Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(2823)
Forma i typ
Książki
(2810)
Proza
(359)
Publikacje popularnonaukowe
(199)
Publikacje naukowe
(158)
Poradniki i przewodniki
(98)
Publikacje dydaktyczne
(98)
Poezja
(62)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(50)
Publikacje fachowe
(35)
Komiksy i książki obrazkowe
(12)
Publikacje informacyjne
(12)
Albumy i książki artystyczne
(11)
Audiobooki
(7)
Dramat (rodzaj)
(7)
Filmy i seriale
(6)
Publikacje promocyjne
(2)
Publikacje religijne
(2)
Dostępność
dostępne
(3594)
wypożyczone
(169)
nieokreślona
(19)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(212)
BD40 (Suwalska 11)
(254)
BD52 (Rembielińska 6a)
(257)
BD53 (Bazyliańska 6)
(241)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(197)
CN1 (św. Wincentego 85)
(443)
MW123 (św. Wincentego 64)
(13)
W2 (Bazyliańska 6)
(137)
W29 (Rembielińska 6a)
(137)
W37 (Smoleńska 94)
(170)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(90)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(182)
W64 (Radzymińska 121)
(166)
W72 (Suwalska 11)
(127)
W85 (Jórskiego 41)
(146)
W98 (Kondratowicza 23)
(153)
WP130 (św. Wincentego 85)
(688)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(169)
Autor
Malinowski Janusz
(84)
Mérienne Patrick (1954- )
(68)
Sadowska Elżbieta
(62)
Valat Marie-Pierre
(50)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(45)
May Karl (1842-1912)
(36)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(32)
Walentynowicz Marian (1896-1967)
(27)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(27)
Sapkowski Andrzej (1948- )
(24)
Bartnicki Andrzej (1933-2004)
(20)
Bartkowska Sylwia
(18)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(18)
Jędrzejko Mariusz
(18)
Szczygielski Marcin (1972- )
(16)
Sapkowski Andrzej (1948- ). Saga o wiedźminie
(15)
Lagarde Marc (1965- )
(14)
Beccaria Dominique
(13)
Kownacka Maria (1894-1982)
(13)
Valat Pierre-Marie
(13)
Śliwerski Wojciech
(13)
Kopaliński Władysław (1907-2007)
(12)
Sztetyłło Zofia (1932-2020)
(12)
Valat Marie Pierre
(12)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(11)
Samojlik Tomasz
(11)
Dołęga-Mostowicz Tadeusz (1898-1939)
(10)
Fuks Agata
(10)
Garbarczyk Henryk
(10)
Marciszewski Jarema
(10)
Torton Jean (1942- )
(10)
Watała Elwira
(10)
Holeinone Peter
(9)
Krzysztoszek Grażyna
(9)
McDowell Josh (1939- )
(9)
Ogrodzka-Mazur Ewa. Red
(9)
Stetten Valérie
(9)
Szuścik Urszula
(9)
Wyrozumski Jerzy
(9)
Łobocki Mieczysław (1929- )
(9)
Beylin Stefania (1906-1989)
(8)
Brodacki Michał
(8)
Collodi Carlo (1826-1890)
(8)
Dzwonkowski Robert
(8)
Grodziski Stanisław
(8)
Konwicki Tadeusz (1926- )
(8)
Mikołuszko Wojciech
(8)
Niewola Dorota
(8)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(8)
Piszczek Małgorzata
(8)
Wernsing-Bottmeyer Barbara
(8)
Wiesiołowski Jacek (1940- )
(8)
Biliński Witold
(7)
Delamarre Claude (1963- )
(7)
Drozdowski Marian Marek (1932- )
(7)
Floriańczyk Barbara
(7)
Forgia Concetta
(7)
Gajda Janusz (1933- )
(7)
Gierowski Józef Andrzej
(7)
Gordziej Helena (1928- )
(7)
Grant Donald (1954- )
(7)
Heinrich Christian (1965- )
(7)
Konwicki Tadeusz
(7)
Kruszewicz Andrzej (1959- )
(7)
Michalska-Szwagierczak Aleksandra (1964- )
(7)
Moignot Daniel (1951- )
(7)
Skalska Maria
(7)
Szuścik Urszula. Red
(7)
Taborska Barbara
(7)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(7)
Aksamovic Ewa
(6)
Czwojdrak Aleksandra
(6)
Franczyk Anna
(6)
Garbarczyk Małgorzata
(6)
Iwanowska Aleksandra (1954- )
(6)
Jachimecka Zofia (1886-1973)
(6)
Murzyn Andrzej
(6)
Prunier Jame`s (1959- )
(6)
Skałbania Barbara
(6)
Twardowski Jan (1915-2006)
(6)
Wacławik Justyna
(6)
Wintz Nicolas (1959- )
(6)
Wolf Tony (1930- )
(6)
Zawadzka Katarzyna (tłumacz)
(6)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(5)
Blanchin Matthieu (1965- )
(5)
Borowiak Mariusz (1964- )
(5)
Burnett Frances Hodgson (1849-1924)
(5)
Casta Stefan (1949- )
(5)
Czarnecki Kazimierz (1933- )
(5)
Czerwińska-Buczek Małgorzata
(5)
Doyle Arthur Conan (1859-1930)
(5)
Gajdzica Zenon
(5)
Kaczmarek Bogusława
(5)
Koper Sławomir
(5)
Kowalewska Barbara
(5)
Krajewska Katarzyna
(5)
Künstler Mieczysław Jerzy (1933-2007)
(5)
Lasota Rafał
(5)
Littauer Florence (1928- )
(5)
Rok wydania
2020 - 2024
(132)
2010 - 2019
(938)
2000 - 2009
(1291)
1990 - 1999
(442)
1980 - 1989
(13)
1970 - 1979
(3)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(598)
1901-2000
(367)
1989-2000
(115)
1801-1900
(94)
1945-1989
(36)
1918-1939
(14)
1901-1914
(6)
1601-1700
(5)
1701-1800
(5)
1914-1918
(2)
500-401 p.n.e.
(2)
100-1 p.n.e.
(1)
1939-1945
(1)
Kraj wydania
Polska
(2818)
Niemcy
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(2815)
angielski
(6)
francuski
(1)
Odbiorca
Dzieci
(202)
9-13 lat
(199)
Młodzież
(150)
14-17 lat
(109)
6-8 lat
(83)
Szkoły wyższe
(63)
Studenci
(44)
0-5 lat
(28)
Rodzice
(16)
Szkoły podstawowe
(16)
Nauczyciele
(14)
Szkoły średnie
(8)
Logopedzi
(5)
Nauczyciele przedszkoli
(5)
Prawnicy
(3)
Terapeuci zajęciowi
(3)
Archeolodzy
(2)
Konserwatorzy zabytków
(2)
Muzealnicy
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Pedagodzy
(2)
Przedszkola
(2)
Uczniowie szkół podstawowych
(2)
Administracja publiczna
(1)
Dorośli
(1)
Działacze kulturalno-oświatowi
(1)
Grupa wiekowa
(1)
Inżynierowie
(1)
Inżynierowie budownictwa
(1)
Kierowcy samochodów osobowych
(1)
Klasa 3.
(1)
Klasa 8.
(1)
Kuratorzy wystaw
(1)
Muzykoterapeuci
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Politycy
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Rehabilitanci
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Terapeuci
(1)
Żeglarze
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(340)
Literatura angielska
(22)
Literatura amerykańska
(16)
Literatura niemiecka
(10)
Literatura włoska
(8)
Literatura duńska
(7)
Literatura rosyjska
(7)
Literatura francuska
(6)
Film polski
(3)
Literatura czeska
(3)
Literatura fińska
(3)
Literatura austriacka
(2)
Literatura grecka
(2)
Literatura hiszpańska
(2)
Literatura szwajcarska
(2)
Literatura ukraińska
(2)
Film amerykański
(1)
Literatura australijska
(1)
Literatura węgierska
(1)
Literatura łacińska
(1)
Temat
Dziecko
(62)
Kobieta
(49)
Kultura
(45)
Język polski
(41)
Rodzina
(38)
Pedagogika
(37)
Wychowanie
(36)
Nauczanie początkowe
(34)
Nauczanie
(33)
Życie codzienne
(33)
Uczniowie
(31)
Młodzież
(30)
Nauczyciele
(29)
Wychowanie w rodzinie
(29)
Wychowanie przedszkolne
(28)
Zwierzęta
(27)
Dzieci
(23)
Komunikacja społeczna
(22)
Przyroda
(21)
Mowa
(20)
Relacje międzyludzkie
(20)
Władcy
(20)
Małżeństwo
(18)
Ptaki
(18)
Środki masowego przekazu
(18)
II wojna światowa (1939-1945)
(17)
Oświata
(17)
Sztuka
(17)
Przyjaźń
(16)
Historia
(15)
Matematyka
(15)
Miłość
(15)
Przedsiębiorstwo
(15)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(15)
Filozofia
(14)
Literatura młodzieżowa niemiecka
(14)
Owady
(14)
Szkolnictwo
(14)
Wojsko
(14)
Gry edukacyjne
(13)
Nierówności społeczne
(13)
Osobowość
(13)
Stosunki interpersonalne
(13)
Pamiętniki polskie
(12)
Gry i zabawy
(11)
Kształcenie
(11)
Literatura polska
(11)
Nauka
(11)
Polityka
(11)
Postawy
(11)
Cywilizacja
(10)
Dziewczęta
(10)
Innowacje
(10)
Niepełnosprawni
(10)
Pedagogika resocjalizacyjna
(10)
Przywódcy i głowy państw
(10)
Więźniowie
(10)
Zarządzanie
(10)
Dziecko autystyczne
(9)
Kształcenie integracyjne
(9)
Narkotyki
(9)
Opieka społeczna
(9)
Życie seksualne
(9)
Antropologia społeczna
(8)
Autyzm
(8)
Dziecko niepełnosprawne
(8)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(8)
Dziecko zdolne
(8)
Internet
(8)
Języki
(8)
Las
(8)
Literatura
(8)
Metodologia
(8)
Miasta
(8)
Piłsudski, Józef (1867-1935)
(8)
Polacy za granicą
(8)
Polityka społeczna
(8)
Socjologia
(8)
Studenci
(8)
Sukces
(8)
Szkoły
(8)
Szlaki turystyczne
(8)
Unia Europejska
(8)
Więźniowie polityczni
(8)
Zdolności
(8)
Świadomość społeczna
(8)
Bezpieczeństwo międzynarodowe
(7)
Dziecko z niepełnosprawnością
(7)
Jąkanie
(7)
Literatura dziecięca polska
(7)
Logopedia
(7)
Magia
(7)
Muzyka
(7)
Mężczyzna
(7)
Nauczanie zintegrowane
(7)
Odżywianie
(7)
Patologia społeczna
(7)
Politycy
(7)
Prawo
(7)
Psychologia
(7)
Temat: dzieło
Antigóni
(1)
Balladyna
(1)
Biblia
(1)
Dama z gronostajem
(1)
Don Quijote de la Mancha
(1)
Pan Tadeusz
(1)
Szkoła
(1)
Tartuffe
(1)
Telewizja Dziewcząt i Chłopców (program telewizyjny)
(1)
Wesele
(1)
Temat: czas
1901-2000
(143)
2001-
(111)
1801-1900
(58)
1989-
(52)
1945-1989
(37)
1939-1945
(33)
1918-1939
(32)
1701-1800
(27)
1989-2000
(24)
1601-1700
(23)
1501-1600
(21)
1401-1500
(19)
1914-1918
(15)
1801-
(14)
1901-
(14)
1901-1914
(14)
1201-1300
(12)
1301-1400
(12)
1101-1200
(11)
1001-1100
(10)
1701-
(10)
1501-
(8)
401-500
(7)
501-600
(7)
801-900
(7)
901-1000
(7)
1601-
(6)
301-400
(6)
601-700
(6)
701-800
(6)
1401-
(5)
1939-
(5)
600-501 p.n.e
(5)
1-100
(4)
1201-
(4)
1301-
(4)
201-300
(4)
1001-
(3)
101-200
(3)
1101-
(3)
1918-
(3)
300-201 p.n.e
(3)
400-301 p.n.e
(3)
400-301 p.n.e.
(3)
500-401 p.n.e.
(3)
700-601 p.n.e
(3)
100-1 p.n.e.
(2)
200-101 p.n.e.
(2)
2001-0
(2)
500-401 p.n.e
(2)
600-501 p.n.e.
(2)
700-601 p.n.e.
(2)
701-
(2)
901-
(2)
1901-2000
(1)
1-
(1)
300-201 p.n.e.
(1)
301-
(1)
401-
(1)
501-
(1)
601-
(1)
800-701 p.n.e
(1)
800-701 p.n.e.
(1)
801-
(1)
Dwudziestolecie międzywojenne
(1)
do 801 p.n.e
(1)
do 801 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Polska
(173)
Europa
(23)
Warszawa
(22)
Francja
(16)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(16)
Niemcy
(14)
Rosja
(11)
Stany Zjednoczone (USA)
(10)
Afryka
(8)
Chiny
(7)
ZSRR
(7)
Ameryka Północna
(5)
Czechy
(5)
Kraków (woj. małopolskie)
(5)
Kresy wschodnie Rzeczypospolitej
(5)
Mazowsze
(5)
Starożytny Egipt
(5)
Starożytny Rzym
(5)
Wielka Brytania
(5)
Bliski Wschód
(4)
Hiszpania
(4)
Włochy
(4)
Anglia (Wielka Brytania)
(3)
Europa Zachodnia
(3)
Indie
(3)
Kraje Unii Europejskiej
(3)
Peru
(3)
Region śródziemnomorski
(3)
Stany Zjednoczone
(3)
Starożytna Grecja
(3)
Ukraina
(3)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(3)
Ameryka Południowa
(2)
Antarktyda
(2)
Austria
(2)
Austro-Węgry
(2)
Azja
(2)
Europa Środkowo-Wschodnia
(2)
Grecja
(2)
Górny Śląsk
(2)
Góry Stołowe
(2)
Imperium Osmańskie
(2)
Izrael
(2)
Karkonosze (góry)
(2)
Kazachstan
(2)
Konstantynopol
(2)
Kuba
(2)
Londyn (Wielka Brytania)
(2)
Lwów (Ukraina)
(2)
Lwów (Ukraina, obw. lwowski)
(2)
Mazury
(2)
Meksyk
(2)
Mezopotamia (kraina historyczna)
(2)
Paryż (Francja)
(2)
Państwo Azteków
(2)
Państwo Inków
(2)
Ruś
(2)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(2)
Teby (Egipt ; miasto dawne)
(2)
Unia Europejska
(2)
Warszawa (woj. mazowieckie ; okolice)
(2)
Wilno (Litwa ; okręg)
(2)
Wilno (Litwa)
(2)
Zielona Góra (woj. lubuskie)
(2)
Łódź (woj. łódzkie)
(2)
Aglomeracja warszawska
(1)
Albania
(1)
Alpy (góry)
(1)
Arktyka
(1)
Arktyka (region)
(1)
Armenia
(1)
Ateny (Grecja)
(1)
Australia
(1)
Babilon (Irak ; miasto dawne)
(1)
Baku (Azerbejdżan)
(1)
Bałkańskie, kraje
(1)
Bałtyk
(1)
Bałtyk (wybrzeże)
(1)
Beskid Sądecki (góry)
(1)
Beskid Żywiecki (góry)
(1)
Białystok (woj. podlaskie ; okręg)
(1)
Bieszczady (góry)
(1)
Bieszczadzki Park Narodowy (obszar)
(1)
Bizancjum (państwo dawne)
(1)
Broumowskie Ściany (Czechy ; góry)
(1)
Budapeszt (Węgry)
(1)
Chojnowski Park Krajobrazowy (obszar)
(1)
Czechosłowacja
(1)
Czerwińsk (woj. mazowieckie)
(1)
Dania
(1)
Dolina Roztoki
(1)
Elam (państwo dawne)
(1)
Europa Północna
(1)
Finlandia
(1)
Frankfurt nad Odrą (Niemcy)
(1)
Galia (kraina historyczna)
(1)
Gopło (woj. kujawsko-pomorskie ; jezioro)
(1)
Gorce (góry
(1)
Gorczański Park Narodowy (obszar)
(1)
Grenlandia (Dania ; wyspa)
(1)
Gatunek
Powieść
(174)
Wydawnictwa popularne
(169)
Publikacja bogato ilustrowana
(117)
Podręcznik
(111)
Encyklopedia
(100)
Poradnik
(100)
Opracowanie
(80)
Opowiadania i nowele
(64)
Wiersze
(54)
Biografia
(51)
Monografia
(45)
Publikacje dydaktyczne
(43)
Praca zbiorowa
(38)
Powieść obyczajowa
(32)
Pamiętniki i wspomnienia
(31)
Antologia
(30)
Bajki i baśnie
(30)
Powieść przygodowa
(28)
Przewodnik turystyczny
(26)
Wydawnictwa dla dzieci
(25)
Materiały pomocnicze
(21)
Ćwiczenia i zadania
(20)
Encyklopedie
(19)
Podręczniki
(19)
Materiały konferencyjne
(17)
Atlas
(15)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(12)
Poradniki dla nauczycieli
(12)
Adaptacja literacka
(11)
Album
(11)
Pamiętniki polskie
(11)
Powieść historyczna
(10)
Raport z badań
(10)
Fantastyka
(9)
Kryminał
(9)
Materiały pomocnicze dla szkół podstawowych
(8)
Literatura dziecięca polska
(7)
Literatura polska
(7)
Saga rodzinna
(7)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(7)
Fantasy
(6)
Powieść młodzieżowa niemiecka
(6)
Publicystyka polska
(6)
Szkic literacki
(6)
Wydanictwa popularne
(6)
Gry i zabawy
(5)
Publicystyka
(5)
Publikacje dla dzieci
(5)
Tragedia
(5)
Źródła historyczne
(5)
Albumy
(4)
Komiks przygodowy
(4)
Legendy i podania
(4)
Literatura dziecięca duńska
(4)
Poezja polska
(4)
Przepisy kulinarne
(4)
Scenariusz zajęć
(4)
Scenariusze zajęć
(4)
Utwory sceniczne dla dzieci
(4)
Encyklopedie dla dzieci polskie
(3)
Film animowany
(3)
Fotografia polska
(3)
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(3)
Poezja dziecięca polska
(3)
Powieść biograficzna
(3)
Romans
(3)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(3)
Sensacja
(3)
Słownik
(3)
Thriller
(3)
Adaptacja filmowa
(2)
Bajka i baśń polska
(2)
Ballada (gatunek literacki)
(2)
Dane statystyczne
(2)
Dokumenty dźwiękowe
(2)
Dramat polski
(2)
Edycja krytyczna
(2)
Esej
(2)
Fanastyka
(2)
Film angielski
(2)
Film dla dzieci i młodzieży
(2)
Film edukacyjny
(2)
Film fabularny
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Komiks
(2)
Komiksy
(2)
Kompendia i repetytoria
(2)
Książka obrazkowa
(2)
Książka-zabawka
(2)
Listy
(2)
Listy polskie
(2)
Literatura LGBT
(2)
Literatura dziecięca włoska
(2)
Literatura młodzieżowa polska
(2)
Materiały pomocnicze dla szkół ponadgimnazjalnych
(2)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(2)
Pamiętniki niemieckie
(2)
Piosenka dziecięca polska
(2)
Poezja
(2)
Powieść psychologiczna
(2)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(179)
Edukacja i pedagogika
(133)
Socjologia i społeczeństwo
(54)
Medycyna i zdrowie
(33)
Psychologia
(33)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(29)
Podróże i turystyka
(26)
Biologia
(23)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(21)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(20)
Kultura i sztuka
(19)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(14)
Religia i duchowość
(14)
Geografia i nauki o Ziemi
(13)
Nauka i badania
(11)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(11)
Archeologia
(10)
Literaturoznawstwo
(10)
Architektura i budownictwo
(9)
Etnologia i antropologia kulturowa
(9)
Inżynieria i technika
(9)
Informatyka i technologie informacyjne
(8)
Fizyka i astronomia
(7)
Kultura fizyczna i sport
(7)
Zarządzanie i marketing
(7)
Filozofia i etyka
(6)
Media i komunikacja społeczna
(6)
Językoznawstwo
(4)
Transport i logistyka
(4)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(3)
Kulinaria
(3)
Matematyka
(3)
Chemia
(2)
Dom i ogród
(2)
Hobby i czas wolny
(2)
Ochrona środowiska
(2)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(2)
Rolnictwo i leśnictwo
(2)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Rozwój osobisty
(1)
2823 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 94(100)"1939/1945" (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
"W wyśmienitej prozie pikarejskiej, opisującej typowe zdarzenia zachodzące w ludzkim ciele w 24-godzinnym cyklu zwykłego dnia, Jennifer Ackerman dynamicznie ukazuje wiedzę o codziennym życiu - od sposobu, w jaki kofeina przebudza nas o poranku, do sposobu, w jaki alkohol usypia nas w nocy, od biologii wielozadaniowości, do neurobiologii orgazmów. Nigdy nie pomyślisz o swoim ciele - i o tym, co z nim robisz - w ten sam sposób jak dotąd". [Stephen S. Hall, autor Size Matters ]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3369 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 253-266.
Książka jest próbą opracowania zagadnień związanych z kompetencjami kreatywnymi nauczyciela wczesnej edukacji dziecka. Czy rzeczywiście - jak pyta D. Klus-Stańska - zniewolony administracyjnie i biurokratycznie nauczyciel zrzuca z siebie odpowiedzialność za wychowawczą i kształceniową rzeczywistość szkolną? Odpowiedź na to pytanie jest ważne, gdyż kompetencje nauczyciela decydują o przebiegu procesu edukacyjnego, o charakterze działań nie tylko jego samego, ale i uczniowskich. Stanowią bowiem kontekst kształtowania się takich samych kompetencji u podopiecznych...[.] Monografia [...] Kompetencje kreatywne nauczyciela wczesnej edukacji dziecka jest ważnym przyczynkiem do dyskusji nad konstruowaniem takiego modelu edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, w którym kompetencje kreatywne nauczyciela staną się nie tylko pożądane, ale wręcz niezbędne, ponieważ [...] potrzebny staje się człowiek ,,wielowymiarowy’’, charakteryzujący się mobilnością, synergetyzmem, otwartością i wyobraźnią, umiejący pokonywać trudności i przekraczać granice własnych możliwości, ale też człowiek o analityczno-syntetycznym spojrzeniu na świat. prof. UAM, dr hab. Hanna Krauze-Sikorska Autorki zmuszają czytelnika do refleksji nad celowością, metodami i skutecznością pracy nauczycielskiej. Udowadniają, że kompetencje kreatywne nauczyciela wczesnej edukacji są i powinny być przedmiotem uwagi i dyskusji nad problematyką kształcenia nauczycieli. prof. UŚ, dr hab. Urszula Szuścik
Wstępá áá9 * Irena Adamek * Rozdział 1. Kompetencje kluczowe a swoistość kompetencji kreatywnych * nauczycielaá á15 * Wprowadzenieá á15 * 1.1. Ustalenia terminologiczneá á16 * 1.2. Podstawowe kompetencje kluczoweá á20 * 1.3. Swoistość/charakter kompetencji kreatywnych nauczycielaá á25 * 1.4. Kreatywność nauczyciela a kształcenie kreatywności uczniówá á33 * 1.5. Kreatywność i twórczość potrzebą i wartością nauczycielaá á35 * Podsumowanieá á45 * * Irena Adamek * Rozdział 2. Metodologia badań własnychá á49 * 2.1. Przedmiot, cele i problematyka badawczaá á49 * 2.2. Dobór i uzasadnienie metod badańá á51 * 2.3. Charakterystyka badanej próbyá á51 * * Elżbieta Marek * Rozdział 3. Rozwój zawodowy badanych nauczycieliá á57 * Wprowadzenieá á57 * 3.1. Problemy w pracy zawodowejá á59 * 3.2. (Samo)doskonalenieá á62 * 3.3. Samopoczucie nauczycieli w pracy zawodowejá á76 * 3.4. Plany dotyczące rozwoju zawodowego badanychá á80 * Podsumowanieá á81 * * Iwona Czaja-Chudyba * Rozdział 4. Osobowe i profesjonalne uwarunkowania aktywności twórczej nauczycielaá áá85 * Wprowadzenieá áá85 * 4.1. Personalne uwarunkowania twórczościá áá86 * 4.2. Społeczne uwarunkowania kreatywnościá áá95 * 4.3. Osobowe uwarunkowania kompetencji kreatywnych nauczycieliá áá99 * 4.4. Społeczne i demograficzne uwarunkowania kompetencji * kreatywnych nauczycieliá á108 * 4.5. Kompetencje kreatywne w ocenie badanych nauczycieliá á111 * Podsumowanieá á114 * * Józefa Bałachowicz * Rozdział 5. Wiedza nauczycieli o twórczościá á115 * Wprowadzenieá á115 * 5.1. Stan wiedzy nauczycieli o twórczościá á117 * 5.2. Czynniki społeczne, zawodowe i personalne a stan wiedzy * nauczycieli o twórczościá á121 * Podsumowanieá á127 * * Iwona Czaja-Chudyba * Rozdział 6. Kompetencje krytyczne w twórczej refleksji nauczycielaá á129 * Wprowadzenieá á129 * 6.1. Kompetencje krytyczne z perspektywy psychopedagogiki twórczościá á133 * 6.2. Problemy krytyki i refleksji nauczycieliá á138 * 6.3. Kompetencje krytyczne nauczycieliá á142 * 6.4. Inhibitory i stymulatory kompetencji krytycznych * w ocenie badanych nauczycieliá á151 * Podsumowanieá á154 * * Józefa Bałachowicz * Rozdział 7. Obraz kreatywnego i idealnego ucznia w poglądach * nauczycieliá á157 * Wprowadzenieá á157 * 7.1. Obraz idealnego ucznia w poglądach nauczycieliá á162 * 7.2. Czy uczeń idealny to uczeń twórczy?á á168 * 7.3. Czynniki społeczne i zawodowe a preferencje zachowań twórczych * w obrazie idealnego uczniaá á171 * 7.4. Wiedza nauczyciela o twórczości a wzorzec idealnego uczniaá á174 * 7.5. Czynniki personalne a preferencje zachowań twórczych * w obrazie idealnego uczniaá á176 * Podsumowanieá á178 * * Józefa Bałachowicz * Rozdział 8. Cechy stylu działań edukacyjnych nauczycielaá á181 * Wprowadzenieá á181 * 8.1. Działania edukacyjne w opisie nauczycieliá á186 * 8.2. Osobowe uwarunkowania deklarowanego i obserwowanego stylu * działań edukacyjnych nauczycieliá á195 * 8.3. Czynniki demograficzne i zawodowe a styl działań edukacyjnych * nauczycielaá á199 * Podsumowanieá á200 * * Tatiana Kłosińska * Rozdział 9. Postawy nauczycieli wobec twórczościá á203 * Wprowadzenieá á203 * 9.1. Samopoczucie nauczycieli a czynniki warunkujące postawy * wobec twórczościá á205 * 9.2. Samopoczucie w zawodzie a postawy nauczycieli * wobec zachowań twórczychá á209 * 9.3. Czynniki warunkujące akceptację zachowań twórczychá á217 * 9.4. Staż a samopoczucie nauczycieli w zawodzieá á219 * Podsumowanieá á222 * * Tatiana Kłosińska * Rozdział 10. Uwarunkowania postawy twórczej w poglądach nauczycieliá á223 * Wprowadzenieá á223 * 10.1. Postawa twórcza – ustalenia terminologiczneá á224 * 10.2. Zewnętrzne i wewnętrzne bariery oraz stymulatory warunkujące * postawy twórczeá á225 * 10.3. Własne osiągnięcia twórcze w opinii badanych nauczycieliá á232 * 10.4. Styl myślenia a uwarunkowania postawy twórczej * w samoocenie badanychá á235 * 10.5. Nauczyciel wobec własnego potencjału twórczegoá á240 * Podsumowanieá á242 * Irena Adamek * Józefa Bałachowicz * Zakończenieá á247 * * Bibliografiaá á253 * * Aneksá á267
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16798 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 165-169.
Ilekroć zdarza się nam rozmawiać z nauczycielami, którzy pracują z uczniami z różnego rodzaju dysfunkcjami, zawsze zastanawiamy się nad filozofią podejścia do takich osób, nad naszym do nich stosunkiem, nad sposobem ich traktowania. Na ile określenie rewalidacja oddaje sens naszych relacji? Czy dosłowne tłumaczenie tego słowa (franc. revalidation z łac. re- = znów, + validus = mocny) odzwierciedla charakter podejścia do osób chorych? Czy rzeczywiście celem naszych działań jest przeprowadzenie takich osób na naszą, lepszą stronę funkcjonowania i postrzegania świata?To czynienie ich ponownie mocnymi zakłada, że sposób funkcjonowania uczniów wymaga poprawy. Zawsze zachęcamy swoich rozmówców do refleksji nad tym, czy raczej nie warto próbować zrozumieć ich sposób funkcjonowania, spotkać się po tamtej stronie. Może w ogóle cenne byłoby zaprzestanie myślenia w kategoriach "tamta i ta strona" czy "tamten i ten świat". Być może warto myśleć o dysfunkcji jako o innej formie funkcjonowania. Innej, a nie bezwzględnie wymagającej korekty. Wiele osób, które weszły w głęboką, opartą na pełnej akceptacji relację z osobami np. niepełnosprawnymi intelektualnie, mówi o tym, jak niezwykłe, prawdziwe są to więzi. Często oparte na bardzo autentycznych uczuciach, pozbawionych manipulacji. W takich sytuacjach słyszymy, że wiele się nauczyły o tym, jak traktować drugiego człowieka, jak budować relacje bez rywalizacji, bez oceniania, z nastawieniem na zrozumienie, a nie tłumaczenie.Oczywiście nie możemy przesadzać z "lekceważeniem" trudności, jakie pojawiają się w funkcjonowaniu takich osób, ale warto byłoby przestać traktować nasze umiejętności jako najcenniejsze.Dla poparcia naszych wątpliwości warto przytoczyć słowa Lwa S. Wygotskiego:Kalekie dzieci reprezentują jakościowo inną, wyjątkową formę rozwoju. Jeśli niewidome lub głuche dziecko osiąga ten sam stopień rozwoju co dziecko normalne, to dziecko z niedorozwojem osiąga go w inny sposób, innym trybem, za pomocą innych środków. Szczególnie ważne jest więc, by pedagog znał wyjątkowy tryb postępowania z takim dzieckiem. Owa niezwykłość przekształca minusy kalectwa w plusy kompensacjiAutorki mają nadzieję, że przygotowana publikacja, oprócz wiedzy na temat różnorodnych metod pracy z osobami z dysfunkcjami i koncepcji podejścia do uczniów ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi, dostarczy też inspiracji do przyjrzenia się naszej filozofii rozumienia drugiego człowieka. Bardzo do tego zachęcają, jeszcze raz odwołując się do słów O. Sacksa:Tak więc skutki rozwojowej choroby czy schorzenia, które często budzą przerażenie, można postrzegać także jako kreatywne: niszcząc pewne drogi, sposoby funkcjonowania, zmuszają one system nerwowy do tworzenia nowych dróg, do niezamierzonego dotychczas rozwoju i ewolucji. Owe możliwości kreacyjne choroby dostrzegam prawie u każdego pacjenta [...].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19167 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 502/504 (1 egz.)
Kaucja: 35,63 zł
Książka
CD
W koszyku
Inny sposób myślenia o edukacji : metaforyczne narracje / Monika Adamska-Staroń, Małgorzata Piasecka, Beata Łukasik. - Wydanie I. - Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2007. - 269 stron : ilustracje kolorowe ; 24 cm + 1 dysk optyczny (CD-ROM).
Bibliografia strony 259-269.
Książka obejmuje w części teoretycznej zagadnienia edukacji, wyobraźni, twórczości, ekspresji i metafory, natomiast w części badawczej interpretację wybranych prac zaliczeniowychi egzaminacyjnych studentów. Prace te dotyczą wykorzystania języka metafory w rozważaniach edukacyjnych.Całość opiera się na analizach programu edukacyjnego w ramach przedmiotu pedagogika ogólna oraz współczesne kierunki w pedagogice. Książka może stanowić przewodnik do nauki tych przedmiotów w taki sposób, w jaki dopuszcza nowe myślenie o wielkości języków w pedagogice. Książka może stanowić przewodnik do nauki tych przedmiotów w taki sposób, w jaki dopuszcza nowe myślenie o wielkości języków w pedagogice. W książce umieszczono wywiady z Tomaszem Sętowskim, Jerzym Stuhrem, Zygmuntem Staszczykiem, Kazimierzem Madejem, na temat: Wyobraźnia - ekspresja - twórczość - metafora w pedagogice jako empiryczne dopełnienie metaforycznego widzenia świata kultury.Do książki dołączona jest płyta CD zawierająca przykładowe realizacje studentów. Są to materiały w formie prezentacji multimedialnych, plików wideo, muzycznych oraz prac plastycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21508 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 209-219.
Publikacja jest próbą przedstawienia całościowego obrazu szkoły. Obrazu ilustrującego, jaka szkoła naprawdę jest, a nie: jaka powinna być. Szczególnym założeniem podjętych badań było ukazanie szkoły jako całości, jako żywego organizmu prowadzącego własne życie. Badanie kultury szkoły jest sposobem na odkrycie tej wielokontekstowej całości. [...] kultura jako zespół sądów i przekonań [...] to w ogromnej mierze nieuświadamiany przewodnik po rzeczywistości społecznej każdej grupy (Burszta, 1998, s. 52). Praca jest odpowiedzią na postulowaną przez wielu autorów potrzebę całościowego opisu szkoły we wszystkich przejawach jej codziennego życia (Surzykiewicz, 2000; Berger, Luckmann, 1983; Katz, Kahn, 1979). Jak pisze przytoczony na początku Krzysztof Kruszewski: pisanie o szkole jest ryzykiem. Ryzyko to podjęto z nadzieją, że etnograficzny opis kultury szkoły, według przyjętych założeń teoretycznych i metodologicznych, będzie przyczynkiem do lepszego jej (z)rozumienia.
Rozdział 1 * Szkoła * 1. Teorie szkoły * 1.1. Szkoła w perspektywie socjologicznej * 1.2. Szkoła w perspektywie ideologii edukacyjnych * 1.3. Szkoła w perspektywie organizacyjnej * 2. Krytyka i kryzys szkoły * 3. Polska szkoła w kontekście badań pedagogicznych * Rozdział 2 * Klimat i kultura organizacyjna szkoły * 1. Pojęcia „klimat” i „kultura” * 1.1. Klimat społeczny * 1.2. Kultura * 2. Klimat i kultura szkoły jako kategoria badawcza * 3. Model kultury organizacyjnej Scheina * Rozdział 3 * Metodologia badań * 1. Problematyka badań * 2. Model badawczy * 2.1. Model badań jakościowych * 2.2. Paradygmaty badań jakościowych * 2.3. Tradycje badań jakościowych * 2.4. Metody i strategie zbierania danych * 3. Przebieg i organizacja badań * 3.1. Zbieranie materiału badawczego * 3.2. Analiza materiału badawczego * Rozdział 4 * Związki szkoły z otoczeniem * 1. Obraz szkoły * 1.1. Szkoła mała – misja * 1.2. Szkoła mała – wizerunek * 1.3. Szkoła duża – misja * 1.4. Szkoła duża – wizerunek * 2. Powiązania z innymi instytucjami * 2.1. Powiązania szkoły małej * 2.2. Powiązania szkoły dużej * 3. Granice między szkołą a światem zewnętrznym * 3.1. Szkoła mała a świat zewnętrzny * 3.2. Szkoła duża a świat zewnętrzny * 4. Związki szkoły z otoczeniem – podsumowanie * Rozdział 5 * Ludzka natura * 1. Relacje między nauczycielem a uczniem w procesie kształcenia * 1.1. Relacje w szkole małej * 1.2. Relacje w szkole dużej * 2. Udział uczniów, nauczycieli, rodziców i pracowników administracyjnych w życiu szkoły * 2.1. Uczestnictwo w życiu szkoły małej * 2.2. Uczestnictwo w życiu szkoły dużej * 3. Model ucznia preferowany w badanych szkołach * 3.1. Model ucznia w szkole małej * 3.2. Model ucznia w szkole dużej * 4. Założenia dotyczące natury ludzkiej w badanych szkołach – podsumowanie * Rozdział 6 * Prawda i czas * 1. Założenia dotyczące prawdy w badanych szkołach * 1.1. Prawda w szkole małej * 1.2. Prawda w szkole dużej * 2. Założenia dotyczące czasu w badanych szkołach * 2.1. Czas w szkole małej * 2.2. Czas w szkole dużej * 3. Założenia dotyczące prawdy i czasu w badanych szkołach – podsumowanie * Rozdział 7 * Związki między ludźmi * 1. Dystrybucja statusu w badanych szkołach * 1.1. Status w szkole małej * 1.2. Status w szkole dużej * 2. Dystrybucja władzy w badanych szkołach * 2.1. Władza w szkole małej * 2.2. Władza w szkole dużej * 3. Życie społeczne w badanych szkołach * 3.1. Społeczności szkoły małej * 3.2. Społeczności szkoły dużej * 4. Założenia dotyczące związków między ludźmi w badanych szkołach – podsumowanie * Zakończenie * Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15742 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Informacja o roku wyd. ze s. wydawnictwa.
Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C.34 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp * Materiał rozwojowy w pedagogice Marii Montessori * Treści programowe * Bezpieczeństwo, adaptacja, integracja * Propozycja scenariusza zabaw - zdobywanie informacji o swoim wyglądzie * To jestem ja * Propozycja scenariusza zabawy integracyjnej z udziałem rodziców i dzieci * Poznajmy się * Scenariusz zajęć pomagających w budowaniu poczucia własnej wartości dziecka * Księga moich osiągnięć * Ćwiczenia praktycznego dnia * Propozycja scenariusza do ćwiczeń praktycznego dnia * Pielęgnacja ciętych kwiatów * Kształcenie zmysłów * Propozycja scenariusza do kształcenia zmysłów * Kolorowe płytki * Edukacja matematyczna * Propozycja scenariusza do edukacji matematycznej * Wrzeciona matematyczne * Edukacja językowa * Propozycja scenariusza do edukacji językowej * Litery z papieru ściernego * Wychowanie religijne * Propozycja scenariusza do wychowania religijnego * Adwent * Wychowanie dla kultury życia * Propozycja scenariusza do wychowania dla kultury życia * Urodzinowe słoneczko * Wychowanie przez sztukę * Propozycja scenariusza zajęć plastycznych * Obrazki z masy piaskowej * Propozycja scenariusza zajęć plastycznych * Muzyka Fryderyka Chopina
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4535 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. 1 pt.: Tożsamość osobowa dewiantów a ich reintegracja społeczna. - Kraków, 2011.
Bibliogr. przy rozdz.
Książka powstała w gronie specjalistów podejmujących m.in. problemy resocjalizacji i readaptacji społecznej skazanych i ma na celu przybliżenie sytuacji społecznej osób zmarginalizowanych i wykluczonych, którzy nie mają podstawowych kwalifikacji i umiejętności, ani wiary oraz zwyczajnej zaradności potrzebnych w podejmowaniu codziennych zadań życiowych, co dodatkowo pogłębia się przez stygmatyzujące reakcje społeczeństwa, a także ukazanie trudności słabo jeszcze rozwiniętej pod tym względem działalności wspierającej i wzmacniającej.(.) Zasadne jest analizowanie tego problemu i opracowywanie określonych rozwiązań oraz wdrażanie ich w konkretnych społecznościach lokalnych, w codziennej praktyce profilaktyczno-resocjalizacyjnej i socjalnej.Zamieszczone w książce teksty wskazują na rozległe obszary wiedzy teoretycznej i rozwiązań praktycznych niezbędnych do wieloaspektowych i pogłębionych studiów nad problematyką tożsamości grupowej dewiantów oraz kierunków działań opiekuńczych, wychowawczych i terapeutycznych, jakie powinny być podejmowane w programach reintegracji społecznej byłych przestępców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16217 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929 Anders W. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 94(438) (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929 Anders W. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929 Anders W. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929 Anders W. (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 929 Anders W. (1 egz.)
(dostępność ok. 31.05.2024)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 504 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 493-503.
Pojawiające się do tej pory różnego rodzaju książki, podręczniki czy poradniki dotyczące rozwoju zdolności, talentu czy geniuszu człowieka miały - oczywiście nie wszystkie - jedną zasadniczą wadę: kurczowo trzymały się bądź to jednej dyscypliny wiedzy (najczęściej psychologii lub/i pedagogiki), bądź to zredukowanego obszaru problemów (rozwoju umysłowego, percepcyjnego, emocjonalnego, intuicyjnego). Przypominało to czasami podawanie przepisów w książce kucharskiej. Tyle że każdy, kto chociaż raz gotował lub piekł ad hoc, mając nawet bardzo dobry model działania, przekonał się, iż trudno być od razu kulinarnym geniuszem. Na ogół musiał stwierdzić, że albo nie ma określonych zdolności percepcyjnych, albo operacyjnych, albo brakuje mu pewnej wiedzy o produktach, narzędziach i technikach oraz ich właściwościach, albo, wreszcie, brakuje mu odpowiedniej motywacji do podejmowania tego rodzaju czynności. Okazuje się, iż stworzenie w miarę optymalnego podręcznika wymaga szerszego przygotowania z kilku, a nawet z bardzo wielu dyscyplin naukowych (nie mówiąc o subdyscyplinach) głębokiego wglądu w kulturę, a w zasadzie w to, co transkulturowe, jak również konkretnych obserwacji i doświadczeń w wielu różnych praktykach i dziedzinach życia.Stąd niniejsza książka nie jest typowym poradnikiem odpowiadającym na praktyczne pytania typu "jak", nie jest również typowym podręcznikiem historiozoficznym zbierającym wszystkie możliwe teorie i pytania typu "co", a tym bardziej nie jest typowym dziełem zasad i reguł kanonicznych odpowiadających apodyktycznie na najważniejsze pytania typu "dlaczego". Chociaż w jakiejś mierze stara się odpowiedzieć na nie wszystkie jednocześnie, jakby powiedział Erich Fromm, w metajęzyku logiki paradoksalnej, aby w każdym kroku rodzica, opiekuna, wychowawcy i nauczyciela ukazywać możliwie największą głębię i dynamikę rozwoju oraz strukturalną złożoność przeciwstawnych procesów edukacyjnych. Z jednej strony, ma prowadzić do ukazania najnowszych tendencji, strategii i technik stymulowania zdolności, a z drugiej - wzbudzić refleksję nad historią tego, co istotne w edukacji człowieka; z jednej strony, ma pokazać wielowątkową i wielowarstwową rolę edukowanych, a z drugiej - przedstawić bardzo złożoną i odpowiedzialną rolę edukujących w procesie współtworzenia osobowości dziecka na miarę jego talentu, a nawet geniuszu. Powinno to zainteresować nie tylko faktycznych rodziców i wychowawców, ale również potencjalnych rodziców i tych, którzy mogą i powinni z nimi współpracować: studentów pedagogiki, nauczycieli, opiekunów społecznych, urzędników, dziennikarzy czy polityków, w trudnym procesie optymalnego rozwijania i formowania każdej ludzkiej istoty...[...]Niniejsza książka rozczaruje tego czytelnika, który oczekuje na podstawie atrakcyjnego jej tytułu gotowych (p)odpowiedzi, wskazówek czy metod, dzięki którym mógłby uczynić ze swojego dziecka geniusza. Autor sam o książce pisze tak: Z jednej strony ma ona prowadzić do ukazania najnowszych tendencji, strategii i technik stymulowania zdolności, a z drugiej strony ma wzbudzić refleksję nad historią tego, co istotne w edukacji człowieka, z jednej strony ma pokazać wielowątkową i wielowarstwową rolę edukowanych, z drugiej strony bardzo złożoną i odpowiedzialną rolę edukujących, w procesie współtworzenia osobowości dziecka na miarę jego talentu, a nawet geniuszu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21183 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej