Zespół ADHD
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(73)
Forma i typ
Książki
(71)
Poradniki i przewodniki
(31)
Proza
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Filmy i seriale
(2)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(79)
wypożyczone
(27)
nieokreślona
(1)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(6)
BD40 (Suwalska 11)
(18)
BD52 (Rembielińska 6a)
(3)
BD53 (Bazyliańska 6)
(3)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(8)
CN1 (św. Wincentego 85)
(2)
MW123 (św. Wincentego 64)
(2)
W2 (Bazyliańska 6)
(4)
W29 (Rembielińska 6a)
(2)
W37 (Smoleńska 94)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(2)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
W72 (Suwalska 11)
(1)
W85 (Jórskiego 41)
(3)
W98 (Kondratowicza 23)
(2)
WP130 (św. Wincentego 85)
(49)
Autor
Baranowska Wanda
(3)
Barkley Russell A. (1949- )
(3)
Bernau Sabine
(3)
Kołakowski Artur
(3)
Bianga Milena
(2)
Borowska Alicja
(2)
Carter Cheryl R. (1962- )
(2)
Cieślak Piotr
(2)
Grzywacz Karolina (psycholog)
(2)
Kochan Tomasz
(2)
Kraczkowska Karolina
(2)
Labiś Grzegorz
(2)
Maté Gabor (1944- )
(2)
Neuhaus Cordula
(2)
Otto Michael W
(2)
Pacyniak Patrycja
(2)
Pasławska-Smęder Iwona
(2)
Pazdur Marcin
(2)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(2)
Perlman Carol A
(2)
Pollak Monika
(2)
Regucki Dariusz
(2)
Robertson Anita
(2)
Safren Steven A
(2)
Socha-Duśko Karolina
(2)
Sprich Susan
(2)
Stern Judith M
(2)
Słota Maciej (1964- )
(2)
Witeska-Młynarczyk Anna
(2)
Alloway Tracy Packiam
(1)
Alloway Tracy Packiam. SPEcjalne Moce
(1)
Anderson Liz McKendry (1961- )
(1)
Banaszczyk Izabela
(1)
Binder Anna
(1)
Binder Marek
(1)
Bochenek Julka
(1)
Borkowska Aneta Rita
(1)
Bożek Michał
(1)
Błachnio Aleksandra
(1)
Błachnio Aleksandra (1977- )
(1)
Chmielewska Aleksandra
(1)
Chromik-Kovačs Joanna
(1)
Chrąściel Katarzyna
(1)
Ciechoń Agnieszka
(1)
Creed Liam
(1)
Dajek Elżbieta Renata
(1)
DuPaul George J
(1)
Dudzik Katarzyna
(1)
Dąbkowska Monika
(1)
Dąbrowska Urszula (wychowanie przedszkolne)
(1)
Elvén Bo Hejlskov
(1)
Emery Roxanne
(1)
Emmons Polly Godwin (1960- )
(1)
Forzpańczyk Agnieszka
(1)
Frank Michelle
(1)
García Chema (1973- )
(1)
Gardian-Miałkowska Renata
(1)
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(1)
Gertych Anita
(1)
González Carlos (1960- )
(1)
Gottlieb Bill (1953- )
(1)
Greenblatt James
(1)
Guerrero Rafa
(1)
Gutowska-Nowak Barbara (1961- )
(1)
Górka Iwona (1973- )
(1)
Haduła Aleksandra
(1)
Hallowell Edward M
(1)
Hallowell Edward M. (1949- )
(1)
Hudson Diana
(1)
Kaczorowska Maria
(1)
Kajka Natalia
(1)
Kalińska Agnieszka
(1)
Kaltenthaler Birgit
(1)
Kamińska Alina (1967- )
(1)
Kasprzyk Agnieszka (tłumacz)
(1)
Kern Lee
(1)
Kleszcz Ewa
(1)
Konieczny Jacek
(1)
Konstanty Ignaciuk Barbara
(1)
Kovács Heike
(1)
Kowalczyk Ewa
(1)
Kozłowska Aleksandra
(1)
Kujawa Maria (psycholog)
(1)
Labiś Magdalena
(1)
Leer Kristin
(1)
Lipowska Małgorzata
(1)
Lussier Francine (1947- )
(1)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(1)
Masgutova Svetlana Kimovna
(1)
Mihilewicz Stanisława
(1)
Mosetter Kurt
(1)
Mosetter Reiner
(1)
Musiałowska Dominika
(1)
Nakowski Andrzej
(1)
Nartowska Hanna
(1)
Niezgoda Ewa
(1)
Okoń Katarzyna
(1)
Opolska Teresa
(1)
Ostrowska Agnieszka
(1)
Panfil Katarzyna (1986- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(17)
2010 - 2019
(25)
2000 - 2009
(28)
1990 - 1999
(2)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(35)
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
Kraj wydania
Polska
(73)
Język
polski
(73)
Odbiorca
Rodzice
(10)
Nauczyciele
(7)
Dzieci
(5)
6-8 lat
(4)
Pedagodzy
(4)
Psycholodzy
(3)
0-5 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dorośli
(1)
Kobieta
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Osoby z ADHD
(1)
Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Film polski
(2)
Literatura amerykańska
(2)
Literatura polska
(2)
Temat
Kobieta
(5222)
Rodzina
(4021)
Przyjaźń
(3839)
Miłość
(3258)
Tajemnica
(2962)
Zespół ADHD
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2939)
Relacje międzyludzkie
(2520)
Zabójstwo
(2174)
Życie codzienne
(1910)
Magia
(1734)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1593)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1533)
Uczucia
(1405)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1365)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1349)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1133)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(1002)
Trudne sytuacje życiowe
(1001)
Wybory życiowe
(938)
Sekrety rodzinne
(931)
Policjanci
(908)
Żydzi
(894)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Psy
(864)
Władcy
(863)
Historia
(847)
Kultura
(822)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(775)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Arystokracja
(678)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(622)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(559)
Zemsta
(552)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(514)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(506)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(494)
Zarządzanie
(494)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(471)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(456)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Samotność
(445)
Marzenia
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Nauczanie początkowe
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(422)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Poradnik
(37)
Wydawnictwa popularne
(7)
Opowiadania i nowele
(5)
Opracowanie
(3)
Film edukacyjny
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Monografia
(1)
Pamiętniki angielskie
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Powieść
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publikacja bogato ilustrowa
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(19)
Edukacja i pedagogika
(14)
Medycyna i zdrowie
(6)
Rozwój osobisty
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
73 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [216]-236.
Objawy zespołu nadpobudliwości psychoruchowej z zaburzeniami koncentracji uwagi (ADHD) często pojawiają się już we wczesnym wieku. Od kilkudziesięciu lat naukowcy, psychologowie i pedagodzy poświęcają wiele czasu i starań, aby zrozumieć i leczyć ADHD, lecz dopiero od niedawna starania te zaczęły koncentrować się silniej na specyficznych potrzebach nadpobudliwych lub nieuważnych dzieci w wieku przedszkolnym. Niniejsza książka jest pierwszą, która opisuje potwierdzoną empirycznie wczesną interwencję dla dzieci w wieku od 2 do 5 lat mających ADHD bądź zagrożonych ADHD.
Rozdział 1. Ocena i identyfikacja zespołu nadpobudliwości psychoruchowej z zaburzeniami * Uwagi * Rozdział 2. Model wczesnej interwencji * Rozdział 3. Strategie interwencji behawioralnej w środowisku domowym * Rozdział 4. Strategie interwencji behawioralnej w przedszkolu * Rozdział 5. Promowanie umiejętności szkolnych * Rozdział 6. Bezpieczeństwo i zapobieganie obrażeniom * Rozdział 7. Leczenie farmakologiczne * Rozdział 8. Wspieranie rodzin * Rozdział 9. Wyniki badań i wskazówki na przyszłość
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17597 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nie gryzę, nie biję, nie krzyczę / Bo Hejlskov Elvén ; przełożył: Robert Pucek. - Warszawa ; Ożarów Mazowiecki : Linia sp. z o.o., 2018. - 253, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
(Biała Plama)
Na okładce: Jak zachowywać się pozytywnie w stosunku do osób z autyzmem i innymi dysfunkcjami rozwojowymi.
Gryzienie, bicie, krzyk oraz inne trudne zachowania osób niepełnosprawnych lub nietypowych rozwojowo są często powodowane przez ich otoczenie, które stawia im nierealistyczne wymagania. Bo Hejlskov Elvén pokazuje, że właściwe rozpoznanie problemu i jego źródeł może doprowadzić do pozytywnej zmiany w zachowaniu.Jego książkę można potraktować jako praktyczny poradnik zawierający właściwe sposoby postępowania w trudnych sytuacjach oraz strategie wychowawcze pozwalające osiągać pożądane rezultaty bez stosowania zakazów i kar. Proponowane przez Elvéna metody "niskiego pobudzenia" dają szansę na znaczną poprawę jakości życia osób mających kłopoty z kontrolą własnego zachowania oraz korzystnie wpływają na funkcjonowanie bliskich z ich otoczenia: członków rodziny, wychowawców, opiekunów.Zaletą książki jest wielkie bogactwo przykładów zachowań osób z najróżniejszymi zaburzeniami rozwojowymi, od zespołu Downa po autyzm. W każdym z nich autor omawia naturę problemu, po czym wskazuje sposób jego rozwiązania.Z przedmowy Joanny Ławickiej (Prodeste)Samokontrola. To słowo pojawia się w tej książce 71 razy. W różnych formach, odmianach i kontekstach. Jest kluczem. Kluczem do zrozumienia, że pomagając drugiemu człowiekowi ją odzyskać, nie tylko zarządzamy skutecznie zachowaniem, lecz przede wszystkim pozwalamy wieść godne, pełne szacunku życie.O autorze:Bo Hejlskov Elvén pracuje w Szwecji jako psycholog kliniczny. Jest również niezależnym doradcą i wykładowcą zajmującym się autyzmem i zachowaniami trudnymi. W 2009 roku Szwedzkie Towarzystwo Autyzmu przyznało mu nagrodę Puzzle Piece of the Year.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21415 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Rodzica i Pedagoga)
Książka "Zaburzenia integracji sensorycznej" zapewnia czytelnikowi wiele praktycznych i skutecznych porad oraz strategii działania dotyczących pomocy dzieciom dotkniętym dysfunkcją sensoryczną. Skupiając się na wczesnej interwencji, pokazuje, że dzieci, u których zdiagnozowano to schorzenie, mogą osiągnąć swój pełny potencjał w domu, szkole i społeczności.Autorki opisują i analizują objawy, przyczyny, dodatkowe czynniki oraz zachowania związane z zaburzeniami integracji sensorycznej, zwłaszcza w ramach autyzmu, ADHD i zaburzeń dwubiegunowych, skupiając się m.in. na pomocnych ćwiczeniach, tajnikach diagnozy oraz modyfikacji programów edukacyjnych.Ta zrozumiała i przystępna książka to niezastąpione źródło wiedzy dla rodzin, nauczycieli i opiekunów mających kontakt z dziećmi doświadczającymi zaburzeń integracji sensorycznej.Polly Godwin Emmons ma licencjat z biologii i psychologii zdobyty na uniwersytecie Binghamton, a także dyplom magistra pedagogiki (specjalność: edukacja podstawowa) uzyskany w Elmira College. Ma także uprawnienia w zakresie pedagogiki specjalnej dzieci do dwunastego roku życia. Mieszka w Nowym Jorku z dwójką swoich dzieci i pracuje jako pedagog specjalny w lokalnej szkole średniej.Liz McKendry Anderson jest magistrem pedagogiki (specjalność: edukacja podstawowa) w Lesley College i magistrem pedagogiki specjalnej na uniwersytecie Binghamton. Ma także uprawnienia w zakresie pedagogiki specjalnej dzieci do dwunastego roku życia. Była dyrektorką agencji Edukacja dla Wczesnej Interwencji, a obecnie robi doktorat z pedagogiki na uniwersytecie Binghamton. Mieszka w Nowym Jorku z mężem Richardem i czwórką dzieci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15732 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Koncentracja : skuteczny trening skupiania uwagi / Agnieszka Forzpańczyk. - Wydanie I. - Warszawa : Edgard, 2015. - 254 strony : ilustracje ; 24 cm + 1 dysk optyczny (CD-ROM).
(Samo Sedno)
Bibliografia, netografia na stronach 242-249.
Masz wrażenie, że przytłacza cię nadmiar informacji, często zapominasz o ważnych sprawach i nie wywiązujesz się w terminie ze swoich obowiązków? Chcesz wykonać kilka zadań jednocześnie, ale w rezultacie żadne z nich nie jest skończone? Twoje dziecko ma trudności z uczeniem się i zapamiętywaniem, a nauczyciele skarżą się, że jest nadpobudliwe i nerwowe? Poznaj czynniki, które wpływają na problemy z koncentracją uwagi, oraz metody radzenia sobie z rozkojarzeniem.Książka jest skierowana do młodzieży i dorosłych, którzy mają problemy z utrzymywaniem skupienia, oraz rodziców dzieci, które nie potrafią skoncentrować się na wykonywanych zadaniach. Z poradnika mogą korzystać również nauczyciele i pedagodzy szukający skutecznych narzędzi terapeutycznych. Ponad 170 ćwiczeń zawartych w książce oraz na płycie CD to solidny trening koncentracji, który kształtuje refleks i spostrzegawczość, rozwija pamięć, doskonali umiejętność selekcjonowania informacji, poszerza pole widzenia oraz wspiera relaksację.Dzięki poradnikowi:- dowiesz się, z czego wynikają twoje problemy z koncentracją- wyeliminujesz rozpraszające bodźce zewnętrzne, takie jak bałagan, niefunkcjonalne urządzenie pokoju do nauki i pracy, oraz wewnętrzne: złe nastawienie, zmęczenie lub brak motywacji- nauczysz się angażować w koncentrację zmysły ? wykorzystywać w codziennej pracy odpowiednio dobraną muzykę, zapachy, a nawet smaki- poznasz rozmaite ćwiczenia, gry i zabawy wspomagające koncentrację, m.in. labirynty, dyktanda graficzne i symetryczne, gry zręcznościowe i logiczne- dobierzesz odpowiedni dla siebie zestaw ćwiczeń fizycznych, który pozwoli ci wypocząć, rozładować negatywne emocje i uspokoić umysł.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19932 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Jak zaakceptować neuroróżnorodność, żyć odważnie i pokonywać przeszkody.
Bibliografia na stronach 299-[302].
Ta książka nie jest zwykłym poradnikiem dla kobiet z ADHD. To przede wszystkim źródło inspiracji i siły dla osób, które z powodu swojej odmienności zmagają się na co dzień z poczuciem wstydu, stygmatyzacją i brakiem wiary w siebie. Dzięki Przewodnikowi nauczysz się czerpać satysfakcję z podejmowania wyzwań, jakie życie stawia przed ludźmi – a w szczególności kobietami – z atypowo działającymi mózgami. Dostrzeżesz piękno swych unikatowych cech i odkryjesz swoje mocne strony, a nieprawdziwy, negatywny obraz samej siebie odejdzie w niepamięć. Otwórz się na to, jaka jesteś naprawdę – i pokochaj siebie. Przekonasz się, że życie stanie się łatwiejsze, a twoje relacje głębsze i szczęśliwsze. Powiedzieć, że jest to książka o kobietach z ADHD napisana specjalnie dla nich, to nic nie powiedzieć. Autorki z empatią promują autoempatię oraz prawdziwy rozwój duszy – elementy niezbędne do prowadzenia wartościowego i udanego życia z ADHD. Przygotuj się, że na kartach tej książki zobaczysz siebie. Czytając ją, będziesz się serdecznie śmiać i wzruszać, że ktoś cię zauważył i docenił. Przede wszystkim zaś poczujesz się w pełni zrozumiana przez autorki. – Roberto Olivardia, psycholog kliniczny, wykładowca wydziału psychiatrii Harvard Medical School Sari i Michelle to twoje bardzo mądre, empatyczne przyjaciółki, które przeżywały to, co ty, i pragną oszczędzić ci niepotrzebnego cierpienia. Nie mówią, co masz robić, ale jak każdy dobry przyjaciel – pomagają ci odkryć, co chcesz robić. Być może po przeczytaniu tej mądrej, wnikliwie napisanej książki objawy ADHD nie osłabną, ale twoje życie z pewnością stanie się lepsze. – Ari Tuckman, psycholog, seksuolog, autor książki ADHD After Dark
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22282 (1 egz.)
(dostępność ok. 12.06.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia, filmografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 210-225.
Monografia pod względem praktycznym stanowi cenny przewodnik do pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych, których z roku na rok przybywa coraz więcej. Dla wielu nauczycieli (szczególnie debiutujących w praktyce pedagogicznej) jest doskonałym vademecum łączącym wiedzę z praktyką, co tym samym znacznie ułatwi im przejście przez doświadczane zmagania w bezpośredniej pracy z uczniami objętymi specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Ponadto stanowi wartościowy materiał dla pedagogów, psychologów, a przede wszystkim nauczycieli, rodziców oraz studentów kierunku pedagogika.dr hab. Izabela Bieńkowska, prof. PŚStruktura pracy jest logiczna i dobrze przemyślana. Autorki w rozdziałach, w których omawiają specjalne potrzeby edukacyjne, zachowały pewien schemat prezentacji treści. Mianowicie wychodzą od omawianego pojęcia, dokonują analizy symptomów specyficznych, ale także wtórnych czy błędnie utożsamianych z danym zaburzeniem, następnie diagnozują, by wreszcie przedstawić system wsparcia i kwestie dostosowania wymagań edukacyjnych do potrzeb i możliwości uczniów. Dzięki takiemu uporządkowaniu Autorkom udało się ukazać nie tylko specyficzny i zarazem interdyscyplinarny charakter przedmiotu swych dociekań, ale także szereg zawiłości i praktycznych wyzwań z nim związanych.dr hab. Aleksandra Tłuściak-Deliowska, prof. APS
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21203 (1 egz.)
(dostępność ok. 30.08.2023)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Creciendo juntos : de la infancia a la adolescencia con carino y respeto.
Ukochany także przez polskich rodziców hiszpański pediatra i autor książek, w tym bestsellerów ?Moje dziecko nie chce jeść? i ?Mocno mnie przytul?, tym razem o relacji ze starszymi dziećmi.Kiedy dziecko rośnie, rodzice powoli zapominają o trapiących ich wcześniej problemach. Nie trzeba się już niepokoić o karmienie piersią i usypianie.Teraz mają nowe zmartwienia:- Czy jest się czego bać, kiedy dziecko wkracza w wiek nastoletni?- Jak wspierać dziecko w radzeniu sobie ze stresem?- Co robić, jeśli dziecko jest nadpobudliwe?- Ile czasu dziennie dziecko może spędzać przed ekranem?- Co myśleć o karach, nagrodach i konsekwencjach?Z właściwym sobie poczuciem humoru autor pomaga rodzicom przezwyciężyć najczęstsze problemy wychowawcze i sprawia, że życie z coraz starszym dzieckiem staje się (nieco) prostsze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19517 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mały nieszczęśliwy człowiek / Iwona Górka. - Kraków : Edukacyjna.pl, 2005. - 154, [1] s. ; 21 cm.
Terapeutyczna opowieść Iwony Górki pt. "Mały nieszczęśliwy człowiek z ADHD" wprowadza nas w świat przeżyć i doznań dziecka z nadpobudliwością psychoruchową, a właściwie z jedną z jej postaci - zespołem ADHD. Czy jest to możliwe, żeby dziecko aż tak odbierało reakcję otoczenia, słowne i bezsłowne sygnały i rozumiało je jako odrzucenie, wrogość, odebranie akceptacji. Cierpiące dziecko swoim zachowaniem woła do nas dorosłych: "Pomóżcie mi"! To poruszające wołanie z ogromną znajomością rzeczy zbliża do nas autorka, pokazując zarówno problemy, z jakimi spotykają się dzieci z ADHD na swojej drodze, jak i sposoby możliwej pomocy i terapii potrzebne w takiej sytuacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16494 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psyche/Soma)
Indeks.
Nieoceniona pomoc w terapii ADHD. Nareszcie skoncentrowani to doskonała pozycja dla rodziców, nauczycieli i terapeutów dzieci z ADHD. Opracowany przez Jamesa Greenblatta terapeutyczny Plan Plus-Minus łączy leczenie farmakologiczne z naturalnymi sposobami, co pozwala ograniczyć objawy ADHD: nadaktywność, deficyt uwagi, impulsywność czy skłonność do irytacji. Autor w przystępny sposób pokazuje, jak uniknąć problemów zdrowotnych: niedoborów pokarmowych, braku równowagi mikroflory jelitowej czy zaburzeń snu, które często powodują nasilenie objawów. Jego metoda pomaga także zrozumieć specyficzne biologiczne czynniki, które odpowiadają za zachowania dzieci z ADHD. Program Greenblatta stanowi doskonałe uzupełnienie rozwiązań medycyny konwencjonalnej, a dzięki odpowiednim technikom pozwala ograniczyć skutki uboczne najczęściej stosowanych leków.Fachowe porady autora będą wsparciem dla małych pacjentów z ADHD w pracy nad osiągnięciem dobrej kondycji fizycznej i psychicznej.Nareszcie skoncentrowani dostarcza alternatywy dla obecnej rzeczywistości, w której dwie trzecie pacjentów z ADHD zażywa silne lekarstwa, podczas gdy ich długodystansowego działania nikt nigdy nie próbował oszacować. Publikacja Jamesa Greenblatta pozostaje w zgodzie z zasadą "przede wszystkim nie szkodzić", a zapewniając taką możliwość, jednocześnie pozwala osiągnąć oszałamiające rezultaty.David Perlmutter, neurolog, autor książki Grain Brain. Zbożowa głowaKsiążka Greenblatta to jedna z najbardziej wartościowych pozycji o ADHD wydanych w ostatnich latach. Zawiera przejrzysty, efektywny i naukowo udokumentowany program dostarczający wszystkich niezbędnych elementów umożliwiających naturalne i skuteczne przeciwdziałanie ADHD. Gorąco polecam Państwu tę publikację.Daniel G. Amen, psychiatra, założyciel Amen Clinics, autor książki Zmień swój mózg, zmień swoje życieJames Greenblatt jest certyfikowanym psychiatrą dzieci i osób dorosłych. W ciągu ostatnich trzydziestu lat leczył tysiące pacjentów z ADHD, korzystając z unikatowego podejścia łączącego terapie farmakologiczne i naturalne, a także szkolił i nadzorował pracowników służby zdrowia w zakresie integracyjnych strategii leczenia depresji, niepokoju, zaburzeń obsesyjno-kompulsyjnych i schizofrenii. Obecnie pracuje jako główny dyrektor medyczny i wicedyrektor ds. usług medycznych w szpitalu Walden Behavioral Care w Waltham, Massachusetts. Jest również wykładowcą w szkołach medycznych Tufts Medical School oraz Dartmouth’s Geisel School of Medicine. Jest autorem książek z dziedziny psychologii i psychiatrii: Breakthrough Depression Solution (Przełomowe rozwiązanie problemu depresji), Answers to Binge Eating (Odpowiedź na napady objadania się) oraz Answers to Anorexia (Odpowiedź na anoreksję).Bill Gottlieb jest amerykańskim specjalistą zajmującym się ochroną zdrowia i autorem książek z tej dziedziny. Działa jako dziennikarz publikujący na tematy zdrowotne w takich czasopismach jak "Prevention", "Men’s Health", "Bottom Line Health" oraz wielu innych magazynach i periodykach, a także jako trener zdrowia certyfikowany przez American Association of Drugless Practitioners. Pracował także jako redaktor naczelny w wydawnictwach Rodale Books oraz Prevention Magazine Health Books.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20529 (1 egz.)
(dostępność ok. 13.06.2024)
Książka
W koszyku
(Neuropowiastki)
Tytuł oryginału: La mirada de José Luis.
Zawiera wskazówki dla dorosłych jak postępować z dziecmi z ADHD.
Wiek: 4-8 lat.
Michaś nie potrafi usiedzieć w miejscu, przez co nieustannie popada w tarapaty. Inne dzieci mu dokuczają, a dorośli uważają, że jest niegrzeczny. Ciągle się na niego złoszczą i za karę czegoś mu zabraniają. Czy Michasiowi i jego rodzicom uda się znaleźć jakieś wyjście z tej sytuacji? Przeczytaj i się przekonaj! Autor jest ekspertem w dziedzinie ADHD. Książka zawiera gry, wskazówki dla dorosłych i wiele niespodzianek.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I (1 egz.)
(dostępność ok. 01.07.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 4547 (1 egz.)
(dostępność ok. 18.06.2024)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 746, 8534 (2 egz.)
(dostępność ok. 18.06.2024)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Specific learning difficulties : what teachers need to know.
Bibliografia, netografia na stronach 213-232. Indeks.
Książka Diany Hudson, z jej praktycznym i zdroworozsądkowym podejściem do specyficznych trudności w uczeniu się, idealnie się nadaje dla zabieganych i przepracowanych nauczycieli szkolnych, pomagając im zrozumieć potrzeby uczniów z problemami oraz znaleźć skuteczne strategie, dzięki którym wszystkie dzieci mogą realizować swój potencjał.Louise Green, specjalistka z dziedziny specyficznych trudności w nauceBogaty zbiór praktycznych wskazówek, pomagających wspierać dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Autorka wyjaśnia naturę tych problemów, ich wpływ na uczenie się i przedstawia proste strategie radzenia sobie z nimi. Książka Diany Hudson powinna być lekturą obowiązkową dla wszystkich nauczycieli i może być równie przydatna dla rodziców.Alison Thompson, założycielka ADHD Kids
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20892 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 155-157.
Nadmierna ruchliwość, brak koncentracji to powszechne cechy występujące u większości dzieci. Są jednak sytuacje gdy zachowanie dziecka staje się niepokojące i zaczyna budzić niepokój rodziców.Autorki książki Terapia ADHD. Trening sukcesu w pracy z dzieckiem nadpobudliwym przedstawiają skuteczne metody komunikowania się i pracy z dziećmi z ADHD. Podkreślają, że najważniejszym elementem sukcesu jest konsekwentne działanie wielopłaszczyznowe.Metody pracy zostały dobrane w sposób, który bawi i wychowuje. Dziecku pomogą w rozwoju, efektywnej nauce oraz dążeniu do refleksyjnego zachowania, dorosłemu zaś pozwolą zrozumieć mechanizmy postępowania dziecka i wypracować jego sukcesy. Bo każdy choćby najmniejszy przebłysk tego, że coś wyjdzie, daje siłę i wiarę w to, że będzie następny. A po nim kolejny. I niech ta zachłanność na miłość, cierpliwość i poświęcenie do pracy ze swoim dzieckiem się nie kończy!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 17423 (1 egz.)
(dostępność ok. 13.06.2024)
Książka
W koszyku
Indeksy.
ADHD to najczęstsze zaburzenie rozwojowe - dotyka 5 dzieci. ADHD ze względu na swoje objawy utrudnia osiągnięcie sukcesów szkolnych, zawodowych, towarzyskich. Nasilenie objawów ADHD zmniejsza się z upływem czasu. Wczesne rozpoczęcie terapii indywidualnej dziecka oraz terapii rodzinnej znacząco zwiększa szansę na zmianę zachowania dziecka. Proces leczenia zespołu nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi to równoczesna praca z dzieckiem, rodzicami i szkołą. Ważne jest zatem dostarczenie rodzicom i wychowawcom informacji o zaburzeniu dziecka, jego przyczynach, przebiegu i ewentualnych następstwach, a także - lub może przede wszystkim - o procesie terapii i ich własnym w nim udziale.Książka - napisana przez znakomity zespół, który od dawna zajmuje się dziećmi z ADHD i prowadzi właściwie jedyną specjalistyczną poradnię w Polsce - dostarcza uporządkowanej wiedzy na temat zespołu nadpobudliwości psychoruchowej, jego etiologii i mechanizmu powstawania. Tym samym uwalnia ona rodziców, przynajmniej w części, z poczucia winy i pozwala na zaprzestanie zadawania ciągłych pytań: "Co złego zrobiliśmy?" i "Jaki jest nasz udział w powstawaniu tego schorzenia?". Równocześnie jednak uświadamia, jak różnego rodzaju działania wychowawcze, często stosowane w dobrej wierze, mogą wzmacniać objawy zaburzenia, a także wskazuje, jak temu zapobiegać.Obok opisu stosowanych metod edukacyjnych, psychoterapeutycznych i farmakologicznych, zawiera także wiele cennych i praktycznych uwag, na przykład kiedy i jak chwalić dziecko oraz za co. Te praktyczne uwagi, które mają pomagać rodzicom w radzeniu sobie z trudem wychowania dzieci nadpobudliwych ruchowo i mających problemy z utrzymaniem uwagi, są jednocześnie na tyle ogólne, że mogą z nich skorzystać wszyscy rodzice przeżywający trudności wychowawcze lub po prostu niepewni, jak postępować z dziećmi. Autorzy dostarczają również informacji na temat objawów zespołu ADHD w dorosłym życiu.Lektura stwarza szansę, że rodzice dzieci nadpobudliwych psychoruchowo poczują się w pełni kompetentnymi i - parafrazując termin Winnicotta - "wystarczająco dobrymi rodzicami". Dlatego książka ta jest tak ważna i potrzebna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 17944 (1 egz.)
(dostępność ok. 23.06.2024)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 113-114.
Na rynku mamy coraz więcej pozycji dotyczących pracy z dziećmi z ADHD, ale poniższe opracowanie tym się różni od innych, że traktuje młodego człowieka bardziej kompleksowo. Umożliwia dokonanie jego charakterystyki uwzględniając aspekty psychologiczne, zamiłowanie do różnych dziedzin życia i wskazuje na stan psychiczny danego dziecka. Publikacja napisana przystępnym językiem wzbogacona jest kilkunastoma tekstami z różnych dziedzin i własnych obserwacji.Teoria to nie wszystko, najważniejsza jest praktyka i Autorka pragnie się podzielić własnymi spostrzeżeniami wyniesionymi z pracy nauczycielskiej oraz terapeutycznej z dziećmi, młodzieżą, a także dorosłymi.Książka może okazać się pomocna dla przyszłych terapeutów, nauczycieli, pedagogów i rodziców oraz pomoże pogłębić wiedzę tym wszystkim, którzy pragną pomagać innym osobom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18244 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 27.06.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1542 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 309-[318].
Poznaj swoją supermoc i żyj lepiej z adhd!
Trudno ci się skupić na jednym zadaniu, robisz sto rzeczy naraz i masz problem z dotrzymaniem deadline’ów? To nie musi być lenistwo ani prokrastynacja. To może być ADHD. Dawniej sądzono, że z tego zaburzenia stopniowo się wyrasta. Najnowsze badania wskazują jednak na to, że może się ono utrzymywać przez całe życie.
Dorośli z ADHD uchodzą często za ludzi impulsywnych, leniwych, niecierpliwych, nerwowych, mających trudności z koncentracją i utrzymaniem porządku. Ale Kristin Leer, lekarka psychiatrii ze zdiagnozowanym ADHD, przekonuje, że zaburzenie to nie musi być wyrokiem – to może być twoja supermoc!
Osoby z ADHD mają tak zwany mózg łowcy, cechują się kreatywnością i spontanicznością, a także emanują pozytywną energią, którą potrafią zarażać innych. Mają zdolność do osiągania niezwykłego stanu hiperskupienia i potrafią przyswoić niezwykłą ilość wiedzy w bardzo krótkim czasie.
Autorka książki pokazuje ADHD z nowej perspektywy, sięga do współczesnych badań i teorii oraz proponuje techniki i strategie radzenia sobie z tym zaburzeniem w dorosłym życiu, a także omawia zalety posiadania nieneurotypowego mózgu. [opis wydawcy].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 20.05.2024)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 3. (dostępność ok. 03.03.2024)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 263-303.
Streszcz. ang.
Monografia Dysleksja i ADHD - współwystępujące zaburzenia rozwoju. Neuropsychologiczna analiza deficytów pamięci należy do nielicznych w naszym kraju prac badawczych, dotyczących pogranicza neuropsychologii rozwoju i psychologii klinicznej dziecka. Istotnym walorem tej pracy, jest jej interdyscyplinarny charakter. Takie podejście do tematu stanowiło wielkie wyzwanie dla Autorki, bo wymagało wszechstronnej wiedzy. Jako psycholog musiała głęboko wejść w wiele specjalności z zakresu medycyny, dlatego jest tam obecne neuropsychologiczne, neuroanatomiczne, neurofizjologiczne i genetyczne podejście do zagadnień zaburzeń uczenia się i zachowania oraz ich współwystępowania. To wszystko stanowi, iż recenzowana rozprawa ma charakter unikatowy [...]. Monografia uzupełnia brak tego rodzaju publikacji, niezbędnych dla rozwoju nauki, edukacji, a także dla potrzeb profesjonalistów. prof. zw. dr hab. Marta Bogdanowicz. Monografia stanowi wyróżniające się autorskie przedstawienie zagadnień rozpatrywanych w części teoretycznej i sprecyzowanych w formie pytań badawczych w programie badań własnych. Dokumentuje szeroki zakres wiedzy i równie szerokie doświadczenie kliniczne Autorki [...]. Metodologia badań własnych eksponuje podejście mikrogenetyczne do funkcjonowania mózgu i umysłu, ponieważ jest to podejście procesowe umożliwiające wyjaśnienie dynamiki objawów patologicznego rozwoju w warunkach uszkodzenia ośrodkowego układu nerwowego (OUN). Na podkreślenie zasługuje fakt, iż podejście mikrogenetyczne dopiero zaczyna być włączane do badań nad patologią rozwoju u dzieci. prof. zw. dr hab. Danuta Kądzielawa. Rzadko się zdarza w neuronaukach, że głębokie myślenie teoretyczne na temat mózgu, jego struktury i funkcji u dzieci łączy się z bogatym doświadczeniem oddanego swojej pracy klinicysty. Monografia autorstwa Małgorzaty Lipowskiej stanowi przewodnik - w pełnym sensie tego słowa - w pewnej trudnej, ale jakże ważnej podróży poznania zaburzeń pamięci i ich moderatorów u dzieci ze współwystępowaniem dysleksji i ADHD. Osiągnięty wynik naukowy pomnaża moc eksplikacyjną zastosowanej teorii mikrogenetycznej, czyli - inaczej mówiąc - wnosi do nauki (w tym przypadku neuropsychologii rozwoju) nową wartość. Swoim zakresem problemowym, uwidocznionym zwłaszcza w modelowej interpretacji deficytów pamięci wśród dzieci ze współwystępowaniem dysleksji i ADHD praca, nie ma sobie podobnych w dotychczasowej tradycji badań nad zaburzeniami rozwoju u dzieci. prof. zw. dr hab. Maria Pąchalska
Rozdział 1 * Specyfika zaburzeń rozwoju u dzieci * 1.1.Normatywna zmiana rozwojowa a zaburzenia rozwoju * 1.1.1.Zadania rozwojowe a zaburzenia rozwoju * 1.1.2.Zaburzenia rozwoju z perspektywy odmiennych dyscyplin nauki * 1.1.3.Problemy w zakresie terminologii i klasyfikacji zaburzeń rozwoju * 1.2.Zaburzenia rozwoju w klasyfikacjach medycznych * 1.2.1.Zaburzenia rozwoju w klasyfikacji ICD * 1.2.2.Zaburzenia rozwoju w klasyfikacjach DSM * 1.2.3.Zaburzenia rozwoju w klasyfikacjach specyficznych dla dzieci * 1.2.3.1.Kryteria diagnostyczne dla dzieci w wieku przedszkolnym RDC-PA * 1.2.3.2.Klasyfikacja diagnostyczna DC: 0-3 * 1.3.Teoria objawu w neuropsychologii rozwoju * 1.3.1.Morfogeneza * 1.3.2.Parcelacja * 1.3.3.Heterochronia * Rozdział 2 * Dysleksja i ADHD jako zaburzenia rozwoju * 2.1.Problemy definicyjne * 2.1.1.Dysleksja jako specyficzny problem uczenia się * 2.1.2.Zespól nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi * 2.1.3.Klasyfikacje medyczne dysleksji i ADHD * 2.2.Epidemiologia dysleksji i ADHD * 2.3.Podłoże dysleksji i ADHD * 2.3.1.Występowanie rodzinne * 2.3.2.Podłoże genetyczne * 2.3.3.Relacja genów i środowiska * 2.3.4.Podłoże mózgowe * 2.3.5.Zaburzenia biochemiczne * 2.3.6.Prenatalne i neonatalne podłoże deficytów * 2.4.Patomechaniztn zaburzeń rozwoju * 2.4.1.Patomechanizm dysleksji rozwojowej * 2.4.1.1.Koncepcja zaburzeń w układzie wzrokowym * 2.4.1.2.Model równowagi pólkulowej * 2.4.1.3.Koncepcja lingwistyczna * 2.4.1.4.Hipoteza móżdżkowa * 2.4.2.Patomechanizm ADHD * 2.4.2.1.Koncepcja deficytu hamowania reakcji * 2.4.2.2.Model energetyczno-poznawczy * 2.4.2.3.Hipoteza behawioralnych systemów hamowania i aktywacji * 2.4.2.4.Model awersji opóźnienia * Rozdział 3 * Współwystępowanie zaburzeń rozwoju * 3.1.Istota współwystępowania zaburzeń * 3.2.Epidemiologia współwystępowania zaburzeń wśród dzieci * 3.3.Modele współwystępowania zaburzeń * 3.4.Koncepcje współwystępowania dysleksji i ADHD * 3.4.1.Koncepcja objawów fenotypowych * 3.4.2.Koncepcja nielosowego doboru rodziców * 3.4.3.Koncepcja poznawczego podtypu ADHD * 3.4.4.Koncepcja zbliżonej etiologii * Rozdział 4 * Pamięć w ujęciu neuropsychologicznym * 4.1.Istota pamięci * 4.2.Neuroanatomiczne podstawy pamięci * 4.2.1.Badania lokalizacyjne a podstawowe rodzaje pamięci * 4.2.2.Hipokamp oraz przenoszenie wspomnień z pamięci krótkotrwałej do długotrwałej * 4.2.3.Płaty półkul mózgu * 4.2.4.Badania czynnościowe a molekularne i neuronalne podstawy pamięci * 4.3.Wybrane modele pamięci w neuropsychologii * 4.3.1.Strukturalne ujęcie pamięci roboczej * 4.3.2.Modele hierarchiczne i rozproszone * 4.3.3.Model mikrogenetyczny * 4.3.3.1.Ogólne założenia modelu mikrogenetycznego * 4.3.3.2.Pamięć w ujęciu teorii mikrogenetycznej * Rozdział 5 * Procesy pamięciowe w toku prawidłowego i zaburzonego rozwoju * 5.1.Prawidłowości rozwoju pamięci u dzieci * 5.1.1.Pamięć krótko- i długotrwała z perspektywy rozwojowej * 5.1.1.1.Strategie zwiększania zakresu pamięci roboczej * 5.1.1.2.Prawidłowości rozwoju pamięci długotrwałej * 5.1.2.Badania pamięci deklaratywnej i proceduralnej u dzieci * 5.1.2.1.Zagadnienie świadomości a pamięć deklaratywna i proceduralna * 5.1.3.Pamięć semantyczna i epizodyczna z perspektywy rozwojowej * 5.1.3.1.Rozwój pamięci semantycznej * 5.1.3.2.Rozwój pamięci epizodycznej * 5.1.3.3.Różnicowanie pamięci epizodycznej i autobiograficznej * 5.2.Relacje pamięci i uwagi z perspektywy rozwojowej * 5.3.Pamięć a funkcje wykonawcze w ontogenezie * 5.4.Deficyty pamięci w zaburzeniach rozwoju * 5.4.1.Zaburzenia pamięci jako objaw kryterialny * 5.4.2.Niesymptomatyczne deficyty pamięci * Rozdział 6 * Diagnoza pamięci w dysleksji i ADHD - metodologia badań własnych * 6.1.Problematyka badań, cel pracy, pytania i hipotezy * 6.2.Badane zmienne * 6.3.Charakterystyka badanych * 6.3.1.Wiek badanych * 6.3.2.Poziom inteligencji badanych * 6.4.Metody badań * 6.4.1.Metody przesiewowe * 6.4.1.1.Analiza dokumentacji * 6.4.1.2.Wywiad ontogenetyczno-kliniczny * 6.4.1.3.Kwestionariusz Ustrukturyzowanego Wywiadu Diagnostycznego * w Kierunku Zespołu Nadpobudliwości Psychoruchowej * 6.4.1.4.Skala Inteligencji Wechslera dla Dzieci * 6.4.2.Metody badania pamięci * 6.4.2.1.Bateria Badania Pamięci Wechslera - WMS-III * 6.4.2.1.1.Pamięć Logiczna * 6.4.2.1.2.Lista Słów * 6.4.2.1.3.Pamięć Wzrokowo-Ruchowa * 6.4.2.1.4.Powtarzanie Cyfr * 6.4.2.2.Test Figury Złożonej Reya-Osterrietha * 6.4.3.Metody badania moderatorów pamięci * 6.4.3.1.Test d2 * 6.4.3.2.DIVA * 6.4.3.3.Test Interferencji Fonologiczno-Semantycznej * 6.4.3.4.Token Test- 36 * 6.4.3.5.Test Płynności Słownej COWAT * 6.4.3.6.Komputerowy Test Interferencji z efektem Stroopa * 6.4.3.7.Test Sortowania Kart z Wisconsin * 6.4.3.8.Test Porównywania Znanych Kształtów * 6.5.Procedura badań * Rozdział 7 * Zaburzenia pamięci w dysleksji i ADHD - analiza wyników badań własnych * 7.1.Obraz deficytów pamięci werbalnej * 7.2.Problemy z pamięcią wzrokową i wzrokowo-przestrzenną * 7.3.Płeć badanych a zaburzenia pamięci * Rozdział 8 * Poznawcze moderatory deficytów pamięci w dysleksji i ADHD * 8.1.Uwaga jako moderator procesów pamięciowych * 8.2.Język a procesy pamięci * 8.3.Funkcje wykonawcze jako moderator pamięci * 8.4.Preferowany styl poznawczy a procesy pamięci * Rozdział 9 * Neuropsychologiczna analiza zaburzeń pamięci u dzieci * ze współwystępowaniem dysleksji i ADHD: próba ujęcia modelowego * 9.1.Podsumowanie wyników uzyskanych w testach badania pamięci * przez dzieci z poszczególnych grup klinicznych * 9.2.Rola poznawczych moderatorów procesów pamięciowych * wśród dzieci z grup klinicznych * 9.3.Mikrogenetyczny model deficytów pamięci u dzieci ze współwystępowaniem * dysleksji i ADHD * Rozdział 10 * Wnioski i kierunki dalszych badań * Bibliografia * Summary * Dyslexia and ADHD - comorbidity of developmental disorders
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16556 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 209-211.
ADHD – zaburzenie rozwojowe o podłożu neurologicznym, które pojawia się przed siódmym rokiem życia i objawia się niemal ustawicznymi deficytami uwagi bądź nadaktywnością i impulsywnością – stanowi jeden z najczęstszych powodów konsultacji klinicznych. Niniejszy poradnik jest skierowany do nauczycieli i rodziców dzieci z ADHD, a także do młodzieży zmagającej się z tym zaburzeniem. Autorka – doktor neuropsychologii z wieloletnim doświadczeniem klinicznym i pedagogicznym – łączy podejście specjalistyczne z osobistymi spostrzeżeniami, gdyż sama mierzyła się z trudnościami związanymi z nadpobudliwością zarówno w dzieciństwie, jak i w późniejszym życiu. Dzięki temu porady przedstawione w książce są zarazem proste i rzeczowe. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 31.05.2024)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20668 (1 egz.)
(dostępność ok. 18.06.2024)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej