Poradniki dla nauczycieli
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(194)
Forma i typ
Książki
(194)
Publikacje dydaktyczne
(9)
Poradniki i przewodniki
(8)
Publikacje fachowe
(7)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(194)
wypożyczone
(13)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(2)
BD40 (Suwalska 11)
(3)
BD53 (Bazyliańska 6)
(3)
CN1 (św. Wincentego 85)
(2)
W29 (Rembielińska 6a)
(2)
W37 (Smoleńska 94)
(2)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(2)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(190)
Autor
Tanajewska Alicja
(9)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(8)
Brudnik Edyta
(5)
Piekarska Anna
(5)
Zielińska Ewa (pedagogika)
(5)
Kołodziejska Dorota
(4)
Naprawa Renata
(4)
Bigott Danuta
(3)
Gorczyca Wojciech (1947- )
(3)
Kołakowski Artur
(3)
Kropiwnicki Jan (1936- )
(3)
Lipska-Gorczyca Barbara
(3)
Mach Cecylia
(3)
Mazek Dorota (1972- )
(3)
Strasz Małgorzata
(3)
Styn Ludwika
(3)
Baranowska-Jojko Ewa
(2)
Bargoń Jadwiga
(2)
Bornholtz Adela (1901-1981)
(2)
Czerniawska Henryka
(2)
Erkert Andrea (1967- )
(2)
Garstka Tomasz
(2)
Hoffman-Lipska Ewa (1930- )
(2)
Jaczyńska Agnieszka
(2)
Jaworski Michał (1921- )
(2)
Jelinek Jan Amos
(2)
Kiełczewska Anna Katarzyna
(2)
Kupisiewicz Małgorzata
(2)
Plec Aleksandra
(2)
Semadeni Zbigniew (1934- )
(2)
Skoczylas Marzenna
(2)
Swoboda Ewa
(2)
Zielińska Ewa (pedagog)
(2)
Zioło Zbigniew (1935- )
(2)
Żmijska Hanna
(2)
Andrzejewska Jadwiga (1923- )
(1)
Angiel Joanna
(1)
Applebaum Mark
(1)
Aquilar Marcela
(1)
Bajor-Zagórska Agnieszka
(1)
Bala Agnieszka
(1)
Banasiewicz Andrzej
(1)
Banaś Renata
(1)
Bartmiński Jerzy (1939- )
(1)
Bartosik Jolanta
(1)
Batke Jolanta
(1)
Benavides Francisco
(1)
Bień Jolanta
(1)
Bissinger-Ćwierz Urszula
(1)
Bleja-Sosna Barbara
(1)
Bobrowska Ładysława
(1)
Bogdanowicz Katarzyna Maria
(1)
Boraczyńska Małgorzata
(1)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(1)
Braun Marcin
(1)
Brudzewski Julian
(1)
Buczkowska Aneta
(1)
Buczyńska Teresa
(1)
Budzik Małgorzata
(1)
Bąbel Przemysław (1977- )
(1)
Cackowska Maria (1933-2004)
(1)
Centkowski Jerzy (1941- )
(1)
Chwastniewska Danuta
(1)
Cichy Danuta (1933- )
(1)
Cieszyńska Jadwiga (1955- )
(1)
Commichau Anka (1966- )
(1)
Corneloup Alain (1939- )
(1)
Czajkowska Irena
(1)
Czarnocka Marzenna
(1)
Czelakowska Danuta
(1)
Czerwińska-Klemke Elżbieta (1958- )
(1)
Czyż Stanisław (wychowanie fizyczne)
(1)
Dadacz Agnieszka
(1)
Diouf Mamadou (1963- )
(1)
Domagała-Zyśk Ewa
(1)
Drażyńska-Deja Maria
(1)
Dudek Antoni (1966- )
(1)
Dumont Hanna
(1)
Dybska Hanna
(1)
Dziedziewicz Dorota
(1)
Dąbek Krystyna
(1)
Dąbek Krystyna. Z Jackiem w świat
(1)
Fechner-Sędzicka Iwona
(1)
Fijałkowski Włodzimierz (1917-2003)
(1)
Filip Jan
(1)
Fitzgerald Michael
(1)
Forma Bożena
(1)
Formella Małgorzata
(1)
Frątczak Emilia
(1)
Frątczak Jan
(1)
Furmanik-Celejewska Adrianna (1988- )
(1)
Gajda Aleksandra (pedagog)
(1)
Gajos Katarzyna
(1)
Gawryłkiewicz Jolanta
(1)
Gawryłkiewicz Miłosz
(1)
Giermakowski Marian
(1)
Gispert Carlos
(1)
Gordon Edwin Elias (1927- )
(1)
Gołębiowski Krzysztof (fizyka)
(1)
Grabowski Waldemar (1957- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(111)
2000 - 2009
(38)
1990 - 1999
(27)
1980 - 1989
(6)
1970 - 1979
(7)
1960 - 1969
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(22)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(194)
Język
polski
(191)
rosyjski
(3)
Odbiorca
Rodzice
(8)
Nauczyciele
(7)
Nauczyciele przedszkoli
(4)
6-8 lat
(2)
9-13 lat
(2)
Dzieci
(2)
Nauczyciele szkół podstawowych
(2)
Nauczyciele języków obcych
(1)
0-5 lat
(1)
14-17 lat
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele plastyki
(1)
Pedagodzy
(1)
Temat
Język polski
(16)
Dziecko
(14)
Dziecko zdolne
(13)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(12)
Matematyka
(12)
Historia
(11)
Nauczanie
(11)
Nauczanie początkowe
(11)
Wychowanie przedszkolne
(11)
Czytanie
(9)
Gry i zabawy ruchowe
(9)
Dojrzałość szkolna
(8)
Uczniowie
(8)
Gry edukacyjne
(7)
Wychowanie w rodzinie
(7)
Diagnoza pedagogiczna
(6)
Pisanie
(6)
Muzyka
(5)
Wychowanie fizyczne
(5)
Dziecko trudne
(4)
Edukacja ekologiczna
(4)
Języki
(4)
Przyroda
(4)
Wychowanie obywatelskie
(4)
Agresywność
(3)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(3)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(3)
Edukacja międzykulturowa
(3)
Edukacja zdrowotna
(3)
Geografia
(3)
Gry i zabawy dziecięce
(3)
Informatyka
(3)
Język angielski
(3)
Język rosyjski
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Osobowość
(3)
Przemoc w szkole
(3)
Umuzykalnianie
(3)
Wychowanie
(3)
Zespół Aspergera
(3)
Arteterapia
(2)
Astronomia
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Edukacja filmowa
(2)
Edukacja regionalna
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Katecheza
(2)
Metoda projektów
(2)
Młodzież
(2)
Nauczyciele
(2)
Nałóg
(2)
Oceny szkolne
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Rodzice
(2)
Samowychowanie
(2)
Szkolnictwo
(2)
Sztuka
(2)
Technika
(2)
Terapia poznawczo-behawioralna
(2)
Terapia rodzinna
(2)
Terapia zabawą
(2)
Uczenie się
(2)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(2)
Uczucia
(2)
Wychowanie komunikacyjne
(2)
Wychowanie seksualne
(2)
Wycieczki szkolne
(2)
Zachowanie
(2)
Zdolności
(2)
Audiacja
(1)
Autyzm
(1)
Bajkoterapia
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Biologia
(1)
Błędy dydaktyczne
(1)
Chemia
(1)
Cichy, Danuta (1933- )
(1)
Dekalog
(1)
Dojrzewanie płciowe
(1)
Duchowieństwo katolickie
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dzieci w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko głuche
(1)
Edukacja ekonomiczna
(1)
Edukacja europejska
(1)
Edukacja medialna
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Emocje
(1)
Etyka
(1)
Fizyka
(1)
Gordon, Edwin (1927- )
(1)
Gry i zabawy
(1)
Holocaust
(1)
Indywidualny tok nauki
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Internet
(1)
Język
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1901-
(1)
1939-
(1)
1939-1945
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Afryka
(1)
Polska
(1)
Ukraina
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Gatunek
Powieść
(36883)
Opowiadania i nowele
(13407)
Powieść obyczajowa
(7769)
Poradnik
(5563)
Podręcznik
(4821)
Poradniki dla nauczycieli
(194)
Wydawnictwa popularne
(4772)
Film fabularny
(4634)
Kryminał
(4222)
Biografia
(3945)
Wiersze
(3444)
Thriller
(3356)
Opracowanie
(2984)
Powieść przygodowa
(2723)
Publikacja bogato ilustrowana
(2563)
Fantastyka
(2404)
Romans
(2404)
Pamiętniki i wspomnienia
(2389)
Materiały pomocnicze
(2372)
Publikacje dydaktyczne
(2338)
Fantasy
(2215)
Antologia
(2189)
Powieść historyczna
(1985)
Książka obrazkowa
(1649)
Sensacja
(1371)
Powieść psychologiczna
(1309)
Przewodnik turystyczny
(1258)
Encyklopedia
(1113)
Reportaż
(1048)
Adaptacja filmowa
(943)
Science fiction
(938)
Ćwiczenia i zadania
(914)
Adaptacja literacka
(911)
Saga rodzinna
(901)
Wydawnictwa dla dzieci
(897)
Monografia
(858)
Szkic literacki
(815)
Film animowany
(782)
Dramat filmowy
(766)
Podręczniki
(748)
Bajki i baśnie
(723)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(647)
Lektura z opracowaniem
(646)
Książka-zabawka
(633)
Komiks
(620)
Książki dla małych dzieci
(588)
Powieść erotyczna
(583)
Pamiętniki polskie
(568)
Literatura dziecięca polska
(548)
Dokumenty dźwiękowe
(547)
Publicystyka
(539)
Praca zbiorowa
(534)
Powieść biograficzna
(517)
Serial filmowy
(492)
Przepisy kulinarne
(487)
Esej
(470)
Publikacje dla dzieci
(464)
Romans historyczny
(448)
Opowiadania i nowele przygodowe
(446)
Horror
(438)
Literatura polska
(436)
Film przygodowy
(432)
Film amerykański
(424)
Wywiad dziennikarski
(410)
Publicystyka polska
(409)
Materiały konferencyjne
(367)
Komiks przygodowy
(366)
Komedia
(365)
Film familijny
(342)
Relacja z podróży
(334)
Gry i zabawy umysłowe
(331)
Poezja polska
(324)
Film dla dzieci i młodzieży
(311)
Encyklopedie
(305)
Materiały pomocnicze dla szkół
(293)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(283)
Film dokumentalny
(256)
Film akcji
(254)
Książka kucharska
(252)
Legendy i podania
(242)
Muzyka rozrywkowa
(237)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(232)
Film biograficzny
(227)
Album
(221)
Dramat (gatunek literacki)
(219)
Przewodniki turystyczne
(209)
Satyra
(194)
Atlas
(189)
Literatura podróżnicza polska
(185)
Wywiad-rzeka
(184)
Film edukacyjny
(182)
Film obyczajowy
(178)
Felieton
(177)
Dramat polski
(175)
Tragedia
(175)
Albumy
(171)
Komiksy
(169)
Autobiografia
(162)
Literatura
(162)
Komedia kryminalna
(161)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(18)
Psychologia
(3)
Rozwój osobisty
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
194 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 105-106, 109-112.
"Książka jest praktycznym poradnikiem dla nauczyciela, który chce rozwijać zainteresowania i uzdolnienia matematyczne swoich uczniów. Zawiera propozycje wielu zadań, zabaw i gier, które rozwijają różne aspekty myślenia matematycznego i są adresowane do dzieci, które mają różny poziom wiadomości i umiejętności z matematyki". (dr Małgorzata Skura i Michała Lisicki, fragment recenzji poradnika)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16047, 16046 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauczyciele Nauczycielom)
Bibliogr. przy rozdz.
Matematyka to nie tylko zasób gotowej wiedzy, której można się nauczyć, ale przede wszystkim pewien sposób patrzenia na świat, środek ułatwiający jego zrozumienie, sposób myślenia. Prezentowana książka pomoże nauczycielowi rozwinąć matematyczną wyobraźnię dziecka, pobudzać jego aktywność, doskonalić myślenie abstrakcyjne. Służą temu m.in. gry i zabawy matematyczne, ćwiczenia sprawdzające rozwój wyobraźni przestrzennej.Rozdział I poświęcony jest analizie specyficznych cech matematyki jako nauki, odpowiada także na pytanie: dlaczego należy się uczyć matematyki?Rozdział II prezentuje różne formy aktywności matematycznej dzieci i sposoby ich rozwijaniaRozdział III zajmuje się zagadnieniami ułatwienia dziecku dostępu do matematycznych abstrakcji, sposobami uczynienia z nauki matematyki przyjemności.Rozdział IV uczy jak rozwijać wyobraźnię matematyczną dzieci na każdym poziomie nauczania.Rozdział V porusza zagadnienia co może i powinno przeżyć dziecko w świecie liczb.Rozdział VI zajmuje się możliwością wizualizacji w nauczaniu początków geometrii syntetycznej, omawia m.in. czynności ułatwiające interioryzowanie pojęć geometrycznych.Rozdział VII wskazuje różnice między myśleniem deterministycznym a myśleniem probalistycznym, opisuje jak można zorganizować pierwsze spotkania dzieci z kombinatoryką i rachunkiem prawdopodobieństwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 247 (1 egz.)
Książka
DVD
W koszyku
Baw się z nami rękawiczkami czyli Z rączki, dłoni i paluszka - teatrzyk dla maluszka / Bożena Forma, Anna Przepióra. - Wydanie I. - Kraków : CEBP 24.12, 2016. - [28] stron, [6] kart złożonych luzem : ilustracje kolorowe ; 24 cm + płyta DVD.
Na płycie znajdują się filmy zawierające instrukcje wykonania prac plastycznych.
Książka zawiera propozycje wykonania pacynek z rękawiczek oraz różnych łatwo dostępnych materiałów plastycznych. Autorki pokazują, jak sporządzić postacie, które są bohaterami zawartych w tej publikacji wierszowanych opowiastek: Myszka Zuzia, Bałwanek Stefanek, Ptaszki w gniazdku, Trzy różowe świnki, Żółwik Lesio, Zajączek Białasek, Miś Trufelek, Żabka Agatka, Bocian Teodor, Miś Olek, Rodzina kota Wacka oraz Zajączek z kapelusza. Niektóre z tych plastycznych prac mogą być przez starsze dzieci wykonane samodzielnie, a przez młodsze z niewielką pomocą opiekuna.Przedstawione tu prace zostały wymyślone i wykonane z myślą o włączeniu ich do zajęć przez nauczycieli wychowania przedszkolnego, ale podczas codziennych zabaw z dziećmi mogą też korzystać z nich logopedzi, terapeuci zajęciowi, instruktorzy zajęć teatralnych i plastycznych, lektorzy języków obcych, osoby prowadzące zajęcia w świetlicach lub domach kultury, a także rodzice.Korzystanie z łatwo dostępnych materiałów i przekształcanie ich w coś nowego, związanego z dziecięcymi zainteresowaniami i emocjami, pozwala na rozwinięcie kreatywności naszych maluchów. Taki rodzaj aktywności świetnie wpływa na wyrabianie sprawności rąk, kształtuje poczucie estetyki i uczy cierpliwości.Zabawki, których wykonanie i pomysły użycia przedstawione są w publikacji, mogą towarzyszyć małemu odbiorcy w różnych porach dnia i w różnorodnych okolicznościach. Świetnie się przydają przy deklamowaniu wierszyków stworzonych specjalnie dla każdej z pacynek lub podczas bardziej ambitnej zabawy w teatr.Do publikacji została dołączona płyta DVD, na której Czytelnik znajdzie filmy pokazujące kolejne etapy powstawania prac oraz szablony (w oryginalnych rozmiarach), które ułatwiają wykonanie pacynek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20298 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(Czytam, Piszę, Liczę)
Składający się z książki, kart i płyty CD zestaw, którego autorkami są Małgorzaty Formelli i Danuty Chwastniewskiej, jest przewodnikiem po tzw. "metodzie 101 kroków" w nauce czytania i pisania. Adresatami publikacji są zarówno nauczyciele, jak i rodzice.W zestawie znajdziemy scenariusze zajęć z dziećmi oraz szereg materiałów dodatkowych: płytę przeznaczoną do ćwiczeń rytmicznych, aneksy. Elementy te są obudową dydaktyczną metody stworzonej przez Danutę Chwastniewską, której szczegóły znajdują się w dwóch książkach: "Napiszę Ci, mamo" oraz Poczytam Ci, mamo.Przewodnik zawiera szczegółowo ujęte wskazówki dotyczące dostosowywania pracy do aktualnych możliwości konkretnego dziecka. Do książki dołączono aneksy, w których znajdują się wyrazy przeznaczone do czytania sylabowego. Na płycie CD zamieszczono ćwiczenia rytmiczne oraz 29 tekstów służących do czytania wraz z lektorem. Integralną częścią zestawu są także karty służące do przeprowadzania ćwiczeń pamięciowych, słuchowych i wzrokowych oraz szczegółowe instrukcje do gier.Pierwsza z autorek przewodnika - Danuta Chwastniewska jest zarazem autorką "metody 101 kroków". Z kolei Małgorzata Formella, współautorka publikacji, prowadzi na co dzień zajęcia wykorzystujące w praktyce tę metodę.Informacja o twórcach książek do nauki czytania i pisania:Danuta Chwastniewska - autorka metody 101 kroków elementarza i kaligrafii oraz innowacyjnych metod terapii. Absolwentka pedagogiki specjalnej oraz studiów podyplomowych z zakresu psychologii wspomagania rozwoju dzieci i młodzieży z trudnościami- Uniwersytet WrocławskiĽ współautorka programu do nauki języka polskiego" Myśli i słowa" oraz serii podręczników do nauki o języku, znanych jako "gramatyki gdańskie"wydanych przez Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe;Ľ autorka książek "Ortograffiti" dla szkoły podstawowej, współautorka koncepcji tej serii wydanych przez Wydawnictwo Operon.Janusz Raczkiewicz - autor tekstów; autor serii scenariuszy filmowych, między innymi do popularnych telewizyjnych "Kasztaniaków";Agnieszka Żelewska - autorka ilustracji i rysunków do ćwiczeń; jedna z najbardziej znanych i cenionych ilustratorek dla dzieci; znana i nagradzana w Polsce oraz za granicą;Katarzyna Micun - skład, grafika i liternictwo; współautorka nowego opracowania graficznego lubianego od lat pisma dla dzieci "Świerszczyk";Paweł Adamów - skład i łamanie; opracowanie graficzne wielu książek dla dzieci m.in. dla Wydawnictw Szkolnych i Pedagogicznych, Polonia czy Nasza Księgarnia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19477 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Edukacja komunikacyjno-drogowa uczniów klas I-III szkoły podstawowej / Emilia Frątczak, Jan Frątczak. - Warszawa : "Żak", 1995. - [2], 150 s., [6] s. tabl. : nuty, rys. (w tym kolor.), wykr. ; 20 cm.
Bibliogr. s. 148-150 i przy rozdz.
Poradnik dydaktyczny dla nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11267 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Bibliogr.
Dla muzyków, nauczycieli i wychowawców pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym.
Propozycje piosenek i zabaw dla nauczycieli rytmiki i wychowawców pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnymDzięki podziałowi na cztery części: jesień, zimę, wiosnę i lato, książka stanowi uporządkowaną i przystępną formę propozycji scenariuszy na cały rok szkolny. Każda pora roku zawiera kilka piosenek wraz z dopasowanymi tematycznie ćwiczeniami i zabawami. Do tekstów dołączony jest zapis nutowy oraz chwyty gitarowe. Dodatkowo każda z nich została nagrana w wersji oryginalnej i instrumentalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18386 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zajrzyj i Znajdź)
Jak przeciwdziałać przemocy w szkole?Jak zapobiegać zachowaniom agresywnym wśród Twoich uczniów, a także jak interweniować w sytuacjach kryzysowych?Co zrobić, gdy już doszło do aktu przemocy?Jak pracować ze sprawcą, ofiarą i świadkiem zdarzenia?Jak obronić się przed agresją ze strony uczniów?Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w publikacji Przemoc w szkole. Metody pracy wychowawczej, przeciwdziałanie, skuteczna interwencja.Zatrzymaj agresję w swojej klasie!Książka zawiera:narzędzia do diagnozowania skali zjawiska przemocy na poziomie placówki oraz klasyprzykłady działań profilaktycznychsystem skutecznych działań interwencyjnychscenariusze zajęć warsztatowych i spotkań interwencyjnychanalizy przypadków i propozycje rozwiązańwzory dokumentów: ankiet, kontraktów, arkuszy ewaluacyjnych oraz szkolenie dla nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16210 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak rozmawiać z rodzicami uczniów? Jak prowadzić efektywne zebrania? Jak komunikować się z "trudnymi" rodzicami? Czego należy unikać w kontaktach z opiekunami, a na co kłaść nacisk? Jak postępować w trudnych sytuacjach? Jakie umiejętności powinien posiadać wychowawca, by budować właściwe relacje z rodzicami uczniów?Wszystko na temat udanej współpracy z rodzicami w szkole znajdziesz w naszej nowej publikacji. Książka zawiera: przykłady różnych form komunikacji z rodzicami (zebrania, spotkania indywidualne, warsztaty) poradnik na temat osobistych umiejętności interpersonalnych wskazówki do rozmów z "trudnymi" rodzicami 7 scenariuszy wywiadówek i spotkań indywidualnych z rodzicami narzędzia do planowania i analizy pracy wychowawczej gotowe materiały do rozdania rodzicom na temat trudnych sytuacji wychowawczych kompleksowy program naprawczy "Uczeń - rodzina - szkoła"
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20284 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Bibliogr. s. 99.
Niniejszy podręcznik proponujemy wszystkim zainteresowanym kierowaniem rozwojem muzycznym dzieci, tj. rodzicom, opiekunom, nauczycielom, muzykom. Książka jest zapisem naszych doświadczeń i przemyśleń związanych z wdrożeniem teorii uczenia się muzyki E.E. Gordona na polskim gruncie. Pierwsza wizyta w Polsce autora tej teorii odbyła się w związku z I Autorskim Seminarium Gordonowskim w Radziejowicach w 1991 roku, zorganizowanym przez Instytut Pedagogiki Akademii Muzycznej im. F. Chopinaw Warszawie. Inicjatywę w promowaniu myśli gordonowskiej przejęły kolejno: Polskie Towarzystwo Edwina E. Gordona (od 1996 roku) oraz od 2006 roku Fundacja Kreatywnej Edukacji. W 2010 roku odbyło się ósme z kolei seminarium, ale już drugie bez udziału profesora E.E. Gordona ze względu na stan jego zdrowia. Kontynuatorami dzieła i naszymi gośćmi byli: H. Rodrigues wraz z grupą Companhia de Musica Teatral (Portugalia), A. Apostolii z Associazione Italiana Gordon per l’Apprendimento Musicale (Włochy) oraz R. Grunow z Eastman School of Music (USA). Co roku organizujemy kursy oraz seminaria gordonowskie, na które serdecznie zapraszamy. Podręcznik dla kierujących edukacją muzyczną małego dziecka niech będzie dla Czytelników zachętą do dalszego zgłębiania teorii uczenia się muzyki E.E. Gordona. Koncentrujemy się na audiacji wstępnej, kluczowej dla dalszej edukacji. Książka zawiera materiał muzyczny do osłuchania, wykorzystania podczas zajęć umuzykalniających, jak również do samokształcenia własnych umiejętności z zakresu improwizacji melodycznej. Poniżej hasłowo przedstawiono zagadnienia, o których warto pamiętać podczas czytania tego podręcznika. 1. Wiek muzyczny 2. Ten podręcznik to początek Waszej drogi 3. Rozwój umiejętności 4. Ta sama tonacja, to samo metrum, to samo tempo 5. Dobrze jest myśleć o teorii uczenia się muzyki E.E. Gordona w kategoriach kolejności uczenia się 6. Ruch 7. Śpiewanie i rytmizowanie bez słów 8. W książce pojawią się terminy muzyczne Pamiętajmy, że przede wszystkim chodzi o satysfakcję z własnej pracy: nie oszczędzajmy się, a dzieci, widząc to, będą chętnie uczestniczyć w naszych zajęciach i świetnie się bawić (my również!). Do podręcznika jest dołączona płyta CD zawierająca nagrania utworów (śpiewanki, rytmiczanki) oraz motywów tonalnych i rytmicznych, jak również prezentację ćwiczeń do rozdziału Materiał do samodoskonalenia - improwizacja melodyczna.
Jolanta Gawryłkiewicz, Miłosz Gawryłkiewicz * Dlaczego warto się uczyć muzyki już od okresu prenatalnego? * Emilia Kubik * Dowodem życia człowieka jest ruch * Jolanta Gawryłkiewicz, Miłosz Gawryłkiewicz * Teoria uczenia się muzyki E.E. Gordona – o audiacji wstępnej * Jolanta Gawryłkiewicz * Co jest potrzebne do prowadzenia zajęć umuzykalniających dla małych dzieci * Jolanta Gawryłkiewicz * Przykładowe zajęcia umuzykalniające * Śpiewanki, rytmiczanki, motywy tonalne i rytmiczne oraz ćwiczenia * Śpiewanki * Rozpoczynajka * Kaczka pstra * Mam chusteczkę haftowaną * Spokojna * Był sobie król * Nie lij, dyscu, nie lij * Piłka * Dmuchawiec * Pożegnajka * Kołyska * Kołysanka * Pani Wiolonczela * Śpiąca Królewna * Przejażdżka * Irlandzka * Wielbłąd * Rytmiczna * Fale * Na Pisanej Hali * Spacer w chmurach * Tupnij * Uśmiechnięte buzie * Fregata * Robin Hood * Bal * Jak na trąbce * Zmienna * Rytmiczanki * Begina * Halo, halo, słyszysz mnie? * Ciii... * Pociąg * Walczyk * Abrakadabra * Um cia cia * Samolot * Młynek do kawy * Lustro * Dumbadi * Miłosz Gawryłkiewicz Materiał do samodoskonalenia – improwizacja melodyczna * Bibliografia * Notki o autorach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15494 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeksy.
Prezentowana książka jest nie tylko zbiorem teoretycznych porad, ale przede wszystkim kopalnią praktycznych scenariuszy zabaw i zajęć. Zagadnienia teoretyczne porządkują wiedzę z zakresu teorii zabawy, psychologii rozwojowej oraz samego procesu edukacyjnego, jednym słowem są ściśle zakorzenione w przedszkolnej i szkolnej codzienności."Wielki podręcznik dla nauczycieli przedszkoli i szkół podstawowych" jest bogatym i wartościowym merytorycznie zbiorem propozycji gier i zabaw, jakie można przeprowadzić z grupą dzieci. Zabawy i gry nadają się zarówno do wykorzystania na świeżym powietrzu, jak i w zamkniętych pomieszczeniach; jedne wymagają dużej grupy dzieci (jak grupa przedszkolna czy klasa szkolna), inne przeznaczono do realizacji z mniejszą liczbą uczestników. Można tu znaleźć zabawy dla dzieci przedszkolnych, a także dla uczniów szkoły podstawowej, a wiele z nich podlega modyfikacjom w zależności od wieku graczy. W książce uwzględniono zabawy różnego typu - ruchowe, językowe, matematyczne, ćwiczące umiejętność logicznego myślenia, rozwijające pamięć, uczące współdziałania itp.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18084 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 112.
"Otrzymujemy ważną pomoc dydaktyczną w postaci poradnika (.) Uważam, że poradnik będzie bardzo pomocny w pacy nauczycieli z zainteresowanymi uczniami, może również pomóc w przygotowaniu bardziej atrakcyjnych lekcji fizyki, geografii czy przyrody (.). Autorzy proponują bardzo różnorodne formy pracy z uczniami, rozwijające ich zainteresowania astronomiczne: od prostych obserwacji, rysunków, poprzez obserwacje za pomocą specjalistycznego sprzętu, ćwiczenia wykorzystujące programy komputerowe do zaawansowanych problemów i zadań na poziomie olimpiady astronomicznej. Są zabawy dla małych dzieci oraz ćwiczenia dla starszej młodzieży. Zawarte w poradniku rysunki i mapki są niezbędne i pomocne" (Barbara Dłużewska, fragmenty recenzji poradnika)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16041, 16042 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15379 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15380 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15381 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "A music learning theory for newborn and young children" 1997.
Bibliogr. s. 168-171. Indeks.
Teoria uczenia się muzyki. Niemowlęta i małe dzieci, napisana z myślą o rodzicach i nauczycielach wczesnodziecięcej edukacji muzycznej, dotyczy kluczowego momentu w muzycznym rozwoju każdego człowieka, czyli okresu od narodzin do piątego roku życia. Przedstawione w niej rozważania, oparte na wieloletnich badaniach autora w zakresie nauczania muzyki, wyjaśniają, jak małe dzieci uczą się audiować oraz rozwijać rozumienie muzyki, a także dlaczego powinny one obcować z muzyką już od pierwszych chwil życia. Książka zawiera również wiele praktycznych wskazówek, które pomogą zmotywować dzieci i zachęcić je do audiowania zarówno w domu, jak i w przedszkolu.Edwin E. Gordon (1927-2015) - wybitny badacz psychologii muzyki, pedagog, muzyk. Stworzył nowatorską sekwencyjną teorię uczenia się muzyki, która jest rozwijana w wielu ośrodkach naukowych na całym świecie. W Polsce koncepcje Edwina E. Gordona upowszechnia Polskie Towarzystwo Edwina Eliasa Gordona oraz Fundacja Kreatywnej Edukacji w Bydgoszczy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18153 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Teki Edukacyjne IPN)
Opis wg teki.
Bibliogr. s. 22-23.
Zawiera: Materiały dla ucznia : historia, słownik pojęć, biogramy, kalendarium, wybór źródeł. Materiały dla nauczyciela : scenariusze lekcji, tematy esejów, bibliografia. Karty : dokumenty, zdjęcia, mapy, diagramy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14860, 14861 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Samo Sedno)
Na okł.: Metoda wypróbowana przez 500 000 rodziców. Każde dziecko jest grzeczne, jeśli potrafi!.
Bibliogr. s. 215-216.
Twoje dziecko bywa nieposłuszne i zbuntowane, manipuluje innymi, domaga się wyłącznej uwagi? Jesteś zmęczony ciągłym testowaniem granic, dąsami oraz krzykiem i agresją? Odłóż na bok kary, nagrody i zakazy - naucz dziecko samodzielnego rozwiązywania problemów i radzenia sobie z emocjami. Poznaj metodę rozwiązywania problemów poprzez współdziałanie, sprawdzoną w wielu rodzinach i szkołach na świecie. Współpracując z dzieckiem, nauczysz je umiejętności, których najbardziej mu brakuje: dostosowywania się, tolerowania frustracji i rozwiązywania problemów. Dziecko nie zachowuje się źle celowo, ono po prostu nie zna innego sposobu i potrzebuje twojej pomocy, aby nauczyć się reagować inaczej. Z tą książką nauczysz je pozytywnie reagować na codzienne sytuacje i wzmocnisz jego pewność siebie.
1. Incydent z goframi * 2. Każde dziecko jest grzeczne, jeśli potrafi * 3. Kluczowe umiejętności i nierozwiązane problemy * 4. Przygotowanie * 5. Cała prawda na temat konsekwencji * 6. Trzy plany działania * 7. Plan B * 8. Kłopoty w raju * 9. Jakieś pytania? * 10. Życie rodzinne * 11. Dinozaur w budynku * 12. Lepiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17611 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Samo Sedno)
U dołu okł.: Poradnik dla rodziców i pedagogów, którzy poszukują konstruktywnych rozwiązań i sprawdzonych metod!
Bibliogr. s. 307-311.
Jak pomóc dziecku w adaptacji do rzeczywistości szkolnej oraz przezwyciężeniu tremy i nieśmiałości? Jak chwalić je i motywować do nauki, nauczyć radzenia sobie z agresją rówieśników oraz konstruktywnego wyrażania własnych emocji?Na wiele wyzwań można się przygotować! Ten poradnik to obowiązkowa lektura dla zaangażowanych i świadomych rodziców, których dzieci wkrótce rozpoczną obowiązek szkolny lub wchodzą w okres dorastania, a także dla pedagogów i psychologów dziecięcych pracujących z uczniami w każdym wieku. Pomoże zrozumieć potrzeby dziecka, rozwijać jego możliwości i wiarę we własne siły, przeciwdziałać wielu problemom, a także budować wzajemne porozumienie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18081 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. przy rozdz.
Poradnik dla pedagogów, psychologów, nauczycieli i wychowawców.
Książka zawiera szczegółowy opis programów socjoterapeutycznych przeznaczonych dla dzieci i młodzieży przejawiających różnego rodzaju trudności, np. nieśmiałość, agresję, niskie poczucie własnej wartości, deficyty w zakresie rozwiązywania konfliktów oraz brak asertywności, a także kwestie związane z eurosieroctwem.
Rozdział 1. Diagnoza w socjoterapii - propozycje narzędzi badawczych * Rozdział 2. Ewaluacja w socjoterapii * Rozdział 3. "Ja wśród innych" - program socjoterapeutyczny dla dzieci w wieku przedszkolnym * Rozdział 4. "Jestem wartościowym człowiekiem" - autorski program socjoterapeutyczny dotyczący budowania poczucia własnej wartości u dzieci w wieku 11-12 lat * Rozdział 5. "Energetyczna akcja - reakcja" - program socjoterapeutyczny wspomagający rozwój umiejętności radzenia sobie z konfliktami dla młodzieży gimnazjalnej prezentującej zachowania agresywne i autoagresywne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17847 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 315-327.
Publikacja ta adresowana jest do nauczycieli i do rodziców, ponieważ bez wzajemnej współpracy trudno uzyskać dobre efekty wychowania i kształcenia dzieci. Jak przystało na podręcznik metodyczny, zawiera on pakiety pomocy dydaktycznych: książka metodyczna przeznaczona jest dla nauczyciela, pakiet pomocy dla każdego dziecka z jego grupyW ostatnich latach nie ukazała się ani jedna publikacja metodyczna omawiająca kompleksowo problemy dwulatka w placówce wychowania przedszkolnego. Naprzeciw aktualnym potrzebom wychodzą niezmiennie prof. Edyta Gruszczyk-Kolczyńska i Ewa Zielińska, prezentując ponad 300-stronicową skarbnicę praktycznej wiedzy - podręcznik metodyczny "Dwulatki i trzylatki w przedszkolu i w domu. Jak świadomie je wychowywać i uczyć" wydany przez Centrum Edukacyjne BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.Wiedza - Świadomość - Wzorce - Porady - Wskazówki - Rozwój - SatysfakcjaPodręcznik metodyczny "Dwulatki i trzylatki w przedszkolu i w domu. Jak świadomie je wychowywać i uczyć"- wykorzystuje obecny stan wiedzy o rozwoju psychoruchowym i procesie uczenia się dzieci w budowaniu modeli metodycznych w wychowaniu i kształceniu przedszkolaków;- konkretyzuje ponadczasowe wartości pedagogiki przedszkolnej, z respektowaniem aktualnych regulacji prawnych działalności pedagogicznej wychowania przedszkolnego;- uwzględnia zmiany w wychowaniu rodzinnych i oczekiwania rodziców przedszkolaków.To ponad 300-stronicowa skarbnica praktycznej wiedzy, z której dowiesz się:- o indywidualnych różnicach rozwoju psychoruchowego dzieci w drugim i trzecim roku życia oraz oczekiwaniach, jakim muszą one sprostać, przekraczając próg przedszkola;- o najważniejszych ustaleniach dotyczących wspomagania rozwoju umysłowego i kształtowania ważnych umiejętności wraz z krótką charakterystyką procesu uczenia się maluchów;- o kształtowaniu się dziecięcej ciekawości, gdyż od niej zaczyna się proces uczenia;- jak zorganizować zajęcia w grupach różnowiekowych;- o zależnościach pomiędzy wychowaniem zamierzonym i niezamierzonym, a także o tym, jak dzieci dowiadują się, co można, a czego nie można;- jakie są sprawdzone sposoby kształtowania dziecięcych kompetencji, aby proces uczenia się był zgodny z ich naturalnym rozwojem;- o co zadbać, aby dzieci bawiły się mądrze i długo;- o kształtowaniu czynności samoobsługowych z uwzględnieniem możliwości dzieci;- o sposobach rozwijania sprawności ruchowej oraz dbałości o zdrowie maluchów;- o wspomaganiu ich w skupianiu uwagi i organizowaniu aktywności, tak aby lepiej radziły sobie w każdej sytuacji;- o wspomaganiu w kształtowaniu umiejętności liczenia i rachowania - konkretne wskazówki oraz przykłady zadań i zabaw;- o sposobach wdrażania maluchów do słuchania muzyki, organizowania zabaw ruchowych przy muzyce, śpiewania piosenek i muzykowania;o współdziałaniu starszych i młodszych dzieci w ćwiczeniach i zabawach prowadzonych w konwencji Metody Ruchu Rozwijającego - przykłady wspólnych zajęć;- o wspomaganiu w realizowaniu złożonych form działalności.Fragment recenzji:Czytelnik ma otrzymać nowe dzieło znakomitych znawczyń tematyki wychowania i nauczania małych dzieci. Autorki odnosiły już wielokrotnie sukces wydawniczy, naukowy i popularyzatorski, publikując opracowania dotyczące rozwoju małych dzieci i jego wspomagania w kolejnych fazach życia. Tym razem wykorzystując częściowo swój dorobek, ale także go uzupełniając o nowe dane z literatury i nowe doświadczenia własne, przygotowały obszerną monografię o wychowaniu świadomym i mądrym dzieci dwu- i trzyletnich, czyli najmłodszych wiekiem przedszkolaków. Specyfiką książki jest to, że została ona napisana z myślą zarówno o nauczycielach (-lkach) przedszkola, jak i rodzicach z intencją, aby zbliżyć do siebie osoby w postępowaniu z dziećmi najważniejsze. Muszę przyznać, że jest to zadanie dosyć trudne, ponieważ wychowanie instytucjonalne wymaga specjalistycznych kwalifikacji i łączy się ze zdobyciem przez nauczycieli/nauczycielki nawet wyższego wykształcenia pedagogicznego. Natomiast rodzice na ogół takiego nie posiadają i wychowują dzieci w większości intuicyjnie oraz w oparciu o tradycję rodzinną i wzory zaczerpnięte z otoczenia. Stworzenie wspólnej płaszczyzny wychowania przez rodziców i nauczycieli byłoby z pewnością ogromnym osiągnięciem, ale mam pewną wątpliwość, czy uda się zachęcić szersze kręgi rodziców do studiowania tej publikacji. Jest ona z pozycji czytelnika nieprzygotowanego i łatwa, i trudna. Łatwość polega na ogromnej dbałości Autorek o przystępność języka, formę wyrażania myśli, ilustracyjność wypowiedzi, mnogość przykładów, ilustracji, konkretnych wskazówek działania. Trudność natomiast wiąże się z bogactwem materiału. Autorki przygotowały kompendium wiedzy, dotyczące różnych aspektów rozwoju dzieci i możliwości na nie oddziaływania. Praktyczne wskazówki podpierały za każdym razem odpowiednimi teoriami rozwoju, a także przypisami do piśmiennictwa, dlatego tekst wymaga uważnego studiowania, refleksji i przełożenia wskazań zawartych w podręczniku na konkretne działania.Zastanawiam się, jaki trud edytorski mogłoby podjąć Wydawnictwo, aby ułatwić czytelnikom korzystanie z tak ogromnego zasobu przydatnych informacji. Może korzystne byłoby zrobienie kolorowych wkładek dotyczących konkretnych form pracy z dziećmi albo załączników filmowych, prezentujących metodykę działania. Bo zalecenia Autorek są wielekroć bezcenne, a że zostały gruntownie udokumentowane - tym należy je uznać za jeszcze bardziej wartościowe; strata by to była niepomierna, gdyby choćby część z nich się zmarnowała w nadmiarze tekstu.Polecam gorąco to unikatowe dzieło nie tylko pracownikom przedszkoli i rodzicom, ale także studentom pedagogiki i innych dyscyplin, dotyczącym rozwoju i wychowania małych dzieci, jak: pielęgniarstwo, nauki o zdrowiu, psychologia, nauki o wychowaniu. Z pewnego punktu widzenia czytelnicy mogą być zawiedzeni, że w książce jest stosunkowo mało nowych pozycji bibliograficznych i niewiele jest odniesień zagranicznych. Osobiście widzę w tym pewien walor. Wskazówki są osadzone w polskich realiach systemu przedszkolnego i w realiach życia współczesnego naszych rodzin, a wiedza o rozwoju oparta na solidnych, bo klasycznych podstawach. Życzę Autorkom, Wydawnictwu i czytelnikom pełnej satysfakcji.Małgorzata Kościelska
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 18321, 17426 (2 egz.)
(dostępność ok. 19.06.2024)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej