Uczenie się
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(234)
Forma i typ
Książki
(233)
Poradniki i przewodniki
(53)
Publikacje dydaktyczne
(25)
Publikacje naukowe
(18)
Publikacje popularnonaukowe
(17)
Publikacje fachowe
(16)
Proza
(7)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Programy komputerowe
(1)
Dostępność
dostępne
(264)
wypożyczone
(30)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(9)
BD40 (Suwalska 11)
(13)
BD52 (Rembielińska 6a)
(6)
BD53 (Bazyliańska 6)
(6)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(12)
CN1 (św. Wincentego 85)
(37)
MW123 (św. Wincentego 64)
(1)
W2 (Bazyliańska 6)
(15)
W29 (Rembielińska 6a)
(4)
W37 (Smoleńska 94)
(5)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(4)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(5)
W64 (Radzymińska 121)
(7)
W72 (Suwalska 11)
(1)
W85 (Jórskiego 41)
(2)
W98 (Kondratowicza 23)
(3)
WP130 (św. Wincentego 85)
(164)
Autor
Czerniawska Ewa
(11)
Buzan Tony (1942- )
(8)
Radzicki Józef
(8)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(6)
Rossowski Dariusz
(6)
Hollins Peter
(5)
McCann Vivian
(5)
Włodarski Ziemowit
(5)
Włodarski Ziemowit (1925- )
(5)
Johnson Robert L
(4)
Jóźwiak Bożena
(4)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(4)
Brześkiewicz Zbigniew W
(3)
Buzan Barry
(3)
Goddard Sally (1957- )
(3)
Jarmuż Sławomir
(3)
Marcela Mikołaj (1985- )
(3)
Mietzel Gerd (1936- )
(3)
Stefaniak Monika (tłumacz)
(3)
Szymanderska Urszula
(3)
Ubertowska Aleksandra
(3)
Baccalario Pierdomenico (1974- )
(2)
Beck Henning (1983- )
(2)
Bąkiewicz Grażyna
(2)
Casement Patrick (1935- )
(2)
Dryden Gordon
(2)
Dyrda Jolanta
(2)
Ferrari Antongionata (1960- )
(2)
Fry Ronald W
(2)
Galloway Charles
(2)
Hornowska Elżbieta (1952- )
(2)
Hussain Zulfi
(2)
Ireland Sara
(2)
Jaworska-Jamruszkiewicz Jolanta
(2)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(2)
Jurek Anna
(2)
Kaczmarzyk Marek (1968- )
(2)
Kordziński Jarosław
(2)
Kossowska Małgorzata
(2)
Kruszewski Krzysztof (1939- )
(2)
Kubiczek Bożena
(2)
Law Ho
(2)
Ledzińska Maria
(2)
Maas Violet F
(2)
Macińska Magdalena
(2)
Materska Maria (1942- )
(2)
Paleta Alicja
(2)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(2)
Percivale Tommaso (1977- )
(2)
Pietrasiński Zbigniew
(2)
Rojek Katarzyna
(2)
Rudniański Jarosław (1921-2008)
(2)
Skoczylas Grażyna
(2)
Sosnowska Barbara
(2)
Stopa Marcin
(2)
Tynan Bernadette
(2)
Uszyńska-Jarmoc Janina
(2)
Vos Jeannette
(2)
Wicenty Klara
(2)
Witkowski Tomasz (1963- )
(2)
Zubrzycka Elżbieta (1954- )
(2)
Żylińska Marzena
(2)
Adams Marilee
(1)
Alster Agnieszka
(1)
Anderson John R
(1)
Ayres A. Jean
(1)
Azzopardi Gilles
(1)
Bandura Ludwik Ryszard (1904-1984)
(1)
Bandura Ludwik Ryszard (1904-1987)
(1)
Barnes Douglas
(1)
Benavides Francisco
(1)
Betley Monika
(1)
Beuret Lawrence J
(1)
Bielec Ewa
(1)
Bielec Janusz
(1)
Bilewicz Małgorzata
(1)
Binder Gislind
(1)
Black P. J. (1930- )
(1)
Blair Kristen P
(1)
Blakemore Sarah-Jayne (1974- )
(1)
Blythe Peter
(1)
Boaler Jo (1964- )
(1)
Bogart Julie (1961- )
(1)
Bonner Sebastian
(1)
Bradway Lauren Carlile
(1)
Briggs Leslie J
(1)
Brosche Heidemarie (1955- )
(1)
Brown Peter C
(1)
Brunstrøm Thomas (1977- )
(1)
Brunstrøm Thomas (1977- ). Edek
(1)
Buchner Christina
(1)
Budohoska Wanda (1920-1997)
(1)
Burdzyńska Magdalena (1977- )
(1)
Buzan Barry (1946- )
(1)
Błasiak Władysław (1948- )
(1)
Calhoun Emily
(1)
Carey Benedict (1960- )
(1)
Chabrajska Dorota
(1)
Chambers Richard (psycholog)
(1)
Chawziuk Tadeusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(27)
2010 - 2019
(89)
2000 - 2009
(55)
1990 - 1999
(31)
1980 - 1989
(8)
1970 - 1979
(14)
1960 - 1969
(8)
1950 - 1959
(1)
1930 - 1939
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(81)
1901-2000
(16)
1989-2000
(9)
1945-1989
(3)
Kraj wydania
Polska
(234)
Niemcy
(1)
Język
polski
(234)
Odbiorca
Nauczyciele
(12)
Szkoły wyższe
(12)
Studenci
(11)
Rodzice
(10)
Dzieci
(9)
6-8 lat
(7)
9-13 lat
(5)
Młodzież
(5)
Uczniowie
(4)
Coachowie
(3)
0-5 lat
(2)
Dyrektorzy szkół
(2)
Maturzyści
(2)
Pracownicy HR
(2)
Pracownicy socjalni
(2)
Psychoanalitycy
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Szkoły średnie
(2)
14-17 lat
(1)
Menadżerowie
(1)
Menedżerowie
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Pedagodzy
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Sportowcy
(1)
Szkoły zawodowe
(1)
Terapeuci
(1)
Trenerzy biznesu
(1)
Uczniowie szkół zawodowych
(1)
Wykładowcy na kursach
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(5)
Literatura duńska
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Temat
Kobieta
(5207)
Rodzina
(4011)
Przyjaźń
(3832)
Miłość
(3256)
Tajemnica
(2952)
Uczenie się
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2937)
Relacje międzyludzkie
(2516)
Zabójstwo
(2173)
Życie codzienne
(1907)
Magia
(1731)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1588)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1527)
Uczucia
(1400)
Nastolatki
(1377)
II wojna światowa (1939-1945)
(1363)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1347)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(998)
Trudne sytuacje życiowe
(997)
Wybory życiowe
(934)
Sekrety rodzinne
(929)
Policjanci
(908)
Żydzi
(892)
Relacja romantyczna
(880)
Osoby zaginione
(877)
Władcy
(869)
Psy
(860)
Historia
(848)
Kultura
(820)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(774)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(741)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(693)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Arystokracja
(675)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Psychologia
(637)
Poszukiwania zaginionych
(636)
Uprowadzenie
(635)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(621)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(586)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(559)
Zemsta
(552)
Wojsko
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(510)
Psychoterapia
(504)
Zakochanie
(503)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(471)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(455)
Postawy
(452)
Lekarze
(448)
Samotność
(445)
Marzenia
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Ludzie bogaci
(429)
Nauczanie początkowe
(427)
Czarownice i czarownicy
(426)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(421)
Politycy
(409)
Samopoznanie
(409)
Temat: czas
2001-
(10)
1901-2000
(4)
1989-
(2)
1801-1900
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Kariera
(1)
Kolumbia
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie ; okolice)
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Poradnik
(65)
Podręcznik
(17)
Opracowanie
(16)
Wydawnictwa popularne
(16)
Opowiadania i nowele
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Podręczniki
(3)
Raport z badań
(3)
Case study (studium przypadku)
(2)
Gry i zabawy
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Monografia
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Powieść
(2)
Artykuł naukowy
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Fantasy
(1)
Ilustracje
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół
(1)
Powieść przygodowa
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Wzdawnictwa popularne
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(55)
Psychologia
(25)
Rozwój osobisty
(10)
Medycyna i zdrowie
(8)
Biologia
(6)
Hobby i czas wolny
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Językoznawstwo
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
234 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [185]-186.
Dla rodziców mających dzieci w wieku szkolnym oraz dla uczniów i nauczycieli.
Optymistycznie o tym, że dzieci, które mają problemy z nauką, mogą w życiu wiele osiągnąć!Bezradni rodzice, zniechęcone dzieci, ciągłe kłótnie w domu. Gdy dziecko nie radzi sobie w szkole ? cierpi cała rodzina. A przecież dziecko jest czymś więcej niż tylko uczniem! Heidemarie Brosche przełamuje negatywne podejście do słabych ocen. Pokazuje, jak nabrać dystansu do trudności szkolnych. Książka, która podtrzymuje na duchu i przywraca spokój w rodzinie. Przekonuje, że dzieci, które mają problemy z nauką, mogą w życiu wiele osiągnąć!Książka pozwala nabrać dystansu do niepowodzeń szkolnych dzieci. Autorka udziela praktycznych rad, jak przestać demonizować słabe oceny oraz uwierzyć w dziecko.Poradnik dla rodziców mających dzieci w wieku szkolnym, przydatny także dla uczniów i nauczycieli.?Autorka jasnym i wyraźnym głosem nazywa frustracje tysięcy rodziców. Przypomina, że szkoła jest przede wszystkim miejscem, w którym ludzie ze sobą współpracują. Jest to wartościowa książka z ważnym przesłaniem. Oby zainspirowała jak najwięcej szkół i nauczycieli?.Jesper Juul, terapeuta rodzinny i autor bestsellerów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wiele znanych reguł dotyczących uczenia się, a także rutynowo stosowanych ćwiczeń okazuje się przynosić efekt przeciwny do zamierzonego. Podkreślanie i zakreślanie w tekście, wielokrotna lektura, wkuwanie i jednokierunkowe powtarzanie nowo wyuczonych umiejętności stwarzają złudzenie, że osiągnęliśmy mistrzostwo, ale korzyści z nich płynące szybko giną w naszej pamięci. Bardziej złożone i trwalsze opanowanie materiału jest natomiast rezultatem robienia sobie testów sprawdzających, wprowadzania pewnych utrudnień do ćwiczeń, odczekiwania z kolejną powtórką nowego materiału, dopóki nie zaczniemy go trochę zapominać, oraz przemieszania ćwiczeń dotyczących jednego tematu czy jednej umiejętności z innymi. Ten skierowany przede wszystkim do uczniów, studentów, nauczycieli i sportowców poradnik okaże się niezwykle pomocny także dla wszystkich tych, którzy pragną podjąć wyzwanie uczenia się przez całe życie.W akademickim wydawnictwie Harvard University Press rzadko ukazują się książki o charakterze poradnikowym, adresowane do szerszej publiczności czytelniczej. Wyjątek, jaki uczyniono dla tego tytułu, świadczy najlepiej o jego walorach dla coraz bardziej skomplikowanego procesu edukacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19726 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edek / Thomas Brunstrøm i Thorbjørn Christoffersen)
Edek uważa, że w przedszkolu jest super, bo można robić same fajne rzeczy. Ale pewnego dnia nauczycielka oznajmia, że dzieci będą musiały nauczyć się liter. Edkowi oczywiście nie podoba się ten nudny pomysł. Ale skoro za znajomość alfabetu czeka nagroda, chłopiec podejmuje wyzwanie. Na szczęście ma na naukę swój własny sposób… [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (2 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dzięki wskazówkom i radom wieloletniego, cenionego nauczyciela języków obcych, autora książki, łatwo i szybko przyswoisz język zgodnie ze swoimi możliwościami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16503 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 146.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16467 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Superpamięć : jak uczyć się trzy razy szybciej / Zbigniew W. Brześkiewicz. - Warszawa : "Comes", [1995] (Łodź : DWN, 1995). - 158 s. ; 21 cm.
Bibliogr. s. 158.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Każde dziecko może osiągnąć sukces w szkole, zwłaszcza jeśli pomogą mu w tym rodzice i nauczyciele. To dzięki ich poświęceniu i zaangażowaniu mały uczeń powinien się przekonać, w pierwszych latach swej edukacji szkolnej, że nauka może sprawiać wiele przyjemności. Książka zawiera liczne wskazówki i porady doświadczonego pedagoga i dyrektora szkoły podstawowej, pokazujące, jak wspierać dziecko w nauce i pomóc mu mieć dobre osiągnięcia w szkole.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16547 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14245 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Otwarty Umysł)
Na okł.: 5 systemów zapamiętywania informacji, nazwisk, dat, faktów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 492 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Inteligencja ++)
Na okł. : Szybkie notowanie, sprawne zapamiętywanie, synteza wiedzy, twórcze myślenie.
Bibliogr.
Dzięki użyciu słów, symboli, kolorów, rytmu, efektu trójwymiarowości i in. uaktywniają się wszystkie ośrodki mózgu, a nie tylko obszary związane z umiejętnościami językowymi i matematycznymi, jak w przypadku tradycyjnego notowania linearnego. W rezultacie zwielokrotniamy efektywność pracy mózgu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3987 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł.: Potężne narzędzie do przyswajania wiedzy w szkole i w życiu zawodowym oraz do planowania, twórczego rozwiązywania zadań i podejmowania optymalnych decyzji! Rewolucyjne metody usprawniające efektywność pracy umysłowej.
Bibliogr. s. 284-289.
Mapy twoich myśli należą do najważniejszych książek napisanych na przełomie wieków dla osób, które pragną w pełni wykorzystać potencjał swojego umysłu. Ten wyjątkowy podręcznik wyjaśnia fundamentalne zasady przebiegu procesów myślowych w mózgu oraz ukazuje, jak uwolnić niewykorzystaną potęgę myślenia i nią pokierować. Pozwala na to mindmapping, tj. szczególny rodzaj notowania, który pobudza procesy myślowe. Dzięki użyciu słów kluczowych, symboli, kolorów, rytmu i efektu trójwymiarowości uaktywniają się wszystkie ośrodki mózgu, a nie tylko obszary związane z umiejętnościami językowymi i matematycznymi jak w wypadku tradycyjnego notowania linearnego. W rezultacie zwielokrotniamy efektywność pracy mózgu. Ponadto promienista struktura map myśli, odzwierciedlająca naturalną architekturę mózgu, pozwala na błyskawiczną analizę i syntezę informacji, a także ogromnie skraca tempo notowania oraz przeglądania notatek w poszukiwaniu istotnych informacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17454 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The mind map book : radiant thinking : the major evolution in human thought.
Bibliografia na stronach 284-289.
Dla studentów i uczniów, biznesmenów i menedżerów, nauczycieli, wykładowców, intstruktorów, uczonych, wynalazców, projektantów, mówców, prezenterów.
Wystarczy spojrzeć na przykłady zapisków genialnych twórców, takich jak Edison, Leonardo da Vinci czy Beethoven, by zrozumieć, jak daleko odbiegają od martwego schematu "linijka pod linijką". Przedstawiona tu koncepcja jest rewolucją w pracy umysłowej! Okazuje się bowiem, że sposób, w jaki zapisujemy myśli, albo ogranicza, albo pobudza naszą kreatywność oraz sprawność pamięci. Mapy twoich myśli należą do najważniejszych książek napisanych na przełomie wieków dla osób, które pragną w pełni wykorzystać potencjał swojego umysłu. Ten wyjątkowy podręcznik wyjaśnia fundamentalne zasady przebiegu procesów myślowych w mózgu oraz ukazuje, jak uwolnić niewykorzystaną potęgę myślenia i nią pokierować. Pozwala na to mindmapping, tj. szczególny rodzaj notowania, który pobudza procesy myślowe. Dzięki użyciu słów kluczowych, symboli, kolorów, rytmu i efektu trójwymiarowości uaktywniają się wszystkie ośrodki mózgu, a nie tylko obszary związane z umiejętnościami językowymi i matematycznymi jak w wypadku tradycyjnego notowania linearnego. W rezultacie zwielokrotniamy efektywność pracy mózgu. Ponadto promienista struktura map myśli, odzwierciedlająca naturalną architekturę mózgu, pozwala na błyskawiczną analizę i syntezę informacji, a także ogromnie skraca tempo notowania oraz przeglądania notatek w poszukiwaniu istotnych danych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pamięć na zawołanie / Tony Buzan ; przekład: Marek Siurawski. - Wydanie I. - Łódź : Wydawnictwo RAVI, 1997. - 175, [1] strona , [4] strony tablic : ilustracje ; 21 cm.
Książka odsłania tajemnicę Głównego Systemu Pamięciowego, uświadamia zasady działania pamięci doskonałej, uczy stosowania Łańcuchowej Metody Skojarzeń, a także stosowania różnego rodzaju zakładek pamięciowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Pamięć na zawołanie : metody i techniki pamięciowe / Tony Buzan ; przekład Marek Szurawski. - Wydanie 4, dodruk. - Łódź : JK - Wydawnictwo Aha!, 2018. - 194 strony, [4] strony tablic : ilustracje (w tym kolorowe) ; 21 cm.
Bibliografia strony 187-193.
Wśród wielu książek, które uczą, jak optymalnie pobudzić pamięć do pracy, podręcznik Tony`ego Buzana jest klasyką, z której skorzystały setki tysięcy czytelników na świecie. W swoich radach autor korzysta zarówno z metod mnemonicznych, podpatrzonych u starożytnych Greków i Rzymian, jak i z wyników współczesnych badań psychologicznych.Jeśli narzekasz na kiepską pamięć, możesz ją poprawić!Jeśli masz bardzo dobrą, możesz rozwinąć ją jeszcze bardziej!Książka Tony`ego Buzan odsłania tajemnice "głównego systemu pamięciowego", uświadamia zasady działania pamięci doskonałej, uczy stosowania "łańcuchowej metody skojarzeń", a także posługiwania się różnego rodzaju zakładkami pamięciowymi, dzięki którym będziesz mógł zwiększyć o 1000 procent swoją obecną wiedzę oraz podwyższyć współczynnik inteligencji, nie mówiąc o łatwym zapamiętywaniu numerów telefonów, terminów spotkań, słów obcego pochodzenia, nazwisk i twarzy poznawanych ludzi, treści przemówień, dowcipów, przeczytanych książek, a nawet własnych snów. Nie pozwól, aby doświadczenie i informacje uciekły z twojej głowy jak woda przez dziurawe sito.Tony Buzan jest światowej sławy autorytetem w dziedzinie metod twórczego wykorzystania umysłu. Napisał 19 książek poświęconych temu zagadnieniu. Jest doradcą departamentów rządowych USA oraz międzynarodowych korporacji takich jak IBM, Hewlett-Packard, Barcklays International, Digital Equipment Corporation, Electronic Data Systems. Jest pomysłodawcą i twórcą Memoriady ? mistrzostw świata w zapamiętywaniu ? a także współtwórcą Olimpiady Gier Umysłowych. Przez wiele lat redagował ?International Journal of MENSA? - periodyk międzynarodowego stowarzyszenia osób o najwyższym ilorazie inteligencji. Z jego inicjatywy powstała na całym świecie sieć klubów Use Your Head propagujących techniki usprawniania pracy umysłowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19422 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik szybkiego czytania / Tony Buzan ; przekł. Grażyna Walota-Czekaj. - Łódź : "Ravi", 1999. - 246, [1] s., [8] s. tabl. kolor. : il. ; 21 cm.
Tyt. oryg.: The speed reading book, 1997. - Na s. red. błędny .
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8639 (1 egz.)
Książka
W koszyku
To nie jest książka dla kujonów. Przygotuj się na rewolucyjne metody zapamiętywania! Od małego wmawia się nam, że skuteczna nauka to przede wszystkim żelazna dyscyplina, odpowiednie miejsce do wkuwania, cisza (żadnej muzyki!) i wyrobione nawyki. Podobno tylko W takich warunkach jesteśmy w stanie przygotować się do egzaminu, opracować prezentację na zebranie w pracy czy do perfekcji opanować grę na instrumencie. A jeśli wszystko, co do tej pory słyszeliśmy na temat metod uczenia się, to bzdury? Jeśli istnieją sposoby na skuteczną naukę i zapamiętywanie, które wymagają od nas mniejszych poświęceń? Dlaczego warto zmieniać miejsca, w których się uczymy? Dlaczego zaglądanie na Facebooka i przerwy w trakcie nauki są bardzo pożyteczne? Jak sen wpływa na skuteczność uczenia się? Czy ostre zakuwanie na dzień przed sprawdzianem to zły pomysł? Czy istnieje przepis na sukces w długofalowym przedsięwzięciu twórczym? Dlaczego oblewamy egzaminy mimo świetnego przygotowania i jak temu zaradzić? Napisana z werwą i poczuciem humoru, książka obala mity na te- mat uczenia się i przedstawia najnowsze badania naukowe. Czasem wystarczy niewielka zmiana w naszych przyzwyczajeniach, aby osiągnąć sukces. Koniec ze ślęczeniem nad książkami po nocach i wkuwaniem nieprzebranych ilości materiału!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18960 (1 egz.)
Książka
W koszyku
O uczeniu się od pacjenta / Patrick Casement ; przekład Agnieszka Pałynyczko-Ćwiklińska. - Wydanie pierwsze w języku polskim. - Warszawa : Oficyna Ingenium, 2017. - 267 stron : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 263-267.
Dla psychoanalityków, psychoterapeutów psychoanalitycznych i psychodynamicznych, pracowników socjalnych i innych profesjonalistów.
Niniejsza książka stanowi bogate źródło wiedzy dla psychoanalityków i terapeutów (zarówno początkujących, jak i doświadczonych w zawodzie), a także wielu innych specjalistów: lekarzy, pracowników socjalnych, doradców i wszystkich, którzy pragną lepiej poznać psychodynamikę relacji służącej pomaganiu.Kiedy poproszono mnie o napisanie słowa wstępnego, bardzo się ucieszyłem, ponieważ pamiętałem przedstawioną przez tego autora niezmiernie ciekawą i owocną prezentację materiału klinicznego, w której szczegółowo opisał przebieg wewnętrznej superwizji.Ta prezentacja (Rozdział 5) stała się zalążkiem niniejszej książki.Wewnętrzna superwizja to proces autorefleksji dokonywany w trakcie sesji terapeutycznej. Patrick Casement opisuje i demonstruje jej wartość oraz liczne zastosowania jako narzędzia monitorowania procesu terapeutycznego, rozpoznawania tego, jak pacjent postrzega terapeutę, przewidywania możliwych konsekwencji różnorodnych interwencji terapeutycznych, a także śledzenia ich konsekwencji. Następnie podaje przykłady wykorzystania wewnętrznej superwizji w trakcie analitycznego słuchania w celu wyjaśnienia szeregu zagadnień klinicznych i technicznych, lepszego ich zrozumienia i sprawniejszego radzenia sobie z nimi.Autor oferuje bogaty zbiór przykładów, w tym ciekawe przypadki kliniczne, z których każdy stanowi nieocenione źródło wiedzy nie tylko dla adeptów psychoterapii, lecz również dla wszystkich profesjonalistów pracujących psychodynamicznie z osobami potrzebującymi pomocy. Autor opisuje uczenie się na błędach, szczególnie własnych. Jeśli psychoanalityk popełni błąd, może go wychwycić w procesie autorefleksji i niemal zawsze może też dokonać zmiany.Wewnętrzna superwizja to swoisty kompas, który zawsze ułatwia wyznaczenie właściwego kierunku w spowitej mgłą sytuacji psychoanalitycznej. Byłem pod wrażeniem tego, jak autor stawia czoła własnym błędom i unikom. Aby dokonywać takiej autorefleksji potrzeba odważnie mierzyć się z własnymi porażkami, błędami i zaniedbaniami (niekiedy, co bardziej bolesne, nawet głupotą), być oddanym prawdzie, kierować się naukowym zaciekawieniem, okazywać szacunek pacjentowi i mieć dużo pokory, a jednocześnie zachować tyle pewności siebie i wytrwałości, by kontynuować pracę. I Patrick Casement to wszystko w sobie ma.Autor opisuje własną pracę z niezwykłą wręcz otwartością. Czytelnik zyskuje tym samym okazję, by przyjrzeć się pracy psychoanalityka lub terapeuty, który zmaga się ze sobą i z pacjentem, usiłuje zrozumieć i wykorzystać różnorodne komunikaty oraz emocjonalne wpływy, jakim podlega w procesie terapeutycznym.To zaszczyt czytać świadectwo autora, który opowiada, jak uczył się od swoich pacjentów, by doskonalić metody pracy z nimi. Nie zdawałem sobie sprawy, jak duży wpływ wywarła na mnie ta książka, dopóki nie uzmysłowiłem sobie, że - całkowicie nieświadomie - zacząłem stosować opisane tu metody we własnej pracy psychoanalitycznej.Nieżyjący już Wilfred Bion napisał kiedyś: "Nie mogę ci pomóc w sprawie jutrzejszej sesji. Tylko twój pacjent może to zrobić". Patrick Casement dowodzi, że to motto zawsze mu przyświeca w pracy.Dr Arthur Hyatt Williamspsychoanalityk, członek Królewskiego Kolegium Psychiatrów,dyrektor Londyńskiej Kliniki Psychoanalizy12 kwietnia 1984
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20271 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 243-247.
W drugim tomie poświęconym tematyce uczenia się od pacjenta Patrick Casement kontynuuje rozważania nad dynamiką relacji terapeutycznej, zwracając szczególną uwagę na dwa jej aspekty: przestrzeń analityczną i proces analityczny. Dowodzi, że terapeuci mogą pracować bardziej skutecznie, gdy monitorują przestrzeń i proces w poszukiwaniu potencjalnych zakłóceń. Podążanie za procesem analitycznym, zachowanie otwartości umysłu, doskonalenie wewnętrznej superwizji, śledzenie przejawów nieświadomej nadziei żywionej przez pacjenta i nieświadomych sposobów poszukiwania przez niego pomocy - to tylko niektóre z zaleceń autora dla profesjonalistów zajmujących się pomaganiem. Książka "O uczeniu się od pacjenta - ciąg dalszy", podobnie jak tom pierwszy, napisana jest przystępnym językiem, a rozważania teoretyczne autor ilustruje licznymi przykładami klinicznymi.Pisałem niniejszą książkę z myślą o tym samym kręgu czytelników, do którego adresowałem tom pierwszy. Mam nadzieję, że okaże się pomocna psychoanalitykom i psychoterapeutom psychoanalitycznym niezależnie od tego, czy sami nadal się uczą (jak większość z nas), czy również nauczają innych. Proponuję ją także przedstawicielom innych zawodów związanych z pomaganiem lub osobom zainteresowanym dynamiką interakcji międzyludzkich(fragm. Wprowadzenia)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20274 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Neuropedagogika, neuroedukacja i neurodydaktyka : fakty i mity / Małgorzata Chojak. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2019. - 156 stron : ilustracje (w tym kolorowe) ; 24 cm.
(Engram)
Bibliografia przy rozdziałach.
Neuropedagogika, neuroedukacja i neurodydaktyka... to przede wszystkim książka napisana przez pedagoga dla pedagogów. Stanowi próbę usystematyzowania wiedzy, obejmującej implikacje wyników badań nad mózgiem w działalności nauczyciela. Każdy z rozdziałów zawiera zarówno praktyczne wskazówki, jak i ich teoretyczne uzasadnienia, oparte na wynikach najnowszych badań z zakresu neurobiologii. Autorka odnosi się do popularnych w przedszkolach czy szkołach teorii, wskazując czy należy je rozumieć jako neuromity czy neurofakty. Czytelnik ma okazję pogłębić wiedzę na temat Teorii Inteligencji Wielorakich, teorii stylów nauczania czy kinezjologii edukacyjnej, ale także w zakresie takich twierdzeń, jak:- mózg jest plastyczny przez całe życie i uczy się powoli (praca domowa ma sens, ale jedna godzina terapii w tygodniu - już nie),- płeć ma znaczenie,- neurony lustrzane, czyli jak pasja rodzi pasję,- mózg filtruje informacje (kluczem do sukcesu jest motywacja, a nie metody aktywizujące),- nauczanie bezstresowe może być groźne dla życia,- zgubna droga pełnej cyfryzacji edukacji, czyli jak nadmierny kontakt z mediami zmienia strukturę i funkcjonowanie mózgu. Podsumowanie książki stanowi raport z pilotażowych badań neuropedagogicznych. Jego wyniki mogą stanowić odpowiedź na pytania, które obecnie zadaje sobie wielu pedagogów: jak pracować z tzw. medialnymi dziećmi, czy wykorzystywać nowe media czy raczej wrócić do przysłowiowych "kamyczków i patyczków"? Autorka kieruje dla wszystkich osób, zainteresowanych działaniami edukacyjnymi, zaproszenie do tworzenia edukacji opartej na faktach (Evidence Based Education). Niniejsza publikacja stanowi próbę zainicjowania tego procesu, ponieważ jej celem jest zmobilizowanie czytelnika do dokonania oceny działań, podejmowanych w szkole, przedszkolu czy domu rodzinnym, w oparciu o założenia neurobiologii i pedagogiki. Małgorzata Chojak - dr, neuropedagog, adiunkt w Zakładzie Dydaktyki na Wydziale Pedagogiki i Psychologii UMCS w Lublinie. Interesują ją: neuropedagogika, wpływ mediów na rozwój poznawczy dzieci, uwarunkowania gotowości szkolnej przedszkolaków, postawy rodziców wobec wychowania oraz wobec kształcenia dzieci, praca z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Wstęp - jak korzystać z tej książki? * * * Rozdział 1. Teoretyczne podstawy neuropedagogiki * * * Neuropedagogika, czyli co? * Teoretyczne podstawy badań neuropedagogicznych, czyli edukacja oparta na dowodach (Evidence Based Education) * * * Rozdział 2. Elementy budowy układu nerwowego * * * Rozdział 3. Neuromity w edukacji dzieci * * * Z historii neuromitów * Teoria inteligencji wielorakich * Teoria stylów uczenia się * Kinezjologia edukacyjna * Specjalizacja półkul i używanie 10 mózgu * Okresy krytyczne w rozwoju i mit trzech lat * Wielozadaniowość * * * Rozdział 4. Neurofakty w nauczaniu * * * Neurofakt, czyli co? * Mózg jest plastyczny przez całe życie człowieka i uczy się powoli * Mózg filtruje informacje - kluczem do sukcesu jest motywacja * Neurony lustrzane, czyli jak pasja rodzi pasję * Płeć ma znaczenie - o różnicach mózgu kobiet i mężczyzn * Nauczanie bezstresowe może być groźne dla życia * Cyfryzacja edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej nie jest koniecznością * * * Zamiast podsumowania * Spis rysunków i tabel
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19844 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej