Jędrzejko Mariusz
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(27)
Forma i typ
Książki
(27)
Publikacje naukowe
(8)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje promocyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(37)
Placówka
BD53 (Bazyliańska 6)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(9)
W2 (Bazyliańska 6)
(2)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
W37 (Smoleńska 94)
(3)
WP130 (św. Wincentego 85)
(20)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Jędrzejko Mariusz
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Roberts Nora
(165)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(17)
2000 - 2009
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(16)
Kraj wydania
Polska
(27)
Język
polski
(27)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(3)
Rodzice
(3)
Temat
Narkomania
(9)
Narkotyki
(9)
Młodzież
(7)
Patologia społeczna
(5)
Zachowania ryzykowne
(5)
Dopalacze (substancje odurzające)
(4)
Handel narkotykami
(3)
Narkomani
(3)
Narkomania dzieci i młodzieży
(3)
Nałóg
(3)
Profilaktyka społeczna
(3)
Dobrostan psychiczny
(2)
Dzieci
(2)
Edukacja medialna
(2)
Internet
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Ratownictwo medyczne
(2)
Rodzina
(2)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(2)
Uzależnienie (nałóg)
(2)
Uzależnienie od komputera
(2)
Aktywizacja społeczna
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Cyberprzestępczość
(1)
Cyfrowi tubylcy
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dziecko
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Haszysz
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Kultura audiowizualna
(1)
Lekozależność
(1)
Media społecznościowe
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nierówności społeczne
(1)
Odmienność kulturowa
(1)
Polityka historyczna
(1)
Populizm (ideologia)
(1)
Postawy
(1)
Prostytucja
(1)
Prostytucja nieletnich
(1)
Przemoc
(1)
Przestępczość
(1)
Przestępstwa narkotykowe
(1)
Reklama
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rzeczywistość wirtualna
(1)
Sekty i ruchy religijne
(1)
Smartfon
(1)
Subkultura
(1)
Substancje psychoaktywne
(1)
Substancje uzależniające
(1)
Służba wojskowa zasadnicza
(1)
Uzależnienia behawioralne
(1)
Uzależnienia medialne
(1)
Uzależnienie od Internetu
(1)
Więźniowie
(1)
Wojsko
(1)
Współdziałanie
(1)
Wychowanie do odpowiedzialności
(1)
Wychowanie obywatelskie
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zapobieganie
(1)
Zdrowie publiczne
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Żołnierze
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Górny Śląsk
(1)
Zagłębie Dąbrowskie
(1)
Gatunek
Opracowanie
(7)
Poradnik
(2)
Dane statystyczne
(1)
Monografia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publicystyka
(1)
Raport
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(7)
Medycyna i zdrowie
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Psychologia
(3)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
27 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Dzieci a multimedia / Mariusz Jędrzejko, Agnieszka Taper. - Wyd. 2 zm. i poszerz. - Warszawa : Dąbrowa Górnicza : Oficyna Wydawnicza Aspra-Jr ; Wyższa Szkoła Biznesu, 2012. - 145 s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 133-145.
Zamiast wprowadzenia * ROZDZIAŁ I. Nowe media i cyberprzestrzeń * ROZDZIAŁ II. Internet czyli wielka SIEĆ * 2.1. Krótka historia Internetu * 2.2. Psychologiczne aspekty Internetu * 2.3. Wielka SIEĆ i jej zasoby * ROZDZIAŁ III. Uzależnienie czy nałóg - dyskusja niedokończona * 3.1. Teorie uzależnienia a cyberzaburzenia * 3.2. Uzależnienie a temperament * 3.3. Cyberzaburzenia - między teorią a praktyką * 3.4. Zagrożenia wynikające z zaburzeń infoholicznych i ich źródła * ROZDZIAŁ IV. Modelowanie kontaktu dziecko-multimedia (pierwsze doświadczenia pedagogiczne i terapeutyczne). Kilka słów o terapii i profilaktyce * 4.1. Terapia cyberzaburzeń * ROZDZIAŁ V. Od grania, przeglądania do... agresji w SIECI * 5.1. Cyberagresja - specyfika zjawiska i jego przejawy * 5.2.Przejawy cyberagresji w programach telewizyjnych i filmie * 5.3. Agresja w SIECI * 5.4. Cyberagresja w grach komputerowych * 5.5. Cyberagresja a zachowanie człowieka * ROZDIAŁ VI. Jak zabezpieczyć komputer naszego dziecka? * 6.1. Zabezpieczamy komputer * 6.2. Jak zabezpieczyć komunikatory? * 6.3. Historia przeglądanych stron -jak do tego dotrzeć * 6.4. Internetowe strony dla rodziców * 6.5. Netykieta - rozwaga w SIECI * Zamiast zakończenia *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16761 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dzieci a multimedia / Mariusz Jędrzejko, Agnieszka Taper. - Wyd. 2. (zm. i poszerz.). - Warszawa : Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR ; Dąbrowa Górnicza : Wyższa Szkoła Biznesu, 2012. - 145, [1] s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 133-142, netogr. s. 143-145.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 05.B (3 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52531 (1 egz.)
Kaucja: 43,50 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 241-[245].
Problem narkotyków i nowych substancji uzależniających (dopalaczy) staje się coraz poważniejszym wyzwaniem społecznym, medycznym, ekonomicznym i prawnym. Według najnowszych badań nowe narkotyki mogą stanowić już 10 rynku substancji odurzających, a ich odbiorcami są szczególnie ludzie młodzi. Nowe narkotyki są najsilniejszymi substancjami odurzającymi dostępnymi w historii - niektóre z nich dysponują potencjałem śmiertelnego zatrucia lub głębokich uszkodzeń ośrodkowego układu nerwowego. Sprzedaż dopalaczy jest coraz szerzej eksponowana w Internecie, co utrudnia kontrolę rynku oraz zwiększa ryzyko kontaktu z nimi, czyniąc z nich jedno z najpoważniejszych zagrożeń współczesnego świata. Z tej książki dowiesz się: Jak działają poszczególne narkotyki? Jak narkotyki i dopalacze wpływają na naszą świadomość? Jakie mechanizmy prowadzą do uzależnienia? Jak chronić swoje dzieci przed narkotykami? Jak rozpoznać, czy Twój syn lub córka brali narkotyki? Czy testy narkotykowe są miarodajne?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20010 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia strony [285]-296.
Dla osób zajmujących się profilaktyką społeczną, pedagogów, psychologów, działaczy i pracowników instytucji samorządowych, studentów specjalności pedagogicznych i psychologicznych, przyszłych ratowników medycznych i policjantów.
Tekst końcowy również w języku angielskim. Spis treści również w języku angielskim.
Okres ostatnich kilkunastu lat przyniósł gwałtowną zmianę jakościową i ilościową na rynku narkotykowym. Wprawdzie nadal marihuana jest dominującym narkotykiem na całym świecie (czemu autorzy słusznie poświęcają cały osobny rozdział pt. Marihuana - fakty, mity i spory), ale na rynku substancji psychoaktywnych pojawiły się nowe syntetyczne substancje, które albo mają budowę chemiczną zbliżoną do klasycznych narkotyków (np. fenyloetylo aminy, syntetyczne katynony, piperazyny), albo oddziałują na te same receptory, co klasyczne narkotyki (syntetyczne kannabinoidy). Warto pamiętać, iż klasyczne narkotyki, takie jak LSD czy grzybki halucynogenne (zawierające psylocybinę i psylocynę), odchodzą już do lamusa i są zastępowane przez nowe - często dużo groźniejsze - substancje psychoaktywne. Współcześnie młodzież nie ma żadnych oporów w przyjmowaniu wielu substancji psychoaktywnych w tym samym czasie (politoksykomania), dlatego możliwość rozpoznawania zachowań po przyjęciu takich substancji jest szczególnie ważna. Praca pt. Narkotyki i dopalacze. Zjawisko - zagrożenia - rozpoznawanie zachowań - profilaktyka powinna być więc wstępem do dalszych poszukiwań, gdyż jedynie sygnalizuje i uwydatnia podstawowe współczesne problemy z tym związane. Dr hab. n. farm. Marek Wiergowski
Wprowadzenie, czyli dlaczego warto pisać o narkotykach i dopalaczach * CZĘŚĆ I * NARKOTYKI I DOPALACZE. WSPÓŁCZESNE PROBLEMY I WYZWANIA * 1. Człowiek i uzależnienia * 2. (Do)wolność i(a) zdrowie. Zdrowie i kultura zdrowotna jako ograniczniki wolności? * 3. Europa i jej problemy narkotykowe. Wybrane zagadnienia * 4. Skala i charakter używania narkotyków i dopalaczy w Polsce. Przestępczość narkotykowa * 5. Niemedyczne używanie leków - nowe wyzwanie profilaktyczne * 6. Marihuana - fakty, mity i spory * 7. Etiologia polskich problemów narkotykowych - przyczyny i konsekwencje uzależnień * CZĘŚĆ II * ROZPOZNAWANIE NARKOTYKÓW I DOPALACZY ORAZ ZACHOWAŁ NARKOTYKOWYCH * 8. Podstawowe informacje o najpopularniejszych narkotykach w Polsce * 9. Rozpoznawanie zachowań narkotykowych i dopalaczowych. Podstawy pomocy medycznej * Zakończenie nieco nienaukowe
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 55902 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18486 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliorgafia na stronach s. 264-[270], netografia na stronach 271-[272].
"To opracowanie, które winno się stać zadekretowaną i absolutnie obowiązkową lekturą dorosłych, a przede wszystkim pedagogów i nauczycieli. Autorzy donoszą tu bowiem o sprawach, których nie da się już przemilczeć, obejść i zmarginalizować. Praca jest znakomita, dopracowana i profesjonalna. Napisana językiem, który wzmacnia jej przesłanie poprzez swoją "lodowatość" i niewątpliwy obiektywizm. Publikacja stawia też meta pytania: dlaczego człowiek dobrowolnie pozbawia się samokontroli, dlaczego zło jest źródłem bogactwa, dlaczego młodzież daje się uwieść patologii?" prof. zw. dr hab. Aleksander Nalaskowski "Niezwykle rzetelna, aktualna i profesjonalnie przygotowana praca, będąca dowodem wielkiej wiedzy i erudycji autorów. To nie tylko znawcy problematyki narkomanii, ale także autentyczni pedagodzy i wychowawcy ukazujący narkotyki, dopalacze i świat przestępczości narkotykowej jako jedno z największych zagrożeń młodzieży." dr hab. Tadeusz Sakowicz
Wprowadzenie * Rozdział I * Narkotyki, środki zastępcze i narkomania - zagrożenia wielowymiarowe * Rozdział II * Podaż narkotyków - uwarunkowania, tendencje i najważniejsze kierunki zagrożeń * Tendencje globalne - problemy lokalne * Rozdział III * Przestępczość narkotykowa w województwie śląskim w latach 2011-2013 w kontekście czynów objętych ustawą o przeciwdziałaniu narkomanii * Rozdział IV * Wybrane zagadnienia dotyczące przeciwdziałania przestępczości narkotykowej w Polsce w latach 2010-2013 * Rozdział V * Narkotyki - definicje i najważniejsze podziały * Rozdział VI * Eksperymenty z narkotykami i dopalaczami wśród nastolatków na Górnym Śląsku i w Zagłębiu Dąbrowskim * Rozdział VII * Patologie i zachowania destrukcyjne wśród młodzieży szkół ponadpodstawowych - interpretacja socjopedagogiczna * Wskazówki profilaktyczne * Rozdział IX * Charakterystyka narkotyków zdefiniowanych na Górnym Śląsku i w Zagłębiu Dąbrowskim w latach 2000 - 2014 * Podsumowanie * Młodzieżowe "eksperymenty" z narkotykami - poszukiwanie zasadniczych przyczyn.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56509 (1 egz.)
Kaucja: 33,75 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5629 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Narkotyki i nowe substancje psychoaktywne : zjawisko, zagrożenia, profilaktyka / Mariusz Z. Jędrzejko, Tomasz Białas ; współpraca autorska Zbigniew Staśczak. - Wydanie III zmienione, uzupełnione i uaktualnione. - Warszawa : Oficyna Wydawnicza ASPRA (ASPRA-JR F.H.U.) ; [Milanówek] : Centrum Profilaktyki Społecznej - Oficyna Wydawnicza von Velke, 2019. - 279 stron : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach [271]-279.
"Pracę tę wyróżnia - od innych prac na temat narkotyków - umiejętne wszczepienie naukowych kwestii w popularny charakter książki, wyjątkowość układu i wizualizacja treści, klarowność i jasność językowa, liczne przykłady praktycznego zastosowania proponowanych rozwiązań oraz profesjonalizm (naukowy i praktyczny) Autorów". - dr hab. prof. AJD Irena Motow. "W tym roku mija osiemnaście lat od premiery filmu "Requiem for a dream", z przejmującą muzyką Clinta Mansella. Historia destrukcyjnej siły narkotyków zaczyna się od pojedynczych dźwięków ostrzegawczych, powoli narasta, by w finale przyoblec formę wielkiej symfonii rozpaczy. W śmiertelnej pustce ginie sens życia, radość i szczęście. Ten obraz upadku człowieka stanowi nie tylko ostrzeżenie, ale i przejmującą diagnozę życia współczesnych ludzi. A właściwie ucieczki od życia. Dobrze zatem, iż pojawiło się opracowanie Narkotyki i dopalacze. Co powinni wiedzieć rodzice i nauczyciele?, skierowane do szerokiego kręgu odbiorców. W świecie destrukcji, duchowego chaosu i nicości, do której zdąża nihilistyczny narcyz XXI wieku, odzyskajmy siłę duchową, cnotę dzielności i męstwa, bez jakich niemożliwa jest obrona wartości moralnych, stanowiących fundament świata zachodniego". - ks. dr hab. prof. WSH Stefan Radziszewski. "Publikacja mówi nam wiele o faktycznej kondycji współczesnej młodzieży polskiej, a tym samym polskiego społeczeństwa, a także daje trafną diagnozę problemów narkomanii w Polsce. Można ją polecić każdemu, kto zajmuje się (albo chce się zajmować) procesami socjalizacyjnymi i wychowawczymi nadchodzących pokoleń. Należy mieć nadzieje, że publikacja znajdzie poczesne miejsce w polskiej literaturze naukowej i praktycznej, ze względu na jej rzetelność naukową i świetną formę opracowania. Na uwagę zasługuje także wypracowana przez zespół prof. M. Jędrzejko nowa metoda badań, którą określam jako socjologiczną metodę operacyjną". - dr hab. prof. PRz Eugeniusz Moczuk.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 57344 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20956 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pułapki Współczesności : studia, badania, praktyka)
Bibliogr. s. 173-[177].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17245 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 267-272.
Pracę tę wyróżnia - od innych prac na temat narkotyków - umiejętne wszczepienie naukowych kwestii w popularny charakter książki, wyjątkowość układu i wizualizacja treści, klarowność i jasność językowa, liczne przykłady praktycznego zastosowania proponowanych rozwiązań oraz profesjonalizm (naukowy i praktyczny) Autorów. dr hab. prof. AJD Irena Motow, Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie. W tym roku mija osiemnaście lat od premiery filmu Requiem for a dream, z przejmującą muzyką Clinta Mansella. Historia destrukcyjnej siły narkotyków zaczyna się od pojedynczych dźwięków ostrzegawczych, powoli narasta, by w finale przyoblec formę wielkiej symfonii rozpaczy. W śmiertelnej pustce ginie sens życia, radość i szczęście. Ten obraz upadku człowieka stanowi nie tylko ostrzeżenie, ale i przejmującą diagnozę życia współczesnych ludzi. A właściwie "ucieczki od życia". Dobrze zatem, iż pojawiło się opracowanie Narkotyki i dopalacze. Co powinni wiedzieć rodzice i nauczyciele?, skierowane do szerokiego kręgu odbiorców. W świecie destrukcji, duchowego chaosu i nicości, do której zdąża nihilistyczny narcyz XXI wieku, odzyskajmy siłę duchową, cnotę dzielności i męstwa, bez jakich niemożliwa jest obrona wartości moralnych, stanowiących fundament świata zachodniego. ks. dr hab. prof. WSH Stefan Radziszewski, Wyższa Szkoła Handlowa w Radomiu. Publikacja mówi nam wiele o faktycznej kondycji współczesnej młodzieży polskiej, a tym samym polskiego społeczeństwa, a także daje trafną diagnozę problemów narkomanii w Polsce. Można ją polecić każdemu, kto zajmuje się (albo chce się zajmować) procesami socjalizacyjnymi i wychowawczymi nadchodzących pokoleń. Należy mieć nadzieje, że publikacja znajdzie poczesne miejsce w polskiej literaturze naukowej i praktycznej, ze względu na jej rzetelność naukową i świetną formę opracowania. Na uwagę zasługuje także wypracowana przez zespół prof. M. Jędrzejko nowa metoda badań, którą określam jako "socjologiczną metodę operacyjną". dr hab. prof. PRz Eugeniusz Moczuk, Politechnika Rzeszowska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Raporty, Badania, Sondaże Społeczne - Centum Profilaktyki Społecznej ; Raport nr 5/2016)
Bibliografia strony 137-145.
W publikacji w sposób dogłębny, szczególnie od strony ilościowej, dokonano analizy wielostronnych zachowań ryzykownych współczesnej młodzieży. Diagnoza tego negatywnego zjawiska jest niezbędna i konieczna, by zorganizować i podjąć skuteczne działania profilaktyczne, resocjalizacyjne, opiekuńczo-terapeutyczne w placówkach oświatowych, poradniach psychologicznych, a także w społecznościach lokalnych. Przedstawione w książce treści mają charakter empiryczny i stanowią doskonały obraz nowego zjawiska, jakim są zachowania ryzykowne młodzieży, oraz jego przyczyn. Na szczególną uwagę zasługuje część dotycząca rodziny jako ważnego komponentu chroniącego przed podejmowaniem zachowań ryzykownych. [prof. dr hab. Henryk Cudak] Redagowane przez prof. Mariusza Jędrzejko i ks. prof. Romana Sieronia prace słyną ze swej psychospołecznej wartości podejmowanego tematu, autentycznej troski o wchodzące w dorosłe życie pokolenie młodych Polaków, cennego łączenia wymiarów praktycznego z naukowym. Opracowania te zawierają wiele konkretnych, uporządkowanych treści, które przygotowywane są w sposób przejrzysty, przystępny dla czytelnika, a jednocześnie udokumentowany badawczo i zawierający odwołania do licznych źródeł. Stanowią cenny materiał edukacyjny, przydatny w zastosowaniu profilaktycznym i wychowawczym. Wyrosłe z praktyki i badań naukowych sugestie zawarte w publikacji Zachowania ryzykowne nastolatków mające na celu doskonalenie działań edukacyjnych, wychowawczych i profilaktycznych mają sens i zasługują na uznanie. Troska o młode pokolenie jest bowiem zadaniem o szczególnej doniosłości, wymaga stałej obserwacji i uwzględniania potrzeb wynikających ze zmieniającej się rzeczywistości. Kształtowanie postaw innych wiąże się z nieodzownością permanentnego formowania siebie, pogłębiania wiedzy i doskonalenia własnych metod pracy. Publikacje, takie jak recenzowana książka, mogą być w tym pomocne. [dr hab. Urszula Dudziak, prof. KUL]
ROZDZIAŁ I. Zachowania ryzykowne nastolatków - zjawisko, skala, charakter. Wyniki badań i ich analiza * ROZDZIAŁ II. Ujęcia teoretyczne badanych problemów. * Zachowania ryzykowne nastolatków w dobie ponowoczesności - próba socjopedagogicznej analizy problemu. Delegacje profilaktyczne * 2.1. Wprowadzenie. Zachowania ryzykowne - * kluczowe tendencje i ich następstwa * 2.2. Społeczeństwo ryzyka - ujęcie socjologiczne z odniesieniem psychologicznym * 2.3. Przyczyny zachowań ryzykownych * dzieci i młodzieży - wybrane ujęcia * 2.3.1. Źródła zachowań ryzykownych w świetle teorii naukowych * 2.3.2. Najważniejsze czynniki sprzyjające zachowaniom ryzykownym * 2.3.3. Poszukiwania wspólnych uwarunkowań zachowań ryzykownych wyniki wybranych badań * 2.4. Nowe przestrzenie i modele ryzyka * 2.4.1. Kluczowe zagrożenia - co jest i co będzie problemem * 2.4.2. Wyzwania dla profilaktyki szkolnej i powszechnej * 2.5. Widzę i popieram dobro, ale czynię zło - antropologia biblijna odpowiedzią na ponowoczesne kryzysy * 2.5.1. Kim jesteś homo sapiens? * 2.5.2. Skąd zło na świecie? * 2.5.3. Wychowywać do wartości - aksjologiczne podstawy wychowania * 2.6. Rodzina jako podstawowy czynnik ochronny przed zachowaniami ryzykownymi * 2.6.1. Modele spędzania czasu wolnego * 2.6.2. Meandry nowych technologii * 2.6.3. Wpływy rodzinne - wnioski * Próba podsumowania. Tezy do skutecznej profilaktyki * Try to sum up. Theses for effective prevention
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18576 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48435 (1 egz.)
Kaucja: 32,80 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2614, 2615 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 51055 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 85-[87].
Opracowanie przedstawia kluczowe kwestie, zasady oraz metodologię (algorytmy) postępowania w przypadku konieczności udzielenia pierwszej (przedmedycznej) pomocy osobie znajdującej się pod wpływem narkotyków lub substancji działających podobnie (dopalacze, niemedyczne zastosowanie niektórych leków). Na tyle, ile wymaga tego przyjęty przez autorów model publikacji, zaprezentowane są także uwagi dotyczące zagrożeń wynikających z rozwoju problemu narkotykowego i dopalaczowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. DF 56515 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 338-[364].
Opis:"Recenzowana monografia podejmuje niezwykle ważne i aktualne problemy stale narastających uzależnień behawioralnych. Autorzy rozdziałów pokazują ogromny zakres problemu, jego etiologię, skutki i nowe trendy. Podjęta została także próba poszukiwania najlepszych rozwiązań w zakresie ich zapobiegania. Książka jest adresowana do bardzo szerokiego grona czytelników, studentów, pracowników placówek pomocowych, przedstawicieli samorządów i osób kreujących politykę społeczną i zdrowia, a także nauczycieli akademickich zainteresowanych tą problematyką. Monografia zawiera cenne aktualne źródła bibliograficzne, prezentuje również wyniki badań z poruszanego obszaru."
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17703 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Człowiek i Zagrożenia)
Bibliogr. s. 161-164. Indeks.
Opracowanie adresowane jest przede wszystkim do pedagogów szkolnych, nauczycieli, osób zajmujących się pracą z młodzieżą a także dla studentów kierunku pedagogika, zwłaszcza specjalności pedagogika społeczna, pedagogika resocjalizacyjna i pedagogika penitencjarna. Mamy nadzieję, że zainteresuje ono również słuchaczy innych kierunków (psychologii, socjologii) oraz młodych pracowników naukowych zajmujących się diagnozą i analizą zaburzeń wychowawczych i uzależnień.Publikacja powstała we współpracy z Akademią Humanistyczną im. A. Gieysztora.
Rozdział I. Człowiek a uzależnienia * Rozdział II. Zasięg i znaczenie zjawiska używania, nadużywania i uzależnienia od substancji psychoaktywnych * Rozdział III. Dostępność jako podstawowy powód używania substancji psychoaktywnych * Rozdział IV. Uzależnienia - wybrane pojęcia i definicje * Rozdział V. Teorie uzależnień od substancji psychoaktywnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16781 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 257-263.
Już od starożytnych czasów wiemy, że nic nie jest stałe i - jak pisał Heraklit z Efezu - panta rhei. Owa rzeka zmian dotyczy nie tylko spraw wielkich, jak światowa gospodarka, system finansowy, bezpieczeństwo międzynarodowe, ale także tych "małych", których na co dzień nie zauważamy lub zauważyć nie chcemy - zrównoważonego korzystania ze środowiska, wrastania dzieci w dorosłość, pułapek cyberprzestrzeni, wychowania do dojrzałości społecznej i seksualnej, używek. W czas i nieuchronność zmiany nie wierzą również "kreatorzy" współczesności, ci ekonomiczni, polityczni i edukacyjni, którym się wydaje, iż będą wieczni. Nie rozumieją, że niebawem odejdą, a część z nich będzie wspominana także za słowa o "hołocie", "nie ludziach", "ideologiach", "głupkach". Nie zrozumieją też po swoim odejściu, jak wielkich krzywd dokonali, dzieląc społeczeństwo i pokazując młodemu pokoleniu, jak żyć w nieustannym konflikcie, dzieleniu, podniecaniu i ekscytowaniu, zamkniętych twierdzach fałszu urobionego do prawdy oraz mitach "jednokulturowego narodu". To nie jest książka o polityce i politykach, lecz o wychowaniu: wychowaniu odpowiedzialnym, zatem w prawdzie, we współdziałaniu, wychowaniu dla rozumienia, że ktoś inny ma prawo do innych poglądów oraz religii; o wychowaniu w tradycji, ale takiej łączącej, a nie "rozdzierającej". O tym, jak ważne jest budowanie w młodych empatii, chęci i zdolności współpracy, asertywności, spokoju i wzajemnego szacunku. Także o pułapkach współczesności, zastawianych przez tych, którym nie będzie dane (ze względu na wiek) żyć w 2037 roku, w wyniku czego jest im obojętne, czy mamy czyste powietrze, nowoczesną energetykę opartą na źródłach odnawialnych i edukację rozwijającą, a nie "zwijającą". Jest to książka propolska, a nie antypolska - choć i takie głosy pewnie usłyszymy. Powstała z buntu przeciwko głupocie, zacofaniu, niezdolności do współdziałania oraz bezmyślności. Pisząc ją, w każdej chwili pozostawaliśmy optymistami. Chcielibyśmy zatem potencjalnemu Czytelnikowi powiedzieć: "Będzie dobrze! Bo po nocy przychodzi dzień, a po burzy spokój.". Mariusz Z. Jędrzejko, Tomasz Kozłowski
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21065 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 289-302.
Można mieć także nadzieję, że opracowanie - które zaliczyć należy do wnikliwych badań juventologicznych, czyli nad społecznymi problemami młodzieży - znajdzie poczesne miejsce w polskiej literaturze naukowej i praktycznej, zarówno ze względu na przytoczone zagadnienia, jak i ze względu na poruszoną tematykę. Z merytorycznego punktu widzenia publikacja powinna być sztandarowa dla osób zajmujących się młodzieżą. Widać w niej ogromną intuicję badawczą autorów oraz praktyczny wymiar formułowanych wniosków. dr hab. prof. PRz Eugeniusz Moczuk Katedra Nauk Humanistycznych i Społecznych Politechniki Rzeszowskiej Praca posiada zaletę rzadko spotykaną w publikacji zbiorowej - logiczny przejrzysty wykład, a przystępna forma językowa ułatwia zrozumienie prezentowanych treści przez przedstawicieli różnych grup społecznych i zawodowych. Wszystko to sprawia, że praca dostarcza nam usystematyzowanej wiedzy na temat dylematów i zagrożeń współczesnego wychowania dzieci i młodzieży, pobudza do refleksji i podsuwa przykłady rozwiązań. Zaprezentowane konkluzje i delegacje tworzą prototyp nowego modelu wychowania i profilaktyki dzieci i młodzieży w kontekście społeczeństwa zmiany, moralnego funkcjonowania "sieciowego człowieka" i rewolucji kulturowej. dr hab. prof. AHE Irena Motow Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi Publikacja jest cennym źródłem wiedzy w przedmiotowej problematyce oraz stanowi dużą wartość poznawczą i utylitarną. Ważność poruszanej problematyki, jak też interesujący sposób jej przedstawienia mogą sprawić, iż publikacja spotka się z dużym zainteresowaniem czytelników, którzy po jej przeczytaniu z niecierpliwością oczekiwać będą na drugi jej tom. Ogromne zaangażowanie autorów w treści poszczególnych rozdziałów pozwoliły uzyskać udokumentowany materiał teoretyczny o cennych walorach poznawczych. dr hab. Tomasz Bąk Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20842 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9621 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 163-172.
Technologie cyfrowe zrewolucjonizowały świat oraz stały się narzędziem zmian globalnych. Widać to szczególnie w dobie pandemii, kiedy stały się one skutecznym środkiem powstrzymania kryzysu ekonomicznego. Obszarem szczególnego wykorzystania technologii cyfrowej jest edukacja, która w sytuacji izolacji i konieczności wprowadzenia nauczania zdalnego postawiła z dnia na dzień jej organizatorom i realizatorom nowe wyzwania, niespotykane wcześniej - zwłaszcza na taką skalę. Zagadnienia z tym związane podejmuje zespół Autorów (Danuta Morańska, Marta Ciesielka, Mariusz Z. Jędrzejko) książki zatytułowanej: "Edukacja w cyfrowym świecie. Edukacja 4.0". Warto podkreślić, że Autorzy nie tylko prezentują uwarunkowania, cele i możliwości wykorzystania technologii cyfrowej w nauczaniu, ale też omawiają oryginalne rozwiązania mające bezpośrednie zastosowanie w szkołach. Stoją na stanowisku, że jednym z najistotniejszych zadań jest budowanie bazy cyfrowych materiałów wspomagających edukację, tworzonych w taki sposób, aby nauczyciele mogli je modyfikować i dostosowywać do autorskich programów nauczania. Wiele miejsca poświęcają problematyce cyberzaburzeń oraz prawidłowego modelowania relacji dzieci - technologie cyfrowe. Publikacja została przygotowana przez ekspertów w dziedzinie edukacji medialnej i profilaktyki, wydana w oryginalnej szacie graficznej, z dużą ilością praktycznych wskazówek i propozycji metodycznych dla nauczycieli realizujących zadania dydaktyczne i wychowawcze na wszystkich poziomach i w zakresie różnych przedmiotów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21223 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej