Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(55)
Forma i typ
Książki
(55)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(57)
wypożyczone
(2)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(28)
WP130 (św. Wincentego 85)
(24)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(7)
Autor
Puczkowski Benedykt
(3)
Rotkiewicz Tadeusz
(3)
Antoszewska Beata
(2)
Cymerman Ryszard (1947- )
(2)
Dąbrowski Zdzisław
(2)
Dąbrowski Zdzisław (1930- )
(2)
Kantowicz Ewa
(2)
Madej Janusz Antoni (1947- )
(2)
Suświłło Małgorzata
(2)
Bartnikowska Urszula
(1)
Boruta Grzegorz
(1)
Bułajewski Stanisław
(1)
Chmaj Marek (1969- )
(1)
Ciczkowska-Giedziun Małgorzata
(1)
Czapka Elżbieta
(1)
Dobkowski Jarosław
(1)
Duda Maciej
(1)
Grabarczyk Iwona
(1)
Górecka Halina (1948- )
(1)
Kalinowska Alina
(1)
Kawczyńska-Butrym Zofia (1927- )
(1)
Kawecki Zdzisław (1938- )
(1)
Kobrzeniecka|-Sikorska Grażyna
(1)
Kochan-Wójcik Marta
(1)
Kosakowski Czesław
(1)
Kosakowski Czesław (1940- )
(1)
Krajewski Piotr
(1)
Krasińska Anna
(1)
Krause Amadeusz
(1)
Kucner Andrzej
(1)
Kędra Eugeniusz
(1)
Liszewski Dariusz
(1)
Marcinkowska Iwona
(1)
Michalak Marcin
(1)
Misiuk Andrzej
(1)
Nasalski Zbigniew
(1)
Niedzielski Eugeniusz
(1)
Niedzielski Eugeniusz (1948- ). Red
(1)
Nozdryn-|Płotnicki Zbigniew
(1)
Opara Stefan (1945- )
(1)
Organiściak-Krzykowska Anna
(1)
Pilarek Bolesław (1944- )
(1)
Piętak Andrzej
(1)
Przybyszewski Roman
(1)
Płoszaj-Witkowska Beata
(1)
Pływaczewski Wiesław
(1)
Sokołowski Marek (1962- )
(1)
Sołtyszewski Ireneusz
(1)
Stankiewicz Leszek (organizacja oświaty)
(1)
Stańczak Małgorzata Anna
(1)
Suświłło Małgorzata (1955- )
(1)
Szempliński Władysław
(1)
Szwejkowska Małgorzata
(1)
Tarczyński Stefan (1919-2002)
(1)
Wójcik Marta (pedagogika)
(1)
Zielewska-|Rudnicka Beata
(1)
Ćwirynkało Katarzyna
(1)
Łojko Romuald
(1)
Łyszkowicz Adam (1945- )
(1)
Źróbek Ryszard (1952- ). Red
(1)
Żywica Ryszard
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(37)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(55)
Język
polski
(55)
Odbiorca
Studenci
(5)
Szkoły wyższe
(5)
Temat
Opieka społeczna
(5)
Pedagogika społeczna
(3)
Administracja
(2)
Anatomia patologiczna
(2)
Bezdomność
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Nauczanie
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Pedagogika opiekuńcza
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Pracownicy socjalni
(2)
Rehabilitacja (med.)
(2)
Architektura krajobrazu
(1)
Autyzm
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Bezrobocie
(1)
Bioetyka
(1)
Biotechnologia
(1)
Czarny rynek
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dostępność opieki zdrowotnej
(1)
Dozór opiekuńczy
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja
(1)
Elektryczność
(1)
Etyka lekarska
(1)
Filozofia
(1)
Gardner, Howard (1943- )
(1)
Geodezja
(1)
Gleba
(1)
Grunty rolne
(1)
Głuchoniewidomi
(1)
Hortiterapia
(1)
Hotelarstwo
(1)
Ikony rosyjskie
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Jastrzębski, Bronisław (1927- )
(1)
Kadry
(1)
Kapusta pastewna
(1)
Kościół katolicki
(1)
Kryminalistyka
(1)
Leśnictwo
(1)
Matematyka
(1)
Mechatronika
(1)
Mikroelektronika
(1)
Mięso
(1)
Motylkowe
(1)
Muzyka
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Negocjacje
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Opieka pielęgniarska
(1)
Opiekunowie
(1)
Organizmy transgeniczne
(1)
Owoce
(1)
Partie polityczne
(1)
Państwo
(1)
Pedagogika
(1)
Pielęgniarki
(1)
Pielęgniarstwo środowiskowe
(1)
Pojazdy mechaniczne
(1)
Polityka społeczna
(1)
Pomoc społeczna
(1)
Portrety
(1)
Pracownicy środowiskowi
(1)
Prawo gospodarcze
(1)
Prawo wodne
(1)
Prawodawstwo
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Przedsiębiorstwo prywatne
(1)
Przemytnictwo
(1)
Przestępcy seksualni
(1)
Psychologia
(1)
Reforma szkolnictwa
(1)
Rekultywacja gruntów
(1)
Relacje pielęgniarka-pacjent
(1)
Rodzina
(1)
Rolnictwo
(1)
Rośliny energetyczne
(1)
Rośliny lekarskie
(1)
Rośliny okopowe
(1)
Rośliny przemysłowe
(1)
Rośliny uprawne
(1)
Rynek pracy
(1)
Sadownictwo
(1)
Samochody
(1)
Samorząd powiatowy
(1)
Schroniska i noclegownie dla bezdomnych
(1)
Spółka europejska
(1)
Spółki akcyjne
(1)
Spółki cywilne
(1)
Spółki handlowe
(1)
Spółki jawne
(1)
Spółki partnerskie
(1)
Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością
(1)
Temat: czas
1989-
(4)
2001-
(4)
1901-2000
(2)
1001-
(1)
1101-
(1)
1201-
(1)
1301-
(1)
1401-
(1)
1501-
(1)
1601-
(1)
1701-
(1)
1801-
(1)
1901-
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Marwałd (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Warmińsko-mazurskie, województwo
(1)
Gatunek
Podręcznik
(14)
Publikacje dydaktyczne
(9)
Materiały konferencyjne
(2)
Podręczniki
(2)
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(1)
55 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49336 (1 egz.)
Kaucja: 22,40 zł
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48958 (1 egz.)
Kaucja: 27,20 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 05.D (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49101 (1 egz.)
Kaucja: 55,20 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 49687 (1 egz.)
(dostępność ok. 23.05.2024)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48977 (1 egz.)
Kaucja: 24,80 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6963, 4604 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 189-[196].
Rozwój zdolności i uzdolnień dzieci i młodzieży nie następuje samoistnie. To, czy dziecko charakteryzować się będzie jedynie potencjalnymi możliwościami, czy też ponadprzeciętnymi, w dużej mierze uwarunkowane jest wpływem środowiska. Znaczącą rolę w procesie pobudzania i wspierania osobowego rozwoju dzieci i młodzieży zdolnej przypisuje się szkole. Z jej działaniami w tym zakresie wiązane są duże nadzieje. Jaka jest jednak rzeczywistość edukacyjna? Czy szkoły, które winny być zainteresowane stymulowaniem rozwoju uczniów zdolnych, rzeczywiście takie działania podejmują: Jeśli tak, to czy działania te odpowiadają na potrzeby tych uczniów?... W dysertacji przedstawiono wyniki badań przeprowadzonych w specjalnie wybranych szkołach, ktorych dyrektorzy zadeklarowali szczególną aktywność kadry nauczycielskiej w zakresie pracy z uczniem zdolnym, czego miernikiem były dobre wyniki nauczania, wysoki odsetek laureatów i finalistów olimpiad i konkursów, a także wysoki wskaźnik przyjęć na wyższe szczeble kształcenia.
Wstęp * Rozdział 1. Teoretyczne i praktyczne problemy kształcenia uczniów zdolnych * Rozdział 2. Wybrane zagadnienia dotyczące potrzeb psychologicznych * Rozdział 3. Metodologiczne podstawy badań własnych * Rozdział 4. Formy pracy dydaktyczno-wychowawczej w szkole z uczniem zdolnym * Rozdział 5. Zaspokajanie potrzeb uczniów zdolnych w ramach zajęć pozalekcyjnych * Rozdział 6. Zaspokajanie potrzeb uczniów zdolnych w ramach zajęć lekcyjnych * Refleksje końcowe
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17147 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwa aut. wprow. pod tekstem. Materiały ogólnopolskiej konferencji nauk., która odbyła się w dn. 6-8 czerwca 2005 r. w Olsztynie.
Tekst częśc. ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6214 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. ang. Streszcz. ang. przy pracach.
Dynamika zmian cywilizacyjnych (politycznych, gospodarczych, społecznych i technologicznych) we współczesnym świecie powoduje, że nauczyciele stają wobec coraz to nowszych wyzwań edukacyjnych. Wszelkie transformacje globalne (makro) wywołują zmiany kontekstów edukacyjnych w skali lokalnej (mikro). Można stwierdzić, że szkoła jest swoistym lustrem, w którym odbijają się problemy i kryzysy społeczne. Niepożądane zjawiska funkcjonowania społecznego dzieci i młodzieży, np. przemoc czy wymuszenia, pojawiają się na coraz niższym poziomie edukacyjnym, co wymaga od nauczycieli już na etapie edukacji początkowej szczególnych kompetencji wychowawczych i organizacyjnych. W tym kontekście coraz większego znaczenia nabiera potrzeba zmiany kształcenia i podnoszenia kwalifikacji nauczycieli, w tym także nauczycieli wczesnej edukacji.Programy kształcenia przyszłych pedagogów powinno cechować podejście interdyscyplinarne, umożliwiające pogłębienie wiedzy pedagogicznej i zdobycie wiedzy z dyscyplin pokrewnych, a także rozwijanie umiejętności praktycznych niezbędnych w pracy z uczniami o specyficznych potrzebach edukacyjnych oraz z ich rodzinami. Wydaje się, że wiedza o rozwoju dziecka, kompetencje związane z efektywnym nauczaniem czy umiejętnością monitorowania rozwoju ucznia są już niewystarczające, aby być dobrym nauczycielem.Przyszli nauczyciele potrzebują wsparcia w etyce, aksjologii, estetyce i rozwijaniu w sobie nieoceniającego usposobienia. Jest to niezbędne między innymi po to, by lepiej rozumieć uczniów i towarzyszyć im w odkrywaniu świata. Nauczyciele edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej są specyficzną grupą zawodową, gdyż pracują z dziećmi w najważniejszym dla nich okresie rozwojowym. Wprowadzanie uczniów w świat języka, kultury, przyrody, techniki itp. wymaga szczególnych kwalifikacji i wyjątkowej osobowości. Kandydatów na nauczycieli wczesnej edukacji winna zatem cechować ciekawość świata i umiejętność stawiania pytań, a także otwartość na drugiego człowieka. Problemy tego rodzaju omawiane są w niniejszej książce.
Część I Dylematy roli zawodowej nauczyciela wczesnej edukacji * Bogusław Śliwerski, Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej między posłuszeństwem a oporem 201308061438260289562013080614382602895620130806143826028956................... 15 * Małgorzata Suświłło, W poszukiwaniu modelu profesjonalnego rozwoju * nauczyciela wczesnej edukacji20130806143826028956201308061438260289562013080614382602895620130806143826028956. 35 * Danuta Waloszek, Ciągłość i zmiana w zadaniach nauczyciela dzieci * w wieku przedszkolnym 20130806143826028956201308061438260289562013080614382602895620130806143826028956........ 51 * Małgorzata Kwiatkowska-Góralczyk, O istotnych elementach kształcenia * przyszłych nauczycieli w kontekście ich rozwoju zawodowego i osobowego .......... 75 * Jolanta Sajdera, Zastosowanie teorii społecznego uczenia się w praktycznym * przygotowaniu do zawodu nauczyciela wczesnej edukacji20130806143826028956................. 89 * Milena Kaczmarczyk, Pozytywne implikacje nonkonformizmu w pracy * nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej201308061438260289562013080614382602895620130806143826028956......... 105 * Alina Kalinowska, Socjalizowanie uczniów klas najmłodszych na lekcjach * matematytki2013080614382602895620130806143826028956201308061438260289562013080614382602895620130806143826028956......119 * Krzysztof Kruszko, Etyczno-praktyczny wymiar ściągania, czyli kto będzie uczył nasze dzieci2013080614382602895620130806143826028956201308061438260289562013080614382602895620130806143826028956.......... 135 * Część II Konteksty i wyzwania wczesnej edukacji * Andrzej Olubiński, Podmiotowa aktywność wychowanka jako fasadowy cel * procesów edukacyjnych (W świetle poglądów Ericha Fromma) 20130806143826028956........ 159 * Beata Krzywosz-Rynkiewicz, Budowanie kolektywnej odpowiedzialności za * wspólnie wytworzoną wiedzę w szkole201308061438260289562013080614382602895620130806143826028956........ 173 * Małgorzata Judycka, Problematyka przemocy w szkole na tle standardów praw * człowieka2013080614382602895620130806143826028956201308061438260289562013080614382602895620130806143826028956.............. 189 * Mirosława Nyczaj-Drąg, Dziecko, (dobre) wychowanie i edukacja jako wartości * rodziców z klasy średniej 20130806143826028956201308061438260289562013080614382602895620130806143826028956........ 209 * Marcelina Knop, Korepetycje - (wy)ceniony sposób zdobywania wiedzy ................ 225 * Ewa Skrzetuska, Indywidualizacja oceny w edukacji wczesnoszkolnej w opinii * nauczycieli2013080614382602895620130806143826028956201308061438260289562013080614382602895620130806143826028956........... 239 * Mairita Folkmane, Ilva Skulte, Toy Story Updated: Representation * ofthe New Media as Gamę Elements In Children Stories and Drawings............ 257 * Agnieszka Bojarska-Sokołowska, Popularyzacja matematyki wśród dzieci....... 271 * Marcin Michalak, Dyskurs muzyki popularnej i dialog kultur jako wyzwania * oraz szansę dla wczesnej edukacji artystycznej 2013080614382602895620130806143826028956............. 287 * Maciej Kołodziejski, Zdolności muzyczne i twórczość dzieci utalentowanych * matematycznie w świetle badań własnych201308061438260289562013080614382602895620130806143826028956. 303
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16790 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 468-470.
Skrypt ma interdyscyplinarny charakter. Prezentuje wiedzę i treści merytoryczne z takich przedmiotów jak: botanika, fizjologia roslin, chemia rolna, uprawa roli i roslin, towaroznawstwo i przetwórstwo surowców rolniczych. Jego celem było zebraniezagadnień z zakresu szeroko rozumianej biologi roslin rolniczych. W znacznym stopniu ograniczy to potrzebę zgłebiania wiedzy przez lekturę różnych pozycji literatury.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 63 (1 egz.)
Kaucja: 34,71 zł
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 283-294, wykaz aktów prawnych s. 281-282.
Zjawisko przestępczości seksualnej od kilku dekad stanowi przedmiot szczegolnego zainteresowania podmiotów kreujących politykę kryminalną państw Europy i Ameryki Północnej, głównie w aspekcie seksualnego wykorzystania osób małoletnich, tj. poniżej 15 rtoku życia.
1. Zaburzenia preferencji seksualnych * 2. Kryminologiczna charakterystyka skazanych z zaburzeniami preferencji seksualnych * 3. Stosowanie kar, środków karnych i środków zabezpieczających wobec sprawców z zaburzeniami preferencji seksualnych * 4. Oddziaływania terapeutyczne wobec sprawców przestępstw seksualnych * 5. Psychoterapia stosowana wobec skazanych w ramach oddziałów terapeutycznych polskich zakładów karnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17112 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułam pracy zbiorowej.
BIbliogr. przy pracach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17642 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. i akty prawne przy pracach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 09.0 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 231-252. Indeks.
Wstęp Część I ZJAWISKA ELEKTRYCZNE ZACHODZĄCE W ŻYWYM ORGANIZMIE ZWIERZĘCIA I PO JEGO UBOJU1. BIAŁKA I ICH WPŁYW NA JAKOŚĆ MIĘSA 1.1. Mięso i jego charakterystyka 1.2. Charakterystyka i podział białek mięsa 1.3. Uwodnienie białek 1.4. Odwodnienie białek 1.5. Wady jakościowe mięsa 2. ZWIERZĘ RZEŹNE JAKO OBIEKT GENEROWANIA I ABSORBOWANIA BODŹCÓW ELEKTRYCZNYCH 2.1. Zjawiska fizjologiczne zachodzące w organizmie zwierzęcia 2.1.1. Charakterystyka układu nerwowego 2.1.2. Mechanizm przewodnictwa impulsu nerwowego. Skurcz mięśnia 2.1.3. Chemizm skurczu mięśnia 2.2. Charakterystyka organizmu zwierzęcia pod względem elektrycznym 2.2.1. Właściwości elektryczne komórki żywego organizmu 2.2.2. Metody badania potencjałów bioelektrycznych 2.2.3. Rozkład potencjałów w komórce nerwowej 2.2.4. Organizm zwierzęcia jako źródło i jako odbiornik promieniowanie elektromagnetycznego 2.2.5. Przewodnictwo elektryczne 2.2.6. Podstawowe parametry określające właściwości elektryczne materiału biologicznego 2.2.7. Dyspersja przenikalności i przewodności elektrycznej 2.2.8. Przewodność i przenikalność elektryczna komórek i tkanek 2.2.9. Impedancja i admitancja elektryczna komórek i tkanek 2.2.10. Elektryczny układ zastępczy komórek i tkanek 2.2.11. Pomiary impedancji tkanki mięśniowej 3. UBÓJ ZWIERZĄT RZEŹNYCH 3.1. Naturalne czynności i procesy poubojowe 3.2. Naturalne, poubojowe zmiany właściwości elektrycznych tkanki mięśniowej oraz możliwości ich wykorzystania do określania jakości mięsa 3.3. Wymuszone procesy poubojowe 3.4. Wymuszone poubojowe zmiany właściwości elektrycznych tkanki mięśniowej oraz możliwości wykorzystania tych zmian do określania jakości mięsa 3.5. Naturalne procesy zachodzące w mięsie podczas dojrzewania - kształtowanie jakości mięsa 3.6. Właściwości elektryczne mięsa w procesie dojrzewania 3.6.1. Charakterystyka biernych właściwości elektrycznych mięsa 3.6.2. Zmiany właściwości elektrycznych mięsa w procesie dojrzewania 3.6.3. Obszary dyspersji w dojrzewaniu mięsa Część II ZASTOSOWANIE ZJAWISK ELEKTRYCZNYCH W PRODUKCJI MIĘSA4. CHARAKTERYSTYKA PRĄDU ELEKTRYCZNEGO, JEGO RODZAJE I PARAMETRY 4.1. Prąd elektryczny stały 4.2. Prąd elektryczny przemienny 4.3. Prąd elektryczny zmienny 4.4. Podstawy, zasady i warunki zastosowania prądu elektrycznego w produkcji i kształtowaniu jakości mięsa 4.5. Najczęściej stosowane rodzaje prądu elektrycznego w produkcji i kształtowaniu jakości mięsa 5. OSZAŁAMIANIE ZWIERZĄT RZEŹNYCH 5.1. Zasada i cel stosowania 5.2. Oszałamianie drobiu domowego 5.2.1. Ubój drobiu i parametry prądu elektrycznego stosowanego w procesie oszałamiania 5.2.2. Czas oszołomienia oraz sposób aplikacji elektrod 5.2.3. Przemiany poubojowe - zmiany pH 5.3. Oszałamianie świń 5.3.1. Zasada i czynniki wpływające na skuteczność procesu oszałamiania5.3.2. Dobór parametrów prądu elektrycznego 5.3.3. Postęp w doskonaleniu metod oszałamiania świń 5.4. Oszałamianie prądem elektrycznym innych zwierząt rzeźnych 6. POUBOJOWA ELEKTROSTYMULACJA TUSZ 6.1. Zasada i cel stosowania 6.2. Uwarunkowania techniczne i warunki elektrostymulacji 6.2.1. Parametry prądu elektrycznego 6.2.2. Czas trwania i czas rozpoczęcia elektrostymulacji po uboju zwierząt6.3. Efekty zastosowania elektrostymulacji 6.3.1. Reakcja tuszy (półtuszy) na przepływ prądu elektrycznego 6.3.2. Zmiany strukturalne tkanki mięśniowej jako efekt przepływu prądu elektrycznego przez półtusze wołowe 6.3.3. Zmiany pH mięsa 6.3.4. Zmiany morfologiczne tkanki mięśniowej 6.3.5. Kruchość mięsa poddanego elektrostymulacji 6.3.6. Wpływ procesu wychładzania na kruchość mięsa stymulowanego 6.3.7. Wpływ procesu zamrażania na kruchość mięsa stymulowanego 6.4. Aspekty ekonomiczne zastosowania elektrostymulacji 6.4.1. Wpływ elektrostymulacji i metody wychładzania na koszty produkcji mięsa 6.4.2. Wpływ elektrostymulacji i rozmrażania mięsa na wycieki termiczne6.4.3. Zmiany temperatury mięsa wołowego w procesie rozmrażania 6.5. Towaroznawcza ocena jakości wyrobów produkowanych z mięsa wołowego stymulowanego 6.5.1. Uwarunkowania oceny towaroznawczej 6.5.2. Instrumentalna i sensoryczna ocena jakości wyrobów wyprodukowanych z mięsa wołowego stymulowanego 6.5.3. Jakość mikrologiczna mięsa wołowego stymulowanego i wyrobów z niego produkowanych 7. GRZEJNICTWO ELEKTRYCZNE W TECHNOLOGII MIĘSA 7.1. Zasada grzejnictwa elektrycznego 7.2. Ogrzewanie omowe 7.2.1. Mechanizm ogrzewania omowego 7.2.2. Ogrzewanie omowe mięsa 7.2.3. Rola i dobór elektrod w procesie ogrzewania omowego 7.2.4. Efekty jakościowe ogrzewania omowego 7.3. Ogrzewanie falami elektromagnetycznymi o częstotliwości radiowej (RF)7.3.1. Charakterystyka fal radiowych 7.3.2. Zastosowanie fal radiowych w obróbce termicznej mięsa 7.3.3. Ekonomiczne aspekty zastosowania fal radiowych w obróbce termicznej mięsa 7.4. Ogrzewanie mikrofalowe 7.4.1. Charakterystyka promieniowania mikrofalowego 7.4.2. Mechanizm procesu ogrzewania mikrofalowego 7.4.3. Zastosowanie mikrofal w obróbce termicznej mięsa 7.3.1. Modelowanie procesu ogrzewania mikrofalowego 7.4.1. Jakość i bezpieczeństwo zdrowotne produktów żywnościowych ogrzewanych mikrofalowo 8. ELEKTROCHEMICZNE PEKLOWANIE MIĘSA 8.1. Podstawy doboru parametrów prądu elektrycznego 8.2. Wpływ działania prądu elektrycznego w procesie peklowania na jakość mięsa 8.3. Energetyczno-ekonomiczne aspekty zastosowania prądu elektrycznego w procesie peklowania mięsa 9. WĘDZENIE ELEKTROSTATYCZNE 9.1. Cel, warunki i metody wędzenia 9.2. Warunki i zasady wędzenia elektrostatycznego 9.3. Urządzenia do elektrostatycznego wędzenia produktów mięsnych 9.4. Jakość produktów mięsnych wędzonych metodą elektrostatyczną 9.5. Aspekty ekonomiczne i perspektywy stosowania wędzenia elektrostatycznegoPodsumowanie Literatura Skorowidz
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53504 (1 egz.)
Kaucja: 40,00 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17251 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komunikacja Społeczna, Komunikacja Medialna, Komunikacja Sieci)
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy pracach.
Jak opisać nowe media? Jakie pociągają za sobą skutki? Jak zmieniła się nasza kultura duchowa i materialna? Jakie przemiany zaszły w nas samych, naszym sposobie postrzegania otaczających nas ludzi, rzeczywistości społecznej? Jak komunikacja sieciowa wpływa na kształt dyskursu publicznego i redystrybucję władzy? Jaki jest ogólny kierunek przemian w zakresie masowej komunikacji? Czym różni się życie w "cyfrowym świecie" od "życia analogowego"? Czy Internet to tylko narzędzie czy hipernarzędzie? Czy będziemy mieli "smartpieniądze" i "smartpartnerów" w "Smart Life"? (Ile "smartprzedmiotów" jesteśmy w stanie wymyślić i wchłonąć?!) Co będzie po Facebooku? Jak długo jeszcze będziemy "ćwierkać" na Twitterze? Jak chronić swoją prywatność w dobie multifunkcyjnych telefonów komórkowych? I na koniec pytanie zasadniczo kontrowersyjne: czy Internet może zostać poddany jakiejkolwiek kontroli?Wielkość zagadnień, które porusza książka Nowe media i wyzwania współczesności, stanowi jej niewątpliwy atut, proponując wieloaspektowy ogląd problematyki mieszczącej się w szeroko zdefiniowanym temacie nowych mediów.Marek Sokołowski
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17412 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Publikację polecamy nauczycielom, pedagogom specjalnym, rodzicom, studentom kierunków pedagogicznych, a także wszystkim zainteresowanym problematyką diagnozy, funkcjonowania, rewalidacji/rehabilitacji, edukacji i społecznego wsparcia dzieci, młodzieży i dorosłych z wielozakresową niepełnosprawnością. Jej celem jest pomoc w dotarciu do istoty poszczególnych typów niepełnosprawności wielozakresowej, pokazanie złożoności problematyki, ale też zaprezentowanie konkretnych metod rewalidacji/rehabilitacji, możliwości edukacji i wsparcia osób nimi dotkniętych.Fragment
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54827 (1 egz.)
Kaucja: 38,00 zł
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 17709 (1 egz.)
(dostępność ok. 13.06.2024)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Bibliogr. s. [351]-372.
Streszcz. ang.
Książka porusza problem obecności muzyki rockowej w świadomości współczesnej młodzieży gimnazjalnej ujętej w trzech obserwowalnych wymiarach, takich jak: preferencje muzyczne, percepcja muzyki rockowej oraz wiedza na jej temat. Zawarte w monografii wyniki badań ujawniają dużą skalę zainteresowania rockiem (zwłaszcza jego współczesnymi trendami), a także wielorakie funkcje tej muzyki w życiu młodzieży, które czynią ją istotnym elementem zaspokajania potrzeb rozwojowych i kulturowych. Pozycja stanowi jednocześnie próbę wyłonienia walorów edukacyjnych muzyki popularnej (rockowej). Jest ona skierowana nie tylko do osób zajmujących się edukacją muzyczną na szczeblu teoretycznym i praktycznym, zainteresowanych wdrażaniem do programów nauczania treści dotyczących współczesnej muzyki popularnej...
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54129 (1 egz.)
Kaucja: 34,65 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16768 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Inf. ze wstępu: książka stanowi podsumowanie konferencji naukowej nt. "Taktyczno-techniczne aspekty nielegalnego obrotu wyrobami tytoniowymi" zorg. w dn. 21 listopada 2013 r. przez KKiPK Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie.
Bibliogr. s. 229-240.
Streszcz. ang. przy ref. Spis treści także ang.
(...) Publikacja składa się z 15 rozdziałów, których autorzy analizują zjawisko nielegalnego obrotu wyrobami tytoniowymi z perspektywy szeroko pojętych nauk kryminologicznych (kryminologii, kryminalistyki, prawa karnego, prawa karnego skarbowego, prawa wykroczeń). Szczególnie eksponowanym we wszystkich wystąpieniach zagadnieniem są możliwości skutecznego przeciwdziałania temu patologicznemu zjawisku. Poszczególni autorzy proponują w tym kontekście rozwiązania z zakresu polityki kryminalnej (profilaktyki kryminalistycznej, profilaktyki kryminologicznej, polityki karnej oraz polityki penitencjarnej), jak również polityki społecznej. (...)Praca niniejsza stanowi interdyscyplinarną analizę zjawiska nielegalnego obrotu wyrobami tytoniowymi. Z jej teoretyczno-praktycznego charakteru wynika walor przydatności dla wielu środowisk. Książka ta stanowić może zarazem głos w akademickiej dyskusji naukowej, jest praktycznym kompendium wiedzy dla pracowników służb odpowiedzialnych za przeciwdziałanie przestępczości w tym obszarze, jak również stanowi materiał dydaktyczny dla studiujących na kierunkach: prawo, administracja lub bezpieczeństwo wewnętrzne. Może stać się ponadto inspiracją przy przygotowywaniu prac dyplomowych.(...)Ze wstępu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55267 (1 egz.)
Kaucja: 24,65 zł
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej