Sorting
Source
Katalog centralny
(9)
Form of Work
Książki
(9)
Poradniki i przewodniki
(6)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Status
available
(8)
unavailable
(1)
Branch
CN1 (św. Wincentego 85)
(4)
WP130 (św. Wincentego 85)
(4)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(1)
Author
Białek Maja
(1)
Buckingham Marcus
(1)
Conn Charles (1961- )
(1)
Davenport Thomas H. (1954- )
(1)
Dixit Avinash K
(1)
Doroba Anita
(1)
Drucker Peter Ferdinand (1909-2005)
(1)
Gasper Dorota
(1)
Grabowski Wiesław (1962- )
(1)
Górski Jerzy (dziennikarz)
(1)
Głatki Michał
(1)
Hensel Witold
(1)
Kaufman Josh
(1)
Klebahn Perry
(1)
Kowalczyk Marcin (tłumacz)
(1)
Lencioni Patrick (1965- )
(1)
Lipa Michał
(1)
Madej Edyta
(1)
McLean Robert (1946- )
(1)
Mittal Nitin
(1)
Nalebuff Barry J. (1958- )
(1)
Naumiuk Marek
(1)
Rostocki Marek
(1)
Rubin Jarosław
(1)
Szyfter Jerzy
(1)
Utley Jeremy
(1)
Year
2020 - 2025
(7)
2010 - 2019
(2)
Time Period of Creation
2001-
(8)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Country
Poland
(9)
Language
Polish
(9)
Audience Group
Menedżerowie
(2)
Przedsiębiorcy
(2)
Subject
Samorealizacja
(2)
Sukces
(2)
Zarządzanie
(2)
Analiza biznesowa
(1)
Finanse
(1)
Geniusz (wybitne zdolności)
(1)
Innowacje
(1)
Kreatywność
(1)
Marketing
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Organizacja
(1)
Osobowość
(1)
Planowanie strategiczne
(1)
Praca zespołowa
(1)
Przedsiębiorczość
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Ryzyko
(1)
Samopoznanie
(1)
Sprzedaż
(1)
Strategia organizacyjna
(1)
Systemy informatyczne
(1)
Sztuczna inteligencja
(1)
Teoria gier
(1)
Typologia psychologiczna
(1)
Umysł
(1)
Zarządzanie dokonaniami
(1)
Zarządzanie przez rozwiązywanie problemów
(1)
Zarządzanie strategiczne
(1)
Zarządzanie zmianą
(1)
Zwinne zarządzanie
(1)
Genre/Form
Poradnik
(6)
Opracowanie
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Domain
Zarządzanie i marketing
(5)
Praca, kariera, pieniądze
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Psychologia
(1)
Rozwój osobisty
(1)
9 results Filter
Book
In basket
(Biznes / MT Biznes)
(Zarządzanie / MT Biznes)
Strategie zarządzania, sposoby wdrażania technologii i zasady zmian organizacyjnych niezbędnych do zbudowania firmy wykorzystującej AI. Większość organizacji zareagowało powściągliwie na sztuczną inteligencję. Pewna grupa światowej klasy firm postanowiła jednak wykorzystać jej możliwości i zrewolucjonizowała swoje procesy, strategie, kulturę, obsługę klienta i oferowane produkty. Firmy te, stanowiące niespełna procent wszystkich dużych przedsiębiorstw, są obecnie liderami wydajności w swoich branżach. Stosują lepsze modele biznesowe, podejmują trafniejsze decyzje, sprawniej obsługują klientów, oferują konkurencyjne produkty i usługi oraz dyktują wyższe ceny. Thomas Davenport oraz Nitin Mittal przyglądają się awangardzie AI z punktu widzenia ugruntowanych na rynku firm, takich jak Anthem, Ping An, Airbus i Capital One. Książka jest pełna ciekawych spostrzeżeń, opisów strategii i najlepszych praktyk, dostarcza liderom i ich zespołom informacji potrzebnych do tego, by wprowadzić ich firmę na wyższy poziom wykorzystania AI. Jeżeli chcesz wiedzieć, jak będzie wyglądała następna faza implementacji AI w biznesie, albo pragniesz w pełni wykorzystać tę technologię w swojej firmie, to Sztuczna inteligencja w biznesie pokazuje, jak to robią najlepsi, oraz oferuje narzędzia, dzięki którym AI stanie się sercem twojego przedsiębiorstwa. To fascynujące spojrzenie na rewolucyjne firmy zdobywające przewagę na rynku dzięki wykorzystaniu AI. [opis wydawcy].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 58908 (1 egz.)
Book
In basket
(Biznes)
(Zarządzanie)
Tytuł oryginału: The personal MBA : a world-class business education in a single volume.
Aby nauczyć się prowadzenia firmy albo pozyskać nowe kompetencje zawodowe, nie trzeba kończyć specjalistycznych studiów biznesowych. Zdecydowana większość współczesnych ludzi biznesu opiera się w swojej działalności jedynie na zdrowym rozsądku, prostej arytmetyce i znajomości kilku ważnych zasad. Josh Kaufman za główny cel postawił sobie pokazanie w jasny i zrozumiały sposób tych najważniejszych pojęć ze świata biznesu w możliwie jak najmniej czasochłonny sposób.
Jego książka Indywidualny program MBA to kompleksowy i przejrzysty przegląd wszystkich ważnych tematów biznesowych – takich jak przedsiębiorczość, rozwój produktu, marketing, sprzedaż, negocjacje, księgowość, finanse, produktywność, komunikacja, przywództwo, projektowanie systemów, analiza i zarządzanie operacyjne – a wszystko to zawarte w jednym tomie.
Znajdziesz w niej 271 prostych pojęć, nowoczesne koncepcje i konkretne narzędzia, dzięki którym nauczysz się myśleć o biznesie w nowy, przydatny sposób. Wśród najważniejszych zagadnień znajdziesz m.in.:
Pięć elementów każdej firmy. Możesz zrozumieć i ulepszyć każdą firmę, dużą lub małą, koncentrując się na pięciu podstawowych kwestiach. Czy wiesz, na jakich obszarach danej organizacji trzeba się przede wszystkim skupić?
Dwanaście form wartości. Produkty i usługi to tylko dwa z dwunastu sposobów kreowania wartości dla klientów. Jakie są pozostałe?
Cztery metody zwiększania przychodów. Istnieją tylko cztery sposoby, aby firma mogła zarobić więcej pieniędzy. Czy je znasz?
Połącz lekturę tej książki ze swoim praktycznym doświadczeniem i już dziś zacznij efektywniej pracować, podejmować dobre decyzje i wykorzystywać w pełni swoje umiejętności, zdolności i dostępne okazje – bez względu na to, w jaki sposób zarabiasz (lub chciałbyś zarabiać) na życie. Z pomocą tej książki założysz rentowną firmę, uzyskasz ważny awans albo w istotny sposób poprawisz swoje życie osobiste i zawodowe. [opis wydawcy].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
All copies are currently on loan: sygn. 23061 (1 egz.)
(dostępność ok. 19.12.2025)
Book
In basket
(Biznes / MT Biznes)
(Zarządzanie / MT Biznes)
U dołu okładki i strony przedtytułowej: Ideaflow-liczba pomysłów, które ty lub twój zespół jesteście w stanie wygenerować w określonym czasie.
Ideaflow: liczba pomysłów, które ty lub twój zespół jesteście w stanie wygenerować w określonym czasie. Wszyscy chcemy tryskać świetnymi pomysłami, ale niewielu z nas naprawdę rozumie, skąd one się biorą. Innowacyjność nie jest tym samym co warsztat, sprint czy hackathon. Jest wynikiem opanowania ideaflow, praktyki, która pozytywnie wpływa na wszystko, co robisz. Jak samodzielnie wpadać na świetne pomysły? Jak zespołowo kreować nowe idee? Jak szybko określić, które z nich są warte zainwestowania w nie środków? Ideaflow – ta prosta miara w największym stopniu decyduje o sukcesie. To określona mentalność, sposób podejścia do wszystkich problemów biznesowych, które pomnażają efekty podejmowanych wysiłków i uwalniają twój pełny potencjał. Pielęgnuj ideaflow i obserwuj, jak zmienia się twoja wydajność. W "Ideaflow" Jeremy Utley i Perry Klebahn z renomowanego Hasso Plattner Institute of Design na Uniwersytecie Stanforda (znanego również jako „d.school”) przedstawiają sprawdzoną strategię stałego generowania i komercjalizowania pomysłów. Opierając się na doświadczeniach płynących z prowadzenia wiodącej jednostki wspierającej powstawanie nowych przedsięwzięć i z doradzania najbardziej innowacyjnym organizacjom na świecie, takim jak Microsoft, Michelin, Keller Williams Realty i Hyatt, autorzy pokazują, jak: pokonać niebezpieczne pułapki myślenia ; znaleźć inspirację w nieoczekiwanych miejscach ; oszukać własny mózg, żeby stał się bardziej kreatywny ; projektować i wdrażać niedrogie eksperymenty ; stać się innowacyjnym ; uwolnić własny potencjał twórczy oraz potencjał innych osób. Ideaflow pomoże przezwyciężyć status quo, poradzić sobie z rozczarowaniem, zmniejszyć zagrożenia ze strony konkurencji i uwolnić kreatywny potencjał twojego zespołu. Nie musisz czekać na natchnienie. Zamiast tego możesz stać się mistrzem ideaflow. [opis wydawcy].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Copies are only available in the library: sygn. 58973 (1 egz.)
Book
In basket
Wykorzystaj swoje silne strony : użyj dźwigni swojego talentu / Marcus Buckingham ; przekład Marcin Kowalczyk. - Wydanie pierwsze w nowej szacie graficznej. - Warszawa : mt biznes, 2023. - 219, [1] strona, XVI stron, [19] stron : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
(Zarzązanie / MT Biznes)
Zaufaj swoim talentom, bądź z nich dumny i zacznij je w pełni wykorzystywać! Marcus Buckingham zapoczątkował nowy sposób patrzenia na swoje silne strony, który szeroką falą rozlał się po świecie – od firm prywatnych po organizacje rządowe i edukacyjne. Zrodził się między innymi z sukcesu takich bestsellerów autora jak Po pierwsze: złam wszelkie zasady oraz Teraz odkryj swoje silne strony. Buckingham odpowiada na kluczowe pytanie: jak użyć swoich talentów, aby osiągnąć sukces? Z tej książki dowiesz się: dlaczego w pracy nie chodzi tylko o to, w czym jesteś dobry, a w czym kiepski ; jak prawidłowo określić swoje mocne strony ; co robić, aby coraz więcej czasu poświęcać na zadania, które cię rozwijają, a coraz mniej na te, które obniżają twoją skuteczność ; jak w rozmowie z szefem i współpracownikami podkreślać swoje talenty i nie sprawiać wrażenia, że się chwalisz. To książka, która otworzy przed tobą i twoją firmą nowe i niezbadane jeszcze obszary. Odkryj swoje mocne strony i rozwiń skrzydła. [z okładki].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 22527 (1 egz.)
Book
In basket
(Zarządzanie)
Wydanie w nowej szacie graficznej.
Tytuł oryginału: The art of strategy : a game theorist`s guide to success in business & life.
Indeks.
Teoria gier. Być może coś o niej słyszałeś lub może widziałeś ??lm PIĘKNY UMYSŁ i zacząłeś się zastanawiać, jak owa teoria może ci pomóc w rozegraniu własnego życia. Ta książka powie, jak to zrobić.Praca i życie prywatne to ciąg niekończących się decyzji. Każdy z nas jest strategiem, niezależnie od tego, czy nam się to podoba, czy nie. Pamiętasz, jak ostatnio targowałeś się z własnym dzieckiem, o której godzinie powinno pójść spać? A może zastanawiasz się właśnie, jak twoja ??rma powinna zareagować na cięcie cen rywala? Czy udało ci się kiedykolwiek dotrzymać postanowień noworocznych?Każdy z nas codziennie napotyka niezliczoną ilość sytuacji, które wymagają strategicznego działania. Możesz jakoś brnąć dalej w nadziei na łut szczęścia, albo możesz dowiedzieć się, jak rozpoznawać, a nawet przewidywać takie sytuacje i nauczyć się, jak wtedy reagować.Avinash K. Dixit i Barry J. Nalebuff to światowi eksperci w teorii gier. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w nauczaniu i praktyce zrozumieli, że najlepszym sposobem wyłożenia tej nauki i przekształcenia jej w użyteczne narzędzie dnia codziennego jest zilustrowanie pojęć mnóstwem historii i przykładów.SZTUKA STRATEGII pełna jest opowieści ze świata biznesu, polityki, sportu. Znajdziesz tu coś o muzyce, coś o negocjacjach, coś o ??lmach. Niezależnie od tego, czy autorzy omawiają sposoby zrzucenia wagi, zdobycia upragnionej rzeczy na eBayu, czy też to, jak stać się lepszym negocjatorem, rodzicem, tenisistą, zawsze dostarczają czytelnikowi sporej dawki rozrywki i wnikliwych spostrzeżeń.Dzięki lekcjom zawartym w książce dowiesz się, jak wyprowadzić rywali w pole, ale również jak znaleźć z innymi wspólny język i osiągnąć to, do czego dążysz. A jeśli chcesz grać czysto, poleć tę książkę swoim rywalom.***Gdy już przeczytasz tę fantastyczną książkę, będziesz znał całkowicie nowe i wielce przebiegłe sposoby podejmowania decyzji. Anegdoty i przykłady w niej zawarte zadziwią cię.Sylvia Nasar, autorka Pięknego umysłuPrzez lata zadawano mi te same pytania - co przeczytać, by nauczyć się teorii gier albo chociaż się z nią zapoznać. Wreszcie wybrałem MYŚLENIE STRATEGICZNE Dixita i Nalebuffa. Teraz mogę polecić z jeszcze większym entuzjazmem ich cudownie genialną nową książkę. A jeśli już znacie teorię gier, po prostu się nią cieszcie.Thomas C. Shelling, laureat Nagrody Nobla w dziedzinie ekonomii***AVINASH DIXIT wykłada ekonomię na Uniwersytecie Princeton. Zajmuje tam stanowisko profesorskie funduszu Johna J.F. Sherrerda.BARRY NALEBUFF wykłada ekonomię w Yale School of Management. Zajmuje tam stanowisko profesorskie funduszu Miltona Steinbacha.Dixit jest jednym z najwybitniejszych naukowców i wykładowców wśród ekonomistów. Nalebuff wykorzystuje teorię gier w pracy konsultanta. Jest również współzałożycielem jednej z najprężniej rozwijających się ??rm w Stanach Zjednoczonych - Honest Tea.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 20613 (1 egz.)
Book
In basket
Nieperfekcjoniści : strategiczne podejście na niepewne czasy / Robert McLean, Charles Conn ; przekład Marek Rosotocki. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : MT Biznes, 2024. - 255, [1] strona : fotografie, ilustracje, wykresy ; 22 cm.
(Zarzadzanie)
Tytuł oryginału: The Imperfectionists : Stratetic Mindsets for Uncertain Times.
Jak rozwiązywać strategiczne problemy, zarządzać niepewnością i przygotować organizację na zmianę
Problemy stają się coraz bardziej złożone, wieloaspektowe i trudne, a otoczenie – coraz bardziej nieprzewidywalne, czego dowiodła pandemia koronawirusa i zakłócenia w dostawach towarów w wyniku konfliktów w różnych częściach świata. Aby sprostać tym przeciwnościom, organizacje powinny być zwinne i nieperfekcyjne, tolerować niejednoznaczność, brać pod uwagę przeciwieństwa, nieustannie eksperymentować i podejmować ryzyko. Nieperfekcjonizm to strategia w działaniu.
Rob McLean i Charles Conn omawiają sześć stosowanych przez światowych liderów wzajemnie wzmacniających się sposobów myślenia o rozwiązywaniu problemów.
Są to: nieograniczona ciekawość wobec każdego elementu problemu ; postrzeganie świata okiem ważki, czyli z różnych perspektyw ; dążenie do zachowania zdarzeniowego i ciągłe eksperymentowanie ; wykorzystanie inteligencji zbiorowej i uznanie, że nie powinno się przeceniać swoich umiejętności ; stosowanie metody „pokaż i powiedz” ze świadomością, że storytelling wywołuje działanie ; uwolnienie się od perfekcjonizmu i duża tolerancja wobec wieloznaczności.
Umiejętności skutecznego rozwiązywania problemów można się nauczyć!
Poznaj możliwości, jakie stwarza liderom akceptacja nieperfekcyjności, wieloznaczności i eksperymentowania. Naucz się, jak rozwiązywać nawet najtrudniejsze i enigmatyczne problemy dzięki podejmowaniu ryzyka i zaakceptowaniu wszechobecnej niepewności. To lektura obowiązkowa dla menedżerów, członków zarządów, przedsiębiorców, założycieli firm oraz liderów organizacji non profit i sektora publicznego, którzy poszukują praktycznych strategii, by sprawniej poruszać się w coraz bardziej wymagającym świecie. [opis wydawcy].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 22914 (1 egz.)
Book
In basket
(Zarządzanie)
Bibliografia, netografia na stronach 469-480.
Doświadczyłeś zmiany na własnej skórze? Szukałeś metody poradzenia sobie ze zmianami? Jesteśmy skłonni się założyć, że zetknąłeś się z takimi podejściami: Wiemy, jak zaplanować cały proces zmiany! Najważniejsza jest twarda metoda, konkretne kroki. Każda zmiana rodzi opór! Ludzie przeżywają zmianę jak traumatyczne przeżycie i trzeba im pomagać przejść przez ten proces. Każde z tych podejść jest znane od wielu, wielu lat. A jaka jest ich skuteczność? Na podstawie badań możemy powiedzieć, że posługując się nimi, masz 30 szans na sukces. Jarosław Rubin, Wiesław Grabowski i Marek Naumiuk opisują nowe, zwinne podejście do zmian. Zamiast trzymać się kurczowo planu, ciągle szukaj nowej wiedzy i informacji zwrotnych płynących od wszystkich, na których zmiana ma wpływ, i odpowiednio modyfikuj swoje działania. Gdy doświadczysz tak zwanego oporu, potraktuj go jako źródło dodatkowej informacji od pracowników. Autorzy twierdzą, że sukces zmiany zależy od zwinnego podejścia do zarządzania, i opisują je, łącząc oba podejścia w nową całość, a Edyta Madej ilustruje książkę rysunkami ułatwiającymi zrozumienie i zapamiętanie przedstawionej koncepcji. Zwinne podejście oznacza, że droga do celu jest ciągłym powtarzaniem cyklu uczenia się poprzez działanie: Wgląd (diagnoza) - Wybór opcji działań - Eksperyment. Chcesz teorii? Znajdziesz ją w pierwszej części książki. Szukasz praktyki? Na końcu znajdziesz opis ponad 50 zwinnych narzędzi do wykorzystania oraz propozycję wdrożenia nowego podejścia do zarządzania zmianą w twojej organizacji. Sięgnij po tę książkę i znajdź w niej inspirację do własnych działań. Eksperymentuj, wyciągaj wnioski z rezultatów swoich prób i doświadczeń i osiągaj sukces.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Copies are only available in the library: sygn. 57563 (1 egz.)
Book
In basket
(Psychologia Biznesu)
(Zarządzanie)
Tytuł oryginału: The 6 types of working genius : a better way to understand your gifts, your frustrations, and your team.
Tłumaczenie z języka angielskiego.
Autor stworzył prawdziwie przełomowy model, który na zawsze zmieni sposób naszego myślenia o pracy i zespołach. Umożliwia on taki dobór pracowników i podział zadań między nimi, aby jako zespół wzajemnie się uzupełniali, osiągali wyznaczone cele, a jednocześnie odczuwali autentyczną satysfakcję z pracy. Rozbieżności między naszą pracą a talentami Ludzie pracujący na stanowisku zgodnym ze swoimi predyspozycjami i naturalnymi zdolnościami, niezależnie od tego, czy są dyrektorami generalnymi, liderami czy świeżo zatrudnionymi pracownikami, czują się bardziej spełnieni i odnoszą większe sukcesy. Problem pojawia się jednak wtedy, gdy chcemy wykorzystać naszą osobowość i nasze preferencje podczas wykonywania codziennych obowiązków zawodowych oraz we współpracy z kolegami z zespołu obdarzonymi innymi zdolnościami. Jakim typem geniusza jesteś w pracy? Lencioni wyróżnił sześć typów talentu, pozwalających określić, jaki rodzaj pracy sprawia danej osobie radość i dodaje energii oraz czego powinna ona unikać, by nie wywoływać u siebie frustracji i nie doprowadzić do wypalenia zawodowego. Model Lencioniego nie tylko oferuje schemat pozwalający na szybkie zrozumienie własnych talentów, ale też umożliwia menedżerom i liderom odkrycie oraz właściwe wykorzystanie naturalnych predyspozycji członków ich zespołów. Jest on w takim samym stopniu modelem osobowości, jak i narzędziem poprawy produktywności, prowadzącym do zwiększenia osobistej i zespołowej energii, wzajemnego zrozumienia i lepszej współpracy. Lepsza droga do zrozumienia swojego talentu, frustracji i zespołu. W pierwszej części książki Lencioni opowiada intrygującą, choć fikcyjną historię Bulla Brooksa, przedsiębiorcy, męża i ojca, który postanawia rozwiązać problem swojej frustracji w pracy i odnajduje nowy sposób myślenia. Dzięki niemu inaczej postrzega własną pracę, zespół, a nawet małżeństwo. Druga część książki stanowi szczegółowy przegląd modelu i daje konkretne narzędzie do zrozumienia swoich naturalnych uzdolnień oraz do identyfikacji talentów, predyspozycji, ale i frustracji członków zespołu. Praca z modelem pozwala na lepsze wzajemne zrozumienie i uwidacznia braki w zespole, a także pokazuje pomysły na zmiany i reorganizację. (opis wydawcy).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 59133 (1 egz.)
Kaucja: 0,00 zł
Book
In basket
(Światowe Bestsellery Biznesowe)
(Zarządzanie)
Tytuł oryginału: "The effective executive" 1966.
Na okładce i stronie tytułowej: Jedna z najważniejszych książek twórcy współczesnych metod zarządzania.
Indeks.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
There are copies available to loan: sygn. 18.0 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again