Sorting
Source
Katalog centralny
(660)
Form of Work
Książki
(660)
Poradniki i przewodniki
(139)
Proza
(75)
Publikacje dydaktyczne
(66)
Publikacje naukowe
(25)
Publikacje fachowe
(13)
Publikacje popularnonaukowe
(6)
Komiksy i książki obrazkowe
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Poezja
(3)
Status
available
(852)
unavailable
(95)
unknown
(7)
Branch
BD12 (Radzymińska 121)
(62)
BD40 (Suwalska 11)
(85)
BD52 (Rembielińska 6a)
(35)
BD53 (Bazyliańska 6)
(52)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(41)
CN1 (św. Wincentego 85)
(104)
W2 (Bazyliańska 6)
(31)
W29 (Rembielińska 6a)
(19)
W37 (Smoleńska 94)
(29)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(14)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(28)
W64 (Radzymińska 121)
(29)
W72 (Suwalska 11)
(26)
W85 (Jórskiego 41)
(24)
W98 (Kondratowicza 20)
(10)
WP130 (św. Wincentego 85)
(343)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(22)
Author
Zubrzycka Elżbieta (1954- )
(57)
Kołyszko Wojciech (1956- )
(24)
Pollak Monika
(22)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(22)
Pikiel Sylwia
(21)
Trzebiatowska Małgorzata
(21)
Zubrzycka Elżbieta
(19)
Jusewicz-Kalter Ewa
(16)
Tomaszewska Jovanka (1971- )
(16)
Wojciszke Bogdan (1952- )
(15)
Cioch Agnieszka
(14)
Ładecka Anna
(14)
Wojtych Ewa
(13)
Graham Caroline (1931- )
(12)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(12)
Wicenty Klara
(12)
Fonfara Andrzej
(11)
Herbert Martin
(11)
Kołakowski Artur
(11)
Strelau Jan (1931- )
(10)
Błaż Agata
(9)
Kacmajor Anna
(9)
Majewska-Opiełka Iwona
(9)
Kacmajor Magdalena
(8)
Sparrow Joshua D
(8)
Waśkiewicz Olena (1974- )
(8)
Bukiert Katarzyna
(7)
Cialdini Robert B. (1945- )
(7)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(7)
Brazelton T. Berry (1918- )
(6)
Cialdini Robert B
(6)
Dudzikowa Maria (1938- )
(6)
Fortuna Paweł
(6)
Kubińska Olga
(6)
Nowak Agnieszka (tłumacz)
(6)
Arentewicz Joanna
(5)
Bartosik Jolanta
(5)
Bianga Milena
(5)
Buscaglia Leo F. (1924-1998)
(5)
Czerepaniak-Walczak Maria
(5)
Dexter Colin (1930- )
(5)
Kubiński Wojciech
(5)
Mac Kenzie Robert J
(5)
Pacyniak Patrycja
(5)
Pisula Agnieszka
(5)
Przylipiak Mirosław (1955- )
(5)
Aron Elaine N
(4)
Baker Sidney M
(4)
Brett Doris (1950- )
(4)
Chybicka Anna
(4)
Cieślik Elżbieta
(4)
Dexter Colin (1930- ). Inspektor Morse
(4)
Forward Susan
(4)
Gajdzińska Monika
(4)
Hanson Rick
(4)
Hańbowski Wojciech
(4)
Kendall Philip C
(4)
Leary Mark Richard (1954- )
(4)
Możdżyńska Aldona
(4)
Nyka Emilia
(4)
Ochmańska Łucja
(4)
Polaszewska-Nicke Magdalena
(4)
Preissmann Christine
(4)
Rebar Sarah
(4)
Sulak Agata
(4)
Wojdak-Piątkowska Magdalena
(4)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(4)
Żelewska Agnieszka
(4)
Brazelton T. Berry (1918-2018)
(3)
Brzezińska Anna (1949- )
(3)
Bąbel Przemysław (1977- )
(3)
Cain Barbara
(3)
Cerri Claudio
(3)
Day Christopher (1943- )
(3)
Fanning Patrick
(3)
Fita Aneta
(3)
Frith Uta
(3)
Gacek Katarzyna
(3)
Genderen Hannie van
(3)
Graham Caroline
(3)
Guerin Suzanne
(3)
Gębka Artur
(3)
Harris Russ (1962- )
(3)
Hernik Mikołaj
(3)
Ilg Frances L. (1902-1981)
(3)
Jacob Gitta
(3)
Jurkiewicz Andrzej (1907-1967)
(3)
Jędrzejewska-Wróbel Roksana
(3)
Kenrick Douglas T
(3)
Kielin Jacek
(3)
Klein Melanie (1882-1960)
(3)
Klein Melanie (1882-1960). Pisma
(3)
Kowalczewska Joanna
(3)
Kowalska Maria (tłumacz)
(3)
McKay Matthew
(3)
Neuberg Steven L
(3)
Pantalon Michael V
(3)
Pisula Ewa
(3)
Potter-Efron Ronald T
(3)
Półtorak Agata
(3)
Year
2020 - 2025
(61)
2010 - 2019
(247)
2000 - 2009
(343)
1990 - 1999
(9)
Time Period of Creation
2001-
(191)
1901-2000
(35)
1945-1989
(9)
1989-2000
(6)
1801-1900
(1)
Country
Poland
(658)
Language
Polish
(660)
Audience Group
Dzieci
(79)
6-8 lat
(54)
Rodzice
(54)
9-13 lat
(50)
Szkoły wyższe
(44)
Studenci
(39)
Młodzież
(26)
Nauczyciele
(16)
14-17 lat
(11)
Psychoterapeuci
(10)
Psycholodzy
(5)
Terapeuci
(5)
0-5 lat
(4)
Pedagodzy
(4)
Nastolatki
(3)
Chorzy na nerwice
(2)
Maturzyści
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Coache
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Menedżerowie
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Demographic Group
Literatura polska
(61)
Literatura amerykańska
(9)
Literatura angielska
(8)
Rodzice
(1)
Subject
Dziecko
(44)
Wychowanie w rodzinie
(39)
Dzieci
(36)
Psychologia
(35)
Uczucia
(27)
Wychowanie
(27)
Psychoterapia
(24)
Relacje międzyludzkie
(23)
Stosunki interpersonalne
(21)
Lęk
(20)
Asertywność
(18)
Gniew
(17)
Bajkoterapia
(16)
Młodzież
(15)
Psychologia społeczna
(15)
Samorealizacja
(15)
Agresywność
(13)
Pedagogika
(13)
Osobowość
(12)
Poczucie własnej wartości
(12)
Przemoc w szkole
(11)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(11)
Socjotechnika
(11)
Terapia Akceptacji i Zaangażowania (ACT)
(11)
Zachowanie
(11)
Autyzm
(10)
Nastolatki
(10)
Nauczanie
(10)
Samoakceptacja
(10)
Samopoznanie
(10)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(10)
Terapia schematów
(10)
Kobieta
(9)
Psychoanaliza
(9)
Samokontrola
(9)
Terapia poznawczo-behawioralna
(9)
Komunikacja społeczna
(8)
Mentoring
(8)
Rodzina
(8)
Uczenie się
(8)
Mindfulness
(7)
Nerwica natręctw
(7)
Przyjaźń
(7)
Dziecko trudne
(6)
Miłość
(6)
Nauczyciele
(6)
Psychologia rozwojowa
(6)
Strach
(6)
Sukces
(6)
Szkolenie zawodowe
(6)
Terapia rodzinna
(6)
Cierpienie
(5)
Depresja psychiczna
(5)
Empatia
(5)
Komunikacja interpersonalna
(5)
Literatura dziecięca polska
(5)
Motywacja
(5)
Mężczyzna
(5)
Pokonywanie strachu
(5)
Regulacja emocji
(5)
Reklama
(5)
Stres
(5)
Uwaga (psychologia)
(5)
Wrażliwość
(5)
Zarządzanie
(5)
Zespół ADHD
(5)
Zespół Aspergera
(5)
Świadomość społeczna
(5)
Alkoholizm
(4)
Autopsychoterapia
(4)
Biblioterapia
(4)
Dojrzewanie
(4)
Dziecko autystyczne
(4)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(4)
Dziecko z ADHD
(4)
Godzina wychowawcza
(4)
Małżeństwo
(4)
Mowa
(4)
Młodzież szkolna
(4)
Pedagogika specjalna
(4)
Perswazja
(4)
Pograniczne zaburzenie osobowości
(4)
Przemoc
(4)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(4)
Przezwyciężanie lęku
(4)
Psychologia stosowana
(4)
Retoryka
(4)
Rodzice
(4)
Rozwiązywanie konfliktów
(4)
Smutek
(4)
Uczniowie
(4)
Śmierć
(4)
ACT
(3)
Alkohol
(3)
Dobrostan psychiczny
(3)
Dziecko niepełnosprawne
(3)
Filozofia
(3)
Higiena psychiczna
(3)
Język polski
(3)
Kompetencje społeczne
(3)
Subject: work
Krzyżacy
(1)
O krasnoludkach i o sierotce Marysi
(1)
Syzyfowe prace
(1)
Subject: time
2001-
(9)
1801-1900
(2)
1989-
(2)
1601-
(1)
1601-1700
(1)
1701-
(1)
1701-1800
(1)
1801-
(1)
1901-
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Subject: place
Polska
(3)
Antarktyda
(1)
Wielka Brytania
(1)
Zabór rosyjski
(1)
Genre/Form
Poradnik
(143)
Podręcznik
(66)
Wydawnictwa popularne
(46)
Opowiadania i nowele
(42)
Ćwiczenia i zadania
(33)
Podręczniki
(20)
Wydawnictwa dla dzieci
(15)
Powieść
(14)
Publikacje dydaktyczne
(12)
Opowiadania i nowele psychologiczne
(10)
Literatura dziecięca polska
(8)
Opracowanie
(8)
Biografia
(7)
Materiały pomocnicze
(5)
Poradniki dla nauczycieli
(5)
Gry i zabawy dziecięce
(3)
Pamiętniki i wspomnienia
(3)
Poradniki i przewodniki
(3)
Powieść przygodowa
(3)
Scenariusze zajęć
(3)
Wiersze
(3)
Aforyzmy
(2)
Case study (studium przypadku)
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Książka do wypełniania
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Przysłowia
(2)
Publikacje dla dzieci
(2)
Słowniki
(2)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(2)
Antologia
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Komiks
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Literatura dziecięca amerykańska
(1)
Literatura podróżnicza
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(1)
Poradniki dla chorych i niepełnosprawnych
(1)
Powieść biograficzna
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Publikacje
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół wyższych
(1)
Szkic literacki
(1)
Słowniki angielsko-polskie
(1)
Słowniki terminologiczne
(1)
Domain
Psychologia
(105)
Edukacja i pedagogika
(29)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(26)
Rozwój osobisty
(22)
Medycyna i zdrowie
(17)
Socjologia i społeczeństwo
(10)
Literaturoznawstwo
(3)
Praca, kariera, pieniądze
(3)
Zarządzanie i marketing
(3)
Historia
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Językoznawstwo
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
660 results Filter
Book
In basket
Bibliogr. s. 229-248 i przy rozdz. Indeksy.
Rozdział 1. Podstawowe zagadnienia dotyczące psychologicznego orzecznictwa sądowego * Rozdział 2. Podstawy orzecznictwa w sprawach dotyczących opieki nad dziećmi * Rozdział 3. Podstawy orzecznictwa w sprawach o doznanie szkody osobistej * Rozdział 4. Podstawy orzecznictwa w sprawach dotyczących symulowania * Rozdział 5. Podstawy orzecznictwa dotyczącego zdolności do uczestnictwa w procesie * Rozdział 6. Podstawy orzecznictwa dotyczącego przymusowej hospitalizacji * Rozdział 7. Podstawy opiniowania w sprawach dotyczących nieletnich * Rozdział 8. Podstawy opiniowania w sprawach dotyczących uzależnienie od substancji psychoaktywnych * Rozdział 9. Podstawy opiniowania w sprawach dotyczących maltretowania i nadużyć wobec dzieci
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 5664 (1 egz.)
Book
In basket
(Lektury dla Tych, Którym Czytanie Sprawia Trudności)
Książki z proponowanej serii wydawniczej zawierają skrócone teksty lektur szkolnych, specjalnie opracowane przez nauczycieli polonistów.
Dla wszystkich uczniów mających trudności z czytaniem, szczególnie dla dyslektyków.
Uproszczona nieco wersja lektury dla dzieci dyslektycznych. Książka utrzymana w konwencji serii, a więc na marginesach umieszczono trudniejsze wyrazy wraz z ich objaśnieniami oraz zamieszczono ćwiczenia kontrolujące zrozumienie przeczytanego tekstu.
This item is available in 4 branches. Expand the list to see details.
There are copies available to loan: sygn. II (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. II L (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. II (1 egz.)
All copies are currently unavailable
Book
In basket
(Zadbaj o Siebie)
Bibliogr. s. 263-[264].
Złość, zakłopotanie, bezradność to uczucia, których doznajemy zbyt często w kontaktach z innymi.Co czujemy, gdy w restauracji kelner nie podchodzi do nas przez piętnaście minut?Jak reagujemy, gdy ktoś poniża nas publicznie?Jak komunikować innym nasze uczucia, kiedy jesteśmy sfrustrowani?Nie ma prostych odpowiedzi. Jednak Autorzy podjęli próbę odpowiedzi na te i inne pytania. Nie musimy dłużej ukrywać nieprzyjemnych uczuć. NIe musimy wykrzykiwać swoich racji. Nie musimy też zastraszać innych, tak jak nie musimy im pozwalać, by źle nas traktowali. Książka ta nauczy nas nawiązywania relacji z innymi, które będą oparte na wzajemnym szacunku i akceptacji. Wprowadzenie w życie technik asertywnych zachowań zredukuje złość i stres w naszym życiu. Uwierzymy w siebie, będziemy zdrowsi i bardziej spontaniczni.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
All copies are currently on loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 11.04.2022)
Book
In basket
Na okł.: Dodatkowe rozdziały, uaktualnione treści. Zawiera Dziennik indywidualnego rozwoju.
Bibliogr. s. 300-305.
Nowe wydanie bestsellera! Ponad milion sprzedanych egzemplarzy! Bezczelna czy pewna siebie? Asertywny czy agresywny? Cienka jest granica pomiędzy tymi postawami. Jak więc wyrażać swoje uczucia i potrzeby, nie raniąc innych? Na te i wiele innych pytań odpowiedzą autorzy tej książki. Asertywność zapoczątkowała rewolucję w relacjach partnerskich. Psychologowie polecają ją jako najbardziej kompletny, praktyczny i kompetentny kurs asertywności. Najnowsze wydanie zostało poszerzone o nowy materiał: podejmowanie decyzji, aby wyrazić siebie, wyrażanie gniewu, leczenie lęków. Ten przetłumaczony na kilkanaście języków poradnik krok po kroku prezentuje pokonywanie przeszkód na drodze do asertywnego myślenia i działania. Nie daj się! Tak w skrócie można opisać sztukę bycia asertywnym. Przede wszystkim jest to umiejętność tworzenia zdrowych relacji, której trzeba się po prostu nauczyć. A do nauki potrzebny jest DOBRY podręcznik!
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 17188 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 785 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia na stronach: [299]-304.
Pierwsza książka Konrada Ambroziaka, Artura Kołakowskiego i Klaudii Siwek "Depresja nastolatków". Jak ją rozpoznać, zrozumieć i pokonać to kompendium wiedzy na temat depresji, jej przyczyn oraz metod leczenia. Jej dopełnieniem jest niniejsza książka - swoisty instruktarz zawierający rady, wskazówki, ćwiczenia, podpowiedzi i odpowiedzi na nurtujące pytania. To wyczerpujący poradnik skierowany do głównych zainteresowanych: nastolatków dotkniętych depresją i ich rodziców. Rodzicu, dzięki lekturze dowiesz się między innymi: Ľ jak zaakceptować chorobę dziecka i jej konsekwencje; Ľ jak poradzić sobie z uporczywym poczuciem winy; Ľ jakie twoje zachowania sprzyjają leczeniu, a jakie mogą je zakłócić; Ľ jak motywować, chwalić i nagradzać swojego nastolatka; Ľ czego możesz wymagać od dziecka z depresją i jak to egzekwować; Ľ jak zadbać o siebie i pozostałych członków rodziny. Nastolatku, dzięki lekturze dowiesz się między innymi: Ľ jak rozmawiać z innymi o swojej chorobie; Ľ jak planować swoją codzienność (dom, szkoła, czas wolny); Ľ jak postępować w sytuacjach kryzysowych (spadek nastroju, myśli samobójcze); Ľ jak pracować ze swoimi emocjami - poznasz techniki akceptacji i uważności; Ľ jak radzić sobie z krzywdzącą stygmatyzacją społeczną; Ľ jak się przygotować i zmotywować do terapii.
This item is available in 5 branches. Expand the list to see details.
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. 61 (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. 61 (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. 61 (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. 19449 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. II (1 egz.)
Book
In basket
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
Na ile dzieci z autyzmem są podobne do swoich rówieśników, a na ile się od nich różnią? Ta tajemnicza choroba, której niekiedy towarzyszą zdumiewające uzdolnienia, intryguje i zastanawia. Książka Krzyś jest wyjątkowy przybliża świat dziecka autystycznego, pozwala zrozumieć jego zachowania, a także relacje z rodzicami i rodzeństwem. Autor, Charles A. Amenta III, jest lekarzem, mieszka z rodziną i praktykuje w Stanach Zjednoczonych. Jest ojcem trzech synów, a bohaterem tej książki jest jeden z nich - autystyczny Krzyś. Autor tak mówi o swojej książce:Tę książkę napisałem dla dzieci, aby pomóc im zrozumieć, czym jest autyzm. Zawarłem w niej rzetelną wiedzę i swoje osobiste doświadczenia. Mam nadzieję, że dzieciom spodoba się ta książka. Chciałbym, aby okazała się też przydatna dla rodziców, nauczycieli i specjalistów.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
There are copies available to loan: sygn. II (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. II (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. II (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 329-332. Indeks.
Terapia schematów - łącząca elementy terapii poznawczo-behawioralnej, psychodynamicznej, Gestalt i teorii przywiązania - cieszy się coraz większą popularnością dzięki potwierdzonej empirycznie skuteczności. Niniejsza książka to obszerny przewodnik po tym podejściu, pokazujący, w jaki sposób praca z trybami pomaga pacjentom z różnymi zaburzeniami osobowości, z zaburzeniami nastroju, z depresją, z zaburzeniami lękowymi czy obsesyjno-kompulsywnymi.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
All copies are currently on loan: sygn. 18223 (1 egz.)
(dostępność ok. 15.01.2026)
Book
In basket
Bibliogr. s. 235-243. Indeks.
Oryg. hol., tł. z ang.
Zaburzenie osobowości typu borderline często uznaje się za nieuleczalne zaburzenie psychiczne. Jednakże najświeższe badania w przekonujący sposób wykazują, że pacjenci świetnie reagują na terapię schematów, która ma wysokie wskaźniki wyzdrowienia. Udowadniają to również w swojej codziennej pracy i na kartach niniejszej publikacji jej autorzy Arnoud Arntz i Hannie van Genderen.Omawiają model pojęciowy zaburzenia, metody jego leczenia, a także szereg praktycznych technik terapeutycznych. Poruszają zagadnienia związane z planowaniem terapii, budowaniem relacji terapeutycznej, wyborem i zastosowaniem technik poznawczych i behawioralnych. Wspominają również o szczególnych strategiach terapeutycznych, przełamywaniu wzorców zachowań i wreszcie o zakończeniu procesu terapeutycznego. Wszystko bogato ilustrują przykładami i opisami przypadków, dzięki którym wiemy, jak stosować nowe metody w praktyce.W książce zawarty został również zestaw przydatnych materiałów dla pacjenta, takich jak spis doświadczeń z przeszłości czy pozytywny dziennik.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
All copies are currently on loan: sygn. 17825 (1 egz.)
(dostępność ok. 15.01.2026)
Book
In basket
Tytuł oryginału: The Highly Sensitive Child : Helping Our children Thrive When the World Overwhelms Them.
Bibliografia na stronach [371]-379.
Wysoko wrażliwe dzieci stanowią od piętnastu do dwudziestu procent wszystkich dzieci. Urodziły się z bardzo czułym i szybko reagującym układem nerwowym, co niesie za sobą zarówno pozytywne, jak i negatywne konsekwencje. Takie dzieci cechują się kreatywnością, intuicją, zaskakującą mądrością i empatią, ale jednocześnie niezwykle łatwo je przytłoczyć nadmiarem bodźców, nagłymi zmianami, krytyką bądź nieszczęściami innych. W zależności od temperamentu niektóre wysoko wrażliwe dzieci są aktywne, emocjonalne i wymagające, inne zaś są spokojne i skryte oraz nie sprawiają większych problemów wychowawczych. Wszystkie jednak muszą być wychowywane ze zrozumieniem, aby mogły poznać swoją wyjątkowość i nauczyć się czerpać z niej korzyści w dorosłym życiu. Niestety błędy wychowawcze dorosłych - wynikające z niezrozumienia i niewiedzy - łatwo mogą doprowadzić do wielu poważnych i negatywnych skutków, z którymi dziecku będzie niezwykle trudno sobie poradzić. Z takimi sytuacjami bardzo często spotykała się w swojej pracy Elaine Aron i dlatego - jako wybitna specjalistka i pionierka tej dziedziny - napisała praktyczny poradnik, który pomoże rodzicom, nauczycielom i opiekunom: Ľ zrozumieć wysoko wrażliwe dziecko i jego potrzeby; Ľ poradzić sobie z wyzwaniami związanymi z wychowywaniem takiego dziecka; Ľ wprowadzić w życie cztery podstawowe zasady mądrego i skutecznego rodzicielstwa; Ľ pomóc wysoko wrażliwemu dziecku funkcjonować w mało wrażliwym, a bardzo przytłaczającym świecie; Ľ zadbać o to, by nauka i kontakty z rówieśnikami sprawiały dziecku radość, a nie stanowiły źródło stresu; Ľ przystosować dziecko do zmian i radzenia sobie z nadmiernym pobudzeniem; Ľ uświadomić dziecku, że wysoka wrażliwość jest darem, a nie ograniczeniem; Ľ wychować dziecko na szczęśliwego, zdrowego i silnego - wysoko wrażliwego - dorosłego. [opis wydawcy].
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
All copies are currently on loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 05.01.2026)
There are copies available to loan: sygn. 18882 (1 egz.)
Book
In basket
Tytuł oryginału: The highly sensitive child : helping our children thrive when the world overwhelms them.
Bibliografia na stronach [371]-379.
Wysoko wrażliwe dzieci stanowią od piętnastu do dwudziestu procent wszystkich dzieci. Urodziły się z bardzo czułym i szybko reagującym układem nerwowym, co niesie za sobą zarówno pozytywne, jak i negatywne konsekwencje. Takie dzieci cechują się kreatywnością, intuicją, zaskakującą mądrością i empatią, ale jednocześnie niezwykle łatwo je przytłoczyć nadmiarem bodźców, nagłymi zmianami, krytyką bądź nieszczęściami innych. W zależności od temperamentu niektóre wysoko wrażliwe dzieci są aktywne, emocjonalne i wymagające, inne zaś są spokojne i skryte oraz nie sprawiają większych problemów wychowawczych. Wszystkie jednak muszą być wychowywane ze zrozumieniem, aby mogły poznać swoją wyjątkowość i nauczyć się czerpać z niej korzyści w dorosłym życiu. Niestety błędy wychowawcze dorosłych - wynikające z niezrozumienia i niewiedzy - łatwo mogą doprowadzić do wielu poważnych i negatywnych skutków, z którymi dziecku będzie niezwykle trudno sobie poradzić. Z takimi sytuacjami bardzo często spotykała się w swojej pracy Elaine Aron i dlatego - jako wybitna specjalistka i pionierka tej dziedziny - napisała praktyczny poradnik, który pomoże rodzicom, nauczycielom i opiekunom: Ľ zrozumieć wysoko wrażliwe dziecko i jego potrzeby; Ľ poradzić sobie z wyzwaniami związanymi z wychowywaniem takiego dziecka; Ľ wprowadzić w życie cztery podstawowe zasady mądrego i skutecznego rodzicielstwa; Ľ pomóc wysoko wrażliwemu dziecku funkcjonować w mało wrażliwym, a bardzo przytłaczającym świecie; Ľ zadbać o to, by nauka i kontakty z rówieśnikami sprawiały dziecku radość, a nie stanowiły źródło stresu; Ľ przystosować dziecko do zmian i radzenia sobie z nadmiernym pobudzeniem; Ľ uświadomić dziecku, że wysoka wrażliwość jest darem, a nie ograniczeniem; Ľ wychować dziecko na szczęśliwego, zdrowego i silnego - wysoko wrażliwego - dorosłego.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
All copies are currently on loan: sygn. 37 (1 egz.)
(dostępność ok. 31.01.2026)
Book
In basket
Tytuł oryginału: The highly sensitive child : helping our children thrive when the world overwhelms them.
Bibliografia na stronach [371]-379.
Wysoko wrażliwe dzieci stanowią od piętnastu do dwudziestu procent wszystkich dzieci. Urodziły się z bardzo czułym i szybko reagującym układem nerwowym, co niesie za sobą zarówno pozytywne, jak i negatywne konsekwencje. Takie dzieci cechują się kreatywnością, intuicją, zaskakującą mądrością i empatią, ale jednocześnie niezwykle łatwo je przytłoczyć nadmiarem bodźców, nagłymi zmianami, krytyką bądź nieszczęściami innych. W zależności od temperamentu niektóre wysoko wrażliwe dzieci są aktywne, emocjonalne i wymagające, inne zaś są spokojne i skryte oraz nie sprawiają większych problemów wychowawczych. Wszystkie jednak muszą być wychowywane ze zrozumieniem, aby mogły poznać swoją wyjątkowość i nauczyć się czerpać z niej korzyści w dorosłym życiu. Niestety błędy wychowawcze dorosłych - wynikające z niezrozumienia i niewiedzy - łatwo mogą doprowadzić do wielu poważnych i negatywnych skutków, z którymi dziecku będzie niezwykle trudno sobie poradzić. Z takimi sytuacjami bardzo często spotykała się w swojej pracy Elaine Aron i dlatego - jako wybitna specjalistka i pionierka tej dziedziny - napisała praktyczny poradnik, który pomoże rodzicom, nauczycielom i opiekunom: Ľ zrozumieć wysoko wrażliwe dziecko i jego potrzeby; Ľ poradzić sobie z wyzwaniami związanymi z wychowywaniem takiego dziecka; Ľ wprowadzić w życie cztery podstawowe zasady mądrego i skutecznego rodzicielstwa; Ľ pomóc wysoko wrażliwemu dziecku funkcjonować w mało wrażliwym, a bardzo przytłaczającym świecie; Ľ zadbać o to, by nauka i kontakty z rówieśnikami sprawiały dziecku radość, a nie stanowiły źródło stresu; Ľ przystosować dziecko do zmian i radzenia sobie z nadmiernym pobudzeniem; Ľ uświadomić dziecku, że wysoka wrażliwość jest darem, a nie ograniczeniem; Ľ wychować dziecko na szczęśliwego, zdrowego i silnego - wysoko wrażliwego - dorosłego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
Tytuł oryginału: The highly sensitive child : helping our children thrive when the world overwhelms them.
Bibliografia na stronach [371]-379.
Wysoko wrażliwe dzieci stanowią od piętnastu do dwudziestu procent wszystkich dzieci. Urodziły się z bardzo czułym i szybko reagującym układem nerwowym, co niesie za sobą zarówno pozytywne, jak i negatywne konsekwencje. Takie dzieci cechują się kreatywnością, intuicją, zaskakującą mądrością i empatią, ale jednocześnie niezwykle łatwo je przytłoczyć nadmiarem bodźców, nagłymi zmianami, krytyką bądź nieszczęściami innych. W zależności od temperamentu niektóre wysoko wrażliwe dzieci są aktywne, emocjonalne i wymagające, inne zaś są spokojne i skryte oraz nie sprawiają większych problemów wychowawczych. Wszystkie jednak muszą być wychowywane ze zrozumieniem, aby mogły poznać swoją wyjątkowość i nauczyć się czerpać z niej korzyści w dorosłym życiu. Niestety błędy wychowawcze dorosłych - wynikające z niezrozumienia i niewiedzy - łatwo mogą doprowadzić do wielu poważnych i negatywnych skutków, z którymi dziecku będzie niezwykle trudno sobie poradzić. Z takimi sytuacjami bardzo często spotykała się w swojej pracy Elaine Aron i dlatego - jako wybitna specjalistka i pionierka tej dziedziny - napisała praktyczny poradnik, który pomoże rodzicom, nauczycielom i opiekunom: Ľ zrozumieć wysoko wrażliwe dziecko i jego potrzeby; Ľ poradzić sobie z wyzwaniami związanymi z wychowywaniem takiego dziecka; Ľ wprowadzić w życie cztery podstawowe zasady mądrego i skutecznego rodzicielstwa; Ľ pomóc wysoko wrażliwemu dziecku funkcjonować w mało wrażliwym, a bardzo przytłaczającym świecie; Ľ zadbać o to, by nauka i kontakty z rówieśnikami sprawiały dziecku radość, a nie stanowiły źródło stresu; Ľ przystosować dziecko do zmian i radzenia sobie z nadmiernym pobudzeniem; Ľ uświadomić dziecku, że wysoka wrażliwość jest darem, a nie ograniczeniem; Ľ wychować dziecko na szczęśliwego, zdrowego i silnego - wysoko wrażliwego - dorosłego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 323-325.
Jak rozpoznać psychopatę? Ma błędny wzrok, rozwiany włos, podąża lekko chwiejnym krokiem. Nic bardziej mylnego. Bardzo często jest to człowiek w idealnie skrojonym garniturze i z uśmiechem na twarzy. Jest o tyle niebezpieczny, że wydaje się niepozorny i nastawiony przyjacielsko, a w chwili nieuwagi wbija nam nóż w plecy. Jak zatem chronić się przed takimi osobnikami? Paul Babiak i Robert Hare podpowiadają, jak nie dać się zwieść manipulatorom, którzy w trakcie rozmowy zachwycają elokwencją i pewnością siebie, wydają się sympatyczni, a okazują się ludźmi, którym nie można ufać. Autorzy pokazują, jak często intuicja może nas zawieść w kontakcie z osobami o nieprzewidywalnym charakterze, które wiedzą, jak zrobić dobre wrażenie i zyskać przychylność szefa, a jednocześnie układają sobie w głowie niebezpieczny plan. Babiak i Hare wprost nazywają je psychopatami. Są to podstępne jednostki, którym nie zależy na sukcesie całej firmy, tylko własnym. Aby go osiągnąć, nie cofną się przed niczym, są gotowe manipulować innymi, przekraczać granice etyczne, oszukiwać. Bardzo często są to ludzie o zaburzonej osobowości. Takie osoby świetnie się odnajdują w korporacyjnym środowisku. Książka "Psychopaci w firmie" to nie tylko przestroga, ale przede wszystkim zbiór porad podpowiadających, jak wyczuwać takich ludzi, jak sobie z nimi radzić i jak nie dać się przez nich zdominować.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Copies are only available in the library: sygn. 55096 (1 egz.)
Book
In basket
(Na Ratunek)
Bibliogr. - Indeks.
Samookaleczenie jest "wypowiedzią" na temat traumatycznego doświadczenia i napięcia, kierowaną przez dokonującą go osobę w pierwszym rzędzie do siebie samej, a dopiero w dalszej kolejności do innych ludzi. Uszkodzenie własnego ciała, bardziej może niż jakiekolwiek inne ludzkie działanie, mówi o rozpaczy, udręce i bólu. Akt zadawania sobie ran komunikuje w sposób dosłowny obecność czegoś niemożliwego do zniesienia i nie dającego się wyrazić w normalny sposób. Autorki pragną, aby książka ta złagodziła poczucie bezradności, przytłoczenia, rozpaczy i wściekłości, doznawanych przez osoby pracujące z ludźmi, którzy dokonują samouszkodzeń. Definiują problem autoagresji, analizują indywidualne i społeczne podstawy tego zjawiska oraz - na podstawie własnych doświadczeń klinicznych - podają bardzo praktyczne wskazówki postępowania w pracy z pacjentem. Ich książka jest materiałem źródłowym na temat samookaleczeń, napisanym z myślą o terapeutach, pracownikach służby zdrowia i opieki społecznej oraz sądownictwa. Jest więc skierowana zarówno do profesjonalistów, jak i do tych, którzy w zmaganiu się z problemem samookaleczeń stawiają pierwsze kroki.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 796 (1 egz.)
Book
In basket
Na górze okł.: Dowiedz się, czego naprawdę chcą twoi pracownicy.
Na dole okł.: Jak stworzyć zaangażowany i zadowolony zespół?.
Silne relacje międzyludzkie opierają się na dobrej komunikacji. Atmosfera w pracy przekłada się na wyniki i wizerunek firmy. Zwłaszcza relacja przełożony - podwładny jest skomplikowana i trzeba nad nią pracować, aby opierała się na wzajemnym szacunku, zaufaniu i wspólnym dążeniu do celu. Pierwsze pytanie, jakie powinien zadać sobie dobry menedżer, może się wydawać banalnie: "Czego potrzebują moi podwładni?". Okazuje się jednak, że potrzeby pracowników są przez przełożonych spychane na dalszy plan, co według Terry`ego R. Bacona jest poważnym błędem. Jego książka pomoże Ci zmienić swoje przyzwyczajenia dotyczące pracy z grupą i stworzyć zespół, który będzie chciał razem działać na rzecz firmy. Dzięki wskazówkom autora dowiesz się, co robić, aby stać się autorytetem i partnerem dla podwładnych. Jeśli zmienisz swoje nawyki i zastosujesz się do jego rad, przekonasz się, o ile lżej pracuje się Tobie i Twoim ludziom.
Rozdział 1 * Czego ludzie chcą najbardziej * Część 1 * W tobie pokładam ufność * Rozdział 2 * Być godnym zaufania * Rozdział 3 * Nadawać relacjom właściwy ton * Rozdział 4 * Być wrażliwym * Rozdział 5 * Szacunek dla innych * Rozdział 6 * Kontakty osobiste * Część 2 * Zdrowe Ja * Rozdział 7 * Szacunek dla siebie * Rozdział 8 * Utrzymać równy kurs * Rozdział 9 * Toksyczne zachowanie (i jak go unikać) * Zakończenie * Aneks
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Copies are only available in the library: sygn. BP 331 (1 egz.)
Book
In basket
Na okł.: proste metody ; gotowe rozwiązania ; (nie)etyczne techniki ; bestseller eksperta światowej sławy.
Tyt. oryg.: The Elements of influence : the art of getting others to follow your lead.
Bibliogr. s. 341-343. Indeksy.
Każdego dnia wywierasz wpływ na kogoś lub ktoś wpływa na ciebie. Żeby odnieść sukces w biznesie lub życiu osobistym, musisz wiedzieć, jak skutecznie wpływać na myślenie, uczucia i działania innych ludzi oraz jak obronić się przed niechcianych wpływem. Pomoże ci w tym niniejsza książka. Autor opisuje w niej różne techniki wywierania wpływu i ich przydatność w różnych sytuacjach. Jeśli chcesz przekonać szefa do swojego zdania, skuteczniej zarządzać podwładnymi, przekonać klienta, by kupił twój produkt lub by twoje dziecko zrobiło to, o co je prosisz - koniecznie przeczytaj Sposób na opornych!
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 54784 (1 egz.)
Book
In basket
(Szkolenia)
Na okł.: przewodnik dla trenerów.
Bibliogr. s. 181-197.
Alicja Balcerak i Jacek Woźniak, eksperci w swojej dziedzinie, proponują niezwykle wyczerpujące kompendium wiedzy na temat gier menedżerskich, wykorzystywanych jako specjalistyczne narzędzia szkoleniowe i wspomagające zarządzanie. Celem autorów jest połączenie wiedzy teoretycznej z praktyczną. Wyjaśniają oni nie tylko, czym są gry menedżerskie i dla kogo są przeznaczone, ale też jak ogromne są potencjał i rola tych narzędzi szkoleniowych w rozwijaniu kompetencji menedżerskich. Autorzy omawiają praktyczne zagadnienia związane z prowadzeniem zajęć i pokazują, jak stosować gry, aby osiągnąć zamierzone cele szkolenia. W książce znajdziemy opisy najpopularniejszych gier menedżerskich oraz metod oceny uczenia się z wykorzystaniem tych narzędzi.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 18218 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again