Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(106)
Forma i typ
Książki
(106)
Poradniki i przewodniki
(60)
Publikacje fachowe
(13)
Publikacje naukowe
(10)
Publikacje popularnonaukowe
(9)
Proza
(8)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Dostępność
dostępne
(134)
wypożyczone
(21)
nieokreślona
(1)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(5)
BD40 (Suwalska 11)
(7)
BD52 (Rembielińska 6a)
(9)
BD53 (Bazyliańska 6)
(2)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(10)
CN1 (św. Wincentego 85)
(3)
W2 (Bazyliańska 6)
(13)
W29 (Rembielińska 6a)
(4)
W37 (Smoleńska 94)
(7)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(7)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(13)
W64 (Radzymińska 121)
(10)
W72 (Suwalska 11)
(9)
W85 (Jórskiego 41)
(1)
W98 (Kondratowicza 23)
(2)
WP130 (św. Wincentego 85)
(52)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(2)
Autor
Pikiel Sylwia
(12)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(10)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(9)
Hayes Steven C
(5)
Ambroziak Konrad
(4)
Barlow David H. (1942- )
(4)
Błaż Agata
(4)
Kołakowski Artur
(4)
Wojciechowski Aleksander (tłumacz)
(4)
Bartosik Jolanta
(3)
Ciarrochi Joseph
(3)
Cioch Agnieszka
(3)
Ehrenreich-May Jill
(3)
Fanning Patrick
(3)
Hofmann Stefan G
(3)
Kennedy Sarah M
(3)
Kołyszko Wojciech (1956- )
(3)
McKay Matthew
(3)
Sherman Jamie A
(3)
Tomaszewska Jovanka (1971- )
(3)
Armstrong Nicky
(2)
Baker Sidney M
(2)
Behary Wendy T
(2)
Bennett Shannon M
(2)
Bentley Kate H
(2)
Bilek Emily L
(2)
Boettcher Hannah T
(2)
Brzezińska Anna (1949- )
(2)
Bullis Jacqueline R
(2)
Carr Adrian (1951- )
(2)
Cassiello-Robbins Clair
(2)
Davis Martha (1947- )
(2)
Domurat Marcin
(2)
Ellard Kristen K
(2)
Fader Sarah
(2)
Farchione Todd J. (1974- )
(2)
Harris Russ (1962- )
(2)
Hayes Louise L
(2)
Herbert Martin
(2)
Ilg Frances L. (1902-1981)
(2)
Jarmuż Sławomir
(2)
Jusewicz-Kalter Ewa
(2)
Kościuczuk Tomasz
(2)
Mac Kenzie Robert J
(2)
Murray Latin Heather
(2)
Mućko Przemysław (psycholog)
(2)
Pollak Monika
(2)
Popiel Agnieszka
(2)
Rego Simon A
(2)
Roediger Eckhard (1959- )
(2)
Sauer-Zavala Shannon
(2)
Schmandt Piotr
(2)
Siwek Klaudia
(2)
Smith Spencer Xavier
(2)
Sparrow Joshua D
(2)
Sunderland Margot
(2)
Trzebiatowska Małgorzata
(2)
Whitty Monica T. (1969- )
(2)
Zubrzycka Elżbieta
(2)
Alberti Robert E
(1)
Ames Louise Bates (1908- )
(1)
Ames Louise Bates (1908-1996)
(1)
Arentewicz Joanna
(1)
Bailey Ann
(1)
Bailey Anna
(1)
Barlow David H
(1)
Barrada Amr
(1)
Bemis Judith
(1)
Bluth Karen
(1)
Brazelton T. Berry (1918- )
(1)
Brazelton T. Berry (1918-2018)
(1)
Brockman Robert
(1)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(1)
Buscaglia Leo F. (1924-1998)
(1)
Buzzella Brian A
(1)
Błaszczyk Anna (1981- )
(1)
Cassil Amanda
(1)
Całusińska Małgorzata
(1)
Chrapkowicz-Sawicka Anna
(1)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(1)
Cook Katie (1981- )
(1)
Coyne Lisa W
(1)
Cyniak-Cieciura Maria
(1)
Czownicka Anna (1957- )
(1)
Czupała Hubert
(1)
Dambach Karl E. (1945- )
(1)
Dexter Colin
(1)
Dexter Colin (1930- )
(1)
Dudek Joanna (psycholog)
(1)
Emmons Michael L
(1)
Englert-Bator Anna
(1)
Foa Edna B. (1937- )
(1)
Fortuna Paweł
(1)
Fortuna Paweł (1970- )
(1)
Forward Susan
(1)
Forward Susan (1938- )
(1)
Frazier Donna
(1)
Frazier-Glynn Donna
(1)
Genderen Hannie van
(1)
Germer Christopher K
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(51)
2010 - 2019
(32)
2000 - 2009
(23)
Okres powstania dzieła
2001-
(72)
1901-2000
(12)
1989-2000
(7)
1945-1989
(4)
1901-1914
(1)
Kraj wydania
Polska
(106)
Język
polski
(106)
Odbiorca
Rodzice
(15)
Psychoterapeuci
(14)
9-13 lat
(10)
Młodzież
(8)
14-17 lat
(6)
6-8 lat
(6)
Dzieci
(6)
Psycholodzy
(5)
Pedagodzy
(3)
Kobieta
(2)
Lekarze
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Nastolatki
(1)
Nauczyciele
(1)
Opiekunowie medyczni
(1)
Osoby z zaburzeniami lękowymi
(1)
Psychoanalitycy
(1)
Psycholodzy kliniczni
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(9)
Literatura angielska
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Temat
Relacje międzyludzkie
(18)
Dzieci
(14)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(14)
Wychowanie w rodzinie
(10)
Nastolatki
(9)
Psychoterapia
(9)
Techniki samopomocy
(9)
Stres
(8)
Terapia Akceptacji i Zaangażowania (ACT)
(8)
Uczucia
(8)
Depresja psychiczna
(7)
Gniew
(7)
Lęk
(7)
Samoakceptacja
(7)
Autopsychoterapia
(6)
Dojrzewanie
(6)
Młodzież
(6)
Psychologia dziecka
(6)
Samorealizacja
(6)
Poczucie własnej wartości
(5)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(5)
Samopoznanie
(5)
Komunikacja interpersonalna
(4)
Mindfulness
(4)
Terapia behawioralna
(4)
Terapia poznawcza
(4)
Terapia schematów
(4)
Zaburzenia emocjonalne
(4)
Bajkoterapia
(3)
Bliskie związki międzyludzkie
(3)
Leczenie
(3)
Psychologia
(3)
Radzenie sobie ze stresem
(3)
Regulacja emocji
(3)
Rodzice
(3)
Samoświadomość
(3)
Sukces
(3)
Terapia transdiagnostyczna
(3)
Wczesne nieadaptacyjne schematy
(3)
Zaburzenia zachowania
(3)
Agresywność
(2)
Asertywność
(2)
Choroby przewlekłe
(2)
Chorzy na depresję
(2)
Diagnoza psychologiczna
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Internet
(2)
Kompetencje emocjonalne
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Manipulacja (psychologia)
(2)
Mózg
(2)
Narcyzm
(2)
Odporność psychiczna
(2)
Osobowość
(2)
Osoby z zaburzeniami osobowości
(2)
Przemoc emocjonalna
(2)
Przezwyciężanie lęku
(2)
Psychoanaliza
(2)
Psychologia pozytywna
(2)
Psychologia rozwojowa
(2)
Rodzicielstwo
(2)
Rzeczywistość wirtualna
(2)
Samobójstwo
(2)
Terapia dialektyczno-behawioralna (DBT)
(2)
Trzecia fala CBT
(2)
Uczniowie
(2)
Wypalenie zawodowe
(2)
Zaburzenia osobowości
(2)
Zaburzenia psychiczne
(2)
Zmęczenie
(2)
Związki na odległość
(2)
Agresja
(1)
Antropologia filozoficzna
(1)
Autodestruktywność
(1)
Autyzm
(1)
Ból psychiczny
(1)
Błędy poznawcze (psychologia)
(1)
Choroby ludzi
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Covey, Stephen R (1932-2012)
(1)
Depresja
(1)
Diagnoza
(1)
Dojrzałość emocjonalna
(1)
Dojrzałość psychiczna
(1)
Dyscyplina (socjologia)
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko trudne
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Farmakoterapia
(1)
Gry dydaktyczne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Higiena psychiczna
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Jakość życia
(1)
Kamiński, Marek (1964- )
(1)
Kobieta
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Temat: miejsce
Antarktyka
(1)
Gatunek
Poradnik
(60)
Wydawnictwa popularne
(9)
Podręcznik
(8)
Ćwiczenia i zadania
(7)
Praca zbiorowa
(5)
Powieść
(4)
Opowiadania i nowele psychologiczne
(3)
Opracowanie
(3)
Książka do wypełniania
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Antologia
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Protokoły
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(66)
Rozwój osobisty
(15)
Medycyna i zdrowie
(13)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(10)
Socjologia i społeczeństwo
(9)
Edukacja i pedagogika
(7)
Zarządzanie i marketing
(1)
106 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
U góry okładki: Nowe wydanie bestsellera.
Bibliografia, netografia na stronach [324]-331.
Nowe wydanie światowego bestsellera! Bezczelna czy pewna siebie? Asertywny czy agresywny? Granica między tymi postawami jest cienka i nieoczywista. Jak więc wyrażać swoje uczucia i potrzeby, nie raniąc innych ludzi? Jak komunikować swoje racje i przekonania, jednocześnie uwzględniając prawa drugiej strony? Jak obronić swoje stanowisko bez przekrzykiwania i poniżania rozmówcy? Asertywność to umiejętność zdrowego wyrażania siebie oraz tworzenia pozytywnych, równorzędnych relacji, której trzeba się po prostu nauczyć. W tym pomoże ten bestsellerowy poradnik, który został przetłumaczony na kilkanaście języków. Pokazano tu, krok po kroku, jak pokonać przeszkody na drodze do asertywnego myślenia i działania. To polecany przez psychologów najbardziej kompletny i praktyczny trening asertywności. W książce znajdziesz techniki, które pomogą ci wzmocnić poczucie własnej wartości i naprawić relacje z ludźmi. Nie musisz dłużej ukrywać nieprzyjemnych uczuć ani obawiać się ich wyrażania. Nie musisz wykrzykiwać swoich racji ani zachowywać się agresywnie. Nie musisz również zgadzać się na wszystko ani pozwalać na to, by inni źle cię traktowali. Porady zawarte w książce są bardzo praktyczne. Dzięki nim: opanujesz skuteczne techniki asertywnych zachowań; nauczysz się wyrażać emocje i potrzeby w zdrowy sposób; zapanujesz nad złością i frustracją w codziennym życiu; nawiążesz pozytywne relacje, oparte na wzajemnym szacunku i akceptacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Pierwszy taki poradnik w Polsce!
Bibliografia na stronach [271]-277.
Czym jest depresja? Jak często dotyka nastolatki? Jak ją rozpoznać i pomóc pokonać? Jak odróżnić ją od typowych dla wieku nastoletniego wahań nastroju? Czy depresja wymaga leczenia? W jaki sposób wpływa na myślenie i zachowanie młodego człowieka? Depresja to choroba XXI wieku. Wiele się o niej mówi, pisze, czyta. Teoretycznie dużo o niej wiemy, a faktycznie... niestety nadal zdecydowanie za mało. Dla przykładu... niewielu z nas ma świadomość, że stanowi ona poważny problem również wśród nastolatków. Dorastanie jest okresem pełnym napięć i konfliktów, dlatego tak łatwo jest przypisać objawy depresyjne młodzieńczej burzy hormonów. Nic bardziej mylnego - depresja to poważna choroba, a nie przejaw złego zachowania czy buntu. Autorzy, wybitni specjaliści na co dzień pracujący z cierpiącymi na depresję nastolatkami i ich rodzinami, przygotowali tę książkę, aby pomóc zrozumieć i zaakceptować depresję młodego człowieka oraz właściwie na nią zareagować. Odwołując się do badań i teorii naukowych, wyjaśniają nie tylko, czym jest ta choroba, ale również jak ją szybko rozpoznać, jakie pociąga za sobą skutki oraz kiedy i gdzie szukać pomocy. W zrozumiały sposób, z empatią i bazując na rzetelnej wiedzy, tłumaczą, że pokonanie depresji i powrót do zdrowia są możliwe, ale wymagają dużego zaangażowania rodziny osoby chorej. Zawarte w książce materiały dla nastolatka i dla rodziców, komiksy, ćwiczenia oparte na technikach uważności i ACT oraz liczne opisy przypadków ułatwiają zrozumienie treści i stanowią ciekawą inspirację do codziennej pracy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19705 (1 egz.)
(dostępność ok. 06.06.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach [271]-277.
Depresja nie jest chorobą, która dotyka jedynie dorosłych. Zapadają na nią również nastolatki, a czasem nawet dzieci. - Czym jest depresja? - Jak często dotyka nastolatki? - Jak ją rozpoznać i pomóc pokonać? - Jak odróżnić ją od typowych dla wieku nastoletniego wahań nastroju? - Czy depresja wymaga leczenia? - W jaki sposób wpływa na myślenie i zachowanie nastolatka? Depresja to choroba XXI wieku. Wiele się o niej mówi, pisze, czyta. Teoretycznie dużo o niej wiemy, a faktycznie. niestety nadal zdecydowanie za mało. Przykładowo niewielu z nas ma świadomość, że depresja stanowi poważny problem również wśród nastolatków. Dorastanie jest okresem pełnym napięć i konfliktów, dlatego tak łatwo jest przypisać objawy depresyjne młodzieńczej burzy hormonów. Nic bardziej mylnego - depresja to poważna choroba, a nie przejaw złego zachowania czy buntu. Autorzy, wybitni specjaliści pracujący na co dzień z dotkniętymi depresją nastolatkami i ich rodzinami, przygotowali tę książkę, aby pomóc zrozumieć i zaakceptować depresję młodych ludzi oraz właściwie na nią zareagować. Odwołując się do badań i teorii naukowych, wyjaśniają nie tylko, na czym polega ta choroba, ale również jak ją rozpoznać, jakie pociąga za sobą skutki oraz kiedy i gdzie szukać pomocy. W zrozumiały sposób, z empatią i bazując na rzetelnej wiedzy, tłumaczą, że pokonanie depresji i powrót do zdrowia są możliwe, ale wymagają dużego zaangażowania rodziny osoby chorej. Zawarte w książce materiały dla nastolatka i dla rodziców, komiksy, ćwiczenia oraz liczne opisy przypadków ułatwiają zrozumienie omawianych treści i stanowią ciekawą inspirację do codziennej pracy.
Część 1. Depresja jako poważna choroba * Sytuacja rozwojowa nastolatków: trudności i wyzwania okresu dorastania * Czym jest depresja * Kryteria diagnostyczne, czyli kiedy lekarz i psycholog wiedzą, że pacjent choruje na depresję * Czy pogorszenie funkcjonowania nastolatka zawsze świadczy o depresji, czyli diagnoza rożnicowa * Wpływ depresji na myślenie i na emocje: niska samoocena, samooskarżanie, smutek i pustka * Wpływ depresji na zachowanie: używki, komputer, samookaleczenia i inne * Samobójstwa dzieci i młodzieży * Część 2. Leczenie depresji * Czy depresja wymaga leczenia? * Psychoterapia * Farmakoterapia * Leczenie w szpitalu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Ujednolicony protokół leczenia.
Osoby zmagające się z zaburzeniami emocjonalnymi odczuwają silne, niechciane, przytłaczające emocje, które uniemożliwiają im osiąganie ważnych celów życiowych i obniżają komfort życia. Negatywnie odbierają własne przeżycia, doświadczają dyskomfortu wywołanego przez powiązane z nimi doznaniafizyczne, są dla siebie bardzo surowe. Intensywnie odczuwają lęk, smutek, złość czy poczucie winy. W celu uniknięcia trudnych przeżyć podejmują działania, które chwilowo poprawiają samopoczucie, lecz na dłuższą metę prowadzą do nasilenia przykrych odczuć. Często cierpią też na zaburzenia współistniejące. Program terapeutyczny opisany w niniejszej książce jest przeznaczony dla osób dotkniętych zaburzeniami emocjonalnymi, takimi jak zaburzenie paniczne, fobia społeczna, zaburzenie lękowe uogólnione, zaburzenie stresowe pourazowe, zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne oraz depresja. Pomaga lepiej zrozumieć odczuwane emocje i rozpoznać działania podejmowane w reakcji na nie. Zmierza do zmiany nawyków związanych z regulacją emocji, aby zmniejszyć intensywność i częstotliwość narzucających się, przytłaczających doświadczeń emocjonalnych. Uczy, że emocje - nawet te trudne i niewygodne - pełnią ważną funkcję, dlatego tak istotna jest ich akceptacja, pozwalająca zapanować nad odruchową reakcją, aby reagować skuteczniej. Cele programu terapeutycznego obejmują: lepsze zrozumienie własnych przeżyć emocjonalnych, dopuszczanie do siebie emocji oraz ich akceptowanie, podważanie automatycznych myśli i rozwijanie elastyczności poznawczej, wyeliminowanie emocjonalnego reagowania, oswojenie się z doznaniami fizycznymi wpływającymi na sposób przeżywania emocji, zwalczenie negatywnych, unikowych reakcji, reagowanie na emocje w konstruktywny sposób. Niniejszy poradnik - stanowiący uzupełnienie podręcznika terapeuty - służy do powtarzania i utrwalania informacji uzyskanych podczas sesji. Zawiera wszystkie materiały niezbędne do wykonywania zadań wyznaczonych przez terapeutę. Jest źródłem rzetelnej wiedzy dla osób uczestniczących w terapii, wspierając ich działania między sesjami. Uwzględniono w nim także wskazówki dotyczące zapobiegania nawrotom zaburzenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22164 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Ujednolicony protokół leczenia.
Bibliografia na stronach 221-227.
Program terapeutyczny skupia się na zestawie cech predysponujących do rozwoju zaburzeń emocjonalnych: temperamentalnej skłonności do częstego przeżywania silnych negatywnych emocji (neurotyzmie), negatywnym ocenianiu własnych przeżyć emocjonalnych oraz skłonności do unikania i tłumienia emocji, czyli stosowania nieadaptacyjnych strategii regulacji emocjonalnej. Kładzie duży nacisk na pracę z emocjami, co czyni go wyjątkowym wśród protokołów terapii poznawczo-behawioralnej. Autorzy, po wprowadzeniu teoretycznym oraz przedstawieniu wyników badań potwierdzających skuteczność opisywanej metody, szczegółowo wyjaśniają, jak planować i prowadzić terapię. Prezentują pełen opis programu składającego się z ośmiu modułów, z których każdy został zilustrowany licznymi przykładami. Terapia koncentruje się na rozwijaniu uważnej świadomości emocji, rewizji automatycznych ocen poznawczych, zmianie tendencji do działania pod wpływem emocji oraz stosowaniu procedury ekspozycji. Podręcznik zawiera również informacje na temat diagnozy funkcjonalnej i zastosowania niniejszego protokołu leczenia w psychoterapii grupowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22334 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Ujednolicone protokoły leczenia.
Bibliografia na stronach 453-457.
Jill Ehrenreich-May, Sarah M. Kennedy, Jamie A. Sherman, Emily L. Bilek, Brian A. Buzzella, Shannon M. Bennett, David H. Barlow Podręcznik jest poświęcony podejściu transdiagnostycznemu w terapii zaburzeń emocjonalnych – lękowych i nastroju (depresyjnych) – dzieci i młodzieży. Opisany w nim program terapeutyczny powstał z myślą o efektywnej pracy z młodymi osobami, które wykazują objawy kilku zaburzeń, objawy podprogowe lub mieszane. Modułowa struktura programu umożliwia terapeucie realizację całego cyklu terapeutycznego bądź zmodyfikowanie go w taki sposób, by jak najlepiej dostosować interwencję do odbiorcy. Poszczególne techniki są nakierowane na podstawowe problemy leżące u podstaw zaburzeń emocjonalnych. Podręcznik terapeuty uzupełniają poradniki, które zawierają przegląd umiejętności, jakich nabywa się w trakcie terapii, niezbędne formularze, ćwiczenia i zadania do pracy własnej. Prezentowany program terapeutyczny ma charakter ujednolicony, ponieważ obejmuje zintegrowany zestaw procedur terapeutycznych skutecznych w przypadku całej grupy zaburzeń. Jest to także program transdiagnostyczny, ponieważ stworzono go z myślą o efektywnej pracy nad wszystkimi zaburzeniami emocjonalnymi, jakie mogą współwystępować u jednej osoby. Podręcznik terapeuty zawiera między innymi: omówienie opartych na dowodach naukowych strategii terapeutycznych, które pozwalają specjalistom wspomagać młodych klientów w poprawie funkcjonowania; konkretne wytyczne co do prowadzenia terapii; informacje na temat włączania rodziców w terapię i wprowadzania ukierunkowanych na nich strategii, które wspomogą długofalową generalizację nowo nabytych przez dziecko umiejętności. Program terapeutyczny dotyczy takich zaburzeń, jak: zaburzenie lękowe uogólnione; fobia społeczna; separacyjne zaburzenie lękowe; fobie swoiste; zaburzenie paniczne; agorafobia; zaburzenia depresyjne. Model terapii jest tak elastyczny, że znajduje zastosowanie także w przypadkach zaburzeń: pourazowych i związanych z czynnikiem stresowym (w tym zaburzeń adaptacyjnych);z objawami somatycznymi; tikowych; obsesyjno-kompulsyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22311 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozbroić narcyza : jak radzić sobie z osobą zapatrzoną w siebie / Wendy T. Behary ; przekład: Aleksander Wojciechowski. - Wydanie pierwsze w języku polskim 2013 rok. - Sopot : GWP, 2018. - 222 strony ; 21 cm.
U góry okładki : Sprawdzone techniki terapii schematów.
Bibiografia na stronach [219]-222.
Narcyz to osoba zapatrzona w siebie i sobą zachwycona. Takich ludzi możemy spotkać wszędzie: w szkole, w pracy, w domu. Autorka książki pokazuje, jak sobie z nimi radzić. Wyjaśnia, gdzie leżą źródła narcyzmu, dlaczego ulegamy urokowi narcyzów i jak zadbać o siebie, gdy nasz partner lub rodzic jest narcyzem. Odwołuje się przy tym do nowatorskiej koncepcji terapii schematów i do zasad neurobiologii interpersonalnej. To doskonały przewodnik przetrwania dla osób będących w relacji z narcyzem, a także nieocenione źródło wiedzy dla terapeutów prowadzących terapię osób narcystycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 17.10.2019)
Książka
W koszyku
Rozbroić narcyza : jak radzić sobie z osobą zapatrzoną w siebie / Wendy T. Behary ; przekład: Aleksander Wojciechowski. - Wydanie pierwsze w języku polskim 2013 rok. - Sopot : GWP, 2023. - 222, [2] strony ; 21 cm.
U góry okładki : Sprawdzone techniki terapii schematów.
Bibiografia na stronach [219]-222.
Narcyz to osoba zapatrzona w siebie i sobą zachwycona. Takich ludzi możemy spotkać wszędzie: w szkole, w pracy, w domu. Autorka książki pokazuje, jak sobie z nimi radzić. Wyjaśnia, gdzie leżą źródła narcyzmu, dlaczego ulegamy urokowi narcyzów i jak zadbać o siebie, gdy nasz partner lub rodzic jest narcyzem. Odwołuje się przy tym do nowatorskiej koncepcji terapii schematów i do zasad neurobiologii interpersonalnej. To doskonały przewodnik przetrwania dla osób będących w relacji z narcyzem, a także nieocenione źródło wiedzy dla terapeutów prowadzących terapię osób narcystycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22243 (1 egz.)
(dostępność ok. 31.05.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie [192].
Każdy z nas odczuwa czasem lęk. Jednak co zrobić, gdy owe uczucie wymyka się nam spod kontroli, ogranicza nasze możliwości i satysfakcję z codziennego życia? "Pokonać lęki i fobie" skierowana jest do osób, które poszukują sposobów radzenia sobie z nadmiernymi lękami i atakami paniki. Obok podstawowych informacji na temat przyczyn zaburzeń lękowych, autorzy zamieścili także opis kilku z nich. Książka zawiera wypowiedzi tych, którzy kiedyś zmagali się z lękiem oraz opisy ćwiczeń umożliwiających opanowanie paniki, pomagających zmienić sposób myślenia i zachowania. Dzięki praktycznym wskazówkom czytelnik uczy się akceptować odczuwane emocje i odbudowywać poczucie własnej wartości. Autorzy zachęcają go do pracy nad sobą i pokazują, jak wykorzystywać nowo nabyte umiejętności w rozmaitych sytuacjach społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
U dołu okładki: Program z ćwiczeniami dla nastolatków.
Program z ćwiczeniami dla nastolatków. Pewnego dnia budzisz się, spoglądasz w lustro i wiesz, że coś się zmieniło. Wyglądasz inaczej, czujesz się inaczej. Zdajesz się szybko denerwować, niekiedy płaczesz bez wyraźnego powodu, a w następnej chwili cieszysz się jak dziecko. Ogarniają cię dziwne, ponure myśli, z którymi trudno dojść do ładu. Czujesz się beznadziejnie, a wewnętrzny krytyk rośnie w siłę i karmi się twoimi obawami. Masz wrażenie, że jesteś na emocjonalnej karuzeli, i chcesz wysiąść! Witamy w świecie dorastania. To trudny, burzliwy i często bolesny okres w życiu. Czas zmian - w każdej sferze twojego życia. Nie dokładaj sobie zmartwień. Nie traktuj siebie zbyt surowo. Podejdź do siebie z życzliwością i współczuciem, jak do swojego najlepszego przyjaciela. Badania naukowe pokazują, że nastolatki, które okazują sobie samym więcej współczucia, doświadczają mniej lęku, stresu i przygnębienia oraz są bardziej zadowolone ze swojego życia. Na podstawie badań wiemy też, że samowspółczucie jest umiejętnością, której można się nauczyć. Być może to określenie brzmi dla ciebie obco lub dziwnie, ale w gruncie rzeczy chodzi o to, by sprostać wyzwaniom okresu dorastania z odwagą, siłą i życzliwością. By lepiej radzić sobie z problemami, stresorami, obawami. Czy to brzmi optymistycznie?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wydanie pierwsze ukazało się w 2012 roku pod tytułem: Dzieci pełne złości.
Bibliografia, netografia na stronach 179-[183].
Złość to naturalne uczucie, które towarzyszy każdemu z nas. Tego, jak nad nią panować, uczymy się przez całe życie. Autorzy wnikliwie omawiają proces pojawiania i uzewnętrzniania się złości - już od momentu narodzin. Przekonują przy tym, że najważniejsze jest to, by poznać jej prawdziwe powody. A może być ich dużo, miedzy innymi niezaspokojone potrzeby, pojawienie się młodszego rodzeństwa, zła atmosfera między rodzicami czy napięcia wśród rówieśników. Ten napisany z humorem poradnik doskonale uczy, jak zrozumieć gniew swojego dziecka i jak sobie z nim poradzić.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Bestseller! Światowej sławy specjalista radzi.
Na stronie redakcyjnej: Wydanie pierwsze w języku polskim 2013 rok.
Bibliografia na stronach [496]-504. Indeksy.
Na rynku wydawniczym dostępnych jest mnóstwo poradników dla rodziców. Dlaczego wybrać właśnie tę książkę? To nie tylko czytelne kompendium wiedzy na temat procesów rozwojowych, jakim podlega dziecko od narodzin do trzeciego roku życia, ale także źródło sprawdzonych porad. Doktor Thomas B. Brazelton, znakomity amerykański pediatra z niemal pięćdziesięcioletnią praktyką, pokazuje, jak mądrze prowadzić dziecko między innymi przez problemy z karmieniem, usypianiem, dyscypliną czy nauką korzystania z toalety. Skupia się przy tym na tak zwanych punktach zwrotnych, a więc tych momentach, które budzą największy niepokój rodziców. Często łączą się one z regresja w rozwoju i wywołują obawy, że dzieje się coś niedobrego. Ta przepełniona empatią książka w przystępny sposób pomaga rodzicom dzielnie walczyć z typowymi problemami rozwojowymi i wychowawczymi dziecka od narodzin do trzeciego roku życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologiczne portrety człowieka / redakcja Anna I. Brzezińska. - Wydanie pierwsze w języku polskim. - Gdańsk : GWP, 2020. - X, 749 stron : ilustracje, tabele, wykresy ; 25 cm.
(Edukacja)
Na okładce: Praktyczna psychologia rozwojowa.
Bibliografia na stronach [711]-732. Indeksy.
Książka przedstawia osiem okresów rozwoju człowieka; cztery z nich dotyczą okresu dzieciństwa, jeden - dorastania, a trzy - dorosłości. Każdy z nich przedstawiany jest z dwóch stron, raz od strony najważniejszych zmian i osiągnięć rozwoju, a dwa - od strony zjawisk o charakterze negatywnym, zagrażających realizacji zadań rozwojowych na tym właśnie etapie życia bądź utrudniających, czy nawet uniemożliwiających pomyślne przejście do następnego okresu.
Wstęp. O CZYM I DLA KOGO JEST TA KSIĄŻKA? - Anna Izabela Brzezińska * 1. JAK MYŚLIMY O ROZWOJU CZŁOWIEKA? - Anna Izabela Brzezińska * 2. JAK PRZEBIEGA ROZWÓJ CZŁOWIEKA? - Anna Izabela Brzezińska * 3. WIEK NIEMOWLĘCY. JAK ROZPOZNAĆ POTENCJAŁ DZIECKA? - Magdalena Czub * 4. WIEK NIEMOWLĘCY. JAK ROZPOZNAĆ RYZYKO I JAK POMAGAĆ? - Tomasz Czub * 5. WIEK PONIEMOWLĘCY. JAK ROZPOZNAĆ POTENCJAŁ DZIECKA? - Karolina Appelt * 6. WIEK PONIEMOWLĘCY. JAK ROZPOZNAĆ RYZYKO I JAK POMAGAĆ? - Julita Wojciechowska * 7. WIEK PRZEDSZKOLNY. JAK ROZPOZNAĆ POTENCJAŁ DZIECKA? - Błażej Smykowski * 8. WIEK PRZEDSZKOLNY. JAK ROZPOZNAĆ RYZYKO I JAK POMAGAĆ? - Błażej Smykowski * 9. WIEK SZKOLNY. JAK ROZPOZNAĆ POTENCJAŁ DZIECKA? - Karolina Appelt * 10. WIEK SZKOLNY. JAK ROZPOZNAĆ RYZYKO I JAK POMAGAĆ? - Piotr Wiliński * 11. OKRES DORASTANIA. JAK ROZPOZNAĆ POTENCJAŁ NASTOLATKÓW? - Mariola Bardziejewska * 12. OKRES DORASTANIA. JAK ROZPOZNAĆ RYZYKO I JAK POMAGAĆ? - Beata Ziółkowska * 13. OKRES WCZESNEJ DOROSŁOŚCI. JAK ROZPOZNAĆ POTENCJAŁ MŁODYCH DOROSŁYCH? ? - Beata Ziółkowska * 14. OKRES WCZESNEJ DOROSŁOŚCI. JAK ROZPOZNAĆ RYZYKO I JAK POMAGAĆ? - Julita Wojciechowska * 15. ŚRODKOWY OKRES DOROSŁOŚCI. JAK ROZPOZNAĆ POTENCJAŁ DOJRZAŁYCH DOROSŁYCH? - Karolina Appelt * 16. ŚRODKOWY OKRES DOROSŁOŚCI. JAK ROZPOZNAĆ RYZYKO I JAK POMAGAĆ? - Beata Ziółkowska * 17. OKRES PÓŹNEJ DOROSŁOŚCI. JAK ROZPOZNAĆ POTENCJAŁ LUDZI W WIEKU PODESZŁYM? - Joanna Janiszewska-Rain * 18. OKRES PÓŹNEJ DOROSŁOŚCI. JAK ROZPOZNAĆ RYZYKO I JAK POMAGAĆ? - Anna Izabela Brzezińska i Szymon Hejmanowski * 19. JAK TRAFNIE ROZPOZNAWAĆ PROBLEMY ROZWOJOWE? - Anna Izabela Brzezinska * 20. JAK SKUTECZNIE WSPOMAGAĆ ROZWÓJ? - Anna Izabela Brzezinska * Zakończenie * JAK KORZYSTAC Z TEJ KSIĄŻKI? - Anna Izabela Brzezińska * Bibliografia * Indeks nazwisk * Indeks rzeczowy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologiczne portrety człowieka / redakcja Anna I. Brzezińska. - Wydanie pierwsze w języku polskim. - Gdańsk : GWP, 2021. - X, 749 strony : ilustracje ; 25 cm.
Na okładce: Edukacja.
Bibliografia na stronach [711]-732. Indeksy.
Książka przedstawia osiem okresów rozwoju człowieka; cztery z nich dotyczą okresu dzieciństwa, jeden - dorastania, a trzy - dorosłości. Każdy z nich przedstawiany jest z dwóch stron, raz od strony najważniejszych zmian i osiągnięć rozwoju, a dwa - od strony zjawisk o charakterze negatywnym, zagrażających realizacji zadań rozwojowych na tym właśnie etapie życia bądź utrudniających, czy nawet uniemożliwiających pomyślne przejście do następnego okresu.
Wstęp * O CZYM I DLA KOGO JEST TA KSIĄŻKA? - Anna Izabela Brzezińska * 1.JAK MYŚLIMY O ROZWOJU CZŁOWIEKA? - Anna Izabela Brzezińska * 2.JAK PRZEBIEGA ROZWÓJ CZŁOWIEKA? - Anna Izabela Brzezińska * 3.WIEK NIEMOWLĘCY. JAK ROZPOZNAĆ POTENCJAŁ DZIECKA? - Magdalena Czub * 4.WIEK NIEMOWLĘCY. JAK ROZPOZNAĆ RYZYKO I JAK POMAGAĆ? - Tomasz Czub * 5.WIEK PONIEMOWLĘCY. JAK ROZPOZNAĆ POTENCJAŁ DZIECKA? - Karolina Appelt * 6.WIEK PONIEMOWLĘCY. JAK ROZPOZNAĆ RYZYKO I JAK POMAGAĆ? - Julita Wojciechowska * 7.WIEK PRZEDSZKOLNY. JAK ROZPOZNAĆ POTENCJAŁ DZIECKA? - Błażej Smykowski * 8.WIEK PRZEDSZKOLNY. JAK ROZPOZNAĆ RYZYKO I JAK POMAGAĆ? Błażej Smykowski * 9.WIEK SZKOLNY. JAK ROZPOZNAĆ POTENCJAŁ DZIECKA? - Karolina Appelt * 10.WIEK SZKOLNY. JAK ROZPOZNAĆ RYZYKO I JAK POMAGAĆ? - Piotr Wiliński * 11.OKRES DORASTANIA. JAK ROZPOZNAĆ POTENCJAŁ NASTOLATKÓW? - Mariola Bardziejewska * 12.OKRES DORASTANIA. JAK ROZPOZNAĆ RYZYKO I JAK POMAGAĆ? - Beata Ziółkowska * 13.OKRES WCZESNEJ DOROSŁOŚCI. JAK ROZPOZNAĆ POTENCJAŁ MŁODYCH DOROSŁYCH? ? - Beata Ziółkowska * 14.OKRES WCZESNEJ DOROSŁOŚCI. JAK ROZPOZNAĆ RYZYKO I JAK POMAGAĆ? - Julita Wojciechowska * 15.ŚRODKOWY OKRES DOROSŁOŚCI. JAK ROZPOZNAĆ POTENCJAŁ DOJRZAŁYCH DOROSŁYCH? - Karolina Appelt * 16.ŚRODKOWY OKRES DOROSŁOŚCI. JAK ROZPOZNAĆ RYZYKO I JAK POMAGAĆ? - Beata Ziółkowska * 17.OKRES PÓŹNEJ DOROSŁOŚCI. JAK ROZPOZNAĆ POTENCJAŁ LUDZI W WIEKU PODESZŁYM? - Joanna Janiszewska-Rain * 18.OKRES PÓŹNEJ DOROSŁOŚCI. JAK ROZPOZNAĆ RYZYKO I JAK POMAGAĆ? - Anna Izabela Brzezińska i Szymon Hejmanowski * 19.JAK TRAFNIE ROZPOZNAWAĆ PROBLEMY ROZWOJOWE? - Anna Izabela Brzezinska * 20.JAK SKUTECZNIE WSPOMAGAĆ ROZWÓJ? - Anna Izabela Brzezinska * Zakończenie * JAK KORZYSTAC Z TEJ KSIĄŻKI? - Anna Izabela Brzezińska * Bibliografia * Indeks nazwisk * Indeks rzeczowy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 28.06.2024)
Książka
W koszyku
Zdrowie i choroba : problemy teorii, diagnozy i praktyki / redakcja naukowa: Jerzy M. Brzeziński, Lidia Cierpiałkowska. - Wydanie pierwsze. - Gdańsk ; Sopot : GWP, 2008. - XXXII, [2] strony, 565 [1] strona : ilustracje ; 25 cm.
Na stronie tytułowej: Prace dedykowane pani profesor Helenie Sęk.
Bibliogragfia przy pracach, wykaz publlikacji H. Sęk na stronach XXI-[XXXIII]. Indeksy.
Zdrowie i choroba to zbiór artykułów prezentujących wyniki prac badawczych i efekty rozważań teoretycznych z zakresu psychologii zdrowia i psychologii klinicznej. Grono znakomitych autorów - wybitni polscy psychologowie - przedstawia różne aspekty zdrowia i choroby, wyjaśniając między innymi źródła i mechanizmy funkcjonowania człowieka w zdrowiu, prezentując modele i działania prozdrowotne i terapeutyczne, wymiary diagnozy, problematykę stresu, mobbingu i wypalenia zawodowego oraz związek tych zjawisk z jakością życia. Książka ta przedstawia najnowsze badania z zakresu psychologii zdrowia, ujęte w pięć obszernych części
Profesor Helena Sęk - psycholog kliniczny i profesor uniwersytetu * Wykaz publikacji Profesor Heleny Sęk z lat 1965-2008 * CZĘŚĆ I ZDROWIE I CHOROBA - MODELE I DZIAŁANIA PROZDROWOTNE I TERAPEUTYCZNE * Kulturowy wymiar kategorii choroby (Krystyna Zamiara) * Zdrowe społeczeństwo (Janusz Grzelak) * Od ogólnych do specyficznych przekonań o własnej skuteczności - utrzymywanie i odzyskiwanie zdrowia w świetle teorii społeczno-poznawczej (Aleksandra Łuszczyńska. Ralf Schwarzer) * Co z tym zdrowiem? Pytania ważne i mniej ważne (Tomasz Pasikowski) * Zaburzenia tożsamości. Rozważania teoretyczne i kliniczne (Stanisław Steuden) * Zasoby duchowe człowieka a zdrowie somatyczne (Irena Heszen) * Rehabilitacja osób chorych psychicznie. Propozycje działań dla psychologów klinicznych (Stanisław Kowalik) * Relacja i przymierze terapeutyczne a efektywność psychoterapii (Lidia Cierpiałowska) * Strategia samoutrudniania - zjawisko z pogranicza psychologii społecznej i klinicznej (Dariusz Doliński) * Zabawa a zdrowie. Psychologiczne a kulturoznawcze pojęcie zabawy (Jan Grad) * Dylematy i kontrowersje dotyczące uzależnień (Zygfryd Juszczyński) * CZĘŚĆ II STRES - MOBBING - WYPALENIE ZAWODOWE - JAKOŚĆ ŻYCIA * Indywidualny kontekst poczucia koherencji (Władysław Łosiak) * Mobbing w miejscu pracy - czynniki ryzyka i konsekwencje (Lidia Grzesiuk) * Osobowość a wypalenie zawodowe (Jan Sterlau) * Wsparcie społeczne a wypalenie zawodowe - nowe perspektywy badań (Roman Cieślak, Charles B. Benight) * Ryzyko związane z wykonywaniem zawodu terapeuty seksuologa (Maria Beisert) * Czy jakość życia kobiet z chorobą niedokrwienną jest gorsza niż jakość życia mężczyzn? ( Kazimierz Wrześniewski) * CZĘŚĆ III ROZWÓJ A WSPARCIE * Co psychologowie wiedzą o naturze człowieka (Piotr Oleś) * Wyczerpanie z perspektywy zasobowych koncepcji regulacji zachowania (Wiesław Łukaszewski) * Zagubieni w dorastaniu (Irena Obuchowska) * O różnym rozumieniu "równych szans" edukacyjnych (Zbigniew Kwieciński) * O różnych obliczach wsparcia emocjonalnego raz jeszcze ( Wojciecj Poznaniak) * CZĘŚĆ IV WYMIARY DIAGNOZY * Architektura osobowości - czym jest i jakie rozumienie osobowości proponuje (Krystyna Drat-Ruszczak) * Inteligencja i intuicja. Komplementarność w strukturze zdolności umysłowych (Czesław S. Nosal) * Czy Blaszany Drwal znajdzie serce? O starym sporze z nowej perspektywy (Elżbieta Hornowska, Władysław Jacek Paluchowski) * Etyczny wymiar diagnozy psychologicznej - kontekst edukacji (Jerzy Marian Brzeziński) * CZĘŚĆ V WAŻNE PRZYPOMNIENIA * Prawda ma strukturę fikcji. Breuerowska metoda katartyczna prekursorską metodą psychoterapeutyczną (Ryszard Stachowski) * Ernst Kris o twórczości i sztuce (Michał Srasiakiewicz) * Poznańskie początki eksperymentalnych badań nad stresem w Polsce i ich kontynuacje (Zbigniew Pleszewski) * Indeks osobowy * Indeks rzeczowy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57903 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sztuka bycia sobą / Leo F. Buscaglia ; przekład: Anna Lasocka-Biczysko. - Wydanie pierwsze w języku polskim. - Gdańsk : GWP, 2007. - 190, [2] strony ; 21 cm.
Bibliografia strony 182-[191].
"Sztuka bycia sobą" to książka, w której Buscaglia stawia nas w centrum wszechświata - poprzez wielkie religie i filozofie - m.in. buddyzm, taoizm, islam, judaizm i chrześcijaństwo, wyjaśnia nam swoją koncepcję pełni człowieczeństwa.Zaskakuje pytaniami, na które nie zawsze jest odpowiedź, a nasze życie porównuje do koanu zen, który mówi, że nie ma różnicy, czy myślimy, że jesteśmy mnichem, któremu się śni, że jest motylem, czy motylem, któremu się śni, że jest mnichem, któremu się śni, że jest motylem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 28.05.2024)
Książka
W koszyku
U dołu okładki: Praktyczny przewodnik.
Bibliografia na stronach 271-[275].
Jak być coraz lepszym rodzicem? Zaproponowane w tej książce ćwiczenia odnoszące się do różnych sfer rodzicielstwa pomogą dorosłym wykształcić niezbędne umiejętności i właściwe postawy wychowawcze. Każdy rozdział ma dwie części: teoretyczną i praktyczną, dzięki czemu zmiany można wprowadzać od zaraz. Autorzy pokazują, jak dobrze wychowywać, okazując sobie i dziecku zrozumienie, miłość i akceptację. Ten praktyczny przewodnik ukazujący świeże spojrzenie na wychowanie powinien wzbogacić biblioteczkę każdego nowoczesnego rodzica, pedagoga i terapeuty. Dzięki tej książce dowiesz się: jak rozpoznać własne zasoby oraz jakimi zasobami dysponuje dziecko ; czym są granice, dlaczego ich potrzebujemy i jak je ustalić ; jak efektywnie komunikować się z dzieckiem, rozpoznawać jego emocje i poprawnie na nie reagować, jaka jest rola zabawy i jak bawić się z dzieckiem ; co zrobić, by wychować samodzielnego, niezależnego młodego człowieka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The weight escape : how to stop dieting and start living. Na okładce: Zmień swój umysł, by zmienić swoje ciało.
Bibliografia, netografia na stronach 263-273. Indeksy.
Wszelkie diety cud i trendy fitness mogą stwarzać iluzję utraty wagi, ale rzadko są skuteczne na dłuższą metę. Autorzy proponują odmienne podejście do odchudzania. Wykorzystując techniki zaczerpnięte z terapii akceptacji i zaangażowania, pokazują, jak dokonać trwałych zmian w życiu. Skupiając się na barierach psychicznych, które utrudniają ustalanie i osiąganie celów, promują holistyczne podejście do dobrego samopoczucia, odchudzania i utrzymania upragnionej wagi – takie, które wykracza poza planowanie posiłków, liczenie kalorii i treningi na siłowni. Z książki dowiesz się, jak zaprzestać działań, które nie przynoszą oczekiwanych rezultatów, i skierować swoją energię na to, co zadziała, ponieważ będzie zgodne z twoimi wartościami. Poznasz sposoby radzenia sobie z przykrymi emocjami i bolesnymi myślami, będącymi prawdziwą przyczyną porażki w walce o zrzucenie wagi. A praktyka uważności pomoże ci świadomie dokonać wyboru: dlaczego, co i jak jesz. Dzięki zamieszczonym w książce przykładom i praktycznym ćwiczeniom dowiesz się, jak: • wyznaczać cele zgodne z twoimi wartościami, • zmienić destrukcyjne nawyki i zwiększyć samokontrolę, • poradzić sobie z wymówkami i nie ulec zachciankom, • przerwać błędne koło negatywnych myśli i nieskutecznego działania, • rozwinąć w sobie trwałą motywację. Książka zawiera 7-tygodniowy program ucieczki przed wagą. Opisane w niej narzędzia pomogą ci nie tylko uzyskać pożądane efekty w odchudzaniu i utrzymać upragnioną wagę, ale przede wszystkim cieszyć się dobrym samopoczuciem przez resztę życia. Walka o uzyskanie upragnionej wagi jest wyczerpująca, a do tego często wydaje się długoterminowo nieskuteczna. Autorzy „Pożegnaj wagę” proponują odmienne podejście. Zamiast odpowiedzieć na pytanie, jak schudnąć, wyjaśniają, jak żyć pełnią życia i w jaki sposób dokonywanie prozdrowotnych wyborów może wspierać wartościowe życie. Z wykorzystaniem metod potwierdzonych w badaniach naukowych uczą, jak określać ważne życiowe wartości, wyznaczać cele, radzić sobie z przeszkodami (trudnymi emocjami, myślami, pokusami). Odpowiadają na pytanie, jak dokonywać wyborów między chwilową przyjemnością a długotrwałym wartościowym życiem i zdrowiem. dr Joanna Dudek psycholog, psychoterapeuta, dietetyk Uniwersytet SWPS
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22241 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1. (dostępność ok. 30.06.2024)
Książka
W koszyku
Na okładce: Stosowana analiza zachowania.
Na okładce: dla dzieci w wieku 1-11 lat.
Bibliografia na stronie 169.
Rodzicielstwo jest wspaniałe, ale bywa też przytłaczające. Jako rodzice odgrywacie wiele różnych ról w życiu swojego dziecka, których liczba znacznie wzrasta, jeśli ono ma autyzm. Wówczas otoczenie bombarduje was informacjami o tym, co powinniście, a czego nie powinniście robić, by wspierać rozwój córki lub syna.Lektura książki Katie Cook otworzy nowy rozdział w życiu waszej rodziny. Ćwiczenia opisane przez autorkę zaangażują was we wspólną zabawę z dzieckiem i zacieśnią więź z nim. Pracując z tą książką, wykorzystacie techniki stosowanej analizy zachowania, by nauczyć dziecko ważnych umiejętności funkcjonowania w społeczeństwie, komunikowania się, zaangażowania, samoregulacji, samoobsługi czy zabawy.Stosowana analiza zachowania jest to terapia, która - działając na wielu poziomach - pomaga dzieciom w spektrum autyzmu rozwijać ważne umiejętności społeczne i ograniczać zachowania mogące negatywnie wpływać na ich życie. Prowadzone od ponad czterdziestu lat badania naukowe potwierdzają skuteczność stosowanych w niej procedur wzmacniania pożądanych zachowań. Dziewięć rozdziałów drugiej części książki jest poświęconych rozwijaniu konkretnych umiejętności. W każdym znajdziecie dziesięć różnych ćwiczeń, które są ułożone według sugerowanych przedziałów wiekowych i dostosowane do poziomu rozwoju dziecka oraz pozwolą mu w pełni wykorzystać jego potencjał. Dzieci w spektrum autyzmu oraz ich opiekunowie mierzą się z wieloma wyzwaniami. Ta książka niesie wielką nadzieję na skuteczne stawienie im czoła. Dzięki niej opiekun może przygotować się do wspierania dziecka w osiąganiu kolejnych kamieni milowych rozwoju w środowisku domowym. Przystępnie opisane ćwiczenia, oparte na zasadach stosowanej analizy zachowania, pomagają budować wewnętrzną motywację dziecka, która jest kluczowa dla rozwijania umiejętności wymagających szczególnej stymulacji. A wszystko po to, by dziecko mogło korzystać z tego, co oferuje mu świat, i dbać o zaspokajanie swoich potrzeb. Emilia Wojewódzka psycholog, terapeuta behawioralny, psychoterapeuta poznawczo-behawioralny Centrum Dziecięcej Terapii
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21944 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The joy of parenting : an acceptance & commitment therapy guide to effective parenting in the early years.
Bibliografia na stronach [249]-251.
Czy zdarzyło wam się czuć i myśleć podobnie, ale nigdy nie odważyliście się wyrazić tego na głos? Takie odczucia i myśli są całkiem naturalne, a jednak nauczyliśmy się je ukrywać z obawy przed oceną. Wpojono nam, że są niewłaściwe i świadczą o tym, iż nie radzimy sobie z wyzwaniem rodzicielstwa. Przyznanie się do nich uważamy za równoznaczne ze stwierdzeniem, że jesteśmy złymi rodzicami. Nie pomaga i to, że rodzice prezentowani w mediach są perfekcyjni: zawsze opanowani, uśmiechnięci, mający czas dla dzieci i wręcz niespożytą energię. Chcąc nie chcąc, zaczynamy się porównywać z takim ideałem i czujemy, że zawodzimy. Wszelkie wady, wpadki, błędy i słabości urastają w naszych oczach do niewyobrażalnych rozmiarów, a każde nieodpowiednie zachowanie dzieci postrzegamy jako swoją rodzicielską porażkę. Nic dziwnego, że wielu z nas zatraciło radość rodzicielstwa i widzi je jako pasmo uciążliwych obowiązków, stresu i trudności. Czy można to zmienić? Książka ta pomoże wam stać się lepszymi rodzicami. Autorki podpowiadają, jak skutecznie radzić sobie w różnych sytuacjach wychowawczych oraz lepiej poznać swoje wartości, myśli i uczucia. Terapia akceptacji i zaangażowania, na której zasadach opiera się poradnik, pomaga dostrzec, zrozumieć i zaakceptować własne emocje, niepokoje czy niedociągnięcia - jednak bez ulegania im. Dzięki temu będziecie postępować w zgodzie ze sobą i swoimi wartościami zamiast działać impulsywnie i automatycznie reagować na to, co podsuwa umysł.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20679 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej