Komunikacja interpersonalna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(173)
Forma i typ
Książki
(167)
Poradniki i przewodniki
(93)
Publikacje dydaktyczne
(22)
Publikacje fachowe
(20)
Publikacje naukowe
(14)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(7)
Audiobooki
(5)
Proza
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Programy komputerowe
(1)
Dostępność
dostępne
(185)
wypożyczone
(57)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(10)
BD40 (Suwalska 11)
(6)
BD52 (Rembielińska 6a)
(6)
BD53 (Bazyliańska 6)
(3)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(7)
CN1 (św. Wincentego 85)
(28)
MW123 (św. Wincentego 64)
(6)
W2 (Bazyliańska 6)
(20)
W29 (Rembielińska 6a)
(7)
W37 (Smoleńska 94)
(8)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(3)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(8)
W64 (Radzymińska 121)
(12)
W72 (Suwalska 11)
(2)
W85 (Jórskiego 41)
(5)
W98 (Kondratowicza 23)
(7)
WP130 (św. Wincentego 85)
(104)
Autor
Berendt Joanna
(4)
Carnegie Dale (1888-1955)
(4)
Błaż Agata
(3)
Eichelberger Wojciech (1944- )
(3)
Gray John (1951- )
(3)
Gut-Orłowska Magdalena
(3)
Harwas-Napierała Barbara
(3)
Maruszkin Małgorzata
(3)
Pell Arthur R
(3)
Skoczylas Grażyna
(3)
Żabiński Dawid
(3)
Adler Ronald Brian (1946- )
(2)
Aladjidi Virginie (1971- )
(2)
Bralczyk Jerzy (1947- )
(2)
Carnegie Dorothy (1912- )
(2)
Chapman Gary D. (1938- )
(2)
Cichawa Paweł
(2)
Davis Martha (1947- )
(2)
Duda Anna K
(2)
Dziewońska Dorota
(2)
Erikson Thomas (1965- )
(2)
Fanning Patrick
(2)
Giżyńska Suzan (1972- )
(2)
Glass Lillian
(2)
Gryżewski Andrzej (psycholog)
(2)
Jaszecka Karolina
(2)
Jóźwiak Bożena
(2)
Kazek Beata
(2)
Kozak Agnieszka
(2)
Kuhn Joanna
(2)
Lipa Michał
(2)
McKay Matthew
(2)
Miller Katarzyna
(2)
Miller Katarzyna (1962- )
(2)
Moskal Maria
(2)
Pellissier Caroline (1971- )
(2)
Proctor Russell F
(2)
Roca Elisenda (1963- )
(2)
Rosenfeld Lawrence B. (1944- )
(2)
Sendor Magdalena
(2)
Serafinowicz Agnieszka
(2)
Sikorski Wiesław
(2)
Smółka Paweł
(2)
Stanisławska Irena A
(2)
Syska Dariusz
(2)
Wegner-Jezierska Magdalena (1974- )
(2)
Wojciechowska Justyna (logopeda)
(2)
Woldańska Justyna
(2)
Altucher Claudia Azula
(1)
Altucher James
(1)
Arentewicz Joanna
(1)
Arndt Roland
(1)
Artymiak Małgorzata
(1)
Bacon Terry R. (1947- )
(1)
Banasiak Jan
(1)
Baney Joann
(1)
Barker Alan (1956- )
(1)
Baron-Cohen Simon
(1)
Baryło Waldemar
(1)
Bauer Katarzyna
(1)
Baylon Christian
(1)
Bielas Jacek
(1)
Bigaj Laura
(1)
Bilmin-Odrowąż Joanna
(1)
Boniszewska Anna
(1)
Boszczyk Natalia
(1)
Boćkowski Lesław E
(1)
Brett Regina (1956- )
(1)
Brian Rachel (1971- )
(1)
Brzeziński Miłosz
(1)
Buk Katarzyna
(1)
Bullock Dan (1983- )
(1)
Burningham Sarah O`Leary
(1)
Błachowicz Ewa
(1)
Błaszczak Ewa
(1)
Błońska Ewelina
(1)
Carter Jay
(1)
Chang Jill
(1)
Cialdini Robert B. (1945- )
(1)
Ciałkowska-Rysz Aleksandra
(1)
Covan David
(1)
Cwalina Wojciech (1971- )
(1)
Cydejko Ewdokia
(1)
Cyganik Kamil
(1)
Czak Krystyna
(1)
Czarnawska Mira Montana (1953- )
(1)
Czechowska-|Bieluga Marta
(1)
Czernik Jakub
(1)
Dondziłło Grzegorz
(1)
Donoghue Paul J
(1)
Doroba Anita
(1)
Dreeke Robin
(1)
Dudzik Katarzyna
(1)
Dziedzic Agnieszka
(1)
Emery Roxanne
(1)
Faber Joanna
(1)
Falkowski Andrzej (1953- )
(1)
Fenyvesiová Lívia
(1)
Ferrazzi Keith
(1)
Filak Patrycja
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(61)
2010 - 2019
(88)
2000 - 2009
(18)
1990 - 1999
(5)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(121)
1901-2000
(11)
1989-2000
(6)
1918-1939
(2)
1945-1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(172)
Ukraina
(1)
Język
polski
(172)
ukraiński
(1)
Odbiorca
Rodzice
(19)
Nauczyciele
(14)
6-8 lat
(7)
Dzieci
(7)
Psychoterapeuci
(6)
Pedagodzy
(5)
0-5 lat
(4)
14-17 lat
(4)
9-13 lat
(4)
Młodzież
(4)
Szkoły wyższe
(4)
Kobieta
(3)
Psycholodzy
(3)
Coachowie
(2)
Logopedzi
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Dyrektorzy szkół
(1)
Lekarze
(1)
Menadżerowie
(1)
Menedżerowie
(1)
Neurologowie dziecięcy
(1)
Opiekunowie dzieci z zaburzeniami o charakterze autystycznym
(1)
Opiekunowie medyczni
(1)
Pediatrzy
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Pracownicy HR
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Pracownicy służby zdrowia
(1)
Psychiatrzy
(1)
Psycholodzy kliniczni
(1)
Rehabilitanci
(1)
Specjaliści terapii uzależnień
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Szkoły zawodowe
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Uczniowie szkół zawodowych
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Literatura francuska
(2)
Literatura katalońska
(2)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura ukraińska
(1)
Temat
Kobieta
(5231)
Rodzina
(4024)
Przyjaźń
(3844)
Miłość
(3263)
Tajemnica
(2967)
Komunikacja interpersonalna
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2942)
Relacje międzyludzkie
(2526)
Zabójstwo
(2178)
Życie codzienne
(1913)
Magia
(1735)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1595)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1536)
Uczucia
(1408)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1369)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1350)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1135)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Trudne sytuacje życiowe
(1009)
Chłopcy
(1004)
Wybory życiowe
(942)
Sekrety rodzinne
(935)
Policjanci
(910)
Żydzi
(897)
Relacja romantyczna
(884)
Osoby zaginione
(879)
Psy
(865)
Władcy
(864)
Historia
(847)
Kultura
(824)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(780)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(751)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(719)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Arystokracja
(683)
Koty
(681)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Stworzenia fantastyczne
(669)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(638)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(624)
Wakacje
(608)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(576)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(560)
Zemsta
(555)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(515)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(508)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(495)
Zarządzanie
(495)
Matematyka
(483)
Spisek
(476)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(472)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(459)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Marzenia
(446)
Samotność
(445)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Czarownice i czarownicy
(428)
Nauczanie początkowe
(428)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(425)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
2001-
(3)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Rosja
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Gatunek
Poradnik
(104)
Scenariusz zajęć
(8)
Podręcznik
(7)
Opracowanie
(6)
Praca zbiorowa
(6)
Wydawnictwa popularne
(5)
Wywiad dziennikarski
(5)
Materiały pomocnicze
(4)
Opowiadania i nowele
(4)
Podręczniki
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Publicystyka
(2)
Aforyzmy
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Esej
(1)
Fotografia cyfrowa
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Komiks
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół
(1)
Monografia
(1)
Publicystyka polska
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Wywiad-rzeka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Rodzina, relacje międzyludzkie
(49)
Psychologia
(47)
Edukacja i pedagogika
(30)
Rozwój osobisty
(28)
Socjologia i społeczeństwo
(14)
Praca, kariera, pieniądze
(8)
Medycyna i zdrowie
(7)
Zarządzanie i marketing
(7)
Media i komunikacja społeczna
(5)
Językoznawstwo
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Religia i duchowość
(1)
173 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
U góry okładki: Nawiązuj relacje, które dodadzą ci skrzydeł!.
Bibliografia na stronach 155-[157].
Bernardo Stamateas, psycholog, psychoterapeuta i seksuolog kliniczny, którego ksiązki cieszą sie w Polsce dużym powodzeniem, radzi, jak zmienić swoją osobowość w pozytywnym kierunku. Sposobem na to jest m.in. otoczenie się ludźmi myślącymi pozytywnie, chcącymi się rozwijać, nieprowokującymi niepotrzebnych konfliktów. Z ksiażki dowiemy się, jak ich rozpoznać, na jakie cechy zwrócić uwagę, a także jak uzdrowić swoje relacje z inymi ludźmi, aby czerpać z nich dobre nastawienie do życia. Bez takiego nastawienia i wsparcia z zewnątrz trudno realizować swoje plany i marzenia. Ta książka niewątpliwie niesie ze sobą pozytywne wibracje.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22428 (1 egz.)
(dostępność ok. 10.06.2024)
Książka
W koszyku
(Spektrum)
Na podstawie tej książki nakręcono nominowany do Oscara film dokumentalny Życie animowane.
Ron Suskind, dziennikarz i laureat Nagrody Pulitzera, opisuje dwadzieścia lat z życia swojej rodziny, dla której filmy Disneya stały się jedynym sposobem na porozumiewanie się z synem Owenem. Chłopiec, u którego zdiagnozowano zaburzenia ze spektrum autyzmu, przez lata nie posługiwał się mową - uwielbiał za to przesiadywać przed telewizorem i raz po raz oglądać te same bajki. Z czasem nauczył się na pamięć kwestii oraz piosenek z ukochanych filmów, przekształcając je we własny język. Słowami wypowiadanymi przez bohaterów i ich pomocników zaczął wyrażać miłość, radość czy smutek. Tym samym wciągnął bliskich do swojego animowanego świata. To wzruszająca opowieść o tym, jak miłość do dziecka potrafi całkowicie zmienić spojrzenie na rzeczywistość. Gdy dzięki filmowym postaciom Owen powoli zaczynał budować swoją tożsamość, jego rodzice odkryli, że w pasji ich syna kryje się klucz do jego świata. Na podstawie tej książki nakręcono nominowany do Oscara film dokumentalny Życie animowane. "Napisana z niebywałą wrażliwością, poczuciem humoru i przenikliwą szczerością książka Życie animowane, to historia o miłości, która może diametralnie zmienić sposób w jaki postrzegamy osoby z autyzmem, a także samych siebie. Mówiąc najprościej, to arcydzieło, od którego nie można się oderwać" Geraldine Brooks, laureatka Nagrody Pulitzera, autorka książek March oraz Ludzie księgi. "Ron Suskind zamienia poruszającą tragedię w zwycięską podróż, mającą na celu odkrycie bohatera skrytego we wnętrzu jego syna. Ta książka zachwyci czytelników w każdym wieku, którzy z chęcią przekażą dalej znajdującą się w niej nadzieję, niezłomność i bezgraniczną miłość". dr Philip Zimbardo, emerytowany profesor psychologii Uniwersytetu Stanforda, autor książek Efekt Lucyfera i Siła Czasu. Ron Suskind - amerykański pisarz i dziennikarz. Był stałym współpracownikiem "The Wall Street Journal" zajmującym się sprawami wewnętrznymi, aktualnie sprawuje funkcję Starszego Członka w Harvardzkim Centrum Etyki. Laureat Nagrody Pulitzera. Autor książek z gatunku literatury faktu, w tym czterech bestsellerów "New York Times’a". U jego syna Owena zdiagnozowano zaburzenia ze spektrum autyzmu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19576 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI wieku)
Bibliografia na stronach 662-747. Indeks.
Streszczenia i słowa kluczowe w języku angielskim.
"Zakres tematyczny recenzowanej pracy zbiorowej jest dosyć szeroki - można go zlokalizować na pograniczu paru dyscyplin naukowych, począwszy od gerontologii, logopedii i językoznawstwa, poprzez medycynę, neurofizjologię i neuropsychologię, do współczesnej komunikacji społecznej, zaś tematem głównym jest obecna w tytule monografii gerontologopedia, czyli logopedia wieku podeszłego. Jest to młoda, tworząca się subdyscyplina z pogranicza logopedii i gerontologii, która zajmuje się procesami komunikowania się słownego osób starszych, wyjaśnia rozwojowe zmiany związane z jakością realizowanych funkcji komunikacyjnych oraz wskazuje drogi postępowania diagnostycznego zjawisk patologii mowy i języka a także ustala metody pracy z pacjentem. Bez wątpienia recenzowana książka jest dziełem nie tylko interesującym poznawczo, napisanym przez wysokiej klasy specjalistów, ale nade wszystko jest publikacją pionierską w polskiej literaturze przedmiotu. Struktura tej publikacji zbiorowej obejmuje trzy obszerne części, których tematem przewodnim jest komunikacja (cz. I: Wprowadzenie do komunikowania w starości, cz. II: Komunikacja w procesie fizjologicznego starzenia się, oraz cz. III: Komunikacja powikłana procesami patologicznymi). [.] Recenzowana praca to ważna publikacja, nowatorska w swej problematyce, o przejrzystej strukturze treści, bardzo dobrze udokumentowana i wartościowa poznawczo". Z recenzji prof. dra hab. Adama Zycha
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 613 (1 egz.)
Kaucja: 63,05 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19546 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: La communication sans violence : apprenez à défendre vos idées de manière positive pour établir des relations de qualité et obtenir ce qui est important pour vous.
Każdego dnia rozmawiamy z naszymi domownikami, przyjaciółmi, kolegami z pracy, sąsiadami, sprzedawcami w sklepie. Z pewnością wielu z nas znalazło się w sytuacji, gdy jedno słowo wypowiedziane bez złych intencji wznieciło pożar - wystarczyło, aby zranić lub zdenerwować drugą osobę… Na szczęście istnieją metody, które pomogą ci zapobiegać takim nagłym konfliktom. Technika komunikacji bez przemocy jest skuteczna nie tylko w przypadku pojawienia się agresji - przede wszystkim pozwala w pozytywny sposób nawiązywać relacje oraz tworzyć warunki do tego, aby rozmowa była wartościowa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22441 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [338]-340.
Jesteś rodzicem? Nie możesz nie znać tej książki. Każdy, kto ma dzieci, miewa też czasem dość. Histeria malucha z powodu złej pary spodni, walki pomiędzy rodzeństwem na tylnym siedzeniu samochodu, nieustanne batalie o poranne wyjście z domu. Napięte sytuacje, kiedy wkradają się chaos i trudne emocje, to wyzwanie dla wielu rodziców. W takich chwilach otwartość, cierpliwość i rzeczowy dialog wydają się teoretycznie niemożliwe. Heather Turgeon i Julie Wright mają na to rozwiązanie. Stworzona przez nich książka pokazuje, jak ROZMAWIAĆ z dzieckiem. W oparciu o opracowany przez siebie model, na który składają się okazywanie zrozumienia, wyznaczanie granic i rozwiązywanie problemów, autorki przedstawiają wskazówki dotyczące mowy ciała oraz przydatne narzędzia, dzięki którym dzieci zaczną słuchać ciebie, a ty nauczysz się słuchać ich. Oprócz tego z książki dowiesz się między innymi: * jak szybko i skutecznie poradzić sobie z atakami złości, * jak poprawić relacje pomiędzy rodzeństwem, * jak nauczyć dziecko mądrego korzystania z nowych technologii, * jak skłonić pociechy do wykonywania poleceń i jak motywować je do współpracy, * jak uśpić malucha i już o dwudziestej mieć happy hours. Autorki, powołując się na najnowsze badania, pokazują, że słowa, które codziennie wypowiadamy, i ton naszego głosu mogą być bardzo skuteczne, o ile zostaną odpowiednio dobrane. Turgeon i Wright nie ograniczają się jednak tylko do teorii - przygotowały też zestaw gotowych rozmów i najlepszych rozwiązań. W ich książce znajdziesz odpowiedź na pytanie: "Co dokładnie mam powiedzieć?" w postaci wziętych z życia scenariuszy. Dzięki temu już dziś będziesz w stanie zmienić sposób, w jaki rozmawiasz z dzieckiem. Cudownie praktyczny poradnik o podejściu do wychowania, które jest nie tylko bardziej życzliwe, ale i znacznie skuteczniejsze. Najlepszym sposobem na to, aby nauczyć dzieci słuchać, jest słuchanie ich samych - to punkt wyjścia do prostego, składającego się z trzech etapów procesu, który przedstawiają tu autorki. JULIAN TREASURE, pięciokrotny prelegent TED oraz autor książki How to Be Heard***Heather Turgeon, terapeutka rodzinna, psychoterapeutka specjalizująca się w zagadnieniach związanych ze snem oraz wychowaniem dzieci. Jej artykuły ukazują się m.in. na łamach "New York Timesa" oraz "The Washington Post". Wraz z Julie często gości jako prelegentka w klubach dla rodziców i szkołach, prowadzi konsultacje w zakresie zaburzeń snu oraz terapię indywidualną. Julie Wright, terapeutka rodzinna, twórczyni cyklu spotkań "Mama i ja", jednego z najbardziej znanych tego typu programów. Dysponuje specjalistyczną wiedzą i doświadczeniem w zakresie wychowania dzieci w wieku od urodzenia do 3. roku życia, pracowała w Cedar-Synai Early Childhood Center, a także w klinice dziecięcej Child Guidance Clinic w Los Angeles.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19799 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ewka, co cię ugryzło? : jak się zrozumieć i porozumieć w związku / Ewa Tyralik-Kulpa. - Wydanie II. - Warszawa : Cojanato?, copyright 2020. - 108, [3] strony ; 24 cm.
Bibliografie, netografie przy rozdziałach.
Każdy kontakt z drugą osobą może przynieść radość i porozumienie, może jednak również zwieść nas na manowce. Czasami, gdy się komunikujemy, zamiast zrozumienia i bliskości pojawia się żal i poczucie osamotnienia. Chociaż tak bardzo chcemy się usłyszeć i zostać usłyszanymi, oddalamy się od siebie.To książka dla osób, które czują potrzebę poprawienia komunikacji z bliskimi - w szczególności z partnerką lub partnerem, ale też rodzicami, dorastającymi dziećmi, przyjaciółmi i bliskimi. Dzięki niej nauczysz się rozpoznawać własne mechanizmy komunikacyjne i reagować z empatią na innych ludzi. Jeżeli. masz w życiu relację, na której bardzo ci zależy;zdarza ci się czasami, że choć bardzo się starasz, rozmowy nie zawsze idą w stronę, w którą powinny;ciekawi cię, jakie blokady mogą pojawiać się w twojej komunikacji, a jakie blokady twoich rozmówców działają na ciebie jak płachta na byka;chcesz, aby twoje rozmowy z ważną dla ciebie osobą miały w sobie więcej luzu i jeszcze bardziej was zbliżały;to w książce Ewka, co cię ugryzło znajdziesz wiele praktycznych wskazówek, jak krok po kroku sprawiać, by komunikacja stawała się głęboka, szczera, skuteczna i satysfakcjonująca dla wszystkich stron."Impulsem do napisania tej książki było moje marzenie. Mam w życiu pewną relację, która jest dla mnie szczególnie cenna. Ale choć jest to jeden z najważniejszych dla mnie związków, rozmowy nie zawsze nam wychodzą. A ponieważ relacja ta jest dla mnie aż tak ważna, jeśli coś się nie udaje, boli to bardziej niż w innych przypadkach.Niczym uparty śledczy sprawdzam każdy trop, który prowadzi do porozumienia. Szukam magicznego składnika, który powoduje, że nasz przekaz trafia do odbiorcy, zostaje zrozumiany i życzliwie przyjęty, a następnie zamienia się w przepływ - działań lub słów, dzięki którym nasze relacje stają się trwalsze i bardziej satysfakcjonujące.Napisałam ten poradnik, aby każda osoba mająca w swoim życiu kogoś, z kim naprawdę chce się dogadać, otrzymała podpowiedzi, które pomogą jej zrozumieć, dlaczego czasami, pomimo najlepszych chęci, nie udaje nam się tego osiągnąć. Proponuję także praktyczne i sprawdzone narzędzia, które pomogą lepiej poznać siebie i innych i po prostu się porozumieć".- Ewa Tyralik-Kulpa, autorka książki "Ewka, co cię ugryzło"
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20904 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Komunikacija wid nula : Eseji dla Mani / Marija Tytarenko. - L`viv : Vidavnictvo Starogo Leva, 2019. - 227, [3] strony : fotografia ; 21 cm.
Literatura w języku ukraińskim.
Tekst w jezyku ukraińskim. Alfabet cyrylicki.
Ta książka jest o komunikacji, ale z nietypowej perspektywy. Porównując komunikację między dorosłymi i dziećmi (na przykładzie swojej córki), autorka dokonuje nieoczekiwanych odkryć. W szczególności, że my, dorośli, tracimy dziecięcą zdolność do prawdziwej komunikacji: na poziomie słów, ciszy, śpiewu, przytulania, całowania, zapachów itp. To książka o odbudowywaniu komunikacji od podstaw, poparta ciekawymi historiami i przykładami znanych mówców, odkryciami i błędami autorki, a także żartami, słowotwórstwem i wyobraźnią. Dla wszystkich, którzy chcą przemyśleć swoją komunikację i odzyskać to, co zostało utracone.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-4 LU (1 egz.)
Książka
W koszyku
Siła pozytywnego Nie / William Ury ; przekład Agnieszka Jacewicz. - Wydanie I (dodruk). - Poznań : Dom Wydawniczy Rebis, 2017. - 232 strony : ilustracje ; 24 cm.
Tytuł oryginału: The power of a positive No : how to say No and still get to Yes. Na okładce podtytuł: jak przez nie dotrzeć do tak.
Indeks.
W dzisiejszym świecie pełnym stresów i konieczności dokonywania nieustannych wyborów presja, by ustępować i mówić "Tak" cały czas rośnie. Efektem tego są stres, przepracowanie i zanik zasad etycznych. Sztuka mówienia "Nie" nigdy nie była tak potrzebna jak dziś.Niewłaściwie powiedziane "Nie" ma często wielką siłę niszczącą, zraża ludzi i wywołuje ich gniew. Dlatego tak ważne jest, by mówić je w odpowiedni sposób. Sekret kryje się w Pozytywnym "Nie", prostej, sprawdzonej metodzie, której każdy może się nauczyć.Ta niezastąpiona książka pokazuje trzy proste etapy Pozytywnego "Nie", uczy, jak bronić swoich interesów, przeciwstawiać się agresji i manipulacji ze strony tych, którym odmawiamy, a przede wszystkim, jak dojść do "Tak".Całe życie jest tańcem "Tak i "Nie". Codziennie stajemy przed koniecznością odmawiania przyjaciołom, członkom rodziny, szefom, pracownikom, kolegom z pracy, a nawet sobie. To, czy i jak mówimy "Nie" wpływa na jakość naszego życia. Możliwe, że jest to najważniejsze słowo i powinniśmy się nauczyć mówić je taktownie i skutecznie.William Ury to światowej sławy specjalista w zakresie negocjacji. Jest współtwórcą Harvard’s Program on Negotiation, doradcą w Białym Domu i Pentagonie, współpracuje także z największymi amerykańskimi korporacjami. Brał udział w mediacjach w czasie wojny w Czeczenii, Jugosławii i pomagał w rozwiązywaniu wielu kryzysowych sytuacji na całym świecie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20466 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Medycyna Paliatywna to publikacja przygotowana przez grono znanych i cenionych autorów, dostosowana jest do nowego programu specjalizacji, a omówione w niej zagadnienia zostały opracowane w oparciu o najnowszą literaturę światową. W podręczniku przedstawiono diagnozowanie, profilaktykę oraz leczenie farmakologiczne, chirurgiczne i radiologiczne objawów, które towarzyszą postępującym, zagrażającym życiu chorobom, a także formy rehabilitacji, zasady postępowania i komunikowanie się z chorym oraz jego rodziną, metody oceny jakości życia chorych, opiekę duchową i psychologiczną. Poruszono też tematykę związaną z wypaleniem zawodowym oraz problemami etycznymi i prawnymi w opiece paliatywnej. Publikacja zainteresuje lekarzy specjalizujących się w medycynie paliatywnej, onkologów, pielęgniarki onkologiczne i pracujące w hospicjach oraz studentów medycyny i wydziałów nauk o zdrowiu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55278 (1 egz.)
Kaucja: 97,00 zł
Książka
W koszyku
Puszka : dobre rozmowy na ważne tematy / Magdalena Wegner-Jezierska ; ilustracje: Joanna Remus-Duda. - Wydanie I. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2023. - 1 teka (14, [2] strona, [40] kart tablic) : ilustracje ; 31 cm + 1 puszka do złożenia.
Dla wychowawców, terapeutów pracujących z pacjentami indywidualnie, trenerów TUS, socjoterapeutów, rodziców, osób pracujących z dziećmi, młodzieżą i młodymi dorosłymi w wieku 12-20 lat.
Prezentujemy atrakcyjną i prostą w formie pomoc, która doskonale sprawdzi się podczas zajęć treningu umiejętności społecznych, lekcji wychowawczych, socjoterapii, terapii indywidualnej czy rodzinnych dyskusji w domu. Publikacja – oparta na formule pracy znanej jako „puszka Pandory” – powstała z myślą o młodych ludziach w wieku 12–20 lat.
W skład zestawu wchodzą: zeszyt z instrukcją, wskazówkami dla moderatora grupy oraz komentarzem do każdego z omawianych zagadnień; 360 pytań dotyczących 12 ważnych tematów, takich jak m.in.: emocje, rodzina, zdrowie, cele, odmienność, nękanie, śmierć; zestaw startowy z 30 zasadami dobrej dyskusji; puszka do samodzielnego złożenia, z której uczestnicy zajęć losują pytania.
Na czym polega praca z „Puszką”? Członkowie grupy kolejno losują pytania, odczytują je na głos, a następnie odpowiadają na nie. Moderator podtrzymuje dyskusję, dopytując, podając w wątpliwość, zwracając się do pozostałych członków grupy po odpowiedzi. Zajęcia z wykorzystaniem „Puszki” to nie tylko nauka dyskusji czy trening wypowiadania się na forum grupy, ale także sposób na zintegrowanie uczniów, nauka mentalizacji oraz tolerancji i szacunku wobec innych punktów widzenia. [Opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Scenariusze zajęć wspierających rozwój kompetencji emocjonalnych i społecznych młodzieży w szkole ponadpodstawowej to 50 ćwiczeń zebranych w 9 obszarach tematycznych: Integracja międzyosobowa – propozycje ćwiczeń integrujących klasę szkolną. Emocjonalność człowieka – pośród ćwiczeń do wykonania uczniowie znajdą zarówno trening relaksacji, jak i zadania ułatwiające walkę ze stresem. Komunikacja interpersonalna – pośród narzędzi komunikacyjnych uczniowie nauczą się korzystać z komunikatów JA, poznają podstawy aktywnego słuchania oraz dokonają analizy komunikatów pozawerbalnych służących budowaniu relacji. Asertywność – stanowcze, ale łagodne i bezpośrednie wyrażanie swoich opinii, obrona własnych praw w relacjach z innymi oraz umiejętność stawiania granic i reagowania na krytykę to tylko niektóre fragmenty mapy asertywności, z którą będą pracować uczniowie. Konflikt i metody jego rozwiązywania – w tej części scenariuszy uczniowie zapoznają się z podstawowymi metodami rozwiązywania konfliktów oraz stosowaniem różnych typów argumentacji. Mentalizacja – to z kolei zbiór przeznaczony do ćwiczenia umiejętności rozumienia perspektywy innych osób. Organizacja czasu – scenariusze pokazujące, jak nauczyć młodzież przejmować odpowiedzialność za swoje wybory, dystrybucję czasu, planowanie i osiąganie zamierzonych celów. Zdrowie psychiczne – scenariusze powstałe z przekonania, że podstawowa wiedza o życiu psychicznym, symptomach zaburzeń, drogach poszukiwania pomocy w kryzysie jest niezbędna każdemu nastolatkowi. Rozwój osobisty – zadania zaproponowane w scenariuszach mają na celu uświadomić, że osobowość młodego człowieka będąca w procesie kształtowania się może i powinna ulegać świadomym, celowym zmianom, aby osiągać kształt pożądany przez nich samych. Scenariusze zostały przygotowane są z myślą o pracy z młodzieżą zarówno podczas lekcji wychowawczych, jak i specjalnie planowanych warsztatów lub treningów. [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22525 (1 egz.)
(dostępność ok. 03.06.2024)
Książka
W koszyku
Komunikacja marketingowa : modele, struktury, formy przekazu / Jan W. Wiktor. - Wyd. 2. zm. i rozsz. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2013. - 376 s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 365-376.
Książka przybliża elementy komunikacji marketingowej: modele, funkcje, struktury i formy. Omawia najnowsze praktyki promocyjne stosowane przez firmy i agencje np. faktycznie zrealizowane kampanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 339 (1 egz.)
Kaucja: 50,00 zł
Książka
W koszyku
Komunikowanie się z chorym psychicznie / dr hab. n. społ. Ewa Wilczek-Rużyczka. - Wydanie II. - Warszawa : PZWL, 2019. - XI, [1], 132, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Wydanie I ukazało się nakładem Wydawnictwa Czelej.
Bibliografia, wykaz aktów prawnych przy rozdziałach. Indeks.
Dla osób profesjonalnie zajmujących się chorymi psychicznie oraz dla studentów kierunków medycznych i humanistycznych.
Książka jest skierowana do wszystkich osób, które chcą pomagać chorym psychicznie, również do studentów kierunków medycznych i humanistycznych. W poszczególnych rozdziałach omówiono zarówno podstawy teoretyczne komunikowania się, jak i jego specyfikę w przypadku osób z różnymi zaburzeniami psychicznymi. Ponadto przedstawiono problemy i sytuację tych osób w rodzinie i społeczeństwie, z uwzględnieniem aspektów etycznych i prawnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58317 (1 egz.)
Kaucja: 46,02 zł
Książka
W koszyku
Psychiatra dziecięcy Michael Winterhoff próbuje rozwiązać problem bezradności wychowawczej współczesnych rodziców, polegający na częstym przejmowaniu przez dzieci kontroli nad procesem wychowania. Autor nazywa to zjawisko dziecięcą tyranią i udowadnia, że obecnie w wysoko rozwiniętych społeczeństwach dzieci coraz częściej - wbrew swojej woli i przy bezradności otaczających ich dorosłych - tracą respekt dla swoich wychowawców, co prowadzi do frustracji, rodzinnych konfliktów i niedoborów emocjonalnych, gdy dzieci te zaczynają dorastać. Jak wyjść z tego kryzysu? Dorośli, zwłaszcza rodzice i nauczyciele, powinni być świadomi swojej odpowiedzialności za rozwój psychiczny powierzonego im dziecka. To od nich zależy, czy z małego tyrana wyrośnie szczęśliwy, spełniony, zdrowy człowiek. Klasyczny model wychowania Winterhoff proponuje zastąpić nowoczesnym, który uwzględnia fizyczne, ale przede wszystkim psychiczne dojrzewanie dziecka. Dowiadujemy się na przykład, na jakim etapie rozwoju psychicznego znajduje się raczkujące niemowlę i z jakim poziomem stresu jest gotowe sobie poradzić, by pozostało to bez szkody dla jego kształtującego się obrazu świata oraz że nie każdy trzynastolatek jest gotów na samodzielne kontrolowanie higieny własnego ciała. Książka dla dorosłych, którzy z niepoważanych dyktatorów chcą się stać wrażliwymi instruktorami, wspierającymi dzieci w procesie dorastania.
Rozdział pierwszy. Parę słów na początek * Dlaczego samo wychowanie nie wystarcza? * Czym się kierować? Etapy rozwoju dziecka * Ekskurs. Pojęcie dzieciństwa na przestrzeni dziejów * Z życia wzięte. Sprzątanie * Rozdział drugi. Koncepcja "dziecka". Co powoduje zaburzenia więzi? * Koncepcja "dziecko jako dziecko" * Koncepcja " dziecko jako partner" * Koncepcja "chcę, żeby moje dziecko mnie kochało" * Konepcja "dziecko jako część mnie" * Przykład Jana * Z życia wzięte. Kontrola zadań domowych przez nauczyciela * Rozdział trzeci. Zaburzenia komunikacji jako podłoże dylematu. Co właściwie mamy na myśli, kiedy mówimy "dziecko" * Rada pedagogiczna. Komunikacja pomiędzy nauczycielami w sprawie dzieci * Komunikacja pomiędzy nauczycielami i uczniami * Komunikacja pomiędzy nauczycielami i rodzicami * Komunikacja pomiędzy rodzicami i dziećmi * Komunikacja pomiędzy rodzicami i dziadkami * Komunikacja pomiędzy partnerami * Zaburzona komunikacja w moim gabinecie - przykład * Rozdział czwarty. Dokąd prowadzi ta droga? Perspektywy naszego społeczeństwa pod znakiem braku rozwoju psychicznego * Czynnik czasowy * Czas goni - tempo i prędkość jako cechy nowoczesności * Psychiczne skutki kultu tempa * Dać sobie czas - wyhamować - włączyć spokój * Przykład Michaela * Pytanie o sens * Rozdział piąty. Wyjście. Nie ma prostych rozwiązań * Odnaleźć siebie na nowo. Autoanaliza i usunięcie zaburzeń więzi * Z życia wzięte. Ubieramy się * Przykład Tima * Rozdział szósty. Sfera prywatna. Co dziś musi zdziałać rodzina? * Rozdział siódmy. Przestrzeń publiczna. Oczekiwania społeczne i presja * Brak struktury w przedszkolu i szkole * Dzieci nie potrzebują animatora * Rozdział ósmy. Wnioski. Co robić?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Streszczenie w jezyku angielskim przy pracach.
Tom ma charakter przeglądu różnych stanowisk w kwestii korelacji między kompetencją językową a percepcją zmysłową człowieka, ale skupia się przede wszystkim na nabywaniu sprawności językowych przez dzieci oraz roli, jaką pełnią tu zmysły, takie jak słuch, wzrok czy dotyk. Prezentuje przy tym duże walory poznawcze, a sposób przedstawienia problemów sprawia, że można go polecić nie tylko specjalistom z dziedziny szeroko rozumianej logopedii, ale także tym wszystkich, którzy chcą zapoznać się z jej bardziej szczegółowymi zagadnieniami. Z recenzji prof. UŚ, dra hab. Jacka Warchali
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19263 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Public relations : wiarygodny dialog z otoczeniem / Krystyna Wojcik. - Wydanie V. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2013. - 972 strony : ilustracje ; 25 cm.
Bibliografia na stronach [927]-954. Indeks.
Dla wykładowców i studentów wszystkich poziomów kształcenia w zakresie public relations, jak i dla praktyków PR o różnym stopniu wtajemniczenia w profesję.
Najnowsze, zmienione i poszerzone wydanie klasycznej już publikacji dostarcza kompletnej i aktualnej wiedzy na temat public relations i zagadnień pochodnych. Główne obszary tematyczne to m.in.: - Podstawowe pojęcia, istota, cechy tożsamościowe, funkcje, motywy prowadzenia (w tym marketingowe), wady i zalety różnych sposobów organizowania działalności PR (w tym optymalny typ kwalifikacji), zasady etyczne. - Analiza celów i zadań w poszczególnych fazach procesu PR: ~ diagnoza stanu wyjściowego i metody jej przeprowadzenia: badania wizerunku, tożsamości organizacyjnej, dotychczasowego komunikowania, zagrożeń kryzysem, ~ elementy profesjonalnie zbudowanego programu wizerunkowego oraz bieżącego, w tym w sytuacji społecznie kontrowersyjnej inwestycji, wraz z procedurami tworzenia tych programów, ~ faza realizacji programów: zadania, uwarunkowania skuteczności, profesjonalne komunikowanie (w tym w sytuacji kryzysu), zasady współpracy z mediami, pożądane cechy narzędzi wykorzystywanych wobec rozmaitych otoczeń, zagrożenia manipulowaniem, ~ metody badania efektów zrealizowanych programów i ich krytyczna analiza. - Public relations jako dyscyplina naukowa – próby tworzenia teorii w świecie i Polsce; nurt krytyczny w myśli teoretycznej. - Pozytywne i negatywne przykłady programów PR, pytania i zadania sprawdzające wiedzę i umiejętności czytelnika, liczne listy kontrolne dla praktyków. Książkę wyróżnia rzadkie i umiejętne połączenie walorów podręcznika akademickiego z aplikacyjnymi/poradnikowymi dla praktyki. Jest więc przydatna zarówno dla wykładowców i studentów wszystkich poziomów kształcenia w zakresie public relations, jak i dla praktyków PR o różnym stopniu wtajemniczenia w profesję. [opis pochodzi od wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 659 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Relacje, bariery, komunikacja, autorytety.
"Chcę być kimś! czyli jak osiągać cele w czasach, gdy wszyscy dookoła mają wywalone" to jedyna seria polskich książek dla młodzieży z zakresu rozwoju osobistego. Publikacja swoją treścią pyta, odpowiada, prowokuje do myślenia i działania. Rozwiązuje problemy, kiedy trzeba daje przysłowiowego "kopa" i zmienia sposób podejścia do życia, by po przeczytaniu młody człowiek zrozumiał siebie i raz na zawsze zapamiętał, że JEST WYJĄTKOWY i ma prawo odnieść sukces! Oczywiście przy swoim zaangażowaniu. :)"Chcę być kimś" to nie tylko książka, to sposób myślenia i życia. Dzięki niej czytelnicy zbudują wiarę w siebie i zainspirują się do działania. To "miejsce", w którym młodzi ludzie, zamiast usłyszeć paplanie, że są do "bani" i że do niczego się nie nadają, dowiedzą się, jak wiele znaczą i jak dużo są w stanie zdziałać. Poznają narzędzia, dzięki którym nauczą się wyznaczać i zdobywać cele oraz zarządzać czasem i pieniędzmi. Autor wskazuje, jak budować wartościowe relacje i podejmować odpowiednie decyzje. Czytelnicy poznają techniki sztuki przemawiania, zagłębią się w sztukę myślenia i zmierzą się z barierami, które hamują ich w życiu. Michał Zawadka docenia indywidualność każdego odbiorcy, pokazuje wagę proaktywności i samodyscypliny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 21.03.2023)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19221 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografie, netografie przy pracach.
Wychowanie dzieci i młodzieży jest procesem niezwykle odpowiedzialnym, złożonym, a niekiedy obciążającym opiekunów. Doświadczanie przez nich niepewności w niestabilnych czasach komplikuje próbę udzielenia odpowiedzi na pytanie, do jakiej rzeczywistości przygotować najmłodsze pokolenia i jak je wspierać w radzeniu sobie z problemami. W monografii przeanalizowano najważniejsze konteksty rozwoju i wychowania dzieci i młodzieży, a zatem rodzinę, szkołę i rynek pracy, wskazując zarówno na tkwiący w nich potencjał, jak i ewentualne zagrożenia. Dokonano także przeglądu problemów dzieci i młodzieży (wrażliwość i labilność emocjonalna, niepewność własnej seksualności, trudności w komunikowaniu swoich potrzeb i komunikowaniem się z innymi osobami oraz zaangażowanie w świat wirtualny). Wskazano ponadto niekonstruktywne drogi i rozwiązania, które podejmują młodzi ludzie w procesie radzenia sobie ze swoimi trudnościami i zaproponowano sposoby (samo)pomocy przydatne w zmaganiu się z nimi. Lektura książki zachęci teoretyków i badaczy do pogłębiania wiedzy w zakresie problematyki wychowania najmłodszych pokoleń i projektowania badań pomocnych w konstruowaniu coraz bardziej efektywnych form wsparcia dla dzieci, młodzieży i ich opiekunów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22420 (1 egz.)
Pozostałe zbiory
DVD
W koszyku
(Akademia Rozwoju ; 6)
Tytuł z ekranu tytułowego.
IBM PC; Pentium 800 MHz; 256 MB RAM; Windows 2000 Service Pack 3 lub Windows XP Service Pack 1; Plugin Macromedia Flash Player 8; Internet Explorer 5.5; włączona możliwość wykonywania skryptów JavaScript i kaskadowych arkuszy stylów (CSS); obsługa cookies oraz możliwość instalowania i urachamiania formantów ActiveX; monitor o rodzielczości 1024x768, 65536 kolorów; karta dźwiękowa; słuchawki lub głośniki; czytnik CD-ROM.
Zasady budowania klarownego przekazu słownego. Mowa ciała, czyli komunikacja pozawerbalna. Jak świadomie kształtować swój wizerunek. Wybrane techniki wywierania wpływu (opis pochodzi z opakowania).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.169 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej