Rynek
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(34)
Forma i typ
Książki
(34)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(38)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(1)
BD52 (Rembielińska 6a)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(25)
W64 (Radzymińska 121)
(2)
W85 (Jórskiego 41)
(1)
W98 (Kondratowicza 23)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(7)
Autor
Baran Radosław
(2)
Dąbrowska Anna (ekonomika)
(2)
Garbarski Lechosław
(2)
Trzaskalik Tadeusz
(2)
Aldridge Alan (1947- )
(1)
Bilińska-|Reformat Katarzyna
(1)
Bombol Małgorzata
(1)
Butman John (1951- )
(1)
Cisek Sabina
(1)
Duliniec Aleksandra
(1)
Duliniec Elżbieta
(1)
Gołębiowski Tomasz
(1)
Gregor Bogdan
(1)
Grzeszczyk Tadeusz
(1)
Janoś-Kresło Mirosława
(1)
Januszko-Szakiel Aneta
(1)
Kirzner Israel Mayer (1930- )
(1)
Kosiec Krzysztof
(1)
Kramer Józefa
(1)
Krawiec Bogdan
(1)
Krawiec Franciszek
(1)
Krawiec Monika
(1)
Kędzior Zofia
(1)
Lachenauer Rob
(1)
Lubiński Marek
(1)
Maderthaner Wolfgang
(1)
Makarenko Vadim
(1)
McDonald Malcolm
(1)
Mruk Henryk
(1)
Mynarski Stefan (1935- )
(1)
Nawrot Wioletta
(1)
Raczyński Mirosław
(1)
Radziukiewicz Małgorzata
(1)
Reppesgaard Lars
(1)
Rokicka Grażyna
(1)
Rothbard Murray Newton (1926-1995)
(1)
Rudowski Rafał
(1)
Rusiński Michał
(1)
Sadurska Paulina
(1)
Schroeder Jerzy
(1)
Spyra Zbigniew
(1)
Stalk George (1951- )
(1)
Strużyński Marian
(1)
Studnicki-|Gizbert Konrad W
(1)
Szymanowski Wacław
(1)
Wilson Hugh
(1)
Wrzosek Wojciech (1937- )
(1)
Łuczka-|Bakuła Władysława (1954- )
(1)
Łuczkiewicz Grzegorz
(1)
Śledziński Krzysztof
(1)
Żabiński Leszek
(1)
Żakowski Maciek
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(18)
1990 - 1999
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(34)
Język
polski
(34)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(4)
Studenci
(3)
Bibliotekarze
(1)
Infobrokerzy
(1)
Menedżerowie
(1)
Temat
Kobieta
(5203)
Rodzina
(4009)
Przyjaźń
(3831)
Miłość
(3256)
Tajemnica
(2950)
Rynek
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2935)
Relacje międzyludzkie
(2513)
Zabójstwo
(2172)
Życie codzienne
(1905)
Magia
(1729)
Zwierzęta
(1606)
Dzieci
(1588)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1527)
Uczucia
(1400)
Nastolatki
(1377)
II wojna światowa (1939-1945)
(1363)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1347)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1014)
Chłopcy
(998)
Trudne sytuacje życiowe
(996)
Wybory życiowe
(931)
Sekrety rodzinne
(929)
Policjanci
(908)
Żydzi
(892)
Relacja romantyczna
(879)
Osoby zaginione
(877)
Władcy
(869)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(820)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(774)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(741)
Walka dobra ze złem
(717)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(693)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Koty
(679)
Arystokracja
(675)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Psychologia
(637)
Poszukiwania zaginionych
(636)
Uprowadzenie
(635)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(621)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(586)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(558)
Zemsta
(551)
Wojsko
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(510)
Psychoterapia
(504)
Zakochanie
(503)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Osobowość
(473)
Spisek
(473)
Seryjni zabójcy
(470)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(454)
Postawy
(452)
Lekarze
(447)
Marzenia
(444)
Samotność
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Ludzie bogaci
(428)
Nauczanie początkowe
(427)
Czarownice i czarownicy
(426)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(419)
Politycy
(409)
Samopoznanie
(409)
Temat: czas
1989-
(3)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Podręcznik
(7)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Podręczniki
(3)
Monografia
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
34 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Key Concepts)
Bibliogr. s. 200-[208]. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 336 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52373 (1 egz.)
Kaucja: 31,05 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45474 (1 egz.)
Kaucja: 0,00 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach. Indeks.
Dla praktyków i teoretyków infobrokeringu, bibliotekarzy, menedżerów, studentów zarządzania informacją oraz innych osób związanych z działalnością informacyjną.
Jest to pierwsza na polskim rynku publikacja będąca kompleksowym omówieniem infobrokeringu, czyli profesjonalnego, odpłatnego wyszukiwania i opracowywania informacji na zlecenie. Autorzy, specjaliści reprezentujący różne ośrodki akademickie i podmioty gospodarcze, szczegółowo opisują teoretyczne i praktyczne zagadnienia brokeringu informacji w Polsce, do których należą m.in.:- funkcje i specyfika zawodu brokera informacji, wymagane kompetencje, umiejętności i tryb kształcenia infobrokerów, rozpoczynanie działalności,- kodeksy etyczne funkcjonujące w środowiskach profesjonalistów informacji oraz przepisy prawne i ich interpretacja,- współpraca infobrokera z klientem, identyfikacja jego potrzeb i spełnianie oczekiwań, potencjalne źródła konfliktu oraz mediacje,- infobrokerstwo systemowe: przekazywanie treści, znaczenie wiedzy i zarządzania nią w organizacji, związek między poziomem kultury infobrokerskiej a merytoryczną decyzyjnością organizacji, kwantyfikowanie wiedzy, optymalizacja procesów informacyjnych i komunikacyjnych,- audyt zarządzania wiedzą,- różne aspekty informacji i ich znaczenie w działalności infobrokerskiej: jakość, architektura i zasady projektowania informacji, typy źródeł informacji, rodzaje i cechy opracowań infobrokerskich,- metody pracy infobrokera - strategie pozyskiwania informacji, zjawisko głębokiego Internetu i sposoby docierania do jego zasobów, bieżące monitorowanie informacji, darmowe narzędzia i podstawowe metody wykorzystywane do gromadzenia informacji z ogólnodostępnych źródeł internetowych.Książka będzie przydatna nie tylko praktykom i teoretykom infobrokeringu, ale również bibliotekarzom, menedżerom, studentom zarządzania informacją i kierunków pokrewnych oraz innym osobom związanym z działalnością informacyjną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58045 (1 egz.)
Kaucja: 46,92 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19979 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [156]-160.
Książka przeznaczona dla konsumentów oraz wykładowców, doktorantów i studentów ekonomii, zarządzania, marketingu, socjologii.
Światowa inicjatywa na rzecz Sprawiedliwego Handlu wspiera zrównoważony rozwój dzięki oferowaniu korzystniejszych warunków handlowych oraz chronieniu praw marginalizowanych producentów i pracowników najuboższych krajów. Autorki przedstawiły: Sprawiedliwy Handel jako nową inicjatywę rozwojową, instytucjonalizację i rozwój sprzedaży produktów Sprawiedliwego Handlu, rynek produktów Sprawiedliwego Handlu w Polsce, biznes wobec inicjatywy Sprawiedliwego Handlu oraz perspektywy rozwoju idei i rynku produktów Sprawiedliwego Handlu. Książka ta jest przeznaczona dla konsumentów, którzy odznaczają się coraz większą świadomością i wrażliwością związaną ze zjawiskami zachodzącymi we współczesnej gospodarce. Może też być przydatna dla wykładowców, doktorantów i studentów ekonomii, zarządzania, marketingu, socjologii.
Spis treści * * * Przedmowa * * * 1. Sprawiedliwy Handel – nowa inicjatywa rozwojowa * 1.1. Globalizacja i problem ubóstwa * 1.2. Historia ruchu Sprawiedliwego Handlu * 1.3. Sprawiedliwy Handel – definicja i cele * 1.4. Kodeks zasad i standardy etycznego działania Sprawiedliwego Handlu * * * 2. Instytucjonalizacja i rozwój sprzedaży produktów Sprawiedliwego Handlu * 2.1. Instytucje Sprawiedliwego Handlu * 2.1.1. Organizacje międzynarodowe Sprawiedliwego Handlu * 2.1.2. Organizacje Sprawiedliwego Handlu w Polsce * 2.1.3. Inicjatywy wspierające rozwój idei Sprawiedliwego Handlu * 2.2. Międzynarodowa wymiana handlowa w ramach Sprawiedliwego Handlu * 2.2.1. Rozwój procesów wymiany * 2.2.2. Struktura sprzedaży * * * 3. Rynek produktów Sprawiedliwego Handlu w Polsce * 3.1. Metodyka badania * 3.2. Postawy wobec idei Sprawiedliwego Handlu * 3.2.1. Postrzeganie idei Sprawiedliwego Handlu * 3.2.2. Źródła informacji na temat Sprawiedliwego Handlu * 3.3. Zachowania konsumentów * 3.3.1. Zakupy produktów Sprawiedliwego Handlu * 3.3.2. Motywy dokonywania zakupów * 3.3.3. Marka Fairtrade * * * 4. Biznes wobec Sprawiedliwego Handlu * 4.1. Sprawiedliwy Handel a społeczna odpowiedzialność biznesu * 4.2. Charakterystyka miejsc zakupu produktów Sprawiedliwego Handlu * 4.3. Bariery rozwoju rynku produktów Sprawiedliwego Handlu w Polsce * * * 5. Upowszechnianie idei Sprawiedliwego Handlu * 5.1. Sprawiedliwy Handel jako element zrównoważonego rozwoju i zrównoważonej konsumpcji * 5.2. Upowszechnianie Sprawiedliwego Handlu w ramach edukacji na rzecz zrównoważonej konsumpcji i zrównoważonego rozwoju * 5.3. Kampania edukacyjna Stowarzyszenia Konsumentów Polskich 6. Perspektywy rozwoju idei i rynku produktów Sprawiedliwego Handlu * 6.1. Kontrowersje wokół Sprawiedliwego Handlu * 6.2. Sprawiedliwy Handel a wolny handel * 6.3. Sprawiedliwy Handel a globalizacja * 6.4. Sprawiedliwy Handel jako nurt ekonomii społecznej * 6.5. Przyszłość dla Sprawiedliwego Handlu w Polsce * * * Zakończenie * * * Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55290 (1 egz.)
Kaucja: 40,01 zł
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10183, 9551 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Dla uczestników studiów podyplomowych oraz programów MBA, wykładowców szkół wyższych, a także średnich ekonomicznych.
Książka ta jest uzupełnieniem podręcznika MARKETING. Koncepcja skutecznych działań, przygotowanego przez˙ten sam zespół autorski. Zawiera między innymi przykłady z rynku, praktyczne wskazówki oraz zestawienia, omówienia i koncepcje rozproszone w literaturze przedmiotu, a także zagadnienia wykraczające poza treść wspomnianego podręcznika, takie jak współpraca przedsiębiorstwa z agencjami badawczymi i reklamowymi, aspekty finansowe marketingu czy koncepcje ułatwiające pisanie prac dyplomowych. Autorami książki są pracownicy Katedry Rynku i Marketingu Szkoły Głównej Handlowej oraz Katedry Marketingu Akademii Leona Koźmińskiego, mający duże doświadczenie praktyczne wynikające ze współpracy z wieloma przedsiębiorstwami i organizacjami. Są oni współautorami znanych w Polsce i cenionych opracowań z dziedziny marketingu, takich jak Strategie marketingowe, Efektywność marketingu oraz Koszty i efekty działań marketingowych. Publikacja jest przeznaczona dla studentów studiów stacjonarnych i niestacjonarnych, uczestników studiów podyplomowych oraz programów MBA, wykładowców szkół wyższych i nauczycieli średnich szkół ekonomicznych, a także praktyków gospodarczych.
Część I. ZROZUMIEĆ MARKETING * 1. Istota Marketingu, Lechosław Garbarski * 1.1. Struktura problematyki * 1.2. Kluczowe pojęcia * 1.3. Koncepcje i praktyczne zastosowania * 1.3.1. Sposoby definiowania marketingu * 1.3.2. Cele i instrumenty w kluczowych koncepcjach marketingu * 1.3.3. 10 śmiertelnych grzechów marketingu * 1.3.4. Korzyści i koszty w procesie zakupu produktu * 1.3.5. Odzyskiwanie nabywców utraconych * Bibliografia * 2. Rola marketingu w przedsiębiorstwach i organizacjach niekomercyjnych, Magdalena Krzyżanowska * 2.1. Struktura problematyki * 2.2. Kluczowe pojęcia * 2.3. Koncepcje i praktyczne zastosowania * 2.3.1. Zmiany znaczenia marketingu w przedsiębiorstwach * 2.3.2. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw * 2.3.3. Kampanie społeczne w Polsce * 2.3.4. Wspólne przedsięwzięcia organizacji niekomercyjnych i przedsiębiorstw w Polsce * Bibliografia * 3. Marketing a osiąganie przewagi konkurencyjnej, Magdalena Krzyżanowska * 3.1. Struktura problematyki * 3.2. Kluczowe pojęcia * 3.3. Koncepcje i praktyczne zastosowania * 3.3.1. Sposoby rozwiązywania przez przedsiębiorstwo konfliktu interesów z konkurentami * 3.3.2. Ewolucja koncepcji przewagi konkurencyjnej * 3.3.3. Ekonomia skali, ekonomia zakresu i efekt uczenia się jako źródła przewagi kosztowej * 3.3.4. Współtworzenie wartości z nabywcami * 3.3.5. Tworzenie nowych rynków * Bibliografia * Część II. ODKRYWANIE SZANS RYNKOWYCH * 4. Analiza warunków działania, Teresa Taranko * 4.1. Struktura problematyki * 4.2. Kluczowe pojęcia * 4.3. Koncepcje i praktyczne zastosowania * 4.3.1. Analiza tendencji rozwojowych w otoczeniu za pomocą metody PESTEM * 4.3.2. Ocena ogólnego otoczenia przedsiębiorstwa przy użyciu metody scenariuszowej * 4.3.3. Analiza atrakcyjności sektora przy użyciu modelu pięciu sił M.E. Portera * 4.3.4. Podstawowa i zmodyfikowana wersja analizy SWOT * Bibliografia * 5. Informacyjne podstawy podejmowania decyzji marketingowych, Beata Marciniak * 5.1. Struktura problematyki * 5.2. Kluczowe pojęcia * 5.3. Koncepcje i praktyczne zastosowania * 5.3.1. Narzędzia i modele analityczne wykorzystywane w systemie informacji marketingowej * 5.3.2. Użyteczne wtórne źródła informacji * 5.3.3. Struktura oferty badawczej * 5.3.4. Struktura raportu badawczego * 5.3.5. Przegląd standaryzowanych metod badawczych dostępnych w Polsce * 5.3.6. Branżowe organizacje badawcze w Polsce - cele i podstawowe inicjatywy * Bibliografia * 6. Zachowania konsumentów i nabywców instytucjonalnych na rynku, Lechosław Garbarski * 6.1. Struktura problematyki * 6.2. Kluczowe pojęcia * 6.3. Koncepcje i praktyczne zastosowania * 6.3.1. Sposoby definiowania zachowania konsumentów * 6.3.2. Modele zachowania konsumentów * 6.3.3. Wpływ czynników ekonomicznych na zachowania konsumentów * 6.3.4. Typy osobowości * 6.3.5. Fazy cyklu życia rodziny * 6.3.6. Struktura budżetu czasu konsumentów * 6.3.7. Wpływy w centrum zakupu * 6.3.8. Typologia konsumentów na rynku usług finansowych * 6.3.9. Style życia i postawy konsumentów a sektor zdrowia * 6.3.10. Metody pomiaru lojalności konsumentów * Bibliografia * 7. Zachowania konkurentów na rynku, Magdalena Krzyżanowska * 7.1. Struktura problematyki * 7.2. Kluczowe pojęcia * 7.3. Koncepcje i praktyczne zastosowania * 7.3.1. Wojna standardów Betamax i VHS * 7.3.2. Czynniki sukcesu w wojnach standardów produktów * 7.3.3. Symptomy problemów konkurenta * 7.3.4. Postrzeganie konkurencji przez menedżerów * 7.3.5. Strategie judo * 7.3.6. Procter & Gamble i Unilever na wielu rynkach * 7.3.7. Wprowadzanie w błąd przez konkurentów * Bibliografia * Część III. WYBÓR OBSZARU I KONCEPCJI DZIAŁANIA * 8. Segmentacja rynku, Lechosław Garbarski * 8.1. Struktura problematyki * 8.2. Kluczowe pojęcia * 8.3. Koncepcje i praktyczne zastosowania * 8.3.1. Sposoby definiowania segmentacji rynku * 8.3.2. ACORN * 8.3.3. Segmentacja według kryterium wartości klienta * 8.3.4. VALS * 8.3.5. "Euro Socio Styles" Gfk Lifestyle Research * 8.3.6. Segmentacja internautów w Polsce (Gemius) * 8.3.7. Telefony Emporia dla seniorów * Bibliografia * 9. Wybór rynku docelowego, Lechosław Garbarski * 9.1. Struktura problematyki * 9.2. Kluczowe pojęcia * 9.3. Koncepcje i praktyczne zastosowania * 9.3.1. Czynniki oceny atrakcyjności segmentów rynku według Malcolma McDonalda * 9.3.2. Atrakcyjność segmentów według Rogera J. Besta * 9.3.3. Przykład oceny atrakcyjności segmentów rynku * 9.3.4. Działanie w niszach rynkowych * 9.3.5. Masowa indywidualizacja * Bibliografia * 10. Pozycjonowanie, Lechosław Garbarski * 10.1. Struktura problematyki * 10.2. Kluczowe pojęcia * 10.3. Koncepcje i praktyczne zastosowania * 10.3.1. Sposoby definiowania pozycjonowania * 10.3.2. Pozycjonowanie w modelu STP * 10.3.3. Algorytm procesu pozycjonowania * 10.3.4. Pozycjonowanie ze względu na cechy produktu i oferowane korzyści * 10.3.5. Emocjonalność i funkcjonalność a kryterium pozycjonowania * 10.3.6. Opcje pozycjonowania marki produktu * 10.3.7. Mapa łańcuchów znaczeniowych * 10.3.8. Pozycjonowanie produktów WITTCHEN * 10.3.9. Wybór własnej pozycji na rynku * 10.3.10. Al Ries (guru pozycjonowania) i jego rady * Bibliografia * 11. Decyzje związane z produktem i marką, Teresa Taranko * 11.1. Struktura problematyki * 11.2. Kluczowe pojęcia * 11.3. Koncepcje i praktyczne zastosowania * 11.3.1. Wielopoziomowa koncepcja produktu na przykładach różnych kategorii produktów * 11.3.2. Badania dotyczące nowego produktu na przykładzie kosmetyków * 11.3.3. Tożsamość marki według wybranych koncepcji * 11.3.4. Rola marki w kreowaniu portfela produktów na przykładzie głównych podmiotów branży wędliniarskiej w Polsce * 11.3.5. Ocena kapitału marki i wycena jej wartości * 11.3.6. Ocena asortymentu przedsiębiorstwa przy użyciu macierzy McKinseya * Bibliografia * 12. Decyzje związane z kształtowaniem cen, Radosław Baran * 12.1. Struktura problematyki * 12.2. Kluczowe pojęcia * 12.3. Koncepcje i praktyczne zastosowania * 12.3.1. Sposoby ujmowania istoty ceny * 12.3.2. Wpływ czynników prawnych na kształtowanie cen * 12.3.3. Elastyczność cenowa popytu * 12.3.4. Zakres badań marketingowych dotyczących kształtowania cen * 12.3.5. Sposoby kształtowania cen oparte na kosztach, popycie i cenach produktów konkurentów * 12.3.6. Kształtowanie cen przy sprzedaży produktów na giełdach towarowych, aukcjach i w ramach przetargów * Bibliografia * 13. Decyzje związane z dystrybucją, Radosław Baran * 13.1. Struktura problematyki * 13.2. Kluczowe pojęcia * 13.3. Koncepcje i praktyczne zastosowania * 13.3.1. Uwarunkowania stosowania bezpośredniego i pośredniego kanału dystrybucji * 13.3.2. Wybór stopnia intensywności dystrybucji * 13.3.3. Kryteria wykorzystywane przy wyborze kanałów dystrybucji * 13.3.4. Rodzaje pośredników handlowych * 13.3.5. Formy sprzedaży detalicznej * Bibliografia * 14. Decyzje związane z procesami komunikacji marketingowej, Adam Czarnecki * 14.1. Struktura problematyki * 14.2. Kluczowe pojęcia * 14.3. Koncepcje i praktyczne zastosowania * 14.3.1. Udana i nieudana kampania reklamowa * 14.3.2. Działania w zakresie PR wewnętrznego i zewnętrznego w firmie usługowej * 14.3.3. Działania sponsoringowe w najbardziej popularnych w Polsce dyscyplinach sportu * 14.3.4. Komunikacja nieformalna w promowania marki - kampania promocyjna Australii * 14.3.5. Metody tworzenia budżetu komunikacji marketingowej * 14.3.6. Struktura i zawartość briefu reklamowego * Bibliografia * 15. Kształtowanie struktury marketingu-mix, Adam Czarnecki * 15.1. Struktura problematyki * 15.2. Kluczowe pojęcia * 15.3. Koncepcje i praktyczne zastosowania * 15.3.1. Uwarunkowania struktury marketingu-mix w przypadku leków na receptę i leków sprzedawanych bez recepty * 15.3.2. Hierarchia znaczenia instrumentów i narzędzi marketingu-mix na rynku usług notarialnych * 15.3.3. Optymalizacja marketingu-mix przeprowadzona przez firmę Bottom-Line Analytics * Bibliografia * Część V. KSZTAŁTOWANIE EFEKTYWNOŚĆ DZIAŁAŁ MARKETINGOWYCH * 16. Koszty i efekty działań marketingowych, Radosław Baran * 16.1. Struktura problematyki * 16.2. Kluczowe pojęcia * 16.3. Koncepcje i praktyczne zastosowania * 16.3.1. Istota i rodzaje kosztów działań marketingowych - sposoby ujmowania * 16.3.2. Istota i rodzaje efektów działań marketingowych - sposoby ujmowania * 16.3.3. Miary efektów pośrednich * 16.3.4. Koncepcja zwrotu z inwestycji w marketing * 16.3.5. Zmniejszanie kosztów działań marketingowych * 16.3.6. Zwiększanie efektów działań marketingowych * Bibliografia * 17. Organizowanie, budżet i audyt działalności marketingowej, Beata Marciniak * 17.1. Struktura problematyki * 17.2. Kluczowe pojęcia * 17.3. Koncepcje i praktyczne zastosowania * 17.3.1. Miejsce marketingu w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa * 17.3.2. Sposoby organizowania działalności marketingowej a struktura hierarchiczna stanowisk * 17.3.3. Współczesne rozwiązania w sferze organizowania działalności marketingowej * 17.3.4. Zakres odpowiedzialności stanowisk w sferze marketingu * 17.3.5. Cykl budżetu marketingu * 17.3.6. Struktura budżetu marketingu - analiza przypadku (Fast Fitness) * 17.3.7. Rodzaje i narzędzia kontroli działalności marketingowej * Bibliografia * 18. Plan marketingowy, Teresa Taranko * 18.1. Struktura problematyki * 18.2. Kluczowe pojęcia * 18.3. Koncepcje i praktyczne zastosowania * 18.3.1. Plan marketingowy dla nowego produktu (MotoBoX Zewa) * 18.3.2. Plan marketingowy dla nowej placówki usługowej (przedszkole "Bajkowa Kraina")
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 339 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15746 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [350]-355.
Dla studentów studiów stacjonarnych i niestacjonarnych, uczestników studiów podyplomowych w zakresie problematyki zarządzania i marketingu oraz programów MBA, wykładowców szkół wyższych, a także praktyków gospodarczych.
Jest to nowoczesny podręcznik prezentujący przede wszystkim podstawy marketingu. Przedstawiono w nim m.in. niektóre nowe zagadnienia dotyczące: stosowania marketingu w różnych sytuacjach rynkowych, wartości klienta, zarządzania działalnością marketingową, skuteczności i efektywności działalności marketingowej oraz organizacji i audytu działań marketingowych. Opracowanie zawiera zarówno ugruntowaną wiedzę wspartą doświadczeniem kilkudziesięciu lat stosowania marketingu na świecie, jak i wiedzę wypracowaną w ostatnich latach. Zrozumienie oraz systematyzację opisywanych zagadnień ułatwia modułowy układ treści.Książka jest przeznaczona dla studentów studiów stacjonarnych i niestacjonarnych, uczestników studiów podyplomowych w zakresie problematyki zarządzania i marketingu oraz programów MBA, wykładowców szkół wyższych i nauczycieli średnich szkół ekonomicznych, a także praktyków gospodarczych.Autorami podręcznika są pracownicy Katedry Rynku i Marketingu Szkoły Głównej Handlowej oraz Katedry Marketingu Akademii Leona Koźmińskiego, mający duże doświadczenie praktyczne wynikające ze współpracy z wieloma przedsiębiorstwami i organizacjami. Są oni współautorami znanych w Polsce i cenionych książek z dziedziny marketingu, takich jak Strategie marketingowe, Efektywność marketingu oraz Koszty i efekty działań marketingowych.Uzupełnieniem podręcznika MARKETING. Koncepcja skutecznych działań jest przygotowana przez ten sam zespół autorski książka MARKETING. Kluczowe pojęcia i praktyczne zastosowania. Publikacja ta, tworząc spójną całość z podręcznikiem, zawiera między innymi przykłady z rynku, praktyczne wskazówki i zestawienia dla menedżerów, omówienia i koncepcje rozproszone w literaturze przedmiotu oraz zagadnienia wykraczające poza treść podręcznika, na przykład współpraca przedsiębiorstwa z agencjami badawczymi i reklamowymi, finansowe aspekty marketingu czy koncepcje ułatwiające pisanie prac dyplomowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 339 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15747 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8710, 7986 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Mechanizmy prywatyzacji / Grzeszczyk Tadeusz. - Kraków : "Zakamycze", 1997. - 320 s. : rys. tab. ; 21 cm.
Ustawa o komercjalizacji i prywatyzacji przedsiębiorstw państwowych. Książka wchodzi w skład serii(?).
Bibliogr. s. 319-320.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 338 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Jest to pierwsza książka Israela Kirznera, jaka ukazuje się na polskim rynku.(...) Konkurencja i przedsiębiorczość to dwa terminy, o których ekonomiści głównego nurtu mówią niechętnie. Obie te dziedziny wyparte zostały z ekonomii przez ekonometrię, statystykę i inne działy badające historię ludzkiego działania. Tymczasem - jak pisze Israel Kirzner, wybitny przedstawiciel szkoły austriackiej - do zrozumienia procesu rynkowego niezbędna jest teoria konkurencji, która jest nieodłączna od przedsiębiorczości. Będzie to miało daleko idące konsekwencje dla analizy takich problemów, jak koszty sprzedaży, reklama i monopol. Teoria konkurencji pozwoli nam spojrzeć z nowej "perspektywy" na koszty sprzedaży i ocenić ich rolę w gospodarce rynkowej. Jednocześnie, idąc tropem naszych teorii konkurencji i przedsiębiorczości dojdziemy do zupełnie nieortodoksyjnego spojrzenia na naturę monopolu rynkowego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 43079 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 43320 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45201 (1 egz.)
Kaucja: 22,50 zł
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [295]-304.
Rozwój sektora elektroenergetycznego, a zwłaszcza wykorzystanie energii z tzw. źródeł odnawialnych i wymagany przez UE jej udział w bilansie produkcji energii elektrycznej powoduje, że zainteresowanie wytwarzaniem, przesyłem i dystrybucją energii stale wzrasta.Proekologiczna polityka UE, której wyrazem jest wspieranie rozwoju technologii energii odnawialnej sprawiła, że systemy OZE znalazły się w kręgu zainteresowań nie tylko inwestorów instytucjonalnych, ale także indywidualnych odbiorców. Stają się elementem aktywizacji zawodowej lokalnej społeczności, poprawiają rynek pracy, rozwijają przedsiębiorczość.Coraz większe zainteresowanie tą problematyką wykazują osoby o tzw. nietechnicznym wykształceniu: prawnicy, ekonomiści. Prowadzona przez nich działalność zawodowa w tej branży, polegająca m.in. na zarządzaniu energetyką bądź na obsłudze prawnej spółek dystrybucyjnych lub inwestorów zainteresowanych wejściem na rynek energii, wymaga znajomości podstawowych zagadnień z zakresu elektroenergetyki. Procesy produkcji energii elektrycznej nie są proste, szczególnie, jeśli uświadomimy sobie, że energia to towar, na którego popyt musi być pokrywany bieżącą produkcją. W zrozumieniu tej tematyki niezwykle przydatna będzie powyższa pozycja, wyjaśniająca zawiłe problemy wytwarzania i rozdziału energii elektrycznej, bazując jedynie na wiedzy opartej o podstawowy kurs fizyki.Właściwie na rynku księgarskim literatury fachowej brakowało uniwersalnej pozycji dotyczącej energetyki zawodowej, która byłaby przystępna i zrozumiała zarówno dla inżyniera, jak i prawnika czy ekonomisty. Wydaje się, że ta pozycja wypełnia tę lukę. Prof. dr hab. Andrzej Chochowski
Rozdział 1. ENERGIA * 1.1.Pojęcie energii * 1.2.Źródła energii * 1.2.1.Nieodnawialne paliwa organiczne * 1.2.2.Odnawialne źródła energii * 1.3.Istota energii w rozwoju gospodarczym * Rozdział 2. ENERGIA ELEKTRYCZNA * 2.1.Pojęcie elektryczności * 2.2.Fundamentalne aspekty wytwarzania energii elektrycznej * 2.3.Generatory energii elektrycznej * 2.4.Jednostki wytwórcze i główne napędy * Rozdział 3. SIECI PRZESYŁOWE I DYSTRYBUCYJNE * 3.1.Elementy składowe systemu przesyłu i dystrybucji * 3.2.Podstawowe wyrażenia w fazie przesyłu * 3.3.Podstawowe funkcje linii przesyłowych * 3.4.Linie dystrybucyjne * Rozdział 4. EWOLUCJA I ROZWÓJ SEKTORA ELEKTROENERGETYCZNEGO * 4.1.Rys historyczny * 4.2.Transformacja sektora elektroenergetycznego * Rozdział 5. TRANSFORMACJA POLSKIEGO SEKTORA ELEKTROENERGETYCZNEGO * 5.1.Restrukturyzacja sektora elektroenergetycznego * 5.2.Koncepcja zliberalizowanego rynku energii elektrycznej po 1996 roku * 5.3.Kierunki dalszej transformacji sektora elektroenergetycznego * 5.4.Dalsza restrukturyzacja i przekształcenia własnościowe * 5.5.Kontrowersje wokół kierunków zmian w polskim sektorze elektroenergetycznym * Rozdział 6. WPROWADZENIE DO EKONOMII ENERGII ELEKTRYCZNEJ * 6.1.Podstawowe koncepcje * 6.2.Krzywe dziennego obciążenia i krzywe trwania obciążenia systemu elektroenergetycznego * 6.3.Ekonomiczna dyspozycja mocy systemu elektroenergetycznego * 6.4.Kilka obserwacji dotyczących taryf * Rozdział 7. NOWE MODELE BIZNESOWE * 7.1.Dwie struktury sektora elektroenergetycznego * 7.2.Korzyści konkurencji * 7.3.Czy deregulacja odniesie sukces w warunkach inteligentnych sieci? * 7.3.1.Koncepcja inteligentnej sieci * 7.3.2.System dynamicznego ustalania cen * 7.3.3.Korzyści technicznej transformacji systemu elektroenergetycznego i detalicznej deregulacji * 7.4.Zdecentralizowane wytwarzanie * 7.5.Zintegrowane przedsiębiorstwo elektroenergetyczne * 7.5.1.Ustalanie lokalnych cen energii elektrycznej * 7.5.2.Wymagane kompetencje * 7.5.3.Formuła regulacji ceny energii elektrycznej * 7.6.Przedsiębiorstwo usług elektroenergetycznych * 7.6.1.Integrowanie lokalnych jednostek wytwórczych * 7.6.2.Efektywność energetyczna jako źródło zysku * Rozdział 8. PLANOWANIE ROZWOJU ELEKTROENERGETYKI * 8.1.Tradycyjne planowanie rozwoju * 8.2.Zintegrowane planowanie rozwoju * 8.2.1.Podstawowe elementy zintegrowanego planowania rozwoju * 8.2.2.Przegląd metod prognozowania zapotrzebowania na moc i energię * 8.2.3.Planowanie DSM * 8.2.4.Planowanie wytwarzania * Rozdział 9. ZARYS NOWYCH KONCEPCJI PLANOWANIA ROZWOJU * 9.1.Planowanie rozwoju w okresie transformacji * 9.2.Koncepcja lokalnego zintegrowanego planowania rozwoju * 9.3.Koncepcja zintegrowanego planowania rozwoju oparta na zasadzie wartości * 9.4.Zintegrowane planowanie w Polsce
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 62 (1 egz.)
Kaucja: 47,85 zł
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 44869 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50326 (1 egz.)
Kaucja: 38,40 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9051 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Indeksy.
Makarenko pokazuje, że zbieranie informacji odbywa się za pomocą coraz bardziej wyrafinowanych metod, nierzadko przypominających te, którymi posługują się tajne służby.
Część I. W domu * Część II. Poza domem * Część III. W pracy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł.: Światowy bestseller.
Indeks.
Plany marketingowe to polskie wydanie światowego bestsellera. Książka napisana jest przez dwóch znakomitych i znanych na całym świecie specjalistów z tej dziedziny. W prosty i przejrzysty sposób szczegółowo prezentuje wszystkie najważniejsze zagadnienia planowania marketingowego: proces tworzenia, wdrażania i audytu planu marketingowego, cele i strategie marketingowe, wybór środków zintegrowanej komunikacji marketingowej, planowanie sprzedaży oraz cen, zarządzanie kanałami dystrybucji, w tym handel internetowy, zarządzanie relacjami z klientami, typowe problemy podczas wdrażania planu i sposoby ich rozwiązywania, sposoby pomiaru efektywności planowania marketingowego. Przedstawiane zagadnienia są zilustrowane licznymi przykładami i studiami przypadków, a praktyczne wskazówki i formularze ułatwią menedżerom wykorzystanie teorii w praktyce gospodarczej. Każdy rozdział zawiera również pytania i ćwiczenia pomagające czytelnikowi w przyswojeniu materiału.
Wprowadzenie i podziękowania * Jak najlepiej wykorzystać tę książkę? * Elementy dydaktyczne * O autorach * Od autorów do czytelnika - ważne! * 1.Zrozumieć proces marketingowy * Koncepcja marketingowa * Funkcja marketingu * Potencjał firmy * Rola marketingu w działalności firmy * Środowisko marketingowe * Pragnienia klientów * Kompozycja marketingowa * Niezrozumienie istoty marketingu * Czego chcą klienci? * Czy występują jakieś różnice pomiędzy marketingiem na różnych rynkach: przemysłowym, konsumenckim i usługowym? * Czy dział marketingu jest potrzebny? * Pytania i zadania * Podsumowanie rozdziału 1 * Ćwiczenia * Przypisy * 2.Proces planowania marketingowego: 1. Główne etapy * Wprowadzenie * Co to jest planowanie marketingowe? * Znaczenie planowania marketingowego * Taktyczny czy strategiczny plan marketingowy? * Skuteczność planowania marketingowego * Miejsce planowania marketingowego w stosunku do ogólnego planowania w przedsiębiorstwie i innych funkcji * Proces planowania marketingowego * Co powinno się znaleźć w strategicznym planie marketingowym? * Projektowanie i wdrażanie systemów planowania marketingowego * Warunki wprowadzenia systemu strategicznego planowania marketingowego * Miejsce planowania obsługi kluczowych klientów w cyklu planowania * Miejsce planowania obsługi kluczowych klientów w strategicznym planowaniu marketingowym * Pytania i zadania * Podsumowanie rozdziału 2 * Ćwiczenia * Przypisy * 3.Proces planowania marketingowego: 2. Obalenie mitów * Wprowadzenie * Naiwne wyobrażenia o planowaniu marketingowym * Systemy planowania marketingowego: problemy projektowania i wdrażania * Pożądane cechy systemów planowania marketingowego * Ostatnia uwaga * Pytania i zadania * Podsumowanie rozdziału 3 * Ćwiczenia * Przypisy * 4.Audyt marketingowy: 1. Audyt klientów i rynku * Wprowadzenie * Różnica pomiędzy klientami a konsumentami * Udział w rynku * Efekt Pareta * Określenie rynku a segmentacja * Jak należy przeprowadzić segmentację rynku? * Spojrzenie w przyszłość * Dlaczego segmentacja rynku ma zasadnicze znaczenie dla planowania marketingowego? * Segmentacja - opisy przypadków * Pytania i zadania * Podsumowanie rozdziału 4 * Ćwiczenia * Przypisy * 5.Audyt marketingowy: 2. Audyt produktu * Wprowadzenie * Znaczenie marki * Zarządzanie kategorią * Cykl życia produktu * Dyfuzja innowacji * Portfel produktów * Koszty jednostkowe a udział w rynku * Macierz BCG * Szczegółowa, systematyczna metoda budowy portfela * Połączenie koncepcji cyklu życia produktu z zarządzaniem portfelem * Znaczenie analizy cyklu życia i zarządzania portfelem dla audytu marketingowego * Pytania i zadania * Podsumowanie rozdziału 5 * Ćwiczenia * Przypisy * 6.Ustalanie celów i projektowanie strategii marketingowych * Wprowadzenie * Cele marketingowe - ich definicja i związek z ogólnymi celami przedsiębiorstwa * Cele przedsiębiorstwa a cele marketingowe * Jak się ustala cele marketingowe? * Strategie konkurencji * Strategiczne planowanie marketingowe - od czego zacząć? * Opracowywanie nowych produktów, poszerzanie rynku, dywersyfikacja * Strategie marketingowe * Marketing w trudnych czasach * Cele, strategie i rentowność marketingu * Wnioski * Pytania i zadania * Podsumowanie rozdziału 6 * Ćwiczenia * Przypisy * 7.Plan zintegrowanej komunikacji marketingowej * Wprowadzenie * Określenie celów komunikacji * Wybór kompozycji komunikacyjnej * Sporządzenie planu reklamy * Komunikacja cyfrowa * Promocja sprzedaży * Pytania i zadania * Podsumowanie rozdziału 7 * Ćwiczenia * 8.Plan sprzedaży * Wprowadzenie * Znaczenie sprzedaży osobistej * Rola sprzedaży osobistej * Ustalanie właściwej liczby sprzedawców * Określenie zadań sprzedawców * Poprawa wydajności pracy sprzedawców * Zarządzanie zespołem sprzedawców * Zarządzanie kluczowymi klientami * Sporządzanie planu sprzedaży * Planowanie portfela kluczowych klientów * Podsumowanie rozdziału 8 * Pytania i zadania * Ćwiczenia * Przypisy * 9.Planowanie cen * Wprowadzenie * Ustalanie cen a księgowi * Cele i portfel produktów * Cykl życia produktu * Pozycjonowanie produktu * Konkurenci i potencjalni konkurenci * Koszty * Kanały dystrybucji * Osiąganie przewagi nad konkurencją dzięki wartości użytkowej * Sporządzanie planu cen * Pytania i zadania * Podsumowanie rozdziału 9 * Ćwiczenia * Przypisy * 10.Plan zarządzania kanałami dystrybucji. Droga do rynku * Wprowadzenie * Wybór kanałów marketingowych * Dystrybucja fizyczna * Obsługa klienta * Pytania i zadania * Podsumowanie rozdziału 10 * Ćwiczenia * Przypisy * 11.Plan zarządzania relacjami z klientem * Wprowadzenie * Uzasadnienie stosowania systemów zarządzania relacjami z klientem * Etapowy model wdrażania zarządzania relacjami z klientem * Dojrzałość integracji * Dojrzałość interakcji * Planowanie zarządzania relacjami z klientem: sieć zależności w generowaniu korzyści * Pytania i zadania * Podsumowanie rozdziału 11 * Ćwiczenia * Przypisy * 12.Problemy wdrożeniowe planowania marketingowego * Konsekwencje wielkości i zróżnicowania dla planowania marketingowego * Wielkość przedsiębiorstwa * Zróżnicowanie działalności * Organizacja planowania marketingowego * Fazy życia organizacji * Proces planowania marketingowego a kultura organizacyjna przedsiębiorstwa * Wnioski * Przebieg procesu planowania marketingowego * Dziesięć barier planowania marketingowego * Pytania i zadania * Podsumowanie rozdziału 12 * Ćwiczenia * Przypisy * 13.Pomiar efektywności planowania marketingowego * Trójpoziomowa struktura oceny efektywności działań marketingowych * Co zalicza się do wydatków marketingowych? * Co właściwie oznacza "wartość dodana"? * Trzy odrębne poziomy pomiaru efektywności marketingu * Pytania i zadania * Podsumowanie rozdziału 13 * Ćwiczenia * Podziękowania * Przypisy * 14.Metodyczny system planowania marketingowego * Część 1. Planowanie marketingowe. Wprowadzenie * Część 2. System planowania marketingowego. Wprowadzenie * Indeks *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 339 (1 egz.)
Kaucja: 103,20 zł
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej