Kształcenie
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(122)
Forma i typ
Książki
(121)
Publikacje naukowe
(22)
Poradniki i przewodniki
(10)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(9)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Publikacje informacyjne
(8)
Proza
(6)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Audiobooki
(1)
Dostępność
dostępne
(137)
wypożyczone
(12)
nieokreślona
(1)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(3)
BD40 (Suwalska 11)
(2)
BD52 (Rembielińska 6a)
(5)
BD53 (Bazyliańska 6)
(3)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(3)
CN1 (św. Wincentego 85)
(26)
MW123 (św. Wincentego 64)
(1)
W2 (Bazyliańska 6)
(2)
W29 (Rembielińska 6a)
(2)
W37 (Smoleńska 94)
(4)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(1)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
W72 (Suwalska 11)
(1)
W85 (Jórskiego 41)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(95)
Autor
Różycka Ewa
(7)
Denek Kazimierz (1932- )
(5)
Montessori Maria (1870-1952)
(3)
Bogaj Andrzej
(2)
Camarda Sylwia (1983- )
(2)
Cywińska Małgorzata
(2)
Czech-Włodarczyk Celina
(2)
Hildebrandt Dobrochna
(2)
Karpińska Anna (1958- )
(2)
Kupisiewicz Czesław (1924- )
(2)
Ledzińska Maria
(2)
Potulicka Eugenia (1944- )
(2)
Rudkowska Grażyna
(2)
Siara Olga
(2)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(2)
Witkowski Lech (1951- )
(2)
Witkowski Lech (1951- ). Tryptyk edukacyjny
(2)
Wrona Leszek
(2)
Adamczyk Dariusz
(1)
Adamczyk Witold (1966- )
(1)
Adaszyński Zbigniew
(1)
Al Mufti In`am
(1)
Andrukowicz Wiesław
(1)
Antosiewicz Marian
(1)
Bardadyn Barbara
(1)
Baron Nicole (1945- )
(1)
Bartnicki Andrzej (1933-2004)
(1)
Bauman Teresa
(1)
Bednarczyk Henryk (1943- )
(1)
Bernstein Basil
(1)
Beytien Alyson
(1)
Białobrzeska Joanna
(1)
Bilmin-Odrowąż Joanna
(1)
Blue Jeans
(1)
Blue Jeans. Niewidzialna dziewczyna
(1)
Bokszański Zbigniew
(1)
Boni Michał (1954- )
(1)
Borawska-Kalbarczyk Katarzyna
(1)
Borchardt Karol Olgierd (1905-1986)
(1)
Błajet Piotr
(1)
Camarda Sylwia
(1)
Chambers Richard (psycholog)
(1)
Chmielewska Iwona
(1)
Cudowska Agata
(1)
Czakon Wacław
(1)
Czarnocka Marzenna
(1)
Czerniawska Olga (1930- )
(1)
Danilewska Joanna
(1)
Delors Jacques (1925- )
(1)
Domański Henryk
(1)
Dragun Jacek (1962- )
(1)
Dubas Elżbieta (1957- )
(1)
Démier Francis
(1)
Famuła-Jurczak Anita
(1)
Frączek Zofia
(1)
Galloway Charles
(1)
Gawlik Tadeusz
(1)
Gałkowski Jerzy W. (1937- )
(1)
Gałkowski Stanisław (1965- )
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Golinowska Stanisława
(1)
Gondek Agnieszka
(1)
Griffin Simone
(1)
Grzesiuk Antoni J
(1)
Gutek Gerald Lee
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Góralski Andrzej
(1)
Hassed Craig
(1)
Hawranek Maria (1987- )
(1)
Hesse Hermann (1877-1962)
(1)
Hornowska Elżbieta (1952- )
(1)
Humphreys Graham
(1)
Hörner Wolfgang (1944- )
(1)
Janowski Andrzej (1935- )
(1)
Janowski Maciej (1963- )
(1)
Januszkiewicz Franciszek
(1)
Jaroszuk Zofia
(1)
Jastrzębski Jerzy (1945- )
(1)
Jaworska-Duchlińska Nika
(1)
Jeffries Clive
(1)
Juńczyk Tomasz
(1)
Kacmajor Anna
(1)
Kaczmarek Oskar
(1)
Kisiel-Małecka Marta (1982- )
(1)
Kleśta-Nawrocki Rafał
(1)
Konopnicki Adam
(1)
Kozielska Maria
(1)
Krawczyk Jacek
(1)
Krawczyńska-Zaucha Tatiana
(1)
Krzemińska-Hajnicz Wanda
(1)
Krzemiński Stanisław (1947- )
(1)
Krzemiński Stanisław (1947- ). Od Wschodu do Zachodu
(1)
Kubalska-Sulkiewicz Krystyna
(1)
Kubasiewicz Mirosława
(1)
Kubicki Michał
(1)
Kupidura Tomasz
(1)
Kwiatkowski Stefan Micha (1948- )
(1)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(1)
Lenartowska Krystyna
(1)
Lewandowski Marek (1957- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(22)
2010 - 2019
(31)
2000 - 2009
(49)
1990 - 1999
(17)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(56)
1901-2000
(9)
1989-2000
(3)
1601-1700
(1)
1901-1914
(1)
Kraj wydania
Polska
(122)
Język
polski
(122)
Odbiorca
Rodzice
(3)
Studenci
(3)
14-17 lat
(2)
6-8 lat
(2)
Dzieci
(2)
Młodzież
(2)
Nauczyciele
(2)
Szkoły wyższe
(2)
0-5 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Pedagodzy
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Uczniowie
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(8)
Literatura niemiecka
(2)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura hiszpańska
(1)
Temat
Kobieta
(5203)
Rodzina
(4009)
Przyjaźń
(3831)
Miłość
(3256)
Tajemnica
(2950)
Kształcenie
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2935)
Relacje międzyludzkie
(2513)
Zabójstwo
(2172)
Życie codzienne
(1906)
Magia
(1729)
Zwierzęta
(1606)
Dzieci
(1588)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1527)
Uczucia
(1400)
Nastolatki
(1377)
II wojna światowa (1939-1945)
(1363)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1347)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1015)
Chłopcy
(998)
Trudne sytuacje życiowe
(996)
Wybory życiowe
(931)
Sekrety rodzinne
(929)
Policjanci
(908)
Żydzi
(892)
Relacja romantyczna
(879)
Osoby zaginione
(877)
Władcy
(869)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(820)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(774)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(741)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(693)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Koty
(679)
Arystokracja
(675)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Psychologia
(637)
Poszukiwania zaginionych
(636)
Uprowadzenie
(635)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(621)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(586)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(558)
Zemsta
(551)
Wojsko
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(510)
Psychoterapia
(504)
Zakochanie
(503)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Osobowość
(473)
Spisek
(473)
Seryjni zabójcy
(470)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(454)
Postawy
(452)
Lekarze
(447)
Marzenia
(444)
Samotność
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Ludzie bogaci
(429)
Nauczanie początkowe
(427)
Czarownice i czarownicy
(426)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(419)
Politycy
(409)
Samopoznanie
(409)
Temat: czas
2001-
(16)
1901-2000
(6)
1989-
(5)
1989-2000
(4)
1945-1989
(3)
1801-1900
(2)
1918-1939
(2)
1601-
(1)
1918-
(1)
1939-1945
(1)
Temat: miejsce
Polska
(13)
Europa
(3)
Japonia
(2)
Bliski Wschód
(1)
Finlandia
(1)
Francja
(1)
Indie
(1)
Iran
(1)
Kenia
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Liban
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Meksyk
(1)
Nowa Zelandia
(1)
Palestyna
(1)
Paryż (Francja)
(1)
Programy autorskie (pedagog.)
(1)
Programy nauczania
(1)
RPA
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Szwabia (Niemcy ; kraina historyczna)
(1)
Tanganika (Tanzania)
(1)
Uganda
(1)
Unia Europejska
(1)
Uzbekistan
(1)
Wychowanie
(1)
ZSRR
(1)
Zambia
(1)
Zimbabwe
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Poradnik
(10)
Encyklopedia
(9)
Praca zbiorowa
(7)
Monografia
(6)
Opracowanie
(5)
Materiały konferencyjne
(4)
Pamiętniki i wspomnienia
(3)
Podręczniki
(3)
Szkic literacki
(3)
Esej
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Podręcznik
(2)
Powieść obyczajowa
(2)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Antologia
(1)
Felieton
(1)
Powieść
(1)
Powieść historyczna
(1)
Powieść psychologiczna
(1)
Raport z badań
(1)
Reportaż
(1)
Saga rodzinna
(1)
Słowniki polskie
(1)
Słowniki terminologiczne
(1)
Thriller
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wykład
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(42)
Historia
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Psychologia
(1)
Transport i logistyka
(1)
122 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 14)
Wstęp równol. pol., ang. Streszcz. ang. przy rozdz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 8427 (1 egz.)
(dostępność ok. 04.05.2024)
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 15)
Wstęp równol. pol., ang. Streszcz. ang. przy rozdz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8426 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
Na grzb. oznaczono jako: XVII/1.
Streszcz. ang. przy rozdz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17587 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
Na grzb. oznaczono jako: XVII/2.
Streszcz ang. przy rozdz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17588 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie Wyższej Szkoły Humanistycznej w Lesznie)
Bibliogr. s. 231-243.
Spis treści także ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6231 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52517 (1 egz.)
Kaucja: 27,68 zł
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [187]-193.
Jest to pierwsza publikacja na rynku wydawniczym przybliżająca problematykę funkcjonowania szkół z oddziałami filialnymi. Po rekonstrukcji założeń związanych z powstawaniem gimnazjów "wirtualnych" autorka przybliża założenia związane z powoływaniem i organizacją gimnazjów w polskim systemie oświaty. Przedstawia obawy, które towarzyszyły zmianie systemu oświaty.Ponadto w prezentowanej publikacji autorka omawia zagadnienie dotyczące funkcjonowania młodzieży w środowisku szkolnym. Godnym podkreślenia jest fakt, że autorka - odwołując się do założeń J. Dewey - buduje teoretyczne założenia dotyczące funkcjonowania szkoły, szkoły której zadaniem jest wspieranie rozwoju ucznia.
Rozdział I. Gimnazjum - nowy typ szkoły * Wprowadzenie * 1. Gimnazjum - cele i założenia * 1.1. Organizacja gimnazjów "wirtualnych" * 1.2. Oczekiwania i obawy przed wprowadzeniem reformy * Konkluzje * Rozdział II. Gimnazjum miejscem rozwoju uczniów * Wprowadzenie * 1. Rozwój ucznia - ujęcie psychologiczno-pedagogiczne * 2. Codzienność szkolna - ujęcie progresywne * 2.1. Aktywność ucznia na lekcji * 2.2. Nauczyciele w szkole wspomagającej rozwój ucznia * 2.3. Uczeń i jego rówieśnicy w codzienności szkolnej * 2.4. Zajęcia pozalekcyjne * 2.5. Samorząd szkolny * 3. Szkoła w dotychczasowych badaniach - wybrane aspekty * Konkluzje * Rozdział III. Metodologiczne podstawy badań * 1. Cele i problemy badawcze * 2. Metoda badawcza * 3. Organizacja i przebieg badań * Rozdział IV. Kontekst prowadzonych badań * Wprowadzenie * 1. Lokalizacja i powstanie badanych szkół * 2. Architektura i wielkość badanych szkół * 3. Organizacja dojazdów uczniów do szkoły * 4. Rada szkoły i rada rodziców * 5. Samorząd szkolny w badanych szkołach * 6. Współpraca z rodzicami * 7. Udział uczniów w kołach zainteresowań * 8. Dojazd uczniów do szkoły * Podsumowanie * Rozdział V. Obraz rówieśników * Wprowadzenie * 1. Rówieśnik - wróg czy przyjaciel * 1.1. Rówieśnik jako wróg * 1.2. Rówieśnik jako przyjaciel * 2. Rówieśnicy na lekcji * 2.1. Zdobywanie wiedzy przez rówieśników * 2.2. Rówieśnicy przeszkadzający * 3. Rówieśnicy na przerwie * 4. Identyfikacja rówieśników ze szkołą * 5. Obszary rzeczywistości szkolnej ważne dla rówieśników * 6. Zabarwienie emocjonalne wypowiedzi na temat rówieśników * 7. Uogólniony obraz rówieśników * Wnioski * Rozdział VI. Obraz nauczyciela * Wprowadzenie * 1. Nauczyciel w czasie lekcji * 1.1. Nauczyciel dydaktyk * 1.2. Nauczyciel-wychowawca * 2. Nauczyciel osoba * 3. Nauczyciel na przerwie * 4. Obszary rzeczywistości szkolnej ważne dla nauczyciela * 5. Emocjonalne zabarwienie wypowiedzi badanych na temat nauczycieli * 6. Nauczyciel - obcy czy swój * 6.1. Nauczyciel jako obcy * 6.2. Nauczyciel jako swój * 7. Rekonstrukcja obrazu nauczycieli * Wnioski * Rozdział VII. Samowiedza badanych * Wprowadzenie * 1. Uczniowie na przerwie * 2. Uczniowie na lekcji * 3. Obszary rzeczywistości szkolnej ważne dla badanych * 4. Wartościowanie przez uczniów pozostania w szkole * 5. Kontakty z rówieśnikami po zajęciach lekcyjnych * 6. Samoocena badanych * 7. Rekonstrukcja samoopisu badanych * Wnioski * Rozdział VIII. Szkoła miejscem (nie)(do)rozwoju * Wprowadzenie * 1. Obraz ucznia * Krótka refleksja zamiast zakończenia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15460 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8123 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1498 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [127]-130.
Streszczenie w języku angielskim.
"Książka stanowi ciekawy i oryginalny wkład we współczesną refleksję nad wychowaniem. Podejmuje ważny problem: "Jak wychowywać dziś", jak skutecznie wprowadzać nowe pokolenie w kulturę, jednocześnie ucząc je krytycznego myślenia; jak socjalizować, a zarazem pomagać w wyrabianiu autonomii. [...] Chodzi więc o takie kształcenie, którego celem jest nie tyle przekazywanie wiedzy, co przygotowanie do mądrego życia, samodoskonalenia, osobowego rozwoju polegającego na umiejętności cieszenia się tym, co piękne i wartościowe, jednym słowem - do spełnienia się w naszym człowieczeństwie. Należy podkreślić, że dodatkowym walorem książki jest to, iż jest ona dziełem Autorów reprezentujących dwa pokolenia, które łączą "wspólne korzenie ideowe". To rzadki wypadek, a w filozofii chyba wyjątkowy, dzięki czemu Czytelnik może się zapoznać ze spójną, międzypokoleniową refleksją, odwołującą się do jednolitej aksjologicznej bazy i proponującą jednobrzmiące wnioski ".Z recenzji dra hab. Przemysława Paczkowskiego, prof. UR
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 37 (1 egz.)
Kaucja: 22,87 zł
Książka
W koszyku
(Raporty CASE / Centrum Analiz Społeczno-Ekonomicznych ; nr 65/2006)
Bibliogr. przy rozdz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6026 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [255]-271.
Książka pod tytułem "Filozofia wychowania. Filozofia jako podstawa wykształcenia ogólnego w szkole średniej" przedstawia propozycję powrotu do modelu kształcenia, w którym podstawą jego ogólnego charakteru jest wiedza o zasadach myślenia oraz działaniach czerpanych z szeroko pojętej tradycji filozoficznej. W przywołanym w publikacji materiale ukazane zostaną różne koncepcje dydaktycznej wartości filozofii. Przedmiotem analizy są sposoby, jakimi filozofowie, którzy działali w różnych okresach historycznych, należeli do różnych szkół filozoficznych, reprezentowali odmienne stanowiska filozoficzne, wyrażają swój sprzeciw wobec nadmiernie encyklopedycznego modelu wykształcenia. Warto zwrócić uwagę, że wszystkim przywołanym autorom, pomimo różnic między nimi, zależy na tym, by mądrość stała się wartością i była doceniana, co najmniej tak samo, jak wiedza bardzo specjalistyczna.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22210 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Szkice do pedagogiki zdolności / pod red. Andrzeja Góralskiego. - Warszawa : "Scholar", 1996 ([Warsz.] : "Evan"). - 143 s. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 42, 79.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 51144 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia i netografia na stronach 179-182. Indeks.
Niniejsza książka przeznaczona jest dla czytelników w wieku od roku do stu lat! Podczas jej tworzenia miałyśmy na uwadze przede wszystkim rodzi­ców i opiekunów dzieci z autyzmem. Jednak prezentowane gry i ćwiczenia mogą się okazać przydatnymi materiałami źródłowymi także dla nauczycieli oraz innych osób zawodowo zajmujących się dziećmi z autyzmem. Z przedstawionych tu zabaw i zajęć przyjemność będą czerpać również dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Wiele z naszych pomysłów nadaje się dla nastolatków oraz innych członków rodziny. Wypróbuj je i sam się przekonaj!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19357 (1 egz.)
(dostępność ok. 31.05.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach [359]-377.
Efektywne kształcenie w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego jest realnym wyzwaniem stojącym przed systemem edukacji formalnej i pozaformalnej. Już z tego powodu należy z uznaniem przyjąć próbę zmierzenia się z tym wyzwaniem w postaci książki uwzględniającej dorobek psychologii i pedagogiki z zakresu badań nad procesem nauczania - uczenia się. Należy podkreślić, że jest to próba o charakterze interdyscyplinarnym łącząca wątki teoretyczne i empiryczne -przedstawiająca je na tle bogatego doświadczenia zawodowego Autora. [...] książka Psychopedagogiczne aspekty kształcenia w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego wypełnia istotną lukę w zakresie łączenia podstawowej (propedeutycznej) wiedzy psychologicznej i pedagogicznej w celu opracowania materiału metodycznego podnoszącego jakość i efektywność kształcenia w ważnym społecznie obszarze, jakim jest szeroko rozumiane bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Autor wykorzystał swoje wieloletnie doświadczenie zawodowe do zaproponowania konkretnych propozycji metodycznych i organizacyjnych, a także infrastrukturalnych, prowadzących do korzystnych zmian w procesie kształcenia młodzieży i osób dorosłych w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz, co niezwykle istotne, do tworzenia warunków do kształtowania odpowiednich postaw w tej dziedzinie. Z recenzji prof. zw. dr hub. Stefana M. Kwiatkowskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57682 (1 egz.)
Kaucja: 138,72 zł
Książka
W koszyku
(Pedagogika)
Wyd. 1 pt.: Filozoficzne i ideologiczne podstawy edukacji.
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Podręcznik dla przyszłych pedagogów.
Pierwsze wydanie tej ksiązki ukazało się po tytułem: FILOZOFICZNE I IDEOLOGICZNE PODSTAWY EDUKACJIKsiążka ma trójdzielną strukturę tzn. każdy rozdział zawiera krótkie, wypunktowane podsumowanie, pytania sprawdzające, praktyczne ćwiczenia oraz podstawową bibliografię. W dwudziestu jeden zwartych rozdziałach omawia wpływ najważniejszych nurtów filozoficznych, ideologicznych i teoretycznych na rozwój pedagogiki. Filozofia..
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17171 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Książka skierowana do nauczycieli, uczniów, studentów, osób samokształcących się oraz rodziców.
W lipcu ukaże się książka Wydawnictwa Studio Blok pt. Uważne uczenie się - polska edycja książki Mindful learning Wydawnictwa Exisle. Jej autorzy, dr Richard Chambers i dr Craig Hassed - uznani specjaliści w dziedzinie uważności (mindfulness) i stosowania jej w edukacji, kierują ją zarówno do nauczycieli i wykładowców, jak i studentów, autodydaktów oraz rodziców.Najważniejsze w procesie uczenia się są momenty, w których odkrywamy, że otaczający nas świat jest fascynujący. To one wpływają na nasz rozwój osobisty oraz powodują, że mamy pełny kontakt ze sobą. Jednak powszechne sztywne podejście do nauki sprawia, że dzieci tracą wrodzoną radość z odkrywania i chęć uczenia się nowych zagadnień. Nasiąkają także nieuwagą rodziców oraz nawykiem podejmowania kilku działań naraz, co pogarsza koncentrację i pamięć, rozprasza i zwiększa poziom stresu.Poradnik Uważne uczenie się jest opracowaniem, które przedstawia możliwości wykorzystania koncepcji uważności zarówno w procesie uczenia się, jak i nauczania. Autorzy, wychodząc od historii i założeń nurtu, prowadzą narrację wykładu poprzez informacje o kontekstach zastosowania uważności w środowiskach nastawionych na tzw. uczenie głębokie lub osiągnięcie stanu flow aż po praktykę - książkę kończy dwanaście ćwiczeń regulujących uwagę charakterystycznych dla praktyki mindfulness. Stosowanie uważności zwiększa efektywność uczących się i nauczających, wspomaga ich rozwój osobisty, pomaga zachować dobrostan fizyczny i umysłowy, a także pomaga zredukować stres, zapobiegając np. atakom paniki czy pogorszeniu zdrowia.Techniki zawarte w poradniku pomogą wyodrębnić skoncentrować się na tym, co najważniejsze we współczesnym natłoku informacji. Z kolei dla nauczycieli, edukatorów i autodydaktów Uważne uczenie się to, poza teorią i praktyką, użyteczne wskazanie odniesień i źródeł, które inspirują do rozwijania we własnym zakresie warsztatu wykorzystywanego podczas nauczania. Ćwiczenia medytacyjne, które stanowią istotną część książki, rozwijają postawę pełną otwartości i akceptacji, a tym samym mogą pomóc we wzbudzeniu u uczniów chęci do nauki, zapamiętywaniu nowych informacjii rozwijaniu skupienia. Praktykowanie technik zawartych w książce pomoże uczniom wydobyć ich potencjał, zwiększy elastyczność umysłową, a także rozwinie umiejętność rozwiązywania problemów i poprawi zdolność kojarzenia oraz tzw. głębokiego uczenia się. Wskazówki zawarte w książce pozwolą skutecznej wykorzystać czas przeznaczony na naukę.Autorzy książki - dr Craig Hassed i dr Richard Chambers - są uznanymi ekspertami w dziedzinie uważności.Początkowo swoje metody wypróbowali i rozwijali na Uniwersytecie Monash, Melbourne, jednak w krótkimczasie ich koncepcja uważnego uczenia została zastosowana na innych uczelniach. Posiadają bogatą praktykęw prowadzeniu szkoleń - zarówno dla nauczycieli, jak i dla studentów oraz uczniów - z zakresu uważności i jejzastosowania w środowiskach edukacyjnych.Koncepcja uważności jest rozwijana od blisko 40 lat, a jej prekursorem jest Jon Kabat-Zinn, który wykorzystywałmedytację uważności w leczeniu pacjentów z chronicznym bólem.Uważne uczenie się jest książką dla osób, które chcą:- wyraźnie dostrzegać to, co najważniejsze w gęstym szumie informacyjnym;- poprzez praktykę uważności, skupić się na tych aspektach rzeczywistości,które do tej pory były przed nimi ukryte lub niewyraźne;- rozpoznawać, a następnie zmieniać niekorzystne schematy myślowe,sztywne przekonania i nawyki;- mądrze korzystać z nowoczesnych technologii, minimalizującich negatywny wpływ na koncentrację;- umiejętnie radzić sobie ze stresem, z brakiem motywacjii wysokimi wymaganiami stawianymi w szkole lub pracy;- w sposób satysfakcjonujący komunikować się z innymi,zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym;- wykorzystywać uważność, by uczyć z dbałością o innych i o siebie, zachęcać do eksperymentowania i dociekania,jednocześnie utrzymując dyscyplinę wśród uczniów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19369 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Szkoły, do których chce się chodzić : (są bliżej, niż myślisz) / Maria Hawranek. - Wydanie I. - Kraków : Znak Litera Nova, 2021. - 348, [3] strony, [8] stron tablic : ilustracje ; 21 cm.
Na okładce: Pierwszy praktyczny przewodnik dla rodziców, którzy mają dość.
Bibliografia na stronach 341-[349].
POZNAJ SZKOŁY POMYŚLANE INACZEJ Czujesz, że tradycyjny model szkoły nie wspiera dzieci w rozwoju tak, jak mógłby i powinien? Twoje dziecko ma dość nadmiaru sprawdzianów i prac domowych, a ty - roli jego nadzorcy? W poszukiwaniu szkół, do których chce się chodzić, Maria Hawranek, reporterka i mama, przejechała całą Polskę. W Warszawie, Gdańsku, Bielsku-Białej, Radowie Małym czy Słupi Wielkiej znalazła inspirujące miejsca i ludzi, którzy zarażają entuzjazmem i wcielają w życie inne pomysły na edukację. Sięgają do metod Marii Montessori czy Celestyna Freineta, rezygnują z ocen, prowadzą lekcje w przyrodzie i mają czas, by dbać o relacje. Wszystko po to, by uczniowie mieli szczęśliwe dzieciństwo, ale też odnaleźli się w dorosłym życiu. Oto pierwszy przewodnik, który pokazuje, jak w praktyce wyglądają przyjazne szkoły - prywatne, domowe i publiczne. W całej Polsce, dla każdego dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21651 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka została w Polsce wydana także pod tytułem Wyższy świat.
Powieść sięga do wydarzeń, które były udziałem autora w latach 1891-1895, kiedy uczęszczał do ewangelickiego seminarium duchownego. Nie był to dla niego dobry czas, musiał się bowiem zmierzyć z ogromną traumą spowodowaną ówczesnym systemem wychowawczym. Jak pisze w posłowiu redaktor niemieckiego wydania dzieł wszystkich Hessego, Volker Michels, "powieść została przetłumaczona na 26 języków, a jej oddziaływanie w wymiarze polityki edukacyjnej i pedagogiki nadal jest żywe i nawet najsurowsi krytycy zaliczają ją do (.) najlepszych utworów [Hessego]".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 niem. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Podstawowe kwestie dotyczące roli nauczyciela i kształcenia nauczycieliProblemy związane z rolą nauczycielaSpołeczno-pedagogiczne aspekty roli nauczycielaNauczyciel a transformacja społecznaNauczyciel w Europie
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48280 (1 egz.)
Kaucja: 17,60 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2053, 21519 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej