Arteterapia
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(49)
Forma i typ
Książki
(49)
Poradniki i przewodniki
(7)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(47)
wypożyczone
(10)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(1)
BD40 (Suwalska 11)
(1)
BD52 (Rembielińska 6a)
(1)
BD53 (Bazyliańska 6)
(1)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(6)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
W37 (Smoleńska 94)
(1)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(43)
Autor
Karolak Wiesław (1949- )
(8)
Baranowska-Jojko Ewa
(4)
Chmielnicka-Plaskota Aleksandra
(4)
Łoza Bartosz
(4)
Arciszewska-Binnebesel Alina
(2)
Brol Michał
(2)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(2)
Karolak Barbara
(2)
Konieczna Ewelina J
(2)
Limont Wiesława (1949- )
(2)
Papczyńska-Jasińska Patrycja
(2)
Piszczek Maria
(2)
Sikorski Wiesław
(2)
Skorupa Agnieszka (psycholog)
(2)
Bartholomew Sandy Steen
(1)
Browning Marie
(1)
Czernik Renata
(1)
Czerwiński Arkadiusz
(1)
Darcey Sheila
(1)
Didkowska Bernadeta
(1)
Florczykiewicz Janina
(1)
Fronczak Joanna
(1)
Gilroy Andrea (1949- )
(1)
Glińska-Lachowicz Anna
(1)
Grabowska Anna (1979- )
(1)
Guzman Leah
(1)
Handford Olga
(1)
Kaczorowska Barbara
(1)
Kalbarczyk Anna (1958- )
(1)
Karolak Wiesław
(1)
Knapik Mirosława
(1)
Krasoń Katarzyna
(1)
Lindner-Bogdaniuk Dominika
(1)
McNeill Suzanne
(1)
Mindell Amy
(1)
Mrówczyńska-Haładaj Kamila
(1)
Nielek-Zawadzka Kamilla (1973- )
(1)
Opala-Wnuk Koryna
(1)
Palusiński Robert
(1)
Pikała Anna
(1)
Ploch Leszek
(1)
Rajzner Andrzej
(1)
Rejznera Andrzeja
(1)
Rudowski Tomasz (1949- )
(1)
Sasin Magdalena
(1)
Smith Rahel
(1)
Sobczyński Sebastian
(1)
Szczepaniak Paweł
(1)
Szczepaniaka Pawła
(1)
Szulc Wita
(1)
Wiechuła Aleksandra
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(24)
2000 - 2009
(18)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(18)
Kraj wydania
Polska
(49)
Język
polski
(49)
Odbiorca
Nauczyciele
(5)
Arteterapeuci
(3)
Rodzice
(3)
6-8 lat
(2)
9-13 lat
(2)
Dzieci
(2)
Studenci
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
0-5 lat
(1)
14-17 lat
(1)
Klasa 3.
(1)
Metodycy
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele plastyki
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Pedagodzy
(1)
Temat
Kobieta
(5221)
Rodzina
(4020)
Przyjaźń
(3839)
Miłość
(3258)
Tajemnica
(2961)
Arteterapia
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2939)
Relacje międzyludzkie
(2520)
Zabójstwo
(2174)
Życie codzienne
(1910)
Magia
(1734)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1593)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1533)
Uczucia
(1405)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1365)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1349)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1133)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(1002)
Trudne sytuacje życiowe
(1001)
Wybory życiowe
(938)
Sekrety rodzinne
(931)
Policjanci
(908)
Żydzi
(894)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Psy
(864)
Władcy
(863)
Historia
(847)
Kultura
(822)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(775)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Arystokracja
(678)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(622)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(559)
Zemsta
(552)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(514)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(506)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(494)
Zarządzanie
(494)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(471)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(456)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Samotność
(445)
Marzenia
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Nauczanie początkowe
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(422)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
2001-
(4)
Temat: miejsce
Wychowanie do wartości
(1)
Gatunek
Poradnik
(10)
Scenariusz zajęć
(4)
Opracowanie
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Materiały konferencyjne
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Książki do kolorowania
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Podręcznik
(1)
Rysunek
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(11)
Psychologia
(6)
Kultura i sztuka
(5)
Rozwój osobisty
(1)
49 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Arteterapia : sacrum i profanum / Wiesław Karolak. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2018. - 157 stron : ilustracje ; 24 cm.
Poradnik jest propozycją dla nauczycieli, metodyków, arteterapeutów, ale również dla studentów wielu specjalności pedagogicznych, edukacji artystycznej i arteterapii. Z książki tej jak z przewodnika będą mogli korzystać wszyscy, którzy prowadząc grupy, poszukują prostych i atrakcyjnych metod pracy, dających uczestnikom radość tworzenia i efektywność działań twórczych.Książka składa się z trzech zasadniczych części. Część pierwsza to wprowadzenie i rozważania teoretyczne powstałe na podstawie doświadczeń artystycznych i arteterapeutycznych autora związanych z tematem sacrum i profanum. Część druga i trzecia poświęcone są odpowiednio land artowi i upcyklingowi. Zawierają rozważania teoretyczne dotyczące historii danego medium, jego znaczenia, z omówieniem wybranych artystów i ich postaw artystycznych, oraz zestawy warsztatów wraz z dokumentacją z ich realizacji. Warsztaty z land artu oraz upcyklingu realizowane były w rozmaitych wersjach dostosowanych do potrzeb, zainteresowań różnych grup uczestników kursów, studiów, warsztatów. Przeprowadzane zostały w wielu miejscach w kraju i za granicą. Ćwiczenia przeznaczone są dla dzieci, młodzieży i osób dorosłych. W każdym podane jest polecenie, opis przebiegu realizacji, forma prezentacji, potrzebne materiały, bibliografia, przykłady artystów działających w podobnych mediach i opisy kilku prac wybranych uczestników. Często pierwszy etap ćwiczenia zawiera wizualizację, relaksację bądź ćwiczenia pobudzające. Ćwiczenia uzupełnione są fotografiami, co pozwala na w miarę dokładne ich zrozumienie, odczucie atmosfery działania oraz przybliżenie rezultatów owych działań.
Rozdział 1. Sacrum i profanum * Rozdział 2. Land art * 2.1. Trochę teorii * 2.2. Scenariusze warsztatów * 2.2.1. Liście, listki * 2.2.2. Kwiaty * 2.2.3. Okruchy natury * 2.2.4. Szyszki * 2.2.5. Kamienie * 2.2.6. Muszle * 2.2.7. Pióra i piórka * 2.2.8. Las * 2.2.9. Drewno * 2.2.10. Kula * 2.2.11. Cegła * 2.2.12. Krajobraz na talerzu * 2.2.13. Kontrasty * 2.2.14. Rama * 2.2.15. Jesienne liście * 2.2.16. Betonowa płyta chodnikowa * 2.2.17. Legenda * 2.2.18. Zimowy land art * 2.2.19. Otwarte OKNO HISTORII * 2.2.20. Ukryta magia fauny * 2.2.21. Balans * 2.2.22. Talk with the spirits * 2.2.23. Sacrum w naturze * 2.2.24. Wiosna * 2.2.25. Natura w książce - książka naturalna * Rozdział 3. Upcykling * 3.1. Upcykling. Trochę teorii * 3.2. Scenariusze warsztatów * 3.2.1. Papier makulaturowy * 3.2.2. Resztki * 3.2.3. Tektura * 3.2.4. Tkaniny, ścinki, szmatki * 3.2.5. Puszki, puszeczki * 3.2.6. Maszyneria * 3.2.7. Szkła, szkiełka * 3.2.8. Kapsle * 3.2.9. Wełna, wełenka * 3.2.10. Świat komputerowy * 3.2.11. Sens istnienia książki telefonicznej * 3.2.12. Portrety „z niczego" * 3.2.13. Długopisy * 3.2.14. Guziki * 3.2.15. Biżuteria * 3.2.16. Książka o poprutym sweterku * 3.2.17. Szmaciana książka * 3.2.18. Dom to... * 3.2.19. Magia przedmiotów * 3.2.20. Krzesło * 3.2.21. Ławka * 3.2.22. Kable * 3.2.23. Z plastikowych butelek * 3.2.24. Upcyklingowa mandala * 3.2.25. Upcykling w Wigrach * Zakończenie * Bibliografia *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19406 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Arteterapia dla dzieci i młodzieży : scenariusze zajęć / Wiesław Karolak. - Wydanie I. - Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019. - 173 strony : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 165-173.
Dla nauczycieli, pedagogów, metodyków, arteterapeutów oraz studentów specjalności pedagogicznych, edukacji artystycznej i arteterapii.
Arteterapia dla dzieci i młodzieży. Scenariusze zajęć może stanowić cenną pomoc dla nauczycieli, pedagogów, metodyków, arteterapeutów oraz studentów wielu specjalności pedagogicznych, edukacji artystycznej i arteterapii. Z tej publikacji, jak z przewodnika, mogą korzystać wszyscy, którzy prowadząc różne grupy zajęć, poszukują prostych i atrakcyjnych metod pracy, dających uczestnikom radość tworzenia i zwiększających efektywność działań twórczych.Książka składa się z dwóch części. Pierwsza ma charakter teoretyczny i wprowadzający - pozwala na poszerzenie i usystematyzowanie wiedzy dotyczącej arteterapii. Natomiast część druga zawiera scenariusze zajęć wraz z dokumentacją fotograficzną, ujęte w trzech blokach tematycznych: Zmysły, Cztery pory roku i Interakcje. Uczestnikami proponowanych warsztatów mogą być dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym oraz młodzież licealna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20451 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 2241 (1 egz.)
(dostępność ok. 03.04.2024)
Książka
W koszyku
(Terapia Pedagogiczna Warsztaty i Scenariusze Zajęć)
Bibliografia na stronach 175-177.
Książka może stanowić cenną pomoc dla nauczycieli, metodyków, arteterapeutów jak również studentów wielu specjalności pedagogicznych, edukacji artystycznej i arteterapii.
Publikacja składa się z trzech rozdziałów. Rozdział pierwszy to rozważania związane z istotą najprostszej jednostki dydaktycznej i treningowej, jaką są ćwiczenia. W dalszej części tego rozdziału prezentowane są scenariusze i opisy realizacji piętnastu przykładowych ćwiczeń.Drugi rozdział zawiera rozważania związane z istotą większej jednostki dydaktycznej, terapeutycznej, artystycznej, jaką są warsztaty. W dalszej części tego rozdziału prezentowane są scenariusze zajęć warsztatowych z dokumentacją fotograficzną i opisami.Trzeci rozdział zawiera rozważania związane z istotą najbardziej rozbudowanej, a zarazem dość skomplikowanej jednostki dydaktycznej, terapeutycznej, artystycznej, jaką są projekty. W tym rozdziale - podobnie jak w dwóch poprzednich - prezentowane są scenariusze, opisy wybranych projektów wraz z dokumentacją fotograficzną i opisami.Książka może stanowić cenną pomoc dla nauczycieli, metodyków, arteterapeutów, jak również studentów wielu specjalności pedagogicznych, edukacji artystycznej i arteterapii. Z tej publikacji, jak z przewodnika, mogą korzystać wszyscy, którzy, prowadząc różne grupy zajęć, poszukują atrakcyjnych metod pracy, dających uczestnikom radość tworzenia i zwiększających efektywność działań twórczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21659 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autoarteterapie / Wiesław Karolak, Barbara Karolak. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2019. - 144 strony : fotografie ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach 143-144.
Autoarteterapie to podręcznik, zbiór ćwiczeń do wykorzystania przez osoby wcześniej odpowiednio przygotowane do samodzielnej pracy nad sobą.Książka składa się z ośmiu rozdziałów. Dwa pierwsze to rozważania teoretyczne na temat historii sposobów leczenia oraz rozumienia terminu autoarteterapia. Kolejne rozdziały: Nic-nie-robienie, Osiem pór roku, Woda, Lustro, Mandala, Zabawa zawierają zestawy ćwiczeń. W każdym zamieszczonym ćwiczeniu podane jest polecenie, opis przebiegu realizacji, potrzebne materiały i często opisy kilku prac wybranych uczestników. Pierwszy etap ćwiczenia zawiera zwykle wizualizację, relaksację bądź ćwiczenia pobudzające. Ćwiczenia uzupełnione są fotografiami, co pozwala na w miarę dokładne ich zrozumienie i odczucie atmosfery działania oraz przybliżenie powstałych rezultatów.Książka jest ofertą dla wszystkich, którzy poszukują zmiany w życiu codziennym, w pracy, w środowisku, w którym żyją. Szczególnie polecamy ją osobom pragnącym poszerzać swoją podmiotowość. Z książki tej, jak z przewodnika, korzystać będą mogli wszyscy, którzy poszukują prostych i atrakcyjnych metod pracy, dających radość tworzenia i polepszenie samopoczucia.Patronat: Fabryka Kreatywności, SensArte, Polski Instytut Ericksonowski, Polskie Stowarzyszenie Terapii przez Sztukę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20845 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka artystyczna w arteterapii / Wiesław Karolak. - Warszawa : Difin, 2016. - 141 s. : il. ; 23 cm.
(Engram)
Książka stanowi próbę podzielenia się z czytelnikiem wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie sztuki, edukacji twórczej i artystycznej i arteterapii. Zawiera autorskie zestawy ćwiczeń wraz z dokumentacją z ich realizacji. Ćwiczenia przeznaczone są dla dzieci, młodzieży i osób dorosłych. Uzupełnione są fotografiami, co pozwala na dokładne ich zrozumienie i odczucie atmosfery działania oraz przybliżenie powstałych rezultatów.Jest to oferta dla nauczycieli, metodyków, arteterapeutów, ale również dla studentów wielu specjalności pedagogicznych, edukacji artystycznej i arteterapii. Z książki tej, jak z przewodnika, korzystać będą mogli wszyscy, którzy prowadząc grupy, poszukują prostych i atrakcyjnych metod pracy, dających uczestnikom radość tworzenia i efektywność działań twórczych.
Rozdział 1. Rozważania o książce artystycznej * Rozdział 2. Książki artystyczne. Ćwiczenia, warsztaty * 2.1. Portrety wielokrotne * 2.2. Nakłuta * 2.3. Książka z książki * 2.4. Książka podziurawiona i pozszywana * 2.5. Książkowy sampling * 2.6. Szczęście * 2.7. W spadku * 2.8. Wieszak * 2.9. Książka-spiżarnia * 2.10. Opowieści * 2.11. Scrapbooking * 2.12. Dokończ historię, historyjkę... * 2.13. Tajemnica * 2.14. Jestestwo myśli i mowy * 2.15. Marzenia * 2.16. Historie z życia wzięte * 2.17. Ultrakrótkie opowiadanie * 2.18. Książka z książki kucharskiej * 2.19. Nóż, widelec, łyżka, łyżeczka i książka kucharska * 2.20. 365 * 2.21. 12 minut – 12 kwadratów * 2.22. Książka kalendarz * 2.23. Nasze bazgroły * 2.24. Historia w pudełku * Rozdział 3. Księgi * 3.1. Międzynarodowy Projekt Artystyczny „Piramida 2000" * 3.2. Międzynarodowy Projekt Artystyczny „poMYŚLpozytywnie” * 3.3. Międzynarodowy Projekt Artystyczno-Edukacyjny „DRABINA” * 3.4. Międzynarodowy Projekt Artystyczny „PODŁOGA” * 3.5. Międzynarodowy Projekt Artystyczny „DIALOG bezsłowny DIALOG” * 3.6. Projekt Artystyczny „DOTKNIĘCIA. Księga naturą pisana” * 3.7. Międzynarodowy Projekt Artystyczno-Edukacyjny „Sen o lataniu” * 3.8. Projekt Artystyczny „ANIMUS i ANIMA” * 3.9. Międzynarodowy Projekt Artystyczny „UCZTA w Pink House” * 3.10. Projekt Artystyczny „WYPALONY” * 3.11. Projekt Artystyczny „PŁASZCZYZNA i DZIURA” * 3.12. Projekt Artystyczny „KSIĘGA transfer miasta” * 3.13. Projekt Artystyczny „KSIĘGA JA, TY, MY... TU i TERAZ” * 3.14. Projekt Artystyczny „KSIĘGA naszych JA” * 3.15. Projekt Artystyczny „TAPE ART” * 3.16. Projekt Artystyczny „PIRAMIDA pozytywnych MYŚLI” * 3.17. Projekt Artystyczny „KSIĘGA otwarte OKNO HISTORII” * 3.18. Projekt Artystyczny „KSIĘGA ukrzesłowienie” * 3.19. Projekt Artystyczny „KSIĘGA BALANS” * 3.20. Projekt Artystyczny „KSIĘGA dotknięcie gotyku” * 3.21. Projekt Artystyczny „KSIĘGA DOMINO”
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17966 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. przy scenariuszach zajęć.
Książka jest praktycznym przewodnikiem po metodzie pracy w obszarze treningu twórczego i kreatywności, a przede wszystkim w obszarze arteterapii. Dzieli się na dwie części.Część pierwsza to wprowadzenie i rozważania dotyczące różnego rozumienia tak rysunku, jak i możliwości rysowania, a co za tym idzie - uczenia, edukacji w zakresie rysunku, rysowania.Druga część książki to zestaw scenariuszy. Scenariusze zostały zaprezentowane według bardzo prostego schematu: tytuł, czasem motto, pierwszy etap - ćwiczenie (często zawiera wizualizację, relaksację bądź ćwiczenia pobudzające), następnie polecenia do wykonania, sposób prezentacji, sprawy techniczne: uczestnicy, miejsce, materiały, czas działania. Każde ćwiczenie zawiera prezentację kilku wykonanych prac z imieniem autora, tytułem pracy, ideą/przesłaniem i refleksją.Z książki mogą korzystać metodycy, nauczyciele, trenerzy, terapeuci, studenci uczelni pedagogicznych i pedagogiczno-artystycznych.
Rozdział 1. Rysunki, rysunki, rysunki… * 1.1. Rysunek * 1.2. Rysunek w arteterapii * Rozdział 2. Scenariusze ćwiczeń i warsztatów * 2.1. Rysowanie. Rysunek… * 2.1.1. Gryzmoły * 2.1.2. Czarny i biały * 2.1.3. Białe, czarne. Czarne, białe * 2.1.4. Współcześni nomadowie – nomadyczne kolaże * 2.1.5. Rytmy * 2.1.6. Widzialne i niewidzialne * 2.1.7. O czym mówią rysunki? * 2.1.8. Zabawki z dzieciństwa * 2.1.9. Krzyk, hałas. Cisza, spokój * 2.1.10. Przeplatanka. Smutek i radość * 2.1.11. Harmonijka * 2.1.12. Spacery * 2.2. Portrety * 2.2.1. Portrety rysowane drutem * 2.2.2. Taki jestem, taki chciałbym być * 2.2.3. Linie papilarne * 2.2.4. Drzewo * 2.2.5. Jajko * 2.2.6. Cytryna * 2.2.7. Ananas * 2.2.8. Groteska * 2.2.9. Równowaga * 2.2.10. Krawat * 2.2.11. T-shirt. Księga naszych imion * 2.2.12. Dłoń, dłonie... * 2.2.13. Skąd przychodzę, kim jestem, dokąd idę? * 2.2.14. Moje WARTOŚCI * 2.3. Mandala * 2.3.1. Rysunek kreskami w kole * 2.3.2. Rysunek w kwadracie * 2.3.3. Słowem rysowane * 2.3.4. Supełki, supły * 2.3.5. Spirala (docieranie do wnętrza) * 2.3.6. Terapia ciała i umysłu (mandala czarno-biała) * 2.4. Storytelling * 2.4.1. Tajemnica * 2.4.2. Co by było, gdyby PRZEDMIOTY mogły mówić? * 2.4.3. Opowiadaj dzieciom słowem i rysunkiem * 2.4.4. Opowieści * 2.4.5. Historie z życia wzięte * 2.5. Interakcje. Sztuka interaktywna * 2.5.1. Portret 1 + 1 + 1 + 1 * 2.5.2. Rysowanie muzyki * 2.5.3. Tylko jedna kreska * 2.5.4. Kwiatki * 2.5.5. Amulet * 2.5.6. Drogi, nasze drogi * 2.5.7. Przy stole * 2.5.8. Noc i dzień * 2.5.9. Cztery pory roku * 2.5.10. Stoliczku, nakryj się * 2.5.11. Rysowanie gumami
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17621 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ISSN 0208-6336 ; nr 2150)
Bibliogr. przy rozdz.
Streszcz. ang., niem. przy rozdz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6960 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Arteterapia w teorii i praktyce / Ewelina J. Konieczna. - Wyd. 2 popr. - Kraków : "Impuls", 2004. - 157 s., [2] s. tabl. kolor. : il. ; 24 cm.
Forma i typ
Temat
Bibliogr. s. 147-157.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 7343 (1 egz.)
(dostępność ok. 03.04.2024)
Książka
W koszyku
Arteterapia w teorii i praktyce / Ewelina J. Konieczna. - Wyd. 5. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2011. - 157, [3] s. : il. kolor. ; 24 cm.
Forma i typ
Temat
Bibliogr. s. 147-157.
Arteterapia w wąskim znaczeniu obejmuje terapię z użyciem sztuk plastycznych, w szerokim znaczeniu obejmuje natomiast muzykoterapię, biblioterapię, a ponadto działania terapeutyczne z wykorzystaniem teatru, filmu oraz malarstwa, rzeźby, grafiki i innych sztuk plastycznych. Niniejsza książka ma charakter rozważań teoretycznych, ale zawiera cenne wskazówki mogące znaleźć zastosowanie w praktyce pedagogicznej. Dlatego oprócz założeń teoretycznych w odniesieniu do każdego rodzaju terapii Autorka przedstawiła również część warsztatową oraz materiał utrwalający. Książka ta przeznaczona jest do edukacji przyszłych terapeutów, nauczycieli, pedagogów, animatorów oraz pogłębiania wiedzy przez tych wszystkich, którzy pragną pomagać innym.
1. Czym jest arteterapia? (Definicje terapii, psychoterapii, logoterapii, arteterapii, kulturoterapii, terapii sztuką, terapii przez twórczość) * 2. Arteterapia i jej rodzaje * 2.1. Muzykoterapia * 2.2. Choreoterapia * 2.3. Teatroterapia * 2.3.1. Psychodrama * 2.3.2. Drama * 2.3.3. Pantomima * 2.3.4. Terapia poprzez sztuki teatralne * 2.4. Biblioterapia * 2.4.1. Filmoterapia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 18045 (1 egz.)
(dostępność ok. 22.06.2024)
Książka
W koszyku
Materiały z ogólnopolskiej konf. zorg. przez Zakład Edukacji Artystycznej Wydziału Sztuk Pięknych UMK w Toruniu, która odbyła się w dn. 19-21 października.
Bibliogr. przy ref.
Spis treści także ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4045 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z II Ogólnopolskiej Konferencji Edukacji Artystycznej Eduart "Metafora, sztuka, aktywność twórcza", 20-21 października 2005 r., Toruń.
Bibliogr. przy ref.
W tomie pod tytułem Edukacja artystyczna a metafora zostały zamiesz­czone artykuły uczestników II Ogólnopolskiej Konferencji Edukacji Arty­stycznej EDUART "Metafora - Sztuka - Aktywność twórcza", która odbyła się 20-21 października 2005 roku w Toruniu.Współczesne rozumienie metafory nie wiąże jej tylko z językiem werbalnym, z twórczością literacką, ale także z zagadnieniami związany­mi z procesami poznawczymi i myśleniem człowieka, z jego życiem co­dziennym, jako zdolność do dostrzegania podobieństwa pomiędzy różny­mi zjawiskami, obiektami i znaczeniami. Wszechobecność i różnorodność metafory oraz jej ważność dla procesu rozumienia informaqi wskazuje na konieczność badań nad tym fenomenem w znacznie szerszym zakresie, niż to było do tej pory. Metafora uważana jest przez wielu badaczy zajedną z najważniejszych właściwości procesu poznawczego człowieka, przenosi bowiem znaczenie i pozwala na natychmiastowe rozumienie złożonych zja­wisk w różnych systemach symbolicznych - zarówno werbalnych, jak i wi­zualnych, dźwiękowych, ruchowych i innych.Wzrost zainteresowania tworzeniem i rozumieniem metafor związany jest zatem z jednej strony z docenianiem metafory jako środka przenoszą­cego znaczenie i pozwalającego na odkrywanie nowych sensów i znaczeń w wyrażeniach mniej lub bardziej znanych. Z drugiej strony zaś z siłą jej od­działywania w sferze poznawczej, okazuje się bowiem, że to, jak rozumiemy rzeczywistość, zależy od tego, jaką metaforą się posługujemy w stosunku do niej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2573 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
(Arteterapia : teoria, praktyka, projekty)
Bibliogr. przy rozdz.
Z wprowadzenia (od Redaktorów):Arteterapia to jeden z "najpiękniejszych problemów" współczesnej psychiatrii, całej medycyny, ale też szerzej - "zaangażowanych społecznie" nauk społecznych. Nie da się jej uprawiać, będąc specjalistą tylko w jednej dziedzinie. W medycynie arteterapia jest klasyfikowana jako część rehabilitacji, ale równocześnie ciągle okazuje się, że jest zbyt duża i zbyt niezależna na tego typu poddaństwo. Czerpiąc wzorce z nauk medycznych, arteterapia przenika i inspiruje takie kierunki, jak pedagogika, pedagogika specjalna i edukacja artystyczna.O arteterapii można mówić poprzez podobieństwo do psychoterapii. Psychoterapia jest częścią psychiatrii, metodą leczenia zaburzeń psychicznych za pomocą szczególnych technik - osobistych oddziaływań terapeuty. W przypadku arteterapii medycznej też mówimy o leczeniu za pomocą szczególnych technik - przy wykorzystaniu środków artystycznych. Z arteterapią jest też podobny kłopot jak z psychoterapią - wykracza poza oddziaływania medyczne. Przy wykorzystaniu jej metod możliwa jest zmiana postaw psychologicznych, socjologicznych czy kulturowych. W tym kontekście określenie "terapia" staje się mylące, a powinno wyraźnie dyscyplinować. I jeszcze jedno podobieństwo do psychoterapii - arteterapia nie posiada krytycznej sumy badań empirycznych potwierdzających "tak" lub "nie" wskazania i efektywność stosowania. To nie zarzut, lecz raczej wyzwanie dla naukowców i praktyków.Dlaczego więc arteterapia? Ani terapeuci, ani przede wszystkim pacjenci nie chcą rezygnować ze szczególnej postawy arteterapeutycznej, która pozwala przezwyciężać niemoc innych metod leczenia. Nie chcą rezygnować z postawy, która wyzwala akt twórczy - udostępnia im energię życiową i poczucie sprawstwa we własnym życiu, a zwłaszcza w chwili próby - w chorobie.Upowszechnienie i emancypacja arteterapii powodują, że nieuchronne stają się procesy standaryzacji. Ten podręcznik jest także tego wyrazem. To obrastanie przepisami budzi niechęć artystów, ale jest gwarancją bezpieczeństwa dla pacjentów. Ustalenie reguł stwarza podstawy do dalszego wzrostu wiedzy i praktyki.Przekazujemy Państwu pierwszy tom monografii poświęconej ARTETERAPII. To podróż od TEORII, przez PRAKTYKĘ KLINICZNĄ, do wielkich PROJEKTÓW AUTORSKICH.
1. PODSTAWY ARTETERAPII * 1.1. Definicje arteterapii * Aleksandra Chmielnicka-Plaskota, Bartosz Łoza, Wita Szulc * 1.2. Historia i rozwój arteterapii * Wita Szulc * 1.2.1. Szkic arteterapii * Marta Szczukiewicz * 1.3. Koncepcje arteterapii * 1.3.1. Rodzaje arteterapii * Maria Pałuba, Aleksandra Chmielnicka-Plaskota * 1.3.2. Modele arteterapii * 1.3.2.1. Model teoretyczny – mechanizmy leczące w arteterapii * Bartosz Łoza * 1.3.2.2. Model teoretyczny – schemat oddziaływań terapeutycznych w arteterapii * Aleksandra Chmielnicka-Plaskota * 1.3.2.3. Model percepcji i kreacji wartości artystyczno-estetycznych w procesie leczenia sztuką * Tomasz Rudowski * 1.3.2.4. Model uczenia się zachowań aprobowanych społecznie w arteterapii jednostek nieprzystosowanych społecznie * Tomasz Rudowski * 1.3.2.5. Model zmiany zachowania przez warunkowanie klasyczne – w arteterapii osób nieprzystosowanych społecznie * Tomasz Rudowski * 1.3.2.6. Model resocjalizacyjnej zmiany w działaniu arteterapeutycznym * Janina Florczykiewicz * 1.3.2.7. W stronę modelu narodowego arteterapii w Australii * Sheridan Linnell, Jill Westwood * 1.4. Arteterapia jako szczególna forma leczenia * 1.4.1. Uwarunkowania prawno-medyczne zawodu arteterapeuty * Bartosz Łoza, Aleksandra Chmielnicka-Plaskota * 1.4.2. Zasady doboru technik arteterapii * Bartosz Łoza, Aleksandra Chmielnicka-Plaskota * 1.4.3. Mechanizmy leczące: poznawcze, emocjonalne i behawioralne * Anna Mosiołek * 1.4.4. Dialog arteterapeutyczny z pacjentem * Iwona Patejuk-Mazurek * 1.4.5. Arteterapia w kompleksowym procesie leczenia * Paweł Bednarski * 1.4.6. Arteterapia w rehabilitacji * Maria Pałuba * 1.4.7. Bezpieczeństwo i etyka w arteterapii * Maja Polikowska * 1.5. Edukacja w arteterapii * 1.5.1. Szkoły i programy kształcenia arteterapeutów * Wita Szulc * 1.5.2. USA: standardy nauczania arteterapii – program studiów magisterskich AATA * Bartosz Łoza, Aleksandra Chmielnicka-Plaskota * 1.5.3. Wielka Brytania: standardy zawodu arteterapeuty * Bartosz Łoza, Aleksandra Chmielnicka-Plaskota * 1.5.4. Wielka Brytania: rejestracja w zawodzie arteterapeuty * Bartosz Łoza, Aleksandra Chmielnicka-Plaskota * 1.5.5. Proponowane polskie standardy – studia magisterskie * Bartosz Łoza, Aleksandra Chmielnicka-Plaskota * 1.5.6. Proponowane polskie standardy – certyfikat arteterapeuty * Bartosz Łoza, Aleksandra Chmielnicka-Plaskota, Tomasz Rudowski * 1.6. Społeczny wymiar arteterapii. Eseje o arteterapii * 1.6.1. Arteterapia jako działanie przeciw wykluczeniu * Magdalena Tyszkiewicz * 1.6.2. Światy Równoległe – Wyobraźnia i Czyn w Terapiach Kreatywnych * Magdalena Tyszkiewicz, Wanda Żuchowicz * 2. TECHNIKI I PROGRAMY ARTETERAPII * 2.1. Techniki arteterapii * 2.1.1. Rysunek * Aleksandra Chmielnicka-Plaskota, Bartosz Łoza, Anna Zielińska * 2.1.2. Malarstwo * Aleksandra Chmielnicka-Plaskota, Anna Zielińska, Bartosz Łoza * 2.1.3. Grafika * Szymon Damian, Anna Stołowska, Anna Grzelak-Teśniarz * 2.1.4. Rzeźba * Anna Zielińska, Bartosz Łoza, Aleksandra Chmielnicka-Plaskota * 2.1.5. Ceramika * Renata Kochan * 2.1.6. Tkanina * Anna Grzelak-Teśniarz, Anna Stołowska * 2.1.7. Collage * Wiesław Karolak * 2.1.8.1. Drama * Adrian Łania * 2.1.8.2. Drama * Magdalena Ostolska * 2.1.9. Terapia dźwiękiem i muzyką * Mateusz Wiszniewski * 2.1.10. Taniec w terapii, profilaktyce i edukacji * Mateusz Wiszniewski * 2.1.11. Taniec i ruch * Aleksandra Rayska, Katarzyna Dańska, Izabela Guzek, Marta Kawczyńska, Anna Olejnik, Anna Serafin, Agnieszka Sokołowska * 2.1.12. Literatura * Paulina Wnukiewicz * 2.1.13. Film i multimedia * Bartosz Łoza * 2.1.14. Sztuka sakralna * Anna Mosiołek * 2.2. Kompleksowe programy arteterapeutyczne * Bartosz Łoza, Aleksandra Chmielnicka-Plaskota * 2.2.1. Razem w życiu, razem w sztuce * Maria Pałuba * 2.2.2. Arteterapia w psychiatrii * Aleksandra Chmielnicka-Plaskota, Bartosz Łoza, Paweł Bednarski, Anna Zielińska * 2.2.3. Land art * Wiesław Karolak * 2.2.4. Upcykling * Wiesław Karolak * 2.2.5. luzje wieloznaczne i mindfulness w arteterapii * Robert Bartel * 2.2.6. Koło i spiralny labirynt w arteterapii i twórczym rozwoju * Robert Bartel * 2.2.7. Oddziaływania środowiskowe w arteterapii * Andrzej Kowal * 2.2.8. Arteterapeutyczny program dla skazanych * Janina Florczykiewicz * 3. DODATKI * 3.1. WHO IS WHO w polskiej arteterapii? * 3.2. Załączniki edukacyjne * 3.2.1. Pytania dla studentów * 3.2.2. Zadania ćwiczeniowe * 3.2.3. Przykłady projektów i dokumentacja audio-wizualna (patrz www.ksiegarnia.difin.pl)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 17491 (1 egz.)
(dostępność ok. 03.04.2024)
Książka
W koszyku
Arteterapia. Cz. 2 / pod redakcją naukową Bartosza Łozy i Aleksandry Chmielnickiej-Plaskoty. - Wyd. 2 zm. - Warszawa : Difin, 2014. - 302 s. : il. (w tym kolor.) ; 23 cm.
(Engram)
(Arteterapia : teoria, praktyka, projekty)
Bibliogr. przy rozdz.
Drugi tom Arteterapii stanowi rozwinięcie teoretycznych treści zawartych w pierwszej części cyklu. Publikacja powstała na bazie wielu doświadczeń, z udziałem wielu ośrodków i autorytetów, polskich i zagranicznych, w tym również w oparciu o praktykę kliniczną realizowaną poprzez interdyscyplinarny zespół w Mazowieckim Specjalistycznym Centrum Zdrowia im. prof. Jana Mazurkiewicza w Tworkach.Praktyka składa się z dwóch bloków tematycznych.Pierwszy, pt. Arteterapia w procesie leczenia psychiatrycznego opisuje programy oraz wybrane warsztaty arteterapeutyczne skierowane do pacjentów w okresie leczenia oraz rehabilitacji psychiatrycznej.Drugi blok tematyczny to programy edukacyjno-kliniczne, które mogą być prowadzone w placówkach medycznych. Stosowane w psychiatrii zakładają stymulowanie, modyfikację doświadczeń, poszerzanie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych. Programy edukacyjno-kliniczne w zastosowaniu klinicznym są istotnym czynnikiem pobudzającym aktywizację arteterapeutyczną. Dzięki temu monografia ta pozwoli czytelnikom doświadczyć wielu wymiarów arteterapii - jako metody badawczej, terapeutycznej i edukacyjnej. Jej szerokie spektrum oddziaływań w istotny sposób poszerza obszar pomocy i opieki zdrowotnej dla osób chorych.Publikacja jednocześnie ma charakter uniwersalny, proponowane warsztaty mogą być wykorzystywane w rehabilitacji psychiatrycznej osób chorych bądź niepełnosprawnych psychicznie, ale także w pracy z osobami, w tym z dziećmi, przejawiającymi zaburzenia kontaktu interpersonalnego, zaburzenia emocjonalne czy zaburzenia zachowania.Ta książka powstała by "poczuć, przeżyć i przepracować" warsztaty arteterapeutyczne.
WPROWADZENIE I * Magdalena Abakanowicz * WPROWADZENIE II * Aleksandra Chmielnicka-Plaskota, Bartosz Łoza, Anna Mosiołek, Iwona Patejuk-Mazurek * 1. REFLEKSJE O ARTETERAPII * * 1.1. Arteterapia w praktyce klinicznej MSCZ * Aleksandra Chmielnicka-Plaskota, Bartosz Łoza, Anna Mosiołek, Iwona Patejuk-Mazurek * 1.2. Autoportret – Maska – Ja. Budowanie tożsamości * Grażyna Borowik * 1.3. Schizofrenia – współchorobowość - terapia kreatywna * Magdalena Tyszkiewicz, Wanda Żuchowicz * 1.4. Definicja arteterapii * Andrzej Kowal * 1.5. Kolekcja tworkowska * Maria Pałuba, Bartosz Łoza * I. ARTETERAPIA W PROCESIE LECZENIA PSYCHIATRYCZNEGO * 2. PROGRAMY TERAPEUTYCZNE * * 2.1. Praca ze zmysłami w procesie rehabilitacji psychiatrycznej - studium przypadku * Jolanta Frieze, Bartosz Łoza, Aleksandra Chmielnicka-Plaskota, Maria Pałuba, Maja Polikowska * 2.2. Świadomość własnego potencjału twórczego u osób z zaburzeniami afektywnymi dwubiegunowymi - studium przypadku * Hanna Nawrot, Piotr Trzaskowski, Aleksandra Chmielnicka-Plaskota, Anna Mosiołek * 2.3. Turnusy leczniczo-rehabilitacyjne. Plenery malarskie * Andrzej Kowal * 3. RYSUNEK I MALARSTWO * 3.1. Autoportret w arteterapii Robert Bartel * 3.2. Psychorysunek w procesie leczenia psychiatrycznego. Moje drzewo * Krystyna Anna Wiśniewska, Anna Mosiołek * 3.3. Psychorysunek w procesie leczenia psychiatrycznego. Mój portret * Krystyna Anna Wiśniewska, Anna Mosiołek * 3.4. Dotyk barwy * Aleksandra Chmielnicka-Plaskota, Bartosz Łoza, Maria Pałuba, Anna Mosiołek, Maja Polikowska * 3.5. Pranie myśli - doświadczanie siebie w przestrzeni sztuki * Aleksandra Chmielnicka-Plaskota, Bartosz Łoza, Anna Zielińska * 3.6. Malarstwo emocjonalne * Aleksandra Chmielnicka-Plaskota, Bartosz Łoza, Anna Zielińska, Iwona Patejuk-Mazurek, Maja Polikowska, Anna Mosiołek * 3.7. Arteterapia w procesie leczenia psychiatrycznego. Obraz choroby * Piotr Trzaskowski, Aleksandra Chmielnicka-Plaskota, Anna Mosiołek, Bartosz Łoza * 3.8. Arteterapia w procesie leczenia psychiatrycznego. Nasze miasto - przestrzeń osobista a przestrzeń publiczna * Aleksandra Chmielnicka-Plaskota, Maria Pałuba, Dominika Polkowka, Anna Słuszkiewicz, Wiktoria Siedlecka-Dorosz, Magda Szymańska * 3.9. Arteterapia w procesie leczenia psychiatrycznego. W dłoni mamy świat – warsztaty wieloetapowe * Wiktoria Siedlecka-Dorosz, Aleksandra Chmielnicka-Plaskota, Maria Pałuba, * Dominika Polkowka, Anna Słuszkiewicz, Magdalena Szymańska * 4. RZEŹBA * 4.1. Moja przyszłość * Anna Zielińska, Aleksandra Chmielnicka-Plaskota, Bartosz Łoza, Iwona Patejuk-Mazurek, Anna Mosiołek, Maja Polikowska * 4.2. Arteterapia w procesie leczenia psychiatrycznego. Autoportret z chorobą * Anna Zielińska, Aleksandra Chmielnicka-Plaskota, Bartosz Łoza, Paweł Bednarski, Iwona Patejuk-Mazurek, Maja Polikowska * 4.3. Arteterapia w procesie rehabilitacji psychiatrycznej. Jestem górą * Dorota Eggert, Aleksandra Chmielnicka-Plaskota, Maria Pałuba, Dominika Polkowska * 5. HAPPENING, INSTALACJA, ASSEMBLAGE, COLLAGE * 5.1. Drzewo najpiękniejszych wiadomości * Bartosz Łoza, Paweł Bednarski, Jonathan Britmann, Maria Pałuba, Iwona Patejuk-Mazurek, Anna Mosiołek, Aleksandra Plaskota, Maja Polikowska, Paulina Wnukiewicz, Anna Zielińska * 5.2. Maska choroby - studium przypadku * Aleksandra Chmielnicka-Plaskota, Bartosz Łoza, Maria Pałuba * 5.3. Babie lato * Anna Zielińska, Katarzyna Dyba, Aleksandra Chmielnicka-Plaskota, Bartosz Łoza, Iwona Patejuk-Mazurek, Anna Mosiołek, Maja Polikowska * 5.4. Arteterapia w procesie leczenia psychiatrycznego. W harmonii ze światem – kamień * Katarzyna Miller, Iwona Patejuk-Mazurek, Anna Mosiołek, Bartosz Łoza, * Maria Pałuba, Aleksandra Chmielnicka-Plaskota * 5.5. Arteterapia w procesie rehabilitacji psychiatrycznej. Portret smutku. Portret szczęścia * Renata Kochan, Iwona Patejuk-Mazurek, Aleksandra Chmielnicka-Plaskota * 6. FILM I FOTOGRAFIA * 6.1. Filmoterapia * Maja Polikowska, Bartosz Łoza, Maria Pałuba * 6.2. Fotografia w arteterapii. Światłem malowane * Katarzyna Cyniak-Górnecka, Aleksandra Chmielnicka-Plaskota, Iwona Patejuk-Mazurek, Piotr Tronina, Anna Żyłka, Małgorzata Bielarczyk * 7. DRAMA I TEATR * * 7.1. Dramaterapia w procesie pracy nad podmiotem z nastoletnimi chłopcami z diagnozą autyzmu w australijskim szkolnictwie specjalnym * Adrian Łania * 7.2. Arteterapia w procesie rehabilitacji psychiatrycznej. Ż jak życie - projekt teatralny * Alicja Górny * 7.3. Historia pewnej miłości * Michał Grubecki, Piotr Gołąb * 8. MUZYKA I RUCH * 8.1. Terapia dźwiękiem w pracy z pacjentem klinicznym * Anna Sikorska, Aleksander Pokorski, Hanna Nawrot, Anna Mosiołek, Aleksandra Chmielnicka-Plaskota * 8.2. Techniki relaksacyjne w pracy arteterapeuty * Aleksander Pokorski, Anna Sikorska, Hanna Nawrot, Anna Mosiołek, Aleksandra Chmielnicka-Plaskota * 8.3. Wybrane modele pracy w psychoterapii tańcem i ruchem * Katarzyna Dańska, Agnieszka Sokołowska, Izabela Guzek, Aleksandra Rayska * 8.4. Muzyka i rytm w grupowej pracy terapeutycznej * Katarzyna Dańska * 8.5. Z ciała do emocji i myśli. Analiza ruchu w pracy rozwojowej i terapeutycznej * Agnieszka Sokołowska * 8.6. Terapia tańcem i ruchem w pracy z dorosłymi osobami z autyzmem * Izabela Guzek * 8.7. Do zo’a – psychoterapia tańcem i ruchem z nastolatkami * Aleksandra Rayska * 9. INNE * * 9.1. Poezjoterapia aktywna: warsztaty „Co mi w duszy gra. Pisanie dla siebie, od siebie” * Anna Mosiołek, Krystyna Wiśniewska, Maja Polikowska * 9.2. Arteterapia w warunkach detencji na przykładzie technik terapii zajęciowej prowadzonej na oddziale o wzmocnionym stopniu zabezpieczenia * Łukasz Wroński, Sebastian Nadolny, Zbigniew Fal, Łukasz Federowicz * II. PROGRAMY EDUKACYJNO-KLINICZNE * 10. LAND ART * 10.1. Land art * Wiesław Karolak * 11. COLLAGE I ASSEMBLAGE * 11.1. Moja torba. Autoportret psychologiczny * Aleksandra Chmielnicka-Plaskota, Bartosz Łoza, Sheridan Linnell * 11.2. Oblicza krzywdy – autoportret * Janina Florczykiewicz * 11.3. Ja i mój obiekt plastyczny * Beata Mazurek-Maksymiuk, Aleksandra Chmielnicka-Plaskota * 12. INSTALACJA * * 12.1. Podróż. Moja wyspa w archipelagu. Narracja i metafora w arteterapii grupowej * Renata Kochan * 12.2. Ja wobec innych * Piotr Trzaskowski, Anna Mosiołek, Iwona Patejuk-Mazurek, Maja Polikowska * 13. RYSUNEK I MALARSTWO * 13.1. Ćwiczenia i warsztaty z resocjalizacji przez sztukę osób stosujących wszelką przemoc fizyczną ora psychiczną i przebywających w zakładach poprawczych oraz ośrodkach penitencjarnych * Tomasz Rudowski * 13.2. Mój dialog z mistrzem * Anna Steliga * 13.3. Mandala – odkrywanie siebie * Magdalena Załęska * 14. INNE - PRACA Z TEKSTEM * * 14.1. Poznanie się. Osobiste doświadczanie zapachów i smaków * María Belén Rodríguez Caama?o * 14.2. Pudełko znaczeń * Anna Maciejewicz, Anna Mosiołek, Aleksandra Chmielnicka-Plaskota * 14.3. Terapia sztuką w procesie pobudzania tworzenia rozwiązań kreatywnych. Książka unikatowa jako obiekt artystyczny * Magdalena Pastuszak
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17480 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
(Arteterapia : teoria, praktyka, projekty ; 3)
Bibliografia przy rozdziałach.
Część 3 poświęcona została w całości twórcom i ich projektom arteterapeutycznym. Arteterapia, podobnie jak sztuka, jest napędzana energią procesu twórczego, ale występuje też drugie, wyjątkowe źródło energii - kontakt terapeutyczny, katharsis, przemiana, uzdrowienie. Mamy więc do czynienia z "dwiema energiami", których interakcje przyjmują rozmaite, osobiste formy. O ile dwa poprzednie tomy "Arteterapii" były pragmatyczne i w pewnym stopniu - akademickie, o tyle w III tomie przychodzi pora na wydobycie roli samych autorów tych przemian - arteterapeutów. Ludzie ci nie są anonimowi, a w wielu przypadkach tworzą wspaniałe szkoły arteterapii. Wydaje się fascynujące, by prześledzić, jak powstawały wielkie projekty i jaką rolę w tym odgrywali ich kreatorzy. Niedawna śmierć Pana Doktora Andrzeja Kowala, współtwórcy polskiej arteterapii, uzmysławia boleśnie, że bez odniesienia się wprost do twórcy, dzieło pozostaje - w jakiejś swojej istotnej części - bezosobowe i daremne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18915 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
"ZENTANGLE - TWÓRCZY RELAKS" Czy choć raz w życiu przydarzyło Ci się zapełnić kartkę papieru mniej lub bardziej wyrafinowanymi wzorami podczas nudnego spotkania lub długiej rozmowy telefonicznej? Jeśli odpowiedź jest twierdząca - oto coś dla Ciebie! Zentangle to właśnie rysowanie powtarzających się wzorów - bez stresu, że coś się nie uda! Chodzi tu nie tylko o efekt końcowy, a sam proces tworzenia. Zentangle to sztuka, która rozwija kreatywność, zdolności manualne, poprawia koncentrację, minimalizuje stres, wspomaga leczenie depresji, bezsenności, wprowadza w stan wewnętrznej medytacji. Wystarczy długopis, pisak, pióro, kartka papieru i książka "ZENTANGLE - TWÓRCZY RELAKS", która nauczy Cię w prosty sposób jak zostać Zentanglerem! Autorkami książki są Certyfikowane Trenerki Zentangle (CZT) - Suzanne McNeill, Sandy Steen Bartholomew i Marie Browning. Książka wprowadza w niezwykle przystępny sposób w tajniki Zentangle, pokazując krok po kroku jak narysować ponad 100 wzorów, pozwalając wypróbować technikę oraz rozwijać twórczość Zentangle. Przedstawia inspiracje ze świata zewnętrznego i wskazuje jak zastosować rezultaty swojej pracy w sztuce użytkowej, prezentując liczne galerie. Książkę ubarwiają krótkie historie osób, które rozwinęły swoją kreatywność i zmieniły nastawienie do życia, dzięki przygodzie z Zentangle. Odkryj fascynujący świat Twórczego Relaksu Zentangle, na punkcie którego oszalały setki tysięcy ludzi na całym świecie!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17826 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The dreaming source of creativity : 30 creative and magical ways to work on yourself.
Bibliografia, netografia na stronach 235-240.
Korzystając z dziesiątek lat terapeutycznego doświadczenia i wiedzy na temat psychologii zorientowanej na proces oraz najgłębszych źródeł kreatywności autorka, terapeutka i artystka Amy Mindell zabiera cię w podróż, aby odkryć kreatywność oraz inspiracje ukryte w ciele, w różnych obiektach, w środowisku, codziennej pracy czy symbolach. Jej książka "Psychologia twórczości w praktyce" pokazuje, jak marzenia, śnienie i wyobraźnia stanowią istotne źródło satysfakcjonującego życia.Książka jest pełna opowieści, przykładów pracy terapeutycznej, łatwych do wykonania ćwiczeń oraz zdjęć.Czytając oraz wykonując nieskomplikowane ćwiczenia odkryjesz, jak kreatywność powstaje wręcz z niczego, oraz że możesz ją odnaleźć w najbardziej przyziemnych chwilach czy miejscach.Zawarte tutaj metody są również pomocne dla tych terapeutów, którzy chcieliby wnieść twórczy i artystyczny wymiar do swojej pracy. Psychologia zorientowana na proces oferuje unikatowe, rozwijające umysł podejście do kreatywności oparte na snach, doświadczeniach ciała i ogólnych sytuacjach życiowych. Wykorzystanie "pola intencjonalnego" jako źródła kreatywności jest nową i wyjątkową perspektywą w terapii sztuką, aktorstwie, tańcu i wszędzie tam, gdzie przydatna jest doza twórczego, nieskrępowanego umysłu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20942 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kuferek Marcelka to propozycja scenariuszy do wykorzystania na lekcjach etyki w klasach 1–3 szkoły podstawowej, a także podczas treningów umiejętności społecznych (TUS). Książka powstała na podstawie wieloletniego doświadczenia Autorki w nauczaniu wczesnoszkolnym. Kuferek Marcelka jest zbiorem 22 scenariuszy zajęć z elementami arteterapii na I etapie szkoły podstawowej zgodnymi z najnowszą podstawą programową oraz 41 kart pracy. Wszystkie scenariusze spina klamra w postaci Marcelka – chłopca z lustra, który nie zna wartości. Autorka wykorzystała element bajkoterapii, który pozwala dzieciom wejść w rolę i utożsamić się z Marcelkiem. Taki zabieg ma pozytywny wpływ na uczestników zajęć – pomagając chłopcu, uczniowie podświadomie pomagają sobie. Zajęcia oparte na scenariuszach zawartych w Kuferku Marcelka pomagają w poznaniu: - otaczającego świata (dobro, zło), - wartości (godność, szacunek, wolność), - emocji (złość, miłość), - sposobów rozładowania emocji, - znaczenia słów, pojęć, przysłów i powiedzeń. Dzieci dowiadują się również jak żyć w zgodzie z naturą i dlaczego należy szanować przyrodę, a także na czym polega poczucie przynależności do społeczeństwa. Scenariusze dostosowane są do pracy z dziećmi z autyzmem i zespołem Aspergera. Służą rozwijaniu m.in. umiejętności: słuchania, reagowania na wypowiedzi innych, budowania własnej tożsamości poprzez poznawanie swoich słabych i mocnych stron. Podczas proponowanych zajęć wykorzystany jest proces modelowania, uczenia się oraz odgrywania ról. Proponowane scenariusze pomagają w wypracowaniu schematów radzenia sobie w życiu codziennym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22404 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 213-[214].
Dla rodziców i nauczycieli.
Autorka od wielu lat zajmuje się pracą z dziećmi, pomaga im za pomocą sztuki, czyli stosuje techniki arteterapii, takie jak: rysownie mandali, relaksację, wizualizację, zabawę z kolegom, dramę, teatr terapeutyczny. Książka jest owocem jej wieloletnich doświadczeń, znajdziecie w niej Państwo mnóstwo praktycznych porad, kolorowych zdjęć, technik i pomysłów na pracę z dziećmi.
1. Reminiscencje autora 7 * 2. Poziomy w pracy arteterapeutycznej, czyli jak efektywnie pracować z dzieckiem 10 * 3. Funkcje mózgu w edukacji i terapii przez sztukę, o których warto wiedzieć 17 * 4. Jak skutecznie komunikować się z dzieckiem 20 * 5. Kreatywne myślenie jako klucz do osiągania sukcesów 28 * 6. Ścieżki emocjonalne jako dominujący aspekt stymulacji rozwoju 36 * 7. Magia kolorów w pracy z dzieckiem 45 * 8. Relaksacja, synchronizacja i wizualizacja elementami wprowadzającymi do pracy 74 * 9. Twórcze malowanie i rysowanie 116 * 10. Mandala 137 * 11. Drama 166 * 12. Teatr Forum 186 * 13. Teatr jako forma pracy edukacyjnej i terapeutycznej 189 * 14. Kotwice arteterapeutyczne 206 * 15. Zawsze bądź dzieckiem 211 * Bibliografia 213
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 10.05.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16397 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia Pedagogiczna : warsztaty i scenariusze zajęć)
Bibliogr., netogr. s. 161-165.
Książka Arteterapia. Scenariusze zajęć z serii: Terapia Pedagogiczna. Warsztaty i Scenariusze Zajęć przeznaczona jest dla nauczycieli, pedagogów i innych osób zainteresowanych oddziaływaniem sztuki, chcących wzbogacić swoje zajęcia o elementy arteterapii. Znajdują się tu kompletne konspekty zajęć przeznaczonych dla grup w różnym wieku i na różnych etapach edukacji, w szkole i poza szkołą. Proponowane zajęcia nakierowane są na rozwój konkretnych umiejętności lub przezwyciężanie określonych trudności. Konspekty poprzedza rozdział teoretyczny, który pozwala na usystematyzowanie i poszerzenie wiadomości na temat arteterapii.Autorki żywią nadzieję, że publikacja ta przyczyni się do wzbogacenia zajęć prowadzonych przez nauczycieli i pedagogów oraz do rozpropagowania pięknej idei arteterapii, którą cechuje holistyczne podejście do człowieka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18482 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej