Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(1311)
Forma i typ
Książki
(1275)
Proza
(680)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(36)
Audiobooki
(35)
Publikacje popularnonaukowe
(25)
Poezja
(9)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje informacyjne
(2)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(2205)
wypożyczone
(190)
nieokreślona
(37)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(155)
BD40 (Suwalska 11)
(176)
BD52 (Rembielińska 6a)
(172)
BD53 (Bazyliańska 6)
(174)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(134)
CN1 (św. Wincentego 85)
(30)
MW123 (św. Wincentego 64)
(36)
W2 (Bazyliańska 6)
(166)
W29 (Rembielińska 6a)
(168)
W37 (Smoleńska 94)
(182)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(72)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(185)
W64 (Radzymińska 121)
(201)
W72 (Suwalska 11)
(199)
W85 (Jórskiego 41)
(178)
W98 (Kondratowicza 23)
(176)
WP130 (św. Wincentego 85)
(28)
Autor
Christie Agatha (1890-1976)
(180)
Olejnik Donata
(77)
Nesbo Jo (1960- )
(73)
Zimnicka Iwona
(59)
Rosik Stanisław
(40)
Meyer Stephenie (1973- )
(37)
Wiszewski Przemysław
(36)
Zimnicka Iwona (1963- )
(33)
Brooke Lauren
(32)
Jaszczurowska Maria
(28)
Christie Agatha
(26)
Urban Joanna
(24)
Christie Agatha (1890-1976). Kolekcja kryminałów
(23)
Dehnel Tadeusz Jan (1906-1974)
(22)
Jankowska Dobromiła
(22)
Witczak Łukasz
(20)
Gralak Anna
(19)
Nesbø Jo (1960- )
(19)
Burkhart Jessica (1987- )
(18)
Burkhart Jessica (1987- ). Akademia Canterwood
(18)
Hrycak Beata
(18)
Bihl Agnieszka
(17)
Christie Agata
(17)
Cuisin Michel
(17)
Rowling J. K. (1965- )
(17)
Urban Joanna (tłumacz)
(17)
Bockenheim Krystyna (1935- )
(16)
Matyszczak Marta
(15)
Adamczyk Anna Maria
(14)
Szlagor Tomasz
(14)
Długajczyk Beata (1956- )
(13)
Jesionek Grażyna
(13)
Michałowska Iwona
(13)
Ullrich Hortense
(13)
Wziątek Anna (tłumacz)
(13)
Kisiel-Małecka Marta (1982- )
(12)
Mróz Remigiusz (1987- )
(12)
Nesbø Jo (1960- ). Doktor Proktor
(12)
Brooke Lauren. Heartland
(11)
Dybvig Per (1964- )
(11)
Nesbo Jo (1960- ). Oslo-trilogi
(11)
Nesbø Jo (1960- ). Nesbø dzieciom
(11)
Baldacci David G. (1960- )
(10)
Białoń-Chalecka Magdalena
(10)
Rojkowska Anna
(10)
Chrząstowski Roman (1913-1997)
(9)
Fugiel-Kuźmińska Małgorzata (1982- )
(9)
Grzegorzewski Piotr
(9)
Małecki Łukasz
(9)
Milcarz Andrzej
(9)
Bonaszewski Mariusz (1964- )
(8)
Fritsche Olaf (1967- )
(8)
Górka Anna
(8)
Kuźmiński Michał (1981- )
(8)
Lewandowski Konrad T. (1966- )
(8)
Matyszczak Marta. Kryminał pod Psem
(8)
Włodarczyk Jarosław (tłumacz)
(8)
Brooke Lauren. Heartland (pol.)
(7)
Gardner Erle Stanley (1889-1970)
(7)
Gosztyła Krzysztof (1956- )
(7)
Hoag Tami
(7)
Korthues Barbara (1971- )
(7)
Madejski Bartłomiej
(7)
Mansell Jill
(7)
Meyer Stephenie
(7)
Montella Christian de (1957- )
(7)
Montella Christian de (1957- ). Graal (pol.)
(7)
Różewicz Tadeusz
(7)
Słabicka Małgorzata
(7)
Wziątek Anna
(7)
Bajda Justyna
(6)
Bena Katarzyna
(6)
Borkowska Grażyna (1956- )
(6)
Chandler Elizabeth (1954- )
(6)
Herbert Zbigniew (1924-1998)
(6)
Kepler Lars
(6)
Kulczycka-Dąmbska Izabella
(6)
Levithan David (1972- )
(6)
Masłowski Krzysztof
(6)
Moers Walter (1957- )
(6)
Nougier Louis-Rene
(6)
Nykiel Joanna
(6)
Pełech Anna
(6)
Pike Aprilynne
(6)
Rowling J. K. (1965- ). Cormoran Strike novel
(6)
Zaus Jan Stanisław
(6)
Bańkowska Anna (1940- )
(5)
Blade Adam
(5)
Blade Adam. Na tropie bestii
(5)
Chadbourn Mark
(5)
Chandler Elizabeth (1954- ). Pocałunek anioła
(5)
Dębski Rafał (1969- )
(5)
Friedrich Joachim (1953- )
(5)
Grzegorzewska Tatiana
(5)
Jansson Anna (1958- )
(5)
Kitowska Marta
(5)
Noël Alyson
(5)
Regan Lisa (pisarka). Detektyw Josie Quinn
(5)
Wiszewski Przemysław (1974- )
(5)
Yoon David
(5)
Rok wydania
2020 - 2024
(110)
2010 - 2019
(463)
2000 - 2009
(610)
1990 - 1999
(113)
1980 - 1989
(13)
Okres powstania dzieła
2001-
(472)
1901-2000
(226)
1945-1989
(43)
1918-1939
(35)
1989-2000
(17)
1939-1945
(16)
1801-1900
(14)
1701-1800
(3)
1601-1700
(2)
Kraj wydania
Polska
(1308)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(1309)
Odbiorca
Młodzież
(144)
14-17 lat
(100)
9-13 lat
(47)
Dzieci
(10)
Szkoły średnie
(3)
Studenci
(2)
Szkoły wyższe
(2)
6-8 lat
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(256)
Literatura amerykańska
(202)
Literatura polska
(104)
Literatura norweska
(88)
Literatura niemiecka
(21)
Literatura szwedzka
(12)
Literatura irlandzka
(7)
Literatura francuska
(5)
Literatura australijska
(4)
Literatura włoska
(3)
Literatura belgijska
(2)
Literatura kanadyjska
(2)
Literatura nigeryjska
(2)
Literatura rosyjska
(2)
Literatura austriacka
(1)
Literatura fińska
(1)
Literatura hebrajska
(1)
Literatura holenderska
(1)
Literatura kolumbijska
(1)
Temat
Śledztwo i dochodzenie
(93)
Zabójstwo
(69)
Prywatni detektywi
(58)
Herkules Poirot (postać fikcyjna)
(49)
Nastolatki
(34)
Tajemnica
(28)
Miłość
(22)
Jazda konna
(20)
Harry Hole (postać fikcyjna)
(19)
Dziewczęta
(17)
Koń
(17)
Kobieta
(15)
Magia
(15)
Przyjaźń
(15)
Zoologia
(15)
Panna Marple (postać fikcyjna)
(14)
Poszukiwania zaginionych
(11)
Wampir (stworzenie fantastyczne)
(11)
Krainy i światy fikcyjne
(10)
Osoby zaginione
(10)
Przestępczość zorganizowana
(10)
Wynalazcy i odkrywcy
(10)
Zakochanie
(10)
Jeźdźcy
(9)
Psy
(9)
Rodzina
(9)
Seryjni zabójcy
(9)
Współzawodnictwo
(9)
Boże Narodzenie
(8)
Literatura młodzieżowa niemiecka
(8)
Szlachta
(8)
Uczniowie
(8)
Zdrada
(8)
Podróże w czasie
(7)
Relacje międzyludzkie
(7)
Trójkąt miłosny
(7)
Wilkołak
(7)
Wybory życiowe
(7)
Władcy
(7)
Zemsta
(7)
Aktorzy
(6)
Cormoran Strike (postać fikcyjna)
(6)
Detektywi amatorzy
(6)
Historia
(6)
Literatura
(6)
Sekrety rodzinne
(6)
Szymon Solański (postać fikcyjna)
(6)
Zaklęcia i czary
(6)
Zespoły muzyczne
(6)
Aktorzy amerykańscy
(5)
Dziennikarze
(5)
Hipnoza
(5)
Josie Quinn (postać fikcyjna)
(5)
Piosenkarze angielscy
(5)
Pisarze
(5)
Policja
(5)
Przepowiednie
(5)
Rozstanie
(5)
Stworzenia fantastyczne
(5)
Szymon Solański (postać fikcyjna)
(5)
Tematy i motywy
(5)
Uprowadzenie
(5)
Zazdrość
(5)
Zwłoki
(5)
Amos Decker (postać fikcyjna)
(4)
Arystokracja
(4)
Botanika
(4)
Chłopcy
(4)
Góry
(4)
Istoty pozaziemskie
(4)
Joona Linna (postać fikcyjna)
(4)
Kobiety w służbach mundurowych
(4)
Lekarze
(4)
Literatura młodzieżowa amerykańska
(4)
Małżeństwo
(4)
Mercury, Freddie (1946-1991)
(4)
Milionerzy
(4)
Muzyka angielska
(4)
Nauczyciele
(4)
Nazizm
(4)
Nieśmiertelność
(4)
Opętanie
(4)
Pedagogika
(4)
Policjanci
(4)
Politycy
(4)
Psychopaci
(4)
Rodzeństwo
(4)
Szkoły
(4)
Wakacje
(4)
Władza
(4)
Zabójcy
(4)
Zabójstwa seryjne
(4)
Śmierć
(4)
Anna Serafin (postać fikcyjna)
(3)
Chorzy w rodzinie
(3)
Cormoran Strike (postać fikcyjna)
(3)
Czarownice i czarownicy
(3)
Dojrzewanie
(3)
Epidemie
(3)
Film amerykański
(3)
Temat: dzieło
Burza
(1)
Ponad wszystko (film)
(1)
Saga o wiedźminie
(1)
Zwierciadło (Warszawa)
(1)
Temat: czas
1901-2000
(43)
2001-
(28)
1945-1989
(27)
1989-2000
(15)
1939-1945
(14)
1918-1939
(12)
1601-1700
(11)
1801-1900
(6)
1401-1500
(4)
1501-1600
(4)
1901-1914
(4)
1914-1918
(4)
1201-1300
(3)
1301-1400
(3)
1701-1800
(3)
1901-
(3)
1001-1100
(2)
1101-1200
(2)
1601-
(2)
1001-
(1)
1201-
(1)
1301-
(1)
1401-
(1)
1501-
(1)
1701-
(1)
1801-
(1)
1945-
(1)
701-
(1)
801-
(1)
801-900
(1)
901-
(1)
901-1000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(18)
Wielka Brytania
(15)
Anglia (Wielka Brytania)
(12)
Wyspy Owcze (Dania)
(12)
Oslo (Norwegia)
(11)
Stany Zjednoczone (USA)
(9)
Londyn (Wielka Brytania)
(6)
Niemcy
(6)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(6)
Szwecja
(5)
Denton (Stany Zjednoczone, stan Pensylwania)
(4)
Waszyngton (Stany Zjednoczone, DC)
(4)
Karkonosze (góry)
(3)
Los Angeles (Stany Zjednoczone, stan Kalifornia)
(3)
Murzasichle (woj. małopolskie)
(3)
Norwegia
(3)
Nowy Jork (Stany Zjednoczone)
(3)
Sydney (Australia)
(3)
Świat
(3)
Afryka
(2)
Barlinek (woj. zachodniopomorskie, pow. myśliborski, gm. Barlinek)
(2)
Chorzów (woj. śląskie)
(2)
Essex (Wielka Brytania)
(2)
Europa
(2)
Górny Śląsk
(2)
Irlandia
(2)
Kornwalia (Wielka Brytania)
(2)
Nanga Parbat
(2)
Pensylwania (Stany Zjednoczone ; stan)
(2)
Rzym
(2)
Ukraina
(2)
Waszyngton (Stany Zjednoczone ; stan)
(2)
Alaska (Stany Zjednoczone)
(1)
Arizona (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Babilonia
(1)
Bangkok (Tajlandia)
(1)
Berlin (Niemcy)
(1)
Bieszczady
(1)
Bieszczady (góry)
(1)
Boliwia
(1)
Chicago (Stany Zjednoczone)
(1)
Chiny
(1)
Cieplice Śląskie-Zdrój (Jelenia Góra ; część miasta)
(1)
Cieszyn (woj. śląskie)
(1)
Costa del Sol (Hiszpania)
(1)
Czeski Cieszyn (Czechy)
(1)
Dąbrowa Tarnowska (woj. małopolskie)
(1)
Finlandia
(1)
Florencja (Włochy)
(1)
Floryda (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Francja
(1)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Himalaje
(1)
Himalaje (góry)
(1)
Holandia
(1)
Indiana (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Islandia
(1)
Izrael
(1)
Japonia
(1)
Jelenia Góra (woj. dolnośląskie)
(1)
Jugosławia
(1)
Karkonosze
(1)
Karpacz (woj. dolnośląskie, pow. karkonoski, gm. Karpacz)
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kolumbia
(1)
Korea Północna
(1)
Kornwalia (Wielka Brytania ; hrabstwo)
(1)
Kresy wschodnie Rzeczypospolitej
(1)
Krutynia (rzeka)
(1)
Los Angeles (Stany Zjednoczone)
(1)
Mazury
(1)
Meksyk
(1)
Mezopotamia (kraina historyczna)
(1)
Mikołajki (woj. warmińsko-mazurskie, pow. mrągowski, gm. Mikołajki)
(1)
Monako
(1)
Mongolia
(1)
Nil (rzeka)
(1)
Nowy Sącz (woj. małopolskie)
(1)
Ohio (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Paryż (Francja)
(1)
Puszcza Augustowska
(1)
Rosja
(1)
Skandynawia
(1)
Sopot (woj. pomorskie)
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Starożytna Grecja
(1)
Starożytny Egipt
(1)
Szczawnica (woj. małopolskie, pow. nowotarski, gm. Szczawnica)
(1)
Sztokholm (Szwecja)
(1)
Tałty (woj. warmińsko-mazurskie, pow. mrągowski, gm. Mikołajki)
(1)
Warszawa
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Wenecja (Włochy)
(1)
Wiedeń (Austria)
(1)
Wirginia (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Wirginia Zachodnia (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Wisła (woj. śląskie, pow. cieszyński, gm. Wisła)
(1)
Wolne Miasto Gdańsk (1920-1939)
(1)
Wrocław (Polska)
(1)
Włochy
(1)
Gatunek
Powieść
(567)
Kryminał
(222)
Fantastyka
(55)
Biografia
(38)
Thriller
(30)
Opowiadania i nowele
(27)
Powieść przygodowa
(27)
Powieść obyczajowa
(26)
Romans
(25)
Wydawnictwa popularne
(23)
Powieść psychologiczna
(15)
Antologia
(11)
Sensacja
(10)
Opracowanie
(9)
Powieść historyczna
(9)
Fantasy
(8)
Pamiętniki i wspomnienia
(8)
Wiersze
(8)
Literatura młodzieżowa niemiecka
(6)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(6)
Encyklopedia
(5)
Science fiction
(5)
Wywiad-rzeka
(5)
Adaptacja literacka
(3)
Publikacja bogato ilustrowana
(3)
Autobiografia
(2)
Dramat polski
(2)
Literatura dziecięca polska
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Pamiętniki amerykańskie
(2)
Podręcznik
(2)
Poradnik
(2)
Powieść szkocka
(2)
Publicystyka
(2)
Wywiad dziennikarski
(2)
Anegdoty
(1)
Atlas
(1)
Dystopia
(1)
Esej
(1)
Fantasyka
(1)
Film amerykański
(1)
Horror
(1)
Komiks
(1)
Legendy i podania
(1)
Liryka
(1)
Listy francuskie
(1)
Literatura młodzieżowa amerykańska
(1)
Literatura młodzieżowa angielska
(1)
Literatura podróżnicza
(1)
Literatura podróżnicza amerykańska
(1)
Literatura podróżnicza angielska
(1)
Literatura podróżnicza kanadyjska
(1)
Literatura podróżnicza niemiecka
(1)
Literatura polska
(1)
Mowy
(1)
Muzyka rozrywkowa angielska
(1)
Pamiętniki angielskie
(1)
Pamiętniki niemieckie
(1)
Pamiętniki południowoafrykańskie
(1)
Pamiętniki żydowskie
(1)
Powieść autobiograficzna
(1)
Powieść żydowska
(1)
Publicystyka polska
(1)
Reportaż problemowy
(1)
Rozprawa doktorska
(1)
Satyra
(1)
Sensacja (rodzaj/gatunek)
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(33)
Kultura i sztuka
(14)
Biologia
(7)
Literaturoznawstwo
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Edukacja i pedagogika
(3)
Religia i duchowość
(3)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Podróże i turystyka
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Psychologia
(2)
Chemia
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Fizyka i astronomia
(1)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Językoznawstwo
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
1311 wyników Filtruj
Audiobook
CD
W koszyku
(Ślady Zbrodni)
Stanowi cz. cyklu.
Na okł.: Polowanie nigdy się nie kończy.
Czyta: Krzysztof Gosztyła.
Dostępny również w formie drukowanej.
Nagranie w formacie mp3.
Jon Hansen zdradził Rybaka - narkotykowego króla Oslo. Ucieka przed jego zemstą i trafia do małej wioski na dalekiej północy Norwegii. Tam poznaje zagadkową kobietę i jej dziesięcioletniego syna. Korzystając z ich pomocy, Jon chroni się w myśliwskiej chatce. Jednak ludzie Rybaka trafiają na jego ślad i rozpoczyna się polowanie. Kto wyjdzie z niego cało?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. K.821-3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Ślady Zbrodni)
Forma i typ
Przynależność kulturowa
Gatunek
Tytuł serii: Ślady Zbrodni
Harry Svensson, kobieciarz ze skłonnością do sadomasochizmu, porzuca zawód dziennikarza i planuje otwarcie własnej restauracji. Jedzie do Malmö na spotkanie z importerką win. W hotelowym pokoju odkrywa przypadkiem kobiece zwłoki. Wkrótce ktoś zabija w podobny sposób kolejne kobiety. Wykorzystując dziennikarską sieć kontaktów i dawne znajomości z klubów BDSM, Svensson rozpoczyna własne śledztwo. Wszystkie ofiary tajemniczego sadysty są z nim w jakiś sposób powiązane. Harry dostaje też maile świadczące o tym, że morderca go śledzi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 szw. (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 821-3 szw. (1 egz.)
(dostępność ok. 23.02.2018)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału : The Glory.
Alexandra ma wszystko, o czym może marzyć nastolatka, a mimo to wciąż pakuje się w kłopoty. Zdesperowani rodzice wysyłają ją na obóz dla trudnej młodzieży. Dziewczyna ucieka z niego i na skradzionym mustangu bierze udział w ekstremalnie trudnym wyścigu konnym na trasie o długości 1200 mil, wiodącej przez tereny dawnego Dzikiego Zachodu. Will to jeden z najlepszych uczniów w szkole. Gdy jego ojciec traci pracę i zdrowie, chłopak rezygnuje z marzeń o studiach. Wkrótce okazuje się, że życie ojca zależy od kosztownej operacji. Will decyduje się wystartować w tym samym rajdzie konnym, bo nagrodą dla zwycięzcy jest gigantyczna kwota 250 000 dolarów!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV (1 egz.)
Książka
W koszyku
Aneks.
Bibliogr. s. 217-230.
1. DLACZEGO PEDAGOGIKA WŁĄCZAJĄCA? * 1.1. Idea samostanowienia na tle przeobrażeń społecznych współczesnego świata * 1.2. Pedagogika włączająca – baza dla samostanowienia * 1.3. Złożoność zadań nauczyciela * 1.4. Miejsce dziecka * 2. KONSEKWENCJE PUŁAPEK CYWILIZACYJNYCH DLA ROZWOJU CZŁOWIEKA * 2.1. Skażone środowisko a problemy rozwoju dziecka * 2.2. Spłaszczenie czasowe – zaplątani w sieci * 2.3. Homo sapiens czy cyborg a „dzieci na miarę” * 2.3.1. Dziecko przed szklanym ekranem * 3. WSPÓŁCZESNA RODZINA W PRZECIĄGU * 3.1. Kryzys tożsamości i ról * 3.2. Instytucja niani – nieobecni rodzice * 3.3. Rodzina zagrożona wykluczeniem społecznym * 3.4. Rodzina niepełna * 3.5. Rodzina z problemem alkoholowym * 4. WCZESNY ROZWÓJ DZIECKA JAKO WYPADKOWA NAKŁADAJĄCYCH SIĘ, WZAJEMNYCH ODDZIAŁYWAŁ * 4.1. Więź dziecka z matką, konsekwencje osłabienia więzi * 4.2. Dojrzewanie procesów integracji sensorycznej i zakłócenia jej rozwoju * 4.3. Cały ten „bagaż” * 5. RÓŻNORODNOŚĆ W JEDNOŚCI, CZYLI „WSZYSTKIE DZIECI NASZE SĄ” – WCZESNE MANIFESTACJE TRUDNOŚCI DZIECKA Z PUNKTU WIDZENIA ZADAŁ DLA NAUCZYCIELA * 5.1. Boję się, że będę się bać – o dzieciach zagrożonych fobią społeczną * 5.1.1. Dziecko z lękiem społecznym w kontaktach z innymi * 5.2. Krzywdzone dziecko – zaburzone zachowanie * 5.3. J eszcze raz, ale inaczej o dzieciach, które zostały pozbawione miłości (zaburzenia więzi i trudności dzieci adoptowanych) * 5.3.1. Co to jest zaburzenie więzi? * 5.3.2. Dziecko adoptowane w rodzinie * 5.4. Dzieci, które muszą pokonać chorobę (dziecko przewlekle chore w placówce edukacyjnej na przykładzie ucznia z cukrzycą) * 5.5. Gdy się wydaje, że dziecko mogłoby więcej, ale mu się nie chce. O „błaznach klasowych”, dzieciach niezgrabnych i „niesfornych” * 5.5.1. Dwie różne historie dzieci z cechami nadpobudliwości psychoruchowej * 8 DOSTRZEC DZIECKO z perspektywy edukacji włączającej * 5.6. „Czy można zerwać jabłko narysowane na papierze?” – w kręgu trudności * dziecka z niepełnosprawnością intelektualną * 5.7. Dziwne i niepojęte dziecko z cechami autystycznymi (tytuł zapożyczony od Delacato 1995) * 5.8. O dzieciach, które się gubią w świecie znaczeń nadanych przez słowa * 5.9. Gdy świat nie ma kolorów. Dzieci niewidome i niedowidzące * 5.10. Ruchy, nad którymi nie ma kontroli * 6. ZNACZENIE WCZESNEGO ROZPOZNAWANIA TRUDNOŚCI DZIECKA DLA UKIERUNKOWANIA DALSZEGO POSTĘPOWANIA DIAGNOSTYCZNEGO * 6.1. Psychomotoryka – Nihil novi sub sole – a jednak * 6.2. Co może nam ujawnić uważna obserwacja dziecka? * 6.3. Możliwości badania rozwoju umysłowego, emocjonalnego dziecka i jego społecznej wzajemności * 6.3.1. Wybrane próby do badania rozwoju umysłowego dziecka * 6.3.2. Rozwój emocjonalny i społeczny oraz społeczna wzajemność * 6.4. Sekrety dziecka ukryte w rysunku * 6.5. Kogo chowasz pod swoim parasolem? – miejsce dziecka w grupie rówieśniczej * 6.6. Jeszcze o krok głębiej – wykorzystanie wybranych testów psychomotorycznych i psychopedagogicznych * 6.6.1. MOT 4 -6 (Motoriktest für vier – bis Sechsjährige Kinder), więcej niż przesiewowy test psychomotoryczny * 6.6.2. PST (Der Psychomotorische Screening Test), Psychomotoryczny test przesiewowy do badania dzieci 7 -8 lat * 6.6.3. Bateria metod oceny rozwoju psychofi zycznego dzieci pięcioletnich i sześcioletnich – wersja skrócona. Bateria – 5/6S * 7. WYBRANE METODY WSPIERANIA ROZWOJU DZIECKA Z PRZYKŁADOWYM ZASTOSOWANIEM * 7.1. Arteterapia * 7. 2. Relaksacja i joga * 7.3. Metoda M. i C. Knillów oraz Ruchu Rozwijającego W. Sherborne (MRR) * 7.4. Metoda Dobrego Startu (MDS) * 7.5. Zabawy społeczne * 7.6. Piłki edukacyjne „Edubal” * 7.7. Terapia więzi * 7.8. Psychomotoryka jako podróż w krainę wyobraźni * ZAKOŁCZENIE * BIBLIOGRAFIA * ANEKS
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16273 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dissertationes Paedagogicae ; 02)
Wykaz aktów prawnych na stronie 204. Bibliografia na stronach 205-216.
Część I * Kompetencje nauczycieli jako kategoria pojęciowa współczesnej pedeutologii * Rozdział I * Teoretyczne aspekty kompetencji nauczycielskich * 1.1. Społeczno-kulturowy kontekst nabywania kompetencji nauczycielskich * 1.2. Szkolnictwo polskie po okresie wielkiej zmiany * 1.3. Nauczyciel w zmieniającej się rzeczywistości edukacyjnej * 1.4. Doskonalenie nauczycieli w świetle potrzeb i możliwości szkoły * 1.5. Założenia nabywania i doskonalenia kompetencji nauczycielskich * Rozdział II * Koncepcje nabywania kompetencji nauczycielskich * 2.1. Humanistyczny model nabywania kompetencji nauczycielskich * 2.2. Emancypacja poprzez edukację nauczycielską * 2.3. Refleksyjna praktyka w kształceniu nauczycieli * 2.4. Kompetencje pragmatyczne nauczycieli * 2.5. Kompetencje wynikające z etyki zawodowej * * Rozdział III * Nowe spojrzenie na rolę nauczyciela * 3.1. W poszukiwaniu profesjonalnych wizji zawodu nauczyciela * 3.2. Praktyka w kształceniu nauczycieli wspomagająca profesjonalizm w pracy pedagogicznej * 3.3. Nauczycielska samodzielność w sytuacjach nauczania * 3.4. Współczesne spojrzenie na rolę zawodową nauczyciela * Część II * Profesjonalizm, kompetencje, rola nauczyciela jako przedmiot badań nauk społecznych * Rozdział IV * Badania pedeutologiczne w kontekście zmiany społecznej * 4.1. Zmiany w badaniach społecznych * 4.2. Zmiana społeczna i jej znaczenie dla badań pedagogicznych * 4.3. Zmiana społeczna i jej znaczenie dla badań nauczycieli * * Rozdział V * Proces badawczy – założenia i realizacja * 5.1. Paradygmat interpretatywny i krytyczny * 5.2. W poszukiwaniu strategii badawczej * 5.3. Teoria ugruntowana jako praktyka badania jakościowego * 5.4. Cel i problematyka badawcza * 5.5. Postępowanie badawcze * 5.5.1. Dobór uczestników badań * 5.5.2. Metody i techniki badawcze * 5.6. Organizacja i teren badań * Część III * „Sami o sobie” nauczyciele w świetle przeprowadzonych badań * Rozdział VI * Droga do zawodu w narracjach nauczycieli * 6.1. Dlaczego ten zawód? * 6.2. Tradycja rodzinna – świadomy wybór czy determinizm sytuacyjny (?) * 6.3. Powołanie – między dziecięcym marzeniem a „dorosłą rzeczywistością” * 6.4. Autorytet – motywacje pozytywne i negatywne * 6.5. Między przypadkiem a koniecznością – różne drogi do zawodu * Rozdział VII * Nabywanie kompetencji zawodowych w świetle badań własnych * 7.1. Podstawy metodologiczne kompetencji zawodowych nauczycieli * 7.2. System edukacji a system kształcenia nauczycieli * 7.3. Nauczyciele w procesie doskonalenia zawodowego * 7.4. Nauczyciele o swoich kompetencjach zawodowych * Zamiast zakończenia – Samowiedza nauczycieli w świetle badań nad profesjonalizmem, kompetencjami i rolą * Wykaz aktów prawnych * Bibliografia * Załączniki * Ankieta do nauczycieli * Ankieta do dyrektorów szkół * Spis tabel * Spis rysunków
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19009 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dissertationes Paedagogicae ; 6)
Bibliografia strony 275-282.
[.] Recenzowana książka jest oryginalnym studium empirycznym trudnej, opresyjnej relacji nauczyciel - uczeń, wynikającym z potrzeby zrozumienia medialnie nagłaśnianego, powierzchownie opisywanego i popkulturowo wyjaśnianego zjawiska narastającej agresji młodzieży. To znakomicie dobrany materiał faktograficzny, będący zapisem przykładów opresyjnych zachowań, do jakich dochodzi w polskiej szkole, a także pogłębiona, wielowątkowa interpretacja relacji, opisanych z punktu widzenia ucznia-sprawcy i nauczyciela-ofiary. Jednak dzięki bogatemu teoretycznemu zapleczu, bogactwie przywołanych wypowiedzi i opisanych zachowań każdy z nas - czytelników może role te w każdej chwili odwrócić. Jakimi jesteśmy wychowawcami, na co daliśmy przyzwolenie świadomie, a no co pozwalamy przez zaniechanie? Czy potrafimy jeszcze z młodymi stworzyć przestrzeń wspólnej uwagi? W tej oryginalnej, inspirującej do namysłu i dyskusji książce, pytanie jest punktem wyjścia, ale i punktem dojścia, co sprawia, że nie mamy wrażenia jakiejś eksperckości, jakiegoś zamknięcia w jednej tylko, dopuszczanej przez Autorkę interpretacji. Jest raczej odwrotnie. Proponowane przez nią konteksty rozumienia opresyjności otwierają na nowe pytania, nowe tropy, na myślenie, kto jest kim w edukacji szkolnej, kto jest dla kogo i co się stało/staje dzisiaj ze szkołą? Czytelnik zostaje z tymi pytaniami jako efektem lektury ciekawej, wartościowej, spójnej, oryginalnej, nowatorskiej metodologicznie, poznawczo i strukturalnie. dr hab. Mirosława Nowak-Dziemianowicz, prof. DSW
WPROWADZENIE * Sytuacja problemowa * Medialny kontekst zjawiska * Zachowania opresyjne uczniów * Koncepcja i struktura badań nad szkolną opresją * CZĘŚĆ I * ILUSTRACJE EMPIRYCZNE * ROZDZIAŁ 1. * ILUSTRACJE EMPIRYCZNE – BADANIA SONDAŻOWE. ANATOMIA WYDARZEŁ * Rozmiary opresyjnych zachowań * Formy uczniowskiej opresyjności * Uczucia i reakcje nauczycieli w sytuacji opresji * Reakcje klasy * Pomysły nauczycieli na przeciwdziałanie opresyjnym zachowaniom * ROZDZIAŁ 2. * ILUSTRACJE EMPIRYCZNE – BADANIA W TERENIE. KONTEKST ZJAWISKA * Opresyjni uczniowie opresyjnej szkoły * Nauczyciele prowokujący opresyjność uczniów * Nauczyciel kat * Nauczyciel ofiara * Nauczyciel widmo * Nauczyciel ziom * Obsada w roli * Opresyjność uczniów jako sygnał zakłóconej komunikacji w szkole * Zachowania komunikacyjne nauczycieli * Zachowania komunikacyjne uczniów * Komunikacyjne rozmijanie * Opresja zamiast dialogu * CZĘŚĆ II * PRÓBY INTERPRETACJI * ROZDZIAŁ 1. * OPRESYJNOŚĆ JAKO ECHO NASZYCH CZASÓW * Opresyjność jako efekt społecznego zepsucia * Opresyjność jako przejaw życia „bez drogowskazów” * Kulturowe ADHD * Normalni niemoralni * Karykaturyzacja wolności * Deficyt samokontroli * „Odkotwiczeni” * ROZDZIAŁ 2. * OPRESYJNOŚĆ JAKO ZNAK SIŁY MEDIALNYCH ODDZIAŁYWAŁ * Wychowankowie popkultury * Deformacja postrzegania * Lansowany styl bycia * Eskapizm * Przemoc oswojona * Komunikacyjne antywzory * Zwulgaryzowanie * Klonowanie medialnej rzeczywistości * ROZDZIAŁ 3. * OPRESYJNOŚĆ JAKO DESTRUKCYJNA PSOTA * Era dzikich GAN * „Zabawne gry” w rytmie fiesty * Moda na poniewieranie * Istota destrukcyjnej psoty * ROZDZIAŁ 4. * OPRESYJNOŚĆ JAKO FORMA ZDEGENEROWANEJ AUTOPREZENTACJI * Teraz JA! * „Osobowość castingowa” * Wszystko jest na sprzedaż * „Wyemituj siebie” * Prezentacja przez skandal * Deficyt uznania * Ekshibicjonizm w szkole * Istota zdegenerowanej autoprezentacji * ZAKOŁCZENIE * BIBLIOGRAFIA * PODZIĘKOWANIA
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56306 (1 egz.)
Kaucja: 34,44 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [235]-256.
ROZDZIAŁ I. Rodzice dzieci z niepełnosprawnością w sytuacji stresu * 1. Wybrane koncepcje stresu * 2. Specyfika funkcjonowania rodziców dzieci z zaburzeniami w rozwoju pod wpływem chronicznego stresu – utrudnienia, problemy, adaptacja * 3. Rodzaj zaburzenia w rozwoju u dziecka jako czynnik stresu rodzicielskiego * ROZDZIAŁ II. Radzenie sobie ze stresem rodziców dzieci z zaburzeniami w rozwoju * 1. Wybrane koncepcje radzenia sobie ze stresem * 1.1. Radzenie sobie ze stresem w ujęciu Lazarusa * 1.2. Teoria zasobów Hobfolla * 1.3. Koncepcja kosztów psychologicznych Ratajczak * 1.4. Koncepcja salutogenezy Antonovsky’ego * 1.5. Koncepcja resilience w radzeniu sobie ze stresem * 1.6. Rola wsparcia społecznego w procesie radzenia sobie * 1.7. Rola czynników indywidualnych i sytuacyjnych dla przebiegu efektywności radzenia sobie * 2. Radzenie sobie ze stresem rodziców dzieci z zaburzeniami w rozwoju – analiza wybranych badań * 2.1. Wsparcie społeczne i umiejscowienie kontroli jako moderatory stresu i radzenia sobie rodziców * 2.2. Wiek dziecka a stres rodzicielski i utrudnienia w radzeniu sobie * 2.3. Różnice w odczuwaniu stresu i problemach w radzeniu sobie matek i ojców dzieci z zaburzeniami w rozwoju * ROZDZIAŁ III. Wypalanie się sił rodziców dzieci z zaburzeniami w rozwoju * 1. Wypalenie – wybrane definicje i koncepcje teoretyczne * 1.1. Zespół wypalenia jako wielowymiarowy model wg Maslach * 1.2. Zespół wypalenia jako nieudane poszukiwanie egzystencjalnego znaczenia wg Pines * 1.3. Zespół wypalenia jako zakłócony model działania wg Burischa * 1.4. Zespół wypalenia jako brak zasobów wg Hobfolla * 2. Wypalanie się sił u rodziców dzieci z zaburzeniami rozwoju – przegląd dotychczasowych badań * ROZDZIAŁ IV. Uzasadnienie stanowiska badawczego * 1. Cel badań * 2. Model i zmienne * 3. Metody, techniki i narzędzia badawcze * 4. Organizacja i przebieg badań, sposób doboru grupy badawczej * 5. Charakterystyka badanej grupy * 6. Statystyczna ocena rzetelności użytych narzędzi pomiarowych * ROZDZIAŁ V. Wypalenie rodzicielskie – wyniki badań * 1. Współczynniki wypalenia – wyczerpanie i bezsilność – w zależności od zmiennych socjodemograficznych * 1.1. Analiza wartości średnich * 1.2. Analiza korelacji * 2. Typologia wypalenia – analiza skupień * 2.1. Analiza rozmiarów wypalenia rodzicielskiego dla matek i ojców * 2.2. Wartości odczuwanego stresu * 2.3. Radzenie sobie * 2.4. Rola wsparcia społecznego * 2.5. Poczucie własnej skuteczności * 2.6. Poczucie umiejscowienia kontroli * 2.7. Poczucie satysfakcji z życia i jakość życia * 2.8. Percepcja kryzysu rodzinnego * 2.8.1. Wewnątrzrodzinne sposoby radzenia sobie * 2.8.2. Zewnętrzne sposoby radzenia sobie * 3. Zależność wyczerpania i bezsilności od zmiennych środowiskowych i osobowościowych – analiza korelacji * 3.1. Wypalenie a odczuwany stres i strategie radzenia sobie * 3.2. Wypalenie a wsparcie społeczne, poczucie własnej skuteczności, satysfakcja z życia, umiejscowienie kontroli i jakość życia * 3.3. Wypalenie a strategie zmagania się z kryzysem rodzinnym * 4. Zależność wyczerpania i bezsilności od zmiennych środowiskowych i osobowościowych – analiza wielorakiej regresji liniowej * 5. Rozwój wypalenia rodzicielskiego w czasie – modelowanie dynamiki procesu * ROZDZIAŁ VI. Podsumowanie i wnioski końcowe * ANEKS 1. Konstrukcja i charakterystyka narzędzia do badania wypalenia rodziców – Kwestionariusza Wypalenia Rodzicielskiego * ANEKS 2. Zestawienie ważniejszych danych statystycznych * 1. Statystyki opisowe – badana grupa ogółem * 2. Statystyki opisowe – matki * 3. Statystyki opisowe – ojcowie * 4. Statystyki opisowe – 4 skupienia / badana grupa ogółem * 5. Statystyki opisowe – 4 skupienia / matki * 6. Statystyki opisowe – 4 skupienia / ojcowie * 7. Korelacje liniowe Pearsona pomiędzy WE i BS a zmiennymi osobowościowymi i środowiskowymi * Bibliografia * *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17139 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 56344 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia i netografia na stronie [163]-177.
Wyrażam głębokie przekonanie, że recenzowana przeze mnie książka jest naukowo oryginalna i unikatowa pod względem treści. Podnosi zagadnienia o kluczowym znaczeniu społeczno-kulturowym i ukazuje je z wielu perspektyw teoretyczno-badawczych. Po pierwsze, pogłębia wiedzę na temat samego zjawiska emigracji, po drugie, przestrzeni transnarodowej - kategorii zyskującej na wadze i niezmiernie istotnej z punktu widzenia pedagogów, socjologów, ekonomistów, antropologów, politologów czy demografów, po trzecie, przedstawia potencjał poradniczy tkwiący w sieciach, wzbogacając konteksty i ramy dyskursu poradoznawczego, prowadzonego na poziomie akademickim i w środowiskach uprawiających poradnictwo, doradztwo lub terapię. Książkę warto polecić decydentom politycznym, badaczom i studentom. Z recenzji wydawniczej prof. UMK dr hab. Ewy Przybylskiej Autorka sprawnie przedstawia mechanizmy tworzenia się i obumierania sieci społecznego wsparcia. Mają one charakter zarówno formalny, jak i nieformalny, gdzie szczególnie interesujące jest to, jak kreują się oddolne struktury przepływu informacji i wsparcia. Otrzymujemy przy tym ciekawe analizy funkcjonowania głównych aktorów takich sieci - ich motywy, frustracje, doświadczenia. Z recenzji wydawniczej prof. DSW dra hab. Piotra Mikiewicza As far as I know, no one except Dr Slowik has analysed advice-providing networks existing among Polish migrants in the UK, other than to describe formal organisations such as NGOs and trade unions. Hence this book represents an original contribution to the sub-field of migration studies which is concerned with post-2004 Polish migration. Z recenzji wydawniczej prof. dr Anny White, University College London School of Slavonic and East European Studies
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56343 (1 egz.)
Kaucja: 36,90 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3495 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1863 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48509 (1 egz.)
Kaucja: 44,00 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48282 (1 egz.)
Kaucja: 36,00 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2392 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4540 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. tł. z ang., duń. Streszcz. ang. Spis treści także ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5070 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48436 (1 egz.)
Kaucja: 36,00 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2616, 2617 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4670 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy aut. 4 s. okł.
Bibliogr. przy rozdz.
Streszcz. ang. Spis treści także ang.
Układ książki został tak pomyślany, by treści w niej prezentowane powiązane były ze sobą tematycznie. Stąd część pierwsza poświęcona została wybranym problemom funkcjonowania dzieci, młodzieży i osób dorosłych z niepełnosprawnością w świetle najnowszych teorii pedagogiki specjalnej. W częsci drugiej można zapoznać się z diagnostyką i symptomatyką zaburzeń rozwojowych. Część trzecia dotyczy możliwości zastosowania i efektywności różnych form terapii służących wspomaganiu rozwoju dzieci i młodzieży.
Wprowadzenie * I. Wybrane problemy funkcjonowania dzieci, młodzieży i osób dorosłych z niepełnosprawnością w świetle najnowszych teorii pedagogiki specjalnej. * II. Diagnostyka i symptomatyka zaburzeń rozwojowych * III. Możliwości zastosowania i efektywność różnych form terapii służących wspomaganiu rozwoju dzieci i młodzieży
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5720, 5719 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 49489 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5721, 6144 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej