Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(261)
Forma i typ
Książki
(261)
Publikacje naukowe
(88)
Publikacje fachowe
(60)
Publikacje dydaktyczne
(33)
Poradniki i przewodniki
(31)
Publikacje popularnonaukowe
(6)
Publikacje informacyjne
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(257)
wypożyczone
(32)
nieokreślona
(2)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(1)
BD40 (Suwalska 11)
(3)
BD52 (Rembielińska 6a)
(1)
BD53 (Bazyliańska 6)
(1)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(4)
CN1 (św. Wincentego 85)
(29)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
W37 (Smoleńska 94)
(2)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(5)
W72 (Suwalska 11)
(1)
W98 (Kondratowicza 23)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(222)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(20)
Autor
Grudziewska Ewa
(11)
Kozdroń Agnieszka
(7)
Paszkiewicz Aneta
(7)
Jegier Aneta
(6)
Szurowska Beata (1973- )
(6)
Chmielnicka-Plaskota Aleksandra
(5)
Kozak Stanisław
(5)
Augustynek Andrzej
(4)
Gasiul Henryk (1950- )
(4)
Lewicka-Zelent Agnieszka
(4)
Radwańska Anna (pedagogika)
(4)
Szmalec Jacek
(4)
Ziółkowska Beata (1967- )
(4)
Łoza Bartosz
(4)
Borecka-Biernat Danuta (1959- )
(3)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(3)
Janus Edyta
(3)
Karolak Wiesław (1949- )
(3)
Kliszcz Joanna
(3)
Kud Marzena
(3)
Ogińska-Bulik Nina
(3)
Piekarska Jolanta (językoznawca)
(3)
Piekarski Wiesław
(3)
Szymczak Wiesław
(3)
Wójtowicz-Szefler Małgorzata
(3)
Zabłocka-Żytka Lidia
(3)
Bakiera Lucyna
(2)
Bednarek Józef
(2)
Brol Michał
(2)
Brytek-Matera Anna
(2)
Charbicka Magdalena
(2)
Chojak Małgorzata (pedagogika)
(2)
Dodziuk Anna (1947- )
(2)
Dyjakon Dorota
(2)
Hejnicka-Bezwińska Teresa (1941- )
(2)
Jastrzębski Mateusz
(2)
Korczyński Stanisław
(2)
Kubicki Jacek (1944- )
(2)
Lewandowska-Tarasiuk Ewa
(2)
Mikler-Chwastek Anna
(2)
Mroczkowska Dorota
(2)
Ostrowska Krystyna (1940- )
(2)
Papczyńska-Jasińska Patrycja
(2)
Ploch Leszek
(2)
Przybysz-Zaremba Małgorzata
(2)
Raszewska Maria
(2)
Rostowska Teresa (1947- )
(2)
Sikorski Wiesław
(2)
Skolimowska Katarzyna
(2)
Skorupa Agnieszka (psycholog)
(2)
Sokołowska Ewa (1969- )
(2)
Spaczyńska Ewa (psycholog)
(2)
Stelter Żaneta
(2)
Stepaniuk Joanna
(2)
Wejner-Jaworska Teresa
(2)
Wycisk Jowita (1971- )
(2)
Łaszczyk Jan
(2)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(2)
Andrzejewska Anna
(1)
Andrzejewska Anna (pedagog). Red
(1)
Andrzejewska Anna (pedagogika)
(1)
Banasiak Małgorzata
(1)
Banasiak Małgorzata. Red
(1)
Baniak Józef (1948- )
(1)
Baraniak Barbara (1954- ). Red
(1)
Bednarek Józef. Red
(1)
Bissinger-Ćwierz Urszula
(1)
Borawska-Kalbarczyk Katarzyna
(1)
Borawska-Kalbarczyk Katarzyna. Red
(1)
Borecka-Biernat Danuta. Red
(1)
Boryczko Marcin
(1)
Breska Radosław
(1)
Bronowski Paweł
(1)
Brzezińska Małgorzata
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Budnik Monika
(1)
Bąk-Sosnowska Monika
(1)
Chatizow Joanna (1964- )
(1)
Chodkiewicz Jan
(1)
Czarkowski Jakub
(1)
Czepczor Kamila
(1)
Czepczor-Bernat Kamila
(1)
Czerniawska Ewa (1955- )
(1)
Czerwińska-Jasiewicz Maria
(1)
Dobrenko Kamila
(1)
Dobrowolski Zbysław
(1)
Domańska Łucja
(1)
Dołęga Zofia
(1)
Duda Wioleta
(1)
Dunajska Anna
(1)
Dylak Stanisław
(1)
Fabiś Artur
(1)
Flaszyńska Ewa
(1)
Gabryszak Renata. Red
(1)
Gardian-Miałkowska Renata
(1)
Graczkowska Małgorzata
(1)
Grzesiuk Lidia (1942- )
(1)
Grąbczewska-Różycka Katarzyna
(1)
Gudro-Homicka Maria (1946- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(53)
2010 - 2019
(201)
2000 - 2009
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(143)
Kraj wydania
Polska
(258)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(258)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(28)
Rodzice
(25)
Psycholodzy
(19)
Pedagodzy
(17)
Szkoły wyższe
(16)
Studenci
(8)
Logopedzi
(7)
Pracownicy socjalni
(7)
Terapeuci zajęciowi
(6)
Szkoły podstawowe
(5)
Klasa 5.
(4)
Klasa 6.
(4)
Klasa 7.
(4)
Klasa 8.
(4)
Psychoterapeuci
(4)
Terapeuci
(4)
Asystenci rodzin
(3)
Klasa 4.
(3)
Nauczyciele akademiccy
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Wychowawcy
(3)
Fizjoterapeuci
(2)
Lekarze
(2)
Oligofrenopedagodzy
(2)
Rehabilitanci
(2)
Socjoterapeuci
(2)
Specjaliści ds. rekrutacji
(2)
Służba więzienna
(2)
Wychowawcy małych dzieci
(2)
Animatorzy kultury
(1)
Aplikanci
(1)
Chorzy z afazją
(1)
Dietetycy i żywieniowcy
(1)
Doradcy personalni
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Ekonomiści
(1)
Katecheci
(1)
Klasa 3.
(1)
Kuratorzy sądowi
(1)
Mediatorzy
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Pracodawcy
(1)
Pracownicy służby zdrowia
(1)
Przedszkola
(1)
Psychologowie
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Urzędnicy
(1)
Wizytatorzy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Młodzież
(21)
Dzieci
(17)
Rodzina
(14)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(13)
Arteterapia
(11)
Psychoterapia
(11)
Uczniowie
(11)
Wychowanie
(11)
Wychowanie w rodzinie
(10)
Dysleksja i dysgrafia
(9)
Nauczanie
(9)
Praca socjalna
(9)
Uczucia
(9)
Dziecko
(8)
Socjoterapia
(8)
Terapia zajęciowa
(8)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(7)
Internet
(7)
Nauczyciele
(7)
Niedostosowanie społeczne
(7)
Osoby w wieku starszym
(7)
Praca
(7)
Wsparcie społeczne
(7)
Opieka społeczna
(6)
Relacje międzyludzkie
(6)
Diagnoza pedagogiczna
(5)
Osobowość
(5)
Pedagogika resocjalizacyjna
(5)
Przemoc w rodzinie
(5)
Przemoc w szkole
(5)
Trudności wychowawcze
(5)
Uzależnienie od komputera
(5)
Zaburzenia odżywiania
(5)
Cyberprzemoc
(4)
Dziecko z niepełnosprawnością
(4)
Gry i zabawy
(4)
Jakość życia
(4)
Komunikacja interpersonalna
(4)
Mózg
(4)
Młodzież trudna
(4)
Niepowodzenia szkolne
(4)
Otyłość
(4)
Pracownicy socjalni
(4)
Problemy społeczne
(4)
Psychologia dziecka
(4)
Radzenie sobie ze stresem
(4)
Rzeczywistość wirtualna
(4)
Stosunki interpersonalne
(4)
Stres
(4)
Środki masowego przekazu
(4)
Adaptacja społeczna
(3)
Agresywność
(3)
Aktywizacja społeczna
(3)
Biblioterapia
(3)
Depresja psychiczna
(3)
Dziecko z ADHD
(3)
Dziecko z zespołem Aspergera
(3)
Empatia
(3)
Filmoterapia
(3)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(3)
Integracja sensoryczna
(3)
Kompetencje społeczne
(3)
Małżeństwo
(3)
Miłość
(3)
Motywacja
(3)
Muzykoterapia
(3)
Myślenie twórcze
(3)
Nadwaga
(3)
Poczucie własnej wartości
(3)
Pomoc psychologiczna
(3)
Postawy
(3)
Profilaktyka społeczna
(3)
Przestępstwo komputerowe
(3)
Psychologia kliniczna
(3)
Psychologia rozwojowa
(3)
Psychologia wychowawcza
(3)
Rodzice
(3)
Rozwój osobisty
(3)
Rozwój psychospołeczny
(3)
Rynek pracy
(3)
Seksualność
(3)
Socjalizacja
(3)
Starość
(3)
Starzenie się
(3)
Studenci
(3)
Szczęście
(3)
Szkolnictwo
(3)
Terapeuci zajęciowi
(3)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(3)
Terapia rodzinna
(3)
Trudne sytuacje życiowe
(3)
Uczenie się
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Wypalenie zawodowe
(3)
Zapobieganie
(3)
Alkoholizm
(2)
Alkoholizm w rodzinie
(2)
Asertywność
(2)
Asystenci rodzin
(2)
Autodestruktywność
(2)
Temat: czas
2001-
(20)
1901-2000
(3)
1989-2000
(2)
1939-1945
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(27)
Berlin (Niemcy)
(1)
Indie
(1)
Pakistan
(1)
Praga (Czechy)
(1)
Szwecja
(1)
Warszawa
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Poradnik
(47)
Opracowanie
(32)
Monografia
(23)
Praca zbiorowa
(23)
Podręcznik
(14)
Scenariusz zajęć
(13)
Raport z badań
(11)
Scenariusze zajęć
(10)
Ćwiczenia i zadania
(6)
Poradniki dla nauczycieli
(5)
Podręczniki
(4)
Gry i zabawy umysłowe
(3)
Case study (studium przypadku)
(2)
Encyklopedia
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Rysunek
(2)
Autobiografia
(1)
Film
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Melodia z tekstem podłożonym i funkcjami harmonicznymi
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Pieśń i piosenka
(1)
Poradnik metodyczny
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Ćwiczenia logopedyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(75)
Psychologia
(54)
Socjologia i społeczeństwo
(21)
Medycyna i zdrowie
(19)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(7)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(5)
Rozwój osobisty
(4)
Kultura i sztuka
(3)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Historia
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Językoznawstwo
(1)
Nauka i badania
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
261 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 188.
Publikacja jest efektem pracy na zajęciach plastycznych z osobami niewidomymi i słabowidzącymi z dodatkowymi dysfunkcjami. Autorka omawia między innymi środki dydaktyczne i techniki plastyczne wykorzystywane na lekcjach plastyki; poprzez sekwencje przedstawia czytelnikowi zadania, jakie stawia się przed uczniem w sposób możliwy przez niego do zaakceptowania i wykonania. Podział na sekwencje daje dziecku możliwość zrozumienia wielu aspektów otaczającego świata, poczynając od tych najbliż­szych dziecku, po bardziej skomplikowane, a kończąc na najważniejszym, czyli budowaniu i podnoszeniu poczucia własnej wartości dziecka jako autora, motywowaniu do dalszych czynności - do poszerzania wiedzy osobie, świecie, relacjach i następstwach zachodzących w przyrodzie. Publikacja realizuje wszystkie podstawowe cele przewidziane w indywidualnych programach edukacyjnych, jednocześnie stawia przed nauczycielem wysokie wymagania: bardzo dobrej znajomości możliwości psychofizycznych ucznia, ale również ze strony dydaktycznej - precyzyjnego przygotowania listy sekwencji, dostosowania do poszczególnych sekwencji technik plastycznych i pomocy dydaktycznych, uwzględnienia podczas realizacji prac plastycznych korelacji międzyprzedmiotowej, ale przede wszystkim sprawienia, by uczeń odczuwał swoje sprawstwo na zajęciach. Część ostatnia - scenariusze przykładowych zajęć zawierają wskazówki, w jaki sposób praktycznie stosować metodę podczas pracy z dziećmi niewidomymi i słabowidzącymi.
Rozdział 1. Opis metody pracy sekwencjami * Rozdział 2. Środki dydaktyczne i techniki plastyczne wykorzystywane w pracy sekwencjami * Rozdział 3. Techniki plastyczne i materiały * 3.1. Papier * 3.2. Masy plastyczne * 3.3. Materiały piszące, rysujące i malujące * 3.4. Sznurki, włóczki * Rozdział 4. Wybrane scenariusze zajęć prowadzonych metodą sekwencji * 4.1. Autoorientacja. Jestem człowiekiem (twarz, postać i ciało ludzkie) * 4.2. Płeć (Rozróżnianie płci człowieka za pomocą charakterystycznych cech i rysów twarzy oraz za pomocą różnic w wyglądzie i stroju człowieka) * 4.3. Higiena osobista. Zastosowanie prostych symboli; odwzorowywanie rzeczywistych przedmiotów służących do higieny * 4.4. Jedzenie i zdrowe produkty spożywcze; prawidłowe zachowanie przy stole. Zdrowe owoce i warzywa; nakrywanie do stołu * 4.5. Pory roku. Strój człowieka w zależności od pory roku * 4.6. Ja i przyroda. Następstwa zachodzące w przyrodzie w zależności od pór roku; rozwój zwierząt i wzrost roślin * 4.7. Ja i rodzina. Święta obchodzone w moim domu; funkcje społeczne człowieka i jego rozwój od niemowlęctwa do starości * 4.8. Ja i rzeczy, które lubię. Zadawać pytania; jeść; robić i oglądać * Bibliografia * Załącznik. Barwne fotografie wykorzystanych w tekście prac plastycznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15851 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Engram)
Forma i typ
Tytuł serii: Engram
Bibliogr. s. 151-152 i przy rozdz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02.B (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. przy rozdz.
Książka prezentuje ważną, zarówno pod względem merytorycznym, jak i społecznym, problematykę dotyczącą sytuacji konfliktowych w różnych środowiskach wychowawczych. Zagadnienie sposobów zmagania się z sytuacjami konfliktowymi wydaje się aktualne w czasach, w których życie bez konfrontacji z konfliktem o charakterze społecznym nie jest czymś wyjątkowym. Czytelnik ma możliwość zapoznania się z działaniami podejmowanymi przez dzieci i młodzież w celu radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych w środowisku rodzinnym, szkolnym i rówieśniczym oraz warunkujących je czynnikach. Książka może budzić zainteresowanie szerokiego grona czytelników, w tym głównie studentów przygotowujących się do pracy dydaktyczno-wychowawczej z dziećmi i młodzieżą, rodziców stojących przed koniecznością rozwiązywania konfliktów z własnym dzieckiem, nauczycieli, psychologów i pedagogów szkolnych. Może stanowić cenną pomoc dla wychowawców w zrozumieniu zachowania dziecka w wieku szkolnym w sytuacjach konfliktu społecznego i spojrzeniu na przyczyny tego zachowania z jego perspektywy. Znajomość przesłanek sposobów radzenia sobie dzieci i młodzieży w sytuacjach konfliktowych, występujących w różnych środowiskach wychowawczych, może być ważna dla społecznej praktyki wychowania.
Część I. Sytuacje konfliktu społecznego w percepcji dzieci i młodzieży * 1. Specyfika konfliktów interpersonalnych wśród dzieci - analiza zjawiska * 2. Uczeń w sytuacji konfliktów szkolnych * 3. Konflikty w szkole średniej - spojrzenie uczniów i nauczycieli * 4. Komunikacja i zachowania niewerbalne wyzwalające i potęgujące konflikty w szkole * 5. Wspieranie uczniów w sytuacjach trudnych * 6. Nauczyciel i uczeń w sytuacjach konfliktowych * 7. Konflikty w rodzinie uwarunkowane wadliwą komunikacją * Część II. Sposoby radzenia sobie dzieci i młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego - przyczyny i skutki * 1. Zachowania uczestników konfliktu interpersonalnego * 2. Style rozwiązywania konfliktów i ich efekty w relacji między rodzicami i adolescentami - prezentacja narzędzi pomiaru * 3. Sposoby rozwiązywania konfliktów rodzinnych w percepcji młodzieży różniącej się korzystaniem z mediów * 4. Percepcja postaw wychowawczych rodziców a obronne strategie radzenia sobie młodzieży w sytuacjach społecznego konfliktu * 5. Style funkcjonowania młodzieży w sytuacjach społecznych - uwarunkowania temperamentalne i rodzinne * 6. Rola poczucia sensu życia w radzeniu sobie ze stresem wśród młodzieży
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16565 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Arteterapia : teoria, praktyka, projekt, arteterapia indywidualna ; cz. 4)
(Engram)
Na stronie redakcyjnej błędny ISBN.
Bibliografie przy rozdziałach.
Dla arteterapeutów, pedagogów, socjoterapetów, psychologów, psychiatrów, osób czynnie zajmujących się terapią z wykorzystaniem technik sztuk wizualnych, muzycznych, dramowych oraz dla studentów.
Książka poświęcona jest arteterapii indywidualnej z uwzględnieniem jej praktycznych podstaw, procesu twórczego, zakładanych efektów oraz dokumentacji. Powstała na bazie praktyki arteterapeutycznej lekarzy, psychologów, artystów pracujących w placówkach medycznych i edukacyjnych, prowadzących indywidualne sesje arteterapeutyczne.W publikacji Czytelnik znajdzie:- podstawy pracy z klientem/dzieckiem,- studium przypadku,- wybrane podejścia do procesu twórczego,- funkcje i cel arteterapii,- czynniki leczące w terapii indywidualnej,- harmonogram sesji terapeutycznych z uwzględnieniem tematu i celu sesji,zakładanych efektów pracy terapeutycznej,- podstawowe formy dokumentacji terapeutycznej,- sesje indywidualne z wykorzystaniem technik sztuk wizualnych, terapii dźwiękiem, technik dramowych i hipnozy.Publikacja skierowana jest do: arteterapeutów, pedagogów, socjoterapeutów, psychologów, psychiatrów, osób czynnie zajmujących się terapią z wykorzystaniem technik sztuk wizualnych, muzycznych, dramowych oraz do studentów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20500 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
(Arteterapia : teoria, praktyka, projekty)
Bibliogr. przy rozdz.
Z wprowadzenia (od Redaktorów):Arteterapia to jeden z "najpiękniejszych problemów" współczesnej psychiatrii, całej medycyny, ale też szerzej - "zaangażowanych społecznie" nauk społecznych. Nie da się jej uprawiać, będąc specjalistą tylko w jednej dziedzinie. W medycynie arteterapia jest klasyfikowana jako część rehabilitacji, ale równocześnie ciągle okazuje się, że jest zbyt duża i zbyt niezależna na tego typu poddaństwo. Czerpiąc wzorce z nauk medycznych, arteterapia przenika i inspiruje takie kierunki, jak pedagogika, pedagogika specjalna i edukacja artystyczna.O arteterapii można mówić poprzez podobieństwo do psychoterapii. Psychoterapia jest częścią psychiatrii, metodą leczenia zaburzeń psychicznych za pomocą szczególnych technik - osobistych oddziaływań terapeuty. W przypadku arteterapii medycznej też mówimy o leczeniu za pomocą szczególnych technik - przy wykorzystaniu środków artystycznych. Z arteterapią jest też podobny kłopot jak z psychoterapią - wykracza poza oddziaływania medyczne. Przy wykorzystaniu jej metod możliwa jest zmiana postaw psychologicznych, socjologicznych czy kulturowych. W tym kontekście określenie "terapia" staje się mylące, a powinno wyraźnie dyscyplinować. I jeszcze jedno podobieństwo do psychoterapii - arteterapia nie posiada krytycznej sumy badań empirycznych potwierdzających "tak" lub "nie" wskazania i efektywność stosowania. To nie zarzut, lecz raczej wyzwanie dla naukowców i praktyków.Dlaczego więc arteterapia? Ani terapeuci, ani przede wszystkim pacjenci nie chcą rezygnować ze szczególnej postawy arteterapeutycznej, która pozwala przezwyciężać niemoc innych metod leczenia. Nie chcą rezygnować z postawy, która wyzwala akt twórczy - udostępnia im energię życiową i poczucie sprawstwa we własnym życiu, a zwłaszcza w chwili próby - w chorobie.Upowszechnienie i emancypacja arteterapii powodują, że nieuchronne stają się procesy standaryzacji. Ten podręcznik jest także tego wyrazem. To obrastanie przepisami budzi niechęć artystów, ale jest gwarancją bezpieczeństwa dla pacjentów. Ustalenie reguł stwarza podstawy do dalszego wzrostu wiedzy i praktyki.Przekazujemy Państwu pierwszy tom monografii poświęconej ARTETERAPII. To podróż od TEORII, przez PRAKTYKĘ KLINICZNĄ, do wielkich PROJEKTÓW AUTORSKICH.
1. PODSTAWY ARTETERAPII * 1.1. Definicje arteterapii * Aleksandra Chmielnicka-Plaskota, Bartosz Łoza, Wita Szulc * 1.2. Historia i rozwój arteterapii * Wita Szulc * 1.2.1. Szkic arteterapii * Marta Szczukiewicz * 1.3. Koncepcje arteterapii * 1.3.1. Rodzaje arteterapii * Maria Pałuba, Aleksandra Chmielnicka-Plaskota * 1.3.2. Modele arteterapii * 1.3.2.1. Model teoretyczny – mechanizmy leczące w arteterapii * Bartosz Łoza * 1.3.2.2. Model teoretyczny – schemat oddziaływań terapeutycznych w arteterapii * Aleksandra Chmielnicka-Plaskota * 1.3.2.3. Model percepcji i kreacji wartości artystyczno-estetycznych w procesie leczenia sztuką * Tomasz Rudowski * 1.3.2.4. Model uczenia się zachowań aprobowanych społecznie w arteterapii jednostek nieprzystosowanych społecznie * Tomasz Rudowski * 1.3.2.5. Model zmiany zachowania przez warunkowanie klasyczne – w arteterapii osób nieprzystosowanych społecznie * Tomasz Rudowski * 1.3.2.6. Model resocjalizacyjnej zmiany w działaniu arteterapeutycznym * Janina Florczykiewicz * 1.3.2.7. W stronę modelu narodowego arteterapii w Australii * Sheridan Linnell, Jill Westwood * 1.4. Arteterapia jako szczególna forma leczenia * 1.4.1. Uwarunkowania prawno-medyczne zawodu arteterapeuty * Bartosz Łoza, Aleksandra Chmielnicka-Plaskota * 1.4.2. Zasady doboru technik arteterapii * Bartosz Łoza, Aleksandra Chmielnicka-Plaskota * 1.4.3. Mechanizmy leczące: poznawcze, emocjonalne i behawioralne * Anna Mosiołek * 1.4.4. Dialog arteterapeutyczny z pacjentem * Iwona Patejuk-Mazurek * 1.4.5. Arteterapia w kompleksowym procesie leczenia * Paweł Bednarski * 1.4.6. Arteterapia w rehabilitacji * Maria Pałuba * 1.4.7. Bezpieczeństwo i etyka w arteterapii * Maja Polikowska * 1.5. Edukacja w arteterapii * 1.5.1. Szkoły i programy kształcenia arteterapeutów * Wita Szulc * 1.5.2. USA: standardy nauczania arteterapii – program studiów magisterskich AATA * Bartosz Łoza, Aleksandra Chmielnicka-Plaskota * 1.5.3. Wielka Brytania: standardy zawodu arteterapeuty * Bartosz Łoza, Aleksandra Chmielnicka-Plaskota * 1.5.4. Wielka Brytania: rejestracja w zawodzie arteterapeuty * Bartosz Łoza, Aleksandra Chmielnicka-Plaskota * 1.5.5. Proponowane polskie standardy – studia magisterskie * Bartosz Łoza, Aleksandra Chmielnicka-Plaskota * 1.5.6. Proponowane polskie standardy – certyfikat arteterapeuty * Bartosz Łoza, Aleksandra Chmielnicka-Plaskota, Tomasz Rudowski * 1.6. Społeczny wymiar arteterapii. Eseje o arteterapii * 1.6.1. Arteterapia jako działanie przeciw wykluczeniu * Magdalena Tyszkiewicz * 1.6.2. Światy Równoległe – Wyobraźnia i Czyn w Terapiach Kreatywnych * Magdalena Tyszkiewicz, Wanda Żuchowicz * 2. TECHNIKI I PROGRAMY ARTETERAPII * 2.1. Techniki arteterapii * 2.1.1. Rysunek * Aleksandra Chmielnicka-Plaskota, Bartosz Łoza, Anna Zielińska * 2.1.2. Malarstwo * Aleksandra Chmielnicka-Plaskota, Anna Zielińska, Bartosz Łoza * 2.1.3. Grafika * Szymon Damian, Anna Stołowska, Anna Grzelak-Teśniarz * 2.1.4. Rzeźba * Anna Zielińska, Bartosz Łoza, Aleksandra Chmielnicka-Plaskota * 2.1.5. Ceramika * Renata Kochan * 2.1.6. Tkanina * Anna Grzelak-Teśniarz, Anna Stołowska * 2.1.7. Collage * Wiesław Karolak * 2.1.8.1. Drama * Adrian Łania * 2.1.8.2. Drama * Magdalena Ostolska * 2.1.9. Terapia dźwiękiem i muzyką * Mateusz Wiszniewski * 2.1.10. Taniec w terapii, profilaktyce i edukacji * Mateusz Wiszniewski * 2.1.11. Taniec i ruch * Aleksandra Rayska, Katarzyna Dańska, Izabela Guzek, Marta Kawczyńska, Anna Olejnik, Anna Serafin, Agnieszka Sokołowska * 2.1.12. Literatura * Paulina Wnukiewicz * 2.1.13. Film i multimedia * Bartosz Łoza * 2.1.14. Sztuka sakralna * Anna Mosiołek * 2.2. Kompleksowe programy arteterapeutyczne * Bartosz Łoza, Aleksandra Chmielnicka-Plaskota * 2.2.1. Razem w życiu, razem w sztuce * Maria Pałuba * 2.2.2. Arteterapia w psychiatrii * Aleksandra Chmielnicka-Plaskota, Bartosz Łoza, Paweł Bednarski, Anna Zielińska * 2.2.3. Land art * Wiesław Karolak * 2.2.4. Upcykling * Wiesław Karolak * 2.2.5. luzje wieloznaczne i mindfulness w arteterapii * Robert Bartel * 2.2.6. Koło i spiralny labirynt w arteterapii i twórczym rozwoju * Robert Bartel * 2.2.7. Oddziaływania środowiskowe w arteterapii * Andrzej Kowal * 2.2.8. Arteterapeutyczny program dla skazanych * Janina Florczykiewicz * 3. DODATKI * 3.1. WHO IS WHO w polskiej arteterapii? * 3.2. Załączniki edukacyjne * 3.2.1. Pytania dla studentów * 3.2.2. Zadania ćwiczeniowe * 3.2.3. Przykłady projektów i dokumentacja audio-wizualna (patrz www.ksiegarnia.difin.pl)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 17491 (1 egz.)
(dostępność ok. 03.04.2024)
Książka
W koszyku
Arteterapia. Cz. 2 / pod redakcją naukową Bartosza Łozy i Aleksandry Chmielnickiej-Plaskoty. - Wyd. 2 zm. - Warszawa : Difin, 2014. - 302 s. : il. (w tym kolor.) ; 23 cm.
(Engram)
(Arteterapia : teoria, praktyka, projekty)
Bibliogr. przy rozdz.
Drugi tom Arteterapii stanowi rozwinięcie teoretycznych treści zawartych w pierwszej części cyklu. Publikacja powstała na bazie wielu doświadczeń, z udziałem wielu ośrodków i autorytetów, polskich i zagranicznych, w tym również w oparciu o praktykę kliniczną realizowaną poprzez interdyscyplinarny zespół w Mazowieckim Specjalistycznym Centrum Zdrowia im. prof. Jana Mazurkiewicza w Tworkach.Praktyka składa się z dwóch bloków tematycznych.Pierwszy, pt. Arteterapia w procesie leczenia psychiatrycznego opisuje programy oraz wybrane warsztaty arteterapeutyczne skierowane do pacjentów w okresie leczenia oraz rehabilitacji psychiatrycznej.Drugi blok tematyczny to programy edukacyjno-kliniczne, które mogą być prowadzone w placówkach medycznych. Stosowane w psychiatrii zakładają stymulowanie, modyfikację doświadczeń, poszerzanie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych. Programy edukacyjno-kliniczne w zastosowaniu klinicznym są istotnym czynnikiem pobudzającym aktywizację arteterapeutyczną. Dzięki temu monografia ta pozwoli czytelnikom doświadczyć wielu wymiarów arteterapii - jako metody badawczej, terapeutycznej i edukacyjnej. Jej szerokie spektrum oddziaływań w istotny sposób poszerza obszar pomocy i opieki zdrowotnej dla osób chorych.Publikacja jednocześnie ma charakter uniwersalny, proponowane warsztaty mogą być wykorzystywane w rehabilitacji psychiatrycznej osób chorych bądź niepełnosprawnych psychicznie, ale także w pracy z osobami, w tym z dziećmi, przejawiającymi zaburzenia kontaktu interpersonalnego, zaburzenia emocjonalne czy zaburzenia zachowania.Ta książka powstała by "poczuć, przeżyć i przepracować" warsztaty arteterapeutyczne.
WPROWADZENIE I * Magdalena Abakanowicz * WPROWADZENIE II * Aleksandra Chmielnicka-Plaskota, Bartosz Łoza, Anna Mosiołek, Iwona Patejuk-Mazurek * 1. REFLEKSJE O ARTETERAPII * * 1.1. Arteterapia w praktyce klinicznej MSCZ * Aleksandra Chmielnicka-Plaskota, Bartosz Łoza, Anna Mosiołek, Iwona Patejuk-Mazurek * 1.2. Autoportret – Maska – Ja. Budowanie tożsamości * Grażyna Borowik * 1.3. Schizofrenia – współchorobowość - terapia kreatywna * Magdalena Tyszkiewicz, Wanda Żuchowicz * 1.4. Definicja arteterapii * Andrzej Kowal * 1.5. Kolekcja tworkowska * Maria Pałuba, Bartosz Łoza * I. ARTETERAPIA W PROCESIE LECZENIA PSYCHIATRYCZNEGO * 2. PROGRAMY TERAPEUTYCZNE * * 2.1. Praca ze zmysłami w procesie rehabilitacji psychiatrycznej - studium przypadku * Jolanta Frieze, Bartosz Łoza, Aleksandra Chmielnicka-Plaskota, Maria Pałuba, Maja Polikowska * 2.2. Świadomość własnego potencjału twórczego u osób z zaburzeniami afektywnymi dwubiegunowymi - studium przypadku * Hanna Nawrot, Piotr Trzaskowski, Aleksandra Chmielnicka-Plaskota, Anna Mosiołek * 2.3. Turnusy leczniczo-rehabilitacyjne. Plenery malarskie * Andrzej Kowal * 3. RYSUNEK I MALARSTWO * 3.1. Autoportret w arteterapii Robert Bartel * 3.2. Psychorysunek w procesie leczenia psychiatrycznego. Moje drzewo * Krystyna Anna Wiśniewska, Anna Mosiołek * 3.3. Psychorysunek w procesie leczenia psychiatrycznego. Mój portret * Krystyna Anna Wiśniewska, Anna Mosiołek * 3.4. Dotyk barwy * Aleksandra Chmielnicka-Plaskota, Bartosz Łoza, Maria Pałuba, Anna Mosiołek, Maja Polikowska * 3.5. Pranie myśli - doświadczanie siebie w przestrzeni sztuki * Aleksandra Chmielnicka-Plaskota, Bartosz Łoza, Anna Zielińska * 3.6. Malarstwo emocjonalne * Aleksandra Chmielnicka-Plaskota, Bartosz Łoza, Anna Zielińska, Iwona Patejuk-Mazurek, Maja Polikowska, Anna Mosiołek * 3.7. Arteterapia w procesie leczenia psychiatrycznego. Obraz choroby * Piotr Trzaskowski, Aleksandra Chmielnicka-Plaskota, Anna Mosiołek, Bartosz Łoza * 3.8. Arteterapia w procesie leczenia psychiatrycznego. Nasze miasto - przestrzeń osobista a przestrzeń publiczna * Aleksandra Chmielnicka-Plaskota, Maria Pałuba, Dominika Polkowka, Anna Słuszkiewicz, Wiktoria Siedlecka-Dorosz, Magda Szymańska * 3.9. Arteterapia w procesie leczenia psychiatrycznego. W dłoni mamy świat – warsztaty wieloetapowe * Wiktoria Siedlecka-Dorosz, Aleksandra Chmielnicka-Plaskota, Maria Pałuba, * Dominika Polkowka, Anna Słuszkiewicz, Magdalena Szymańska * 4. RZEŹBA * 4.1. Moja przyszłość * Anna Zielińska, Aleksandra Chmielnicka-Plaskota, Bartosz Łoza, Iwona Patejuk-Mazurek, Anna Mosiołek, Maja Polikowska * 4.2. Arteterapia w procesie leczenia psychiatrycznego. Autoportret z chorobą * Anna Zielińska, Aleksandra Chmielnicka-Plaskota, Bartosz Łoza, Paweł Bednarski, Iwona Patejuk-Mazurek, Maja Polikowska * 4.3. Arteterapia w procesie rehabilitacji psychiatrycznej. Jestem górą * Dorota Eggert, Aleksandra Chmielnicka-Plaskota, Maria Pałuba, Dominika Polkowska * 5. HAPPENING, INSTALACJA, ASSEMBLAGE, COLLAGE * 5.1. Drzewo najpiękniejszych wiadomości * Bartosz Łoza, Paweł Bednarski, Jonathan Britmann, Maria Pałuba, Iwona Patejuk-Mazurek, Anna Mosiołek, Aleksandra Plaskota, Maja Polikowska, Paulina Wnukiewicz, Anna Zielińska * 5.2. Maska choroby - studium przypadku * Aleksandra Chmielnicka-Plaskota, Bartosz Łoza, Maria Pałuba * 5.3. Babie lato * Anna Zielińska, Katarzyna Dyba, Aleksandra Chmielnicka-Plaskota, Bartosz Łoza, Iwona Patejuk-Mazurek, Anna Mosiołek, Maja Polikowska * 5.4. Arteterapia w procesie leczenia psychiatrycznego. W harmonii ze światem – kamień * Katarzyna Miller, Iwona Patejuk-Mazurek, Anna Mosiołek, Bartosz Łoza, * Maria Pałuba, Aleksandra Chmielnicka-Plaskota * 5.5. Arteterapia w procesie rehabilitacji psychiatrycznej. Portret smutku. Portret szczęścia * Renata Kochan, Iwona Patejuk-Mazurek, Aleksandra Chmielnicka-Plaskota * 6. FILM I FOTOGRAFIA * 6.1. Filmoterapia * Maja Polikowska, Bartosz Łoza, Maria Pałuba * 6.2. Fotografia w arteterapii. Światłem malowane * Katarzyna Cyniak-Górnecka, Aleksandra Chmielnicka-Plaskota, Iwona Patejuk-Mazurek, Piotr Tronina, Anna Żyłka, Małgorzata Bielarczyk * 7. DRAMA I TEATR * * 7.1. Dramaterapia w procesie pracy nad podmiotem z nastoletnimi chłopcami z diagnozą autyzmu w australijskim szkolnictwie specjalnym * Adrian Łania * 7.2. Arteterapia w procesie rehabilitacji psychiatrycznej. Ż jak życie - projekt teatralny * Alicja Górny * 7.3. Historia pewnej miłości * Michał Grubecki, Piotr Gołąb * 8. MUZYKA I RUCH * 8.1. Terapia dźwiękiem w pracy z pacjentem klinicznym * Anna Sikorska, Aleksander Pokorski, Hanna Nawrot, Anna Mosiołek, Aleksandra Chmielnicka-Plaskota * 8.2. Techniki relaksacyjne w pracy arteterapeuty * Aleksander Pokorski, Anna Sikorska, Hanna Nawrot, Anna Mosiołek, Aleksandra Chmielnicka-Plaskota * 8.3. Wybrane modele pracy w psychoterapii tańcem i ruchem * Katarzyna Dańska, Agnieszka Sokołowska, Izabela Guzek, Aleksandra Rayska * 8.4. Muzyka i rytm w grupowej pracy terapeutycznej * Katarzyna Dańska * 8.5. Z ciała do emocji i myśli. Analiza ruchu w pracy rozwojowej i terapeutycznej * Agnieszka Sokołowska * 8.6. Terapia tańcem i ruchem w pracy z dorosłymi osobami z autyzmem * Izabela Guzek * 8.7. Do zo’a – psychoterapia tańcem i ruchem z nastolatkami * Aleksandra Rayska * 9. INNE * * 9.1. Poezjoterapia aktywna: warsztaty „Co mi w duszy gra. Pisanie dla siebie, od siebie” * Anna Mosiołek, Krystyna Wiśniewska, Maja Polikowska * 9.2. Arteterapia w warunkach detencji na przykładzie technik terapii zajęciowej prowadzonej na oddziale o wzmocnionym stopniu zabezpieczenia * Łukasz Wroński, Sebastian Nadolny, Zbigniew Fal, Łukasz Federowicz * II. PROGRAMY EDUKACYJNO-KLINICZNE * 10. LAND ART * 10.1. Land art * Wiesław Karolak * 11. COLLAGE I ASSEMBLAGE * 11.1. Moja torba. Autoportret psychologiczny * Aleksandra Chmielnicka-Plaskota, Bartosz Łoza, Sheridan Linnell * 11.2. Oblicza krzywdy – autoportret * Janina Florczykiewicz * 11.3. Ja i mój obiekt plastyczny * Beata Mazurek-Maksymiuk, Aleksandra Chmielnicka-Plaskota * 12. INSTALACJA * * 12.1. Podróż. Moja wyspa w archipelagu. Narracja i metafora w arteterapii grupowej * Renata Kochan * 12.2. Ja wobec innych * Piotr Trzaskowski, Anna Mosiołek, Iwona Patejuk-Mazurek, Maja Polikowska * 13. RYSUNEK I MALARSTWO * 13.1. Ćwiczenia i warsztaty z resocjalizacji przez sztukę osób stosujących wszelką przemoc fizyczną ora psychiczną i przebywających w zakładach poprawczych oraz ośrodkach penitencjarnych * Tomasz Rudowski * 13.2. Mój dialog z mistrzem * Anna Steliga * 13.3. Mandala – odkrywanie siebie * Magdalena Załęska * 14. INNE - PRACA Z TEKSTEM * * 14.1. Poznanie się. Osobiste doświadczanie zapachów i smaków * María Belén Rodríguez Caama?o * 14.2. Pudełko znaczeń * Anna Maciejewicz, Anna Mosiołek, Aleksandra Chmielnicka-Plaskota * 14.3. Terapia sztuką w procesie pobudzania tworzenia rozwiązań kreatywnych. Książka unikatowa jako obiekt artystyczny * Magdalena Pastuszak
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17480 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
(Arteterapia : teoria, praktyka, projekty ; 3)
Bibliografia przy rozdziałach.
Część 3 poświęcona została w całości twórcom i ich projektom arteterapeutycznym. Arteterapia, podobnie jak sztuka, jest napędzana energią procesu twórczego, ale występuje też drugie, wyjątkowe źródło energii - kontakt terapeutyczny, katharsis, przemiana, uzdrowienie. Mamy więc do czynienia z "dwiema energiami", których interakcje przyjmują rozmaite, osobiste formy. O ile dwa poprzednie tomy "Arteterapii" były pragmatyczne i w pewnym stopniu - akademickie, o tyle w III tomie przychodzi pora na wydobycie roli samych autorów tych przemian - arteterapeutów. Ludzie ci nie są anonimowi, a w wielu przypadkach tworzą wspaniałe szkoły arteterapii. Wydaje się fascynujące, by prześledzić, jak powstawały wielkie projekty i jaką rolę w tym odgrywali ich kreatorzy. Niedawna śmierć Pana Doktora Andrzeja Kowala, współtwórcy polskiej arteterapii, uzmysławia boleśnie, że bez odniesienia się wprost do twórcy, dzieło pozostaje - w jakiejś swojej istotnej części - bezosobowe i daremne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18915 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praca socjalna w środowisku lokalnym / Marcin Boryczko, Anna Dunajska, Stanisław Marek. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2020. - 159 stron : schematy ; 24 cm.
(Biblioteka Pracy Socjalnej)
(Engram)
Bibliografia na stronach 153-157.
Poradnik dedykowany jest adeptom pracy socjalnej i pracownikom socjalnym, na co dzień wspierającym osoby i rodziny w sytuacjach kryzysowych. Czytelnik znajdzie tu wskazania, w jaki sposób szukać sił tkwiących w środowisku, jak badać potrzeby, by wspomóc jednostkę czy grupę, jak angażować ludzi do współpracy. Przykłady i dobre praktyki zawarte w książce mogą być wskazówką do podejmowania działań. Treść publikacji pobudzi do działania samych pracowników socjalnych, wskrzesi ducha działacza, zachęci do kreatywności, przekona o skuteczności metody, jaką jest praca ze środowiskiem lokalnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20651 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pracy Socjalnej BPS)
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach 141-149.
Książka w przystępny sposób przedstawia:1) podstawowe zagadnienia definiujące zdrowie psychiczne oraz chorobę psychiczną2) opis funkcji, celów i zadań pracowników socjalnych oraz innych profesjonalistów społecznych w pracy z osobami chorującymi psychicznie i ich rodzinami,3) syntetyczną charakterystykę instytucji leczenia, terapii, rehabilitacji oraz wsparcia środowiskowego dla tej grupy osób potrzebujących,4) opis dyskutowanych współcześnie (również w Polsce) zagadnień z zakresu ochrony zdrowia psychicznego.Książka adresowana jest do pracowników socjalnych oraz innych profesjonalistów społecznych zajmujących się problematyką wsparcia dla osób chorujących psychicznie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20585 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja, Sztuka, Integracja ; t. 4)
(Engram)
Bibliogr. s. 147-155.
W publikacji dokonano charakterystyki rozwoju rysunkowego dziecka w wieku od 8 do 11 lat. Analizowano prace rysunkowe dzieci z lekką niepełnosprawnością intelektualną z Polski i z USA. W rysunku opisano rozwój kształtu postaci ludzkiej, ptaka i psa. Ponadto przedstawiono rozwój widzenia przestrzennego, dynamikę ruchu, proporcje oraz typ ustawienia rysowanych form. Badania te zostały przeprowadzone w placówkach państwowych oraz prywatnych w Polsce i w USA.Na podstawie zebranego materiału rysunkowego oraz charakterystyki rozwoju intelektualnego dziecka przedstawiono autorski program arteterapeutyczny - Program stymulowania rozwoju osobowego dziecka. Publikacja została zilustrowana pracami dziecka z lekką niepełnosprawnością intelektualną, typowymi dla faz jego rozwoju. Przedstawiono również prace plastyczne dzieci przed i po procesie terapeutycznym z wykorzystaniem sztuk plastycznych: arteterapii, biblioterapii, muzykoterapii. Wskazano możliwości wykorzystania potencjału twórczego dziecka.Pozycja ta jest pierwszą w Polsce monografią opisującą rysunek dziecka z lekką niepełnosprawnością intelektualną oraz arteterapię jako formę wspomagania rozwoju.
1. TWÓRCZOŚĆ OKRESU IDEO- I FIZJOPLASTYCZNEGO * 1.1. Obszary badań twórczości plastycznej dziecka * 1.2. Etapy rozwoju twórczości plastycznej dzieci w okresie ideoplatyki * 1.3. Koncepcje pojęcia „bazgrota” – rozważania teoretyczno-badawcze * 1.4. Koncepcje pojęć „głowonóg” i „głowotułów” – rozważania teoretyczno-badawcze * 1.5. Analiza pojęcia „schemat” * 1.6. Analiza kształtu, form kompozycji i sposobów wyrażania przestrzeni na płaszczyźnie obrazu * 1.7. Związek między poziomem rozwoju intelektualnego i twórczości plastycznej dzieci * 2. NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ INTELEKTUALNA – ANALIZA POJĘCIA * 2.1. Niepełnosprawność intelektualna oraz mechanizmy warunkujące jej powstawanie * 2.2. Definicje i stopnie niepełnosprawności intelektualnej * 2.3. Diagnoza niepełnosprawności intelektualnej * 2.4. Testy psychologiczne w pomiarach niepełnosprawności intelektualnej * 2.5. Ogólna charakterystyka dziecka z niepełnosprawnością intelektualną * 2.6. Wpływ niepełnosprawności intelektualnej na twórczość plastyczną dziecka * 3. PROGRAM BADAŁ * 3.1. Cele badawcze * 3.2. Problemy i hipotezy * 3.3. Zmienne kontrolowane * 3.4. Prezentacja metody badawczej * 3.4.1. Analiza wytworów plastycznych * 3.5. Osoby badane i przebieg badań * 3.5.1. Opis terenu badań * 3.5.2. Charakterystyka badanych grup * 3.5.3. Technika przeprowadzenia badań * 4. ANALIZA STATYSTYCZNA WYNIKÓW BADAŁ * 4.1. Kryteria i zasady analizy * 4.2. Analiza ogólna materiału empirycznego * 4.2.1a. Ewolucja kształtu * 4.2.1b. Proporcje – dynamika ruchu * 4.2.1c. Rysunek postaci ludzkiej – ujęcie en face * 4.2.1d. Rysunek postaci psa i ptaka – ujęcie głowa i tułów profilem * 4.2.1e. Rysunek postaci psa i ptaka – detale * 4.2.2a. Perspektywa – układ pasowy * 4.3a. Kompozycja * 4.4a. Faza schematu uproszczonego a typowa figura realistyczna * 4.4b. Proporcje a elementy ruchu * 4.4c. Ujęcie postaci ludzkiej, postaci psa i postaci ptaka * 4.4d. Rysunek postaci psa i postaci ptaka – detale * 4.4e. Rysunek ulicy – przestrzeń, kompozycja * 4.5a. Różnice między grupami narodowymi – rysunek postaci ludzkiej, psa i ptaka * 4.5b. Różnice między grupami narodowymi we wszystkich rysunkach – proporcje, dynamika ruchu * 4.5c. Różnice między grupami narodowymi w rysunku postaci ludzkiej i w ujęciu sylwetki * 4.5d. Różnice między grupami narodowymi w rysunku postaci psa i postaci ptaka * 4.5e. Różnice między grupami narodowymi w rysunku postaci psa i postaci ptaka – liczba detali * 4.5f. Różnice między grupami narodowymi w rysunku ulicy – przestrzeń * 4.5g. Różnice między grupami narodowymi w rysunku ulicy – kompozycja * 4.6a. Różnice narodowe w rysunku postaci ludzkiej, postaci psa i postaci ptaka – norma intelektualna * 4.6b. Różnice między grupami narodowymi w rysunkach – proporcje, dynamika ruchu * 4.6c. Różnice między grupami narodowymi w rysunku postaci ludzkiej – ujęcie sylwetki * 4.6d. Różnice między grupami narodowymi w rysunku postaci psa i ptaka * 4.6e. Różnice między grupami narodowymi w rysunku psa i ptaka – liczba detali * 4.6f. Różnice między grupami narodowymi w rysunku ulicy – przestrzeń * 4.6g. Różnice między grupami narodowymi w rysunku ulicy – kompozycja * Podsumowanie * 5. ARTETERAPIA – WSKAZANIA DO TERAPII * 5.1. Arteterapia * 5.1.1. Techniki i metody arteterapii * 5.1.2. Techniki plastyczne stosowane w procesie twórczym * 5.1.3. Efektywność arteterapii * 5.2. Arteterapia w pracy z jednostką niepełnosprawną intelektualnie * 5.3. Tematyka sesji arteterapeutycznych – program autorski * 5.3.1. Opis grupy terapeutycznej * 5.3.2. Ogólne zalecenia do arteterapii ze szczególnym wskazaniem * 5.3.3. Wskazania i zalecenia do arteterapii * 5.4. Plan arteterapii * 5.5. Arteterapia – opis wybranych sesji arteterapeutycznych * 5.5.1. Warsztat arteterapeutyczny – sztuki wizualne * 5.5.2. Warsztat arteterapeutyczny – biblioterapia * 5.5.3. Warsztat arteterapeutyczny – muzykoterapia * BIBLIOGRAFIA
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17500 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pracy Socjalnej)
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach 163-166.
Książka o rodzinie z problemem alkoholowym - skierowana do pracowników socjalnych i asystentów rodziny - ma służyć nie tylko pogłębieniu wiedzy, ale przede wszystkim potrzebom pracy socjalnej. Czytelnik znajdzie tu niewiele rozważań teoretycznych, za to sporo uogólnień na poziomie bliskim praktyce i liczne przykłady. Trudne zagadnienia przedstawione są nie tyle z pozycji chłodnego dystansu, ile współodczuwania, przy czym we wzmocnieniu takiego nastawienia u czytelnika powinny pomóc opowieści, zwierzenia, historie zarówno osób pomagających, jak i tych, którzy z pomocy korzystali. Jak wiadomo, łatwiej przyjąć i zapamiętać wyrazistą wypowiedź osobistą niż nawet bardzo słuszną tezę ogólną. Książka przedstawia charakterystykę rodziny z problemem alkoholowym od strony jej trudności, sposobu funkcjonowania, specyficznych ról jej członków i relacji pomiędzy nimi. Rozważania o rodzinie alkoholowej kończy rozdział o osobistych trudnościach osób pomagających, z jakimi wiąże się praca socjalna z rodziną alkoholową: kiedy uruchamiają się własne przeżycia lub kiedy kontakt z biedą, cierpieniem, krzywdą wywołuje przeciążenie emocjonalne. Świadomość tego pomaga w odzyskiwaniu równowagi i odnajdywaniu optymalnego dystansu: żeby nie dać się "zalać" nieszczęściem członków rodziny, którym pomagamy, a zarazem zachować zdolność empatii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21170 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pracy Socjalnej)
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach 189-192.
Książka przeznaczona jest dla pracowników socjalnych i asystentów rodziny, stykających się na co dzień z rodzinami, w których ktoś nadużywa alkoholu lub jest od niego uzależniony. Przedstawia w sposób pogłębiony proces zmiany, jakiej podlegają takie rodziny, i wskazuje, jak całościowa perspektywa ułatwia towarzyszenie rodzinie na kolejnych etapach. Autorki zajmują się także trudnym procesem nawiązywania i podtrzymywania kontaktu z rodziną alkoholową oraz motywowaniem jej do zmiany, zaś osoby uzależnionej do trzeźwienia. Czytelnik znajdzie tu wiele praktycznych wskazówek, także w obszarze pomocy dla osób współuzależnionych i dzieci, również gdy są one ofiarami przemocy. Osiąganiu konstruktywnej zmiany sprzyja pozyskiwanie sojuszników - służy temu omówienie mapy lokalnych zasobów. Przy kolejnych tematach przedstawione zostały pułapki i zagrożenia procesu pomagania, podsumowane w zakończeniu, z towarzyszeniem sposobów ich unikania i środków zaradczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21167 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bezrobocie, bezrobotny, praca socjalna / Ewa Flaszyńska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2019. - 133, [2] strony : wykresy ; 23 cm.
(Biblioteka Pracy Socjalnej)
(Engram)
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach 130-133.
Nowa seria wydawnictwa Difin - BIBLIOTEKA PRACY SOCJALNEJ - dotyczy zagadnień związanych z polityką społeczną, jak również z pracą socjalną. Seria adresowana jest nie tylko do pracowników socjalnych, ale i do ich edukatorów. Zróżnicowana grupa autorów poszczególnych publikacji daje gwarancję wysokiego poziomu przekazanej wiedzy i doświadczeń, odwołując się nie tylko do polskich tradycji, ale i światowych. BIBLIOTEKA PRACY SOCJALNEJ otwiera nową perspektywę współtworzenia standardów pracy socjalnej i kształcenia w tym zakresie. Ważne jest, że w ramach serii wykorzystane i promowane są nowoczesne techniki edukacyjne, np. Internet.Serię rozpoczyna książka autorstwa Ewy Flaszyńskiej pt. "Bezrobocie. Bezrobotny. Praca socjalna". Bezrobocie jest jednym z najczęstszych powodów korzystania z pomocy społecznej. Celem książki jest pokazanie podstawowego instytucjonalnego wsparcia osób bezrobotnych oraz instrumentów i działań, które mogą przynieść najlepsze efekty w aktywizacji osób bezrobotnych. Osobom bezrobotnym powinno się przede wszystkim stworzyć warunki, aby zwiększały swoje szanse na znalezienie zatrudnienia na otwartym rynku pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19639 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziecko w rodzinie : kontekst prawno-metodyczny / redakcja naukowa Ewa Grudziewska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2022. - 140, [6] stron : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
(Metodyka Pracy Socjalnej)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych, orzecznictwo przy pracach.
Metodyka Pracy Socjalnej to uzupełnienie serii wydawniczej Biblioteka Pracy Socjalnej, która ukazała się nakładem Wydawnictwa Difin. Przedstawiana seria za punkt wyjścia w pracy socjalnej stawia sobie koncentrację na warsztacie metodycznym, którym powinna się posługiwać osoba profesjonalnie pomagająca ludziom. Obiektem zainteresowania publikacji jest dziecko w rodzinie w kontekście prawno-metodycznych wskazań dla pracowników socjalnych udzielających w swojej codziennej pracy wsparcia i pomocy tej grupie osób, które ze względu na swoją sytuację nie są w stanie poradzić sobie z doświadczanymi trudnościami czy kryzysami. Dobór podjętej tematyki nie jest przypadkowy, ponieważ chodzi przede wszystkim o pokazanie, w jaki sposób należy interpretować i stosować obowiązujące przepisy prawa w pracy z klientami pomocy społecznej i ich rodzinami w oparciu o ideę pomagania osobom, które znajdują się w trudnej sytuacji życiowej, doświadczając różnorodnych trudności, problemów czy też kryzysów. Książka adresowana jest adresowana do osób kształcących przyszłych przedstawicieli helping professions, tj. pracowników socjalnych, asystentów rodzin, pedagogów, psychologów, wychowawców w placówkach opiekuńczo-wychowawczych oraz placówkach socjalizacyjnych. W szczególny sposób skierowana jest do rodzin jako swego rodzaju drogowskaz w ich codziennym wypełnianiu funkcji opiekuńczo-wychowawczej i socjalizacyjnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22065 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kompetencje pracowników socjalnych : warsztaty / redakcja naukowa Ewa Grudziewska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 276, [4] strony : fotografia, ilustracje ; 24 cm.
(Engram)
(Metodyka Pracy Socjalnej)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
Prezentowana książka przedstawia warsztaty dotyczące: rozwijania umiejętności społecznych, empatii, umiejętności komunikacyjnych, antydyskryminacji, umiejętności rodzicielskich/wychowawczych. Publikacja adresowana jest do osób kształcących przyszłych przedstawicieli helping professions, tj. pracowników socjalnych, asystentów rodzin, pedagogów, psychologów, opiekunów osób starszych i z niepełnosprawnościami, a także przedstawicieli zawodów medycznych (pielęgniarki, fizjoterapeuci, lekarze).br> W serii Metodyka Pracy Socjalnej:1. Kompetencje pracowników socjalnych. Warsztaty2. Praca socjalna z osobami w kryzysie bezdomności, opuszczającymi jednostki penitencjarne, uzależnionymi3. Praca socjalna z osobami starszymi, z chorobami otępiennymi i ich rodzinami4. Praca socjalna z osobami z niepełnosprawnościami, bezrobotnymi, z zaburzeniami psychicznymi5. Dziecko w rodzinie. Kontekst prawno-metodyczny
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22070 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
(Metodyka Pracy Socjalnej)
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
Metodyka Pracy Socjalnej to uzupełnienie serii wydawniczej Biblioteka Pracy Socjalnej, która ukazała się nakładem wydawnictwa Difin. Przedstawiana seria za punkt wyjścia w pracy socjalnej stawia sobie koncentrację na warsztacie metodycznym, którym powinna się posługiwać osoba profesjonalnie pomagająca ludziom.Publikacja zawiera wskazania metodyczne do pracy socjalnej z osobami starszymi, a także osobami doświadczającymi chorób otępiennych i ich rodzin. Wśród wybranych metod i technik przedstawiono: konferencję grupy rodzinnej, dialog motywujący, podejście skoncentrowane na rozwiązaniach, kontrakt, projekt socjalny, analiza SWOT. Wybrane działania metodyczne nie są przypadkowe, ponieważ chodzi przede wszystkim o pokazanie, jak różne metody i techniki mogą być zastosowane w pracy z klientami pomocy społecznej i ich rodzinami w oparciu o ideę pomagania osobom, które znajdują się w trudnej sytuacji życiowej.Książka adresowana jest do osób kształcących przyszłych przedstawicieli helping professions, tj. pracowników socjalnych, asystentów rodzin, pedagogów, psychologów, opiekunów osób starszych i z chorobami otępiennymi, a także przedstawicieli zawodów medycznych - pielęgniarki, fizjoterapeuci, lekarze. W szczególny sposób skierowana jest do członków rodzin seniorów i osób doświadczających chorób otępiennych.W serii Metodyka Pracy Socjalnej:1. Kompetencje pracowników socjalnych. Warsztaty2. Praca socjalna z osobami w kryzysie bezdomności, opuszczającymi jednostki penitencjarne, uzależnionymi3. Metody i techniki pracy z osobami starszymi, z osobami z chorobami otępiennymi i ich rodzinami4. Metody i techniki pracy z osobami bezrobotnymi, z niepełnosprawnościami, z osobami z zaburzeniami psychicznymi5. Dziecko w rodzinie. Kontekst prawno-metodyczny
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22071 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
(Metodyka Pracy Socjalnej)
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
Metodyka Pracy Socjalnej to uzupełnienie serii wydawniczej Biblioteka Pracy Socjalnej, która ukazała się nakładem Wydawnictwa Difin. Przedstawiana seria za punkt wyjścia w pracy socjalnej stawia sobie koncentrację na warsztacie metodycznym, którym powinna się posługiwać osoba profesjonalnie pomagająca ludziom.Książka opiera się na stosowaniu w działaniu różnych metod i narzędzi, np. dialogu motywującego, podejścia skoncentrowanego na rozwiązaniach, kontraktu czy genogramu. W publikacji zostały wskazane obszary do pracy oraz zasoby, które można wykorzystać w pracy z konkretną osobą potrzebującą wsparcia i pomocy w poradzeniu sobie z trudną sytuacją życiową. Książka adresowana jest do osób kształcących przyszłych przedstawicieli helping professions, tj. pracowników socjalnych, asystentów rodzin, pedagogów, psychologów, streetworkerów oraz innych profesjonalistów pracujących na co dzień z osobami borykającymi się z różnego rodzaju problemami i kryzysami.W serii Metodyka Pracy Socjalnej:1. Kompetencje pracowników socjalnych. Warsztaty2. Praca socjalna z osobami w kryzysie bezdomności, opuszczającymi jednostki penitencjarne, uzależnionymi3. Praca socjalna z osobami starszymi, z chorobami otępiennymi i ich rodzinami4. Praca socjalna z osobami z niepełnosprawnościami, bezrobotnymi, z zaburzeniami psychicznymi5. Dziecko w rodzinie. Kontekst prawno-metodyczny
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22078 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niepełnosprawność, wyzwania, praca socjalna / Remigiusz Kijak, Dorota Podgórska-Jachnik, Katarzyna Stec. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2020. - 271, [1] strona : ilustracje ; 23 cm.
(Biblioteka Pracy Socjalnej)
(Engram)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 225-240.
Publikacja stanowi kompendium współczesnej wiedzy o niepełnosprawności, przekładającej aktualne ujęcia teoretyczne współczesnych interdyscyplinarnych Disability studies na praktyczne wskazania dla pracowników socjalnych, jak organizować wsparcie, komunikować się, skutecznie aktywizować osoby z niepełnosprawnością. Dzięki książce zyskują szerszy teoretyczny kontekst do swojej pracy, zgodny z najbardziej aktualną wiedzą, będą lepiej rozumieć swoich klientów, diagnozować dany problem oraz wiedzieć kto i w jakim zakresie może im pomóc, gdzie skierować daną osobę po wsparcie lub z kim współpracować w rozwiązywaniu danego problemu, itd. Publikację uzupełniają rekomendacje. Praca ma być skierowana w szczególności do pracowników instytucji i organizacji zajmujących się wyszczególnionymi grupami, czyli do pracowników socjalnych, psychologów, asystentów rodzinnych, doradców zawodowych, osób świadczących usługi opiekuńcze, terapeutów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21129 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rodzina z dziećmi : rodzina dysfunkcyjna : pedagogika, praca socjalna, terapia / Izabela Krasiejko. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2019. - 253 strony : ilustracje ; 23 cm.
(Biblioteka Pracy Socjalnej)
(Engram)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 217-227.
W obszarze wsparcia rodziny z wieloma problemami, nazywanej rodziną dysfunkcyjną pracują obecnie dwie główne służby społeczne: pracownik socjalny i asystent rodziny. Razem z nimi często również pedagog szkolny, kurator sądowy, terapeuta rodzinny, lekarz i pielęgniarka środowiskowa, policjant dzielnicowy, terapeuta rodzinny, pracownicy organizacji pozarządowych. W praktyce dochodzi do konfliktów w zakresie podziału zadań i odpowiedzialności za wykonanie danych działań. Niska jest koordynacja czynności tych wszystkich służb i rodzina przeżywa frustrację, spowodowaną wielością osób wyznaczających im, często dyrektywnie, różne zadania do wykonania. Nie ma też jasnego podziału, która służba społeczna jest w systemie wsparcia rodziny a która w ochronie bezpieczeństwa dziecka. Rzadko prowadzona jest praca grupowa lub środowiskowa z całą rodziną.W książce zostały zaprezentowane - w sposób przystępny, opisowy, z przykładami - modele, zasady i metody pracy pracownika socjalnego oraz zasady i obszary jego współpracy z innymi przedstawicielami służb społecznych w ramach realizacji trzech głównych metod pracy socjalnej: z indywidualnym przypadkiem, grupowej i ze społecznościami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20066 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1. (dostępność ok. 07.03.2020)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pracy Socjalnej)
(Engram)
Bibliografia na stronach [329]-340.
Książka prezentuje autorską koncepcję polityki społecznej obejmującą zasady, strategie, cele i zadania z rozbudowanym instrumentarium wdrożeniowym ("skrzynka z narzędziami"). Opracowanie zawiera matryce koncepcyjno-analityczne umożliwiające osobom/instytucjom odpowiedzialnym za przygotowywanie profesjonalistów i programów socjalnych wybór wariantowych rozwiązań/zadań programowych adresowanych do grup ryzyka socjalnego. Zaproponowana formuła budowania programów polityki społecznej z uwagi na ich diagnostyczno-warsztatowy charakter wesprzeć ma kompetencje profesjonalne liderów zespołów przygotowujących programy społeczne zarówno w sektorze publicznym, jak i w organizacjach pozarządowych.
O serii * Wprowadzenie * Rozdział I. Zjawiska i procesy zagrażające stabilności życiowej i samodzielności jednostek i grup społecznych * 1. Problem społeczny – istota i korelaty zjawiska * 2. Ubóstwo jako katalizator i rezultat problemów społecznych * 3. Marginalizacja i wykluczenie społeczne a bezradność i izolacja społeczna * 4. Ryzyko i bezpieczeństwo socjalne – stany wymagające ochrony i systemowych rozwiązań * Rozdział II. Polityka społeczna jako podstawa programów adresowanych do jednostek i grup ryzyka socjalnego * 1. Rekwizyty i domeny współczesnej polityki społecznej * 2. Korelaty programów polityki społecznej * 3. Usługi publiczne w programach polityki społecznej * Rozdział III. Uniwersalne cele i zadania programów polityki społecznej (adresat uogólniony) * 1. Rola struktur organizacyjnych państwa w budowie i realizacji programów polityki społecznej * 2. Uniwersalne matryce celów operacyjnych i zadań polityki społecznej (adresat uogólniony) * Rozdział IV. Dzieci i młodzież w programach polityki społecznej * 1. Potencjał rodziny jako podstawa rozwoju i dobrostanu potomstwa * 2. Adresaci i cele profilaktyki dziecięco-młodzieżowej * 3. Dzieci i młodzież w polityce społecznej * 4. Matryce celów operacyjnych i zadań polityki społecznej adresowanej do dzieci i młodzieży * Rozdział V. Niepełnosprawność i osoby z ograniczeniami sprawności w programach polityki społecznej * 1. Niepełnosprawność – istota zjawiska * 2. Bariery samodzielności życiowej i partycypacji osób z ograniczeniami sprawności w życiu zbiorowym * 3. Profilaktyka niepełnej sprawności i jej narzędzia * 4. Zasady i cele polityki społecznej wobec niepełnosprawności i na rzecz osób z ograniczeniami sprawności * 5. Matryce celów operacyjnych i zadań polityki społecznej adresowanej do osób z ograniczeniem sprawności * Rozdział VI. Starość i seniorzy w programach gerontologicznych * 1. Starzenie się i starość – proces i stan * 2. Profilaktyka gerontologiczna * 3. Przesłanki polityki senioralnej * 4. Zasady i cele polityki społecznej wobec starości i osób starszych * 5. Matryce celów operacyjnych i zadań polityki społecznej adresowanej do seniorów * Rozdział VII. Programy polityki społecznej adresowane do jednostek i grup wysokiego ryzyka socjalnego * 1. Przesłanki programów adresowanych do jednostek i grup ryzyka socjalnego * 2. Zarządzanie ryzykiem socjalnym w polityce społecznej * 3. Miejsce przedsiębiorczości społecznej w zarządzaniu ryzykiem socjalnym * 4. Generowanie wielowarstwowych programów zarządzania ryzykiem socjalnym w polityce społecznej * 5. Matryce celów operacyjnych i zadań polityki społecznej adresowanej do jednostek i grup ryzyka socjalnego * Rozdział VIII. Procedury i narzędzia wdrażania programów polityki społecznej adresowanych do grup ryzyka socjalnego. Z teorią w praktykę * Zamiast podsumowania * Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56985 (1 egz.)
Kaucja: 46,93 zł
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej