Przedsiębiorstwo
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(549)
Forma i typ
Książki
(544)
Publikacje dydaktyczne
(58)
Publikacje naukowe
(36)
Publikacje popularnonaukowe
(21)
Poradniki i przewodniki
(17)
Publikacje fachowe
(17)
Proza
(12)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(6)
Audiobooki
(4)
Filmy i seriale
(1)
Dostępność
dostępne
(564)
wypożyczone
(38)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(2)
BD40 (Suwalska 11)
(1)
BD52 (Rembielińska 6a)
(2)
BD53 (Bazyliańska 6)
(2)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(7)
CN1 (św. Wincentego 85)
(430)
MW123 (św. Wincentego 64)
(5)
W2 (Bazyliańska 6)
(20)
W29 (Rembielińska 6a)
(13)
W37 (Smoleńska 94)
(10)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(2)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(9)
W64 (Radzymińska 121)
(18)
W72 (Suwalska 11)
(6)
W85 (Jórskiego 41)
(2)
W98 (Kondratowicza 23)
(7)
WP130 (św. Wincentego 85)
(66)
Autor
Dębski Stanisław
(5)
Blaik Piotr
(4)
Ehrlich Andrzej
(4)
Gierszewska Grażyna
(4)
Kostera Monika
(4)
Penc Józef
(4)
Pocztowski Aleksy (1956- )
(4)
Sasin Wiesław
(4)
Skowronek Czesław
(4)
Dobija Mieczysław (1943- )
(3)
Drucker Peter Ferdinand
(3)
Duraj Jan
(3)
Grzywacz Jacek
(3)
Król Henryk (zarządzanie)
(3)
Najlepszy Eugeniusz
(3)
Pluta Wiesław
(3)
Rusiński Michał
(3)
Sałbut Bartosz
(3)
Sierpińska Maria
(3)
Suszyński Cezary
(3)
Szczepankowski Piotr
(3)
Tokarski Maciej
(3)
Zbiegień-|Maciąg Lidia
(3)
Śliwa Jan
(3)
Adamska Agata
(2)
Bakalarz Dariusz
(2)
Białasiewicz Maria
(2)
Biczyński Stefan
(2)
Bień Witold (1927- )
(2)
Borkowska Stanisława (1939- )
(2)
Bratkowski Stefan
(2)
Buchelt-Nawara Beata (1974- )
(2)
Christensen Clayton M
(2)
Ciesielski Marek
(2)
Ciszewska Mariola
(2)
Collins James C. (1958- )
(2)
Czerwińska Ewa
(2)
Czubakowska Ksenia
(2)
Doroba Anita
(2)
Dudycz Tadeusz
(2)
Duliniec Aleksandra
(2)
Dębski Damian
(2)
Engelhardt Juliusz
(2)
Filipiak Beata
(2)
Fołtyn Waldemar
(2)
Fudała Maria
(2)
Gabrusewicz Wiktor
(2)
Garbarski Lechosław
(2)
Gorynia Marian (1956- )
(2)
Gołębiowski Tomasz
(2)
Grajewski Piotr
(2)
Griffin Ricky W. (1950- )
(2)
Grudzewski Wiesław Maria (1933- )
(2)
Guzera Krystyna
(2)
Hadyniak Bogusław (1944- )
(2)
Jachna Tomasz
(2)
Jankowiak Agata
(2)
Jurkowski Ryszard
(2)
Karpuś Piotr
(2)
Kiziukiewicz Teresa (1947- )
(2)
Klinowski Marcin
(2)
Knight Philip H. (1938- )
(2)
Komorowski Jan
(2)
Krawiec Franciszek
(2)
Krupski Rafał
(2)
Leszczyński Zdzisław
(2)
Ludwiczyński Antoni
(2)
Machała Robert
(2)
Marciniak Jarosław
(2)
Mazur Jolanta
(2)
Michalski Eugeniusz
(2)
Michalski Grzegorz
(2)
Moczydłowska Joanna
(2)
Monkiewicz Jan (1949- )
(2)
Mączyńska Elżbieta
(2)
Nogalski Bogdan
(2)
Nowacki Robert
(2)
Pasieczny Jacek
(2)
Pawłowicz Leszek
(2)
Pers Jolanta
(2)
Pocztowski Aleksy
(2)
Pohoryles Bronisław
(2)
Prusak Błażej
(2)
Puławski Krzysztof
(2)
Romanowska Maria
(2)
Rutkowski Andrzej
(2)
Rutkowski Ireneusz Piotr
(2)
Rybicki Jacek
(2)
Sarjusz-Wolski Zdzisław
(2)
Sawicka Joanna
(2)
Schröder Harry
(2)
Shim Jae K
(2)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(2)
Siegel Joel G
(2)
Skoczylas Wanda
(2)
Skowronek-|Mielczarek Anna
(2)
Smektała Tymon (1977- )
(2)
Stuss Magdalena Maria
(2)
Suchar Marek
(2)
Szablewski Andrzej
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(33)
2010 - 2019
(161)
2000 - 2009
(285)
1990 - 1999
(67)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(92)
1901-2000
(4)
1989-2000
(2)
1801-1900
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(548)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(548)
angielski
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(53)
Studenci
(40)
Menedżerowie
(12)
Przedsiębiorcy
(6)
Ekonomiści
(3)
Szkoły zawodowe
(3)
Uczniowie szkół zawodowych
(2)
14-17 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dyrektorzy HR
(1)
Dyrektorzy finansowi
(1)
Dzieci
(1)
Główni księgowi
(1)
Kadry
(1)
Kierownicy
(1)
Konsumenci
(1)
Menadżerowie
(1)
Młodzież
(1)
Pracodawcy
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Rekruterzy
(1)
Specjaliści ds. controllingu
(1)
Specjaliści ds. kadr
(1)
Szkoły średnie
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(9)
Literatura amerykańska
(8)
Film amerykański
(1)
Literatura angielska
(1)
Temat
Kobieta
(5222)
Rodzina
(4021)
Przyjaźń
(3839)
Miłość
(3258)
Tajemnica
(2962)
Przedsiębiorstwo
(549)
Śledztwo i dochodzenie
(2939)
Relacje międzyludzkie
(2520)
Zabójstwo
(2174)
Życie codzienne
(1910)
Magia
(1734)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1593)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1533)
Uczucia
(1405)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1365)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1349)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1133)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(1002)
Trudne sytuacje życiowe
(1001)
Wybory życiowe
(938)
Sekrety rodzinne
(931)
Policjanci
(908)
Żydzi
(894)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Psy
(864)
Władcy
(863)
Historia
(847)
Kultura
(822)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(775)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Arystokracja
(678)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(622)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(559)
Zemsta
(552)
Wojsko
(551)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(514)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(506)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(494)
Zarządzanie
(494)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(471)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(456)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Samotność
(445)
Marzenia
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Nauczanie początkowe
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(422)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
2001-
(34)
1989-
(20)
1901-2000
(14)
1989-2000
(8)
1945-1989
(6)
1801-1900
(3)
1901-1914
(1)
Temat: miejsce
Polska
(20)
Stany Zjednoczone (USA)
(6)
Chiny
(3)
Indie
(2)
Czechy
(1)
Europa
(1)
Japonia
(1)
Kalifornia (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Niemcy
(1)
Nowy Jork (Stany Zjednoczone)
(1)
Syria
(1)
Słowacja
(1)
Wenecja (Włochy ; okolice)
(1)
Węgry
(1)
Zarządzanie strategiczne
(1)
Świętokrzyskie, województwo
(1)
Gatunek
Podręcznik
(156)
Publikacje dydaktyczne
(102)
Poradnik
(43)
Monografia
(17)
Podręczniki
(15)
Opracowanie
(14)
Praca zbiorowa
(9)
Wydawnictwa popularne
(8)
Powieść obyczajowa
(6)
Powieść
(5)
Publicystyka
(4)
Materiały pomocnicze
(3)
Case study (studium przypadku)
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Raport z badań
(2)
Reportaż
(2)
Romans
(2)
Dramat filmowy
(1)
Encyklopedia
(1)
Encyklopedie
(1)
Film biograficzny
(1)
Film fabularny
(1)
Kryminał
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Romans historyczny
(1)
Saga rodzinna
(1)
Sensacja
(1)
Thriller
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Zarządzanie strategiczne
(1)
praca zbiorowa
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(50)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(28)
Informatyka i technologie informacyjne
(9)
Socjologia i społeczeństwo
(8)
Edukacja i pedagogika
(6)
Praca, kariera, pieniądze
(5)
Psychologia
(5)
Historia
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Nauka i badania
(2)
Matematyka
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
549 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku, ISSN 1899-9867 ; t. 49)
Bibliografia przy rozdziałach.
Streszczenie w języku angielskim. Rozdział 7 w języku angielskim.
Współczesny rynek, niezwykle turbulentny i często nieprzewidywalny, stwarza obecnie przedsiębiorstwom nieograniczone możliwości ukierunkowywania działań na uwolnienie potencjału innowacyjnego i marketingowego. Dyskusja na ten temat generuje rosnące zapotrzebowanie na wiedzę z zakresu rozwoju innowacji i mechanizmów marketingowych, która została podjęta w niniejszym zbiorze artykułów. Zebrane i omówione materiały zostały pogrupowane przez pryzmat dwóch domen tematycznych: innowacji i wiedzy oraz marketingu i relacji. Na stronach niniejszej publikacji Autorzy prezentują zarówno wyniki dociekań teoretycznych, jak i badań empirycznych w przekonaniu, że przyczynią się one do poszerzenia wiedzy i kreowania nowych koncepcji służących podniesieniu poziomu innowacyjności współczesnych przedsiębiorstw. Omawiane zagadnienia zostały ujęte bardzo różnorodnie, co przyczynia się do tego, że prezentowana publikacja może być przydatna szerokiemu gronu odbiorców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56212 (1 egz.)
Kaucja: 40,95 zł
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku, ISSN 1899-9867 ; t. 50/2017)
Bibliografia przy rozdziałach.
Tekst i streszczenie polskie, angielskie.
Turbulentne zmiany dokonujące się w dzisiejszym otoczeniu, czasem określane mianem rewolucji cywilizacyjnej osiągają coraz większą skalę i prowadzą do głębokich przemian gospodarczych, społecznych i politycznych. W takich warunkach zarządzanie przedsiębiorstwem staje się szczególnie trudne, a poszukiwanie skutecznych sposobów kształtowania konkurencyjności stanowi przedmiot dyskusji wielu środowisk naukowych i biznesowych. Zakres zagadnień poruszanych w niniejszej publikacji nawiązuje do problematyki zmienności warunków funkcjonowania współczesnych przedsiębiorstw oraz ciągłego doskonalenia procesów zarządzania organizacją. Dzięki prezentacji wyników badań prowadzonych w różnych ośrodkach naukowych w kraju i za granicą, omawiane zagadnienia przyczyniają się do wyjaśnienia aktualnych tendencji rozwojowych oraz wyzwań. Opublikowane artykuły i podjęta w nich dyskusja stanowią inspirację do dalszych badań i kreowania nowych koncepcji w tym zakresie oraz mogą być wykorzystywane w praktyce gospodarczej do implementacji rozwiązań biznesowych w celu ciągłego doskonalenia zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56223 (1 egz.)
Kaucja: 40,95 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46896 (1 egz.)
Kaucja: 33,60 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 005 (1 egz.)
Kaucja: 27,65 zł
Książka
W koszyku
Psychologia zarządzania w organizacji / redakcja naukowa Anna Maria Zawadzka. - Wyd. 1 - 1 dodr. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2014. - 303 s. : rys., tab. ; 21 cm.
Bibliogr. s. [261]-286.- Indeks.
Autorzy prezentują psychologiczne podejście do zarządzania organizacją. Problematyka rozpatrywana jest zarówno w aspekcie wewnętrznym, odnoszącym się do funkcjonowania człowieka w strukturach biznesowych oraz postrzegania ludzkiego aspektu organizacji, jak i zewnętrznym, budując wizerunek i markę przedsiębiorstwa. Podział książki na cztery części wynika z prezentowanej tematyki. W części pierwszej Autorzy koncentrują się na kwestiach ogólnych, takich jak kultura organizacyjna i wielokulturowość, część druga poświęcona jest zarządzaniu kompetencjami zawodowymi pracowników, motywowaniu i szkoleniom, w części trzeciej punkt centralny stanowi jednostka, jej zaangażowanie i emocje, natomiast w czwartej części poruszono kwestie wizerunku i utrzymania dobrej reputacji, a także kształtowania marki przedsiębiorstwa.W książce zostały połączone elementy psychologii i teorii organizacji. Autorzy skupili się na kwestiach związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi, takich jak: wielokulturowość w organizacji, kariera i rozwój zawodowy, motywowanie, zaangażowanie i emocje w pracy, wizerunek i reputacja przedsiębiorstwa. Psychologiczne ujęcie pomaga w zrozumieniu mechanizmów zachodzących wewnątrz organizacji i przyczynić się do bardziej efektywnego jej funkcjonowania.Ta interdyscyplinarna publikacja jest ciekawą propozycją dla studentów i wykładowców kierunków psychologicznych i nauk o zarządzaniu, specjalizujących się w psychologii organizacji. Stanowi też cenne źródło wiedzy dla praktyków, którzy chcieliby spojrzeć na swoją organizację nie tylko z ekonomicznego, ale i z psychologicznego punktu widzenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18407 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Etyka w zarządzaniu / Lidia Zbiegień-Maciąg. - Warszawa : Centrum Informacji Menedżera, 1996 ([s. l. : s. n.]). - [4], 145 s. ; 20 cm.
(Lektury Menedżera)
Bibliogr. s. 143-145.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 17 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Przedsiębiorczość)
Na okł. i grzbiecie podtyt. : Identyfikacja kultury znanych firm.
Bibliogr. s. 191-194.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44738 (1 egz.)
Kaucja: 18,48 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 658 (1 egz.)
Kaucja: 50,00 zł
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 303-310.
Wręczenie kwiatów w nieodpowiednim kolorze, podarowanie Chińczykowi zegarka, czy kompletu srebrnych łyżeczek Arabowi - czynności z pozoru niewinne, które my Europejczycy uznalibyśmy za sympatyczne i stanowiące wyraz przyjaźni, w niektórych kulturach mogą zostać odebrane jako obraźliwe i świadczące o braku dobrych manier. Ta książka umożliwia znalezienie trafnych i przekonujących odpowiedzi na następujące pytania: - Czym są i jakie są najważniejsze różnice kulturowe? - Jakie mają one znaczenie dla procesu komunikowania w biznesie i nie tylko? - Jaki związek ma religia z biznesem? - Czym jest szok kulturowy i jak go przezwyciężać? - Czym różnią się od siebie protransakcyjne i propartnerskie kultury biznesu? - Gdzie "czas to pieniądz", a gdzie wszyscy mają czasu pod dostatkiem? - Dlaczego kciuk uniesiony ku górze w Grecji jest znakiem obraźliwym, a w innych krajach gestem akceptacji? - Czy wypada Japończykowi wręczyć podarunek składający się z czterech części? - Dlaczego w krajach Dalekiego Wschodu nie numeruje się niektórych pięter? - Dlaczego Arabowie uwielbiają utrzymywać intensywny kontakt wzrokowy w czasie rozmowy? - W jakich państwach kobieta nie jest równorzędnym partnerem biznesowym? - Gdzie rozmowy biznesowe obficie "podlewa się" alkoholem, a gdzie obowiązuje wstrzemięźliwość? - Czy prezent otrzymany od Chińczyka należy rozpakować w jego obecności? - Jakich kwiatów nie wręczać na powitanie w poszczególnych państwach?
Wstęp 7 * Rozdział 1 * Podstawowe pojęcia * 1.1. Kultura, kultura narodowa, tożsamość narodowa * 1.1.1. Pojęcie kultury * 1.1.2. Pojęcie kultury narodowej * 1.1.3. Pojęcie tożsamości narodowej * 1.2. Biznes międzynarodowy * 1.2.1. Pojęcie biznesu międzynarodowego * 1.2.2. Obszary biznesu międzynarodowego * 1.2.3. Proces umiędzynarodowienia przedsiębiorstwa (etapy) * 1.2.4. Formy orientacji międzynarodowej * 1.2.5. Standaryzacja i dyferencjacja * 1.3. Różnice rasowe i kulturowe * 1.3.1. Rasa * 1.3.2. Naród * 1.3.3. Cywilizacja * 1.3.4. Religia * 1.3.5. Język * 1.4. Pożytki z różnorodności kulturowej * 1.5. Stereotypy i uprzedzenia jako bariery dla skutecznej i korzystnej komunikacji * 1.6. Szok kulturowy i adaptacja kulturowa * 1.6.1. Pojęcie szoku kulturowego * 1.6.2. Przyczyny i okoliczności szoku kulturowego * 1.6.3. Kategorie osób szczególnie narażonych na szok kulturowy * 1.6.4. Proces adaptacji kulturowej * 1.6.5. Uczenie się innych kultur * Rozdział 2 * Kultury narodowe: próba klasyfikacji * 2.1. "Wielki podział" między kulturami świata biznes * 2.1.1.Kultury propartnerskie * 2.1.2. Kultury protransakcyjne * 2.2. Relacje jednostka-społeczeństwo * 2.2.1. Kultury indywidualizmu * 2.2.2. Kultury kolektywizmu * 2.3. Pojmowanie władzy * 2.3.1. Kultury hierarchiczne * 2.3.2. Kultury demokratyczne * 2.4. Status społeczny i okazywanie szacunku * 2.4.1. Kultury ceremonialne * 2.4.2. Kultury nieceremonialne * 2.5. Sposób i styl wypowiadania się * 2.5.1. Kultury wysokiego kontekstu (ogólnikowego sposobu wypowiedzi) * 2.5.2. Kultury niskiego kontekstu (otwartego sposobu wypowiadania się) * 2.6. Pojmowanie czasu * 2.6.1. Czas linearny * 2.6.2. Czas elastyczny * 2.6.3. Czas cykliczny * 2.7. Stosunek do czasu i harmonogramów * 2.7.1. Kultury monochroniczne * 2.7.2. Kultury polichroniczne * 2.8. Niewerbalne sposoby zachowania * 2.8.1. Kultury ekspresyjne * 2.8.2. Kultury powściągliwe * Rozdział 3 * Komunikacja werbalna i niewerbalna w stosunkach międzykulturowych * 3.1. Komunikowanie * 3.1.3. Funkcje komunikowania * 3.1.4. Poziomy i etapy procesu komunikowania * 3.1.5. Elementy komunikowania * 3.1.6. Znaki i kody * 3.2. Komunikacja werbalna * 3.2.1. Pojęcie komunikacji werbalnej * 3.2.2. Style komunikacji werbalnej * 3.3. Komunikacja parawerbalna (paralangue) * 3.4. Komunikacja niewerbalna * 3.4.1. Pojęcie komunikacji niewerbalnej i jej znaczenie w kontaktach międzykulturowych * 3.4.2. Rola i funkcje komunikacji niewerbalnej * 3.4.3. Zasady interpretacji komunikatów niewerbalnych * 3.4.4. Elementy i techniki komunikacji niewerbalnej * Rozdział 4 * Różnice kulturowe w procesie negocjacji * 4.1. Kultury propartnerskie * 4.1.1. Kultury propartnerskie, ceremonialne, polichroniczne i powściągliwe * 4.1.2. Kultury propartnerskie, ceremonialne, monochroniczne i powściągliwe * 4.1.3. Kultury propartnerskie, ceremonialne, polichroniczne i ekspresyjne * 4.1.4. Kultury umiarkowanie propartnerskie, ceremonialne, polichroniczne, o niestałej ekspresyjności * 4.2. Kultury protransakcyjne * 4.2.1. Kultury umiarkowanie protransakcyjne, ceremonialne, o zróżnicowanym podejściu do czasu, ekspresyjne * 4.2.2. Kultury umiarkowanie protransakcyjne, ceremonialne, dość monochroniczne, powściągliwe * 4.2.3. Kultury protransakcyjne, umiarkowanie ceremonialne, monochromiczne, powściągliwe * 4.2.4. Kultury protransakcyjne, nieceremonialne, monochromiczne, o zróżnicowanej ekspresyjności * Rozdział 5 * Inne zagadnienia * 5.1. Protokół i etykieta w biznesie międzynarodowy * 5.1.1. Ubiór * 5.1.2. Tytułowanie * 5.1.3. Wizytówki * 5.1.4. Prezenty * 5.1.5. Pisma (korespondencja) * 5.1.6. Poczęstunki * 5.2. Wartości i zwyczaje - ich znaczenie w komunikowaniu międzykulturowym * 5.3. Religia i normy religijne * 5.4. Stosunek do korupcji i łapownictwa * 5.5. Kobiety w biznesie międzynarodowym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 54268 (1 egz.)
(dostępność ok. 20.05.2024)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [165]-174.
Książka skupia się na instrumentach finansowania przedsiębiorstw w różnych fazach rozwoju. Specyficzne problemy finansowe dotyczą firm wchodzących na rynek. Nowe formy zatrudnienia lub samo zatrudnienia wymagają elastycznych źródeł finansowania. Wsparciem dla firm wchodzących na rynek są fundusze podwyższonego ryzyka - venture capital, private equity. W sektorach kreatywnych nowym narzędziem finansowania jest crowdfunding. Zgodnie z wymogami Unii Europejskiej czynnikiem gospodarczym o rosnącym znaczeniu jest ochrona środowiska, w której istotną rolę odgrywają ekoinnowacje oraz związane z nimi ekoinwestycje. W książce opisano krajowe i zagraniczne źródła ich finansowania. Przedmiotem analizy są też fundusze strukturalne Unii Europejskiej jako środki finansujące rozwój przedsiębiorstw, zwłaszcza małych i średnich. W książce wykorzystano badania ankietowe oraz dane statystyczne.
Wprowadzenie * Kazimierz Zieliński * ROZDZIAŁ 1. Skłonność do finansowania własnej działalności gospodarczej w wynikach badań empirycznych * Izabela Czaja * Wstęp * 1.1. Przyczyny promowania postaw przedsiębiorczych w Europie * 1.2. Opis i cel badań * 1.3. Skłonność do założenia własnej firmy * Podsumowanie * ROZDZIAŁ 2. Charakterystyka wybranych form finansowania działalności kulturalnej w ramach przemysłów kreatywnych * Zbigniew Michalik * Wstęp * 2.1. Problematyka definiowania przemysłów kreatywnych * 2.2. Finansowanie działalności kulturalnej * 2.3. Finansowanie przemysłów kreatywnych z zakresu kultury * 2.4. Crowdfunding jako alternatywne źródło finansowania kreatywnej kultury * Podsumowanie * ROZDZIAŁ 3. Instrumenty finansowania ekoinnowacji w Polsce * Maria Urbaniec * Wstęp * 3.1. Stan ekoinnowacji w Polsce * 3.2. Motywy i bariery rozwoju ekoinnowacji w Polsce * 3.3. Strategiczne kierunki wspierania ekoinnowacji * 3.4. Źródła finansowania ekoinnowacji * Podsumowanie * ROZDZIAŁ 4. Rozwój spółek portfelowych funduszy podwyższonego ryzyka VC/PE po wejściu na giełdę papierów wartościowych * Rafał Morawczyński * Wstęp * 4.1. Cykl życia firm * 4.2. Fundusze VC/PE jako inwestorzy * 4.3. IPO jako kontekst badania * 4.4. Stopy zwrotu z akcji po wprowadzeniu na giełdę * 4.5. Możliwe kierunki zmiany wyników spółek z udziałem VC po debiucie giełdowym * 4.6. Miary wyników i ich operacjonalizacja * 4.6.1. Przetrwanie * 4.6.2. Aktywa * 4.6.3. Zobowiązania * 4.6.4. Sprzedaż * 4.6.5. Zysk * 4.6.6. Wskaźniki relatywne * 4.6.7. Zatrudnienie * 4.6.8. Stopy zwrotu * 4.7. Wyniki badania * Podsumowanie * ROZDZIAŁ 5. Finansowanie rozwoju przedsiębiorstw ze środków funduszy europejskich w okresie programowania 2007–2013 * Bogdan Rogoda * Wstęp * 5.1. Polityka spójności Unii Europejskiej w latach 2007–2013 * 5.2. Pomoc publiczna * 5.3. Programy operacyjne * 5.3.1. Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka * 5.3.2. Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko * 5.3.3. Program Operacyjny Kapitał Ludzki * 5.3.4. Program Operacyjny Rozwój Polski Wschodniej * Podsumowanie * ROZDZIAŁ 6. Finansowanie społecznościowe jako źródło pozyskiwania środków finansowych * Kazimierz Zieliński, Tomasz Ociepa * Wstęp * 6.1. Faza rozwoju przedsiębiorstwa a źródła finansowania * 6.2. Istota i rodzaje finansowania społecznościowego * 6.3. Finansowanie społecznościowe – zakres korzystania * 6.4. Inwestorzy i ich motywacje * 6.5. Przesłanki korzystania z finansowania społecznościowego * 6.6. Zagrożenia związane z finansowaniem społecznościowym * 6.7. Perspektywy finansowania społecznościowego * Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 658 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Google [Książka mówiona] : narodziny imperium / Joanna Ziółkowska. - [Piaseczno] : Storybox.pl, copyright 2022. - 1 dysk optyczny (CD-Audio) (5 godz. 43 min) : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm.
Czyta Aleksander Bromberek.
Nagranie w formacie mp3.
W czym tkwi fenomen Google? Co sprawiło, że uczelniany projekt dwóch studentów stał się jedną z najpotężniejszych firm na świecie? Czy korzystając z przeglądarki Chrome powinniśmy się czegoś obawiać? Jakie działania mające pomóc społeczeństwu w dobie pandemii koronawirusa podjęto w przedsiębiorstwie? Nad jakimi projektami pracuje się w Google obecnie? „Google. Narodziny imperium” stara się odpowiedzieć na powyżej postawione pytania. Książka skupia się na przedstawieniu kolejnych etapów rozwoju technologicznego giganta, kierując uwagę zarówno na samo przedsiębiorstwo, jak i przybliżając sylwetki jego założycieli. Odkrywa sposób funkcjonowania firmy, prezentuje innowacje wprowadzane przez nią na przestrzeni lat, zdradza plany na przyszłość, a także informuje o projektach, nad którymi intensywnie pracuje. Książka porusza również tematy drażliwe dla korporacji, w tym: kontrowersje związane z bezpieczeństwem danych użytkowników, wątek inwigilacji społeczeństwa, współpracy największych firm z rządem USA, czy sprzeciwu pracowników Google wobec pewnych decyzji zarządu. Jeśli korzystasz z Internetu, jest to książka, którą powinieneś wpisać na listę obowiązkowych lektur.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. K.00 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Tytuł oryginału: The Age of Surveillance Capitalism.
Czyta Elżbieta Kijowska.
Publikacja dostępna również w formie drukowanej.
Nagranie w formacie mp3.
Analiza nowego porządku ekonomicznego, narzuconego przez cyfrową rewolucję, i jedna z najważniejszych książek XXI wieku o gospodarce i społeczeństwie. Dążenia potężnych korporacji do przewidywania i kontrolowania naszych zachowań są prawdziwym wyzwaniem dla ludzkości. Pasożytnicza logika ekonomiczna, w której wytwarzanie towarów i usług jest podporządkowane globalnej architekturze modyfikacji behawioralnych, może zmienić ludzką naturę w XXI wieku tak samo, jak przemysłowy kapitalizm zniekształcił naturalne środowisko w XIX i XX wieku. Autorka pokazuje, jak patronująca tym procesom Dolina Krzemowa wpływa na każdy sektor światowej gospodarki; jak prognozy naszych zachowań są kupowane i sprzedawane na rynkach prognoz behawioralnych, a bogactwo, wiedza i władza koncentrują się w jednym miejscu na niespotykaną dotąd skalę. Wskazuje, że prawdziwe zagrożenie dla naszego społeczeństwa płynie już nie ze strony totalitarnych państw, lecz ze strony globalnych korporacji, powszechnie inwigilujących nasze zachowania i kuszących obietnicami maksymalnego zysku kosztem demokracji, wolności i – ostatecznie – naszej przyszłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. K.33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(HR)
Bibliogr. s. 259-263.
Dla menedżerów, specjalistów zatrudnionych w działach HR, psychologów pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 51176 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 50809 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 49872 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 658 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metody oceny form rozwoju kompetencji pracowników / Joanna Żukowska. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2023. - 270 stron : tabele, wykresy ; 25 cm.
(HR - Wolters Kluwer Polska)
Na stronie redakcyjnej: Pierwsze wydanie książki ukazało się nakładem Oficyny Wydawniczej SGH, (Warszawa, 2019).
Bibliografia, netografia na stronach [245]-266.
Dla pracowników działów kadr i zasobów ludzkich, menedżerów i przedsiębiorców, a także pracowników naukowych zarządzania, psychologii i socjologii oraz studentów tych kierunków.
Autorka omawia 10 powszechnie stosowanych form rozwoju kompetencji pracowników takich jak: tutoring, mentoring, coaching, szkolenie, warsztat, trening, konferencja, kongres, seminarium, studia podyplomowe. Wskazuje, jak dopasować konkretne działania do potrzeb danych odbiorców. W książce opisano także kluczowe modele oceny form rozwoju kompetencji pracowników, którymi są: czteropoziomowy model Kirkpatricka, model Hamblina, pięciopoziomowy model (ROI) Phillipsa, zmodyfikowany ROI, metoda implementacji arkusza inwestycji i korzyści, model krytycznych poziomów Guskey’a, model Holtona, model oceny wyników O’Connora (RA), model Kaufmanna i Kellera, model Brinkerhoffa, model IPO, model C-I-P-O, czteropoziomowy model ewaluacji Warra (CIRO), czteropoziomowy model Stufflebeama (CIPP), model Passmore’a i Velez (SOAP-M model), model Ramseya (GAP model), model Fiester i Morrisa. Interesującym uzupełnieniem jest przegląd badań dotyczących problematyki modeli oceny form rozwoju kompetencji, a także zaprezentowanie przez autorkę jej nowatorskiej metody pomiaru i oceny skuteczności działań rozwojowych pracowników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 58654 (1 egz.)
(dostępność ok. 30.05.2024)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [577]-596.
Dla studentów kierunków ekonomicznych wyższych uczelni różnych typów.
Książka obejmuje wiedzę o funkcjonowaniu przedsiębiorstw we współczesnej gospodarce rynkowej. Autorzy przedstawili m.in. różne klasyfikacje przedsiębiorstw oraz ich cele i zasady działania; procesy zachodzące w przedsiębiorstwie oraz koncepcje zarządzania nim; ustalanie oraz klasyfikację przychodów, kosztów i wyniku finansowego przedsiębiorstwa; praktykę zarządzania oraz procesy podejmowania decyzji; restrukturyzację, wdrażanie innowacji, współdziałanie przedsiębiorstwa z jego otoczeniem; konwencjonalne i niekonwencjonalne źródła finansowania działalności przedsiębiorstwa; globalizację gospodarki oraz działalność korporacji transnarodowych; kulturę organizacyjną i wdrażanie koncepcji społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw. Książkę wzbogacają liczne przykłady z praktyki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 658 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej