Zielińska Ewa (pedagogika)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(16)
Forma i typ
Książki
(16)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje fachowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(16)
wypożyczone
(1)
Placówka
W60 (Krasnobrodzka 11)
(2)
WP130 (św. Wincentego 85)
(15)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(477)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Zielińska Ewa (pedagogika)
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(350)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(314)
Mazan Maciejka
(305)
Steel Danielle (1948- )
(300)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(292)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(263)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(226)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(194)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(179)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Roberts Nora
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(167)
Clark Brenda
(166)
Głowińska Anita
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(155)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(149)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Łoziński Jerzy (1947- )
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Lem Stanisław (1921-2006)
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Ochab Janusz
(134)
Child Lee (1954- )
(133)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(8)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(16)
Język
polski
(16)
Odbiorca
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Rodzice
(3)
Nauczyciele
(2)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Przedszkola
(1)
Studenci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Wychowanie przedszkolne
(7)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(6)
Matematyka
(6)
Dziecko
(4)
Gry edukacyjne
(4)
Wychowanie
(3)
Dojrzałość szkolna
(2)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(2)
Metody nauczania
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Metody aktywizujące
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczanie przedszkolne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(1)
Zajęcia wyrównawcze
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Gatunek
Poradnik
(7)
Poradniki dla nauczycieli
(5)
Podręczniki
(2)
Programy nauczania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Psychologia
(1)
16 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 315-327.
Publikacja ta adresowana jest do nauczycieli i do rodziców, ponieważ bez wzajemnej współpracy trudno uzyskać dobre efekty wychowania i kształcenia dzieci. Jak przystało na podręcznik metodyczny, zawiera on pakiety pomocy dydaktycznych: książka metodyczna przeznaczona jest dla nauczyciela, pakiet pomocy dla każdego dziecka z jego grupyW ostatnich latach nie ukazała się ani jedna publikacja metodyczna omawiająca kompleksowo problemy dwulatka w placówce wychowania przedszkolnego. Naprzeciw aktualnym potrzebom wychodzą niezmiennie prof. Edyta Gruszczyk-Kolczyńska i Ewa Zielińska, prezentując ponad 300-stronicową skarbnicę praktycznej wiedzy - podręcznik metodyczny "Dwulatki i trzylatki w przedszkolu i w domu. Jak świadomie je wychowywać i uczyć" wydany przez Centrum Edukacyjne BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.Wiedza - Świadomość - Wzorce - Porady - Wskazówki - Rozwój - SatysfakcjaPodręcznik metodyczny "Dwulatki i trzylatki w przedszkolu i w domu. Jak świadomie je wychowywać i uczyć"- wykorzystuje obecny stan wiedzy o rozwoju psychoruchowym i procesie uczenia się dzieci w budowaniu modeli metodycznych w wychowaniu i kształceniu przedszkolaków;- konkretyzuje ponadczasowe wartości pedagogiki przedszkolnej, z respektowaniem aktualnych regulacji prawnych działalności pedagogicznej wychowania przedszkolnego;- uwzględnia zmiany w wychowaniu rodzinnych i oczekiwania rodziców przedszkolaków.To ponad 300-stronicowa skarbnica praktycznej wiedzy, z której dowiesz się:- o indywidualnych różnicach rozwoju psychoruchowego dzieci w drugim i trzecim roku życia oraz oczekiwaniach, jakim muszą one sprostać, przekraczając próg przedszkola;- o najważniejszych ustaleniach dotyczących wspomagania rozwoju umysłowego i kształtowania ważnych umiejętności wraz z krótką charakterystyką procesu uczenia się maluchów;- o kształtowaniu się dziecięcej ciekawości, gdyż od niej zaczyna się proces uczenia;- jak zorganizować zajęcia w grupach różnowiekowych;- o zależnościach pomiędzy wychowaniem zamierzonym i niezamierzonym, a także o tym, jak dzieci dowiadują się, co można, a czego nie można;- jakie są sprawdzone sposoby kształtowania dziecięcych kompetencji, aby proces uczenia się był zgodny z ich naturalnym rozwojem;- o co zadbać, aby dzieci bawiły się mądrze i długo;- o kształtowaniu czynności samoobsługowych z uwzględnieniem możliwości dzieci;- o sposobach rozwijania sprawności ruchowej oraz dbałości o zdrowie maluchów;- o wspomaganiu ich w skupianiu uwagi i organizowaniu aktywności, tak aby lepiej radziły sobie w każdej sytuacji;- o wspomaganiu w kształtowaniu umiejętności liczenia i rachowania - konkretne wskazówki oraz przykłady zadań i zabaw;- o sposobach wdrażania maluchów do słuchania muzyki, organizowania zabaw ruchowych przy muzyce, śpiewania piosenek i muzykowania;o współdziałaniu starszych i młodszych dzieci w ćwiczeniach i zabawach prowadzonych w konwencji Metody Ruchu Rozwijającego - przykłady wspólnych zajęć;- o wspomaganiu w realizowaniu złożonych form działalności.Fragment recenzji:Czytelnik ma otrzymać nowe dzieło znakomitych znawczyń tematyki wychowania i nauczania małych dzieci. Autorki odnosiły już wielokrotnie sukces wydawniczy, naukowy i popularyzatorski, publikując opracowania dotyczące rozwoju małych dzieci i jego wspomagania w kolejnych fazach życia. Tym razem wykorzystując częściowo swój dorobek, ale także go uzupełniając o nowe dane z literatury i nowe doświadczenia własne, przygotowały obszerną monografię o wychowaniu świadomym i mądrym dzieci dwu- i trzyletnich, czyli najmłodszych wiekiem przedszkolaków. Specyfiką książki jest to, że została ona napisana z myślą zarówno o nauczycielach (-lkach) przedszkola, jak i rodzicach z intencją, aby zbliżyć do siebie osoby w postępowaniu z dziećmi najważniejsze. Muszę przyznać, że jest to zadanie dosyć trudne, ponieważ wychowanie instytucjonalne wymaga specjalistycznych kwalifikacji i łączy się ze zdobyciem przez nauczycieli/nauczycielki nawet wyższego wykształcenia pedagogicznego. Natomiast rodzice na ogół takiego nie posiadają i wychowują dzieci w większości intuicyjnie oraz w oparciu o tradycję rodzinną i wzory zaczerpnięte z otoczenia. Stworzenie wspólnej płaszczyzny wychowania przez rodziców i nauczycieli byłoby z pewnością ogromnym osiągnięciem, ale mam pewną wątpliwość, czy uda się zachęcić szersze kręgi rodziców do studiowania tej publikacji. Jest ona z pozycji czytelnika nieprzygotowanego i łatwa, i trudna. Łatwość polega na ogromnej dbałości Autorek o przystępność języka, formę wyrażania myśli, ilustracyjność wypowiedzi, mnogość przykładów, ilustracji, konkretnych wskazówek działania. Trudność natomiast wiąże się z bogactwem materiału. Autorki przygotowały kompendium wiedzy, dotyczące różnych aspektów rozwoju dzieci i możliwości na nie oddziaływania. Praktyczne wskazówki podpierały za każdym razem odpowiednimi teoriami rozwoju, a także przypisami do piśmiennictwa, dlatego tekst wymaga uważnego studiowania, refleksji i przełożenia wskazań zawartych w podręczniku na konkretne działania.Zastanawiam się, jaki trud edytorski mogłoby podjąć Wydawnictwo, aby ułatwić czytelnikom korzystanie z tak ogromnego zasobu przydatnych informacji. Może korzystne byłoby zrobienie kolorowych wkładek dotyczących konkretnych form pracy z dziećmi albo załączników filmowych, prezentujących metodykę działania. Bo zalecenia Autorek są wielekroć bezcenne, a że zostały gruntownie udokumentowane - tym należy je uznać za jeszcze bardziej wartościowe; strata by to była niepomierna, gdyby choćby część z nich się zmarnowała w nadmiarze tekstu.Polecam gorąco to unikatowe dzieło nie tylko pracownikom przedszkoli i rodzicom, ale także studentom pedagogiki i innych dyscyplin, dotyczącym rozwoju i wychowania małych dzieci, jak: pielęgniarstwo, nauki o zdrowiu, psychologia, nauki o wychowaniu. Z pewnego punktu widzenia czytelnicy mogą być zawiedzeni, że w książce jest stosunkowo mało nowych pozycji bibliograficznych i niewiele jest odniesień zagranicznych. Osobiście widzę w tym pewien walor. Wskazówki są osadzone w polskich realiach systemu przedszkolnego i w realiach życia współczesnego naszych rodzin, a wiedza o rozwoju oparta na solidnych, bo klasycznych podstawach. Życzę Autorkom, Wydawnictwu i czytelnikom pełnej satysfakcji.Małgorzata Kościelska
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18321 (1 egz.)
(dostępność ok. 14.07.2022)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 247-254.
Publikacja zawiera cele i treści kształcenia dla wszystkich obszarów edukacji matematycznej realizowanej w domu i w przedszkolach, z uwzględnieniem podstawy programowej. Każdy obszar edukacji jest omawiany w osobnym rozdziale.Na początku przedstawiono prawidłowości psychologiczne i pedagogiczne dotyczące danego obszaru wspomagania rozwoju umysłowego dzieci i kształtowania wiadomości i umiejętności matematycznych. Następnie omówiono treści kształcenia i podano komentarze metodyczne z opisami ćwiczeń, sytuacji zadaniowych, zabaw i gier. Rozdziały te tym różnią się od swoich pierwowzorów, że zawierają wyniki badań naukowych i doświadczenia pedagogiczne gromadzone w ciągu minionych dwudziestu lat.Prowadzenie edukacji matematycznej w domu i w przedszkolu według zaleceń zawartych w tej książce zapewni dzieciom lepsze efekty w szkole, nie tylko w edukacji matematycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17730, 17731 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7123 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7237, 7238 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 232-[239].
Więcej niż połowa polskich dzieci wykazuje się uzdolnieniami matematycznymi już w przedszkolu, ale po ośmiu miesiącach nauki w szkole już tylko co ósme dziecko przejawia wysokie uzdolnienia matematyczne. Osiem miesięcy nauki w szkole wystarcza, aby dzieci straciły radość uczenia się matematyki, poczucie sensu i stawały się mniej twórcze. Jednocześnie co czwarte dziecko jest zepchnięte na ścieżkę klęski szkolnej i doznaje niepowodzeń w nauce matematyki. Czy można to wszystko zmienić na lepsze? Na to i inne pytania odpowiadają autorki "Edukacji matematycznej w klasie I".?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17482, 17483 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 408-419.
Książka dla nauczycieli przedszkoli i rodziców.
"Dziecko nie ma w swojej główce osobnych szufladek na efekty edukacji domowej i efekty edukacji przedszkolnej. (.) Dlatego dobre efekty w zakresie wychowaniai kształcenia dzieci osiąga się wówczas, gdy uda się skorelować to, czego uczy się w domu i w przedszkolu. Natomiast źle się wiedzie dzieciom, gdy rodzice mają za nic prośby nauczycielek, żeby sensowniej zajmowali się swoim dzieckiem, oraz gdy w przedszkolu nie uwzględnia się tego, czego dzieci nauczyły się w domu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17432, 18369 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Bliżej przedszkola.
Bibliografia strony 408-419.
"Dziecko nie ma w swojej główce osobnych szufladek na efekty edukacji domowej i efekty edukacji przedszkolnej. (.) Dlatego dobre efekty w zakresie wychowaniai kształcenia dzieci osiąga się wówczas, gdy uda się skorelować to, czego uczy się w domu i w przedszkolu. Natomiast źle się wiedzie dzieciom, gdy rodzice mają za nic prośby nauczycielek, żeby sensowniej zajmowali się swoim dzieckiem, oraz gdy w przedszkolu nie uwzględnia się tego, czego dzieci nauczyły się w domu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20073 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 342-352.
Inspiracją dla powstania tego podręcznika stała się opublikowana w 2012 roku książka Dwulatki i trzylatki w przedszkolu i w domu. Jak świadomie je wychowywać i uczyć. Od czasu jej wydania w wychowaniu maluchów wiele się zmieniło na dobre i na złe. Niektóre z tych zmian są tak ważne, że wymagają omówienia, aby uchronić dorosłych przed poważnymi błędami wychowawczymi. Publikacja ta, bazując na najnowszej wiedzy o rozwoju psychoruchowym i wychowaniu dzieci, rozszerza kompetencje rodziców, opiekunów w żłobkach i nauczycieli w przedszkolach o treści, które pozwolą im skutecznie i efektywnie wspierać małe dzieci w rozwoju. Jest to kompendium wiedzy zawierające przykłady, ilustracje, konkretne i praktyczne wskazówki działań dotyczących różnych aspektów rozwoju dzieci oraz możliwości jego stymulowania. Do czasu ukazania się tej pozycji brakowało na rynku książki w całości poświęconej wspomaganiu rozwoju psychoruchowego i wychowywaniu małych dzieci w żłobkach i klubach dziecięcych. W podręczniku tym przyjęto konwencję dwupoziomowego omawiania problemów, stosowaną we wcześniejszych książkach, które ukazały się w tej serii. Dzięki temu tekst zasadniczy kolejnych rozdziałów jest stosunkowo łatwy w studiowaniu, gdyż trudniejsze komentarze psychologiczne i pedagogiczne są przeniesione do przypisów ze wskazaniem publikacji, w których znajdują się informacje zawierające szersze omówienie analizowanych problemów. ***Z recenzji naukowej dr. hab. Marzenny Magdy-Adamowicz, prof. UZ:[.] Stwierdzam, że ze względu na poruszaną problematykę, jej wagę i aktualność dla rozwoju współczesnej pedagogiki dziecka publikacja książki "Wspomaganie rozwoju i wychowywanie małych dzieci. Podręcznik dla rodziców, opiekunów w żłobkach i nauczycieli w przedszkolach" jest w pełni pożądana i uzasadniona. Wniesie ona niezaprzeczalnie duży wkład w rozwój zarówno praktyki, jak i teorii opieki i edukacji dziecka, ze względu na niewątpliwe walory pogłębionej analizy problemów pedagogicznych.
Wstęp 11 * Część pierwsza * Instytucjonalne formy opieki i edukacji dzieci w Polsce: żłobki i kluby dziecięce, * dzienni opiekunowie i nianie oraz placówki wychowania przedszkolnego * 1.O żtobkach i klubach dziecięcych, także o zatrudnianiu * i formalnych obowiązkach dziennych opiekunów i niań 21 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 2.O najnowszej historii wychowania przedszkolnego w Polsce oraz o aktualnych formalnych * ustaleniach regulujących funkcjonowanie placówek wychowania przedszkolnego 25 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * Część druga * Adaptacja dziecka do żłobka, klubu dziecięcego i przedszkola * 3.Problemy przystosowania się dzieci do pobytu w żłobku i klubie dziecięcym: mity i realia. * Ustalenia pomagające utatwić maluchom przystosowanie się do żtobka i klubu dziecięcego 33 * (Anna Mikler-Chwastek) * 4.Formalne regulacje przyjmowania dzieci do placówek wychowania przedszkolnego. * Adaptacja dzieci do przedszkola: wyniki badań i wnioski 40 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska. Ewa Zielińska) * 5.Jak przygotować rodziców i dzieci do pobytu w przedszkolu. * O organizowaniu dni adaptacyjnych w przedszkolu 45 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska) * 6.Co zrobić, aby dzieci spokojnie spaty w przedszkolu. Także o przyuczaniu dzieci * do sygnalizowania potrzeb fizjologicznych i właściwego zachowania się w toalecie 55 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * Część trzecia * Psychologiczne i pedagogiczne podstawy wychowania * i wspomagania rozwoju psychoruchowego dzieci w domu, żłobku i przedszkolu * 7.Problem mato aktualnych norm stosowanych do oceny rozwoju małych dzieci. * Także o różnicach indywidualnych w rozwoju psychoruchowym dzieci 63 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 8.Czym różni się wspomaganie rozwoju dzieci od ich wychowania i kształcenia. * O konieczności dopasowania procesu uczenia się do strefy najbliższego rozwoju dzieci 67 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 9.O społecznym uczeniu się preferowanym przez dzieci i dziecięcej ciekawości, * bez której niemożliwe jest wspomaganie rozwoju umysłowego maluchów 73 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 10.Jak w społecznym uczeniu się małe dzieci korzystają z naśladownictwa i modelowania. * Naśladownictwo i modelowanie w zabawach równoległych w żłobku oraz w przedszkolu 78 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 11.Jak dzieci ustalają, co można robić, a czego nie można. * Dobre i złe strony wychowania zamierzonego i niezamierzonego 85 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 12.O karach i nagrodach w wychowaniu małych dzieci * oraz groźnych skutkach złego posługiwania się nimi 92 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 13.Tabletowe dzieci. Dlaczego udostępnianie tabletów małym dzieciom * przynosi więcej zła niż korzyści. Jakie z tego wynikają wnioski pedagogiczne 97 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * Część czwarta * Wspomaganie rozwoju i wychowanie małych dzieci w domu, żtobku i klubie dziecięcym * oraz w przedszkolu: prawidłowości i treści kształcenia oraz metody i przykłady zajęć * 14.O rozwijaniu mowy małych dzieci oraz wspomaganiu ich * w coraz sprawniejszym porozumiewaniu się z innymi * 14.1.Od krzyku do słowa. Czyli krótko o rozwoju mowy matych dzieci 109 * (Beata Rola) * 14.2.Ważniejsze prawidłowości wspomagania matych dzieci * w sprawnym mówieniu i porozumiewaniu się z dorosłymi i dziećmi 113 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 14.3.O co trzeba zadbać, a czego unikać w trakcie wspomagania maluchów w sprawnym mówieniu * i porozumiewaniu się z dorosłymi i dziećmi w domu, żtobku i przedszkolu 118 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 14.4.Stów kilka o wdrażaniu maluchów do grzecznego zwracania się do innych 126 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska. Ewa Zielińska) * 15.Jak wspierać maluchy w kształtowaniu własnego ja * oraz poznawaniu otoczenia, w którym przebywają i rozwijają się * 15.1.Ważniejsze ustalenia psychologiczne i pedagogiczne przydatne w kształtowaniu u dzieci własnego ja * i wspieraniu ich w dążeniu do samodzielności życiowej 129 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 15.2.Jak pomagać maluchom kształtować wtasneya i dążyć do samodzielności życiowej: wzorcowe zabawy * i sytuacje zadaniowe organizowane w domu, żłobku i klubie dziecięcym oraz w przedszkolu 134 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska, Anna Mikler-Chwastek) * 15.3.Jak pomagać małym dzieciom poznawać otoczenie w domu, żłobku i przedszkolu. Wspomaganie dzieci * w dążeniu do większej precyzji wykonania czynności i utrzymywania porządku w swoim otoczeniu 149 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska, Anna Mikler-Chwastek) * 15.4.Zwierzęta i rośliny w otoczeniu małych dzieci. * Jak pomóc je poznać i właściwie traktować: opisy zajęć z dziećmi w domu i przedszkolu 159 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska) * 16.Rozwijanie samodzielności maluchów w codziennych sytuacjach, * ze szczególnym uwzględnieniem czynności samoobsługowych * 16.1.O zakresach samodzielności życiowej dzieci i kształtowaniu się jej od pierwszego do osiemnastego roku życia 166 * (Anna Mikler-Chwastek) * 16.2.Ważniejsze reguły kształtowania umiejętności samoobsługowych i samodzielności życiowej dzieci 168 * (Anna Mikler-Chwaslek) * 16.3.Lista ważnych umiejętności i nawyków oraz metody kształtowania ich w domu, żłobku i przedszkolu 171 * (Anna Mikler-Chwastek) * 16.4.Jak starsze przedszkolaki mogą pomóc w kształtowaniu umiejętności samoobsługowych maluchów 176 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 16.5.O dzieciach siejących bałagan-jak można temu zaradzić 180 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 17.Dziecięce zabawy i sytuacje zadaniowe w wychowaniu domowym, * żłobku i klubie dziecięcym oraz w przedszkolu * 17.1.Ważniejsze ustalenia dotyczące znaczenia zabaw w rozwoju psychoruchowym dzieci. * Jak wiedza ta przekłada się na wychowanie małych dzieci 189 * (Edyta Gruszczyk- Kolczyńska) * 17.2.O zabawkach sprzyjających rozwojowi umysłowemu maluchów * w domu, żłobku i klubie dziecięcym oraz w przedszkolu 194 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska. Anna Mikler-Chwastek) * 17.3.W jaki sposób organizować zabawy małych dzieci, aby bawiły się mądrze i długo. * Wzorcowe zabawy dla maluchów organizowane w domu, żłobku i przedszkolu 200 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska) * 18.Dbałość o zdrowie i rozwój ruchowy dzieci w domu, żłobku i przedszkolu. * Konieczność zaspokojenia potrzeby ruchu maluchów * 18.1.Ważniejsze prawidłowości i zakłócenia rozwoju ruchowego dzieci 211 * (Magdalena Plandowska) * 18.2.O zgubnych konsekwencjach lekceważenia potrzeby ruchu u dzieci 215 * (Magdalena Plandowska) * 18.3.Wspomaganie rozwoju ruchowego dzieci w żłobkach, placówkach wychowania przedszkolnego * i w wychowaniu domowym. Praktyczne rady i wskazówki metodyczne 219 * (Magdalena Plandowska) * 19.Stymulowanie muzyką rozwoju umysłowego maluchów * 19.1.Krótko o rozwoju uzdolnień muzycznych małych dzieci i o muzyce stymulującej ich aktywność ruchową 233 * (Zuzanna Jastrzębska-Krajewska) * 19.2.Słuchanie muzyki przez maluchy w domu, żłobku i przedszkolu 238 * (Zuzanna Jastrzębska-Krajewska) * 19.3. Muzykowanie, śpiewanie piosenek i zabawy ruchowe dla maluchów, * stymulowanie muzyką ich rozwoju psychoruchowego. Wzorce zajęć 242 * (Zuzanna Jastrzębska-Krajewska) * 20.Wspomaganie dzieci w dostrzeganiu i korzystaniu z regularności * oraz w przewidywaniu, co będzie dalej * 20.1. O roli rytmów w rozwoju umysłowym małych dzieci 249 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 20.2.0 roli rytmów w porozumiewaniu się maluchów z dorosłymi i dziećmi 253 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 20.3. Zabawy i sytuacje zadaniowe pomagające maluchom dostrzec regularności i korzystać z nich 257 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 21.Pomaganie dzieciom w łączeniu przyczyny ze skutkiem i przewidywaniu, * jakie mogą być skutki nierozważnego działania * 21.1.Krótko o rozwoju myślenia przyczynowo-skutkowego u dzieci, ze szczególnym uwzględnieniem maluchów 266 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 21.2.Jak odpowiadać na pytania dzieci, czyli krótko o pedagogice pytań 272 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 21.3.Zabawy i sytuacje zadaniowe wspomagające dzieci w łączeniu przyczyny ze skutkiem; * wdrażanie do przewidywania skutków własnych czynności 273 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska) * 22.Wspomaganie maluchów w klasyfikowaniu na miarę ich możliwości umysłowych * 22.1.Co wiemy o rozwoju klasyfikacji u dzieci i dlaczego trzeba wspomagać maluchy * w rozwijaniu tych ważnych zakresów rozumowania 283 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 22.2.Zabawy i sytuacje zadaniowe pomagające małym dzieciom coraz sprawniej klasyfikować 286 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 23.Wspomaganie maluchów w kształtowaniu umiejętności liczenia i ustalania, * ile jest przedmiotów po dodaniu lub zabraniu kilku * 23.1.Jak dzieci uczą się liczyć i rachować. Dlaczego umiejętności te są wyznacznikiem rozwoju umysłowego dzieci 291 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 23.2.Reguły wspomagania małych dzieci w opanowaniu umiejętności liczenia i rachowania oraz ustalania, * gdzie jest więcej, a gdzie mniej. Wzorcowe sytuacje zadaniowe i zabawy 298 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 24.Wspomaganie dzieci w wypowiadaniu się w rysunku i malowankach. * Konieczność zachowania umiaru w tworzeniu barwnego środowiska wychowawczego * 24.1.Co wiemy o rozwoju umiejętności wypowiadania się małych dzieci w rysunku 307 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 24.2.Jak małe dzieci rozpoznają barwy i je nazywają. O oddziaływaniu kolorów na psychikę dzieci * i zachowaniu rozsądku w tworzeniu kolorowego środowiska wychowawczego 309 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 24.3. Wspomaganie małych dzieci w wypowiadaniu się w formie rysunków i malowanek, * zabawy sprzyjające rozpoznawaniu i nazywaniu kolorów 312 * (Edyta Gruszczyk-Kolczynska) * 25.Wspomaganie matych dzieci w skupianiu uwagi i organizowaniu * aktywności poznawczych i wykonawczych * 25.1.Ważniejsze ustalenia na temat rozwoju zdolności do skupienia uwagi * oraz sensownego scalania aktywności poznawczych i wykonawczych dzieci 322 * (Edyta Gruszczyk-Kolczynska) * 25.2.Ilustrowane opowiadania sposobem rozwijania u trochę starszych maluchów * zdolności do skupiania uwagi, organizowania pola spostrzeżeniowego 329 * (Edyta Gruszczyk-Kolczynska) * 25.3.Skup się i rozpoznaj dotykiem, jaki to przedmiot i do czego stuży. * Czyli zajęcia przy pudlach pełnych skarbów 336 * (Edyta Gruszczyk-Kolczynska) * 26.O konieczności wspomagania rozwoju umysłowego i mądrego wychowywania dzieci * przez następne lata. Kilka istotnych uwag na zakończenie tego podręcznika 338 * (Edyta Gruszczyk-Kolczynska) * Bibliografia 342 * (Edyta Gruszczyk-Kolczynska) *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20292, 20291 (2 egz.)
(dostępność ok. 06.05.2024)
Książka
W koszyku
(Edukacja Matematyczna Dzieci)
Bibliogr. s. [279]-287.
Prezentujemy poradnik dla wszystkich, którym bliski jest prawidłowy rozwój dziecka. Stanowi on kontynuację wydanej w 2000 roku pracy pt. "Wspomaganie rozwoju umysłowego trzylatków i dzieci starszych wolniej rozwijających się". Uzupełnieniem poradnika jest Pakiet pomocy o tym samym tytule. Autorki ukazują, jak można intensywnie wspomagać rozwój dziecka w przedszkolu, włączając w to edukację matematyczną. Wykorzystały tu koncepcję "Dziecięcej matematyki", której celem jest zapewnienie dziecku sukcesu w nauce szkolnej.Najważniejsze zagadnienia omówione w książce to:Ľ przebieg procesu uczenia się dzieci w różnych obszarach działalności przedszkola;Ľ zabawki i przedmioty, które mogą być stosowane jako cenna pomoc dydaktyczna dla dzieci w czwartym i piątym roku życia;Ľ metodyka i scenariusze wprowadzania dzieci w sztukę konstruowania gier, które rozwijają rozumowanie i kształtują umiejętności matematyczne;Ľ scenariusze zajęć z Pakietem pomocy i omówienie, jak z tych scenariuszy korzystać.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9023, 9022, 2765, 7122, 9049 (5 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce: Cele i treści kształcenia, podstawy psychologiczne i pedagogiczne oraz wskazówki do prowadzenia zajęć z dziećmi w domu, w przedszkolu i w szkole.
Bibliografia strony 466-478.
Ostatni rok wychowania przedszkolnego i pierwszy rok nauki szkolnej na długie lata wyznaczają przebieg edukacji na rozwój dziecięcych zdolności matematycznych. W tym czasie tworzone są fundamenty, na których buduje się system wiadomości i umiejętności matematycznych. W książce tej wyjaśniamy, w jaki sposób można kierować rozwojem umysłowym oraz kształtować wiadomości i umiejętności matematyczne dzieci w ostatnim roku wychowania przedszkolnego i w pierwszym roku nauki szkolnej. Zawiera ona podstawy psychologiczne i pedagogiczne, metody diagnozowania dziecięcego rozumowania, program edukacyjny uwzględniający zalecenia podstaw programowych oraz opisy sytuacji zadaniowych. Analiza szkolnych losów dzieci, których edukacja prowadzona była według zaleceń zawartych w tej książce, wykazała, że ich umiejętności matematyczne były o wiele większe niż rówieśników. Lepiej też radziły sobie w pozostałych zakresach edukacji szkolnej. prof. Edyta Gruszczyk - Kolczyńska
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18799, 15944 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [240]-248.
Książka pełni funkcję podręcznika i jest przeznaczona dla dorosłego. Zestaw zabawek edukacyjnych ma służyć konkretnemu dziecku. Dlatego w przedszkolu musi być tyle Zestawów zabawek, ile dzieci bierze udział w zabawach i ćwiczeniach. Natomiast nauczycielowi wystarczy jedna książka. Żeby ułatwić dorosłemu orientację, które zabawy realizuje się z wykorzystaniem Zestawu, na marginesie książki został umieszczony miś.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5981 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Książka pełni funkcję podręcznika i jest przeznaczona dla dorosłego. Zestaw zabawek edukacyjnych ma służyć konkretnemu dziecku. Dlatego w przedszkolu musi być tyle Zestawów zabawek, ile dzieci bierze udział w zabawach i ćwiczeniach. Natomiast nauczycielowi wystarczy jedna książka. Żeby ułatwić dorosłemu orientację, które zabawy realizuje się z wykorzystaniem Zestawu, na marginesie książki został umieszczony miś.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9024 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [240]-248.
Książka pełni funkcję podręcznika i jest przeznaczona dla dorosłego. Zestaw zabawek edukacyjnych ma służyć konkretnemu dziecku. Dlatego w przedszkolu musi być tyle Zestawów zabawek, ile dzieci bierze udział w zabawach i ćwiczeniach. Natomiast nauczycielowi wystarczy jedna książka. Żeby ułatwić dorosłemu orientację, które zabawy realizuje się z wykorzystaniem Zestawu, na marginesie książki został umieszczony miś.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na s. tyt. i okł.: "Podstawy psychologiczne i pedagogiczne oraz zabawy i sytuacje zadaniowe sprzyjające intensywnemu wspomaganiu rozwoju umysłowego i kształtowaniu ważnych umiejętności".
Bibliogr. s. [270]-285.
Książka dla nauczycieli i rodziców [...].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1563 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony [270]-285.
Książka przeznaczona jest dla nauczycieli i rodziców, którzy chcą zapewnić dziecku lepsze szanse edukacyjne. Jest to źródło wiedzy przydatnej do prowadzenia zajęć dydaktyczno - wyrównawczych z dziećmi, które nie osiągnęły jeszcze pełnej gotowości do podjęcia nauki w klasie pierwszej. Dzięki publikacji nauczyciele i rodzice pogłębią i uporządkują swoją wiedzę na temat oczekiwań, którym musi sprostać dziecko, aby być dobrym uczniem. Książka tłumaczy także, w jaki sposób poprzez proces uczenia się można korzystnie wpływać na rozwój dziecka oraz w jaki sposób opracować program wspomagania rozwoju umysłowego dziecka. Pozycja ma charakter przystępnie napisanego podręcznika. Zawiera psychologiczne i pedagogiczne podstawy oraz zabawy i sytuacje zadaniowe sprzyjające intensywnemu wspomaganiu rozwoju umysłowego. Prezentowane zajęcia z dziećmi opracowane są tak, aby można je realizować w domu, w przedszkolu, a także w szkole.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22453 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce wykorzystano plany pracy dydaktyczno-wychowawczej następujących autorek: Wiesława Chrabąszcz, Katarzyna Dardzińska, Monika Grabowska, Aleksandra Kozak, Helena Muszyńska, Anna Pszczółkowska, Katarzyna Rynkowska, Magdalena Wcisło.
Autorka publikacji Listy do Ewy Z. to niekwestionowany autorytet w dziedzinie wychowania przedszkolnego - od niepamiętnych czasów jest obdarzana zaufaniem przez rzeszę nauczycieli w całym kraju i otrzymuje setki listów z prośbami o pomoc - m. in. w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi, w prowadzeniu rozmów z rodzicami czy w sporządzaniu dokumentacji pracy.Treść listów jest różnorodna, tak jak różni są ich autorzy. Piszą nauczyciele z wielkich miast i maleńkich wiosek, zarówno ci stawiający pierwsze kroki w zawodzie, jak i z wieloletnim stażem. W książce znajdziecie odpowiedzi na pytania z tych listów - Ewa Zielińska do każdego opisywanego problemu podchodzi z wielką uwagą i troską przede wszystkim dlatego, że poruszane zagadnienia to nauczycielskie wątpliwości, rozterki, trudności i kłopoty dnia codziennego świadczące o chęci ich rozwiązania.Korespondencja jest pogrupowana w cztery bloki problemowe: w pierwszym znajdują się listy związane z nauczycielami i ich pozycją w placówce, budowaniem autorytetu wśród dzieci, rodziców i grona pedagogicznego; drugi zawiera listy z pytaniami na temat wychowania - wiele dotyczy niepożądanych zachowań dzieci w przedszkolu i sposobów radzenia sobie z nimi; trzeci poświęcony jest rozwiązywaniu problemów dydaktycznych - pojawiają się w nim między innymi listy dotyczące sposobów odczytywania i interpretowania rysunków czy aktywności ruchowej na powietrzu; w czwartym bloku poruszone są kwestie związane z dokumentacją pracy nauczyciela przedszkola, takie jak np. diagnoza przedszkolaka, planowanie pracy, zapisy w dzienniku.Publikacja stanowi nieocenione źródło wiedzy dla każdego nauczyciela przedszkola. Wiedzy podanej w przystępny, klarowny i obrazowy sposób przez doświadczoną koleżankę z pięćdziesięcioletnim stażem pracy.Zakres tematyczny poruszony w książce jest bardzo szeroki, ale jednocześnie dotyczący właśnie tego, z czym na co dzień musi mierzyć się nauczyciel przedszkola: Budowanie autorytetu nauczyciela przedszkola. Wizerunek nauczyciela wizerunkiem placówki. Nowoczesne technologie w komunikacji z rodzicami. Aranżacja przestrzeni (sala zabaw, łazienka, szatnia). Tygodniowy rozkład zajęć. Wychowanie dziecka poprzez podejmowanie prostych czynności domowych na rzecz rodziny. Jak wyznaczać granice i wyciągać konsekwencje, czyli kara i nagroda w wychowaniu. Agresywne zachowania dzieci. Trudne dzieci, a może trudni rodzice? Korzystne i niekorzystne postawy rodzicielskie. O rozsądnym wychowywaniu dzieci. O domowym środowisku wychowawczym. O postępowaniu z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo. Jeszcze raz o adaptacji, ale trochę inaczej. Kształtowanie odporności emocjonalnej. O odczytywaniu rysunków dzieci przedszkolnych. Sposoby realizacji treści programowych z wychowania plastycznego. Zajęcia umuzykalniające w przedszkolu (organizacja i budowa zajęć umuzykalniających). Metody wspomagające rozwój twórczy dzieci. Sprawność ruchowa dzieci. O aktywności ruchowej na powietrzu. Umiejętności społeczne. Metody nauki czytania w przedszkolu. Sposoby realizacji treści programowych z mowy ojczystej. Edukacja matematyczna. Planowanie pracy wychowawczo-dydaktycznej w przedszkolu. Zapisy w dzienniku. Obserwacje pedagogiczne. Diagnoza przedszkolaka. Informacja o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole. ***To książka, dzięki której:- wyzbędziesz się kompleksów, bo uświadomisz sobie, że to, co robisz, robisz dobrze, czyli na miarę uwarunkowań stworzonych Ci przez przedszkole;- odniesiesz sukces, bo poprowadzi Cię prostą drogą do realizacji pasji zawodowych, ale na miarę Twoich możliwości;- poznasz sprawdzone zasady postępowania z dziećmi i ich rodzicami, metody pracy, porady i podpowiedzi skrojone tak, aby Twoja praca była lekka (nie będzie), łatwa (nie będzie) i przyjemna (czy będzie? nie zawsze, ale z pewnością będzie inspirująca, kreatywna i dostarczy Ci wiele satysfakcji).Ewa Zielińska
Od Autorki5Bliżej nauczycielaList 1Budowanie autorytetu nauczyciela przedszkola 11List 2Wizerunek nauczyciela wizerunkiem placówki 14List 3Nowoczesne technologie w komunikacji z rodzicami 19List 4Aranżacja przestrzeni (sala zabaw, łazienka, szatnia) 22List 5Tygodniowy rozkład zajęć 27Bliżej dzieckaList 6Wychowanie dziecka poprzez podejmowanie prostych czynności domowych na rzecz rodziny 33List 7Jak wyznaczać granice i wyciągać konsekwencje, czyli kara i nagroda w wychowaniu 37List 8Agresywne zachowania dzieci 43List 9Trudne dzieci, a może trudni rodzice? 50List 10Korzystne i niekorzystne postawy rodzicielskie 54List 11O rozsądnym wychowywaniu dzieci 59List 12O domowym środowisku wychowawczym 63List 13O postępowaniu z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo 69List 14Jeszcze raz o adaptacji, ale trochę inaczej 73List 15Kształtowanie odporności emocjonalnej 79Bliżej edukacjiList 16O odczytywaniu rysunków dzieci przedszkolnych 87List 17Sposoby realizacji treści programowych z wychowania plastycznego 91List 18Zajęcia umuzykalniające w przedszkolu(organizacja i budowa zajęć umuzykalniających) 108List 19Metody wspomagające rozwój twórczy dzieci 114List 20Sprawność ruchowa dzieci 119 * 4List 21O aktywności ruchowej na powietrzu 124List 22Umiejętności społeczne 128List 23Metody nauki czytania w przedszkolu 131List 24Sposoby realizacji treści programowych z mowy ojczystej 138List 25Edukacja matematyczna 147Bliżej dokumentacjiList 29Planowanie pracy wychowawczo-dydaktycznej w przedszkolu 153List 30Zapisy w dzienniku 190List 31Obserwacje pedagogiczne 197List 32Diagnoza przedszkolaka 204List 33Informacja o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole 214Ostatni list, czyli refleksje o pracy nauczycieli wychowania przedszkolnego229
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20290 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej