Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(28)
Forma i typ
Książki
(28)
Publikacje dydaktyczne
(14)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje naukowe
(2)
Poezja
(1)
Dostępność
dostępne
(31)
wypożyczone
(2)
Placówka
BD52 (Rembielińska 6a)
(1)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(1)
W2 (Bazyliańska 6)
(2)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
W37 (Smoleńska 94)
(2)
W64 (Radzymińska 121)
(2)
W85 (Jórskiego 41)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(23)
Autor
Czarnkowska Mariola
(7)
Wójcik-Topór Paulina
(7)
Bala Agnieszka
(5)
Błasiak-Tytuła Marzena
(5)
Cieszyńska Jadwiga (1955- )
(5)
Korendo Marta
(5)
Orłowska-Popek Zdzisława
(5)
Lipa Anna (neurologopedia)
(3)
Łysiak Waldemar (1944- )
(3)
Kraszewska Monika
(2)
Lipa Anna
(2)
Lipa Anna (logopeda)
(2)
Siudak Anna
(2)
Asnyk Adam
(1)
Asnyk Adam (1838-1897)
(1)
Fabisiak-Majcher Agnieszka
(1)
Franczyk Anna
(1)
Kajtochowa Anna (1928- )
(1)
Kiebuła Lucyna
(1)
Kościuszko Michał
(1)
Krajewska Katarzyna
(1)
Kuziel-Kalina Anna
(1)
Wilk Jowita
(1)
Ławczys Elżbieta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(15)
1901-2000
(3)
1801-1900
(1)
Kraj wydania
Polska
(28)
Język
polski
(28)
Odbiorca
Logopedzi
(5)
Rodzice
(4)
Nauczyciele
(3)
Pedagodzy
(3)
Terapeuci pedagogiczni
(3)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(2)
Osoby z zaburzeniami językowymi
(2)
9-13 lat
(1)
Chorzy z afazją
(1)
Chorzy z chorobą Alzheimera
(1)
Dorośli
(1)
Dzieci
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Przedszkola
(1)
Psycholodzy
(1)
Terapeuci
(1)
Wychowacy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Afazja
(6)
Czytanie
(6)
Zaburzenia mowy
(6)
Chorzy z afazją
(4)
Chorzy z chorobą Alzheimera
(4)
Język polski
(3)
Korekcja mowy
(3)
Wymowa
(3)
Cenzura
(2)
Czytanie ze zrozumieniem
(2)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(2)
Myślenie
(2)
Neurologopedia
(2)
Zaburzenia pamięci
(2)
Dwujęzyczność
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Język angielski
(1)
Język polski jako obcy
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Mowa
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Pamięć robocza (psychologia)
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Publicystyka polska
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Specjalne potrzeby komunikacyjne
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Zaburzenia poznawcze
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(13)
Podręczniki
(4)
Ćwiczenia logopedyczne
(3)
Poradnik
(2)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Powieść
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publicystyka polska
(1)
Wiersze
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(15)
Językoznawstwo
(3)
Medycyna i zdrowie
(1)
28 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Kocham szkołę! to jedyny na rynku podręczników pakiet do nauki czytania przygotowany w oparciu o autorską metodę prof. Jagody Cieszyńskiej (Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania). Podręcznik oraz dwa zeszyty ćwiczeń tworzą kompletny zestaw, którego celem jest przede wszystkim nauka czytania ze zrozumieniem. Zastosowanie metody symultaniczno-sekwencyjnej pozwoli dziecku szybko i bez negatywnych emocji nauczyć się czytać, budując jednocześnie przekonanie, że zrobiło to samodzielnie. W pakiecie, obok treści humanistycznych, pojawiają się również zagadnienia z obszaru muzyki i przyrody, dzięki czemu nauczyciel może wykorzystać zestaw nie tylko w zakresie kształcenia umiejętności czytania, ale również posłużyć się nim jako uzupełniającym podręcznikiem edukacji wczesnoszkolnej w klasie pierwszej. Kocham szkołę! zawiera teksty zbudowane w oparciu o metodę sylabową, tematykę zgodną z podstawą programową z uwzględnieniem zainteresowań najmłodszych uczniów, treść opartą na korelacji polonistyki, przyrody i muzyki, teksty drukowane czcionką bezszeryfową (prostą) oraz majuskułą dla ułatwienia percepcji wzrokowej, materiał umożliwiający indywidualizację nauki czytania, liczne ćwiczenia usprawniające pracę lewej półkuli mózgu, przyjazny materiał ilustracyjny oraz prosty układ, który eliminuje szum informacyjny i usprawnia zapamiętywanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16164 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ćwiczenia (Zeszyt drugi) do nauki czytania metodą symultaniczno-sekwencyjną. Kocham szkołę! to jedyny na rynku podręczników pakiet do nauki czytania przygotowany w oparciu o autorską metodę prof. Jagody Cieszyńskiej (Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania). Podręcznik oraz dwa zeszyty ćwiczeń tworzą kompletny zestaw, którego celem jest przede wszystkim nauka czytania ze zrozumieniem. Zastosowanie metody symultaniczno-sekwencyjnej pozwoli dziecku szybko i bez negatywnych emocji nauczyć się czytać, budując jednocześnie przekonanie, że zrobiło to samodzielnie. W pakiecie, obok treści humanistycznych, pojawiają się również zagadnienia z obszaru muzyki i przyrody, dzięki czemu nauczyciel może wykorzystać zestaw nie tylko w zakresie kształcenia umiejętności czytania, ale również posłużyć się nim jako uzupełniającym podręcznikiem edukacji wczesnoszkolnej w klasie pierwszej. Kocham szkołę! zawiera teksty zbudowane w oparciu o metodę sylabową, tematykę zgodną z podstawą programową z uwzględnieniem zainteresowań najmłodszych uczniów, treść opartą na korelacji polonistyki, przyrody i muzyki, teksty drukowane czcionką bezszeryfową (prostą) oraz majuskułą dla ułatwienia percepcji wzrokowej, materiał umożliwiający indywidualizację nauki czytania, liczne ćwiczenia usprawniające pracę lewej półkuli mózgu, przyjazny materiał ilustracyjny oraz prosty układ, który eliminuje szum informacyjny i usprawnia zapamiętywanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16165 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kocham szkołę! to jedyny na rynku podręczników pakiet do nauki czytania przygotowany w oparciu o autorską metodę prof. Jagody Cieszyńskiej (Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania).Podręcznik oraz dwa zeszyty ćwiczeń tworzą kompletny zestaw, którego celem jest przede wszystkim nauka czytania ze zrozumieniem. Zastosowanie metody symultaniczno-sekwencyjnej pozwoli dziecku szybko i bez negatywnych emocji nauczyć się czytać, budując jednocześnie przekonanie, że zrobiło to samodzielnie. W pakiecie, obok treści humanistycznych, pojawiają się również zagadnienia z obszaru muzyki i przyrody, dzięki czemu nauczyciel może wykorzystać zestaw nie tylko w zakresie kształcenia umiejętności czytania, ale również posłużyć się nim jako uzupełniającym podręcznikiem edukacji wczesnoszkolnej w klasie pierwszej.Kocham szkołę! zawiera:teksty zbudowane w oparciu o metodę sylabową tematykę zgodną z podstawą programową z uwzględnieniem zainteresowań najmłodszych uczniów treść opartą na korelacji polonistyki, przyrody i muzyki teksty drukowane czcionką bezszeryfową (prostą) oraz majuskułą dla ułatwienia percepcji wzrokowej materiał umożliwiający indywidualizację nauki czytania liczne ćwiczenia usprawniające pracę lewej półkuli mózgu przyjazny materiał ilustracyjny oraz prosty układ, który eliminuje szum informacyjny i usprawnia zapamiętywanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16163 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16166 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Zeszyt z naklejkami.
MOJE SYLABKI W PRZEDSZKOLU to zeszyt, z którym dzieci uczą się czytać metodą sylabową - prostą i skuteczną. Opierając się na sylabie, jako najmniejszej jednostce percepcji, znacznie ułatwia się przedszkolakom etap wczesnej nauki czytania. Dzięki atrakcyjnej szacie graficznej, naklejkom i zróżnicowanym zadaniom, praca z zeszytem dostarcza dzieciom dużo radości i zachęca je do dalszej nauki.Czytamy sylabami - to łatwe!Moje sylabki w przedszkolu to zeszyt, który wprowadza i zachęca dzieci do nauki czytania. Metodyka ćwiczeń zakłada, że najważniejszą i najmniejszą jednostką percepcji jest sylaba. Dlatego każda nowa spółgłoska jest pokazana w sylabie otwartej (połączenie z samogłoską w wygłosie, np. PA, MO). System wprowadzania samogłosek i sylab jest zgodny z Symultaniczno-Sekwencyjną Nauką Czytania prof. Jagody Cieszyńskiej. Zadania i rozkład materiału w zeszycie jest zintegrowany z opracowanym przez Autorki Programem Moje sylabki - serii pomocy do wczesnej nauki czytania.Pracując z ćwiczeniami, dzieci nauczą się czytać sylabami otwartymi. Aby usprawnić ten proces, należy pamiętać o koniecznym warunku - unikaniu głoskowania (nazywania spółgłosek w izolacji, bez samogłoski).Kolorowa szata graficzna ćwiczeń, naklejki i różnorodne zadania wspomagają naukę odczytywania sylab, a następnie wyrazów i prostych zdań. Dzieci uczą się również zapisu sylab (wielkie litery), kolorują, wyszukują i łączą. Różne rodzaje aktywności angażują dziecko do wykonywania kolejnych ćwiczeń i przyspieszają zapamiętywanie obrazu poznanych sylab. O autorkach: Agnieszka Fabisiak-Majcher - logopeda, surdopedagog, doświadczony terapeuta Metody Krakowskiej. Od wielu lat pomaga dzieciom w pokonywaniu trudności w mówieniu i komunikacji. Mama Krzysia i Stasia. Elżbieta Ławczys - językoznawca, logopeda, terapeuta Metody Krakowskiej. Współautorka wielu pomocy edukacyjnych dla dzieci. Autorka bloga o tematyce dwujęzyczności. Mama Maksia, Ali i Mileny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19020 (1 egz.)
Książka
W koszyku
U góry okładki: Trudne sytuacje społeczne
"Jak rozmawiać..." dostarcza nauczycielom (oraz rodzicom) podpowiedzi i przydatnych rozwiązań w zmaganiach z trudnymi sytuacjami w szkole. W poradniku omówiono kilkadziesiąt zdarzeń (tematów), które często mają miejsce w pierwszych latach edukacji, kiedy dzieci zapoznają się ze szkolną rzeczywistością. W sposób jasny i rzeczowy wyjaśniono, jak rozmawiać z dziećmi, by pomóc im w pokonywaniu trudności.Kompleksowo opracowane zagadnienia (propozycje pytań, komentarze dla dziecka, uwagi dla nauczyciela oraz praktyczne wskazówki) wspomagają warsztat nauczyciela w codziennej pracy wychowawczej. Poradnik jest zintegrowany tematycznie z pierwszym zestawem kart z serii: TRUDNE SYTUACJE SPOŁECZNE: Rozmawiam z dziećmi o sytuacjach szkolnych i relacjach rówieśniczych.W poradniku poruszono 17 zagadnień, m.in. niepełnosprawność, przegrana, oskarżenie i kradzież, wagary, uzależnienie, śmierć, przemoc, bieda, szantaż.To cenna pozycja zarówno dla nauczycieli, jak i rodziców. Konkretne sytuacje i konkretne pytania. Wizualizacje w postaci zdjęć i mnóstwo wskazówek, jak rozmawiać z dzieckiem o tym, co dla niego trudne. Warto nie tylko po nig sięgnąć, ale przede wszystkim wykorzystać w praktyce!Joanna Grochowska, psycholog, wiceprezes Fundacji SYNAPSISPublikacja o charakterze poradnika, z uwagi na niepodważalne walory (odniesienie do ważnego społecznie i pedagogicznie tematu, bogaty materiał ćwiczeniowy i metodyczny) może pełnić ważną funkcję wspomagającą w codziennej praktyce pedagogicznej we wszystkich rodzajach szkół; placówek oświatowych.dr Krzysztof Gerc Zakład Psychologii Rozwoju i Zdrowia Instytut Psychologii Stosowanej UJAnna Kuziel-Kalina pedagog specjalny. Posiada wieloletnią praktykę w zakresie terapii i edukacji dzieci oraz młodzieży z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, a także z dorosłymi z upośledzeniem umysłowym oraz zaburzeniami psychicznymi. W pracy terapeutycznej szczególną uwagę koncentruje na rozwijaniu umiejętności komunikacyjnych i społecznych. Ukończyła pedagogikę rewalidacyjną o specjalizacji oligofrenopedagogika oraz studia podyplomowe pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19491 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opis wg okł.
Jak nauczyć dziecko czytać ze zrozumieniem? Ćwiczenia dla dzieci mających trudności w zakresie poprawnej komunikacji.Książka Zdzisławy Orłowskiej-Popek porusza temat niezwykle ważki - rozwijanie cennej umiejętności czytania ze zrozumieniem. Samo czytanie, łączenie liter w wyrazy i wyrazów w zdania okazuje się bowiem tylko połową sukcesu. Zrozumienie czytanego tekstu jest, jak się okazuje, przeszkodą nie tylko dla dzieci, lecz także nawet dla młodzieży i - o zgrozo - dla niektórych osób dorosłych.Teksty zawarte w niniejszej książce podejmują tematy bliskie każdemu dziecku. Materiały te powiązane są ćwiczeniami, które pomagają: budować zdania poprawne gramatycznie usprawniać rozumienie czytanego tekstu wprowadzać i utrwalać rzeczowniki pochodzące z różnych pól semantycznych wprowadzać czasowniki określające czynności wykonywane przez dziecko i jego najbliższych wprowadzać przymiotniki określające cechy osób, przedmiotów i zwierzątAdresatami ćwiczeń są dzieci: z zaburzeniami komunikacji językowej niesłyszące z implantem ślimakowym z obniżeniem sprawności intelektualnej wykazujące opóźniony rozwój mowy dwujęzyczne autystyczne z zespołem Aspergera z dysleksją / alalią / afazją
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 18281 (1 egz.)
(dostępność ok. 28.06.2024)
Książka
W koszyku
English-Dyslexia to ćwiczenia języka angielskiego dla dzieci dyslektycznych oraz z problemami w uczeniu się języków obcych.Dla dzieci w wieku 10-12 latĆwiczenia powstały, by wspomóc dzieci dyslektyczne oraz te, które mają trudności w opanowaniu języka obcego. Zadania zostały opracowane tak, aby zaprezentować dziecku w prosty i przejrzysty sposób podstawowe reguły języka, jednocześnie wzmacniając funkcje poznawcze: spostrzeganie wzrokowe i słuchowe, pamięć oraz myślenie przez analogię.English-Dyslexia służy nie tylko utrwalaniu słownictwa i reguł gramatycznych, ale przede wszystkim pomaga w rozwijaniu umiejętności używania języka obcego. Zeszyt jest przeznaczony dla dzieci w wieku 10-12 lat, ale dzięki uniwersalnemu charakterowi zadań, mogą z niego korzystać zarówno dzieci młodsze, jak i starsze.O Autorce:Jowita Wilk jest anglistą i logopedą, pracuje zarówno jako lektor, jak i terapeuta.Od wielu lat zajmuje się nauczaniem języka angielskiego dzieci dyslektycznych. Prowadzi badania naukowe dotyczące wykorzystania terapii neurobiologicznej do nauki języka angielskiego dzieci z problemami w uczeniu się języków obcych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19545 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15290 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. PD (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82(091) (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82(091) Łysiak W. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 pol. (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821(091) pol. (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia Umysłowa Osób Dorosłych)
"Ćwiczenia do terapii afazji" to pomoc dla osób z zaburzeniami nadawania i odbioru mowy. Z proponowanego zestawu mogą korzystać wszyscy, którzy chcą budować i odbudowywać system językowy. Zeszyty przeznaczone są do ćwiczeń nazywania, rozumienia, czytania i pisania. Zadania umożliwiają aktualizację słownictwa o wysokiej frekwencyjności w życiu codziennym.W Ćwiczeniach zastosowano proste ilustracje, które pozwolą zrozumieć treść zdań, można je również wykorzystać podczas opisywania przedmiotów. Zadania zostały zapisane dużą czcionką oraz prostym drukiem, co zdecydowanie ułatwia dokonanie analizy i syntezy wzrokowej na materiale literowym.Na początku każdego zeszytu znajduje się karta danych personalnych. Zadanie to ma na celu pomóc pacjentowi w zapamiętaniu najważniejszych informacji o sobie oraz ułatwić programowanie terapii logopedzie. Zeszyty zawierają zadania pozwalające uruchomić mowę spontaniczną, dzięki pracy na automatyzmach słownych, takich jak liczenie, dni tygodnia, miesiące, pory roku.Ćwiczenie pierwsze służy wprowadzeniu słownictwa, a pisanie po śladzie utrwaleniu koordynacji wzrokowo-ruchowo-przestrzennej, co, w przypadku niedowładu kończyny górnej, umożliwia uruchomienie ręki niedominującej. Kolejne ćwiczenie to uzupełnianiew formie przepisywania.Zadania polegające na dopasowywaniu wyrazu do obrazka sprawdzają rozumienie czytanej lub wypowiadanej przez terapeutę nazwy. Służą też utrwalaniu umiejętności czytania globalnego.W ćwiczeniach wprowadzono również uzupełnianie i przepisywanie zdań zadania te kształtują rozumienie kontekstowe, a także odbudowują składnię. Formy do uzupełnienia występują w mianowniku.W zeszycie zastosowano ponadto ćwiczenia sprawdzające umiejętność odmiany fleksyjnej. Opierają się one na analizie i syntezie wzrokowej oraz spostrzeganiu.Teksty zadań skonstruowano tak, by czasowniki występowały w 1. lub 3. os. l. poj. Ułatwia to ich stosowanie w mowie spontanicznej. Pacjenci przyswajają także formy przymiotnika (w zadaniach dopasowywania opisu do obrazka). Ponadto łączenie ze sobą skojarzeń poprawia rozumienie.Po każdej zaprezentowanej kategorii pozostawiono puste strony, mające służyć terapeutom do uzupełnienia ćwiczeń lub zanotowania uwag dotyczących utrwalenia materiału językowego. Zeszyty ćwiczeń do terapii afazji zawierają wskazówki do rozpoczęcia rehabilitacji funkcji językowych i mogą stanowić dziennik prowadzonych terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19538 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia Umysłowa Osób Dorosłych)
"Ćwiczenia do terapii afazji" to pomoc dla osób z zaburzeniami nadawania i odbioru mowy. Z proponowanego zestawu mogą korzystać wszyscy, którzy chcą budować i odbudowywać system językowy. Zeszyty przeznaczone są do ćwiczeń nazywania, rozumienia, czytania i pisania. Zadania umożliwiają aktualizację słownictwa o wysokiej frekwencyjności w życiu codziennym.W Ćwiczeniach zastosowano proste ilustracje, które pozwolą zrozumieć treść zdań, można je również wykorzystać podczas opisywania przedmiotów. Zadania zostały zapisane dużą czcionką oraz prostym drukiem, co zdecydowanie ułatwia dokonanie analizy i syntezy wzrokowej na materiale literowym.Na początku każdego zeszytu znajduje się karta danych personalnych. Zadanie to ma na celu pomóc pacjentowi w zapamiętaniu najważniejszych informacji o sobie oraz ułatwić programowanie terapii logopedzie. Zeszyty zawierają zadania pozwalające uruchomić mowę spontaniczną, dzięki pracy na automatyzmach słownych, takich jak liczenie, dni tygodnia, miesiące, pory roku.Ćwiczenie pierwsze służy wprowadzeniu słownictwa, a pisanie po śladzie utrwaleniu koordynacji wzrokowo-ruchowo-przestrzennej, co, w przypadku niedowładu kończyny górnej, umożliwia uruchomienie ręki niedominującej. Kolejne ćwiczenie to uzupełnianiew formie przepisywania.Zadania polegające na dopasowywaniu wyrazu do obrazka sprawdzają rozumienie czytanej lub wypowiadanej przez terapeutę nazwy. Służą też utrwalaniu umiejętności czytania globalnego.W ćwiczeniach wprowadzono również uzupełnianie i przepisywanie zdań zadania te kształtują rozumienie kontekstowe, a także odbudowują składnię. Formy do uzupełnienia występują w mianowniku.W zeszycie zastosowano ponadto ćwiczenia sprawdzające umiejętność odmiany fleksyjnej. Opierają się one na analizie i syntezie wzrokowej oraz spostrzeganiu.Teksty zadań skonstruowano tak, by czasowniki występowały w 1. lub 3. os. l. poj. Ułatwia to ich stosowanie w mowie spontanicznej. Pacjenci przyswajają także formy przymiotnika (w zadaniach dopasowywania opisu do obrazka). Ponadto łączenie ze sobą skojarzeń poprawia rozumienie.Po każdej zaprezentowanej kategorii pozostawiono puste strony, mające służyć terapeutom do uzupełnienia ćwiczeń lub zanotowania uwag dotyczących utrwalenia materiału językowego. Zeszyty ćwiczeń do terapii afazji zawierają wskazówki do rozpoczęcia rehabilitacji funkcji językowych i mogą stanowić dziennik prowadzonych terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19539 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia Umysłowa Osób Dorosłych)
"Ćwiczenia do terapii afazji" to pomoc dla osób z zaburzeniami nadawania i odbioru mowy. Z proponowanego zestawu mogą korzystać wszyscy, którzy chcą budować i odbudowywać system językowy. Zeszyty przeznaczone są do ćwiczeń nazywania, rozumienia, czytania i pisania. Zadania umożliwiają aktualizację słownictwa o wysokiej frekwencyjności w życiu codziennym.W Ćwiczeniach zastosowano proste ilustracje, które pozwolą zrozumieć treść zdań, można je również wykorzystać podczas opisywania przedmiotów. Zadania zostały zapisane dużą czcionką oraz prostym drukiem, co zdecydowanie ułatwia dokonanie analizy i syntezy wzrokowej na materiale literowym.Na początku każdego zeszytu znajduje się karta danych personalnych. Zadanie to ma na celu pomóc pacjentowi w zapamiętaniu najważniejszych informacji o sobie oraz ułatwić programowanie terapii logopedzie. Zeszyty zawierają zadania pozwalające uruchomić mowę spontaniczną, dzięki pracy na automatyzmach słownych, takich jak liczenie, dni tygodnia, miesiące, pory roku.Ćwiczenie pierwsze służy wprowadzeniu słownictwa, a pisanie po śladzie utrwaleniu koordynacji wzrokowo-ruchowo-przestrzennej, co, w przypadku niedowładu kończyny górnej, umożliwia uruchomienie ręki niedominującej. Kolejne ćwiczenie to uzupełnianiew formie przepisywania.Zadania polegające na dopasowywaniu wyrazu do obrazka sprawdzają rozumienie czytanej lub wypowiadanej przez terapeutę nazwy. Służą też utrwalaniu umiejętności czytania globalnego.W ćwiczeniach wprowadzono również uzupełnianie i przepisywanie zdań zadania te kształtują rozumienie kontekstowe, a także odbudowują składnię. Formy do uzupełnienia występują w mianowniku.W zeszycie zastosowano ponadto ćwiczenia sprawdzające umiejętność odmiany fleksyjnej. Opierają się one na analizie i syntezie wzrokowej oraz spostrzeganiu.Teksty zadań skonstruowano tak, by czasowniki występowały w 1. lub 3. os. l. poj. Ułatwia to ich stosowanie w mowie spontanicznej. Pacjenci przyswajają także formy przymiotnika (w zadaniach dopasowywania opisu do obrazka). Ponadto łączenie ze sobą skojarzeń poprawia rozumienie.Po każdej zaprezentowanej kategorii pozostawiono puste strony, mające służyć terapeutom do uzupełnienia ćwiczeń lub zanotowania uwag dotyczących utrwalenia materiału językowego. Zeszyty ćwiczeń do terapii afazji zawierają wskazówki do rozpoczęcia rehabilitacji funkcji językowych i mogą stanowić dziennik prowadzonych terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19540 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia Umysłowa Osób Dorosłych)
"Ćwiczenia do terapii afazji" to pomoc dla osób z zaburzeniami nadawania i odbioru mowy. Z proponowanego zestawu mogą korzystać wszyscy, którzy chcą budować i odbudowywać system językowy. Zeszyty przeznaczone są do ćwiczeń nazywania, rozumienia, czytania i pisania. Zadania umożliwiają aktualizację słownictwa o wysokiej frekwencyjności w życiu codziennym.W Ćwiczeniach zastosowano proste ilustracje, które pozwolą zrozumieć treść zdań, można je również wykorzystać podczas opisywania przedmiotów. Zadania zostały zapisane dużą czcionką oraz prostym drukiem, co zdecydowanie ułatwia dokonanie analizy i syntezy wzrokowej na materiale literowym.Na początku każdego zeszytu znajduje się karta danych personalnych. Zadanie to ma na celu pomóc pacjentowi w zapamiętaniu najważniejszych informacji o sobie oraz ułatwić programowanie terapii logopedzie. Zeszyty zawierają zadania pozwalające uruchomić mowę spontaniczną, dzięki pracy na automatyzmach słownych, takich jak liczenie, dni tygodnia, miesiące, pory roku.Ćwiczenie pierwsze służy wprowadzeniu słownictwa, a pisanie po śladzie utrwaleniu koordynacji wzrokowo-ruchowo-przestrzennej, co, w przypadku niedowładu kończyny górnej, umożliwia uruchomienie ręki niedominującej. Kolejne ćwiczenie to uzupełnianiew formie przepisywania.Zadania polegające na dopasowywaniu wyrazu do obrazka sprawdzają rozumienie czytanej lub wypowiadanej przez terapeutę nazwy. Służą też utrwalaniu umiejętności czytania globalnego.W ćwiczeniach wprowadzono również uzupełnianie i przepisywanie zdań zadania te kształtują rozumienie kontekstowe, a także odbudowują składnię. Formy do uzupełnienia występują w mianowniku.W zeszycie zastosowano ponadto ćwiczenia sprawdzające umiejętność odmiany fleksyjnej. Opierają się one na analizie i syntezie wzrokowej oraz spostrzeganiu.Teksty zadań skonstruowano tak, by czasowniki występowały w 1. lub 3. os. l. poj. Ułatwia to ich stosowanie w mowie spontanicznej. Pacjenci przyswajają także formy przymiotnika (w zadaniach dopasowywania opisu do obrazka). Ponadto łączenie ze sobą skojarzeń poprawia rozumienie.Po każdej zaprezentowanej kategorii pozostawiono puste strony, mające służyć terapeutom do uzupełnienia ćwiczeń lub zanotowania uwag dotyczących utrwalenia materiału językowego. Zeszyty ćwiczeń do terapii afazji zawierają wskazówki do rozpoczęcia rehabilitacji funkcji językowych i mogą stanowić dziennik prowadzonych terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19541 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia umysłowa osób dorosłych)
Ćwiczenia operacji myślowych są przeznaczone dla osób, które mają trudności z przetwarzaniem i porządkowaniem informacji. Są polecane dla dorosłych i młodzieży szkolnej z zaburzeniami komunikacji językowej, występującej w wyniku: afazji, zespołów otępiennych, choroby Alzheimera, dysleksji, obniżonej sprawności intelektualnej, niedosłuchu. Zestaw ćwiczeń jest także doskonałym treningiem dla osób zdrowych, które chcą zachować jak najdłużej sprawność intelektualną.Zamieszczone zadania dotyczą: aktualizacji słownictwa, pamięci operacyjnej, kategoryzacji, analizy i syntezy literowej, sylabowej, wyrazowej, zdaniowej, pisania i czytania. Ćwiczenia zostały uporządkowane tematycznie, wspomagając proces przetwarzania i rozumienia występującej leksyki. Różnorodność zadań daje możliwość pracy z osobami o różnym stopniu zaburzeń językowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19486 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia Umysłowa Osób Dorosłych)
Ćwiczenia operacji myślowych są przeznaczone dla osób, które mają trudności z przetwarzaniem i porządkowaniem informacji. Są polecane dla dorosłych i młodzieży szkolnej z zaburzeniami komunikacji językowej, występującej w wyniku: afazji, zespołów otępiennych, choroby Alzheimera, dysleksji, obniżonej sprawności intelektualnej, niedosłuchu. Zestaw ćwiczeń jest także doskonałym treningiem dla osób zdrowych, które chcą zachować jak najdłużej sprawność intelektualną. Zamieszczone zadania dotyczą: aktualizacji słownictwa, pamięci operacyjnej, kategoryzacji, analizy i syntezy literowej, sylabowej, wyrazowej, zdaniowej, pisania i czytania.Ćwiczenia zostały uporządkowane tematycznie, wspomagając proces przetwarzania i rozumienia występującej leksyki. Różnorodność zadań daje możliwość pracy z osobami o różnym stopniu zaburzeń językowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19542 (1 egz.)
(dostępność ok. 08.07.2024)
Książka
W koszyku
(Zabawy z Figurkiem)
3+.
ZABAWY Z FIGURKIEM to seria zeszytów, których zawartość przybliża dzieciom pojęcia i zjawiska zachodzące w otaczającym je świecie oraz rozwija funkcje psychomotoryczne.Książeczki zawierają ćwiczenia i zabawy z figurami geometrycznymi, które mogą być wykorzystywane zarówno w pracy indywidualnej z dzieckiem, jak też w mniejszych grupach przedszkolnych i wczesnoszkolnych.ZABAWY Z FIGURKIEM to doskonały sposób, by:rozluźniać i uelastyczniać zbyt silne napięcie mięśniowe,kształtować umiejętność kontroli ruchów rąk i palców,doskonalić chwyt całą dłonią oraz szczypcowy,utrwalać prawidłowy sposób trzymania narzędzia plastycznego, np. kredki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19560 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dobry / Waldemar Łysiak. - Warszawa : "Officina" : przy współpr. "WiR", 1990. - 300, [4] s. ; 20 cm.
Forma i typ
Przynależność kulturowa
Gatunek
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 pol. (1 egz.)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 pol. (1 egz.)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 pol. (2 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 pol. (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej