Logopedia
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(110)
Forma i typ
Książki
(110)
Publikacje dydaktyczne
(41)
Poezja
(14)
Publikacje naukowe
(14)
Proza
(12)
Publikacje fachowe
(8)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(117)
wypożyczone
(18)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(11)
BD40 (Suwalska 11)
(13)
BD52 (Rembielińska 6a)
(5)
BD53 (Bazyliańska 6)
(5)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(5)
CN1 (św. Wincentego 85)
(8)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
W37 (Smoleńska 94)
(3)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(1)
W85 (Jórskiego 41)
(1)
W98 (Kondratowicza 23)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(81)
Autor
Milewski Stanisław (1956- )
(10)
Baszczak Janusz
(7)
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(5)
Jastrzębowska Grażyna
(5)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(5)
Nożyńska-Demianiuk Agnieszka (1964- )
(4)
Styczek Irena (1924-1981)
(4)
Błachnio Krystyna
(3)
Błeszyński Jacek (1963- )
(3)
Domagała Aneta
(3)
Grabias Stanisław (1942- )
(3)
Mirecka Urszula
(3)
Nożyńska-Demianiuk Agnieszka
(3)
Skalmowska Danuta
(3)
Skorek Ewa Małgorzata
(3)
Baczała Ditta
(2)
Czaplewska Ewa
(2)
Galewska-Kustra Marta
(2)
Gulewicz Artur (1978- )
(2)
Kamińska Barbara (logopeda)
(2)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(2)
Panasiuk Jolanta (1966- )
(2)
Rokitiańska Mirosława
(2)
Samojlik Tomasz (1978- )
(2)
Skiba Anna (logopeda)
(2)
Skikiewicz Monika
(2)
Szwajkowska Elżbieta
(2)
Szwajkowski Witold
(2)
Woźniak Tomasz (1964- )
(2)
Wrzesińska Maria
(2)
Węsierska Katarzyna
(2)
Binkuńska Ewa
(1)
Bogdańska Teresa
(1)
Borowiec Helena (1952- )
(1)
Brydak Ilona
(1)
Byrne Renee
(1)
Bzdyk-Gibińska Agnieszka
(1)
Czachorowska Dominika
(1)
Czarnik Barbara
(1)
Datkun-Czerniak Krystyna
(1)
Dawczak Beata
(1)
Dembiniok Ewa
(1)
Demel Genowefa
(1)
Demelowa Genowefa
(1)
Dudek Sandra
(1)
Dudziec Kamila
(1)
Elsässer Urban
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Gaweł Katarzyna
(1)
Gałkowski Tadeusz (1936-)
(1)
Gibiński Maciej
(1)
Gunia Grażyna
(1)
Głuchowska Hanna
(1)
Hamerlińska-Latecka Agnieszka
(1)
Jakubowska Magdalena (ilustratorka)
(1)
Jakubowska Magdalena (literatura dla dzieci)
(1)
Jastrzębowska-Jasińska Aleksandra
(1)
Jeżewska-Krasnodębska Ewa
(1)
Kalina Agata
(1)
Kamińska Dorota
(1)
Kamińska Urszula (pedagogika społeczna)
(1)
Kitlińska-Król Małgorzata
(1)
Kokot Katarzyna (1977- )
(1)
Korbiel Małgorzata
(1)
Korfanty Agnieszka
(1)
Kot Marcin
(1)
Kozłowska Urszula (1958-2018)
(1)
Kozłowska Urszula (1958-2018). Dźwięczące wierszyki
(1)
Krajewska Małgorzata (logopedia)
(1)
Kruszyński Mateusz Piotr
(1)
Krzysztoszek Grażyna
(1)
Kubach-Pryczkowska Katarzyna
(1)
Kuczkowski Jerzy
(1)
Kurkowski Zdzisław
(1)
Kurowska Marlena
(1)
Kwasiborska-Dudek Joanna
(1)
Kłos Joanna
(1)
Kłos Joanna (ilustracje)
(1)
Lichota Edyta Joanna
(1)
Matz Agnieszka
(1)
Michalik Mirosław (1973- )
(1)
Muzyka-Furtak Ewa
(1)
Newlaczyl Anna
(1)
Nowak Jadwiga Ewa (1941-1990)
(1)
Olbromska Katarzyna
(1)
Olszewska Grażyna
(1)
Panknin Harald
(1)
Pawluczuk Joanna
(1)
Pluta-Wojciechowska Danuta
(1)
Porayski-Pomsta Józef
(1)
Powierza Anna (1978- )
(1)
Protasewicz Ewelina
(1)
Rocławska-Daniluk Małgorzata
(1)
Rutkowska-Błachowiak Iwona
(1)
Rychel Piotr (1962- )
(1)
Sawa Barbara
(1)
Sawka Henryk (1958- )
(1)
Shutterstock
(1)
Skałbania Barbara
(1)
Skikiewicz Monika. Olo i Awa logopedyczna zabawa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(21)
2010 - 2019
(54)
2000 - 2009
(22)
1990 - 1999
(6)
1980 - 1989
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(53)
Kraj wydania
Polska
(110)
Język
polski
(110)
Odbiorca
Dzieci
(26)
0-5 lat
(23)
6-8 lat
(19)
Szkoły wyższe
(16)
Logopedzi
(13)
Studenci
(12)
Rodzice
(7)
Nauczyciele
(3)
Terapeuci zajęciowi
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Terapeuci
(2)
9-13 lat
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Neurolodzy
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoły zawodowe
(1)
Uczniowie szkół zawodowych
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(22)
Temat
Kobieta
(5227)
Rodzina
(4023)
Przyjaźń
(3840)
Miłość
(3262)
Tajemnica
(2964)
Logopedia
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2940)
Relacje międzyludzkie
(2524)
Zabójstwo
(2175)
Życie codzienne
(1911)
Magia
(1734)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1593)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1533)
Uczucia
(1407)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1367)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1349)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1135)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(1004)
Trudne sytuacje życiowe
(1004)
Wybory życiowe
(940)
Sekrety rodzinne
(934)
Policjanci
(908)
Żydzi
(895)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Psy
(865)
Władcy
(863)
Historia
(847)
Kultura
(823)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(776)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Arystokracja
(681)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(624)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(576)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(560)
Zemsta
(554)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(515)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(506)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(495)
Zarządzanie
(494)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(472)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(457)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Marzenia
(445)
Samotność
(445)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Nauczanie początkowe
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(424)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
2001-
(4)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Podręcznik
(17)
Wiersze
(14)
Opowiadania i nowele
(12)
Ćwiczenia i zadania
(11)
Monografia
(8)
Ćwiczenia logopedyczne
(7)
Praca zbiorowa
(6)
Poradnik
(4)
Publikacja bogato ilustrowana
(4)
Bajki i baśnie
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Podręczniki
(2)
Rymowanki
(2)
Bibliografia
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Książka do kolorowania
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opracowanie
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Słowniki polskie
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(37)
Medycyna i zdrowie
(6)
Językoznawstwo
(4)
Psychologia
(2)
110 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Mównica Logopedyczna)
Najnowszy zeszyt z serii Mównica Logopedyczna dedykowany jest uczestnikom terapii logopedycznej, u których wywołano lub skorygowano głoskę [ć], oraz tych, którzy wymagają utrwalania tejże głoski. Ponad 70 kart zawiera ćwiczenia stymulujące rozwój sprawności językowych dzieci poprzez: - wzbogacanie słownictwa (również rzadko spotykanego w najbliższym otoczeniu dziecka), - kształcenie słuchu fonemowego, - ćwiczenia analizy słuchowej i wzrokowej, - kształcenie słuchowe (rymy), - ćwiczenia gramatycznej warstwy języka, - trening skupiania uwagi, - trening pamięci, - stymulowanie myślenia i spostrzegawczości, - rozwijanie orientacji przestrzennej i wyobraźni, - rozwijanie sprawności komunikacyjnych. W książce logopedzi i rodzice znajdą pomysły na urozmaicenie ćwiczeń logopedycznych – różnorodne formy pracy z materiałem wyrazowym, m.in.: - nazywanie ilustracji, - kolorowanie, - rozkodowywanie, - liczenie sylab, - rysowanie brakujących części obrazków, - rozwiązywanie sudoku. Mównica Logopedyczna to seria przeznaczona dla: rodziców (do ćwiczeń w domu), logopedów (do pracy w gabinecie) i nauczycieli, dzieci młodszych (karty ćwiczeń z materiałem obrazkowym lub obrazkowo-wyrazowym) i starszych (karty wymagające umiejętności czytania i pisania).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22304 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na każdej stronie, oprócz rymowanki, znalazły się kolorowe, zabawne ilustracje, oznaczenia dotyczące wieku oraz głoski, której dany wierszyk dotyczy. Nie zabrakło także wskazówek dla rodziców i porad dotyczących wspólnych ćwiczeń. “Wierszyki ćwiczące języki” - jak korzystać z książki? : - bez względu na wiek, zacznijcie od początkowych rymowanek i stopniowo przechodźcie do coraz trudniejszych, - nie zmuszaj dziecka do wypowiadania głosek, jeśli nie jest jeszcze na to gotowe, - gdy zauważysz, że maluch ma problem z dźwiękami, które powinien już wymawiać, skonsultuj się z logopedą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej: Wydanie 2. zmienione i poszerzone.
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Książka Tadeusza Gałkowskiego pod redakcją Grażyny Jastrzębowskiej to dwutomowy podręcznik dla studentów oraz wszystkich, którzy interesują się tematem występowania zaburzeń w komunikacji. Lekturą winni zainteresować się przyszli logopedzi, psychologowie, lekarze, pedagodzy oraz filolodzy. tom pierwszy (liczący 396 stron) to interdyscyplinarne ujęcie podstaw logopedii tom drugi (860 stron) to analiza zaburzeń komunikacji językowej u dzieci i osób dorosłych, a także temat diagnozy i terapii logopedycznej oraz zagadnienie dysleksji rozwojowejDzięki temu, iż prezentowana książka ma formę podręcznika, czytelnik może w przystępny sposób nabyć podstawy wiedzy logopedycznej. Ponadto, zastosowano tutaj szereg metod wizualizacji tekstu, które wydatnie przyczyniają się do jeszcze lepszego odbioru książki.
1. Lingwistyczne podstawy logopedii * 2. Biomedyczne podstawy logopedii * 3. Neuropsychologiczne korzenie funkcji mowy w normie i patologii * 4. Neurolinwistyczne podstawy diagnozy i terapii logopedycznej * 5. Psychologiczne podstawy logopedii * 6. Podstawy psycholingwistyki rozwojowej * 7. Podstawowe problemy logopedii
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19744 (1 egz.)
(dostępność ok. 14.06.2024)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej: Wydanie 2. zmienione i poszerzone.
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Drugie wydanie książki, poprawione i uzupełnione adresowane jest do studentów logopedii oraz kierunków pedagogicznych, filologicznych, psychologicznych, artystycznych, medycznych, a także do wszystkich zainteresowanych problematyką zaburzeń komunikacji. Podręcznikowy charakter umożliwia zdobycie podstaw wiedzy logopedycznej. By ułatwić samodzielną naukę, zastosowano metodę wizualizacji tekstu, wprowadzając liczne wyróżnienia, dzieląc tekst na niewielkie segmenty, które są zarazem odpowiedziami na postawione pytania.W pierwszym tomie znalazły się rozdziały eksponujące interdyscyplinarne podstawy logopedii. Autorzy uporządkowali dotychczasową wiedzę na temat jej językoznawczych, medycznych, psychologicznych i pedagogicznych podstaw. Tom drugi analizuje zaburzenia komunikacji językowej u dzieci i osób dorosłych, wzbogacając je o zagadnienia diagnozy i terapii logopedycznej. Wiele miejsca zajmuje w nim również problematyka dysleksji rozwojowej.Autorzy reprezentują ważniejsze ośrodki naukowe i instytucje w kraju, które prowadzą badania nad prezentowaną problematyką:: Warszawę, Gdańsk, Kraków, Lublin, Bydgoszcz i oczywiście Opole. Większość z nich prowadzi też wykłady na Pomagisterskim Studium Logopedycznym Uniwersytetu Opolskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19745 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 757, 8144 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3175, 2997 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 756, 8143 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, wykaz aktów prawnych strony 129-136. Indeks.
Monografia ta jest pozycją zasługującą na baczną uwagę praktyków i teoretyków logopedii oraz osób związanych zależnościami formalno-administracyjnymi z logopedami: dyrektorów placówek służby zdrowia i oświaty, pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych, właścicieli ośrodków służby zdrowia, przedstawicieli organów kontroli nad wymienionymi placówkami. Może być też pomocna w praktyce akademickiej służącej kształceniu logopedów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18619 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy pracach.
Podręcznik Logopedia. Standardy postępowania logopedycznego "spełnia wszystkie wymagania stawiane podręcznikom nowoczesnym, interdyscyplinarnym i kompleksowym. Porządkuje procedury terapeutyczne w logopedii, zgodnie z najnowszą wiedzą na temat biologicznych, umysłowych i społecznych uwarunkowań zaburzeń mowy. [.] Na taką publikację od lat oczekiwali polscy logopedzi. Będzie ona bez wątpienia wydarzeniem na naszym rynku wydawniczym. Prezentowane standardy, oprócz logopedów, z pewnością zainteresują językoznawców, psychologów, pedagogów i lekarzy". [Z recenzji prof. dra hab. Stanisława Milewskiego]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18525 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy pracach.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
Podręcznik Logopedia. Standardy postępowania logopedycznego "spełnia wszystkie wymagania stawiane podręcznikom nowoczesnym, interdyscyplinarnym i kompleksowym. Porządkuje procedury terapeutyczne w logopedii, zgodnie z najnowszą wiedzą na temat biologicznych, umysłowych i społecznych uwarunkowań zaburzeń mowy. [.] Na taką publikację od lat oczekiwali polscy logopedzi. Będzie ona bez wątpienia wydarzeniem na naszym rynku wydawniczym. Prezentowane standardy, oprócz logopedów, z pewnością zainteresują językoznawców, psychologów, pedagogów i lekarzy". Z recenzji prof. dra hab. Stanisława Milewskiego. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22522 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Podręcznik ten zawiera spójną i wyczerpującą interpretację zaburzeń mowy. Publikujemy go z przekonaniem, że współczesna logopedia jest w stanie satysfakcjonująco diagnozować zaburzenia mowy, budować program terapii i prowadzić terapię. Mamy też nadzieję, że dotrze on do słuchaczy tych kierunków studiów, których przedmiotem jest człowiek i jego umysł - szczególnie do studentów logopedii.
1. MOWA I JEJ ZABURZENIA * 2. SPRAWNOŚCI FORMACYJNE * 3. ZABURZENIA KOMPETENCJI * 3.1. Głuchota * 3.2. Alalia * 3.3. Autyzm * 3.4. Oligofazja * 3.5. Padaczka * 4. ZABURZENIA REALIZACJI * 4.1. Dyslalia-dysglosja * 4.2. Dyzartria * 4.3. Jąkanie * 5. ROZPAD KOMPETENCJI * 5.1. Afazja * 5.2. Demencja * 5.3. Schizofazja * Indeks nazw osobowych * Indeks rzeczowy * Nota o Autorach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16800 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie do logopedii / Grażyna Gunia, Viktor Lechta. - Kraków : "Impuls", 2011. - 190 s. : tab., wykr. ; 24 cm.
Forma i typ
Temat
Gatunek
Bibliogr. s. [188]-190.
Opracowanie monografii Wprowadzenie do logopedii stanowi systemową analizę wybranych zagadnień logopedycznych. Praca ta jest źródłem wiedzy o aktualnej problematyce logopedii dla studentów, pedagogów, a także dla osób interesujących się tym zagadnieniem. Adresatami książki są studenci studiów pedagogicznych, szczególnie pedagogiki specjalnej, przedszkolnej, wczesnoszkolnej, opiekuńczo-wychowawczej, asystenci osób niepełnosprawnych, studenci logopedii, a także pedagodzy - nauczyciele oraz terapeuci, którzy często w swojej praktyce spotykają się z osobami z zaburzeniami mowy.Całość opracowania podzielono na dwie części: ogólną i specjalistyczną.W pierwszej przedstawiono główne założenia logopedii jako nauki, ustalenia terminologiczne, przedmiot i podmiot badań logopedii, zasady pracy logopedycznej,osobliwości słownego i pozasłownego porozumiewania się oraz główne założenia prewencji, diagnozy i terapii wad i zaburzeń mowy.W drugiej części - szczegółowej (specjalistycznej) - omówiono poszczególne zaburzenia mowy, uwzględniając wielowymiarowość zagadnienia, tzn. istotę problemu, etiologię, klasyfikację, symptomatologię oraz główne zasady logopedycznej interwencji, rozumianej jako: diagnoza, terapia i prewencja. W terapii logopedycznej dominuje podejście eklektyczne, które wymaga od specjalisty zintegrowanej wiedzy i umiejętności w zakresie nie tylko diagnozy i terapii, ale również profilaktyki.Zamierzeniem autorów było opracowanie monografii o logicznej koncepcji: od wstępnych ustaleń logopedii jako dziedziny wiedzy, przez historię do specyfiki poszczególnych specjalizacji zawodowych, takich jak balbutologopedia, neurologopedia i inne. Książka ma więc postać wielowymiarowego i międzynarodowego opracowania. Jej autorzy są przedstawicielami pedagogiki specjalnej i logopedii z Polski i Słowacji. To całościowe podejście do teoretycznych i metodycznych podstaw logopedii w formie polsko-słowackiej analizy zagadnień będzie, mamy nadzieję, cennym źródłem wiedzy, którą każdy student subdyscyplin pedagogiki, logopedii oraz pedagog-praktyk powinien posiadać.
Część I. Wprowadzenie do teoretycznych i metodycznych podstaw logopedii * Viktor Lechta * 1. Podstawy teoretyczne logopedii * 1.1. Podstawowe definicje * 1.1.1. Logopedia jako dyscyplina naukowa * 1.1.2. Logopedia jako profesja * 1.1.3. Logopedia jako przedmiot studiów * 1.2. Rozwój myśli logopedycznej w świetle ewolucji światowych paradygmatów * 1.3. Zaburzona zdolność komunikacyjna (ZZK) * 1.4. Interwencja logopedyczna * 1.4.1. Logopedyczna diagnoza * 1.4.1.1. Metody i zasady logopedycznej diagnozy * 1.4.2. Logopedyczna terapia * 1.4.2.1. Metody, techniki, strategie logopedyczne * 1.4.2.2. Zasady i formy pracy * 1.4.3. Logopedyczna profilaktyka * 1.5. Sens terapii logopedycznej * * Grażyna Gunia * 2. Komunikacja alternatywna * 2.1. Ustalenia terminologiczne na temat komunikacji wspomagającej i alternatywnej * 2.1.1. Język migowy * 2.1.2. System Blissa * 2.1.3. Piktogramy * 2.1.4. Makaton * 2.2. Misja Stowarzyszenia ISSAC * 2.3. Podobieństwa i różnice między sposobami porozumiewania się * Grażyna Gunia * 3. Pomoce w diagnozie, terapii i profilaktyce logopedycznej * 3.1. Funkcje i zadania środków dydaktycznych w interwencji logopedycznej 3.2. Znaczenie dźwięków naśladowczych w interwencji logopedycznej * 3.3. Graficzne i plastyczne wspomaganie interwencji logopedycznej * 3.4. Urządzenia wspomagające terapię logopedyczną * Grażyna Gunia * 4. Koncepcja i organizacja opieki logopedycznej w Polsce * 4.1. Model multiinterdyscyplinarnej opieki logopedycznej w teorii L. Kaczmarka * 4.2. Organizacja opieki logopedycznej – systemowa analiza * 4.3. Perspektywy logopedycznej interwencji na początku XXI wieku * 4.4. Profilaktyka logopedyczna szansą dla dziecka, rodziców, logopedy * 4.4.1. Prenatalne uwarunkowania rozwoju mowy * 4.4.2. Zapobieganie zaburzeniom mowy w okresie noworodkowym oraz niemowlęcym * 4.4.3. Wspomaganie rodziców * 4.4.4. Wspomaganie rozwoju mowy dziecka w wieku przedszkolnym * 4.4.5. Kultura żywego słowa * Część II. Zaburzenia mowy * Grażyna Gunia * 1. Wprowadzenie do zaburzeń w kształtowaniu się mowy * 1.1. Uwagi ogólne na temat typologii zaburzeń mowy, głosu i zaburzeń zdolności komunikacyjnej * Grażyna Gunia * 2. Dyslalia * 2.1. Ustalenia terminologiczne * 2.2. Etiologia * 2.3. Klasyfikacja dyslalii * 2.4. Diagnoza * 2.5. Terapia * 2.6. Seplenienie * 2.7. Rotacyzm * 2.8. Profilaktyka * Grażyna Gunia * 3. Rhinolalia * 3.1. Terminologia * 3.2. Etiologia * 3.3. Rozszczep podniebienia * 3.3.1. Statystyka * 3.3.2. Etiologia * 3.3.3. Symptomy * 3.3.4. Diagnoza * 3.3.5. Terapia * 3.3.6. Profilaktyka * Grażyna Gunia * 4. Afazja, afazja dziecięca (alalia) * 4.1. Ustalenia terminologiczne * 4.2. Przyczyny * 4.3. Klasyfikacja i symptomatologia * 4.4. Afazja dziecięca – terminologia * 4.4.1. Etiologia * 4.4.2. Klasyfikacja * 4.4.3. Diagnoza * 4.4.4. Terapia * 4.4.5. Profilaktyka * Grażyna Gunia * 5. Dyzartria * 5.1. Ustalenia terminologiczne * 5.2. Dyzartria a mózgowe porażenie dziecięce * 5.3. Typologia etiologiczno-symptomatologiczna dyzartrii * 5.4. Diagnoza * 5.5. Terapia * 5.6. Profilaktyka * Grażyna Gunia * 6. Specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu * 6.1. Ustalenia terminologiczne * 6.2. Etiologia * 6.3. Klasyfikacja * 6.4. Statystyka * 6.5. Symptomy * 6.6. Diagnoza objawów ryzyka dysleksji * 6.6.1. Wiek niemowlęcy i poniemowlęcy * 6.6.2. Wiek przedszkolny (3–5 lat) * 6.6.3. Wiek 6–7 lat * 6.6.4. Młodszy wiek szkolny (klasa I–III) * 6.6.5. Wiek szkolny powyżej klasy IV * 6.7. Diagnoza * 6.8. Terapia * 6.9. Profilaktyka * Viktor Lechta * 7. Mutyzm * 7.1. Ustalenia terminologiczne * 7.2. Etiologia * 7.3. Klasyfikacja * 7.4. Symptomatologia * 7.5. Zasady interwencji logopedycznej * 7.6. Profilaktyka * Viktor Lechta * 8. Zaburzenia głosu * 8.1. Terminologia * 8.2. Etiologia * 8.3. Klasyfikacja * 8.4. Symptomatologia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15466 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 151-164.
Streszcz. ang.
Autorka zarysowuje ogólną problematykę zastosowania praktyki logopedycznej w przypadku osób z nowotworowymi schorzeniami, w których jedną z form pomocy specjalistycznej zapewnia logopeda. Ukazuje rozległe pole do współpracy logopedów z lekarzami onkologami, przedstawiając w kolejnych rozdziałach szczegółowo komunikacyjne i językowe konsekwencje schorzeń nowotworowych dotyczących zarówno struktur mózgowych, jak narządów odpowiedzialnych za prawidłowe funkcjonowanie głosu, ze szczególnym uwzględnieniem laryngektomii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17839 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy artykułach.
Dla specjalistów z dziedziny medycyny, logopedii, psychologii i pedagogiki, a także nauczycieli, wychowawców i studentów zajmujących się problematyką pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Streszczenie w języku angielskim przy artykułach.
Diagnoza i terapia są ważnym tematem w dyskursie pomagania, wspierania rozwoju, zwłaszcza w odniesieniu do logopedii, pedagogiki czy psychologii. Treścią niniejszej publikacji są zagadnienia diagnozy i terapii w pracy logopedy i nauczyciela-terapeuty, co porządkuje niejako i ogranicza zakres podjętych rozważań. Zarówno logopeda, jak i nauczyciel/terapeuta są specjalistami, których działania pomocowe regulowane zapisami prawa wpisują się w działania szkoły i oświatowego systemu pomocy. Mimo znaczącego dorobku w logopedii i terapii pedagogicznej wciąż pojawiają się nowe przestrzenie analiz teoretycznych i badań empirycznych, podkreślające relację teorii z praktyką. Podjęte w książce dyskursy są udziałem osób tworzących naukę, ale też praktyków, co stanowi o wartości i zróżnicowaniu treściowym publikacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18594 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Bibliogr. s. 796-902 i przy rozdz. Indeks.
Streszcz. rozdz. w jęz. ang.
W ostatnich latach nastąpił wzrost zainteresowania problematyką wczesnej interwencji logopedycznej, czego jedną z przyczyn stały się regulacje prawne, stwarzające możliwości zatrudniania logopedów, specjalizujących się w diagnozie i terapii dziecka od okresu noworodkowego. Przygotowana pozycja jest kierowana do osób, które tematyką tą są zainteresowane i chciałyby poszerzyć swoją wiedzę na temat etiologii zaburzeń rozwojowych, ich charakterystyki oraz przebiegu, a także metod pracy stosowanych w szeroko pojętej terapii tej najmłodszej grupy logopedycznych podopiecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18207 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bajki logopedyczne misia API / Agata Kalina, Maria Szyfter ; ilustracje: Artur Gulewicz. - Kraków : Wydawnictwo Greg, [2020]. - 61, [3] strony, [1] karta luzem : ilustracje kolorowe ; 25 cm.
(Ładnie i Składnie)
Data wydania według: www.greg.pl.
Wiek: 2-4 lata.
Kto to jest miś API? To najlepszy przyjaciel każdego dziecka, niesforny i pocieszny łobuziak, który przeżywa liczne przygody ze swoimi przyjaciółmi. Ten wesoły towarzysz każdej bajki pomoże dziecku wytrenować narządy artykulacyjne, wyćwiczyć wszystkie głoski tak, że niepostrzeżenie mowa dziecka stanie się poprawna. Książka zawiera bajki dla dzieci w wieku od 2 do 4 lat, jest idealna na początek procesu nabywania mowy, jak i podczas ćwiczenia kolejno pojawiających się głosek. W środku znajduje się mnóstwo ćwiczeń, zadań, dialogów z misiem, zabaw ruchowych i propozycji dodatkowych aktywności, które pomogą dziecku opanować daną głoskę lub poprawić wymowę. Dodatkowo autorki podpowiadają, kiedy warto wybrać się do specjalisty. W tej pięknie ilustrowanej książce znajduje się pacynka misia API, gotowa do zabawy. Polecamy wszystkim rodzicom, logopedom, terapeutom!Wypychana, kartonowa pacynka misia API gratis!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I (1 egz.)
(dostępność ok. 23.05.2024)
Książka
CD
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Bibliogr. s. 595-650. Indeks.
Monografia Logopedia artystyczna stanowi cenne uzupełnienie serii podręczników logopedycznych publikowanych przez wydawnictwo naukowe Harmonia Universalis. Tom ten jest wartościowy merytorycznie - proponuje się w nim sposób ujmowania tego działu logopedii oraz zakresy, treści, a także metody i techniki pracy w dziedzinie logopedii artystycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18000 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Ładnie i składnie)
U dołu okładki: Wiersze logopedyczne dla dzieci.
Data wydania wg: https://ksiegarnia.pwn.pl/Jama-gebowa-cwiczy-slowa,838189119,p.html
Dla dzieci w wieku od 1 do 6 lat.
Wiersze logopedyczne na każdą głoskę! Przedstawimy wyjątkową książkę, która zawiera starannie opracowane przez logopedów wiersze, pomocne w dynamicznym procesie nabywania mowy. Każdy wiersz opatrzony jest wskazówkami, jak należy ćwiczyć narządy artykulacyjne, by wymowa stała się poprawna. Książka będzie idealną pomocą dla rodziców, logopedów i terapeutów. "Jama gębowa ćwiczy słowa" to książka dedykowana dla dzieci już od 2. roku życia do 5. roku życia. Zawiera wiersze z onomatopejami dla maluszków, jak i utwory dla starszych dzieci na każdą głoskę, a nawet utwory do terapii jąkania. Wszystko z dużą dozą humoru, opatrzone genialnymi ilustracjami Artura Gulewicza. Książka dla każdego rodzica i logopedy!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I (1 egz.)
(dostępność ok. 24.05.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej)
Bibliogr. s. 202-207.
Publikacja stanowi próbę przedstawienia zagadnień dotyczących opieki logopedycznej nad procesami komunikacji językowej. Dwa pierwsze rozdziały mają charakter teoretyczny, kolejne zawierają ustalenia metodologiczne i prezentują wyniki badań. Podjęto również próbę nakreślenia szkicu systemu opieki logopedycznej, który mógłby stanowić alternatywne czy uzupełniające rozwiązanie dla obecnie funkcjonującego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16941 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej