Rzeczywistość wirtualna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(108)
Forma i typ
Książki
(95)
Proza
(52)
Publikacje naukowe
(18)
Filmy i seriale
(7)
Audiobooki
(6)
Publikacje popularnonaukowe
(6)
Komiksy i książki obrazkowe
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
dostępne
(174)
wypożyczone
(18)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(16)
BD40 (Suwalska 11)
(10)
BD52 (Rembielińska 6a)
(7)
BD53 (Bazyliańska 6)
(13)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(8)
CN1 (św. Wincentego 85)
(23)
MW123 (św. Wincentego 64)
(13)
W2 (Bazyliańska 6)
(6)
W29 (Rembielińska 6a)
(12)
W37 (Smoleńska 94)
(12)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(3)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(8)
W64 (Radzymińska 121)
(11)
W72 (Suwalska 11)
(16)
W85 (Jórskiego 41)
(5)
W98 (Kondratowicza 23)
(7)
WP130 (św. Wincentego 85)
(22)
Autor
Mahanenko Vasilij Mihajlovič (1981- )
(7)
Parvela Timo (1964- )
(6)
Parvela Timo (1964- ). Kepler62 (pol.)
(6)
Pitkänen Pasi
(6)
Sitkiewicz Gabriela (1983- )
(6)
Sortland Bjorn (1968- )
(6)
Przybyłek Marcin (1968- )
(5)
Przybyłek Marcin (1968- ). Gamedec
(5)
Bednarek Józef
(4)
Darda-Gramatyka Joanna
(4)
Gudsnuk Kristen
(4)
Hikiert-Bereza Anna
(3)
Kiuru Iwona
(3)
Mahanenko Vasilij Mihajlovič (1981- ). Put` Šamana
(3)
Moss Carrie-Anne (1967- )
(3)
Reeves Keanu (1964- )
(3)
Wachowski Lana (1965- )
(3)
Warda Małgorzata (1978- )
(3)
Alix Maiwenn (1987- )
(2)
Andrzejewska Anna
(2)
Bellucci Monica (1968- )
(2)
Bernhardt Daniel
(2)
Bębas Sylwester (1981- )
(2)
Carr Adrian (1951- )
(2)
Chou Collin
(2)
Cline Ernest (1972- )
(2)
Davis Don
(2)
Dukaj Jacek (1974- )
(2)
Gaye Nona
(2)
Gibson William (1948- )
(2)
Hikiert Anna
(2)
Jarosz Agnieszka
(2)
Kardaras Nicholas (1964- )
(2)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(2)
Kosmowska Barbara (1958- )
(2)
Kościuczuk Tomasz
(2)
Krzyżanowski Krzysztof (tłumacz)
(2)
Lu Marie (1984- )
(2)
Mahanenko Vasilij Mihajlovič (1981- ). Put` Šamana (pol.)
(2)
Moss Marcel
(2)
Moss Marcel. Liceum Freuda
(2)
Penn Zak (1968- )
(2)
Perrineau Harold
(2)
Pinkett Smith Jada (1971- )
(2)
Szamałek Jakub (1986- )
(2)
Wachowski Lilly (1967- )
(2)
Weaving Hugo
(2)
Whittle Nakata
(2)
Whitty Monica T. (1969- )
(2)
Wielbut-Łepkowska Anna (1966- )
(2)
Łapiński Paweł (1985- )
(2)
Abdul-Mateen Yahya (1986- )
(1)
Aboujaoude Elias (1971- )
(1)
Alix Maiwenn (1987- ). Prawdziwe Życie
(1)
Alix Maiwenn (1987-). Prawdziwe Życie
(1)
Alter Adam L. (1980- )
(1)
Ambudkar Utkarsh
(1)
Andruszko Robert
(1)
Andrzejewska Anna (pedagogika)
(1)
Banaszyk Krzysztof (1970- )
(1)
Bargiel Nina G
(1)
Beck Christophe (1972- )
(1)
Bennett Jenn
(1)
Borkowski Tomasz (1978- )
(1)
Budweil Filip (1976- )
(1)
Bułat Adam
(1)
Bębas Sylwester
(1)
Castells Manuel
(1)
Chmielowski Marcin
(1)
Chojnowska Ilona
(1)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(1)
Chopra Priyanka (1982- )
(1)
Cieślewska Joanna
(1)
Ciołkosz Paweł Ignacy (1982- )
(1)
Comer Jodie
(1)
Cook Olivia (1993- )
(1)
Dashner James (1972- )
(1)
Dashner James (1972- ). Doktryna śmiertelności
(1)
Dobecka Marta
(1)
Drewnowski Jacek (1974- )
(1)
Droga Katarzyna (1965- )
(1)
Droga Katarzyna (1965- ). Seria Uczuć
(1)
Drozdowska Karolina (1985- )
(1)
Drozdowska Katarzyna
(1)
Ducker Chris
(1)
Dybula Östholm Marta
(1)
Eliopulos Nick
(1)
Eliopulos Nick. Woodsword chronicles (pol.)
(1)
Elsberg Marc (1967- )
(1)
Filiciak Mirosław (1976- )
(1)
Fishburne Laurence
(1)
Fishburne Laurence (1961- )
(1)
Flowers Luke
(1)
Gawkowski Krzysztof (1980- )
(1)
Gałek Olga
(1)
Gefen Iddo (1992- )
(1)
Gibson William (1948- ). All tomorrow`s parties (pol.)
(1)
Gibson William (1948- ). Barbarzyńcy
(1)
Gibson William (1948- ). Bridge trilogy (pol.)
(1)
Gibson William (1948- ). Czerwona gwiazda, orbita zimowa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(40)
2010 - 2019
(57)
2000 - 2009
(10)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(88)
1901-2000
(3)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(108)
Język
polski
(102)
angielski
(6)
Odbiorca
Młodzież
(16)
9-13 lat
(15)
Dzieci
(15)
14-17 lat
(12)
6-8 lat
(2)
Studenci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(24)
Literatura amerykańska
(16)
Literatura rosyjska
(7)
Film amerykański
(6)
Literatura fińska
(6)
Literatura norweska
(6)
Literatura francuska
(2)
Literatura hebrajska
(2)
Film kanadyjski
(1)
Film polski
(1)
Literatura angielska
(1)
Literatura austriacka
(1)
Literatura izraelska
(1)
Temat
Kobieta
(5226)
Rodzina
(4022)
Przyjaźń
(3840)
Miłość
(3261)
Tajemnica
(2964)
Rzeczywistość wirtualna
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2939)
Relacje międzyludzkie
(2524)
Zabójstwo
(2175)
Życie codzienne
(1911)
Magia
(1734)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1593)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1533)
Uczucia
(1407)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1367)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1349)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1134)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(1004)
Trudne sytuacje życiowe
(1003)
Wybory życiowe
(940)
Sekrety rodzinne
(933)
Policjanci
(908)
Żydzi
(895)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Psy
(865)
Władcy
(863)
Historia
(847)
Kultura
(823)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(776)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Arystokracja
(681)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(623)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(576)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(560)
Zemsta
(553)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(515)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(506)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(495)
Zarządzanie
(494)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(472)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(456)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Marzenia
(445)
Samotność
(445)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Nauczanie początkowe
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(424)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: dzieło
Player one
(1)
Temat: czas
2001-
(16)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Temat: miejsce
Warszawa (woj. mazowieckie)
(6)
Polska
(3)
Tokio (Japonia)
(2)
Berlin (Niemcy)
(1)
Izrael
(1)
Jerozolima (Izrael)
(1)
Kalifornia (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Mokotów (Warszawa ; część miasta)
(1)
Nowy Jork (Stany Zjednoczone)
(1)
San Francisco (Stany Zjednoczone, stan Kalifornia)
(1)
Warszawa
(1)
Gatunek
Powieść
(41)
Science fiction
(28)
Fantastyka
(15)
Opracowanie
(10)
Powieść przygodowa
(9)
Thriller
(9)
Fantasy
(6)
Dystopia
(5)
Film akcji
(5)
Film fabularny
(5)
Monografia
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Komiks przygodowy
(3)
Kryminał
(3)
Romans
(3)
Sequel
(3)
Wydawnictwa popularne
(3)
Antologia
(2)
Esej
(2)
Film przygodowy
(2)
Komiks
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Poradnik
(2)
Adaptacja filmowa
(1)
Dokumenty audiowizualne
(1)
Dokumenty dzwiękowe
(1)
Film animowany
(1)
Film edukacyjny
(1)
Komedia
(1)
Podręcznik
(1)
Sensacja
(1)
Szkic literacki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(12)
Psychologia
(9)
Socjologia i społeczeństwo
(9)
Media i komunikacja społeczna
(6)
Edukacja i pedagogika
(5)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(4)
Kultura i sztuka
(3)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Hobby i czas wolny
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Nauka i badania
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
108 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Ostatni prorok / Marcin Kiszela. - Wydanie pierwsze. - Bydgoszcz : Genius Creations, 2018. - 306 stron ; 20 cm.
Damian dorasta w latach dziewięćdziesiątych, spędzając czas na podwórku i w salonach gier. Po śmierci przyjaciela zaczyna miewać wizje, których się boi i których nie rozumie. Zamykając oczy, widzi opustoszały świat. Agata uciekła z małego rodzinnego miasteczka, by szukać szczęścia w Krakowie. Nie potrafi się jednak odnaleźć w realiach dużego miasta, jego zgiełk doprowadza ją na skraj załamania nerwowego. Jakby tego było mało, jej ukochany Damian twierdzi, że nadchodzi koniec świata. Ksawery, designer w branży elektronicznej rozrywki, przyjaźni się z Agatą i Damianem. Nie może jednak stanowić dla nich oparcia, gdyż głębokie uzależnienie od wirtualnej pornografii doprowadza go na skraj psychozy. Czy nadchodzi kres dni i świat stanie w obliczu zagłady? Czy może tylko każdy z nas żyje w piekle skrojonym na swoją miarę?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 138-[147].
Autorka pracy, artystka, pedagog i naukowiec przypomina we wstępie książki, że wiek XXI to czas dużego oddziaływania Internetu - zatem czas rozwoju technologicznego na niespotykaną dotąd skalę. Swoja fascynację sztuką i nowoczesnymi technologiami wykorzystuje w pracy do przeanalizowania stron internetowych wielkich galerii sztuki przygotowanych specjalnie z myślą o najmłodszych użytkownikach sieci. Przedstawia swoje spostrzeżenia o stronach dla dzieci w galeriach sztuki w Nowym Jorku, Waszyngtonie, Londynie, Paryżu i Warszawie.Praca może być również inspiracją do wykorzystywania zasobów Internetu do poznawania dzieł sztuki - choćby dla osób pracujących z dziećmi i z twórczą pasją realizujących edukację o sztuce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17366 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwa tłumacza na stronie redakcyjnej.
Bibliografia na stronach 319-325.
DZIECI EKRANU" AUTORSTWA DR. NICHOLASA KARDARASA, SPECJALISTY DS. UZALEŻNIEŁ - TO WSTRZĄSAJĄCA ARGUMENTACJA, ŻE TECHNOLOGIA MA OGROMNY WPŁYW NA MÓZGI DZIECI - I TO WCALE NIE POZYTYWNY. Wszyscy je widzieliśmy: dzieci hipnotycznie wpatrzone w jarzące się ekrany w restauracjach, na placach zabaw i w domach naszych przyjaciół - a ich liczba wciąż rośnie. Oświetlone przez jarzący się blask buzie - dzieci ekranu - mnożą się niczym wirtualna plaga. Lecz za jaką cenę? Czy jest to jedynie nieszkodliwa rozrywka lub chwilowy szał, coś jak cyfrowe hula-hop? Niektórzy twierdzą, że jarzące się ekrany mogą nawet być dobre dla dzieci - stanowiąc rodzaj interaktywnego narzędzia edukacyjnego. Nie wierz im. W tej książce, dr Nicholas Kardaras bada ogromny wpływ technologii - zwłaszcza technologii ekranowej, nieodpowiedniej dla młodego wieku, z całą tą jarzącą się wszechobecnością - na mózgi całego pokolenia. Badania przeprowadzone metodą neuroobrazowania dowodzą, że stymulujące jarzące się ekrany są tak samo dopaminergiczne (aktywujące dopaminę) dla ośrodka przyjemności w mózgu jak seks. Rosnąca liczba badań klinicznych koreluje technologię ekranu z takimi zaburzeniami jak ADHD, uzależnienia, niepokoje, depresja, wzmożona agresja, a nawet psychoza. Co jednak szokuje najbardziej, najświeższe badania przeprowadzone metodą neuroobrazowania nie pozostawiają wątpliwości, że nadmierne obcowanie z ekranem może neurologicznie uszkodzić rozwijający się mózg młodej osoby tak samo jak uzależnienie od kokainy.Kardaras zanurza się w socjologiczne, psychologiczne, kulturowe i ekonomiczne czynniki związane z globalną epidemią technologiczną, mając na celu zbadanie wpływu całej naszej wspaniałej, lśniącej nowej technologii na dzieci."Dzieci ekranu" to przełomowa i niewyobrażalna opowieść o niewyobrażalnej, która powinna stanowić wezwanie do ponownego rozważenia naszej nieustannie rozwijającej się relacji z postępującą technologią. Kardaras przypomina nam, że technologia może podstępnie, w sposób nieprzewidywalny, obrócić się przeciwko nam.- Dr Howard J. Shaffer, profesor nadzwyczajny psychiatrii w Harvard Medical School oraz kierownik oddziału terapii uzależnień w Cambridge Health Alliance Łącząc dyscyplinę dziennikarza śledczego ze spostrzeżeniami specjalisty ds. uzależnień, Kardaras czyni ten złożony i niewygodny temat przystępnym i całkiem do przyjęcia. Wysoce zalecana lektura.- Victoria Dunckley, lekarz medycyny, psychiatra dziecięcy i autorka "Reset Your Child`s Brain" Przeczytaj tę książkę. Uratuj mózgi swoich dzieci, teraz. Dzieci ekranu nie jest zrzędzeniem wywołującym bezsensowną panikę w stylu Kurczaka Małego "niebo-spada-nam-na-głowę"... Przeczytaj i zastosuj się do zaleceń Kardarasa, zanim wyrządzimy jeszcze większą krzywdę mózgom całego pokolenia.- Paula Poundstone, komik estradowy, pisarka, komentatorka społeczna i aktywistka propagująca wychowywanie dzieci bez ekranu Ta książka jest nieocenionym źródłem informacji uświadamiającym nam, na jak wielkie ryzyko narażamy nasze dzieci, pozwalając im na swobodny dostęp do "ekranów".- Dr Pedro A. Noguera, honorowy profesor UCLA i były profesor Harvard School of Education Przerażająca prawda na temat uzależnienia od mediów cyfrowych.- Dr Andrew Doan, kierownik badań zdrowia psychicznego i uzależnień w Departamencie Marynarki Wojennej Stanów Zjednoczonych, Pentagon oraz autor "Hooked on Games" Uwielbiam tę książkę! Wykłada ona niewygodną prawdę dotyczącą tego, jak często interes gospodarczy przemysłu technologicznego jest sprzeczny z potrzebami naszych dzieci. Obowiązkowa lektura dla każdego.- Dr Hilarie Cash, dyrektor wykonawczy restart i współautorka "Video Games and Your Kids: How Parents Stay in Control" Dr Kardaras w przekonujący sposób udowadnia, że ekrany są narkotykiem nowego millennium oraz że firmy manipulują naszymi dziećmi, bardziej dbając o swoje zyski niż o umysły najmłodszych.- Touré, krytyk kultury, autor i były współprowadzący "The Cycle" w MSNBC O autorze:DR NICHOLAS KARDARAS, jeden z czołowych specjalistów ds. uzależnień w Stanach Zjednoczonych, jest dyrektorem wykonawczym Dunes (jednego z czołowych światowych ośrodków terapii) i założycielem oraz dyrektorem wykonawczym Hamptons Discovery - postępowego programu leczenia uzależnień dla nastolatków. Dr Kardaras jest również byłym profesorem klinicznym na Stony Brook Medicine oraz wykładowcą neuropsychologii na poziomie studiów doktoranckich. Często występuje w roli eksperta w Psychology Today oraz FOX News, występował również w CBS Evening News oraz NPR i Esquire, New York magazine oraz Vanity Fair. Dr. Kardaras mieszka wraz ze swoją żoną i dwójką dzieci - synami, bliźniakami - w Sag Harbor, w stanie Nowy Jork.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19380 (1 egz.)
(dostępność ok. 16.12.2022)
Książka
W koszyku
Bibiografia na stronach [319]-325.
"DZIECI EKRANU" AUTORSTWA DR. NICHOLASA KARDARASA, SPECJALISTY DS. UZALEŻNIEŁ - TO WSTRZĄSAJĄCA ARGUMENTACJA, ŻE TECHNOLOGIA MA OGROMNY WPŁYW NA MÓZGI DZIECI - I TO WCALE NIE POZYTYWNY. Wszyscy je widzieliśmy: dzieci hipnotycznie wpatrzone w jarzące się ekrany w restauracjach, na placach zabaw i w domach naszych przyjaciół - a ich liczba wciąż rośnie. Oświetlone przez jarzący się blask buzie - dzieci ekranu - mnożą się niczym wirtualna plaga. Lecz za jaką cenę? Czy jest to jedynie nieszkodliwa rozrywka lub chwilowy szał, coś jak cyfrowe hula-hop? Niektórzy twierdzą, że jarzące się ekrany mogą nawet być dobre dla dzieci - stanowiąc rodzaj interaktywnego narzędzia edukacyjnego. Nie wierz im. W tej książce, dr Nicholas Kardaras bada ogromny wpływ technologii - zwłaszcza technologii ekranowej, nieodpowiedniej dla młodego wieku, z całą tą jarzącą się wszechobecnością - na mózgi całego pokolenia. Badania przeprowadzone metodą neuroobrazowania dowodzą, że stymulujące jarzące się ekrany są tak samo dopaminergiczne (aktywujące dopaminę) dla ośrodka przyjemności w mózgu jak seks. Rosnąca liczba badań klinicznych koreluje technologię ekranu z takimi zaburzeniami jak ADHD, uzależnienia, niepokoje, depresja, wzmożona agresja, a nawet psychoza. Co jednak szokuje najbardziej, najświeższe badania przeprowadzone metodą neuroobrazowania nie pozostawiają wątpliwości, że nadmierne obcowanie z ekranem może neurologicznie uszkodzić rozwijający się mózg młodej osoby tak samo jak uzależnienie od kokainy.Kardaras zanurza się w socjologiczne, psychologiczne, kulturowe i ekonomiczne czynniki związane z globalną epidemią technologiczną, mając na celu zbadanie wpływu całej naszej wspaniałej, lśniącej nowej technologii na dzieci."Dzieci ekranu" to przełomowa i niewyobrażalna opowieść o niewyobrażalnej, która powinna stanowić wezwanie do ponownego rozważenia naszej nieustannie rozwijającej się relacji z postępującą technologią. Kardaras przypomina nam, że technologia może podstępnie, w sposób nieprzewidywalny, obrócić się przeciwko nam.- Dr Howard J. Shaffer, profesor nadzwyczajny psychiatrii w Harvard Medical School oraz kierownik oddziału terapii uzależnień w Cambridge Health Alliance Łącząc dyscyplinę dziennikarza śledczego ze spostrzeżeniami specjalisty ds. uzależnień, Kardaras czyni ten złożony i niewygodny temat przystępnym i całkiem do przyjęcia. Wysoce zalecana lektura.- Victoria Dunckley, lekarz medycyny, psychiatra dziecięcy i autorka "Reset Your Child`s Brain" Przeczytaj tę książkę. Uratuj mózgi swoich dzieci, teraz. Dzieci ekranu nie jest zrzędzeniem wywołującym bezsensowną panikę w stylu Kurczaka Małego "niebo-spada-nam-na-głowę"... Przeczytaj i zastosuj się do zaleceń Kardarasa, zanim wyrządzimy jeszcze większą krzywdę mózgom całego pokolenia.- Paula Poundstone, komik estradowy, pisarka, komentatorka społeczna i aktywistka propagująca wychowywanie dzieci bez ekranu Ta książka jest nieocenionym źródłem informacji uświadamiającym nam, na jak wielkie ryzyko narażamy nasze dzieci, pozwalając im na swobodny dostęp do "ekranów".- Dr Pedro A. Noguera, honorowy profesor UCLA i były profesor Harvard School of Education Przerażająca prawda na temat uzależnienia od mediów cyfrowych.- Dr Andrew Doan, kierownik badań zdrowia psychicznego i uzależnień w Departamencie Marynarki Wojennej Stanów Zjednoczonych, Pentagon oraz autor "Hooked on Games" Uwielbiam tę książkę! Wykłada ona niewygodną prawdę dotyczącą tego, jak często interes gospodarczy przemysłu technologicznego jest sprzeczny z potrzebami naszych dzieci. Obowiązkowa lektura dla każdego.- Dr Hilarie Cash, dyrektor wykonawczy restart i współautorka "Video Games and Your Kids: How Parents Stay in Control" Dr Kardaras w przekonujący sposób udowadnia, że ekrany są narkotykiem nowego millennium oraz że firmy manipulują naszymi dziećmi, bardziej dbając o swoje zyski niż o umysły najmłodszych.- Touré, krytyk kultury, autor i były współprowadzący "The Cycle" w MSNBC O autorze:DR NICHOLAS KARDARAS, jeden z czołowych specjalistów ds. uzależnień w Stanach Zjednoczonych, jest dyrektorem wykonawczym Dunes (jednego z czołowych światowych ośrodków terapii) i założycielem oraz dyrektorem wykonawczym Hamptons Discovery - postępowego programu leczenia uzależnień dla nastolatków. Dr Kardaras jest również byłym profesorem klinicznym na Stony Brook Medicine oraz wykładowcą neuropsychologii na poziomie studiów doktoranckich. Często występuje w roli eksperta w Psychology Today oraz FOX News, występował również w CBS Evening News oraz NPR i Esquire, New York magazine oraz Vanity Fair. Dr. Kardaras mieszka wraz ze swoją żoną i dwójką dzieci - synami, bliźniakami - w Sag Harbor, w stanie Nowy Jork.
Podziękowania * Wstęp: Problem z technologią * Rozdział 1. Inwazja Dzieci ekranu * Rozdział 2. Nowy wspaniały e-świat * Rozdział 3. Cyfrowe narkotyki a mózg * Rozdział 4. Wywiad z doktorem Doanem: neurobiologiem i osobą uzależnioną od gier wideo na odwyku * Rozdział 5. Wielkie odcięcie - wysyłanie wiadomości tekstowych i media społecznościowe * Rozdział 6. Zaburzenia kliniczne i efekt Dzieci ekranu 157 * Rozdział 7. Małpowanie od innych - wpływy mass mediów * Rozdział 8. Gry wideo a agresja badania * Rozdział 9. Wyrwane z nagłowków - prawdziwe przypadki przemocy pod wpływem gier wideo * Rozdział 10. Masakra w Newtown - psychoza spowodowana grami wideo * Rozdział 11. Etan Patz i Koniec Niewinności - oraz zabaw na powietrzu * Rozdział 12. W pogoni za pieniędzmi: ekrany a kompleks edukacyjno-industrialny * Rozdział 13. Żyjemy w e-świecie * Rozdział 14. Rozwiązanie: ucieczka z jaskini Platona * * Załącznik: Czy moje dziecko ma problem z uzależnieniem od ekranu lub technologii? * Bibliografia * O Autorze
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Więcej niż słowa / Brigid Kemmerer ; tłumaczenie Grażyna Woźniak. - Wydanie I. - Warszawa : YA!, copyright 2019. - 424, [6] stron ; 20 cm.
Dostępna również jako e-book.
Rev każdego dnia pracuje nad tym, aby utrzymać swoje wewnętrzne demony w ryzach. Chce poukładać swoje życie i zapomnieć o czasie sprzed adopcji. Pewnego dnia, kiedy na osiemnaste urodziny dostaje list od ojca, traumatyczne wspomnienia z dzieciństwa powracająz pełną siłą. Tymczasem Emma chowa się przed realnym światemw cyberprzestrzeni. Kodowanie jest prostsze, bardziej przewidywalne, a przez to bezpieczniejsze niż kontakt z toksycznymi rodzicami. Kiedy Rev i Emma spotykają się, połączy ich nie tylko miłość, lecz także sekrety. Choć ich problemy wydają się całkiem różne, postanawiają wspólnie stawić im czoła.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV (1 egz.)
Książka
W koszyku
Paradygmaty cyberprzestępczości / Jerzy Kosiński. - Warszawa : Difin, 2015. - 300 s. : il. ; 23 cm.
Bibliogr. s. 282-300.
W książce opisano wpływ cyberprzestępczości na szeroko rozumiane bezpieczeństwo, przedstawiono definicje, klasyfikacje i przepisy prawne penalizujące te zachowania. Opisano najczęściej współcześnie obserwowane objawy cyberprzestępczości. Zwrócono uwagę na znaczenie, możliwości pozyskiwania i badania dowodów cyfrowych, które są najważniejszym elementem w zakresie zwalczania przestępczości, w związku z którą sprawcy lub pokrzywdzeni posługiwali się z nowoczesnymi technologiami teleinformatycznymi. Opisano działania podejmowane w wymiarze międzynarodowym i krajowym w zakresie zwalczania cyberprzestępczości. Zwrócono uwagę na trendy cyberprzestępczości.
1. Pojęcie cyberprzestępczości * 1.1. Cyberprzestrzeń * 1.2. Definicje i podział cyberprzestępczości * 1.3. Cechy cyberprzestępczości * 1.4. Cyberprzestępstwa przeciw poufności, integralności i dostępności danych * 1.5. Cyberprzestępstwa – komputer narzędziem przestępstwa * 1.6. Cyberprzestępstwa związane z treścią * 1.6.1. Treści pornograficzne z udziałem małoletnich * 1.6.2. Nawoływanie do nienawiści na tle rasowym i treści ksenofobiczne * 1.6.3. Inne cyberprzestępstwa związane z treścią * 1.7. Naruszenia prawa autorskiego i praw pokrewnych * 1.8. Inne cyberprzestępstwa * 1.9. Podsumowanie * 2. Obserwowane zagrożenia * 2.1. Malware * 2.2. Spam * 2.2.1. Spam nigeryjski * 2.2.2. Fałszywa reklama * 2.2.3. Pay per click * 2.2.4. Spam na portalach społecznościowych * 2.3. Kradzież tożsamości * 2.4. Botnet * 2.5. Phishing * 2.6. DDoS * 2.7. Darknet * 2.7.1. TOR * 2.7.2. I2P * 2.7.3. Freenet * 2.8. Płatności anonimowe, kryptowaluty * 2.8.1. Bitcoin * 2.8.2. Płatności anonimowe * 2.8.2.1. WebMoney * 2.8.2.2. Paysafecard i Ukash * 2.8.3. Waluty w grach internetowych * 2.9. Pranie pieniędzy * 2.10. Carding * 2.11. Internet IPR * 2.12. Pornografia dziecięca i pedofilia * 2.13. Hazard internetowy * 2.14. Oszustwa na aukcjach internetowych * 2.15. Oszustwa telekomunikacyjne * 2.16. Podsumowanie * 3. Dowody cyfrowe * 3.1. Przeszukanie * 3.2. Analiza * 3.3 Podsumowanie * 4. Zwalczanie cyberprzestępczości * 4.1. Model systemu zwalczania cyberprzestępczości * 4.2. Wymiar międzynarodowy * 4.2.1. Organizacja Narodów Zjednoczonych (ONZ) * 4.2.1.1. Międzynarodowy Związek Telekomunikacyjny (ITU) * 4.2.1.2. Biuro Narodów Zjednoczonych ds. Narkotyków i Przestępczości (UNODC) * 4.2.2. Grupa G-8 * 4.2.3. Interpol * 4.2.4. Europol * 4.2.5. Rada Europy * 4.2.6. Unia Europejska * 4.2.7. Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) * 4.2.8. Brytyjska Wspólnota Narodów (The Commonwealth) * 4.3. Wymiar krajowy * 4.3.1. Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego * 4.3.2. Policja * 4.3.3. Ministerstwo Obrony Narodowej * 4.3.4. Służba Celna * 4.3.5. CERT Polska * 4.4. Partnerstwo publiczno-prywatne * 4.5. Podsumowanie * 5. Przyszłość cyberprzestępczości * 5.1. Cyberprzestępczość a przestępczość zorganizowana * 5.2. Cyberprzestępczość a terroryzm * 5.3. Cyberprzestępczość a szpiegostwo * 5.4. Podsumowanie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17475 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(To Lubię)
Świat wirtualny ma wiele zalet: można w nim szybko i łatwo nawiązywać nowe znajomości, być, kim tylko się chce. Można opowiadać o sobie niestworzone historie, bo przecież nikt tego nie sprawdzi! Czy na pewno...? Ksenia i Kryspin - bohaterowie Wielkiego Wybuchu - w realu są zakompleksionymi, niezdarnymi outsiderami, w sieci zaś - kreują się na pewnych siebie liderów, którzy "budzą postrach" wśród rówieśników. Jak długo jednak można udawać kogoś, kim się nie jest? I co się stanie, gdy prawda w końcu wyjdzie na jaw?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wielki wybuch czyli K. kontra K. / Barbara Kosmowska, Grzegorz Kasdepke ; zilustrowała Anna Wielbut. - Wydanie II w Wydawnictwie Literatura. - Łódź : Literatura , 2020. - 174, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
(To Lubię)
Ksenia i Kryspin znają się z realu, ale zaprzyjaźniają się w sieci. Oboje niepozorni, Kryspin trochę ofermowaty, typ mola w okularach, Ksenia nieakceptowana przez koleżanki, przez niektórych uważana wręcz za dziwaczkę. W wirtualnym świecie czują się pewniej. Grając wspólnie online w Gwiezdnych Rycerzy, dodają sobie atrybutów, są pewni siebie, zabawni i mocni. Ale kiedy Kryspin proponuje, żeby się spotkali, Ksenia się wycofuje, wystraszona, że nie jest taka spoko, jak się opisała w necie. Kryspin nie odpuszcza - wie, że Ksenia jest z jego szkoły i szuka jej wśród koleżanek, prowokując kolejne niezręczne sytuacje. Wszystko zaczyna się komplikować, kiedy Ksenia znajduje psa Kryspina, a Kryspin nie wraca do domu na noc, bo go szuka. Czy w tych okolicznościach przyjaciołom uda się w końcu spotkać?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia strony 295-302.
Prezentowana książka dotyczy niezwykle ważnego problemu - patologii cyfrowego dzieciństwa i młodości. Ukazuje przyczyny, skutki oraz informacje, jak zapobiegać tej patologii w rodzinach i szkołach.
Wstęp * Rozdział 1. Rodzina w literaturze przedmiotu w ujęciu interdyscyplinarnym * 1.1. Definicje i funkcje rodziny * 1.2. Czynniki integrujące i dezintegrujące rodzinę * 1.3. Eurosieroctwo - patologiczne skutki dla członków rodziny - rodziców i dzieci * 1.4. Pracoholizm, nowe groźne uzależnienie w XXI wieku * 1.5. Inne patologiczne zachowania (uzależnienia) dotyczące rodziny * Rozdział 2. Edukacja cyfrowa dzieci i młodzieży we współczesnych szkołach * 2.1. Proces nauczania i wychowania w szkołach - kształtowanie osobowości dzieci i młodzieży * 2.2. Program digitalizacji (cyfryzacji) i działalność Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego dotyczący kultury i szkolnictwa w Polsce * 2.3. Kompetencje i umiejętności dzieci w szkołach w zakresie korzystania z Internetu * 2.4. Edukacja dzieci i młodzieży w szkołach w zakresie cyberprzemocy w Internecie i bezpieczeństwa psychologicznego oraz prawnego * Rozdział 3. Patologiczne formy komunikowania się dzieci i młodzieży w cyberprzestrzeni * 3.1. Internetoholizm. Komunikowanie się dzieci i młodzieży w Internecie - od pokusy do hikikomori, choroby cywilizacyjnej na świecie * 3.2. Cyberprzemoc w cyberprzestrzeni - patologiczne formy komunikowania w opinii studentów * 3.3. Portale społecznościowe, grupy komputerowe i inne zagrożenia dla osobowości dzieci i młodzieży w cyberprzestrzeni * 3.4. Fonoholizm - uzależnienie od telefonów komórkowych dzieci i młodzieży. Atrakcje i niebezpieczeństwa * 3.5. Seksting, seksoholizm, pedofilia, prostytucja nieletnich - niemoralne i przestępcze komunikowanie się wśród dzieci, młodzieży i dorosłych * 3.6. Tożsamość dzieci i młodzieży w Internecie - JA realne - JA wirtualne * Rozdział 4. Samotność dzieci i młodzieży w cyberprzestrzeni * 4.1. Pojęcie, rodzaje, przyczyny i skutki samotności w ujęciu interdyscyplinarnym * 4.2. "Samotność razem" dzieci i młodzieży w cyberprzestrzeni * 4.3. Komunikowanie się patologiczne w Internecie na przykładzie sprzedaży i zakupu leków * 4.4. Sytuacje trudne w cyberprzestrzeni (stresowe) w komunikowaniu się dzieci i młodzieży * Rozdział 5. Jak zapobiegać patologii cyfrowej, ograniczać ją i leczyć dzieci i młodzież z uzależnień? * 5.1. Czy istnieje i jak powstaje demencja cyfrowa w mózgu człowieka pod wpływem technologii komunikowania się w cyberprzestrzeni? * 5.2. Jak powstaje JA wirtualne oraz tożsamość internetowa? * 5.3. "Cyfrowa głupota" - ekshibicjonizm psychiczny i fizyczny w cyberprzestrzeni wśród dzieci i młodzieży * 5.4. Leczenie uzależnienia od urządzeń cyfrowych - detoks indywidualny i w ośrodkach zamkniętych * Zakończenie i wnioski
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55167 (1 egz.)
Kaucja: 50,40 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20813 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 48854 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 236-[237]. Indeks.
Za­stanówmy się, kim byliśmy i ja­k spędz­aliśmy czas, z­anim na­sze ręce i umysł z­ajął sm­artfon? Czy jesteś wśród tych z pochyloną głową: w pociągu, samochodzie, pracy i domu, podczas seksu i jedzenia? Czy zawładnął Tobą mały świecący prostokąt? Czy przeczuwasz, że przestałeś być dzięki temu smart? Czy martwisz się, że Twoje dzieci spędzają zbyt dużo czasu online? Czy kojarzysz jeszcze pojęcie "offline"? Czy przeczuwasz, że Twój awatar ma niewiele wspólnego z Tobą? Czy szczerze możesz powiedzieć: "Lubię to!"? Czy Twoje ciało podlega. gramifikacji? Czy potrafisz określić granice swojej intymności w cyfrowym świecie? Zostaw telefon, wyłącz laptopa i zrób cokolwiek, co nie wymaga połączenia z internetem. Czas to nasz najcenniejszy zasób. Możesz nauczyć się wykorzystywać rzeczywistość online do poprawy jakości życia offline. Zrozum cyfrowe dzieciństwo swojego dziecka. Może pora wyjść z sieci informacji, które nas osaczają? Zamiast podłączać się do smartfona, można podłączać się do siebie samego. Prostokąt, który właśnie trzymasz w rękach, pomoże Ci w tym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20786 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dostępna również jako e-book i audiobook.
Masz smartfona? Żyjesz w klatce. Jesteś pod ciągłą obserwacją. Każdy Twój ruch jest śledzony, oceniany i analizowany. Bez przerwy otrzymujesz spreparowany materiał. Krok po kroku jesteś sterowany przez algorytmy inżynierów, których nie znasz, i popychany do działań, których cele są Ci niewiadome. Powoli stajesz się tresowanym zwierzątkiem, zdalnie kontrolowanym przez wielkie korporacje. I nie masz pojęcia, kto i w jaki sposób wykorzysta zdobytą w ten sposób władzę. Brzmi to okropnie? Jest jeszcze gorzej: to wszystko dzieje się za Twoją zgodą! Dzięki tej książce odkryjesz, jak bardzo niebezpieczne są media społecznościowe i dlaczego, aby móc zarabiać pieniądze, muszą działać na szkodę społeczeństwa. Dowiesz się, jak wywoływane są uzależnienia, przez które ludzie wariują. Stopniowo tracą też swoją indywidualność. Anonimowość w środowisku sieci z kolei wyciąga z nich i wzmacnia najgorsze cechy. W książce opisano mechanizmy rządzące mediami społecznościowymi. Z potęgi tych mechanizmów na ogół nie zdajemy sobie sprawy. Dopiero uświadomienie sobie, co za nimi stoi, jak konkretnie działają i jakie będą ich możliwe konsekwencje dla naszej cywilizacji, pozwoli na przemyślenie decyzji o usunięciu kont z mediów społecznościowych - niektórych lub wszystkich. Ostatnie słowo jeszcze należy do Ciebie.
Wstęp - z kotami * ARGUMENT PIERWSZY. Tracisz wolną wolę * Witaj w klatce, która wszędzie za tobą chodzi * Szalony naukowiec jednak troszczy się o psa w klatce * Trik i marchewka * Pokusa tajemnicy * Niebo i piekło to inni * Bit jako przynęta * Uzależnienie, przedstawiam ci efekt sieci * Uzależnienie i wolna wola to przeciwności * ARGUMENT DRUGI. Rezygnacja z mediów społecznościowych jest najbardziej precyzyjnym sposobem na oparcie się obłędowi naszych czasów * Machina BUMMER * Części, z których składa się machina BUMMER * Skala problemu jest ograniczona, możemy więc nad nim zapanować * ARGUMENT TRZECI. Media społecznościowe sprawiają, że stajesz się dupkiem * Sadza na śniegu * Spotkanie z moim wewnętrznym trollem * Tajemnicza natura technologii wzmacniania dupków * Najgłówniejszy z głównych przełączników * Idź tam, gdzie traktujesz innych najlepiej * ARGUMENT CZWARTY. Media społecznościowe podkopują prawdę * Wszyscy wiedzą * Gdy ludzie są fałszywi, wszystko staje się fałszywe * BUMMER zabija * ARGUMENT PIĄTY. Media społecznościowe sprawiają, że to, co mówisz, nie ma znaczenia * Otwarte znaczenie * POD ludzie * ARGUMENT SZÓSTY. Media społecznościowe niszczą twoją zdolność empatii * Znieczulica społeczna wywoływana cyfrowo * Zagubiona teoria w twoim mózgu * ARGUMENT SIÓDMY. Media społecznościowe sprawiają, że jesteś nieszczęśliwy * Dlaczego tak wiele tweetów kończy się słowem "smutne"? * Mroczne oblicze BUMMER-a * Wysoki zamek * ARGUMENT ÓSMY. Media społecznościowe nie chcą, byś miał finansową godność * Podwójny BUMMER * BUMMER w powijakach * Skłócony BUMMER * BUMMER-owskie klapki na oczach * Lepsze niż BUMMER * Perspektywa korporacji * Perspektywa użytkownika * ARGUMENT DZIEWIĄTY. Media społecznościowe uniemożliwiają prowadzenie polityki * Łuk moralności płonie * Arabska wiosna * Gamergate * LGBTQ * Ani na lewo, ani na prawo, ale prosto w dół * Black Lives Matter * Gdybyż tylko ta gra już się skończyła * ARGUMENT DZIESIĄTY. Media społecznościowe nienawidzą twojej duszy * Metafizyczna metafora * Pierwsze cztery zasady BUMMER-owskiej duchowości * BUMMER-owska wiara * BUMMER-owskie niebo * Egzystencja bez BUMMER-a * BUMMER-owska antymagia * Konkluzja. Koty mają dziewięć żywotów * Podziękowania * O autorze
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58311 (1 egz.)
Kaucja: 21,50 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21746 (1 egz.)
Film
DVD
W koszyku
Free Guy [Film] / reżyseria Shawn Levy ; screnariusz Matt Lieberman, Zak Penn. - Warszawa : Galapagos, copyright 2022. - 1 dysk optyczny (DVD) : dźwiękowy, kolorowy ; 12 cm.
110 min.
Zdjęcia George Richmond ; muzyka Christophe Beck.
Ryan Reynolds, Jodie Comer, Lil Rel Howery, Joe Keery, Utkarsh Ambudkar [i inni].
W polskiej wersji językowej głosów użyczyli: Paweł Ciołkosz, Ewa Jakubowicz, Bartłomiej Nowosielski, Jędrzej Hycnar, Otar Saralidze, Tomasz Borkowski, Krzysztof Banaszyk [i inni].
Oryginalny film wyprodukowano w 2021 r.
DVD-Video ; Dolby Digital 5.1 ; format obrazu: 2.39:1.
Ścieżka dźwiękowa w języku angielskim, czeskim, polski dubbing ; napisy polskie, czeskie, angielskie dla niesłyszących.
Guy to przeciętny urzędnik bankowy, który zupełnie przez przypadek odkrywa, że jest drugoplanowym graczem w otwartej grze wideo. W rzeczywistości pozbawionej ograniczeń postanawia wziąć sprawy w swoje ręce, ocalić swój świat i zostać bohaterem według własnego scenariusza! (opis pochodzi ze strony: https://www.filmweb.pl/film/Free+Guy-2021-828206).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6350 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Warcross / Marie Lu ; tłumaczenie Andrzej Goździkowski. - Wydanie I. - Słupsk : Młodzieżówka, 2019. - 455, [1] strona ; 21 cm.
Na książce pseudonim autora, nazwa właściwa w copyright: Xiwei Lu.
U góry okładki: - Gra się zaczęła, stawką jest życie.
Stanowi część 1. cyklu.
Świat oszalał na punkcie Warcrossa, ale tylko jedna dziewczyna-hakerka ma dość odwagi, by zgłębić najmroczniejsze tajemnice gry. Dla milionów ludzi, którzy codziennie logują się do Warcrossa, nie jest on już tylko grą, lecz stał się sposobem na życie. Emika Chen, nastoletnia hakerka, stale boryka się z kłopotami finansowymi. Pracuje jako łowczyni nagród, namierza i wyłapuje graczy Warcrossa, którzy zaangażowali się w nielegalne zakłady. Licząc na szybki zarobek, Emika, włamuje się do meczu otwarcia Międzynarodowych Mistrzostw Warcrossa. Za sprawą usterki w programie, zostaje przeniesiona do świata gry i błyskawicznie staje się światową sensacją.Pewna, że wkrótce wyląduje w więzieniu, ku swemu zdziwieniu odkrywa, że kontaktu z nią szuka twórca gry, tajemniczy młody miliarder Hideo Tanaka, który pragnie złożyć jej propozycję nie do odrzucenia. Hideo poszukuje hakera, który w jego imieniu wystąpi jako szpieg w tegorocznych rozgrywkach Warcrossa i zlokalizuje lukę w systemie bezpieczeństwa. Ponieważ sprawa jest pilna, Emika zostaje błyskawicznie przetransportowana do Tokio, gdzie z dnia na dzień staje się gwiazdą i poznaje od środka świat sławy i wielkich pieniędzy, o którym dotychczas mogła tylko marzyć. Wkrótce śledztwo prowadzi ją na trop złowieszczego spisku, który może mieć kolosalne konsekwencje dla całego uniwersum Warcrossa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV F (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wildcard = dzika karta / Marie Lu ; tłumaczenie Andrzej Goździkowski. - Wydanie I. - Słupsk : Młodzieżówka, 2021. - 425, [3] strony ; 21 cm.
(Warcross / Marie Lu ; 2)
Stanowi tom 2. serii, tom 1. pt.: Warcross.
Na książce pseudonim autora, nazwa właściwa w copyright: Xiwei Lu.
Ekscytująca kontynuacja bestsellera Warcross, która ponownie przeniesie cię do niezwykłej rzeczywistości wykreowanej przez autorkę. Emika Chen ledwo uszła z życiem z Mistrzostw Warcrossa. Teraz, gdy zna prawdę stojącą za nowym algorytmem Neurołącza stworzonym przez Hideo, nie może już ufać jedynej osobie, której zawsze wierzyła i na którą zawsze liczyła. Zdeterminowani, by położyć kres ponurym planom Hideo, Emika i Phoenix Riders łączą siły, by odnaleźć nowe zagrożenie czające się na oświetlonych neonami ulicach Tokio.Ktoś wyznaczył nagrodę za głowę Emiki, a jej jedyną szansą na przeżycie są Zero i Czarne Płaszcze, jego bezwzględna ekipa. Wkrótce jednak Emika dowiaduje się, że Zero jest kimś więcej, niż mogłoby się wydawać - a jego ochrona ma swoją cenę.Jak daleko posunie się Emika, uwikłana w sieć zdrady i obawiająca się o przyszłość wolnej woli, by pokonać mężczyznę, którego kocha?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biznes Horyzonty)
Bibliografia na stronach 304-305.
Ta publikacja stanowi dorobek dziesięcioletnich badań Edwarda Lucasa nad bezpieczeństwem w sieci internetowej. To ciekawa, napisana przystępnym językiem, a jednocześnie wyjaśniająca bardzo złożone zgadnienia książka, która już kilka miesięcy po światowej premierze doczekała się entuzjastycznych recenzji ("Wall Street Journal", "Sunday Times"). Lucas snuje opowieść o historii internetu przez pryzmat zagrożeń, które cyfrowa sieć niosła ze sobą już od początku jej istnienia. Niezmiernie łatwo łatwo w dzisiejszych czasach ukraść komuś tożsamość(w sieci). A skoro tak - twierdzi Autor - oznacza to, że zagrożone są fundamenty, na których społeczeństwa budowały swoje systemy polityczne, prawne i gospodarcze. Jednak zadaniem Lucasa wcale nie jest straszenie, tylko dostarczenie Czytelnikowi wiedzy o naturze cyfrowej przestępczości. Po to, byśmy mogli w bezpieczny sposób mogli eksploatować możliwości, które internet stwarza dla współczesnych gospodarek i relacji społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wydanie monografii sfinansowano ze środków na badania statutowe Akademii Pomorskiej w Słupsku.
Bibliografia na stronach 197-[202].
Celem prezentowanych w tej książce rozważań będzie rekonstrukcja złożonych zjawisk, które doprowadziły do powstania społeczeństwa określanego jako informacyjne albo sieciowe. W tym zakresie jest ona swego rodzaju rozwinięciem refleksji podjętych przeze mnie w monografii Przestrzenie komunikacji społecznej. Stanowi też zarazem podsumowanie pewnego etapu poszukiwań badawczych, w obszarze których analizowałem zagadnienia zmiany społecznej, komunikacji, technologii, wiedzy i bezpieczeństwa - czyniąc to, podobnie jak na kartach tej książki - w ramach tzw. paradygmatu czy myślenia systemowego.
Przedmowa . 9 * Wstęp . 11 * Część I. Podstawy teoretyczne . 17 * 1. Komunikacja społeczna . 19 * 1.1. Podstawowe zagadnienia . 19 * 1.2. Definicja i modele komunikacji społecznej . 21 * 2. Perspektywa systemowa . 33 * 2.1. Ludwiga von Beralanffy’ego system żywy jako system otwarty . 33 * 2.2. Norberta Wienera system cybernetyczny jako system dynamiczny 36 * 2.3. Humberta Maturany i Francisca Vareli systemy autoreferencyjne . 38 * 2.4. Podsumowanie – systemy, mechanizmy, kategorie . 44 * 3. Perspektywa społeczna . 59 * 3.1. Antropologiczne ujęcie przestrzeni działań przedmiotowych i działań komunikacyjnych . 59 * 3.2. Teoria działania komunikacyjnego a systemowe ujęcie społeczeństwa i komunikacji . 62 * 3.3. Bezpieczeństwo w perspektywie systemowej a komunikacja . . . . . 69 * Część II. Rekonstrukcja układu infoprzestrzeń – cyberprzestrzeń . 73 * 1. Technologiczny system informatyczno-telekomunikacyjny . 75 * 1.1. Struktura sieci informatyczno-telekomunikacyjnych . 80 * 1.2. Działanie sieci na poziomie elektroniczno-informatycznym . 81 * 1.3. Działanie sieci na poziomie administracji i zarządzania . 94 * Spis treści * 2. Technologiczna i społeczna przestrzeń komunikacyjna . 103 * 2.1. Konwergencja technologii i jej efekty . 104 * 2.2. Efekty sieciowe, efekty psychospołeczne a działania w sieci . 111 * Część III. Rekonstrukcja układu informacyjno-konektywnego . 123 * 1. Globalizacja informacyjno-komunikacyjna . 125 * 1.1. Technologiczne przekształcenie praktyk komunikacyjnych . 125 * 1.2. Komunikacyjne przekształcenia praktyk społecznych i kodów kulturowych . 139 * 2. Cyrkulacja informacji . 157 * Część IV. Rekonstrukcja układu infosfera – cybersfera . 173 * 1. Transformacja struktury społecznej . 175 * 2. Sieć – informacja – cyrkulacja . 183 * Zakończenie . 193
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 57569 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Droga Szamana / Wasilij Machanienko ; etap 2)
Stanowi część 2. cyklu. Część 1. pt.: Początek.
U góry okładki: LitRPG.
Barliona - wirtualny świat rozrywki stworzony dzięki najnowocześniejszym technologiom, z pełną imersją i niesamowitymi doznaniami. Gwarantem waluty w grze jest rząd, co przyciąga całe rzesze amatorów łatwego zarobku. Jednak Barliona ma też mroczną stronę: darmową siłę roboczą są w niej skazańcy ze świata rzeczywistego. Podczas gdy ciała więźniów pozostają zamknięte w autonomicznych kapsułach, ich umysły przenoszą się do wirtualnych kopalń Barliony. Dmitrij Machan przeżył już wiele. Po wyroku skazującym na osiem lat ciężkich prac musi radzić sobie jako Szaman, najmniej popularna klasa gracza; na domiar złego ma równie niepopularną specjalność Jubilera. Jego walka o przetrwanie w niczym nie przypomina wirtualnej zabawy. Machan dociera do odległych od stolicy krain. Nie traci czasu i zaczyna rozwijać swoje umiejętności. Dobrze wie, że najszybszym sposobem levelowania postaci są zadania. Ale zadania, które otrzymuje Szaman, są unikalne i legendarne, a jedno z nich uruchamia globalną aktualizację Gry. Trudno nie wpakować się wtedy w kłopoty, tym bardziej że Kartos - Mroczne Imperium, lenno Symulatorów, kryjące w sobie unikalne przedmioty i zasoby - jest w stanie poświęcić o wiele więcej niż tylko jednego gracza, by zdobyć to, czego pragnie najbardziej...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 821-3 ros. F (1 egz.)
(dostępność ok. 21.06.2024)
Książka
W koszyku
(Droga Szamana / Wasilij Machanienko ; etap 7)
Stanowi cz. 7 cyklu, cz. 1 pt.: Początek, cz. 2 pt.: Gambit Kartosa, cz. 3 pt.: Tajemnica mrocznego lasu, cz. 4 pt.: Zamek widmo, cz. 5 pt.: Szachy Karmodonta, cz. 6 pt.: Nowy początek.
Na okładce: LitRPG [podgatunek science fiction i fantasy, w którym przygody bohaterów toczą się w wirtualnym świecie gier online].
Na tropie stwórcy. Droga Szamana. Etap 7" to ostatnia część sagi autorstwa Wasilija Machanienki, której akcja rozgrywa się w wirtualnym świecie RPG, gdzie tysiące graczy rywalizują ze sobą w pasjonującej rozgrywce. "Droga Szamana" wciąga od pierwszej kartki i nie pozwala na odłożenie fascynującej powieści ani na chwilę. Wkrocz do świata Barliony, wirtualnego świata gry, która z powodzeniem może zastąpić realne życie. Dmitrij Machan, główny bohater powieści, przebywa wewnątrz wirtualnego świata już od kilku dobrych miesięcy, w trakcie których zdołał przyswoić nowe umiejętności niezbędne do przeżycia. Postać Szamana, którą kontroluje Dmitrij, po wielu sukcesach i niepowodzeniach dociera w końcu do ziemi obiecanej wszystkich komputerowych graczy. Ostatnia część siedmiotomowej opowieści odkryje przed nami zupełnie nowe karty, które do tej pory pozostawały w cieniu. W momencie gdy korporacja, która odpowiada za stworzenie Barliony, postanawia przywrócić do życia wszechwładnego Pana Ciemności, Szaman otrzymuje zadanie, którego nie może odrzucić. Czy jego działania zapobiegną odrodzeniu się Gieraniki oraz jego wiernego Smoka Ciemności? Jak potoczą się losy Barliony oraz wszystkich osób, będących zarówno uczestnikami, jak i graczami rozgrywki RPG? W tym wydaniu czytelnicy znajdą także specjalne opowiadanie uzupełniające pt. "Godzina bólu", które zapewnia jeszcze więcej rozrywki związanej z wciągającym, hybrydowym światem pasjonujących gier.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 ros. F (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Droga Szamana / Wasilij Machanienko ; etap 6)
Stanowi część 6. cyklu. Część 1. pt.: Początek ; część 2. pt.: Gambit Kartosa ; część 3. pt.: Tajemnica Mrocznego Lasu ; część 4. pt.: Zamek widmo ; część 5. pt.: Szachy Karmadonta.
U góry okładki: LitRPG
Zapraszamy do wirtualnego świata Barliony! Tak doskonałego, że nie dałoby się go odróżnić od rzeczywistości, gdyby nie to, że jest istną krainą marzeń: czeka tu na ciebie nie tylko zatrzęsienie niesamowitych przygód, ale także szansa bardzo przyzwoitego zarobku. Zajmij więc miejsce w podtrzymującej życie kapsule, pozwól, by kontrolę nad funkcjami życiowymi twojego ciała przejął system, i zanurz się w fantastycznym świecie o wiele lepszym niż ten, od którego robisz sobie przerwę. Poczujesz prawdziwą wolność. pod warunkiem że nie odsiadujesz tu kary. Bo więźniowie zesłani do Barliony mają gorzej niż dobrowolni gracze. I to o wiele gorzej. Dmitrij Machan, owiany legendą Szaman ze świata Barliony, odsiedział już swój wyrok w wirtualnej rzeczywistości. Przeżył jedenaście miesięcy niesamowitych przygód i potyczek - to chyba lepiej niż osiem lat ciężkiego więzienia?Tymczasem Barliona nie chce łatwo wypuścić Szamana i ma na to sposób: granica między dwiema rzeczywistościami, w których przebywa Machan, zaciera się... Wygląda na to, że wyjście z kapsuły nie jest takie proste - zanim to nastąpi, trzeba ukończyć Drogę. Wejdź do niezwykłego, pasjonującego, hybrydowego świata literatury LitRPG, łączącego to, co najlepsze w książkach i grach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 ros. F (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej