Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(133)
Forma i typ
Książki
(133)
Publikacje dydaktyczne
(12)
Publikacje informacyjne
(8)
Publikacje naukowe
(6)
Poradniki i przewodniki
(3)
Poezja
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Proza
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(204)
wypożyczone
(2)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(7)
BD40 (Suwalska 11)
(9)
BD52 (Rembielińska 6a)
(1)
BD53 (Bazyliańska 6)
(3)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(9)
CN1 (św. Wincentego 85)
(39)
W2 (Bazyliańska 6)
(6)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
W37 (Smoleńska 94)
(4)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(4)
W64 (Radzymińska 121)
(7)
W72 (Suwalska 11)
(4)
W85 (Jórskiego 41)
(1)
W98 (Kondratowicza 23)
(4)
WP130 (św. Wincentego 85)
(98)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(8)
Autor
Różycka Ewa
(7)
Śnieciński Józef Marek
(6)
Kot Stanisław (1885-1975)
(5)
Pilch Tadeusz (1939- )
(5)
Okoń Wincenty (1914- )
(4)
Trawińska Hanna
(4)
Claparede Édouard (1873-1940)
(3)
Dewey John (1859-1952)
(3)
Klus-Stańska Dorota
(3)
Kozielecki Józef (1936- )
(3)
Radźko Andrzej
(3)
Rejzner Andrzej
(3)
Łaciak Beata
(3)
Bauman Teresa
(2)
Branna Danuta
(2)
Buszkowski Igor
(2)
Frąckowiak Anna (pedagog). Red
(2)
Jarosz Ewa
(2)
Kolankiewicz Marta
(2)
Kot Stanisław
(2)
Kozielecki Józef
(2)
Kwak Anna
(2)
Maciarz Aleksandra (1937- )
(2)
Orczyk Adam (1964- )
(2)
Petlak Erich
(2)
Półturzycki Józef (1934- ). Red
(2)
Szczęsny Wiesław Wojciech
(2)
Uszyńska-Jarmoc Janina
(2)
Wysocka Ewa
(2)
Śmietana Urszula. Red
(2)
Żywczok Alicja
(2)
Adamczyk Dariusz
(1)
Al-Khamisy Danuta
(1)
Andrzejewska Anna
(1)
Arcimowicz Jolanta
(1)
Badziukiewicz Beata
(1)
Bajkowski Tomasz
(1)
Bartnicka Kalina
(1)
Bauman Teresa (1955-2017)
(1)
Bednarek Józef
(1)
Bettelheim Bruno (1903-1990)
(1)
Bieńko Mariola
(1)
Bilewicz Małgorzata
(1)
Bronk Dorota
(1)
Browne Kevin
(1)
Bąka Jarosław Człowiek niepełnosprawny w róznych fazach życia
(1)
Błeszyńska Helena
(1)
Czaplińska-Mutermilchowa Róża
(1)
Czarnowski Stefan Zygmunt (1879-1937)
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Deryńska Karolina
(1)
Dryżałowska Grażyna
(1)
Dyrda Beata (1968- )
(1)
Dąbrowska-Bąk Maria
(1)
Fastyn Bogna
(1)
Gieseke Wiltrud (1947- )
(1)
Godlewski Grzegorz. (1955- )
(1)
Guziuk Marta
(1)
Guziuk-Tkacz Marta
(1)
Górecki Mirosław
(1)
Hajduk Edward
(1)
Herbart Johann Friedrich (1776-1841)
(1)
Jóźwiak Justyna
(1)
Karczmarzyk Małgorzata
(1)
Karney Janina E
(1)
Karpińczyk Paweł
(1)
Key Ellen (1849-1926)
(1)
Kolankiewicz Maria
(1)
Komora Juraj
(1)
Korczak Janusz
(1)
Kotarba-Kańczugowska Marta
(1)
Kozdrowicz Ewa
(1)
Kozłowska Anna (pedagogika)
(1)
Kozłowska Anna (psycholog)
(1)
Kołodziejska Elżbieta
(1)
Kwias Agata
(1)
Lalak Danuta
(1)
Lepalczyk Irena (1916-2003)
(1)
Maciarz Aleksandra
(1)
Malenda Anna
(1)
Matyjas Bożena
(1)
Michalec Katarzyna
(1)
Montessori Maria (1870-1952)
(1)
Moszczeńska Izabela (1864-1941)
(1)
Nadachewicz Katarzyna
(1)
Namiotko Urszula
(1)
Nowicka Marzenna
(1)
Oliwińska Iwona A
(1)
Oniszczenko Włodzimierz
(1)
Orczyk Adam
(1)
Orzeł Olga
(1)
Pachociński Ryszard
(1)
Pachociński Ryszard (1930- )
(1)
Papiór Elżbieta
(1)
Pawełek Katarzyna
(1)
Pecyna Maria Bogumiła
(1)
Peretiatkowicz Antoni (1884-1956)
(1)
Petlák Erich
(1)
Piejka Agnieszka
(1)
Pieter Józef (1904-1989)
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(37)
2000 - 2009
(89)
1990 - 1999
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(20)
1901-2000
(5)
1945-1989
(2)
1801-1900
(1)
Kraj wydania
Polska
(133)
Język
polski
(133)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(12)
Studenci
(7)
Dzieci
(2)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(4)
Temat
Pedagogika
(25)
Wychowanie
(22)
Dziecko
(15)
Kształcenie
(8)
Nauczanie
(8)
Rodzina
(7)
Wychowanie w rodzinie
(5)
Diagnoza pedagogiczna
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Nauczyciele
(4)
Pedagogika resocjalizacyjna
(4)
Psychologia
(4)
Psychologia wychowawcza
(4)
Szkolnictwo
(4)
Wychowanie przedszkolne
(4)
Młodzież
(3)
Arteterapia
(2)
Biblioterapia
(2)
Dziecko chore
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Internet
(2)
Kompetencje kluczowe
(2)
Macierzyństwo
(2)
Muzykoterapia
(2)
Ojcostwo
(2)
Opieka społeczna
(2)
Oświata
(2)
Patologia społeczna
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(2)
Roboty ręczne
(2)
Rzeczywistość wirtualna
(2)
Uczenie się
(2)
Uczniowie
(2)
Więziennictwo
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Adopcja
(1)
Animatorzy kultury
(1)
Bajkoterapia
(1)
Bezdomność
(1)
Bezrobocie
(1)
Choreoterapia
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Demokracja
(1)
Diagnoza
(1)
Dobra osobiste
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Domy dziecka
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko ulicy
(1)
Dziecko upośledzone
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Etyka
(1)
Gry i zabawy
(1)
Historia
(1)
Innowacje
(1)
Integracja społeczna
(1)
Inteligencje wielorakie
(1)
Język angielski
(1)
Język polski
(1)
Kara pozbawienia wolności
(1)
Kara pozbawinia wolności
(1)
Kobieta
(1)
Konkubinat
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kultura
(1)
Kultura audiowizualna
(1)
Logopedia
(1)
Małżeństwo
(1)
Metoda Montessori
(1)
Metodologia
(1)
Migracje
(1)
Mniejszości narodowe
(1)
Mowa
(1)
Muzea wirtualne
(1)
Młodzież niepełnosprawna
(1)
Młodzież szkolna
(1)
Nadzieja
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Nieletni przestępcy
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Niepełnosprawność
(1)
Obyczaje i zwyczaje
(1)
Okoń, Wincenty (1914- )
(1)
Opieka paliatywna
(1)
Osoby bezdzietne
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika penitencjarna
(1)
Pedagogika porównawcza
(1)
Pedagogika pracy
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
Pluralizm społeczny
(1)
Poznanie
(1)
Temat: czas
1989-
(7)
2001-
(4)
1901-2000
(3)
1701-
(2)
1901-
(2)
1989-2000
(2)
1001-
(1)
1101-
(1)
1201-
(1)
1301-
(1)
1401-
(1)
1501-
(1)
1601-
(1)
1801-
(1)
1945-
(1)
1945-1989
(1)
601-
(1)
701-
(1)
801-
(1)
901-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Warszawa
(1)
Łowicz (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(13)
Encyklopedia
(8)
Poradnik
(4)
Encyklopedie
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Antologia
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Gry i zabawy
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Mowy szwajcarskie
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Podręczniki
(1)
Programy wychowania przedszkolnego
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Szkic literacki
(1)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy
(1)
Wiersze
(1)
Wiersze okolicznościowe
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(16)
Media i komunikacja społeczna
(1)
133 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Idea pracy wolontariackiej nabiera współcześnie szczególnego znaczenia wśród młodych dorosłych, jak i starszych pokoleń. Autor książki, odpowiadając na tendencje społeczne, opisuje rozwój idei dobroczynności i wolontariatu od czasów starożytnych do współczesnych. Podejmuje także omówienie misji wolontariusza, odniesień prawnych oraz charakteryzuje wolontariat w wybranych modelach polityki społecznej. Stworzył opracowanie merytoryczne, porządkujące temat od czasów najdawniejszych do współczesnych.Jak argumentuje autor, Sama koncepcja wsparcia społecznego, jak i wynikające z niej rekomendacje praktyczne odwołują się do poczucia wspólnoty. Otwiera to przed pedagogiką społeczną możliwość wykorzystania wolontariatu jako istotnej formy i być może metody edukacyjnej, ukierunkowanej na kształtowanie postaw prospołecznych w ogóle, własny rozwój ochotników i - mówiąc językiem Heleny Radlińskiej - budzenie drzemiących w jednostce utajonych aspiracji do świadomego, dojrzałego, odpowiedzialnego kreowania rzeczywistości społecznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16574 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [353].
Żyjemy w zjednoczonej Europie. Zwiedzamy różne kraje i odwiedzamy znajomych.Nic więc dziwnego, że coraz większego znaczenia nabiera znajomość języków obcych. Dzieci mają obowiązkową naukę języka obcego już od pierwszej klasy szkoły podstawowej.Zgodnie z zaleceniami Komisji Europejskiej z 1997 roku w Europie prymat wiodą trzy języki: angielski, niemiecki i francuski. Największym zainteresowaniem cieszy się nauka języka angielskiego. Nic więc dziwnego, że różni naukowcy poszukują coraz doskonalszych metod nauki tego języka. Zagadnieniem tym zainteresowała się również doktor Ewa Suchecka, pracownik naukowy Wydziału Pedagogicznego UW, lektorka tego języka w szkołach, która przeprowadziła nowatorskie badania zakończone ciekawymi wnioskami.Za przykładem amerykańskiego naukowca Howarda Gardnera udowodniła, że istnieją różne typy wrodzonych inteligencji, których indywidualne wykorzystanie pomaga w szybkim i dobrym opanowaniu języka angielskiego. Polecamy te książkę nauczycielom języka angielskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16586 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia przy pracach.
W dokumencie Zalecenia Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2006 roku opublikowano listę ośmiu kluczowych kompetencji, które współcześnie są niezbędne człowiekowi w procesie uczenia się przez całe życie. Kompetencje kluczowe, na które składają się wiedza oraz umiejętności mają szczególnie ważne znaczenie w rozwijającym się społeczeństwie wiedzy, umożliwiają szybsze dostosowanie się do gwałtownych zmian w świecie. Kształtowane w procesie edukacji mają szansę w życiu dorosłym człowieka być czynnikiem innowacji i produktywności, a ponadto wpływać na jego motywację i na jakość pracy.W publikacji, będącej drugą z serii książek (pierwsza to ?Kompetencje kluczowe dzieci i młodzieży. Teoria i badania?) autorzy odwołują się zaleceń unijnego dokumentu i wprowadzają czytelnika w praktyczną problematykę kompetencji kluczowych. Czytelnik poznaje wiele rozwiązań praktycznych realizowanych już od przedszkola, jak również sprawdzone sposoby organizowania pracy i nowe spojrzenia na metody i możliwości edukacyjne kształtujące rozwój kompetencji kluczowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19226 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia przy pracach.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
W dokumencie Zalecenia Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2006 roku opublikowano listę ośmiu kluczowych kompetencji, które współcześnie są niezbędne człowiekowi w procesie uczenia się przez całe życie. Kompetencje kluczowe, na które składają się wiedza oraz umiejętności mają szczególnie ważne znaczenie w rozwijającym się społeczeństwie wiedzy, umożliwiają szybsze dostosowanie się do gwałtownych zmian w świecie. Kształtowane w procesie edukacji mają szansę w życiu dorosłym człowieka być czynnikiem innowacji i produktywności, a ponadto wpływać na jego motywację i na jakość pracy.W publikacji, będącej pierwszą z serii książek (druga to ?Kompetencje kluczowe dzieci i młodzieży. Praktyka edukacyjna?) autorzy odwołują się zaleceń unijnego dokumentu i wprowadzają czytelnika w teoretyczną i metodologiczną problematykę badań kompetencji kluczowych uczniów. Opisywane analizy dotyczą osób w różnym wieku, obejmują różne kompetencje kluczowe. Prezentowana publikacja jest wynikiem zaproszenia do dyskusji wielu pedagogów i psychologów z różnych ośrodków akademickich w Polsce. Jest ważnym głosem w dyskusji nad rozwojem kompetencji w procesie edukacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19227 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 290-312.
Streszcz. ang. przy pracach.
Jako redaktor niniejszej pracy zbiorowej podjęłam się znalezienia odpowiedzi na pytanie, czym charakteryzują się "wartościowa" znajomość, koleżeństwo i przyjaźń oraz jakie jest ich znaczenie w procesie wychowania młodego pokolenia - takimi słowami redaktora naukowego można by scharakteryzować prezentowaną monografię naukową, choć obszar tematyczny pracy jest nawet bogatszy, bo zawiera o wiele szersze tematy. Autorzy poszczególnych artykułów prowadzą nas stopniowo przez kolejne zagadnienia: motyw więzi w rodzinie, więzi społecznych w przestrzeni miejskiej, w kontekście architektonicznym, w środowisku pracy, w działalności wolontaryjnej, wspólnotowej, religijnej, temat przyjaźni młodzieńczej, przyjaźni na odległość.Praca szczegónie polecana wychowawcom oraz rodzicom, a także animatorom kultury i działaczon społecznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55272 (1 egz.)
Kaucja: 39,95 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia także przy rozdziałach.
Skrócona wersja historii wychowania, poczynając od czasów starożytnych a kończąc na współczesności. Mimo skrótów jakich musiały dokonać autorki, ujmuje ona wszystkie najistotniejsze zagadnienia, związane z tą dziedziną wiedzy, a niezbędne dla studentów pedagogiki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 44683 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 P (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9769, 5135, 2125 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 304 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy pracach.
Streszczenie angielskie przy pracach.
Problematyka podjęta w tym podręczniku akademickim koncentruje się wokół niezwykle interesującego i jednocześnie intrygującego zagadnienia funkcjonowania człowieka we współczesnym, nowym świecie wirtualnym. Coraz większym zainteresowaniem cieszy się bowiem obok rzeczywistości faktycznej i medialnej cyberprzestrzeń. Funkcjonuje w nim człowiek, i to zarówno dziecko (uczeń, w tym również studenci różnorodnych uczelni, wychowanek itp.), jak i dorośli (m.in. nauczyciele, także wykładowcy szkół wyższych, wychowawcy, rodzice i producenci różnorodnych technologii i urządzeń cyfrowych).
Część I. MOŻLIWOŚCI CYBERŚWIATA * Rozdział I. Teoretyczne i metodologiczne podstawy badań nad człowiekiem w cyberprzestrzeni (Józef Bednarek) * 1. Aktualność i ważność problematyki człowieka w cyberprzestrzeni * 2. Istota i charakterystyka cyberprzestrzeni * 3. Nowy wymiar terroryzmu w cyberprzestrzeni * 4. Podstawy teoretyczne edukacji medialnej i cyberprzestrzeni * 5. Założenia metodologiczne badań nad człowiekiem w cyberprzestrzeni * Rozdział II. Edukacja medialna a cyberprzestrzeń (Dorota Choroś) * 1. Założenia edukacji czytelniczo-medialnej * 2. Edukacja czytelniczo-medialna jako program nauczania * 3. Szkolne centrum informacji * 4. Biblioteka szkolna jako centrum informacji * Rozdział III. Nauka języków obcych w cyberprzestrzeni (Beata Buksińskd) * 1. Założenia europejskie * 2. Przydatność edukacji językowej w cyberprzestrzeni * 3. Metody nauczania języków obcych * 4. Internetowe kursy języków obcych w Polsce * Rozdział IV. Usługi bibliotek naukowych w dostarczaniu informacji elektronicznej w edukacji na odległość (Bogumiła Konieczny-Rozenfeld) * 1. Polskie biblioteki cyfrowe (w wyborze) * 2. Systemy elektronicznego dostarczania dokumentów * Rozdział V. Reklama intemetowa, jej odbiorcy oraz kierunki rozwoju (Dominika Orłowska) * 1. Charakterystyka reklamy internetowej * 2. Nowe strategie rozwoju reklamy * 3. Reklama intemetowa a jej odbiorcy * 4. Oczekiwania odbiorców reklamy intemetowej * Rozdział VI. Możliwości robotyki we współczesnym świecie i edukacji (Sebastian Koczy) * 1. Nowe technologie a społeczeństwo z perspektywy edukacji * 2. Znaczenie sztucznej inteligencji w procesie edukacji * 3. Roboty a futurystyczna wizja człowieka * Część II. ZAGROŻENIA CYBERŚWIATA * Rozdział VII. Komunikatory internetowe zagrożeniem dla dzieci (Małgorzata Puchała) * 1. Istota komunikacji intemetowej * 2. Kultura języka w sieci * 3. Komunikacja międzyludzka w dobie internetu * 4. Wpływ komunikatorów intemetowych na dzieci * 5. Komunikatory intemetowe - niebezpieczeństwem dla dzieci * w przyszłości * Rozdział VIII. Świat wirtualny - kreatorem rzeczywistości dziecka (Anna Andrzejewskd) * 1. Teoretyczny kontekst cyberprzestrzeni - wirtualnej rzeczywistości * 2. Komputer łącznikiem ze światem wirtualnym * 3. Internet wirtualną otchłanią * 4. Świat wirtualny - sposobem na życie * Rozdział IX. Media a problem uzależnień (Jadwiga Kwiek) * 1. Istota i mechanizmy uzależnienia * 2. Media jako czynnik kształtowania osobowości uzależnionej * 3. Media jako obiekt uzależnień * 4. Kształtowanie uzależnionej osobowości we współczesnym systemie edukacyjnym * 5. Wychodzenie z uzależnień od mediów elektronicznych * Rozdział X. Zagrożenia dla osób niepełnosprawnych związane z korzystaniem z mediów elektronicznych (Andrzej Hankald) * 1.Zagrożenia dla zdrowia somatycznego i sprawności motorycznej osób niepełnosprawnych * 2.Zagrożenia dla dobrostanu i zdrowia psychicznego osób niepełnosprawnych * Rozdział XI. Ryzyko uzależnień dzieci i młodzieży od mediów cyfrowych (Anna Andrzejewska) * 1. Istota i specyfika uzależnienia * 2. Rodzaje i charakterystyka uzależnień * 3. Przyczyny uzależnień * 4. Objawy i przebieg uzależnień * Rozdział XII. Problem agresji i przemocy w multimediach elektronicznych - aspekty psychologiczne i etyczne (Dariusz Sarzała) * 1. Agresja i przemoc - wyjaśnienie terminologiczne * 2. Multimedia elektroniczne jako źródło agresji i przemocy * 3. Argumenty wskazujące na korzyści psychologiczno-społeczne związane z agresją i przemocą zawartą w przekazach multimedialnych * 4. Argumenty wskazujące na konsekwencje psychologiczno - społeczne związane ze zjawiskiem agresji i przemocy multimedialnej * 5. Pedagogiczny kontekst problemu agresji i przemocy zawartej w przekazach multimedialnych * Rozdział XIII. Agresja w filmach rysunkowych dla dzieci - aspekty psychologiczne i pedagogiczne (Anna Andrzejewska) * 1. Psychologiczno-pedagogiczne ujęcie agresji w programach telewizyjnych * 2. Filmy animowane źródłem agresji * 3. Prezentowanie agresji w spotach reklamowych * Rozdział XIV. Cyberpornografia i cyberseks (Anna Wrona) * 1. Istota i specyfika cyberprzestępczości * 2. Pojęcie i charakterystyka przestępstw seksualnych * 3. Pornografia w internecie * 4. Cyberseks naturalnym elementem ciągle zmieniającej się rzeczywistości * Rozdział XV. Gry i gierki w komunikacji społecznej * Informacyjne uwikłania i zależności (Aleksander Kobylarek) * 1. Źródła * 2. Kręgi na powierzchni * 3. Pływanie w oceanie * Rozdział XVI. Cyberterrorystyczna internetyzacja (Kamil Dzięgielewski) * 1. Klasyfikacja terroryzmu i miejsce zajmowane przez cyberterroryzm * 2. Cyberterroryzm i infoterroryzm * 3. Symulacje cyberterrorystyczne i próby ataku * 4. Rodzaje ataków cybernetycznych * Rozdział XVII. Prawne aspekty przestępczości teleinformatycznej (Justyna Szwarc) * 1. Przestępstwa przeciwko ochronie informacji * 2. Przestępstwa przeciwko mieniu prywatnemu i publicznemu * 3. Przestępstwa przeciwko wiarygodności dokumentów * 4. Przestępstwa przeciwko bezpieczeństwu powszechnemu w tym Rzeczpospolitej Polskiej * 5. Łamanie praw autorskich * Autorzy * Abstrakty
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52175 (1 egz.)
Kaucja: 30,45 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15874, 21096 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 265-278.
Rola rodziny w wychowaniu młodego pokolenia. Zmieniające się konteksty współczesnej rodziny polskiej. Problematyka i wymiar społeczny ubóstwa. Uwarunkowania dostępu młodego pokolenia do edukacji. Sytuacja szkolna ucznia z rodziny z problemem ubóstwa materialnego niezawinionego i zawinionego. Profilaktyka i kompensacja skutków socjalizacji dziecka w rodzinie z problemem ubóstwa materialnego
Rozdział I. ROLA RODZINY W WYCHOWANIU MŁODEGO POKOLENIA * 1.Znaczenie rodziny jako środowiska wychowawczego * 2.Problematyka powodzeń i niepowodzeń szkolnych * 3.Uwarunkowania oraz objawy nieprzystosowania społecznego * 4.Udział rodziny w kształtowaniu aspiracji edukacyjnych dziecka * 5.Środowisko rodzinne jako wyznacznik osiągnięć szkolnych dziecka w świetle dotychczasowych badań * Rozdział II. ZMIENIAJĄCE SIĘ KONTEKSTY WSPÓŁCZESNEJ RODZINY POLSKIEJ * 1.Geneza rodziny współczesnej i kierunki jej przemian * 2.Trudności adaptacyjne rodziny do nowej rzeczywistości gospodarczej * 3.Problemy wychowawcze i zagrożenia współczesnej rodziny * 4.Dziecko w rodzinie funkcjonalnej i dysfunkcjonalnej * 5.Rodzina o skumulowanych czynnikach patogennych * Rozdział III. PROBLEMATYKA I WYMIAR SPOŁECZNY UBÓSTWA * 1.Definicje i miary ubóstwa * 2.Przyczyny pauperyzacji społeczeństwa polskiego * 3.Ubóstwo jako czynnik kryzysowy we współczesnej rodzinie polskiej * 4.Proces socjalizacji dziecka w rodzinie dotkniętej problemem biedy * 5.Wykluczenie społeczne jako następstwo egzystencji w warunkach ubóstwa materialnego * Rozdział IV. UWARUNKOWANIA DOSTĘPU MŁODEGO POKOLENIA DO EDUKACJI * 1.Znaczenie wykształcenia we współczesnym świecie * 2.Społeczne uwarunkowania nierówności edukacyjnych * 3.Ubóstwo materialne rodziny jako bariera kariery szkolnej dziecka * 4.Edukacja szansą na osiągnięcie awansu społecznego dla dziecka z rodziny ubogiej * 5.Instrumenty wyrównywania szans edukacyjnych * Rozdział V. METODOLOGICZNE ZAŁOŻENIA BADAŁ WŁASNYCH * 1.Przedmiot i cel badań oraz uzasadnienie wyboru problematyki badawczej * 2.Problemy badawcze * 3.Metody, techniki i narzędzia badawcze * 4.Zmienne i wskaźniki oraz sposoby ich konstrukcji * 4.1.Wyodrębnienie wskaźników zmiennej niezależnej i zmiennej zależnej * 4.2.Sposoby konstrukcji wskaźników zmiennej niezależnej * 4.3.Sposoby konstrukcji wskaźników zmiennej zależnej * 4.4.Ogólny model zależności między zmiennymi występującymi w badaniach * 5.Metody statystyczne analizy wyników badań * 6.Przebieg badań oraz charakterystyka terenu badań i populacji badawczej * Rozdział VI. SYTUACJA DOMOWA DZIECKA Z RODZINY Z PROBLEMEM UBÓSTWA MATERIALNEGO NIEZAWINIONEGO I ZAWINIONEGO * 1.Struktura społeczna rodziny * 2.Wykształcenie rodziców oraz źródła dochodu rodziny * 3.Warunki mieszkaniowe rodziny * 4.Negatywne społecznie czynniki występujące w rodzinie * 5.Zaspokajanie przez rodziców potrzeb dziecka * 5.1.W yżywienie i ubranie dziecka oraz wyposażenie go w pomoce naukowe * 5.2.Stosunek rodziców do dziecka * 5.3.Zaspokajanie potrzeb kulturowych * 5.4.Współpraca rodziców ze szkołą * 6.Atmosfera domowa rodziny * 7.Aspiracje edukacyjne rodziców względem dziecka * Rozdział VII. SYTUACJA SZKOLNA UCZNIA Z RODZINY Z PROBLEMEM UBÓSTWA MATERIALNEGO NIEZAWINIONEGO I ZAWINIONEGO * 1.Osiągnięcia szkolne ucznia * 2.Przystosowanie społeczne ucznia * 2.1.Motywacja ucznia do nauki szkolnej * 2.2.Uspołecznienie ucznia * 2.3.Zachowanie się antypołeczne ucznia * 2.4.Przyhamowanie ucznia * 3.Aspiracje edukacyjne ucznia * 4.Samopoczucie ucznia w grupie rówieśniczej * Rozdział VIII. PROFILAKTYKA 1 KOMPENSACJA SKUTKÓW SOCJALIZACJI DZIECKA W RODZINIE Z PROBLEMEM UBÓSTWA MATERIALNEGO * 1.Szkoła jako koordynator działań mających na celu pomoc * uczniowi z rodziny z problemem ubóstwa materialnego * 2.Metodyka pracy wychowawczej z dzieckiem z rodziny w sytuacji ubóstwa materialnego niezawinionego i zawinionego * 3.Postulaty optymalizacyjne dla praktyki pedagogicznej oraz teorii oddziaływań opiekuńczo-wychowawczych * PROGRAM PRACY WYCHOWAWCZEJ NASTAWIONY NA WZMACNIANIE POCZUCIA WŁASNEJ WARTOŚCI ORAZ KSZTAŁTOWANIE POSTAWY ALTRUIZMU
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15768 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48518 (1 egz.)
Kaucja: 17,60 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2641, 2642 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Oparto na wyd. z 1948 r.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 356, 4325 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "The school and society" 1915. Właściwa nazwa tł.: Róża Czaplińska-Mutermilchowa.
Myśl główna tej rozprawy jest bardzo prosta i logiczna. Społeczeństwo tylko wtedy może dążyć do ideałów, gdy dbać będzie o rozwój poszczególnych jednostek. Zrealizowaniu tak postawionego zadania służy szkoła. Szkoła musi być jednak tak zorganizowana, zarówno od strony technicznej, przygotowania fachowego, jak i znajomości podstawowych zasad przez nauczycieli, by zapewniała dzieciom wszechstronny rozwój i mogła je wychować na wartościowych członków społeczeństwa
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 381, 380 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zainteresowanie i wysiłek w związku z kształtowaniem woli * Dziecko i programy nauczania * Cel nauki historii w nauczaniu początkowym * Wychowanie a moralność
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3408 (1 egz.)
(dostępność ok. 24.06.2024)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3488 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Są to pierwsze tak duże polskie badania jakościowe z obszaru pedagogiki zdolności, odnoszące się do powszechnej praktyki edukacyjnej. (...) Autorka w interesujący sposób przedstawiła doświadczenia innych krajów w obszarze kształcenia uczniów zdolnych - jest to bardzo wartościowy poznawczo fragment, ponieważ niektóre systemy są w Polsce zaprezentowane po raz pierwszy. (...) Książka stanowi znakomity przykład metodologiczny - pokazanie różnic w badaniu tej samej rzeczywistości przy zastosowaniu różnych metod. (...) Czas przeprowadzenia badań i opublikowania książki sprzyja monitorowaniu zmian wprowadzanych w systemie wsparcia ucznia zdolnego od roku szkolnego 2011/12". [z recenzji wydawniczej prof. nadzw. dr hab. Teresy Gizy ] Bohaterem książki Beaty Dyrdy jest uczeń zdolny, niezwykle barwna postać naszych czasów; postać-marzenie milionów rodziców i dziesiątków tysięcy nauczycieli. Tożsamość tego bohatera na kartach tej znakomitej książki krystalizuje wiele współczesnych problemów i kontrowersji współczesnej edukacji. (...) Mogę stwierdzić jednoznacznie, że badania stanowią niezaprzeczalny i oryginalny wkład dr Beaty Dyrdy do pedagogiki zdolności i to zarówno na poziomie polskich, jak i europejskich nauk o edukacji. (...) Pragnę też stwierdzić, że narracje Autorki są dynamiczne i otwarte; dając czytelnikowi możliwość dokonania własnych interpretacji omawianych zagadnień. (...) Wpisując się w założenia społecznego konstruktywizmu, dr Beata Dyrda znakomicie pokazuje - zarówno w części teoretycznej, jak i badawczej - w jaki sposób kategoria zdolności sama w sobie oraz postać ucznia zdolnego są (re)konstruowane zarówno na poziomie społecznym (w tym także instytucjonalnym) oraz-jednostkowym. [z recenzji wydawniczej prof. zw. dra hab. Zbyszko Melosika]
Wstęp * Rozdział 1. Problematyka zdolności i ucznia zdolnego w pedagogice - pojęcia i koncepcje teoretyczne * 1.1. Pojęcie zdolności i koncepcje zdolności - próba syntezy * 1.2. Kształtowanie się pedagogiki zdolności jako subdyscypliny pedagogicznej * 1.3. Uczeń zdolny jako przedmiot zainteresowań pedagogiki zdolności * Rozdział 2. Problematyka zdolności i jednostek zdolnych w perspektywie socjologiczno-pedagogicznej i ekonomicznej * 2.1. Zdolności i jednostki zdolne w kontekście socjokulturowym * 2.2. Problematyka zdolności i jednostek zdolnych w ujęciu ekonomicznym * Rozdział 3. Prawne podstawy kształcenia uczniów zdolnych * 3.1. Kształcenie uczniów zdolnych w kontekście prawa międzynarodowego * 3.2. Kształcenie uczniów zdolnych w dokumentach polskiego prawa oświatowego * Rozdział 4. Kształcenie i wspieranie rozwoju jednostek zdolnych w wybranych państwach świata * 4.1. Kształcenie uczniów zdolnych w systemie oświaty Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej * 4.2. Kształcenie uczniów zdolnych w europejskich systemach oświatowych * 4.3. Kształcenie uczniów zdolnych w innych krajach świata * 4.4. Kształcenie uczniów zdolnych a procesy standaryzacji * 4.5. Wybrane standardy w zakresie pracy z uczniami zdolnymi * 4.6. Najważniejsze światowe tendencje w kształceniu uczniów zdolnych * Rozdział 5. Współczesna szkoła jako środowisko rozwoju zdolności uczniów * 5.1. Przegląd badań nad szkołą jako inhibitorem zdolności i uzdolnień uczniów * 5.2. Szkoła wspierająca rozwój zdolności uczniów * 5.3. Rola nauczyciela ucznia zdolnego - charakterystyki osobowościowe i kompetencyjne * 5.4. Przygotowanie zawodowe nauczycieli do pracy z uczniem zdolnym * Rozdział 6. Społeczno-kulturowe i środowiskowe perspektywy zjawiska syndromu nieadekwatnych osiągnięć szkolnych (SNOS) * 6.1. Trudności definicyjne oraz kryteria identyfikacji uczniów z syndromem nieadekwatnych osiągnięć szkolnych * 6.2. Charakterystyki uczniów z syndromem nieadekwatnych osiągnięć szkolnych * 6.3. Uwarunkowania środowiska rodzinnego a problem zaniżonych osiągnięć * 6.4. Relacje interpersonalne w grupie rówieśniczej a problem zaniżonych wyników w nauce * 6.5. Uwarunkowania środowiska szkolnego a problem zaniżonych osiągnięć * 6.6. Zróżnicowanie środowiska kulturowego a problem zaniżonych osiągnięć * 6.7. Uczniowie zdolni ze specyficznymi problemami w nauce a problem syndromu nieadekwatnych osiągnięć szkolnych * 6.8. Działania interwencyjne wobec uczniów zdolnych z syndromem nieadekwatnych osiągnięć szkolnych * 6.9. Próba syntezy i wskazówki do dalszych badań nad problemem * Rozdział 7. Metodologiczne podstawy badań własnych * 7.1. Teoretyczne podstawy wspomagania i wspierania rozwoju człowieka - ujęcia psychopedagogiczne * 7.2. Metodologiczne założenia koncepcji badań własnych edukacyjnego wspierania rozwoju uczniów zdolnych * 7.3. Typ i przedmiot badań własnych * 7.4. Cele, problematyka i procedura badawcza * 7.5. Dobór próby badawczej i organizacja badań * Rozdział 8. Instytucjonalne wspieranie rozwoju uczniów zdolnych w badaniach własnych * 8.1. Charakterystyka badanych szkół * 8.2. Organizacja pracy szkoły w zakresie pracy z uczniami zdolnymi w świetle zapisów wewnątrzszkolnych dokumentów prawa oświatowego * 8.3. Wspieranie rozwoju uczniów zdolnych w pracy dydaktyczno-wychowawczej szkoły * 8.4. Wybrane egzemplifikacje wewnątrzszkolnych specjalnych projektów i nowatorskich działań w zakresie rozwijania zdolności i uzdolnień uczniów - przykłady dobrej praktyki * 8.5. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna uczniom zdolnym - narracje badanych pedagogów w zakresie wspierania rozwoju uczniów zdolnych * Rozdział 9. Edukacyjne wspieranie rozwoju uczniów zdolnych w szkole w percepcji badanych nauczycieli * 9.1. Struktura badanej grupy nauczycieli * 9.2. Obraz ucznia zdolnego w teoriach implicite badanych nauczycieli * 9.2.1. Pozytywne zachowania uczniów zdolnych w percepcji badanych nauczycieli * 9.2.2. Negatywne zachowania uczniów zdolnych w percepcji badanych nauczycieli * 9.2.3. Działania wychowawcze podejmowane przez nauczycieli wobec negatywnych zachowań uczniów zdolnych * 9.3. Ocena kompetencji merytoryczno-metodycznych w zakresie pracy z uczniem zdolnym posiadanych przez badanych nauczycieli * 9.4. Deklarowane formy i metody pracy z uczniem zdolnym stosowane przez badanych nauczycieli * 9.5. Trudności organizacyjno-dydaktyczno-wychowawcze w pracy z uczniami zdolnymi w opinii badanych nauczycieli * 9.6. Rodzaje zdolności, uzdolnień uczniów a percepcja nauczycieli w zakresie wspierania ich rozwoju w szkole * 9.7. Oferta dydaktyczno-wychowawcza dla uczniów zdolnych w badanych szkołach w opinii nauczycieli * 9.8. Specjalne potrzeby uczniów zdolnych w opinii badanych nauczycieli * 9.9. Działania pedagoga szkolnego podejmowane w szkołach w opinii badanych nauczycieli * 9.10. Ocena współpracy z poradnią psychologiczno-pedagogiczna w zakresie opieki nad uczniem zdolnym przez badanych nauczycieli * 9.11. Wiedza i doświadczenia badanych nauczycieli związane z występowaniem syndromu nieadekwatnych osiągnięć szkolnych * 9.12. Nauczycielska ocena działań podejmowanych w szkole oraz postulaty badanych w zakresie powinności szkoły w pracy z uczniami zdolnymi * 9.13. Potrzeba standardów w zakresie pracy z uczniami zdolnymi w opinii badanych nauczycieli * 9.14. Zróżnicowanie badanych nauczycieli w zakresie stopnia samooceny kompetencji diagnozowania zdolności i uzdolnień uczniów z uwzględnieniem zmiennych: płeć, staż pracy i lokalizacja szkoły * 9.15. Zróżnicowanie badanych nauczycieli w zakresie stopnia samooceny wiedzy i umiejętności metodycznych w pracy z uczniami zdolnymi z uwzględnieniem zmiennych: płeć, staż pracy i lokalizacja szkoły * Rozdział 10. Wspieranie rozwoju zdolności i uzdolnień w narracjach biografii edukacyjnych badanych uczniów zdolnych * 10.1. Dzieciństwo i sytuacja rodzinna uczniów zdolnych * 10.2. Identyfikacja zdolności i uzdolnień w narracjach badanych uczniów zdolnych * 10.3. Środowisko szkolne w narracjach uczniów zdolnych * 10.4. Rola instytucji pozaszkolnych we wspieraniu uzdolnień uczniów * 10.5. Relacje uczniów zdolnych z rówieśnikami * 10.6. Czas wolny i zainteresowania uczniów zdolnych * 10.7. Samoocena i obraz siebie badanych uczniów zdolnych * 10.8. Przeszkody i ograniczenia w rozwoju zdolności i uzdolnień u badanych uczniów * 10.9. Sukcesy i autorytety jako wsparcie rozwoju zdolności i uzdolnień uczniów * 10.10. Aspiracje i plany rozwojowe w narracjach badanych uczniów zdolnych * Podsumowanie i wnioski ukierunkowane na optymalizację procesu edukacyjnego wspierania rozwoju uczniów zdolnych * Aneks 1. Wybrane fragmenty analizowanych dokumentów * Aneks 2. Zestawienie badanych osób zdolnych z uwzględnieniem wieku, płci, rodzaju zdolności i uzdolnień, szczebla edukacji, miejsca zamieszkania i sytuacji rodzinnej * Aneks 3. Narzędzia badawcze
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16083 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Bibliogr.
Książka ta ma służyć zapoznaniu z technikami teatralnymi, ułatwiającymi inscenizacje utworów literackich w pracy z dziećmi, rozwijanie wyobraźni widzów i aktorów, rozumienie postaci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 792 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02.E (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02.E (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02.0 (3 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5732, 6151 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej