Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(287)
Forma i typ
Książki
(286)
Proza
(78)
Publikacje dydaktyczne
(78)
Poradniki i przewodniki
(23)
Publikacje naukowe
(20)
Komiksy i książki obrazkowe
(19)
Publikacje fachowe
(7)
Publikacje popularnonaukowe
(5)
Audiobooki
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poezja
(1)
Dostępność
dostępne
(273)
wypożyczone
(42)
nieokreślona
(1)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(16)
BD40 (Suwalska 11)
(7)
BD52 (Rembielińska 6a)
(37)
BD53 (Bazyliańska 6)
(8)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(30)
CN1 (św. Wincentego 85)
(32)
MW123 (św. Wincentego 64)
(1)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(3)
W72 (Suwalska 11)
(1)
W98 (Kondratowicza 23)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(176)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Cieszyńska Jadwiga (1955- )
(86)
Zabdyr Łukasz
(53)
Zabdyr Łukasz (1975- )
(33)
Cybula Joanna
(24)
Dudzińska Iwona
(15)
Zontek Ewa
(14)
Rosolska Ewa
(12)
Kot Marcin
(11)
Senkowska Bożena
(10)
Bleach Fiona
(9)
Gruca Magdalena
(7)
Gruca Magdalena (pedagog)
(7)
Nowocińska-Kwiatkowska Anna
(7)
Rosolska Ewa. Bajeczki babeczki
(7)
Antosiewicz Agnieszka
(6)
Chwastniewska Danuta
(5)
Rosolska Ewa. Tajemnica starego witraża (pol.)
(5)
Szostak Anna (tłumacz)
(5)
Zaremba Szymon (1966- )
(5)
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- )
(4)
Wrona Helena
(4)
Zaorska Marzenna
(4)
Żelewska Agnieszka (1964- )
(4)
Babula Joanna
(3)
Bala Agnieszka
(3)
Niezgoda Ewa
(3)
Ogonowska Agnieszka
(3)
Sikorska Iwona (1960- )
(3)
Sroka Magdalena (pedagogika)
(3)
Zontek Ewa (ilustrator)
(3)
Świeża Bożena
(3)
Świeża Olga
(3)
Bartnikowska Urszula
(2)
Bębas Sylwester (1981- )
(2)
Cieszyńska Jagoda (1955- )
(2)
Dobrowolski Patryk
(2)
Górski Wojciech (ilustrator)
(2)
Ilnicka Renata Małgorzata
(2)
Janke Andrzej W
(2)
Jaskuła Natalia
(2)
Karłyk-Ćwik Anna
(2)
Korendo Marta
(2)
Krasiejko Izabela
(2)
Kulik Ilona
(2)
Leprince de Beaumont Jeanne-Marie (1711-1780)
(2)
Mazurek Krzysztof (1956- )
(2)
Michalska Katarzyna (psychologia)
(2)
Motylińska Paulina (informatologia)
(2)
Olubiński Andrzej (1950- )
(2)
Rogers Bill (1947- )
(2)
Urbaniak Katarzyna (1986- )
(2)
Waters Gay
(2)
Woronowicz Bohdan Tadeusz
(2)
Wódz Kazimiera
(2)
Yellop Carol
(2)
Abbink-Spruit Manon
(1)
Aleksandrowicz Renata
(1)
Ashton-Smith Jacqui
(1)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Batorowska Hanna
(1)
Baum Ewa
(1)
Bidziński Andrzej
(1)
Bielecka Maria
(1)
Biernacka-Licznar Katarzyna
(1)
Biernat Tomasz (1962- )
(1)
Blek Anna
(1)
Bogdańska Teresa
(1)
Bronikowski Michał
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Budrowska Wiesława
(1)
Bugaj Joanna
(1)
Bulera Maria
(1)
Burkot Stanisław (1932-2019)
(1)
Bury Magdalena
(1)
Butowska Lucyna
(1)
Bętkowska-|Korpała Barbara
(1)
Błońska Ewelina
(1)
Cichla Joanna
(1)
Cichocka Karolina
(1)
Ciesielka Marta
(1)
Cranmer Kathy
(1)
Crone Deanne A
(1)
Cyrklaff Magdalena J
(1)
Czachorowska Dominika
(1)
Denek Kazimierz (1932- )
(1)
Duplaga Krystyna
(1)
Dworak Alina
(1)
Dąbrowska-Kaczorek Małgorzata
(1)
Faliszek Krystyna
(1)
Ferlin Joachim
(1)
Figa Maria
(1)
Firlej-Buzon Aneta
(1)
Flanz Jolanta
(1)
Formella Małgorzata
(1)
Gabony Peter
(1)
Gancarczyk Roman
(1)
Gilliland Burl E. (1927- )
(1)
Glasson Fiona
(1)
Gmiterek Grzegorz
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(30)
2010 - 2019
(178)
2000 - 2009
(68)
1990 - 1999
(11)
Okres powstania dzieła
2001-
(120)
1901-2000
(6)
1701-1800
(2)
1945-1989
(2)
1801-1900
(1)
Kraj wydania
Polska
(287)
Język
polski
(287)
Odbiorca
Dzieci
(77)
6-8 lat
(55)
0-5 lat
(41)
Przedszkola
(36)
Nauczanie początkowe
(34)
Rodzice
(34)
Nauczyciele
(32)
9-13 lat
(7)
Młodzież
(7)
14-17 lat
(6)
Szkoły podstawowe
(6)
Studenci
(3)
Klasa 8.
(2)
Licea
(2)
Logopedzi
(2)
Pedagodzy
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Technikum
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Dziecko
(1)
Klasa 6.
(1)
Klasa 7.
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Szkoły średnie
(1)
Terapeuci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(74)
Literatura francuska
(2)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura australijska
(1)
Temat
Język polski
(100)
Czytanie
(59)
Sylaba polska
(41)
Nauczanie początkowe
(39)
Wychowanie przedszkolne
(34)
Czytanie ze zrozumieniem
(30)
Wymowa
(14)
Mowa
(13)
Dzieci autystyczne
(10)
Rodzina
(10)
Spółgłoski
(10)
Dziecko
(9)
Alkoholizm
(6)
Młodzież
(6)
Samogłoski
(6)
Wychowanie w rodzinie
(6)
Opieka społeczna
(5)
Walka dobra ze złem
(5)
Zjawiska paranormalne
(5)
Jąkanie
(4)
Przemoc w rodzinie
(4)
Uczniowie
(4)
Dziecko niepełnosprawne
(3)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(3)
Język polski (przedmiot szkolny)
(3)
Logopedia
(3)
Narkomania
(3)
Nauczyciele
(3)
Nałóg
(3)
Niedostosowanie społeczne
(3)
Optymizm
(3)
Przyjaźń
(3)
Rodzice
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Samodzielność
(3)
Zachowanie
(3)
Bezpieczeństwo osobiste
(2)
Bibliotekarstwo
(2)
Bibliotekarze
(2)
Chorzy w rodzinie
(2)
Czytelnictwo
(2)
Dickens, Charles (1812-1870)
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Gospodarka odpadami
(2)
Integracja społeczna
(2)
Jesień
(2)
Język angielski
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Ludzie starzy
(2)
Magia
(2)
Matura
(2)
Metamorfoza postaci
(2)
Miłość
(2)
Młodzież trudna
(2)
Nauka pisania
(2)
Nauki społeczne
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Odporność psychiczna
(2)
Onomatopeja
(2)
Palenie tytoniu
(2)
Pamięć
(2)
Piękna i Bestia (postacie fikcyjne)
(2)
Policja
(2)
Polityka społeczna
(2)
Pory roku
(2)
Poświęcenie (postawa)
(2)
Przebaczenie
(2)
Przedszkolaki
(2)
Przemoc
(2)
Psychoterapia
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Rozmowa
(2)
Rośliny trujące
(2)
Smoki (stworzenia fantastyczne)
(2)
Społeczeństwo wiedzy
(2)
Sytuacja zagrożenia
(2)
Szacunek
(2)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(2)
Uczucia
(2)
Uzależnienia medialne
(2)
Użytkownicy bibliotek
(2)
Więź rodzinna
(2)
Zabawa
(2)
Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu
(2)
Zima
(2)
Zwierzęta
(2)
Śmieci
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Agresywność
(1)
Alergia
(1)
Alkohol
(1)
Alkoholicy
(1)
Antykwariusze
(1)
Aplikacja mobilna
(1)
Asystenci rodzin
(1)
Autystycy
(1)
Badania naukowe
(1)
Bajkoterapia
(1)
Temat: dzieło
Opowieść wigilijna
(2)
Chłopcy z Placu Broni
(1)
Król Maciuś Pierwszy
(1)
Temat: czas
2001-
(19)
1989-
(7)
1901-2000
(5)
1989-2000
(4)
1945-1989
(2)
1801-1900
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
Temat: miejsce
Polska
(9)
Warmia
(5)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(3)
Bałtyk (morze)
(2)
Koszalin (woj. zachodniopomorskie)
(2)
Kołobrzeg (woj. zachodniopomorskie)
(2)
Kraków (woj. małopolskie)
(2)
Lublin (woj. lubelskie)
(2)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(2)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(2)
Zamość (woj. lubelskie)
(2)
Zielona Góra (woj. lubuskie)
(2)
Świnoujście (woj. zachodniopomorskie)
(2)
Żagań (woj. lubuskie)
(2)
Austria
(1)
Białystok (woj. podlaskie)
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Ciechanów (woj. mazowieckie)
(1)
Czechy
(1)
Elbląg (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Francja
(1)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Gdynia (woj. pomorskie)
(1)
Gniezno (woj. wielkopolskie)
(1)
Grecja
(1)
Holandia
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Korekcja mowy
(1)
Litwa
(1)
Logopedia
(1)
Lwów (Ukraina, obw. lwowski)
(1)
Meksyk
(1)
Mikołajki (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Niemcy
(1)
Nowa Ruda (woj. dolnośląskie)
(1)
Nysa (woj. opolskie)
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Pomorskie, województwo (od 1999)
(1)
Portugalia
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Rabka-Zdrój (woj. małopolskie, pow. nowotarski, gm. Rabka-Zdrój)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Sandomierz (woj. świętokrzyskie)
(1)
Sopot (woj. pomorskie)
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Wieliczka (woj. małopolskie)
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Włochy
(1)
Zachodniopomorskie, województwo
(1)
Zakopane (woj. małopolskie)
(1)
Łańcut (woj. podkarpackie)
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Łęczyca (woj. łódzkie)
(1)
Śląskie, województwo (od 1999)
(1)
Żywiec (woj. śląskie)
(1)
Gatunek
Opowiadania i nowele
(70)
Ćwiczenia i zadania
(32)
Poradnik
(26)
Książka obrazkowa
(18)
Opracowanie
(11)
Książki do kolorowania
(10)
Ćwiczenia logopedyczne
(10)
Materiały pomocnicze
(7)
Powieść
(7)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(7)
Kompendia i repetytoria
(6)
Monografia
(5)
Praca zbiorowa
(5)
Fantasy
(4)
Pomoce dydaktyczne
(4)
Wydawnictwa popularne
(4)
Podręcznik
(3)
Raport z badań
(3)
Materiały konferencyjne
(2)
Podręczniki
(2)
Podręczniki do nauczania początkowego
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Programy nauczania dla szkół ponadgimnazjalnych
(2)
Synteza
(2)
Autobiografia
(1)
Bibliografia
(1)
Biografia
(1)
Fantastyka
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Książki dla małych dzieci
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Lektura z opracowaniem
(1)
Materiały pomocnicze do nauczania początkowego
(1)
Pamiętniki angielskie
(1)
Powieść przygodowa
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Utwory sceniczne dla dzieci
(1)
Wiersze
(1)
Ścieżki edukacyjne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(78)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(8)
Literaturoznawstwo
(6)
Medycyna i zdrowie
(5)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Historia
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Psychologia
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Nauka i badania
(1)
287 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Mądre Bajki)
Na okładce i stronie tytułowej: duże litery.
Zapraszamy do lektury kolejnej pozycji z bestsellerowej serii Mądre bajki! Jak sobie poradzić z potworem spod łóżka? Co jest napisane w liście od tajemniczego rozbitka? O czym można porozmawiać z psem? Co jest ulubionym zajęciem mieszkańców Księżyca? Jak mała myszka znalazła drogę do domu? Mądre bajki - dobranocki to zbiór opowiadań, w których świecie istnieją podróże w czasie, na Księżycu żyją sympatyczne stworki, a na chmurach mieszkają wróżki, które zajmują się niezmiernie ważnymi sprawami! Bohaterowie tych historii uczestniczą w rozmaitych przygodach, które z pewnością dadzą początek wielu ciekawym, inspirującym rozmowom - o wytrwałości, o przyjaźni, o rozwadze, o dbaniu o środowisko i o jeszcze wielu istotnych w życiu sprawach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania na podstawie strony internetowej wydawcy.
Gdzie się podziała piłka Jasia? Na co zachorował pan Kumek z Kryształowego Jeziora? Dlaczego Klementynka postanowiła wyjechać na wakacje i jakie były tego konsekwencje?Mądre bajki - pozytywne myślenie to barwne opowieści dla dzieci o ludziach oraz zwierzętach przeżywających przygody, które wymagają... pozytywnego myślenia! Bohaterowie zmagają się z sytuacjami i przeszkodami, które mogą spotkać każdego z nas. Mądre bajki... podszeptują najlepsze z możliwych rozwiązań.Przyjaźń, samodzielność, wybaczanie, szacunek dla innych, nauka, rozmowa, rodzina - oto klucze do szczęśliwego życia!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21700 D (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Mądre Bajki)
Rok wydania na podstawie strony internetowej wydawcy.
Gdzie się podziała piłka Jasia? Na co zachorował pan Kumek z Kryształowego Jeziora? Dlaczego Klementynka postanowiła wyjechać na wakacje i jakie były tego konsekwencje? "Mądre bajki - pozytywne myślenie" to barwne opowieści dla dzieci o ludziach oraz zwierzętach przeżywających przygody, które wymagają... pozytywnego myślenia! Bohaterowie zmagają się z sytuacjami i przeszkodami, które mogą spotkać każdego z nas. Mądre bajki... podszeptują najlepsze z możliwych rozwiązań. Przyjaźń, samodzielność, wybaczanie, szacunek dla innych, nauka, rozmowa, rodzina - oto klucze do szczęśliwego życia!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I (1 egz.)
(dostępność ok. 10.06.2024)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 495-514.
Książka Urszuli Bartnikowskiej zatytułowana "Sytuacja społeczna i rodzinna słyszących dzieci niesłyszących rodziców" - jak to podkreśla w recenzji wydawniczej prof. Aniela Korzon - "stanowi rezultat wieloletniego doświadczenia surdopedagogicznego i zainteresowania problematyką rodziny", a na jej treść "składają się także refleksje Autorki wynikające ze znajomości rodzin głuchych oraz światowego dorobku w tej dziedzinie wiedzy, jak i z własnych kontaktów ze światem głuchych oraz materiał empiryczny będący podstawą tak obszernego i wnikliwego opracowania". Również prof. Czesław Kosakowski, akcentując że rozprawa U. Bartnikowskiej wnosi znaczący wkład do tej dziedziny wiedzy, zwraca uwagę na to, że "Autorka podejmuje w książce jeden z wątków prawie nieobecnych, i zaniedbanych w surdopedagogice". Strukturę tego obszernego, liczącego 514 stron, studium stanowią trzy części, które wypełnia łącznie 10 rozdziałów. Przynoszą one interdyscyplinarne spojrzenie (od medycznego, poprzez kulturowe, a kończąc na pedagogicznym) na głuchotę. Rzutuje to niewątpliwie na wartość książki wykraczającej w swojej treści poza wąski aspekt surdopedagogiki i pozwalającej spojrzeć na tytułową kwestię również poprzez pryzmat np. pedagogiki rodziny, czy też współczesnych paradygmatów nauk społecznych. Na koniec wato ponownie przywołać fragment recenzji prof. A. Korzon, w której czytamy: "Pragnę podkreślić, iż praca dr Urszuli Bartnikowskiej stanowi cenne opracowanie dla dalszego rozwoju surdopedagogiki i pedagogiki rodziny. Jej udostępnienie surdopedagogom, rehabilitantom, studentom pedagogiki specjalnej, rodzicom jest zadaniem pilnym i ważnym".
Spis treści * Wprowadzenie * Część I Teoretyczne podstawy podjętych badań * Rozdział 1 * Uszkodzenie słuchu - aspekt medyczny * 1. Rozwój narządu słuchu i jego uszkodzenia * 2. Przyczyny uszkodzeń słuchu * 3. Pomoc medyczno-techniczna oferowana osobom z uszkodzonym słuchem * Rozdział 2 * Głuchota - aspekt społeczno-kulturowy * 1. Medyczny a społeczno-kulturowy model głuchoty - zmiana perspektywy * 2. Wyznaczniki przynależności do społeczności Głuchych * 3. Dzieciństwo - dominacja medycznego modelu uszkodzenia słuchu * 4. Dorastanie i dorosłość - odkrywanie tożsamości Głuchego * 5. Przejawy odmienności kulturowej Głuchych * 6. Głusi jako rodzice * 7. Podsumowanie * Rozdział 3 * Słyszące dzieci niesłyszących rodziców- stan literatury i badań * 1. Słyszące dzieci niesłyszących rodziców - kim są? * 2. Wyjaśnienie pojęć: CODA, OCODA, SODA * 3. Sposób porozumiewania się * 4. Relacja niesłyszący rodzic - słyszące dziecko * 5. Role pełnione przez dziecko w rodzinie * 6. Tożsamość i identyfikacja z CODA/KODA * 7. Podsumowanie * Rozdział 4 * Życie społeczne i rodzinne w świetle teorii systemów * 1. Teoria systemów w socjologii * 2. Teoria systemów w psychologii * 3. Teoria systemów w pedagogice * Część II Metodologiczne podstawy podjętych badań * Rozdział 1 * Współczesne paradygmaty w naukach społecznych * 1. Paradygmat normatywny * 2. Badania w paradygmacie normatywnym * 3. Paradygmat interpretacyjny * 4. Paradygmat interpretacyjny a jakościowe metody badań * Rozdział 2 * Filozoficzno-metodologiczne inspiracje podjętych badań * 1. Fenomenologia * 2. Fenomenografia * 3. Hermeneutyka * Rozdział 3 * Przebieg badań własnych * 1. Przedmiot, cel, problemy badawcze * 2. Zastosowane metody * Część III Sytuacja społeczna i rodzinna słyszących dzieci niesłyszących rodziców - badania własne * Rozdział 1 * Dzieciństwo * 1. Wewnątrz rodziny * 1.1. Przedstawienie respondentów * 1.2. Sposób porozumiewania się w rodzinie * 1.3. Role pełnione przez dziecko w rodzinie * 1.4. Wykorzystywanie faktu, że rodzice nie słyszą * 1.5. Poczucie zrozumienia * 1.6. "Przedwczesna dojrzałość" * 1.7. Uświadomienie sobie odmienności * 2. Rodzina a słyszące otoczenie * 2.1. Postawy otoczenia * 2.2. Rówieśnicy * 2.3. Świat zewnętrzny a rodzina * 3. Kontakty z niesłyszącymi * 4. Rodzina w relacjach z dalszą rodziną * 4.1. Pomoc ze strony dalszej rodziny * 4.2. Spotkania z dalszą rodziną * 5. Poczucie odmienności dzieciństwa * Rozdział 2 * Dorastanie i dorosłość * 1. Aktualna sytuacja życiowa badanych * 2. Problematyka przejścia z dzieciństwa do dorosłości * 2.1. Odejście z domu * 2.2. Wybór partnera życiowego * 3. Dorosłe życie badanych * 3.1. Kontakty z niesłyszącymi * 3.2. Ponowna akceptacja głuchoty * 3.3. Znajomość języka migowego * 3.4. Głuchota w oczach badanych * 3.5. Postrzeganie społeczności głuchych * 3.6. Kontakty z innymi słyszącymi dziećmi niesłyszących rodziców * 3.7. Poczucie odmienności * 4. Ocena wpływu rodziców niesłyszących i innych niesłyszących na życie * Refleksje końcowe * Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53480 (1 egz.)
Kaucja: 45,24 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6008 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł.: Internet, gry, cyberstalking, cyberprzemoc.
Bibliogr. s. 203-226.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54694 (1 egz.)
Kaucja: 25,50 zł
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 303-338.
Książka Sylwestra Bębasa pt. "Rola religii w procesie resocjalizacji" posiada wymiar teoretyczny oraz praktyczny ukierunkowany przez refleksję o znaczeniu religii we współcześnie realizowanej pracy resocjalizacyjne. Już we "Wprowadzeniu" Autor zwraca uwagę na to, że ".coraz częściej dostrzega się potrzebę działalności resocjalizacyjnej, która opiera swe założenia na duchowości, religijności i praktykach religijnych. Uzasadnione wydaje się odwoływanie w resocjalizacji do właściwie ukształtowanej religijności oraz podjęcie edukacji religijnej w resocjalizacji, która może pomóc w przyjęciu norm zgodnych ze standardami życia społecznego. Działania naprawcze i odnowa życia religijnego mogą stanowić zespół środków korekcyjnych skierowanych do człowieka uwikłanego w życie przestępcze i odbywającego karę pozbawienia wolności, a odniesienie się do religii i przestrzegania praktyk życia religijnego może wzmocnić działania socjalizacyjne i resocjalizacyjne skazanych, posługi religijne mogą stanowić z kolei formę działalności resocjalizacyjnej. (.) Wzmacnianie systemu wartości, rozwijanie życia duchowego, możliwość wypełniania norm religijnych może dać szansę na trwałą resocjalizację". W tym miejscu warto też odnotować kilka uwag wyrażonych przez Recenzentów wydawniczych akcentujących walory książki. Pierwszy z nich, ks. prof. zw. dr hab. Jana Śledzianowski stwierdza: "Praca jest solidnie przygotowana w oparciu o rozległą literaturę z różnych dyscyplin wiedzy. Autor naukowo tkwi w tej problematyce i umie ją perfekcyjnie wykorzystać i włączyć w naukowy nurt licznych przedstawicieli nauki. Pracę oceniam jako prawidłowo opracowane kompendium na temat współczesnej resocjalizacji osób więzionych i nieletnich osadzonych w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich z aktywnym ich udziałem w wierze religijnej, doświadczeniu Boga, wewnętrznej pracy nad odbudową postaw moralnych ku powrotowi jako ludzie wolni, kreatywni dla społeczeństwa". Z kolei w recenzji prof. UKSW dr. hab. Zdzisława Majchrzyka czytamy: "Opracowanie Sylwestra Bębasa jest wartościowe, spełnia wymogi stawiane pracom naukowym i powinno zostać opublikowane. Jakość resocjalizacji, niezależnie od postaci, którą przybiera, jest wyrazem pedagogicznego postępu. Niniejsze dzieło trzeba i można polecać każdemu, kto interesuje się nie tylko resocjalizacją, lecz szeroko rozumianą kulturą opartą o sprawdzone podstawy społeczne - a te zawarte są w systemie religijnym, do którego odwołuje się Autor. Dominująca problematyka znaczenia religii (.) nadaje nowy sens pytaniom w jaki sposób resocjalizować uwięzionych, zmieniając to co zasadnicze w strukturze osobowości - system wartości w oparciu o odniesienie jakim jest religia".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17745 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Dla osób zainteresowanych zawodowo tematyką uzależnień.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 51759 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Pracy Socjalnej)
Bibliogr., netogr. s. 139-145.
Dla badaczy problematyki, studentów dyscyplin pomocowych, ale także przedstawicieli profesji realizujących na co dzień pomoc rodzinom w środowisku lokalnym.
Książka Tomasza Biernata i Jarosława Przeperskiego pt. "Zintegrowane wsparcie rodziny w środowisku lokalnym: centrum dla rodzin", jak akcentuje się to we Wstępie, "ma na celu wzbudzać refleksję nad poszukiwaniem pozasystemowych rozwiązań w zakresie efektywnego wsparcia rodziny" stając się inspiracją dla wszystkich osób i instytucji troszczących się o rodzinę pojmowaną jako dobro społeczne. Dostrzega to w recenzji wydawniczej ks. dr hab. Piotr Krakowiak, który pisze: "Poprzez krytyczną analizę rzeczywistości książka ukazuje potrzebę i możliwości wsparcia rodziny w środowisku lokalnym. Realistycznie przedstawiona współczesna polska rodzina jest żywym elementem, której rozwój i trwanie zależą od zakorzenienia w społecznej glebie oraz warunków do jej funkcjonowania. Doświadczenie i praktyczna wiedza na temat realiów wspierania rodziny, a także prezentacja projektu centrum dla rodzin sprawiają, że książka jest cennym narzędziem dla badaczy problematyki, studentów dyscyplin pomocowych, ale także przedstawicieli profesji realizujących na co dzień pomoc rodzinom w środowisku lokalnym". Z kolei prof. dr hab. Andrzej Olubiński do zasadniczych zalet książki zalicza to, że "propozycja Projektu Centrum dla Rodzin wydaje się nowatorską alternatywą pomocy rodzinie w środowisku lokalnym, w kontekście nikłej wydolności funkcjonującego obecnie w naszym kraju w tym zakresie sytemu". Ponadto w opinii recenzenta, "zwrócenie uwagi oraz wyeksponowanie roli tzw. zdrowej rodziny jako najważniejszego komponentu środowiska, dzięki któremu możliwy jest autentyczny rozwój społeczny, kulturalny oraz ekonomiczny, zarówno w makro, jak i mikroskali. Autorzy sformułowali w tym zakresie szereg niby oczywistych, jakkolwiek ciągle aktualnych tez i twierdzeń - jakby nieco zapomnianych w najnowszej literaturze oraz badaniach nad funkcjonowaniem rodziny - mówiących m.in. o tym, iż konieczność systemowego oraz wielokierunkowego wspierania rodziny leży w interesie całego społeczeństwa. Jedno z tych twierdzeń odnosi się np. do spostrzeżenia, iż pomimo istnienia oraz działalności wielu instytucji oraz organizacji ukierunkowanych na pomoc rodzinie, w istocie od szeregu lat polska rodzina jest w coraz gorszej kondycji, coraz bardziej słabnie, coraz bardziej jest ona niewydolna lub wręcz dysfunkcyjna. Gdzie leży przyczyna tego stanu rzeczy ? - pytają Autorzy próbując krytycznie poszukać źródeł tego stanu rzeczy".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17841 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8820 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Matura : język polski : egzamin ustny : odpowiedzi na 227 pytań / Joanna Bugaj. - Wydanie II. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne Greg, 2022. - 471, [1] strona : ilustracje ; 29 cm.
Pytania i odpowiedzi zawarte w książce zostały opracowane zgodnie z komunikatem dyrektora CKE z 1 września 2021 w sprawie listy jawnych zadań w części ustnej egzaminu maturalnego z języka polskiego w roku 2023 oraz aneksem z 25 lutego 2022.
U góry okładki: liceum / technikum.
Od 2023 roku zmieniają się zasady przeprowadzania ustnej części egzaminu maturalnego z języka polskiego. CKE opublikowała listę zadań opartych na wymaganiach przedmiotowych. Mają one na celu sprawdzenie wiedzy maturzystów na temat treści i problematyki lektur. Przedstawiamy książkę od Wydawnictwa GREG - repetytorium maturalne z języka polskiego przygotowujące do egzaminu ustnego w nowej formule. W książce uczeń znajdzie gotowe odpowiedzi na wszystkie pytania CKE. Wypowiedzi zostały przygotowane z najwyższą dbałością o poziom merytoryczny i zawierają wszystkie niezbędne informacje pozwalające udzielić pełnej i poprawnej odpowiedzi na pytania egzaminatora. Odpowiedzi są napisane zrozumiałym językiem, co czyni je łatwymi do zapamiętania. Dodatkowo repetytorium zawiera inne przydatne dla ucznia materiały - omówienia motywów literackich i krótki poradnik, jak sformułować dobrą wypowiedź ustną. Repetytorium ma przejrzystą i nowoczesną szatę graficzną ułatwiającą korzystanie i naukę. Książka została przygotowana przez sprawdzonych nauczycieli - to pewne i polecane przez specjalistów źródło wiedzy!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 82(091) (1 egz.)
(dostępność ok. 10.06.2024)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4282, 4281, 4653 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Zgodne z egzaminem państwowym, kompletne przygotowanie do egzaminu, osiągniesz najwyższy wynik, pewniaki na test, wszystkie lektury obowiązkowe.
Zgodne z egzaminem państwowym. Rok wydania na podstawie strony internetowej wydawcy.
Przedstawiamy najlepszą książkę dla każdego ósmoklasisty, który chce szybko, sprawnie i skutecznie przygotować się do egzaminu kończącego szkołę podstawową. Książka zawiera cały wymagany na egzaminie materiał - omówienia lektur obowiązkowych z klas 7-8, dział dotyczący form pisemnych z przykładami, jak powinny wyglądać wypracowania, a także część językową. Wielkim atutem książki są zadania sprawdzające wiedzę - pewniaki na teście, skonstruowane dokładnie tak, jak zadania, z którymi uczeń styka się na co dzień na testach i sprawdzianach oraz zetknie się na egzaminie. Dołączono też przykładowe arkusze egzaminacyjne wraz z kluczem rozwiązań. Książka posiada niezwykle nowoczesną i dynamiczną, kolorową szatę graficzną, wzbogaconą licznymi tabelami, schematami, grafikami i ilustracjami. Dzięki temu najważniejsze treści są od razu widoczne, a nauka jest łatwa i przyjemna. Polecamy ósmoklasistom!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82(091) (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 151-160.
Książka jest dojrzałym studium empirycznym podejmującym problematykę jakości życia dziecka z alergią ze szczególnym zwróceniem uwagi na środowisko rodzinne,które w znacznym stopniu determinuje tę jakość życia u dzieci.
Rozdział I. Wybrane koncepcje teoretyczne oraz definicja zdrowia i choroby * 1. Paradygmaty zdrowia w naukach o człowieku * 2. Społeczno-środowiskowe uwarunkowania zdrowia * 3. Definicje choroby w świetle literatury przedmiotu * Rozdział II. Choroba przewlekła w perspektywie rozwoju człowieka * 1. Rozwój psychomotoryczny dziecka w młodszym wieku szkolnym * 2. Rozwój dziecka z chorobą przewlekłą * Rozdział III. Alergia u dzieci * 1. Pojęcie alergii i atopii * 2. Przebieg najczęstszych chorób alergicznych u dzieci * 3. Jakość życia w chorobach alergicznych * Rozdział IV. Metodologia badań * 1. Założenia metodologiczne badań własnych * 2. Dobór grupy badawczej i charakterystyka demograficzno-społeczna badanych rodzin * Rozdział V. Środowisko rodzinne jako wyznacznik jakości życia dziecka z alergią - analiza wyników badań * 1. Status materialny rodziny a zaspokojenie potrzeb egzystencjalnych dziecka * 2. Reakcja rodziny na chorobę dziecka a postawy rodzicielskie... * 3. Realizacja funkcji opiekuńczo-zabezpieczającej rodziny z dzieckiem chorym * 4. Specyfika funkcji socjalizacyjnej rodziny z dzieckiem chorym * 5. Styl życia rodziny dziecka z alergią * 6. Dziecko chore w grupie rówieśniczej i w środowisku szkolnym * Rozdział VI. Edukacja zdrowotna rodzin dzieci chorych przewlekle * 1. Promocja zdrowia - założenia i cele * 2. Edukacja zdrowotna w promocji zdrowia * 3. Edukacja pacjenta i rodziny * 4. Samopomoc i stowarzyszenia chorych na astmę oskrzelową i alergię * Rozdział VII. Wybrane indywidualne przypadki rodzin dzieci alergicznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17698 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 111-115.
Rozdział I Psychopedagogiczne aspekty samokształcenia * Rozdział II Metodyczne aspekty samokształcenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1520 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 417-448.
Książka ks. Grzegorza Godawy zatytułowana "Funkcjonowanie rodziny dziecka objętego domową opieką hospicyjną. Studium tanatopedagogiczne" jest dziełem szczególnym. Ocena ta wynika z tego, że łączy ona w sobie, w niezwykle udany sposób, dwie narracje. Pierwsza prowadzona językiem psychologii i pedagogiki, a więc w sposób naukowy, druga językiem przepełnionym wrażliwością na bezmiar ludzkiego nieszczęścia, gdy pojawia się w rodzinie nieuleczalna choroba, która dotyka dziecko. Lektura książki pozwala zorientować się, że nie jest to dziełem przypadku, Autor bowiem jest nie tylko pedagogiem-badaczem, ale i osobą zaangażowaną w opiekę hospicyjną najbardziej bezbronnych istot - dzieci oraz we wspieranie dorosłych członków ich rodzin. I właśnie funkcjonowanie rodziny - jak pisze Autor - "nieuleczalnie chorego dziecka objętego opieką domowego hospicjum stało się fundamentalnym obszarem poszukiwań empirycznych podjętych w zrealizowanym projekcie badawczym. Spośród funkcji pełnionych przez rodzinę zostały wybrane dwie, które mają szczególne znaczenie pedagogiczne: funkcja opiekuńcza i wychowawcza. Rozwój i dojrzewanie człowieka są ściśle związane z opieką i wychowaniem, a realizacja tych funkcji w rodzinie nieuleczalnie chorego dziecka ma wymiar tanatopedagogiczny". Należy też zgodzić się z Autorem, "że proces opieki i wychowania w warunkach domowej opieki hospicyjnej znacznie różni się od wychowania dziecka przebywającego w szpitalu bądź w domu, ale niekorzystającego ze wsparcia hospicjum. Dlatego potrzebne są badania, które choć w części wyjaśnią omawiane zagadnienie. Ich rolą jest nie tylko diagnoza sytuacji, ale również pomoc". I to przesłanie jest konsekwentnie realizowane na stronach prezentowanej tu monografii.Warto w tym miejscu zapoznać się chociaż z fragmentami recenzji wydawniczych, które stanowią najlepszą rekomendację zachęcającą do lektury książki:To niełatwa, bo angażująca egzystencjalnie, ale zarazem w pewnym sensie fascynująca lektura. Autor wykorzystał obszerną literaturę, głównie psychologiczno-pedagogiczną, a także na podstawie obszernych i zarazem pomysłowych badań opisał świat doznań rodzin dzieci objętych domową opieką hospicyjną. Studium ks. dra G. Godawy stanowi istotne osiągnięcie badawcze w tanatopedagogice, zatem zdecydowanie popieram jak najszybsze opublikowanie recenzowanej książki. Niewątpliwie znajdzie ona wielu czytelników. Ze względu na bogatą, interdyscyplinarną część teoretyczną będą z niej korzystali naukowcy rozmaitych dyscyplin humanistycznych, głównie pedagogowie i psychologowie. Zaś część empiryczna - stanowiąca głównie świadectwo dramatu terminalnej choroby dziecka, jak i opis rozmowy Autora z rodzicami takich dzieci - jest cennym przykładem niełatwej przecież drogi do poznania szczególnego doświadczenia przemijania.ks. prof. dr hab. Józef MakselonGodne uwagi jest przede wszystkim to, że Autor podjął zagadnienie tanatopedagogiki, dyscypliny nabierającej wagi w naukach pedagogicznych. Dał rozwiniętą analizę podstaw teoretycznych, metodologicznych i praktycznych tanatopedagogiki, a wiązanie teorii z praktyką jest pożądanym kierunkiem działań w pedagogice. Autor zilustrował analizę stosowania praktycznego podstaw tanatopedagogicznych w praktyce, poddając badaniom empirycznym i analizie wyników tych badań problematykę funkcjonowania rodziny dziecka objętego domową opieką hospicyjną. Przeprowadził niełatwe badania autorskie - nie ograniczając się do wyników badań innych autorów. Zastosował metody obserwacji uczestniczącej oraz wywiadu swobodnego, pogłębionego, co było dobrym rozwiązaniem badawczym. prof. dr hab. Stanisław Palka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18494 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 273-279.
Książka Ewy Górniewicz to obszerne studium, którego lektura pozwala czytelnikowi w przystępny sposób poznać teoretyczne oraz metodyczne założenia diagnozowania trudności w czytaniu i pisaniu. Jej treść została ujęta w trzy rozdziały. Pierwszy z nich przynosi m.in. ogląd takich kwestii jak: czytanie i pisanie w ujęciu behawioralnym, funkcjonalna analiza tego procesu, a także jego neuroanatomiczna organizacja. Omówione zostały tu ponadto trudności w czytaniu i pisaniu ze szczególnym uwzględnieniem dysleksji rozwojowej. W kolejnym rozdziale obszernej analizie poddano nie tylko samą istotę diagnozy trudności w czytaniu i pisaniu - jej pojęcie, definicje, cele i zasady - ale i zaprezentowano typy diagnoz odnoszących się do tytułowej kwestii. Naświetlono także podstawy prawne diagnozy pedagogicznej, co ma niebagatelne znaczenie dla pedagogów i psychologów szkolnych oraz zatrudnionych w poradniach psychologiczno-pedagogicznych. Szczególną wartość, zwłaszcza dla wspomnianych tu praktyków, posiada rozdział trzeci, w którym Autorka skupiła się na procesie pedagogicznego diagnozowania trudności w czytaniu i pisaniu najmłodszych uczniów szkół podstawowych, dodatkowo różnicując podejście dla uczniów klas I oraz uczniów klas II-III. W centrum uwagi znalazły się wskazania dla terapeuty pedagogicznego realizującego postępowanie badawcze w zakresie badania mowy i języka, znajomości liter w izolacji, czytania oraz pisania. Dopełnieniem tego są zamieszczone w formie aneksu autorskie narzędzia przydatne w realizacji badania, stanowiące samoistną wartość rekomendowanej książki. Zauważyła to także w recenzji wydawniczej dr hab. Krystyna Żuchelkowska - profesor Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, w której m.in. czytamy: ".Dzieciom mającym trudności w czytaniu i pisaniu trzeba pomóc. Aby pomoc ta była skuteczna, najpierw należy rozpoznać trudności w czytaniu i pisaniu, co wcale nie jest łatwe. Dlatego też dobrze się stało, że Pani dr Ewa Górniewicz zajęła się problematyką związaną z diagnozowaniem trudności w czytaniu i pisaniu. Jest to problematyka o istotnym znaczeniu dla edukacji wczesnoszkolnej, chociażby z tego powodu, że w czasach współczesnych od 10 do 15 uczniów danego rocznika ma trudności w czytaniu i pisaniu. (.) Uznanie i szacunek budzi fakt, że wszystkie narzędzia do zdiagnozowania trudności w czytaniu i pisaniu Autorka opracowała samodzielnie, dbając o to, by spełniały warunki obiektywności i standaryzacji. (.) Przedłożona do recenzji wydawniczej książka Pani dr Ewy Górniewicz w pełni zasługuje na opublikowanie. Jej treść w pełni odpowiada tematowi określonemu w tytule. Pokazuje, że chcąc świadomie oraz z dobrym skutkiem likwidować trudności w czytaniu i pisaniu, należy je rozpoznać na określonym etapie edukacyjnym. Daje to podstawę do stwierdzenia, że książka będzie dobrze służyła nauczycielom wczesnej edukacji i kandydatom do tego zawodu, a także rodzicom, którzy pomagają dzieciom w opanowaniu umiejętności czytania i pisania".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19374 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zbiór prac pracowników naukowych Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie.
Henryk Mizerek - Proces kształcenia wobec "terroru" ekonomii * Małgorzata Dagiel - Szkoła u progu reformy w świetle narracji studentów - przyszłych nauczycieli * Józef Górniewicz - Program Ministerstwa Edukacji Narodowej Zero tolerancji dla przemocy w szkole - analiza pedagogiczna pojęcia "tolerancja" * Stanisław Kawula - Nikłe szansę edukacyjne dzieci i młodzieży z obszarów biedy. Bariery i szansę * Marta Guziuk - Główne założenia edukacji wielokulturowej a problematyka barier psychospołecznych * Małgorzata Kowalik-Olubińska - Perspektywa konstruktywistyczna w edukacji przedszkolnej * Monika Maciejewska - Nowe konteksty odpowiedzialności moralnej nauczyciela * Małgorzata Suświłło - Zdolności specjalne dziecka w szkole - "zakopywanie" czy "mnożenie" talentów * Józef Górniewicz - Dylematy współczesnej teorii wychowania - potrzeba nowych odczytań i ich podręcznikowej prezentacji * Hanna Kędzierska - Edukacyjny obraz świata w narracjach studentów pedagogiki * Amadeusz Krause - Pedagogika specjalna w procesie zmian edukacyjnych * Marzena Nowicka, Elżbieta Wąsowska - Kategoria "innego" w narracjach nauczycieli wczesnej edukacji * Józef Górniewicz - Idea "kształcenia na odległość" w szkolnictwie wyższym - rozwiązania praktyczne i dylematy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1555 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Pracy Socjalnej)
U góry okł.: Polska w Europie : ograniczenia i perspektywy : 12. ogólnopolski zjazd socjologiczny Poznań, 15-18.09. 2004.
Bibliogr. przy ref.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4650, 3282 (2 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Afrykańskie przygody Fenka [Książka mówiona] / [autor Magdalena Gruca]. - Bielsko-Biała : Wydawnictwo Edukacyjne Sobik, copyright 2016. - 1 dysk optyczny (CD-ROM 30 min.) : zapis cyfrowy, stereo. ; 12 cm.
(Podróże Fenka / Magdalena Gruca)
Czyta: Joanna Korpiela-Jatkowska.
Spotkanie twarzą w twarz z żyrafą, czekoladowi przyjaciele, poszukiwanie wody, butelka pełna piasku, drzewa wysokie jak wieżowce, słoń w walizce. Chcesz przekonać się, co jeszcze spotka Fenka w Afryce? Miłego słuchania!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. K.821-93 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej