Niezgoda Ewa
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje fachowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(9)
Placówka
WP130 (św. Wincentego 85)
(9)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Niezgoda Ewa
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(351)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(315)
Mazan Maciejka
(305)
Steel Danielle (1948- )
(300)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(292)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(263)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(181)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(180)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(179)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Roberts Nora
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(149)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Ochab Janusz
(134)
Child Lee (1954- )
(133)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(2)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
Terapeuci
(2)
Opiekunowie osób starszych
(1)
Pedagodzy
(1)
Rodzice
(1)
Temat
Autyzm
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Fleisher, Marc
(1)
Jackson, Luke (1988- )
(1)
Języki
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Socjalizacja
(1)
Szacunek
(1)
Terapia behawioralna
(1)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(1)
Uczniowie
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Zachowanie
(1)
Zespół ADHD
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Gatunek
Poradnik
(3)
Gry i zabawy
(1)
Pamiętniki angielskie
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Psychologia
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Tekst częściowo w języku angielskim.
Tę książkę napisał Marc Fleisher, dorosły autysta z High Wycombe w Wielkiej Brytanii. Jako dziecko został zdiagnozowany jako przypadek beznadziejnego zaburzenia umysłowego, bez szans na jakiekolwiek postępy. Na szczęście (w tym przypadku) jakiś czas potem diagnozę zmieniono na autyzm i powoli, kroczek po kroczku, Marc przeszedł wszystkie fazy człowieczej drogi: naukę, ośrodki wspierające, tragiczne wydarzenia w rodzinie, wyjście na samodzielność, studia, praca dla innych Książkę tę napisał dla innych autystów albo dla ich opiekunów, kierując się przesłaniem: ja to zrobiłem, możesz i ty. Możesz pokonać strach, chociaż wiem, że się boisz, i to jak. Ja sam też się okropnie bałem. Ale znalazłem na to taki-to-a-taki sposób. Spróbuj. Wiem, że potrafisz, bo ja też potrafiłem pewnie, że nie wszystko. Ale wszystko, co ci się udało, umieść w koszyku z sukcesami. Zobaczysz za niedługo, jaki będzie wielki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19627 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 212-222. Indeks. -
Niniejsza książka to znakomity poradnik dla wszystkich tych, którzy zajmują się planowaniem i prowadzeniem treningów socjalizacyjnych dla nastolatków z Zespołem Aspergera, poczynając od rodziców, nauczycieli, a kończąc na doradcach i terapeutach. Ci młodzi ludzie powszechnie mają ogromne trudności z komunikacją i życiem społecznym, bardzo dotkliwie odczuwane zwłaszcza w okresie dojrzewania, w grupach rówieśniczych. Autorzy proponują program interwencji, w ramach których trenowane są umiejętności społeczne, mające ułatwić porozumiewanie się z rówieśnikami i akceptację przez nich. Pierwsza część książki obejmuje podstawy metodologiczne, językowe, filozoficzne i naukowe takiego podejścia. W części drugiej, praktycznej, zarysowane są:- formaty sesji- możliwe problemy i rozwiązania- waga podejścia terapeuty- rola rodziców- przykładowy schemat kursu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16182 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8789 (1 egz.)
(dostępność ok. 12.04.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 9-11.
Propozycja wydania tej książki pojawiła się po konferencji na temat organizacji opieki nad seniorami w marcu 1913 na warszawskiej Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej. Na konferencji tej występowali naukowcy i ich asystenci z uniwersytetu w Edynburgu, a między nimi autor niniejszej publikacji, profesor Ken Laidlaw z uniwersytetu East Anglia. Po wykładach słuchacze mieli szansę uczestniczyć w warsztatach i w pewnym sensie - oczywiście w bardzo ograniczonym zakresie - przećwiczyć niektóre wybrane umiejętności, związane z opieką nad seniorami. Zajęcia prowadzone przez profesora Laidlawa cieszyły się największym powodzeniem i uczestnicy przyjęli je wręcz entuzjastycznie - nie tylko ze względu na charyzmatyczną osobowość wykładowcy, ale również dlatego, że swoją wielką wiedzę, popartą licznymi badaniami o światowym zakresie, potrafił przekazać w sposób jasny, zwięzły i pełen humoru. I taka jest ta książeczka - duża ilość udokumentowanych bibliograficznie informacji, potem opis przypadku i ćwiczenia dla terapeutów, oparte na zasadach poznawczo-behawioralnych. Chodzi głównie o depresję oraz zaburzenia lękowe, a także strategie radzenia sobie z wyzwaniami starości (wspaniały przykład Artura Rubinsteina, który koncertował przez 80 lat (!) swojego życia, a przecież nie ominęły go związane z wiekiem problemy). Ale nie tylko terapeuci skorzystają z tej lektury - również opiekunowie starszych ludzi mogą na jej podstawie uzyskać wgląd w ich psychikę oraz problemy, i lepiej dopasować styl swojej pomocy do ich potrzeb.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19859 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dr Jessica Minahan specjalizuje się w prowadzeniu treningu dla personelu i tworzeniu planów interwencji behawioralnej dla uczniów wybuchowych, których zachowania mogą być niebezpieczne, a także tych, którzy mają różnego rodzaju ograniczenia natury emocjonalnej i behawioralnej, poważny autyzm i Zespół Aspergera. Posiada tytuł licencjata w dziedzinie intensywnej edukacji specjalnej, wydany przez Boston University i podwójny tytuł magistra edukacji specjalnej i elementarnej z Wheelock College. Ukończyła też studia podyplomowe na University of Albany w zakresie pracy nauczycielskiej z dziećmi autystycznymi. Certyfikat analityka zachowań otrzymała w Northeastern University. Była instruktorem na Wydziale Poważnych Zaburzeń Lesley University. Jest obecnie rozchwytywanym prelegentem i prowadzi publiczne wykłady na różne tematy, od efektywnych interwencji dla uczniów ze stanami lękowymi, po pomoc uczniom, do których trudno jest dotrzeć w zamkniętych klasach szkół publicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19522 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8792, 4483, 8791 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 40-42. Indeksy.
Jak nauczyć dzieci szacunku do samych siebie Zbiór gier i zabaw grupowych wzmacniających samoocenę dzieci od lat pięciu do jedenastu Ponad 80 gier i zabaw - niezastąpione źródło pomysłów dla nauczycieli, wychowawców, pedagogów, terapeutów, pracowników świetlic, wychowawców kolonijnych, rodziców oraz wszystkich innych osób, które pragną w bezpiecznej atmosferze zabawy pomagać dzieciom wzmacniać samoocenę.Proponowane gry i zabawy mają różny stopień trudności. Dodatkowo, autorka proponuje adaptacje, dzięki czemu wybrane gry doskonale nadają się nie tylko dla dzieci w różnym wieku, ale również dla dzieci niepełnosprawnych ruchowo lub dzieci z zaburzeniami mowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19663 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 196-198. Indeks.
Naprawa zachowania to w założeniu model uczenia się i wsparcia dla dzieci cierpiących na zaburzenia zachowania. Jest to model bardziej edukacyjny niż terapeutyczny czy doradczy (skupia się na nauczaniu zachowania). Podkreśla umiejętności zachowania się i uczenia się. Skupia się na tym, nad czym możemy z dzieckiem pracować w kontekście szkoły. Nie "wiktymizuje powtórnie" dziecka, skupiając się zbyt otwarcie nad tym,czego zmienić nie możemy, na przykład środowisku domowym, dysfunkcyjnej rodzinie, strukturalnej biedzie i diecie dziecka. Daje dziecku (i jego nauczycielom) planową strukturę, w ramach której przebiega nauczanie, rozwój, zachęcanie i wzmacnianie pozytywnego uczenia się i zachowywania. Jest to model obejmujący całą szkołę, zarówno jeśli chodzi o rozłożenie akcentów,jak i praktykę.Naprawa zachowania uwzględnia liczne wymagania i ograniczenia, przed którymi stoją nauczyciele. W ramach podejścia obejmującego całą szkołę, ten model zmierza do skupienia się na wysiłkach, mających za cel nauczenie zachowania, nie zaś tylko na dyscyplinie, czy nawet zabiegach terapeutycznych.Dzieci z zaburzeniami zachowania mogą pochłonąć bardzo wiele czasu nauczyciela. Dzięki ukierunkowanemu wsparciu kolegów oraz indywidualnemu szkoleniu, jak naprawić swoje zachowanie, nauczyciele są mniej zestresowani i czują się bardziej zawodowo skupieni na wspieraniu uczniów.Program naprawy zachowania jest najbardziej skuteczny wtedy, kiedy w jego realizację włączona jest cała szkoła. Podejście takie daje nauczycielom i rodzicom pracującym z dzieckiem, pewność, że wspólnie mu przewodzą i zapewniają odpowiednie wsparcie, konieczne, by program się udał. W niniejszym wydaniu wgłębiamy się w naturę i praktyczny zakres koleżeńskiej pomocy, koniecznej podczas pracy z destrukcyjnymi, prowokującymi zachowaniami, wynikającymi z EBD (Emotional Behavior Disorders, emocjonalne zaburzenia zachowania).Mimo że program naprawy zachowania został początkowo opracowany dla uczniów na poziomie podstawowym, zasady, ćwiczenia i umiejętności w nim zawarte były stosowane na szeroką skalę w szkołach średnich, zwłaszcza w połowie nauki.Ufam, że to nowe wydanie będzie praktycznym i pożytecznym narzędziem dla nauczycieli, pracujących na co dzień z dziećmi z EBD.Odnośniki w tekście dotyczą zawartych w dodatkach materiałów do kserowania (MK, od strony 167). Są to plany nauczania, stanowiące główny trzon każdego programu naprawiania zachowania, które nauczyciele mogą z łatwością przystosować do pracy w swoich klasach.Dla każdego złożonego problemu istnieje jakieś proste rozwiązanie i jest ono na pewno błędne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18509 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Nauczycieli Języków Obcych)
Forma i typ
Temat
Bibliogr. s. 206-[210].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1902 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej