Uczenie się
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(234)
Forma i typ
Książki
(233)
Poradniki i przewodniki
(53)
Publikacje dydaktyczne
(25)
Publikacje naukowe
(18)
Publikacje popularnonaukowe
(17)
Publikacje fachowe
(16)
Proza
(7)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Programy komputerowe
(1)
Dostępność
dostępne
(263)
wypożyczone
(31)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(9)
BD40 (Suwalska 11)
(13)
BD52 (Rembielińska 6a)
(6)
BD53 (Bazyliańska 6)
(6)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(12)
CN1 (św. Wincentego 85)
(37)
MW123 (św. Wincentego 64)
(1)
W2 (Bazyliańska 6)
(15)
W29 (Rembielińska 6a)
(4)
W37 (Smoleńska 94)
(5)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(4)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(5)
W64 (Radzymińska 121)
(7)
W72 (Suwalska 11)
(1)
W85 (Jórskiego 41)
(2)
W98 (Kondratowicza 23)
(3)
WP130 (św. Wincentego 85)
(164)
Autor
Czerniawska Ewa
(11)
Buzan Tony (1942- )
(8)
Radzicki Józef
(8)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(6)
Rossowski Dariusz
(6)
Hollins Peter
(5)
McCann Vivian
(5)
Włodarski Ziemowit
(5)
Włodarski Ziemowit (1925- )
(5)
Johnson Robert L
(4)
Jóźwiak Bożena
(4)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(4)
Brześkiewicz Zbigniew W
(3)
Buzan Barry
(3)
Goddard Sally (1957- )
(3)
Jarmuż Sławomir
(3)
Marcela Mikołaj (1985- )
(3)
Mietzel Gerd (1936- )
(3)
Stefaniak Monika (tłumacz)
(3)
Szymanderska Urszula
(3)
Ubertowska Aleksandra
(3)
Baccalario Pierdomenico (1974- )
(2)
Beck Henning (1983- )
(2)
Bąkiewicz Grażyna
(2)
Casement Patrick (1935- )
(2)
Dryden Gordon
(2)
Dyrda Jolanta
(2)
Ferrari Antongionata (1960- )
(2)
Fry Ronald W
(2)
Galloway Charles
(2)
Hornowska Elżbieta (1952- )
(2)
Hussain Zulfi
(2)
Ireland Sara
(2)
Jaworska-Jamruszkiewicz Jolanta
(2)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(2)
Jurek Anna
(2)
Kaczmarzyk Marek (1968- )
(2)
Kordziński Jarosław
(2)
Kossowska Małgorzata
(2)
Kruszewski Krzysztof (1939- )
(2)
Kubiczek Bożena
(2)
Law Ho
(2)
Ledzińska Maria
(2)
Maas Violet F
(2)
Macińska Magdalena
(2)
Materska Maria (1942- )
(2)
Paleta Alicja
(2)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(2)
Percivale Tommaso (1977- )
(2)
Pietrasiński Zbigniew
(2)
Rojek Katarzyna
(2)
Rudniański Jarosław (1921-2008)
(2)
Skoczylas Grażyna
(2)
Sosnowska Barbara
(2)
Stopa Marcin
(2)
Tynan Bernadette
(2)
Uszyńska-Jarmoc Janina
(2)
Vos Jeannette
(2)
Wicenty Klara
(2)
Witkowski Tomasz (1963- )
(2)
Zubrzycka Elżbieta (1954- )
(2)
Żylińska Marzena
(2)
Adams Marilee
(1)
Alster Agnieszka
(1)
Anderson John R
(1)
Ayres A. Jean
(1)
Azzopardi Gilles
(1)
Bandura Ludwik Ryszard (1904-1984)
(1)
Bandura Ludwik Ryszard (1904-1987)
(1)
Barnes Douglas
(1)
Benavides Francisco
(1)
Betley Monika
(1)
Beuret Lawrence J
(1)
Bielec Ewa
(1)
Bielec Janusz
(1)
Bilewicz Małgorzata
(1)
Binder Gislind
(1)
Black P. J. (1930- )
(1)
Blair Kristen P
(1)
Blakemore Sarah-Jayne (1974- )
(1)
Blythe Peter
(1)
Boaler Jo (1964- )
(1)
Bogart Julie (1961- )
(1)
Bonner Sebastian
(1)
Bradway Lauren Carlile
(1)
Briggs Leslie J
(1)
Brosche Heidemarie (1955- )
(1)
Brown Peter C
(1)
Brunstrøm Thomas (1977- )
(1)
Brunstrøm Thomas (1977- ). Edek
(1)
Buchner Christina
(1)
Budohoska Wanda (1920-1997)
(1)
Burdzyńska Magdalena (1977- )
(1)
Buzan Barry (1946- )
(1)
Błasiak Władysław (1948- )
(1)
Calhoun Emily
(1)
Carey Benedict (1960- )
(1)
Chabrajska Dorota
(1)
Chambers Richard (psycholog)
(1)
Chawziuk Tadeusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(27)
2010 - 2019
(89)
2000 - 2009
(55)
1990 - 1999
(31)
1980 - 1989
(8)
1970 - 1979
(14)
1960 - 1969
(8)
1950 - 1959
(1)
1930 - 1939
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(81)
1901-2000
(16)
1989-2000
(9)
1945-1989
(3)
Kraj wydania
Polska
(234)
Niemcy
(1)
Język
polski
(234)
Odbiorca
Nauczyciele
(12)
Szkoły wyższe
(12)
Studenci
(11)
Rodzice
(10)
Dzieci
(9)
6-8 lat
(7)
9-13 lat
(5)
Młodzież
(5)
Uczniowie
(4)
Coachowie
(3)
0-5 lat
(2)
Dyrektorzy szkół
(2)
Maturzyści
(2)
Pracownicy HR
(2)
Pracownicy socjalni
(2)
Psychoanalitycy
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Szkoły średnie
(2)
14-17 lat
(1)
Menadżerowie
(1)
Menedżerowie
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Pedagodzy
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Sportowcy
(1)
Szkoły zawodowe
(1)
Terapeuci
(1)
Trenerzy biznesu
(1)
Uczniowie szkół zawodowych
(1)
Wykładowcy na kursach
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(5)
Literatura duńska
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Temat
Kobieta
(5207)
Rodzina
(4011)
Przyjaźń
(3833)
Miłość
(3256)
Tajemnica
(2953)
Uczenie się
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2937)
Relacje międzyludzkie
(2516)
Zabójstwo
(2173)
Życie codzienne
(1907)
Magia
(1732)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1588)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1527)
Uczucia
(1400)
Nastolatki
(1378)
II wojna światowa (1939-1945)
(1364)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1347)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(998)
Trudne sytuacje życiowe
(997)
Wybory życiowe
(934)
Sekrety rodzinne
(929)
Policjanci
(908)
Żydzi
(892)
Relacja romantyczna
(880)
Osoby zaginione
(877)
Władcy
(869)
Psy
(861)
Historia
(848)
Kultura
(820)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(774)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(741)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(693)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Arystokracja
(675)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Psychologia
(637)
Poszukiwania zaginionych
(636)
Uprowadzenie
(635)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(621)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(586)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(559)
Zemsta
(552)
Wojsko
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(510)
Psychoterapia
(504)
Zakochanie
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(471)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(455)
Postawy
(452)
Lekarze
(448)
Samotność
(445)
Marzenia
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Ludzie bogaci
(429)
Czarownice i czarownicy
(427)
Nauczanie początkowe
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(422)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
2001-
(10)
1901-2000
(4)
1989-
(2)
1801-1900
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Kariera
(1)
Kolumbia
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie ; okolice)
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Poradnik
(65)
Podręcznik
(17)
Opracowanie
(16)
Wydawnictwa popularne
(16)
Opowiadania i nowele
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Podręczniki
(3)
Raport z badań
(3)
Case study (studium przypadku)
(2)
Gry i zabawy
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Monografia
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Powieść
(2)
Artykuł naukowy
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Fantasy
(1)
Ilustracje
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół
(1)
Powieść przygodowa
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Wzdawnictwa popularne
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(55)
Psychologia
(25)
Rozwój osobisty
(10)
Medycyna i zdrowie
(8)
Biologia
(6)
Hobby i czas wolny
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Językoznawstwo
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
234 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Odbiór treści w procesie uczenia się / Ziemowit Włodarski. - Wyd. 2 zm. - Warszawa : Państ. Wydaw. Naukowe, 1985 - 436, [3] s. : rys., wykr. ; 21 cm.
Bibliogr. s. 409-424. - Rez., sum.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37821 (1 egz.)
Kaucja: 360,00 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12614 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2481 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4929 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13543, 13542, 13591, 13590 (4 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10396, 3807 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(HR)
Bibliografia, netografia na stronach 219-224.
W książce przedstawiono sprawdzone rozwiązania i narzędzia, dzięki którym można efektywnie przyswoić i później zastosować w praktyce nowo nabytą wiedzę i umiejętności. Opisana przez Autorów - mistrzów judo - sprawdzona metodologia wzmacniania efektów szkoleń, bazująca na motywacji i regularnym monitorowaniu postępów, łączy w sobie naukę i praktyczną wiedzę i może być stosowana z powodzeniem zarówno w sportach walki, jak i w zakresie szkolenia pracowników.Autorzy odpowiadają na pytania:- czym jest wzmocnienie w procesie uczenia się;- jak stworzyć ukierunkowany na rezultaty i dopasowany do potrzeb program wzmocnienia;- jakie są gotowe narzędzia umożliwiające trwałe przyswojenie wiedzy."Problem z korporacyjnymi szkoleniami polega na tym, że kiedy uczący się wracają do pracy, zapominają, czego zostali nauczeni lub są zbyt zajęci, by zastosować w praktyce to, czego się właśnie nauczyli. Inwestycja w szkolenie jest marnowana. (.) Metodologia przedstawiona w książce zapewnia idealne zrównoważenie pomiędzy zaangażowaniem i wynikami. Stosując opisane przez nas 7 zasad, możesz opracować program, który wzmocni efekt szkolenia i napędzi Twoje strategie zarządzania talentami i strategie organizacyjne".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20711 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W innych poz. nazwa aut. : Zaczyński Władysław.
Na s. red. błędny .
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12207, 14751 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14085 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1280 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na grzbiecie wyłącznie tytuł tomu. Na książce także ISBN oryginału.
Bibliografia, netografia na stronach 231-260. Indeks.
Psychologia. Kluczowe koncepcje to pięć tomów solidnej wiedzy psychologicznej, podanej w niezwykle przystępny i przyjazny sposób. Nowe wydanie zostało zaktualizowane o wyniki badań z ostatnich lat oraz najbardziej aktualne zagadnienia. Podręcznik ten może służyć zarówno studentom, jak i entuzjastom psychologii. Philip Zimbardo, zwany „twarzą i głosem psychologii”, wraz z Robertem Johnsonem i Vivian McCann przybliżają Czytelnikom podstawowe teorie i pojęcia psychologii. Strukturę podręcznika Autorzy zaplanowali tak, by ułatwiała uczenie się i zapamiętywanie materiału, a także zachęcała do krytycznego myślenia. Liczne przykłady, ćwiczenia i zadania pozwalają odnieść wiedzę psychologiczną do własnego doświadczenia i dostrzec jej zastosowania w codziennym życiu. W tomie II, Motywacja i uczenie się, Czytelnicy znajdą odpowiedzi na pytania: Co nas motywuje? Jakie procesy sterują naszymi emocjami? Jak psychologia poznawcza wyjaśnia uczenie się? W jaki sposób powstają wspomnienia? Dlaczego pamięć czasami nas zawodzi i co możemy z tym zrobić? Autorzy porządkują najważniejsze teorie emocji i motywacji, objaśniają mechanizmy warunkowania klasycznego i instrumentalnego oraz opisują, w jaki sposób psychologia poznawcza wyjaśnia proces uczenia się. Ostatni rozdział Autorzy poświęcili naturze pamięci i możliwościom jej usprawniania. Czytelnik dowie się także, jak wykorzystując krytyczne myślenie, rozstrzygać kontrowersyjne zagadnienia: czy „wykrywacze kłamstw” naprawdę wykrywają kłamstwa? Czy każdy z nas prezentuje odrębny „styl uczenia się”? Czy możliwe jest odzyskanie utraconych wspomnień?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22452 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 13.06.2024)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 259-276. Indeks.
MOTYWACJA I UCZENIE SIĘ to omówienie trzech wielkich tematów w psychologii: emocji i motywacji, uczenia się oraz pamięci.Problematyka związana z emocjami szczególnie obrosła w mity i wątpliwości. Autorzy rozprawiają się z tradycyjnym poglądem ukazującym emocje jako kłopotliwy ciężar i przeszkodę w korzystaniu z rozumu. Według nich inteligentna maszyna pozbawiona uczuć nie potrafiłaby wytworzyć zgodnego z prawdą obrazu rzeczywistości. Przedstawiają także różne rodzaje motywacji, wskazując charakterystyczne dla nich wpływy biologiczne, umysłowe, behawioralne i społeczno-kulturowe. Jedna motywy w dużym stopniu zależą od procesów uczenia się, natomiast u podstaw innych leżą przede wszystkim czynniki biologiczne. Co więcej, motywy różnią się między sobą wrażliwością na bodźce środowiskowe, na wzmocnienia i na wpływy społeczno-kulturowe. Zarówno emocje, jak i procesy motywacyjne są niezwykle istotne w zdobywaniu, przetwarzaniu i stosowaniu informacji - na równi z inteligencją, dobrą pamięcią i zdolnością uczenia się. W niniejszym tomie wszystkie te relacje zostały szczegółowo omówione.W książce Czytelnik znajdzie wiele praktycznych wskazówek oraz odpowiedzi na ważne pytania. W jaki sposób kontrolować emocje? Skąd się bierze motywacja i jak ją wzmacniać? Czy należy karać i nagradzać dzieci? Jak się uczyć i jak rozumieć wybryki pamięci?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 C (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 259-276. Indeks.
Tom II podręcznika omawia 3 wielkie tematy w psychologii: emocje i motywacje, uczenie się oraz pamięć. Problematyka związana z emocjami szczególnie obrosła w mity i wątpliwości. Autorzy rozprawiają się z tradycyjnym poglądem ukazującym emocje jako kłopotliwy ciężar i przeszkodę w korzystaniu z rozumu. Według nich inteligentna maszyna pozbawiona uczuć nie potrafiłaby wytworzyć zgodnego z prawdą obrazu rzeczywistości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18201 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Wychowawcy)
Bibliogr. s. 126-127.
Jak nauczyć dzieci samodzielnego uczenia się? Jak pobudzić je do myślenia i poczucia odpowiedzialności za własne postępowanie? Jak sprawić, by zaczęły one wykorzystywać techniki samodoskonalenia? Na wszystkie te pytania szczegółowo odpowiadają autorzy książki, podkreślając fakt, iż podstawą samodzielnej nauki i przyszłego powodzenia w pracy zawodowej i codziennym życiu jest zdrowe poczucie własnej skuteczności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16161 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Skąd się bierze niechęć do nauki i stres egzaminacyjny? Przede wszystkim ze sposobu "motywowania", polegającego na obarczaniu młodzieży lękami rodziców i nauczycieli: "będziesz rowy kopać", "przyniesiesz wstyd rodzinie", "zniszczysz sobie przyszłość". Drugim powodem jest brak wiary uczniów we własne możliwości. Prezentują oni zwykle typ inteligencji niedoceniany i niepotrzebny w szkole, za to niezbędny w późniejszym życiu zawodowym. Dlatego gwiazdy klasowe pracują często u trójkowiczów. Książka pomaga uczniom rozpoznać własną indywidualność, znaleźć odpowiedni styl nauki, powody, by się zaangażować i buduje w młodym człowieku zaufanie do siebie. Zmienia nastawienie do powtórek, uczy odnajdować w nich przyjemność. Instruuje także, jak pod lękami wyrażanymi przez rodziców i nauczycieli rozpoznać prawdziwe, wspierające intencje. W rozdziale adresowanym do dorosłych zachęca, by przekazywali młodzieży to, w co wierzą i na co mają nadzieję, a nie to, czego się boją. Książka jest rodzajem psychologicznego poradnika motywującego na całe życie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
(dostępność ok. 28.06.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Książka z ćwiczeniami.
MATURZYSTO! BĄDŹ DOBREJ MYŚLI! 1. Wiesz więcej, niż ci się wydaje. 2. Myślisz lepiej, twój umysł dojrzał. 3. Uczenie się po raz drugi jest łatwiejsze. 4. Nie musisz umieć 100 by zdać. 5. Najpierw powtórz to, co już umiesz. 6. Powtórki są szybkie. 7. Powtórki są przyjemne. 8. Powtórki są zabawne, bo oparte na skojarzeniach, wyobraźni i humorze! 9. Twórz wizję najszczęśliwszego dnia w życiu. 10. Każdy wynik egzaminu jest zwycięstwem! Lepiej zdać 2 z 3 przedmiotów niż nie zdawać wcale. Po coś są poprawki. Przygotowanie poprawki z 1 przedmiotu to radość. Oblanie matury to dobrodziejstwo. Zyskujesz czas na doświadczenie. Dowiesz się, o co ci chodzi w życiu. Może nie stracisz 3 lat na źle wybranych studiach?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [270]-279. Indeksy.
Streszcz. ang. Przedm. i spis treści także ang.
Książka jest studium teorii uczenia się muzyki Edwina E. Gordona i wynikającej z niej koncepcji rozwijania audiacji. Zamieszczone teksty dotyczą muzykalności człowieka w ciągu całego życia, odnosząc się głównie do wczesnego dzieciństwa. Teoria uczenia się muzyki Gordona jest pragmatyczna - zawiera potwierdzone badaniami przewidywania, które pozwalają na opracowanie skutecznego programu rozwoju audiacji. Praca stanowi cenną pozycję badawczą nie tylko dla muzykologów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53837 (1 egz.)
Kaucja: 36,54 zł
Książka
W koszyku
Tytuł grzbietowy: Neurodydaktyka.
Bibliografia strony 295-304.
Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie przyjazne mózgowi to książka, w której zostały zebrane wnioski płynące z neuronauk. Dzięki postępowi tych nauk możemy dziś zweryfikować stosowane w domach, w przedszkolach i szkołach metody nauczania. Neurobiolodzy obalają wiele wygodnych dla rodziców i nauczycieli mitów i pokazują, jak wiele zależy od nas dorosłych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20178, 16995, 18100 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 395-404.
Książka jest adresowana do osób zainteresowanych pedagogiką freblowską, steinerowską, Montessori, planem daltońskim, pedagogiką freinetowska, unschoolingiem lub szkołami demokratycznymi, które chciałyby wiedzieć, czy współczesna nauka potwierdza intuicje ich twórców.Publikacja może też służyć pomocą nauczycielom, którzy chcieliby wdrożyć do swojej praktyki rozwiązania stosowane w omówionych nurtach, a także rodzicom, którzy szukają dla swoich dzieci szkoły i chcieliby dowiedzieć się, co oferują konkretne podejścia.W książce omówione zostały następujące nurty:- pedagogika Friedricha Froebla - autorką rozdziału jest Sylwia Kustosz.- pedagogika waldorfska - autorką rozdziału jest Maria Borzęcka.- pedagogika Montessori - autorkami rozdziału są Dominika Stępień-Buczek i Izabella Gorczyca.- plan daltoński - autorami rozdziału są Anna i Robert Sowińscy.- pedagogika Freinetowska - autorką rozdziału jest Marzena Kędra.- edukacja demokratyczna - autorką rozdziału jest Marianna Kłosińska.Autorami bogatych komentarzy naukowych są: dr Marek Kaczmarzyk (biolog UŚ), dr Marcin Jaracz (neuropsycholog Collegium Medicum UMK i dr Marzena Żylińska (metodyk).Fragment wstępu:"Prezentowany wybór alternatywnych nurtów nie wyczerpuje całej palety prądów i kierunków pedagogicznych, ale koncentruje się na najczęściej spotkanych w polskich szkołach. Zależało mi na tym, by każdy z nurtów był opisany przez osoby, które stosują go w praktyce, by był to przekaz osobisty, a teksty zawierały nie tylko teoretyczne informacje, ale i subiektywne oceny i płynące z doświadczenia relacje. Czytając po raz pierwszy nadesłane teksty, wiedziałam, że była to dobra decyzja, bo jak pokazują wnioski płynące z badań psychologów i neurobiologów, o tym, czy coś nas porusza, decydują emocje, a te towarzyszą osobistemu zaangażowaniu."dr Marzena Żylińska
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22149 (1 egz.)
Kaucja: 0,00 zł
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej