Wsparcie społeczne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(67)
Forma i typ
Książki
(66)
Publikacje naukowe
(28)
Publikacje fachowe
(8)
Poradniki i przewodniki
(7)
Proza
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Audiobooki
(1)
Dostępność
dostępne
(86)
wypożyczone
(11)
nieokreślona
(1)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(5)
BD40 (Suwalska 11)
(3)
BD52 (Rembielińska 6a)
(2)
BD53 (Bazyliańska 6)
(5)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(2)
CN1 (św. Wincentego 85)
(19)
MW123 (św. Wincentego 64)
(1)
W2 (Bazyliańska 6)
(2)
W29 (Rembielińska 6a)
(2)
W37 (Smoleńska 94)
(3)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(2)
W64 (Radzymińska 121)
(3)
W85 (Jórskiego 41)
(1)
W98 (Kondratowicza 23)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(46)
Autor
Ackerman Robert J
(3)
Rossowski Dariusz
(3)
Cieślak Roman
(2)
Kijak Remigiusz (1979- )
(2)
Kirenko Janusz
(2)
Krasiejko Izabela
(2)
Ogińska-Bulik Nina
(2)
Sarvìra Anna (1986- )
(2)
Szluz Beata
(2)
Szluz Beata (1968- )
(2)
Sęk Helena (1938- )
(2)
Thito Philippe
(2)
Becelewska Daniela
(1)
Bjorkoe Jens Aage (1946- )
(1)
Borski Maciej
(1)
Brac Krzysztof
(1)
Bratos-Stępień Małgorzata
(1)
Bronowski Paweł
(1)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(1)
Byra Stanisława
(1)
Cali Davide (1972- )
(1)
Carroll David (1942- )
(1)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Dimmitt Melanie
(1)
Dodziuk Anna (1947- )
(1)
Dolata Dorota (pedagogika)
(1)
Domagała-Zyśk Ewa
(1)
Drzazga Agnieszka
(1)
Dyrda Beata (1968- )
(1)
Dąbrowska Anna (1965- )
(1)
Fengler Jörg (1944- )
(1)
Frączek Zofia
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Gawęda Łukasz
(1)
Gaś Zbigniew Bronisław (1952- )
(1)
Glinowiecki Mateusz
(1)
Grotowska-|Leder Jolanta
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Grzegołowska-Klarkowska Helena Janet
(1)
Grądzki Rafał
(1)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(1)
Hajduk Barbara
(1)
Hajduk Edward
(1)
Jagielska Beata
(1)
Jagoszewska Iwona
(1)
Janowicz Anna
(1)
Janus Edyta
(1)
Jaraczewska Jadwiga M
(1)
Jucewicz Agnieszka (1976- )
(1)
Juczyński Zygfryd
(1)
Kacperczyk Anna
(1)
Kaczmarek Bogusława Beata
(1)
Kaczorowski Jan
(1)
Kalinowski Mirosław (1962- )
(1)
Kaszyński Hubert
(1)
Kobylarczyk-Kaczmarek Magdalena
(1)
Komerski Grzegorz
(1)
Kotarski Hubert
(1)
Latoś Dariusz
(1)
Lisssy Kara
(1)
Maciejewska Olga
(1)
Marczykowska Izabela
(1)
Marynowicz - Hetka Ewa. Biblioteka Pracownika Socjalnego
(1)
Marynowicz-Hetka Ewa (1946- ). Biblioteka Pracownika Socjalnego
(1)
Matejek Józefa
(1)
Michałowski Maciej
(1)
Moskal Zbigniew (1953- )
(1)
Mudrecka Irena
(1)
Nalepa Zofia
(1)
Nicewicz-Staszowska Ewa
(1)
Paczkowska Agnieszka (1980- )
(1)
Panasiuk Maria (1949- )
(1)
Patyk Katarzyna
(1)
Pietruszewski Kazimierz
(1)
Plichta Piotr
(1)
Podgórska-Jachnik Dorota
(1)
Riessman Frank (1924- )
(1)
Róg Anna
(1)
Sarzyńska Ewa
(1)
Siarkiewicz Elżbieta (pedagogika)
(1)
Somà Marco (1983- )
(1)
Spaczyńska Ewa (psycholog)
(1)
Stec Katarzyna (chemia)
(1)
Stojecka-|Zuber Renata
(1)
Suchecki Jacek (1950- )
(1)
Szczupał Bernadeta
(1)
Szluz Anna
(1)
Taraszkiewicz-Kotońska Małgorzata
(1)
Urbańska Magda (socjolog)
(1)
Walc Wiesława
(1)
Walęcka-Matyja Katarzyna
(1)
Wielgos-Struck Renata
(1)
Wilczyńska Agnieszka (psycholog)
(1)
Wojtasik Bożena
(1)
Yagisawa Satoshi (1977- )
(1)
Środa Jacek
(1)
Żołądkowicz Wojciech
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(24)
2010 - 2019
(26)
2000 - 2009
(13)
1990 - 1999
(2)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(40)
1901-2000
(4)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(65)
Luksemburg
(2)
Język
polski
(66)
ukraiński
(1)
Odbiorca
Rodzice
(4)
Terapeuci
(4)
Dzieci
(3)
Młodzież
(3)
Studenci
(3)
6-8 lat
(2)
9-13 lat
(2)
Asystenci rodzin
(2)
Pracownicy socjalni
(2)
Psycholodzy
(2)
Psychoterapeuci
(2)
0-5 lat
(1)
14-17 lat
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Opiekunowie osób upośledzonych
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy resocjalizacyjni
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Literatura belgijska
(2)
Literatura francuska
(1)
Literatura japońska
(1)
Temat
Kobieta
(5221)
Rodzina
(4019)
Przyjaźń
(3839)
Miłość
(3258)
Tajemnica
(2961)
Wsparcie społeczne
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2939)
Relacje międzyludzkie
(2520)
Zabójstwo
(2174)
Życie codzienne
(1910)
Magia
(1733)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1593)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1533)
Uczucia
(1405)
Nastolatki
(1380)
II wojna światowa (1939-1945)
(1365)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1349)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1133)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(1001)
Trudne sytuacje życiowe
(1001)
Wybory życiowe
(938)
Sekrety rodzinne
(931)
Policjanci
(908)
Żydzi
(894)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Psy
(864)
Władcy
(863)
Historia
(847)
Kultura
(821)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(775)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Arystokracja
(678)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(622)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(559)
Zemsta
(552)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(514)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(505)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(494)
Zarządzanie
(494)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(471)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(456)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Samotność
(445)
Marzenia
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Nauczanie początkowe
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(422)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
2001-
(13)
1989-
(3)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(15)
Japonia
(1)
Kolumbia
(1)
Kopenhaga (Dania)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Gatunek
Monografia
(10)
Poradnik
(9)
Praca zbiorowa
(9)
Opracowanie
(7)
Raport z badań
(5)
Opowiadania i nowele
(3)
Podręcznik
(2)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Fantastyka
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Literatura LGBT
(1)
Podręczniki
(1)
Powieść
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Reportaż
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(19)
Socjologia i społeczeństwo
(12)
Edukacja i pedagogika
(10)
Medycyna i zdrowie
(8)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(6)
Rozwój osobisty
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
67 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Dziecko i nastolatek w żałobie : rola nauczycieli i pedagogów / Agnieszka Paczkowska. - Wydanie I. - Gdańsk : Fundacja Hospicyjna, 2020. - 123 strony : ilustracje, tabele, wykresy ; 21 cm.
(Biblioteka Tumbo Pomaga)
"Dziecko i nastolatek w żałobie. Rola nauczycieli i pedagogów" Agnieszki Paczkowskiej to propozycja dla pracowników placówek oświatowych w sytuacji kryzysu spowodowanego śmiercią członka społeczności szkolnej lub osoby bliskiej uczniowi. Jej autorka jest psychologiem w gdańskim Hospicjum im. ks. E. Dutkiewicza SAC, a kilka lat temu współtworzyła program wsparcia psychoedukacyjnego dzieci i młodzieży w żałobie Tumbo Pomaga, którego do dzisiaj jest merytoryczną koordynatorką. Na zasadniczą część książki składają się obraz przebiegu żałoby u dzieci i nastolatków oraz prezentacja wachlarza działań pomocowych ze strony szkoły. Przykłady scenariuszy lekcji czy warsztatów stanowić mogą cenną wskazówkę dla wymienionych w tytule czytelników, a osadzenie w kontekście ruchu paliatywno-hospicyjnego i dokonań Fundacji Hospicyjnej okazać się pomocne w zrozumieniu źródeł wsparcia osieroconych dzieci w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21447 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Pierwsze kompleksowe ujęcie zagadnień dojrzewania i osiągania dorosłości przez osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu Okres dojrzewania i osiągania dorosłości stanowi w przypadku osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu kolejny przełom rozwojowy, w którym szczególną rolę odgrywają ludzie z najbliższego otoczenia - rodzice, nauczyciele i terapeuci. Istotne jest wsparcie opiekunów odpowiednimi programami profilaktycznymi, dzięki którym ich podopieczni u progu dorosłości będą potrafili utrzymać satysfakcjonujące relacje, dokonywać świadomych wyborów oraz w pełni uczestniczyć w życiu zawodowym i społecznym. Autorzy, praktycy z wieloletnim doświadczeniem, omawiają tak istotne formy pomocy i przeciwdziałania społecznej izolacji, jak: model pozytywnego wspierania zachowań, trening umiejętności społecznych, tworzenie przyjaznego środowiska sensorycznego czy przełamywanie barier w zakresie integracji społecznej i aktywizacji zawodowej. Programy te są dostosowane do polskich realiów i zostały omówione na przykładzie działalności wybranych polskich organizacji pozarządowych. Szczególną uwagę autorzy zwracają na istotny wkład rozwojowo-wychowawczy środowiska rodzinnego w proces rewalidacji. Omawiają też pojawiające się problemy związane z wartościowaniem, samooceną oraz trudnymi przeżyciami emocjonalnymi. Książka ukazuje różne aspekty funkcjonowania osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w sposób całościowy i komplementarny. Skierowana jest do pracowników ośrodków specjalistyczno-diagnostycznych, ośrodków rewalidacyjnych i edukacyjnych oraz rodziców. To także inspirujące źródło wiedzy dla studentów takich kierunków jak psychologia, pedagogika, antropologia, socjologia i polityka społeczna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18765 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy rozdziałach i na stronach 190-192.
Niniejsze opracowanie prezentuje specyfikę pracy i wsparcia w odniesieniu do uczniów z niepełnosprawnościami, o różnych potrzebach edukacyjnych. Choć każdy z rodzajów niepełnosprawności wymaga nieco innych oddziaływań terapeutyczno-edukacyjnych, to niektóre zjawiska występujące w przestrzeni szkolnej dotykają wszystkich przedstawianych grup. Jednym z nich jest agresja rówieśnicza i przemoc (bullying). Temu tematowi została poświęcona pierwsza część monografii. Osoby z niepełnosprawnościami niekiedy występują w roli agresorów, ale częściej stają się ofiarami. Znajomość mechanizmów agresywnych realizowanych za pomocą nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (agresja elektroniczna i cyberbullying), a także zasad i praktycznych wskazówek odnośnie do postępowania profilaktycznego w sytuacji narażenia na przemoc może być pomocna dla pedagogów pracujących z osobami będącymi podmiotem niniejszej publikacji.W książce przybliżone zostały też zagadnienia dotyczące uczniów z niepełnosprawnością intelektualną oraz z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Poruszono problemy wynikające ze specyfiki funkcjonowania tych dzieci, ujawniające się w sytuacji diagnozy, konstruowania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych, doboru metod ich edukacji, rehabilitacji i wsparcia. Omówiono również kwestię pomocy rodzinie udzielanej przez szkołę oraz zasady współpracy pomiędzy tymi dwoma rodzajami otoczenia społecznego mającej na celu dobro dziecka.W dalszej części opracowania przedstawione zostały problemy uczniów z wadami wzroku i słuchu w kontekście działań ułatwiających ich edukację. Przybliżono wątki związane ze zmianami w zakresie regulacji prawnych, a także form kształcenia. Wszystkie problemy omawianych grup analizowano w odniesieniu do specyfiki ich funkcjonowania w różnych sferach rozwoju. Warto podkreślić w tym miejscu, że choć w szkołach ogólnodostępnych populacja osób z niepełnosprawnością wzrokową i słuchową jest liczna (zwłaszcza osób słabowidzących i słabosłyszących), to niewiele publikacji przybliża zagadnienia ich potrzeb w zakresie kształcenia i wychowania. Niniejsza monografia uzupełnia tę lukę, ułatwiając zrozumienie funkcjonowania uczniów z zaburzeniami widzenia i słyszenia. W obliczu trudności edukacyjnych może to sprzyjać efektywnemu wykorzystywaniu konkretnych metod postępowania omówionych w tej publikacji, jak też stymulować pedagogów do wynajdywania własnych sposobów radzenia sobie w sytuacjach trudnych związanych ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi uczniów z wadami wzroku i słuchu.W publikacji poruszono również problematykę funkcjonowania dzieci przewlekle chorych w roli uczniów. Choroba przewlekła została tu potraktowana jako sytuacja trudna, wywołująca wiele negatywnych emocji i stanów psychicznych. Jednocześnie podkreślono wartość wsparcia społecznego w minimalizowaniu ograniczeń wynikających z tego rodzaju choroby.Na zakończenie książki ukazano sylwetkę dziecka z niepełnosprawnością ruchową oraz swoistość jego kształcenia i wychowania, ze szczególnym uwzględnieniem konieczności zaspokajania potrzeby wyrażania siebie i porozumiewania się z innymi poprzez alternatywne i wspomagające formy komunikacji.Serdecznie zapraszamy do lektury!Autorzy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19854 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4867, 6630 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 36 (1 egz.)
Kaucja: 94,83 zł
Książka
W koszyku
(Nowe Tendencje w Psychologii ; t. 9)
Bibliogr. s. 206-242.
Tekst częśc. tł. z ang., niem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 47621 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 56344 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Dla teoretyków i praktyków pracy wychowawczej, socjalnej i terapeutycznej.
Część prac w języku angielskim. Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
WSTĘP (BEATA SZLUZ) * ADAM KULCZYCKI * Kryzys instytucji rodziny i jej przemiany w XX wieku * JOANNA WRÓBLEWSKA-SKRZEK * Kryzys wczesnej dorosłości wyzwaniem dla współczesnej rodziny * IZABELA KIEŁTYK-ZABOROWSKA * Funkcjonowanie rodziny w obliczu zjawiska eurosieroctwa * NATALIA VARGA, VICTORIA RUEHL * Wpływ transgranicznej migracji zarobkowej rodziców na socjalizację dzieci * KATARZYNA TARKA-RYMARZ * Rodzina migracyjna w obszarze działań pracownika socjalnego * MONIKA STRUCK-PEREGOŁCZYK * Wpływ rodziny na podejmowanie aktywności zawodowej przez młode osoby niepełnosprawne * PAULINA DUBIEL-ZIELIŁSKA * Kreatywna obecność osób niepełnosprawnych w rodzinie i jej wymiar etyczny * BARBARA SKAWINA * Społeczne problemy rodzin dzieci niepełnosprawnych i z zaburzeniami rozwoju * MARGITA SCHMIDTOV??, GRÉTKA OSVALDOV?? * Dzieci z wadą słuchu w rodzinach wielokulturowych * ELŻBIETA CYGNAR, MAREK MIERZŁSKI, BEATA REJMAN, KRZYSZTOF * REJMAN * Formy pomocy rodzinom z dziećmi upośledzonymi umysłowo na przykładzie działaności Polskiego Stowarzyszenia na rzecz Osób Upośledzonych Umysłowo – Koło w Jarosławiu * KINGA TUREK * Działalność Koła PSOUU w Myślenicach, jako stowarzyszenia oferującego pomoc i wsparcie osobom niepełnosprawnym intelektualnie oraz ich rodzinom * M??RIA D??VIDEKOV?? * Social assistance to families with mentally disabled children * AGNIESZKA KARPIŁSKA * Ojciec w rodzinie z dzieckiem niepełnosprawnym * ANNA CHMIELEWSKA * Czy młodzież ma prawo czuć się samotna we współczesnym świecie? Wieloznaczność poczucia osamotnienia współczesnej młodzieży i właściwa diagnoza tego problemu jako punkt wyjścia w jego rozwiązaniu * ADAM RACZKOWSKI * Zjawisko depresji dziecka i nastolatka w rodzinie * MARYANA MYKOLAYCHUK * Depresja a stosunki rodzinne: wzajemne oddziaływanie i metody terapii * DOMINIKA CYZIO * Dziecko, lęk przed śmiercią i dobrostan osoby umierającej – aspekty etyczne i psychologiczne * SABINA LUCYNA ZALEWSKA * Czy rozmawiać z dzieckiem o śmierci? Śmierć jako element ludzkiego życia w aspektach wychowawczych * IRYNA DROZD * Pomoc i wsparcie dla osób z zaburzeniami psychicznymi w Polsce w latach 2010–2014 * NOTY O AUTORACH
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 56589 (1 egz.)
Kaucja: 22,96 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych przy pracach.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
Wstęp (Beata Szluz, Anna Szluz, Magda Urbańska) * I. WSPÓŁCZESNA RODZINA * WSPARCIE SOCJALNE I PRAWNE * Tadeusz Kamiński * Rodzina jako adresat polityki społecznej. Jak daleko może posunąć się państwo? * Arkadiusz Żukiewicz * Teoretyczne podstawy wspierania rodzin z punktu widzenia pedagogiki społecznej * Marta Czechowska-Bieluga * Zmiana w procesie profesjonalnego wspierania osób i rodzin * Paulina Manachiewicz * Praca socjalna z rodziną. Wybrane aspekty * Katarzyna Błaszczuk * Praca socjalna z rodziną w kryzysie * Magdalena Arczewska * Praca socjalna z rodziną w kontekście ochrony dobra dziecka * Dominika Warmuz * Specjalistyczne poradnictwo rodzinne formą wsparcia rodziny (na przykładzie specjalistycznych poradni rodzinnych działających na terenie diecezji legnickiej) * Anna Szluz * Nieodpłatna przedsądowa pomoc prawna jako forma wsparcia rodziny * Andżelika Retmańczyk * Pozorne przywrócenie homeostazy rodzin ryzyka z perspektywy oddziaływań służb społecznych * Marija Shved, Myroslava Duża-Zadorożna * Praca z rodziną w Niemczech. Dyskurs społeczno-pedagogiczny * II. WSPÓŁCZESNA RODZINA * PATOLOGIE I DZIAŁALNOŚĆ KOMPENSACYJNO-WSPOMAGAJĄCA * Iryna Myszczyszyn * Przyczyny i formy przemocy psychicznej w rodzinie wobec dzieci na Ukrainie * Joanna Polak * Przegląd badań poświęconych dziedziczeniu patologii w rodzinie * Diana Dajnowicz-Piesiecka * Życie rodzinne a porwania rodzicielskie. Przyczyny zjawiska w świetle badań aktowych * Iryna Krynytska * Dopuszczalność przemocy w wychowaniu dzieci w rodzinie jako patologia społeczna oraz poszukiwanie sposobów jej „terapii” * Ewelina Winiarczyk * Rodzina a zachowania ryzykowne dziecka * Ivanna Luchakivska * Zapobieganie i zwalczanie przemocy domowej w rodzinie na Ukrainie * Anna Witkowska-Paleń * Programy edukacyjno-korekcyjne wsparciem dla rodzin dotkniętych przemocą * Renata Deka * Rodzina w sytuacji odosobnienia jednego z jej członków. Izolacja więzienna jako zagrożenie dla prawidłowego funkcjonowania rodziny * Agnieszka Wróbel-Chmiel * „W rodzinie (nie) wszyscy jesteśmy ważni…”. O (nie)respektowaniu zasad wychowania rodzinnego przez matki przebywające w izolacji penitencjarnej * Yaroslav Bereskyi * Odpowiedzialność karna za przemoc domową w rodzinie na Ukrainie * Noty o Autorach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 56599 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie [99].
"Jak budować codzienną siłę i odporność psychiczną?" Pierwszy na rynku poradnik - nieoceniona pomoc na trudny czas! W życiu zdarzają się trudne sytuacje. Duże i małe. Aktualnie przeżywamy kryzys epidemiologiczny - pandemię globalną. Nikt z nas nie ma doświadczenia jak sobie radzić, co robić, aby zachować zdrowie, zwłaszcza psychiczne. W zalewie informacji, chaosu emocji, lęku - w najtrudniejszej sytuacji są dzieci, którym zawala się poczucie stabilności i bezpieczeństwa. Poradnik dedykowany jest rodzicom, którzy chcą pomóc dzieciom przetrwać ten czas we względnie dobrej kondycji, złagodzić lęki, wzmocnić ich siłę i odporność psychiczną, nauczyć efektywnych zachowań, przywrócić poczucie bezpieczeństwa i wiary w to, że będzie dobrze. W poradniku omówione zostały różne rodzaje sytuacji kryzysowych, ze szczególnym uwzględnieniem aktualnie doświadczanego kryzysu epidemiologicznego z omówieniem faz rozwoju kryzysu. Przedstawione zostały różne formy i możliwości udzielania emocjonalnego wsparcia w wyjaśnianiu co się dzieje, łagodzeniu lęku i zapobieganiu atakom paniki. Omówione zostały podstawowe zasady zachowania się rodziców (opiekunów dziecka) w sytuacjach kryzysowych - jak organizować codzienne życie, jak stabilizować sytuację, aby ponoszone przez dziecko koszty psychiczne były jak najmniejsze. Dodatkowo publikacja zawiera zestaw działań, zabaw, ćwiczeń, które wzmacniają siłę i odporność psychiczną dzieci, obniżają napięcie, stres, lęk i stanowią profilaktykę obciążenia traumatyzującego. Opracowana przez psychologa i ekspertkę - autorkę wielu publikacji dot. zdrowia psychicznego dzieci. Niezwykle potrzebne treści dla rodziców, szczególnie w okresie pandemii - sytuacji życiowo nowej, na skutki której nie jesteśmy przygotowani. Z poradnika rodzice dowiedzą się, jak wspierać dzieci w czasie kryzysu? Co mówić, co robić? Jak udzielać pierwszej pomocy emocjonalnej i wsparcia psychicznego? Dodatkowo publikacja zawiera zestaw działań, zabaw, ćwiczeń, które wzmacniają siłę i odporność psychiczną dzieci, obniżają napięcie, stres, lęk i stanowią profilaktykę obciążenia traumatyzującego. Poradnik może się przydać w różnych sytuacjach kryzysowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20804 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Дівчинка з гострим оком / Філіпп Тіто ; ілюстрації: Анна Сарвіра ; переклад: Бюро перекладів «Луїза»/Олександр Лебеденко.
Wiek: 7-10 lat.
Можливо, хтось із твоїх знайомих теж покинув свою домівку через війну. Хай око твоє буде гостре — вони потребують твоєї уваги та підтримки. Не засуджуй їхню поведінку, а спробуй зрозуміти, бо ти не знаєш, що твоїм знайомим довелося пережити. Вислухай їх і заохочуй інших послухати їхню історію. Не стій осторонь, якщо хтось із твого класу ображатиме чи цькуватиме твоїх знайомих. Пам’ятай: деколи навіть один добрий вчинок може змінити чиєсь життя.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II ukr (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. LU II (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II LO (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I LO (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wiek: 7-10 lat.
Książeczka pt. „Dziewczynka, która miała oczy szeroko otwarte” opowiada historię małej Ukrainki Sofii, która w nowej szkole w Polsce poznaje wyjątkowo spostrzegawczą koleżankę Alinę, nazywaną przez swoich bliskich Bystre Oczko. Autorzy książki poprzez relację dziewczynek pokazują, jak ważne jest, by zwracać uwagę na innych, oferować im wsparcie i wykazywać chęć zrozumienia ich problemów. Sofia, bohaterka opowiadania, takiego wsparcia bardzo potrzebowała, gdy po ucieczce przed wojną podjęła próbę integracji w nowym kraju
Publikacja skierowana jest do dzieci w wieku od siedmiu do dziesięciu lat, a także rodziców i wychowawców. Niesie potężne i uniwersalne przesłanie o potrzebie empatii i uważności, dzięki którym łatwiej jest zrozumieć jak istotne jest współczucie, solidarność i wsparcie. Alina, a wraz z nią inne dzieci w klasie, próbują zrozumieć, z jakimi emocjami zmaga się ich nowa koleżanka i w jaki sposób mogą jej pomóc. Książeczka jest nieocenionym narzędziem do omawiania z najmłodszymi zmagań i trudności dzieci dotkniętych wojną, pozbawionych domów i zmuszonych do budowania nowego życia w obcym kraju. [portal.librus.pl].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 10 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I (1 egz.)
(dostępność ok. 28.06.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. II (1 egz.)
(dostępność ok. 05.06.2024)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I (1 egz.)
(dostępność ok. 01.06.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. II (1 egz.)
(dostępność ok. 31.05.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22676 D (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang. przy pracach.
Rozdział I Opieka nad dzieckiem - współczesne zagadnienia * Rozdział II Wsparcie rodziny - potrzeby i możliwości * Rozdział III Problemy opieki w placówkach oświatowych * Rozdział IV Pomoc społeczna wobec problemów współczesnego człowieka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 2858 (1 egz.)
(dostępność ok. 10.06.2024)
Książka
W koszyku
(Psychologia / [Uniwersytet Łódzki])
Bibliografia, netografia na stronach 311-335.
Publikacja z zakresu psychologii rodziny. Prezentowane w książce kwestie teoretyczne i rezultaty najnowszych badań dotyczą jakości oraz znaczenia relacji interpersonalnych dorosłych rodzeństw.Autorka w podjętych analizach koncentruje się na czterech następujących zagadnieniach: charakterystyka psychologicznych aspektów relacji z rodzeństwem w okresie dorosłości; wyróżnienie wzorców relacji interpersonalnych dorosłych rodzeństw; określenie związku pomiędzy krytycznymi wydarzeniami życiowymi a pozytywnymi i negatywnymi aspektami relacji rodzeństw oraz oszacowanie buforowej roli relacji z rodzeństwem w obliczu krytycznych wydarzeń życiowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20014 (1 egz.)
(dostępność ok. 04.05.2024)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
Niedogodności w życiu osobistym, społecznym i zawodowym wynikające z różnych form niepełnosprawności osób można poprzez odpowiednie działania opiekuńcze, terapeutyczne, instytucjonalne itp. znacznie ograniczyć "humanizując życie" tej grupy osób. W modelowym ujęciu zakłada się, że proces ten obejmuje dwa etapy: wszechstronną pomoc w dążeniu do usamodzielnienia się osób z niepełnosprawnością, a w drugiej fazie - podejmowanie działań w zakresie ich aktywizacji w życiu codziennym i środowisku pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57685 (1 egz.)
Kaucja: 27,96 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 283-310.
Zrozumienie postmodernistycznego świata, podlegającego ciągłej digitalizacji sfery uczuć i emocji młodych, jest ogromnym wyzwaniem również dla doświadczonych pedagogów. Przedmiotowa publikacja niewątpliwie stanowi doskonałą "legendę" interesującej mapy problemów związanych z funkcjonowaniem młodzieży. (?) Śmiem twierdzić, iż przedstawiona praca może być traktowana jako swoista "róża dewiacyjna", pozwalająca uwzględniwszy wpływ czasu, na określenie prawidłowego kursu każdemu pedagogowi, podejmującemu się złożonego zadania zdefiniowania swojej roli i swoich zadań w pracy ze współczesną młodzieżą.dr hab. Beata Pituła
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19231 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Stanowi część 1. Część 2. pt.: Moje w antykwariacie Morisaki.
Nagroda Literacka Chiyoda
Czy da się przeżyć życie, nie angażując się w sprawy innych i nie mówiąc o tym, co się naprawdę czuje? I nie czytając książek? Takako prawie by się to udało… Po zerwaniu z superprzystojnym Hideakim, z którym łączyła nadzieje na przyszłość, rzuciła pracę i zamierzała przespać resztę życia. Nie pozwolił jej na to wujek Satoru – przyjaciel z jej lat dziecięcych, który teraz jawi się jej jako nieudacznik. No bo kim może być porzucony przez żonę właściciel zatęchłego antykwariatu? Okazuje się jednak, że wujek ma wielu przyjaciół (równie wścibskich jak on), a jego sklep jest ceniony przez znawców literatury. Czy dzielnica pełna książek i jego mieszkańcy odmienią życie Takako? I czy Takako znajdzie w sobie siłę, aby pomóc innym? Powieść Moje dni w antykwariacie Morisaki aż się skrzy od dowcipu, a przy tym dotyka najgłębszych potrzeb człowieka – bycia kochanym i rozumianym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 jap. (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15170 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9219 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jako całość stanowi ciekawie omówiony zbiór zagadnień, mieszających się w tematyce nie tylko choroby, działań opiekuńczych u schyłku życia, ale także działań pomocowych i edukacyjnych świadczonych z myślą o osobach starszych, na rzecz osób starszych, a także z udziałem osób starszych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16793 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej