Zarządzanie
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(494)
Forma i typ
Książki
(493)
Publikacje dydaktyczne
(55)
Publikacje naukowe
(51)
Poradniki i przewodniki
(41)
Publikacje fachowe
(22)
Publikacje popularnonaukowe
(15)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(8)
Proza
(2)
Audiobooki
(1)
Dostępność
dostępne
(511)
wypożyczone
(27)
nieokreślona
(2)
Placówka
BD40 (Suwalska 11)
(3)
BD52 (Rembielińska 6a)
(5)
BD53 (Bazyliańska 6)
(2)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(18)
CN1 (św. Wincentego 85)
(332)
MW123 (św. Wincentego 64)
(1)
W2 (Bazyliańska 6)
(18)
W29 (Rembielińska 6a)
(7)
W37 (Smoleńska 94)
(8)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(12)
W64 (Radzymińska 121)
(19)
W72 (Suwalska 11)
(4)
W98 (Kondratowicza 23)
(7)
WP130 (św. Wincentego 85)
(104)
Autor
Ehrlich Andrzej
(12)
Griffin Ricky W. (1950- )
(9)
Penc Józef
(8)
Rusiński Michał
(7)
Kostera Monika
(6)
Łuczkiewicz Grzegorz
(6)
Koźmiński Andrzej Krzysztof
(5)
Koźmiński Andrzej Krzysztof (1941- )
(5)
Kuc Bolesław Rafał
(5)
Piotrowski Włodzimierz
(5)
Chrostowski Aleksander
(4)
Doroba Anita
(4)
Bakalarz Dariusz
(3)
Bolesta-|Kukułka Krystyna
(3)
Borkowska Stanisława (1939- )
(3)
Jemielniak Dariusz
(3)
Kieżun Witold
(3)
Kieżun Witold (1922- )
(3)
Kisielnicki Jerzy (1939- )
(3)
Kostera Monika (1963- )
(3)
Latusek-Jurczak Dominika
(3)
Mikołajczyk Zofia (1931- )
(3)
Stelmach Waldemar
(3)
Sułkowski Łukasz
(3)
Zdziemborska Anna
(3)
Adair John (1934- ). Anatomia biznesu
(2)
Adair John Eric (1934- )
(2)
Armstrong Michael
(2)
Basiuk Tomasz
(2)
Bieliński Przemysław (1977- )
(2)
Blanchard Kenneth H. (1939- )
(2)
Bugdol Marek
(2)
Covey Stephen R. (1932-2012)
(2)
Czarny Bogusław
(2)
Dejnaka Agnieszka
(2)
Dresler Zbigniew
(2)
Drucker Peter Ferdinand
(2)
Drucker Peter Ferdinand (1909-2005)
(2)
Dudycz Tadeusz
(2)
Duraj Jan
(2)
Fołtyn Waldemar
(2)
Galata Stanisław
(2)
Gerber Michael E. (1936- )
(2)
Glinka Beata
(2)
Goleman Daniel (1946- )
(2)
Goodwin Paul
(2)
Grajewski Piotr
(2)
Grzegorczyk Justyna
(2)
Grzybek Robert
(2)
Haman Wojciech
(2)
Heidema James M. (1946- )
(2)
Isaacson Walter (1952- )
(2)
Jankowiak Agata
(2)
Jóźwiak Bożena
(2)
Kardas Jarosław Stanisław
(2)
Kirejczyk Edward
(2)
Kisielnicki Jerzy
(2)
Knecht Zdzisław
(2)
Komorowski Jan
(2)
Koźmiński Andrzej K
(2)
Krzyżanowski Leszek Jerzy (1926-2005)
(2)
Kwiatkowski Stefan
(2)
Lipa Michał
(2)
Lisiński Marek
(2)
Ludwiczyński Antoni
(2)
Majewska-Opiełka Iwona
(2)
Marks Stephen G
(2)
Masłyk-Musiał Ewa (1945- )
(2)
Matyja Piotr
(2)
Maxwell John C. (1947- )
(2)
Mesjasz Czesław
(2)
Michalski Eugeniusz
(2)
Morgan Gareth
(2)
Moryl Beata
(2)
Mroziewski Marian
(2)
Niedzielski Eugeniusz
(2)
Niermeyer Rainer
(2)
Oleksyn Tadeusz
(2)
Pawlak Zbigniew
(2)
Pocztowski Aleksy (1956- )
(2)
Pohoryles Bronisław
(2)
Rapacki Ryszard
(2)
Robbins Stephen P. (1943- )
(2)
Rzychoń Tomasz
(2)
Sajkiewicz Alicja
(2)
Samuelson William
(2)
Sawicki Jarosław
(2)
Sałbut Bartosz
(2)
Senge Peter M
(2)
Skoczylas Wanda
(2)
Skrzypek Elżbieta
(2)
Stoner James Arthur Finch (1935- )
(2)
Strąkow Michał
(2)
Stuss Magdalena Maria
(2)
Sugiero Joanna
(2)
Sunstein Cass R. (1954- )
(2)
Suszyński Cezary
(2)
Szczepańska-Woszczyna Katarzyna
(2)
Thaler Richard H. (1945- )
(2)
Turnau Paweł
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(17)
2010 - 2019
(169)
2000 - 2009
(224)
1990 - 1999
(71)
1980 - 1989
(4)
1970 - 1979
(7)
1920 - 1929
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(105)
1901-2000
(8)
1989-2000
(7)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(493)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(493)
angielski
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(50)
Studenci
(31)
Menedżerowie
(15)
Ekonomiści
(2)
Przedsiębiorcy
(2)
B1
(1)
Dyrektorzy
(1)
Dyrektorzy przedszkoli
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Kierownicy
(1)
Lekarze
(1)
Menadżerowie
(1)
Pracownicy działu HR
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Pracownicy samorządowi
(1)
Przedstawiciele handlowi
(1)
Sprzedawcy i sprzedawczynie
(1)
Studenci wydziału zarządzania
(1)
Szkoły zawodowe
(1)
Uczniowie szkół zawodowych
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(4)
Literatura amerykańska
(3)
Temat
Kobieta
(5222)
Rodzina
(4021)
Przyjaźń
(3839)
Miłość
(3258)
Tajemnica
(2962)
Zarządzanie
(494)
Śledztwo i dochodzenie
(2939)
Relacje międzyludzkie
(2520)
Zabójstwo
(2174)
Życie codzienne
(1910)
Magia
(1734)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1593)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1533)
Uczucia
(1405)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1365)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1349)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1133)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(1002)
Trudne sytuacje życiowe
(1001)
Wybory życiowe
(938)
Sekrety rodzinne
(931)
Policjanci
(908)
Żydzi
(894)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Psy
(864)
Władcy
(863)
Historia
(847)
Kultura
(822)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(775)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Arystokracja
(678)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(622)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(559)
Zemsta
(552)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(514)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(506)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(494)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(471)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(456)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Samotność
(445)
Marzenia
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Nauczanie początkowe
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(422)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
2001-
(32)
1901-2000
(10)
1989-2000
(9)
1945-1989
(7)
1989-
(6)
Temat: miejsce
Polska
(14)
Stany Zjednoczone (USA)
(6)
Dolina Krzemowa (Stany Zjednoczone)
(1)
Nowy Jork (Stany Zjednoczone)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(128)
Publikacje dydaktyczne
(82)
Poradnik
(68)
Opracowanie
(19)
Podręczniki
(17)
Praca zbiorowa
(13)
Wydawnictwa popularne
(12)
Monografia
(11)
Biografia
(6)
Encyklopedia
(5)
Materiały konferencyjne
(5)
Materiały pomocnicze
(4)
Encyklopedie
(2)
Esej
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Autobiografia
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół
(1)
Raport z badań
(1)
Statuty
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(85)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(18)
Psychologia
(12)
Praca, kariera, pieniądze
(11)
Edukacja i pedagogika
(8)
Informatyka i technologie informacyjne
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Rozwój osobisty
(5)
Historia
(4)
Transport i logistyka
(3)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Nauka i badania
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Kultura i sztuka
(1)
Matematyka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
494 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie zasobami ludzkimi w międzynarodowych korporacjach, funkcjonujących w świecie gospodarki opartej na wiedzy i wielokulturowości, jest złożone i wielowymiarowe. Dotyczy to zwłaszcza grup kapitałowych o charakterze międzynarodowym, które - poprzez przejęcia i fuzje, w procesach umiędzynaradawiania - włączają zagraniczne przedsiębiorstwa w swoje struktury. Przyjęte sposoby zarządzania takimi organizacjami gospodarczymi nie zawsze są skuteczne, stąd rodzi się potrzeba wypracowania efektywnych metod rozwiązywania występujących w nich złożonych problemów społecznych (personalnych, interpersonalnych, kulturowych) oraz organizacyjnych. W tym celu poszukuje się m.in. wzorca menedżera i specjalisty międzynarodowego (przyszłego ekspatrianta), aby zapewnić spójność kultury organizacyjnej i efektywność zarządzania zasobami ludzkimi w grupach kapitałowych.W Zarządzaniu zasobami ludzkimi w grupach kapitałowych Autor, Czesław Zając zwraca szczególną uwagę na:- problematykę lokalizacji funkcji personalnej w strukturach grup kapitałowych;- koncepcję strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi w warunkach wielokulturowości występującej w międzynarodowych grupach kapitałowych ;- metody i narzędzia zarządzania zasobami ludzkimi, które mogą być wykorzystywane w grupach kapitałowych;- kompetencje i postawy menedżerów międzynarodowych oraz metody oceny ich pracy;- identyfikację problemów specyficznych dla zarządzania zasobami ludzkimi w grupach kapitałowych. Książka jest przeznaczona dla kadry kierowniczej spółek tworzących grupy kapitałowe różnego rodzaju oraz dla studentów zarządzania, a także słuchaczy szkoleń i podyplomowych studiów menedżerskich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53992 (1 egz.)
Kaucja: 37,07 zł
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku, ISSN 1899-9867 ; t. 49)
Bibliografia przy rozdziałach.
Streszczenie w języku angielskim. Rozdział 7 w języku angielskim.
Współczesny rynek, niezwykle turbulentny i często nieprzewidywalny, stwarza obecnie przedsiębiorstwom nieograniczone możliwości ukierunkowywania działań na uwolnienie potencjału innowacyjnego i marketingowego. Dyskusja na ten temat generuje rosnące zapotrzebowanie na wiedzę z zakresu rozwoju innowacji i mechanizmów marketingowych, która została podjęta w niniejszym zbiorze artykułów. Zebrane i omówione materiały zostały pogrupowane przez pryzmat dwóch domen tematycznych: innowacji i wiedzy oraz marketingu i relacji. Na stronach niniejszej publikacji Autorzy prezentują zarówno wyniki dociekań teoretycznych, jak i badań empirycznych w przekonaniu, że przyczynią się one do poszerzenia wiedzy i kreowania nowych koncepcji służących podniesieniu poziomu innowacyjności współczesnych przedsiębiorstw. Omawiane zagadnienia zostały ujęte bardzo różnorodnie, co przyczynia się do tego, że prezentowana publikacja może być przydatna szerokiemu gronu odbiorców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56212 (1 egz.)
Kaucja: 40,95 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47927 (1 egz.)
Kaucja: 31,20 zł
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 255-259.
Prezentowany podręcznik zawiera usystematyzowany wykład z podstaw zarządzania, sprawdzony w toku wieloletnich zajęć dydaktycznych realizowanych przez autora na uczelniach wyższych i kursach dla kadry kierowniczej w różnych organizacjach sektora publicznego, wzbogacony o oceny wyniesione z praktyki zawodowej i badań empirycznych. Opracowanie może stanowić podstawę do programowania zajęć dydaktycznych w zakresie problematyki obejmującej różne dziedziny sektora publicznego, a załączone materiały pomocnicze podnoszą jego wartość praktyczną dla wykładowców i studentów. Jednocześnie opracowanie może być użyteczne dla kadry kierowniczej i pracowników zajmujących się analizą organizacji pracy i projektowaniem usprawnień organizacyjnych, programowaniem szkoleń zawodowych itp. Te walory, w połączeniu ze zwięzłym i bardzo przystępnym opisem poszczególnych zagadnień, uzasadniają przekonanie, że książka spełnia podstawowe wymagania dobrego podręcznika akademickiego.
1. ZAGADNIENIA WPROWADZAJĄCE * 1.1. Rola, funkcje i struktura sektora publicznego * 1.2. Pojęcie, funkcje i organizacja administracji publicznej * 1.3. Uwarunkowania działań sektora publicznego * 1.3.1. Uwarunkowania organizacyjno-prawne * 1.3.2. Uwarunkowania ekonomiczno-społeczne * 1.3.3. Uwarunkowania unijne * 2. PRZEDMIOT NAUKI ZARZĄDZANIA * 2.1. Praca sprawna i zorganizowana * 2.2. Pojęcie, rodzaje i cechy organizacji * 2.3. Wieloaspektowy i interdyscyplinarny charakter organizacji * 2.4. Podejście systemowe w analizie organizacji * 2.5. Współczesne tendencje w nauce zarządzania * 3. PROCES I METODY ZARZĄDZANIA * 3.1. Pojęcie i rodzaje zarządzania * 3.2. Zasady zarządzania i źródła władzy kierowniczej * 3.3. Fazy zarządzania i funkcje kierownicze * 3.4. Kompetencje kierowników * 3.5. Ogólny przegląd metod i technik zarządzania * 3.6. Zarządzanie projektami i procesami * 3.7. Zarządzanie jakością pracy * 3.8. Kontroling w zarządzaniu organizacją * 4. PROCES PLANISTYCZNO-DECYZYJNY * 4.1. Plan i decyzja jako elementy preparacji działania * 4.2. Pojęcie i rodzaje celów działania * 4.3. Pojęcie i funkcje planu pracy * 4.4. Pojęcie i rodzaje decyzji * 4.5. Fazy procesu planistyczno-decyzyjnego * 4.6. Uwarunkowania i zasady procesu planistyczno-decyzyjnego * 5. PROCES I ZASADY ORGANIZOWANIA PRACY * 5.1. Proces organizowania pracy * 5.2. Podział i specjalizacja pracy * 5.3. Budowa struktury organizacyjnej i czynniki strukturotwórcze * 5.4. Rodzaje struktur organizacyjnych * 5.5. Rola organizacyjna pracownika * 5.5.1. Znaczenie stanowiska pracy * 5.5.2. Zadania i obowiązki * 5.5.3. Odpowiedzialność i uprawnienia * 5.6. Prawne instrumenty zarządzania organizacją * 6. KIEROWANIE GOSPODARKĄ KADROWĄ * 6.1. Rola i funkcje gospodarki kadrowej w zarządzaniu organizacją * 6.2. Fazy procesu kadrowego * 6.3. Zatrudnianie pracowników * 6.4. Dobór i selekcja pracowników * 6.5. Szkolenie pracowników * 6.6. Ocena pracowników * 7. SYSTEM MOTYWACJI W ORGANIZACJI * 7.1. Pojęcie motywacji * 7.2. Hierarchia potrzeb ludzkich * 7.2.1. Potrzeby podstawowe * 7.2.2. Potrzeby wyższego rzędu * 7.2.3. Współczesne teorie motywacji * 7.3. Środki i zasady motywacji * 7.4. Styl zarządzania jako czynnik motywacji * 7.5. Konflikty jako czynnik motywacji * 7.6. Kultura organizacyjna jako czynnik motywacji * 7.6.1. Pojęcie i rola kultury organizacyjnej * 7.6.2. Elementy i uwarunkowania kultury organizacyjnej * 8. NADZÓR W ORGANIZACJI * 8.1. Nadzór jako funkcja zarządzania organizacją * 8.2. Kontrola jako funkcja nadzoru w organizacjach * 8.3. Proces kontroli * 8.4. Rodzaje, funkcje i przedmiot kontroli * 8.5. Organizacja kontroli * 8.5.1. Kontrola wewnętrzna * 8.5.2. Kontrola zewnętrzna * 8.5.3. Standardy kontroli * 8.6. Kryteria kontroli * 8.7. Środki i metody kontroli * 8.8. Czynniki efektywności nadzoru w organizacji * 9. WYBRANE ASPEKTY SPRAWNOŚCI ZARZĄDZANIA W SEKTORZE PUBLICZNYM * 9.1. Uwagi ogólne * 9.2. Klasyfikacja zagrożeń kryzysowych * 9.3. Rodzaje zagrożen kryzysowych w sektorze publicznym * 9.3.1. Przejawy i skutki szkód * 9.3.2. Przyczyny i źródła szkód * 9.4. Środki przeciwdziałania zagrożeniom kryzysowym * 9.5. Proces zarządzania kryzysowego * 9.6. Rodzaje i przesłanki zmian organizacyjnych * 9.7. Proces i metody zmian organizacyjnych * 9.8. Strategia "Sprawne państwo 2020" * 10. ZARZĄDZANIE WIEDZĄ W ORGANIZACJI * 10.1. Wiedza jako zasób organizacji * 10.2. Pojęcie i rodzaje wiedzy * 10.3. Proces zarządzania wiedzą * 10.3.1. Planowanie wiedzy * 10.3.2. Źródła wiedzy * 10.3.3. Organizacja systemu informacyjnego * 10.4. Metody komunikacji w organizacji * 10.4.1. Metody indywidualne i zbiorowe * 10.4.2. Metody kreatywne * 10.4.3. Techniczne środki komunikacji * 10.5. Dysfunkcje w zarządzaniu wiedzą w organizacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 55022 (1 egz.)
(dostępność ok. 20.05.2024)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 005 (1 egz.)
Kaucja: 27,65 zł
Książka
W koszyku
Psychologia zarządzania w organizacji / redakcja naukowa Anna Maria Zawadzka. - Wyd. 1 - 1 dodr. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2014. - 303 s. : rys., tab. ; 21 cm.
Bibliogr. s. [261]-286.- Indeks.
Autorzy prezentują psychologiczne podejście do zarządzania organizacją. Problematyka rozpatrywana jest zarówno w aspekcie wewnętrznym, odnoszącym się do funkcjonowania człowieka w strukturach biznesowych oraz postrzegania ludzkiego aspektu organizacji, jak i zewnętrznym, budując wizerunek i markę przedsiębiorstwa. Podział książki na cztery części wynika z prezentowanej tematyki. W części pierwszej Autorzy koncentrują się na kwestiach ogólnych, takich jak kultura organizacyjna i wielokulturowość, część druga poświęcona jest zarządzaniu kompetencjami zawodowymi pracowników, motywowaniu i szkoleniom, w części trzeciej punkt centralny stanowi jednostka, jej zaangażowanie i emocje, natomiast w czwartej części poruszono kwestie wizerunku i utrzymania dobrej reputacji, a także kształtowania marki przedsiębiorstwa.W książce zostały połączone elementy psychologii i teorii organizacji. Autorzy skupili się na kwestiach związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi, takich jak: wielokulturowość w organizacji, kariera i rozwój zawodowy, motywowanie, zaangażowanie i emocje w pracy, wizerunek i reputacja przedsiębiorstwa. Psychologiczne ujęcie pomaga w zrozumieniu mechanizmów zachodzących wewnątrz organizacji i przyczynić się do bardziej efektywnego jej funkcjonowania.Ta interdyscyplinarna publikacja jest ciekawą propozycją dla studentów i wykładowców kierunków psychologicznych i nauk o zarządzaniu, specjalizujących się w psychologii organizacji. Stanowi też cenne źródło wiedzy dla praktyków, którzy chcieliby spojrzeć na swoją organizację nie tylko z ekonomicznego, ale i z psychologicznego punktu widzenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18407 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Etyka w zarządzaniu / Lidia Zbiegień-Maciąg. - Warszawa : Centrum Informacji Menedżera, 1996 ([s. l. : s. n.]). - [4], 145 s. ; 20 cm.
(Lektury Menedżera)
Bibliogr. s. 143-145.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 17 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 303-310.
Wręczenie kwiatów w nieodpowiednim kolorze, podarowanie Chińczykowi zegarka, czy kompletu srebrnych łyżeczek Arabowi - czynności z pozoru niewinne, które my Europejczycy uznalibyśmy za sympatyczne i stanowiące wyraz przyjaźni, w niektórych kulturach mogą zostać odebrane jako obraźliwe i świadczące o braku dobrych manier. Ta książka umożliwia znalezienie trafnych i przekonujących odpowiedzi na następujące pytania: - Czym są i jakie są najważniejsze różnice kulturowe? - Jakie mają one znaczenie dla procesu komunikowania w biznesie i nie tylko? - Jaki związek ma religia z biznesem? - Czym jest szok kulturowy i jak go przezwyciężać? - Czym różnią się od siebie protransakcyjne i propartnerskie kultury biznesu? - Gdzie "czas to pieniądz", a gdzie wszyscy mają czasu pod dostatkiem? - Dlaczego kciuk uniesiony ku górze w Grecji jest znakiem obraźliwym, a w innych krajach gestem akceptacji? - Czy wypada Japończykowi wręczyć podarunek składający się z czterech części? - Dlaczego w krajach Dalekiego Wschodu nie numeruje się niektórych pięter? - Dlaczego Arabowie uwielbiają utrzymywać intensywny kontakt wzrokowy w czasie rozmowy? - W jakich państwach kobieta nie jest równorzędnym partnerem biznesowym? - Gdzie rozmowy biznesowe obficie "podlewa się" alkoholem, a gdzie obowiązuje wstrzemięźliwość? - Czy prezent otrzymany od Chińczyka należy rozpakować w jego obecności? - Jakich kwiatów nie wręczać na powitanie w poszczególnych państwach?
Wstęp 7 * Rozdział 1 * Podstawowe pojęcia * 1.1. Kultura, kultura narodowa, tożsamość narodowa * 1.1.1. Pojęcie kultury * 1.1.2. Pojęcie kultury narodowej * 1.1.3. Pojęcie tożsamości narodowej * 1.2. Biznes międzynarodowy * 1.2.1. Pojęcie biznesu międzynarodowego * 1.2.2. Obszary biznesu międzynarodowego * 1.2.3. Proces umiędzynarodowienia przedsiębiorstwa (etapy) * 1.2.4. Formy orientacji międzynarodowej * 1.2.5. Standaryzacja i dyferencjacja * 1.3. Różnice rasowe i kulturowe * 1.3.1. Rasa * 1.3.2. Naród * 1.3.3. Cywilizacja * 1.3.4. Religia * 1.3.5. Język * 1.4. Pożytki z różnorodności kulturowej * 1.5. Stereotypy i uprzedzenia jako bariery dla skutecznej i korzystnej komunikacji * 1.6. Szok kulturowy i adaptacja kulturowa * 1.6.1. Pojęcie szoku kulturowego * 1.6.2. Przyczyny i okoliczności szoku kulturowego * 1.6.3. Kategorie osób szczególnie narażonych na szok kulturowy * 1.6.4. Proces adaptacji kulturowej * 1.6.5. Uczenie się innych kultur * Rozdział 2 * Kultury narodowe: próba klasyfikacji * 2.1. "Wielki podział" między kulturami świata biznes * 2.1.1.Kultury propartnerskie * 2.1.2. Kultury protransakcyjne * 2.2. Relacje jednostka-społeczeństwo * 2.2.1. Kultury indywidualizmu * 2.2.2. Kultury kolektywizmu * 2.3. Pojmowanie władzy * 2.3.1. Kultury hierarchiczne * 2.3.2. Kultury demokratyczne * 2.4. Status społeczny i okazywanie szacunku * 2.4.1. Kultury ceremonialne * 2.4.2. Kultury nieceremonialne * 2.5. Sposób i styl wypowiadania się * 2.5.1. Kultury wysokiego kontekstu (ogólnikowego sposobu wypowiedzi) * 2.5.2. Kultury niskiego kontekstu (otwartego sposobu wypowiadania się) * 2.6. Pojmowanie czasu * 2.6.1. Czas linearny * 2.6.2. Czas elastyczny * 2.6.3. Czas cykliczny * 2.7. Stosunek do czasu i harmonogramów * 2.7.1. Kultury monochroniczne * 2.7.2. Kultury polichroniczne * 2.8. Niewerbalne sposoby zachowania * 2.8.1. Kultury ekspresyjne * 2.8.2. Kultury powściągliwe * Rozdział 3 * Komunikacja werbalna i niewerbalna w stosunkach międzykulturowych * 3.1. Komunikowanie * 3.1.3. Funkcje komunikowania * 3.1.4. Poziomy i etapy procesu komunikowania * 3.1.5. Elementy komunikowania * 3.1.6. Znaki i kody * 3.2. Komunikacja werbalna * 3.2.1. Pojęcie komunikacji werbalnej * 3.2.2. Style komunikacji werbalnej * 3.3. Komunikacja parawerbalna (paralangue) * 3.4. Komunikacja niewerbalna * 3.4.1. Pojęcie komunikacji niewerbalnej i jej znaczenie w kontaktach międzykulturowych * 3.4.2. Rola i funkcje komunikacji niewerbalnej * 3.4.3. Zasady interpretacji komunikatów niewerbalnych * 3.4.4. Elementy i techniki komunikacji niewerbalnej * Rozdział 4 * Różnice kulturowe w procesie negocjacji * 4.1. Kultury propartnerskie * 4.1.1. Kultury propartnerskie, ceremonialne, polichroniczne i powściągliwe * 4.1.2. Kultury propartnerskie, ceremonialne, monochroniczne i powściągliwe * 4.1.3. Kultury propartnerskie, ceremonialne, polichroniczne i ekspresyjne * 4.1.4. Kultury umiarkowanie propartnerskie, ceremonialne, polichroniczne, o niestałej ekspresyjności * 4.2. Kultury protransakcyjne * 4.2.1. Kultury umiarkowanie protransakcyjne, ceremonialne, o zróżnicowanym podejściu do czasu, ekspresyjne * 4.2.2. Kultury umiarkowanie protransakcyjne, ceremonialne, dość monochroniczne, powściągliwe * 4.2.3. Kultury protransakcyjne, umiarkowanie ceremonialne, monochromiczne, powściągliwe * 4.2.4. Kultury protransakcyjne, nieceremonialne, monochromiczne, o zróżnicowanej ekspresyjności * Rozdział 5 * Inne zagadnienia * 5.1. Protokół i etykieta w biznesie międzynarodowy * 5.1.1. Ubiór * 5.1.2. Tytułowanie * 5.1.3. Wizytówki * 5.1.4. Prezenty * 5.1.5. Pisma (korespondencja) * 5.1.6. Poczęstunki * 5.2. Wartości i zwyczaje - ich znaczenie w komunikowaniu międzykulturowym * 5.3. Religia i normy religijne * 5.4. Stosunek do korupcji i łapownictwa * 5.5. Kobiety w biznesie międzynarodowym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 54268 (1 egz.)
(dostępność ok. 20.05.2024)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 623-[637]. - Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36088 (1 egz.)
Kaucja: 120,00 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 43453 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Problemy dobrej diagnozy / Stefan Ziemski. - Warszawa : "Wiedza Powszechna", dr. 1973. - 250, [2] s. ; 18 cm.
(Sygnały)
Forma i typ
Tytuł serii: Sygnały
Streszcz. ang., ros.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 005 (1 egz.)
(dostępność ok. 20.02.2023)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 658 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [577]-596.
Dla studentów kierunków ekonomicznych wyższych uczelni różnych typów.
Książka obejmuje wiedzę o funkcjonowaniu przedsiębiorstw we współczesnej gospodarce rynkowej. Autorzy przedstawili m.in. różne klasyfikacje przedsiębiorstw oraz ich cele i zasady działania; procesy zachodzące w przedsiębiorstwie oraz koncepcje zarządzania nim; ustalanie oraz klasyfikację przychodów, kosztów i wyniku finansowego przedsiębiorstwa; praktykę zarządzania oraz procesy podejmowania decyzji; restrukturyzację, wdrażanie innowacji, współdziałanie przedsiębiorstwa z jego otoczeniem; konwencjonalne i niekonwencjonalne źródła finansowania działalności przedsiębiorstwa; globalizację gospodarki oraz działalność korporacji transnarodowych; kulturę organizacyjną i wdrażanie koncepcji społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw. Książkę wzbogacają liczne przykłady z praktyki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 658 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46983 (1 egz.)
Kaucja: 35,20 zł
Książka
W koszyku
Sformalizowane systemy zarządzania funkcjonują już od ponad 20 lat. W tym okresie znacznie ponad milion organizacji na całym świecie zdecydowało się z nich skorzystać. Zostały wdrożone i poddane certyfikacji. Zwykle dostarczały organizacjom wielu korzyści zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Z biegiem czasu - w większości wypadków - funkcjonowanie tych systemów staje się rutynowe i pozbawione cechy innowacyjności. Niektóre organizacje rezygnują z ich utrzymywania, ale większość z nich poszukuje możliwości ich rozwijania. W publikacji przedstawiono przesłanki oraz możliwości (kierunki, perspektywy) doskonalenia sformalizowanych systemów zarządzania (według norm ISO 9001, ISO 14001, PN 18001), a także bogate zestawy danych i informacji porównawczych, przydatnych dla osób zajmujących się praktycznie wdrażaniem, utrzymywaniem i doskonaleniem systemów zarządzania, zwłaszcza w ujęciu sformalizowanym. Informacje te zostały zebrane podczas badań specjalnie przeprowadzonych dla potrzeb tej książki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 005 (1 egz.)
Kaucja: 37,50 zł
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej