Dziecko z zespołem Aspergera
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(57)
Forma i typ
Książki
(56)
Poradniki i przewodniki
(19)
Proza
(16)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Albumy i książki artystyczne
(1)
Audiobooki
(1)
Dostępność
dostępne
(77)
wypożyczone
(16)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(12)
BD40 (Suwalska 11)
(4)
BD52 (Rembielińska 6a)
(6)
BD53 (Bazyliańska 6)
(8)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(4)
CN1 (św. Wincentego 85)
(3)
MW123 (św. Wincentego 64)
(1)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
W29 (Rembielińska 6a)
(3)
W37 (Smoleńska 94)
(7)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(2)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(1)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
W72 (Suwalska 11)
(1)
W85 (Jórskiego 41)
(2)
W98 (Kondratowicza 23)
(4)
WP130 (św. Wincentego 85)
(33)
Autor
Attwood Tony (1952- )
(4)
Kosik Rafał (1971- )
(4)
Okuniewski Juliusz
(4)
Banaszczyk Izabela
(3)
Chromik-Kovačs Joanna
(3)
Borkowska Agnieszka
(2)
Bryńska Anita (1964- )
(2)
Carteron Marine (1972- )
(2)
Carteron Marine (1972- ). Autodafeurs (pol.)
(2)
Daroszewski Marek (historyk)
(2)
Gargaś Gabriela
(2)
Grochola Jakub (1992- )
(2)
Grotowska Beata
(2)
Jagielska Gabriela
(2)
Komender Jadwiga
(2)
Kozdroń Agnieszka
(2)
Kędzierski Sławomir
(2)
Lindenbaum Pija (1955- )
(2)
Nilsson Per (1954- )
(2)
Rey-Radlińska Marta
(2)
Sheffer Edith
(2)
Szczur Przemysław
(2)
Aldenrud Ulla (1937- )
(1)
Aleksandrowicz Małgorzata
(1)
Biadasiewicz Małgorzata
(1)
Bojanowski Brian
(1)
Borkowska Agnieszka (terapeuta)
(1)
Bukiert Katarzyna
(1)
Charbicka Magdalena
(1)
Chmielewska Joanna Maria
(1)
Chojnowska Ilona (1982- )
(1)
Chylińska Agnieszka (1976- )
(1)
Cieszyńska Jadwiga (1955- )
(1)
Delaney Tara
(1)
Drała Dorota
(1)
Dronia Iwona
(1)
Gardian-Miałkowska Renata
(1)
Garnett Michelle
(1)
Grandin Temple (1947- )
(1)
Gray Carol (1952- )
(1)
Gubała Magdalena (1982- )
(1)
Haduła Aleksandra
(1)
Hoopmann Kathy (1963- )
(1)
Hołub Jacek (1972- )
(1)
Ilstedt Stefan
(1)
Jackson Luke (1988- )
(1)
Jodko-Kula Elżbieta
(1)
Kasprzyk Agnieszka
(1)
Kijak Artur
(1)
Kosek Anna Karina
(1)
Krauze Anna
(1)
Kuziel-Kalina Anna
(1)
Litwinko Emilia
(1)
Maciarz Aleksandra (1937- )
(1)
Maciarz Aleksandra (1937-2011)
(1)
McIlwee Myers Jennifer
(1)
Mikołajczak Małgorzata (1966- )
(1)
Moyski Elżbieta
(1)
Niezgoda Ewa
(1)
Notbohm Ellen
(1)
O`Toole Jennifer Cook
(1)
Obłój Lesław
(1)
Ostrowska Agnieszka
(1)
Painter Kim Kiker
(1)
Pisula Ewa
(1)
Przybysz-Zaremba Małgorzata
(1)
Pstrągowska Joanna
(1)
Skowrońska Emilia
(1)
Sobolewski Piotr (pedagogika specjalna)
(1)
Sorensen Patricia
(1)
Szatkowska-Jaskuła Dorota
(1)
Vardanian Suren (1965- )
(1)
Waclaw Wanda
(1)
Walker Sophie
(1)
Weksej Aleksandra
(1)
Weremczuk Ewa
(1)
Winczura Barbara (1969- )
(1)
Witek Danuta
(1)
Zakrajewski Paweł
(1)
Zalewski Grzegorz
(1)
Zalewski Grzegorz (1954- )
(1)
Zalewski Ulisses
(1)
Zysk Veronica
(1)
Łucjanek Agnieszka
(1)
Święcicka Joanna
(1)
Święcicka Joanna (pedagogika)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(41)
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(38)
1901-2000
(2)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(57)
Język
polski
(57)
Odbiorca
Rodzice
(13)
Dzieci
(11)
Nauczyciele
(9)
9-13 lat
(8)
6-8 lat
(6)
Młodzież
(5)
Psycholodzy
(5)
Terapeuci zajęciowi
(4)
14-17 lat
(3)
Logopedzi
(3)
Psychoterapeuci
(2)
Terapeuci
(2)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Neurolodzy
(1)
Pedagodzy
(1)
Wychowacy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(14)
Literatura francuska
(2)
Literatura szwedzka
(2)
Temat
Kobieta
(5211)
Rodzina
(4014)
Przyjaźń
(3834)
Miłość
(3258)
Tajemnica
(2954)
Dziecko z zespołem Aspergera
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2937)
Relacje międzyludzkie
(2518)
Zabójstwo
(2172)
Życie codzienne
(1908)
Magia
(1732)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1589)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1528)
Uczucia
(1400)
Nastolatki
(1379)
II wojna światowa (1939-1945)
(1364)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1347)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1132)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Trudne sytuacje życiowe
(1000)
Chłopcy
(998)
Wybory życiowe
(937)
Sekrety rodzinne
(930)
Policjanci
(908)
Żydzi
(893)
Relacja romantyczna
(880)
Osoby zaginione
(878)
Władcy
(863)
Psy
(862)
Historia
(847)
Kultura
(820)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(774)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(741)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(693)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Arystokracja
(676)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(635)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(621)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(586)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(559)
Zemsta
(552)
Wojsko
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(510)
Psychoterapia
(504)
Zakochanie
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Spisek
(475)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(471)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(455)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Samotność
(445)
Marzenia
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Ludzie bogaci
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Nauczanie początkowe
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(422)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
1901-2000
(3)
1918-1939
(2)
1939-1945
(2)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Austria
(2)
Francja
(2)
Niemcy
(2)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(2)
Polska
(1)
Gatunek
Poradnik
(21)
Opowiadania i nowele
(7)
Opracowanie
(5)
Powieść
(4)
Powieść obyczajowa
(3)
Fantastyka
(2)
Pamiętniki angielskie
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Powieść przygodowa
(2)
Sensacja
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Album
(1)
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Reportaż
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(14)
Medycyna i zdrowie
(12)
Edukacja i pedagogika
(10)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(4)
Historia
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
57 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 65-66.
Osnowę treści tej książki stanowią relacje matki dziecka dotkniętego zespołem Aspergera. Książka ta ma przybliżyć nauczycielom, rodzicom i wychowawcom kliniczny obraz choroby. Jak można pomóc dziecku autystycznemu - oto podstawowe pytanie na które ta pozycja stara się odpowiedzieć. W pierwszej części przedstawiono istotę i swoiste symptomy zespołu Aspergera jako jednej z postaci autyzmu, w drugiej - relacje matki chłopca dotkniętego ta chorobą, jego przeżycia i zachowania. Zgrupowano je w ramach poszczególnych symptomów opisanych i zinterpretowanych w świetle wiedzy o autyzmie. W aneksie książki zamieszczono tłumaczenie Australijskiej Skali Syndromu Aspergera, która może być wykorzystana we wstępnej diagnozie tego zaburzenia.
Wstęp * I.Zespół Aspergera jako jedna z postaci autyzmu dziecięcego * II.Przeżycia i zachowania Łukasza na tle wiedzy o autyzmie dziecięcym * 1.Zaburzenia sensoryczne * 2.Stereotypie * 3.Fiksacje * 4.Protest wobec zmian – lek przed nieznanym * 5.Rytualizm * 6.Swoistość pamięci i zainteresowań * 7.Swoistości języka i rozumienia mowy * 8.Przeżycia lękowe * 9.Niezrozumienie i brak akceptacji ze strony innych ludzi * 10.Edukacyjne stresy, radości i postępy * 11.Sylwetka osobowości Łukasza – sugestie terapeutyczne * Bibliografia * Australijska skala dla zespołu Aspergera
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15685 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 65-[66].
Książka Aleksandry Maciarz i Małgorzaty Biadasiewicz opisuje przeżycia matki dziecka dotkniętego zespołem Aspergera. Za pomocą jednostkowej historii autorki przybliżają problematykę zaburzenia u dziecka. Przedstawione symptomy zespołu poparte są relacjami matki Łukasza, co ma pomóc innym rodzicom dzieci autystycznych rozpoznać podobne objawy u własnych dzieci. Autorki poszukują metod pomocy dzieciom z zespołem Aspergera i przedstawiają sugestie terapeutyczne.
Wstęp – 7. – – I. Zespół Aspergera jako jedna z postaci autyzmu dziecięcego – 9. – – II. Przeżycia i zachowania Łukasza na tle wiedzy o autyzmie dziecięcym – 19. – – 1. Zaburzenia sensoryczne – 19. – Stereotypie – 25. – Fiksacje – 28. – Protest wobec zmian – lęk przed nieznanym – 32. – Rytualizm – 37. – Swoistości pamięci i zainteresowań – 40. – Swoistości języka i rozumienia mowy – 44. – Przeżycia lękowe – 48. – Niezrozumienie i brak akceptacji ze strony innych ludzi – 51. – Edukacyjne stresy, radości i postępy – 55. – Sylwetka osobowościowa Łukasza – sugestie terapeutyczne – 61. – Bibliografia – 65. – Australijska skala dla zespołu Aspergera – 67.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8191 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Każde dziecko, niezależnie od tego, czy zdiagnozowano u niego autyzm, czy zespół Aspergera, lepiej poradzi sobie w życiu, jeśli będzie umiało dbać o higienę osobistą, radzić sobie ze stresem i prosić o pomoc. Rodzice i nauczyciele osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu mają znaczący wpływ na funkcjonowanie swoich wychowanków w świecie. Książka zawiera wiele konkretnych przykładów, jak rozwijać umiejętności ważne w codziennym życiu. Jennifer McIlwee Myers pisze z wyjątkowej perspektywy - zespół Aspergera rozpoznano u niej dopiero w wieku dorosłym, z kolei u jej brata autyzm zdiagnozowano jeszcze w dzieciństwie. Dzięki temu Czytelnik może utwierdzić się w przekonaniu, że świadome rozwijanie umiejętności życiowych u osób z autyzmem lub zespołem Aspergera jest bardzo ważne od najmłodszych lat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18532, 18326 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 151-152.
Propozycja dla rodziców i specjalistów mających na co dzień styczność z osobami z zaburzeniami autystycznymi.Książka dostarcza wiedzy o sposobach radzenia sobie z dzieckiem autystycznym w życiu codziennym oraz zapewnienia jemu i sobie radości ze wspólnego funkcjonowania przez wzajemnego osiągania sukcesów.Zawiera analizę indywidualnych przypadków, z którymi autorka spotkała się podczas swojej pracy terapeutycznej, m.in.- opis i analizę przypadku chłopca autystycznego z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym,- analizę indywidualnego przypadku chłopca z zaburzeniami przystosowania społecznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18939 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W klasie Dawida jest chłopiec z zespołem Aspergera. Pani mówi, że to nie choroba. Skoro nie, to dlaczego ma taką dziwną nazwę? To prawda, że Oskar zachowuje się trochę inaczej niż wszyscy. Ale czy Dawid nie jest czasem do niego podobny? I czy to znaczy, że też nie jest zupełnie normalny? A w ogóle, co to znaczy być normalnym?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Książka
W koszyku
W klasie Dawida jest chłopiec z zespołem Aspergera. Pani mówi, że to nie choroba. Skoro nie, to dlaczego ma taką dziwną nazwę? To prawda, że Oskar zachowuje się trochę inaczej niż wszyscy. Ale czy Dawid nie jest czasem do niego podobny? I czy to znaczy, że też nie jest zupełnie normalny? A w ogóle, co to znaczy być normalnym?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. II (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia)
Indeks.
Ellen Notbohm i Veronica Zysk proponują mnóstwo zabaw i ćwiczeń, które pozytywnie wpłyną na rozwój dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera. Te skuteczne wskazówki pomogą dziecku odnosić sukcesy w domu,w szkole i w codziennych kontaktach z ludźmi. Przedstawione rozwiązania i strategie dostosowane są do różnych stylów uczenia się i zdolności dzieci. Wiele porad zmodyfikowano z myślą o nastolatkach i wyzwaniach, jakim muszą one sprostać, żyjąc z zaburzeniem ze spektrum autyzmu. 1001 porad. to niezwykle pomocna pozycja dla rodziców, nauczycieli i terapeutów."Lektura obowiązkowa dla tych, którzy kochają dzieci z autyzmem, żyją z nimi lub pracują. Porady autorek są profesjonalne i dają nadzieję. Co jednak najważniejsze - oferują konkretne rozwiązania problemów. Ten podręcznik zawiera pomysły, sugestie, informacje o źródłach wiedzy oraz ogromną dawkę inspiracji i wsparcia".Jennifer McCammon, wydawca, "Portland Family Magazine""Zaskoczyła mnie liczba i jakość pomysłów, polecam rodzicom czytanie i wykorzystywanie porad w praktyce. Sam wiele się nauczyłem!"Tony Attwood, autor książki Zespół Aspergera. Kompletny przewodnik
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18133 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The Asperkid`s (secret) book of social rules.
Bibliografia na stronach [301]-302.
Dorastanie to skomplikowana sprawa. A już szczególnie, kiedy wszyscy dookoła zachowują się w zupełnie niezrozumiały sposób. Doskonale wie o tym autorka, Jennifer Cook O’Toole - w końcu sama przez to przeszła! Ale wy, asperdzieciaki, macie teraz w rękach klucz do wszystkich zagmatwanych zasad i kodów społecznych, z którymi trzeba sobie poradzić. "Sekretna księga Asperdzieciaka" to zbiór odpowiedzi na wiele ważnych kwestii, nad którymi zastanawia się każdy nastolatek z zespołem Aspergera. Zawarte w niej wskazówki, napisane zgodnie z logiką aspich, pomagają budować i utrzymywać relacje z przyjaciółmi, opanować przesadną szczerość i unikać katastrofalnych wpadek towarzyskich. Ten przewodnik, pełen krótkich i dosłownych wyjaśnień, zabawnych ilustracji oraz komiksów, zawiera wszystko, czego potrzebuje młody człowiek z zespołem Aspergera, aby przetrwać trudny okres dorastania!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19127 (1 egz.)
Książka
W koszyku
To nowa książka, właśnie wydana przez Fraszkę. Napisana z pasją przez rodzica dziecka z Zespołem Aspergera, który w sposób jasny i przekonywający opowiada, jak takie dziecko czuje się w szkole i które sytuacje i okoliczności, dla innych oczywiste i bezdyskusyjne, urastają w autystycznym oglądzie świata do rangi strasznych problemów nie do pokonania. Dziecko zachowuje się wówczas w sposób dla otoczenia trudny i niezrozumiały, ale po przyjrzeniu się powodom tego zachowania okazuje się, że jest to zwykle jedyny dostępny dla niego sposób okazania tego, że bez pomocy i zrozumienia sobie nie poradzi. A otoczenie jeśli zna przyczyny zwykle może skutecznie pomóc.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20304 (1 egz.)
Książka
W koszyku
U dołu okładki: materiały z możliwością kopiowania ; dla nauczycieli, terapeutów i opiekunów ; czytelny podział tematyczny ; gotowe ćwiczenia.
Bibliografia na stronach 181-184. Indeksy.
"Grupowy trening umiejętności społecznych dla dzieci i młodzieży z zespołem Aspergera" stanowi gotowy program nauczania, przeznaczony dla psychologów, nauczycieli i pozostałych specjalistów prowadzących tego typu terapię. Oparty na ustaleniach naukowych materiał stanowi wprowadzenie do zagadnienia zespołu Aspergera i problematyki umiejętności społecznych, w tym kwestii diagnostyki i oceny, znaczenia dobrych umiejętności społecznych oraz podejść terapeutycznych. Główna część publikacji jest przygotowana do powielania i składa się z opisu 10 sesji podstawowych oraz 13 sesji uzupełniających, które obejmują takie tematy, jak powitania, emocje, wyraz twarzy i umiejętności konwersacyjne. W każdej sesji przedstawiono określone cele i rezultaty, wyjaśnienie ich znaczenia, szczegółowe instrukcje krok po kroku przeznaczone dla osób prowadzących grupę oraz ulotki dla rodziców i nauczycieli. Kompletny i praktyczny program treningu umiejętności społecznych stanowi przydatny materiał dla psychologów, nauczycieli, rodziców oraz pozostałych specjalistów pracujących z dziećmi i młodzieżą z zespołem Aspergera. [taniaksiazka.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22631 (1 egz.)
(dostępność ok. 20.05.2024)
Książka
W koszyku
Autyzm u dzieci : diagnoza, klasyfikacja, etiologia / Ewa Pisula. - Wydanie I, dodruk I. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2001. - 152, [3] strony : rysunki, tabele ; 21 cm.
Bibliografia strony 139 - [153].
Jak rozpoznać autyzm u dziecka? Jak - w świetle aktualnych systemów klasyfikacyjnych - odróżnić ten zespół zaburzeń od schizofrenii i upośledzenia umysłowego? Co charakteryzuje osoby autystyczne? Jaki jest iloraz ich inteligencji? Co decyduje o powstaniu zaburzeń społecznych i komunikacyjnych u dzieci z autyzmem? Co obecnie wiadomo o przyczynach autyzmu? Od czego zależą rokowania co do dalszego rozwoju osób autystycznych? Autorka dokonuje przeglądu najważniejszych koncepcji autyzmu przedstawiając różnorodność poglądów na temat jego diagnozy, genezy i dynamiki przebiegu. Podaje bardzo bogatą i najnowszą bibliografię z tej dziedziny. Na końcu książki znajdują się konkretne wskazówki dla psychologów, a także dla rodziców. Mogą one pomóc w jak najwcześniejszym rozpoznaniu autyzmu u dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne Dla Dzieci)
Na okładce: Bajka edukacyjna o relacjach społecznych i emocjach.
Ilustracje również na wyklejkach.
Drogi Czytelniku, czy czasem zastanawiasz się, skąd w nas tyle uczuć? Czemu wybuchamy złością, płaczemy z tęsknoty, milczymy odczuwając smutek? I jak to jest, że umiemy się witać, wiemy w jaki sposób komuś podziękować, w jakiej sytuacji przybić piątkę i kiedy unieść kciuk w górę? Skąd te gesty i czy w ogóle są nam potrzebne? Jak poznać, że kogoś właśnie uraziliśmy? Jak odczytać sygnały wskazujące, że ktoś nas lubi? Może bez tego wszystkiego świat byłby łatwiejszy? Myślę, że historia o pozaziemskim robocie pomoże znaleźć odpowiedź na wiele z tych pytań. Noro1 przybył na Ziemię zupełnie przypadkiem. Początkowo nie rozumiał, jak ludzie mogą przekazywać sobie tyle informacji za pomocą gestów, uczuć, spojrzeń. Powodowało to nieporozumienia i zabawne sytuacje. Jednak im dłużej poznawał świat razem ze swoim ośmioletnim przyjacielem Arturem, tym lepiej rozumiał że to, co ludzie odczuwają, jest naprawdę ważne. Książka została napisana z myślą o dzieciach z zespołem Aspergera oraz wszystkich ciekawych świata czytelnikach. Mam nadzieję, że historia Noro1 i Artura będzie dla Ciebie fascynującą podróżą przez zakamarki uczuć i społecznych relacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Dostępna także jako e-book.
Hans Asperger był uznanym wiedeńskim psychiatrą, który w uniwersyteckiej klinice dziecięcej badał osoby z zaburzeniami umysłowymi. Brał również udział w nazistowskiej akcji mordowania niepełnosprawnych dzieci. Dbał o "higienę rasową" w III Rzeszy. Reżim nazistowski sortował ludzi według rasy, religii i kondycji fizycznej. Nazistowscy psychiatrzy wybierali dzieci z różnymi zaburzeniami rozwoju, zwłaszcza z autyzmem. Asperger i jego koledzy starali się je "przekształcać" w produktywnych obywateli Rzeszy. Te, które uznali za nieuleczalne, wysyłano do kliniki Spiegelgrund, a następnie zabijano. "Dzieci Aspergera" to przejmująca książka o tym, co człowiek może zrobić drugiemu - słabszemu. To również opowieść o człowieku wplątanym w morderczą ideologię i historia początków badań nad autyzmem, która zmusza do rozważań nad dziedzictwem hitlerowskiej nauki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 94(100)"1939/1945" (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20252 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dzieci Aspergera : medycyna na usługach III Rzeszy / Edith Sheffer ; przekład Sławomir Kędzierski ; konsultacja historyczna: Marek Daroszewski. - Wydanie drugie. - Poznań : Wydawnictwo Poznańskie, copyright 2023. - 431, [1] strona, [8] stron tablic : fotografie, portrety ; 21 cm.
Indeks.
Hans Asperger był uznanym wiedeńskim psychiatrą, który w uniwersyteckiej klinice dziecięcej badał osoby z zaburzeniami umysłowymi. Brał również udział w nazistowskiej akcji mordowania niepełnosprawnych dzieci. Dbał o "higienę rasową” w III Rzeszy. Reżim nazistowski sortował ludzi według rasy, religii i kondycji fizycznej. Nazistowscy psychiatrzy wybierali dzieci z różnymi zaburzeniami rozwoju, zwłaszcza z autyzmem. Asperger i jego koledzy starali się je "przekształcać” w produktywnych obywateli Rzeszy. Te, które uznali za nieuleczalne, wysyłano do kliniki Spiegelgrund, a następnie zabijano. "Dzieci Aspergera” to przejmująca książka o tym, co człowiek może zrobić drugiemu – słabszemu. To również opowieść o człowieku wplątanym w morderczą ideologię i historia początków badań nad autyzmem, która zmusza do rozważań nad dziedzictwem hitlerowskiej nauki [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1. (dostępność ok. 14.06.2024)
Książka
W koszyku
Publikacja ma charakter poradnika zawierającego konkretne, bardzo proste i przejrzyście sformułowane wskazówki dotyczące pracy z dzieckiem z zespołem Aspergera. Jest skierowana do wszystkich nauczycieli, zwłaszcza szkół ogólnodostępnych, ale i integracyjnych lub specjalnych, którym przyszło pracować z tym jakże fascynującym, wymagającym, zaskakującym, inteligentnym, ale i czasami trudnym dzieckiem. Odbiorcami mogą być również inni specjaliści: pedagodzy, psycholodzy i logopedzi, którzy nie mają do czynienia na co dzień z dzieckiem cierpiącym na zaburzenie ze spektrum autyzmu, ale są ciekawi, jak ono funkcjonuje. Odbiorcami mogą być również rodzice dziecka ze zdiagnozowanym zespołem Aspergera, którzy potrzebują konkretnego pokierowania i wsparcia. Oprócz typowej charakterystyki i sposobów funkcjonowania ucznia cierpiącego na zespół Aspergera zaprezentowane są w tej książeczce osiowe objawy tego zaburzenia z kręgi autyzmu oraz metody terapii. Książeczka jest zatem próbą zainteresowania środowisk nauczycielskich problemami tej grupy uczniów. Termin zespołu Aspergera w ciągu ostatnich kilku lat stał się tematem niezmiernie modnym i głośnym. Należy spodziewać się, że dzieci ze diagnozowanym zespołem Aspergera będzie systematyczne przybywać, jeżeli już tak się nie dzieje. Dlatego wiedza nauczycieli i innych specjalistów z tego zakresu musi się poszerzać, ponieważ dobrze funkcjonujące dziecko dotknięte tym zaburzeniem nie musi trafić do szkoły integracyjnej czy specjalnej, ale do zwykłej szkoły masowej, może właśnie, drogi nauczycielu, do twojej klasy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16016 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja ma charakter poradnika zawierającego konkretne, bardzo proste i przejrzyście sformułowane wskazówki dotyczące pracy z dzieckiem z zespołem Aspergera. Jest skierowana do wszystkich nauczycieli, zwłaszcza szkół ogólnodostępnych, ale i integracyjnych lub specjalnych, którym przyszło pracować z tym jakże fascynującym, wymagającym, zaskakującym, inteligentnym, ale i czasami trudnym dzieckiem. Odbiorcami mogą być również inni specjaliści: pedagodzy, psycholodzy i logopedzi, którzy nie mają do czynienia na co dzień z dzieckiem cierpiącym na zaburzenie ze spektrum autyzmu, ale są ciekawi, jak ono funkcjonuje. Odbiorcami mogą być również rodzice dziecka ze zdiagnozowanym zespołem Aspergera, którzy potrzebują konkretnego pokierowania i wsparcia. Oprócz typowej charakterystyki i sposobów funkcjonowania ucznia cierpiącego na zespół Aspergera zaprezentowane są w tej książeczce osiowe objawy tego zaburzenia z kręgi autyzmu oraz metody terapii. Książeczka jest zatem próbą zainteresowania środowisk nauczycielskich problemami tej grupy uczniów. Termin zespołu Aspergera w ciągu ostatnich kilku lat stał się tematem niezmiernie modnym i głośnym. Należy spodziewać się, że dzieci ze diagnozowanym zespołem Aspergera będzie systematyczne przybywać, jeżeli już tak się nie dzieje. Dlatego wiedza nauczycieli i innych specjalistów z tego zakresu musi się poszerzać, ponieważ dobrze funkcjonujące dziecko dotknięte tym zaburzeniem nie musi trafić do szkoły integracyjnej czy specjalnej, ale do zwykłej szkoły masowej, może właśnie, drogi nauczycielu, do twojej klasy.
Ogólna charakterystyka dziecka z zespołem Aspergera * * * Zaburzenia komunikacyjne dziecka z zespołem Aspergera * * * Zaburzenia społeczne dziecka z zespołem Aspergera * * * Stereotypowe zachowania i specyficzne zainteresowania dziecka z zespołem Aspergera * Gospodarka żetonowa – system punktowy jako forma kierowania zachowaniem dziecka dotkniętego ZA * * * Formy pomocy, terapia i wskazania do kształcenia specjalnego dla dziecka z zespołem Aspergera * Trening umiejętności społecznych * Terapia integracji sensorycznej (SI), czyli problemy z odbiorem oraz przetwarzaniem bodźców zmysłowych * Terapia mowy * Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne * Hipo- i dogoterapia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18050 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie redakcyjnej błędny ISBN.
Bibliografia strony 123-[124].
Co mamy robić, aby pomóc dziecku? Jest to najczęściej pojawiające się pytanie przy pracy z dziećmi i młodzieżą z autyzmem. Książka ta, to właśnie próba rzetelnej odpowiedzi na nie, skierowana przede wszystkim do rodziców, pedagogów i opiekunów, którzy mają częsty kontakt z osobami z autyzmem lub zespołem Aspergera. Główna autorka książki, psycholog Wanda Waclaw, od wielu lat pracuje w Szwecji jako konsultant rodziców i personelu. W publikacji tej, korzystając ze swoich praktycznych doświadczeń, stara się pomóc dorosłym, mającym na co dzień do czynienia z takimi dziećmi. Ta bogato ilustrowana książka zawiera opisy wielu prawdziwych sytuacji oraz sprawdzone porady, dające rozwiązywanie wielu problemów.
1. Potrzeba unaocznienia informacji * 2. Rodzina * 3. Posiłki * 4. Ubranie * 5. Toaleta - trening czystości * 6. Czas do łóżka * 7. Podróże i wakacje * 8. Agresje i autoagresje * 9. Przedszkole * 10. Szkoła * 11. Zespół Aspergera
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Historie Prawdziwe ; 22)
(Kolekcja Hachette)
Brytyjska dziennikarka, korespondentka Agencji Reutera wychowuje niezwykle uzdolnioną, cierpiącą na zespół Aspergera dziesięcioletnią córkę. Jak to zwykle bywa w przypadku osób z Aspergerem, choć Grace bardzo dobrze radzi sobie w pewnych dziedzinach, ma jednocześnie ogromne trudności w innych. Matka wszelkimi sposobami stara się dotrzeć do córki, żeby jej pomóc. Musi nie tylko wejść w świat Grace, lecz przede wszystkim poradzić sobie z własnymi emocjami...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929 Walker S. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Problematyka publikacji porusza zagadnienie współwystępowania zaburzeń rozwojowych u dzieci. Tematyka ta, coraz częściej staje się przedmiotem zainteresowań wielu badaczy, diagnostów i terapeutów, tym bardziej, iż w praktyce klinicznej spotykamy coraz większą grupę dzieci, u których stwierdza się występowanie objawów kryterialnych przypisanych więcej niż jednemu zaburzeniu. Łączne występowanie kilku zaburzeń zdecydowanie modyfikuje proces rozwoju i funkcjonowanie dziecka na każdym jego etapie. Określenie profilu owego procesu rozwojowego oraz skali charakterystycznych objawów, ma centralne znaczenie do diagnozy klinicznej dziecka, a w szczególności diagnozy różnicowej.Wobec złożoności patomechanizmu odpowiedzialnego za współwystępowanie zaburzeń rozwoju u dzieci, grupa badaczy podjęła rozważania nad dylematami diagnostycznymi na styku takich zaburzeń, jak: autyzm, zespół Aspergera, zaburzenia semantyczno - pragmatyczne, niewerbalne trudności w uczeniu się, ADHD, centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego, opóźnienia w rozwoju, autyzm atypowy, schizofrenia wczesnodziecięca, zaburzenia zachowania oraz zaburzenia psychotyczne. Pewna część rozważań została poświęcona zaburzeniom współwystępującym w chorobie przewlekłej, mózgowym porażeniu dziecięcym, dyslalii rozszczepowej oraz przy defektach wzroku. Zamiarem autorów było przybliżenie Czytelnika do odpowiedzi na nurtujące go pytania o rozwój dzieci z zaburzeniami łączonymi.Książka adresowana jest do specjalistów różnych dziedzin - lekarzy, w tym głównie pediatrów, neurologów i psychiatrów dziecięcych, ponadto do psychologów klinicznych, pedagogów specjalnych, neurologopedów, rehabilitantów, a także do studentów, powyższych specjalności.
Autyzm a opóźnienie rozwoju * Autystyczne spektrum zaburzeń a dysfunkcje semantyczno-pragmatyczne * Centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego a autyzm * Autyzm, autyzm atypowy a schizofrenia wczesnodziecięca * Autyzm atypowy, zespół Aspergera, nadpobudliwość psychoruchowa a objawy psychotyczne * Zespół Aspergera a zespół nadpobudliwości psychoruchowej * z deficytem uwagi * Zaburzenie zdolności niewerbalnego uczenia się a zespół Aspergera * Zaburzenia zachowania a nadpobudliwość psychoruchowa * z deficytami uwagi (ADHD) * Niedowidzenie z problemami somatycznymi, psychicznymi * oraz podejrzeniem zespołu Aspergera lub schizofrenii * Choroba przewlekła a zaburzenia emocjonalne i trudności w uczeniu się * Mózgowe porażenie dziecięce i zaburzenia współwystępujące * Dyslalia rozszczepowa a współtowarzyszące powikłania ontogenezy dzieci z rozszczepem wargi i podniebienia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 16079 (1 egz.)
(dostępność ok. 04.07.2019)
Książka
W koszyku
(Biała Plama)
To rodzice są najczęściej pierwszymi osobami, które zauważają, że ich dziecko jest inne na tle rówieśników w rodzinie, w przedszkolu, szkole czy po prostu na placu zabaw. Po uzyskaniu diagnozy są pełni naturalnych ludzkich emocji typowych dla żałoby. Na początku mogą twierdzić, że dziecko wyrośnie lub dorośnie, lekarz się myli. Kiedy jednak dotrą do ostatniej fazy żałoby, czyli akceptacji, otwiera się przed nimi nowy świat i okazuje się, że jest on ciekawy, bogaty i wcale nie gorszy.Ze Wstępu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18134 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej