Psychologia rozwojowa
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(153)
Forma i typ
Książki
(152)
Publikacje dydaktyczne
(52)
Publikacje naukowe
(22)
Poradniki i przewodniki
(12)
Publikacje popularnonaukowe
(5)
Publikacje informacyjne
(2)
Czasopisma
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(181)
wypożyczone
(22)
nieokreślona
(1)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(4)
BD40 (Suwalska 11)
(4)
BD52 (Rembielińska 6a)
(5)
BD53 (Bazyliańska 6)
(3)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(12)
CN1 (św. Wincentego 85)
(43)
W2 (Bazyliańska 6)
(7)
W29 (Rembielińska 6a)
(4)
W37 (Smoleńska 94)
(3)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(3)
W64 (Radzymińska 121)
(5)
W72 (Suwalska 11)
(3)
W85 (Jórskiego 41)
(2)
W98 (Kondratowicza 23)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(104)
Autor
Wołoszynowa Lidia (1911-2000)
(16)
Harwas-Napierała Barbara
(15)
Trempała Janusz (1953- )
(13)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(10)
Brzezińska Anna (1949- )
(9)
Tyszkowa Maria (1932-1993)
(7)
Birch Ann
(5)
Trempała Janusz
(5)
Babska Zofia
(4)
Matczak Anna
(4)
Czerwińska-Jasiewicz Maria
(3)
Kielar-Turska Maria (1942- )
(3)
Makiełło-Jarża Grażyna (1937- )
(3)
Malim Tony
(3)
Niemczyński Adam (1942- )
(3)
Olejnik Marian (tłumacz)
(3)
Przetacznik-|Gierowska Maria
(3)
Schaffer H. Rudolph
(3)
Włodarski Ziemowit (1925- )
(3)
Łuczyński Jan
(3)
Żebrowska Maria
(3)
Bakiera Lucyna
(2)
Gopnik Alison
(2)
Kaja Barbara (1944- )
(2)
Kołudzka Janina
(2)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(2)
Obuchowska Irena (1932- )
(2)
Olejnik Marian
(2)
Oleś Piotr (1955- )
(2)
Piaget Jean (1896-1980)
(2)
Stelter Żaneta
(2)
Wierzbowska Lucyna
(2)
Wojciechowski Aleksander (tłumacz)
(2)
Żebrowska Maria (1900-1978)
(2)
Adamek Irena
(1)
Andruszko Robert
(1)
Appelt Karolina (1976- )
(1)
Bacus-Lindroth Anne (1955- )
(1)
Baley Stefan (1885-1952)
(1)
Bee Helen (1939- )
(1)
Bezwińska-Walerjan Anna
(1)
Białecki Ireneusz
(1)
Białek Bogdan (1955- )
(1)
Blakemore Sarah-Jayne (1974- )
(1)
Borzucka-Sitkiewicz Katarzyna
(1)
Borzym Irena
(1)
Bowlby John (1907-1990)
(1)
Bryant Peter E. (1937- )
(1)
Bühler Charlotta
(1)
Bühler Charlotte (1893-1974)
(1)
Carlson Elizabeth A
(1)
Chamielec Grażyna
(1)
Chełkowska-Zacharewicz Maria
(1)
Chmaj Ludwik (1888-1959)
(1)
Cichy Edward (1929- )
(1)
Collins Anita
(1)
Collins W. Andrew (1944- )
(1)
Colman Andrew M
(1)
Covey Stephen R. (1932-2012)
(1)
Czarnecki Kazimierz (1933- )
(1)
Dawid Jan Władysław (1859-1914)
(1)
De Haan Michelle (1969- )
(1)
Dudek Zenon Waldemar
(1)
Egeland Byron R. (1938- )
(1)
Eliot Lise
(1)
Faber Coco
(1)
Faber Joanna
(1)
Faber Manning Sam
(1)
Faber Tracy
(1)
Fanciulli Giuseppe
(1)
Fiedorowicz Michał (biologia medyczna)
(1)
Fuller Andrew Reid
(1)
Gawecka Agnieszka
(1)
Glińska-Mroszczak Maja
(1)
Grotowicz Wiktor (1958- )
(1)
Gruszka Aleksandra
(1)
Grygielski Michał (1957- )
(1)
Grzesiak Alicja
(1)
Haman Ewa
(1)
Harris Paul L. (1946 -)
(1)
Harwas-|Napierała Barbara
(1)
Hatch David K
(1)
Helms Donald B. (1937- )
(1)
Hornowski Bolesław (1914-1983)
(1)
Horosiewicz Beata
(1)
Huget Patrycja
(1)
Hurlock Elizabeth Bergner (1898- )
(1)
Jackowski Piotr (tłumacz)
(1)
Jaczewski Andrzej (1929- )
(1)
Jankowski Andrzej (filolog anglista)
(1)
Jarosz Józef (1950- )
(1)
Jessel Camilla
(1)
Johnson Mark Henry (1960- )
(1)
Johnson Robert Lee (1941- )
(1)
Jurkowski Andrzej (1935-2006)
(1)
Kaczmarek Bożydar Leon Jan (1946- )
(1)
Kalinowski Kasper
(1)
Karwowska Dorota
(1)
Keplinger Alicja
(1)
King Julie
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(11)
2010 - 2019
(40)
2000 - 2009
(44)
1990 - 1999
(16)
1980 - 1989
(11)
1970 - 1979
(14)
1960 - 1969
(11)
1930 - 1939
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(26)
1901-2000
(10)
1918-1939
(2)
1989-2000
(2)
1801-1900
(1)
Kraj wydania
Polska
(153)
Język
polski
(153)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(51)
Studenci
(42)
Rodzice
(1)
Temat
Kobieta
(5227)
Rodzina
(4023)
Przyjaźń
(3840)
Miłość
(3262)
Tajemnica
(2964)
Psychologia rozwojowa
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2940)
Relacje międzyludzkie
(2524)
Zabójstwo
(2175)
Życie codzienne
(1911)
Magia
(1734)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1593)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1533)
Uczucia
(1407)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1367)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1349)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1135)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(1004)
Trudne sytuacje życiowe
(1004)
Wybory życiowe
(940)
Sekrety rodzinne
(934)
Policjanci
(908)
Żydzi
(895)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Psy
(865)
Władcy
(863)
Historia
(847)
Kultura
(823)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(776)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Arystokracja
(681)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(624)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(576)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(560)
Zemsta
(554)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(515)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(506)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(495)
Zarządzanie
(494)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(472)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(457)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Marzenia
(445)
Samotność
(445)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Nauczanie początkowe
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(424)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Podręcznik
(58)
Poradnik
(13)
Podręczniki
(9)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Opracowanie
(6)
Monografia
(4)
Encyklopedia
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Wywiad dziennikarski
(2)
Czasopisma psychologiczne polskie
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Raport z badań
(1)
Wydawnictwa naukowe
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół wyższych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(25)
Edukacja i pedagogika
(10)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Medycyna i zdrowie
(2)
Biologia
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Językoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Nauka i badania
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój osobisty
(1)
153 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Psychologiczne portrety człowieka / redakcja Anna I. Brzezińska. - Wydanie pierwsze w języku polskim. - Gdańsk : GWP, 2020. - X, 749 stron : ilustracje, tabele, wykresy ; 25 cm.
(Edukacja)
Na okładce: Praktyczna psychologia rozwojowa.
Bibliografia na stronach [711]-732. Indeksy.
Książka przedstawia osiem okresów rozwoju człowieka; cztery z nich dotyczą okresu dzieciństwa, jeden - dorastania, a trzy - dorosłości. Każdy z nich przedstawiany jest z dwóch stron, raz od strony najważniejszych zmian i osiągnięć rozwoju, a dwa - od strony zjawisk o charakterze negatywnym, zagrażających realizacji zadań rozwojowych na tym właśnie etapie życia bądź utrudniających, czy nawet uniemożliwiających pomyślne przejście do następnego okresu.
Wstęp. O CZYM I DLA KOGO JEST TA KSIĄŻKA? - Anna Izabela Brzezińska * 1. JAK MYŚLIMY O ROZWOJU CZŁOWIEKA? - Anna Izabela Brzezińska * 2. JAK PRZEBIEGA ROZWÓJ CZŁOWIEKA? - Anna Izabela Brzezińska * 3. WIEK NIEMOWLĘCY. JAK ROZPOZNAĆ POTENCJAŁ DZIECKA? - Magdalena Czub * 4. WIEK NIEMOWLĘCY. JAK ROZPOZNAĆ RYZYKO I JAK POMAGAĆ? - Tomasz Czub * 5. WIEK PONIEMOWLĘCY. JAK ROZPOZNAĆ POTENCJAŁ DZIECKA? - Karolina Appelt * 6. WIEK PONIEMOWLĘCY. JAK ROZPOZNAĆ RYZYKO I JAK POMAGAĆ? - Julita Wojciechowska * 7. WIEK PRZEDSZKOLNY. JAK ROZPOZNAĆ POTENCJAŁ DZIECKA? - Błażej Smykowski * 8. WIEK PRZEDSZKOLNY. JAK ROZPOZNAĆ RYZYKO I JAK POMAGAĆ? - Błażej Smykowski * 9. WIEK SZKOLNY. JAK ROZPOZNAĆ POTENCJAŁ DZIECKA? - Karolina Appelt * 10. WIEK SZKOLNY. JAK ROZPOZNAĆ RYZYKO I JAK POMAGAĆ? - Piotr Wiliński * 11. OKRES DORASTANIA. JAK ROZPOZNAĆ POTENCJAŁ NASTOLATKÓW? - Mariola Bardziejewska * 12. OKRES DORASTANIA. JAK ROZPOZNAĆ RYZYKO I JAK POMAGAĆ? - Beata Ziółkowska * 13. OKRES WCZESNEJ DOROSŁOŚCI. JAK ROZPOZNAĆ POTENCJAŁ MŁODYCH DOROSŁYCH? ? - Beata Ziółkowska * 14. OKRES WCZESNEJ DOROSŁOŚCI. JAK ROZPOZNAĆ RYZYKO I JAK POMAGAĆ? - Julita Wojciechowska * 15. ŚRODKOWY OKRES DOROSŁOŚCI. JAK ROZPOZNAĆ POTENCJAŁ DOJRZAŁYCH DOROSŁYCH? - Karolina Appelt * 16. ŚRODKOWY OKRES DOROSŁOŚCI. JAK ROZPOZNAĆ RYZYKO I JAK POMAGAĆ? - Beata Ziółkowska * 17. OKRES PÓŹNEJ DOROSŁOŚCI. JAK ROZPOZNAĆ POTENCJAŁ LUDZI W WIEKU PODESZŁYM? - Joanna Janiszewska-Rain * 18. OKRES PÓŹNEJ DOROSŁOŚCI. JAK ROZPOZNAĆ RYZYKO I JAK POMAGAĆ? - Anna Izabela Brzezińska i Szymon Hejmanowski * 19. JAK TRAFNIE ROZPOZNAWAĆ PROBLEMY ROZWOJOWE? - Anna Izabela Brzezinska * 20. JAK SKUTECZNIE WSPOMAGAĆ ROZWÓJ? - Anna Izabela Brzezinska * Zakończenie * JAK KORZYSTAC Z TEJ KSIĄŻKI? - Anna Izabela Brzezińska * Bibliografia * Indeks nazwisk * Indeks rzeczowy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologiczne portrety człowieka / redakcja Anna I. Brzezińska. - Wydanie pierwsze w języku polskim. - Gdańsk : GWP, 2021. - X, 749 strony : ilustracje ; 25 cm.
Na okładce: Edukacja.
Bibliografia na stronach [711]-732. Indeksy.
Książka przedstawia osiem okresów rozwoju człowieka; cztery z nich dotyczą okresu dzieciństwa, jeden - dorastania, a trzy - dorosłości. Każdy z nich przedstawiany jest z dwóch stron, raz od strony najważniejszych zmian i osiągnięć rozwoju, a dwa - od strony zjawisk o charakterze negatywnym, zagrażających realizacji zadań rozwojowych na tym właśnie etapie życia bądź utrudniających, czy nawet uniemożliwiających pomyślne przejście do następnego okresu.
Wstęp * O CZYM I DLA KOGO JEST TA KSIĄŻKA? - Anna Izabela Brzezińska * 1.JAK MYŚLIMY O ROZWOJU CZŁOWIEKA? - Anna Izabela Brzezińska * 2.JAK PRZEBIEGA ROZWÓJ CZŁOWIEKA? - Anna Izabela Brzezińska * 3.WIEK NIEMOWLĘCY. JAK ROZPOZNAĆ POTENCJAŁ DZIECKA? - Magdalena Czub * 4.WIEK NIEMOWLĘCY. JAK ROZPOZNAĆ RYZYKO I JAK POMAGAĆ? - Tomasz Czub * 5.WIEK PONIEMOWLĘCY. JAK ROZPOZNAĆ POTENCJAŁ DZIECKA? - Karolina Appelt * 6.WIEK PONIEMOWLĘCY. JAK ROZPOZNAĆ RYZYKO I JAK POMAGAĆ? - Julita Wojciechowska * 7.WIEK PRZEDSZKOLNY. JAK ROZPOZNAĆ POTENCJAŁ DZIECKA? - Błażej Smykowski * 8.WIEK PRZEDSZKOLNY. JAK ROZPOZNAĆ RYZYKO I JAK POMAGAĆ? Błażej Smykowski * 9.WIEK SZKOLNY. JAK ROZPOZNAĆ POTENCJAŁ DZIECKA? - Karolina Appelt * 10.WIEK SZKOLNY. JAK ROZPOZNAĆ RYZYKO I JAK POMAGAĆ? - Piotr Wiliński * 11.OKRES DORASTANIA. JAK ROZPOZNAĆ POTENCJAŁ NASTOLATKÓW? - Mariola Bardziejewska * 12.OKRES DORASTANIA. JAK ROZPOZNAĆ RYZYKO I JAK POMAGAĆ? - Beata Ziółkowska * 13.OKRES WCZESNEJ DOROSŁOŚCI. JAK ROZPOZNAĆ POTENCJAŁ MŁODYCH DOROSŁYCH? ? - Beata Ziółkowska * 14.OKRES WCZESNEJ DOROSŁOŚCI. JAK ROZPOZNAĆ RYZYKO I JAK POMAGAĆ? - Julita Wojciechowska * 15.ŚRODKOWY OKRES DOROSŁOŚCI. JAK ROZPOZNAĆ POTENCJAŁ DOJRZAŁYCH DOROSŁYCH? - Karolina Appelt * 16.ŚRODKOWY OKRES DOROSŁOŚCI. JAK ROZPOZNAĆ RYZYKO I JAK POMAGAĆ? - Beata Ziółkowska * 17.OKRES PÓŹNEJ DOROSŁOŚCI. JAK ROZPOZNAĆ POTENCJAŁ LUDZI W WIEKU PODESZŁYM? - Joanna Janiszewska-Rain * 18.OKRES PÓŹNEJ DOROSŁOŚCI. JAK ROZPOZNAĆ RYZYKO I JAK POMAGAĆ? - Anna Izabela Brzezińska i Szymon Hejmanowski * 19.JAK TRAFNIE ROZPOZNAWAĆ PROBLEMY ROZWOJOWE? - Anna Izabela Brzezinska * 20.JAK SKUTECZNIE WSPOMAGAĆ ROZWÓJ? - Anna Izabela Brzezinska * Zakończenie * JAK KORZYSTAC Z TEJ KSIĄŻKI? - Anna Izabela Brzezińska * Bibliografia * Indeks nazwisk * Indeks rzeczowy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 28.06.2024)
Książka
W koszyku
Społeczna psychologia rozwoju / Anna Brzezińska. - Wyd. 3. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe "Scholar", cop. 2007. - 296, [4] s. : il. ; 25 cm.
(Wykłady z Psychologii t. 3)
Bibliogr. s. 280-296.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 C (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5733 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Społeczna psychologia rozwoju / Anna Brzezińska. - Warszawa : "Scholar", 2000. - 296 s. : il. ; 24 cm.
(Wykłady z Psychologii t. 3)
Bibliogr.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44595 (1 egz.)
Kaucja: 31,00 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9738 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Bibljoteka Dzieł Pedagogicznych ; nr 34,35,36)
Bibliografia na stronach [477]-489. Indeksy.
Tekst tłumaczony z języka niemieckiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 00329 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Klasyków Psychologii)
Tyt. oryg.: Der menschliche Lebenslauf als psychologisches Problem.
Bibliogr. s. 448-449.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 44013 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16170 (1 egz.)
Kaucja: 3,00 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Liczne badania naukowe potwierdzają, że istnieje aktywność, której podejmowanie wspiera nasze funkcje poznawcze, pamięć, wspomaga uczenie się języka i kontrolowanie własnych stanów emocjonalnych. Aktywność tę można podjąć w każdym wieku, ale najlepiej zrobić to przed 7. rokiem życia. W dodatku zajmowanie się nią to sama przyjemność! Czy chodzi o specjalny rodzaj ćwiczeń, magiczną pigułkę lub posiłek? Nie! Tą aktywnością jest edukacja muzyczna!Dr Anita Collins, nauczycielka muzyki, przez lata obserwowała swoich uczniów, zadając sobie pytanie: czy edukacja muzyczna może wpływać na inne obszary naszego funkcjonowania? Poszukiwania zaprowadziły ją w obszar fascynujących odkryć neuronauki. W książce Wszystko gra! Jak muzyka wspiera rozwój dziecka w przystępny sposób relacjonuje wyniki badań i pokazuje, jak ważnym elementem naszego życia jest świat dźwięków.Choć jestem nauczycielką uczniów szkół średnich, jestem zdumiona tym, jak słuchanie muzyki i edukacja muzyczna w każdym wieku, od pierwszego do ostatniego dnia życia, wpływa na rozwój naszego mózgu, na zmiany w nim i jego regenerację. (.) Dowiedziałam się, że niemowlęta słyszą głos matki, jakby to była muzyka, że połączenia neuronowe niezbędne, aby móc czytać, są aktywne, gdy maluch jest w stanie utrzymać stały rytm gry na bębnie, i że muzyka może kształtować mózg po urazie lub traumie. Okazuje się, że nauczanie muzyki - sekwencje akordów, niepokój związany z występami, zdolność efektywnego ćwiczenia - to nie tylko wiedza i umiejętności. Te elementy w rzeczywistości przyczyniają się do rozwoju człowieka.Z tekstu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21739 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Reader`s Digest.
Bibliografia na stronach 381-[383].
Codziennie dokonujemy wyborów - naucz się robić to tak, aby w oczach innych i własnych być prawdziwie wielkim człowiekiem. Od czasu do czasu bywamy świadkami heroicznych czynów czy przełomowych odkryć - przejawów wielkości ludzkiego ducha. Istnieje też jednak inna Wielkość, mniej Spektakularna, lecz dostępna każdemu i bardzo ważna - wielkość codzienna. To właśnie ona, wypływając z ponadczasowych zasad, umożliwia życie pełne głębszego sensu i poczucia spełnienia. W tym wyjątkowym tomie D.K. Hatch połączył inspirujące opowieści publikowane w "Reader`s Digest" z mądrością i wskazówkami Stephena R. Coveya, autora bestsellerowych 7 nawyków skutecznego działania. Poruszające osobiste historie ludzi znanych i takich jak my, opatrzone refleksjami i celnymi cytatami, zmotywują nas do tego, abyśmy starali się być wielcy na co dzień.
Jak odnaleźć sens * Jak objąć przywództwo * Jak zacząć od wnętrza * Jak stworzyć marzenie * Jak współdziałać * Jak pokonywać przeciwności * Jak łączyć elementy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18753 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3395 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16495 (1 egz.)
Kaucja: 70,00 zł
Książka
W koszyku
(Biblioteka Jungowska)
Trzecie, zmienione wydanie książki o rozwoju psychiki chłopca w oparciu o koncepcje Junga, a zwłaszcza jego rozumienie funkcji świadomości, różnic między typami psychicznymi i wpływu sfery archetypów. Choć na początku życia każdego dziecka panuje nieświadomość, celem jego rozwoju jest świadomość i głębsze rozumienie bogactwa wyobraźni sięgającej świata archetypowego. Na tej drodze chłopiec zostaje bohaterem, panem swego życia i losu.Jest to opowieść o tym, jak rodzi się mały człowiek, jak rozwija się w dzieciństwie jego dusza i jak mieszka mu się w ogromnym i pełnym wspaniałości domu, który dorośli nazywają światem. * * * Psychologia chłopca według Junga. Na początku była nieświadomość doktora Zenona Waldemara Dudka to publikacja niezwykła. Jest mądra i prosta - a są to dwie cechy, które bardzo trudno łączyć. Na jej kartach Autor rozwija myśl o tym, że "indywidualne «ja» wyłania się z nieświadomości jak księżyc wschodzący na firmament nocy".Ta książka jest dla wszystkich. Dla osób, które chcą zgłębić teorię Carla Gustava Junga i jego uczniów, dla profesjonalistów, czyli osób zajmujących się pomaganiem, dla rodziców, którzy chcą zrozumieć fazy rozwoju swojego dziecka, a wreszcie dla tych, którzy pragną poznać własną przeszłość i symbolicznie przytulić swoje wewnętrzne dziecko.Prof. dr hab. Katarzyna Schierpsycholog, psychoterapeutka i psychoanalityczkaWydział Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20276 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia)
Bibliografia na stronach [428]-463. Indeks.
Poznaj wyniki przełomowego badania nad rozwojem osoby.Proces kształtowania się osobowości intryguje badaczy rozwoju, klinicystów oraz psychologów. Jest to najważniejsze i najbardziej skomplikowane zagadnienie w psychologii, wymaga bowiem uwzględnienia niezliczonych czynników równocześnie, a także ich wpływu na jednostkę w ciągu wielu lat. Zespół doświadczonych naukowców z Uniwersytetu w Minnesocie podjął próbę odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób człowiek staje się taką, a nie inną osobą.Niniejsza książka to podsumowanie przełomowego badania, w którym wzięło udział 180 dzieci obserwowanych przez 30 lat, od narodzin do wieku dorosłego. Dzięki wieloletniej pracy otrzymano spójny, złożony obraz rozwoju człowieka, ustalono, jaka jest natura rozwoju, a także wskazano jego ogólne trendy. Autorzy objaśniają zarówno zastosowaną metodologię, jak i konsekwencje projektu dla postrzegania procesu kształtowania osobowości.Zgromadzona w książce ogromna ilość danych pomaga zrozumieć, jak nasze słabe i mocne strony kształtują się pod wpływem takich czynników, jak pierwsze doświadczenia, relacje z rodziną i rówieśnikami w okresie dzieciństwa i adolescencji, różnice w cechach charakteru i zdolnościach czy warunki społeczno-ekonomiczne. Precyzyjne i przejrzyście sformułowane wnioski badawcze wyjaśniają koleje indywidualnych losów, ukazując ciągłą interakcję między rozwijającymi się dziećmi a ich środowiskiem i jego wpływ na kształtowanie się osobowości.Dzięki książce:Ľ poznasz szczegółowy opis metodologii badania i doboru próby;Ľ dowiesz się, jakie są kolejne etapy kształtowania się osobowości i jak rozwija się onaw poszczególnych okresach życia;Ľ poznasz rozwojowy model zaburzeń."Jest to kompleksowe, dobrze przemyślane i skonstruowane podłużne badanie rozwojowe, które w istotny sposób pomaga zrozumieć rozwój i związane z nim zagadnienia. Będzie ono bardzo przydatne nie tylko dla studentów psychologii rozwojowej, ale także dla wszystkich przedstawicieli dyscyplin psychologicznych zajmujących się rozwojem i jego następstwami"."Bulletin of the Menninger Clinic""Wspaniały opis niezwykle wnikliwej eksploracji doświadczeń i okoliczności, które z czasem składają się na osobę... Do tej pory nie przeprowadzono zbyt wielu badań, które trwałyby aż 30 lat, ale oprócz tego, że wspomniane badanie należy do rzadkości, ma również solidne podstawy teoretyczne i będzie inspirujące dla każdego, kto kiedykolwiek zastanawiał się nad tym, co czyni go taką osobą, jaką jest"."Journal of Child Psychology and Psychiatry""Jeśli chcesz mieć najbardziej aktualną, głęboką wiedzę na temat rozwoju, to powinieneś przeczytać właśnie tę książkę. W tekst wpleciona została prezentacja najnowocześniejszego teoretycznego podejścia do rozwoju. Niniejsza publikacja będzie przydatna jako lektura uzupełniająca na zawansowanym kursie teorii rozwojowej lub bardziej ogólnym kursie z dziedziny rozwoju człowieka"."Journal of Child and Family Studies"L. Alan Sroufe, Ph.D., jest profesorem psychologii dziecka w Instytucie Rozwoju Dziecka oraz na Wydziale Psychiatrii Uniwersytetu Minnesoty, a także członkiem Society for Research in Child Development. Autor sześciu książek i ponad 100 artykułów na temat wczesnych relacji przywiązaniowych, rozwoju emocjonalnego i psychopatologii rozwojowej, dzięki którym zyskał międzynarodowe uznanie jako ekspert w tych dziedzinach.Byron Egeland, Ph.D., jest profesorem rozwoju dziecka na Uniwersytecie Minnesoty i jednym z kierowników IrvingB. Harris Training Center for Infant and Toddler Development. Zasiada w zarządach wielu organizacji krajowych, w tym Prevent Child Abuse America oraz w komitecie doradczym Boy Scouts of America. Jest autorem artykułów i książek poświęconych maltretowaniu dzieci, dzieciom z grup wysokiego ryzyka, psychopatologii rozwojowej oraz profilaktycznym programom interwencyjnym dla rodzin z grup wysokiego ryzyka.Elizabeth A. Carlson, Ph.D., pracuje na stanowisku adiunkta w Instytucie Rozwoju Dziecka na Uniwersytecie Minnesoty. Opublikowała wiele prac na temat wpływu wczesnych doświadczeń na rozwój zaburzeń emocjonalnych i behawioralnych, internalizacji doświadczenia oraz wzajemnego wpływu reprezentacji i doświadczenia. Zyskała międzynarodowe uznanie, prowadząc szkolenia z zakresu oceny przywiązania u niemowląt.W. Andrew Collins, Ph.D., wykłada psychologię rozwojową w Instytucie Rozwoju Dziecka na Uniwersytecie Minnesoty. Napisał wiele artykułów poświęconych oddziaływaniu środków masowego przekazu oraz relacji z rodzicami w okresie adolescencji, a także relacjom rówieśniczym i miłosnym w okresie adolescencji i wczesnej dorosłości. Obecnie pełni funkcję przewodniczącego rady naukowej Study of Early Child Care and Youth Development prowadzonego pod auspicjami National Institute of Child Health and Human Development.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21583 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
To fascynujące i znakomite podsumowanie obecnego stanu wiedzy na temat tego, jak się rozwija mózg dziecka i jakie ta wiedza ma znaczenie. Wszyscy świeżo upieczeni rodzice powinni przeczytać tę książkę. Daniel Goleman
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6368, 18845 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Nowe historie i strategie działania oparte na światowym bestsellerze Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły.
Jak poradzić sobie z maluchem, który nie chce myć zębów, odmawia jedzenia warzyw lub rozrzuca książki po całym pokoju? Jak mówić, żeby maluchy nas słuchały to kompendium wiedzy dotyczącej wychowania dzieci w wieku 2-7 lat. Autorki, Joanna Faber (córka Adele) i Julie King dzielą się swoim wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi, a także wyciągają wnioski z wielu rozmów z rodzicami i specjalistami i za pomocą autentycznych historii oraz komiksów znanych z poprzednich tytułów w serii dostarczają szeregu praktycznych narzędzi i wskazówek, jak się komunikować, rozmawiać i rozwiązywać trudne sytuacje, nie ignorując przy tym potrzeb dziecka ani swoich.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 16 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1. (dostępność ok. 16.06.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
(dostępność ok. 10.06.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 37 (1 egz.)
Kaucja: 21,00 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
(dostępność ok. 15.07.2024)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
(dostępność ok. 19.10.2023)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19816 (1 egz.)
(dostępność ok. 15.06.2024)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14889 (1 egz.)
Kaucja: 50,00 zł
Książka
W koszyku
Dzieci rodzą się bystre, odważne i dociekliwe. Płomień pierwotnego geniuszu często jednak szybko przygasa i istnieje ryzyko, że zgaśnie na zawsze. Jeśli tak się dzieje, dzieci wycofują się z aktywności, zaczynają bać się eksperymentowania i popełniania błędów i nie są w stanie w pełni wykorzystać drzemiących w nich możliwości. Ta książka pomoże Ci przezwyciężyć te trudności. Rodzice mają moc, która pozwala na nowo rozniecić inspirujący ogień. Dysponują oni najlepszym narzędziem do odblokowania dziecięcego geniuszu - to świat dookoła. Umysł dziecka może się fantastycznie rozwinąć dzięki odkrywaniu, tworzeniu i zabawie. Spędzany razem czas, podziw i zachwyt rozpalą i utrzymają dziecięcą iskrę przez całe jego życie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19480 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 880 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej