywistości społeczno-kulturowej bezustannie potrzebny jest namysł, analizy i uogólnienia dotyczące edukacji, która także ewoluuje, będąc ważnym elementem dynamicznej współczesności. Ogromny potencjał tkwi w naukowym, intelektualnym dyskursie prowadzonym przez teoretyków i praktyków szeroko rozumianej edukacji. [.] Siłą tej publikacji jest bogactwo i różnorodność treści oraz jej znaczny potencjał naukowo-poznawczy. Bez wątpienia pogłębiona refleksja teoretyczna, interesujące interpretacje i oryginalne badania pozwoliły na wielostronne przedstawienie tytułowej edukacji przedszkolnej i szkolnej. Szczególną wartość monografii wieloautorskiej nadała nie tylko żywa wymiana myśli, ale też wymiana doświadczeń Autorów. Niezależnie od pierwotnego celu, tj. uczczenia Jubileuszu 60-lecia pracy zawodowej Profesor dr hab. Sabiny Guz, dzieło to ma ważkie walory poznawcze oraz dydaktyczne i takim celom może z powodzeniem służyć. Praca z pewnością zainteresuje więc nie tylko pracowników nauki, ale również studentów pedagogiki, nauczycieli praktyków oraz rodziców.Z recenzji dr hab. Agaty Popławskiej, prof. UP
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20812 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [255]-262.
Czy rewitalizacja przestrzeni miejskich musi prowadzić do gentryfikacji i napięć tożsamościowych? Analogicznie, czy ogólnokrajowym i lokalnym projektom modernizacyjnym musi nieuchronnie towarzyszyć wzrost nierówności i podziałów społecznych, bałagan mentalny i erozja domeny publicznej? Aż nadto widoczny w dzisiejszej Warszawie zamęt i rozgardiasz architektoniczno-urbanistyczny, a także mieszane rezultaty różnych działań renowacyjnych autor traktuje jako metaforę realizowanej nie tylko w Polsce polityki publicznej i ścieżki rozwoju. Publikacja jest plonem wieloletnich zainteresowań polityką publiczną i funkcjonowaniem przestrzeni publicznych w Polsce i za granicą. Autor podejmuje również cały szereg innych pokrewnych zagadnień, na przykład kwestię wyzwań, przed którymi staje współczesna polityka miejska na świecie i w Polsce, pojęciową analizę sfery publicznej, ładu i bezładu przestrzennego. Jaki jest generalny bilans zmian zachodzących w miejskich przestrzeniach publicznych? Co przeważa w owych metamorfozach - erozja i dewastacja czy odnowa i rehumanizacja środowiska, w którym żyjemy? Respekt czy brak szacunku dla przeszłości i tradycji? W jakim stanie przetrwały w Warszawie do naszych czasów niektóre elementy wcześniejszej, w tym powojennej spuścizny budowlanej, odziedziczonej po okresie PRL? Jakie piętno wywarły na architekturze i układach urbanistycznych procesy rynkowe i modernizacyjne, które dokonują się od 30 lat w III Rzeczypospolitej? Czy warszawski bezład to objaw naturalnego eklektyzmu, nasze stołeczne DNA i genius loci, czy też może pochodna zaawansowanej, brutalnej komercjalizacji i prywatyzacji przestrzeni publicznych? To tylko niektóre z pytań, na które nie padają w książce absolutnie jednoznaczne odpowiedzi.
WSTĘP * ROZDZIAŁ I * MIASTO I POLITYKA MIEJSKA * 1. Rosnące znaczenie miast i ich rola polityczna * 2. Polityka miejska jako polityka publiczna * 3. Innowacyjność polityk miejskich * 3.1. Miasto mobilne * 3.2. Miasto inteligentne * 3.3. Miasto opiekuńcze * 3.4. Miasto obywatelskie * 4. Rozwój nowych ruchów miejskich * ROZDZIAŁ II * PRZESTRZEŁ I POLITYKA PRZESTRZENNA * 1. Społeczne znaczenie przestrzeni * 2. Czym jest przestrzeń publiczna? * 3. Urbanistyka, polityka i ład przestrzenny * 4. Słabości polskiej polityki przestrzennej * 5. Nowe uwarunkowania prawne * 6. Doświadczenia skandynawskie * 7. Uwarunkowania kulturowe * ROZDZIAŁ III * EROZJA I KRYZYS PRZESTRZENI PUBLICZNYCH * 1. Miasto jako firma * 2. Marketyzacja, depublicyzacja, chaotyzacja * 3. Deficyt strategii i planowania * Białołęka: niechciane dziecko na polu kapusty * Służewiec: monokultura w Mordorze * Wilanów: kaczkomaty w Lemingradzie * 4. Ruderyzacja miejsc wspólnych * Betonowa kałuża u stóp PKiN * Hyde Park na patelni * Wygwizdów w pasażu Wiecha * 5. Grodzenie, czyli segregacja * Miksofobia w twierdzy Marina * Joli bord kontra Targówek * 6. Komercjalizacja przestrzeni * Biedronka Centralna * Szarytki Development? * Uwłaszczenie na rogu Pięknej i Lennona * Reprywatyzacja po warszawsku * 7. Tyrania wieżowców? * Złota 44 i okolice * Roma Tower na byłym cmentarzu * Daszyński, Srebrna i Millenium Plaza * ROZDZIAŁ IV * BURZYĆ, CHRONIĆ, PRZEKSZTAŁCAĆ? PRZYPADEK SPUŚCIZNY PO SOCMODERNIZMIE I SOCREALIZMIE * 1. Warszawski genius loci * 2. Modernizm i jego socjalistyczna wersja * 3. Sześć wariantów transformacji * 3.1. Odnowa integralna ("perły na torach") * 3.2. Destrukcja totalna (Supersam i inne pawilony) * 3.3. "Mordernizacja", czyli destrukcja w imię odnowy (przypadek Cedetu) * 3.4. Reinkarnacja (wokół Rotundy PKO) * 3.5. Translokacja z metamorfozą (perypetie Emilii) * 3.6. Twórczy dialog z przeszłością (pawilon Zodiak, siedziba Fundacji Galerii Foksal) * 4. Co zrobić z Pałacem Kultury? * ROZDZIAŁ V * RÓŻNE BARWY ODNOWY PRZESTRZENI MIEJSKICH * 1. Pionierzy nowoczesnej odnowy miast * 2. Krytyka wizji modernistycznych * 3. Rewitalizacja i gentryfikacja * 4. Warszawa przeprasza się z Wisłą * Pierwsza była świątynia książki * Grand Prix dla bulwarów * 5. Metamorfozy praskie * Stadion w trzech odsłonach * Kreatywna Stara Praga * Rozpad uniwersum na rondzie Wiatraczna * Od bazaru do pustki na placu Szembeka * 6. Cztery przypadki śródmiejskich modernizacji * Odnowiony salon stolicy - Krakowskie Przedmieście i Świętokrzyska * Od publicznego targowiska do prywatnej gastrogalerii - Hala Koszyki * Bardziej swojska Hala Gwardii na placu Żelaznej Bramy * Odrzucony przeszczep tęczy pod kościołem Najświętszego Zbawiciela * ROZDZIAŁ VI * ZMIANY W PRZESTRZENI PUBLICZNEJ A MODERNIZACJA SPOŁECZNA I POLITYCZNA * 1. Rodzaje transformacji instytucjonalnej i przestrzennej * 1.1. Konserwacja * 1.2. Restauracja * 1.3. Rewolucja * 1.4. Hybrydowa ewolucja * 2. Kształtowanie przestrzeni a polityka i politycy * 3. Czy rewitalizacja musi oznaczać gentryfikację? * 4. Poprawianie domeny publicznej - garść analogii i postulatów * 5. Powrót na agorę? * Ogród Miejski * Plac Europejski * Dzielnica bez płotów * PRZYPISY * BIBLIOGRAFIA
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57168 (1 egz.)
Kaucja: 26,88 zł
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej