Uczniowie klas początkowych
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(24)
Forma i typ
Książki
(23)
Proza
(5)
Publikacje naukowe
(4)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Audiobooki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(29)
wypożyczone
(1)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(2)
BD40 (Suwalska 11)
(2)
BD52 (Rembielińska 6a)
(3)
BD53 (Bazyliańska 6)
(1)
MW123 (św. Wincentego 64)
(1)
W37 (Smoleńska 94)
(1)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(19)
Autor
Bonna Beata
(1)
Borowska Ewa (edukacja wczesnoszkolna)
(1)
Bourgeois Paulette
(1)
Błasiak Anna (1974- )
(1)
Christians Julia (1984- )
(1)
Clariana Anna
(1)
Clark Brenda
(1)
Deptuła Maria
(1)
Flanz Jolanta
(1)
Florkiewicz Violetta
(1)
Galant Józef (1910- )
(1)
Głażewski Michał
(1)
Hamidi Nadia
(1)
Hawlicki Józef
(1)
Jabłońska Natalia (graficzka)
(1)
Janiszewska Bożena
(1)
Jegier Aneta
(1)
Klimczak Rafał
(1)
Klimczak Rafał. Nudzimisie
(1)
Kochanowska Ewa (pedagogika)
(1)
Kołodziejska Dorota
(1)
Krzysztoszek Zofia (1925-2018)
(1)
Kucewicz Katarzyna
(1)
Kwaśniewska Małgorzata
(1)
Lendzion Joanna
(1)
Marczewski Jan (1990- )
(1)
Misiuk Agnieszka
(1)
Naprawa Renata
(1)
Neider Andreas (1958- )
(1)
Olek-Redlarska Zofia (1955- )
(1)
Poklewska-Koziełło Ewa (1967- )
(1)
Poussin Charlotte
(1)
Quayle Ruth
(1)
Roche Hadrien
(1)
Rosnowska Amelia
(1)
Sobiewska Barbara
(1)
Szczepańska Mariola
(1)
Szkolak Anna
(1)
Szmalec Jacek
(1)
Szurek-Skwierowska Ewa (1938- )
(1)
Tanajewska Alicja
(1)
Zagnińska Maria
(1)
Zarawska Patrycja
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(5)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(24)
Język
polski
(24)
Odbiorca
6-8 lat
(5)
Dzieci
(5)
0-5 lat
(2)
Nauczyciele
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Rodzice
(2)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Przedszkola
(1)
Studenci pedagogiki wczesnoszkolnej
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Literatura angielska
(1)
Literatura kanadyjska
(1)
Temat
Kobieta
(5203)
Rodzina
(4009)
Przyjaźń
(3831)
Miłość
(3256)
Tajemnica
(2949)
Uczniowie klas początkowych
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2934)
Relacje międzyludzkie
(2513)
Zabójstwo
(2172)
Życie codzienne
(1905)
Magia
(1729)
Zwierzęta
(1606)
Dzieci
(1588)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1527)
Uczucia
(1400)
Nastolatki
(1376)
II wojna światowa (1939-1945)
(1363)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1346)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1014)
Chłopcy
(998)
Trudne sytuacje życiowe
(995)
Wybory życiowe
(931)
Sekrety rodzinne
(929)
Policjanci
(908)
Żydzi
(892)
Relacja romantyczna
(879)
Osoby zaginione
(876)
Władcy
(869)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(820)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(774)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(741)
Walka dobra ze złem
(717)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(693)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Koty
(679)
Arystokracja
(675)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Psychologia
(637)
Poszukiwania zaginionych
(636)
Uprowadzenie
(635)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(621)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(585)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(558)
Zemsta
(551)
Wojsko
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(504)
Zakochanie
(503)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Osobowość
(473)
Spisek
(473)
Seryjni zabójcy
(470)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(454)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Marzenia
(444)
Samotność
(444)
Nauka
(434)
Język angielski
(433)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Ludzie bogaci
(428)
Nauczanie początkowe
(427)
Czarownice i czarownicy
(426)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(419)
Politycy
(409)
Samopoznanie
(409)
Temat: czas
2001-
(4)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Poradnik
(5)
Opowiadania i nowele
(4)
Monografia
(2)
Raport z badań
(2)
Opracowanie
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Powieść przygodowa
(1)
Programy nauczania początkowego
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(8)
24 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 658-696.
Streszcz. ang.
Podejmując problematykę rozwijania zdolności i kompetencji muzycznych uczniów w młodszym wieku szkolnym autorka wpisuje się w powszechny nurt badań nad edukacją muzyczną. Obecnie nauka dostarcza wielu argumentów, że dla edukacji większości dzieci muzyka może być równie ważna, jak czytanie i pisanie, a rola, jaką odgrywa edukacja artystyczna w zwiększaniu kompetencji młodych w XXI wieku, w tym ich świadomości kulturalnej i kreatywności, jest powszechnie doceniania w Europie. W tak rozumiany kontekst wpisują się właśnie badania autorki. a potrzeba gruntownego i dogłębnego zrozumienia uczenia się muzyki oraz poszukiwanie sposobów optymalizujących ten proces, skłoniło autorkę do szczególnego uwzględnienia oddziaływań edukacyjnych, opartych na założeniach teorii uczenia się muzyki E.E. Gordona w kontekście ich wpływu na kształtowanie się zdolności i kompetencji muzycznych uczniów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17970 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Idziemy do pierwszej klasy / Ewa Borowska ; ilustracje: Natalia Jabłońska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Nasza Księgarnia, 2023. - [44] strony : ilustracje kolorowe ; 27 cm.
(Szkoła i Ja)
„Szkoła i ja” – nowa seria dla dzieci rozpoczynających naukę w szkole! Szkoła jest dla was nowym i zupełnie obcym miejscem? Aby pomóc wam poczuć się lepiej i pewniej, zapraszamy do podstawówki, w której uczą się Iga i Filip. Razem z tą sympatyczną dwójką pierwszoklasistów zajrzycie w różne zakamarki i poznacie panujące w szkole zwyczaje. Wierzę, że ta lektura rozwieje wiele obaw i że dzięki niej rozpoczęcie edukacji szkolnej stanie się wyczekiwanym i radosnym wydarzeniem. Trzymam za was kciuki. Powodzenia! Ewa Borowska, nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Czytamy z Franklinem )
U góry okładki: Jestem w TV!
Data wydania wg: https://www.empik.com/franklin-idzie-do-szkoly-bourgeois-paulette-clark-brenda,364445,ksiazka-p
Zielony żółw Franklin znany jest dzieciom na całym świecie z serii powszechnie lubianych książeczek oraz popularnych filmów animowanych. Każdy tomik to osobna historia o niezwykle ważnych sprawach z życia przeciętnego kilkulatka. Tym razem Franklin zaczyna ważny etap swojego życia - naukę w szkole. Postacie wykreowane przez autorki są wzorcem nie tylko dla dzieci, lecz także dla rodziców, a ich przeżycia pozwalają odnaleźć się w niełatwych sytuacjach życiowych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla przedszkolaków i uczniów klas I-III.
Prezentowana książka zawiera ponad sto zabaw, które umożliwią dzieciom rozwijanie nieskończonej liczby sprawności. Zorganizowanie zawodów w bezbłędnym wypowiadaniu łamańców językowych, zabawa w odkrywców na świeżym powietrzu, gra w klasy, wymyślanie historii i przygotowywanie inscenizacji, zabawa w tworzenie ciągów wyrazowych i zgadywanie słów lub rzucanie piłką do celu to tylko część propozycji, jakie zostały zawarte w tej książce. Są to gry, zabawy i ćwiczenia, które gwarantują wspaniałą zabawę i które jednocześnie uczą dzieci poszanowania określonych zasad - pokazują im, jak pracować w grupie, sprzyjają rozwojowi ekspresji oraz różnych strategii zachowań oraz wpływają pozytywnie na rozwój motoryki.Odbiorcy:- nauczyciele przedszkoli i pionu edukacji wczesnoszkolnej.- także rodzice, pragnący zorganizować dzieciom twórczo czas.Dlaczego warto nabyć tę książkę:- to praktyczny zestaw zabaw, ćwiczeń i gier wpływających na integralny rozwój dziecka.- jest pełna ciekawych pomysłów, z których skorzystają zarówno specjaliści, jak i rodzice.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17896 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 192-205. Indeksy.
Książka dostarcza rzetelnej wiedzy na temat kompetencji społecznych i ich znaczenia dla funkcjonowania dziecka w otoczeniu społecznym. Omówiono w niej narzędzia ułatwiające nauczycielom diagnozę kompetencji społecznych dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym.Przedstawiono także propozycję sposobów poznawania umiejętności współpracy dzieci w młodszym wieku szkolnym z perspektywy dziecka, rówieśników i nauczyciela.Diagnoza kompetencji społecznych dzieci może być punktem wyjścia w planowaniu pracy wychowawczej lub sposobem sprawdzenia efektów działań już podjętych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18516, 18945 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 111-115.
Rozdział I Psychopedagogiczne aspekty samokształcenia * Rozdział II Metodyczne aspekty samokształcenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1520 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mój profil dominacji : obrazkowy test do badania lateralizacji u dzieci i dorosłych / Violetta Florkiewicz. - Wydanie I. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2016. - Teka (51 stron, 20 kart tablic) : ilustracje kolorowe ; 31 cm.
Bibliografia strony 50-51.
Test Mój profil dominacji to narzędzie, w którym do diagnozy modelu lateralizacji zostały wykorzystane zadania obrazkowe.Nowa formuła testu oparta na projekcjach graficznych sprawdziła się również bardzo dobrze w diagnozie dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.Pozycja ta składa się z części teoretycznej i praktycznej.W pierwszej z nich czytelnicy znajdą garść informacji o lateralizacji i jej wpływie na proces uczenia się, opis procedury badawczej oraz wskazówki i scenariusze zabaw do pracy z dziećmi z zaburzoną lateralizacją.Drugą część stanowi blok kart z zestawem do badania dzieci, które nie ukończyły siódmego roku życia, oraz osób z niepełnosprawnością intelektualną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21723 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14624 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 114-116.
Od roku 2012 dzieci sześcioletnie (te, które w danym roku kalendarzowym kończą 6 lat) objęte będą obowiązkiem szkolnym - rozpoczną naukę w klasie I szkoły podstawowej. Aby były one dobrze do szkoły przygotowane, od 2011 roku wprowadza się także obowiązek przedszkolny dla dzieci pięcioletnich.Nowa reforma oświaty budzi wiele kontrowersji, obaw i niepokoju wśród rodziców przyszłych pierwszoklasistów. Padają pytania: po co? dlaczego? dlaczego mojemu dziecku odbiera się dzieciństwo? Intencją reformy jest pragnienie, aby wszystkie dzieci przed rozpoczęciem "poważnej" nauki (od ok. II klasy) w łagodny sposób przywykły do reguł współżycia z rówieśnikami, nabrały pewnych cech samodzielności, spotkały się ze wspólnymi zabawami, z kredkami, z książeczkami i ich głośnym czytaniem itd. Jednym słowem - aby wszystkim dzieciom zapewnić możliwie równy start w szkole, nie odbierając im dzieciństwa! Przecież zabawy w przedszkolu i w prowadzonej podobnie do przedszkola klasie I powinny być atrakcyjniejsze od przebywania w domu.Obecnie, w okresie przejściowym, sześciolatki także mogą iść do klasy I, jeśli tylko rodzice wyrażą takie życzenie, a dzieci przynajmniej przez rok chodziły do przedszkola i szkoła jest przygotowana na ich przyjęcie. Sześciolatek który nie chodził do przedszkola również może pojść do szkoły, o ile Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna stwierdzi, że osiągnął on odpowiednią dojrzałośćszkolną. W okresie przejściowym szkoły powinny przygotować się na przyjęcie dzieci sześcioletnich zgodnie z wytycznymi MEN.Wymagane są:Ľ pomieszczenie do nauki z dopasowanymi meblami i pomocami;Ľ pomieszczenie do zabawy i odpoczynku z dużą ilością zabawek, gier, pomocy;Ľ odpowiednio przygotowane sanitariaty dla dzieci;Ľ odpowiednio przygotowani nauczyciele, którzy pracują z dziećmi metodami zabawowymi i uczą dzieci głównie poprzez zabawę!Ponieważ do szkoły idą dzieci młodsze o rok, zmieniony jest także program nauczania - został on do nich dostosowany. W klasie I dzieci mają zdobyć podstawy pisania, czytania i liczenia, uczą się współpracy w grupie, stają się bardziej samodzielne. Mają także opanować podstawy posługiwania się komputerem, podstawy języka obcego itp., aby w klasie II i III były już przygotowane do przyswajania i utrwalania wiedzy, umiejętności oraz nawyków systematycznego uczenia się.No tak, ale czy moje dziecko sobie poradzi? Czy ma jakieś braki? Może mu w czymś pomóc? - takie pytania i wątpliwości towarzyszą od dawna zatroskanym rodzicom pierwszoklasistów. Teraz jednak, gdy do szkoły ruszają sześciolatki, a przed nimi nieznana klasa I, nabierają one większej wagi.Prezentowana książka jest Poradnikiem dla tych właśnie rodziców, którzy pytają, obawiają się i chcą zapewnić swoim sześciolatkom dobry start w szkoleniezależnie od tego czy miały one edukację przedszkolną, czy też nie, czy miały diagnozę dojrzałości przeprowadzoną w przedszkolu, czy też diagnozy takiej nie było. Czego będzie się od mojego dziecka wymagać i czego ja mam od niego wymagać? Jakie ma dobre, a jakie słabsze strony i co to znaczy? Czy i jak mogę mu pomóc przed pójściem do szkoły i w początkowym okresie w szkole? - na te właśnie pytania postaram się w tej książce odpowiedzieć.Omówione w niej będą z jednej strony oczekiwania szkoły co do poziomu rozwoju dzieci, z drugiej zaś przedstawiona zostanie charakterystyka możliwości rozwojowych dzieci w wieku około sześciu lat.Można będzie także sprawdzić "czy mój maluch osiągnął gotowość szkolną" - w tym celu zamieszczam Arkusz Dojrzałości (wraz z opisem jego wypełniania i oceny wyników), pozwalający w prosty sposób ocenić cały szereg umiejętności i właściwości dziecka wskazanych przy rozpoczęciu nauki.Wszyscy korzystający z Poradnika rodzice będą mogli ponadto pomóc swojemu dziecku w przygotowaniu do szkoły - na końcu każdego rozdziału zamieszczam pomysły na zabawy i zajęcia, które pomogą dziecku w polubieniu czynności szkolnych, rozbudzą jego zainteresowanie i zaciekawienie tym, czego będzie uczyło się w szkole.Życzę wszystkim dzieciom i ich rodzicom ciekawych wspólnych zabaw, radości i dobrego startu w szkole.Autorka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
"Proponowane opracowanie jet pracą zbiorową składającą się z 14 tekstów różnych autorów. Wszystkie one, zgodnie z tytułem książki, dotyczą dzieci rozpoczynających naukę w szkole. Opracowanie jest adresowane do szerokiej grupy czytelników, zarówno do nauczycieli, szczególnie zajmujących się nauczaniem początkowym i wychowaniem przedszkolnym, jak i do rodziców zainteresowanych poruszanymi w publikacji zagadnieniami. Autorki starają się przedstawić jak najszerszą paletę zagadnień związanych z początkowym etapem edukacji.Opracowanie o charakterze kompendium jest potrzebną i wartościową publikacją, szczególnie że adresatami są zarówno nauczyciele, jak i rodzice. Wczesna edukacja budzi szerokie zainteresowanie w obu grupach osób dorosłych, a dodatkowo zachodzące w niej zmiany wymagają szerokiej akcji informacyjnej".dr hab. prof. APS Wanda Hajnicz
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16179 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Nudzimisie idą do szkoły [Książka mówiona] / Rafał Klimczak. - Kraków : Wydawnictwo Skrzat ; [Piaseczno] : Storybox.pl, [2023]. - 1 dysk optyczny (CD-Audio) (1 godz. 44 min) : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm.
(Nudzimisie / Rafał Klimczak ; 5)
Data i miejsce wydania na podstawie serwisu e-ISBN.
Stanowi część 5. cyklu. Część 1. pt.: Nudzimisie ; część 2. pt.: Nudzimisie i przyjaciele ; część 3. pt.: Nudzimisie i przedszkolaki ; część 4. pt.: Szymek w krainie Nudzimisiów.
Czyta Jan Marczewski.
Publikacja dostępna również w formie drukowanej.
Nagranie w formacie mp3.
Wszystko, co dobre, szybko się kończy... Wakacje minęły, a Szymek został pierwszoklasistą! Jak możecie się domyślać, przyjaciele z Nudzimisiowa nie zostawili chłopca samego w tak ważnym dla niego momencie. W tej części przygód sympatycznych stworków przeczytacie o tym, jak wygląda szkoła w krainie nudzimisiów, kogo Szymek spotkał w pierwszej klasie i jak poradził sobie z nowymi obowiązkami. Oczywiście nie zabraknie śmiechu, zabawy i mnóstwa sposobów na odnudzanie. [lubimyczytac.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. K.821-93 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Aneksy na stronach 375-386.
Bibliografia na stronach 385-410.
Streszczenie w języku angielskim.
Książka jest obszernym opracowaniem o charakterze teoretyczno-empirycznym, a jej tematyka mieści się w obszarze pedagogiki wczesnoszkolnej, szczególnie zagadnień teoretycznych i praktycznych dydaktyki wczesnoszkolnej. Podjęcie przez Autorkę kwestii wiedzy osobistej znajduje głębokie uzasadnienie we współczesnym dyskursie naukowym. [.] Praca pod względem omawianej w niej problematyki jest nowatorska, wzbogaca wiedzę o szkolnej edukacji dziecka, zakreśla ważne pole dociekań w tej dziedzinie. [.] Monografia jest wartościowa poznawczo, wnosi nowe treści do pedagogiki, w tym pedagogiki wczesnoszkolnej.Z recenzji wydawniczej dr hab. Józefy Bałachowicz, prof. APSPraca ma charakter interdyscyplinarny i odpowiada pilnym potrzebom edukacji kształtującej osoby, osobowości i indywidualności [.]. Istotną wartością książki jest bogaty, dobrze dobrany zestaw literatury interdyscyplinarnie traktowanego przedmiotu jej studiów i badań. [.] Publikacja stanie się cennym źródłem dla tych Czytelników, którzy chcą zgłębiać, zmieniać, wzbogacać i umożliwiać kształtowanie podmiotowych struktur osobistej wiedzy uczniów edukacji wczesnoszkolnej.Z recenzji wydawniczej prof. dr hab. Wojciecha Kojsa poleca ImpulsCelami opracowania są: po pierwsze, przedstawienie opinii i przekonań badanych nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej na temat wiedzy osobistej dziecka na podstawie analizy ich wypowiedzi udzielonych w trakcie indywidualnych wywiadów otwartych; po drugie, próba oglądu praktyki pedagogicznej tychże nauczycieli pod kątem sposobów aktywizowania i wykorzystywania wiedzy osobistej dziecka na zajęciach w klasach początkowych szkoły podstawowej. Podjęto próbę uzyskania odpowiedzi na pytania: Jaki jest sposób rozumienia wiedzy osobistej dziecka i jakie cechy przypisują jej nauczyciele? Czy i jak nauczyciele w praktyce odwołują się do wiedzy osobistej dziecka i ją wykorzystują? Kolejnym celem badań jest ukazanie świadomości nauczycieli w zakresie podejmowanych działań dotyczących aktywizowania i integrowania wiedzy osobistej i szkolnej dziecka w praktyce poprzez zestawienie opinii wyrażonych w wywiadach otwartych z analizą przebiegu przeprowadzonych przez nich zajęć w klasach początkowych szkoły podstawowej.Praca składa się z części teoretycznej i części badawczej. Część teoretyczna obejmuje pięć rozdziałów. W pierwszym omówiono społeczno-kulturowy i ideologiczny kontekst współczesnej edukacji. Rozdział ten ukazuje wielowymiarowość i złożoność wpływów oraz oddziaływań edukacyjnych, wskazuje na zależność między zakresem i charakterem wiedzy przekazywanej i wymaganej od dziecka w szkole a zmianami kulturowymi i przemianami cywilizacyjnymi specyficznymi dla rzeczywistości ponowoczesnej. Rozważania podjęte w rozdziale 2 koncentrują się wokół kluczowej dla pracy kategorii pojęciowej, jaką jest wiedza osobista. Ontologiczna i epistemologiczna charakterystyka omawianej kategorii została dokonana z perspektywy różnych dyscyplin naukowych, zwłaszcza psychologii, pedagogiki i socjologii, szczególnie - ze względu na omawianą problematykę - fenomenologicznej socjologii wiedzy. W rozdziale tym podjęto także kwestię językowych determinant wiedzy potocznej, przede wszystkim zaś problem kształtowania pojęć w procesie kształcenia. Kluczowym zagadnieniem poruszonym w rozdziale 2 jest też komunikacja dydaktyczna w kontekście aktywizowania i konstruowania wiedzy dziecka. Rozdział 3 odsłania edukację dzieci w młodszym wieku szkolnym na tle wybranych paradygmatów i orientacji w myśleniu o współczesnej edukacji. Przede wszystkim skupiono się w nim na ukazaniu znaczenia, jakie przypisuje się wiedzy osobistej dziecka w konstruktywistycznym myśleniu o edukacji, zwłaszcza - w związku z podjętymi w książce rozważaniami i badaniami - w konstruktywizmie społecznym. Dyskusja prowadzona w rozdziale 4 odnosi się do istoty i rodzajów codziennych doświadczeń dziecka we współczesnej przestrzeni życia i edukacji jako źródeł jego wiedzy. Wychodząc od wybranych koncepcji doświadczeń w edukacji podjęto próbę uzasadnienia, że zarówno podmiotowość i aktywność poznawcza dziecka, jak i doświadczenia nabywane w przestrzeni społecznej są źródłami zmian rozwojowych. Część teoretyczną kończą rozważania w rozdziale 5 na temat roli nauczyciela w procesie aktywizowania i integrowania wiedzy osobistej dziecka z wiedzą szkolną. Zawarte w nim treści odnoszą się do funkcji i kompetencji nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej związanych z tworzeniem warunków do rozbudzania ciekawości dziecka i wywoływaniem jego przeżyć i emocji, istotnych w konstruowaniu przez nie wiedzy. W rozdziale tym poruszono również kwestię języka w procesie komunikacji dydaktycznej jako narzędzia ekspresji wiedzy osobistej dziecka. Problem aktywizowania i wykorzystywania wiedzy osobistej dziecka powiązano z indywidualnymi ideologiami nauczycieli.Część druga opracowania ma charakter badawczy, obejmuje trzy rozdziały. W rozdziale 6 przestawiono metodologiczne założenia badań zgodnie z zarysowaną wcześniej ich koncepcją. Rozdział 7 zawiera analizę i interpretację danych uzyskanych z wywiadów otwartych przeprowadzonych z nauczycielami wczesnej edukacji. Każdy z wyodrębnionych sposobów rozumienia i doświadczania cech, źródeł i warunków posługiwania się wiedzą osobistą przez dziecko, jak również jej wykorzystywania w procesie kształcenia przez respondentów został opisany i zobrazowany ich wypowiedziami. W celu ukazania fenomenu wiedzy osobistej w świadomości nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej dokonano także analizy kilku wywiadów jako całości. Ostatni rozdział obejmuje analizę sytuacji edukacyjnych występujących w ramach zajęć zintegrowanych prowadzonych przez badanych w naturalnym ich przebiegu pod kątem aktywizowania i integrowania wiedzy osobistej dziecka z wiedzą szkolną. W trakcie opisu wyników badań przytoczono sytuacje dydaktyczne z zajęć zintegrowanych, reprezentujące określone sposoby podejścia do wiedzy osobistej dziecka w praktyce szkolnej. Analizie poddano przypadki konkretnych zajęć jako całości, odzwierciedlające różne podejścia nauczycieli do wiedzy osobistej dzieci. Syntezę wyników badań stanowi próba zestawienia uzyskanego obrazu wiedzy osobistej dziecka w świadomości badanych z rzeczywiście podejmowanymi przez nich na zajęciach działaniami w zakresie aktywizowania i wykorzystywania wiedzy osobistej w praktyce.
CZĘŚĆ I. TEORETYCZNA * * Rozdział 1 * Edukacja człowieka w perspektywie transformacji kulturowej w dobie ponowoczesnościá * Wprowadzenieá * 1.1. Postrzeganie człowieka w perspektywie postmodernistycznejá * 1.2. Szanse i zagrożenia dla rozwoju i edukacji człowieka w dobie ponowoczesnościá * 1.3. Społeczno-polityczny kontekst edukacjiá * 1.4. Szkoła wobec cech rzeczywistości ponowoczesnejá * Podsumowanieá * * Rozdział 2 * Wiedza osobista jako kategoria pojęciowa w rozważaniach i badaniach nad edukacją małego dzieckaá * Wprowadzenieá * 2.1. W kierunku redefinicji pojęcia i funkcji wiedzyá * 2.2. Wokół pojęcia i źródeł wiedzy osobistejá * 2.3. Wiedza osobista versus wiedza szkolnaá á * 2.4. Językowe determinanty wiedzy potocznejá á * 2.4.1. Pojęcia potoczne a pojęcia naukoweá * 2.4.2. Język i mowa potocznaá * 2.5. Komunikacja dydaktyczna w kontekście konstruowania wiedzy dzieckaá * Podsumowanieá * * Rozdział 3 * Wiedza osobista dziecka w kontekście wybranych paradygmatów edukacji małego dzieckaá * Wprowadzenieá * 3.1. Wiedza dziecka w świetle orientacji funkcjonalno-behawiorystycznejá * 3.2. Konstruktywizm jako perspektywa teoretyczna w refleksji i badaniach nad wiedzą dziecka * 3.2.1. Kierunki rekonstrukcji opartego na konstruktywizmie poznawczo-rozwojowym Jeana Piageta nurtu myślenia o rozwoju poznawczym uczniaá * 3.2.2. Wiedza dziecka w kontekście społeczno-kulturowej teorii poznania Lwa S. Wygotskiego * 3.2.3. Socjokulturowa koncepcja Jerome’a Brunera jako perspektywa dla współczesnych badań nad wiedzą dziecka * 3.3. Wiedza osobista dziecka w ujęciu kognitywistycznymá * Podsumowanieá * Rozdział 4 * Wymiar i jakość codziennych doświadczeń dziecka we współczesnej przestrzeni życia i edukacji a jego wiedza osobista * Wprowadzenieá * 4.1. Uczenie się przez doświadczenie i uczenie się z doświadczeń – wybrane koncepcje * 4.2. Aktywność poznawcza dziecka jako źródło zmian rozwojowych i doświadczeńá * 4.3. Społeczno-kulturowe warunki zmian rozwojowych i wiedzy osobistej dziecka – wybrane koncepcjeá * 4.4. Przestrzenie nabywania wiedzy i doświadczeń przez dziecko we współczesnej rzeczywistościá * Podsumowanieá * Rozdział 5 * Nauczyciel wobec wiedzy osobistej dzieckaá * Wprowadzenieá * 5.1. Edukacja w kontekście potrzeb i możliwości dziecka w młodszym wieku szkolnym – w stronę nowych osiągnięć psychologii rozwojowejá * 5.2. Ewolucja funkcji nauczyciela we wprowadzaniu dziecka w świat wiedzyá * 5.3. Kompetencje nauczyciela jako warunek zmiany praktyki edukacyjnej w zakresie podejścia do wiedzy osobistej dziecka * 5.4. Rozbudzanie ciekawości dziecka jako stymulatora wiedzy osobistejá * 5.5. Rola przeżyć i emocji w procesie dochodzenia do wiedzy – język jako narzędzie ekspresji wiedzy osobistejá * 5.6. Wiedza osobista dziecka w kontekście osobistych teorii nauczycieliá * Podsumowanieá * * CZĘŚĆ II. BADAWCZA * * Rozdział 6 * Ustalenia metodologiczneá * 6.1. Uzasadnienie wyboru modelu badań jakościowych * 6.2. Uzasadnienie wyboru paradygmatu interpretatywnego w badaniach nad nauczycielskim rozumieniem i wykorzystaniem w praktyce wiedzy osobistej dziecka * 6.3. Perspektywa fenomenograficzna w badaniach nad wiedzą osobistą dziecka w świadomości nauczycieliá * 6.4. Przedmiot i cele badańá * 6.5. Problemy badawczeá * 6.6. Metody badawczeá * 6.6.1. Wywiad otwarty jako metoda gromadzenia danychá * 6.6.2. Analiza treści protokołów zajęć zintegrowanychá * 6.7. Charakterystyka badanej grupyá * 6.8. Przygotowanie danych do analizy i założenia dotyczące analizy wyników badań własnychá * * Rozdział 7 * Wiedza osobista dziecka w refleksji nauczycielskiej – rezultaty badań własnychá * 7.1. Rozumienie pojęcia wiedzy osobistej dzieckaá * 7.2. Cechy formalne i strukturalne wiedzy osobistej dzieckaá * 7.2.1. Bogactwo/ubóstwo treściowe wiedzy osobistej dzieckaá * 7.2.2. Złożoność – globalność/zróżnicowanie treści wiedzy osobistej dzieckaá * 7.2.3. Konkretność/ogólność wiedzy osobistej dziecka * 7.2.4. Dezintegracja/integracja wiedzy osobistej dzieckaá * 7.2.5. Rozbieżność/zgodność jako cecha wiedzy osobistej dzieckaá * 7.2.6. Nieadekwatność/adekwatnośćá * 7.2.7. Zamkniętość/otwartość wiedzy osobistejá * 7.2.8. Statyczność/dynamiczność wiedzy osobistej dzieckaá * 7.2.9. Obiektywizm/subiektywizm wiedzy osobistej dzieckaá * 7.2.10. Linearność/brak linearności wiedzyá * 7.3. Źródła wiedzy i rola środowiska społecznego w tworzeniu warunków sprzyjających nabywaniu wiedzy osobistej przez dzieckoá * 7.4. Warunki i proces posługiwania się wiedzą osobistą przez dzieckoá * 7.4.1. Funkcjonalność/dysfunkcjonalność wiedzyá * 7.4.2. Ocena stosunku dziecka do własnej wiedzyá * 7.4.3. Symetryczność/asymetryczność wiedzy osobistej dziecka względem wiedzy nauczycielaá * 7.5. Deklarowane postawy nauczycielek wobec wiedzy osobistej dzieci w praktyce * 7.5.1. Akceptacja wiedzy osobistej dzieckaá * 7.5.2. Postawy quasi-akceptujące wiedzę osobistą dzieciá * 7.6. Wiedza osobista dziecka w świadomości nauczycielek – analiza przypadkówá * 7.6.1. Przypadek 1 – wiedza osobista dziecka jako dydaktycznie niepożądana * 7.6.2. Przypadek 2 – wiedza osobista dziecka jako dydaktycznie niekoniecznaá * 7.6.3. Przypadek 3 – wiedza osobista dziecka jako dydaktycznie niezbędna * 7.7. Wiedza osobista dziecka w refleksji nauczycieli – próba syntezyá * Rozdział 8 * Wiedza osobista dziecka w praktyce szkolnej – analiza wyników badań * 8.1. Uzasadnienie wyboru sytuacji dydaktycznych jako jednostek analizy jakościowej w protokołach zajęćá * 8.2. Zadania dydaktyczne jako narzędzia dokonywania zmian w wiedzy uczniaá * 8.3. Kategorie opisu sposobów podejścia nauczycielek do wiedzy osobistej dziecka w praktyce * 8.4. Wyniki analizy wybranych protokołów zajęćá * 8.4.1. Przypadek 1 – brak zaufania ze strony nauczycielki do wiedzy osobistej dziecka * 8.4.2. Przypadek 2 – pozorne zaufanie nauczycielki do wiedzy osobistej dziecka * 8.4.3. Przypadek 3 – zaufanie nauczycielki do wiedzy osobistej dzieckaá * 8.5. Wiedza osobista dziecka w praktyce szkolnej – próba syntezy * 8.6. Od deklaracji do praktycznych działań nauczycielek – dyskusja wynikówá * * Zakończenieá * Aneksyá * Bibliografiaá * Wykaz tabel i schematówá * Summaryá *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19013 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13667 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Marcelinka i świąteczny kołowrotek / Katarzyna Kucewicz ; ilustrowała Ewa Poklewska-Koziełło. - Wydanie pierwsze. - Poznań : Frajda, 2023. - 76, [5] stron : ilustracje ; 24 cm.
SIEDEM OKOŁOŚWIĄTECZNYCH OPOWIADAŃ O SZKOLNEJ I DOMOWEJ CODZIENNOŚCI, Z PERSPEKTYWY WYJĄTKOWO WRAŻLIWEJ DZIEWCZYNKI. Marcelinka to bardzo wrażliwa dziewczynka, która chodzi do pierwszej klasy. Zbliżają się święta i bardzo dużo się dzieje, zarówno w szkole, jak i w domu. Istny kołowrotek! Przygotowywanie ozdób choinkowych, wybór świątecznego drzewka, nauka jazdy na łyżwach, porządki, przedświąteczne szkolne spotkanie, no i rodzinna Wigilia. Wszystkim tym wydarzeniom towarzyszy cała gama najróżniejszych emocji! Czy uda się wybrać choinkę na bożonarodzeniowym jarmarku, gdzie jest zbyt tłoczno i głośno? Czy można bać się nauki jazdy na łyżwach? Jak powiedzieć prawdę o swoich uczuciach przyjaciółce? Czy istnieje sposób by namówić młodszego brata do porządków we wspólnym pokoju? W książce o Marcelince psycholożka Katarzyna Kucewicz w autentyczny sposób pokazuje świat wyjątkowo wrażliwego dziecka, a także wyzwania, które czyhają w pozornie zwyczajnej codzienności. Krótkie opowieści są wsparciem zarówno dla bardzo wrażliwych dzieci, jak i dla ich rodziców czy opiekunów. Czytając o Marcelince, dowiecie się, jak wesprzeć ponadprzeciętnie wrażliwe dzieci i jak pomóc im odnaleźć się w pełnej bodźców szkolnej rzeczywistości. Odkryjecie, jak sprawić, by czuły się ze sobą dobrze i umiały czerpać ze swojej wrażliwości. Bo różnorodność jest po prostu ok! [Opis wydawcy].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliogr. s. 296-305.
Dla nauczycieli, rodziców i studentów pedagogiki.
Choć znowelizowana ustawa oświatowa rodzicom sześciolatków pozostawia do wyboru przedszkole lub szkołę, nie ulega wątpliwości, że część z nich wybierze to drugie rozwiązanie. Czy wobec tego szkoła i nauczyciele są w pełni gotowi na przyjęcie o rok młodszych uczniów? Czy wszyscy nauczyciele sześcioletnich pierwszoklasistów potrafią właściwie organizować zabawę, która jest podstawową formą aktywności dzieci w tym wieku? To tylko przykładowe pytania, na które muszą odpowiedzieć sobie sami nauczyciele, ale odpowiedzi te z pewnością bardzo interesują także rodziców najmłodszych uczniów.Nowa sytuacja wymaga wielostronnych zmian w pracy nauczycieli, zobowiązując ich do poszerzenia kompetencji zawodowych w zakresie: prakseologii, komunikacji, współdziałania, kreatywności, technologii informacyjnej, aksjologii itd. Nauczyciele, świadomi różnic pomiędzy siedmioletnim - "oswojonym" a sześcioletnim - "nowym" pierwszoklasistą, wciąż poszukują źródeł informacji wspierających działania edukacyjne w nowej rzeczywistości. Jednym z nich jest publikacja Sześciolatek w roli ucznia, adresowana zarówno do nauczycieli, jak i rodziców oraz studentów pedagogiki, stanowiąca aktualizację poprzedniej pozycji pt. Dziecko sześcioletnie w szkole (której nakład został już wyczerpany), wzbogacona o nowe artykuły, wskazówki dla nauczycieli i rodziców oraz wyniki najnowszych badań.Sześciolatek w roli ucznia składa się z sześciu rozdziałów zawierających opracowania z zakresu pedagogiki porównawczej, psychologii, biomedyki i metodyki. Ważne miejsce zajmuje tu problem diagnozowania rozwoju dziecka wraz z klasyfikacją wybranych zaburzeń. Nie pominięto również znaczenia szeroko pojętych nowatorskich działań pedagogicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18152 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 89-94.
Ja też to potrafię to program zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, podczas których usprawnia się zaburzone funkcje (korekcja) i wspomaga funkcje rozwijające się prawidłowo (kompensacja), aby stały się wsparciem dla tych zaburzonych. Takie działania wzmacniają dalszy rozwój ucznia, a także pomagają w prawidłowym kształtowaniu jego osobowości w sferze emocjonalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17797 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Waldorfska)
Wszystkie tematy poruszone w książce obracają się wokół kwestii: jak należy przeorganizować proces przechodzenia dziecka z przedszkola do szkoły? Na podstawie wyników badań przeprowadzonych w Niemczech zrodziło się powszechne przekonanie, jakoby w wychowaniu przedszkolnym przekazywano dzieciom za mało wiedzy, dzieci tylko się bawiły, a za mało uczyły. Sięgnięto więc po programy edukacyjne opracowane przez dwóch teoretyków wychowania: Gerarda Schäfera (wypracowanie działania wychowawczego zgodnego z naturą dziecka, a nie oczekiwaniami społeczeństwa) oraz Wassilosa E. Ethanakisa (podejście metakognitywne w edukacji, gdzie chodzi o bardziej efektywne przyswajanie treści).Książka podsumowuje wyniki konferencji ekspertów, na której przedstawiono argumenty na rzecz szerszych metod nauczania. Zawiera ona między wypowiedzi skoncentrowane wokół znaczenia dzieciństwa, dróg rozwoju małego dziecka oraz zadań wychowawcy w okresie wkraczania dziecka w wiek szkolny, przejścia z przedszkola do szkoły z perspektywy nauczyciela wychowawcy, kształcenia metakompetencji i funkcji ludzkiego Ja, zmienionej konstrukcji organizmu i "nowych chorób dziecięcych (ADHD, anorexia nervosa, otyłość, nabyty deficyt odporności wobec przemocy) oraz pedagogiki waldorwskiej.
Słowo wstępne (Andreas Neider) * Christian Rittelmeyer * O znaczeniu dzieciństwa. Aspekty ciała i duszy w edukacji * Geseke Lundgren * Droga rozwoju małego dziecka oraz zadania wychowawcy w okresie wkraczania dziecka w wiek szkolny * Peter Singer * Zaufanie przez doświadczenie – przejście z przedszkola do szkoły z perspektywy nauczyciela wychowawcy * Gerald Hüther * Kształcenie metakompetencji i funkcji ludzkiego Ja w okresie dzieciństwa * Jan Vagedes * Jak współcześnie dzieci uczą się kształtować swoje ciało? * Zmieniona konstytucja organizmu i „nowe choroby dziecięce” * Sylvia Bardt * Spirala zamiast drabiny – o programie nauczania szkoły waldorfskiej jako tworze organicznym * Thomas Jachmann * Autonomiczne uczenie się od pierwszego dnia szkoły * Inspiracje dla współczesnej dydaktyki waldorfskiej w klasach szkoły podstawowej * Margarete Kaiser * O zmianę sposobu przechodzenia z przedszkola do szkoły, ale jaką zmianę? * Informacje o autorach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15428 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8951 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 206-208.
Przystępny wykład zasad pedagogiki Montessori, odpowiednich do pracy ze starszymi dziećmi. Stosuj je na co dzień, aby twoje dziecko było szczęśliwe.Pedagogika Montessori pozwala dyskretnie i z szacunkiem towarzyszyć dziecku w kształtowaniu jego osobowości. Między szóstym a dwunastym rokiem życia dziecko ćwiczy się w sztuce samodzielnego myślenia, buduje swoją tożsamość. Jeśli będziemy mu wtedy umiejętnie asystować, to po osiągnięciu 12 lat, będzie wiedziało, kim jest. Warto skorzystać z tej sprawdzonej metody pedagogicznej i nieustannie wspierać dziecko w stawaniu się szczęśliwym, pewnym siebie, niezależnym, twórczym i otwartym na świat człowiekiem.Charlotte Poussin, Hadrien Roche i Nadia Hamidi są dyplomowanymi nauczycielkami Międzynarodowego Stowarzyszenia Montessori. Pasjonuje ich to podejście edukacyjne, dlatego stosują je w swoich szkołach i rodzinach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19843 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Natka i magiczna gąsienica / Ruth Quayle, Julia Christians ; przełożyła Anna Błasiak. - Wydanie I. - Warszawa : Wilga, 2021. - 127, [1] strona : ilustracje ; 20 cm.
Los nie jest sprawiedliwy wobec Natki. Dla przykładu: NIGDY dotąd nie wypadła jej kolej, by zaopiekować się klasową gąsienicą. Do tego rodzice ODMAWIAJĄ kupienia jej okularów, choć jest PEWNA, że ich potrzebuje, a jej siostra Meg CIĄGLE ją ignoruje, twierdząc, że jest zajęta odrabianiem prac domowych. Na szczęście dzięki pomysłowości Natka potrafi poradzić sobie z każdą sytuacją. Natka i magiczna gąsienica to ciąg dalszy przygód przeuroczej dziewczynki, która głowę ma pełną pomysłów. Podobnie jak pierwszy tom, książeczka trzy osobne historyjki z życia głównej bohaterki. Książka została napisana prostym tekstem, każdy rozdział to historyjka o długości idealnej przy pierwszych próbach samodzielnego czytania. Tekst uzupełniają zabawne czarno-białe ilustracje.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I (1 egz.)
(dostępność ok. 27.05.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej