Nauczanie początkowe
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(427)
Forma i typ
Książki
(425)
Publikacje dydaktyczne
(102)
Proza
(37)
Poradniki i przewodniki
(19)
Publikacje fachowe
(14)
Publikacje naukowe
(11)
Czasopisma
(2)
Komiksy i książki obrazkowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poezja
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(412)
wypożyczone
(29)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(6)
BD40 (Suwalska 11)
(3)
BD52 (Rembielińska 6a)
(3)
BD53 (Bazyliańska 6)
(3)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(10)
CN1 (św. Wincentego 85)
(25)
W2 (Bazyliańska 6)
(3)
W37 (Smoleńska 94)
(1)
W85 (Jórskiego 41)
(2)
WP130 (św. Wincentego 85)
(385)
Autor
Cieszyńska Jadwiga (1955- )
(30)
Zabdyr Łukasz (1975- )
(30)
Klus-Stańska Dorota
(12)
Krzysztoszek Grażyna
(9)
Piszczek Małgorzata
(9)
Szymańska Maria Alicja
(9)
Barańska Małgorzata
(6)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(6)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(6)
Chwastniewska Danuta
(5)
Karczmarska-Strzebońska Alicja
(5)
Puślecki Władysław (1933-2008)
(5)
Stasica Jadwiga
(5)
Stucki Edmund
(5)
Szuścik Urszula
(5)
Więckowski Ryszard (1935-2002)
(5)
Śliwerski Wojciech
(5)
Adamek Irena
(4)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(4)
Andrzejewska Anita (1970- )
(4)
Bargoń Jadwiga
(4)
Bonar Jolanta
(4)
Daniec Sławomir
(4)
Grimm Jacob (1785-1863)
(4)
Grimm Wilhelm (1786-1859)
(4)
Guz Sabina
(4)
Janicka-Panek Teresa
(4)
Kieś-Kokocińska Katarzyna
(4)
Kujawiński Jerzy (1928- )
(4)
Naprawa Renata
(4)
Nowicka Marzenna
(4)
Perrault Charles (1628-1703)
(4)
Piotrowska Małgorzata Ewa
(4)
Semadeni Zbigniew (1934- )
(4)
Szal Marek
(4)
Tanajewska Alicja
(4)
Waloszek Danuta (1947- )
(4)
Łukasik Stanisława
(4)
Żelewska Agnieszka (1964- )
(4)
Bałachowicz Józefa
(3)
Bronk Dorota
(3)
Cywińska Elżbieta Barbara
(3)
Duszyńska Grażyna
(3)
Dzwonkowski Robert
(3)
Goebel Marek (1947- )
(3)
Kida Jan
(3)
Konarzewski Krzysztof
(3)
Lenartowska Krystyna
(3)
Szczepska-Pustkowska Maria
(3)
Uszyńska-Jarmoc Janina
(3)
Zielkowska Lidia
(3)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(3)
Świętek Wacława (1924- )
(3)
Babula Joanna
(2)
Bala Agnieszka
(2)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(2)
Cesarska Danuta (1942- )
(2)
Chodoń Irena
(2)
Cichy Danuta (1933- )
(2)
Czerner-Wieczorek Katarzyna (1952- )
(2)
Czerniawska Henryka
(2)
Datkun-Czerniak Krystyna
(2)
Dyka Franciszka
(2)
Dąbrowski Mirosław (matematyk)
(2)
Eckert Urszula
(2)
Głażewski Michał
(2)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(2)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(2)
Kazberuk Jan
(2)
Kisiel Mirosław
(2)
Kościowa Maria
(2)
Kremiec Anna
(2)
Krzyżewska Jadwiga
(2)
Kwil Małgorzata
(2)
Mach Cecylia
(2)
Magda-Adamowicz Marzenna
(2)
Majchrzak Irena
(2)
Marciniak Halina
(2)
Masłowska Katarzyna
(2)
Mazurkiewicz Urszula
(2)
Michalewska Maria Teresa ( -2002)
(2)
Michejda-Kowalska Krystyna
(2)
Mreńca Renata
(2)
Nawolska Barbara
(2)
Pawlak Bożena
(2)
Plec Aleksandra
(2)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(2)
Purzycka Elżbieta
(2)
Półtorak Agata
(2)
Radwiłowicz Maria
(2)
Radzikowska Dorota
(2)
Skoczylas Marzenna
(2)
Stawowy-Wojnarowska Irena
(2)
Surma Barbara
(2)
Szatan Ewa
(2)
Szczepańska Krystyna (matematyka)
(2)
Szewczyk Małgorzata
(2)
Waloszek Danuta
(2)
Wichura Helena
(2)
Woźny Agnieszka
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(18)
2010 - 2019
(135)
2000 - 2009
(123)
1990 - 1999
(89)
1980 - 1989
(39)
1970 - 1979
(14)
1960 - 1969
(4)
1920 - 1929
(1)
1910 - 1919
(1)
1880 - 1889
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(94)
1901-2000
(5)
1945-1989
(2)
1901-1914
(1)
Kraj wydania
Polska
(427)
Język
polski
(426)
Odbiorca
Dzieci
(42)
Nauczanie początkowe
(40)
Przedszkola
(39)
Rodzice
(36)
Nauczyciele
(35)
Szkoły podstawowe
(23)
Studenci
(13)
6-8 lat
(12)
Szkoły wyższe
(12)
Klasa 3.
(10)
Nauczyciele nauczania początkowego
(8)
0-5 lat
(5)
Logopedzi
(5)
Nauczyciele przedszkoli
(5)
Klasa 1.
(4)
Uczniowie szkół podstawowych
(4)
Klasa 2.
(2)
Pedagodzy
(2)
Psycholodzy
(2)
Szkoły specjalne
(2)
Terapeuci
(2)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Klasa O.
(1)
Nauczyciele języka angielskiego
(1)
Nauczyciele klas I-III
(1)
Nauczyciele matematyki
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Oligofrenopedagodzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Wykładowcy wyższych uczelni
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(37)
Temat
Kobieta
(5203)
Rodzina
(4009)
Przyjaźń
(3831)
Miłość
(3256)
Tajemnica
(2949)
Nauczanie początkowe
(427)
Śledztwo i dochodzenie
(2934)
Relacje międzyludzkie
(2513)
Zabójstwo
(2172)
Życie codzienne
(1905)
Magia
(1729)
Zwierzęta
(1606)
Dzieci
(1588)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1527)
Uczucia
(1400)
Nastolatki
(1376)
II wojna światowa (1939-1945)
(1363)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1346)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1014)
Chłopcy
(998)
Trudne sytuacje życiowe
(995)
Wybory życiowe
(931)
Sekrety rodzinne
(929)
Policjanci
(908)
Żydzi
(892)
Relacja romantyczna
(879)
Osoby zaginione
(876)
Władcy
(869)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(820)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(774)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(741)
Walka dobra ze złem
(717)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(693)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Koty
(679)
Arystokracja
(675)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Psychologia
(637)
Poszukiwania zaginionych
(636)
Uprowadzenie
(635)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(621)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(585)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(558)
Zemsta
(551)
Wojsko
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(504)
Zakochanie
(503)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Osobowość
(473)
Spisek
(473)
Seryjni zabójcy
(470)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(454)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Marzenia
(444)
Samotność
(444)
Nauka
(434)
Język angielski
(433)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Ludzie bogaci
(428)
Czarownice i czarownicy
(426)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(419)
Politycy
(409)
Samopoznanie
(409)
Temat: czas
1989-
(9)
2001-
(7)
1901-2000
(3)
1945-1989
(3)
1918-1939
(2)
1939-1945
(2)
1989-2000
(2)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Bałtyk (morze)
(2)
Lublin (woj. lubelskie)
(2)
Austria
(1)
Białystok (woj. podlaskie)
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Ciechanów (woj. mazowieckie)
(1)
Czechy
(1)
Elbląg (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Francja
(1)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Gdynia (woj. pomorskie)
(1)
Gniezno (woj. wielkopolskie)
(1)
Grecja
(1)
Holandia
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Koszalin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Kołobrzeg (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Litwa
(1)
Meksyk
(1)
Mikołajki (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Niemcy
(1)
Nowa Ruda (woj. dolnośląskie)
(1)
Nysa (woj. opolskie)
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Portugalia
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Rabka-Zdrój (woj. małopolskie, pow. nowotarski, gm. Rabka-Zdrój)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Sandomierz (woj. świętokrzyskie)
(1)
Sopot (woj. pomorskie)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Słowacja
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Ukraina
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Wieliczka (woj. małopolskie)
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Włochy
(1)
Zakopane (woj. małopolskie)
(1)
Zamość (woj. lubelskie)
(1)
Zielona Góra (woj. lubuskie)
(1)
Łańcut (woj. podkarpackie)
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Łęczyca (woj. łódzkie)
(1)
Świnoujście (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Żagań (woj. lubuskie)
(1)
Żywiec (woj. śląskie)
(1)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(45)
Opowiadania i nowele
(36)
Podręcznik
(27)
Poradnik
(26)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(12)
Poradniki dla nauczycieli
(11)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(11)
Materiały pomocnicze dla szkół podstawowych
(10)
Programy nauczania początkowego
(10)
Materiały konferencyjne
(8)
Elementarz
(7)
Praca zbiorowa
(5)
Antologia
(4)
Monografia
(4)
Wydawnictwa popularne
(4)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(4)
Adaptacja literacka
(3)
Opracowanie
(3)
Podręczniki
(3)
Wiersze
(3)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Czasopismo polskie
(2)
Książka do wypełniania
(2)
Literatura
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Podręczniki do nauczania początkowego
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Program nauczania
(2)
Programy nauczania dla szkół podstawowych specjalnych
(2)
Publikacje dla dzieci
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Scenariusze zajęć
(2)
Bajki i baśnie
(1)
Bibliografia
(1)
Dokumenty audiowizualne
(1)
Elementarze
(1)
Film edukacyjny
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Materiały pomocnicze do nauczania początkowego
(1)
Pdręczniki akademickie
(1)
Poradniki
(1)
Programy autorskie (pedagog.)
(1)
Programy nauczania dla szkół podstawowych
(1)
Raport z badań
(1)
Sprawdziany i testy
(1)
Teatr dla dzieci
(1)
Wycinanki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(103)
Psychologia
(2)
Kultura i sztuka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
427 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 504 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14580 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania na podstawie informacji od wydawcy.
Na okładce: Zasady ortograficzne ; Dyktanda do czytania dzieciom ; Zabawne teksty o różnej skali trudności.
Nowe dyktanda 1-3 to zbiór różnorodnych tekstów dyktand do czytania dzieciom. Dyktanda mają różną długość i poziom trudności, w zależności od wieku dziecka, dla którego są przeznaczone. Aby można było łatwo odnaleźć teksty dotyczące odpowiedniej trudności ortograficznej, wprowadzono podział według ćwiczonej trudności. Oprócz tego podziału zastosowano też skalę dzielącą dyktanda na łatwe, średnie i trudne, aby jeszcze łatwiej było ćwiczyć z dziećmi w sposób skuteczny, a jednocześnie nie zniechęcać. Teksty są poświęcone różnym tematom, wesołe, a niektóre rymowane.Teksty dyktand zostały poprzedzone wstępem gramatycznym, zawierającym reguły gramatyczne z przykładami, opisane zrozumiałym, przystępnym językiem. Książka ma perforowane strony, dzięki czemu każdą z nich można wyrwać i dać dziecku bądź powielić. Dodatkowym atutem jest ładne, estetyczne, kolorowe opracowanie graficzne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22406 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z międzynarodowej konf., 17 maja 2010 r., Gdańsk.
Bibliogr. przy niektórych ref.
Tekst częśc. ukr. Streszcz. pol. przy niektórych ref.
Rozwój człowieka stanowi przedmiot nieustannych badań naukowych i refleksji, bo jest procesem nie tylko fascynującym, ale i wciąż tajemniczym. Na ogół przyjmuje się zgodnie, że rozwój jest procesem, postępem, progresją, przyrostem, ciągiem zmian, czy wreszcie ewoluowaniem od-do. W czasach najnowszych akceptację znajduje pogląd, że istotą rozwoju są zmiany nie tylko progresywne, ale także regresywne. Owe zmiany polegają zaś na zastępowaniu czynności wcześniejszych przez późniejsze, na ich modyfikacji łub na tworzeniu się nowych całości. Nadal zaś żywe dyskusje i spory budzą pytania dotyczące natury rozwoju, a mianowicie: czy ma on charakter liniowy czy stadialny oraz w jakiej mierze składają się nań zmiany ilościowe, a w jakiej jakościowe. Niezależnie od tych spornych kwestii możemy stwierdzić, że rozwój nie przebiega jednotorowo, ale zmierza do jakiegoś "pożądanego" stanu, czyli dojrzałości w zakresie sfery biologicznej (fizycznej), intelektualnej, emocjonalnej oraz społeczno-moralnej człowieka. Ze Wstępu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16477 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
Opis wg teki. Teka zawiera: podręcznik z instrukcją do programu, 2 zeszyty ćwiczeń (29, [2] strony każdy) z ilustracjami i tekstami rymowanek, zestaw 14 kart z abstrakcyjnymi wzorami do ćwiczeń ruchowo-słuchowo-wzrokowych, płytę CD z propozycjami melodii do rymowanek.
Bibliografia na stronach 19-20.
Program Od głoski do słowa, którego autorami są Małgorzata Szewczyk i Marta Bogdanowicz, adresowany jest do dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym: rozwijających się nieharmonijnie z opóźnionym rozwojem językowym z opóźnionym rozwojem mowy uwarunkowanym m.in. niepełnosprawnością słuchową lub intelektualną obarczonych SLI (specyficznym zaburzeniem językowym) wykazującymi sprzężone zaburzenia rozwojowePodstawowe cele programu: wspomaganie rozwoju języka i mowy u dzieci z wadami słuchu wspieranie rozwoju języka i mowy u dzieci z opóźnionym rozwojem mowyCele te realizowane są za pomocą rymowanek, śpiewanek oraz zabaw powiązanych z tymi rodzajami dziecięcej aktywności. W efekcie dziecko poszerza zakres używanych słów, reguluje swój oddech, doskonali także głos, słuch oraz poprawia sposób wymowy sylab, pojedynczych wyrazów oraz krótkich zdań.Zawartość prezentowanego zestawu: podręcznik będący instrukcją programu dwa ilustrowane zeszyty ćwiczeń zawierające teksty rymowanek 14 kart ze wzorami abstrakcyjnymi służącymi do ćwiczeń ruchowo-słuchowo-wzrokowych (jeden wzór przypada na dwie rymowanki) płyta CD z propozycjami melodii do rymowanekUwaga: po dostosowaniu, szczególnie w zakresie ćwiczeń ruchowo-słuchowo-wzrokowych, program można zastosować podczas zajęć z najmłodszymi dziećmi (już od drugiego roku życia) rozwijającymi się w sposób prawidłowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20299 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pozycja zalecana przez Polskie Towarzystwo Dyslekcji.
Bibliogr. s. 12.
Pozycja składa się z dwóch części: niewielkiego przewodnika metodycznego i 80 kart (formatu A4) z rysunkami przygotowującymi dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym do pisania. Ćwiczenia grafomotoryczne przygotowują nie tylko do nauki pisania (i rysowania), lecz także korygują źle wykształcone nawyki ruchowe u dzieci starszych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16929 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Płyta CD zawiera materiał ikonograficzny do publikacji.
Bibliogr. s. 373-408. Indeksy.
Autorka podjęła zasadę podejścia interdyscyplinarnego do badań, łącząc problemy z zakresu biologii, wiedzy o książce, historii sztuki, pedagogiki, historii oświaty. Stanowi to niepodważalny walor opracowanej monografii. Wielowątkowa praca zawiera poprawne zgromadzoną literaturę przedmiotu, duży wybór wydawnictw pomocniczych oraz rozległą i zróżnicowaną bazę źródłową. Załączona bibliografia jest imponująca. Wykorzystany został bogaty materiał ikonograficzny. Niewątpliwym osiągnięciem Autorki jest wyodrębnienie z całokształtu obfitej produkcji wydawniczej zestawów książek wykorzystywanych oprócz podręczników jako lektury szkolne dla klas początkowych. Badane problemy zostały ukazane w procesie przemian form plastycznych, doskonalenia się grafiki i ilustratorów, specjalizowania się wydawców. Autorka analizując walory estetyczne ilustracji, uwzględnia ich związek z tekstem i układem typograficznym. Dużą trudność, ale też i osiągnięcie monografii stanowi wydobycie z rozproszonych przekazów źródłowych informacji na temat działalności pedagogicznej, uznanych artystów, związanej z ilustracją książek dla dzieci oraz informacji o kształceniu grafików.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16685 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang. przy pracach.
Książka jest próbą włączenia się w dyskusję dotyczącą nauczycieli wczesnej edukacji oraz, wciąż zbyt wolno zmieniającego się, modelu ich kształcenia. Jest próbą przełamania, ciągle dominującego zdaniem Doroty Klus-Stańskiej, postrzegania nauczyciela jako rzemieślnika - wykonawcę zewnętrznych modeli, pytającego jedynie " Jak to robić?", zamiast "Po co?", "Dlaczego?", "Jaki to ma sens?" i zachętą do spojrzenia na nauczycieli jako twórczych autonomicznych profesjonalistów. Warto pamiętać, że z wizerunkiem tym walczył już Ryszard Więckowski, dla którego wprowadzenie terminu pedagogika wczesnoszkolna w miejsce obowiązującego wcześniej nauczania początkowego było zobowiązaniem do odejścia od formułowania zaleceń o charakterze instrumentalnym w miejsce, których powinny pojawić się teorie czy systemy teoretyczne, określające na podstawach naukowych racjonalne zasady działań pedagogicznych. Postulowana zmiana w myśleniu o nauczycielu pociąga za sobą konieczność stworzenia nowego modelu kształcenia zrywającego z tradycyjnym i krytykowanym sposobem polegającym głównie na wyposażaniu w instrukcje do nauczania. Książka jest efektem pracy kilkunastu autorów, reprezentujących różne środowiska naukowe, którzy przedstawiają w niej aktualne przemyślenia oraz wnioski z prowadzonych przez siebie badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16510 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8922 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8924 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1843 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4736 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15017 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15018 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10873, 9204 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Czytam, Piszę, Liczę)
Dla rozpoczynających naukę pisania, uczniów mających problemy w pisaniu, dzieci z dysleksją.
Podręczniki do kaligrafii "Napiszę ci, mamo" dostosowane są do elementarza "Poczytam ci, mamo" pod względem kolejności wprowadzania liter, materiału wyrazowego i postaci, które towarzyszą dziecku w nauce. Mogą być stosowane w połączeniu z elementarzem - wówczas mamy kompleksową naukę czytania i pisania - jak również niezależnie od niego.Dzięki nim dziecko utrwali sobie obraz wzokowy poznawaniej litery i jednocześnie nauczy się ładnie pisać. Zawierają one wiele ćwiczeń z zakresu grafomotoryki i koordynacji wzrokowo - ruchowej.Kaligrafia " Napisze ci, mamo" jest dostosowana do elementarza "Poczytam ci, mamo" pod względem kolejności wprowadzania liter, materiału wyrazowego i postaci, które towarzyszą dziecku w nauce. Może być stosowana w połączeniu z elementarzem - wówczas mamy kompleksową naukę czytania i pisania - jak również niezależnie od niego.Dziecko pracując z kaligrafią przyspiesza swój proces nauki czytania, utrwala poznawane litery i uczy się ładnie pisać.O Metodzie 101 kroków:Metoda 101 kroków stosowana systematycznie, daje pełną gwarancję sukcesu.Czym się wyróżnia metoda 101 kroków w nauce czytania i pisania i co ją odróżnia od innych, powszechnie stosowanych w nauczaniu początkowym?PEWNY KAŻDY KOLEJNY KROK1. Każda nowo wprowadzana litera utrwalana jest na bazie kilku tekstów. Kolejne czytanki bazują na wcześniej poznanych literach. Daje to dziecku, w dalszej nauce, dużo większą szansę zapamiętania każdej litery i zapobiega pomyłkom typowym dla osób z dysleksją.ĆWICZENIE WSZYSTKICH FUNKCJI KONIECZNYCH W NAUCE CZYTANIA I PISANIA2. Obok każdej strony z czytanką znajduje się strona z ćwiczeniami utrwalającymi nową literę oraz kształcącymi funkcje konieczne przy nauce czytania i pisania: percepcję, pamięć, koncentrację uwagi, koordynację wzrokowo-ruchową, orientację w kierunkach, logiczne myślenie, płynność czytania, czytanie ze zrozumieniem oraz funkcje wzrokowe i słuchowo- językowe.CZYTANIE SYLABAMI ORAZ METODĄ GŁOSKOWĄ I CAŁOŚCIOWĄ3. Metoda czytania sylabami wsparta jest przez dwa kolory sylab oraz tzw. falbanki. W ćwiczeniach obok tekstów stosuje się również metodę głoskową i całościową.RÓŻNE WZORY LITER4. W czytankach znajdują się zdania, które różnią się od pozostałych wielkością, kolorem, krojem czcionki - przeznaczone do prób czytania całościowego, angażujące prawą półkulę mózgu. Do elementarza dostosowano kaligrafię , która dodatkowo zawiera wiele ćwiczeń z zakresu grafomotoryki i koordynacji wzrokowo-ruchowej.ZRÓŻNICOWANE TEKSTY5. Teksty są przeznaczone dla dzieci w różnym wieku. Pogłębiają sferę wyobraźni oraz uczą samodzielnego myślenia. RYM I RYTM6. W wielu tekstach stosuje się rym i rytmWYSOKA JAKOŚĆ7. Są to podręczniki przygotowane z wielką starannością, o czytelnej, przejrzystej szacie graficznej i pięknych ilustracjach. METODA KOMPLEKSOWA8. Treść książek jest z sobą powiązana. Ucząc dziecko czytać uczymy jednocześnie pisać.Książki do nauki pisania: "NAPISZĘ CI, MAMO"- Nauka pisania powiązana jest z nauką czytania i do każdej czytanki przypisane są odpowiednie ćwiczenia kształcące umiejętności grafomotoryczne. Dzięki nim dziecko nie tylko nauczy się szybciej czytać, ale utrwala sobie obraz wzrokowy poznawanej litery. Jednocześnie odpowiednia ilość ćwiczeń pozwala mu nauczyć się ładnie pisać.9. Elementarz i kaligrafia posiadają także obudowę dydaktyczną w postaci przewodnika. Drugie wydanie książki ukazało się w kwietniu 2011. Do przewodnika dołączona jest płyta z ćwiczeniami i zabawami rytmicznymi oraz przykłady jak wprowadzać czytanie sylabami ( tzw. czytanie do wtóru z lektorem 29 pierwszych czytanek ).METODA 101 KROKÓW - ADRESACIKto może pracować tą metodą?Ľ rodzice z dziećmi;Ľ nauczyciele na zajęciach wyrównawczych; nauczyciele szkoły podstawowej, którzy zechcą przeznaczyć osobne zajęcia na naukę czytania i doskonalenie receptorów z nią związanych;Ľ terapeuci na zajęciach terapii pedagogicznej w szkołach i w poradniach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19473 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Czytam, Piszę, Liczę)
Dla rozpoczynających naukę pisania, uczniów mających problemy w pisaniu, dzieci z dysleksją.
Podręczniki do kaligrafii "Napiszę ci, mamo" dostosowane są do elementarza "Poczytam ci, mamo" pod względem kolejności wprowadzania liter, materiału wyrazowego i postaci, które towarzyszą dziecku w nauce. Mogą być stosowane w połączeniu z elementarzem - wówczas mamy kompleksową naukę czytania i pisania - jak również niezależnie od niego.Dzięki nim dziecko utrwali sobie obraz wzokowy poznawaniej litery i jednocześnie nauczy się ładnie pisać. Zawierają one wiele ćwiczeń z zakresu grafomotoryki i koordynacji wzrokowo - ruchowej.Kaligrafia " Napisze ci, mamo" jest dostosowana do elementarza "Poczytam ci, mamo" pod względem kolejności wprowadzania liter, materiału wyrazowego i postaci, które towarzyszą dziecku w nauce. Może być stosowana w połączeniu z elementarzem - wówczas mamy kompleksową naukę czytania i pisania - jak również niezależnie od niego.Dziecko pracując z kaligrafią przyspiesza swój proces nauki czytania, utrwala poznawane litery i uczy się ładnie pisać.O Metodzie 101 kroków:Metoda 101 kroków stosowana systematycznie, daje pełną gwarancję sukcesu.Czym się wyróżnia metoda 101 kroków w nauce czytania i pisania i co ją odróżnia od innych, powszechnie stosowanych w nauczaniu początkowym?PEWNY KAŻDY KOLEJNY KROK1. Każda nowo wprowadzana litera utrwalana jest na bazie kilku tekstów. Kolejne czytanki bazują na wcześniej poznanych literach. Daje to dziecku, w dalszej nauce, dużo większą szansę zapamiętania każdej litery i zapobiega pomyłkom typowym dla osób z dysleksją.ĆWICZENIE WSZYSTKICH FUNKCJI KONIECZNYCH W NAUCE CZYTANIA I PISANIA2. Obok każdej strony z czytanką znajduje się strona z ćwiczeniami utrwalającymi nową literę oraz kształcącymi funkcje konieczne przy nauce czytania i pisania: percepcję, pamięć, koncentrację uwagi, koordynację wzrokowo-ruchową, orientację w kierunkach, logiczne myślenie, płynność czytania, czytanie ze zrozumieniem oraz funkcje wzrokowe i słuchowo- językowe.CZYTANIE SYLABAMI ORAZ METODĄ GŁOSKOWĄ I CAŁOŚCIOWĄ3. Metoda czytania sylabami wsparta jest przez dwa kolory sylab oraz tzw. falbanki. W ćwiczeniach obok tekstów stosuje się również metodę głoskową i całościową.RÓŻNE WZORY LITER4. W czytankach znajdują się zdania, które różnią się od pozostałych wielkością, kolorem, krojem czcionki - przeznaczone do prób czytania całościowego, angażujące prawą półkulę mózgu. Do elementarza dostosowano kaligrafię , która dodatkowo zawiera wiele ćwiczeń z zakresu grafomotoryki i koordynacji wzrokowo-ruchowej.ZRÓŻNICOWANE TEKSTY5. Teksty są przeznaczone dla dzieci w różnym wieku. Pogłębiają sferę wyobraźni oraz uczą samodzielnego myślenia. RYM I RYTM6. W wielu tekstach stosuje się rym i rytmWYSOKA JAKOŚĆ7. Są to podręczniki przygotowane z wielką starannością, o czytelnej, przejrzystej szacie graficznej i pięknych ilustracjach. METODA KOMPLEKSOWA8. Treść książek jest z sobą powiązana. Ucząc dziecko czytać uczymy jednocześnie pisać.Książki do nauki pisania: "NAPISZĘ CI, MAMO"- Nauka pisania powiązana jest z nauką czytania i do każdej czytanki przypisane są odpowiednie ćwiczenia kształcące umiejętności grafomotoryczne. Dzięki nim dziecko nie tylko nauczy się szybciej czytać, ale utrwala sobie obraz wzrokowy poznawanej litery. Jednocześnie odpowiednia ilość ćwiczeń pozwala mu nauczyć się ładnie pisać.9. Elementarz i kaligrafia posiadają także obudowę dydaktyczną w postaci przewodnika. Drugie wydanie książki ukazało się w kwietniu 2011. Do przewodnika dołączona jest płyta z ćwiczeniami i zabawami rytmicznymi oraz przykłady jak wprowadzać czytanie sylabami ( tzw. czytanie do wtóru z lektorem 29 pierwszych czytanek ).METODA 101 KROKÓW - ADRESACIKto może pracować tą metodą?Ľ rodzice z dziećmi;Ľ nauczyciele na zajęciach wyrównawczych; nauczyciele szkoły podstawowej, którzy zechcą przeznaczyć osobne zajęcia na naukę czytania i doskonalenie receptorów z nią związanych;Ľ terapeuci na zajęciach terapii pedagogicznej w szkołach i w poradniach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19474 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej