Grudziewska Ewa
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(12)
Forma i typ
Książki
(12)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(12)
wypożyczone
(1)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(12)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Grudziewska Ewa
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(351)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(263)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(180)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Roberts Nora
(165)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(12)
Język
polski
(12)
Odbiorca
Pedagodzy
(3)
Psycholodzy
(3)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Pracownicy socjalni
(2)
Asystenci rodzin
(1)
Nauczyciele
(1)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(1)
Pracownicy służby zdrowia
(1)
Socjoterapeuci
(1)
Terapeuci
(1)
Temat
Socjoterapia
(5)
Praca socjalna
(3)
Mediacja (prawo)
(2)
Młodzież
(2)
Opieka społeczna
(2)
Rodzina
(2)
Uczniowie
(2)
Wychowanie
(2)
Chorzy z otępieniem
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Empatia
(1)
Etyka
(1)
Kara pozbawienia wolności
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Kompetencje wychowawcze
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Konflikt
(1)
Kwalifikacje zawodowe
(1)
Mediacja (socjol.)
(1)
Młodociani przestępcy
(1)
Młodzież trudna
(1)
Nieletni przestępcy
(1)
Opiekunowie
(1)
Osoby starsze słabe
(1)
Osoby w kryzysie bezdomności
(1)
Osoby w wieku podeszłym
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Otępienie
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Pomoc postpenitencjarna
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Prawo rodzinne
(1)
Prawo socjalne
(1)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(1)
Sprawiedliwość naprawcza
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Studenci
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Uczucia
(1)
Uzależnieni
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Gatunek
Praca zbiorowa
(4)
Scenariusz zajęć
(3)
Poradnik
(2)
Opracowanie
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
12 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Diagnoza w socjoterapii / redakcja naukowa Ewa Grudziewska. - Warszawa : Difin, 2017. - 160 stron : il. ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia przy rozdziałach.
Książka ma na celu wzbogacenie warsztatu diagnostycznego wszystkich osób, które zawodowo zajmują się socjoterapią, a także nauczycieli i wychowawców na co dzień pracujących z dziećmi i młodzieżą oraz studentów, którzy wiążą swoją zawodową przyszłość z pracą o charakterze wychowawczo-terapeutycznym.Publikacja zawiera propozycje konkretnych narzędzi diagnostycznych, które można wykorzystać w trakcie procesu diagnostycznego dzieci w wieku przedszkolnym, szkolnym oraz młodzieży, a także w diagnozie kompetencji osoby socjoterapeuty.
Rozdział 1. Diagnoza w socjoterapii – założenia teoretyczne * Katarzyna Klonowska * * Rozdział 2. Diagnoza socjoterapeutyczna dzieci w wieku przedszkolnym * Małgorzata Chojak * * Rozdział 3. Rozwój seksualny dzieci w wieku przedszkolnym – norma i objawy niepokojące * Beata Drobek-Ziemińska * * Rozdział 4. Wybrane aspekty diagnozy w socjoterapii dzieci w młodszym wieku szkolnym * Ewa Trojanowska * * Rozdział 5. Diagnoza socjoterapeutyczna młodzieży * Joanna Kata * * Rozdział 6. Kompetencje socjoterapeuty – zagadnienia diagnostyczne * Ewa Grudziewska
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18539 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziecko w rodzinie : kontekst prawno-metodyczny / redakcja naukowa Ewa Grudziewska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2022. - 140, [6] stron : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
(Metodyka Pracy Socjalnej)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych, orzecznictwo przy pracach.
Metodyka Pracy Socjalnej to uzupełnienie serii wydawniczej Biblioteka Pracy Socjalnej, która ukazała się nakładem Wydawnictwa Difin. Przedstawiana seria za punkt wyjścia w pracy socjalnej stawia sobie koncentrację na warsztacie metodycznym, którym powinna się posługiwać osoba profesjonalnie pomagająca ludziom. Obiektem zainteresowania publikacji jest dziecko w rodzinie w kontekście prawno-metodycznych wskazań dla pracowników socjalnych udzielających w swojej codziennej pracy wsparcia i pomocy tej grupie osób, które ze względu na swoją sytuację nie są w stanie poradzić sobie z doświadczanymi trudnościami czy kryzysami. Dobór podjętej tematyki nie jest przypadkowy, ponieważ chodzi przede wszystkim o pokazanie, w jaki sposób należy interpretować i stosować obowiązujące przepisy prawa w pracy z klientami pomocy społecznej i ich rodzinami w oparciu o ideę pomagania osobom, które znajdują się w trudnej sytuacji życiowej, doświadczając różnorodnych trudności, problemów czy też kryzysów. Książka adresowana jest adresowana do osób kształcących przyszłych przedstawicieli helping professions, tj. pracowników socjalnych, asystentów rodzin, pedagogów, psychologów, wychowawców w placówkach opiekuńczo-wychowawczych oraz placówkach socjalizacyjnych. W szczególny sposób skierowana jest do rodzin jako swego rodzaju drogowskaz w ich codziennym wypełnianiu funkcji opiekuńczo-wychowawczej i socjalizacyjnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22065 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. [123]-133.
Zaprezentowana w publikacji autorska propozycja zajęć fakultatywnych dla studentów pedagogiki resocjalizacyjnej dotyczy przede wszystkim rozwijania ich empatii, postawy egzystencjalnej "być", przejawiającej się otwartością na drugiego człowieka i odpowiedzialnością za niego, umiejętności radzenia sobie ze złością swoją i innych w różnych sytuacjach społecznych oraz uwrażliwiania ich na obowiązujące normy moralne i ich przestrzeganie.Publikacja skierowana jest do psychologów i pedagogów na co dzień pracujących z osobami niedostosowanymi społecznie, studentów oraz do kadry naukowo-dydaktycznej, która każdego dnia kształci przyszłych pedagogów. Zaproponowany program ma na celu wzbogacenie tych istniejących już na poziomie kształcenia akademickiego o treści umożliwiające przyszłym pracownikom jeszcze sprawniejsze realizowanie planów zawodowych.
Rozdział 1. Kształcenie pedagogów – ujęcie teoretyczne * Ewa Grudziewska, Agnieszka Lewicka-Zelent * 1.1. Kształcenie pedagogów resocjalizacyjnych w ujęciu psychologicznym * 1.2. Psychospołeczne funkcjonowanie studentów w świetle literatury przedmiotu * Rozdział 2. Kompetencje społeczne – wprowadzenie teoretyczne * Ewa Grudziewska * 2.1. Kompetencje społeczne – definicja pojęcia * 2.2. Wybrane klasyfikacje kompetencji społecznych * 2.3. Modele kompetencji społecznych * 2.4. Kompetencje społeczne a umiejętności społeczne – zakres pojęć * 2.5. Umiejętności społeczne w pracy pedagoga * 2.6. Przegląd badań dotyczących kompetencji społecznych * Rozdział 3. Empatia. Podążanie ku drugiemu człowiekowi * Agnieszka Lewicka-Zelant * 3.1. Definicyjne ujęcie empatii * 3.2. W kierunku dojrzałej formy empatii * 3.3. Znaczenie empatii w życiu człowieka * Rozdział 4. Złość – podstawy teoretyczne * Ewa Grudziewska * 4.1. Złość – definicja pojęcia * 4.2. Uwarunkowania złości * 4.3. Radzenie sobie ze złością * Rozdział 5. Moralność jako komponent funkcjonowania jednostki * Ewa Grudziewska * 5.1. Pojęcie moralności w ujęciu literatury psychopedagogicznej * 5.2. Rozwój moralny – przegląd koncepcji teoretycznych * 5.2.1. Teoria rozwoju moralnego w ujęciu J. Piageta * 5.2.2. Rozwój moralny według L. Kohlberga * Rozdział 6. Zachowanie jako odzwierciedlenie postaw jednostki * Agnieszka Lewicka-Zelent * 6.1. Czynniki warunkujące postawy * 6.2. Postawa „być” i „mieć” * 6.3. Integracja postaw i ich znaczenie w życiu człowieka * Rozdział 7. Założenia metodologiczne * Ewa Grudziewska, Agnieszka Lewicka-Zelent * 7.1. Cel i problematyka badań * 7.2. Problem badawczy * 7.3. Zmienne i wskaźniki uwzględnione w badaniu * 7.4. Metoda, technika i narzędzia badawcze * 7.5. Charakterystyka terenu badań i badanych osób * 7.6. Metody analizy statystycznej materiału badawczego * 7.7. Sposoby rozwijania wybranych sfer funkcjonowania psychospołecznego studentów * 7.7.1. Cele rozwijania poszczególnych sfer funkcjonowania studentów * 7.7.2. Techniki służące doskonaleniu funkcjonowania psychospołecznego studentów * Rozdział 8. Psychospołeczne funkcjonowanie studentów pedagogiki resocjalizacyjnej * Ewa Grudziewska, Agnieszka Lewicka-Zelent * 8.1. Kompetencje społeczne studentów z grupy eksperymentalnej i kontrolnej w preteście * 8.2. Poziom empatii studentów z grupy eksperymentalnej i kontrolnej w preteście * 8.3. Złość studentów w grupy eksperymentalnej i kontrolnej w preteście * 8.4. Poziom rygoryzmu moralnego studentów z grupy eksperymentalnej i kontrolnej (pretest) * 8.5. Postawy egzystencjalne studentów z grupy eksperymentalnej i kontrolnej w preteście * 8.6. Związki zależnościowe pomiędzy badanymi sferami funkcjonowania * psychospołecznego badanych studentów * Rozdział 9. Efektywność rozwijania wybranych sfer funkcjonowania psychospołecznego studentów * Ewa Grudziewska, Agnieszka Lewicka-Zelent * 9.1. Zmiany w zakresie postaw egzystencjalnych studentów z grupy eksperymentalnej * 9.2. Zmiany poziomu empatii studentów z grupy eksperymentalnej * 9.3. Zmiany w zakresie typów złości studentów z grupy eksperymentalnej * 9.4. Zmiany poziomu rygoryzmu moralnego studentów z grupy eksperymentalnej * 9.5. Zmiany w zakresie kompetencji społecznych studentów z grupy eksperymentalnej * Zakończenie * Bibliografia * Spis tabel, wykresów i schematów * Aneks * Ewa Grudziewska * Załącznik 1. Inwentarz Typów Złości R.T. Potter-Efron, P.S. Potter-Efron * Załącznik 2. Kwestionariusz Rozumienia Empatycznego Innych Ludzi A. Węglińskiego (KRE-II) * Załącznik 3. Kwestionariusz Umiejętności Prospołecznych A. Goldsteina * Załącznik 4. Skala Postaw Być i Mieć B. Grulkowskiego * Załącznik 5. Kwestionariusz Rygoryzmu Moralnego W. Poznaniaka (PRM) * Załącznik 6. Propozycje ćwiczeń wykorzystanych w trakcie zajęć fakultatywnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17697 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 129-134.
Pracownik socjalny powinien legitymować się szerokim wachlarzem kompetencji, od wiedzy począwszy na różnego rodzaju umiejętnościach społecznych skończywszy. Kompetencje mediacyjne jest to jeden z aspektów, który jest niezbędny w profesji pracownika socjalnego, biorąc pod uwagę szeroki wachlarz problemów, z jakimi przychodzą klienci do ośrodków pomocy społecznej. Książka ma na celu pokazanie, jaka jest wiedza pracowników socjalnych nt. mediacji oraz diagnoza kompetencji mediacyjnych w tej grupie zawodowej.
Rozdział 1. Wprowadzenie w zagadnienia dotyczące konfliktu * Agnieszka Lewicka-Zelent * 1.1. Konflikt – próba zdefiniowania pojęcia * 1.2. Walory i mankamenty konfliktów * 1.3. Czynniki eskalujące i osłabiające konflikty * 1.4. Konstruktywne i destruktywne rozwiązywanie konfliktów * Rozdział 2. Mediacja – podstawy teoretyczne * Agnieszka Lewicka-Zelent * 2.1. Sprawiedliwość naprawcza fundamentem mediacji * 2.2. Początki mediacji w Polsce i na świecie * 2.3. Istota mediacji * 2.4. Rodzaje mediacji * 2.5. Pracownik socjalny kompetentnym mediatorem * Rozdział 3. Współczesny obraz pracownika socjalnego * Ewa Grudziewska * 3.1. Profesja pracownika socjalnego * 3.2. Formalne wymogi dotyczące wykonywania zawodu pracownika socjalnego * 3.3. Zadania pracownika socjalnego * 3.4. Kompetencje pracownika socjalnego * Rozdział 4. Etyka w zawodzie pracownika socjalnego, czyli wyznacznik profesjonalizmu? * Ewa Grudziewska * Rozdział 5. Podstawy metodologiczne badań własnych * Ewa Grudziewska * 5.1. Problematyka badawcza * 5.2. Teren i organizacja badań własnych * 5.3. Charakterystyka badanych osób * Rozdział 6. Mediacja w pracy pracownika socjalnego * Ewa Grudziewska * 6.1. Wiedza na temat mediacji badanych osób * 6.2. Stosunek pracowników socjalnych do mediacji * 6.3. Doświadczenie zawodowe badanych osób w zakresie mediacji * 6.4. Rozwijanie kompetencji mediacyjnych przez pracowników socjalnych * Rozdział 7. Poczucie sprawiedliwości naprawczej pracowników socjalnych * Agnieszka Lewicka-Zelent * 7.1. Wartościowanie wskaźników poczucia sprawiedliwości naprawczej przez pracowników socjalnych * 7.2. Wartościowanie pojęcia sprawiedliwości przez pracowników socjalnych z wyższym wykształceniem zawodowym i magisterskim * Rozdział 8. Kompetencje mediacyjne w opinii pracowników socjalnych * Agnieszka Lewicka-Zelent * 8.1. Kompetencje mediacyjne w samoocenie badanych pracowników socjalnych * 8.2. Samoocena pracowników socjalnych w zakresie wybranych umiejętności i cech * 8.3. Związki zależnościowe między wskaźnikami poczucia sprawiedliwości naprawczej a kompetencjami mediacyjnymi pracowników socjalnych * Podsumowanie i wnioski końcowe * Bibliografia * Spis tabel i wykresów * Aneks * Agnieszka Lewicka-Zelent
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 17699 (1 egz.)
(dostępność ok. 15.05.2024)
Książka
W koszyku
Kompetencje pracowników socjalnych : warsztaty / redakcja naukowa Ewa Grudziewska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 276, [4] strony : fotografia, ilustracje ; 24 cm.
(Engram)
(Metodyka Pracy Socjalnej)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
Prezentowana książka przedstawia warsztaty dotyczące: rozwijania umiejętności społecznych, empatii, umiejętności komunikacyjnych, antydyskryminacji, umiejętności rodzicielskich/wychowawczych. Publikacja adresowana jest do osób kształcących przyszłych przedstawicieli helping professions, tj. pracowników socjalnych, asystentów rodzin, pedagogów, psychologów, opiekunów osób starszych i z niepełnosprawnościami, a także przedstawicieli zawodów medycznych (pielęgniarki, fizjoterapeuci, lekarze).br> W serii Metodyka Pracy Socjalnej:1. Kompetencje pracowników socjalnych. Warsztaty2. Praca socjalna z osobami w kryzysie bezdomności, opuszczającymi jednostki penitencjarne, uzależnionymi3. Praca socjalna z osobami starszymi, z chorobami otępiennymi i ich rodzinami4. Praca socjalna z osobami z niepełnosprawnościami, bezrobotnymi, z zaburzeniami psychicznymi5. Dziecko w rodzinie. Kontekst prawno-metodyczny
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22070 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
(Metodyka Pracy Socjalnej)
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
Metodyka Pracy Socjalnej to uzupełnienie serii wydawniczej Biblioteka Pracy Socjalnej, która ukazała się nakładem wydawnictwa Difin. Przedstawiana seria za punkt wyjścia w pracy socjalnej stawia sobie koncentrację na warsztacie metodycznym, którym powinna się posługiwać osoba profesjonalnie pomagająca ludziom.Publikacja zawiera wskazania metodyczne do pracy socjalnej z osobami starszymi, a także osobami doświadczającymi chorób otępiennych i ich rodzin. Wśród wybranych metod i technik przedstawiono: konferencję grupy rodzinnej, dialog motywujący, podejście skoncentrowane na rozwiązaniach, kontrakt, projekt socjalny, analiza SWOT. Wybrane działania metodyczne nie są przypadkowe, ponieważ chodzi przede wszystkim o pokazanie, jak różne metody i techniki mogą być zastosowane w pracy z klientami pomocy społecznej i ich rodzinami w oparciu o ideę pomagania osobom, które znajdują się w trudnej sytuacji życiowej.Książka adresowana jest do osób kształcących przyszłych przedstawicieli helping professions, tj. pracowników socjalnych, asystentów rodzin, pedagogów, psychologów, opiekunów osób starszych i z chorobami otępiennymi, a także przedstawicieli zawodów medycznych - pielęgniarki, fizjoterapeuci, lekarze. W szczególny sposób skierowana jest do członków rodzin seniorów i osób doświadczających chorób otępiennych.W serii Metodyka Pracy Socjalnej:1. Kompetencje pracowników socjalnych. Warsztaty2. Praca socjalna z osobami w kryzysie bezdomności, opuszczającymi jednostki penitencjarne, uzależnionymi3. Metody i techniki pracy z osobami starszymi, z osobami z chorobami otępiennymi i ich rodzinami4. Metody i techniki pracy z osobami bezrobotnymi, z niepełnosprawnościami, z osobami z zaburzeniami psychicznymi5. Dziecko w rodzinie. Kontekst prawno-metodyczny
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22071 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
(Metodyka Pracy Socjalnej)
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
Metodyka Pracy Socjalnej to uzupełnienie serii wydawniczej Biblioteka Pracy Socjalnej, która ukazała się nakładem Wydawnictwa Difin. Przedstawiana seria za punkt wyjścia w pracy socjalnej stawia sobie koncentrację na warsztacie metodycznym, którym powinna się posługiwać osoba profesjonalnie pomagająca ludziom.Książka opiera się na stosowaniu w działaniu różnych metod i narzędzi, np. dialogu motywującego, podejścia skoncentrowanego na rozwiązaniach, kontraktu czy genogramu. W publikacji zostały wskazane obszary do pracy oraz zasoby, które można wykorzystać w pracy z konkretną osobą potrzebującą wsparcia i pomocy w poradzeniu sobie z trudną sytuacją życiową. Książka adresowana jest do osób kształcących przyszłych przedstawicieli helping professions, tj. pracowników socjalnych, asystentów rodzin, pedagogów, psychologów, streetworkerów oraz innych profesjonalistów pracujących na co dzień z osobami borykającymi się z różnego rodzaju problemami i kryzysami.W serii Metodyka Pracy Socjalnej:1. Kompetencje pracowników socjalnych. Warsztaty2. Praca socjalna z osobami w kryzysie bezdomności, opuszczającymi jednostki penitencjarne, uzależnionymi3. Praca socjalna z osobami starszymi, z chorobami otępiennymi i ich rodzinami4. Praca socjalna z osobami z niepełnosprawnościami, bezrobotnymi, z zaburzeniami psychicznymi5. Dziecko w rodzinie. Kontekst prawno-metodyczny
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22078 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Temat
Gatunek
Tytuł serii: Engram
Bibliogr. przy rozdz.
Poradnik dla pedagogów, psychologów, nauczycieli i wychowawców.
Książka zawiera szczegółowy opis programów socjoterapeutycznych przeznaczonych dla dzieci i młodzieży przejawiających różnego rodzaju trudności, np. nieśmiałość, agresję, niskie poczucie własnej wartości, deficyty w zakresie rozwiązywania konfliktów oraz brak asertywności a także kwestie związane z eurosieroctwem.
Rozdział 1. Praca z grupą w socjoterapii * Marzena Rubaj * Rozdział 2. "Zdobywamy nowe lądy" - program socjoterapeutyczny dla dzieci nieśmiałych * Paulina Kroszczyńska-Brągiel * Rozdział 3. "Pokonamy razem złość" - program socjoterapeutyczny dla dzieci w młodszym wieku szkolnym przejawiających zachowania agresywne * Katarzyna Klonowska * Rozdział 4. "Jestem niepowtarzalny" - program socjoterapeutyczny z elementami zabawy dla dzieci nieśmiałych w młodszym wieku szkolnym * Marta Witkowska, Ilona Olesińska * Rozdział 5. "Każdy z nas jest niepowtarzalny" - rozwijanie poczucia własnej wartości u dzieci w wieku szkolnym, autorski program zajęć socjoterapeutycznych * Monika Baran * Rozdział 6. "Znajdź swoją przystań" - program socjoterapeutyczny dla młodzieży gimnazjalnej dotkniętej eurosieroctwem * Marta Piwowarska * Rozdział 7."Jak budować konstruktywne relacje z innymi?"- program zajęć socjoterapeutycznych z elementami pedagogiki zabawy dla młodzieży gimnazjalnej * Małgorzata Szcześnik
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17555 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. przy rozdz.
Poradnik dla pedagogów, psychologów, nauczycieli i wychowawców.
Książka zawiera szczegółowy opis programów socjoterapeutycznych przeznaczonych dla dzieci i młodzieży przejawiających różnego rodzaju trudności, np. nieśmiałość, agresję, niskie poczucie własnej wartości, deficyty w zakresie rozwiązywania konfliktów oraz brak asertywności, a także kwestie związane z eurosieroctwem.
Rozdział 1. Diagnoza w socjoterapii - propozycje narzędzi badawczych * Rozdział 2. Ewaluacja w socjoterapii * Rozdział 3. "Ja wśród innych" - program socjoterapeutyczny dla dzieci w wieku przedszkolnym * Rozdział 4. "Jestem wartościowym człowiekiem" - autorski program socjoterapeutyczny dotyczący budowania poczucia własnej wartości u dzieci w wieku 11-12 lat * Rozdział 5. "Energetyczna akcja - reakcja" - program socjoterapeutyczny wspomagający rozwój umiejętności radzenia sobie z konfliktami dla młodzieży gimnazjalnej prezentującej zachowania agresywne i autoagresywne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17847 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Książka łączy rozważania teoretyczne dotyczące oddziaływań socjoterapeutycznych z programami zajęć przeznaczonych dla konkretnych grup dzieci i młodzieży, borykających się na co dzień z różnego rodzaju trudnościami, które utrudniają funkcjonowanie psychospołeczne.W części teoretycznej Czytelnik znajdzie tekst dotyczący etyki praktyki zawodowej, która jest wyznacznikiem profesjonalizmu osób zajmujących się pomaganiem dzieciom i młodzieży oraz materiał związany z prowadzeniem oddziaływań socjoterapeutycznych.Część empiryczną książki rozpoczyna rozdział autorstwa Marty Witkowskiej przeznaczony dla uczniów klas pierwszych, którzy przejawiają trudności adaptacyjne w odniesieniu do nowej sytuacji (rozpoczęcie nauki w szkole) oraz grupy rówieśniczej. Program socjoterapeutyczny został wzbogacony o wybrane ćwiczenia z Metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne.Rozdział autorstwa Anny Kowy i Joanny Warakomskiej przeznaczony jest dla dzieci w młodszym wieku szkolnym (6-7 lat) przejawiających trudności w funkcjonowaniu społeczno-emocjonalnym. Autorki w szczególności zwróciły uwagę na rozwijanie umiejętności związanych z rozpoznawaniem, nazywaniem i wyrażaniem własnych emocji i potrzeb - w tym celu bohaterem każdych zajęć uczyniły postać Marsjanka, który towarzyszył dzieciom podczas wszystkich spotkań.Ostatni z rozdziałów, którego autorkami są Dorota Niedźwiecka i Agnieszka Sybilska, adresowany jest do dzieci 10-12-letnich, przebywających w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym, które mają trudności w rozwiązywaniu konfliktów oraz radzeniu sobie z agresją w konstruktywny sposób. Motywem przewodnim programu socjoterapeutycznego Autorki uczyniły mieszkańców Zwierzogrodu.Publikacja ma umożliwić Czytelnikom znalezienie odpowiedzi na nurtujące ich pytania dotyczące etyki pracy socjoterapeutycznej (oraz grupowej). Ponadto ma wskazać na znaczenie superwizji dla osoby socjoterapeuty oraz stać się inspiracją do pracy z dziećmi i młodzieżą dla pedagogów, psychologów, nauczycieli, wychowawców z różnego typu placówek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19429 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia przy rozdziałach.
Poradnik zawiera propozycje programów zajęć socjoterapeutycznych przygotowanych przez praktyków, którzy na co dzień w swojej pracy zawodowej stosują metodę socjoterapii.Pierwszy z programów autorstwa Justyny Kulik - Do biegu, motywacja - start! - ma na celu rozwijanie motywacji do nauki oraz zainteresowań u dzieci ze szkoły podstawowej. Autorka realizując program, skorzystała z założeń metody projektu i wykorzystała elementy filmoterapii w pracy z grupą.Również Joanna Bartecka podjęła próbę podnoszenia motywacji do nauki i rozwijania zainteresowań, jednakże u młodzieży w wieku gimnazjalnym (14-16 lat). W programie, podobnie jak wspomniana Justyna Kulik, wykorzystała metodę projektu i elementy filmoterapii ze starszą wiekowo grupą. Założeniem programu było także wzmocnienie rozwoju osobistego uczestników zajęć oraz postrzegania siebie i swoich możliwości na tle grupy rówieśniczej.Autorkami kolejnego programu socjoterapeutycznego są Elżbieta Chmielecka-Wróbel oraz Ewa Pacucha. Program pt. Podróż do Krainy Czujątek przeznaczony jest dla dzieci w wieku 10-12 lat, a jego celem jest rozwijanie umiejętności radzenia sobie z emocjami oraz rozwijanie empatii. Program był realizowany w grupie chłopców, którzy prezentowali nieakceptowane społecznie sposoby radzenia sobie z przykrymi emocjami, najczęściej w postaci zachowań agresywnych skierowanych na rówieśników.Z kolei Sylwia Lubas podjęła w programie pt. Mediacja drogą do porozumienia próbę rozwijania umiejętności rozwiązywania konfliktów na drodze mediacji szkolnych u dzieci w wieku 11-13 lat. Celem prezentowanego programu jest rozwijanie umiejętności komunikacyjnych i umiejętności współpracy w sytuacji rozbieżności dotyczących interesów czy poglądów. Program ma w swym założeniu dostarczyć podstawowej wiedzy i umiejętności w zakresie prowadzenia mediacji szkolnych jako konstruktywnego sposobu rozwiązywania konfliktów.W rozdziale piątym Sylwia Huczuk-Kapluk zaprezentowała rozważania dotyczące znaczenia oddziaływań socjoterapeutycznych i możliwości ich wykorzystania w pracy z nieletnimi, którzy na podstawie postanowienia sądu zostali skierowani do ośrodków kuratorskich. Autorka podkreśla, że socjoterapia odgrywa istotną rolę w projektowaniu oddziaływań prowadzonych wobec tej grupy dzieci i młodzieży przejawiającej zaburzenia zachowania oraz symptomy demoralizacji, wśród których znajduje się między innymi niska motywacji do nauki, brak zainteresowań, absencja itp.Ostatni z programów autorstwa Aleksandry Kin pt. Świat beze mnie nie będzie idealny adresowany jest do nieletnich uczęszczających na zajęcia do ośrodka kuratorskiego, a jego celem głównym jest przede wszystkim podnoszenie samooceny i poczucia własnej wartości. Program stworzono z myślą o osobach, pochodzących z rodzin dysfunkcyjnych i przejawiających agresywne lub wycofujące się zachowania, różnego typu zaburzenia emocjonalne, niepotrafiących nawiązywać konstruktywnych relacji rówieśniczych, łamiących szkolny regulamin oraz mających problemy ze środkami psychoaktywnymi, ponieważ taka młodzież jest kierowana przez sądy rodzinne do ośrodków kuratorskich.Poradnik stanowi inspirację w pracy wychowawców, nauczycieli, terapeutów, pedagogów i psychologów oraz wszystkich osób, które są zainteresowane socjoterapią i jej możliwościami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19853 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [189]-198.
Pedagodzy resocjalizacyjni i psycholodzy nieustannie poszukują efektywnych metod pracy z osobami nieprzystosowanymi społecznie. Należy pamiętać, że podmiot oddziaływań jest różny. W inny sposób pracujemy z nieletnimi, w inny z osobami dorosłymi popełniającymi czyny zabronione prawnie. Czy istnieje zatem metoda, którą można wykorzystać w obu grupach? Autorki proponują prowadzenie mediacji sądowej traktowanej jako metoda spełniająca funkcję zarówno profilaktyczną, jak i resocjalizacyjną. Monografia skierowana jest do psychologów, pedagogów, socjologów, prawników, wychowawców, w szczególności pracujących z osobami nieprzystosowanymi, oraz do studentów przygotowujących się do pracy w wyżej wymienionych zawodach. Czytelnik odnajdzie odpowiedzi na podstawowe pytania związane z oddziaływaniami resocjalizacyjnymi i mediacją. Zapozna się z wynikami badań dotyczącymi wiedzy nieletnich i osób karanych na temat mediacji oraz powszechności stosowania postępowania mediacyjnego w polskim wymiarze sprawiedliwości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52909 (1 egz.)
Kaucja: 26,10 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16576 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej