Franczyk Anna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(8)
Forma i typ
Książki
(8)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Dostępność
dostępne
(9)
Placówka
BD40 (Suwalska 11)
(2)
WP130 (św. Wincentego 85)
(7)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Franczyk Anna
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(351)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(315)
Mazan Maciejka
(305)
Steel Danielle (1948- )
(300)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(292)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(263)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(180)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(179)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Roberts Nora
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(149)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Child Lee (1954- )
(133)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Odbiorca
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Przedszkola
(1)
Rodzice
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Rozwój psychofizyczny dziecka
(5)
Wychowanie przedszkolne
(5)
Kształcenie integracyjne
(4)
Dziecko z niepełnosprawnością
(3)
Gry edukacyjne
(3)
Gry i zabawy
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Psychoterapia
(2)
Animaloterapia
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Zastosowanie i wykorzystanie
(1)
Gatunek
Gry edukacyjne
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Opracowanie
(1)
Poradnik
(1)
Program nauczania
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Psychologia
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
8 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [163]-164.
Od dawna wiadomo, że zwierzęta mają pozytywny wpływ na zdrowie fizyczne i psychiczne człowieka. Już dwa tysiące lat temu Hipokrates zauważył, że jazda konna pobudza funkcje organizmu i łagodzi schorzenia.Kolejne udokumentowane próby wykorzystania zwierząt w leczeniu sięgają XVIII wieku. Opisał je dyrektor angielskiego szpitala psychiatrycznego - William Tuke. Jako pierwszy wprowadził on na teren szpitala zwierzęta domowe, nad którymi opiekę sprawowali pacjenci. Dzięki tym działaniom podopieczni szpitala psychiatrycznego szybciej uczyli się kontrolować własne emocje.Prowadzone od wielu lat badania naukowe potwierdzają ogromne korzyści płynące z kontaktów człowieka ze zwierzętami. Dowiedziono, że samo przebywanie w towarzystwie zwierząt oddziałuje terapeutycznie na osoby w okresie rekonwalescencji, uspokaja w przypadku stresu, w stanach lękowych, nadpobudliwości, znacznie zmniejsza napięcie psychiczne, a nawet obniża ciśnienie, jednocześnie pobudzając do aktywności w przypadku depresji czy też apatii. Znacząco poprawia się działanie układu odpornościowego, jak również ogólny stan psychiczny. Stałe obcowanie ze zwierzętami pomaga też zapomnieć o samotności.Zwierzęta dają nam tak wiele za tak niewiele - odrobina czułości, pełna miska, a w zamian ogromne przywiązanie, jakie okazują właścicielowi. To wszystko sprawia, że czujemy się potrzebni, kochani, wartościowi.
Kilka słów o animaloterapii * * * Czym jest animaloterapia? 201204051133380533422012040511333805334220120405113338053342....... áá9 * * * Jakie zwierzęta wykorzystuje się w animaloterapii? 20120405113338053342........ á10 * * * Dla kogo są przeznaczone zajęcia animaloterapii? 20120405113338053342........... á12 * * * Cele animaloterapii 201204051133380533422012040511333805334220120405113338053342................... á12 * * * Metody, formy i zasady pracy wykorzystywane podczas zabaw * i ćwiczeń z udziałem zwierząt 201204051133380533422012040511333805334220120405113338053342.. á14 * * * Wybrane rodzaje animaloterapii 2012040511333805334220120405113338053342................... á16 * * * Gdzie można prowadzić pracę terapeutyczną z udziałem zwierząt? ... á21 * * * Poznajmy się * * * Poznajemy siebie poprzez zabawy i ćwiczenia zmysłowe ................... á23 * * * Ćwiczenia i zabawy z udziałem zwierząt rozwijające * i usprawniające funkcje percepcyjne * * * Percepcja wzrokowa i koordynacja wzrokowo-ruchowa 20120405113338053342. á31 * Percepcja i pamięć słuchowa 201204051133380533422012040511333805334220120405113338053342.... á40 * Zabawy i ćwiczenia wrażliwości słuchowej 20120405113338053342................ á40 * Zabawy i ćwiczenia rytmizujące oraz z zakresu koordynacji * słuchowo-ruchowej z udziałem zwierząt 2012040511333805334220120405113338053342. á43 * Zabawy i ćwiczenia rozwijające słuch fonematyczny, * analizę i syntezę słuchową 201204051133380533422012040511333805334220120405113338053342... á45 * Zabawy i ćwiczenia doskonalące pamięć słuchową i słowną .......... á51 * Mowa i myślenie (zabawy usprawniające aparat mowy, * zabawy i ćwiczenia logopedyczne, zabawy werbalne) ................... á52 * * * * Rozwój mowy dziecka 201204051133380533422012040511333805334220120405113338053342............. á53 * Przykładowe ćwiczenia oddechowe wykonywane podczas spotkań * ze zwierzętami 20120405113338053342201204051133380533422012040511333805334220120405113338053342. á54 * Ćwiczenia i zabawy przygotowujące do mówienia i usprawniające * aparat mowy 20120405113338053342201204051133380533422012040511333805334220120405113338053342.... á56 * Zabawy i ćwiczenia warg i języka 2012040511333805334220120405113338053342...... á56 * Zabawy i ćwiczenia podniebienia miękkiego i wzmacnianie * pierścienia zwierającego gardło 2012040511333805334220120405113338053342............... á59 * Zestaw ćwiczeń ruchów szczęki dolnej 20120405113338053342.................. á59 * Zabawy i ćwiczenia prawidłowego połykania 20120405113338053342........ á59 * Zabawy i ćwiczenia rozwijające mowę i myślenie prowadzone * z udziałem zwierząt 201204051133380533422012040511333805334220120405113338053342............ á60 * Ćwiczenia rozwijające i wzbogacające słownik dziecka, pamięć słowną * oraz umiejętność samodzielnego wypowiadania się ................... á60 * * * Przykładowe zabawy i ćwiczenia zmierzające do rozwoju oraz usprawniania * funkcji psychomotorycznych z udziałem zwierząt 20120405113338053342.......... á65 * Ćwiczenia i zabawy w zakresie sprawności motorycznej ............... á65 * Zabawy ruchowe 201204051133380533422012040511333805334220120405113338053342................. á65 * Motoryka duża 201204051133380533422012040511333805334220120405113338053342............... á65 * Przykładowe zabawy i ćwiczenia motoryki dużej ................. á66 * Motoryka mała 201204051133380533422012040511333805334220120405113338053342................ á71 * Przykładowe zabawy i ćwiczenia motoryki małej ................. á71 * * * Zabawy z zakresu orientacji przestrzennej i kierunkowej 20120405113338053342 á76 * * * Przykładowe scenariusze zajęć z udziałem zwierząt * * * Scenariusz 1 * Temat: Poznajmy się – zabawy z psem 2012040511333805334220120405113338053342.... á81 * * * Scenariusz 2 * Temat: Poznajmy się – zabawy z psem 2012040511333805334220120405113338053342.... á85 * * * Scenariusz 3 * Temat: To jestem ja, a to pies 201204051133380533422012040511333805334220120405113338053342... á88 * * * Scenariusz 4 * Temat: Co się kryje pod skórą? 2012040511333805334220120405113338053342............... á90 * * * Scenariusz 5 * Temat: Skóra, kości i co dalej? 2012040511333805334220120405113338053342................ á92 * * * Scenariusz 6 * Temat: Zmysły – świat oczami psa i człowieka 20120405113338053342............ á94 * * * Scenariusz 7 * Temat: Psy pracujące w świecie człowieka 20120405113338053342................. á97 * * * Scenariusz 8 * Temat: Poznajemy podstawowe swobody zwierząt 20120405113338053342..... 100 * * * Scenariusz 9 * Temat: Psie smutki i radości na jesienną słotę 20120405113338053342............. 102 * * * Scenariusz 10 * Temat: Dzień z życia niedźwiedzia brunatnego 20120405113338053342........... 104 * * * Scenariusz 11 * Temat: Mój nowy przyjaciel – KOT 2012040511333805334220120405113338053342......... 108 * * * Scenariusz 12 * Temat: To właśnie koci świat 2012040511333805334220120405113338053342................... 110 * * * Scenariusz 13 * Temat: W świecie dźwięków – zabawy dźwiękonaśladowcze .......... 113 * * * Scenariusz 14 * Temat: Zabawy buzi i języka – zabawy logopedyczne z psem ......... 115 * * * Scenariusz 15 * Temat: Wyszukiwanie części ciała psa – zabawy słuchowe ............. 117 * * * Scenariusz 16 * Temat: Poszukiwacze skarbów, czyli zabawy rąk i paluszków * z czworonożnym przyjacielem 2012040511333805334220120405113338053342................. 120 * * * Scenariusz 17 * * Temat: Stacje zabaw sprawnościowych z psami 20120405113338053342.......... 122 * * * Scenariusz 18 * Temat: Mieszkańcy łąki 201204051133380533422012040511333805334220120405113338053342........ 124 * * * Scenariusz 19 * Temat: W podwodnym świecie 2012040511333805334220120405113338053342................ 126 * * * Scenariusz 20 * Temat: Pobawmy się razem – zabawy i ćwiczenia * z wykorzystaniem toru przeszkód 2012040511333805334220120405113338053342............. 129 * * * Scenariusz 21 * Temat: Dwie połowy 201204051133380533422012040511333805334220120405113338053342............ 131 * * * Scenariusz 22 * Temat: Szukamy skarbu 201204051133380533422012040511333805334220120405113338053342....... 134 * * * * Inscenizacje * * * Inscenizacja 1 * A ja wiem, jak bezpiecznie bawić się z psem! 20120405113338053342.............. 137 * * * Inscenizacja 2 * W podwodnej krainie białego delfina 2012040511333805334220120405113338053342...... 142 * * * Przykładowe konkursy organizowane * w ramach zajęć animaloterapii * * * Konkurs 1 * Bezpieczne zabawy ze zwierzętami 2012040511333805334220120405113338053342.......... 147 * * * Konkurs 2 * Czy znasz to zwierzę? 201204051133380533422012040511333805334220120405113338053342.......... 149 * * * Konkurs 3 * Portret kangurka rudego – Sara 2012040511333805334220120405113338053342.............. 152 * * * Konkurs 4 * Psy pracujące dla człowieka 201204051133380533422012040511333805334220120405113338053342 153 * * * Konkurs 5 * Bezpieczne zabawy ze zwierzętami 2012040511333805334220120405113338053342.......... 155 * * * Konkurs 6 * O czym marzy Burek z podwórka? 2012040511333805334220120405113338053342.......... 157 * * * Konkurs 7 * Cztery łapy – portret psa terapeuty 2012040511333805334220120405113338053342.......... 158 * * * Imprezy plenerowe * * * Wystawa czworonożnych pupili 2012040511333805334220120405113338053342.................. 161 * * * Bibliografia 20120405113338053342201204051133380533422012040511333805334220120405113338053342...... 163 *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15844 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 161-162.
Są to ćwiczenia i zabawy do wykorzystania w pracy dydaktyczno-terapeutycznej dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi o specyficznych potrzebach edukacyjnych. Program przeznaczony jest do realizacji w pracy terapeutycznej w przedszkolach masowych, z grupami integracyjnymi oraz w przedszkolach integracyjnych, jak również w zajęciach terapeutycznych w klasach młodszych szkół podstawowych i specjalnych. Celem programu jest umożliwienie dzieciom niepełnosprawnym zdobycia wiedzy i umiejętności na miarę ich możliwości, w warunkach przedszkola ogólnodostępnego, kształtowanie właściwych interakcji międzyosobowych, kształtowanie postaw otwartości i samoakceptacji. Pełna realizacja tego celu da pedagogom możliwość stworzenia optymalnego planu psychostymulacji dzieci niepełnosprawnych i przygotowanie ich do względnie niezależnego funkcjonowania w społeczeństwie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Dysk optyczny zawiera przykładowe scenariusze zajęć dydaktyczno-terapeutycznych, wybrane karty pracy oraz pomoce dydaktyczne wykorzystywane w pracy dydaktyczno-terapeutycznej z dziećmi w wieku przedszkolnym.
Bibliogr. s. 253-255.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6400 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zabawy z Figurkiem)
3+.
ZABAWY Z FIGURKIEM to seria zeszytów, których zawartość przybliża dzieciom pojęcia i zjawiska zachodzące w otaczającym je świecie oraz rozwija funkcje psychomotoryczne.Książeczki zawierają ćwiczenia i zabawy z figurami geometrycznymi, które mogą być wykorzystywane zarówno w pracy indywidualnej z dzieckiem, jak też w mniejszych grupach przedszkolnych i wczesnoszkolnych.ZABAWY Z FIGURKIEM to doskonały sposób, by:rozluźniać i uelastyczniać zbyt silne napięcie mięśniowe,kształtować umiejętność kontroli ruchów rąk i palców,doskonalić chwyt całą dłonią oraz szczypcowy,utrwalać prawidłowy sposób trzymania narzędzia plastycznego, np. kredki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19560 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 155-156.
Któż z Was nie pamięta słynnej książki "z pajacykiem", czyli Programu psychostumulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju? Dla wielu terapeutów, specjalistów i nauczycieli był to drogowskaz, z którego korzystaliśmy w swojej pracy. Nakład książki był wielokrotnie wyczerpywany i wznawiany z uwagi na ogromne zainteresowanie. Dziś Autorki tego słynnego podręcznika zapraszają do nowej publikacji, która ukazała się nakładem Oficyny Wydawniczej "Impuls" pt. Wybrane narzędzia do programu psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju.Integralną częścią pracy terapeutycznej jest postawienie diagnozy, która stanowi bazę danych o tym, co dziecko lubi robić, jakie czynności dają mu radość, co potrafi, a co może sprawiać mu trudność. Skupienie się w działalności diagnostycznej na punktach pozytywnych dziecka pozwoli ukierunkować skuteczną pracę nauczyciela. Diagnozowanie umiejętności i możliwości dziecka powinno odbywać się przede wszystkim poprzez zabawę. Zabawa jest przyjemnością, która pomaga mu radzić sobie ze wszystkimi trudnymi emocjami. Podczas zabawy dziecko uczy się twórczo przezwyciężać różne przeszkody. Zabawa jest jednocześnie naturalnym sposobem nawiązywania kontaktu zarówno między dziećmi, jak i między dzieckiem a dorosłym. Według Lisy Miller, Deborah Steiner oraz Susan Reid (1996, s. 170)[.] umiejętność bawienia się wywiera bardzo duży wpływ na przyszły rozwój dziecka. A ten, kto w dzieciństwie, zachęcany [.] może bawić się swobodnie i na różne sposoby, buduje sobie podwaliny pod przyszłe twórcze pokonywanie przeszkód, a nawet czerpanie z tych wyzwań życiowych przyjemności.Dzięki różnym formom i rodzajom zabaw mamy szansę zbliżenia się do dziecka, stworzenia mu poczucia bezpieczeństwa, pozyskania jego zaufania i dostrzeżenia jego tzw. punktów pozytywnych. Możemy również poznać najskrytsze tajniki dziecięcej psychiki - ukryte lęki, trudności, budzące się zdolności, zainteresowania, bazę wszelkich jego możliwości.Najlepszym inicjatorem zabaw jest samo dziecko. To ono wie, czym i w jaki sposób chce się bawić. Rolą nauczyciela terapeuty, jako bacznego obserwatora i zarazem współuczestnika czynności, jest takie pokierowanie zabawą, by dziecko czerpało z niej przyjemność, a nauczyciel wiedzę diagnostyczną.Uzupełnieniem prowadzonej przez nauczyciela terapeutę diagnozy mogą być diagnostyczne karty pracy. Narzędzie to musi być dostosowane do aktualnych możliwości i umiejętności dziecka.W niniejszej książce przedstawiamy przykładowe zabawy i karty pracy do wykorzystania w procesie diagnozowania. Opracowane przez autorki propozycje mogą być zastosowane w różnorodnych sytuacjach, w zależności od inwencji nauczyciela terapeuty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19050 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7356 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 145-146.
Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi z porażeniem mózgowym, z zaburzeniami emocjonalnymi, z zaburzeniami z zakresu motoryki, mowy, myślenia pojęciowego, z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, umiarkowanym i niesprawnymi ruchowo. Zebrane i opisane w tej publikacji zabawy i ćwiczenia są dużą pomocą w zwalczaniu wszelkich deficytów rozwojowych dzieci młodszych o specjalnych potrzebach edukacyjnych; mogą być wykorzystane zarówno w pracy indywidualnej z dzieckiem, jak też stanowić część zajęć z mniejszymi grupami dzieci.Priorytetowym celem opracowanej pozycji jest pomoc w umożliwieniu dzieciom niepełnosprawnym zdobycia wiedzy i umiejętności na miarę ich możliwości, w warunkach przedszkola ogólnodostępnego, kształtowanie właściwych interakcji międzyosobowych, kształtowanie postaw otwartości i samoakceptacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20705 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej