Dziecko niepełnosprawne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(92)
Forma i typ
Książki
(92)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Poradniki i przewodniki
(6)
Proza
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(104)
wypożyczone
(1)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(1)
BD40 (Suwalska 11)
(10)
BD53 (Bazyliańska 6)
(1)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(9)
W2 (Bazyliańska 6)
(3)
W37 (Smoleńska 94)
(2)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(1)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
W98 (Kondratowicza 23)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(75)
Autor
Bogdanowicz Marta (1943- )
(4)
Kościelska Małgorzata (1944- )
(4)
Kisiel Bożena
(3)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(3)
Obuchowska Irena (1932- )
(3)
Zaorska Marzenna
(3)
Antoszewska Beata
(2)
Bogdanowicz Marcin
(2)
Bogucka Jadwiga
(2)
Fröhlich Andreas D
(2)
Gajdzica Zenon
(2)
Klinik Anna
(2)
Majewicz Piotr
(2)
Mazanek Ewa
(2)
Pisula Ewa
(2)
Rakowska Alicja (1934- )
(2)
Rottermund Jerzy
(2)
Sherborne Veronica (1922-1990)
(2)
Winczura Barbara (1969- )
(2)
Aly Monika
(1)
Andrzejewska Jolanta
(1)
Baczała Ditta
(1)
Barełkowska Hanna (1970- )
(1)
Bartkiewicz Wioletta
(1)
Białek Zofia
(1)
Bogucka Jadwiga (psycholog)
(1)
Bołtuć Iwona
(1)
Brejnak Wojciech (1944- )
(1)
Bryndal Agnieszka
(1)
Błeszyński Jacek J
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Czarkowska Lidia
(1)
Danielewicz Dorota
(1)
Dombrowska Eliza
(1)
Dryżałowska Grażyna
(1)
Dunphy Shane (1973- )
(1)
Falkiewicz Piotr
(1)
Firkowska-Mankiewicz Anna (1941- )
(1)
Firkowska-|Mankiewicz Anna
(1)
Florek Anna (tłumacz)
(1)
Fournier Jean-Louis (1938- )
(1)
Franczyk Anna
(1)
Gajewski Łukasz
(1)
Giczewska Aneta
(1)
Grygier Urszula
(1)
Grzyb Barbara
(1)
Guz Sabina
(1)
Gąsienica-Szostak Aldona
(1)
Głodkowska Joanna
(1)
Halbig Johannes
(1)
Hulek Aleksander (1916-1993)
(1)
Hundertmarck Gisela
(1)
Kaczmarek Teresa (1956-2004)
(1)
Kaleta Kinga
(1)
Karpińska Katarzyna
(1)
Karásková Vlasta (1947- )
(1)
Kielin Jacek
(1)
Klaczak Marzena
(1)
Kleszcz Piotr
(1)
Kmita Grażyna
(1)
Koch Ewa
(1)
Kochan-Wójcik Marta
(1)
Kohut Dorota
(1)
Komorowska Marta
(1)
Korzeniewska Ewa
(1)
Kosakowski Czesław (1940- )
(1)
Kowalczyk Magdalena
(1)
Krajewska Katarzyna
(1)
Kuleczka Waldemar
(1)
Kuleczka-Raszewska Maria
(1)
Kwaśniewska Grażyna
(1)
Lechowicz Anna (pedagogika)
(1)
Lechta Viktor
(1)
Lerrigo Marion Olive (1896- )
(1)
Lewandowska Kinga
(1)
Lis-Kujawski Andrzej
(1)
Markowska Dorota
(1)
Masiak Elżbieta
(1)
Maurer Alicja
(1)
Mihilewicz Stanisława
(1)
Mikrut Adam
(1)
Mikruta Adam
(1)
Mitchell David (1938- )
(1)
Mróz Justyna
(1)
Młynarska Małgorzata
(1)
Namińska Renata
(1)
Naprawa Renata
(1)
Nordoff Paul (1909-1977)
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Olechnowicz Hanna
(1)
Oszustowicz Barbara
(1)
Palak Zofia
(1)
Panek Edyta
(1)
Pennock Keith
(1)
Peplińska Aleksandra
(1)
Perchthaler Arleta
(1)
Pilecki Jan
(1)
Piszczek Maria
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(28)
2000 - 2009
(45)
1990 - 1999
(18)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(92)
Język
polski
(92)
Odbiorca
Studenci
(6)
Szkoły wyższe
(6)
Przynależność kulturowa
Literatura francuska
(1)
Literatura irlandzka
(1)
Temat
Kobieta
(5222)
Rodzina
(4021)
Przyjaźń
(3839)
Miłość
(3258)
Tajemnica
(2962)
Dziecko niepełnosprawne
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2939)
Relacje międzyludzkie
(2520)
Zabójstwo
(2174)
Życie codzienne
(1910)
Magia
(1734)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1593)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1533)
Uczucia
(1405)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1365)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1349)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1133)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(1002)
Trudne sytuacje życiowe
(1001)
Wybory życiowe
(938)
Sekrety rodzinne
(931)
Policjanci
(908)
Żydzi
(894)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Psy
(864)
Władcy
(863)
Historia
(847)
Kultura
(822)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(775)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Arystokracja
(678)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(622)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(559)
Zemsta
(552)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(514)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(506)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(494)
Zarządzanie
(494)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(471)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(456)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Samotność
(445)
Marzenia
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Nauczanie początkowe
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(422)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
1989-
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Francja
(1)
Gatunek
Podręcznik
(8)
Poradnik
(8)
Materiały konferencyjne
(3)
Podręczniki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Gry edukacyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Pamiętniki kanadyjskie
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Powieść
(1)
Program nauczania
(1)
Programy nauczania dla szkół podstawowych specjalnych
(1)
Programy nauczania początkowego
(1)
Publicystyka polska
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
92 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6476 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [235]-256.
ROZDZIAŁ I. Rodzice dzieci z niepełnosprawnością w sytuacji stresu * 1. Wybrane koncepcje stresu * 2. Specyfika funkcjonowania rodziców dzieci z zaburzeniami w rozwoju pod wpływem chronicznego stresu – utrudnienia, problemy, adaptacja * 3. Rodzaj zaburzenia w rozwoju u dziecka jako czynnik stresu rodzicielskiego * ROZDZIAŁ II. Radzenie sobie ze stresem rodziców dzieci z zaburzeniami w rozwoju * 1. Wybrane koncepcje radzenia sobie ze stresem * 1.1. Radzenie sobie ze stresem w ujęciu Lazarusa * 1.2. Teoria zasobów Hobfolla * 1.3. Koncepcja kosztów psychologicznych Ratajczak * 1.4. Koncepcja salutogenezy Antonovsky’ego * 1.5. Koncepcja resilience w radzeniu sobie ze stresem * 1.6. Rola wsparcia społecznego w procesie radzenia sobie * 1.7. Rola czynników indywidualnych i sytuacyjnych dla przebiegu efektywności radzenia sobie * 2. Radzenie sobie ze stresem rodziców dzieci z zaburzeniami w rozwoju – analiza wybranych badań * 2.1. Wsparcie społeczne i umiejscowienie kontroli jako moderatory stresu i radzenia sobie rodziców * 2.2. Wiek dziecka a stres rodzicielski i utrudnienia w radzeniu sobie * 2.3. Różnice w odczuwaniu stresu i problemach w radzeniu sobie matek i ojców dzieci z zaburzeniami w rozwoju * ROZDZIAŁ III. Wypalanie się sił rodziców dzieci z zaburzeniami w rozwoju * 1. Wypalenie – wybrane definicje i koncepcje teoretyczne * 1.1. Zespół wypalenia jako wielowymiarowy model wg Maslach * 1.2. Zespół wypalenia jako nieudane poszukiwanie egzystencjalnego znaczenia wg Pines * 1.3. Zespół wypalenia jako zakłócony model działania wg Burischa * 1.4. Zespół wypalenia jako brak zasobów wg Hobfolla * 2. Wypalanie się sił u rodziców dzieci z zaburzeniami rozwoju – przegląd dotychczasowych badań * ROZDZIAŁ IV. Uzasadnienie stanowiska badawczego * 1. Cel badań * 2. Model i zmienne * 3. Metody, techniki i narzędzia badawcze * 4. Organizacja i przebieg badań, sposób doboru grupy badawczej * 5. Charakterystyka badanej grupy * 6. Statystyczna ocena rzetelności użytych narzędzi pomiarowych * ROZDZIAŁ V. Wypalenie rodzicielskie – wyniki badań * 1. Współczynniki wypalenia – wyczerpanie i bezsilność – w zależności od zmiennych socjodemograficznych * 1.1. Analiza wartości średnich * 1.2. Analiza korelacji * 2. Typologia wypalenia – analiza skupień * 2.1. Analiza rozmiarów wypalenia rodzicielskiego dla matek i ojców * 2.2. Wartości odczuwanego stresu * 2.3. Radzenie sobie * 2.4. Rola wsparcia społecznego * 2.5. Poczucie własnej skuteczności * 2.6. Poczucie umiejscowienia kontroli * 2.7. Poczucie satysfakcji z życia i jakość życia * 2.8. Percepcja kryzysu rodzinnego * 2.8.1. Wewnątrzrodzinne sposoby radzenia sobie * 2.8.2. Zewnętrzne sposoby radzenia sobie * 3. Zależność wyczerpania i bezsilności od zmiennych środowiskowych i osobowościowych – analiza korelacji * 3.1. Wypalenie a odczuwany stres i strategie radzenia sobie * 3.2. Wypalenie a wsparcie społeczne, poczucie własnej skuteczności, satysfakcja z życia, umiejscowienie kontroli i jakość życia * 3.3. Wypalenie a strategie zmagania się z kryzysem rodzinnym * 4. Zależność wyczerpania i bezsilności od zmiennych środowiskowych i osobowościowych – analiza wielorakiej regresji liniowej * 5. Rozwój wypalenia rodzicielskiego w czasie – modelowanie dynamiki procesu * ROZDZIAŁ VI. Podsumowanie i wnioski końcowe * ANEKS 1. Konstrukcja i charakterystyka narzędzia do badania wypalenia rodziców – Kwestionariusza Wypalenia Rodzicielskiego * ANEKS 2. Zestawienie ważniejszych danych statystycznych * 1. Statystyki opisowe – badana grupa ogółem * 2. Statystyki opisowe – matki * 3. Statystyki opisowe – ojcowie * 4. Statystyki opisowe – 4 skupienia / badana grupa ogółem * 5. Statystyki opisowe – 4 skupienia / matki * 6. Statystyki opisowe – 4 skupienia / ojcowie * 7. Korelacje liniowe Pearsona pomiędzy WE i BS a zmiennymi osobowościowymi i środowiskowymi * Bibliografia * *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17139 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia)
Materiały pomocnicze s. 131.
Rozwijanie wzajemnych kontaktów * Rozwijanie świadomości własnego ciała * Analiza ruchu: teoria ruchu Labana * Obserwowanie ruchu * Treść, struktura i metody nauczania * Zajęcia ruchowe dla dzieci i dorosłych z głębokimi i sprzężonymi zaburzeniami * Zajęcia ruchowe dla dzieci z problemami psychologicznymi * Ruch rozwijający: streszczenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4432 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg. : "Developmental movement for children : mainstream, special needs and pre-school" 1993.
Bibliogr. s. 131.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4925 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51701 (1 egz.)
Kaucja: 41,51 zł
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15922 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ISSN 0208-6336 ; nr 2591)
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang., niem. przy pracach.
Czym są i jak można określić specjalne potrzeby edukacyjne dzieci? Czy można je ograniczyć tylko do potrzeb edukacyjnych jednostek niepełnosprawnych? Czy może należałoby rozszerzyć formułę "specjalne potrzeby" do wymiaru zakreślonego przez pedagogikę specjalną obejmującą swym zakresem także dzieci utalentowane, uzdolnione, w tym również szczególnie utalentowanych i uzdolnionych niepełnosprawnych? Odpowiedzi na m.in. te pytania szukają autorzy tekstów składających się na prezentowany tom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3497 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 299-[302].
Książka adresowana do wychowawców, nauczycieli, terapeutów i rodziców małych dzieci z trudnościami w rozwoju.
Niniejsza książka jest kompletnym narzędziem diagnozowania i terapii dzieci od trzeciego miesiąca życia do piątego, szóstego roku życia. Adresowana jest do wychowawców, nauczycieli, terapeutów i rodziców małych dzieci z trudnościami w rozwoju.W ramach zaproponowanego programu wczesnej interwencji, należy przeprowadzić diagnozę trudności występujących u dziecka w pięciu obszarach:- samoobsługi i rozwoju społecznego;- małej motoryki;- dużej motoryki;- mowy;- myślenia i postrzegania zmysłowego.Po dokonaniu oceny uwidaczniają się zarówno dysfunkcje, jak i obszary wysoko rozwiniętych kompetencji.Zasadniczą częścią programu są propozycje zabaw, ćwiczeń i codziennych aktywności , które w sposób naturalny można wykorzystać w celu wspierania rozwoju małego dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16060 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 213-[216].
Kiedy twoje dziecko rodzi się inne, niż oczekiwałaś. Basia modliła się, by umarli razem - ona i dziecko. Magda zrezygnowała z życia towarzyskiego, przestała odbierać telefony od koleżanek. Martyna nawet nie walczyła o męża, który opuścił ją, gdy ich synek urodził się z zespołem Downa. Poruszający reportaż z nieznanego świata, który jest tuż za ścianą. Kim są kobiety, które urodziły niepełnosprawne dzieci? Nie zauważamy ich albo widzimy w nich ucieleśnienie dobroci, wzór poświęcenia. Autorka pokazuje, że to kobiety z krwi i kości. Walczące nie tylko z przeciwnościami losu, ale z własnymi lękami, pytaniami, złymi emocjami i poczuciem winy. Pełno(s)prawne życie z niepełnosprawnym dzieckiem. Bohaterki tej książki zdecydowały się opowiedzieć swoje historie także po to, aby powiedzieć innym kobietom: nie jesteście same, jest nas więcej. I mimo wszystko mamy prawo być szczęśliwe.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8869 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4755 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7645, 6493 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy pracach.
Komunikacja jest fundamentem - przypomina nam w Przedmowie prof. Krystyna Ferenz. Czy rzeczywiście trzeba nam o tym przypominać? Czy w czasach, gdy wszystkie dziedziny życia podporządkowane są ściśle wymogowi szybkiej i skutecznej komunikacji, potrzebne są jeszcze powroty do podstaw? Okazuje się, że tak. Komunikacja, sprowadzona do swych fundamentów, a więc języka i towarzyszących mu kodów, nie jest tylko sposobem na wyrażenie/przekazanie informacji. Tkwiące w języku czy komunikacji możliwości stanowią bazę, nad którą nadbudowywana jest kultura i - szerzej - cywilizacja. Język jako źródło ikon i symboli, język jako zbiór norm i nakazów/zakazów, wreszcie - język jako odbicie doświadczeń pokoleniowych, staje się podstawową tkanką tradycji i przekazu kulturowego, niezbędnych do określenia własnej tożsamości oraz odnalezienia swego miejsca w wybranej społeczności. Jeśli więc z jakichkolwiek przyczyn rozwój umiejętności komunikacyjnych zostanie zakłócony, zaburzeniu ulega cała osobowość, co skazuje jednostkę na społeczne wyobcowanie - i tu bije źródło, z którego powstała najnowsza książka doktor Winczury, stanowiąca wyraz troski o dzieci, które z racji różnego rodzaju zaburzeń mają utrudniony proces przyswajania reguł komunikacji.
Część I. Komunikacja - diagnoza, możliwości językowe * i komunikacyjne * Psychologiczne aspekty języka i mowy * Zaburzenia rozwoju mowy i komunikacji u małych dzieci z autyzmem Dylematy wczesnej diagnozy autyzmu * Język, mowa i komunikacja u dzieci z FAS - doniesienie z badań * Mowa i język dzieci z zespołem Downa - czynniki zakłócające * Zaburzenia substancji segmentalnej czy wielowymiarowe zaburzenia rozwoju mowy dzieci z rozszczepem wargi i podniebienia? * Komunikacja z dzieckiem z syndromem apallicznym - dylematy diagnostyczne * Część II. Komunikacja - relacje interpersonalne, komunikacja społeczna * Dzieci ze specjalnymi potrzebami komunikacyjnymi - rozważania o możliwościach komunikacyjnych * Wczesne zabawy interakcyjne jako płaszczyzna rozwijania umiejętności komunikacyjnych u dzieci z zespołem Downa * Dziecko z zespołem Mobiusa w komunikacji interpersonalnej * Zaburzenia mowy i komunikacji w świetle relacji interpersonalnych * Wybrane aspekty procesu komunikacji u dzieci i młodzieży niedostosowanych społecznie * Część III. Komunikacja - grupa rówieśnicza, edukacja integracyjna * Komunikacja dzieci przedszkolnych w grupach integracyjnych * Wybrane aspekty komunikowania w klasie integracyjnej * Sytuacja szkolna uczniów z zaburzeniami mowy w klasie i grupie rówieśniczej * Kompetencja komunikacyjna dzieci z niepełnosprawnością umysłową w stopniu lekkim w warunkach edukacji integracyjnej i specjalnej * Część IV. Komunikacja - wspomaganie rozwoju i terapia * Wybrane zagadnienia terapii dziecka z zaburzeniami rozwoju mowy i komunikacji * Wspomaganie rozwoju komunikacji i odżywiania dziecka z rzadką chorobą genetyczną * Wspomaganie pozawerbalnej komunikacji dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym i głębszą niepełnosprawnością intelektualną przez stymulację rozwoju emocjonalnego * Znaczenie i wykorzystanie komunikacji wspomagającej i alternatywnej (AAC) w porozumiewaniu się z osobami z głęboką niepełnosprawnością intelektualną * Posługiwanie się prostymi instrumentami perkusyjnymi sposobem bezsłownego komunikowania się dzieci * Wspomaganie komunikacji niewerbalnej między dzieckiem a nauczycielem przez muzykoterapię * Wspomaganie komunikacji niewerbalnej osób z niepełnosprawnością wzrokową przez sztukę * Wspieranie komunikacji osób niesłyszących w wirtualnym świecie internetu * Wybrane aspekty diagnozy i terapii trudności komunikacyjnych u dzieci z zaburzeniami przetwarzania słuchowego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17363 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Rozprawy i Studia / Uniwersytet Szczeciński, ISSN 0860-2751 ; t. 470)
Na s. tyt. także t. 544 oznaczający nr kolejny serii Rozprawy i Studia do nr 74 wydawanej przez WSP w Szczecinie.
Bibliogr.
Streszcz. ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5088 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50045 (1 egz.)
Kaucja: 28,40 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5377, 5376 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułam pracy zbiorowej.
BIbliogr. przy pracach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17642 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9686, 8141 (2 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Wspomaganie rozwoju dziecka w środowisku rodzinnym : program rewalidacji indywidualnej / Mirosław Zalewski. - Toruń : Wydawnictwo Edukacyjne "Akapit", 2011. - 125 s. : il. ; 30 cm + Dodatek : 31 s. : il. kolor. ; 15x21 cm + 1 dysk optyczny (CD).
Dod.: Miś Bazyli i przyjaciele / Anna Wawrzkiewicz ; il. Judyta Zaborowska.
Bibliogr. s. 123-124.
Książka jest poradnikiem,który przstepnie,krok po kroku wyjaśnia rodzicom dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz nauczycielom przedszkoli,jak pracować,by wspomagać i korygować braki rozwojowe kilkulatków.Siłą tej książki jest to,że daje ona pewność i nadzieję,że działania terapeutyczne prowadzone w domu rodzinnym oraz przedszkolu przyczyniają się do wzbogacenia osobowości dziecka i polepszania jakości jego życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17158 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 144-148.
Autorka prezentowanej książki - profesor Uniwersytetu Mikołaja Kopernika - Marzenna Zaorska skupia się na problematyce wad wrodzonych zwracając uwagę na współdziałanie czynników wrodzonych i środowiskowych powodujących powstanie wady. Autorka jako pedagog specjalny koncentruje swoją uwagę na analizie nie tyle medycznych aspektów zespołów wad wrodzonych, co na psychopedagogicznej charakterystyce specyfiki rozwoju fizycznego, psychicznego i społecznego osoby doświadczającej ich skutków. Istotnym założeniem książki jest również ukazanie problemów jakie napotyka rodzina wychowująca dziecko ze stwierdzonymi wadami wrodzonymi. Jak czytamy we Wprowadzeniu książka "składa się zasadniczo z dwóch rozdziałów. W rozdziale pierwszym omówiono wybrane zespoły słuchowo-wzrokowe (różyczki wrodzonej, Ushera, CHARGE, Marshalla), natomiast w rozdziale drugim inne zespoły wad wrodzonych (Wolfa-Hirschhorna; sekwencja Pierre`a Robina; zespół Stargardta; brak wzroku, HCV, epilepsja; wrodzony ubytek skóry owłosionej głowy) w korelacjach medycznych, rodzinnych oraz społecznych. Podstawą prezentacji specyfiki rozwojowo-funkcjonalnej osoby/osób z charakteryzowanymi zespołami była metoda (studium) indywidualnego przypadku. (.) Przyjęte podejście było uwarunkowane rzadkością występowania eksponowanych zespołów wad wrodzonych i związaną z tym faktem niemożnością dokonania bardziej ogólnych charakterystyk na większych populacjach, jak również kwestiami stricte humanistycznymi. Studium przypadku bowiem pozwala na odniesienie badanego problemu do konkretnego człowieka, na odejście od anonimowości i pokazanie konkretnej osoby w sieci powiązań bio-psycho-społecznych. Czyni więc prowadzone analizy bardziej ludzkimi i nadaje im wymiar humanistyczny". Zachęcając do lektury pracy M. Zaorskiej należy odnotować za nią, że "realizowany dyskurs ulokowano w płaszczyźnie pedagogiki personalistycznej oraz emancypacyjnej. Pedagogika personalistyczna podkreśla wartość i godność osoby ludzkiej oraz stara się w proponowanych programach wspierających rozwój osoby ludzkiej podporządkować wartości ekonomiczne i techniczne - wartościom osobowo-duchowym"
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50573 (1 egz.)
Kaucja: 46,67 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3977 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej