Rozwój emocjonalny
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(28)
Forma i typ
Książki
(28)
Poradniki i przewodniki
(11)
Proza
(9)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Komiksy i książki obrazkowe
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(34)
wypożyczone
(14)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(4)
BD40 (Suwalska 11)
(6)
BD52 (Rembielińska 6a)
(3)
BD53 (Bazyliańska 6)
(2)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(7)
W2 (Bazyliańska 6)
(5)
W29 (Rembielińska 6a)
(3)
W37 (Smoleńska 94)
(1)
W98 (Kondratowicza 23)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(16)
Autor
Busz Anna
(2)
Cioch Agnieszka
(2)
Louis John Philip (1963- )
(2)
Louis Karen McDonald (1962- )
(2)
Michta Izabela
(2)
Skorwider Max (1980- )
(2)
Zielińska Katarzyna
(2)
Banek Szymon
(1)
Barańska-Guz Małgorzata
(1)
Barker Teresa
(1)
Bilbao Alvaro (1976- )
(1)
Dawson Peg
(1)
Dobosz Zbigniew
(1)
Geisler Dagmar (1958- )
(1)
Guare Colin
(1)
Guare Richard
(1)
Hay Dale F
(1)
Horosiewicz Anna
(1)
Janiszewski Bogusław
(1)
Janiszewski Boguś
(1)
Jastrzębski Mateusz
(1)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(1)
Kindlon Daniel J. (1953- )
(1)
Korpanty Jerzy
(1)
Kreul Holde (1944- )
(1)
Kujawa Marian
(1)
Kuziel-Kalina Anna
(1)
Marczewska Dorota (tłumacz)
(1)
Marszałek Ewa (1980- )
(1)
Matych Marcin
(1)
Mojkowska Katarzyna
(1)
Molicka Maria
(1)
Moore Thomas (1940- )
(1)
Murakami Haruki (1949- )
(1)
Perry Bruce Duncan (1955- )
(1)
Potyra Anna
(1)
Potyra Anna. O Krzysiu zazdrośniku
(1)
Potyra Anna. O Stefci złośnicy
(1)
Potyra Anna. O samolubnym Tymku
(1)
Rawa-Kochanowska Anita
(1)
Reichert Michael C
(1)
Rudnik Justyna
(1)
Sarapata de Carvalho Julia
(1)
Skucińska Anna
(1)
Sternbaum Nico
(1)
Thompson Michael (1947- )
(1)
Webb Jonice
(1)
Wegner-Jezierska Magdalena (1974- )
(1)
Weksej Aleksandra
(1)
Winczura Barbara (1969- )
(1)
Winfrey Oprah (1954- )
(1)
Yee Henry Sene
(1)
Zawadzki Zbigniew
(1)
Zielińska-Elliott Anna
(1)
Żabiński Dawid
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(17)
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(23)
1901-2000
(3)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(28)
Język
polski
(28)
Odbiorca
Dzieci
(9)
Rodzice
(6)
0-5 lat
(5)
6-8 lat
(5)
9-13 lat
(4)
Młodzież
(3)
Nauczyciele
(3)
14-17 lat
(2)
Nauczanie początkowe
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci
(1)
Wychowacy
(1)
Wychowawcy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(7)
Literatura niemiecka
(2)
Literatura japońska
(1)
Temat
Kobieta
(5203)
Rodzina
(4009)
Przyjaźń
(3831)
Miłość
(3256)
Tajemnica
(2949)
Rozwój emocjonalny
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2934)
Relacje międzyludzkie
(2513)
Zabójstwo
(2172)
Życie codzienne
(1905)
Magia
(1729)
Zwierzęta
(1606)
Dzieci
(1588)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1527)
Uczucia
(1400)
Nastolatki
(1376)
II wojna światowa (1939-1945)
(1363)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1346)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1014)
Chłopcy
(998)
Trudne sytuacje życiowe
(995)
Wybory życiowe
(931)
Sekrety rodzinne
(929)
Policjanci
(908)
Żydzi
(892)
Relacja romantyczna
(879)
Osoby zaginione
(876)
Władcy
(869)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(820)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(774)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(741)
Walka dobra ze złem
(717)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(693)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Koty
(679)
Arystokracja
(675)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Psychologia
(637)
Poszukiwania zaginionych
(636)
Uprowadzenie
(635)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(621)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(585)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(558)
Zemsta
(551)
Wojsko
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(504)
Zakochanie
(503)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Osobowość
(473)
Spisek
(473)
Seryjni zabójcy
(470)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(454)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Marzenia
(444)
Samotność
(444)
Nauka
(434)
Język angielski
(433)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Ludzie bogaci
(428)
Nauczanie początkowe
(427)
Czarownice i czarownicy
(426)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(419)
Politycy
(409)
Samopoznanie
(409)
Temat: miejsce
Tokio (Japonia)
(1)
Gatunek
Poradnik
(13)
Opowiadania i nowele
(7)
Książka obrazkowa
(3)
Publikacja bogato ilustrowana
(3)
Opracowanie
(2)
Powieść
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Książki dla małych dzieci
(1)
Podręcznik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(14)
Edukacja i pedagogika
(9)
Rozwój osobisty
(3)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
28 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 339-342.
Książka dostępna także jako audiobook i e-book.
Poprzez głęboko osobiste rozmowy Oprah Winfrey i dr Bruce Perry badają, jak to, czego doświadczamy we wczesnym dzieciństwie, wpływa na to, jakimi ludźmi się stajemy. Zachęcają nas, byśmy przestali skupiać się na: "Co jest z tobą nie tak?” albo "Dlaczego zachowujesz się w ten sposób”, na rzecz pytania: "Co ci się przydarzyło?”. Wielu z nas doświadcza nieszczęść, które mają trwały wpływ na nasze zdrowie fizyczne i emocjonalne. To, co przydarza się nam w dzieciństwie, prognozuje ryzyko wystąpienia w dorosłym życiu problemów zdrowotnych, ale też daje naukowy wgląd we wzorce zachowań, które wielu z nas usilnie próbuje zrozumieć. W tej książce Winfrey dzieli się historiami z własnej wstrząsającej przeszłości i podejmuje próbę zrozumienia wrażliwości wynikającej z konieczności stawienia w młodym wieku czoła traumie. Łącząc siły z dr. Perrym, jednym z czołowych światowych ekspertów w dziedzinie dziecięcej traumy, Winfrey splata moc opowiadania historii z nauką i doświadczeniem klinicznym, aby lepiej zrozumieć i przezwyciężyć skutki traumy. Koncentrują się nie tylko na poznaniu na nowo ludzkich zachowań, ale także na wpływie traumy na nasze życie. To subtelna, ale głęboka zmiana w podejściu do traumy, która każdemu z nas pozwala zrozumieć przeszłość, tak abyśmy mogli oczyścić drogę ku przyszłości - otwierając drzwi do odporności i uzdrowienia w sprawdzony, skuteczny sposób.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22620 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 4. (dostępność ok. 22.09.2024)
Książka
W koszyku
Charakterki i humorki / Anna Potyra ; ilustrował Zbigniew Dobosz. - Kraków : Wydawnictwo Skrzat, copyright 2018. - 110, [2] strony : ilustracje kolorowe ; 22x25 cm.
O Krzysiu zazdrośniku ; O Stefci złośnicy ; O samolubnym Tymku.
Jedni cieszą sie dobrym humorem, innych męczą humorki. Jedni mają siłę charakteru, charakterki drugich nie dają spać sąsiadom.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Po Prostu)
(Onepress Sensus)
Bibliografia na stronach: 259-266.
Czy wiesz, co czujesz? Żyjemy w kulturze, w której ujawnianie własnych odczuć jest z jakiegoś powodu źle widziane. Zaczyna się już w dzieciństwie, kiedy dziewczynkom nie wypada się złościć, a chłopcy nie powinni płakać. Potem idziemy do szkoły, gdzie nagradza się za zdolności umysłowe, za okazywanie emocji zaś wpisuje uwagi do dzienniczka. Potem jest tylko gorzej. Zdenerwowane kobiety określamy mianem histeryczek, spanikowanym mężczyznom radzimy, by "zjedli snickersa". Mamy być profesjonalnie uśmiechnięci i opanowani. Zawsze i w każdej sytuacji. Tyle że emocje stanowią naturalny element ludzkiego wyposażenia. Każdy z nas - o ile nie jest psychopatą - odczuwa radość, smutek, gniew, strach. I wbrew temu, co wmawia nam świat, tak właśnie powinno być. Blokowanie swoich emocji, w czym trenujemy się od wczesnego dzieciństwa, jest szkodliwe dla psychiki. Jeśli wyłączamy emocje, tracimy dostęp do nas samych i chorujemy. Świat opanowuje epidemia problemów psychicznych - zestresowania, wypalenia, depresji... By im zapobiec, trzeba zrozumieć, co się naprawdę czuje, nazwać własne emocje, pozwolić sobie je odczuwać i nauczyć się na nowo z nimi żyć. Po prostu!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W czasach, gdy wielu chłopców przeżywa kryzys, bardzo potrzebujemy przewodnika, aby pomóc im wyrosnąć na silnych i empatycznych mężczyzn. Psycholog Michael Reichert w swojej książce wykorzystuje wieloletnie badania, by podważyć odwieczne przekonania dotyczące tego, jak chłopcy stają się mężczyznami. Autor wyjaśnia, w jaki sposób stereotypy dotyczące chłopców, którzy muszą być "twardzi" i "męscy", mogą spowodować ich wycofanie, prowadząc do gniewu, izolacji, a nawet destrukcyjnych zachowań. Kluczem do zmiany jest sposób, w jaki rodzice, wychowawcy i mentorzy pomagają chłopcom rozwijać się społecznie i emocjonalnie. Reichert oferuje czytelnikom wskazówki krok po kroku, jak to zrobić: Ľ Słuchanie i obserwowanie bez osądu, aby chłopcy wiedzieli, że są słyszani. Ľ Pomaganie im w tworzeniu silnych więzi z nauczycielami, trenerami i innymi wzorami do naśladowania. Ľ Zachęcanie ich do mówienia o swoich uczuciach na temat płci przeciwnej i podkreślanie znaczenia szacunku wobec kobiet. Przy wsparciu psychologii i neuronauki książka pomoże rodzicom i opiekunom zbudować dla ich synów dzieciństwo, które pozwoli im wyrosnąć na pewnych siebie, zdolnych i życzliwych mężczyzn.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20907 (1 egz.)
(dostępność ok. 05.06.2024)
Książka
W koszyku
Potrząśnij jabłonką : książka aktywizująca / Nico Sternbaum ; tłumaczenie - Anna Horosiewicz. - Poznań : Papilon, copyright 2023. - [60] stron : ilustracje kolorowe ; 22 cm.
Na stronie redakcyjnej błędny tytuł oryginału, prawidłowy: Schüttel den Apfelbaum.
Oto książka pełna ekscytujących niespodzianek. Przekonajcie się sami, że książki są nie tylko do czytania - z tą można zrobić znacznie więcej!
Kilkuzdaniowe historyjki angażują małego czytelnika, który bez wątpienia z zapałem rozweseli znudzonego potwora łaskotkami, potrząśnie zmęczoną jabłonką uginającą się pod ciężarem dojrzałych jabłek, wytrze rękawem ociekającego deszczem kociaka… Z tą książką nie ma nudy: dzieci mogą same kołysać, drapać, pukać, dmuchać, potrząsać – i przy tym uszczęśliwiać bohaterów książeczki.
Książka pobudza rozwój mowy oraz kreatywność: dzięki prostym, wymownym obrazkom i powtarzalnemu schematowi kolejnych zawartych w książce historyjek dziecko chętnie inicjuje „zabawę w czytanie”. Pomoc bohaterom książeczki przez rzeczywiste działania daje dziecku satysfakcję oraz poczucie sprawczości. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I (1 egz.)
(dostępność ok. 08.06.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [302]-[303].
Zaniedbanie emocjonalne w dzieciństwie to brak wystarczających reakcji na potrzeby emocjonalne dziecka w całym okresie dorastania. Aby dostosować się do tej sytuacji, dziecko spycha potrzeby emocjonalne w głąb siebie, przestając akceptować i do końca rozumieć własne emocje i uczucia. Życie z zablokowanymi uczuciami jest bolesne i trudne, co często w dorosłym życiu przekłada się na pogorszenie relacji z najbliższymi, poczucie wewnętrznej pustki i bycia gorszym od innych. Autorka w książce odpowiada m.in. na pytania: - jak rodzice mogą zmienić swoje interakcje z dziećmi, by zapewnić im emocjonalne wsparcie?, - czy relacje z emocjonalnie zaniedbanymi rodzicami można uzdrowić?, - w jaki sposób rozmawiać o zaniedbaniu emocjonalnym z bliskimi? Książka Dr Jonice Webb Wypełnić pustkę i żyć lepiej stanowi kolejną odsłonę tematu zaniedbania emocjonalnego. Na podstawie opisów prawdziwych sytuacji autorka pozwala dostrzec u siebie i innych jego skutki i wskazuje sposoby uporania się z nimi w dorosłym życiu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22433 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Scenariusze zajęć wspierających rozwój kompetencji emocjonalnych i społecznych młodzieży w szkole ponadpodstawowej to 50 ćwiczeń zebranych w 9 obszarach tematycznych: Integracja międzyosobowa – propozycje ćwiczeń integrujących klasę szkolną. Emocjonalność człowieka – pośród ćwiczeń do wykonania uczniowie znajdą zarówno trening relaksacji, jak i zadania ułatwiające walkę ze stresem. Komunikacja interpersonalna – pośród narzędzi komunikacyjnych uczniowie nauczą się korzystać z komunikatów JA, poznają podstawy aktywnego słuchania oraz dokonają analizy komunikatów pozawerbalnych służących budowaniu relacji. Asertywność – stanowcze, ale łagodne i bezpośrednie wyrażanie swoich opinii, obrona własnych praw w relacjach z innymi oraz umiejętność stawiania granic i reagowania na krytykę to tylko niektóre fragmenty mapy asertywności, z którą będą pracować uczniowie. Konflikt i metody jego rozwiązywania – w tej części scenariuszy uczniowie zapoznają się z podstawowymi metodami rozwiązywania konfliktów oraz stosowaniem różnych typów argumentacji. Mentalizacja – to z kolei zbiór przeznaczony do ćwiczenia umiejętności rozumienia perspektywy innych osób. Organizacja czasu – scenariusze pokazujące, jak nauczyć młodzież przejmować odpowiedzialność za swoje wybory, dystrybucję czasu, planowanie i osiąganie zamierzonych celów. Zdrowie psychiczne – scenariusze powstałe z przekonania, że podstawowa wiedza o życiu psychicznym, symptomach zaburzeń, drogach poszukiwania pomocy w kryzysie jest niezbędna każdemu nastolatkowi. Rozwój osobisty – zadania zaproponowane w scenariuszach mają na celu uświadomić, że osobowość młodego człowieka będąca w procesie kształtowania się może i powinna ulegać świadomym, celowym zmianom, aby osiągać kształt pożądany przez nich samych. Scenariusze zostały przygotowane są z myślą o pracy z młodzieżą zarówno podczas lekcji wychowawczych, jak i specjalnie planowanych warsztatów lub treningów. [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22525 (1 egz.)
(dostępność ok. 03.06.2024)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
Wywołując w świadomości hasło "dzieciństwo", budzimy z reguły obrazy pogodne, nawet szczęśliwe. Dzieci nie powinny mieć zmartwień - kłopoty przejmują dorośli. Okres dzieciństwa, w którym w naturalnym procesie uspołeczniania poznaje się wymagania otoczenia, w silnym stopniu kształtuje zręby osobowości podstawowej. Wtedy następuje pierwsze tworzenie się obrazów świata społecznego z jego radościami i smutkami. Powstają wyobrażenia o sobie i swoich możliwościach, a nawet marzenia. Wyobrażenia te są odbiciem doświadczeń dziecięcych, ich intelektualno-emocjonalnych interpretacji zdarzeń, obrazów kulturowych oraz ocen wartościujących, które słyszą i poznają.W romantycznym spojrzeniu na dzieciństwo, jakie ukazują antropolodzy kultury odnoszący je do zakładanych celów i form wychowania, jest ono dojrzewaniem do następnych okresów w życiu (Rogers, 2001, s. 202-214). To, co się w tych latach dzieje, ma budować człowieka szczęśliwego, otwartego na ludzi, chętnego zmianom świata na lepsze, twórczego.Dzieciństwo jest wprawdzie okresem uczenia się potrzebnych umiejętności w życiu dorosłym, ale zakres i formy wybierają z troską dorośli. W dużej części przypadków tak jest, ale zarazem część dzieci z bardzo wielu powodów takiego radosnego dzieciństwa nie doświadcza. Przyczyny są różne: choroby przewlekle, deficyty rozwojowe czy niepełnosprawności, ale i takie, które z tym związane są bezpośrednio i pośrednio, a nawet wynikają całkowicie z innych przyczyn.O tym jest ta książka? O emocjach dzieci i młodzieży z trudnościami w rozwoju i zachowaniu i o smutnym czasem życiu, negatywnych, traumatycznych doświadczeniach, niezaspokojonych potrzebach, utraconych marzeniach i nadziejach, o braku rozumienia przez bliskich... [...]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18597 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej