Dyscyplina szkolna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(20)
Forma i typ
Książki
(20)
Poradniki i przewodniki
(5)
Proza
(5)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(25)
Placówka
BD40 (Suwalska 11)
(1)
BD52 (Rembielińska 6a)
(1)
BD53 (Bazyliańska 6)
(1)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(2)
W2 (Bazyliańska 6)
(2)
W29 (Rembielińska 6a)
(2)
W72 (Suwalska 11)
(1)
W85 (Jórskiego 41)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(13)
Autor
Laskowicz Paweł (1963- )
(5)
Kleinbaum N. H
(3)
Kalinowski Marian Leon
(2)
Kleinbaum N. H. (1948- )
(2)
Nolting Hans-Peter
(2)
Rogers Bill (1947- )
(2)
Banasiak Małgorzata
(1)
Bogdanowicz Marcin
(1)
Edwards Clifford H
(1)
Filipiak Ewa
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Góralczyk Ewa
(1)
Iwaszków Iwo
(1)
Jankowski Bogdan
(1)
Janowska Zofia (tłumacz)
(1)
Jaroszewska Monika
(1)
Kalinowski Marian Leon (1946- )
(1)
Kiełczewska Anna Katarzyna
(1)
Makihara Kumiko (1959- )
(1)
Mieszalski Stefan (1946- )
(1)
Mikołajczak-Woźniak Małgorzata
(1)
Nolting Hans-Peter (1945- )
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Pyżalski Jacek
(1)
Słupek Kazimierz
(1)
Wołowska Agata
(1)
Żmijska Hanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(8)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(5)
2001-
(5)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(19)
Język
polski
(19)
Odbiorca
14-17 lat
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(5)
Temat
Kobieta
(5199)
Rodzina
(4006)
Przyjaźń
(3822)
Miłość
(3250)
Tajemnica
(2946)
Dyscyplina szkolna
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2931)
Relacje międzyludzkie
(2508)
Zabójstwo
(2166)
Życie codzienne
(1902)
Magia
(1727)
Zwierzęta
(1597)
Dzieci
(1583)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1524)
Uczucia
(1394)
Nastolatki
(1373)
II wojna światowa (1939-1945)
(1360)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1344)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1246)
Literatura dziecięca polska
(1154)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1043)
Ludzie a zwierzęta
(1012)
Chłopcy
(995)
Trudne sytuacje życiowe
(989)
Sekrety rodzinne
(926)
Wybory życiowe
(924)
Policjanci
(904)
Żydzi
(890)
Relacja romantyczna
(876)
Osoby zaginione
(875)
Władcy
(868)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(817)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(773)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(751)
Pisarze polscy
(746)
Przestępczość zorganizowana
(740)
Walka dobra ze złem
(716)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(692)
Krainy i światy fikcyjne
(677)
Koty
(676)
Arystokracja
(674)
Stworzenia fantastyczne
(667)
Mężczyzna
(648)
Literatura młodzieżowa polska
(644)
Psychologia
(638)
Poszukiwania zaginionych
(635)
Uprowadzenie
(634)
Matki i córki
(627)
Samorealizacja
(620)
Wakacje
(605)
Wojna
(597)
Dziennikarze
(584)
Sztuka
(574)
Nauczyciele
(561)
Polacy za granicą
(558)
Wojsko
(550)
Zemsta
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(539)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(503)
Zakochanie
(502)
Czytanie
(497)
Dziadkowie i wnuki
(496)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(492)
Matematyka
(483)
Osobowość
(472)
Spisek
(471)
Seryjni zabójcy
(467)
Przyroda
(459)
Ojcowie i córki
(453)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Samotność
(444)
Marzenia
(443)
Język angielski
(433)
Nauka
(432)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Nauczanie początkowe
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Czarownice i czarownicy
(425)
Ludzie bogaci
(423)
Pisarze
(417)
Politycy
(407)
Samopoznanie
(407)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1989-
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Japonia
(1)
Gatunek
Poradnik
(5)
Powieść obyczajowa
(4)
Opracowanie
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Powieść
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Psychologia
(1)
20 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. i źródła internetowe przy rozdz.
Publikacja prezentuje wybrane problemy współczesnej szkoły odnoszące się do 3 obszarów jej funkcjonowania: aktywności ucznia, pracy nauczyciela oraz relacji między uczniem i nauczycielem z uwzględnieniem wpływu rodziców. W obszarze zainteresowań autorek znalazły się między innymi takie szczegółowe kwestie jak: trudności nauczycieli z utrzymaniem dyscypliny na lekcji, radzeniem sobie uczniów z wygórowanymi oczekiwaniami rodziców i związana z tym presja, kolejnych stopni awansu zawodowego, które nie idą w parze ze wzrostem kompetencji oraz problem ich "wypalania się" w zawodzie. Poza charakterystyką problemów książka zawiera również wiele cennych wskazówek i pomysłów na to, jak radzić sobie z tymi trudnymi sytuacjami i w jaki sposób im przeciwdziałać.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17636 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Dzisiaj)
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Dla nauczycieli i pedagogów.
Książka:- zawiera przegląd rodzinnych, społecznych i szkolnych źródeł problemów z dyscypliny, który ma pomóc w autodiagnozie i wypracowaniu przyszłym i obecnym nauczycielom własnej teorii zarządzania klasą- przedstawia osiem sprawdzonych empirycznie systemów zachowania dyscypliny w klasie. Wśród nich znajdują się teorie psychologiczne (Burrhusa F. Skinnera, Erica Berne), psychiatryczne i psychoterapeutyczne (Rudolfa Dreikusa, Lee Cantera)- relacjonuje główne problemy dyscyplinarne, takie jak; przemoc w szkole czy skutki kulturowego, społecznego i etnicznego zróżnicowania uczniów- podsuwa sposoby postępowania i wypracowania własnych metod pracy z uczniami agresywnymi i modelu przeciwdziałania przemocy w szkole- jest napisana przystępnym jezykiem, z licznymi przykładami z życia szkolnego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6219, 10384 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Umowa z klasą / Ewa Góralczyk. - Warszawa : "Fraszka Edukacyjna", 2006. - 49 s. : rys. ; 24 cm.
(Poradnik Nauczyciela, Wychowawcy, Pedagoga)
Bibliogr. s. 49.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6158, 6157 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8274 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zajrzyj i Znajdź / Raabe)
W książce: Jak utrzymać dyscyplinę w klasie? Jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami i kształtować kulturę osobistą uczniów? Jak zawierać kontrakty w klasie? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w publikacji Sposoby na trudne zachowania uczniów Poznaj i zastosuj najlepsze sposoby na zdyscyplinowanie swojej klasy!Książka zawiera: scenariusze zajęć wychowawczych scenariusze spotkań indywidualnych z uczniami arkusze obserwacji i ankiety dla uczniów scenariusze zajęć warsztatowych i spotkań interwencyjnych narzędzia do autoanalizy wzory i przykłady kontraktów klasowych/indywidualnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20286 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Stowarzyszenie umarłych poetów / N. H. Kleinbaum ; przełożył Paweł Laskowicz. - Wydanie III (dodruk). - Poznań : Dom Wydawniczy Rebis, 2020. - 155, [4] strony ; 20 cm.
(Salamandra)
Na stronie tytułowej i okładce podtytytuł: powieść N.H. Kleinbaum. Na podstawie filmu, którego scenariusz napisał Tom Schulman.
Rozpoczyna się rok szkolny w Akademii Weltona, elitarnej szkole średniej o wielkich osiągnięciach i... nader surowej dyscyplinie. W miejsce odchodzącego na emeryturę nauczyciela języka angielskiego, przychodzi nowy, John Keating. Czterem zasadom Akademii, którymi są: Tradycja, Honor, Dyscyplina i Doskonałość przeciwstawia inny sposób kształcenia i wychowania młodych ludzi. Obrona własnej indywidualności, wrażliwość na poezję i umiejętność dostrzegania jej wokół siebie, radość życia i korzystanie z tego, co przynosi każdy dzień - to wartości, które próbują realizować jego uczniowie w tajnym klubie, "Stowarzyszeniu umarłych poetów". Co zwycięży: rygorystycznie przestrzegana tradycja czy prawo do marzeń, wolności i młodzieńczego buntu?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV (2 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 amer. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Stowarzyszenie umarłych poetów / N. H. Kleinbaum ; przełożył Paweł Laskowicz. - Wydanie III (dodruk). - Poznań : Dom Wydawniczy Rebis, 2021. - 155, [4] strony ; 20 cm.
(Salamandra)
Na stronie tytułowej i okładce podtytytuł: powieść N.H. Kleinbaum. Na podstawie filmu, którego scenariusz napisał Tom Schulman.
Rozpoczyna się rok szkolny w Akademii Weltona, elitarnej szkole średniej o wielkich osiągnięciach i... nader surowej dyscyplinie. W miejsce odchodzącego na emeryturę nauczyciela języka angielskiego, przychodzi nowy, John Keating. Czterem zasadom Akademii, którymi są: Tradycja, Honor, Dyscyplina i Doskonałość przeciwstawia inny sposób kształcenia i wychowania młodych ludzi. Obrona własnej indywidualności, wrażliwość na poezję i umiejętność dostrzegania jej wokół siebie, radość życia i korzystanie z tego, co przynosi każdy dzień - to wartości, które próbują realizować jego uczniowie w tajnym klubie, "Stowarzyszeniu umarłych poetów". Co zwycięży: rygorystycznie przestrzegana tradycja czy prawo do marzeń, wolności i młodzieńczego buntu?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV (5 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 amer. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 amer. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Stowarzyszenie umarłych poetów / N. H. Kleinbaum ; przełożył Paweł Laskowicz. - Wydanie III (dodruk). - Poznań : Dom Wydawniczy Rebis, 2022. - 155, [4] strony ; 20 cm.
(Salamandra)
Na stronie tytułowej i okładce podtytytuł: powieść N.H. Kleinbaum. Na podstawie filmu, którego scenariusz napisał Tom Schulman.
Rozpoczyna się rok szkolny w Akademii Weltona, elitarnej szkole średniej o wielkich osiągnięciach i... nader surowej dyscyplinie. W miejsce odchodzącego na emeryturę nauczyciela języka angielskiego, przychodzi nowy, John Keating. Czterem zasadom Akademii, którymi są: Tradycja, Honor, Dyscyplina i Doskonałość przeciwstawia inny sposób kształcenia i wychowania młodych ludzi. Obrona własnej indywidualności, wrażliwość na poezję i umiejętność dostrzegania jej wokół siebie, radość życia i korzystanie z tego, co przynosi każdy dzień - to wartości, które próbują realizować jego uczniowie w tajnym klubie, "Stowarzyszeniu umarłych poetów". Co zwycięży: rygorystycznie przestrzegana tradycja czy prawo do marzeń, wolności i młodzieńczego buntu?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 amer. (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria z Piramidą ; 3)
Rozpoczyna się rok szkolny w Akademii Weltona, elitarnej szkole średniej o wielkich osiągnięciach i... nader surowej dyscyplinie. W miejsce odchodzącego na emeryturę nauczyciela języka angielskiego, przychodzi nowy, John Keating. Czterem zasadom Akademii, którymi są: Tradycja, Honor, Dyscyplina i Doskonałość przeciwstawia inny sposób kształcenia i wychowania młodych ludzi. Obrona własnej indywidualności, wrażliwość na poezję i umiejętność dostrzegania jej wokół siebie, radość życia i korzystanie z tego, co przynosi każdy dzień - to wartości, które próbują realizować jego uczniowie w tajnym klubie, "Stowarzyszeniu umarłych poetów". Co zwycięży: rygorystycznie przestrzegana tradycja czy prawo do marzeń, wolności i młodzieńczego buntu?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 8 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV (2 egz.)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 amer. (1 egz.)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Na okładce i stronie tytułowej: Powieść N. H. Kleinbaum, na podstawie filmu, którego scenariusz napisał Tom Schulman.
Do chłopięcej, konserwatywnej szkoły zostaje przyjęty John Keating - ekscentryczny nauczyciel języka angielskiego, którego pojawienie się, niemalże od razu burzy rygorystyczny porządek panujący wśród uczniów i personelu. Jako absolwent akademii zdaje sobie sprawę z panujących w niej zasad i wszechobecnej dyscypliny, a także tego, że wartości wyznawane przez niego mogą nie być mile widziane. Na lekcjach angielskiego John Keating daje uczniom możliwość kreatywnego wyrażania siebie i uczy krytycznego myślenia. Za sprawą tej nauki, uczniowie zakładają tytułowe Stowarzyszenie Umarłych Poetów, które jest hołdem dla poezji i jej dziedzictwa. To wszystko prowadzi do inspirujących przemian wśród uczniów, ale również do szeregu negatywnych konsekwencji... Czy uczniowie będą w stanie zmierzyć się z przytłaczającym ich okresem dorastania i poszukiwania własnego "ja"? Jakie prawdy odkryją o samych sobie za sprawą lekcji z Keatingiem? Przeżyj z uczniami Akademii Weltona podróż do świata poezji i literatury, w który zostaną zabrani przez nowego nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 amer. (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Mundus)
Poznaj prawdziwe oblicze japońskiej edukacji Elitarna, prywatna szkoła to szczyt marzeń wielu rodziców. Kumiko Makihara była dumna, gdy po przebrnięciu przez trudne egzaminy wstępne jej syn Taro wstąpił do klasy małych geniuszy, a ona sama dołączyła do towarzystwa doskonałych matek. W japońskiej edukacji liczą się dyscyplina, perfekcjonizm i konformizm, a rywalizacja odbywa się na wielu poziomach. Niezależna matka i jej niesforny syn z trudem odnajdują się w tych realiach. Kumiko lawiruje między gniewem, miłością, wyrzutami sumienia a czasami rozpaczą, podejmując próby wytyczenia drogi dla swojego dziecka pośród niezliczonych norm rodzinnych i szkolnych. "Szkoła po japońsku" to niezwykle osobista, ciepła i poruszająca kronika przeżyć samotnej matki i jej dziecka, próbujących odnaleźć się w hiperkonkurencyjnym środowisku szkolnym. To opowieść, która przemówi zarówno do osób zainteresowanych Japonią, jak i do wszystkich rodziców próbujących zrozumieć, co tak naprawdę leży w interesie ich dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22043 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6671 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dissertationes Paedagogicae ; 6)
Bibliografia strony 275-282.
[.] Recenzowana książka jest oryginalnym studium empirycznym trudnej, opresyjnej relacji nauczyciel - uczeń, wynikającym z potrzeby zrozumienia medialnie nagłaśnianego, powierzchownie opisywanego i popkulturowo wyjaśnianego zjawiska narastającej agresji młodzieży. To znakomicie dobrany materiał faktograficzny, będący zapisem przykładów opresyjnych zachowań, do jakich dochodzi w polskiej szkole, a także pogłębiona, wielowątkowa interpretacja relacji, opisanych z punktu widzenia ucznia-sprawcy i nauczyciela-ofiary. Jednak dzięki bogatemu teoretycznemu zapleczu, bogactwie przywołanych wypowiedzi i opisanych zachowań każdy z nas - czytelników może role te w każdej chwili odwrócić. Jakimi jesteśmy wychowawcami, na co daliśmy przyzwolenie świadomie, a no co pozwalamy przez zaniechanie? Czy potrafimy jeszcze z młodymi stworzyć przestrzeń wspólnej uwagi? W tej oryginalnej, inspirującej do namysłu i dyskusji książce, pytanie jest punktem wyjścia, ale i punktem dojścia, co sprawia, że nie mamy wrażenia jakiejś eksperckości, jakiegoś zamknięcia w jednej tylko, dopuszczanej przez Autorkę interpretacji. Jest raczej odwrotnie. Proponowane przez nią konteksty rozumienia opresyjności otwierają na nowe pytania, nowe tropy, na myślenie, kto jest kim w edukacji szkolnej, kto jest dla kogo i co się stało/staje dzisiaj ze szkołą? Czytelnik zostaje z tymi pytaniami jako efektem lektury ciekawej, wartościowej, spójnej, oryginalnej, nowatorskiej metodologicznie, poznawczo i strukturalnie. dr hab. Mirosława Nowak-Dziemianowicz, prof. DSW
WPROWADZENIE * Sytuacja problemowa * Medialny kontekst zjawiska * Zachowania opresyjne uczniów * Koncepcja i struktura badań nad szkolną opresją * CZĘŚĆ I * ILUSTRACJE EMPIRYCZNE * ROZDZIAŁ 1. * ILUSTRACJE EMPIRYCZNE – BADANIA SONDAŻOWE. ANATOMIA WYDARZEŁ * Rozmiary opresyjnych zachowań * Formy uczniowskiej opresyjności * Uczucia i reakcje nauczycieli w sytuacji opresji * Reakcje klasy * Pomysły nauczycieli na przeciwdziałanie opresyjnym zachowaniom * ROZDZIAŁ 2. * ILUSTRACJE EMPIRYCZNE – BADANIA W TERENIE. KONTEKST ZJAWISKA * Opresyjni uczniowie opresyjnej szkoły * Nauczyciele prowokujący opresyjność uczniów * Nauczyciel kat * Nauczyciel ofiara * Nauczyciel widmo * Nauczyciel ziom * Obsada w roli * Opresyjność uczniów jako sygnał zakłóconej komunikacji w szkole * Zachowania komunikacyjne nauczycieli * Zachowania komunikacyjne uczniów * Komunikacyjne rozmijanie * Opresja zamiast dialogu * CZĘŚĆ II * PRÓBY INTERPRETACJI * ROZDZIAŁ 1. * OPRESYJNOŚĆ JAKO ECHO NASZYCH CZASÓW * Opresyjność jako efekt społecznego zepsucia * Opresyjność jako przejaw życia „bez drogowskazów” * Kulturowe ADHD * Normalni niemoralni * Karykaturyzacja wolności * Deficyt samokontroli * „Odkotwiczeni” * ROZDZIAŁ 2. * OPRESYJNOŚĆ JAKO ZNAK SIŁY MEDIALNYCH ODDZIAŁYWAŁ * Wychowankowie popkultury * Deformacja postrzegania * Lansowany styl bycia * Eskapizm * Przemoc oswojona * Komunikacyjne antywzory * Zwulgaryzowanie * Klonowanie medialnej rzeczywistości * ROZDZIAŁ 3. * OPRESYJNOŚĆ JAKO DESTRUKCYJNA PSOTA * Era dzikich GAN * „Zabawne gry” w rytmie fiesty * Moda na poniewieranie * Istota destrukcyjnej psoty * ROZDZIAŁ 4. * OPRESYJNOŚĆ JAKO FORMA ZDEGENEROWANEJ AUTOPREZENTACJI * Teraz JA! * „Osobowość castingowa” * Wszystko jest na sprzedaż * „Wyemituj siebie” * Prezentacja przez skandal * Deficyt uznania * Ekshibicjonizm w szkole * Istota zdegenerowanej autoprezentacji * ZAKOŁCZENIE * BIBLIOGRAFIA * PODZIĘKOWANIA
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56306 (1 egz.)
Kaucja: 34,44 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak zachować porządek w klasie / Hans-Peter Nolting ; przekład Marian Leon Kalinowski. - Wydanie pierwsze w języku polskim. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2003. - 155, [1] strona : 20 cm.
(Biblioteka Wychowawcy)
Warto zastanowić się nad wspólnym z uczniami ustaleniem reguł dyscypliny w klasie, nad upłynnieniem przebiegu lekcji, nad pobudzaniem aktywności związanej z tematyką zajęć. Jak to zrobić? Czytelnik znajdzie w niniejszej książce rozwiązania problemów z dyscypliną zaproponowane przez pedagogów oraz pozna przyczyny dezorganizacji lekcji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika)
(Problemy w Klasie)
Tyt. oryg.: "Störungen in der Schulklasse" 2000.
Bibliogr. s. 130-[132].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46211 (1 egz.)
Kaucja: 11,70 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 729, 487 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5355, 5354 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Essential guide to managing teacher stress : practical skills for teachers
Bibliografia na stronach 243-[248]
Bill Rogers, światowej sławy ekspert w dziedzinie stresu nauczycieli oraz zarządzania zachowaniem uczniów w klasie, opisuje codzienną, stresującą rzeczywistość zawodu nauczyciela. Autor spisał doświadczenia z pracy w trudnych szkołach w Australii i Wielkiej Brytanii. W książce omówiono takie kwestie, jak trudne klasy i trudni uczniowie, kłopoty z utrzymaniem dyscypliny w klasie oraz naturalny stres, jaki w związku z tym odczuwa nauczyciel. Bill Rogers doskonale zna środowisko szkolne i zdaje sobie sprawę, jak ważna dla nauczyciela – jego możliwości radzenia sobie, jego dobrego samopoczucia i wiary w siebie – jest pomoc koleżeńska. Przedstawione w książce metody, umiejętności i podejścia sprawdziły się w wielu szkołach – dzięki nim można efektywny sposób poradzić sobie z czynnikami wywołującymi stres. W tej książce znajdziesz odpowiedzi na pytania: jak wzmacniać morale nauczycieli i budować poczucie własnej wartości, jak nauczyciele mogą pomagać sobie nawzajem, jak zarządzać zachowaniem uczniów w klasie, jak kreować wspierające środowisko szkolne, jak wprowadzać w klasie zasady dotyczące zachowania i utrzymywać dyscyplinę na lekcjach, jak radzić sobie z ekstremalnymi zachowaniami uczniów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22623 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4466 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Program profilaktyczno-wychowawczy dla uczniów starszych klas szkoły podstawowej, jest bardzo ciekawą propozycją uzupełniającą dotychczasowe sposoby postrzegania i rozumienia trudnych zachowań uczniów. Może być użytecznym narzędziem dla nauczyciela szukającego dobrych metod wsparcia własnej pracy wychowawczej.Atutem programu jest odwoływanie się do świadomych działań ucznia nakierowanych na kontrolę własnego zachowania. Ten sposób pracy wpływa na rozumienie przez dziecko własnych zachowań i uczy podejmowania za nie odpowiedzialności. Powtarzanie przekazywanych treści i ćwiczenie odpowiednich zachowań jest skutecznym sposobem utrwalania prezentowanego podejścia. Jest to jeden z nielicznych programów proponujących taką właśnie formułę pracy. Nie wymaga on specjalistycznego szkolenia, jest możliwy do zastosowania przez zmotywowanego nauczyciela i przynosi konkretne efekty.Dodatkiem do książki jest płyta CD zawierająca program multimedialny do pracy z uczniem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20095 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej