Młodzież trudna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(28)
Forma i typ
Książki
(27)
Proza
(7)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Filmy i seriale
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(34)
wypożyczone
(4)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(1)
BD40 (Suwalska 11)
(1)
BD53 (Bazyliańska 6)
(1)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(4)
MW123 (św. Wincentego 64)
(1)
W29 (Rembielińska 6a)
(2)
W37 (Smoleńska 94)
(4)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(2)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
W72 (Suwalska 11)
(2)
W98 (Kondratowicza 23)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(17)
Autor
Opora Robert
(2)
Paszkiewicz Aneta
(2)
Roberts Nora (1950- )
(2)
Borecka-Biernat Danuta (1959- )
(1)
Brandy Meagan
(1)
Brandy Meagan. Brayshaw High (pol.)
(1)
Breska Radosław
(1)
Cassel Vincent (1966- )
(1)
Chęć Magdalena (psychologia)
(1)
Dyrek Katarzyna Agnieszka
(1)
Dąbrowska Anna (1965- )
(1)
Fisher Pamela E
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Gutkowski Adam
(1)
Harding Robyn
(1)
Harmon Amy
(1)
Howarth Roy
(1)
Ilnicka Renata Małgorzata
(1)
Jagieła Jarosław
(1)
Jezierska Joanna
(1)
Juszkiewicz Michał
(1)
Kalinowski Marian (1930- )
(1)
Karłyk-Ćwik Anna
(1)
Kateb Réda (1977- )
(1)
Kulczycka-Tonderska Hanna
(1)
Lisowski Rafał
(1)
Machnik Marcin
(1)
Makowski Dobromir
(1)
Mitek Kamila (1981- )
(1)
Nakache Olivier (1973- )
(1)
Olejnik Donata
(1)
Piechowicz Małgorzata
(1)
Roberts Nora (1950- ). Chesapeake Bay saga (pol.)
(1)
Romska Sara (1965- )
(1)
Sanier Antoine
(1)
Sawicki Krzysztof (pedagogika)
(1)
Siemionow Justyna
(1)
Szafrańska Karina (1963- )
(1)
Toledano Eric (1971- )
(1)
Toroń Barbara
(1)
Urban Bronisław
(1)
Vincent Hélene (1943- )
(1)
Wojnarska Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(15)
2000 - 2009
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(16)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(28)
Język
polski
(27)
francuski
(1)
Odbiorca
Pedagodzy
(2)
Psycholodzy
(2)
Studenci
(2)
Szkoły wyższe
(2)
14-17 lat
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Terapeuci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(4)
Literatura polska
(3)
Film francuski
(1)
Literatura kanadyjska
(1)
Temat
Kobieta
(5245)
Rodzina
(4041)
Przyjaźń
(3862)
Miłość
(3270)
Tajemnica
(2989)
Młodzież trudna
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2960)
Relacje międzyludzkie
(2542)
Zabójstwo
(2192)
Życie codzienne
(1920)
Magia
(1742)
Zwierzęta
(1613)
Dzieci
(1605)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1551)
Uczucia
(1416)
Nastolatki
(1391)
II wojna światowa (1939-1945)
(1372)
Rodzeństwo
(1360)
Język polski
(1353)
Uczniowie
(1261)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1137)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1019)
Trudne sytuacje życiowe
(1015)
Chłopcy
(1008)
Wybory życiowe
(952)
Sekrety rodzinne
(940)
Policjanci
(922)
Żydzi
(898)
Relacja romantyczna
(885)
Osoby zaginione
(882)
Psy
(867)
Władcy
(866)
Historia
(849)
Kultura
(825)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(785)
Prywatni detektywi
(773)
Wychowanie
(751)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(746)
Walka dobra ze złem
(721)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Krainy i światy fikcyjne
(685)
Koty
(684)
Arystokracja
(683)
Stworzenia fantastyczne
(672)
Mężczyzna
(654)
Poszukiwania zaginionych
(644)
Uprowadzenie
(643)
Literatura młodzieżowa polska
(640)
Psychologia
(637)
Matki i córki
(631)
Samorealizacja
(624)
Wakacje
(614)
Wojna
(602)
Dziennikarze
(591)
Sztuka
(579)
Nauczyciele
(564)
Polacy za granicą
(561)
Zemsta
(557)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(517)
Zakochanie
(511)
Śmierć
(511)
Dziadkowie i wnuki
(506)
Psychoterapia
(505)
Dojrzewanie
(499)
Czytanie
(498)
Zarządzanie
(495)
Matematyka
(482)
Spisek
(479)
Seryjni zabójcy
(476)
Osobowość
(474)
Przyroda
(462)
Ojcowie i córki
(461)
Postawy
(452)
Lekarze
(451)
Marzenia
(447)
Samotność
(445)
Opieka nad zwierzętami
(436)
Język angielski
(435)
Nauka
(435)
Ludzie bogaci
(432)
Czarownice i czarownicy
(429)
Nauczanie początkowe
(428)
Pisarze
(428)
Stosunki interpersonalne
(426)
Politycy
(409)
Samopoznanie
(409)
Temat: czas
2001-
(5)
1901-2000
(2)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Francja
(1)
Maryland (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Nowy Jork (Stany Zjednoczone)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Gatunek
Raport z badań
(6)
Powieść
(4)
Romans
(4)
Monografia
(3)
Poradnik
(3)
Powieść obyczajowa
(3)
Podręcznik
(2)
Film fabularny
(1)
Film obyczajowy
(1)
Komedia
(1)
Kryminał
(1)
Opracowanie
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Saga rodzinna
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Sensacja
(1)
Thriller
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(7)
Psychologia
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
28 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51594 (1 egz.)
Kaucja: 24,36 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 50714 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3214, 6159, 3215 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 303-328.
Książka Anny Karłyk-Ćwik wpisuje się w nurt resocjalizacji cechującej się otwartością na nowe teorie inspirujące do działań charakteryzujących się m.in. humanistyczną wrażliwością oraz odchodzących od twardej technologii resocjalizacyjnej z równoczesnym odwołaniem się do empatycznego dialogu i budowania właściwej atmosfery i klimatu społecznego.W takim podejściu do resocjalizacji Autorka wyznacza ważną rolę dla humoru i śmiechu, które to "ze względu na swe liczne społeczne funkcje, coraz bardziej zyskują na znaczeniu i na popularności, stając się preferowanymi czynnikami motywacji, zachęty i otwartości w kontaktach międzyludzkich". Okazuje się jednak, że w pedagogice, a zwłaszcza w pedagogice resocjalizacyjnej, rola humoru jest stosunkowo rzadko dostrzegana. Kierując się tym A. Karłyk-Ćwik podjęła w swojej książce "próbę włączenia humoru do refleksji i praktyki resocjalizacyjnej, próbę z jednej strony niełatwą - bo w zasadzie pionierską, z drugiej zaś - znamienną - bo podejmowaną w kontekście potrzeby kreowania nowej filozofii resocjalizacji instytucjonalnej nieletnich". Podjęte w monografii studia i eksploracje empiryczne koncentrują się wokół następujących pytań: "czy i do czego resocjalizacja instytucjonalna nieletnich potrzebuje humoru?, czy humor stanowi właściwą odpowiedź na te potrzeby i co może zaoferować/wnieść do resocjalizacji?, czy w szeroko rozumianej - mentalnej, społecznej, organizacyjnej - przestrzeni resocjalizacyjnej jest miejsce dla humoru? i wreszcie - w jaki sposób wprowadzać/implementować humor do środowiska wychowawczego instytucji resocjalizacyjnych dla nieletnich?" Warto sięgnąć do rekomendowanej tu książki, aby uzyskać odpowiedzi na te, oraz inne pytania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19743 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wyrwałem się z piekła / Dobromir Mak Makowski ; redakcja Adam Gutkowski. - Wydanie I. - Kraków : Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, 2017. - 267, [1] strona, [8] stron tablic : ilustracje (głównie kolorowe) ; 21 cm.
Na okładce: Prawdziwa historia chłopaka, który powstał z martwych.
Słyszysz? Możesz powstać z cmentarza!Ja powstałem do życia, by pasją zarażać! Bałem się. Potwornie się bałem. Ojca, który nie skąpił pasa. Matki, która wybrała alkohol zamiast swoich dzieci. Opiekunów w pogotowiu opiekuńczym. Wychowawców w domu dziecka. Braku akceptacji. Chciałem zabić ten strach, przestać go czuć! Zacząłem kraść, bo chciałem być taki jak koledzy. Zacząłem pić, zacząłem ćpać. Gdzieś miałem naukę, bo kim ja mogłem zostać. Od małego słyszałem tylko: "Skończysz jak matka." Słyszałem to tak często, że aż sam w to uwierzyłem. Wtedy, gdy byłem już na dnie i myślałem, że gorzej być nie może, zmarła mi mama, zmarł mi tata. Zrozumiałem, że nie mogę żyć tak jak oni! Że nie jestem na to skazany, bo to ja wybieram swoją przyszłość. To nie było proste. Ciągle nie jest, ale dziś już wiem, że jest możliwe. Możliwe jest powstanie z cmentarza. Teraz chcę Wam o tym opowiedzieć. Poznajcie moją historię i zacznijcie żyć z pasją! Dobromir "Mak" Makowski - raper, inicjator spotkań z zakresu profilaktyki uzależnień RapPedagogia, mąż i ojciec trójki dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 929 Makowski D. (1 egz.)
(dostępność ok. 18.07.2024)
Książka
W koszyku
Pomóż mi kochać / Kamila Mitek. - Wydanie I. - Bielsko-Biała : Dragon, copyright 2022. - 331, [5] stron ; 21 cm.
Książka ukazała sie w 2020 roku pt.: Pożar w mojej głowie.
Dorota jest zawodową strażaczką. Kocha tę pracę, jednak czuje się dyskryminowana przez swojego dowódcę Ryśka. Mężczyzna pomija ją przy delegowaniu odpowiedzialnych zadań i najwyraźniej nie podoba mu się konieczność współpracy z kobietą. Dorota również nie ma łatwego charakteru - jest impulsywna i wybuchowa, co prowadzi do wielu konfliktów. Kiedy sytuacja pomiędzy Dorotą i Ryśkiem staje się coraz bardziej napięta, zostają razem wysłani na obóz dla trudnej młodzieży w charakterze opiekunów. Tam dowiadują się nowych rzeczy o sobie. Czy dzięki temu ich relacje ulegną poprawie? Czy za ich wzajemną niechęcią kryje się coś więcej? I jaką tajemnicę skrywa rodzina Doroty?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 pol. (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 821-3 pol. (1 egz.)
(dostępność ok. 18.07.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 pol. (1 egz.)
Film
DVD
W koszyku
Nadzwyczajni [Film] / scenariusz i reżyseria Olivier Nakache, Éric Toledano. - Warszawa : Kino Świat, [2020]. - 1 dysk optyczny (DVD) : dźwiękowy, kolorowy ; 12 cm.
119 min.
Data wydania wg: https://www.empik.com/nadzwyczajni-nakache-olivier-toledano-eric,p1240555022,film-p
Zdjęcia Antoine Sanier ; muzyka Grandbrothers.
Vincent Cassel, Reda Kateb, Hélene Vincent [i inni].
Oryginalny film wyprodukowano w 2019 r.
DVD-9 ; Dolby Digital 5.1 ; format obrazu; 16:9, 2.39:1.
Oryginalna ścieżka dźwiękowa w języku francuskim, lektor i napisy w języku polskim.
Bruno (Vincent Cassel) i Malik (Reda Kateb) są najlepszymi kumplami. Na pierwszy rzut oka wszystko ich dzieli - temperament, zainteresowania, a nawet religia. Łączy natomiast gorąca przyjaźń oraz fakt, że od dwudziestu lat czynnie działają na rzecz autystycznych dzieci i młodzieży. W prowadzonych przez siebie ośrodkach szkolą młodych ludzi z trudnych dzielnic, aby ci fachowo zajmowali się przypadkami zakwalifikowanymi przez medycynę jako trudne i złożone. Nie wszystkim jednak metody Bruno i Malika są w smak. Kiedy Inspektorat Opieki Społecznej bierze pod lupę ich działalności i grozi zamknięciem ośrodków, przyjaciele rozpoczynają nierówną walkę z systemem. Wszystko dla dobra i zdrowia swoich niezwykłych podopiecznych. (opis pochodzi ze strony: https://www.filmweb.pl/film/Nadzwyczajni-2019-823957)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5880 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja sfinansowana przez Gdańską Wyższą Szkołę Humanistyczną.
Bibliogr. s. [123]-125.
W pracy resocjalizacyjnej pedagog nie tylko posługuje się posiadaną wiedzą i zdobytymi kompetencjami, lecz także wyciska na podopiecznym piętno własnej osobowości i stylu funkcjonowania, żeby pomóc mu zmienić swoje życie. Zadaniem wychowawcy jest dopasowanie posiadanej wiedzy i wykorzystywanych technik pracy z osobowością własną i podopiecznego. W niniejszej książce omówiono głównie kluczowe umiejętności i techniki stosowane w pracy resocjalizacyjnej z nieletnimi.Opisane umiejętności mogą być wykorzystywane zarówno w warunkach środowiska otwartego, placówkach resocjalizacyjnych pobytu dziennego, jak i ośrodkach całodobowych. Przedstawiona propozycja jest wynikiem przemyśleń i doświadczeń autora zdobytych w pracy z dziećmi i młodzieżą. Autor uważa, iż teorie poznawczo-behawioralne są godne uwagi w pedagogice resocjalizacyjnej. Wskazują na nieadekwatne treści poznawcze osób niedostosowanych społecznie, zalecają określone strategie zaradcze oraz uczą specyficznych sposobów rozwiązywania problemów wykorzystując instrukcje, modelowanie, ukierunkowane ćwiczenia i informacje zwrotne.Dla pełniejszego zilustrowania problemu oraz ze względu na poruszany obszar i cel opracowania w książce zostały podane przykłady zaczerpnięte z doświadczenia zawodowego autora.W książce autor chce pokazać Czytelnikom możliwości wykorzystania w pracy resocjalizacyjnej empatii, autorytetu, asertywności, sposoby motywowania wychowanków oraz rozwiązywania problemów. Oddana do ich rąk książka opisuje między innymi, jak kształtować prospołeczne umiejętności u nieletnich niedostosowanych społecznie. Uwzględnia wiele technik i umiejętności psychokorekcyjnych, takie jak: aktywne słuchanie, odzwierciedlanie, rozmowy motywacyjne czy praca zorientowana na rozwiązanie problemu.Zdolność do kształtowania prospołecznych umiejętności u nieletnich niedostosowanych społecznie jest jedną z kluczowych kompetencji pedagoga resocjalizacyjnego, która determinuje efektywność podejmowanych przez niego oddziaływań. Im więcej będzie się o tym mówiło, pisało i uczyło, tym większe korzyści będą odnosiły osoby niedostosowane społecznie, praktycy oraz społeczeństwo.Książka ta będzie pomocna zarówno dla teoretyków, jak i praktyków. Ponieważ uwzględnia zarówno teoretyczny, jak i praktyczny aspekt resocjalizacji, jest ona skierowana do szerokiego grona odbiorców. Polecamy studentom, badaczom, pedagogom resocjalizacyjnym, psychologom i socjologom zainteresowanym tą tematyką. Dla badaczy może być inspiracją do rozwijania teorii i prowadzenia studiów nad skutecznością interwencji psychokorekcyjnych, a dla praktyków? do pewnych rozważań porządkujących ich warsztat pracy. Książka jest zaadresowana przede wszystkim do tych osób, które chcą rozwijać swoje umiejętności wychowawcze potrzebne w pracy z osobami niedostosowanymi społecznie.
Rozdział 1 * Zastosowanie teorii poznawczo-behawioralnych w pracy resocjalizacyjnej * Rozdział 2 * Skuteczność interwencji resocjalizacyjnych * Rozdział 3 * Znaczenie relacji wychowawczej w pracy pedagoga resocjalizacyjnego * 3.1. Relacja wychowawcza w resocjalizacji nieletnich * 3.2. Aspekty relacji wychowawczej * 3.3. Specyfika relacji wychowawczej w zależności od etapu pracy z nieletnim * Rozdział 4 * Złożoność prospołecznego modelowania * 4.1. Podnoszenie poziomu uspołecznienia * 4.2. Reakcja wychowawcy na postępowanie podopiecznego i modelowanie zachowań prospołecznych * Rozdział 5 * Rozpoczęcie pracy resocjalizacyjnej * 5.1. Pierwszy kontakt * 5.2. Kontrakt między wychowawcą a nieletnim * Rozdział 6 * Motywowanie podopiecznych * 6.1. Dlaczego ludzie się zmieniają? * 6.2. Kształtowanie motywacji * 6.3. Zasady motywowania podopiecznego * 6.3.1. Wyrażanie empatii * 6.3.2. Konfrontacja * 6.3.3. Unikanie wchodzenia w spór * 6.3.4. Pokonywanie oporu * 6.3.5. Kształtowanie poczucia własnej skuteczności * 6.4. Podstawowe umiejętności niezbędne do pracy nad motywacją podopiecznego * 6.4.1. Afirmacja * 6.4.2. Aktywne słuchanie * 6.4.3. Stosowanie otwartych pytań * 6.4.4. Podsumowywanie i słuchanie z odzwierciedleniem * 6.4.5. Formułowanie celów * 6.4.6. Nagradzanie * Rozdział 7 * Cechy skutecznego wychowawcy * 7.1. Wiarygodność * 7.2. Zaufanie * 7.3. Zaangażowanie * 7.4. Optymizm pedagogiczny * 7.5. Konsekwencja * 7.6. Cierpliwość * 7.7. Poczucie humoru i zabawa * 7.8. Kreatywność i elastyczność * 7.9. Energia * Rozdział 8 * Umiejętności diagnostyczne i psychokorekcyjne * 8.1. Obserwacja * 8.1.1. Obserwacja przekazu niewerbalnego * 8.1.2. Obserwacja ekspresji werbalnej * 8.1.3.Obserwacja związku między zachowaniem werbalnym i niewerbalnym * 8.1.4. Obserwacja osobistych reakcji * 8.2. Wywiad * 8.3. Zadawanie pytań * 8.4. Dobór słów, formułowanie instrukcji, poleceń i myśli * 8.5. Strukturyzowanie działań resocjalizacyjnych * 8.6.. Techniki skoncentrowane na rozwiązaniu problemu * 8.7. Poszukiwanie mocnych stron * 8.8. Kwestionowanie zasadności przekonań * 8.9. Weryfikowanie oczekiwań * 8.10. Interpretacja * 8.11. Doradzanie * 8.12. Odsłanianie się * 8.13. Ustalanie granic psychologicznych * 8.14. Kontrolowanie bodźców * 8.15. Treningi umiejętności społecznych * 8.16. Zwiększanie tolerancji na dyskomfort psychiczny * 8.17. Komunikat „ja” * 8.18. Prewencyjny komunikat „ja” * 8.19. Informacje zwrotne * 8.20. Metafory * 8.21. Techniki relaksacyjne * 8.22. Zadania domowe * Rozdział 9 * Zakończenie pracy z podopiecznym * Bibliografia
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 52751 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15448, 15759 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia przy rozdziałach.
Każdy w swoim życiu styka się ze zjawiskami patologii społecznej. Warto zauważyć, że istnieje szereg publikacji koncentrujących się wyłącznie na teoretycznych zagadnieniach. Niniejsza książka jest próbą zbudowania pomostu pomiędzy teorią a praktyką resocjalizacyjną. Zakłada wskazanie nowych kierunków badawczych i metodycznych. Publikacja skierowana jest do osób, które chcą się dowiedzieć, jak umiejętnie łączyć teorię z praktyką, aby skutecznie osiągać zamierzone cele wychowawcze, terapeutyczne i resocjalizacyjne. Czytelnicy dowiedzą się, jakie są współczesne tendencje w resocjalizacji oraz jakie dylematy pojawiają się w pracy wychowawczej. Obok pracowników instytucji podejmujących działania na rzecz osób naruszających normy społeczne i ich rodzin publikacja, ze względu na opisywane badania naukowe, zainteresuje również badaczy tych zagadnień. Książka prezentuje nowatorskie spojrzenie na zagadnienia dotyczące resocjalizacji. Celem publikacji jest opisanie modeli resocjalizacyjnych oraz praktycznych strategii przydatnych w pracy resocjalizacyjnej z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi. Poznanie przedstawionych w niej treści sprawi, że czytelnicy z większą odwagą i pewnością będą rozwiązywać problemy w obszarze zjawisk patologii społecznej. Zdobytą wiedzę będą mogli wykorzystywać dla siebie oraz innych, poznają wiele nowych i interesujących sposobów rozumienia interwencji resocjalizacyjnych. Jednocześnie będą mogli również uniknąć wielu konfliktów, dzięki czemu poczują się lepiej i zaczną pewniej wykonywać swoją pracę.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56031 (1 egz.)
Kaucja: 44,99 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18575 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. przy rozdz.
Z recenzji ks. prof. dr. hab. Janusza Mastalskiego:Jest to ciekawe kompendium wiedzy dotyczącej zjawiska niedostosowania społecznego uczniów. Książka wpisuje się w nurt dyskusji nad sposobami pomocy osobom nieprzystosowanym społecznie. Tekst ma przede wszystkim charakter diagnostyczny, dzięki czemu wzrasta jej znaczenie, bowiem może być przydatna dla wielu środowisk zajmujących się wychowaniem.Zatem pojawia się na rynku wydawniczym pozycja książkowa, która systematyzującwiadomości na temat zjawiska niedostosowania społecznego, jednocześnie otwiera nowe przestrzenie dla naukowej dyskusji. Trzeba przy tym zaznaczyć, iż Autorka poprzez wprawne pióro nie zniechęca, a raczej pobudza do dalszych poszukiwań. Niewątpliwie jest to też kopalnia wiedzy na temat źródeł niedostosowania społecznego.Z recenzji prof. UW dr hab. Krystyny Ostrowskiej:(...) pragnę z pełną odpowiedzialnością podkreślić, że recenzowana praca wnosi dodatkowe, pogłębione i usystematyzowane spojrzenie na dzieci niedostosowanespołecznie kierowane do Młodzieżowych Ośrodków Wychowawczychi może, a nawet powinna, być punktem wyjścia do dostosowania programów wychowawczych tych placówek do kondycji psychologiczno-pedagogicznejkierowanych do niej wychowanków. Innymi słowy recenzowana praca w wydatnym stopniu może pomóc zbliżeniu praktyki pedagogicznej w placówkach wychowawczo-resocjalizujących do faktycznych potrzeb pensjonariuszyi środowiska, z którego się wywodzą. Co z kolei, mam nadzieję, przyśpieszy powrót dzieci i młodzieży do ich otwartego, naturalnego środowiska,a także pomoże rozwinąć bardziej efektywne programy profilaktyczne w szkole i środowisku lokalnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18146 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 220-232.
Adresatami publikacji są wszyscy ci, którzy mają kontakt z dziećmi i młodzieżą niedostosowanymi społecznie i dążą do tego, aby ich praca wychowawcza stała się bardziej skuteczna, tj.: rodzice, nauczyciele, wychowawcy, opiekunowie grupy, ale także studenci pedagogiki, psychologii, socjologii. Mam nadzieję, że zawarte w niej rozważania okażą się przydatne w projektowaniu indywidualnych programów pracy z wychowankiem niedostosowanym społecznie na poziomie stawiania diagnozy, tworzenia samego programu i doboru właściwych metod. Pozwolą spojrzeć na wychowanka niedostosowanego społecznie nie tylko jako na osobę, która przysparza swoim zachowaniem wielu problemów, ale także jako na człowieka, który doświadcza wielu trudności, niepowodzeń, nie potrafi odnaleźć się w istniejącej rzeczywistości, przez co sam jest nieszczęśliwy i cierpi. [Ze Wstępu]
Wstęp * Rozdział 1. Wychowanie dzieci i młodzieży niedostosowanych społecznie * 1.1. Wychowanie w kontekście przyczyn niedostosowania społecznego * 1.2. Granice a wychowanie * 1.3. Wychowanie versus manipulacja * Rozdział 2. Współpraca środowisk wychowawczych w pracy z wychowankiem niedostosowanym społecznie * Rozdział 3. Oczekiwania i wymagania wobec wychowawców dzieci i młodzieży niedostosowanych społecznie * 3.1. Autorytet w wychowaniu * 3.2. Osobowość wychowawcy dzieci i młodzieży niedostosowanych społecznie * 3.3. Kompetencje wychowawcze niezbędne w pracy z wychowankiem niedostosowanym społecznie * Rozdział 4. Wybrane umiejętności interpersonalne i komunikacyjne przydatne w pracy z wychowankiem niedostosowanym społecznie * 4.1. Umiejętność rozwiązywanie konfliktów * 4.2. Umiejętność prowadzenia negocjacji * 4.3. Umiejętności komunikacyjne * Rozdział 5. Diagnoza dzieci i młodzieży niedostosowanych społecznie a skuteczność pracy wychowawczej * 5.1. Diagnoza i jej rodzaje * 5.2. Podstawowe zasady diagnozy dzieci i młodzieży niedostosowanych społecznie * 5.3. Kontakt diagnostyczny - charakter relacji pomiędzy diagnostą a diagnozowanym * 5.4. Dyspozycje diagnosty * Rozdział 6. Planowanie oddziaływań wychowawczych i resocjalizacyjnych wobec wychowanka niedostosowanego społecznie * Rozdział 7. Dostosowanie metod wychowawczych do cech psychicznych dzieci i młodzieży niedostosowanych społecznie * 7.1. Wychowanek niedostosowany społecznie * 7.2. Dostosowanie metod wychowawczych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych wychowanka i jego cech psychicznych * Rozdział 8. Metody sterowania resocjalizującego w ujęciu Czesława Czapówa * 8.1. Metody stymulowania i wzmacniania aktywności wychowanka * 8.2. Metody podtrzymywania doświadczeń * Rozdział 9. Wykorzystanie terapii poznawczo-behawioralnej w pracy z dziećmi i młodzieżą niedostosowanymi społecznie * 9.1. Terapia behawioralna * 9.2. Terapia poznawczo-behawioralna * Rozdział 10. Zastosowanie wybranych metod Szkoły dla Rodziców i Wychowawców w pracy z dziećmi i młodzieżą niedostosowanymi społecznie * 10.1. Akceptacja uczuć wychowanka * 10.2. Zachęcanie wychowanka do współpracy * 10.3. Rozwiązywanie problemów i konfliktów * 10.4. Wpisywanie wychowanka w role i uwalnianie od grania ról * 10.5. Pułapki stosowania kar, alternatywne metody pracy z wychowankiem prowadzące do samodyscypliny * 10.6. Pomocna pochwała i zachęta * Rozdział 11. Metoda kontraktu w pracy z wychowankiem niedostosowanym społecznie * Rozdział 12. Metody twórczej resocjalizacji * Zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17501 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Saga rodu Quinnów / Nora Roberts ; t. 3)
Stanowi tom 3. cyklu. Tom 1. pt.: Wzburzone fale ; tom 2. pt.: Niebezpieczne prądy.
Przed laty Raymond i Stella Quinnowie adoptowali trzech dorastających chłopców, którzy jako mężczyźni nadal borykają się ze wspomnieniami bolesnej przeszłości. Wszyscy mają za sobą trudne dzieciństwo w biedzie i upokorzeniu. Krótko przed śmiercią Ray przygarnął też Setha i zobowiązał starsze rodzeństwo do opieki nad najmłodszym z synów. Philip - trzeci z braci Quinnów - prowadzi wygodne i dostatnie życie, pracuje w agencji reklamowej i pomaga w rodzinnej firmie. Żyje intensywnie i pracuje intensywnie. Ale teraz nadchodzi jego kolej, by zająć się nieufnym Sethem. Kiedy poznaje Sybill, nawet nie podejrzewa, jak wielkie zmiany kobieta wprowadzi w jego życie... I jak bardzo zmieni obraz przeszłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 amer. (1 egz.)
Książka
W koszyku
U góry okładki: Autorka światowych bestsellerów.
U dołu okładki: Eve Dallas - ostra jak brzytwa, seksowana jak sam diabeł. Stephen King Powieści J.D. Robb to przyjemność, której nie wolno sobie odmówić. Harlan Coben
Książka z cyklu Oblicza śmierci.
Dostępna również jako e-book.
Eve Dallas walczy na ulicach Nowego Jorku, aby ocalić niewinnych, a winnych doprowadzić przed sąd. Razem z mężem, miliarderem Roarkiem, budują nową szkołę i schronisko dla młodzieży. Wiedzą, że trudy życia na ulicy mogą zwieść młodych ludzi na manowce. Mają nadzieję, że choć kilkoro z nich ocalą i skierują na właściwe ścieżki. Proponują współpracę psycholog Rochelle Pickering, której brat Lyle zdołał wydostać się ze spirali uzależnień i zbrodni. Gdy Rochelle wraca z kolacji ze swoim chłopakiem, znajduje brata martwego, z wbitą w ciało strzykawką. Dochodzenie w tej sprawie prowadzi Eve. Coś tu się nie zgadza. Lyle włożył mnóstwo wysiłku w wyjście z nałogu, a ciało jest wręcz napompowane trucizną. Eve i Rorake muszą znaleźć się na terytorium gangu, gdzie bywał Lyle. Wkraczają do mrocznego półświatka salonów tatuażu i klubów ze striptizem oraz ludzi, którym zdarzało się podejmować niewłaściwe decyzje. Oboje wierzą, że młodym warto dać drugą szansę. A może nawet trzecią i czwartą. Lecz zarazem ten, kto wydał wyrok śmierci na Lyle’a nie może liczyć na ich wyrozumiałość.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 amer. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 amer. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 amer. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 amer. (1 egz.)
Przeprowadzka do nowej lokalizacji w Metrotece
Książka
W koszyku
Dzieci psychiatryka : historie z ich życia / Sara Romska. - Wydanie drugie. - [Kraków] : Ridero, 2018. - 244 strony : ilustracje ; 21 cm.
Na książce pseudonim autora, nazwa: Czesława Joanna Drałus.
Książka "Dzieci psychiatryka" ukazuje problemy współczesnej młodzieży wynikające z bardzo różnych przyczyn (przypadek, środowisko, towarzystwo) i jednocześnie jest ostrzeżeniem dla rodziców, na co powinni zwrócić uwagę w wychowaniu dzieci.Książka składa się z trzech równorzędnych wątków wzajemnie się przeplatających. Główny wątek to pamiętnik Natalii, która opisuje swoje patologiczne relacje z rodziną, destrukcyjne zachowania i proces demoralizacji. Drugi to przeżycia dzieci, ich losy, które zaprowadziły je do tego samego miejsca ? szpitala psychiatrycznego oddziału o wzmożonym zabezpieczeniu. Trzeci dotyczy pracy oddziału, regulaminu, którego muszą przestrzegać dzieci oraz niezwykłych zdarzeń szokujących nawet odporny personel.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19282 B (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 249-273.
Streszczenie w języku angielskim, niemieckim.
[...] książka dr. Krzysztofa Sawickiego wpisuje się bardzo dobrze we współczesne dyskusje na temat młodzieży społecznie nieprzystosowanej i jej resocjalizacji, readaptacji oraz reintegracji. [...] Opracowanie odznacza się wysokim poziomem merytorycznym - i to zarówno w kontekście przyjętych przez Autora założeń teoretycznych i metodologicznych, sposobu przeprowadzenia badań, narracji oraz argumentacji, jak i konkretnych rezultatów analitycznych. [.] Publikacja spełnia wszystkie kryteria naukowości i akademickości. Jest napisana w sposób erudycyjny i interesujący. To oryginalne dzieło, które stanowi niezaprzeczalny wkład Autora w wybrane przez niego pole problemowe.Z recenzji prof. zw. dr. hab. Zbyszka Melosika
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18963 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 146-152.
Wiedza na temat wielowymiarowego zjawiska niedostosowania społecznego dzieci i młodzieży jest niezbędna do planowania oraz realizacji konkretnych działań w procesie wychowania nieletnich. W prezentowanej publikacji autorka przyjmuje, że proces resocjalizacji nieletnich powinien być organizowany przede wszystkim z uwzględnieniem perspektywy rozwojowej. Jednym z głównych celów procesu resocjalizacji w tym ujęciu staje się zatem wspieranie wychowanków w pokonywaniu trudności związanych z realizacją zadań rozwojowych okresu adolescencji. Identyfikacja oraz wzmacnianie potencjałów nieletnich stanowią jego uzupełnienie. Wychowankowie młodzieżowych ośrodków wychowawczych są w okresie intensywnych zmian kształtującej się osobowości, która u części z nich zmierza w nieprawidłowym kierunku, stwarzając tym samym ryzyko określonych zaburzeń psychicznych. Dostosowanie realizowanych działań do indywidualnych potrzeb rozwojowych wychowanków, daje możliwości dokonania trwałych pozytywnych zmian w ich funkcjonowaniu psychospołecznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22023 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 355-381.
Streszczenie angielskie.
Wstęp i spis treści również angielski.
Współczesne nauki pedagogiczne, szczególnie pedagogika specjalna, w tym również pedagogika resocjalizacyjna, stanowiąca na razie subdyscyplinę pedagogiki specjalnej, nie tylko ukierunkowują się na działania mające na celu wpisanie dotychczasowych rozwiązań teoretycznych i praktycznych w wymogi aktualnego poziomu rozwoju cywilizacji ludzkiej, ale przede wszystkim dokonują nowej interpretacji oraz reinterpretacji zagadnień znanych i obecnych w przebiegu doświadczeń historycznych. Monografię przygotowaną przez dr Karinę Szafrańską postrzegam we wskazanych kontekstach, relacjach, wymiarach oraz założeniach. Opierając się na humanistyczno-emancypacyjnej wizji współczesnej pedagogiki resocjalizacyjnej, autorka podjęła badania naukowe, których założeniem było nie tylko poznanie celów życiowych wychowanków młodzieżowych ośrodków wychowawczych, determinant indywidualnych, społecznych i kulturowych, przyczyniających się do kształtowania przywołanych celów danej grupy adolescentów, ale także opracowanie modelu resocjalizacji, który uwzględnia zakres formowania, modyfikacji oraz rekonstrukcji celów życiowych młodzieży wykazującej zachowania zdefiniowane jako niedostosowane społecznie. Modelu o charakterze utylitarnym, postulującego zasadę otwartości na osobę, jej indywidualne potrzeby i środowisko. Modelu resocjalizacji we współpracy i współdziałaniu różnych ludzi i modalności socjalizacji: rodzinnej, instytucjonalnej, profesjonalnej, lokalnej. [...] książka jest bardzo potrzebna, gdyż przedstawia zagadnienia resocjalizacji wychowanków młodzieżowych ośrodków wychowawczych w kontekście współczesności, humanizacji, inkluzji, czynienia działalności resocjalizacyjnej sublimowaną z potrzebami jednostkowymi, oczekiwaniami społecznymi oraz maksymalnie możliwą efektywnością. Z recenzji prof. zw. dr hab. Marzenny Zaorskiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 219-223.
Ars educandi, czyli sztuka wychowania, którą zajmuje się pedagogika, to dzisiaj nie tylko rozwiązywanie problemów dzieci i młodzieży w okresie przedszkolnym i szkolnym. Zakres pola społecznego, jaki interesuje współczesnego pedagoga, to także m.in. samowychowanie i samokształcenie młodzieży i dorosłych, oddziaływanie wychowawcze instytucji wychowania pozaszkolnego, głównie: środków masowej komunikacji, organizacji młodzieżowych, placówek kulturalnych (teatrów, klubów, muzeów i in.), instytucji wychowania religijnego, instytucji penitencjarnych itd.W swej pracy pedagogicznej, życiu zawodowym pedagog napotyka wiele problemów, które musi rozwiązywać lub próbować rozwiązywać. Wszystkie one dotyczą podmiotu, jakim jest człowiek podlegający procesowi socjalizacji w toku wzrastania, relacji interpersonalnych i dorastania do pełnienia rozmaitych, akceptowalnych społecznie ról życiowych. Doświadczenia pedagogiczne jednostki korelują z doświadczeniami i badaniami innych pedagogów, zarówno tych współczesnych, jak i poszukujących rozwiązań dawniej. Korzystając z wielu pokrewnych dziedzin wiedzy, m.in. z psychologii, socjologii, kryminologii, ale także medycyny i ekonomii, współczesny pedagog próbuje opisywać i rozwiązywać problemy współczesnego społeczeństwa.Wybrane do niniejszej publikacji artykuły stanowią przekrój dorobku pedagogicznego autorki. Każdy z nich oscyluje wokół spraw ludzkich i dotyczy analizy problemów pedagogicznych, jakie pojawiały się w toku wieloletnich badań. Artykuły przedstawiają nie tylko sprawy związane z dziećmi, m.in. problemy dysleksji i stygmatyzacji, młodzieżą w wieku szkolnym, np. problematyka narkomanii, agresji (rozdział pierwszy), ale także dorosłymi, którzy doświadczyli w swym życiu zaburzeń socjalizacji, a swój styl życia zawdzięczają pobytowi za więziennymi murami (rozdział drugi).
ROZDZIAŁ I * WCZESNE PRZEJAWY ZABURZEŁ SOCJALIZACYJNYCH * DZIECI I MŁODZIEŻY I ICH KONONSEKWENCJE SYTUACYJNE * Zaburzenia parcjalne - ustalenia definicyjne, rodzaje zaburzeń * Codzienność szkolna dzieci z parcjalnymi zaburzeniami rozwoju * Stygmatyzacja uczniów z parcjalnymi zaburzeniami * Przyczyny agresji młodzieży gimnazjalnej * Narkotyki a wiek dzieci i młodzieży * Akceptacja uczniów z zaburzeniami parcjalnymi * w zespole klasowym a teoria labelingu * Skażone rodzicielstwo - rozważania na temat kazirodztwa * na podstawie analizy przypadku * Udział czynnika sytuacyjno-rodzinnego w procesie terapeutycznym * Pedagog społeczny w procesie interakcji - ujęcie teoretyczne * ROZDZIAŁ II * OBECNONOŚĆ WCZESNYCH ZABURZEŁ SOCJALIZACYJNYCH * W BIOGRAFIACH OSÓB OSADZONONYCH W ZAKŁADZIE KARNYM * Kryminologia jako nauka * Zachowania przestępcze jako styl życia * Wczesne zaburzenia socjalizacyjne * w biografiach osadzonych kobiet i mężczyzn * Przestępczy styl życia a społeczne próby jego transformacji * Wpływ kulturotechniki na konstrukcję społecznie akceptowanej * tożsamości osób przebywających w jednostkach totalnych * Metoda biograficzna jako wskazówka do pracy służb więziennych * - analiza indywidualnego przypadku * PODSUMOWANIE * BIBLIGRAFIA
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16874 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7066 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 293-315.
Dla teoretyków, praktyków pracujących z dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami przystosowania społecznego oraz studentów.
Książka "Kompetencje komunikacyjne nieletnich" dotyczy bardzo ważnej dla praktyki pedagogicznej problematyki zdolności porozumiewania się nieletnich. Rozważania teoretyczne oraz analiza wyników badań wskazują na istnienie u młodzieży nieprzystosowanej poważnego deficytu w tym zakresie. Przyjęcie paradygmatu komunikacyjnego w praktyce resocjalizacyjnej wydaje się bardzo uzasadnione, choć niełatwe. Uświadomienie pedagogom resocjalizacyjnym, na czym polega specyfika komunikowania się nieletnich, z pewnością ułatwi im wybór bardziej skutecznych metod modyfikowania postaw i zachowań młodzieży podsądnej. Pozytywna zmiana w tym zakresie powinna opierać się na kompensowaniu negatywnych doświadczeń społecznych młodzieży wykolejonej oraz wielokierunkowym stymulowaniu kompetencji komunikacyjnych.
Rozdział 1 * Istota kompetencji komunikacyjnych w różnych ujęciach teoretycznych * 1.1. Kompetencje komunikacyjne w kontekście komunikacji społecznej * 1.2. Interakcjonizm symboliczny George??a Herberta Meada a podejście psychologiczne do aktów komunikacji * 1.3. Komunikacja w ujęciu psychologii społecznej * 1.4. Kompetencje komunikacyjne w strukturze kompetencji społecznych * 1.5. Kompetencje komunikacyjne werbalne - podstawy teoretyczne * 1.6. Kompetencje komunikacyjne w rozmowie * 1.7. Kody komunikacji językowej w ujęciu Bożydara Kaczmarka * 1.8. Komunikacja werbalna a niewerbalna - wzajemne zależności * 1.9. Funkcje komunikacji niewerbalnej * 1.10. Podsumowanie * Rozdział 2 * Specyfika i uwarunkowania kompetencji komunikacyjnych nieletnich * 2.1. Nieprzystosowanie społeczne - ujęcie interdyscyplinarne * 2.2. Pojęcie kodu ograniczonego w komunikowaniu się młodzieży nieprzystosowanej społecznie * 2.3. Uwarunkowania psychospołeczne kompetencji komunikacyjnych młodzieży nieprzystosowanej społecznie * 2.3.1. Komunikacja społeczna w rodzinie * 2.3.2. Komunikacja społeczna w szkole * 2.3.3. Wpływ współczesnych mediów na kompetencje komunikacyjne młodzieży * 2.3.4. Język subkultur młodzieżowych * 2.3.5. Gwara uczniowska * 2.3.6. Komunikacja społeczna środowisk przestępczych * 2.4. Cechy osobowe a kompetencje komunikacyjne młodzieży nieprzystosowanej społecznie * 2.4.1. Cechy osobowościowe nieprzystosowanych społecznie a ich kompetencje komunikacyjne * 2.4.2. Zaburzenia rozwojowe a kompetencje komunikacyjne * 2.5. Podsumowanie * Rozdział 3 * Podstawy metodologiczne badań własnych * 3.1. Cel i problematyka badań * 3.2. Model prezentowanych badań * 3.3. Techniki zastosowane w badaniach własnych * 3.4. Zmienne i wskaźniki * 3.5. Organizacja badań * 3.6. Charakterystyka osób badanych * Rozdział 4 * Charakterystyka kompetencji komunikacyjnych nieletnich * 4.1. Motywacja do nawiązania szczerego kontaktu -zapotrzebowanie na aprobatę społeczną * 4.2. Motywacja do kontaktu na podstawie wskaźników obserwacyjnych * 4.3. Deklarowane kompetencje komunikacyjne * 4.4. Inteligencja emocjonalna a komunikacja społeczna * 4.4.1. Kompetencje komunikacyjne niewerbalne - rozpoznawanie ekspresji emocjonalnej na podstawie mimiki twarzy * 4.4.2. Analiza niewerbalnych kompetencji komunikacyjnych na podstawie postawy ciała * 4.4.3. Ekspresja komunikatów niewerbalnych na podstawie wskaźników obserwacyjnych * 4.5. Werbalne kompetencje komunikacyjne a nieprzystosowanie społeczne * 4.6. Ocena umiejętności czytania i pisania w badanych grupach * 4.7. Analiza kompetencji komunikacyjnych wybranych przypadków nieletnich * 4.8. Analiza czynnikowa w zakresie wybranych aspektów kompetencji komunikacyjnych * Rozdział 5 * Kompetencje komunikacyjne nieletnich a zmienne biopsychiczne * 5.1. Płeć * 5.2. Wiek * 5.3. Inteligencja * 5.4. Poziom wykolejenia * 5.5. Efekty złożone zmiennych biopsychicznych a kompetencje komunikacyjne nieletnich * Rozdział 6 * Zmienne psychospołeczne a kompetencje komunikacyjne nieletnich * 6.1. Struktura rodziny * 6.2. Wykształcenie rodziców * 6.3. Dysfunkcjonalność rodzin * 6.4. Alkoholizm w rodzinie * 6.5. Przestępczość w rodzinie * Rozdział 7 * Zależności występujące między poszczególnymi wskaźnikami kompetencji komunikacyjnych nieletnich * 7.1. Poziom aprobaty społecznej a kompetencje komunikacyjne nieletnich * 7.2. Kompetencje społeczne a umiejętności społeczne nieletnich * 7.3. Kompetencje komunikacyjne niewerbalne a deklarowane kompetencje komunikacyjne nieletnich * 7.4. Korelacje między wynikami SIE-T a próbą eksperymentalną emocji oczywistych w grupie nieletnich * 7.5. Kompetencje komunikacyjne werbalne a deklarowane kompetencje komunikacyjne nieletnich * Rozdział 8 * Dyskusja wyników i wskazówki dla praktyki resocjalizacyjnej * 8.1. Dyskusja wyników * 8.2. Rola kompetencji komunikacyjnych w procesie diagnozy i terapii nieprzystosowania społecznego * 8.2.1. Budowanie kontaktu w diagnozie psychopedagogicznej * 8.2.2. Trudności w stosowaniu technik kwestionariuszowych w diagnozie nieprzystosowania społecznego * 8.3. Rola kompetencji komunikacyjnych w modyfikowaniu postaw i zachowań * Zakończenie * Spis tabel * Literatura cytowana
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16797 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej