Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(287)
Forma i typ
Książki
(286)
Proza
(78)
Publikacje dydaktyczne
(78)
Poradniki i przewodniki
(23)
Publikacje naukowe
(20)
Komiksy i książki obrazkowe
(19)
Publikacje fachowe
(7)
Publikacje popularnonaukowe
(5)
Audiobooki
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poezja
(1)
Dostępność
dostępne
(273)
wypożyczone
(42)
nieokreślona
(1)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(16)
BD40 (Suwalska 11)
(7)
BD52 (Rembielińska 6a)
(37)
BD53 (Bazyliańska 6)
(8)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(30)
CN1 (św. Wincentego 85)
(32)
MW123 (św. Wincentego 64)
(1)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(3)
W72 (Suwalska 11)
(1)
W98 (Kondratowicza 23)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(176)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Cieszyńska Jadwiga (1955- )
(86)
Zabdyr Łukasz
(53)
Zabdyr Łukasz (1975- )
(33)
Cybula Joanna
(24)
Dudzińska Iwona
(15)
Zontek Ewa
(14)
Rosolska Ewa
(12)
Kot Marcin
(11)
Senkowska Bożena
(10)
Bleach Fiona
(9)
Gruca Magdalena
(7)
Gruca Magdalena (pedagog)
(7)
Nowocińska-Kwiatkowska Anna
(7)
Rosolska Ewa. Bajeczki babeczki
(7)
Antosiewicz Agnieszka
(6)
Chwastniewska Danuta
(5)
Rosolska Ewa. Tajemnica starego witraża (pol.)
(5)
Szostak Anna (tłumacz)
(5)
Zaremba Szymon (1966- )
(5)
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- )
(4)
Wrona Helena
(4)
Zaorska Marzenna
(4)
Żelewska Agnieszka (1964- )
(4)
Babula Joanna
(3)
Bala Agnieszka
(3)
Niezgoda Ewa
(3)
Ogonowska Agnieszka
(3)
Sikorska Iwona (1960- )
(3)
Sroka Magdalena (pedagogika)
(3)
Zontek Ewa (ilustrator)
(3)
Świeża Bożena
(3)
Świeża Olga
(3)
Bartnikowska Urszula
(2)
Bębas Sylwester (1981- )
(2)
Cieszyńska Jagoda (1955- )
(2)
Dobrowolski Patryk
(2)
Górski Wojciech (ilustrator)
(2)
Ilnicka Renata Małgorzata
(2)
Janke Andrzej W
(2)
Jaskuła Natalia
(2)
Karłyk-Ćwik Anna
(2)
Korendo Marta
(2)
Krasiejko Izabela
(2)
Kulik Ilona
(2)
Leprince de Beaumont Jeanne-Marie (1711-1780)
(2)
Mazurek Krzysztof (1956- )
(2)
Michalska Katarzyna (psychologia)
(2)
Motylińska Paulina (informatologia)
(2)
Olubiński Andrzej (1950- )
(2)
Rogers Bill (1947- )
(2)
Urbaniak Katarzyna (1986- )
(2)
Waters Gay
(2)
Woronowicz Bohdan Tadeusz
(2)
Wódz Kazimiera
(2)
Yellop Carol
(2)
Abbink-Spruit Manon
(1)
Aleksandrowicz Renata
(1)
Ashton-Smith Jacqui
(1)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Batorowska Hanna
(1)
Baum Ewa
(1)
Bidziński Andrzej
(1)
Bielecka Maria
(1)
Biernacka-Licznar Katarzyna
(1)
Biernat Tomasz (1962- )
(1)
Blek Anna
(1)
Bogdańska Teresa
(1)
Bronikowski Michał
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Budrowska Wiesława
(1)
Bugaj Joanna
(1)
Bulera Maria
(1)
Burkot Stanisław (1932-2019)
(1)
Bury Magdalena
(1)
Butowska Lucyna
(1)
Bętkowska-|Korpała Barbara
(1)
Błońska Ewelina
(1)
Cichla Joanna
(1)
Cichocka Karolina
(1)
Ciesielka Marta
(1)
Cranmer Kathy
(1)
Crone Deanne A
(1)
Cyrklaff Magdalena J
(1)
Czachorowska Dominika
(1)
Denek Kazimierz (1932- )
(1)
Duplaga Krystyna
(1)
Dworak Alina
(1)
Dąbrowska-Kaczorek Małgorzata
(1)
Faliszek Krystyna
(1)
Ferlin Joachim
(1)
Figa Maria
(1)
Firlej-Buzon Aneta
(1)
Flanz Jolanta
(1)
Formella Małgorzata
(1)
Gabony Peter
(1)
Gancarczyk Roman
(1)
Gilliland Burl E. (1927- )
(1)
Glasson Fiona
(1)
Gmiterek Grzegorz
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(30)
2010 - 2019
(178)
2000 - 2009
(68)
1990 - 1999
(11)
Okres powstania dzieła
2001-
(120)
1901-2000
(6)
1701-1800
(2)
1945-1989
(2)
1801-1900
(1)
Kraj wydania
Polska
(287)
Język
polski
(287)
Odbiorca
Dzieci
(77)
6-8 lat
(55)
0-5 lat
(41)
Przedszkola
(36)
Nauczanie początkowe
(34)
Rodzice
(34)
Nauczyciele
(32)
9-13 lat
(7)
Młodzież
(7)
14-17 lat
(6)
Szkoły podstawowe
(6)
Studenci
(3)
Klasa 8.
(2)
Licea
(2)
Logopedzi
(2)
Pedagodzy
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Technikum
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Dziecko
(1)
Klasa 6.
(1)
Klasa 7.
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Szkoły średnie
(1)
Terapeuci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(74)
Literatura francuska
(2)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura australijska
(1)
Temat
Język polski
(100)
Czytanie
(59)
Sylaba polska
(41)
Nauczanie początkowe
(39)
Wychowanie przedszkolne
(34)
Czytanie ze zrozumieniem
(30)
Wymowa
(14)
Mowa
(13)
Dzieci autystyczne
(10)
Rodzina
(10)
Spółgłoski
(10)
Dziecko
(9)
Alkoholizm
(6)
Młodzież
(6)
Samogłoski
(6)
Wychowanie w rodzinie
(6)
Opieka społeczna
(5)
Walka dobra ze złem
(5)
Zjawiska paranormalne
(5)
Jąkanie
(4)
Przemoc w rodzinie
(4)
Uczniowie
(4)
Dziecko niepełnosprawne
(3)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(3)
Język polski (przedmiot szkolny)
(3)
Logopedia
(3)
Narkomania
(3)
Nauczyciele
(3)
Nałóg
(3)
Niedostosowanie społeczne
(3)
Optymizm
(3)
Przyjaźń
(3)
Rodzice
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Samodzielność
(3)
Zachowanie
(3)
Bezpieczeństwo osobiste
(2)
Bibliotekarstwo
(2)
Bibliotekarze
(2)
Chorzy w rodzinie
(2)
Czytelnictwo
(2)
Dickens, Charles (1812-1870)
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Gospodarka odpadami
(2)
Integracja społeczna
(2)
Jesień
(2)
Język angielski
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Ludzie starzy
(2)
Magia
(2)
Matura
(2)
Metamorfoza postaci
(2)
Miłość
(2)
Młodzież trudna
(2)
Nauka pisania
(2)
Nauki społeczne
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Odporność psychiczna
(2)
Onomatopeja
(2)
Palenie tytoniu
(2)
Pamięć
(2)
Piękna i Bestia (postacie fikcyjne)
(2)
Policja
(2)
Polityka społeczna
(2)
Pory roku
(2)
Poświęcenie (postawa)
(2)
Przebaczenie
(2)
Przedszkolaki
(2)
Przemoc
(2)
Psychoterapia
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Rozmowa
(2)
Rośliny trujące
(2)
Smoki (stworzenia fantastyczne)
(2)
Społeczeństwo wiedzy
(2)
Sytuacja zagrożenia
(2)
Szacunek
(2)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(2)
Uczucia
(2)
Uzależnienia medialne
(2)
Użytkownicy bibliotek
(2)
Więź rodzinna
(2)
Zabawa
(2)
Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu
(2)
Zima
(2)
Zwierzęta
(2)
Śmieci
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Agresywność
(1)
Alergia
(1)
Alkohol
(1)
Alkoholicy
(1)
Antykwariusze
(1)
Aplikacja mobilna
(1)
Asystenci rodzin
(1)
Autystycy
(1)
Badania naukowe
(1)
Bajkoterapia
(1)
Temat: dzieło
Opowieść wigilijna
(2)
Chłopcy z Placu Broni
(1)
Król Maciuś Pierwszy
(1)
Temat: czas
2001-
(19)
1989-
(7)
1901-2000
(5)
1989-2000
(4)
1945-1989
(2)
1801-1900
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
Temat: miejsce
Polska
(9)
Warmia
(5)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(3)
Bałtyk (morze)
(2)
Koszalin (woj. zachodniopomorskie)
(2)
Kołobrzeg (woj. zachodniopomorskie)
(2)
Kraków (woj. małopolskie)
(2)
Lublin (woj. lubelskie)
(2)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(2)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(2)
Zamość (woj. lubelskie)
(2)
Zielona Góra (woj. lubuskie)
(2)
Świnoujście (woj. zachodniopomorskie)
(2)
Żagań (woj. lubuskie)
(2)
Austria
(1)
Białystok (woj. podlaskie)
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Ciechanów (woj. mazowieckie)
(1)
Czechy
(1)
Elbląg (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Francja
(1)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Gdynia (woj. pomorskie)
(1)
Gniezno (woj. wielkopolskie)
(1)
Grecja
(1)
Holandia
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Korekcja mowy
(1)
Litwa
(1)
Logopedia
(1)
Lwów (Ukraina, obw. lwowski)
(1)
Meksyk
(1)
Mikołajki (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Niemcy
(1)
Nowa Ruda (woj. dolnośląskie)
(1)
Nysa (woj. opolskie)
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Pomorskie, województwo (od 1999)
(1)
Portugalia
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Rabka-Zdrój (woj. małopolskie, pow. nowotarski, gm. Rabka-Zdrój)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Sandomierz (woj. świętokrzyskie)
(1)
Sopot (woj. pomorskie)
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Wieliczka (woj. małopolskie)
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Włochy
(1)
Zachodniopomorskie, województwo
(1)
Zakopane (woj. małopolskie)
(1)
Łańcut (woj. podkarpackie)
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Łęczyca (woj. łódzkie)
(1)
Śląskie, województwo (od 1999)
(1)
Żywiec (woj. śląskie)
(1)
Gatunek
Opowiadania i nowele
(70)
Ćwiczenia i zadania
(32)
Poradnik
(26)
Książka obrazkowa
(18)
Opracowanie
(11)
Książki do kolorowania
(10)
Ćwiczenia logopedyczne
(10)
Materiały pomocnicze
(7)
Powieść
(7)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(7)
Kompendia i repetytoria
(6)
Monografia
(5)
Praca zbiorowa
(5)
Fantasy
(4)
Pomoce dydaktyczne
(4)
Wydawnictwa popularne
(4)
Podręcznik
(3)
Raport z badań
(3)
Materiały konferencyjne
(2)
Podręczniki
(2)
Podręczniki do nauczania początkowego
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Programy nauczania dla szkół ponadgimnazjalnych
(2)
Synteza
(2)
Autobiografia
(1)
Bibliografia
(1)
Biografia
(1)
Fantastyka
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Książki dla małych dzieci
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Lektura z opracowaniem
(1)
Materiały pomocnicze do nauczania początkowego
(1)
Pamiętniki angielskie
(1)
Powieść przygodowa
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Utwory sceniczne dla dzieci
(1)
Wiersze
(1)
Ścieżki edukacyjne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(78)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(8)
Literaturoznawstwo
(6)
Medycyna i zdrowie
(5)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Historia
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Psychologia
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Nauka i badania
(1)
287 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Propozycje i Materiały / Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich ; 103)
Bibliografie, netografie przy pracach.
Oddawana do rąk Czytelników publikacja ma na celu zwrócenie uwagi na wielowymiarowy charakter usług i organizację pracy współczesnych bibliotek różnych typów. Doświadczenia pierwszych dwóch dekad XXI wieku pokazały, że rola bibliotek w procesie społecznego komunikowania się nieustannie ewoluuje. Wielość funkcji tych instytucji począwszy od informacyjnej, edukacyjnej, przez rozrywkową i estetyczną, a skończywszy na integracyjnej i substytutywnej prowokuje do nadążania za zmianami w potrzebach czytelników i przekształcania oferty w bardziej adekwatną i aktualną. Z książnicy, która gromadzi, opracowuje i udostępnia zbiory, biblioteka, w szczególności publiczna i powoli także akademicka, przekształcają się w ośrodki kultury, które dbają o budowanie pozytywnych relacji z otoczeniem społecznym i gospodarczym. Oczekiwania społeczeństwa i rozwój technologii informacyjno-komunikacyjnych spowodowały pojawianie się nowych form usług jak na przykład rent a librarian czy dostosowanie tradycyjnych form korzystania z katalogów do wersji mobilnej. Te i wiele innych aspektów funkcjonowania współczesnych bibliotek w Polsce, jak i zagranicą, będą wybrzmiewały w polecanej Państwu publikacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57922 (1 egz.)
Kaucja: 28,50 zł
Książka
W koszyku
(Czytam, Piszę, Liczę)
Dla rozpoczynających naukę pisania, uczniów mających problemy w pisaniu, dzieci z dysleksją.
Podręczniki do kaligrafii "Napiszę ci, mamo" dostosowane są do elementarza "Poczytam ci, mamo" pod względem kolejności wprowadzania liter, materiału wyrazowego i postaci, które towarzyszą dziecku w nauce. Mogą być stosowane w połączeniu z elementarzem - wówczas mamy kompleksową naukę czytania i pisania - jak również niezależnie od niego.Dzięki nim dziecko utrwali sobie obraz wzokowy poznawaniej litery i jednocześnie nauczy się ładnie pisać. Zawierają one wiele ćwiczeń z zakresu grafomotoryki i koordynacji wzrokowo - ruchowej.Kaligrafia " Napisze ci, mamo" jest dostosowana do elementarza "Poczytam ci, mamo" pod względem kolejności wprowadzania liter, materiału wyrazowego i postaci, które towarzyszą dziecku w nauce. Może być stosowana w połączeniu z elementarzem - wówczas mamy kompleksową naukę czytania i pisania - jak również niezależnie od niego.Dziecko pracując z kaligrafią przyspiesza swój proces nauki czytania, utrwala poznawane litery i uczy się ładnie pisać.O Metodzie 101 kroków:Metoda 101 kroków stosowana systematycznie, daje pełną gwarancję sukcesu.Czym się wyróżnia metoda 101 kroków w nauce czytania i pisania i co ją odróżnia od innych, powszechnie stosowanych w nauczaniu początkowym?PEWNY KAŻDY KOLEJNY KROK1. Każda nowo wprowadzana litera utrwalana jest na bazie kilku tekstów. Kolejne czytanki bazują na wcześniej poznanych literach. Daje to dziecku, w dalszej nauce, dużo większą szansę zapamiętania każdej litery i zapobiega pomyłkom typowym dla osób z dysleksją.ĆWICZENIE WSZYSTKICH FUNKCJI KONIECZNYCH W NAUCE CZYTANIA I PISANIA2. Obok każdej strony z czytanką znajduje się strona z ćwiczeniami utrwalającymi nową literę oraz kształcącymi funkcje konieczne przy nauce czytania i pisania: percepcję, pamięć, koncentrację uwagi, koordynację wzrokowo-ruchową, orientację w kierunkach, logiczne myślenie, płynność czytania, czytanie ze zrozumieniem oraz funkcje wzrokowe i słuchowo- językowe.CZYTANIE SYLABAMI ORAZ METODĄ GŁOSKOWĄ I CAŁOŚCIOWĄ3. Metoda czytania sylabami wsparta jest przez dwa kolory sylab oraz tzw. falbanki. W ćwiczeniach obok tekstów stosuje się również metodę głoskową i całościową.RÓŻNE WZORY LITER4. W czytankach znajdują się zdania, które różnią się od pozostałych wielkością, kolorem, krojem czcionki - przeznaczone do prób czytania całościowego, angażujące prawą półkulę mózgu. Do elementarza dostosowano kaligrafię , która dodatkowo zawiera wiele ćwiczeń z zakresu grafomotoryki i koordynacji wzrokowo-ruchowej.ZRÓŻNICOWANE TEKSTY5. Teksty są przeznaczone dla dzieci w różnym wieku. Pogłębiają sferę wyobraźni oraz uczą samodzielnego myślenia. RYM I RYTM6. W wielu tekstach stosuje się rym i rytmWYSOKA JAKOŚĆ7. Są to podręczniki przygotowane z wielką starannością, o czytelnej, przejrzystej szacie graficznej i pięknych ilustracjach. METODA KOMPLEKSOWA8. Treść książek jest z sobą powiązana. Ucząc dziecko czytać uczymy jednocześnie pisać.Książki do nauki pisania: "NAPISZĘ CI, MAMO"- Nauka pisania powiązana jest z nauką czytania i do każdej czytanki przypisane są odpowiednie ćwiczenia kształcące umiejętności grafomotoryczne. Dzięki nim dziecko nie tylko nauczy się szybciej czytać, ale utrwala sobie obraz wzrokowy poznawanej litery. Jednocześnie odpowiednia ilość ćwiczeń pozwala mu nauczyć się ładnie pisać.9. Elementarz i kaligrafia posiadają także obudowę dydaktyczną w postaci przewodnika. Drugie wydanie książki ukazało się w kwietniu 2011. Do przewodnika dołączona jest płyta z ćwiczeniami i zabawami rytmicznymi oraz przykłady jak wprowadzać czytanie sylabami ( tzw. czytanie do wtóru z lektorem 29 pierwszych czytanek ).METODA 101 KROKÓW - ADRESACIKto może pracować tą metodą?Ľ rodzice z dziećmi;Ľ nauczyciele na zajęciach wyrównawczych; nauczyciele szkoły podstawowej, którzy zechcą przeznaczyć osobne zajęcia na naukę czytania i doskonalenie receptorów z nią związanych;Ľ terapeuci na zajęciach terapii pedagogicznej w szkołach i w poradniach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19473 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Czytam, Piszę, Liczę)
Dla rozpoczynających naukę pisania, uczniów mających problemy w pisaniu, dzieci z dysleksją.
Podręczniki do kaligrafii "Napiszę ci, mamo" dostosowane są do elementarza "Poczytam ci, mamo" pod względem kolejności wprowadzania liter, materiału wyrazowego i postaci, które towarzyszą dziecku w nauce. Mogą być stosowane w połączeniu z elementarzem - wówczas mamy kompleksową naukę czytania i pisania - jak również niezależnie od niego.Dzięki nim dziecko utrwali sobie obraz wzokowy poznawaniej litery i jednocześnie nauczy się ładnie pisać. Zawierają one wiele ćwiczeń z zakresu grafomotoryki i koordynacji wzrokowo - ruchowej.Kaligrafia " Napisze ci, mamo" jest dostosowana do elementarza "Poczytam ci, mamo" pod względem kolejności wprowadzania liter, materiału wyrazowego i postaci, które towarzyszą dziecku w nauce. Może być stosowana w połączeniu z elementarzem - wówczas mamy kompleksową naukę czytania i pisania - jak również niezależnie od niego.Dziecko pracując z kaligrafią przyspiesza swój proces nauki czytania, utrwala poznawane litery i uczy się ładnie pisać.O Metodzie 101 kroków:Metoda 101 kroków stosowana systematycznie, daje pełną gwarancję sukcesu.Czym się wyróżnia metoda 101 kroków w nauce czytania i pisania i co ją odróżnia od innych, powszechnie stosowanych w nauczaniu początkowym?PEWNY KAŻDY KOLEJNY KROK1. Każda nowo wprowadzana litera utrwalana jest na bazie kilku tekstów. Kolejne czytanki bazują na wcześniej poznanych literach. Daje to dziecku, w dalszej nauce, dużo większą szansę zapamiętania każdej litery i zapobiega pomyłkom typowym dla osób z dysleksją.ĆWICZENIE WSZYSTKICH FUNKCJI KONIECZNYCH W NAUCE CZYTANIA I PISANIA2. Obok każdej strony z czytanką znajduje się strona z ćwiczeniami utrwalającymi nową literę oraz kształcącymi funkcje konieczne przy nauce czytania i pisania: percepcję, pamięć, koncentrację uwagi, koordynację wzrokowo-ruchową, orientację w kierunkach, logiczne myślenie, płynność czytania, czytanie ze zrozumieniem oraz funkcje wzrokowe i słuchowo- językowe.CZYTANIE SYLABAMI ORAZ METODĄ GŁOSKOWĄ I CAŁOŚCIOWĄ3. Metoda czytania sylabami wsparta jest przez dwa kolory sylab oraz tzw. falbanki. W ćwiczeniach obok tekstów stosuje się również metodę głoskową i całościową.RÓŻNE WZORY LITER4. W czytankach znajdują się zdania, które różnią się od pozostałych wielkością, kolorem, krojem czcionki - przeznaczone do prób czytania całościowego, angażujące prawą półkulę mózgu. Do elementarza dostosowano kaligrafię , która dodatkowo zawiera wiele ćwiczeń z zakresu grafomotoryki i koordynacji wzrokowo-ruchowej.ZRÓŻNICOWANE TEKSTY5. Teksty są przeznaczone dla dzieci w różnym wieku. Pogłębiają sferę wyobraźni oraz uczą samodzielnego myślenia. RYM I RYTM6. W wielu tekstach stosuje się rym i rytmWYSOKA JAKOŚĆ7. Są to podręczniki przygotowane z wielką starannością, o czytelnej, przejrzystej szacie graficznej i pięknych ilustracjach. METODA KOMPLEKSOWA8. Treść książek jest z sobą powiązana. Ucząc dziecko czytać uczymy jednocześnie pisać.Książki do nauki pisania: "NAPISZĘ CI, MAMO"- Nauka pisania powiązana jest z nauką czytania i do każdej czytanki przypisane są odpowiednie ćwiczenia kształcące umiejętności grafomotoryczne. Dzięki nim dziecko nie tylko nauczy się szybciej czytać, ale utrwala sobie obraz wzrokowy poznawanej litery. Jednocześnie odpowiednia ilość ćwiczeń pozwala mu nauczyć się ładnie pisać.9. Elementarz i kaligrafia posiadają także obudowę dydaktyczną w postaci przewodnika. Drugie wydanie książki ukazało się w kwietniu 2011. Do przewodnika dołączona jest płyta z ćwiczeniami i zabawami rytmicznymi oraz przykłady jak wprowadzać czytanie sylabami ( tzw. czytanie do wtóru z lektorem 29 pierwszych czytanek ).METODA 101 KROKÓW - ADRESACIKto może pracować tą metodą?Ľ rodzice z dziećmi;Ľ nauczyciele na zajęciach wyrównawczych; nauczyciele szkoły podstawowej, którzy zechcą przeznaczyć osobne zajęcia na naukę czytania i doskonalenie receptorów z nią związanych;Ľ terapeuci na zajęciach terapii pedagogicznej w szkołach i w poradniach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19474 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Czytam, Piszę, Liczę)
Dla rozpoczynających naukę czytania, uczniów mających problemy w czytaniu, dzieci z dysleksją.
Elementarz POCZYTAM CI MAMO składa się z dwóch części:- pierwsza zawiera 120 stron z czego 21 pierwszych to ćwiczenia przedelementarzowe, które mają przygotować dziecko do nauki czytania i pisania. Są to ćwiczenia analizy i syntezy słuchowej oraz strony wprowadzające wszystkie samogłoski. Po ćwiczeniach wprowadzających zaczyna się właściwa nauka czytania i pisania w oparciu o kolejne spółgłoski: t, m, l, s, d, k, j, n, p, w, r. Książka w pierwszej części zawiera 46 czytanek.Część druga elementarza zawiera 55 czytanek i jest w niej kontynuowany dalszy ciąg nauki czytania w oparciu o pozostałe spółgłoski polskiego alfabetu: b, c, g, z, ł, ż, rz, sz, cz, h, ch, dz, dż, ś, ń, ć, ź, dź.wraz z odpowiadającymi im ćwiczeniami usprawniającymi naukę czytania.Obie części zawierają łącznie 101 czytanek na wszystkie litery alfabetu.Obecne drugie wydanie elementarzy zostało dostosowane do nowej podstawy programowej.Dziecko uczy się poznawać nową literą po dokładnym nauczeniu się wprowadzonych wcześniej liter.Przykładowo w książce znajduje się 6 czytanek na literę n wraz ze stronami ćwiczeniowymi. Podobnie jest z innymi literami. W tekstach pojawiają się pytania i informacje mające sprawdzić do dziecka czy dziecko czyta ze zrozumieniem.W pierwszej części elementarza zastosowano podział słów na sylaby, które odróżniają się kolorem.Jednocześnie sylaby zostały dodatkowo wyodrębnione falbankami.Kolor sylab zależy od tonacji tła strony. Falbanki są stonowane z całością.Dziecko poznaje nowe litery dopiero po dokładnym utrwaleniu poznawanej litery. Podobnie jest z nauką chodzenia. Każdy następny krok upewnia dziecko, że może zacząć chodzić.Przeczytanie tekstu oraz wykonanie ćwiczeń znajdujących się obok każdej czytanki, oznacza jeden krok.Na końcu elementarza cz.I jest GÓRA SUKCESU.Każdy kolejny krok jest przez dziecko zauważalny, a wycięcie chorągiewki i jej przyklejenie na drodze ku górze jest formą nagrody i pozytywnego wzmocnienia w dalszej nauce. Dziecko ucząc się systematycznie osiągnie umiejętność płynnego czytania ze zrozumieniem.Część druga elementarza:W drugiej części elementarza sylaby nie mają dodatkowych falbanek, ale odróżniają się kolorem, który zależy od tonacji tła strony.Wykorzystane wyróżniki działają bardzo efektywnie i są znakiem autorskim metody 101 kroków.Zastosowanie wspomnianych wyżej wyróżników spowodowało u dzieci znaczne przyspieszenie procesu nauki czytania.Fragment recenzji prof. UMCS dr hab. Grażyny Krasowicz- Kupis:Znakiem autorskim metody są tzw. falbanki, które wspomagają percepcję sylaby.Chociaż wydaje się, że opracowano wiele podręczników do wczesnej nauki czytania i że wszystkie zawierają podobne elementy, jednak jako psycholog i osoba zajmująca się problematyką nabywania czytania oraz dysleksją, pragnę wyraźnie podkreślić, że elementarz " Poczytam ci, mamo" należy uznać za wyjątkowy z kilku powodów:1. Metoda oparta jest na analizie sylabowej, która jest bardziej efektywna w nauce czytania, zwłaszcza w przypadku dzieci z trudnościami i dyslektycznymi, o czym donosi wiele naukowych źródeł; ma to szczególne znaczenie w przypadku dzieci ryzyka dysleksji, gdyż pozwala pokonać zasadnicze trudności z przetwarzaniem fonologicznym na poziomie pojedyńczego fonemu i grafemu.2. Warstwa językowa jest tu wzbogacona graficznie poprzez stosowanie kolorów i form graficznych tzw. falbanek, które poza stroną wizualną, rytmizują materiał językowy i poprawiają płynność czytania, ułatwiając przejście do czytania całościowego.3. Ogromną zaletą całego kompletu jest oryginalna i piękna szata graficzna, a zarówno teksty jak i ilustracje sa pełne humoru, co czyni nauczanie czynnością wesołą i nie kojarzącą się ze żmudnym powtarzaniem i odczytywaniem fraz czy zdań z tradycyjnego podręcznika. Dzięki temu nauka czytania i pisania z wykorzystaniem "ELEMENTARZA." staje się swoistą zabawą brzmieniem i obrazem.Są to wyjątkowe walory, bowiem materiał dydaktyczny, mający choćby najdoskonalsze podstawy naukowe, to za mało, aby spełniał on swoje zadanie musi trafiać do umysłu i psychiki 6- 7 letniego XXI wieku.Recenzowana pozycja trafia w tym względzie w samo sedno, oparta jest na najnowszych badaniach naukowych dotyczących nabywania czytania oraz jest bardzo atrakcyjna dla użytkowników, co potwierdzają moje praktyczne doświadczenia z wykorzystaniem elementarza.Recenzowany elementarz ma szerokie zastosowanie- jako podstawowy podręcznik do nauczania czytania i pisania do wykorzystania przez nauczycieli klas początkowych a także jako materiał terapeutyczny do wykorzystania w toku zajęć korekcyjno- kompensacyjnych czy indywidualnej pracy z dzieckiem.".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19475 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Czytam, Piszę, Liczę)
Dla rozpoczynających naukę czytania, uczniów mających problemy w czytaniu, dzieci z dysleksją.
Elementarz POCZYTAM CI MAMO składa się z dwóch części:- pierwsza zawiera 120 stron z czego 21 pierwszych to ćwiczenia przedelementarzowe, które mają przygotować dziecko do nauki czytania i pisania. Są to ćwiczenia analizy i syntezy słuchowej oraz strony wprowadzające wszystkie samogłoski. Po ćwiczeniach wprowadzających zaczyna się właściwa nauka czytania i pisania w oparciu o kolejne spółgłoski: t, m, l, s, d, k, j, n, p, w, r. Książka w pierwszej części zawiera 46 czytanek.Część druga elementarza zawiera 55 czytanek i jest w niej kontynuowany dalszy ciąg nauki czytania w oparciu o pozostałe spółgłoski polskiego alfabetu: b, c, g, z, ł, ż, rz, sz, cz, h, ch, dz, dż, ś, ń, ć, ź, dź.wraz z odpowiadającymi im ćwiczeniami usprawniającymi naukę czytania.Obie części zawierają łącznie 101 czytanek na wszystkie litery alfabetu.Obecne drugie wydanie elementarzy zostało dostosowane do nowej podstawy programowej.Dziecko uczy się poznawać nową literą po dokładnym nauczeniu się wprowadzonych wcześniej liter.Przykładowo w książce znajduje się 6 czytanek na literę n wraz ze stronami ćwiczeniowymi. Podobnie jest z innymi literami. W tekstach pojawiają się pytania i informacje mające sprawdzić do dziecka czy dziecko czyta ze zrozumieniem.W pierwszej części elementarza zastosowano podział słów na sylaby, które odróżniają się kolorem.Jednocześnie sylaby zostały dodatkowo wyodrębnione falbankami.Kolor sylab zależy od tonacji tła strony. Falbanki są stonowane z całością.Dziecko poznaje nowe litery dopiero po dokładnym utrwaleniu poznawanej litery. Podobnie jest z nauką chodzenia. Każdy następny krok upewnia dziecko, że może zacząć chodzić.Przeczytanie tekstu oraz wykonanie ćwiczeń znajdujących się obok każdej czytanki, oznacza jeden krok.Na końcu elementarza cz.I jest GÓRA SUKCESU.Każdy kolejny krok jest przez dziecko zauważalny, a wycięcie chorągiewki i jej przyklejenie na drodze ku górze jest formą nagrody i pozytywnego wzmocnienia w dalszej nauce. Dziecko ucząc się systematycznie osiągnie umiejętność płynnego czytania ze zrozumieniem.Część druga elementarza:W drugiej części elementarza sylaby nie mają dodatkowych falbanek, ale odróżniają się kolorem, który zależy od tonacji tła strony.Wykorzystane wyróżniki działają bardzo efektywnie i są znakiem autorskim metody 101 kroków.Zastosowanie wspomnianych wyżej wyróżników spowodowało u dzieci znaczne przyspieszenie procesu nauki czytania.Fragment recenzji prof. UMCS dr hab. Grażyny Krasowicz- Kupis:Znakiem autorskim metody są tzw. falbanki, które wspomagają percepcję sylaby.Chociaż wydaje się, że opracowano wiele podręczników do wczesnej nauki czytania i że wszystkie zawierają podobne elementy, jednak jako psycholog i osoba zajmująca się problematyką nabywania czytania oraz dysleksją, pragnę wyraźnie podkreślić, że elementarz " Poczytam ci, mamo" należy uznać za wyjątkowy z kilku powodów:1. Metoda oparta jest na analizie sylabowej, która jest bardziej efektywna w nauce czytania, zwłaszcza w przypadku dzieci z trudnościami i dyslektycznymi, o czym donosi wiele naukowych źródeł; ma to szczególne znaczenie w przypadku dzieci ryzyka dysleksji, gdyż pozwala pokonać zasadnicze trudności z przetwarzaniem fonologicznym na poziomie pojedyńczego fonemu i grafemu.2. Warstwa językowa jest tu wzbogacona graficznie poprzez stosowanie kolorów i form graficznych tzw. falbanek, które poza stroną wizualną, rytmizują materiał językowy i poprawiają płynność czytania, ułatwiając przejście do czytania całościowego.3. Ogromną zaletą całego kompletu jest oryginalna i piękna szata graficzna, a zarówno teksty jak i ilustracje sa pełne humoru, co czyni nauczanie czynnością wesołą i nie kojarzącą się ze żmudnym powtarzaniem i odczytywaniem fraz czy zdań z tradycyjnego podręcznika. Dzięki temu nauka czytania i pisania z wykorzystaniem "ELEMENTARZA." staje się swoistą zabawą brzmieniem i obrazem.Są to wyjątkowe walory, bowiem materiał dydaktyczny, mający choćby najdoskonalsze podstawy naukowe, to za mało, aby spełniał on swoje zadanie musi trafiać do umysłu i psychiki 6- 7 letniego XXI wieku.Recenzowana pozycja trafia w tym względzie w samo sedno, oparta jest na najnowszych badaniach naukowych dotyczących nabywania czytania oraz jest bardzo atrakcyjna dla użytkowników, co potwierdzają moje praktyczne doświadczenia z wykorzystaniem elementarza.Recenzowany elementarz ma szerokie zastosowanie- jako podstawowy podręcznik do nauczania czytania i pisania do wykorzystania przez nauczycieli klas początkowych a także jako materiał terapeutyczny do wykorzystania w toku zajęć korekcyjno- kompensacyjnych czy indywidualnej pracy z dzieckiem.".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19476 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(Czytam, Piszę, Liczę)
Składający się z książki, kart i płyty CD zestaw, którego autorkami są Małgorzaty Formelli i Danuty Chwastniewskiej, jest przewodnikiem po tzw. "metodzie 101 kroków" w nauce czytania i pisania. Adresatami publikacji są zarówno nauczyciele, jak i rodzice.W zestawie znajdziemy scenariusze zajęć z dziećmi oraz szereg materiałów dodatkowych: płytę przeznaczoną do ćwiczeń rytmicznych, aneksy. Elementy te są obudową dydaktyczną metody stworzonej przez Danutę Chwastniewską, której szczegóły znajdują się w dwóch książkach: "Napiszę Ci, mamo" oraz Poczytam Ci, mamo.Przewodnik zawiera szczegółowo ujęte wskazówki dotyczące dostosowywania pracy do aktualnych możliwości konkretnego dziecka. Do książki dołączono aneksy, w których znajdują się wyrazy przeznaczone do czytania sylabowego. Na płycie CD zamieszczono ćwiczenia rytmiczne oraz 29 tekstów służących do czytania wraz z lektorem. Integralną częścią zestawu są także karty służące do przeprowadzania ćwiczeń pamięciowych, słuchowych i wzrokowych oraz szczegółowe instrukcje do gier.Pierwsza z autorek przewodnika - Danuta Chwastniewska jest zarazem autorką "metody 101 kroków". Z kolei Małgorzata Formella, współautorka publikacji, prowadzi na co dzień zajęcia wykorzystujące w praktyce tę metodę.Informacja o twórcach książek do nauki czytania i pisania:Danuta Chwastniewska - autorka metody 101 kroków elementarza i kaligrafii oraz innowacyjnych metod terapii. Absolwentka pedagogiki specjalnej oraz studiów podyplomowych z zakresu psychologii wspomagania rozwoju dzieci i młodzieży z trudnościami- Uniwersytet WrocławskiĽ współautorka programu do nauki języka polskiego" Myśli i słowa" oraz serii podręczników do nauki o języku, znanych jako "gramatyki gdańskie"wydanych przez Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe;Ľ autorka książek "Ortograffiti" dla szkoły podstawowej, współautorka koncepcji tej serii wydanych przez Wydawnictwo Operon.Janusz Raczkiewicz - autor tekstów; autor serii scenariuszy filmowych, między innymi do popularnych telewizyjnych "Kasztaniaków";Agnieszka Żelewska - autorka ilustracji i rysunków do ćwiczeń; jedna z najbardziej znanych i cenionych ilustratorek dla dzieci; znana i nagradzana w Polsce oraz za granicą;Katarzyna Micun - skład, grafika i liternictwo; współautorka nowego opracowania graficznego lubianego od lat pisma dla dzieci "Świerszczyk";Paweł Adamów - skład i łamanie; opracowanie graficzne wielu książek dla dzieci m.in. dla Wydawnictw Szkolnych i Pedagogicznych, Polonia czy Nasza Księgarnia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19477 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3515 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Klubu Ergo)
Tyt. oryg.: "The new teacher survival guide : behaviour" 2004. U góry okł.: Vademecum nauczyciela.
Bibliogr. s. 133-141. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3516, 3517 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 183)
Bibliografia, netografia na stronach 114-121, bibliografia książek dla dzieci i młodzieży opublikowanych w latach 2000-2015 przez wydawnictwa lilipucie na stronach 141-227. Indeksy.
Spis treści także w języku angielskim.
Tom jest pionierską analizą twórczej działalności "lilipucich" wydawnictw, które zmieniły krajobraz polskiej książki literackiej i artystycznej początków XXI wieku. Jak dowodzą autorki, kiczowi, będącemu owocem i przejawem makdonaldyzacji kultury, romantyczni szaleńcy przeciwstawili książkę wysmakowaną literacko, graficznie i edytorsko, wymuszając na wielkich oficynach przeorientowanie ich oferty. Autorki rozprawy prowadzą czytelnika przez arkana pracy wydawniczej, zaglądają na biurka redaktorów i tłumaczy, śledzą sukcesy twórców. Powstała w ten sposób panorama "lilipuciej" rewolucji - bezprecedensowego fenomenu kulturowego. Z recenzji dra hab. prof. UW Grzegorza Leszczyńskiego (Uniwersytet Warszawski)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 82(091) (1 egz.)
Kaucja: 52,00 zł
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 200)
Bibliografia, netografia na stronach [319]-358.
Spis treści także w języku angielskim.
Powszechny dostęp do szerokopasmowej transmisji danych za pomocą urządzeń mobilnych to współcześnie jeden z najważniejszych impulsów przeobrażeń kulturowych, społecznych i gospodarczych. Aplikacje mobilne odgrywają coraz większą rolę w życiu codziennym. Książka autorstwa Grzegorza Gmiterka kierowana jest przede wszystkim do osób zainteresowanych szeroko pojętą problematyką funkcjonowania systemów informacyjnych i wykorzystania w ich ramach urządzeń oraz aplikacji mobilnych. Jej potencjonalnymi odbiorcami powinni być bibliolodzy i pracownicy bibliotek zainteresowani wykorzystaniem urządzeń i aplikacji mobilnych w ramach realizacji usług informacyjno-bibliotecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58158 (1 egz.)
Kaucja: 37,60 zł
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka = Science, Didactics, Practice ; t. 202)
Bibliografia na stronach 262-[276].
Tytuł i spis treści także w języku angielskim.
To niezwykle ciekawa analiza, która daje obraz tego, jak polskie biblioteki publiczne funkcjonowały na początku pandemii COVID-19. Zebranie tych danych było uzasadnione badawczo i dało asumpt, po pierwsze, do dokonania oceny funkcjonowania bibliotek publicznych w tym czasie. Po drugie, powinno przyczynić się do podjęcia działań, służących wypracowaniu strategii radzenia sobie z sytuacjami kryzysowymi nie tylko w bibliotekach, ale szerzej - w instytucjach sektora kultury. [Z recenzji dr hab. prof. UMK Małgorzaty Fedorowicz-Kruszewskiej]
Wstęp * Rozdział 1. Biblioteki w sytuacji kryzysowej – podstawy teoretyczne, doświadczenia badawcze * 1.1. Biblioteki publiczne w społecznościach lokalnych * 1.2. Biblioteki w kryzysie społecznym * 1.2.1. Sytuacje kryzysowe spowodowane przez katastrofy naturalne * 1.2.2. Kryzysy spowodowane przez konflikty * 1.3. Rekomendacje * Podsumowanie * Rozdział 2. Pandemia SARS-CoV-2 i jej wpływ na funkcjonowanie bibliotek publicznych * 2.1. Pierwszy okres pandemii: od 1 stycznia do 31 lipca 2020 roku * 2.1.1. Kalendarz pierwszego okresu pandemii w Polsce: od 4 marca do 31 lipca 2020 roku * 2.2. Regulacje prawne związane z pandemią koronawirusa, wpływające na działalność bibliotek publicznych w okresie od 1 marca do 31 lipca 2020 roku * 2.3. Epidemie i pandemie w XXI wieku * 2.4. Sytuacja bibliotek w Europie i na świecie – raporty IFLA i EBLIDA * 2.5. COVID-19 – doświadczenia bibliotek i bibliotekarzy polskich * 2.6. Rekomendacje * Podsumowanie * Rozdział 3. Wpływ pandemii na społeczeństwo oraz sektor kultury w Polsce – analiza danych zastanych * 3.1. Życie i postawy społeczne w czasie pandemii * 3.2. Funkcjonowanie instytucji kultury i aktywność kulturalna * 3.3. Trendy i perspektywy na czas popandemiczny * Podsumowanie * Rozdział 4. Cele, próba, metodologia i przebieg badania * 4.1. Procedura, metoda i narzędzia badawcze * 4.2. Charakterystyka grupy badawczej * 4.3. Narzędzie analizy danych: kodowanie otwarte * Rozdział 5. Otwarte, chociaż zamknięte? Biblioteki w okresie lockdownu * 5.1. Komunikacja i praca w zespole * 5.1.1. Praca w dostępnych formach i trybach * 5.1.2. „Nadrabianie zaległości” * 5.1.3. Szkolenia i rozwój kompetencji * 5.1.4. Biblioteki jednoosobowe * 5.1.5. Zamknięte biblioteki * 5.2. Komunikacja zewnętrzna * 5.2.1. Współpraca regionalna bibliotek * 5.2.2. Organ prowadzący * 5.2.3. Biblioteka Narodowa * 5.2.4. Zakupy książek * 5.2.5. Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich * 5.2.6. Krytyka przepływu informacji * 5.3. Komunikacja z użytkownikami * 5.3.1. Strony internetowe * 5.3.2. Media społecznościowe i komunikatory * 5.3.3. Telefon * 5.3.4. Mail * 5.3.5. „Tablica informacyjna” * 5.3.6. Media lokalne * 5.4. Działalność online * Podsumowanie * Rozdział 6. Uchylamy drzwi… Biblioteczne powroty do działalności * 6.1. Komunikacja i praca w zespole * 6.2. Komunikacja z partnerami zewnętrznymi * 6.2.1. Komunikacja między bibliotekami * 6.2.2. Kontakty z organem prowadzącym * 6.2.3. Biblioteka Narodowa * 6.2.4. Zakup * 6.2.5. Inne podmioty * 6.2.6. Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich * 6.3. Komunikacja z użytkownikami * 6.3.1. Strona internetowa * 6.3.2. Media społecznościowe i komunikatory * 6.3.3. „Tablica informacyjna” * 6.3.4. Media lokalne * 6.3.5. Odwiedziny czytelników * 6.3.6. Kontakt telefoniczny * 6.3.7. Komunikacja mailowa * 6.4. Działalność online * Podsumowanie * Rozdział 7. Wpływ pandemii na biblioteki – w opinii bibliotekarzy * 7.1. Co pandemia zrobiła/dała bibliotekom? * 7.1.1. Negatywne skutki pandemii dla bibliotek * 7.1.2. Pozytywne skutki pandemii dla bibliotek * 7.2. Uwagi własne * 7.2.1. Ocena sytuacji i informacja o działaniach bieżących * 7.2.2. Emocje związane z doświadczeniem pandemii * 7.2.3. W kontakcie z czytelnikami * Podsumowanie * Zakończenie * Bibliografia * Załącznik. Zestawienie przykładowych odpowiedzi respondentów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58165 (1 egz.)
Kaucja: 29,25 zł
Książka
W koszyku
Forma i typ
Odbiorca
Przynależność kulturowa
Opis wg okł. U dołu s. tyt. i okł.: Wydawnictwo Edukacyjne dzieciom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4424 D (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8789 (1 egz.)
(dostępność ok. 12.04.2024)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4817 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02.C (3 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [102-103].
Alkoholizm jest chorobą, a nie trudną do zniesienia cecha charakteru. Droga do trzeźwienia jest długa. Autor nie ukrywa trudności związanych z podjęciem decyzji o rozstaniu się z alkoholem, nie łudzi perspektywą szybkich i bezbolesnych zmian. Uczciwie pokazuje pułapki na drodze wychodzenia z uzależnienia i gorąco zachęca osoby uzależnione do korzystania z pomocy terapeutów w placówkach leczenia uzależnień oraz do szukania wsparcia innych alkoholików w grupach samopomocowych.Książka jest doskonałym poradnikiem, adresowanym przede wszystkim do osób uzależnionych. Zawiera konkretne metody i propozycje wychodzenia z uzależnienia. Cenną wskazówką zapewne okaże się lista placówek, do których można się zgłosić na leczenie, oraz słownik terminów użytych w książce i lista lektur.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2515 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
(dostępność ok. 29.06.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8786, 8787 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Odbiorca
Przynależność kulturowa
U dołu s. tyt. i okł.: Wydawnictwo Edukacyjne dzieciom.
Gł. dla dzieci z rodzin dysfunkcyjnych.
Rodzina małej Zuzanki żyje pozornie szczęśliwie. Wszyscy się bardzo kochają, ale czy na pewno w takim samym stopniu? Zuzia ma coraz więcej watpliwości, czy rodzice - a szczególnie chory tata - rzeczywiście ją kochają i im na niej zależy. Jest to kolejna publikacja z serii bajek terapeutycznych. Książka przeznaczona przede wszystkim dla dzieci z rodzin dysfunkcyjnych. Polecana jako narzędzie pracy psychologów, pedagogów i terapeutów pracujących z dziećmi. Dzięki bajkom łatwiej mozna dotrzeć do świata dziecięcych marzeń, lęków i problemów, z którymi nie potrafią one sobie poradzić.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8045 D (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka = Science, Didactics, Practice ; t.196)
Bibliografia, netografia na stronach 247-264. Indeksy.
Spis treści także w języku angielskim.
Publikacja składa się z dwóch części: pierwszej - teoretycznej, wprowadzającej w problematykę starości na tle przemian społeczno-kulturowych oraz drugiej - opartej na badaniach empirycznych, dotyczącej zachowań lekturowych ludzi starszych. Część pierwszą rozpoczyna wprowadzenie w problematykę trzeciego wieku opisujące psychospołeczne determinanty starości, konsekwencje starzenia się społeczeństw oraz teorie dotyczące sposobów starzenia się i stylów życia w tym okresie. Część druga oparta jest na badaniach empirycznych przeprowadzonych przez autorkę wśród słuchaczy Uniwersytetu Trzeciego Wieku. Ich lekturowe przeżycia, emocje i refleksje tworzą jedyną w swoim rodzaju panoramę czytelniczych doświadczeń, której część, czy choćby okruch, autorka - oprócz naukowego opisu - starała się w ten sposób zatrzymać w kadrze upływającego czasu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57919 (1 egz.)
Kaucja: 29,25 zł
Książka
W koszyku
(Seria Historyczna ; 11)
Bibliografia na stronach 265-288. Indeksy.
Synteza dokonana przez Profesora Jerzego Jarowieckiego jest interdyscyplinarna. Wnosi wiele uzupełnień i nowych treści do stanu wiedzy z zakresu medioznawstwa, prasoznawstwa, historii, socjologii, politologii. […] Jest kompendium wiedzy, które zasili klasykę w naukach społecznych i humanistycznych. Autor przedstawił nam interesujące, wielowątkowe opracowanie, ważne i potrzebne, analizujące bogaty rynek czasopiśmienniczy wielokulturowego Lwowa, miasta, które przed rokiem 1939 było czwartym co do wielkości ośrodkiem wydawniczo-prasowym w Drugiej Rzeczypospolitej. […] W naszej pamięci historycznej Lwów zapisał się jako miejsce traumatycznych wydarzeń, skrzętnie podsycanych najpierw przez zaborców, a później przez okupantów. To prasa właśnie, będąc bieżącą kroniką wydarzeń, odzwierciedla wszystkie procesy społeczne, w tym w obszarze kultury, polityki, nauki, gospodarki i in. z recenzji prof. zw. dr hab. Jolanty Chwastyk-Kowalczyk
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 58817 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej