Sorting
Source
Katalog centralny
(20)
Form of Work
Książki
(20)
Publikacje fachowe
(7)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Status
available
(19)
unavailable
(1)
Branch
WP130 (św. Wincentego 85)
(14)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(6)
Author
Kordziński Jarosław
(6)
Góralska Renata (1969- )
(2)
Janowska Zofia. Tł
(2)
Janowski Andrzej (1935- ). Przedm
(2)
Krysa Wiesława
(2)
Kupaj Lilianna
(2)
Madalińska-Michalak Joanna
(2)
Stawiński Janusz. Tł
(2)
Benavides Francisco
(1)
Benavides Francisco. Red
(1)
Boszczyk Natalia
(1)
Dumont Hanna
(1)
Dumont Hanna. Red
(1)
Gerland Gunilla (1963- )
(1)
Hurst Beth
(1)
Istance David (1953- )
(1)
Istance David (1953- ). Red
(1)
Janowska Zofia (edukacja)
(1)
Janowski Andrzej (1935- )
(1)
Janowski Andrzej (1935- ). Wprow
(1)
Janowski Andrzej (1935- ). Wstęp
(1)
Kellough Richard D
(1)
Kozłowski Tomasz (1980- )
(1)
Madalińska-Michalak Joanna (1965- )
(1)
Nakamura Raymond M
(1)
Nowakowska Lidia
(1)
Reding Ginny
(1)
Sobierańska Dorota
(1)
Szyller Aleksandra
(1)
Uscka-Wehlou Hania
(1)
Żytko Małgorzata
(1)
Year
2020 - 2025
(5)
2010 - 2019
(15)
Time Period of Creation
2001-
(8)
Country
Poland
(20)
Language
Polish
(20)
Audience Group
Nauczyciele
(6)
Dyrektorzy szkół
(4)
Rodzice
(2)
Pedagodzy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Subject
Nauczyciele
(6)
Uczenie się
(3)
Dyrektorzy szkół
(2)
Metody nauczania
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Nauczanie
(2)
Przywództwo
(2)
Szkolnictwo
(2)
Współdziałanie
(2)
Atmosfera wychowawcza
(1)
Autorytet
(1)
Autyzm
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Gerland, Gunilla (1963- )
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Kompetencje kluczowe
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Mentoring
(1)
Motywacja
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Pedagogika
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Praktyki studenckie
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój zawodowy
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Techniki samopomocy
(1)
Uczniowie
(1)
Uczucia
(1)
Więź społeczna
(1)
Wydział Pedagogiczny (Uniwersytet Warszawski)
(1)
Wypalenie zawodowe
(1)
Zapobieganie
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Subject: time
2001-
(3)
Subject: place
Polska
(2)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Genre/Form
Opracowanie
(3)
Poradnik
(3)
Podręczniki
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Pamiętniki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(6)
Rozwój osobisty
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
20 results Filter
Book
In basket
Dobre relacje w szkole / Natalia Boszczyk. - Stan prawny na 1 września 2020 r. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2020. - 260 stron ; 21 cm.
(Inspiracje Edukacyjne)
Bibliografia na stronach 253-257.
Publikacja jest przewodnikiem po zagadnieniach dotyczących budowania dobrych relacji w szkole, napisanym przez praktyka dla praktyków z głębokim przekonaniem, że dobrą edukację tworzy się zawsze poprzez budowanie pozytywnych relacji.Autorka skupiając się wokół hasła "edukacja to relacja", zachęca do wdrażania działań opartych na empatii, szacunku i akceptacji oraz proponuje bogaty zbiór pomysłów na budowanie relacji z uczniami, rodzicami, a także ze współpracownikami z grona pedagogicznego.W książce czytelnik znajdzie m.in.:Ľ katalog pomysłów na budowanie relacji w szkole wraz ze schematami wdrażania proponowanych rozwiązań;Ľ praktyczne porady dotyczące tego, w jaki sposób aranżować szkolną przestrzeń, by sprzyjała ona budowaniu relacji, a zarazem by wspierała efektywną naukę;Ľ techniki komunikacji w konflikcie: narzędzia Porozumienia bez Przemocy (NVC), tutoringu i mediacji.Opracowanie zawiera ćwiczenia, które pomagają przekuć teorię w praktykę każdy rozdział wzbogacają pytania, przykłady ze szkolnej codzienności oraz wypowiedzi nauczycielek i nauczycieli.Książka opisuje konkretne działania, które można podejmować na co dzień, by budować pozytywne więzi w edukacji, przeznaczona jest zarówno dla nauczycieli, jak i dyrektorów szkół odpowiedzialnych za dobrą komunikację, atmosferę i aranżację szkolnej przestrzeni. Zainteresuje także rodziców oraz studentów kierunków pedagogicznych, pomagając im zrozumieć szkolną rzeczywistość.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 21387 (1 egz.)
Book
In basket
(Inspiracje Edukacyjne)
U dołu strony tytułowej i okładki OECD [Organisation for Economic Co-operation and Development].
Na stronie redakcyjnej: "Opublikowano pierwotnie przez OECD w języku angielskim i francuskim [...]".
Bibliografia przy artykułach.
Dla nauczycieli, metodyków, szkoleniowców, pracowników administracji oświaty oraz polityków kształtujących system szkolnictwa.
Proces uczenia się od dawna stanowi przedmiot zainteresowania pedagogów oraz jest obiektem badań naukowców. Zarówno nauczycieli, jak i polityków oświaty nurtują m.in. następujące pytania:Co wiemy o sposobie, w jaki zdobywamy wiedzę i nabywamy nowe umiejętności?Jakie są biologiczne podstawy tego procesu?W jaki sposób motywacja, emocje oraz sposób oceniania wpływają na efektywność uczenia się?Jakie korzyści może przynieść praca w grupach, realizacja projektów przez uczniów, ocena kształtująca oraz zastosowanie nowoczesnych technologii?Jaki wpływ na skuteczność uczenia się ma środowisko rodzinne?Jest to lektura dla wszystkich, którzy chcą się dowiedzieć, w jaki sposób zoptymalizować proces pracy z uczniami w klasie oraz poza nią. Jej głównym celem jest dostarczenie niezbędnych informacji do zastosowania nie tylko w praktyce nauczania, ale także przy kształtowaniu polityki edukacyjnej. Czołowi badacze z całego świata przedstawiają w książce wyniki badań dotyczących zarówno procesu uczenia się, jak również metod i technik stosowanych w szkołach i innych ośrodkach edukacyjnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 20358 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Inspiracje Edukacyjne)
Bibliogr. przy rozdz.
Dla nauczycieli, metodyków, szkoleniowców, pracowników administracji oświaty oraz polityków kształtujących system szkolnictwa.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
There are copies available to loan: sygn. 02.B (2 egz.)
Book
In basket
(Inspiracje Edukacyjne)
Tyt. oryg.: En riktig människa.
Prawdziwy człowiek. Osobista opowieść o dorastaniu i edukacji w autyzmie to zapis osobistych doświadczeń: wrażeń, emocji oraz postrzegania świata i komunikacji z otoczeniem osoby z autyzmem - przede wszystkim w czasie jej dorastania i edukacji. Pomaga w zrozumieniu odmiennego sposobu funkcjonowania dziecka autystycznego w rodzinie i społeczności szkolnej, postrzegania przez nie celu samego uczenia się oraz jego przebiegu. Ukazuje szereg niemożliwych do wyrażenia trudności, z którymi boryka się dziecko autystyczne i które najczęściej nie są dostrzegane ani rozumiane przez otoczenie.Książka pomoże nauczycielom, pedagogom oraz rodzicom w dostrzeżeniu w dziecku ukrytego autyzmu, co pozwoli na dostosowanie procesu nauczania i wychowania do jego potrzeb oraz możliwości. Przyczyni się także do rozwoju umiejętności pracy z dziećmi chorymi. Jest bezcennym źródłem wiedzy i inspiracji. Uczy tolerancji, empatii, otwartości i zrozumienia inności.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 17737 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
There are copies available to loan: sygn. 02.B (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
There are copies available to loan: sygn. 02.B (1 egz.)
Book
In basket
(Inspiracje Edukacyjne)
Bibliografia, netografia na stronach 441-444.
Książka opisuje źródła i sposoby kształtowania autorytetu nauczyciela oraz przedstawia pozycję nauczyciela w kontekście debaty nad znaczeniem współczesnej edukacji.Omawiane zagadnienia dotyczą m.in.:- formalnych podstaw autorytetu nauczyciela,- kompetencji zawodowych niezbędnych w procesie edukacji,- samooceny i motywacji nauczyciela oraz planowania kariery,- skutecznej współpracy z innymi nauczycielami oraz rodzicami,- kodeksu etyki nauczyciela, tworzonego przez szkołę.Książka pokazuje, że istnieje silna korelacja między osobą i zachowaniem uczącego, a sposobem organizacji szkoły. Czynniki te znajdują odzwierciedlenie w efektywności nauczania. Treści teoretyczne uzupełnione są szeregiem informacji oraz gotowych rozwiązań pozwalających wzmacniać samoocenę nauczyciela oraz przykładami pracy nauczycieli wyróżniających się w swoim środowisku.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
All copies are currently on loan: sygn. 20797 (1 egz.)
(dostępność ok. 27.06.2025)
Book
In basket
(Inspiracje Edukacyjne)
Bibliogr. s. 533-535.
Dla dyrektorów szkół i przedszkoli, a także osób, które zajmują się szkoleniami z zakresu zarządzania oświatą.
W książce Dyrektor szkoły - moderator, facylitator, coach szeroko omówiono zagadnienia kompetencji dyrektora szkoły jako przywódcy, wskazano jak je budować oraz w jaki sposób praktycznie z nich korzystać. Opracowanie zawiera dokładne opisy technik i metod pracy łączących sposób działania moderatora, facylitatora czy coacha w konkretnym kontekście zadań i odpowiedzialności dyrektora szkoły.W publikacji przedstawiono m.in.:- nadrzędność przywództwa nad zarządzaniem,- powiązanie kompetencji moderatora, facylitatora i coacha z zadaniami dyrektora szkoły,- konkretne techniki działania w każdej z wymienionych ról,- połączenie kompetencji społecznych z kompetencjami z zakresu zarządzania,- możliwości rozwojowe dla dyrektorów szkół i przedszkoli.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 18442 (1 egz.)
Book
In basket
Nowoczesne nauczanie / Jarosław Kordziński. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2022. - 389, [2] strony : ilustracje ; 21 cm.
(Inspiracje Edukacyjne)
Bibliografia, netografia na stronach 385-389.
Książka dostępna także jako e-book.
Książka przedstawia współczesne spojrzenie na proces uczenia się uczniów w kontekście ich potrzeb, motywacji, celów oraz korzyści, z jakimi powinni się spotkać w szkole. Spowodowana pandemią przerwa realnego uczenia w klasie wymusiła potrzebę stosowania nowych rozwiązań w nauczaniu.Omówione w publikacji nowoczesne nauczanie powinno bazować na relacjach, współpracy i wspólnym poszukiwaniu rozwiązań, testowaniu różnych możliwości, pracy w kulturze błędów i korzystaniu z nieustannej informacji zwrotnej udzielanej sobie nawzajem.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 21846 (1 egz.)
Book
In basket
Nowoczesne nauczanie / Jarosław Kordziński. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2022. - 389, [2] strony : ilustracje ; 21 cm.
(Inspiracje Edukacyjne)
Bibliografia, netografia na stronach 385-389.
Książka dostępna także jako e-book.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
There are copies available to loan: sygn. 02.B (1 egz.)
Book
In basket
(Inspiracje Edukacyjne)
Dla nauczycieli, metodyków, szkoleniowców (trenerów, coachów, facylitatorów), a także studentów kierunków pedagogicznych.
Książka ma na celu umożliwienie zdiagnozowania poziomu wypalenia i poszukania jego potencjalnych źródeł w codziennej pracy nauczyciela.Stanowi próbę odpowiedzi na takie pytania:- jak skutecznie wzmacniać chęć do działania?- jak radzić sobie ze stresem w pracy z uczniami?- jak stać się autorytetem w swojej dziedzinie?- jak zachować pasję do tego, co robimy?- jak efektywnie pracować nad własnym rozwojem?
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 20815 (1 egz.)
Book
In basket
Szkoła uczenia się / Jarosław Kordziński. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2018. - 386 stron : ilustracje ; 21 cm.
(Inspiracje Edukacyjne)
Bibliografia, netografia na stronach 383-386.
Szkoła stoi na progu istotnych zmian, których głównym powodem są m.in. nowe oczekiwania uczniów sygnalizujących potrzebę zrozumienia celowości podejmowanych działań, szacunku dla ich autonomii i traktowania jak partnerów w pracy nad ich osobistym rozwojem. Uczniowie wolą - i potrafią - brać odpowiedzialność za własny rozwój, niż podporządkowywać się procedurom narzucanym z zewnątrz i odbieranym przez nich jako zbędne oraz pozbawione sensu. Szkoła w związku z tym powinna powoli odchodzić od nauczania i zdecydowanie sprzyjać organizacji przestrzeni do uczenia się uczniów.Książka stanowi próbę odpowiedzi m.in. na następujące pytania: Jaka jest różnica między nauczaniem a uczeniem się? Dlaczego uczniowie się (nie) uczą? Jakie metody aktywizujące i rozwijające można stosować w pracy wychowawczej oraz jak wpływają one na samodzielność i wzrost odpowiedzialności uczniów? Jaka jest rola dyrektora szkoły w rozwoju kompetencji kluczowych dla organizacji uczenia się uczniów?Adresaci:Publikacja przeznaczona jest dla nauczycieli, dyrektorów szkół oraz rodziców. Zainteresuje także studentów kierunków pedagogicznych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 19780 (1 egz.)
Book
In basket
(Inspiracje Edukacyjne)
Bibliografia, netografia na stronach 181-186.
Współczesny człowiek żyje w społeczeństwie informacji i wiedzy. Rozwój technologiczny sprawia, że dostęp do informacji jest obecnie nieporównanie większy niż dawniej, zaś wiedza dużo szybciej się zmienia. Dziś encyklopedyczna erudycja nie stanowi już kapitału na ścieżce kariery. Wydaje się, że pewniejszą inwestycją w realny zasób na przyszłość jest rozwój społecznych kompetencji, gdyż wciąż funkcjonujemy w zespołach ? w pracy i w rodzinie. Zdolności, które warto u siebie rozwijać to przede wszystkim empatia, psychowzroczność i umiejętność komunikacji międzypokoleniowej, a także postawy prospołeczne takie jak: obywatelskość i tolerancja oraz umiejętności w zakresie zarządzania stresem i czasem. Są one niezbędne do budowania satysfakcjonujących relacji w zespole oraz dystansu do samego siebie. Książka poświęcona jest znaczeniu tych kompetencji zarówno dla osób stawiających swoje pierwsze kroki na drodze kariery jak i dla doświadczonych menedżerów. Omawia także sposoby ich wykształcania i wzmacniania poprzez odpowiedni trening.Publikacja stanowi rezultat wieloletniej praktyki w obszarach edukacyjnych. Zawarte w niej informacje to suma doświadczeń Autora zaczerpniętych od studentów, słuchaczy, nauczycieli i menadżerów, z którymi współpracuje. Dzięki przykładom zaczerpniętym z praktyki ukazane zostało "kulturowe uwikłanie" społecznych kompetencji. Okazuje się, że trenowanie ich jest trudne w społeczeństwie konsumpcji, koncentrującym się bardziej na budowaniu ego niż na kultywowaniu zasad współpracy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 20730 (1 egz.)
Book
In basket
(Inspiracje Edukacyjne)
Bibliogr. s. 181-183.
Dla nauczycieli, pedagogów, psychologów, coachów, trenerów, a także rodziców i uczniów, studentów kierunków pedagogicznych, psychologii oraz studiów podyplomowych na kierunku coaching.
W książce szeroko omówiono zagadnienia kompetencji coachingowych, dostosowując je do specyfiki codziennej pracy dydaktycznej nauczyciela. W opracowaniu zawarto m.in.:- nowatorskie sposoby rozwiązywania problemów związanych z dysgrafią, dysortografią, a także trudnymi relacjami nauczyciel-uczeń,- nowy model prowadzenia lekcji 4MAT według Bernice McCarthy,- wskazówki dotyczące rozpoznawania stylów uczenia się,- metodykę i formy udzielania pozytywnej informacji zwrotnej,- gotowe formularze i inne praktyczne narzędzia.Autorki bazują na sytuacji współczesnej szkoły oraz trwających przemianach cywilizacyjnych, a także opierają się na autentycznych zdarzeniach społeczno-edukacyjnych. Prezentują innowacyjne rozwiązania zaimplementowane do zajęć szkolnych, nadające się do bezpośredniego wykorzystania w pracy z uczniami na różnych szczeblach ich edukacji.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 17486 (1 egz.)
Book
In basket
(Inspiracje Edukacyjne)
Bibliogr. s. 210-213.
Kompetencje trenerskie w pracy nauczyciela. Jak zmotywować ucznia do naukiW książce omówiono zagadnienie kompetencji trenerskich, dając nauczycielowi narzędzie do efektywnej pracy nad motywowaniem uczniów do przyjmowania i przetwarzania informacji.Autorki dokładnie wskazują, jak stopniowo nabywać i doskonalić kompetencje trenerskie. Przedstawione innowacyjne rozwiązania są przygotowane do bezpośredniego wykorzystania w pracy z uczniami na różnych szczeblach edukacji.W opracowaniu zawarto m.in.:- ćwiczenia interaktywne do wykorzystania przez nauczyciela i przez uczniów,- materiały empiryczne z badań autorskich dotyczące omawianej problematyki oraz odniesienia, jak je wykorzystać w praktyce,- literaturę dla zainteresowanych pogłębieniem tematu, odesłania do różnych typów szkół,- modele graficzne,- testy kontrolne.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 18456 (1 egz.)
Book
In basket
(Inspiracje Edukacyjne)
Bibliogr. s. 387-417.
Tekst częśc. równol. pol., ang.
W książce Dyrektor szkoły liderem - inspiracje i perspektywy w przystępny sposób omówiono istotę przywództwa edukacyjnego jako swoistego rodzaju wyzwania. Autorka proponuje nowy sposób myślenia o szkole i dyrektorze szkoły, ujawnia tajniki stawania się liderem oraz sposoby jego skutecznego działania.Opracowanie zachęca do namysłu nad praktyką kierowania szkołą i pomaga odpowiedzieć na szereg ważnych pytań, m.in.:- dlaczego dyrektor szkoły powinien być liderem, co może go do tego motywować,- czy liderem się jest, czy też się staje,- co kryje się za przywództwem edukacyjnym,- jak być skutecznym przywódcą edukacyjnym, na co położyć szczególny nacisk.
CZĘŚĆ PIERWSZA * PRZYWÓDZTWO I KOMPETENCJE PRZYWÓDCZE - PODSTAWY TEORETYCZNE | str. 29 * I. Przywództwo - ewolucja poglądów | str. 31 * 1. Definicje przywództwa | str. 33 * 2. Przywództwo - rys historyczny | str. 42 * 3. Wybrane koncepcje i teorie przywództwa - tradycja i współczesność | str. 54 * 4. Perspektywy badawcze | str. 111 * Podsumowanie | str. 125 * II. Kompetencje przywódcze | str. 128 * 1. Kompetencje - przybliżenie pojęcia | str. 129 * 2. Kompetencje - własności | str. 138 * 3. Kompetencje organizacji i kompetencje indywidualne | str. 141 * 4. Zarządzanie organizacją przez cele i kompetencje | str. 143 * 5. Kompetencje kierownicze kadr zarządzających - modele kompetencji | str. 146 * 6. Kompetencje w zarządzaniu - kompetencje przywódcze | str. 152 * Podsumowanie | str. 156 * CZĘŚĆ DRUGA * PRZYWÓDZTWO EDUKACYJNE DYREKTORA SZKOŁY | str. 159 * III. Przywództwo w szkole i jego złożoność | str. 161 * 1. Znaczenie przywództwa w szkole | str. 164 * 2. Przywództwo i zarządzanie w szkole - ku yin i yang | str. 170 * 3. Klasyfikacje przywództwa | str. 182 * 4. Przywództwo dyrektora szkoły a osiągnięcia uczniów | str. 201 * 5. Przywództwo dyrektora szkoły a przywództwo nauczycieli | str. 207 * 6. Przywództwo edukacyjne dyrektora szkoły - wyzwania teorii i praktyki | str. 212 * Podsumowanie | str. 221 * IV. Dyrektor szkoły - stawanie się przywódcą | str. 223 * 1. Rozwój zawodowy dyrektorów szkół w kontekście przywództwa | str. 226 * 2. Droga do przywództwa - podjęcie zobowiązania | str. 230 * 3. Pierwsze lata - odnajdywanie własnej drogi | str. 260 * 4. Ku dojrzałemu przywództwu - kształtowanie własnej drogi | str. 270 * 5. Kompetencje przywódcze dyrektorów szkół i ich rozwijanie - wyzwania | str. 274 * Podsumowanie | str. 284 * V. Przywództwo edukacyjne jako przedmiot uczenia się | str. 286 * 1. Wpływ społeczny i korzystanie z władzy | str. 288 * 2. Motywowanie | str. 309 * 3. Tworzenie i kształtowanie kultury szkoły | str. 326 * 4. Przewodzenie zmianie | str. 337 * 5. Budowanie kultury myślenia strategicznego | str. 344 * 6. Zasady wzorcowego przywództwa | str. 354 * 7. Profesjonalizm i etyka dyrektora szkoły | str. 361 * Podsumowanie | str. 372 * Zakończenie | str. 375 * Bibliografia | str. 387
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 18059 (1 egz.)
Book
In basket
(Inspiracje Edukacyjne)
Bibliogr. s. 235-244.
Jaką rolę odgrywają emocje w pracy nauczyciela? Co mówią na ten temat badania naukowe i jakie badania na gruncie pedagogiki były do tej pory prowadzone? Czym są kompetencje nauczyciela? Co jest wyróżnikiem kompetencji emocjonalnych nauczyciela? Co składa się na kompetencje emocjonalne nauczyciela? Jak nauczyciel może rozpoznawać swoje emocje i jak może nimi kierować? Jak nauczyciel może zadbać o rozwijanie własnych kompetencji emocjonalnych? Autorki książki starają się udzielić odpowiedzi na te i inne pytania, koncentrujące się wokół problematyki kompetencji emocjonalnych nauczycieli i sposobów ich rozwijania. [fragment Wstępu]
Wstęp * 1. Emocje: podstawy interdyscyplinarne * Wprowadzenie * Rys historyczny * Wzrost zainteresowania problematyką emocji i jej popularyzacja w Polsce * Badania nad emocjami w psychologii, socjologii i pedagogice * Emocje: wybrane zagadnienia * 2. Kompetencje emocjonalne nauczyciela: istota i model * Wprowadzenie * Natura kompetencji * Kompetencje nauczycieli * Inteligencja emocjonalna a/i kompetencje emocjonalne * Kompetencje emocjonalne nauczyciela * 3. Rozwijanie kompetencji emocjonalnych nauczycieli * Wprowadzenie * Praca nad emocjami * Empatia * Entuzjazm * Przebaczanie * Optymizm * Władza wychowawcza * Budowanie relacji interpersonalnych * Pewność siebie * Sprawiedliwość społeczna * Zaufanie * Znajomość kultury uczniowskiej * Zakończenie
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 16504 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
There are copies available to loan: sygn. 02.B (2 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
There are copies available to loan: sygn. 02.B (1 egz.)
Book
In basket
(Inspiracje Edukacyjne)
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach 149-152.
Kształcenie nauczycieli jest wyzwaniem dla uczelni wyższych. Przygotowanie kandydatów do tego zawodu wymaga wysokiej jakości oferty edukacyjnej, szczególnych kwalifikacji kadry akademickiej oraz współpracy uczelni z instytucjami edukacyjnymi i nauczycielami praktykami - aby tworzyć warunki do rozwoju kompetencji pedagogicznych, które będą stanowić podstawę do odpowiedzialnej i twórczej pracy. W publikacji omówiono współczesne problemy związane z przygotowaniem kandydatów na nauczycieli w procesie akademickiego kształcenia - ze szczególnym uwzględnieniem praktyk pedagogicznych i ich znaczenia w budowaniu podstaw tożsamości zawodowej przyszłych nauczycieli. Autorzy książki zastanawiają się: Jakie znaczenie mają doświadczenia praktyczne w procesie rozwoju zawodowego nauczycieli w perspektywie teoretycznej? Jak kształtować nauczycielski profesjonalizm? Jaką rolę w procesie kształcenia odgrywa nowatorstwo i autonomia zawodowa nauczycieli?Omawiają także różne modele praktyk studenckich, z prezentacją projektów i doświadczeń Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego. Adresaci:Książka jest przeznaczona dla nauczycieli, studentów kierunków pedagogicznych, administracji oświatowej i wszystkich, którym bliska jest problematyka jakości kształcenia kandydatów do niezwykle wymagającego i odpowiedzialnego zawodu nauczyciela wczesnej edukacji.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 19324 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again